evilpin0 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:53:
Heb de laatste tijd dan me gas pedaal, vermoedelijk na het gebruik van cruise control, veel weerstand geeft bij het eerste stukje als ik gas geef, na het eerste stuk gas doet die het wel normaal. Best irritant, ook ineens lastig om "clean" weg te rijden zonder overbodige toeren te draaien, want na het stukje extra weerstand is die ineens weer normaal waardoor ik vaak een beetje doorschiet in het gas.
De ene dag is die gewoon smooth, de andere dag geeft die weerstand. Komt dit iemand bekend voor?
Gaat om een 316 uit 99
Dat heb ik ook ooit bij m'n Compact gehad. Daar was smeer en vet aan de buitenkant van het gasklephuis de schuldige. De hevel (waar de gaskabel aanzit, zit onder een zwarte afdekkap), plakte vast aan de stelschroef. Deze een keer goed schoonmaken, en het probleem was weer verholpen.
Ik heb toen bij mijn auto ontdekt dat het uitmaakte hoe snel ik het gas los liet, hoe erg hij vastplakte. Hoe sneller ik het gas los liet, hoe vaster de klep vastplakte.
Leuke Z3, geslaagde kleur ook

Ow, en die velgen kunnen echt niet hoor, veel te groot voor zo'n subtiel wagentje. Ik heb nog wel een setje 15" van dezelfde stijl liggen, neem ik deze wel van je over...

Het Fantoom schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:07:
[...]
Banden die 'bakken met grip' geven is toch eigenlijk helemaal niet leuk onder een Z3?
Een bredere band doet trouwens weinig met de grip. Met smalle banden kun je ook niet powerslidend door de bocht op droog, daar is 170pk op 1250kg te weinig voor. Met een 120i lukt het helaas ook niet.
170pk op 1250kg is anders voldoende om een auto dwars te gooien. Dat het jou niet lukt, ligt eerder aan jouw techniek dan dat het niet zou kunnen. Alleen zijn we bijna allemaal te voorzichtig met onze auto's om het te doen. Ik weet dat ik mijn cabrio met z'n 170pk ook echt wel dwars moet kunnen krijgen, ondanks z'n 1450pk. Maar ik ben gewoon als de dood de koppeling te slopen of de controle te verliezen, dus ga ik het lot niet tarten.
Of denk je dat de gemiddelde sjonnie met een E36 325i of 328i z'n auto zo dik getuned heeft dat hij meer dan 200pk heeft? Die komen over het algemeen echt niet boven de 190pk uit en zijn doorgaans zwaarder dan een Z3. En die driften toch echt vrolijk op een droge weg (tot grote ergernis van velen tijdens meetings).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier