Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.843 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Stoelventilatie zou ik ook wel willen. In de zomer wel lekker met het zwarte leer, zou je niet zo'n zweetrug krijgen als het echt warm is. Maar ff airco aan en het is ook wel te doen.
Stoelverwarming is echt relaxed nu in de winter!

Mijn verbruik is 1 op 7,9.
Qua rijstijl; zodra m'n motor warm is rijd ik stevig door/hard.
Rijd niet zoveel op de snelweg, maar als ik daar rijd dan is het altijd minimaal 30 te hard.
Dat verklaart ook wel mijn hogere verbruik.
Haha tsja ook wel waar de auto voor gemaakt is natuurlijk. :) Lol hebben is ook belangrijk!
Impry schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:52:
1350kg officieel inderdaad. Maar mijn verbruik is niet representatief voor het gemiddelde verbruik. Op spritmonitor ben ik de onzuinigste 130i. :X :P
_O_
DexterBelgium schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:27:
Foto's van de carnage: waarschuwing, niet voor gevoelige zielen.

[afbeelding]

Verhaal staat wat hoger. :-(
Damn hee, zonde. :/
Impry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Flink klap man!

[...]

Haha, ja met zo'n verbruik tikt het wel aardig aan.

Een ritje in de 130i kan natuurlijk wel, maar zowel jij als Joopieboy wonen allebei wel wat ver weg. Misschien een keer op een meeting ofzo. :)
Altijd leuk om een keer mee te rijden (en zeker iemand die goed overweg kan met de auto) en te kijken naar dat soort auto's! 8)

Valt mij trouwens wel op dat er maar weinig 1 of 3 series zijn (zat gisteren ook eens naar de E92 te kijken) met sportstoelen. Met mijn lengte en rug vind ik het wel een pré om goeie stoelen te hebben.
En ik denk toch dat als het een diesel word dat ik voor een x20D ga... Bij dit type motor nog bekende punten? Liefste ga ik voor een 6 in lijn maar dat is niet te doen qua brandstof kosten, een 120i is dan wel weer een optie. Zoals een collega nu heeft, sportonderstel, oem breedset eronder, sport interieur, groot scherm navi met i drive, alleen dan weer geen xenon, erg jammer. Belgische auto en uitvoering dus ook niet geleverd hier.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:10:
[...]
Valt mij trouwens wel op dat er maar weinig 1 of 3 series zijn (zat gisteren ook eens naar de E92 te kijken) met sportstoelen.
[...]
Sportstoelen van BMW zitten zo goed! Dat is eigenlijk echt een pré om aan te vinken op de optielijst. Je moet echter maar net dat voorrecht hebben ;)

Ik vroeg me pas wel af of mensen die net wat breder zijn dan gemiddeld er nog wel fijn in kunnen zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 06-02-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:49

mr_petit

opperprutser

Bij een z4 zijn de sportstoelen (officieel /m sportstoelen; de standaard stoelen heten al sportstoelen volgens opgaaf) absoluut kleiner dan de standaard stoelen.
Wel veel zijdelingse steun, maar minder comfort op lange afstanden. Maar dat geld eigenlijk wel voor alle kuipstoelen.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 06-02-2013 19:41 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat vooral die steun en ondersteuning voor mij meer van belang is, ook bij de knieën dat je een uitschuifbaar gedeelte hebt is zo lekker. Dus nee ik zou absoluut geen standaard stoelen erin willen. :P

Maar ik ben behoorlijk smal en zelfs met opgeblazen wangen had ik nog ruimte haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 22:56
Zelfs wil ik een BMW 5 Serie Sedan halen tussen de jaar 2004-2006. Zelf heb ik net 1 jaar Fiat Stilo 1.6 Racing ( Heb ook 1 jaar geleden me rijbewijs gehaald ). En wil een luxere en comfortabele auto. Nu zie ik een 5 Serie Sedan voor 8 ruggen te koop bij een occasion dealer met 140.000KM. Iemand enig ervaring met deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

mr_petit schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:40:
Bij een z4 zijn de sportstoelen (officieel /m sportstoelen; de standaard stoelen heten al sportstoelen volgens opgaaf) absoluut kleiner dan de standaard stoelen.
Wel veel zijdelingse steun, maar minder comfort op lange afstanden. Maar dat geld eigenlijk wel voor alle kuipstoelen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/audGZiG.jpg

Nu weet ik niet hoe de 'standaard' stoelen zitten maar ik heb laatst als een gek
naar Stuttgart (DE) en terug moeten rijden, geen centje pijn na 1080 kilometer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Caneezy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:45:
Nu zie ik een 5 Serie Sedan voor 8 ruggen te koop bij een occasion dealer met 140.000KM. Iemand enig ervaring met deze auto?
De vorige eigenaar.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Joopieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:19:
140 is idd wat ik ook veel rijd op de snelwegen. Maar 1 op 10-11 vind ik ook niet zo heel erg slecht voor een 6 cilinder... Toch neig ik daar wel naar om heel eerlijk te zijn. Misschien gewoon eens mee rijden.

Maar een 118D is dan ook niet zo een slechte optie. Keuzes! :D :+

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een Executive en een High Executive? En een sportpakket kan dat met beiden?
Volgens mij is het tijd voor jou om eens wat te gaan proefrijden. :)
Wat is het aantal kilometers dat je rijdt? Genoeg voor een Diesel?
Ow, nog een keuze: een Mini, ooit als leenauto gehad, ging (qua ruimte) ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Sinner schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:48:
[...]
naar Stuttgart (DE) en terug moeten rijden, geen centje pijn na 1080 kilometer..
Volgens mij heet bij de e89 jouw stoelversie "sportstoelen" , en geen "/m sportstoelen".
Dat is een optie van de e85/86. Het zijn dus dezelfde stoelen als uit een z4m.
Het zijn dus andere stoelen als waar jij in gezeten hebt ;)
Dit is een z4m stoel:
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j268/youremo/DSCN0194.jpg
En dat is geen grote stoel, zeker niet in de breedte.

Maar sowieso is comfort of wat lekker zit natuurlijk geheel persoonlijk en afhankelijk van je lichaamsbouw. Echter kan je doorgaans wel stellen dat mensen die lang zijn en een brede bouw hebben snel last krijgen in kleinere stoelen.

[ Voor 37% gewijzigd door mr_petit op 06-02-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Coenen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:51:
[...]

Volgens mij is het tijd voor jou om eens wat te gaan proefrijden. :)
Wat is het aantal kilometers dat je rijdt? Genoeg voor een Diesel?
Ow, nog een keuze: een Mini, ooit als leenauto gehad, ging (qua ruimte) ook best goed.
Dat denk ik ook haha. Ik rijd nu een 35~40dkm per jaar. Dat word een heel stuk minder als ik niet meer zo vaak naar Eindhoven hoef voor mijn opleiding. Dan ben ik een 30dkm zeker per jaar aan het rijden. Omslagpunt is als ik dat relalistisch bereken zo rond de 25dkm, dus ik zit net er wat boven eigenlijk.

Mini is een leuke auto, maar zou dan een Cooper S worden en geen diesel is dat geval.

Edit: zo een uitvoering vind ik wel wat, eventueel nog een set dikkere 18 inch velgen eronder zoals die collega van mij, die zijn echt perfect. Foto kan ik zo niet vinden maar dat zijn die 5 dubbele spaaks 18 inch velgen van de Sport uitvoering.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 06-02-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Coenen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:51:
[...]
offtopic:
Ik heb ooit een leen-Mini van Autotaalglas meegekregen. Wat een Teletubbie-interieur had die auto zeg, hij zal vol met goedkoop ogend plastic. De bediening van de knopjes vond ik ook totaal niet intuïtief. Als je een Volvo gewend bent, denk ik niet dat je snel onder de indruk bent van een Mini-interieur. En hij was ook nog eens niet vooruit te branden. Dan zou ik veel eerder kiezen voor bijvoorbeeld een Volvo C30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

C30 staat ook in mijn lijst, maar toch trekt een 1 serie wat meer. :P Binnenkort maar eens proefrijden dan, als er een goeie uitvoering in de buurt komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Volgens mij heet bij de e89 jouw stoelversie "sportstoelen" , en geen "/m sportstoelen".
Dat is een optie van de e85/86. Het zijn dus dezelfde stoelen als uit een z4m.
Het zijn dus andere stoelen als waar jij in gezeten hebt ;)
Dit is een z4m stoel:
[afbeelding]
En dat is geen grote stoel, zeker niet in de breedte.

Maar sowieso is comfort of wat lekker zit natuurlijk geheel persoonlijk en afhankelijk van je lichaamsbouw. Echter kan je doorgaans wel stellen dat mensen die lang zijn en een brede bouw hebben snel last krijgen in kleinere stoelen.
Andersom ook. Ik ben niet de kleinste met bijna 1m90 en dik 100kg en ik zit prima in de standaard stoelen en vind sportstoelen vaak al snel te krap zitten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Da's niet andersom, maar precies het voorbeeld wat ik gaf ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De E85 had hele andere sportstoelen dan de E89 inderdaad. De E85 stoelen zien er veel sportiever uit, alhoewel ik de E89 sportstoelen echt fijner vindt zitten. Ieder z'n ding den ik. Denk ook niet dat E85 M stoelen mooi zouden staan in een E89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Dan heb ik niks gezegd, dacht even dat jullie het over de E89 hadden ipv de E85.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Caneezy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:45:
Zelfs wil ik een BMW 5 Serie Sedan halen tussen de jaar 2004-2006. Zelf heb ik net 1 jaar Fiat Stilo 1.6 Racing ( Heb ook 1 jaar geleden me rijbewijs gehaald ). En wil een luxere en comfortabele auto. Nu zie ik een 5 Serie Sedan voor 8 ruggen te koop bij een occasion dealer met 140.000KM. Iemand enig ervaring met deze auto?
Hangt er beetje vanaf wat voor auto het is :) welke motor, uitvoering etc. Heb je een link? Heb zelf ruim 4 jaar een 5 Touring uit 2004 gereden dus heb wel wat ervaring met het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Reinier

\o/

mr_petit schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:29:
Die 3GT moet ik nog maar ff in het echt zien. Ik ben de 5GT in de loop der tijd gaan waarderen.
Op de foto's die vandaag gepubliceerd zijn oogt-ie toch een stuk mooier dan ik eerder had gedacht. Hij is ook nog eens opvallend ruim van binnen. En hij heeft niet die lelijke achterkant van de 5GT.
http://www.autoweek.nl/ni...ieel-grote-broer-achterna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Reinier schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:53:
[...]

Op de foto's die vandaag gepubliceerd zijn oogt-ie toch een stuk mooier dan ik eerder had gedacht. Hij is ook nog eens opvallend ruim van binnen. En hij heeft niet die lelijke achterkant van de 5GT.
http://www.autoweek.nl/ni...ieel-grote-broer-achterna
Ik moet zeggen dat het wel iets heeft op die foto. Hij ziet er zelfs dik uit, absoluut niet zo lelijk als op de eerste foto's maar misschien is het gewoon de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hij is niet zo huiveringwekkend ugly als de 5 GT maar 'k vind het nog altijd geen hele mooie auto. In de praktijk is de neus van de 3-serie visueel nogal laag en plat, en dat gecombineerd met die hunchback aan de achterkant heeft een raar effect.
Zo is het niks:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2013/bmw-3-serie-gt-officieel.jpg
maar schuin van voren kan ik er best mee leven:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/3_Serie_GT/BMW-3-Serie-GT-2013-059.jpg

Wel intrigerend dat hij fors groter is dan de 3 touring: een whopping 20 cm langer en een 11 cm langere wielbasis. Op zich zou hij daardoor nog best goed kunnen verkopen, mensen die een gewone 3 te krap vinden maar een 5-serie te groot en te duur. Hij is maar 7 cm korter dan een 5-serie sedan, de wielbasis scheelt zelfs maar 5 cm terwijl de bagageruimte even groot is. Daardoor met name een concurrent voor de X1 en de X3, en de instapper 5-series denk ik zo.

[ Voor 59% gewijzigd door Daniel op 07-02-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Moet 'em een keer in het echt zien. Op plaatjes zien bimmers er vaak niet zo mooi uit. Maar veel maakt het voor mij niet uit, ik zal hem nooit kiezen boven een normale 3-serie.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Daniel schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Hangt er beetje vanaf wat voor auto het is :) welke motor, uitvoering etc. Heb je een link? Heb zelf ruim 4 jaar een 5 Touring uit 2004 gereden dus heb wel wat ervaring met het model.
Dit is de link: http://www.autoscout24.nl...34944853800000000&asrc=st|fs

Heb al gekeken naar verzekeringen etc. Enige twijfel zijn onderhoudskosten. Verschil met een Fiat en BMW is groot. Ben zelf nog 21 maar werk full time. Qua kosten word het 500 per jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Sowieso, een helemaal kale 5 serie, benzine met meer dan 2 ton op de teller. Komt een beetje over op mij dat je een 5 serie wilt rijden die je eigenlijk niet kunt betalen. Ik zou iig verder zoeken naar een leuke 3 voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bijkomend: die hele kleine (want dat is 2l wel een beetje in die wagen) benzine motoren komen mij altijd een beetje over als een combinatie tussen het slechtste van twee werelden: wél de horrible verbruikscijfers van een benzine, maar géén performance (177pk / 210 nm is écht niet van dien aard om de benzine rekening van 1:10 rijden waard te zijn). Ik zou het laten.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Waarom zou je een 5 willen rijden op je 21e? Doe vooral wat je niet laten kan, maar het is best wel een prijzige wagen qua maandelijke kosten (houd ook rekening met de afschrijving bij zo'n wagen). Zoals hierboven al aangehaald is het exemplaar in kwestie een kale auto en dat merk je ook weer bij inruil.

Ik zou voor rond de 10k kijken naar een leuke 3 of 1 als je perse een BMW wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ipv de vijfserie kan je ook mijn 3-serie coupé (weleenswaar ouder) met minder kilomters rijden! Is nog goedkoper ook! (6.500 eur)
Dan weet je ook gelijk wat ermee gebeurd is wanneer je mijn posthistory bekijkt :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb zojuist de specs opgezocht van een Fiat Stilo 1.6 Racing: 105 pk/150 Nm, acceleratie van 0 tot 100 in 12,0 s, gemiddeld verbruik 6,7 l/100km. Bijzondere definitie hanteert Fiat voor de term ‘racing’ 8)7.

Nu de BMW 520i Steptronic5 Executive: 150 pk/210 Nm, acceleratie van 0 tot 100 in 9,9 s, gemiddeld verbruik 9,8 l/100km. Met die prestaties valt het dus wel mee ten opzichte van wat je gewend bent, je gaat er zeker op vooruit. Het is geen snelheidsmonster, maar dat het een te kleine motor is vind ik wat overdreven. Dit is een auto om comfortabel mee te cruisen, niet om sportief mee te rijden.

