"man is not truly one, but truly two,"
Ja die 0,1% heeft er inderdaad wat aan. Maar tegenwoordig moet je goed zoeken wil je een onverharde weg tegenkomen in Nederland. Meer zicht is inderdaad fijn maar voor mij zouden de concessies te groot zijn.The_MAN schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:50:
[...]
Een X3 is uiteraard een stuk hoger en geeft je daardoor meer overzicht, voor de snelweg niets waard (veel meer luchtweerstand), maar in de stad voor veel mensen (vooral vrouwen en ouderen) erg fijn. Er zijn ook mensen die een onverharde weg naar hun huis/boerderij hebben, dan is het zeker niet slecht om een auto te hebben die wat hoger op de wielen staat!
Groter, mooier, comfortabeler (De X3 staat niet bekend om zijn comfort), betere wegligging, minder overhellen in bochten, stuurgedrag, zuiniger, sneller en goedkoper. Zijn er nog meer eigenschappen van een auto te verzinnen?mr_petit schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:50:
Wat is er beter aan een 5 serie in jouw ogen?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
UitstralingMrFl0ppY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Groter, mooier, comfortabeler (De X3 staat niet bekend om zijn comfort), betere wegligging, minder overhellen in bochten, stuurgedrag, zuiniger, sneller en goedkoper. Zijn er nog meer eigenschappen van een auto te verzinnen?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Laag in- en uitstappen doet misschien 10 seconden pijn. Van laag zitten heb je de hele rit plezier.The_MAN schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:50:
[...]
Een X3 is uiteraard een stuk hoger en geeft je daardoor meer overzicht, voor de snelweg niets waard (veel meer luchtweerstand), maar in de stad voor veel mensen (vooral vrouwen en ouderen) erg fijn.
JaMrFl0ppY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Zijn er nog meer eigenschappen van een auto te verzinnen?
Auto's als een x3, q5, xc60 etc verkopen best aardig en snoepen behoorlijk aan het D/E segment, dus zijn er waarschijnlijk veel redenen die je over het hoofd ziet.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik gok dat je niet tot het koperspubliek hoort dat 50k+ aan een auto besteed, dus moet je je inleven in het leeuwendeel mensen die wel dat bedrag besteden. Dat zijn eigenlijk altijd 40 of 50 plussers, en ook steeds meer 60 en 70 plussers.
Zo kocht ik mijn auto (staat ook hoger op de poten) om makkelijker met een motorkraantje zware lasten in de kofferbak te takelen. Die reden zag ik ff niet in je lijstje terugkomen, dus die zie je sowieso al over het hoofd
Een 5 serie touring viel (helaas) sowieso al af omdat die een te kleine kofferbak had en geen mogelijkheid tot reservewiel danwel thuiskomertje (dat laatste heeft de x3 afaik ook niet...)
[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 01-02-2013 11:28 ]
*The_MAN checkt profiel van MrFl0ppy, geen info, voor het gemak gaan we ervan uit dat MrFl0ppy geen vrouw is en niet oud is.MrFl0ppY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:21:
[...]
Ja die 0,1% heeft er inderdaad wat aan. Maar tegenwoordig moet je goed zoeken wil je een onverharde weg tegenkomen in Nederland. Meer zicht is inderdaad fijn maar voor mij zouden de concessies te groot zijn.
[...]
Groter, mooier, comfortabeler (De X3 staat niet bekend om zijn comfort), betere wegligging, minder overhellen in bochten, stuurgedrag, zuiniger, sneller en goedkoper. Zijn er nog meer eigenschappen van een auto te verzinnen?
Hey, verrassing je valt dus niet in de doelgroep die ik noemde!
Precies om die redenen heb ik trouwens een 5-serie uiteraard
Moet zeggen dat ik hier in Polen als ik niet veel Duitse snelweg zou rijden zeker een X3 zou hebben overwogen. De wegen zijn hier toch niet zo lekker en dan is een X3 toch wel wat comfortabeler!
Als ik even kijk naar in- en uitstappen bij mijn cabrio of bij een Audi TT, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever een auto hebben waar de instap wat hoger van is. Mijn vader (69 jaar, maar nog bijzonder fit) heeft al moeite met mijn cabrio. Een 5-serie heeft een iets makkelijkere instap, maar is voor hem nog steeds aan de lage kant. Kijk ik naar m'n moeder (iets jonger, maar wel met reuma), dan is zo'n wagen al bij voorbaat eigenlijk uitgesloten en kom je automatisch op een X1 of X3 uit, wil je niet een klein fortuin kwijt zijn (zoals voor een X5, X6 of 5 GT).t_captain schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:58:
[...]
Laag in- en uitstappen doet misschien 10 seconden pijn. Van laag zitten heb je de hele rit plezier.
