Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Waar je geen reet aan hebt omdat je iedere dag stilstaat op 50% van die dure wegen. En als je dan niet stil staat mag je niet harder dan 100 en wordt je terroriseerd door flitsers en traject controles.

Goede wegen zijn leuk, maar als het zo moet dan mogen we allemaal wel terug naar 2-baans zandwegen als het aan mij ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Tomatoman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:37:
Mijn vrienden van de Belastingdienst hebben me zojuist verblijd met een brief over de motorrijtuigenbelasting voor mijn auto.

[afbeelding]

Precies € 2000 per jaar }:|. Gelukkig is de auto van mijn vrouw wat goedkoper in de wegenbelasting: € 431 per kwartaal/ € 1724 per jaar. Meer dan 3700 euro, alleen om met een gezin een jaartje over de weg te mogen rijden :/
Uh, komt dit als een verrassing dan?
Dat bedrag had ik je zo wel kunnen vertellen voordat je die 530d kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dan had je een 320d EffiecientDynamics moeten kopen ;) Het is niet over de weg te mogen rijden. Jij mag goedkoper rijden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The_MAN schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:19:
[...]

Ik betaal voor mijn E61 en de E46 van mijn vrouw hier in Polen het astronomische bedrag van 0 Poolse Zloty. Ze kennen geen wegenbelasting, hoeft ook niet, want de wegen hier worden door de EU gesubsidieerd... Eigenlijk een belachelijke situatie, maar je hoort mij niet klagen!
Ah, en als wij straks helemaal "lekker in Europa" ingeburgerd zijn dan kunnen wij waarschijnlijk alsnog wegenbelasting (en misschien nog wel meer, jeej!) betalen! Heerlijk toch? Polen subsidie, en Nederland hangt samen van belasting en accijns.

Want:
Je wil leuke dingen doen, daarvoor ben je geld nodig, voor geld moet je werken, wanneer je werkt moet je een auto, wanneer je een auto hebt moet je belasting en brandstof betalen (of bijtelling), vervolgens betaal je over je auto BPM/BTW, per liter brandstof nog eens accijns, per maand/kwartaal nog een leuke duit als wegenbelasting, en verder mag je 42 procent van je loon inleveren. Want ja, als we toch bezig zijn. Wil je dan vervolgens de leuke dingen doen dan moet je daarover ook nog eens 21% belasting betalen.

De volgende keer wil ik een etentje bij mijn belastingaanslag, want als ik genaaid word dan hoort daar toch tenminste een etentje bij.
</rant>

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het blijft natuurlijk belachelijk hoe de motorrijtuigenbelasting wordt berekend in Nederland. Voor een benzine-auto van 1100kg betaal je nagenoeg niets (41 euro per maand in Gelderland), is hij twee keer zo zwaar wordt de mrb opeens 134 euro per maand en rij je diesel in je suv dan kost het zelfs 230 euro per maand. Ga je je dan afvragen wat een 40-tonner wel niet moet kosten dan blijkt een luchtgeveerde drie-asser zonder koppelrichting in euroklasse 3 voor nog geen 39 euro mrb per maand te worden aangeslagen. Volslagen absurd natuurlijk. Motorrijtuigenbelasting heeft weer eens niets te maken met de belasting die het rijtuig veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Hmm dacht dat we het over BMW's hadden? Geniet toch van wat je hebt, ik rij elke dag met veel plezier naar mijn werk in mijn Z4 coupe en dan zijn de kosten irrelevant. Niemand verplicht je om iets moois te rijden, een Fiat Punto of ander lelijk tuig kun je altijd nog kopen :)

Iemand een goed adresje voor 2ehands BMW radios? Ik zoek een professional of business die in een E86 past, is volgens mij dezelfde als in de 3 serie van 06 t/m 09 opgezocht en is dezelfde als de X3.

[ Voor 4% gewijzigd door NotoriousBAS op 13-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Femme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:53:
Het blijft natuurlijk belachelijk hoe de motorrijtuigenbelasting wordt berekend in Nederland. Voor een benzine-auto van 1100kg betaal je nagenoeg niets (41 euro per maand in Gelderland), is hij twee keer zo zwaar wordt de mrb opeens 134 euro per maand en rij je diesel in je suv dan kost het zelfs 230 euro per maand. Ga je je dan afvragen wat een 40-tonner wel niet moet kosten dan blijkt een luchtgeveerde drie-asser zonder koppelrichting in euroklasse 3 voor nog geen 39 euro mrb per maand te worden aangeslagen. Volslagen absurd natuurlijk. Motorrijtuigenbelasting heeft weer eens niets te maken met de belasting die het rijtuig veroorzaakt.
In de formule waarmee je schade aan de weg berekent komt de massa van het voertuig met een vierde macht terug. De extra schade als gevolg van meer gewicht is dus kwadratisch exponentieel... Zo gek is het dus niet.

Dat de belastingwetgeving voor vrachtverkeer iets anders geregeld is, is een politieke keuze, onder meer gebaseerd op het belang van vrachtverkeer voor Nederland. Wanneer voor vrachtverkeer een met normale auto's vergelijkbaar regime geldt, dan kan morgen de Rotterdamse haven dicht, ligt de economie overmorgen volledig stil en zijn we overovermorgen allemaal failliet.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 13-02-2013 11:33 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 21:09
Femme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:53:
Een luchtgeveerde drie-asser zonder koppelinrichting is geen 40-tonner, hiervoor zal je (voor een combinatiegewicht van 40 of 50 ton) toch een schotel of vangmuilkoppeling nodig hebben. Naast de MRB is er overigens ook nog het Eurovignet à 1250-1300 euro's voor deze categorie voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

argro schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:27:
[...]
In de formule waarmee je schade aan de weg berekent komt de massa van het voertuig met een vierde macht terug. De extra schade als gevolg van meer gewicht is dus kwadratisch exponentieel... Zo gek is het dus niet.
Hou je dan ook rekening met het feit dat zwaardere auto's over het algemeen op bredere banden staan? Ik rol op 255/295 breed met 1780 kg (rijklare massa) terwijl auto's van 1100kg op 185 of 195 breed staan. 275 voor achterbanden is vrij standaard als je richting twee ton massa gaat. Dat ontloopt elkaar uiteindelijk dus niet zoveel in druk per oppervlakte-eenheid.
DaFreakhead schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:36:
[...]

