Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.820 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat was een testfloot van BMW. Ze hebben ook een paar elektrische Mini's gemaakt. De kennis en ervaring die hiermee opgedaan is werd toegepast in de ontwikkeling van de i-series.

Veel fabrikanten doen dit, deze worden dan aan specifieke klanten beschikbaar gesteld en zijn voorzien van allerhande dataloggers.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 24-07-2013 16:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vind hem wel leuk. Staat aan de oplader hier in de straat in Berlijn:)

Valt me op dat je hier sowieso meer 1-serie coupes ziet dan in NL. Daar is dat model nooit een succes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:

Valt me op dat je hier sowieso meer 1-serie coupes ziet dan in NL. Daar is dat model nooit een succes geworden.
Ach, sowieso erg veel verschil per land; in de VS zie je alleen maar 1 coupés en cabrio's. De hatchback is daar überhaupt nooit uitgebracht, omdat er geen markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:11:

In Berlijn hebben ze volgens mij een floot van 50. Zie ze daar vaak idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

Rejgun

Leven is Bier drinken

Het valt mij op dat er momenteel door heel Nederland exact dezelfde 2e hands 3 series te koop staan. Het betreft allemaal 320Ia High Executive van 06/2012 en 11/2012 op winterbanden met een km- stand zo rond de 25.000.

Voor zover ik weet zijn het ex huur auto's van Sixt en ex. lease auto's van BMW financial services.

Is iemand er mee bekend waarom deze (in mijn ogen) zo masaal en snel op de 2e hands markt terecht zijn gekomen?

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Rejgun schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:10:
Het valt mij op dat er momenteel door heel Nederland exact dezelfde 2e hands 3 series te koop staan. Het betreft allemaal 320Ia High Executive van 06/2012 en 11/2012 op winterbanden met een km- stand zo rond de 25.000.

Voor zover ik weet zijn het ex huur auto's van Sixt en ex. lease auto's van BMW financial services.

Is iemand er mee bekend waarom deze (in mijn ogen) zo masaal en snel op de 2e hands markt terecht zijn gekomen?
Heb je een aantal linkjes naar die betreffende auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik weet dat Sixt in Duitsland iig z'n auto's altijd rond de 25-30k 'ausflottet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Vanaf heden de 4 coupe te configuren online. Ik moet eerlijk bekennen dat het model mij niet echt kan bekoren in vergelijking met de mooie 3 sedan. Wellicht in het echt beter.

https://www.bmw.nl/vc/ncc...ame=f2y1w3d4#MODEL_ENGINE

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 22:54

Rejgun

Leven is Bier drinken

baronruud schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:15:
[...]

Heb je een aantal linkjes naar die betreffende auto's?
Hier een paar voorbeelden

Van Laarhoven (had er 2)
http://www.autoscout24.nl...?id=235496385&asrc=st%7Cs

Jer. de Fonkert (heeft er 4)
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=235609925&asrc=st

Keram heeft er 4
daarnaast nog enkele dealers (in Soest, Vlissingen, Wijk en Aalburg, Rotterdam) die er 1-2 hebben

Mij viel dit op bij het zoeken naar een mogelijke vervanger van mij E90. Vandaar dat dit allemaal 320i automaten zijn, wellicht staat er ook handgeschakelden, maar daar heb ik niet op gezocht.

Toen ik 3 jaar geleden een E90 320i automaat van een jaar oud zocht stonden er in heel Nederland misschien 8 te koop. Nu staan er in verhouding zoveel te koop ( en zit er ook nog een flink roulatie tempo in het aanbod) dat ik me afvroeg waar ze allemaal vandaan komen en met name waarom ze al zo snel te koop staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Rejgun op 25-07-2013 23:25 ]

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
bombadil schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:21:
Vanaf heden de 4 coupe te configuren online. Ik moet eerlijk bekennen dat het model mij niet echt kan bekoren in vergelijking met de mooie 3 sedan. Wellicht in het echt beter.

Hij doet me een beetje denken aan een A5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:04

Mwah, ik denk dat je hem in het echt moet zien. De 4 serie schijnt nog breder te zijn dan de 3 serie en dat vind ik van een foto lastig te beoordelen. Ik ben wel erg benieuwd naar de 4 serie.

De 3 serie GT heb ik laatst zien rijden (in het paars :| ). Die vond ik op de foto aardig ogen maar in het echt is het toch wel een lomp ding. Niet onaardig maar de GT heeft totaal geen sportieve uitstraling. Niet echt een BMW voor mij. Aan de andere kant is het wel erg praktisch allemaal.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55
Als de 3 GT een vergelijkbare kofferruimte heeft als een 5 GT dan is het niet een hele praktische auto. Daar kun je niet zo veel in kwijt als je er mee op vakantie wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Ik vind het een prachtige wagen op die plaatjes! :9~
maarja, ik ben dan ook een groot fan van de nieuwe 1- en 3-serie en daar zijn ook de meningen erg over verdeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
gise schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Ik vind het een prachtige wagen op die plaatjes! :9~
maarja, ik ben dan ook een groot fan van de nieuwe 1- en 3-serie en daar zijn ook de meningen erg over verdeeld
Vind hem ook veel mooier dan de vorige generatie 3-serie coupé, vond bij de vorige generatie de M3 sedan mooier dan de M3 coupé, dat zou toch niet moeten eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:02

Tacoos

i am i

Hijs fijn: kom ik na 3 weken vakantie thuis, vind ik een plasje olie onder mijn e46, onder de bagageruimte...
Blijkt de fles castrol 5w30 te hebben gelekt onderin de kofferruimte bij het reservewiel :(
Via de stop in de bagageruimte is het er langzaam uit gelopen.
Gelukkig niet veel, dus niet veel vies, ook niet het resevewiel, maar moet wel de oprit schoonmaken en een nieuwe stop ritselen....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Heb ook al eens gehad dat zo'n fles Castrol lekte in m'n achterbak :(
Heb nu voor €2.99 een origineel BMW tasje gekocht voor achterin. Zitten handschoentjes en trechtertjes in etc. En heeft velcro aan de achterkant om hem vast te houden.
http://www.leebmann24.de/...#!teilenummer=83292158848

Betere plaatjes:
http://www.ecstuning.com/BMW-E46-325Ci-M54_2.5L/ES1885136/

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:45
Dat heb ik ook weleens gehad idd, hele kofferbak onder de olie :(

Bedankt voor de tip van dat tasje, eens kijken of de dealer die kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:30:
[...]
De 3 serie GT heb ik laatst zien rijden (in het paars :| ). Die vond ik op de foto aardig ogen maar in het echt is het toch wel een lomp ding. Niet onaardig maar de GT heeft totaal geen sportieve uitstraling. Niet echt een BMW voor mij. Aan de andere kant is het wel erg praktisch allemaal.
Ik heb vandaag mijn 9 jaar oude 530d E60 ingeleverd...na bijna 3 ton was die wel aan vervanging toe.