En dan heb je nog altijd de mensen die hem kopen omdat hij gewoon zo lekker groot is, maar nog wel wat hanteerbaarder dan een X5.
En blijkbaar is er genoeg markt voor, gezien de grote hoeveelheid van deze wagens die ik op de snelweg tegenkom (de X3's, Qashqai's, etc.)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
En voor oudjes snap ik het nog ergens, al hadden ze dan ook voor de helft een Franse auto kunnen pakken die al standaard een betere instap hebben. En ja vrouwen willen gewoon een SUV en verwende vrouwen er één met een Duits label erop
Maar goed, voor ons jonge mannen is er geen reden om een X3 te pakken, dat is wel duidelijk
Nee, een X3 hoef ik niet, een X6 M50d daarentegenMrFl0ppY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:02:
Goed, natuurlijk snap ik best wel dat er argumenten zijn om voor een X3 te kiezen. Toch gaat de vergelijking naar mijn mening mank als we puur naar de feiten kijken. Natuurlijk is een auto kopen maar deels een objectief proces en dat zal er dan ook zorgen dat deze auto's toch aftrek vinden.
En voor oudjes snap ik het nog ergens, al hadden ze dan ook voor de helft een Franse auto kunnen pakken die al standaard een betere instap hebben. En ja vrouwen willen gewoon een SUV en verwende vrouwen er één met een Duits label erop.
Maar goed, voor ons jonge mannen is er geen reden om een X3 te pakken, dat is wel duidelijk.
(sorry, geen petrolhead, heb iets met diesels!)
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gelukkig woon ik niet in NL en rij ik voornamelijk in DEEvaluationCopy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:46:
Ja want een M50d koop je natuurlijk alleen als je rustig en met een beschaafd verbruik 110 wilt cruisen op 's lands autowegen
Ons jonge mannen hiero is voor bmw betreffende die auto's helemaal geen interessante doelgroep. Wie koopt er hier nu een nieuwe 5 serie (of x3 etc) of andere auto in die prijsklasse? Niemand toch (nou ja, je kan ze op 1 hand tellen, en dan mag je hopen dat je de overige vingers mag houden....).MrFl0ppY schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:02:
Maar goed, voor ons jonge mannen is er geen reden om een X3 te pakken, dat is wel duidelijk.
Ons jonge mannen wrijven in onze handen als we een 1 of 3 leasert mogen uitzoeken, dus dat is de markt die bmw daar in voorziet. Voor bmw is immers alleen de verkoop van nieuwe auto's interessant.
Dus ja, het is onlogisch als een knaapje van 25 in een x3 oid rijdt, net zoals het onlogisch is als een man van 70 in een 1 serie rijdt.
onzin imo. Het merkgevoel kan je ontdekken met een 1 of een 3. Mensen die als eerste auto een 1 of 3 leasen, zijn waarschijnlijk niet merktrouw.mr_petit schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:40:
[...]
Ons jonge mannen hiero is voor bmw betreffende die auto's helemaal geen interessante doelgroep. Wie koopt er hier nu een nieuwe 5 serie (of x3 etc) of andere auto in die prijsklasse? Niemand toch (nou ja, je kan ze op 1 hand tellen, en dan mag je hopen dat je de overige vingers mag houden....).
Ons jonge mannen wrijven in onze handen als we een 1 of 3 leasert mogen uitzoeken, dus dat is de markt die bmw daar in voorziet. Voor bmw is immers alleen de verkoop van nieuwe auto's interessant.
Dus ja, het is onlogisch als een knaapje van 25 in een x3 oid rijdt, net zoals het onlogisch is als een man van 70 in een 1 serie rijdt.
En indirect is de verkoop van gebruikte BMW's ook voor BMW relevant, want dat heeft invloed op de afschrijving van de auto. De afschrijving heeft invloed op de gebruikskosten van de auto en die hebben directe invloed op hoe goed een auto verkoopt. Om het iets concreter te maken: aangezien bijna niemand in een 5 Gran Turismo wil worden gezien, is de tweedehandsprijs daarvan lager dan de tweedehandsprijs van andere BMW's met een vergelijkbare nieuwprijs. Gevolg: hoge afschrijving op de 5 GT, wat hem nog minder aantrekkelijk maakt. En dat is een van de oorzaken waardoor BMW relatief weinig nieuwe 5 GT's verkoopt.
Jij bent niet de maatstaf voor het GoT publiekTomatoman schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:02:
Bedenk wel dat er hier ook wat oudere knaapjes rondlopen, zoals ikzelf.
Ikzelf ook niet
Ik begrijp je gedachtegang, maar het leidende is de verkoop van nieuwe auto's.En indirect is de verkoop van gebruikte BMW's ook voor BMW relevant, want dat heeft invloed op de afschrijving van de auto.
Als ze auto's kunnen verkopen in grotere getalen die toch harder afschrijven zullen ze dat doen.
Alles wat ze ontwerpen is in het kader van het overhalen van een potentiele koper voor een nieuwe auto.
Dat zie je ook terug in de gebruikte materialen (geldt voor alle autofabrikanten).