Wat ook opvalt is het brandstofverbruik: de BMW verbruikt anderhalf keer zo veel als de Fiat. Nu moet ik wat aannames gaan doen:
• je rijdt 20.000 km per jaar
• gezien je leeftijd heb je 3 schadevrije jaren opgebouwd

Op basis hiervan is globaal te schatten wat het verschil in gebruikskosten tussen beide auto’s bedraagt.
  • Brandstofkosten: bij de Fiat verbruik je 1333 liter, bij de BMW 2000 liter per jaar. Verschil: 667 liter à € 1,75 = € 1167.
  • Motorrijtuigenbelasting: de Fiat weegt 1170 kg en kost jaarlijks € 616. De BMW weegt 1470 kg en kost jaarlijks € 908. Verschil: € 292.
  • Banden: je doet gemiddeld 30.000 km (dus anderhalf jaar) met een setje banden. De banden voor de BMW zijn groter en waarschijnlijk ook wat duurder. Belangrijker is dat het runflat-banden zijn, die aanzienlijk duurder zijn. Laat ik eens € 75 euro per band extra rekenen: € 300 euro per set, dus € 200 per jaar.
  • Onderhoud: de BMW heeft een nieuwprijs die meer dan 2x zo hoog is als die van de Fiat. Laat ik daarom eens uitgaan van dubbele onderhoudskosten: € 800 per jaar voor de BMW en € 400 voor de Fiat. Daarin heb ik al meegerekend dat er bij een auto altijd wel eens wat stuk gaat wat bovenop de ‘gewone’ onderhoudsbeurten komt. Kostenverschil: € 400.
  • Verzekering: ik heb eens bij Allsecur gecheckt. Resultaat: “U kunt niet online uw premie berekenen door de combinatie van het gewicht van de auto en uw leeftijd.” Gelukkig kun je hem wel bij Centraal Beheer verzekeren: een WA-verzekering voor € 76,73 per maand, dat is € 920 per jaar. Nu de Fiat: voor WA-dekking betaal je bij Inshared € 54,61 per maand, dat is € 655 per jaar. Verschil met de BMW: € 265.
  • Afschrijving: de BMW is duurder, maar de Fiat is jonger. Ik ga ervan uit dat je voor de BMW moet bijbetalen, maar bij gebrek aan gegevens zie ik de hogere afschrijving maar als een eenmalige investering :). Geen jaarlijkse kosten dus.
De BMW is per jaar dus aanzienlijk duurder: € 1167 voor de benzine + € 292 voor motorrijtuigenbelasting + € 200 voor banden + € 400 voor onderhoud + € 265 voor verzekering = € 2.324. Je bent voor de BMW dus ruim 2.300 euro per jaar meer kwijt dan voor de Fiat en daarbij heb ik nog niet meegeteld dat je eenmalig nog een bedrag voor de aanschaf moet bijleggen. Ik vrees dat je met jouw berekening van € 500 wat kosten over het hoofd hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
JottemJ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:37:
Waarom zou je een 5 willen rijden op je 21e? Doe vooral wat je niet laten kan, maar het is best wel een prijzige wagen qua maandelijke kosten (houd ook rekening met de afschrijving bij zo'n wagen). Zoals hierboven al aangehaald is het exemplaar in kwestie een kale auto en dat merk je ook weer bij inruil.

Ik zou voor rond de 10k kijken naar een leuke 3 of 1 als je perse een BMW wilt.
Ik heb de FIAT gekocht om puur ervaring op te doen omdat ik pas mijn rijbewijs heb. In de 8 maanden dat ik de Fiat al heb heb ik meer dan 18,000 km gereden. Ik rij per maand meer dan 1800km. Ik ga straks ook met de auto op vakantie naar Portugal. Dan leek me een BMW meer comfort te bieden dan de Fiat. Het gaat me ook niet om snelheid van de auto maar meer de comfort en klasse die hij uitstraalt. Zelf woon ik nog thuis en studeer ik naast me werk dus zijn me maandelijkse kosten miniem. Ik had deze berekening gemaakt. Ik zal vast wel wat missen @ Tomatoman.

Fiat Stilo 1.6 (nu)
Wegenbelasting per maand: 44,33
Wegenbelasting kwartaal: 133
Wegenbelasting per jaar: 532
Verzekering (All Risk) per maand: 125
Verzekering (All Risk) per kwartaal: 375
Verzekering (All Risk) per jaar: 1500
Totaal: 2032

BMW 5 Serie Sedan 520i:
Wegenbelasting per maand: 66
Wegenbelasting kwartaal: 199
Wegenbelasting per jaar: 796
Verzekering (All Risk) per maand: 186
Verzekering (All Risk) per kwartaal: 558
Verzekering (All Risk) per jaar: 2234
Totaal: 3030

BMW 5 Serie Sedan 520i:
Wegenbelasting per maand: 66
Wegenbelasting kwartaal: 199
Wegenbelasting per jaar: 796
Verzekering (WA) per maand: 139
Verzekering (WA) per kwartaal: 417
Verzekering (WA) per jaar: 1677
Totaal: 2473

Verschil:
Fiat: 2032 - BMW: 3030 + (WA Allrisk) ( + 998 verschil met fiat ). p/j. - BMW: 2473 + (WA) ( + 441 verschil met fiat ) p/j

Fiat Stilo 1.6 (nu)
Tank inhoud: 538km (58 liter)
Prijs benzine: 1,68 (bij mijn tankstation in de buurt)
Rijd 1 op 14. ( op papier volgens dealer 1/16 )
Volle tank: 97,44

BMW 5 Serie Sedan 520i:
Tank inhoud: 900km (70 liter)?
Rijd 1 op 12?
Volle tank: 117 euro.

Werk:
89,4km per dag. 447km per week. 1788km per maand.

Ik krijg zelf km vergoeding van 0,19. Ongeveer per maand is dat 330 euro.
Kecin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:44:
Ipv de vijfserie kan je ook mijn 3-serie coupé (weleenswaar ouder) met minder kilomters rijden! Is nog goedkoper ook! (6.500 eur)
Dan weet je ook gelijk wat ermee gebeurd is wanneer je mijn posthistory bekijkt :+
Klopt, heb ik ook naar gekeken. Maar vind de interieur/binnekant van de 5 serie meer comfort bied en ziet er natuurlijk mooier uit. Navigatie erbij is ook een luxe. :)

[ Voor 9% gewijzigd door sacaji op 08-02-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als je die BMW voor 3 jaar rijdt, 30.000 KM/jr. dan zit hij bijna op de 300k KM. zou je er dan nog wel iets voor krijgen als je 'm verkoopt? Denk dat om die reden de afschrijving ook nog ongemerkt in de kosten kan gaan lopen.

Waarom zou je op je 21e dit geld weg willen gooien? Ik zou zelf een goedkopere auto zoeken, een goedkoper model met minder kilometers waardoor alle genoemde kosten sowieso lager zullen uitvallen en ook de afschrijving minder hard zou gaan of anders eventueel bij een ander (lees: goedkoper) merk kijken.

Ik weet natuurlijk niet hoe je financieel zit en of die 8K al je spaargeld is, maar anders zou ik dat lekker op de bank laten staan en verder door sparen voor als je wèl het huis uit gaat en een huis gaat kopen maar dat is uiteraard mijn visie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zat laatst ook weer rond te kijken naar een 3-serie (touring) van rond de 10k, maar vond zelf dat het gat tussen aanbod rond de 10k en aanbod rond de 15k erg groot is. Waar je voor 10k de instappers met 2 ton erop krijgt, heb je voor 15k al veel meer aangeklede en complete modellen met ook nog eens een significant lagere KM stand en leeftijd (voor mij 2 a 3 jaar rijden).

Denk dat in ons geval de keuze toch snel zal gaan richting een 1-serie of iets compleet anders, aangezien ik risico op manco's en hoge onderhoudskosten wel erg groot vind worden rond die KM standen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sander op 08-02-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Als je Tomatoman zijn berekening neemt, die behoorlijk nauwkeurig is, en je houdt rekening met 30000 km per jaar dan is het verschil aanzienlijk groter dan je nu verwacht.

Houd rekening met ongeveer 3500 euro per jaar die je extra kwijt bent, dat is bijna 300 euro per maand extra. Daarnaast zal de auto bij 3 jaar gebruik bijna niks meer opleveren (300k km op de teller), zoals gise al aangaf.

