Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.821 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mijn huidige auto een Primera op gas gaat (in verhouding) al een eeuwigheid mee, heb ik sinds nieuw uit '2000 en staan nu een respectabele 496.000 op klok.
Prima rijdende en vlotte auto maar ik moet toch rekening gaan houden met de wetenschap dat er toch ooit iets kapot zal gaan wat niet meer economisch is om te laten maken.

Wil persé weer LPG omdat ik graag benzine rijd met de voordelen en niet de nadelen.
Tegenwoordig zijn er maar weinig auto’s echt goed geschikt voor LPG…maar BMW hoort daar wel bij :)
Ben dus ook eens aan het rondkijken voor een E61 type 530i (258pk, dus 2005-2007) met automaat.
Deze motor doet het perfect op gas. Wil dus ook persé deze motor maar ook zeker geen diesel (meer reparatiegevoelig, zwaarder in MRB, hogere brandstofkosten)

Kunnen er mensen een ruwe inschatting geven over de onderhoudskosten?
De Primera kost mij tot nu toe gemiddeld ongeveer 1200 euro per jaar. Dit reserveer ik nu dus elk jaar.
Dat is dus al het onderhoud bij gem. 30k/jaar bij een (weliswaar relatief goedkope) merkdealer en inclusief banden en noodzakelijke reparaties. Zoals bijvoorbeeld een defecte radiator, accu, katalysator of uitlaat.
Ik ben doorgaans een normale rustige rijder met respect voor de techniek. Extreme slijtage is dus niet te verwachten.

Wat is dan slim om in te calculeren voor gebruiks/onderhoudskosten bij een E61/530i?
Het is natuurlijk een forse klasse hoger dan de Primera, dikkere motor, meer gewicht, grotere banden, automaat, meer elektronica enzo.
Mag dus meer kosten maar ik vraag me wel af hoeveel zoiets nou scheelt.
Verzekering, MRB en afschrijving staat hier dus los van want dat kan ik zo uitrekenen.

EDIT
bj anwb vond ik een mooi sheetje
http://www.anwb.nl/binari...en-2008-benzine-merk2.pdf
"ROB" reparatie onderhoud & banden per maand bij 15k/jaar
code:
1
2
primera -> 51 
530i    -> 73

15k ->30k is verdubbeling
Primera dan 102 per maand is 1200 per jaar wat exact klopt in mijn situatie _/-\o_
De BMW dan dus 1752? Ik vind dat nog meevallen eigenlijk .

Ik weet dat een E60/E61 ook zijn zwakke punten heeft (kabelboom, pomp luchtvering, waterlekkage) maar elke auto heeft wel wat en je moet ook wat geluk hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 13-06-2013 16:13 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Zit de afschrijving daar bij in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee die reken ik apart.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met 1500 euro per jaar zou je een eind moeten komen lijkt me. 30k per jaar dus?

Ik zou zelf liever een facelift E39 525i automaat hebben dan. Net even een stukje goedkoper (niet in de laatste prijs in afschrijving) en dat rijdt ook al magistraal. Daarbij vind ik hem mooier.

[ Voor 55% gewijzigd door 418O2 op 13-06-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 17:04
Cliffie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:39:
Wordt bij mij zo niet aangegeven in de boordcomputer (E91, 2005).
De E90 (en verder) doet niet meer aan inspectie I en II. Je gaat gewoon wanneer de boordcomputer zegt dat het tijd is :+ . Soms lekker makkelijk als er een paar zaken kort na elkaar nodig zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:40
418O2 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:29:
Met 1500 euro per jaar zou je een eind moeten komen lijkt me. 30k per jaar dus?

Ik zou zelf liever een facelift E39 525i automaat hebben dan. Net even een stukje goedkoper (niet in de laatste prijs in afschrijving) en dat rijdt ook al magistraal. Daarbij vind ik hem mooier.
Wat hij zegt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zit te kijken of een BMW voor mij een goede lease auto is, en ik ga er binnenkort in proefrijden. Nu zag ik al dat bij BMW de pakketten vrij klein zijn en de optielijsten lang. Zijn er in onderstaande nog missende opties die no-brainers zijn, of die gewoon handig zijn?

BMW 116D EDE Executive
Sportline
Metallic lak (met)
Trekhaak

Executive bestaat uit de volgende opties volgens lease site:

Grille met verchroomde omlijsitng en zwarte spijlen
Uitlaateindpijp, enkele ronde pijp (55mm)
Unilak (uni)
16'' wielen, 7J x 16
Brake Force Display (tweefasen remlichten)
Knipperlichten in buitenspiegels geïntegreerd
Mistlampen voor (incl. verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers) (520)
Witte knipperlichten (785)
Xenon lampen voor dim- en grootlicht incl. "Corona" ringen met LED-technologie (522)
Auto Start Stop functie
Bandenspanningswaarschuwingssysteem
Boordcomputer incl. Check Control en buitentempratuurmeter in info display
Start/stop knop, zonder sleutel te starten
Uitbreiding instrumentenpaneel met 640x160 pixel resolutie (6WA)
Bekleding stof Move (BD)
Dorpellijsten met aluminium inzet met opschrift BMW
Interieurlijsten Satinsilber matt (4CG)
Multifunctioneel stuurwiel, 3-spaaks, met leder bekleed
Sportstuurwiel (255)
Velours vloermatten
Automatische airconditioning (534)
ISOFIX bevestigingsysteem voor kinderzitjes achterin
Middenarmsteun vóór verschuifbaar (4AE)
Vijf zitplaatsen (4UK)
AUX-in aansluiting
BMW TeleServices (6AE)
Emergency Call (6AC)
Radio-CD frontloader met 6 speakers
Twee 12V aansluiting voor
USB/Audio aansluiting (6FL)
Cruise Control met remfunctie (544)
Schakelindicator
Navigatiesysteem Business bediening via iDrive controller met 7 DirectAccess toetsen, 6,5'' display met 800x480 pixel resolutie, pijl- en 2,5D kaartweergave. Inclusief "Radio BMW Professional" met MP3-Audio-CD, dubbele tuner met RDS / TMC. (606)
Elektrische stuurbekrachtiging
Airbags voor bestuurder en voorpassagier
Automatische 3-punts veiligheidsgordels vóór met gordelslotspanners
Deactivering passagiersairbag (5DA)
Drie automatische 3-punts veiligheidsgordels achter
Hoofdairbags voor voor- en achterinzittenden
Side airbags voor de bestuurder en de voorpassagier
Brake Energy Regeneration met digitale display in dashboard
Centrale deurvergrendeling met elektronische wegrijbeveiliging (EWS III, klasse 1 VbV/SCM) en crash-sensor
Driving Experience Control incl. Eco Pro modus (4U2)
Dynamische Stabiliteits Controle (DSC+), met aanvullende functies
Dynamische Tractie Controle (DTC)
Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
Koplampsproeiers (502)
Park Distance Control (PDC) achter incl. optische weergave (507)
Regensensor (521)
Lading
Twee bekerhouders voorin
Diversen
Basis Bluetooth telefoonvoorbereiding incl. USB-aansluiting en extra 12V aansluiting vooraan (geen telefoonhouder) (6NH)
Control Display 6,5" display met 800x400 pixel resolutie
Diesel Partikelfilter
Flankbescherming
Neerklapbare achterbank (60/40)
Personal Profile instellingsmogelijkheden
Sierlijsten om zijruiten in zwart, met mat zwarte spiegeldriehoek en raamgeleiders
iDrive controller

Sport Line (7AC) bestaat uit:

16'' lichtmetalen wielen sterspaak 376'' 7J x 16 (2DR)
Achterbumper met insert in hoogglans zwart
Airconditioning en radio met sierlijst in Perlglanz chrom
Ambianceverlichting voor en achter, in de voetenruimte voor en in het opbergvak in de middenconsole, schakelbaar in BMW Classic Light Orange en Sport Line LED Kaltweiß
Autosleutel met rode insert
BMW sportstoelen (481)
Dorpellijsten voor met aluminium inzet, voorzien van opschrift ''BMW Sport''
Grille: 7 spijlen in hoogglans zwart, bredere uitvoering ten opzichte van standaardspijlen
Instrumentenpaneel met specifieke wijzerplaatopdruk en chrono-calibrering
Met leder bekleed sportstuurwiel met rood stiksel
Middelste luchtinlaat met sierlijst in hoogglans zwart
Middenarmsteun vóór verschuifbaar (4AE)
Opschrift ''Sport''links en rechts op het voorste zijpaneel
Sportstuurwiel (255)
Trechtervormig sierpaneel bij luchtinlaten L en R in hoogglans zwart met alukleurig sierelement
Uitlaateindpijp zwart verchroomd
Welkomstverlichting voor en achter, schakelbaar in Weis of Kaltweis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
BMW heeft nu de upgrade actie. Dan krijg je voor de prijs van het executive pakket het high executive pakket. Dat lijkt me een goede deal. Oh en een dimbare binnenspiegel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
En sportstoelen ;)

BMW maakt hun standaard auto's zonder opties zo dat je eigenlijk altijd de 'upgrade' wil hebben. De standaard stoelen zijn slecht, het standaard radio systeem is basic etc. Je moet dus je max budget bepalen en daarin keuzes maken. Ik vind automaat, navi pro en de sport stoelen erg belangrijk.
Let op neerklapbare achterbank wat niet standaard is. Lichtpakket zou ik altijd nemen, geeft een heel mooi premium gevoel 's avonds.
Maar ik zie dat die al in de executive uitvoering zitten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De auto die ik hieronder heb neergezet is inderdaad de Upgrade Executive. Upgrade High Executive is nog duurder en verder zinloos voor mij (er zitten niet spraakmakende extra's in die High, dat ik daarvoor zoveel extra wil betalen)

Even opgezocht en gekeken:
Sportstoelen zit in sportline, 40/60 achterbank zit in executive, lichtpakket zit ook (gedeeltelijk) in sportline.
:)
Dimbare binnenspiegel? Gewoon het omklappen of het automatisch dimmen? Is dat beide niet standaard?

Upgrade edition scheelt zo'n 3000 euro (voor bijtelling) t.o.v. standaard Executive... :9

Als bonus van Leasemij krijg ik ook nog winterwielen met lichtmetaal... ;)

Zowel upgrade als die winterwielen gelden als ik voor 1 juli bestel..

[ Voor 19% gewijzigd door Get!em op 14-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Get!em schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:27:
Dimbare binnenspiegel? Gewoon het omklappen of het automatisch dimmen? Is dat beide niet standaard?
Het automatisch dimmen is een optie. Eerst promoten ze Xenon (HID) en nu iedereen er mee rond rijdt is toch wel irritant als ze in je oogjes schijnen.
Vond het wel een geinige optie op een leen Exeo maar dan zou ik de dimbare buitenspiegels ook meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Automatisch dimmende binnenspiegel inderdaad. Volgens de configurator niet standaard. Die zou ik zeker nemen, erg fijne optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

baronruud schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:57:
[...]

[...]

Was dat een inspectie I of II ?
Geen, de auto geeft aan wat nodig is. Ook voor een 1-serie al. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zo, de 4-serie is er nu dan officieel: https://www.facebook.com/...56.116163715069816&type=3

Erg mooi geworden. :) Alleen vind ik de achterkant niet helemaal matchen met de rest, maar dat kan ook aan mij liggen.. Dat lelijke embleem met Sport op de zijvoorschermen mogen ze wel weglaten imho, dat ziet er vrij goedkoop uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

mr_petit

opperprutser

Ik vind het maar een stel halfgare foto's hoor. Auto is prachtig, maar als ik deze foto vergelijk

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/6585_631681720184677_1323359835_n.jpg

met deze
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/993787_631681263518056_1796372434_n.jpg
(of een willekeurig andere) dan vraag ik me af hoe het nou zit met de sideskirt en de vouw onderaan in de deur.
Ik weet dat het allemaal halve (of hele) renders zijn, maar ik heb nu nog echt geen beeld hoe hij er in het echt uit gaat zien. Een beetje een trend met alle promofoto's de laatste jaren.
Doe mij maar gewoon een echte foto waar ook alles echt op te zien is.
En dat sport embleempje lijkt idd net zo goed van een dacia af te komen. Wie verzint nou zoiets..

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Onderstaand filmpje gaf mij al een iets beter beeld van hoe de nieuwe 4 serie er in het echt uit ziet.
Persoonlijk lijkt het me een vette auto om te bezitten. Wel was het concept nog net iets mooier.
En om de een of andere reden spreekt me deze keer het M pakket niet echt aan, de voorbumper die er dan op komt bevalt me niet echt.

http://youtu.be/5mU-_JC67PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Project Knakenkar is donderdag met succes afgerond. Woensdagavond was ik vanuit mijn werk om half zeven vertrokken met de ICE naar Oberhausen waar ik om 20.45u door een vriendin werd opgepikt met de sechser. Van daaruit het gas erop gezet richting München. De Duitsers die we onderweg tegenkwamen op de linkerbaan reden allemaal lekker door en zodoende waren we om 01.30u 650km verderop bij het hotel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HzoBFIDDmWZVNn2tFyHlO23o/full.jpg

De volgende ochtend was het nog een paar kilometer rijden naar de handelaar waar de 740i stond die ik op het oog had. De carrosserie van de auto zag er redelijk uit met hier en daar wat roestplekken op de wielkasten wat de goedkope exemplaren blijkbaar allemaal hebben. Omdat ik normaal gesproken niet winkel in het knakensegment was het lastig inschatten wat normaal is voor dit geld. Het interieur van de auto was in zeer goede staat en zag er in de aubergine/bruine kleurstelling erg chique uit. Starten deed de handelaar door achterlijk veel toeren te maken waarbij de combinatie van het luide motorgeluid en gekwitsch van de multiriem niet bepaald aangenaam in het gehoor lag. De zintuigen werden verder geprikkeld door een metershoog rookgordijn dat achter de auto werd opgetrokken en voor een waar visueel spektakel zorgde. Volgens de verkoper had er diesel in de tank gezeten en zou het roken voorbij zijn door de auto af te tanken met benzine en wat injectorreiniger te gebruiken. Nogal een vreemd verhaal en de witte rook zag er ook niet uit als verbrande diesel. Een lekke koppakking is een plausibeler verklaring voor het roken. Proefrijden was alleen mogelijk op privéterrein wat bestond uit een hobbelige gravelbaan van een halve kilometer lang waar allemaal uiterst shady autobedrijven waren gevestigd. Er lekte olie tussen motor en versnellingsbak en het abs-lampje brandde. Het was niet helemaal wat ik had verwacht van een auto in 'sehr guter Zustand'.

Deze auto dus maar laten staan en 80km verderop een andere 740i bekeken in zogenaamde 'A1 Zustand'. Deze was 500 euro goedkoper en had een hogere kilometerstand en een minder goede uitrusting. Een belangrijke troef was wel de aanwezigheid van een afneembare trekhaak (waarvan het afneembare deel helaas spoorloos bleek). De vorige eigenaren hadden onder andere middels montage van een subwoofer, Alpine-radio, verlagingsveren, spoorverbreders, een dubbele sportauspuff en het verwijderen van het BMW-logo en gladmaken van de motorkap hun Anatoolse signatuur achtergelaten. De auto startte echter zonder drama en de handelaar had dealerplaten om mee op de openbare weg te rijden. Dat rijden ging heel erg mooi. Het onverbloemd ordinaire gorgelen van de sportuitlaat deed een glimlach van linker- tot rechterbuitenspiegel op het gezicht tekenen. Omdat deze auto de beste kans was om nog op dezelfde dag met een knakenkar huiswaarts te keren was de koop na het bedingen van enige korting bezegeld. De verkoper hielp vervolgens met wat formaliteiten op het gemeentehuis om de auto over te schrijven en een tijdelijk kenteken met verzekering te regelen. De kentekenpapieren en het kenteken werden ter plekke gemaakt in een keet naast het gemeentehuis waar een dame de hele dag vermoedelijk niet veel anders had gedaan dan op ons wachten. Ik was er vanuit gegaan dat ik naar een Kfz Zulassung moest met mogelijk lange wachttijden maar op het bijna verlaten gemeentehuis verliep het proces erg vlot.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2wavFs9NXXvCdZHPe4histfK/full.jpg

Tijd voor een bezoek aan BMW Welt was er helaas niet meer. We vertrokken om 15.00u uit Augsburg met het idee op tijd thuis te komen. Na het aftanken van de auto met een whopping 85 liter aan benzine en het checken van de bandenspanning kon de terugreis beginnen. Het drukke verkeer in combinatie met veel wegwerkzaamheden zorgden ervoor dat snelheid maken onmogelijk was. Door een falende airco en buitentemperaturen die de 30 graden celcius naderden waren de omstandigheden in de cockpit niet ideaal maar in iedergeval kon ik genieten van het fraaie interieur van de E38 en een prima geluid uit het aftermarket audiosysteem. Het rijden met open raam bood ook gelegenheid om te genieten van de V8-roffel. De auto reed verbazingwekkend goed: er waren geen trillingen, de automaat schakelde boterzacht, de remmen functioneerden prima en de ride was ondanks de verlagingsveren zeer comfortabel. De vergevingsgezinde ballonbanden om de 17 inch velgen verbergen veel oneffenheden in het wegdek voor de bestuurder. Het interieur kent vrijwel kraakvrij en de gebruikte materialen maken bijna twintig jaar na productie nog steeds een hoogwaardige indruk. De zitpositie is zoals je van een BMW verwacht: je kunt lekker diep zitten zodat je in de auto zit en achter het dashboard in plaats van er bovenop. Met mijn 1,88 meter lengte houd ik een hoofdruimte van ruim 15 cm over. BMW had net zo goed een chopped versie met sportievere daklijn kunnen maken. Het acceleratievermogen viel me in eerste instantie wat tegen totdat ik de kickdown ontdekte. Het duurt even voordat deze boot maximale thrust bereikt maar als ie eenmaal gaat versnellen zit je vlotjes op warpspeed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7WsJOQ31OkFgTGpSxC50Emzf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qXhyWTJRMwHhjxaMPb4J5lo2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3hds9cec5LkVs234Aoc8txaJ/full.jpg

Het drukke verkeer in de middag en de vele wegwerkzaamheden zorgden ervoor dat snelheid maken onmogelijk was. Na een paar uur rijden ontdekte ik bovendien een streep van zichtbaar canvas op de linkerachterband van de 650i. Even later begon de band leeg te lopen en om half acht stonden we met een platte band op een desolate parkeerplaats in de buurt van Frankfurt tegenover een vrachtwagen van Donkelaar uit mijn hometown Ruurlo. ANWB gebeld en drie kwartier later was er een sleepwagen van de ADAC ter plekke om de sechser af te slepen. De schade viel in dit geval mee omdat ik toch van plan was binnen drie weken beide achterbanden te vervangen door Pilot Super Sports. Het is alleen onhandig dus ik nu terugmoet naar Frankfurt. De slijtage op de achterband is wel vreemd, ook omdat deze op de band plaatsvond die bijna een jaar eerder was vervangen dan de rechterachterband (wegens eerder lek rijden waren beide achterbanden niet gelijktijdig vervangen).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D3DbRshoYgiC4xQQadEGOVyV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bxiQ7WEWJBayvILq5DRlAjQ/full.jpg

Tropische hitte had inmiddels plaatsgemaakt voor enorme plensbuien die op de Duitse autobahnen zonder zoab altijd voor bizar slecht zicht zorgen. De siebener hield zich prima in deze omstandigheden. Toen het weer droog nam het gaspedaal een vlakkere stand aan en kachelden we op de gematigde snelheid van 170-190km/h huiswaarts. Van de snelweg af merk je bij het maken van een kort bochtje wel de respectabele afstand tussen voor- en achterwielen maar dat is helemaal niet erg aangezien het fijne interieur, de slome automaat en de lustig roffelende V8 een sterk onthaastende werking hebben. Helaas heb ik wel gemerkt dat bij een vlottere rijstijl op bochtige wegen de automaat regelmatig in zijn noodprogramma springt. Hopelijk gaat het om iets simpels zoals olie bijvullen. Ik heb namelijk geen zin om veel geld aan onderhoud uit te geven.

Zaterdag heb ik de 7 even wat liefde gegeven met een wasbeurt en het poetsen van de banden. Zolang je voldoende afstand bewaart om de vele imperfecties in de lak te kunnen zien is het een prachtwagen. Hij heeft een mooie stance dankzij de spoorverbreders, verlaging is precies goed en de velgen zien er ook best leuk uit. Als ik een zinvollere toepassing zou hebben voor een sedan (bijvoorbeeld als family car) zou ik de direct de aanschaf van een mooier onderhouden exemplaar overwegen. Vanwege de bijtelling van 35 procent over de 'waarde in het economisch verkeer' zijn auto's van 15 jaar of ouder aantrekkelijk zakelijk te rijden. Een E38 rijdt nog wat fijner dan een E39 en het interieur is zoals gezegd een aangename plek om in te verblijven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CikUiakHn2EVJxcOGScuuzEE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qAjSr45zwDR5BHby8Tef2tco/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eAiGHzrkuaFPUwEkDVBmCAib/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BQcOJ2DKVX4aKtUvEuzG0hC9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Blijft toch een dikke bak zo'n E38.. :9

Wilde de ADAC je auto trouwens niet naar NL brengen, of heb je geen Europaservice abonnement?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mooi avontuur!! 8)

Sneu gezicht, zo'n mooie 6 op een takelwagen maar ja.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:59:
Blijft toch een dikke bak zo'n E38.. :9

Wilde de ADAC je auto trouwens niet naar NL brengen, of heb je geen Europaservice abonnement?
Dat heb ik niet gevraagd. Ik denk niet dat de ANWB/ADAC voor iets lulligs als een lekke band een auto gaat repatriëren. Ik was al blij dat het vlotjes werd afgehandeld en de auto overgedragen kon worden aan een partij die er volgens mij wel fatsoenlijk mee om kan gaan (in tegenstelling tot die achtelijke Fransen twee jaar geleden in Parijs). De chauffeur van de ADAC had zelf een E38 750i 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 23-09 08:20
Mooi verhaal Femme, wagen ziet er netjes uit.

Ben zelf net ook weer terug uit München. Blijft leuk om al het mooie speelgoed daar te bewonderen :)

Op donderdag vertrokken, maar was zeer druk op de 3 en deel van de 9. Gemiddelde lag toen onder de 120 km/h. Gisteren teruggereden, minder vrachtverkeer en meer ruimte op de linkerbaan.

Stats:
Reistijd: 7:30
Verbruik: 8.1 km/l
Gem. Snelheid: 137 km/h

[ Voor 48% gewijzigd door JottemJ op 17-06-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Femme schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:26:
[...]

Dat heb ik niet gevraagd. Ik denk niet dat de ANWB/ADAC voor iets lulligs als een lekke band een auto gaat repatriëren. Ik was al blij dat het vlotjes werd afgehandeld en de auto overgedragen kon worden aan een partij die er volgens mij wel fatsoenlijk mee om kan gaan (in tegenstelling tot die achtelijke Fransen twee jaar geleden in Parijs). De chauffeur van de ADAC had zelf een E38 750i 8) .
Nou ja, als het je niets extra kost (je betaalt ervoor met je abonnement) en je anders voor iets lulligs als een lekke band weer een keer terug moet naar Frankfurt zou ik het wel geweten hebben.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mooie kleur, chique bak. Levert BMW geen reservebanden bij nieuwe 6-en?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

JottemJ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:50:
Mooi verhaal Femme, wagen ziet er netjes uit.
Niet als je dichtbij komt ;) . De auto zit onder de krassen en er zitten wat roestplekken op die zijn overgespoten.
Stats:
Reistijd: 7:30
Verbruik: 8.1 km/l
Gem. Snelheid: 137 km/h
Nette snelheid :) .
Maasluip schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:57:
Mooie kleur, chique bak. Levert BMW geen reservebanden bij nieuwe 6-en?
Een E63/E64 wordt net als alle andere BMW's geleverd met runflats en heeft geen reservewiel. Ik rij op normale banden. Bij een lekke band kun je dan afgesleept worden om te wachten op levering van een nieuwe band (achter maatje 295/25 ZR21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Femme schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:44:
Zaterdag heb ik de 7 even wat liefde gegeven met een wasbeurt en het poetsen van de banden. Zolang je voldoende afstand bewaart om de vele imperfecties in de lak te kunnen zien is het een prachtwagen. Hij heeft een mooie stance dankzij de spoorverbreders, verlaging is precies goed en de velgen zien er ook best leuk uit. Als ik een zinvollere toepassing zou hebben voor een sedan (bijvoorbeeld als family car) zou ik de direct de aanschaf van een mooier onderhouden exemplaar overwegen. Vanwege de bijtelling van 35 procent over de 'waarde in het economisch verkeer' zijn auto's van 15 jaar of ouder aantrekkelijk zakelijk te rijden. Een E38 rijdt nog wat fijner dan een E39 en het interieur is zoals gezegd een aangename plek om in te verblijven.
Mooi verhaal. :) Het doel was toch max 2000 uit te geven is dat gelukt? Uit welk jaar is de 7 eigenlijk? Ben wel benieuwd wat ze er in NL voor vragen.