Nee maar als je een gezin met 4 kinderen hebt heb je niets aan een Z4.Het Fantoom schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:57:
Kinderen hebben niet te bepalen wat voor auto ik koop.
Zonet ff bij een bandenboer geweest. Schroef zat op een plek waar een prop niet verantwoord was. Advies was 2 nieuwe banden te kopen a 350 euro totaal.Kaasplank schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:24:
ARgh.. Schroef in rechterachterwiel. Precies waar het loopvlak overgaat in de zijwang. Vanwege tijdgebrek rij ik nu dus maar even rond met de zomerset voor en winterset achter. Zaterdag komt de rest wel.
kakzooi. 2 zomers mee gereden en nog als nieuw
Verwijderd
Voor mij moest de wagen ruim zijn achterin voor dochterlief (die ondertussen richting de 10 jaar gaat) en ik wil ook nu en dan eens een volwassene achterin kunnen plaatsen. De 1 reeks valt dus al af (no offense).
Verder moet het een break of anders ruime koffer zijn voor de honden. Alle sedan en coupé modellen vallen dus ook al af. De 3 reeks was toen nog niet herzien en nog een pak smaller, vooral als je van een X1 komt is dat een stap achteruit om in een 3 touring te zitten. Vooral de vooruit zat zo akelig dichtbij
Nog een vereiste hangt samen met onze woonplaats. We wonen afgelegen in een heuvellandschap. Bij de minste regen zijn de kleine baantjes overspoeld met modder, bij meer regen lopen de beken samen over diezelfde baan. Sowieso bij tegenverkeer moet je het veld in rijden om elkaar te kunnen passeren. In de winter is het hier levensgevaarlijk. Strooien kennen ze niet. Ruimen wel maar lang niet altijd en vaak pas dagen later. Als ze er al aan beginnen. Maar goed je hoort me al komen, ik moest ook xdrive hebben.
Een X1 met xdrive bleek minder interessant dan een X3 die toen nog standaard xdrive had (20d, nu is er de sdrive 18d). Omdat het allemaal ook nog betaalbaar moest blijven (relatief) bleven uiteindelijk voor mij 2 opties over. Een X3 20d of een 525d met xdrive. Uiteindelijk X3 gekozen omdat de hogere auto meer gemoedsrust geeft als je door een blanke straat rijdt of in de berm of half het veld op moet.
Lijkt me sterk... Ga eens naar een andere...Kaasplank schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:35:
[...]
Zonet ff bij een bandenboer geweest. Schroef zat op een plek waar een prop niet verantwoord was. Advies was 2 nieuwe banden te kopen a 350 euro totaal.
kakzooi. 2 zomers mee gereden en nog als nieuw
Als de schroef in de wang van band zat dan zetten ze er hopelijk geen prop in.HyperBart schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:17:
[...]
Lijkt me sterk... Ga eens naar een andere...
I served in a company of heroes.
Op de rand tussen wang en loopvlak zit de schroef. Hij gaf aan dat duimbreedte naast het loopvlak nog wel kon maar hij zat zeker 5 centimeter naast het loopvlak ruim in de ronding naar de wang toe. Als het zo'n twijfelgeval is dan begin ik er liever niet aan.Vuvuzela schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:55:
[...]
Als de schroef in de wang van band zat dan zetten ze er hopelijk geen prop in.
Lees op internet ook niets anders dan enkel in loopvlak.
[ Voor 3% gewijzigd door Kaasplank op 02-02-2013 17:30 ]
Jij bent nóg uitzondelijker; jij gebruikt je 4x4 suv waar ie voor bedoeld zou moeten zijn
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Moet zeggen dat ik de N/A 4-cyl benzines uit de E8x niet de moeite waard vind. Voelen weinig krachtig aan en zou dan eerder voor een diesel gaan.
Denk dat die 2 liter wel een fijne motor is opzich, redelijk gunstig qua brandstofverbruik, nog wel een pak meer vermogen als de 116 of de 118 alleen moeilijker te vinden.
Stoelen vond ik zelf ook heel fijn, alleen zelfs met de opgeblazen zijwangen waren ze voor mij nog zelfs wat te breed. Dan kan ik beter stof hebben.
Ik heb een tijd naar de 3 serie zitten kijken, maar de E92 is nog best wel duur en zeker lastig een goeie executive met sport pakket te vinden. Facelift is wel mooier maar niet te doen. De 1 serie valt een beetje in het segment van de C30 waar ik naar zit te kijken.
Wat is er mooier aan de facelift? Ik vind de koplampen van pre-facelift E92 veel beter.Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:13:
Ik heb een tijd naar de 3 serie zitten kijken, maar de E92 is nog best wel duur en zeker lastig een goeie executive met sport pakket te vinden. Facelift is wel mooier maar niet te doen.