Focus niet teveel op de eenmalige lasten (aanschaf), maar probeer vooral te kijken hoeveel een auto je kost over 3 jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

gise schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:15:
Waarom zou je op je 21e dit geld weg willen gooien? Ik zou zelf een goedkopere auto zoeken, een goedkoper model met minder kilometers waardoor alle genoemde kosten sowieso lager zullen uitvallen en ook de afschrijving minder hard zou gaan of anders eventueel bij een ander (lees: goedkoper) merk kijken.
Dat jij het anders zou doen is nog geen reden om Caneezy's besteding van zijn geld te diskwalificeren :).
Caneezy schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:02:
[...]
Ik had deze berekening gemaakt. Ik zal vast wel wat missen @ Tomatoman.
Kijk maar eens naar mijn berekening, dan zul je zien dat je wel meer dan ‘wat’ mist :).
Verschil:
Fiat: 2032 - BMW: 3030 + (WA Allrisk) ( + 998 verschil met fiat ). p/j. - BMW: 2473 + (WA) ( + 441 verschil met fiat ) p/j
Je kunt natuurlijk niet de BMW met WA-verzekering vergelijken met de Fiat met all-risk, dan vergelijk je appels met peren. Op basis van all-risk constateer je zelf:
Verzekering: verschil van € 734
Motorrijtuigenbelasting:: verschil van € 264
Fiat Stilo 1.6 (nu)
Tank inhoud: 538km (58 liter)
Rijd 1 op 14. ( op papier volgens dealer 1/16 )
Volle tank: 97,44

BMW 5 Serie Sedan 520i:
Tank inhoud: 900km (70 liter)?
Rijd 1 op 12?
Volle tank: 117 euro.
Een hoop getallen, maar waar het om gaat staat er niet bij, namelijk wat het je per jaar kost. Volgens de gemiddelde cijfers van de Fiat (zie mijn vorige bericht) haal je 1 of 15, jij haalt 1 op 14. Je zit dus iets boven het fabrieksgemiddelde. BMW geeft een gemiddelde op van 1 op 10,2, dus ik reken erop dat je daar ook iets boven zit: laten we uitgaan van 1 op 9,2.
Je rijdt volgens eigen zeggen 1800 km per maand, dus 21600 km per jaar. In de Fiat heb je daarvoor 21600/14 = 1543 liter nodig, in de BMW 21600/9,2 = 2348 liter. Verschil: 805 liter. Met jouw literprijs van 1,68 is dat een bedrag van € 1352.
Werk:
89,4km per dag. 447km per week. 1788km per maand.
Ik krijg zelf km vergoeding van 0,19. Ongeveer per maand is dat 330 euro.
Dat is niet relevant, want die onkostenvergoeding is voor beide auto's precies even hoog.

Nu nog een keer wat je onderaan de streep meer moet betalen voor de BMW, uitgaande van wat hierboven staat: € 1167 1352 voor de benzine + € 292 264 voor motorrijtuigenbelasting + € 200 voor banden + € 400 voor onderhoud + € 265 734 (:X) voor verzekering = € 2.324 2.950. Per jaar, welteverstaan :X

Als je er 4 jaar in blijft rijden, is de BMW dus 12.000 euro duurder, nog afgezien van wat je eenmalig moet bijbetalen en de hogere afschrijvingsprijs.
Klopt, heb ik ook naar gekeken. Maar vind de interieur/binnekant van de 5 serie meer comfort bied en ziet er natuurlijk mooier uit. Navigatie erbij is ook een luxe. :)
Helemaal mee eens. Of je dat zoveel geld waard is moet je zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Caneezy, neem van mij aan, ik rij een 3 serie van 2005 (vorig model) en met die berekening ga je er zeker niet komen. Ten eerste moet je met 30K naar een diesel gaan kijken. Dat is niet alleen gunstig voor de prijs maar ook voor de betrouwbaarheid op hoge kilometerstanden. Ten tweede vergeet je onderhoud in je berekening en dat is nu net het punt waar jij op leeg gaat lopen met een 5 serie. Setje remmen en blokken? 500€. Setje RFT vanden? 500€. Olie vervangen? 140€. Alles is duur aan die auto, dus voor al het onderhoud betaal je makkelijk 2 a 3 keer zoveel als voor de Fiat. En met 200K ga je echt flink onderhoud krijgen. Denk dus maar aan 1000€ per jaar aan onderhoud.

Maar goed het is jouw geld en een 5 serie is een mooie bak. Maar wil je comfort kun je dat met 1 of 3 serie ook bereiken. Die brengen jou ook heel comfortabel naar Zuid-Frankrijk. En ja status en aanzien?! De auto bij mamma voor de deur zetten is meer sneu naar mijn mening. Of ga je met een armpje uit het raam rondje rijden door het centrum? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

En ik wil niet je jubelstemming bederven, maar ik zie via Independer dat ik voor de all-risk verzekering van jouw auto maximaal 50 euro per maand kwijt zou zijn; voor dat bedrag heb ik keuze uit 5 verzekeraars. Jij betaalt dus bijna 4x zo veel voor dezelfde verzekering!

Wat ik daarmee wil aangeven is dat het voor jou als beginnende bestuurder erg kostbaar is om een relatief dure auto te verzekeren. In dat licht bezien snijdt de reactie die de meesten hier geven wel degelijk hout: de auto waar jij naar kijkt is voor iemand van 21 jaar nogal ongebruikelijk. Dat ligt enerzijds aan het feit dat de meeste 21-jarigen beperkte financiële middelen hebben en anderzijds aan de hoge verzekeringskosten, die voor een beginnend bestuurder aanzienlijk hoger zijn dan voor iemand die al flink wat schadevrije jaren heeft opgebouwd. Ik kan en wil niet in jouw portemonnee kijken, maar een ding weet ik vrij zeker: als jouw buurman van 38 in dezelfde auto zou rijden, zou hem dat waarschijnlijk een aanzienlijk kleiner stuk van zijn salaris kosten dan jou.

En nu houd ik ermee op, volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 08-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 op 12 met 520i automaat daar geloof ik niet in.
ga maar uit in het gunstigs op 1 op 10 maar hou rekenschap met 1 op 8/9

en op je 21ste een dikke auto rijden gewoon doen als het kan ;) doe het al vanaf mijn 18e

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mwoh, 1 op 8/9 reed ik met een 545i automaat, met een 520i moet je zeker wel zuiniger kunnen rijden tenzij je als een hooligan tekeer gaat. 1 op 12 wordt wel tricky maar hangt af van de verkeerssituatie, met veel snelweg en weinig verkeerslichten/rotondes moet dat wel kunnen.

Wat iemand met z'n geld doet moet ie natuurlijk zelf weten maar ik zou jezelf nog wel even flink achter de oren krabben voordat je zo'n auto koopt. Met name onderhoud kan nog wel eens heftig tegenvallen, ook als je een relatief kale 5-serie koopt zit er een hoop op dat stuk kan en dat aardig in de papieren loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-o7Z0vhlawb8/URUN7yqXSWI/AAAAAAAABxI/z0RKA7dGHn4/s669-p-k/20130208_094553.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wuDo9oRtAd0/URUN7xK9qDI/AAAAAAAABxI/mulTBJS8Ei0/s821/20130208_095136.jpg

Milltek katvervangers voor de Z4 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
offtopic: Jeutje,.. da's een grote klok.... :X
Tomatoman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:26:
[...]
Dat jij het anders zou doen is nog geen reden om Caneezy's besteding van zijn geld te diskwalificeren :).
Uiteraard, mijn reactie is ook geheel mijn eigen mening en hij staat vrij om te doen wat hij wil met z'n zuurverdiende centjes.

[ Voor 78% gewijzigd door gise op 08-02-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
Caneezy schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:02:
Ik snap jou niet? Wat bezielt je om op je 21e een 5-serie te gaan rijden en je druk te maken om comfort en navigatie en luxe.

Dude ik ben bijna 23, werk sinds september full time, en heb sinds juni vorig jaar een Citroen ZX van 1996. Onverwoestbare auto, € 750,- voor betaald (met winterbanden op stalen velg, zo goed als nieuwe zomerbanden en nieuwe APK) heb er naast een onderhoudsbeurt a € 219,- nog niets aan kosten mee gehad. Start en rijd altijd. En oja, airco, elektrisch verstelbare spiegels, hoogte verstelbare stoel, elektrische ramen voor, en navigatie werkt perfect op mijn mobiel.

