Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

De Touring:

[ Voor 67% gewijzigd door DeBaroN op 03-07-2013 08:15 ]
Alleen jammer dat 's avonds ergens op een parking een onverlaat of op de motorkap is gaan zitten of met een tas langs de voorkant heeft geschuurd. Je ziet het bijna niet, maar heb miniscule schraap krasjes vanaf de plastic van de verlichting over de hele rechter voorkant.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zeker! Die nieuwe dreier is echt mooi, al helemaal in Alpina trim.baronruud schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:08:
Naar mijn mening één van de mooiere BMW's : de Alpina B3-Biturbo (F30)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Maar toch zeker niet zo mooi als de 4-serie, hoewel de 4 concept mooier was.noes schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:31:
[...]
Zeker! Die nieuwe dreier is echt mooi, al helemaal in Alpina trim.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
You don't need eyes to see, you need vision
Daarom heb ik op die van mij ook alleen de velgenYalopa schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:52:
Noem me een barbaar, maar los van de velgen: veel verschil zie ik niet me hetgeen er in de BMW catalog te krijgen is
Rendering van de Alpina B4:fsfikke schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:30:
Vond het concept een beetje te. De 4 in Alpina trim zal weer een snoepje gaan worden

Ik ga er vanuit dat een B3 wel flink goedkoper is dan een M3. Iets minder vermogen, dan snap ik het wel.
-edit-
Aha.
http://www.topgear.nl/aut...a-b3-biturbo-test-drives/
20.000 euro goedkoper dus.
[ Voor 11% gewijzigd door EvaluationCopy op 04-07-2013 10:16 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Wel, we hebben een heel vreemd resultaat. De foutcode kwam er door een te laag voltage bij het starten (iets van een 8v). Daardoor gaf de transmissie een fout blijkbaar. Nu had de sluiting van de koffer al eens vreemd gedaan in de vorm van constant proberen openen of sluiten, dus daar moet ergens een slecht contact zitten ofzo. Volgens de garage stond de kofferklep een paar mm scheef, en dit zou daar een gevolg van kunnen zijn. De garagist heeft de kofferklep een beetje geregeld en hopelijk is het probleem opgelost.deepbass909 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:34:
Kan zijn dat bijv. een oliedruksensor even een rare waarde heeft gegeven, zeker omdat hij niet meer terug komt. Bij dit soort storingen geldt dat het verstandig is om de komende tijd even rustig te rijden en goed op te letten of een storing terug komt. Doet hij dat, dan even langs de garage om de sleutel uit te laten lezen (daar worden alle storingen tegenwoordig in opgeslagen), dan kan de garage zonder twijfel vertellen of er iets gedaan moet worden.
Hij vertelde dus dat het uiteindelijk kwam doordat waarschijnlijk de auto zichzelf uit slaapstand haalde door dat slechte contact, waardoor de stuurdozen enzo terug 'wakker' werden, en de batterij afliep. Daardoor had de auto even een te laag voltage. Overigens gaat zo'n auto pas in slaapstand 30 minuten na het sluiten.
Wel indrukwekkend wat ze allemaal kunnen uitlezen van de wagen. Onder andere hoeveel ritjes er gemaakt zijn van minder dan 5km, hoeveel ritjes tussen de 5 en 20km etc... Hierdoor kon hij dus ook zien dat de wagen veel teveel werd 'wakker' gemaakt.
Tijdens het naar huis rijden hebben we echter een ander probleem ontdekt. Een onderdeel van de airco maakt een brommend geluid rond de 1000-1200 toeren, wat wel erg irritant is in traag verkeer
De B3 is gewoon een elegante M3.EvaluationCopy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:02:
Ik vraag me af wat de nieuwprijs van zo'n B3 bv is. Als het ding net zo duur is als een M3 zie ik de meerwaarde niet zo. Verder vind ik ze wel te gek, velgen zijn prachtig, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Subtiel spoilerkitje, uitlaatjes, achterspoilertje... precies genoeg 'tuning' maar niet teveel. Alpina blauw is altijd wel smaakvol.
Ik ga er vanuit dat een B3 wel flink goedkoper is dan een M3. Iets minder vermogen, dan snap ik het wel.
-edit-
Aha.
Alpina plakt er niet alleen een paar spoilers aan, maar pakt ook de bak. managment en motor volledig aan.
410pk en 600Nm. 0-100 in 4.2 sec en top van 305km/h
http://www.alpina-automob...ls-alpina/b3-biturbo.html
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 04-07-2013 10:48 ]
Het blijft een kwestie van smaak, want ik vind de Alpina velgen dus helemaal niks! Rest wel super.EvaluationCopy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:02:
Ik vraag me af wat de nieuwprijs van zo'n B3 bv is. Als het ding net zo duur is als een M3 zie ik de meerwaarde niet zo. Verder vind ik ze wel te gek, velgen zijn prachtig, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Subtiel spoilerkitje, uitlaatjes, achterspoilertje... precies genoeg 'tuning' maar niet teveel. Alpina blauw is altijd wel smaakvol.
-edit-
Aha.
Verwijderd
Feit is wel dat je geen smaak hebt als je Alpina velgen helemaal niks vindt.The_MAN schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:52:
[...]
Het blijft een kwestie van smaak, want ik vind de Alpina velgen dus helemaal niks! Rest wel super.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
leeg
Nee. Da's geen feit. Ook dat is een mening. En qua mening smakelozer dan de mening waar je op reageert.Het Fantoom schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:00:
Feit is wel dat je geen smaak hebt als je Alpina velgen helemaal niks vindt.
En putdeksels zijn veel zwaarder dan aluminium velgen. Dus zal met die hele dunne bandjes zoveel minder lekker rijden dat ik liever alpina's heb dan putdeksels. Of stalen standaardvelgen met hier en daar een beetje roest.