Ik begrijp alleen niet waarom het zakelijk rijden aantrekkelijk is. OK, de bijtelling valt mee. Maar iets (of iemand) moet toch MRB, verzekering, etc betalen? Je zou hem op je BV kunnen zetten, maar dan moet je BV toch alle kosten betalen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Femme schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Een E63/E64 wordt net als alle andere BMW's geleverd met runflats en heeft geen reservewiel. Ik rij op normale banden. Bij een lekke band kun je dan afgesleept worden om te wachten op levering van een nieuwe band (achter maatje 295/25 ZR21).
Ach, de echte Turk had die 6 op de parkeerplaats laten staan, de band eronderuit gehosseld, dat brik op blokken gezet en na het weekend teruggekomen met een nieuwe band.

Dan is dit wel een nettere oplossing. 8)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

mr_petit

opperprutser

Coenen schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom het zakelijk rijden aantrekkelijk is. OK, de bijtelling valt mee. Maar iets (of iemand) moet toch MRB, verzekering, etc betalen? Je zou hem op je BV kunnen zetten, maar dan moet je BV toch alle kosten betalen?
Bijtelling is privégeld. De rest van de kosten is zakelijk geld (zakelijke kosten), en dat is in de regel ca. 2,5x zo weinig waard. Dus al je verzekering, mrb, benzine, onderhoud is een stuk goedkoper omdat dat zakelijk geld (dus voor belasting, en btw vrij) is.

Als jij een nieuwe auto van een ton zakelijk rijdt, dan kost jou dat prive ongeveer 1000 euro/maand.
Als die auto nu 5000 waard is, dan kost die +15 jaar oude auto je ongeveer 72 euro/maand.
Daarvoor krijg je dan alle bijkomende kosten voor minder dan de helft (belastingvrij en ex btw)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Coenen schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Ik begrijp alleen niet waarom het zakelijk rijden aantrekkelijk is. OK, de bijtelling valt mee. Maar iets (of iemand) moet toch MRB, verzekering, etc betalen? Je zou hem op je BV kunnen zetten, maar dan moet je BV toch alle kosten betalen?!
Meer kosten in de BV is minder winstbelasting en minder dividendbelasting om de poen in privé te krijgen (of rente-inkomsten die weer winst opleveren als je de centen zou lenen van je BV). Tevens kun je btw terugvorderen op brandstof- en onderhoudskosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 17-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, dan moet ik daar misschien toch eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kHuuQHk.jpg

Zo. Onscherpe telefoon foto maar sinds een uur trotse eigenaar van een 320d touring uit 2003. 8)

Er zit in mijn mapje met boekjes trouwens een BMW iPod connector handleiding, zitten die er altijd bij? Heb al in het handschoenenkastje gekeken maar kan geen iPod kabeltje ontdekken.

[ Voor 40% gewijzigd door Freek op 17-06-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Zit er niet standaard in, misschien zit het kabeltje achterin bij de wisselaar. Links achter het klepje in de kofferbak. Anders heeft de vorige eigenaar hem eruit gehaald voor het inruilen.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:38
Of kijk ff bij de middenarmsteun, in het bakje. Zijn ook mensen die daar de aansluiting gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Heb ik al gezocht inderdaad maar ook niets gevonden, links achterin de koffer zit geen klepje alleen twee kunststof dekseltjes. Geloof niet dat er een cd wisselaar in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gRPHWhWHplOjbQFLbfHHpgj1/full.jpg

Heb je daar geen klep zitten? Daar zit normaal gesproken de wisselaar achter. Wat voor opties zitten er verder op? We verwachten wel wat mooiere foto's natuurlijk.. ;)

Ik mis mijn E46 nog regelmatig.. ;(

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:07:
[afbeelding]

Heb je daar geen klep zitten? Daar zit normaal gesproken de wisselaar achter. Wat voor opties zitten er verder op? We verwachten wel wat mooiere foto's natuurlijk.. ;)

Ik mis mijn E46 nog regelmatig.. ;(
Ik ga vandaag nog eens op onderzoek uit :)

Qua opties:
- Climate control
- Cruise control
- Parkeersensoren
- Sport interieur
- Sport stoelen
- Sport stuur
- Sport onderstel
- Xenon
- DSC
- Afneembare trekhaak in kofferbak
- Mistlampen voor
- Parrot

Behoorlijk compleet ding dus en het interieur ziet er nog als nieuw uit. Buitenkant heeft wat kleine deukjes en krasjes die je wel verwacht bij een auto van 10 jaar oud maar mijn broertje is autoschade hersteller dus we gaan hem binnenkort een dagje onder handen nemen. Ook even het koplampglas weer helder maken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou sowieso niet veel hoop vestigen op het standaard BMW iPod systeem in de E46. Werkt voor geen meter ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Bestaat dat überhaupt? Ik dacht dat voor een E46 alleen maar aftermarket te krijgen is/was?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:10:
Bestaat dat überhaupt? Ik dacht dat voor een E46 alleen maar aftermarket te krijgen is/was?
idd, allemaal aftermarket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens mij is er wel een originele iPod-interface voor de E46, iig de uitvoeringen met MK4-navigatie. Voor de E85 Z4 heeft BMW ook een interface en de E85 gebruikt E46-componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Nou ik heb hem gevonden :) zat in het klepje bij mij linker knie. Werkt helaas niet met mijn iPhone 4 dus ga toch maar een aftermarket kitje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Unit of quantity: Set
Weight: 0.385 kg / 0.849 lb
Price: €13361.00/ $17844.95
Vrij prijzig voor een iPod connector 8)7

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Get!em schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:13:
Ik zit te kijken of een BMW voor mij een goede lease auto is, en ik ga er binnenkort in proefrijden. Nu zag ik al dat bij BMW de pakketten vrij klein zijn en de optielijsten lang. Zijn er in onderstaande nog missende opties die no-brainers zijn, of die gewoon handig zijn?

BMW 116D EDE Executive
Sportline
Metallic lak (met)
Trekhaak
Let op dat op de 116D EDE geen trekhaak kan / mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Freek schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:26:
Nou ik heb hem gevonden :) zat in het klepje bij mij linker knie. Werkt helaas niet met mijn iPhone 4 dus ga toch maar een aftermarket kitje bestellen.
Gewoon een Dension of Dice nemen. Die sluit je aan als cd-wisselaar op de radio en daarmee krijg je volledige bediening via de OEM-radio op de OEM-manier. Ik heb zelf een Dice op een oude CD-43 en dat werkt best goed. Ik zeg nadrukkelijk best goed, want de oude radio ondersteund officieel geen info-berichten of CD-TEXT via het display, alleen waarschuwingen (naast RDS). Omdat het waarschuwingen zijn, moet ik de tekst eerst wegdrukken, voor hij reageert op input van de knoppen. Als ik een track op m'n telefoon wil skippen, moet ik dus 2 keer op next drukken. Maar vanaf de 2000-versie van de radio's speelt dit probleem niet meer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Freek schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:48:
[afbeelding]

Zo. Onscherpe telefoon foto maar sinds een uur trotse eigenaar van een 320d touring uit 2003. 8)

Er zit in mijn mapje met boekjes trouwens een BMW iPod connector handleiding, zitten die er altijd bij? Heb al in het handschoenenkastje gekeken maar kan geen iPod kabeltje ontdekken.
Mooie kar gefeliciteerd!