Staat nu een 320i GT in de garage :)

12 weken geleden al besteld...alleen op basis van de folder.

Eerste indruk uitermate positief. Behoorlijk wat speelser als de 5er, ik heb ook niet het idee dat ik er qua ruimte en prestaties erg op achteruit gegaan ben.

Tuurlijk is een 2 ltr benzine motortje niet te vergelijken met die waanzinnige 3 liter 6 cylinder diesel, maarja, tijden veranderen. Motoren worden nu eenmaal wat kleiner...

Maar die 184 PS met automaat maakt toch best een erg soepele indruk.

Even snel een paar Iphone plaatjes

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-eqKTcKp8nGc/UfKNa9CS5iI/AAAAAAAAABA/MtJqjZzxGJA/w640-h480-no/Foto4.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XHL3VQ3ApJI/UfKNawKdEsI/AAAAAAAAABI/84vi3CJ6ObU/w640-h480-no/Foto5.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-4hHXgWWSZXs/UfKNa28EuGI/AAAAAAAAABE/8lAeBKOr9nQ/w640-h480-no/Foto6.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ziet er gaaf uit! Gefeliciteerd en veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx,

dat gaat zeker lukken :)

PS ik woon in Duitsland, en hier gelden nog steeds wat andere prijzen voor dit soort leuke auto´s :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik vind de 3 GT een stuk beter geslaagd en vind het een mooie compromis tussen een break en een sedan.

Ik vraag me af wat het verschil in rijden/beleving/beenruimte is tussen een 3 break en een GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf wel vaker in een gewone 3er touring gereden. Was natuurlijk vergeleken met de mijn 530d beetje behelpen. De GT is behoorlijk veel groter als de Touring en dat voel je.

Ikzelf ben niet de kleinste...Maar zit voorin ruim...achterin is er meer ruimte als er in mijn 530d E60 was.

Omdat je ca 5 cm hoger zit heb je toch ook wel een wat andere rijbeleving...is natuurlijk geen SUV ..Maar toch, je merkt dat je hoger zit.

Eerste indruk is dat een gewone 3 Serie een ietwat sportievere beleving geeft...Maar als je uit een 5serie komt past de GT gewoon veel beter :)

"Kofferbak" is weliswaar, qua liters, groter als de touring...Maar omdat ie een beetje schuin afloopt wat minder bruikbaar

Wat me wel gelijk opviel is dat er niet zo´n crimineel zwaar motorblok voorin ligt. Merk je erg duidelijk.

Dit alles met pas 100 km op de teller ..zal nog wel even duren voordat ik echt de verschillen ga merken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 23-09 16:39

MrN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:25:
Thx,

dat gaat zeker lukken :)

PS ik woon in Duitsland, en hier gelden nog steeds wat andere prijzen voor dit soort leuke auto´s :-)
Even ter info, wat kostte de 530d in wegenbelasting en wat kost de 320 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 530d was iets van € 450,- per jaar... was zoveel omdat de mijne nog geen partikelfilter had.
Ik meen dat met partikelfilter het iets van € 300,- zou zijn.

Voor de 320i betaal ik nu € 110,- per jaar.

Ter leering ende Vermaak...

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DTDts2a5yDQ/UfK_-OulzyI/AAAAAAAAABk/zvmIvcD62RA/w1132-h849-no/Steuerbescheid.JPG

Ik weet het...zijn heel andere bedragen als in Nederland ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

X
MrN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:49:
[...]

Even ter info, wat kostte de 530d in wegenbelasting en wat kost de 320 nu?
Voor mijn 530d (F11) betaal ik in Nederland € 167 euro motorrijtuigenbelasting. Per maand. }:|

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja 300 euro voor een 530D is nog een leuk bedrag per jaar :)
Wat verbruikte die 530 d gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat rond de 7 - 8 ltr/100km. Maar dat is wel met heel veel Autobahn Kilometers. In de stad ging het al snel naar de 9-10 ltr/100km.

Als die diesel eenmaal op snelheid was viel het verbruik best mee....ben weleens s´avonds van Kassel-Hamburg gereden...heel rustig op de weg. volgens de boordcomputer met een gemiddelde van 159 Km/h en een verbruik van 5,6 ltr/100km. heel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
MrN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:25:
Wat verbruikte die 530 d gemiddeld?
8ltr/100km, zie Spritmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Vind Spritmonitor wel leuk maar het strookt niet altijd met de echte ervaringen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
MrN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:57:
Vind Spritmonitor wel leuk maar het strookt niet altijd met de echte ervaringen heb ik het idee.
Waarom heb je dat idee?
Het gemiddelde van 100 530d rijders lijkt me betrouwbaarder dan het verbruik van één 530d rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MrN schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:57:
Ligt er maar net aan, als je vooral eco rijders hebt dan is het beeld misschien anders dan als je juist van die lease rijders hebt die 1 op 6 doen ipv 1 op 30. :+ Maar over het algemeen moet ik zegfen dat het wel aardig klopt hoor. Maar ook hierbij geld is puur hoe je zelf rijdt en dat gaspedaal gebruikt. Ik doe vooral lange afstanden en ik doe 1 op 16 met 17 inch ipv 1 op 21, hoe dat komt mag je raden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:56:
de 530d was iets van € 450,- per jaar... was zoveel omdat de mijne nog geen partikelfilter had.
Ik meen dat met partikelfilter het iets van € 300,- zou zijn.

Voor de 320i betaal ik nu € 110,- per jaar.

Ter leering ende Vermaak...

[afbeelding]

Ik weet het...zijn heel andere bedragen als in Nederland ;)
Ik betaal voor mijn 320Ci €140 ipv €800 p/j in Nederland. Lang leve Duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net weer zo'n blauwe envelop binnen; 324/kwartaal voor m'n 118d...... 8)7
En owee als je te laat bent. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik betaal helemaal niks hier in Polen, de wegen zijn ook belabberd, maar rij hier toch weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Coenen schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:11:
Ik heb net weer zo'n blauwe envelop binnen; 324/kwartaal voor m'n 118d...... 8)7
Dat betaal ik voor onze beide auto's iedere maand :-(. Jaarlijks kost de ene auto € 1724 en de andere het ronde bedrag van € 2000 aan motorrijtuigenbelasting.