Een luchtgeveerde drie-asser zonder koppelinrichting is geen 40-tonner, hiervoor zal je (voor een combinatiegewicht van 40 of 50 ton) toch een schotel of vangmuilkoppeling nodig hebben. Naast de MRB is er overigens ook nog het Eurovignet à 1250-1300 euro's voor deze categorie voertuigen.
Met een koppeling is een vrachtauto een paar tientjes duurder per maand, alsnog veel goedkoper dan een dieselstokende suv die twintig keer lichter is. De verhouding in massa per oppervlakte zal wat gunstiger zijn voor de vrachtwagen maar de vrachtwagen gebruikt een grotere oppervlakte van het wegdek (bredere banden, meer assen) dus alsnog meer slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Femme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:48:

[...]

Met een koppeling is een vrachtauto een paar tientjes duurder per maand, alsnog veel goedkoper dan een dieselstokende suv die twintig keer lichter is. De verhouding in massa per oppervlakte zal wat gunstiger zijn voor de vrachtwagen maar de vrachtwagen gebruikt een grotere oppervlakte van het wegdek (bredere banden, meer assen) dus alsnog meer slijtage.
Eens. In principe veroorzaken (personen)motorvoertuigen ook geen slijtage aan het wegdek (zoals spoorvorming), dit komt volledig door vrachtverkeer. Wanneer je echter de tarieven die aan personenvoertuigen gekoppeld zijn extrapoleert naar vrachtverkeer, wordt het transport veel duurder voor Nederlandse bedrijven, en hiermee alle producten die in de winkels verkocht worden.

[ Voor 0% gewijzigd door DaFreakhead op 13-02-2013 12:05 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
DaFreakhead schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Eens. In principe veroorzaken (personen)motorvoertuigen ook geen slijtage aan het wegdek (zoals spoorvorming), dit komt volledig door vrachtverkeer. Wanneer je echter de tarieven die aan personenvoertuigen gekoppeld zijn extrapoleert naar vrachtverkeer, wordt het transport veel duurder voor Nederlandse bedrijven, en hiermee alle producten die in de winkels verkocht worden.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien; extrapoleer de tarieven die aan vrachtverkeer gekoppeld zijn maar naar personenvoertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Joopieboy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Die velgen moeten onder jouw cabrio! :P
18" Alpina's (tenminste, ik gok dat deze zo groot zijn) vind ik persoonlijk eigenlijk weer te groot. 16 of 17" style 32's (zelfde type als mijn huidige, maar dan groter) mogen er bij mij wel onder. Zijn ook wat minder diefstalgevoelig dan Alpina's.

En dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://grassrootsmotorsports.com/media/img/readerrides/IMG_0192__t352.JPG
En dit haalt ook direct een kleine twijfel weg, er komen zeker weten weer oranje knipperlichten aan de voorzijde in mijn cabrio!

Of de Style 24's (M3-velgen), die ik als immi's al onder m'n Compact had zitten:
Afbeeldingslocatie: http://s1.aecdn.com/images/gallery/BMWM3-E36-Cabriolet-773_5.jpg

Maar, hoe mooi ik die ook vind, ik vind de Style 32's smaakvoller, met dunne spaken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Het Fantoom schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:57:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien; extrapoleer de tarieven die aan vrachtverkeer gekoppeld zijn maar naar personenvoertuigen.
Maar dan wordt de brandstof weer flink duurder want het geld zal toch binnen moeten komen nietwaar? Zolang we geen begrotingsoverschot hebben zal het ergens vandaan moeten komen. Of we doen een jaartje maar geen onderhoud of wegverbreding.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
MrFl0ppY schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Maar dan wordt de brandstof weer flink duurder want het geld zal toch binnen moeten komen nietwaar? Zolang we geen begrotingsoverschot hebben zal het ergens vandaan moeten komen. Of we doen een jaartje maar geen onderhoud of wegverbreding.
Inderdaad, links- of rechtsom wordt alles betaald door de consument. Je zou het vrachtverkeer kunnen belasten op dezelfde schaal als personenwagens, maar dan tik je bij de supermarkt weer meer af aan de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wegenbelasting van zware auto's is helaas erg hoog inderdaad. Ook voor een Z4 van 1550kg betaal je een fors bedrag per maand, terwijl hij in mijn geval hooguit een 5000km per jaar zal rijden...

Dure kilometers, maar dat weet je als je eraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Om dit enigsinds te verzachten is je enige optie veel kilometers rijden. Maar dan moet je veel tanken, en betaal je je ook scheel aan belasting ;).

Het is in nederland wel erg krom helaas. Als ik zie waar duitse collega's voor komen rijden....... Als je niet veel rij is een X5 in Duitsland best betaalbaar om te rijden (op onderhoud / brandstof na). In Nederland haal je dit wel uit je hoofd :P.

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 13-02-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tortelli schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:27:
Om dit enigsinds te verzachten is je enige optie veel kilometers rijden. Maar dan moet je veel tanken, en betaal je je ook scheel aan belasting ;).

Het is in nederland wel erg krom helaas. Als ik zie waar duitse collega's voor komen rijden....... Als je niet veel rij is een X5 in Duitsland best betaalbaar om te rijden (op onderhoud / brandstof na). In Nederland haal je dit wel uit je hoofd :P.
Klopt, ik heb een collega die in DLD woont en die verdient aanzienlijk minder dan de meesten daar en die rijdt een 2/3 jaar oude Insignia vol met opties. 2 liter diesel dacht ik, tankt in Nederland (want diesel is hier goedkoper geloof ik) en betaald daar belasting. Beetje best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

deepbass909 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:32:
[...]

18" Alpina's (tenminste, ik gok dat deze zo groot zijn) vind ik persoonlijk eigenlijk weer te groot. 16 of 17" style 32's (zelfde type als mijn huidige, maar dan groter) mogen er bij mij wel onder. Zijn ook wat minder diefstalgevoelig dan Alpina's.

En dan krijg je dit:
[afbeelding]
En dit haalt ook direct een kleine twijfel weg, er komen zeker weten weer oranje knipperlichten aan de voorzijde in mijn cabrio!

Of de Style 24's (M3-velgen), die ik als immi's al onder m'n Compact had zitten:
[afbeelding]

Maar, hoe mooi ik die ook vind, ik vind de Style 32's smaakvoller, met dunne spaken.
Eens, lekker voor style 32 gaan. Super mooie velgen idd. :) En 17 inch zal ook wat beter rijden neem ik aan, ook bij mijn huidige auto de keuze geweest...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Die M3-velgen (Style 24) zijn imho stukken mooier, ben zelf 'niet zo weg' (understatement) van die Alpina's.
Wat betreft oranje knippers.. DOEN! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Sinner op 13-02-2013 22:24 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

De M3-velgen vind ik nogal gedateerd overkomen, daarom zou ik voor de andere gaan.