Sinds zeer kort mag ik in een 530d rijden met alle leuke rijdersondersteuning zoals adaptive drive (= dynamic damper control + dynamic drive), niveauregeling, integral active steering en driving experience control. Dat schiet met 245 pk en achttraps automaat al behoorlijk op en de motor klinkt en voelt zeker niet als de traditionele ratelende diesel. Ik heb ook kort gereden in een geleende 750i xDrive. Zelfde uitrusting, maar met een dikke V8 met 400+ pk en vierwielaandrijving. De 750i voelt nog een stuk bruter aan en is angstaanjagend snel voor zo'n grote auto, maar voelt nog steeds niet aan als een sportwagen.
Ik heb de indruk dat de sportieve rijervaring maar ten dele wordt bepaald door de aanwezigheid van een stevige benzinemotor. Er lijkt geen direct verband tussen de rijdynamiek/sportiviteit die je ervaart en de feitelijke prestaties van de auto. Wil je sportief rijden ervaren, neem dan een sportieve auto met benzinemotor. Wil je daadwerkelijk snel vooruitkomen, dan maakt het volgens mij niet zoveel uit of de auto een zware dieselmotor of een even zware benzinemotor heeft.
Snelheid en sportiviteit zijn voor een belangrijk deel perceptie.
De D5 ken ik idd, maar dat zijn vrij zware auto's (S60 zou dan mijn keuze zijn) en zo sportief zijn die nu ook niet.
En het klopte wat je zegt, ik vind een 'sappige' motor fijn, een die lekker toeren kan klimmen en ook gewoon goed voorruit komt. Stuurrespons en onderstel wat goed voor elkaar is samen met dat je niet direct een boot onder je kont hebt... Een kleine auto is voor mij niks, ik ben bijna 2 meter maar een grote sedan of station heb ik ook niet echt meer trek in...
[ Voor 4% gewijzigd door Tomatoman op 03-02-2013 19:02 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
>> Signature?
Nice. Poosje geleden in zo'n 530d met stapels opties gereden: Comfort, Comfort, Comfort. Er zit nul dynamiek in zo'n auto maar het rijdt heeeeeeerlijk relaxed, als een warm bubbelbad op wielenTomatoman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:51:
Vanaf vandaag hoef ik niet meer te lijden in het openbaar vervoer, maar kan ik weer gewoon met een auto naar mijn werk. Kentekenpapieren zijn binnen, kentekenplaten zitten erop, verzekering is geregeld. Exit NS![]()
[afbeelding]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
BazenbakTomatoman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:51:
Vanaf vandaag hoef ik niet meer te lijden in het openbaar vervoer, maar kan ik weer gewoon met een auto naar mijn werk. Kentekenpapieren zijn binnen, kentekenplaten zitten erop, verzekering is geregeld. Exit NS![]()
[afbeelding]
Ik ben wel heel benieuwd naar al die comfort opties (in de praktijk dan te voelen), wat dat van verschil teweegbrengt in het autorijden.
Ik vraag me toch echt af wat voor werk je moet doen om zo'n kar aan het lopen te houden. (Edit: ik kon gewoon je profiel checken, haha) Natuurlijk geweldige auto! Meer foto's zouden dit thread niet misstaan! Ik wil hem ookTomatoman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:51:
[afbeelding]
Geniet ervan, veel plezier en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst
[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 04-02-2013 18:32 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bij mij is het juist omgekeerd: ik wil de wereld zo veel mogelijk afschermen van mijn slechte invloedDaniel schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:48:
In mijn ervaring, een nogal afstandelijke rij-beleving. Je wordt zo afgesloten van wat er om je heen aan de hand is dat je bijna de concentratie verliest
Helemaal mee eensKecin schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:31:
[...]
Meer foto's zouden dit thread niet misstaan! Ik wil hem ook
Met mijn 2 meter 5 pas ik anders prima in een 1 serie. Ok, achter mij kan je niet meer zitten, maar ik rij toch 90% van de tijd alleen. En opzich komt mijn 118d goed vooruit en ik vind dat ie best lekker in toeren klimt en dat je hem best ver kan doortrekken. Bij m'n megane was het vrij snel afgelopen, bij m'n 118d gaat ie lekker door.Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:08:
Ik werkte in het weekend bij een Volvo dealer he.Dus wat dat betreft ben ik zo vrij als ik maar zijn kan, enige is dat ik behoorlijke voordelen bij Volvo heb...
De D5 ken ik idd, maar dat zijn vrij zware auto's (S60 zou dan mijn keuze zijn) en zo sportief zijn die nu ook niet.
En het klopte wat je zegt, ik vind een 'sappige' motor fijn, een die lekker toeren kan klimmen en ook gewoon goed voorruit komt. Stuurrespons en onderstel wat goed voor elkaar is samen met dat je niet direct een boot onder je kont hebt... Een kleine auto is voor mij niks, ik ben bijna 2 meter maar een grote sedan of station heb ik ook niet echt meer trek in...