Eigenlijk zit ik nog steeds op een persoonlijke bedankbrief te wachten voor mijn royale bijdrage aan de overheidsinkomsten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Hier in België zou een 3l €760,58 kosten per jaar. Het is hier puur gebaseerd op fiscaal PK (cilinderinhoud).

Maar ik denk dat het binnenkort ook zal aangepast worden zoals dat er is gebeurt met de nu "groenere" BIV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
Is dat systeem in België eigenlijk gebaseerd op progressieve tarieven? In Nederland betaal je bij een tweemaal zo zware auto meer dan tweemaal zoveel belasting. En diesels worden meer dan tweemaal zo zwaar belast als benzinemotoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
http://koba.minfin.fgov.b...older-tarievenVB-2012.pdf

Op p.2 staan de tarieven. Enkel LPG heeft een verschillend tarief maar er wordt geen rekening gehouden met het gewicht van de auto, enkel de cilinderinhoud telt voor de jaarlijkste belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Duidelijk verhaal, dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vraag me ook af waarom het gewicht zo sterk aanwezig in de NL houderschapsbelasting.

Het argument was altijd de slijtage aan de weg. Maar de aslast van een personenwagen is veel lager dan die van een vrachtwagen. Ik betwijfel of er veel verschil zit in de slijtage die je met een auto van 1100 kg of een van 1700 kg veroorzaakt. Bovendien gaat van oudsher slechts 20% van de houderschapsbelasting naar aanleg en onderhoud van wegen, ieder verschil in slijtage heeft dus maar een beperkte impact op de belasting.

Het zou veel redelijker zijn om te belasten naar de plaats die een auto inneemt op de wegen met beperkte capaciteit. En dat plaatsgebruik ligt voor iedere personenauto ongeveer evenhoog.

De brandstoftoeslag is wel redelijk in dat licht, met LPG en diesel worden doorgaans meer kilometers gereden wat een evenredig hogere belasting rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De brandstoftoeslag is puur om korting te verschaffen op de brandstof. Hierdoor wordt vooral de transsportsector tegemoet gekomen in de kosten. Daar zijn de variabele kosten namelijk veel groter dan de vaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken heb ik een Topasblauwe Z3 2.2i uit 2001 (Widebody model) *O*
Hiervoor had ik 8 jaar lang een Toyota Paseo gereden en de overstap van 90 naar 170 pk is behoorlijk, en die 6 cillinder klinkt geweldig. >:)

7,8 seconden naar naar de 100 is ook geweldig maar tegenwoordig is een 120d zowat net zo snel man. |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:13:
Sinds een paar weken heb ik een Topasblauwe Z3 2.2i uit 2001 (Widebody model) *O*
Hiervoor had ik 8 jaar lang een Toyota Paseo gereden en de overstap van 90 naar 170 pk is behoorlijk, en die 6 cillinder klinkt geweldig. >:)

7,8 seconden naar naar de 100 is ook geweldig maar tegenwoordig is een 120d zowat net zo snel man. |:(
uhm, een nieuwe 120d is met 7,2 s sneller :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:13:

Dat is even een verschil qua rijgedrag, bouwkwaliteit, uitstraling, motorgeluid.

En eigenlijk alle andere eigenschappen van een auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00

mr_petit

opperprutser

The_MAN schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:40:
[...]
uhm, een nieuwe 120d is met 7,2 s sneller :p
als je de cabrio's vergelijkt niet (is nog het oude model). 7,9s vs. 8,1s 0-100.
Maar een normale (nieuwe) 120d is natuurlijk een behoorlijk snelle auto. Een c segment hatchback met 184pk motor en achterwielaandrijving. Dat wil natuurlijk best wel.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
The_MAN schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:45:
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van de turbo en airco pomp bij een E46 320d? Airco pomp is vastgelopen en turbo heeft nodig een revisie nodig. Zit er over te denken het zelf te doen (demontage/montage), ben wel handig, heb alleen nog nooit aan auto's gesleuteld...

Uurlonen hier in Polen zijn ook niet super hoog, dus misschien laat ik het wel doen, maar dan zou ik graag een indicatie hebben van de hoeveelheid tijd die hier in gaat zitten. Ze willen me nog wel eens afzetten hier als ze merken dat ik Nederlander ben :')
Ok, even mijzelf quoten, ik heb eens een aanvraag ingediend bij een garage hier. De auto moest voor de Poolse APK, waar hij niet door kwam, de dempers voor moesten vervangen worden (geen wonder met de wegen hier!). Auto laten staan en meteen gevraagd wat het zou kosten om de turbo te laten reviseren, turbo + airco compressor uit- en inbouwen en dus de dempers te vervangen. Een goede 2e hands compressor aangevraagd ipv een nieuwe, dat is de auto niet meer waard. Aardige klus, maar uiteraard vooral veel manuren (vooral ook bij de turbo revisie).

Nou, niet schikken, alles bij elkaar kost dit maar 899 euro hier! Daar had ik in NL net de turbo revisie voor kunnen betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb de laatste tijd dan me gas pedaal, vermoedelijk na het gebruik van cruise control, veel weerstand geeft bij het eerste stukje als ik gas geef, na het eerste stuk gas doet die het wel normaal. Best irritant, ook ineens lastig om "clean" weg te rijden zonder overbodige toeren te draaien, want na het stukje extra weerstand is die ineens weer normaal waardoor ik vaak een beetje doorschiet in het gas.

De ene dag is die gewoon smooth, de andere dag geeft die weerstand. Komt dit iemand bekend voor?

Gaat om een 316 uit 99

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
The_MAN schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Nou, niet schikken, alles bij elkaar kost dit maar 899 euro hier! Daar had ik in NL net de turbo revisie voor kunnen betalen!
Het is bijna voordeliger om ervoor op en neer naar polen te rijden voor een grote klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
MrFl0ppY schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:00:
[...]

Het is bijna voordeliger om ervoor op en neer naar polen te rijden voor een grote klus...
Als je de tijd die het je kost om hier te komen niet meerekent is het goedkoper. Was vergeten dat ze ook nog de koplamp glazen (plastic) polijsten voor dit bedrag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:47:
[...]

Dat is even een verschil qua rijgedrag, bouwkwaliteit, uitstraling, motorgeluid.