De oudere rechte alpina´s druk je natuurlijk ook onder een oudere auto en niet onder een nieuwe.DexterBelgium schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:36:
Steek mij dan maar in de geen smaak categorie. Vind de alpina velgen meestal "té" (in dit geval wel nog redelijk te doen, maar toch). Vooral de oudere waren mij té recht, te vlak, wat mij te veel contrasteerde met de design language van de rest van de wagen.
Een E30 met oude (15")alpina´s ziet er goed uit!
En ieder z´n eigen smaak.
Precies, een E30 met 20 inch Alpina's eronder is als een Golf met de bekende A8 velgen. Je krijgt er nog net geen petje bijbaronruud schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:34:
[...]
De oudere rechte alpina´s druk je natuurlijk ook onder een oudere auto en niet onder een nieuwe.
Een E30 met oude alpina´s ziet er goed uit!
Hear hear, en, for the record: mijn mening over die B3 biturbo én die renders van de B4 biturbo, als totaalplaatje?baronruud schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:34:
[...]
De oudere rechte alpina´s druk je natuurlijk ook onder een oudere auto en niet onder een nieuwe.
Een E30 met oude (15")alpina´s ziet er goed uit!

Vind alleen het logo van alpina mij op één of andere manier aan chrysler of zo doen denken... maar dat is mijn eigen gebrek...
[ Voor 14% gewijzigd door DexterBelgium op 05-07-2013 09:01 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
16"
205/55
ET: 34
Steek: 5x120
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ach ja, zag laatst weer een X6 M50d rijden, dat vind ik dan weer super. Terwijl de meesten de X6 niks vinden en al helemaal geen diesel willen rijden. Gelukkig kan je zeggen wat je wilt, feiten zijn het nietHet Fantoom schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:00:
[...]
Feit is wel dat je geen smaak hebt als je Alpina velgen helemaal niks vindt.
Als ik in de 3er (E90) na een dag met de zon op de auto de auto start met de climate control op auto, dan begint deze op vol vermogen te blazen en zie ik op het display alle blokjes staan.
Als ik in mijn nieuwe 1er na een dag zon de auto start dan blijft het blokje op 1 (van de 4 blokjes) staan en heb ik het idee dat die niet harder gaat blazen. Toch is binnen 10 minuten de auto behaaglijk.
Is dit "by design"? Want ik kan wel de blokjes verplaatsen met + en - en dan gaat deze harder blazen. Kortom is de airco gewoon veel efficiënter?
En ik vind dat de airco met alles op AUTO 's morgens met maar 10 graden buiten ook al ontzettende koude lucht blaast, vooral op de voeten. Ik dacht dat bij climate control dit automatisch geregeld wordt. De temperatuur staat op 21 graden, draai ik deze naar 26 dan gaat deze wel meteen verwarmen.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
M.b.t. de koude lucht, staat toevallig het knopje aan met de sneeuwvlok? Als ik die aanzet komt er bij mij ook alleen maar koude lucht uit..
-
Als ik de blokjes ophoog met de instellingen op AUTO gaat die inderdaad harder blazen, maar heb nog niet lang genoeg gewacht of die terug zakt. Op zich een fijne optie, want in mijn E90 kan ik dit niet selecteren en blaast die altijd volle kracht tot de temperatuur bereikt is en dat is soms irritant.
Dan een vraag over het kopieren van muziek. Wordt alles in een map gezet en wordt er dan gebruik gemaakt van de meta-data die in de bestanden staan of moet ik zelf mappen aanmaken?
Mocht er niet genoeg ruimte zijn en ik wil mijn oude iPod Touch aansluiten hoe kan ik dit het beste doen zodat ik muziek kan starten,stoppen en skippen vanaf het stuur?
Vergeet niet dat - zelfs wanneer je alles op auto hebt staan - het schuifje in het midden van het dashboard nog steeds invloed heeft. Staat die helemaal op koud dan zal daar altijd koude lucht uit blijven komen. Ookal is het maar 10 graden buiten en heb je 21 ingesteld.Joepv schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:57:
Ja de "sneeuwvlok" staat aan, maar ik dacht dat met alles op AUTO de boordcomputer dan zelf regelt of er koude, warme of normale lucht uit moet komen.
Als ik de blokjes ophoog met de instellingen op AUTO gaat die inderdaad harder blazen, maar heb nog niet lang genoeg gewacht of die terug zakt. Op zich een fijne optie, want in mijn E90 kan ik dit niet selecteren en blaast die altijd volle kracht tot de temperatuur bereikt is en dat is soms irritant.
De airco van de E90 is overigens 1 van de fijnste die ik ooit heb gehad. Werkt super snel en blaast maar heel kort (op één na) maximaal. Ik vind hem juist snel bijstellen. Wat wel eens verwarrend werkt, is dat hij langer vol blijft blazen als de lucht erg vochtig is terwijl de temp al goed is.
Wat anders: afgelopen weekend reed ik mee in een gloednieuwe Audi A6 met veel opties. Het ziet er allemaal mooi uit, maar als je dan het beeld van de boordcomputer/navi ziet dan lijkt het net TomTom. Toch jammer voor zo'n luxe auto vind ik. Dit heeft BMW echt goed voor elkaar. Ziet er mooi scherp en gelikt uit en dat maakt het gewoon af.
Mijn dealer krijgt blijkbaar de tweede naamsverandering in zes jaar, eerst van Freriks naar Smudde en nu naar het onpersoonlijke Broekhuis Oost oftewel een verkoper van Hyundai's, Opeltjes, Chevrolets en andere volumemerken. Wat de klant opschiet met deze naamswijziging is me niet helemaal duidelijk.