Precies wat ik zoek, een volgend naar na aflopen van mijn leasecontract, een E46 touring. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Maarten schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Let op dat op de 116D EDE geen trekhaak kan / mag.
Thanks, zag het na jouw opmerking ergens onderin de kleine lettertjes staan inderdaad. Helaas wel een minpuntje voor de BMW in mijn lease keuze, even verder overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
deepbass909 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:56:
[...]

Gewoon een Dension of Dice nemen. Die sluit je aan als cd-wisselaar op de radio en daarmee krijg je volledige bediening via de OEM-radio op de OEM-manier. Ik heb zelf een Dice op een oude CD-43 en dat werkt best goed. Ik zeg nadrukkelijk best goed, want de oude radio ondersteund officieel geen info-berichten of CD-TEXT via het display, alleen waarschuwingen (naast RDS). Omdat het waarschuwingen zijn, moet ik de tekst eerst wegdrukken, voor hij reageert op input van de knoppen. Als ik een track op m'n telefoon wil skippen, moet ik dus 2 keer op next drukken. Maar vanaf de 2000-versie van de radio's speelt dit probleem niet meer.
Thanks, heb gisterenavond een Dension Igateway besteld. Heb ook nog naar die USA-Spec units gekeken maar die zijn hier moeilijk te krijgen en wil hem graag snel (voor mijn vakantie) ingebouwd hebben. Zal wel een foto reeksje posten van het inbouwen :)

Het is trouwens echt een heerlijke auto inderdaad, gisteren voor het eerst 's nachts op de snelweg gezeten (wat ik voor mijn werk veel doe) en dat is echt een genot vergeleken met de zwabberende V40 die ik eerst had. Dit ding ligt echt als een blok op de weg, nam gisteren een flauwe bocht met 140 waarbij ik met mijn Volvo al lang achterstevoren in de berm had gestaan :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Freek op 19-06-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Get!em schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:
[...]

Thanks, zag het na jouw opmerking ergens onderin de kleine lettertjes staan inderdaad. Helaas wel een minpuntje voor de BMW in mijn lease keuze, even verder overwegen.
Waarschijnlijk 'mag' er geen trekhaak op om de co2-uitstoot onder de 20%-norm te houden. Ik meen dat een trekhaak achteraf wel al accessoire te leveren is door BMW. Ik zou hier zeker eens naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dreadramon schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Waarschijnlijk 'mag' er geen trekhaak op om de co2-uitstoot onder de 20%-norm te houden. Ik meen dat een trekhaak achteraf wel al accessoire te leveren is door BMW. Ik zou hier zeker eens naar vragen.
áls dat kan, kan je er geen karretjes mee trekken, ivm lange versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Freek schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Thanks, heb gisterenavond een Dension Igateway besteld. Heb ook nog naar die USA-Spec units gekeken maar die zijn hier moeilijk te krijgen en wil hem graag snel (voor mijn vakantie) ingebouwd hebben. Zal wel een foto reeksje posten van het inbouwen :)
Ik heb mijn Dice Mediabridge ooit via eBay uit de UK gehaald. Helaas hebben ze dichterbij geen verkooppunten...
Inbouwen was in mijn geval echt een fluitje van een cent. Bekabeling voor de wisselaar lag er al, dus het was een kwestie van de kabels inprikken, door de auto onder het tapijt naar voren trekken en het kastje in het dashboard aansluiten (ik heb een ruimte tussen versnellingspook en airco onder de bekleding waar hij perfecte in paste). Vervolgens nog een draadje van de mic trekken en het was klaar.

Zorg wel dat je Dension op een (relatief) bereikbare plek zit. Vaak moet je een kabel in het kastje prikken voor een firmware-update en als je dat eerst je halve interieur weer open moet trekken, wordt je daar niet vrolijk van ;)
Het is trouwens echt een heerlijke auto inderdaad, gisteren voor het eerst 's nachts op de snelweg gezeten (wat ik voor mijn werk veel doe) en dat is echt een genot vergeleken met de zwabberende V40 die ik eerst had. Dit ding ligt echt als een blok op de weg, nam gisteren een flauwe bocht met 140 waarbij ik met mijn Volvo al lang achterstevoren in de berm had gestaan :*)
Heerlijk hè, dat strakke onderstel van een BMW ;)

Ik heb daar afgelopen weekend per ongeluk ook nog gebruik van gemaakt. Ik reed met een nogal duffe kop van Gouda naar Leiden via de A12 en A4 en bij de bocht van de A12 de A4 op, had ik niet helemaal door dat de CC op 120 stond, ipv 100... Die bocht heeft een adviessnelheid van 70... Het was even witte knokkels de bocht door, maar ging eigenlijk wonderbaarlijk goed met de cabrio.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Het vervelende is dat je het zo snel voor lief neemt. Dat merk je dan weer als je in een andere auto stapt en ineens gaat overhellen e.d. Dan weet je weer even hoe fijn dat sportonderstel ligt in de bochten.

het tegengesteld merk je als je over een hobbelige weg rijdt maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

418O2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:08:
[...]

áls dat kan, kan je er geen karretjes mee trekken, ivm lange versnellingen.
Ik lees net ook dat het vliegwiel is aangepast om die CO2 reductie te halen. Hierdoor is het trekken van een kar op een helling lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47
Reed van de week mee met een Citroen C5, pff wat een gehobbel zeg, auto helde van de ene kant naar de andere. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat 'comfortabel' vinden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:55
[...]
Een fwd V40 met last van overstuur? Nooit in een V40 gereden maar wist niet dat ze zo belabberd reden, ben wel benieuwd welke bocht dit precies was (google maps linkje)?

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 19-06-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet wel eerlijk bekennen dat een Phase 1 niet echt geweldig strak rijdt standaard, maar zo erg? :+
Niet voor niks dat de Phase 2 en 3 dikkere veerpoten en verbeterde ophanging heeft gekregen, sowieso het sportonderstel is best goed te noemen bij de V40. :) En de V40 was sowieso een pak ouder en als het onderstel nog nooit onderhoud heeft gehad dan is de kans groot dat er ergens rubbers versleten zijn.

Dit om even Volvo te verdedigen. :+ Maar mooie auto heb je gekocht!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Was inderdaad een phase 1 uit 1997 dus die veerpoten e.d. waren natuurlijk niet echt optimaal meer. Hij voelde ook vooral aan de achterkant er licht en springerig, wat ik bedoel te zeggen is het een erg groot contrast is met deze BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:21:
[...]

Ik moet wel eerlijk bekennen dat een Phase 1 niet echt geweldig strak rijdt standaard, maar zo erg? :+
Niet voor niks dat de Phase 2 en 3 dikkere veerpoten en verbeterde ophanging heeft gekregen, sowieso het sportonderstel is best goed te noemen bij de V40. :) En de V40 was sowieso een pak ouder en als het onderstel nog nooit onderhoud heeft gehad dan is de kans groot dat er ergens rubbers versleten zijn.

Dit om even Volvo te verdedigen. :+ Maar mooie auto heb je gekocht!
Was de V40 sowieso niet op de basis van de 440 gebouwd?
Maar idem de C5, toch een beetje slappe hangbakken.

Alhoewel BMW sportonderstel ook niet meer is wat het ooit is geweest.
Wil je het echt goed doen ga je toch je dempers vervangen, andere veren en evt. meer camber.

Doe je dat ... dan heb je wel een ultiem strak sturende kar ... zeker in de modellen met hydrolische stuurberkrachtiging...