En eigenlijk alle andere eigenschappen van een auto...
Nogal ja, ik moet zeggen dat het chassis van de Z3 ook echt goed aanvoelt en de brede banden geven bakken met grip.
Zelfs met ASC uit heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om dat ding uit te laten breken.
Trouwens is het wel leuk om even een foto te posten natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v386/Baronnetje/Untitled_zpsb66a728b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v386/Baronnetje/Untitled1_zps72a399b7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:07:
[...]

Nogal ja, ik moet zeggen dat het chassis van de Z3 ook echt goed aanvoelt en de brede banden geven bakken met grip.
Zelfs met ASC uit heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om dat ding uit te laten breken.
Banden die 'bakken met grip' geven is toch eigenlijk helemaal niet leuk onder een Z3?
Een bredere band doet trouwens weinig met de grip. Met smalle banden kun je ook niet powerslidend door de bocht op droog, daar is 170pk op 1250kg te weinig voor. Met een 120i lukt het helaas ook niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Het Fantoom op 01-08-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:59
Gister mijn gloednieuwe 320dA EDE HE touring op gehaald!
Gelukkig kon de dealer mij vertellen dat het nieuwste iDrive systeem erop zit, met simkaart en iDrive knop met handschrift herkenning. Het nieuwe systeem is echt zo goed geworden, dat was het al vond ik maar nu nog beter. Bluetooth audio streaming, realtime weer op de navigatie kaart en zelfs buienradar!
Twee telefoons tegelijk pairen met bluetooth zodat je van allebei de inkomende gesprekken ontvangt.

Ik moet wel even wennen aan het diesel geluid dat is toch wel even heel veel saaier dan mijn prachtige 6 cilinder roffel. Ik heb nog niet veel gereden maar ook zijn de Eco standen even wennen, start stop staat standaard aan en ook Eco Pro waarbij het gaspedaal net een soort van spons is. Instellen op comfort mode dus elke keer dat je start.

De sportstoelen zitten echt fantastisch en geven zo veel meer steun dan mijn oude standaard stoelen. Achterin is ook wat meer ruimte beschikbaar maar het houd nog steeds niet over voor lange mensen. Alhoewel het ook geen straf is.

De kofferbak werkt goed met de elektrisch openen en sluiten, vanaf de afstandsbediening gaat hij ook elektrisch open.

De sleutels kunnen niet meer in een contact en moet je dus in je zak laten of ergens los in een bakje leggen om te kunnen starten. Ik vind het niet echt heel erg handig want tijdens het rijden wil ik geen sleutels in mijn broek hebben en in een bak hoor je de sleutels hele tijd heen en weer schuiven dus ik moet nog even bedenken waar ik die het beste ga laten.

Van het weekend naar Texel waar ik wat uitgebreider de tijd heb om er in te rijden en ervaring op doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapenstaart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:13
ChiLLeR schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:58:
Gelukkig kon de dealer mij vertellen dat het nieuwste iDrive systeem erop zit, met simkaart en iDrive knop met handschrift herkenning. Het nieuwe systeem is echt zo goed geworden, dat was het al vond ik maar nu nog beter. Bluetooth audio streaming, realtime weer op de navigatie kaart en zelfs buienradar!
Twee telefoons tegelijk pairen met bluetooth zodat je van allebei de inkomende gesprekken ontvangt.

Ik moet wel even wennen aan het diesel geluid dat is toch wel even heel veel saaier dan mijn prachtige 6 cilinder roffel. Ik heb nog niet veel gereden maar ook zijn de Eco standen even wennen, start stop staat standaard aan en ook Eco Pro waarbij het gaspedaal net een soort van spons is. Instellen op comfort mode dus elke keer dat je start.

De sportstoelen zitten echt fantastisch en geven zo veel meer steun dan mijn oude standaard stoelen. Achterin is ook wat meer ruimte beschikbaar maar het houd nog steeds niet over voor lange mensen. Alhoewel het ook geen straf is.

De kofferbak werkt goed met de elektrisch openen en sluiten, vanaf de afstandsbediening gaat hij ook elektrisch open.

De sleutels kunnen niet meer in een contact en moet je dus in je zak laten of ergens los in een bakje leggen om te kunnen starten. Ik vind het niet echt heel erg handig want tijdens het rijden wil ik geen sleutels in mijn broek hebben en in een bak hoor je de sleutels hele tijd heen en weer schuiven dus ik moet nog even bedenken waar ik die het beste ga laten.

Van het weekend naar Texel waar ik wat uitgebreider de tijd heb om er in te rijden en ervaring op doen.
Ah gefeliciteerd met je nieuwe bak! Ook gaaf dat je al het modeljaar 2014 hebt (met iDrive touch en simkaart).
Was het trouwens nog gelukt met je RTTI? En ben je al iets van een connected drive store tegengekomen in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik heb nog geen ConnectedDrive store ergens gezien. RTTI heb ik ook nog niet gezien, in de navi heb ik alleen nog even snel TMC kunnen spotten.
Van het weekend even dieper in het systeem duiken want het kan dat ik het e.a. gemist heb.
Het lijkt er in eerste instantie wel op dat ik dus wel al het 2014 iDrive systeem heb maar dat die ConnectedDrive store e.d. wel eens een software update kan zijn want internet en alles werkt wel allemaal.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

...
...
Dat is wel handig, ik kan nu maar 1 telefoon pairen. Op dit moment maar m'n werk telefoon voorrang gegeven.
De sleutel zou ik gewoon in m'n zak houden. Veel plezier met je nieuwe auto. Klinkt goed allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hoe zit dat trouwens met dat tooltje wat gemaakt zou worden zodat je zelf je beemer kon toevoegen in een database en kan zien wie welke auto heeft?
Daar wordt in de TS over gesproken, maar dat is onderhand al 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
in een bak hoor je de sleutels hele tijd heen en weer schuiven dus ik moet nog even bedenken waar ik die het beste ga laten.
Er bestaan antislipmatjes bij de Action zijn ze nog goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-09 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
De 5-serie heeft een speciaal vakje voor de sleutel tussen de bekerhouders, neem aan dat de 3-serie ook wel zoiets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Daniel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:31:
De 5-serie heeft een speciaal vakje voor de sleutel tussen de bekerhouders, neem aan dat de 3-serie ook wel zoiets heeft.
Ik zal eens kijken, het is me nog niet opgevallen in ieder geval.
Voorlopig gooi ik ze gewoon in de bekerhouders. Daar zat een 'klepje' op dat ik er maar af heb gehaald en in het daarvoor bestemde netje heb gedaan in het het dashboard kastje.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

evilpin0 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:53:
Heb de laatste tijd dan me gas pedaal, vermoedelijk na het gebruik van cruise control, veel weerstand geeft bij het eerste stukje als ik gas geef, na het eerste stuk gas doet die het wel normaal. Best irritant, ook ineens lastig om "clean" weg te rijden zonder overbodige toeren te draaien, want na het stukje extra weerstand is die ineens weer normaal waardoor ik vaak een beetje doorschiet in het gas.

De ene dag is die gewoon smooth, de andere dag geeft die weerstand. Komt dit iemand bekend voor?

Gaat om een 316 uit 99
Dat heb ik ook ooit bij m'n Compact gehad. Daar was smeer en vet aan de buitenkant van het gasklephuis de schuldige. De hevel (waar de gaskabel aanzit, zit onder een zwarte afdekkap), plakte vast aan de stelschroef. Deze een keer goed schoonmaken, en het probleem was weer verholpen.
Ik heb toen bij mijn auto ontdekt dat het uitmaakte hoe snel ik het gas los liet, hoe erg hij vastplakte. Hoe sneller ik het gas los liet, hoe vaster de klep vastplakte.
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:07:
[...]

Trouwens is het wel leuk om even een foto te posten natuurlijk:

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke Z3, geslaagde kleur ook ;) Ow, en die velgen kunnen echt niet hoor, veel te groot voor zo'n subtiel wagentje. Ik heb nog wel een setje 15" van dezelfde stijl liggen, neem ik deze wel van je over... :+
Het Fantoom schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:07:
[...]

Banden die 'bakken met grip' geven is toch eigenlijk helemaal niet leuk onder een Z3?
Een bredere band doet trouwens weinig met de grip. Met smalle banden kun je ook niet powerslidend door de bocht op droog, daar is 170pk op 1250kg te weinig voor. Met een 120i lukt het helaas ook niet.
170pk op 1250kg is anders voldoende om een auto dwars te gooien. Dat het jou niet lukt, ligt eerder aan jouw techniek dan dat het niet zou kunnen. Alleen zijn we bijna allemaal te voorzichtig met onze auto's om het te doen. Ik weet dat ik mijn cabrio met z'n 170pk ook echt wel dwars moet kunnen krijgen, ondanks z'n 1450pk. Maar ik ben gewoon als de dood de koppeling te slopen of de controle te verliezen, dus ga ik het lot niet tarten.

Of denk je dat de gemiddelde sjonnie met een E36 325i of 328i z'n auto zo dik getuned heeft dat hij meer dan 200pk heeft? Die komen over het algemeen echt niet boven de 190pk uit en zijn doorgaans zwaarder dan een Z3. En die driften toch echt vrolijk op een droge weg (tot grote ergernis van velen tijdens meetings).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 14-09 19:36
deepbass909 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:36:

Of denk je dat de gemiddelde sjonnie met een E36 325i of 328i z'n auto zo dik getuned heeft dat hij meer dan 200pk heeft? Die komen over het algemeen echt niet boven de 190pk uit en zijn doorgaans zwaarder dan een Z3. En die driften toch echt vrolijk op een droge weg (tot grote ergernis van velen tijdens meetings).
Misschien bagger kwaliteit banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Ik zal eens kijken, het is me nog niet opgevallen in ieder geval.
Voorlopig gooi ik ze gewoon in de bekerhouders. Daar zat een 'klepje' op dat ik er maar af heb gehaald en in het daarvoor bestemde netje heb gedaan in het het dashboard kastje.
Zo te zien heeft een 3-serie dit niet. Dat klepje is de 'oddments tray', da's een accessoire dat standaard wordt meegeleverd. Dan maar in de bekerhouders flikkeren :)

De 5 heeft dit vakje tussen de bekerhouders:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/NEW-BMW-CUP-HOLDER-TRAY-F10-F11-F18-5-SERIES-GENUINE-BMW-PARTS-51169206401-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqR,!lQFBg4Sm1)SBQm8o)obpQ~~60_12.JPG
maar blijkbaar was daar in een 3 geen plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Hmm, ik zie het Daniel. Dan maar in de bekerhouders inderdaad :D

Ben nu het coderen aan het uitzoeken, dat de auto altijd opstart in de ECO Pro modus met Auto Start Stop aan irriteerd mij nogal. Ik vind de auto in ECO modus zo irritant sloom reageren dat ik hem altijd op comfort zet. De dealer 'kan' (wil) het niet programmeren dat de laatste setting herinnerd wordt.

Van het weekend heb ik nog even wat met de nieuwe iDrive gespeeld en vooral gekeken of het touch/schrijf gedeelte op de knob nog wat toevoegd. Het irritante is dat je altijd in het menu op A-Z zoeken moet drukken om het schrijven te kunnen gebruiken. Je kan dus niet naar je adresboek gaan en meteen beginnen te schrijven, je moet altijd eerst weer naar de search optie. Dat hadden ze naar mijn idee moeten overslaan zodat je in elk menu kan schrijven om naar een optie te gaan, dmv auto aanvullen oid.

De hoogglans sierlijst die op het dashboard zit en langs de iDrive knop loopt reflecteerd enorm als de zon erop staat in een bepaalde hoek. Het alsof men met een spiegel de zon in je ogen stuurd. Ze hadden het paneel mat moeten maken dan was het probleem er niet.

[ Voor 50% gewijzigd door ChiLLeR op 05-08-2013 12:35 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bij een testrit met een 116i met automaat vond ik het start-stop systeem heel vervelend.
Bv je rijdt achterop een file maar je ziet dat het gelijk weer door rijdt. Sta je net 1 sec stil maar gaat wel de motor uit.

Met handbak is dit prima op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:32:

Ben nu het coderen aan het uitzoeken, dat de auto altijd opstart in de ECO Pro modus met Auto Start Stop aan irriteerd mij nogal. Ik vind de auto in ECO modus zo irritant sloom reageren dat ik hem altijd op comfort zet. De dealer 'kan' (wil) het niet programmeren dat de laatste setting herinnerd wordt.
Ik kan me zomaar indenk dat dat is vanwege het EDE-label. De default stand moet ultrazuinig zijn.
Wat ik zo vlug kan vinden is het iets dat enkel via E-Sys (de fabriekscoding) gedaan kan worden en niet door de dealer. Je schijnt dit ook zelf te kunnen met de juiste kabels en software maar het lijkt mij nogal linke soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:36:
[...]
170pk op 1250kg is anders voldoende om een auto dwars te gooien.
Een powerslide is imo wat anders dan dwars gooien.
Een powerslide (althans wat ik er onder versta) is puur op vermogen de achterwielen spinnende krijgen (dus ook geen gebruik van koppeling) in een bocht en zodoende driftend door de bocht gaan.
En dat lukt op droog wegdek van enige kwaliteit (asfalt) niet met 170pk. Daar heb je eerder iets van 400pk voor nodig wil je dat in de 2 doen met doornee banden. Lukt ook alleen met een lsd.
De auto dwars krijgen lukt prima met 100pk, zolang je maar gebruik maakt van een flinke balanswissel (koppeling of gaspedaal) en dan instuurt. LSD is niet specifiek nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 05-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Daniel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

Ik kan me zomaar indenk dat dat is vanwege het EDE-label. De default stand moet ultrazuinig zijn.
Wat ik zo vlug kan vinden is het iets dat enkel via E-Sys (de fabriekscoding) gedaan kan worden en niet door de dealer. Je schijnt dit ook zelf te kunnen met de juiste kabels en software maar het lijkt mij nogal linke soep.
Het is inderdaad vanwege het EDE label en bijtelling wetgeving etc. Ik heb voor $60 een kabel + software besteld. Het lijkt linke soep maar als je volgens mij bij de simpele functies blijft zal de boel wel blijven lopen denk ik. Het is net zo iets als je register bewerken op windows. Voor je F10 zijn er ook heel veel functies beschikbaar zie ik in diverse cheat sheets.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

Een powerslide (althans wat ik er onder versta) is puur op vermogen de achterwielen spinnende krijgen (dus ook geen gebruik van koppeling) in een bocht en zodoende driftend door de bocht gaan.
En dat lukt op droog wegdek van enige kwaliteit (asfalt) niet met 170pk. Daar heb je eerder iets van 400pk voor nodig wil je dat in de 2 doen met doornee banden. Lukt ook alleen met een lsd.
De auto dwars krijgen lukt prima met 100pk, zolang je maar gebruik maakt van een flinke balanswissel (koppeling of gaspedaal) en dan instuurt. LSD is niet specifiek nodig.
Klopt helemaal, waar het alleen om ging, was dat 170pk niet genoeg zou kunnen zijn om te powersliden/driften, ongeacht hoe je hem instart. Of een powerslide alleen op vermogen gestart zou mogen worden of niet, is een twistpunt, maar zoals je zelf al zegt, is dat iets wat je eigenlijk alleen met belachelijk veel vermogen voor elkaar kan krijgen.

In de regen kreeg ik mijn 316i Compact overigens ook wel dwars zonder een bijzondere of heftige lastenwissel, gewoon insturen en met een iets te lage versnelling halverwege de bocht vol op het gas gaan was dan wel voldoende (dus geen flick, clutchdump oid voor nodig, de hoge toeren en bijbehorend koppel waren dan voldoende). Op de droge weg ging die onmogelijk, maar goed, met maar 100pk was dat ook niet zo verwonderlijk.

Maar een Z3 met 170pk moet je wel kunnen laten glijden, zoals Impry z'n 1 serie ook kan laten glijden ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
matty___ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:35:
Bij een testrit met een 116i met automaat vond ik het start-stop systeem heel vervelend.
Bv je rijdt achterop een file maar je ziet dat het gelijk weer door rijdt. Sta je net 1 sec stil maar gaat wel de motor uit.

Met handbak is dit prima op te lossen
Start-stop systemen kunnen dat onmogelijk weten natuurlijk.

Ik weet niet of het ook geldt voor BMW automaten maar als ik bij m'n Mazda CX-5 de rempedaal net genoeg indruk om stil te staan maar niet doorduw, dan wordt het systeem niet geactiveerd en blijft de motor draaien. Zo kan je eigenlijk gemakkelijk het systeem "omzeilen" als je ziet dat je maar een seconde gaat stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Het is inderdaad vanwege het EDE label en bijtelling wetgeving etc. Ik heb voor $60 een kabel + software besteld. Het lijkt linke soep maar als je volgens mij bij de simpele functies blijft zal de boel wel blijven lopen denk ik. Het is net zo iets als je register bewerken op windows. Voor je F10 zijn er ook heel veel functies beschikbaar zie ik in diverse cheat sheets.
Ja, maar zit allemaal wel een beetje in het segment 'gimmick'. Richtingaanwijzers zichtbaar in de HUD en de pk/Nm-metertjes weer kunnen geven zijn leuk maar niet genoeg om het risico te nemen op gehannes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
misterdoom schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:12:
[...]

Start-stop systemen kunnen dat onmogelijk weten natuurlijk.

Ik weet niet of het ook geldt voor BMW automaten maar als ik bij m'n Mazda CX-5 de rempedaal net genoeg indruk om stil te staan maar niet doorduw, dan wordt het systeem niet geactiveerd en blijft de motor draaien. Zo kan je eigenlijk gemakkelijk het systeem "omzeilen" als je ziet dat je maar een seconde gaat stilstaan.
Als er zo een workaround bestaat zou dat wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Daniel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Ja, maar zit allemaal wel een beetje in het segment 'gimmick'. Richtingaanwijzers zichtbaar in de HUD en de pk/Nm-metertjes weer kunnen geven zijn leuk maar niet genoeg om het risico te nemen op gehannes :)
Ik wil dat de HUD alleen zinvolle dingen toont. Al het royalty-nieuws van showniews.nl bijvoorbeeld :P

Vanochtend kwam ik bij de BMW-dealer de dakdragers ophalen die ik onlangs telefonisch besteld had. Tijdens het afrekenen belde de baliemedewerker even naar de debiteurenafdeling met het verzoek mijn kredietlimiet te verhogen+ die vond hij veel te laag. Ik weet eigenlijk niet of dit een teken van een goede klantrelatie of van naderend onheil is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Daniel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:29:
[...]

Zo te zien heeft een 3-serie dit niet. Dat klepje is de 'oddments tray', da's een accessoire dat standaard wordt meegeleverd. Dan maar in de bekerhouders flikkeren :)

De 5 heeft dit vakje tussen de bekerhouders:
[afbeelding]
maar blijkbaar was daar in een 3 geen plek voor.
Bij de 1 serie zit dit in het opberg pakket. Dan zit er een klep met die opening voor de sleutel over je bekerhouder. Misschien is dit voor de 3 ook. Het nadeel is dat je de sleutel dan niet aan een sleutelhanger kan hangen.
ChiLLeR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:32:

Van het weekend heb ik nog even wat met de nieuwe iDrive gespeeld en vooral gekeken of het touch/schrijf gedeelte op de knob nog wat toevoegd. Het irritante is dat je altijd in het menu op A-Z zoeken moet drukken om het schrijven te kunnen gebruiken. Je kan dus niet naar je adresboek gaan en meteen beginnen te schrijven, je moet altijd eerst weer naar de search optie. Dat hadden ze naar mijn idee moeten overslaan zodat je in elk menu kan schrijven om naar een optie te gaan, dmv auto aanvullen oid.