De 740i had ik ook even laten keuren door de dealer. Ze kwamen terug met een waslijst aan mankementen variërend van simpele dingen zoals kapotte ruitensproeier tot een koelwaterlekkage, lekkage van de stuurbekrachtigingsleiding, kapotte trillingsdemper (op de krukas ofzo?), te hoge lambdawaarde, versleten remschijven- en remblokken en speling op een draagarm. Ik vind 'm eigenlijk prima rijden en was niet van plan er veel geld aan uit te geven (dan koop ik wel meteen een mooie) dus ik moet maar even zien wat ik ermee ga doen (beun of goedkope/creatieve garage erbij halen).
Heb trouwens inmiddels het Dension setjes ingebouwd en dat werkte in eerste instantie prima, maar sinds een paar dagen hoor ik nu het geluid van mijn dynamo er doorheen. Zijn veel mensen te vinden met dat probleem, iemand hier die dat ook heeft gehad en kunnen oplossen?
Ik heb wel een programmeersetje. Ik kan me even alleen de 'Daytime running lights' optie niet herrinderen.Freek schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:26:
Zit er hier iemand die BMW's kan programmeren? Ik wil graag bij mijn E46 320D de 'Daytime running lights' aanzetten en blijkbaar kan dat alleen in de software.
Heb trouwens inmiddels het Dension setjes ingebouwd en dat werkte in eerste instantie prima, maar sinds een paar dagen hoor ik nu het geluid van mijn dynamo er doorheen. Zijn veel mensen te vinden met dat probleem, iemand hier die dat ook heeft gehad en kunnen oplossen?
Heb je een FL of PFL E46?
*edit* Zie inderdaad die optie erop zitten. Vanavond maar eens proberen als ik tijd heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 08-07-2013 13:42 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Haha, toen in nog in NL woonde ging de E46 naar Smudde Almelo, Smudde heeft een goede naam (die in Almelo in ieder geval) en ik snap werkelijk niet waarom Broekhuis de naam gaat veranderen nu ze Smudde gekocht hebben... Er is een reden dat Toyota ook Lexus heeft en Nissan ook Infinity heeft en Mercedes geen busjes heeft in de VS, enz. enz. enz.Femme schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:21:
...
Mijn dealer krijgt blijkbaar de tweede naamsverandering in zes jaar, eerst van Freriks naar Smudde en nu naar het onpersoonlijke Broekhuis Oost oftewel een verkoper van Hyundai's, Opeltjes, Chevrolets en andere volumemerken. Wat de klant opschiet met deze naamswijziging is me niet helemaal duidelijk.
...
1. 12 GB voor muziekThe_DoubleU schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:07:
Aankomende donderdag mag ik een E90 uit 2010 in ontvangst nemen. Deze bevat Navi Profesional en beschikt dus over een HD. Nu is mij niet helemaal duidelijk hoeveel ruimte er is voor muziek. Ik lees, 8 GB, 80GB weet iemand hier het?
Dan een vraag over het kopieren van muziek. Wordt alles in een map gezet en wordt er dan gebruik gemaakt van de meta-data die in de bestanden staan of moet ik zelf mappen aanmaken?
Mocht er niet genoeg ruimte zijn en ik wil mijn oude iPod Touch aansluiten hoe kan ik dit het beste doen zodat ik muziek kan starten,stoppen en skippen vanaf het stuur?
2. Alles vanuit je USB in het handschoenvakje wordt in 1x gekopieerd. Indien er meerder folders inzitten worden die naar 1 folder "USB X" gekopieerd in het overzicht van jouw bibliotheek met daaronder de folders die jij zelf op de USB stick had staan. Verplaatsen kan niet naar mijn herinnering, maar misschien dat iemand dit kan verifiëren.
3. Dan moet je de optie 6FL hebben (USB iPod mediaondersteuning) en moet jouw auto van laat 2010 zijn om dit af fabriek te ondersteunen. Anders kom je er alleen mee weg door iPhone + cradle te gebruiken of een speciale Y-cable bij de dealer te kopen voor je iDevice maar dan loopt de audio alsnog via een AUX kabel (maar kan je wel stuurwielbediening gebruiken)
Bedankt voor je reactie.JottemJ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:33:
[...]
1. 12 GB voor muziek
2. Alles vanuit je USB in het handschoenvakje wordt in 1x gekopieerd. Indien er meerder folders inzitten worden die naar 1 folder "USB X" gekopieerd in het overzicht van jouw bibliotheek met daaronder de folders die jij zelf op de USB stick had staan. Verplaatsen kan niet naar mijn herinnering, maar misschien dat iemand dit kan verifiëren.
3. Dan moet je de optie 6FL hebben (USB iPod mediaondersteuning) en moet jouw auto van laat 2010 zijn om dit af fabriek te ondersteunen. Anders kom je er alleen mee weg door iPhone + cradle te gebruiken of een speciale Y-cable bij de dealer te kopen voor je iDevice maar dan loopt de audio alsnog via een AUX kabel (maar kan je wel stuurwielbediening gebruiken)
Ik heb helaas geen USB iPod ondersteunning.
Dus dat wordt een Y-kabel. De prijs van een snap-in is voor mij teveel geld.
Of kan het ook met bluetooth? Dan waarschijnlijk geen bediening via het stuur?
Tja, ik snap het ook niet. De merken doen hun best om zich een eigen identiteit aan te meten en dan gaan ze verkocht worden door een megadealer die dezelfde naam hanteert voor alle merken. Broekhuis kan ook prima een paar BMW-dealerschappen overnemen en er een naam op plakken die BMW-rijders associëren met hun merk. Dat de namen van kleine dealers zoals Freriks in Groenlo en Bloemenkamp in Doetinchem hiervoor moeten wijken is jammer maar in ieder geval heb je dan nog het gevoel dat je BMW-dealer een echte BMW-dealer is. Ekris is via PGA en Porsche Holding onderdeel van een gigantisch dealerbedrijf maar is wel exclusief verbonden aan BMW en Mini. Broekhuis had hetzelfde kunnen doen met Smudde voor het oosten van Nederland. De verkoper van Smudde Groenlo vond het ook niets en had liever de naam Freriks terug.The_MAN schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:12:
[...]