Mijn 1er met custom interieurTomatoman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:13:
[...]
Helemaal mee eens. Afgezien van de mooie foto's van Kees_B zie ik bar weinig foto's op de laatste pagina van dit topic.

nog steeds die zilveren streep op het dashboardJottemJ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:29:
[...]
Mijn 1er met custom interieur![]()
[afbeelding]

Wat is er mis met die alu strip? Is tenminste geen plasticmatty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:34:
[...]
nog steeds die zilveren streep op het dashboard
op de foto leek dat op die standaard grijs/zilveren plastiek stripJottemJ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:35:
[...]
Wat is er mis met die alu strip? Is tenminste geen plastic

wat zilver glimt niet? en krasjes zitten op beide snelmr_petit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:36:
Ja, glimmend plastik is veeeeeel beter...
Ik ben niet degene die hier iets boven iets anders stelt hoor; je moet niet de zaken gaan omdraaien.matty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:37:
[...]
wat zilver glimt niet? en krasjes zitten op beide snel
Sowieso degene die zich in dit soort miniscule details laat afzakken staat wellicht te weinig stil bij de zaken die het er echt tot toe doen.
Alu stripje, glimmend plastik stripje.... big deal...
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 04-02-2013 21:41 ]
Nee maar als ik 45k uit geef aan een auto dan vind ik zo een goedkope strip erg afdoen vergeleken met het overige interieur.mr_petit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:41:
[...]
Ik ben niet degene die hier iets boven iets anders stelt hoor; je moet niet de zaken gaan omdraaien.
Sowieso degene die zich in dit soort miniscule details laat afzakken staat wellicht te weinig stil bij de zaken die het er echt tot toe doen.
Alu stripje, glimmend plastik stripje.... big deal...
Je stemt toch ook de kleur lak af op de bekleding?
Ik zou voor de handbak gaan, ongeacht de kleur van die strip.
Dat zilverkleurige vind ik dus echt geen porem.. (..en ja, ik heb het zelf ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Sinner op 04-02-2013 21:48 ]
dus roze m3 met rode bekleding is geen probleem
misschien ten overvloed maar ik heb het over het uitzoeken van een nieuwe auto waarbij je dus dat soort details kunt mee bepalen.
2de hands zijn dat soort dingen misschien minder van belang
Ik denk dat de 1e aluminium is (bij mijn bmw is alles iig massief alu), en de 2e plastik. Ik vraag me af wat goedkoop is.matty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:44:
[...]
Nee maar als ik 45k uit geef aan een auto dan vind ik zo een goedkope strip erg afdoen vergeleken met het overige interieur.
Je stemt toch ook de kleur lak af op de bekleding?
En wat valt er van de kleur lak af te stemmen op de bekleding? Als je een blauwe auto hebt moet je ook een blauw interieur hebben
Ik vind iig dat je een maatstaf probeert te hangen aan de meest onnozele details. De één houdt van zwart, de ander van wit of wat dan ook....
Boeien