De hoogglans sierlijst die op het dashboard zit en langs de iDrive knop loopt reflecteerd enorm als de zon erop staat in een bepaalde hoek. Het alsof men met een spiegel de zon in je ogen stuurd. Ze hadden het paneel mat moeten maken dan was het probleem er niet.
Als je dit lukt mag je met vertellen welke kabel ik moet bestellen en welke instelling het is :D
Mijn manager wil dit ook graag veranderen in zijn 3 serie en de dealer doet er inderdaad niets aan. Ik vraag me wel af of BMW kan zien dat je gecodeerd hebt en hoe het dan zit met de garantie.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
matty___ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:38:
[...]

Als er zo een workaround bestaat zou dat wel mooi zijn.
In mijn 1 zit een knop boven de start knop waarmee ik start/stop kan uitzetten. Mijn manager heeft een 3 automaat met dezelfde functie. Beide 2013 modellen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het kan inderdaad uit met een knop maar de volgende keer dat je start staat het gewoon weer aan. Hetzelfde geldt voor de Eco Pro-modus. Je wil echter dat ie de laatst gekozen instelling onthoudt en dat kan alleen door een setting te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Leuk he die moderne auto's, leg je 30K neer voor iets en dan mag je nog niet zelf bepalen hoe je hem wilt rijden.
Een auto kopen begint steeds meer op het leasen van een stuk software te lijken.
Zulke opties moet je gewoon zelf via de boordcomputer aan kunnen passen, dat je voor zoiets naar een garage moet is al belachelijk, helemaal als ze je niet willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Joepv schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:21:
[...]

In mijn 1 zit een knop boven de start knop waarmee ik start/stop kan uitzetten. Mijn manager heeft een 3 automaat met dezelfde functie. Beide 2013 modellen.
ik heb niets tegen het start stop systeem maar ik wil, afhankelijk van de situatie, het tijdelijk uit kunnen zetten.
Met de handbak hou je de koppeling gewoon ingedrukt. Als er met de automaat nu ook zo iets bestaat dat je met half de rem indrukt ofzo het tijdelijk kunt uitzetten zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als ik met mijne 120D de REM niet volledig induw dan valt ie ook niet stil. Even oefenen met de rem? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bierkameel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:27:
Leuk he die moderne auto's, leg je 30K neer voor iets en dan mag je nog niet zelf bepalen hoe je hem wilt rijden.
Een auto kopen begint steeds meer op het leasen van een stuk software te lijken.
Zulke opties moet je gewoon zelf via de boordcomputer aan kunnen passen, dat je voor zoiets naar een garage moet is al belachelijk, helemaal als ze je niet willen helpen.
Zo'n oude, spartaanse BMW als een E36 is zo gek dus nog niet :p Er is eigenlijk maar 1 functie waar ik niks over te zeggen heb, en dat is de ABS (even los van motormanagment en gordels/airbags). Aan de andere kant, met de huidige brandstofprijzen zouden wat brandstofbesparende maatregelen wel welkom zijn :X Met 1:10,5 tot 1:11,5 rijdt hij op zich niet heel duur (zeker niet gezien de motor, gewicht en aerodynamica van een cabrio), het is zelfs vergelijkbaar met wat een sedan of coupe met dezelfde motor, wat toch wel verrassend is, gezien het extra gewicht en de slechtere aerodynamica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

deepbass909 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Klopt helemaal, waar het alleen om ging, was dat 170pk niet genoeg zou kunnen zijn om te powersliden/driften, ongeacht hoe je hem instart. Of een powerslide alleen op vermogen gestart zou mogen worden of niet, is een twistpunt, maar zoals je zelf al zegt, is dat iets wat je eigenlijk alleen met belachelijk veel vermogen voor elkaar kan krijgen.

In de regen kreeg ik mijn 316i Compact overigens ook wel dwars zonder een bijzondere of heftige lastenwissel, gewoon insturen en met een iets te lage versnelling halverwege de bocht vol op het gas gaan was dan wel voldoende (dus geen flick, clutchdump oid voor nodig, de hoge toeren en bijbehorend koppel waren dan voldoende). Op de droge weg ging die onmogelijk, maar goed, met maar 100pk was dat ook niet zo verwonderlijk.

Maar een Z3 met 170pk moet je wel kunnen laten glijden, zoals Impry z'n 1 serie ook kan laten glijden ;)
Zoals matty zegt heeft het natuurlijk ook alles met de banden te maken. Ik heb een Z3 3.0 ipv een 2.2 en ongeacht het wegdek kan ik glijden eigenlijk wel vergeten met de 255 brede zomerbanden (Falken FK453). Zelfs op nat moet je al zo lomp hard gaan dat het niet leuk meer is.
Rij ik daarentegen op 225 brede, nogal versleten winterbanden dan is het een heel ander verhaal :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?&v=EX1uTDgvl0Q]

Vrijwel al die sjonnies met hun E36 325i's rijden met Roadstone/Wanli/hakkietakkie banden die bij de lokale bandenboer in de aanbieding waren. Lijkt me niet heel vreemd dat je daar lomp mee kunt glijden :z

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is zeker waar. Onder mijn super potente :p 316i Compact had ik de eerste jaren oude Dunlop Sport SP's en Michelin Premacy HP's op verschillende assen. Lagen die Dunlops achter, dan kon ik bij regen, maar als ik wou ook bij droog weer, de auto zonder problemen dwars gooien. Met de Dunlops voor schoof ik, als ik niet uitkeek, zo rechtdoor (dat waren echt de slechtste banden waar ik ooit op heb gereden). Later heb ik er smallere Toyo T1-R's onder gehad, en die wouden echt niet.

Het leuke is dat ik nu ook banden heb met een matige naam (Fulda), die oud zijn (minimaal 6 jaar) en ook nog eens smal voor de auto (195 breed). Maar deze geven ook geen krimp bij snelheden waarbij ik het nog comfortabel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
Zijn toch standaard trucjes om te driften?