Haha, toen in nog in NL woonde ging de E46 naar Smudde Almelo, Smudde heeft een goede naam (die in Almelo in ieder geval) en ik snap werkelijk niet waarom Broekhuis de naam gaat veranderen nu ze Smudde gekocht hebben... Er is een reden dat Toyota ook Lexus heeft en Nissan ook Infinity heeft en Mercedes geen busjes heeft in de VS, enz. enz. enz.
Mijne staat gepland voor afleveren ergens augustus.
Weet iemand toevallig de optie code?
edit:
Gevonden: 6AM Real Time Traffic Information €198,-
Zit er dus niet standaard op... Misschien maar eens mailen of dat nog kan, het is helaas wel een leasebak en die houden niet zo van wijzigen nadat er besteld is...
[ Voor 28% gewijzigd door ChiLLeR op 09-07-2013 14:50 ]
>> Signature?
Als het goed is hebben de modellen vanaf juli ook de connected drive store. Daarmee kan je internetdiensten als RTTI ook per maand bestellen. De €198 optie is volgens mij gelijk voor 3 jaar.ChiLLeR schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:43:
Ik heb dus een F31 in bestelling staan maar weet iemand of daar al automatisch de RTTI (Real Time Traffic Information) op wordt gezet? Als ik op internet zoek zal het gebeuren vanaf juli productie.
Mijne staat gepland voor afleveren ergens augustus.
Weet iemand toevallig de optie code?
edit:
Gevonden: 6AM Real Time Traffic Information €198,-
Zit er dus niet standaard op... Misschien maar eens mailen of dat nog kan, het is helaas wel een leasebak en die houden niet zo van wijzigen nadat er besteld is...
Bluetooth kan met stuurwielbediening maar werkt alleen bij een E9X modeljaar 2011.The_DoubleU schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:24:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb helaas geen USB iPod ondersteunning.
Dus dat wordt een Y-kabel. De prijs van een snap-in is voor mij teveel geld.
Of kan het ook met bluetooth? Dan waarschijnlijk geen bediening via het stuur?
DRL bij een E46 sedan en coupe, zijn de zogenoemde US-lights en dan branden de knipperlichten op zon 40% van hun kracht, helaas is dat bij Europese E46's niet aan te zetten,Morpheusk schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:31:
[...]
Ik heb wel een programmeersetje. Ik kan me even alleen de 'Daytime running lights' optie niet herrinderen.
*edit* Zie inderdaad die optie erop zitten. Vanavond maar eens proberen als ik tijd heb.
bij de Compact weet ik dat het de grootlichten op 20% laat branden, twijfel een beetje of dat bij de sedan en coupe een optie is, maar voor zover ik weet is dat zomaar niet aan te zetten! (misschien alleen dat je stadslicht altijd brand?)

[oude foto]
De Z4 is inmiddels bij Schmickler Performance in Gimmigen onder handen genomen. Schmickler heeft inmiddels een behoorlijk aantal aangepaste 35i en 35is-en rondrijden via het Duitse Z4 forum.
Na het plaatsen van extra koeling en een dag afstemmen/testen kwamen ze tot ongeveer 400pk en 570Nm, een geweldig resultaat. Bij de 35i handbak gaan ze wat verder qua koppel omdat de DKG-bakken iets minder sterk zijn. Ook zijn er aanpassingen verricht aan de software van de DKG-bak, waardoor de Z4 niet meer 'aarzelt' bij het wegrijden en de schakelmomenten beter afgestemd zijn op het aangepaste vermogen.
De terugrit naar huis was fantastisch. Het vermogen/koppel was al prima, nu is het helemaal perfect. De Z4 hangt heerlijk aan het gas en pakt zelfs in de 7e versnelling op de snelweg erg goed op.
De us-lights kun je zo aanzetten via ncs expert, misschien dat het wel verschilt per LSZ (lichtschakelaar)Reloader schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:11:
[...]
DRL bij een E46 sedan en coupe, zijn de zogenoemde US-lights en dan branden de knipperlichten op zon 40% van hun kracht, helaas is dat bij Europese E46's niet aan te zetten,
bij de Compact weet ik dat het de grootlichten op 20% laat branden, twijfel een beetje of dat bij de sedan en coupe een optie is, maar voor zover ik weet is dat zomaar niet aan te zetten! (misschien alleen dat je stadslicht altijd brand?)
Anders kun je ook nog je stadslichten dr uit trekken, dan gaan ze als het goed is ook aan
leeg
Een FL uit 2003. Wat ik op andere fora lees zouden de lampen voor grootlicht gedimd aan moeten gaan aangezien mijn gewone lampen xenon zijn. Is het jou nog gelukt?Morpheusk schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:31:
[...]
Ik heb wel een programmeersetje. Ik kan me even alleen de 'Daytime running lights' optie niet herrinderen.
Hmm interessant, zal me er eens verder in verdiepen. Over die store had ik nog niet gehoord namelijk.jaapenstaart schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:29:
[...]
Als het goed is hebben de modellen vanaf juli ook de connected drive store. Daarmee kan je internetdiensten als RTTI ook per maand bestellen. De €198 optie is volgens mij gelijk voor 3 jaar.
>> Signature?