Daarbij, je bent nog altijd, voor de wet gezien, een beginnend bestuurder, dus verzekering is duurder. Plus dat je door onervarenheid gewoon meer kans op ongelukken hebt. Als je dan eens een paaltje kust, dan doe je dat toch veel liever met een simpel goedkoop wagentje dan met een 5-serie.

Voor die € 2300,- per jaar die een 5-serie jou extra kost volgens Tomatoman, kun je prima een Seat Ibiza uit 2001 kopen met airco enzo. Prima beginners auto. Of koop een wat oudere 318i ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
BMW 5 Serie is een heerlijke en mooie auto. Maar inderdaad als ik er zo aan denk ga ik werken voor de auto en dat is niet de bedoeling. Wil over een tijdje ook alleen gaan wonen, of tenminste uit huis. Bedankt iedereen voor zijn of haar mening. Ik blijf wel bij mijn Stilo en ondertussen kijk ik wel naar een andere auto. Werd me aangeraden om naar een Leon te kijken van 2008 of een Golf 6 TDI. Tot op heden rijd me Stilo gewoon heel goed. Maar ik denk dat ik er nu nog geld voor kan krijgen omdat hij nog occasion garantie hebt en als ik er langer mee door rijd en meer kilometers maak niet meer. Thanks all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
* Tomatoman 's eerste eigen auto was een Nissan Almera.

[ Voor 30% gewijzigd door Tomatoman op 08-02-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Tomatoman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:10:
offtopic:
* Tomatoman 's eerste eigen auto was een Nissan Almera.
Haha, dat meeeeen je niet! Dat was onze eerste auto! Zelfde kleur en 3-deurs, een diesel met 200.000km of zo, alleen maar problemen mee gehad eigenlijk... mijn vrouw ging van die Almera naar een E46, ik naar een Leon en nu een E61, mooie stap in 7 jaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door The_MAN op 08-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
MrFl0ppY schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:30:
Maar goed het is jouw geld en een 5 serie is een mooie bak. Maar wil je comfort kun je dat met 1 of 3 serie ook bereiken. Die brengen jou ook heel comfortabel naar Zuid-Frankrijk. En ja status en aanzien?! De auto bij mamma voor de deur zetten is meer sneu naar mijn mening. Of ga je met een armpje uit het raam rondje rijden door het centrum? :+
Wat is er nou sneu aan om op jonge leeftijd in een duurdere auto te rijden...klinkt als jaloezie?
Gewoon doen als je het wilt en kunt betalen (natuurlijk wel rekening houdend met onderhoudskosten), verder schijt hebben aan de mening van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Pff - BMW rijden is een keuze. Die geld kost. Je krijgt er een BMW voor terug. Als ik mag kiezen: mijn BMW of een vier jaar oude skoda fabia - BMW. Nu heb ik nog nooit in een fiat stilo gereden, maar ik vermoed dat dit eenzelfde comfort is als de genoemde skoda.

Nu is een 5-serie een erg grote en luxe bak. Kijk toch eens naar/testrijd eens een 3-serie. Onderhoudskosten van een 3-serie viercylinder zijn al een stuk lager dan een 5er. En wegenbelasting zal ook een stuk minder zijn. Verzekering is drie jaar pijn lijden. Maar daarna heb je wer de extra schadevrije jaren (tip: veroorzaak geen schade ;) )

(disclaimer: ikzelf heb eigenlijk het geld niet om een auto te hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 08-02-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het Fantoom schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:02:
[...]
Wat is er nou sneu aan om op jonge leeftijd in een duurdere auto te rijden...klinkt als jaloezie?
Gewoon doen als je het wilt en kunt betalen (natuurlijk wel rekening houdend met onderhoudskosten), verder schijt hebben aan de mening van anderen.
Daar ben ik het in grote lijnen mee eens, dat typisch Nederlandse calvinisme vind ik maar niets :). Het verhaal wordt echter anders als je vooraf onvoldoende overziet dat de gebruikskosten _veel_ hoger zijn dan je verwacht. Dan is het goed als je daarvoor flink wordt gewaarschuwd (al maakt de toonzetting daarbij heel wat uit). Maar in de basis vind er er weinig mis mee als je op jonge leeftijd in een - eerlijk verdiende - bazenbak rijdt.

Zelf rijd ik sinds een week rond in een auto die ik fantastisch vind om in te rijden. Inderdaad, waar ik enorm plezier aan beleef. Sommigen vinden hem ook geweldig, anderen vinden zo'n auto nergens voor nodig (er is toch niets mis met een <insert willekeurige auto>?) of lijken het vooral als uiterlijk vertoon te zien (die kennen mij niet of zijn gewoon jaloers). Raar vind ik dat, waarom zou ik mij moeten verdedigen voor de weloverwogen keuze van mijn auto? Als iedereen zo'n instelling had, zouden er in Nederland uitsluitend saaie truttenschudders rondrijden.

Zojuist stapte ik weer in mijn auto, waarbij een interieur vergelijkbaar met dit me onthaalde. Hoe kun je nou aan de gemiddelde azijnpisser uitleggen waarom het zo'n heerlijk gevoel geeft om hierin in te stappen? :S. En waarom verwachten mensen dat ik het uitleg?

[ Voor 13% gewijzigd door Tomatoman op 09-02-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
@Tomatoman: jouw keuze om die auto te nemen begrijp ik heel goed en ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben maar jouw situatie is heel anders dan die van Caneezy. Jij hebt je leven op orde, huisje-boompje-beestje en haalt een BMW uit Duitsland voor een goede prijs wat een weloverwogen keuze was, ook ben jij je zeer bewust van de eventuele kosten etc.

Caneezy daarintegen woont nog thuis, werkt wel ook fulltime wil over een tijdje ook het huis uit (wat veel geld kost de eerste keer). Hij komt op internet een 5 serie tegen voor 8K en vraagt dan op een fora of dit een goede keus is en of iemand ervaring met deze auto heeft, dat wekt bij mij de suggestie dat het totaal niet weloverwogen is en meer een impuls is.

Terugkomend op jouw auto; daar stap je inderdaad elke ochtend met een grote lach in elke ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik woon ook nog thuis en werk hard en veel en ik vind dat ik wel iets voor terug mag hebben als autoliefhebber..
ik rij danwel geen BMW maar een Mercedes maar opzich vind ik de onderhoudskosten wel meevallen, moet je natuurlijk wel de adresjes kennen.
Wegenbelasting en verzekering daarin tegen is wel fors maar goed daar rij je ook een andere klasse auto voor.
Ben zelf van een oude S klasse V8 5 Liter gedowngrade naar een C klasse met een 6 cilinder erin die enorm zoop en nu lekker in een diesel E klasse met wat luxe zoals Keyless go, automaat, leder etc.
Verder rijden mijn vrienden allemaal BMW van E36 tot E60 vind zelf de E39 5 serie een erg betaalbare auto weinig gezeur mee en een leuk model en kwa gewicht niet veel meer dan een E46 3 serie.
Je zou eens kunnen kijken na een e39 5 serie koop je voor rond de 7 a 8k een erg leuk model en met een 523 a 525i handbak rij je ook erg zuinig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
http://www.autohan.nl/aanbod/657/BMW-328i-EXE-.html

Of zoiets. Ja, wat ouder, maar weinig km's, stuk goedkoper in onderhoud, minder verbruik, mooi lederen interieur en die 328 met automaat is echt dikke pret. Onverklooide E36's schrijven allicht ook een stuk minder hard af dan E60's.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

^maar wel met paars leer 8)7
Ook niet echt goedkoop, voor datzelfde geld heb je een leuke e46 330ci van na 2000. Welliswaar meer km, maar nog steeds onder de 150dkm als je een beetje zoekt.
En dat is in alle opzichten toch wel een betere auto (nou ja, modernere iig, beter is een heel subjectief begrip), met krachtigere motor, en nog belangrijker bij automaten: een 5 traps automaat (die e36 328 heeft volgens mij nog een 4 traps)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 09-02-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind 8500 euro voor een 16 jaar oude auto nog behoorlijk veel geld...hoewel de kilometerstand minimaal is en hij er goed uitziet. Zo'n 328i kostte destijds nieuw tegen de 90 mille in guldens (bijna 44.000 euro) dus hij is nu voor 80% afgeschreven...dat is 5% per jaar.
Er staat bij dezelfde toko ook een E91 318i met 116k op de teller uit 2006 en die is maar 3500 euro duurder. Tuurlijk heb je minder vermogen en heeft hij meer gereden maar ook een auto die twee generaties nieuwer is.