Reed van de week in een gloednieuwe A6 (2013) en hoewel ik wel onder de indruk was van de snelste TFSI motor die er in lag ... was het een en al onderstuur ... piepende bandjes en zwabberen.
En 0.0 gevoel in het stuur dankzij de electische stuurbekrachtiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:35:
Het vervelende is dat je het zo snel voor lief neemt. Dat merk je dan weer als je in een andere auto stapt en ineens gaat overhellen e.d. Dan weet je weer even hoe fijn dat sportonderstel ligt in de bochten.

het tegengesteld merk je als je over een hobbelige weg rijdt maar goed :+
Klopt, ik moest ook echt wel even wennen toen ik van m'n Compact overstapte in de cabrio. De Compact lag ook een stukje strakker op de weg, dankzij 300kg minder gewicht, lichtere neus, stijvere carrosserie en 17" velgen.
Maar zelfs dan nog, stuurt de cabrio strakker dan menig moderne auto. Of hij is juist comfortabeler. Het lijkt tegenwoordig haast wel 2 uitersten, of een auto is strak geveerd en zo stug dat ik het niet meer prettig vind (helaas hebben de nieuwe BMW's daar ook last van), of ze zijn zo slap dat je 0,0 gevoel overhoud. Gewoon comfortabel, maar strak sturend lijkt tegenwoordig een zeldzaamheid te zijn geworden. Voor mij genoeg reden om het voorlopig nog even lekker bij de E36 te houden, wat voor mij nog steeds de fijnste auto is om in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik denk dat vooral het gewicht meespeelt. Als ze een auto nu mooi strak willen laten sturen moeten ze hem dusdanig star afstellen dat er van comfort weinig over blijft. Het extreme daarvan zie je in de X6 volgens o.a. Top Gear. Het is gewoon een lomp hok maar het moet wel door een bocht kunnen. Dus een super hard onderstel is het resultaat. Weg comfort. Een Golf 5 is hier ook een mooi voorbeeld van, die auto is niet gemaakt om hard om de bocht te gaan. Dus met een sportonderstel moet het er een hoop gecompenseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:42:
[...]

Was de V40 sowieso niet op de basis van de 440 gebouwd?
Maar idem de C5, toch een beetje slappe hangbakken.
Volgens mij is de eerste generatie is nieuw platform gedeeld met de Carisma.

De tweede generatie is een Ford/Volvo platform en de huidige generatie ook weer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Net even gereden in een nieuwe 320i
Wat kan je toch lekker laag zitten in een BMW :P
Wel een beetje karig uitgerust, maar reed heel smooth en eigenlijk ook nog behoorlijk snel. Pakt lekker op.
Vond wel het display tussen de klokken klein uitgevallen, en het navigatiedisplay gaf weinig licht. Maar kan ook een setting zijn geweest (of was dat omdat ik met licht aanreed?)

[ Voor 33% gewijzigd door psy op 21-06-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
184PK turbomotor is ook helemaal niks om je voor te schamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

En nog behoorlijk ruim. Ik maar denken dat een 3 serie behoorlijk krap was achterin...nou was er toch echt meer dan voldoende beenruimte achterin terwijl ik achter het stuur zat (1.76m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:51:
En nog behoorlijk ruim. Ik maar denken dat een 3 serie behoorlijk krap was achterin...nou was er toch echt meer dan voldoende beenruimte achterin terwijl ik achter het stuur zat (1.76m)
De ruimte achterin de nieuwe drie is groter geworden maar als de stoel in de achterste stand moet blijft er niet zo heel veel meer over. De enige auto waar ik ruim achter mezelf kan zitten is de Skoda Superb. (Nou heb ik de BMW 7 niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 23-09 15:11
Onbelangrijk de ruimte achter. Je zit toch behind the wheels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zou wel wat meer ruimte achterin willen. Of iniedergeval de kleine. Met z'n 2.5 jaar zit ie al wat krap in m'n 1 serie. :) Zo'n 7 serie project als dat van Femme lijkt me wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
bouwfraude schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:05:
[...]

De ruimte achterin de nieuwe drie is groter geworden maar als de stoel in de achterste stand moet blijft er niet zo heel veel meer over. De enige auto waar ik ruim achter mezelf kan zitten is de Skoda Superb. (Nou heb ik de BMW 7 niet geprobeerd)
In een A6L of XJ moet dat toch ook prima lukken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Afgelopen donderdag mijn 1er leasewagen opgehaald. Ik rij privé een 3 serie uit 2007 met diverse opties (high-executive, sport-onderstel, enz) en deze is naar mijn vriendin doorgeschoven.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de 1 serie. Ik heb de sport versie gekozen, 1.16 EDE met het high-executive pakket, mooie lederen sportstoelen. M stuur en pook voor de finishing touch. Antraciet hemelbekleding. Geblindeerde achter ramen. De hele sjabang.

Ik was een beetje bang voor de maat, omdat ik de 3er gewend ben, maar dat valt nog mee. Het rijdt geweldig en in de sport stand wil de 1.16 motor nog best mee komen.

Alleen twee minpunten tot nu toe. Ik rij de auto donderdag avond van de dealer naar huis. Mijn vriendin loopt er thuis om heen en ziet een deukje voor de zij-spiegel. Net of de poetser van de auto er met een stok tegen heeft geslagen. De wagen was amper 10 km buiten geweest. Grom.... straks even naar de dealer om dit op te gaan lossen. Kan de wagen zo vanuit de fabriek de schadeherstel in. :(

En vanmorgen werkte de iDrive knop niet meer. Gisteren een rit gemaakt van 2 uur en geen problemen en sinds vanmorgen kan ik alleen nog klikken maar niet meer draaien. Straks ook maar even aan geven.

Echt jammer voor een nieuwe auto van 40k. Ik ben benieuwd of ze het netjes gaan oplossen. Maar al met al een mooie wagen. Ik zal straks een foto posten. Heb de kleur midnight blue gekozen. Echt heel apart, zeker met de geblindeerde achter ruiten. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Er is ook een redelijk verschil tussen de sedan en coupé. Ik weet niet waar jij in reed, maar de sedan is ruimer achterin. Dit komt vooral door de daklijn (sedan loopt minder schuin af).
MrFl0ppY schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:57:
Ik denk dat vooral het gewicht meespeelt. Als ze een auto nu mooi strak willen laten sturen moeten ze hem dusdanig star afstellen dat er van comfort weinig over blijft. Het extreme daarvan zie je in de X6 volgens o.a. Top Gear. Het is gewoon een lomp hok maar het moet wel door een bocht kunnen. Dus een super hard onderstel is het resultaat. Weg comfort. Een Golf 5 is hier ook een mooi voorbeeld van, die auto is niet gemaakt om hard om de bocht te gaan. Dus met een sportonderstel moet het er een hoop gecompenseerd worden.
Gewicht speelt deels een rol. Bij de X6 speelt ook mee dat hij een dermate hoog zwaartepunt heeft, dat het onderstel veel stugger moet zijn om dat in bedwang te houden. Maar dat hoeft geen probleem te vormen, Rang Rover lukt het met de Evogue ook om een strak sturende, maar comfortabele auto te bouwen. Maar je komt er dan niet meer onderuit om zaken als adaptieve vering en demping toe te passen.

Maar, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn cabrio ook niet super strak stuurt. Hij deint best wel in de bochten. Maar daar staat tegenover dat ik het prima kan voelen en voel hoe het met de grip gestelt is en hij op veel wegen toch best comfortabel is. Alleen op de A4 richting Den Haag op het stukje tussen Roelofarendsveen en het spoorviaduct niet... Daar zitten zulke nare hobbels in de rechter baan, dat met 130 rijden de auto teveel inveert... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
De RR Evoque is echt geen strak sturende auto, het is misschien beter dan een normale RR maar haalt het niet bij iets als een 1/3/5.

Ik ben het wel eens met de stelling dat hoge (als in hoog boven de grond) massa alleen gecompenseerd kan worden met veel elektronica en een hard/adaptief onderstel. Maar dan nog is het niet zo goed als een auto met een lager zwaartepunt en fatsoenlijke vering/demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JottemJ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:32:
De RR Evoque is echt geen strak sturende auto, het is misschien beter dan een normale RR maar haalt het niet bij iets als een 1/3/5.