Verwijderd
Een prachtige tweedehands M5 Touring (90k km erop) met panoramadak voor een schamele 32.000 euro. Dat kost hier toch snel zo'n 10k meer. linkje
/me droomt nog even door over de S85
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 13:19 ]
Die van mijn E30 sloeg ooit vast. 2de handse van de sloop erin. Half uurtje werkMrFl0ppY schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:15:
Verdomme, mijn blower is ermee gekapt. Net nu dat het weer is om de airco aan te zetten. Dan maar weer even old-skool met de ramen open en armpje naar buiten.
Lang leve die oudere wagens.
Lijkt me dat de kosten om het rijdend te houden veel doorslaggevender zijn om hem wel of niet te kopen dan die 10k meer of minder betalen bij aanschaf.Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:16:
Ik ga in de toekomst waarschijnlijk emigreren naar Zweden, en ik zit toch wel met een schuin oog te kijken naar de autoprijzen daar hoor
Een prachtige tweedehands M5 Touring (90k km erop) met panoramadak voor een schamele 32.000 euro. Dat kost hier toch snel zo'n 10k meer. linkje
/me droomt nog even door over de S85
Gisteren gesmeerd en alles werkt weerPiekartz87 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:36:
[...]
Die van mijn E30 sloeg ooit vast. 2de handse van de sloop erin. Half uurtje werk
Lang leve die oudere wagens.
Overigens is werken onder het dashboard niet echt een arbo-verantwoordelijke werkplek

Sinds vanmorgen 9 uur ook in bezit van een BMW, een E90 uit 2010!
De overgave was perfect geregeld, direct bij BMW München Frötmaning. Tijdens APK keuring hadden ze roest op de achterremmen ontdekt dus ik heb nu een paar nieuwe schijfjes achter.
Als ongevraagd extratje nog een flesje olie, veiligheidsvest en zwarte voetmatten.
En nu zit ik op het werk
https://docs.google.com/file/d/0B16olAPFWWI7YkpVeVRoYUxFTWM
Ik kwam net dit artikeltje tegen: http://nutech.nl/gadgets/...nternet-via-simkaart.htmlChiLLeR schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:32:
[...]
Hmm interessant, zal me er eens verder in verdiepen. Over die store had ik nog niet gehoord namelijk.
Hier staat wel dat het gebruik van de ConnectedDrive Store 269 euro kost.
De levering van mijn F30 staat in week 33 gepland, volgens dealer krijg ik wel een sim-kaart, nieuwe iDrive firmware en de nieuwe iDrive touch controller. Ik ben nu ook wel benieuwd hoe het met de opties die in de store te krijgen zit, binnenkort maar even navragen.
Nu wachten op de eerste hack waarbij een dief de auto lokaliseert via de simkaart/internet, het slot erafhaalt en ermee wegrijdt. Leg jij dat maar aan de verzekering uit.jaapenstaart schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Ik kwam net dit artikeltje tegen: http://nutech.nl/gadgets/...nternet-via-simkaart.html
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Want ik lees hieruit dat ik de apps uit iOS kan gebruiken, maar dat is niet waar. Je moet een BMW app laden en daar zitten BMW plug-ins in zoals Facebook, Twitter, ed.. Je activeert een stukje in de app. Dit is niet zo heel uitgebreid, want verder als een paar Internet radio applicaties kom je niet.Overigens blijft het bij BMW ook nog steeds mogelijk om de apps uit een smartphone met iOS (en vanaf deze zomer ook Android) in de auto te gebruiken.
Ik heb deze optie gekozen en de auto is BMW online voorbereid. Met de iPhone werkt het echt fijn, alleen vind ik het jammer dat deze niet via Bluetooth koppelt, maar altijd via de kabel aangesloten moet zijn. Wat ik als "nerd" wel gaaf vind is het grafiekje van je gebruik en al die stats.
Maar ik ben serieus aan het overwegen om er 300 euro tegenaan te gooien en ook het abonnement op het online pakket te nemen. Maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het gave is wel dat je dan bijv. met Google een route kan plannen en deze vanuit je telefoon of pc (dacht ik) zo naar je auto kan schieten.
De 269 euro waar men het over heeft in het artikel is volgens mij de BMW online voorbereiding, een optie die je bij BMW kan kiezen. Maar dit weet ik niet zeker.
[ Voor 3% gewijzigd door Joepv op 11-07-2013 13:51 ]
http://www.bmwblog.com/20...bmw-435i-m-sport-package/
(vanaf 3:14)
[ Voor 27% gewijzigd door DeBaroN op 12-07-2013 08:03 ]
Kan je daarmee ook de angel eyes opzetten?Morpheusk schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:31:
[...]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nice! Wat zijn de specs? In Duitsland is het inderdaad leuk shoppen (en rijden) voor Bimmers.The_DoubleU schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:43:
![]()
Sinds vanmorgen 9 uur ook in bezit van een BMW, een E90 uit 2010!
De overgave was perfect geregeld, direct bij BMW München Frötmaning. Tijdens APK keuring hadden ze roest op de achterremmen ontdekt dus ik heb nu een paar nieuwe schijfjes achter.
Als ongevraagd extratje nog een flesje olie, veiligheidsvest en zwarte voetmatten.
En nu zit ik op het werk
https://docs.google.com/file/d/0B16olAPFWWI7YkpVeVRoYUxFTWM
320D, E90MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:13:
[...]
Nice! Wat zijn de specs? In Duitsland is het inderdaad leuk shoppen (en rijden) voor Bimmers.
N47T - 2,00l (135kW) 163PS
Rear-Wheel Drive (sDrive)
Transmission: manuel
Body Color: TASMAN METALLIC
Upholstery: STOFF VERTEX/BEIGE
Production date: 17.03.2010
Hij heeft 90K op de teller maar is onval vrij en ziet er als nieuw uit.