En die zwarte grille op de eerste foto roept meteen Sjonnie-gevoelens bij me op. Ik zag dat je (tenminste) bij de 5- en 7-serie zwarte sierlijsten in plaats van verchroomde lijsten kunt bestellen. Dat zou een sportieve uitstraling geven. Raar vind ik dat, ik vind het vooral een goedkope uitstraling geven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Sinner

Sinner

Juist dat 'gedateerde' vind ik wel mooi, pas goed in het tijdsbeeld van de E36.
Ik heb juist Sjonnie-gevoelens bij die Alpina-velgen. :P Ach ja, smaken en zo.. ;)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Sommige wielen voor een E36 vind ik de aanblik van de hele auto verpesten.

O-)

• deepbass909

deepbass909

Tomatoman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:07:
De M3-velgen vind ik nogal gedateerd overkomen, daarom zou ik voor de andere gaan.

En die zwarte grille op de eerste foto roept meteen Sjonnie-gevoelens bij me op. Ik zag dat je (tenminste) bij de 5- en 7-serie zwarte sierlijsten in plaats van verchroomde lijsten kunt bestellen. Dat zou een sportieve uitstraling geven. Raar vind ik dat, ik vind het vooral een goedkope uitstraling geven.
Die foto was eigenlijk de enige beetje redelijke foto die ik kon vinden van een E36 in vrijwel dezelfde kleur als ik heb met de juiste velgen. Verder is hij een beetje fout getuned. Ik vind zwarte niertjes op een oudere BMW ook niet mooi.

De M3's zijn 100% periode correct, wat ze juist weer mooi maakt onder een E36.
Onder mijn Compact, met z'n (volgens velen erg foute) M-pakket stond het in ieder geval erg leuk en heb ik er geen moment spijt van gehad:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_3rDn0R8MOA/SdaS8dx0N6I/AAAAAAAAA0w/oMv1WXBZOY4/s640/03042009123.jpg
Sinner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:13:
Juist dat 'gedateerde' vind ik wel mooi, pas goed in het tijdsbeeld van de E36.
Ik heb juist Sjonnie-gevoelens bij die Alpina-velgen. :P Ach ja, smaken en zo.. ;)
Die style 32's heb ik nu ook al onder de wagen (in de zomer), maar dan de 15" versie:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-H7xkjyvlVCY/T1zaFcj2UII/AAAAAAAACg4/kVYBvvOLa5k/s640/2012-03-11%252015.22.43.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Emm2lVWuZ0E/T1zbBXhyKcI/AAAAAAAACiA/RY3X7KIrimg/s640/2012-03-11%252015.26.01.jpg
Deze banden gaan nog 1 of 2 zomers mee en dan zit ik vast aan andere banden. Dat is dan gelijk een goed moment om te gaan kijken naar andere velgen. Want het staat wel leuk, zulke goed gevulde velgen, maar er zit toch ook wel erg veel band omheen.

Het enige nadeel van deze velgen (maar dat geldt voor alle velgen met veel spaken), ze zijn een bitch om schoon te maken... De helft van de tijd die ik in een wasbox bezig ben, gaat vaak op aan de 4 velgen weer goed schoon maken... Maar inmiddels heb ik wel ontdekt dat een simpele afwasborstel erg geschikt is om tussen de spaken schoon te maken. Geen "speciale" velgenborstels voor mij dus meer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Sinner

Sinner

Oranje knippers erin, strips even mooi matzwart lakken en Style 24 er onder. Klaar. 8)
Die compact vind ik trouwens een leuk ding, het enige wat ik zou laten is dat dakspoilertje.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie velgenreiniger helpt ook veel hoor, insprayen, afspoelen en dan idd met een kleinere borstel de velgen schoonmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Op mijn motorkap zat wat lakschade door steenslag. Op de foto kun je zien dat er vlak boven het BMW-logo een kale plek zat. Ik heb de auto naar een lokale spuiterij gebracht (Dik Bos in Dronten), die besloot dat het nergens voor nodig was om andere panelen mee te spuiten. De prijs was navenant laag: € 300. Ik heb hem toen ook gevraagd of hij wat krasjes onderaan een portier kon meenemen en wat steenslagschade op het zwarte deel van een buitenspiegel kon aanstippen met zwarte verf. Ik heb niet gevraagd wat dat extra zou gaan kosten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EaUEoT7gSWbxtFXzUS9uBtli/full.jpg

Het spuitwerk was prima gedaan, daar was niets op aan te merken. Ik kon echt niet zien waar het spuitwerk was gedaan :) . Gisteren kwam ook de rekening binnen, dat was nog een verrassing. Totaalprijs: € 300 inclusief BTW. Voor alles, inclusief de spiegel en het spuitwerk op het portier. Ik heb hem maar even opgebeld om hem te bedanken, goed ambachtswerk voor een lage prijs is tegenwoordig zeldzaam. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren. graag objectieve mening.

Heb onlangs mijn Nissan R32 verkocht.

Ben nu opzoek naar iets gewoners en kom eigenlijk uit bij de BMW 1 klasse.
Echter in de hatchback wereld is de Golf zo´n beetje de koning.

Nu maken de 2de hands prijzen hier weinig verschil, maar is de Golf veel beter dan de Serie 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sinner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:40:
[...]

Oranje knippers erin, strips even mooi matzwart lakken en Style 24 er onder. Klaar. 8)
Die compact vind ik trouwens een leuk ding, het enige wat ik zou laten is dat dakspoilertje.
Voor de strips heb ik gekookte lijnzaadolie staan. Als straks het weer weer beter is, neem ik die weer onder handen. Dan krijgen ze een mooie zijdeglans donker grijs, wat ze horen te zijn.

Dat dakspoilertje viel nauwelijks op, om eerlijk te zijn en het was wel een functioneel spoilertje. In de regen was dat altijd heel duidelijk te zien, de achterruit bleef op de snelweg perfect droog, met alleen een stroompje water precies in het midden.
Ergens mis ik die Compact nog steeds wel, al zou ik nu wel wat meer luxe opties erop willen hebben (airco, cruise control). Het dingetje stuurde echt als een kart.
Joopieboy schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:06:
Goeie velgenreiniger helpt ook veel hoor, insprayen, afspoelen en dan idd met een kleinere borstel de velgen schoonmaken. :)
Ik heb al heel wat verschillende reinigers geprobeerd (inc. Iron.X) en ik moet toch altijd tussen de spaken borstelen om ze goed schoon te krijgen. Alleen met een goede reiniger gaat dat wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:50:
Heren. graag objectieve mening.