Ik ben het wel eens met de stelling dat hoge (als in hoog boven de grond) massa alleen gecompenseerd kan worden met veel elektronica en een hard/adaptief onderstel. Maar dan nog is het niet zo goed als een auto met een lager zwaartepunt en fatsoenlijke vering/demping.
Ik beweer ook niet dat een Evoque net zo strak stuurt als een 1/3/5, maar dat hij voor z'n omvang en type wel strak stuurt, zonder comfort te verliezen. Geen enkele hoge auto net zo strak sturen als een lage dat kan. Net zo min dat een 5 nooit zo strak kan sturen als een Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In de E90 kon ik (1,88m) ook prima achter me zitten. Zelfs in de 6 is dit mogelijk (moet je wel met de benen wijd zitten met de knieën naast de voorstoelen). Voorstoel in de achterste positie is toch alleen maar nodig als je 2,10m bent ofzo? Ik heb de indruk dat nogal wat mensen liever met gestrekte armen sturen waardoor je automatisch weinig beenruimte achterin hebt. Ik probeer zo dicht mogelijk aan het dashboard te zitten (knieruimte is meestal bepalend) en haal het stuur vaak zo ver mogelijk naar voren. Het resultaat is veel beenruimte achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 20:27
Zelfde voor mij - ik wil met mijn knieen net niet klem zitten. En met mijn polsen op het stuur kunnen liggen. Met mijn 1m93 kan ikzelf bij mij achter zitten in e36 sedan/touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Als je dan sportstoelen hebt, hoeveel van jullie gaan dan de voorkant omhoog doen zodat de benen ondersteund worden.
In mijn E90 en 1,95m kom je dan echt heel raar te zitten wil je nog enigszins verantwoord willen sturen.
Doet bij mij de vraag opkomen wat heel het nut is dat de stoel zo veer kan kantelen.
Nu staat hij net 1 standje schuiner dan normaal en zo dicht mogelijk op het stuur.

Als bijrijder is het dan weer wel fijn (mits niemand achter je). Kun je lekker relaxt languit in de stoel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
De sportstoelen staan bij mij op de laagste stand en een tikje gekanteld dat ik er echt vast in lig. De knie-steun heb ik niet uitgeschoven. Mijn vriendin heeft die altijd helemaal uitgeschoven als bijrijder.

Het rijdt heerlijk, alleen als ik mijn moeder mee neem komt ze wel in de stoel, maar niet meer eruit zo laag staat het allemaal haha :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Lol, met mijn 1.70 en mijn vrouw die 1.60 is staat de stoel op z'n hoogste standje met de knie-steun 1 tandje uitgeklapt bij mij en niet bij mijn vrouw... In auto's is het vaak een voordeel om klein te zijn :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Femme schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:52:
[...]
In de E90 kon ik (1,88m) ook prima achter me zitten. Zelfs in de 6 is dit mogelijk (moet je wel met de benen wijd zitten met de knieën naast de voorstoelen). Voorstoel in de achterste positie is toch alleen maar nodig als je 2,10m bent ofzo?.
Nee, ik ben 1,95 maar de stoel moet in de achterste stand anders kan ik mijn benen niet lekker kwijt.
Nadeel bij sommige auto's is dat het stuur niet vergenoeg mee komt. Als ik te lang dicht op het stuur zit krijg ik last van mijn knie. De weinige auto's waar de stoel niet in de achterste stand hoeft zijn de nieuwe Astra, ik dacht de grotere Audi's en de Suberb, daar kan ik nog met gestrekte benen achterin zitten en die valt een beetje in de prijsklasse van de 1 serie.

Ik heb nu cc kan ik mijn been afentoe even strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:28:
Reed van de week mee met een Citroen C5, pff wat een gehobbel zeg, auto helde van de ene kant naar de andere. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat 'comfortabel' vinden.
offtopic:
Haha, dat doet mij denken aan de C5 die ik enkele jaren geleden moest rijden. Ik was destijds een zogenaamde hiker. Daarvoor had ik (bijna) nooit Citroën gereden.
Ik reed weg met de C5 en merkte een lekke of lege band op. Ik uitstappen om alle 4 de banden te controleren maar geen zachte band te vinden _O- Hmm, oké dan...
Vervolgens rem ik voor het eerste stoplicht en spontaan gaan de gevaarslampen aan. Ook weer handmatig uit moeten zetten.

Zitpositie van BMW's is echt voortreffelijk. Ook heerlijk om het stuur lekker naar je toe te nemen. Dat 'werkt' echt een stukje comfortabeler! Toevallig zat ik vandaag nog in de nieuwste A3 sportback. Wat een hoge zit :O

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 25-06-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Cliffie

Trompetslet

Vandaag mijn BMW-tje naar de garage gebracht voor onderhoud. Ding piepte dat hij dat wilde :)

Olie vervangen, nieuw oliefilter. Meer was er nog niet echt nodig (waarom piept dat ding dan)? Dat terzijde. Minder fijn was dat mijn banden erg scheef waren afgesleten :/ Katsjing, 4 nieuwe banden. Morgen meteen een afspraak gemaakt om de auto goed te laten uitlijnen, dat scheelt heel veel in de kosten....

Voor wie nog een goede BMW-specialist zoekt in de buurt van Gouda: Ruud van Vuuren uit Reeuwijk.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Lap, mijn E46 heeft last van het airbaglampje :+

Ik twijfel wat ik zou doen, het lampje overbruggen (airbags blijven werken toch?), of een nieuwe sensormat? Als dat het probleem blijkt te zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
ETzPliskin schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:28:
Lap, mijn E46 heeft last van het airbaglampje :+

Ik twijfel wat ik zou doen, het lampje overbruggen (airbags blijven werken toch?), of een nieuwe sensormat? Als dat het probleem blijkt te zijn natuurlijk :)
Als de auto altijd denkt dat er iemand op die stoel zit zal die airbag ook nog afgaan ja. De vraag is of de verzekering ook een nieuwe airbag gaat betalen als die voor niets afgegaan is. MAar op zo'n moment heb je wel andere zorgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:50
Heeft iemand nog een voorkeur/tips voor een BMW specialist in Twente? Mijn E91 wil graag een beurtje/ check.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

fsfikke schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:55:
[...]

Als de auto altijd denkt dat er iemand op die stoel zit zal die airbag ook nog afgaan ja. De vraag is of de verzekering ook een nieuwe airbag gaat betalen als die voor niets afgegaan is. MAar op zo'n moment heb je wel andere zorgen lijkt me.
Ik denk dat de auto redelijk snel total loss kan verklaard worden als alle airbags afgaan, zonder de andere schade mee te rekenen...

Nu goed, ik ga even langs de garagist, en dan zie ik wel :)

Overigens, er zouden nieuwe banden op moeten. Ik ben wel echt ontevreden van de Dunlops die er nu op liggen. Veel te weinig grip in de regen en nogal wat lawaai. Heeft iemand een goede keuze voor een E46 Sedan? Ik zit te denken aan Michelin? :)

[ Voor 18% gewijzigd door ETzPliskin op 27-06-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
ETzPliskin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:54:
[...]

Ik denk dat de auto redelijk snel total loss kan verklaard worden als alle airbags afgaan, zonder de andere schade mee te rekenen...

Overigens, er zouden nieuwe banden op moeten. Ik ben wel echt ontevreden van de Dunlops die er nu op liggen. Veel te weinig grip in de regen en nogal wat lawaai. Heeft iemand een goede keuze voor een E46 Sedan? Ik zit te denken aan Michelin? :)
Ik heb nu sinds een tijdje Continental SportConti 5's er onder. Lawaai vind ik maar moeilijk objectief te beoordelen, maar in de regen doen ze het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:40
fsfikke schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Ik heb nu sinds een tijdje Continental SportConti 5's er onder. Lawaai vind ik maar moeilijk objectief te beoordelen, maar in de regen doen ze het perfect.
Ik heb deze ook. De keuze had ik gebaseerd door de test van de ADAC

http://www.adac.de/infote...ifen_Test_225_45_R17.aspx

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
Vince22 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:58:
Heeft iemand nog een voorkeur/tips voor een BMW specialist in Twente? Mijn E91 wil graag een beurtje/ check.
Ik heb goede ervaringen met Auto Laarman in Den Ham. Schappelijke prijzen en veel kennis aanwezig.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Wat Mevius zegt. Zou ook mijn tip zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
delete

[ Voor 92% gewijzigd door DeBaroN op 27-06-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Cliffie schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:06:
Vandaag mijn BMW-tje naar de garage gebracht voor onderhoud. Ding piepte dat hij dat wilde :)

Olie vervangen, nieuw oliefilter. Meer was er nog niet echt nodig (waarom piept dat ding dan)? Dat terzijde. Minder fijn was dat mijn banden erg scheef waren afgesleten :/ Katsjing, 4 nieuwe banden. Morgen meteen een afspraak gemaakt om de auto goed te laten uitlijnen, dat scheelt heel veel in de kosten....