Maat kleinere banden, cheap ass banden (Wanli FTW!), druk flink opvoeren (4,5 bar? Waarom niet?)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:12
Driften met een BMW:

DSC/ASC/TSC OFF, versnelling lager (2de is meestal perfect), scherp insturen, VOLGAS, whiiiiiiiiiiiii

Met '!(è'(!'***RE050A's een koud kunstje. Droog, nat, winter, zomer, maakt allemaal niet uit.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bierkameel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:27:
Dan moet je maar niet het eco modelletje bestellen :+ Of is het inmiddels standaard op alle modellen?
Bij een echte eco-mobiel heb je geen last van de start/stop. De benzinemotor stopt al als het gas losgelaten wordt elektromotoren doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
bouwfraude schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:54:
[...]

Dan moet je maar niet het eco modelletje bestellen :+ Of is het inmiddels standaard op alle modellen?
Bij een echte eco-mobiel heb je geen last van de start/stop. De benzinemotor stopt al als het gas losgelaten wordt elektromotoren doen de rest.
Haha idd, maarja helaas scheelt het toch wel veel geld. en als het met een kabeltje + software te fixen is, waarom niet :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarom dan eco nemen? het gas gaat er dan ook door >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 07-08-2013 21:12 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Yalopa schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:12:
waarom dan eco nemen? het gas gaat er dan ook door >:)
Bijtelling :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
5% klinkt niet veel maar scheelt een behoorlijk bedrag per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De gemiddelde dreier zal een euro of 50k aan cataloguswaarde incl opties hebben. Dan scheelt die 5% bijtelling toch 110 eur per maand netto. Een ActiveHybrid o.b.v. de 28i i.p.v. de 35i zou welkom zijn, die krijgen ze vermoedelijk wel in de 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Zijn er meer mensen met een F31 en het uitgebreid verlichtings pakket?
Ik zie interieur foto's van de F30 met verlichting in de deuren en B stijlen. Zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=676900&d=1334684206
Maar ik heb dat in mijn auto nog niet gezien. Ik heb wel de waterval verlichting die ik in iDrive kan instellen op 'classic' (amber kleur) of 'luxury' (wit).
Of het is me gewoon nog niet opgevallen, van het weekend nog maar eens goed kijken in het donker :)

[ Voor 20% gewijzigd door ChiLLeR op 09-08-2013 11:05 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je je dashboardverlichting op een lage stand hebt staan zie je dit ook nauwelijks, dat dimt tegelijk. Op de hoogste stand heeft het dan weer een hoog welkom-op-de-wallen gehalte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Daniel schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:57:
Als je je dashboardverlichting op een lage stand hebt staan zie je dit ook nauwelijks, dat dimt tegelijk. Op de hoogste stand heeft het dan weer een hoog welkom-op-de-wallen gehalte :P
Ik heb de hoerensloep verlichting inderdaad feller gezet en het gewenste effect werd nu bereikt haha. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat is het verschil bij de 1-serie F20 tussen de airco en de automatisch airco? Is de gewone airco niet op temperatuur in te stellen maar heeft die een draaiknop zonder instellingen? En wat is daar dan de ervaring mee, als het buiten warmer wordt, moet je de temperatuursinstelling dan veranderen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Maasluip schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:02:
Wat is het verschil bij de 1-serie F20 tussen de airco en de automatisch airco? Is de gewone airco niet op temperatuur in te stellen maar heeft die een draaiknop zonder instellingen? En wat is daar dan de ervaring mee, als het buiten warmer wordt, moet je de temperatuursinstelling dan veranderen?
Klopt dat is het verschil, draaiknop is standaard airco en automatisch is temperatuur instellen. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan er weinig over zeggen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De gewone is irritant, je bent constant aan het draaien aan het knopje. De automatische is echt leuker, stel in dat je 19 graden wilt en ie koelt. Je kan de intensiteit nog wijzigen terwijl hij alles regelt.

Zo'n manuele verbruikt ook meer, zeggen ze, omdat die altijd blaast gelijk jij het zegt, dus kan zijn dat ie bij het starten al vollebak blaast terwijl eigelijk de motor nog moet opwarmen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik snap niet dat BMW nog een manuele airco verkoopt. Dan past mijn inziens totaal niet in een 'premium' auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

MrFl0ppY schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:47:
Ik snap niet dat BMW nog een manuele airco verkoopt. Dan past mijn inziens totaal niet in een 'premium' auto.
Stond premium niet voor duur merk met kale uitrusting of voor een bekend merk met een volgekruisde optielijst met dito kosten. Als ze op iets kunnen verdienen dan doen ze dat wel. Net zo zeer dat de raamzwengels blijkbaar ook standaard zijn in bepaalde premium auto's en dat je flink dat € mag neertellen voor de elektrische variant.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De handmatige airco wordt geleverd om je een upgrade naar climate control aan te kunnen smeren. Zelfde reden waarom een E90 met halogeen er zo armoedig uit zag. Halogeen kan er achter projectors best wel goed uitzien maar de opdracht was het hier duidelijk geweest om het zo schraal mogelijk te laten lijken zodat er zoveel mogelijk upgrades naar xenon verkocht zouden worden.

De vanafprijzen van een BMW slaan daarom ook nergens op. Reken er maar gerust 10K bij om een BMW-waardig uitrustingsniveau te krijgen. Gelukkig schrijft het ook lekker af en koop je na een paar jaar een bomvolle bimmer die nauwelijks meer kost dan een schrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Het verschil is inderdaad dat je zelf geen temperatuur kan instellen, enkel 'warm', 'koud' of 'lauw' (en wat gradaties ertussen) én dat je geen twee zones hebt..

De automatische stel je temperatuur en intensiteit in, that's it. Bij de E87 ging de volaumatische airco ook harder blazen (om asap de ingestelde temperatuur te krijgen), terwijl de F20 dat niet doet. Tevens heeft de F20 ook nog een blazer tussen de passagiersstoelen die je op 'warm' of 'koud' kan stellen, compleet nutteloos dus..

@MrFl0ppY; ik snap het wel hoor. De automatische airco kost bijna 1000 euro meer, past prima bij een 'premium' auto dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Femme schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:56:

De vanafprijzen van een BMW slaan daarom ook nergens op. Reken er maar gerust 10K bij om een BMW-waardig uitrustingsniveau te krijgen. Gelukkig schrijft het ook lekker af en koop je na een paar jaar een bomvolle bimmer die nauwelijks meer kost dan een schrale.
Ik ben dan ook meer in de markt voor een tweedehandse ;) Maar het zal nog wel een half jaartje duren voordat er actie wordt ondernomen.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 52 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.