Hij bevat zo'n beetje alle technische snufjes, Navigatie Profesional, Licht/Regen sensor, Xenon. Bevat ook BMW Connected drive maar die moet ik activeren voor € 250,- per jaar. Geen idee of mij het dat waard is. Iemand ervaring?
Gisteren naar huis was het helaas max 80 KM/H vanwege file. Na het eten nog even een ritje gedaan. Het maakt geen verschil of je nu 80 of 180 rijdt, hij blijft comfortabel.
BMW 3-series Touring vs Audi A4 Avant vs Mercedes C-class Estate (2013)
http://www.carmagazine.co...-class-Estate-Giant-Test/
laatste zin
Every car you’ll ever need? That’ll be the 320d Touring.
[ Voor 17% gewijzigd door DeBaroN op 16-07-2013 16:59 ]
Gaaf dat de 320d dan blijkbaar zelfs de voorkeur krijgt boven de 6 cilinders.baronruud schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:58:
laatste zin:
Every car you’ll ever need? That’ll be the 320d Touring.
[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 16-07-2013 17:01 ]
Reloader schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:11:
[...]
DRL bij een E46 sedan en coupe, zijn de zogenoemde US-lights en dan branden de knipperlichten op zon 40% van hun kracht, helaas is dat bij Europese E46's niet aan te zetten,
4x2 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:50:
[...]
De us-lights kun je zo aanzetten via ncs expert, misschien dat het wel verschilt per LSZ (lichtschakelaar)
Anders kun je ook nog je stadslichten dr uit trekken, dan gaan ze als het goed is ook aan
Zowel op de EU als US stand zie ik geen verschil. Maar ik had de lichtschakelaar dan ook uitstaan.Freek schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:16:
[...]
Een FL uit 2003. Wat ik op andere fora lees zouden de lampen voor grootlicht gedimd aan moeten gaan aangezien mijn gewone lampen xenon zijn. Is het jou nog gelukt?
In het donker met de lichtschakelaar aan gingen me gewone xenons direct branden. Dus misschien moet ik nog ff met gewoon daglicht testen en dan met de schakelaar op Auto.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Tsja, verbruik is tegenwoordig een hele belangrijke factor. De x20d is wel een hele fijne balans tussen meer dan voldoende power en toch een leuk verbruik.Het Fantoom schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:01:
[...]
Gaaf dat de 320d dan blijkbaar zelfs de voorkeur krijgt boven de 6 cilinders.
Feli. Mooi auto.The_DoubleU schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:19:
[...]
320D, E90
N47T - 2,00l (135kW) 163PS
Rear-Wheel Drive (sDrive)
Transmission: manuel
Body Color: TASMAN METALLIC
Upholstery: STOFF VERTEX/BEIGE
Production date: 17.03.2010
Hij heeft 90K op de teller maar is onval vrij en ziet er als nieuw uit.
Hij bevat zo'n beetje alle technische snufjes, Navigatie Profesional, Licht/Regen sensor, Xenon. Bevat ook BMW Connected drive maar die moet ik activeren voor € 250,- per jaar. Geen idee of mij het dat waard is. Iemand ervaring?
Gisteren naar huis was het helaas max 80 KM/H vanwege file. Na het eten nog even een ritje gedaan. Het maakt geen verschil of je nu 80 of 180 rijdt, hij blijft comfortabel.
Wat was de aanschaf prijs als ik vragen mag?
Volgend jaar willen we onze E46 150pk special edition verkopen en een E90. Denk ook de 2.0D tenzij ik een mooie 2.5D tegen kom.
Ah eigenaardig, als ik zo rondkijk op internet zie ik een hoop mensen die het wel werkend krijgen. Vooral ook omdat het nodig is voor aftermarket angel eyes. Niet dat ik dat wil trouwensMorpheusk schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:34:
[...]
[...]
[...]
Zowel op de EU als US stand zie ik geen verschil. Maar ik had de lichtschakelaar dan ook uitstaan.
In het donker met de lichtschakelaar aan gingen me gewone xenons direct branden. Dus misschien moet ik nog ff met gewoon daglicht testen en dan met de schakelaar op Auto.
Heb de BMW meegenomen op vakantie de afgelopen twee weken, echt een heerlijke auto. Gewoon de neus de goeie kant op en gaan. Verbruik was ook prima, vanmiddag eens even het insectenkerkhof op de motorkap en voorruit schoonmaken
Nou, een 2L turbo diesel in de 3-serie is lekker, maar moet zeggen dat ik het in mijn E61 toch net te weinig vind. Misschien vooral omdat de 320d sneller is dan de 520d vanwege zijn lagere gewicht en dat de passats en A4tjes met 170pk 2L diesel net zo snel zijn, soms zelfs sneller. Heb ik het nog niet eens over een Octavia RS... Beetje jammer als je dan in DE op de autobahn ingehaald wordt door een Octavia als je 200+ km/u rijdt...MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:22:
[...]
Tsja, verbruik is tegenwoordig een hele belangrijke factor. De x20d is wel een hele fijne balans tussen meer dan voldoende power en toch een leuk verbruik.
Luxe probleem, ik weet het, maar toch
Nou, als ik de muziek een beetje aan heb staan hoor ik de motor helemaal niet, dus niet zo'n probleemDexterBelgium schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:41:
Eén fundamenteel probleem (en dat zeg ik als dieselfan (maar dan in de i6 smaak (of beter -toon)): dat geluid van viercilynderdiesels. Alle vooroordelen over dieseltractors komen daar, voor mij, vandaan. Zou het me écht niet over mijn hart kunnen krijgen...