Heb onlangs mijn Nissan R32 verkocht.

Ben nu opzoek naar iets gewoners en kom eigenlijk uit bij de BMW 1 klasse.
Echter in de hatchback wereld is de Golf zo´n beetje de koning.

Nu maken de 2de hands prijzen hier weinig verschil, maar is de Golf veel beter dan de Serie 1?
Ik rij zelf in een Golf 6 2.0 TDI. Heerlijke auto echt waar en zeker met hogere snelheden. Helaas moest ik weer voor de zoveelste keer in 2½ jaar naar de dealer toe (ben er klaar mee maar ok) en heb de auto van mijn pa mogen meenemen. BMW 116i automaat 2011. Een woord; super, geweldig, echt plezier. Als ik een keuze mocht maken was het duidelijk de BMW.

Ja de Golf heeft een touchscreen (RNS510) wat ik wel een beter punt qua navi vind maar qua bediening is de Idrive toch veel accurater en veel beter. Je kan niet bewegen en uitschieten en met rijden is het echt beter om blind te navigeren. De stem is echt ruk maar die gaat meteen uit.
Ik vind dat de boordcomputer bij de Golf wel een stuk beter leesbaar is (zit in het midden van je toeren- en snelheidsmeter en bij BMW net boven het stuur dus echt onder je toeren- en snelheidsmeter) en daar zijn wel de voordelen van de pijlnavigatie die voor je neus zit en dat is bij BMW op het scherm (helaas).
Stoelen; Tja de Golf stoelen zijn gewoon goed maar de BMW sportstoelen (echt een must) zijn een troon. De elektronische wangen, kieper, beenondersteuning. De ondersteuning is niet normaal meer voor een stoel hoe goed het ziet.
Verlichting. BMW doet het met Xenon en mijn Golf met normale lichten. Tja die Xenon zijn stukken beter maar bij de Golf 4 zie je duidelijk dat de lichten echt letterlijk van links naar rechts dekken maar deze dekken stukje minder, je ziet met mistlichten aan wat je mist qua dode hoeken. Ik heb bij mijn Golf bochtverlichting en dat is net wat ik iets mis.
Vermogen; Tja Golf met 110 pk of de BMW 136 pk (geloof ik), ja in de Eco stand is de BMW beschaaft en in de comfort krijg je een klein idee wat er onder de kap zit en bij de Sportstand blijft toch de Golf bij het licht staan en de BMW is allang 2 km verder; J***s wat een vermogen en power, ook op de snelweg, even inhalen is echt letterlijk bijna milliseconden werk.

Qua comfort zou ik zo in de BMW gaan, vanwege de dempingen met de standaard instelmogelijkheden
Qua rijden zou ik ook voor de BMW gaan

Conclusie. BMW is gewoon heerlijk om te rijden en te blijven rijden. De 116i is zeker niet onder gemotoriseerd en te langzaam. De motor is ook nog behoorlijk zuinig met 100/120 km/h. Ik heb een gemiddelde gehaald van ±1 op 13 en met een kwarttank (benzine Shellfuelpower) bijna 200 km. Ik heb al een keuze gemaakt en ga over 1 jaar toch kijken voor een BMW 1 serie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:50:
Welke Golf en welke 1-serie?

Ik bedoel, een VW Golf 2.0TSi uit '12 zal natuurlijk een andere rijervaring bieden dan een BMW 116i uit '04..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog valt op dit moment op een Serie 1 116 diesel.
Mijn vergelijk is ook met een 1.6 Golf VI. en die zijn een paar onder euro goedkoper over het algemeen gezien. maar op 12.000 maakt dat dan ook niet gek veel uit (beide 2009)

@itsalex, thx
vooral omdat het je eigen ervaring is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is eigen ervaring en dat is ook zo maar ik heb met mijn Golfje nu bijna 100.000 km gereden en toer aardig in wat auto's rond maar die lange motorkap, de luxe van Bmw, bouw van BMW etc zou ik zo naar BMW gaan. Zeker vanwege de 1.6 motor. Heb ook met de 118i mogen rijden. Tja als je ziet hoe snel die is.

@Aardschok mijn tip ga voor de 116d omdat er toch een 2 liter motor onder ligt en niet een zielig 1.6 vag motor. Dat lijkt wel een grasmaaier, als je gas geeft klinkt echt nergens naar. De 2 liter is zuiniger op de snelweg. Geluid van een zware 2 liter motor is gewoon mooier.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Duidelijke taal. :)

VAG motoren hebben de laatste tijd wat last van slechte distributie kettingen op bepaalde motoren. Kijk daar even goed naar mocht je toch een Golf overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is heel netjes idd Tomatoman! _O_
deepbass909 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:35:
[...]

Ik heb al heel wat verschillende reinigers geprobeerd (inc. Iron.X) en ik moet toch altijd tussen de spaken borstelen om ze goed schoon te krijgen. Alleen met een goede reiniger gaat dat wel makkelijker.
http://www.waxon.nl/product.php?id_product=348 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 16-02-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:43
Ik weet dat sommigen het goedkoop zullen vinden, maar met lease was het nu eenmaal niet anders...

Ik rij met een F20 zoals sommigen al weten en ik vroeg me eigenlijk af hoe ik het goedkoopst er xenon lampjes in kan plaatsen.

Wat heb je bv. van dit nodig: http://www.hids4u.co.uk/search.php?mode=search&page=1 ?

Heb ik een omvormer (=ballast?) nodig? Of kan je gewoon andere lampjes er in draaien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:37

ScSi

Belg.

HyperBart schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:11:
Ik weet dat sommigen het goedkoop zullen vinden, maar met lease was het nu eenmaal niet anders...

Ik rij met een F20 zoals sommigen al weten en ik vroeg me eigenlijk af hoe ik het goedkoopst er xenon lampjes in kan plaatsen.

Wat heb je bv. van dit nodig: http://www.hids4u.co.uk/search.php?mode=search&page=1 ?

Heb ik een omvormer (=ballast?) nodig? Of kan je gewoon andere lampjes er in draaien dan?
Xenon zal niet lukken, dat kan ik je nu al vertellen. Je kan wel op zoek naar wittere (lees: heldere) lampen dan de geel-achtige die er nu inzitten, maar daar stopt het ook meteen bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Werkt een systeem met canbus niet dan?