nee maar als je de kans hebt voor hetzelfde geld een kleur combi te kiezen die beter bij elkaar aansluiten zou je dat niet moeten laten imo.mr_petit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:49:
[...]
En wat valt er van de kleur lak af te stemmen op de bekleding? Als je een blauwe auto hebt moet je ook een blauw interieur hebben
Hoe past grijs beter bij zwart dan bij zilvergrijs?
Geen van die kleuren is hetzelfde, en dan wat dan nog? Moet alles dezelfde kleur zijn?
Ik zou zeggen koop een pot zwarte verf, koop een paar dikke strijkers en pas de mr. bean methode toe. Alles dezelfde kleur. fijn.
Je begrijpt zelf toch ook wel dat je een subjectieve zaak als een objectieve beoordeling probeert te brengen?
De een houdt van aluminium, de ander van glimmend zwart. Er zijn ook mensen die graag een houtafwerking willen hebben. Soit.
En voor hetzelfde geld? Ik heb de prijzen niet bij de hand en wellicht verschilt het van model tot model, maar dikwijls is pianolak zwart de goedkoopste optie, en zijn de bewerkte aluminium delen tegen meerprijs.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 04-02-2013 22:03 ]
Hoe kom je bij dezelfde kleur?mr_petit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:00:
Hoezo beter aansluiten?!
Hoe past grijs beter bij zwart dan bij zilvergrijs?
Geen van die kleuren is hetzelfde, en dan wat dan nog? Moet alles dezelfde kleur zijn?
Ik zou zeggen koop een pot zwarte verf, koop een paar dikke strijkers en pas de mr. bean methode toe. Alles dezelfde kleur. fijn.
Je begrijpt zelf toch ook wel dat je een subjectieve zaak als een objectieve beoordeling probeert te brengen?
De een houdt van aluminium, de ander van glimmend zwart. Er zijn ook mensen die graag een houtafwerking willen hebben. Soit.

Dat ene bruin leer past beter bij lak A maar totaal niet bij B. Je hoeft geen modeguru te zijn om enig sinds een gevoel voor vloekende kleuren te hebben.
Of trek je ook een rood overhemd met gif groene stropdas aan?
zelfde geld gaat over kleur leer en kleur lak (die paar duurdere daar gelaten)
[ Voor 4% gewijzigd door matty___ op 04-02-2013 22:06 ]
Ja want aluminium vloekt zooooo bij dashboardgrijs....matty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:05:
[...]
Dat ene bruin leer past beter bij lak A maar totaal niet bij B. Je hoeft geen modeguru te zijn om enig sinds een gevoel voor vloekende kleuren te hebben.
We rijden er al 20 jaar mee rond.
serieus, smaken verschillen.... get over it!
Dan begrijp je de aard van de discussie niet.matty___ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:08:
Maar laten we hier bij want dit wordt een soort godsdienst discussie op fok!
Niet iedereen vind dezelfde kleuren mooi. de een wil dit, de ander wil dat.
En als jij vind dat de betreffende kleurstelling hier vloekt en de ander niet, en dat je daarvoor geen modeguru hoeft te zijn stel ik voor dat je een mailtje stuurt naar vanhooydonk@bmw.com met je beklag, want het komt allemaal van dezelfde ontwerper.
[ Voor 40% gewijzigd door mr_petit op 04-02-2013 22:13 ]
pak het foto van de 5er hier boven. De zwarte strip geeft meer contrast dan een standaad grijze was geweest. Maar hey als 90% van de mensen dit prima vind zal ik er geen nacht minder door slapen.mr_petit schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:09:
Dan begrijp je de aard van de discussie niet.
Niet iedereen vind dezelfde kleuren mooi. de een wil dit, de ander wil dat.
En als jij vind dat de betreffende kleurstelling hier vloekt en de ander niet, en dat je daarvoor geen modeguru hoeft te zijn stel ik voor dat je een mailtje stuurt naar vanhooydonk@bmw.com met je beklag, want het komt allemaal van dezelfde ontwerper.
Maar het is dan net niet in mijn ogen
[ Voor 19% gewijzigd door matty___ op 04-02-2013 22:20 ]

De alcantara strip met oranje stiksels zoals in de 1M is dan wel weer een stuk vetter.

Edit: voordat de discussie weer losbarst over smaken, viel mij gewoon op. Geen commentaar
130's zijn
[ Voor 49% gewijzigd door JottemJ op 05-02-2013 09:57 ]
Dit is inderdaad de 130i uit het DF filmpje, mocht een keer zelf in beeld ipv alleen maar achter de camera.
Zat even terug te kijken en zie dat jij ook een 130i hebt, mooi spul hè.
Is die van jou ook een cup-editie die destijds uitgebracht is?
Ik heb een facelift uit 2010, die is volgens mij nooit als cup uitgebracht. Als ik het goed heb is dit een businessline sport met zo'n beetje alle opties die er toen waren (Navi pro, H/K audio, Schuifdak, M-pakket, Spiegelpakket etc). In de instaplijst staat ook zo mooi "BMW edition", vrienden merkten dan ook heel subtiel op of er ook een Audi editie bestond
Die van mij komt uit 2006, toen was de introductie van de 130i cup op Zandvoort en toen hebben ze een cup editie aangeboden, ziet er hetzelfde uit als jij hebt. Zwarte lak, 18" velgen, navi pro, M-pakket enz., vandaar dat ik het vermoedde.
Mooie complete versie heb je dan! H/K audio had ik ook wel willen hebben, maar het aanbod van 130i's is schaars, dus toen genoegen genomen met standaard audio.
Uhm.... nee.
En feli met je kenteken!