[ Voor 28% gewijzigd door Daniel op 09-02-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag maar eens een een bezoekje gebracht aan de bmw dealer, gezeten in de nieuwe 1 serie en het vorige model. Maar zijn toch fijne auto's, alleen dan wil ik wel weer een dikkere uitvoering met sport interieur en alles. Dat zat wel heel erg goed. Alleen zeker bij het vorige model is dat er bijna niet zeggen hun ook al ja, dat is wel jammer. Word dus een lastige zoektocht. :+ Als er bij mij in de buurt een goeie uitvoering staat maar eens proefrijden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Was gezellig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep, nog bedankt voor de foto's!
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/511664a25f528/511664a1aeac3-2013-02-09_15.16.10.jpg
Bazenbak 1
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/511664bd0b804/511664bc6559d-2013-02-09_15.03.36.jpg
Bazenbak 2

En ik in een 1 serie:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/860005_341429515965904_84121344_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:02:
[[url="http://www.imgdumper.nl/uploads6/511664a25f528
Volgens mij zie ik daar een plas kwijl op de grond. Precies voor je voeten. Wat een toeval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Een nieuwe 640i is inderdaad een auto waarvoor je even moet bukken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Die 1 staat je goed! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:24

Impry

Rallymedia.nl

@Johan, Gaspedaal.nl instellen als startpagina en gewoon geduld hebben, komt vanzelf een mooi exemplaar langs.
Heb voor mijn 1-serie denk ook wel 3 à 4 maanden gezocht. Uiteindelijk in de laatste week 2 auto's proefgereden en de keus gemaakt.

Gisterenavond op besneeuwd parkeerterrein van de Fabrique in Utrecht nog wat donuts gedraaid en later een brede rotonde 3 rondjes rond gedrift. Dan wil je echt geen FWD of AWD meer! :D

[ Voor 27% gewijzigd door Impry op 10-02-2013 11:40 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mr_petit schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:27:
[...]

Volgens mij zie ik daar een plas kwijl op de grond. Precies voor je voeten. Wat een toeval :+
Haha zou het :+
:)

Vond het trouwens wel apart, dat 1e model 1 serie heeft op het laatst 170pk, en bij dit model heeft de 118i met turbo net zoveel vermogen. De 120i is er nu ook niet eens.
Impry schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:38:
@Johan, Gaspedaal.nl instellen als startpagina en gewoon geduld hebben, komt vanzelf een mooi exemplaar langs.
Heb voor mijn 1-serie denk ook wel 3 à 4 maanden gezocht. Uiteindelijk in de laatste week 2 auto's proefgereden en de keus gemaakt.

Gisterenavond op besneeuwd parkeerterrein van de Fabrique in Utrecht nog wat donuts gedraaid en later een brede rotonde 3 rondjes rond gedrift. Dan wil je echt geen FWD of AWD meer! :D
Ik denk idd dat ik een zoekopdracht instel ja, het is toch veel meer auto als een C30. Even geduld hebben dus.:)

En dat lijkt me wel super tof haha. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 16:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Daniel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:58:
Mwoh, 1 op 8/9 reed ik met een 545i automaat, met een 520i moet je zeker wel zuiniger kunnen rijden tenzij je als een hooligan tekeer gaat. 1 op 12 wordt wel tricky maar hangt af van de verkeerssituatie, met veel snelweg en weinig verkeerslichten/rotondes moet dat wel kunnen.

Wat iemand met z'n geld doet moet ie natuurlijk zelf weten maar ik zou jezelf nog wel even flink achter de oren krabben voordat je zo'n auto koopt. Met name onderhoud kan nog wel eens heftig tegenvallen, ook als je een relatief kale 5-serie koopt zit er een hoop op dat stuk kan en dat aardig in de papieren loopt.
Mijn vader rijd met een 525i (2008, de 218pk direct geinjecteerde motor dus) rond de 1:11 gemiddeld en rijd relatief veel korte stukken en is geen zondagsrijder. Met rijden van langere stukken kun je wel wat zuiniger zijn (1:12 is vrij eenvoudig haalbaar)

In november de auto mee gehad met een vrienden weekendje Berlijn (1200km). Met 160km/h als cruisesnelheid (en uitschieters naar 245 @ teller) gemiddeld 1:10 gereden. Helemaal niet slecht imo!.

Moet overigens bekennen dat ik de laatste tijd steeds vaker aan het kijken ben naar fraaie E92's. Een 325i, 330 of 335 zijn toch wel erg fraai :P. 320 is de meest verstandige keuze maar vrij vaak vrij schraal uitgevoerd en 100% zeker ex lease. Zoiets: http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/8655200 is toch wel erg fraai, waarschijnlijk een prive auto geweest, alleen het hout is wat minder.
Voornaamste wat me tegenhoud is de afschrijviing die je op dit soort auto's nog hebt....

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 10-02-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gisteren nieuw speelgoed voor m'n auto binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-P6LPk2LXS0s/URZCdpoFbbI/AAAAAAAADKE/1D_MjRDhgRw/s640/2013-02-09%252013.21.50.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-5VVKgz3sgac/URZCdso8Y3I/AAAAAAAADKI/HWzIhR-h95s/s640/2013-02-09%252013.22.21.jpg
Een ADS/OBD (oude style) diagnoseplug voor de E30/E34/E36/E39 (en waarschijnlijk nog wel meer modelseries).

En naar een uurtje of 2 solderen:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-vo34rCHxD7U/UReaIkl4B3I/AAAAAAAADKU/hKsbfsRAbek/s640/2013-02-10%252013.56.59.jpg
Nu alleen nog testen. En dan kijken wat ik nu allemaal kan :)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je een linkje waar die je set gekocht hebt? Misschien ook wel leuk voor mijn E36 als het niet te duur is. :)
Edit: Nevermind, in een andere reactie van je al het antwoord gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door Satch op 10-02-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Joopieboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:45:
[...]

Haha zou het :+

[...]

:)

Vond het trouwens wel apart, dat 1e model 1 serie heeft op het laatst 170pk, en bij dit model heeft de 118i met turbo net zoveel vermogen. De 120i is er nu ook niet eens.

[...]
Als ik op zoek was naar een 1-serie van he eerste model zou ik vooral de 120d of 123d kijken. Die tweeliter diesel is zo'n beetje de top van wat er aan viercylinder diesels te koop is. Hele mooie lineaire vermogensafgifte, mooie kracht vanaf stationair (een probleem van veel downsize blokken zoals de 1.6 diesel in Volvo of PSA). En in de praktijk net zo zuinig, als je een model vanaf 2007 hebt (Efficient Dynamics aanpassingen) moet 1:20 haalbaar zijn. En de 123d is gewoon de GTD die VW nooit heeft gebouwd ;)
Daniel schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:38:
Ik vind 8500 euro voor een 16 jaar oude auto nog behoorlijk veel geld...hoewel de kilometerstand minimaal is en hij er goed uitziet. Zo'n 328i kostte destijds nieuw tegen de 90 mille in guldens (bijna 44.000 euro) dus hij is nu voor 80% afgeschreven...dat is 5% per jaar.
Er staat bij dezelfde toko ook een E91 318i met 116k op de teller uit 2006 en die is maar 3500 euro duurder. Tuurlijk heb je minder vermogen en heeft hij meer gereden maar ook een auto die twee generaties nieuwer is.
Zeer mooie exemplaren met weinig kilometers van 15 jaar oud zijn juist heel geliefd. Je koopt ze op de zaak, betaalt al je autokosten ex BTW en uit de fiscale winst. Daar staat tegenover dat je moet bijtellen. Maar bij een auto vanaf 15 jaar is de bijtelling 35% van de dagwaarde. 8500 euro dagwaarde = 3000 bijtellen, en jaar na jaar steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
t_captain schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:16:
[...]
En de 123d is gewoon de GTD die VW nooit heeft gebouwd ;)
Er bestaat wel een Golf V GTD, alleen die is wat minder krachtig dan een 123d: 170 pk en 350 Nm vs 204 pk en 400 Nm. Desalniettemin kun je met zo'n GTD al aardig doorrijden, de top ligt boven de 220 km/uur en 0-100 gaat 8 secs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Weet is. Ik bedoelde: de 123d is wat de Golf GTD had moeten zijn.