Voor wie nog een goede BMW-specialist zoekt in de buurt van Gouda: Ruud van Vuuren uit Reeuwijk.
Ruud van Vuuren is inderdaad een bekende. Vooral in de Z3-wereld staat hij bekend als één van de betere specialisten. Hij kan ook heel goed vanos-revisies uitvoeren.

Ik ben alleen wel benieuwd naar z'n tarieven. Ik ga nu altijd naar Breeman in Gouda, waar ik ook erg goede ervaringen mee heb. Ze zijn erg behulpzaam (ook als ik technische vragen heb), voeren alleen werkzaamheden uit die noodzakelijk zijn en snappen dat een 15 jaar oude E36 met ouderdomsfoutjes voor iemand ook nog steeds heel veel waard kan zijn.

Ik mag er woensdag weer heen, sinds een paar dagen geeft m'n auto aan dat hij een Inspectie I wil en de 20 juli verloopt de APK. Dat kan dus mooi samen.
Wel wil ik even met ze in overleg over het onderhoud, want ik ben de kluts kwijt in het schema... Vorig jaar heb ik ook al een Inspectie I gehad (netjes volgens de melding van de boordcomputer), dus mijn verwachting was dat hij nu wel een Inspectie II zou willen. Daarnaast ligt het huidige interval op zo'n 15dkm, wat erg snel is... Als ik dat in overleg met de garage op kan rekken naar 20 of 25dkm, scheelt dat nogal in onderhoudskosten. Qua olie-verbruik is het geen probleem, hij verbruikt nauwelijks iets, en volgens mij is de olie ook nog steeds relatief schoon. Toen ik een paar weken terug het oliefilterhuis los haalde, was de olie die eruit kwam, nog steeds overwegend goudkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Nu online

Cliffie

Trompetslet

Als ik op de factuur kijk, dan zie ik 62 euro ex. BTW. Niet heel goedkoop, maar hij heeft gisteren ook maar 1 uur gerekend. Olie+filter+check. In de bandenprijs zat ook montage, die heeft hij niet apart doorgerekend in de uren dus.

Olie was 14,75 (ex) per liter. Ik heb zelf geen idee hoe deze prijzen zich verhouden, maar ik heb een goed gevoel bij die man, en ben niet de enige.

Nadeel: ik wil nu ook een Z3 voor erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Nu online

Cliffie

Trompetslet

Vandaag de auto uitgelijnd bij Profile. Het rijdt icm de nieuwe bandjes wel een stuk beter. Nu hopen dat het slijtgedrag een beetje normaal blijft. Was een duur grapje gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Uit m'n hoofd scheelt het €10 ex btw per uur. Olie was zo te zien wel een stuk goedkoper. Het is dat Breeman voor mij zo gunstig zit en ik zulke goede ervaringen met ze heb, anders was ik ook wel naar Ruud gegaan. Voor mij is het namelijk ook wel een beetje de gun-factor richting Breeman, omdat ze mij altijd zo goed helpen.

Maar er moet nog een keer een vanos-revisie plaats gaan vinden bij m'n wagen (hij bokt soms een beetje bij 4000 toeren, rond het omschakelpunt van de vanos), en ik had daarvoor Ruud al in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Nu online

Cliffie

Trompetslet

Uurpijs is ook niet echt laag inderdaad, maar dat vind ik ook minder belangrijk. Dit was mijn eerste beurt, dus had het voor het kiezen. Als je al lang tevreden een adresje hebt, zou ik dat ook gewoon blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mevius schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Ik heb goede ervaringen met Auto Laarman in Den Ham. Schappelijke prijzen en veel kennis aanwezig.
^Dat, erg prima daar.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Laatst online: 17-12-2022
deepbass909 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:30:

Maar er moet nog een keer een vanos-revisie plaats gaan vinden bij m'n wagen (hij bokt soms een beetje bij 4000 toeren, rond het omschakelpunt van de vanos), en ik had daarvoor Ruud al in gedachten.
Een revisie van de seals moet voor jou toch prima te doen zijn? Het klusje an sich is niet heel moeilijk, wel tijdrovend. Het scheelt je zo een paar 100 euro als je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Trent900 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:16:
[...]

Een revisie van de seals moet voor jou toch prima te doen zijn? Het klusje an sich is niet heel moeilijk, wel tijdrovend. Het scheelt je zo een paar 100 euro als je het zelf doet.
Het is ook prima zelf te doen, en zou het ook rustig zelf doen, maar niet op een auto die ik echt dagelijks nodig heb als ik er nog geen ervaring mee heb. Zou ik mijn cabrio rustig een weekje kunnen laten staan, dan had de vanos al lang open gelegen.

Dat is bijv. ook de reden waarom ik nog steeds de stabi-stangetjes achter moet vervangen. De draadeindjes op de u-beugeltjes ziet er erg lelijk uit (veel vuil, maar ook veel roest), dus ik wil eerst nieuwe beugeltjes halen voor ik daar een poging op ga wagen. Achteraf zal het waarschijnlijk wel allemaal mee gaan vallen, maar ik kan me gewoon niet permitteren dat ik op een zaterdag of zondag eraan ga klussen om vervolgens tot de conclusie te moeten komen dat het niet gaat lukken zonder eerst andere onderdelen te bestellen of speciaal gereedschap aan te schaffen. Die fout heb ik 1 keer gemaakt, waardoor ik in de stromende regen en met veel gevloek een veerpoot stond los te trekken.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Bb12CJo6jtk/UMSy14uTmkI/AAAAAAAAD5M/f0qfjI1pm0o/w1089-h817-no/2012-12-09+16.14.08.jpg
En dat was een klus die ik al vaker had gedaan (zowel bij een BMW als bij andere auto's).
Ter info, de schokdemper was uit het toplager geschoten, waardoor alle spanning van de veer tussen wielkast en ophanging kwam te staan en zichzelf daarmee compleet klem zette... En dat samen met een schokdemper die vooral alleen in wou schuiven, maakte het tot een compleet drama... Later heb ik in een garage in dezelfde tijd, rechtsvoor en achter vervangen en links weer los gehad voor controle of hij wel helemaal goed gemonteerd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 23-09 15:11
ETzPliskin schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:54:
[...]

Ik heb ook de E46 sedan. Heb nu voor winter als zomer Pirelli's en ze bevallen prima.

Zomer heb ik de Pirelli P7 225/45/R17. Ik had ze vergeleken met de Michilin. En volgens een aantal review zijn de verschillen marginaal. Michilins slijten iets minder.

De P7 die ik heb zijn lekker stil en goeie grip in de regen.

Sensormat kost bij de dealer ~100 euro. En dan moet hij er nog in. Als je handig bent en juiste gereedschap 2 uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mijn ouders hebben net op de display van hun 1-Serie te zien gekregen dat er een probleem is met de transmissie (automaat) en dat ze voorzichtig moeten rijden. De wagen heeft nog geen 50.000km. Is het nog veilig om 35km naar de garage te rijden (waar de auto in garantie is) of best wegenhulp inschakelen?

De automaat doet het verder nog prima, dus geen idee wat er aan de hand is...

Ik kan hem zo meteen misschien even aan de ODBII lezer hangen, en kijken wat net het probleem is bedenk ik net. Als de module de wagen wil uitlezen tenminste...

[ Voor 17% gewijzigd door ETzPliskin op 01-07-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ETzPliskin schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:26:
[..]een probleem is met de transmissie (automaat) en dat ze voorzichtig moeten rijden.[..]
Je zegt het zelf al: dat ze voorzichtig moeten rijden. Anders had er wel gestaan: zet de wagen NU aan de kant ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ja, dat is een feit. Maar de storing komt voorlopig niet terug. De garage zei aan de telefoon dat er misschien een drukverschil heeft plaatsgevonden, maar dat dat niet erg is. Geen idee wat ze daarmee bedoelen :P Woensdag gaat de wagen even op controle.

Mijn OBDII module werkt er niet op overigens :+
Pagina: 1 ... 50 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.