Maar anders zou je eens moeten kijken op ebay.co.uk voor Osram Night Vision lampjes, die Philips lampjes hier is rommel en veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ScSi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:13:
[...]

Xenon zal niet lukken, dat kan ik je nu al vertellen. Je kan wel op zoek naar wittere (lees: heldere) lampen dan de geel-achtige die er nu inzitten, maar daar stopt het ook meteen bij..
Waarom niet, wat is er technische zo onoverkomelijk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:17:
Werkt een systeem met canbus niet dan?

Maar anders zou je eens moeten kijken op ebay.co.uk voor Osram Night Vision Breaker Plus lampjes, die Philips lampjes hier is rommel en veel te duur.
Dat is fijn spul. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Helderder/hogere kelvin dan andere standaardlampjes? Ik ben nog steeds benieuwd naar de technische achtergrond waarom je geen xenons kan nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Specs van dat lampje kan je hier vinden. :) Heb ze zelf ook en ik ben er erg tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://honda-tech.com/attachment.php?attachmentid=89369&stc=1&d=1259709324

Links Osram Night Breaker (dus niet de Plus versie, die is nog een stukje helderder), rechts Philips X-Treme power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HyperBart schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:40:
Helderder/hogere kelvin dan andere standaardlampjes? Ik ben nog steeds benieuwd naar de technische achtergrond waarom je geen xenons kan nabouwen.
Meer lichtopbrengst en een stuk fijner wit licht.

En xenon zijn lampjes gevuld met een gas, deze moet ontstoken worden zoals een TL buis bijvoorbeeld. Daar heb je een ballast (ontsteekmodule) voor nodig.

Maar omdat xenon een stuk feller en helderder is krijg je bij standaard koplampen vaak het probleem van strooilicht. En ook omdat je auto een melding kan weergeven dat er een lampje kapot is, wat dus niet gaat bij xenon, word dat allemaal een stuk lastiger. Om het lichtbeeld te verbeteren zijn er vaak speciaal geslepen projectors of spiegels en toebehoren. Daardoor is dus zowat alles anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bij het volgende lampje wat kapot is dan maar eens die Night Breakers kopen wel "ietsje" duurder dan standaard lampjes :o

Heb ergens op een heel dure site gekeken precies, stonden ergens voor 40 of 50 USD. Op ebay.co.uk voor 10 GBP, dat is al heel wat anders.

EDIT: Net maar besteld in dubbele pack voor 16 EUR, diegene die er nu inzitten gaan in de koffer als reserve dan maar :) . Ik post nog wel eens vergelijkende foto's.

[ Voor 83% gewijzigd door HyperBart op 17-02-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Jup, gewoon via eBay kopen, goedkoper vind je ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat bedoelen Engels sprekende mensen dan met HID lampen?

Je hebt (voor zover ik het nu begrijp):

Halogeen lampen (standaard, alle recente auto's hebben dat standaard)
HID-lampen?
Xenon-koplampen

De NBP's zijn ook halogeenlampen, maar met een hogere K-waarde dan?

Ik rij voornamelijk in ochtenden en 's avonds op Belgische autosnelwegen (waar sinds een goed jaar (denk ik) de straatverlichting op de snelweg niet meer aan is).

De meningen zijn precies verdeeld over die Night Breakers Plus en hun licht:

http://www.candlepowerfor...-Osram-Night-Breaker-PLUS
http://www.mycarforum.com/index.php?showtopic=2120568
http://www.zerotohundred....r-plus-halogen-bulbs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

HID=High-intensity discharge.
Xenon is een HID lamp maar er bestaan meerdere soorten.

Ik ben een E60 530D aan het overwegen als volgende auto en nu veel gebruikers reviews aan het lezen op Autoweek, toch wel apart wat je daar allemaal tegenkomt aan electronica problemen en dure reparaties.

[ Voor 99% gewijzigd door Bierkameel op 17-02-2013 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

ScSi schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:13:
Sorry hoor, maar je kraamt nu echt een beetje onzin uit. :>

Aftermarket-xenon is prima mogelijk bij de F20's, men moet er alleen op letten dat het een canbus
setje is en dat de ontbranders geschikt zijn voor lichtunits met een standaard reflector. Dit laatste ivm
het ontbreken van lenzen in de koplampen van F20's welke geen fabrieks-af xenon hebben. De juiste
ontbranders zijn makkelijk te herkennen aan de toevoeging van de letter "R" aan de typeaanduiding.
Deze H7R móet je echt nemen omdat je anders ontzettend veel strooilicht krijgt wat verblindend werkt.

Zie het verschil tussen gewoon H7 en H7R:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aWsjFIa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb even het eerste linkje bekeken, en dat stukje over die blauwe tint in de Night Breaker zie je echt niet terug in het licht. Het is een erg heldere straal (wat richting wit gaat), de blauwe coating houdt echt weinig tegen. Als ik je een onpartijdig advies moet geven dan zou ik zeggen dat je beide in het echt moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinner schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:07:
[...]

Aftermarket-xenon is prima mogelijk bij de F20's, men moet er alleen op letten dat het een canbus
setje is en dat de ontbranders geschikt zijn voor lichtunits met een standaard reflector. Dit laatste ivm
het ontbreken van lenzen in de koplampen van F20's welke geen fabrieks-af xenon hebben. De juiste
ontbranders zijn makkelijk te herkennen aan de toevoeging van de letter "R" aan de typeaanduiding.
Deze H7R móet je echt nemen omdat je anders ontzettend veel strooilicht krijgt wat verblindend werkt.

[afbeelding]
Dat klopt idd, maar ik heb bij mijn V40 ook oem Xenon met reflectors en daar moeten ook D2R lampjes in anders heb je (wel in mindere mate) hetzelfde effect als wat jij nu hebt, en dat is niet zo prettig...

Ik heb de lampen ook een keer aan gehad toen de oude lampjes nog erin zaten. 2 merken 4300K en veul kleurverschil en volgens mij de bestuurderskant was een D2S uitvoering, strooilicht to the max...

Deze afbeelding laat het duidelijk zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.bizrice.com/upload/20120129/D2R_D2S_HID_Xenon_Bulb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Bierkameel schreef op zondag 17 februari 2013 @ 03:52:
Ik ben een E60 530D aan het overwegen als volgende auto en nu veel gebruikers reviews aan het lezen op Autoweek, toch wel apart wat je daar allemaal tegenkomt aan electronica problemen en dure reparaties.
Ik durf te wedden dat de gemiddelde Lada zelden elektronicaproblemen heeft of dure reparaties nodig heeft. Wat er niet in zit, kan immers ook niet kapotgaan. Echter, bij een E60 530d...