Die GTD is een prima autobahnkreuzer. Maar met 34 pk extra, betere gewichtsverdeling en achterwielaandrijving is de BMW de echte sportdiesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En die GTD's lopen allemaal stuk, die 2 liter diesels zijn echt niet geweldig. :X

Maar is beetje een afweging wat ik nu wil, een diesel rijd wel lekker maar de kosten zijn ook een overweging. Verschil tussen benzine en dieselprijs qua brandstof word ook minder, diesel tax word steeds duurder terwijl benzine gelijk blijft. En ik wil nu geen auto voor een jaar of 2 kopen maar toch wat langer. Dus vandaar de twijfel met de huidige stijgingen of het waard is om een diesel te kopen.

Zijn er mensen die hierin wat kunnen adviseren ofzo? :+

Maar als het een diesel word, dan ga ik idd voor een 120D ja, hele fijne blokken en lopen mooi door. :)
De 123D is wel echt heel gaaf, maar ook lastiger te vinden. Maar zo te zien zijn die uitvoeringen vaak wel voorzien van de betere opties...

Ik zie nu een staan met de velgen van de 120i van een collega:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16RHJF0E9nmFSH7UBRFPGYmbUQ~~60_85.JPG
Zeker met het sportonderstel liggen die goed laag! _O_

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 10-02-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:12:

Zijn er mensen die hierin wat kunnen adviseren ofzo? :+
Hoeveel ga je dan per jaar rijden?
En wat is je budget? Ik heb zo het vermoeden dat je je zinnen op een 1 serie hebt gezet :), maar er zijn natuurlijk nog meer hele leuke auto's voor dat geld (of hele bijzondere als je dat leuk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het omslagpunt zou weleens bij een lager jaarkilometrage kunnen liggen dan je denkt.

Diesels zijn duurder in aanschaf, maar maken over het algemeen ook meer kilometers. Daardoor is er bij hogere kilometerstanden relatief veel aanbod van diesels en zijn de prijzen relatief gunstig. Dat geldt voor de meeste merken en modellen en de BMW 1-serie is daarop geen uitzondering.

Wat je zou kunnen overwegen is een relatief jonge 1-serie die flink al flink wat kilometers heeft gemaakt. Als de teller nu op 180.000 staat en je zelf 20.000 km per jaar rijdt, kun je de auto over 4 jaar verkopen met 260.000 op de teller. Dat is nog laag genoeg om geen rare dingen te hoeven verwachten in de komende jaren. Met dergelijke kilometerstanden zijn auto's vaak al wat minder gewild, waardoor ze een fors stuk goedkoper zijn dan even oude auto's met een fors lagere kilometerstand.

Bij 20.000 km per jaar is de diesel misschien net wat duurder dan een benzineauto vanwege de hogere wegenbelasting, maar veel zal het niet schelen. Als de dieselauto een paar duizend euro goedkoper is dan een vergelijkbare benzineauto, ben je over een periode van 4 jaar toch nog beter af.

De moraal van het verhaal: kijk toch maar eens naar een wat zwaardere 1-serie diesel. Het zou weleens kunnen dat dat per saldo fors goedkoper is dan bijvoorbeeld een 120i met lagere km-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/560143_10151214277391106_1815121606_n.jpg

Via dit:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/547909_10151214277026106_1890987350_n.jpg

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/19584_10151214278721106_2068495167_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/561607_10151214280091106_1711256237_n.jpg

8)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 17:33
Volgens mij zit het stuur aan de verkeerde kant bij die ///M5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

volgens de nummerplaat zit ie aan de "right side", niet aan de "wrong side" :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mr_petit schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:34:
[...]

Hoeveel ga je dan per jaar rijden?
En wat is je budget? Ik heb zo het vermoeden dat je je zinnen op een 1 serie hebt gezet :), maar er zijn natuurlijk nog meer hele leuke auto's voor dat geld (of hele bijzondere als je dat leuk vind).
Ik ga een 30dkm per jaar rijden, budget wat ik wil uitgeven is 10-15k. En idd de 1 serie viel mij heel erg mee, is zoveel meer auto dan bijvoobeeld de Swift Sport waar ik al eerder mee gereden hebt, maar ook veel meer auto dan de C30...
Tomatoman schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:03:
Het omslagpunt zou weleens bij een lager jaarkilometrage kunnen liggen dan je denkt.

Diesels zijn duurder in aanschaf, maar maken over het algemeen ook meer kilometers. Daardoor is er bij hogere kilometerstanden relatief veel aanbod van diesels en zijn de prijzen relatief gunstig. Dat geldt voor de meeste merken en modellen en de BMW 1-serie is daarop geen uitzondering.

Wat je zou kunnen overwegen is een relatief jonge 1-serie die flink al flink wat kilometers heeft gemaakt. Als de teller nu op 180.000 staat en je zelf 20.000 km per jaar rijdt, kun je de auto over 4 jaar verkopen met 260.000 op de teller. Dat is nog laag genoeg om geen rare dingen te hoeven verwachten in de komende jaren. Met dergelijke kilometerstanden zijn auto's vaak al wat minder gewild, waardoor ze een fors stuk goedkoper zijn dan even oude auto's met een fors lagere kilometerstand.

Bij 20.000 km per jaar is de diesel misschien net wat duurder dan een benzineauto vanwege de hogere wegenbelasting, maar veel zal het niet schelen. Als de dieselauto een paar duizend euro goedkoper is dan een vergelijkbare benzineauto, ben je over een periode van 4 jaar toch nog beter af.

De moraal van het verhaal: kijk toch maar eens naar een wat zwaardere 1-serie diesel. Het zou weleens kunnen dat dat per saldo fors goedkoper is dan bijvoorbeeld een 120i met lagere km-stand.
Als ik relastisch bereken met onderhoud wat bij een diesel duurder is, de wegenbelasting, etc zit het omslagpunt tussen de 25 en 27k. Ik wil zelf het liefst een auto die max een ton gelopen heeft. Bij meer als 2 ton krijg je de koppeling en andere duurdere dingen.Veel doe ik zelf vervangen dan maar ik wil echt wel een jongere auto die een heel stuk minder gelopen heeft. De keuze voor mijn huidige diesel was ook puur vanwege de kilometers die ik ging maken. Daar heb ik toen ook de keuze genomen om voor een die dik in de opties zit te nemen (en een laatste model) met ietsie meer kilometers (2,5 ton). De auto die ik toen inruilde had net 120dkm gelopen.

Maarja, het is lastig. Dank iig voor de punten die je aandraagt. :)
Wat heb jij allemaal uitgespookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Sonderwünschlack op die sedan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
DaFreakhead schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:46:
Sonderwünschlack op die sedan trouwens?
Carbon Schwarz, volgens mij in de VS wel een Individual kleur maar of dat in de EU ook zo was..?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Spiller schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:40:
[...]