Ja, dat zou het wel moeten worden denk ik, maar ging voor een 2L vanwege het verschil in import belasting hier in Polen. 3% tot 2L, alles daarboven 18% import belasting...MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:46:
Lol de snelste Octavia zal de langzaamste 5 serie wel inhalen ja. Maar ik kan me wel voorstellen dat in een 5 serie de 20d net iets te weinig is. Je zal er niet mee voor schut lopen maar een echte snelheidsbelevening zal uitblijven. Volgende keer gewoon die 530 pakken
Nog steeds heerlijke auto hoor, zeker als je van een Seat Leon komt
Wat wel heerlijk is is het verbruik. M'n vader had toen die veel Autobahn kilometers maakte ook een 520d (geen ED) en die haalde al sukkelend met 130kmh een heel mooi verbruik van in de 5 l/100.MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:46:
Lol de snelste Octavia zal de langzaamste 5 serie wel inhalen ja. Maar ik kan me wel voorstellen dat in een 5 serie de 20d net iets te weinig is. Je zal er niet mee voor schut lopen maar een echte snelheidsbelevening zal uitblijven. Volgende keer gewoon die 530 pakken
Daar kan ik hoe zeer ik het ook wil niet in de buurt van komen in de 535d
Prijs was 17.200Unknown Alien schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:09:
[...]
Feli. Mooi auto.
Wat was de aanschaf prijs als ik vragen mag?
Volgend jaar willen we onze E46 150pk special edition verkopen en een E90. Denk ook de 2.0D tenzij ik een mooie 2.5D tegen kom.
Gekocht met financiering die eerst 4,99% was. Na wat overleg op 2,99%
+ 99,- aanmeld pakket. BMW meldt de auto aan, regelt de nummerplaten, eco sticker en een volle tank.
Ook hebben ze nog een komplete controle uitgevoerd.
Tüv (APK) is net gedaan, volgende is in 2 jaar.
En een jaar garantie.
Dit was bij een officiële BMW lokatie, maar je kan ze zeker goedkoper krijgen hier.
Dat valt wel mee, begin vorig jaar door belgie heen achter een F10 520D aan gereden met mn E28, maar ik moest toch vol doorstampen om dr bij te blijven (en die E28 is/was niet echt langzaam)MrFl0ppY schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:46:
Maar ik kan me wel voorstellen dat in een 5 serie de 20d net iets te weinig is.
Een 7-traps automaat incl een bult koppel werkt best aardig in de ardennen, kom ik aan met mn hoogtoerige 6-cilinder en 5-bakje...
leeg
Kopen met financiering? Mag ik dan vragen, waarom?The_DoubleU schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:09:
[...]
Prijs was 17.200
+ 99,- aanmeld pakket. BMW meldt de auto aan, regelt de nummerplaten, eco sticker en een volle tank.
En een jaar garantie.
Dit was bij een officiële BMW lokatie, maar je kan ze zeker goedkoper krijgen hier.
Toch een nette prijs. TUV is sws beter dan de flut APK van NLThe_DoubleU schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:09:
[...]
Prijs was 17.200
En een jaar garantie.

Moest je een aanbetaling doen?
Hopelijk heb je hem snel afbetaald. 3% bovenop de 17K tikt aan.
*edit*
Dat een snelle uitvoering van de Octavia een 520D eruit rijdt is zoooo onbelangrijk. De Octavia en zelfs volvo's audi's willen zich bewijzen tov BMW. En terecht
BMW hoeft niet sneller te rijden om zich te bewijzen op de weg , want het is een BMW
[ Voor 16% gewijzigd door Unknown Alien op 18-07-2013 08:47 ]
True! Wat ik ook vaak zie is dat ze met moeite mij inhalen, dat zo'n 5 minuten volhouden en dan terug zakken naar 160-170 km/u. 200+ rijden is toch net iets comfortabeler in een 5-serieUnknown Alien schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:44:
[...]
...
Dat een snelle uitvoering van de Octavia een 520D eruit rijdt is zoooo onbelangrijk. De Octavia en zelfs volvo's audi's willen zich bewijzen tov BMW. En terecht![]()
BMW hoeft niet sneller te rijden om zich te bewijzen op de weg , want het is een BMW
[ Voor 19% gewijzigd door The_MAN op 18-07-2013 09:36 ]
Wat is dit voor onzinargument? Je koopt dus enkel een BMW voor de badge en de 'status' die daaraan verbonden is?Unknown Alien schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:44:
[...]
Nee. Jouw argument is een verdraaien van wat hij zegt. Die andere autobestuurders hebben blijkbaar (volgens zijn argument) de noodzaak zich te bewijzen en rijden daarom buiten de comfortabele zone. Hij stelt dat je als BMW-rijder jezelf niet hoeft te bewijzen omdat je toch wel lekkerder rijdt.Het Fantoom schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:11:
[...]
Wat is dit voor onzinargument? Je koopt dus enkel een BMW voor de badge en de 'status' die daaraan verbonden is?
Als je iemand van onzinargumenten beschuldigt, zou je op zijn minst zelf geen onzinargumenten moeten gebruiken.
Ik gebruik niet eens argumenten, ik stel alleen een vraag.wheez50 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:41:
[...]
Nee. Jouw argument is een verdraaien van wat hij zegt. Die andere autobestuurders hebben blijkbaar (volgens zijn argument) de noodzaak zich te bewijzen en rijden daarom buiten de comfortabele zone. Hij stelt dat je als BMW-rijder jezelf niet hoeft te bewijzen omdat je toch wel lekkerder rijdt.
Als je iemand van onzinargumenten beschuldigt, zou je op zijn minst zelf geen onzinargumenten moeten gebruiken.
'Mijn 520d is de beste auto, want het is een BMW' vind ik in ieder geval een slecht argument.