Dat kan toch niet zo'n verrassing zijn? :) Anderzijds is het wel iets om voorafgaand aan aanschaf bij stil te staan. Als de auto duur is, zijn de reparaties vaak ook duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach als het zo erg word als de 7 serie bij Heuving heeft gehad, dan moet er nog een hoop gebeuren. :X
Dus relatief gezien valt het wel mee idd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sinner schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:07:
[...]

[afbeelding]
Dus, wat heb je minimaal nodig om nu over te bouwen naar xenon? Ballast en lampjes, niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bazenbak of niet?

Afbeeldingslocatie: http://static.autojunk.nl/pictures/2013/0216/170312/image_01.jpg

http://www.autojunk.nl/2013/02/x6-by-hamann

[ Voor 79% gewijzigd door W00fer op 17-02-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ultieme troll-wagen. Ik zou hier wel in durven te rijden hoor. Velgjes nog in fluor roze
lakken, grote sticker met "U MAD BRO?" over de lengte van de achterbumper en klaar. >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7EqH5mw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Sinner op 17-02-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HyperBart schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Dus, wat heb je minimaal nodig om nu over te bouwen naar xenon? Ballast en lampjes, niet meer?
Een canbus xenon set, dus idd de ballast met de lampjes en de bijbehorende bekabeling, thats it. Koop je als een set en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb een keer in mijn V70 de - af fabriek gemonteerde - xenonlampjes moeten vervangen (want ook xenonlampen hebben niet het eeuwige leven). Wat een ge@#$^ was dat zeg :(. Ik ben er in totaal minstens een uur mee bezig geweest, waarbij ik mijn hand in de zeer beperkte ruimte in allerlei posities heb gehad waarvan ik vooraf niet wist dat dat mogelijk was. Achteraf wist ik dat het maar goed was dat ik geen gynaecoloog ben geworden. Het goede nieuws was dat ik voor 50 euro klaar was, terwijl de Volvo-dealer voor dezelfde vervanging 250 euro vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Aanvankelijk dacht ik dat ik naar een Ford Focus of iets dergelijks zat te kijken. Dus nee, het is geen verbetering. De Duitsers hebben een mooi woord voor een dergelijke 'verbetering', ze noemen dat een Verschlimmbesserung.

Anderzijds is een X6 van nature niet moeders mooiste. Daar valt bij voorbaat al weinig aan te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met alle respect, maar waarom zou ik bijna €16 ex verzending betalen voor een borstel als een goedkope afwasborstel van de AH bijzonder goede resultaten haal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja deze kom je heel goed tussen je spaken zonder teveel moeite. Maar als dat ook werkt, prima! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Gedver wat een sjakenbak, zo met met die troll-face is hij wel geniaal, soep je dat nou zo snel even inelkaar???

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

EvaluationCopy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:54:
Gedver wat een sjakenbak, zo met met die troll-face is hij wel geniaal, soep je dat nou zo snel even inelkaar???
Was idd een snel soepje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voorkant gaat nog. Maar de kleur en de achterkant, die achterlichten, zonde!
Sinner schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Ultieme troll-wagen. Ik zou hier wel in durven te rijden hoor. Velgjes nog in fluor roze
lakken, grote sticker met "U MAD BRO?" over de lengte van de achterbumper en klaar. >:)

[afbeelding]
OMFG, haha. Ik heb mijn broek vol kak van het lachen _/-\o_

Ik vond overigens de X6 die pas bij mij in de garage stond een stuk bruuter. Also, stond er ook nog pas 1 voor het complex. Beide van dezelfde eigenaar. Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image_1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image_2.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image_3.jpeg
De witte X6 is er niet meer overigens sinds een weekje. Ze hebben blijkbaar een Porsche gekocht :).

Die had eerst Franse platen (zie foto) en nu in dezelfde Duitse range als de witte X6.
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image_4.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.kecin.com/tweakers/image_5.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 17-02-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38
Zo'n mooie witte Polo in de achtergrond maakt het wel helemaal af! Mooie bakken.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mevius schreef op zondag 17 februari 2013 @ 23:44:
[...]

Zo'n mooie witte Polo in de achtergrond maakt het wel helemaal af! Mooie bakken.
Is niet mijn Polo vriend :D
Dit is wél mijn Polo vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Parkeren kunnen ze iig niet.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08

vhal

ಠ_ಠ

Misschien voor dit topic ja. Het foute tuning topic deeltje 27 -O-

Ik vind de x6 wel een leuke wagen maar hier word ik niet vrolijk van. Ik vraag mij af wat voor soort persoon hier in rijdt...

De troll versie daarentegen... :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Klopt haha. Niet dat het nodig is. Er is ruimte voor 200 auto's maar er staan er rond de 50 op een drukke dag. Is ook niet zo gek, het kost 1200 eur per jaar. WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:13:
[...]

Klopt haha. Niet dat het nodig is. Er is ruimte voor 200 auto's maar er staan er rond de 50 op een drukke dag. Is ook niet zo gek, het kost 1200 eur per jaar. WTF.
Das geen geld.. Ik betaal voor de garage hier in Amsterdam 362 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

nl.mark schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:57:
[...]

Das geen geld.. Ik betaal voor de garage hier in Amsterdam 362 euro per maand.
Haha, ik vond 1200 euro al veel voor iets dat gratis hoort te zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dat zijn dan weer de voordelen van het wonen in een dorp. Zelden zoeken naar een parkeerplek en met een parkeerschijf is het parkeren altijd gratis 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kITPBTL4v8muqA5Iz0os31jk/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Parkeerschijf, parkeerschmijf. Ik woon ook in een dorp en kan 5 auto's kwijt op m'n oprit :P
Theoretisch gezien ook nog 1 in de garage maar die gebruik ik voor andere doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kaasplank schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:34:
Parkeerschijf, parkeerschmijf. Ik woon ook in een dorp en kan 5 auto's kwijt op m'n oprit :P
Theoretisch gezien ook nog 1 in de garage maar die gebruik ik voor andere doeleinden.
Dat was ik dus bij mijn ouders ook gewend :'). Maargoed, nu in hartje Enschede. Dus tja.
De mevrouw bij de gemeente vroeg: "Hoe wilt u betalen?"
Ik zeg: Per maand
Zij zegt: "Nee, cash of credit?"
Ik kijk: :( :') :S :N -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik wil jullie dit niet onthouden. Wegens aanschaf F30 gaat mijn Style 193 M velgen + banden in de verkoop:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqJ,!g4FEM81pJ3OBRIjuJI(uw~~60_85.JPG

http://www.marktplaats.nl...-255-breedset-banden.html

Letterlijk in nieuwstaat en gecoat. Prijs is scherp. Heb er 3 maand geleden dik €1800,- voor betaald ex. banden (aankoopbon aanwezig) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 18-02-2013 15:55 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Interessante set, maar dan voor winterbanden, mijn zomerwielen zijn al dik in orde. Zonde dat er geen winterbanden op zitten, anders was ik wel geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Kecin schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:04:
[...]