Nog 8cm langer als mij dus.Coenen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Met mijn 2 meter 5 pas ik anders prima in een 1 serie. Ok, achter mij kan je niet meer zitten, maar ik rij toch 90% van de tijd alleen. En opzich komt mijn 118d goed vooruit en ik vind dat ie best lekker in toeren klimt en dat je hem best ver kan doortrekken. Bij m'n megane was het vrij snel afgelopen, bij m'n 118d gaat ie lekker door.
Wat een prachtig interieur!JottemJ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:29:
[...]
Mijn 1er met custom interieur![]()
[afbeelding]
Dat vind ik persoonlijk ook mooier ja.
Valt zeker niet tegen nee, is prima geluid. Maar heb ook met andere (nieuwere) BMW's gereden die ook rondom H/K uitgevoerd waren en dat voegt nog wel veel toe.Joopieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:04:
Opzich standaard is toch ook niet zo slecht? Viel me niet tegen.Maar jij hebt idd wel echt een mooie 130i.
Hoewel een cup uitvoering nu wel helemaal gaaf is!
Ik was specifiek opzoek naar een exemplaar met H/K. Naar mijn mening het geld zeker waardImpry schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:14:
[...]
Valt zeker niet tegen nee, is prima geluid. Maar heb ook met andere (nieuwere) BMW's gereden die ook rondom H/K uitgevoerd waren en dat voegt nog wel veel toe.
Valt redelijk mee. Leer uiteraard goed onderhouden, maar het alcantara vraagt weinig aandacht. Ook erg fijn als het erg warm of koud is, minder extreem dan vol leer. En ook nog eens veel gripJoopieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:04:
[...]
Wat een prachtig interieur!Leer met alcantara.
Valt de onderhoudsgevoelig nu nog mee of tegen?
[...]
Dat vind ik persoonlijk ook mooier ja.Beetje hetzelfde als de inleg in mijn Volvo nu.

Maar alcantara is mooi ja en zit erg goed, ben ietwat smal en dat je blijft zitten is wel fijn dan.
En Impry, wat doet jouw 130 qua verbruik nu?
Daar zijn stoelverwarming en stoelventilatie voor uitgevondenJottemJ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:45:
[...]
Valt redelijk mee. Leer uiteraard goed onderhouden, maar het alcantara vraagt weinig aandacht. Ook erg fijn als het erg warm of koud is, minder extreem dan vol leer. En ook nog eens veel grip
Stoelverwarming heb ik wel, stoelventilatie is alleen voorbehouden aan de comfortstoelen uit de >3 klasse
Mijn exemplaar doet ongeveer 1:10 - 11, alleen snelweg is het ongeveer 1:12. Weet niet of Impry daar veel van afwijkt?Joopieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:52:
Mm dat word weer een lastig te zoeken exemplaar ben ik bang.
Maar alcantara is mooi ja en zit erg goed, ben ietwat smal en dat je blijft zitten is wel fijn dan.
En Impry, wat doet jouw 130 qua verbruik nu?
Wat is "nog wel leuk" op de snelweg? 140km/u cruisen op de A2 vond ik altijd wel leuk.Joopieboy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:04:
Nog 8cm langer als mij dus.En bij mij hadden de mensen op de achterbank al niet meer kunnen zitten (ik heb in verhouding lange benen...). Maar een 118 is dus ook op de snelweg nog wel leuk? Daar falen veel huidige diesels in... (de eco's dan, de x30D van tomatoman zal daar wat minder moeite mee hebben.
Maar een 118D is dan ook niet zo een slechte optie. Keuzes!
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een Executive en een High Executive? En een sportpakket kan dat met beiden?
[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 05-02-2013 19:21 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O5X6IVP6NPM]
Wat het is? KLIK
[ Voor 50% gewijzigd door Toink op 05-02-2013 20:52 ]
Stoelventilatie zou ik ook wel willen. In de zomer wel lekker met het zwarte leer, zou je niet zo'n zweetrug krijgen als het echt warm is. Maar ff airco aan en het is ook wel te doen.JottemJ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:13:
Stoelverwarming heb ik wel, stoelventilatie is alleen voorbehouden aan de comfortstoelen uit de >3 klasse
[...]
Mijn exemplaar doet ongeveer 1:10 - 11, alleen snelweg is het ongeveer 1:12. Weet niet of Impry daar veel van afwijkt?
Stoelverwarming is echt relaxed nu in de winter!
Mijn verbruik is 1 op 7,9.
Qua rijstijl; zodra m'n motor warm is rijd ik stevig door/hard.
Rijd niet zoveel op de snelweg, maar als ik daar rijd dan is het altijd minimaal 30 te hard.
Dat verklaart ook wel mijn hogere verbruik.