Carbon Schwarz, volgens mij in de VS wel een Individual kleur maar of dat in de EU ook zo was..?
Wat zijn de plannen met die snelle bolide eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nice Spiller, ook enthousiast geworden van de Wheeler Dealers aflevering van de M5? Daaruit bleek namelijk dat ze in Engeland echt voor een habbekrats worden aangeboden. Maareeeh brute bak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
6000 pond voor een redelijke :9

Het onderhoud van zo'n ding zal een einde maken aan de fantasie vrees ik. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen, ik hoop zelf rijden? Toch altijd nog 1 van de geweldigste auto's ooit gemaakt. 400pk hoef je je heden ten dagen ook nog niet echt voor te schamen, damn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:02:
[afbeelding]
Bazenbak 1
De 640i mag dan wel een bazenbak zijn, maar ik vind 'm eerlijk gezegd te geforceerd relax. Begrijp me niet verkeerd, maar meer een auto voor een 60+er met een sigaar in de mondhoek. Ongetwijfeld een goede auto voor 250 over de Autobahn, maar ik had meer een gooi- en smijt-auto verwacht van de 6-reeks. Hoe dat met de M6 zit, kan ik helaas niet vertellen, daar heb ik niet in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Pfoe 5 liter...hallo dan :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Misschien runt Spiller wel een chop shop: hij zaagt de voorkant van de M5 af en de achterkant van de 5-serie Touring op de foto's, plakt beide helften aan elkaar en voilà: hij rijdt voortaan in een two-tone E39 M5 Touring met comfort/sportonderstel en een trekhaak. :P

Maar serieus: waarom een RHD auto in Nederland? Ben je van plan onderdelen te transplanteren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Het plan begon met een Nederlandse schade M3 en een engelse M3 en M5. Dan van deze 3 auto's 1 maken en de rest van de onderdelen verkopen. Welke motor er in komt moge duidelijk zijn ;)

Deze M5 heeft overigens een schade verleden, wel netjes opgeknapt maar perfect om uit elkaar getrokken te worden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Post ook wat foto's als je bezig bent, ik ben wel benieuwd. Altijd leuk om te zien! :)
Zal wel lekker gaan zo een blok in een M3! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nee Joopieboy, zo'n M5-motor past echt niet in het motorcompartiment van een 1-serie. :P

Dat is een mooi ombouwproject, Spiller. Het is wel even wat anders dan een oliefilter vervangen. Doe je beroepsmatig ook iets met auto's?

[ Voor 44% gewijzigd door Tomatoman op 11-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:13
Tomatoman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:17:
Nee Joopieboy, zo'n M5-motor past echt niet in het motorcompartiment van een 1-serie. :P
Alles past... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/0_Divers/1M_V10_TJ-Fahrzeugdesign/BMW-1M-V10-TJ-Fahrzeugdesign-04.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 11-02-2013 23:26 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Spiller schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:36:
Het plan begon met een Nederlandse schade M3 en een engelse M3 en M5. Dan van deze 3 auto's 1 maken en de rest van de onderdelen verkopen. Welke motor er in komt moge duidelijk zijn ;)

Deze M5 heeft overigens een schade verleden, wel netjes opgeknapt maar perfect om uit elkaar getrokken te worden.
Dus je houdt een (of twee) S54B32 over? oOo

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

* Tomatoman slikt zijn woorden nederig in :o. Nooit gedacht dat dat zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:17:
[...]

Dus je houdt een (of twee) S54B32 over? oOo
Als hij er nog een aan Joopieboy verpatst misschien wel geen..... :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
In de 1 past een V10, V8 of inline 3.2 M-Power blok. Voordeel van een lange neus. Plenty of options ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JottemJ op 12-02-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Spiller, je gaat het wel documenteren toch? Desnoods op een Tweakblog of ander blog ofzo. Erg vet!!! Dure hobby trouwens, damn.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tomatoman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:37:
[...]

Er past ook een 6-in-lijn in (130i) en zelfs een geblazen 6-in-lijn (M-coupe), de V8 en V10 zijn minder lang dus het is wel logisch dat dat past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Daniel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:17:
[...]

Er past ook een 6-in-lijn in (130i) en zelfs een geblazen 6-in-lijn (M-coupe), de V8 en V10 zijn minder lang dus het is wel logisch dat dat past :)
Lengte zou ik niet direct als probleem zien, inderdaad. Breedte daar in tegen... Een V8 en V10 zijn toch wel een stukje breder, hoe compact ze ook zijn.

Maar ik heb die V10's ook al in een E36's gezien, zelfs de V12 zoals in een Alpina B8:
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/photopost/data/511/medium/Imad_IMG_6897.jpg
Een B8 4,6l in een cabrio :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Cheesy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:09:
[...]

De 640i mag dan wel een bazenbak zijn, maar ik vind 'm eerlijk gezegd te geforceerd relax. Begrijp me niet verkeerd, maar meer een auto voor een 60+er met een sigaar in de mondhoek. Ongetwijfeld een goede auto voor 250 over de Autobahn, maar ik had meer een gooi- en smijt-auto verwacht van de 6-reeks. Hoe dat met de M6 zit, kan ik helaas niet vertellen, daar heb ik niet in gereden.
BMW heeft een gooi- en smijt-auto in de vorm van de 1-serie. Een 6-serie is een GT en hij is nu eenmaal groot, daarom heet hij 6-serie. Een M6 zal ook geen kart zijn. Vergeleken met een Mercedes CL lijkt een 6-serie me wel een stuk sportiever. Sommige mensen zien een 6-serie aan voor een sportauto wat hij niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn vrienden van de Belastingdienst hebben me zojuist verblijd met een brief over de motorrijtuigenbelasting voor mijn auto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eLfR33TpQn3qu8GDznl23RCN/full.jpg

Precies € 2000 per jaar }:|. Gelukkig is de auto van mijn vrouw wat goedkoper in de wegenbelasting: € 431 per kwartaal/ € 1724 per jaar. Meer dan 3700 euro, alleen om met een gezin een jaartje over de weg te mogen rijden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Lengte zou ik niet direct als probleem zien, inderdaad. Breedte daar in tegen... Een V8 en V10 zijn toch wel een stukje breder, hoe compact ze ook zijn.

Maar ik heb die V10's ook al in een E36's gezien, zelfs de V12 zoals in een Alpina B8:
[afbeelding]
Erg gaaf, vooral omdat ie er aan de buitenkant ook zo subtiel en netjes uitziet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Tomatoman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:37:
Mijn vrienden van de Belastingdienst hebben me zojuist verblijd met een brief over de motorrijtuigenbelasting voor mijn auto.

[afbeelding]

Precies € 2000 per jaar }:|. Gelukkig is de auto van mijn vrouw wat goedkoper in de wegenbelasting: € 431 per kwartaal/ € 1724 per jaar. Meer dan 3700 euro, alleen om met een gezin een jaartje over de weg te mogen rijden :/
Reken maar eens uit wat je per jaar betaalt aan wegenbelasting+BPM+brandstofaccijns+BTW+assurantiënbelasting, dan ga je helemaal huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is niet verkeerd! :D

Ben alleen bang voor het brandstof verbruik. :X
Tomatoman schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:37:
[...]

8)
max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:53:
[...]

Als hij er nog een aan Joopieboy verpatst misschien wel geen..... :P
Haha wel een verleidelijk iets. :+
deepbass909 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]
Die velgen moeten onder jouw cabrio! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56

[afbeelding]

Ik betaal voor mijn E61 en de E46 van mijn vrouw hier in Polen het astronomische bedrag van 0 Poolse Zloty. Ze kennen geen wegenbelasting, hoeft ook niet, want de wegen hier worden door de EU gesubsidieerd... Eigenlijk een belachelijke situatie, maar je hoort mij niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[afbeelding]

Wees blij dat je over die 530d geen bijtelling hoeft te betalen :X
Dan ben je per jaar voor die bmw meer dan 10 mille kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dat betaald ie nu ook wel hoor met de afschrijving en onderhoud erbij.

Tsja auto rijden in Nederland is gewoon duur. Maar gelukkig krijgen we voor die wegenbelasting wel prachtige wegen voor terug. Dat verzacht de pijn.

Pagina: 1 ... 40 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.