Haha, ik vond 1200 euro al veel voor iets dat gratis hoort te zijn :')
Gratis hoort te zijn? Een gebouwde parkeervoorziening kost al snel 6.000 euro per plaats voor bovengronds en 25.000 euro per plaats ondergronds. Als het voor de gebruiker dan gratis is, wie betaald dan voor de investering en draait op voor de exploitatiekosten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

zneek schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:51:
Interessante set, maar dan voor winterbanden, mijn zomerwielen zijn al dik in orde. Zonde dat er geen winterbanden op zitten, anders was ik wel geinteresseerd.
Banden wisselen kost natuurlijk vrijwel niets :)
De 193 M velgen zijn m.i. meer zomervelgen dan wintervelgen qua uitstraling.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:53:
[...]

Banden wisselen kost natuurlijk vrijwel niets :)
De 193 M velgen zijn m.i. meer zomervelgen dan wintervelgen qua uitstraling.
Naast mijn zomervelgen zijn de 193m prima wintervelgen :) Zomervelgen zijn 313 Performance 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

zneek schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Naast mijn zomervelgen zijn de 193m prima wintervelgen :) Zomervelgen zijn 313 Performance 19"
Ah kijk :)

En je maakt je druk om €25,- bandenwisselkosten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:52
zneek schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:56:

Passen alleen geen sneeuwkettingen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Ah kijk :)

En je maakt je druk om €25,- bandenwisselkosten? :P
Nee, over 1600 euro voor de velgen :)

[edit] Je denkt toch niet serieus dat ik 19" winterbanden in mijn maat ga aanschaffen? Dan is 1600 euro nog niet eens voldoende ben ik bang... met RFT en alles.

[ Voor 26% gewijzigd door zneek op 18-02-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:49:
Ik wil jullie dit niet onthouden. Wegens aanschaf F30 gaat mijn Style 193 M velgen + banden in de verkoop:

[afbeelding]

http://www.marktplaats.nl...-255-breedset-banden.html

Letterlijk in nieuwstaat en gecoat. Prijs is scherp. Heb er 3 maand geleden dik €1800,- voor betaald ex. banden (aankoopbon aanwezig) :)
Mooie set, je had toch een E92 335i, ga je nu voor een F30 335i? Waarom niet wachten voor een F32? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Het Fantoom schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:51:
[...]

Mooie set, je had toch een E92 335i, ga je nu voor een F30 335i? Waarom niet wachten voor een F32? O+
Heb zo'n 2 weken een F30 320i. De F30 335i werd te gek qua prijs, dan liever een 328i (werd ook te gek). Daarbij gebruikte ik de 306pk veel te weinig :) F32 is geen optie, omdat achterdeuren een vereiste waren omdat -> baby O+

Moet zeggen dat de 320i me niet tegenvalt qua beleving. Absoluut geen 335i, maar de verhouding prestatie <-> verbruik is onovertroffen. Daarbij is de F30 een stuk comfortabeler en lichter (merk je vooral in de bochten).
Voor een paar honderd € kun je de 320i tunen naar 225pk/350nm. Omdat-ie 180 kg. minder weegt dan de E92 335i, ga ik er niet dra-ma-tisch veel op achteruit.

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 18-02-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 12:44
Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:56:
[...]

Heb zo'n 2 weken een F30 320i. De F30 335i werd te gek qua prijs, dan liever een 328i (werd ook te gek). Daarbij gebruikte ik de 306pk veel te weinig :) F32 is geen optie, omdat achterdeuren een vereiste waren omdat -> baby O+

Moet zeggen dat de 320i me niet tegenvalt qua beleving. Absoluut geen 335i, maar de verhouding prestatie <-> verbruik is onovertroffen. Daarbij is de F30 een stuk comfortabeler en lichter (merk je vooral in de bochten).
Voor een paar honderd € kun je de 320i tunen naar 225pk/350nm. Omdat-ie 180 kg. minder weegt dan de E92 335i, ga ik er niet dra-ma-tisch veel op achteruit.
de 320i heeft toch geen turbo en is een 4 cyl. toch? Als die naar 350nm getuned kan worden dan is dat wel erg knap d:)b

me maat heeft de 335i bj 2012 en die rijdt 1:15 bij normaal (vlot door rijden) gebruik. En volgens hem rijdt deze ook een heel stuk fijner dan de S4 bj 2005 die hij ervoor had.

320i en 335i zit wel behoorlijk verschil hoor. Onderstel is standaard ook niet hetzelfde 4 en 6 cyl scheelt al zonder turbo in nm.

Ben erg beneiuwd hoe die 320i dan rijdt als hij niet zo heel erg veel scheelt met de 335i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Nee, over 1600 euro voor de velgen :)

[edit] Je denkt toch niet serieus dat ik 19" winterbanden in mijn maat ga aanschaffen? Dan is 1600 euro nog niet eens voldoende ben ik bang... met RFT en alles.
Je rijdt nogsteeds de 335? Al in de markt voor wat anders ondertussen of rijdt je hem nog een tijdje door? Waarschijnlijk dat laatste gezien de investeringen van duizenden euro's aan de diffuser enzo?
offtopic:
Nog Drome dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:07:
[...]

de 320i heeft toch geen turbo en is een 4 cyl. toch? Als die naar 350nm getuned kan worden dan is dat wel erg knap d:)b
volgens mij heeft elke 4cylinder motor van bmw een turbo.
De moderne en pittige 2,0-liter krachtbronnen met BMW TwinPower Turbo technologie zijn de sterkste varianten van een nieuwe generatie 4-cilinder benzinemotoren en zijn in technologisch opzicht afgeleid van de onderscheiden 6-cilinder-in-lijn benzinemotor

[ Voor 31% gewijzigd door matty___ op 19-02-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
[...]

[...]

me maat heeft de 335i bj 2012 en die rijdt 1:15 bij normaal (vlot door rijden) gebruik.