Uurlonen hier in Polen zijn ook niet super hoog, dus misschien laat ik het wel doen, maar dan zou ik graag een indicatie hebben van de hoeveelheid tijd die hier in gaat zitten. Ze willen me nog wel eens afzetten hier als ze merken dat ik Nederlander ben
"man is not truly one, but truly two,"
Bij m'n vorige auto heb ik dat door een garage laten doen terwijl dat vrij makkelijk zelf moet gaan.
Er zijn spuitbusjes te koop met bacteriedodend foam dat op de verdamper gespoten wordt. Helaas is dit product in Nederland (bijna) niet te koop gezien het (bijna) verboden is. In Duitsland zijn ze nog genoeg te koop. (Ik doel nu niet op de busjes die je in je interieur achter de stoel plaatst)
Ik zit nu echter met een vrij simpele vraag. Is het ronde rad op de foto de verdamper? Via internet kom ik er niet helemaal uit. Op bmwfans noemen ze het heel simpel 'blower unit'. Op bimmerportal liep net zo'n vraag voor de E46.
Foto gemaakt richting pijl:

Ben dus benieuwd of dat ronde ding de verdamper is. Zou mooi zijn, dan kom ik er vrij makkelijk bij door alleen het interieurfilter te verwijderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 22-07-2013 20:09 ]
Morgen eens goed kijken hoe ik hem weer kan vastzetten. Vraag me wel af of het (mede)oorzaak kan zijn van het idee dat ik heb dat hij wat traag is.
[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2014 09:44 ]
Volgens mij is dat de ventilator (blower). Tenminste in mijn E90 zat ie op ongeveer dezelfde plek en zag het hetzelfde uit.Cheesy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:58:
Het is tijd om de airco weer te reinigen.
Bij m'n vorige auto heb ik dat door een garage laten doen terwijl dat vrij makkelijk zelf moet gaan.
Er zijn spuitbusjes te koop met bacteriedodend foam dat op de verdamper gespoten wordt. Helaas is dit product in Nederland (bijna) niet te koop gezien het (bijna) verboden is. In Duitsland zijn ze nog genoeg te koop. (Ik doel nu niet op de busjes die je in je interieur achter de stoel plaatst)
Ik zit nu echter met een vrij simpele vraag. Is het ronde rad op de foto de verdamper? Via internet kom ik er niet helemaal uit. Op bmwfans noemen ze het heel simpel 'blower unit'. Op bimmerportal liep net zo'n vraag voor de E46.
Foto gemaakt richting pijl:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben dus benieuwd of dat ronde ding de verdamper is. Zou mooi zijn, dan kom ik er vrij makkelijk bij door alleen het interieurfilter te verwijderen.
Volgens mij ik deze post net ook al ergens anders tegen gekomenExorcist schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:13:
Zie net dat de rubberbalg voor het luchtfilter (als ik me niet vergis) niet vast zit:
[afbeelding]
Morgen eens goed kijken hoe ik hem weer kan vastzetten. Vraag me wel af of het (mede)oorzaak kan zijn van het idee dat ik heb dat hij wat traag is.
[afbeelding]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik ben niet zo bekend met BMW motoren, maar gebaseerd op algemene kennis lijkt het mij zeer stug dat die box het luchtfilter is, deze worden bij voorkeur zo ver mogelijk van de motor geplaatst om inname van opgewarmde lucht van de motor zo veel mogelijk te vermijden.Exorcist schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:13:
Zie net dat de rubberbalg voor het luchtfilter (als ik me niet vergis) niet vast zit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik schat dat deze slang tussen intercooler en luchtmassa-meter loopt, als deze lekt dan meet de lmm dat er minder lucht in de motor komt en de computer zal de hoeveelheid ingespoten brandstof hierop aanpassen, met als resultaat dat verminderde prestaties.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
squaddie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:11:
[...]
Ik ben niet zo bekend met BMW motoren, maar gebaseerd op algemene kennis lijkt het mij zeer stug dat die box het luchtfilter is, deze worden bij voorkeur zo ver mogelijk van de motor geplaatst om inname van opgewarmde lucht van de motor zo veel mogelijk te vermijden.
Ik schat dat deze slang tussen intercooler en luchtmassa-meter loopt, als deze lekt dan meet de lmm dat er minder lucht in de motor komt en de computer zal de hoeveelheid ingespoten brandstof hierop aanpassen, met als resultaat dat verminderde prestaties.
Zou het luchtfilter moeten zijn, en blijkbaar op de E90/E91 een ***karwei om te vervangen.
Dat is een slang die verder niet vast zit geschroefd oid. Die schuif je er zo op en d.m.v. ribbels komt die 'vast' te zitten. Zou je zo moeten weten of het werkt.Exorcist schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:29:
Klopt, vraag me ook af welke gevolgen dat heeft. Mijn vrouw heeft de BMW vandaag mee dus kan hem nog steeds niet vastzetten/testen
Tnx. De E87 en E90 hebben gebruiken inderdaad veel dezelfde onderdelen.MrFl0ppY schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:58:
[...]
Volgens mij is dat de ventilator (blower). Tenminste in mijn E90 zat ie op ongeveer dezelfde plek en zag het hetzelfde uit.
Googlen in het Engels op 'evaporator' geeft meer resultaat. Zo vond ik de volgende (voor mij onbekende) website bmw.workshop-manuals.com
'Haarfijn' uitgelegd hoe de verdamper schoon te maken. Staan vast nog meer handige dingen op.
https://www.dropbox.com/s...-07-13%2016%2008%2019.jpg
Wist niet dat BMW vóór de i3 ook al elektrische uitvoeringen kon leveren. Deze lijkt me iig een stuk aantrekkelijker dan een Leaf.
Hier in Den Haag bij Siemens staan ook geregeld elektische BMW's en Mini's voor de deur.
Geen algemeen verkrijgbaar commercieel product dus, als ik het goed heb
[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 24-07-2013 16:43 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dit topic is gesloten.