Op zich ook wel weer een eer om de slechtste te zijn trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door Toink op 05-02-2013 21:53 ]
Haha, op zich wel ja.Toink schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:53:
Op zich ook wel weer een eer om de slechtste te zijn trouwens
Ik rijd zo weinig (tot nu toe gemiddeld 700km/maand) dat ik me niet al te druk hoef te maken over het verbruik en ik heb de auto dan ook puur gekocht voor de snelheid en achterwielaandrijving. Ik wil elke keer met een big smile achter het stuur zitten en dat lukt altijd nog.

Verhaal staat wat hoger.
[ Voor 34% gewijzigd door DexterBelgium op 06-02-2013 13:30 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Poeh... dat rij ik al bijna per week met mijn cabrioImpry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:38:
[...]
Haha, op zich wel ja.
Ik rijd zo weinig (tot nu toe gemiddeld 700km/maand) dat ik me niet al te druk hoef te maken over het verbruik en ik heb de auto dan ook puur gekocht voor de snelheid en achterwielaandrijving. Ik wil elke keer met een big smile achter het stuur zitten en dat lukt altijd nog.

Ik zou nog wel eens met een 130i willen rijden, of eigenlijk sowieso met een moderne 6 cilinder.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wow, serieuze schade! Het lijkt wel of je onder een camion door bent gereden oid. Hopelijk komt ie weer helemaal goed, zou te jammer zijn!DexterBelgium schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:27:
Foto's van de carnage: waarschuwing, niet voor gevoelige zielen.
[afbeelding]
Verhaal staat wat hoger.
Waar dan?DexterBelgium schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:27:
[afbeelding]
Verhaal staat wat hoger.

Verschrikkelijk, gezondheid van de andere bestuurder en jou wel goed? Natuurlijk ook zonde van die wagen! Maar wees blij dat je een veilige auto hebt wat dat betreft. Dit had er anders uitgezien met een Panda.DexterBelgium schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:27:
[afbeelding]
Verhaal staat wat hoger.
Hier:
DexterBelgium in "Het grote BMW-topic #12"
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Flink klap man!DexterBelgium schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:27:
[afbeelding]
Verhaal staat wat hoger.
Haha, ja met zo'n verbruik tikt het wel aardig aan.deepbass909 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:28:
[...]
Poeh... dat rij ik al bijna per week met mijn cabrioEn die doet 1:10,5... Laatst heb ik het eens nagekeken en vorig jaar heb ik voor ruim €4000 aan benzine in de tank gegooid
Ik zou nog wel eens met een 130i willen rijden, of eigenlijk sowieso met een moderne 6 cilinder.
Een ritje in de 130i kan natuurlijk wel, maar zowel jij als Joopieboy wonen allebei wel wat ver weg. Misschien een keer op een meeting ofzo.
[ Voor 21% gewijzigd door Impry op 06-02-2013 14:31 ]
Ik hou me aanbevolenImpry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:30:
[...]
Flink klap man!
[...]
Haha, ja met zo'n verbruik tikt het wel aardig aan.
Een ritje in de 130i kan natuurlijk wel, maar zowel jij als Joopieboy wonen allebei wel wat ver weg. Misschien een keer op een meeting ofzo.
Ooit zou er een GoT Summermeet komen, die nooit door is gegaan en uiteindelijk een bar koude wintermeet bij de AC De Meern werd.
Maar wie weet, nieuw jaar, nieuwe kansen
Mercikes (ook voor de link-fu). Andere bestuurder heb ik zo geen zicht op, die is afgevoerd met de ambulance en was in het geheel niet uit zijn wagen gekomen (was wel bij bewustzijn maar ik vrees een toch wel stevige whiplash). Als ik zijn gegevens doorkrijg ga ik wel een bloemetje sturen, voel me er toch slecht bij dat door mijn toedoen die mens zijn dag/week/maand serieus naar de vaantjes is.Kecin schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Verschrikkelijk, gezondheid van de andere bestuurder en jou wel goed? Natuurlijk ook zonde van die wagen! Maar wees blij dat je een veilige auto hebt wat dat betreft. Dit had er anders uitgezien met een Panda.
[...]
Hier:
DexterBelgium in "Het grote BMW-topic #12"
Ikzelf ben gewoon zonder een schrammetje of een centje pijn uitgestapt. Veilige wagen indeed. 10/10 would crash again. (not really though, maar als ik dan moet kiezen...).
Hopelijk snel go van de verzekeraar om te herstellen, en dan nooit meer mijn schatje dit soort zaken aandoen.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

[ Voor 48% gewijzigd door Pepppie op 06-02-2013 16:48 ]
Dit topic is gesloten.