[...]
Dat lijkt me wel erg positief geschat! Misschien dat de boordcomputer dat aangeeft (lijkt me al sterk) maar het werkelijke verbruik zal echt wel flink hoger liggen (1 op 11 a 12 minstens).

[ Voor 12% gewijzigd door MrFl0ppY op 19-02-2013 11:24 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

me maat heeft de 335i bj 2012 en die rijdt 1:15 bij normaal (vlot door rijden) gebruik. En volgens hem rijdt deze ook een heel stuk fijner dan de S4 bj 2005 die hij ervoor had.

320i en 335i zit wel behoorlijk verschil hoor. Onderstel is standaard ook niet hetzelfde 4 en 6 cyl scheelt al zonder turbo in nm.
Weet je zeker dat ie geen 335d heeft? ;) 1:15 geloof ik niets van.

Het onderstel is normaal gesproken hetzelfde ongeacht motor, sportonderstel maakt uiteraard wel verschil. De auto met de lichtere motor zou in principe beter moeten sturen alleen mis je dan natuurlijk acceleratievermogen om jezelf uit een bocht te katapulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 12:44
MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Dat lijkt me wel erg positief geschat! Misschien dat de boordcomputer dat aangeeft (lijkt me al sterk) maar het werkelijke verbruik zal echt wel flink hoger liggen (1 op 11 a 12 minstens).
Is zeker geen diesel daar wil hij nks van weten hahaha.

Hij woont in de USA dus is een diesel overbodig. Aantal gereden KMs delen door liter benzine = 1:15 volgens hem.
matty___ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:
[...]

volgens mij heeft elke 4cylinder motor van bmw een turbo.

[...]
ahh ik wist niet dat alle nieuwe modellen een turbo hebben. goeie zaak. Is ook zuiniger.

Met een 335 neem je toch wel een performance onderstel >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Zal me niks verbazen als dat getal in gallons is :)

Red met veel pijn en moeite 1 op 13 met een 316 (bj end 1999)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Volgens mij is er in dit topic niemand met een 3 liter benzine van BMW die 1:15 haalt. De x30i's halen het niet, de x35i's al helemaal niet :)

Ik rij 1:12 met geluk, misschien eens 1:13 als ik 100 op de CC zet. En ik heb dan niet eens een turbo (onzuiniger) en mijn 1 weegt ook nog eens minder dan een 3.

Zie ook: http://www.spritmonitor.d...xactmodel=335&powerunit=2. Degene die het minst verbruikt rijdt ongeveer 1:11.

[ Voor 58% gewijzigd door JottemJ op 19-02-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Is zeker geen diesel daar wil hij nks van weten hahaha.

Hij woont in de USA dus is een diesel overbodig. Aantal gereden KMs delen door liter benzine = 1:15 volgens hem.
Als dat verbruikscijfer toch klopt dan had hij beter een (niet bestaande) 310i kunnen nemen, want volgens mij staat z'n CC dan altijd op 80 km/h. ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:52
Mja hangt toch van het rijprofiel af, en discipline van de bestuurder :)

Met 115km/h op de CC haal ik zeker 1:15. Probleem is alleen dat ik nooit zo een hele tank leeg rijd (altijd toch best wel veel stadskilometers en/of stukken 125-135km/h).

Maar 1:13 is prima haalbaar, en dat met een 12 jaar oude 318i (E46 N42B20) en vlot rijden. De huidige ed versies zouden het nog wel een stukje beter moeten doen (start/stop, elektrische stuurbekrachtiging, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Mja, als je maar max 55mph mag rijden en alleen lange stukken doet.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
1 op 15 gemiddeld met een 335i, no way. Misschien dat je dat op de boordcomputer haalt als je hem op de snelweg op de cruise control gooit, maar in de praktijk is dat verbruik niet haalbaar. De fabrieksopgave van een F30 335i automaat is 1 op 13,9 gemiddeld. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat in de praktijk in normale omstandigheden flink kon verslaan.
Doelt ie soms op 15 liter op 100 mijl ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Met mijn E90 325i haal ik 1:15 niet eens. Max 1:11.

15mpg (miles per gallon) Dat is 1:6,7 . Dat lijkt er meer op denk ik :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

15 MPG (miles per gallon) moet gemakkelijk haalbaar zijn. Dat is 1 op 6,4, oftewel 15,7 l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
[...]
me maat heeft de 335i bj 2012 en die rijdt 1:15 bij normaal (vlot door rijden) gebruik.
trololol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat is een beetje acceptabel qua vervangen van remblokken? :+

Ik zit nu op aan mijn 3de setje blokken voor (achter hebben ze ook maar vervangen) op 72.500km...

Eerste setje was erdoor op iets van 20K. Zou te maken hebben met zachtere remblokken die BMW steekt af fabriek om de remschijven "in te rijden". Klinkt raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

4 cyl met turbo. 350nm is mogelijk. Bij 328i (zelfde motor) haalt BMW er ook uit 350nm uit. (De 328i kan zelfs getuned worden tot rond de 400nm ivm andere compressie ratio)
Je bedoelt dat het tijdelijke verbruik 1:15 is op de snelweg. Het gemiddelde verbruik is iets anders he. Of heeft-ie een ActiveHybric 3? :P
Onderstel heeft er niets mee te maken. Ik heb ook een M onderstel op mijn 320i. Ik vind zelfs het standaard F30-onderstel fijner rijden dan mijn 335i. De F30 voelt veel stijver en lichtvoetiger, ondanks veel minder pk's.
Ben erg beneiuwd hoe die 320i dan rijdt als hij niet zo heel erg veel scheelt met de 335i.
Geen sportauto. Gewoon een vlotte bak. Van 1-100 merk je qua beleving wel verschil met de 335i, maar niet gigantisch. Het verschil zit hem in de sound (6 cyl, flinke uitlaat) en de trekkracht op hogere snelheden. De 335i trok al een speer door tot 250 km/u. De 320i mist na 140 km/u wat kracht en moet sneller terugschakelen als je flink wilt accelereren. Maar goed, snelheid en kracht is leuk, maar niet heilig. Een goede auto bestaat uit meer onderdelen. Ik zou niet meer terug willen naar de E92 335i. De F30 335i daarentegen.... :P (Al had ik de 328i eerder gekozen dan de 335i). Maar goed, de portemonee was leeg bij 38k. In de US gelden andere tarieven (vooral bij lease) voor auto's. Daar rijdt elke yup van 25 in een 328i/335i voor $500/$600 per maand.

Pagina: 1 ... 41 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.