ligt er aan wat er kapot is he. Maar voor 5k koop je ook een mooie met werkend dak volgens mij.
idd, ligt eraan wat er precies niet meer werkt, de omschrijvingwimpie schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Hij staat nu voor € 5k met gratis kapot dak. Tenzij makkelijk te maken lijkt me die combinatie haast overkoopbaar.
kun je weinig mee.Minpunt: Dak doet het niet meer sinds vandaag......
als ik serieus belangstelling zou hebben zou ik 'm vragen wat er precies niet meer werkt (misschien ligt de auto er wel op
informeren wat het zou kosten om het te laten fixen en dat meenemen in de onderhandeling
scheelt ook wel dat er een hardtop wordt bijgeleverd, toch wel een pluspunt
Het probleem met het dak is hét probleem van de E36's, namelijk dat systeem in storing schiet en gereset moet worden. Afgelopen voorjaar leek er een vloek over Nederland te trekken, want ongeveer iedereen die ik ken die een (half-)automatisch dak op z'n E36 heeft, had een storing ermee, allemaal binnen een maand. En nee, het was niet de eerste maand dat het dak weer open kon. Bij alle auto's werkte het dak tot direct daarvoor wel.
Die storing is ook vrij makkelijk te verhelpen waarschijnlijk, het kan een reset zijn, maar grote kans dat er ergens een schakelaar niet helemaal goed meer zit. Een klus die een middagje meten en testen kosten, maar zonder echte kosten waarschijnlijk te fixen is.
Het is dat ik zelf al een cabrio heb, die ik in de huidige markt niet meer verkocht krijg voor €4k of meer, anders had ik die 328i echt serieus overwogen. Die 328i is er één om zuinig op te zijn, die gaat echt wel weer in waarde stijgen in de huidige staat.
Die storing is ook vrij makkelijk te verhelpen waarschijnlijk, het kan een reset zijn, maar grote kans dat er ergens een schakelaar niet helemaal goed meer zit. Een klus die een middagje meten en testen kosten, maar zonder echte kosten waarschijnlijk te fixen is.
Het is dat ik zelf al een cabrio heb, die ik in de huidige markt niet meer verkocht krijg voor €4k of meer, anders had ik die 328i echt serieus overwogen. Die 328i is er één om zuinig op te zijn, die gaat echt wel weer in waarde stijgen in de huidige staat.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Een 535d moet toch makkelijk tegen de begrenzer aan kunnen lopen (oftewel 260 teller)?
Moet er natuurlijk wel de ruimte zijn, al heb je 600+ pk dannog zal je niet boven de 200 komen als het gewoon ranzig druk is. Maar met genoeg ruimte lijkt me dat een 535d zeker vrij simpel naar de begrenzer zal rijden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt, de auto kon nog wel wat harder en er was ruimte zat (oberhousen 31) maar volgens vriendin moest ik nu echt remmen en had ik volgens haar de 260 aangetikt. En daarna de discussie crashen met 150 of 250Daniel schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:19:
Een 535d moet toch makkelijk tegen de begrenzer aan kunnen lopen (oftewel 260 teller)?
Wat is er dan mis mee?418O2 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:33:
Nee. Gewoon nee.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
netjes gedaan, leuk custom project waarbij er niet is doorgeslagen in allerlei onzin.
maar het is 't toch net niet, omdat het gewoon geen M3 is
edit: moet zo'n ding eigenlijk geen veerpootbrug hebben?

wel lekker opgeruimd though
[ Voor 21% gewijzigd door Shanquish op 29-06-2012 09:58 ]
Ik snap niet dat die lui niet gewoon lelijke jappenbakken gaan "tunen" en even lekker ver weg blijven bij BMW...
Ik vind het wel wat hebben, gewoon, omdat het kan.. 
En zo op de foto's is het lastig beoordelen, maar het lijkt toch wel een stukje vakwerk
En zo op de foto's is het lastig beoordelen, maar het lijkt toch wel een stukje vakwerk
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
het is wel goed gedaan, daar niet van, maar die frontspoiler en hoe de velg in de wielkast ligt vind ik niet echt heel mooi. Gewoon net even té
En weer een BMW verkracht...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik zou persoonlijk eigenlijk maar 3 dingen veranderen aan die wagen, namelijk de voorbumper vervangen voor een minder extreme originele M3 voorbumper/spoiler, de AC Schnitzer spiegels vervangen voor standaard E30 spiegels (zowel AC Schnitzer, Alpina als BMW zelf hebben nooit andere spiegels gemonteerd op een E30) en de rijhoogte iets hoger zetten.
Die voorbumper is overigens zo goed als zeker wel een originele M3 bumper, maar dan een EVO van één van de laatste generaties.
Die wagen is trouwens wel extreem goed aangepakt, als ik het verhaal lees. Het idee lijkt een beetje te zijn geweest "wat als BMW wel een E30 Touring M3 had gebouwd en deze door AC Schnitzer onder handen werd genomen". Eigenlijk hetzelfde idee wat ik jaren heb gehad met mijn Compact, wat als BMW daar ook een M3-versie van gemaakt zou hebben.
Die voorbumper is overigens zo goed als zeker wel een originele M3 bumper, maar dan een EVO van één van de laatste generaties.
Die wagen is trouwens wel extreem goed aangepakt, als ik het verhaal lees. Het idee lijkt een beetje te zijn geweest "wat als BMW wel een E30 Touring M3 had gebouwd en deze door AC Schnitzer onder handen werd genomen". Eigenlijk hetzelfde idee wat ik jaren heb gehad met mijn Compact, wat als BMW daar ook een M3-versie van gemaakt zou hebben.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
k vind m wel mooi, met veel originele onderdelen en bloedje snel
het is zeker goed gedaan en met wat aanpassingen is hij ook nog wel mooi.
Ik ben alleen een mongool als het op velgen aankomt... En deze velgen onder een e30 kunnen voor mij een auto breken.
Ik ben alleen een mongool als het op velgen aankomt... En deze velgen onder een e30 kunnen voor mij een auto breken.
Velgens kunnen vrij makkelijk worden vervangen.. 
Ooit, als mijn huis eindelijk eens "af" is (lees: niet meer maandelijks meer geld opslokt dan me lief is) ga ik mijn E30 touring aanpakken.. Ik twijfel nog tussen een S50B32 of een supercharger op de M20B25 die er nu in ligt.. Maar er komt geen M(-tech) bodykit/spatborden op.. Wel 16" Alpina's..
Maar goed, dat is nog een meerjaren traject en ik gok dat de auto tegen die tijd wel wegenbelastingvrij is (geboorte datum juni 1988) volgens de huidige regels..
Ooit, als mijn huis eindelijk eens "af" is (lees: niet meer maandelijks meer geld opslokt dan me lief is) ga ik mijn E30 touring aanpakken.. Ik twijfel nog tussen een S50B32 of een supercharger op de M20B25 die er nu in ligt.. Maar er komt geen M(-tech) bodykit/spatborden op.. Wel 16" Alpina's..
Maar goed, dat is nog een meerjaren traject en ik gok dat de auto tegen die tijd wel wegenbelastingvrij is (geboorte datum juni 1988) volgens de huidige regels..
www.teamgenie.nl
Ja dat weet ik, maartoch.. een scheve mond of een haakneus kan je bij een vrouw ook zo aanpassen, maar toch kan het heel erg storen als je er naar kijkt nietwaar.
Aan de andere kant kun je dr dan misschien wel met wat korting krijgen en als je dan geduld hebt kun je het goedkoop laten maken.
Ben je lekker voordelig uit.
Of is dat dan niet van toepassing ?
Afgezien daarvan vind ik niks mis met die touring M3, de velgen zijn wat minder, maar die zijn snel zat gewisseld. De voorspoiler is volgens mij van een EVO 2 (of variant dr van)
Gewoon beschaafd fout, hij heeft iig het vermogen om dr mee te mogen rijden
Ben je lekker voordelig uit.
Of is dat dan niet van toepassing ?
Afgezien daarvan vind ik niks mis met die touring M3, de velgen zijn wat minder, maar die zijn snel zat gewisseld. De voorspoiler is volgens mij van een EVO 2 (of variant dr van)
Gewoon beschaafd fout, hij heeft iig het vermogen om dr mee te mogen rijden
leeg
Gaat dat juist niet veranderen vanaf volgend jaar?DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:13:
bronDe nieuwe regeling betreffende vrijstelling motorrijtuigenbelasting vanaf 2012
Op 31 december 2011 worden de auto’s die volgens de eerste toelating 25 jaar worden, voor het laatst belastingvrij. Na die datum wordt de oude regeling bevroren.
Auto’s die 25 jaar of ouder zijn op de datum 31 december 2011, blijven dus gebruik maken van het voordeel van de oude regeling en zijn dus ook daarna vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting.
Auto’s met een eerste datum toelating vanaf 1 januari 1987, worden niet meer belastingvrij
Nee die regeling is weer omgegooidTheJason schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:35:
[...]
Gaat dat juist niet veranderen vanaf volgend jaar?
[...]
bron
http://www.autoblog.nl/ol...ij-dit-zijn-de-spelregels
Ah kijk dat wist ik niet. Dat zou dan positief voor de oudere auto rijders
Ik zou daar niet mee rond willen rijden, zou me vreselijk opgelaten voelen in zo'n cicircuswagen. Moet altijd ook een beetje gniffelen als ik zo'n ding zie rijden.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dit weekend een kleine update gedaan:

Ik heb 2 lampjes erbij in het dashboard. De eerste was het doel van de operatie, namelijk het mistachterlicht. De beide knoppen naast de lichtschakelaar werken nu en de bijbehorende symbolen lichten nu ook daadwerkelijk op (voorheen was alleen het symbool van de mistlampen voor aanwezig).
Helaas kreeg ik als bonus ook een brandend airbaglampje erbij... Niet dat ik zelf wat fout heb gedaan, de sensormat van de bijrijdersstoel is kapot. Daar dus nog even een dummy voor bestellen en laten resetten, en dat is ook gefixed. Maar voorheen was er niks te zien, zelfs niet met een werkend lampje erin. Ik ontdekte gisteren dus ook waarom:

Als we een storing hebben, maar geen zin om die op te lossen, proppen we het gaatje van het lampje toch gewoon vol met bitumen... Is het reservelampje ook gelijk uitgeschakeld
Jammer genoeg heb ik alleen mijn diagnosekabel nog steeds niet binnen... Ik kan op dit moment de airbag-computer nog niet uitlezen of resetten...

Ik heb 2 lampjes erbij in het dashboard. De eerste was het doel van de operatie, namelijk het mistachterlicht. De beide knoppen naast de lichtschakelaar werken nu en de bijbehorende symbolen lichten nu ook daadwerkelijk op (voorheen was alleen het symbool van de mistlampen voor aanwezig).
Helaas kreeg ik als bonus ook een brandend airbaglampje erbij... Niet dat ik zelf wat fout heb gedaan, de sensormat van de bijrijdersstoel is kapot. Daar dus nog even een dummy voor bestellen en laten resetten, en dat is ook gefixed. Maar voorheen was er niks te zien, zelfs niet met een werkend lampje erin. Ik ontdekte gisteren dus ook waarom:

Als we een storing hebben, maar geen zin om die op te lossen, proppen we het gaatje van het lampje toch gewoon vol met bitumen... Is het reservelampje ook gelijk uitgeschakeld

Jammer genoeg heb ik alleen mijn diagnosekabel nog steeds niet binnen... Ik kan op dit moment de airbag-computer nog niet uitlezen of resetten...
Ding stond de dag voordat ie op GoT stond al op Jalopnikshameete schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:18:
en wie heeft 'm getipt bij autoblog?
http://www.autoblog.nl/fa...0-touring-met-acs-strepen
Ik heb wel zo'n DX bleutooth odbII dingetje hier liggen, alleen geen software bij verder (okay torque for android wel, maar das nogal nutteloosdeepbass909 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je in de buurt van Apedorp zit kom mag je hem wel ff gebruiken. errors ed kan je wel uitlezen als het goed is maar niet resetten.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb wel een (airbag) resettool.. Utrecht, mocht je in de buurt zijn
Zo los ik ieder autoprobleem op. Lekkend raamrubber? Bitumenkit ertussen, zolang het raam niet wordt geopend is er niets aan de hand. Dashboardlampje stuk? Met een flinke dot bitumen valt het niet meer op. Rottende kokerbalk? Bitumenkit is je vriend, geen APK-controleur die het ziet. Scheur in het motorblok? Met bitumen smeer je hem zo weer dicht, zonder dat het opvalt. Een onzichtbaar probleem is geen probleem, dat is mijn motto.deepbass909 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:16:
[...] Maar voorheen was er niks te zien, zelfs niet met een werkend lampje erin. Ik ontdekte gisteren dus ook waarom:
[afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Nice try, Jetcars verkoper
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Doet zijn ondertitel eer aan.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nou, epische rant alhier. Ik ben BMW-rijder af want hij is vanavond gestolen
Er is ingebroken in mijn huis en ondanks het heftig loeiende alarm en een buurvrouw die onmiddelijk 112 belde (politie was er in een paar minuten) heeft men kans gezien de autosleutels te vinden en m'n 545i Touring mee te nemen 
Verder alleen een horloge van m'n vrouw gejat (wordt gedekt door verzekering, is vooral hinderlijk) maar kom op zeg, stelletje schrale lijers dat het zijn. Het lijkt op een gerichte hit voor de auto.
Nu wilde ik op zich toch al van die kar af (einde jaar nieuwe lease-auto die ik ook prive ga rijden) maar ik had hem graag nog een paar maanden gehad.
Signalement:
BMW 545i Touring
Kleur: donkergrijs
Kenteken: 47-PL-NT
Opvallend: 19" Alpina velgen
Pic:
Verder alleen een horloge van m'n vrouw gejat (wordt gedekt door verzekering, is vooral hinderlijk) maar kom op zeg, stelletje schrale lijers dat het zijn. Het lijkt op een gerichte hit voor de auto.
Nu wilde ik op zich toch al van die kar af (einde jaar nieuwe lease-auto die ik ook prive ga rijden) maar ik had hem graag nog een paar maanden gehad.
Signalement:
BMW 545i Touring
Pic:

Ai damn dat is mooi zuur zeg.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Balen Daniel 
Ik zag op bimmerpost ook al filmpjes van lui met zo'n OBD-kastje M wagens jatten.
Ik blijf er bij: mensen die aan iemand anders z'n eigendom zitten mag je gerust afschieten.
Ik zag op bimmerpost ook al filmpjes van lui met zo'n OBD-kastje M wagens jatten.
Ik blijf er bij: mensen die aan iemand anders z'n eigendom zitten mag je gerust afschieten.
Wees niet verbaasd als ze 'm met schade in de berm/sloot terugvinden...
Als er dan maar een flinke bloedvlek op de airbag zit, stelletje lijers.
Ik ben nog steeds van plan een keer een GPS tracker in de auto te bouwen, maar een 2001 BMW zal niet zo in trek zijn vermoed ik.. (hoop ik)
Ik ben nog steeds van plan een keer een GPS tracker in de auto te bouwen, maar een 2001 BMW zal niet zo in trek zijn vermoed ik.. (hoop ik)
Dat is echt flink balen! En het lijkt zo makkelijk hé, ze pakken gewoon de sleutels en rijden zonder problemen weg. Zelfs een alarm ofzo houdt ze niet tegen.
Nouja nu maar hopen dat ze hem nog terugvinden. De kans is klein maar laatst was het er ook iemand op het forum waarbij een prachtige 3 serie was gejat. Die werd enkele dagen later opgebeld door een compleet vreemde die de nieuwe auto met open ramen wat verdacht vond in zijn parkeergarage en toen was gaan zoeken en zo op het forum terecht kwam. Even politie erop af gestuurd en die heeft zijn auto in goede staat terug.
Nouja nu maar hopen dat ze hem nog terugvinden. De kans is klein maar laatst was het er ook iemand op het forum waarbij een prachtige 3 serie was gejat. Die werd enkele dagen later opgebeld door een compleet vreemde die de nieuwe auto met open ramen wat verdacht vond in zijn parkeergarage en toen was gaan zoeken en zo op het forum terecht kwam. Even politie erop af gestuurd en die heeft zijn auto in goede staat terug.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Sjeez, klote man. Die zul je inderdaad ws. nooit meer terug zien. Staat al in 2 delen geflext op de trailer richting het oostblok. Dit is wel de reden waarom ik alle sleutels als ik ga pitten mee naar de slaapkamer neem. Reserve sleutels liggen veilig in de kluis.Daniel schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:32:
Nou, epische rant alhier. Ik ben BMW-rijder af want hij is vanavond gestolenEr is ingebroken in mijn huis en ondanks het heftig loeiende alarm en een buurvrouw die onmiddelijk 112 belde (politie was er in een paar minuten) heeft men kans gezien de autosleutels te vinden en m'n 545i Touring mee te nemen
Signalement:
BMW 545i Touring
Pic:
[afbeelding]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Jemig da's ook wat zeg....Daniel schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:32:
Nou, epische rant alhier. Ik ben BMW-rijder af want hij is vanavond gestolen

Same here. 2 inbraken meegemaakt, sindsdien ligt alles op mijn nachtkastje. Is toch weer een extra drempel...max schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:44:
[...]
Sjeez, klote man. Die zul je inderdaad ws. nooit meer terug zien. Staat al in 2 delen geflext op de trailer richting het oostblok. Dit is wel de reden waarom ik alle sleutels als ik ga pitten mee naar de slaapkamer neem. Reserve sleutels liggen veilig in de kluis.
Daniel schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:32:
Nou, epische rant alhier. Ik ben BMW-rijder af want hij is vanavond gestolenEr is ingebroken in mijn huis en ondanks het heftig loeiende alarm en een buurvrouw die onmiddelijk 112 belde (politie was er in een paar minuten) heeft men kans gezien de autosleutels te vinden en m'n 545i Touring mee te nemen
Signalement:
BMW 545i Touring
Pic:
[afbeelding]
Genoeg verhalen gehoord over Polen die in Duitsland inbreken en dan opeens gezellig met een pistool voor je bed staan. Laat ze dan maar liever de sleutels beneden vinden.TommyGun schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:50:
[...]
Same here. 2 inbraken meegemaakt, sindsdien ligt alles op mijn nachtkastje. Is toch weer een extra drempel...
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Inderdaad, hoe vervelend ook. Beter het blik weg dan je leven toch?fsfikke schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Genoeg verhalen gehoord over Polen die in Duitsland inbreken en dan opeens gezellig met een pistool voor je bed staan. Laat ze dan maar liever de sleutels beneden vinden.
Maar Daniël, hoef je hem in ieder geval niet weken te koop laten staan?
Maar wel kut,
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bij verzekeringen van duurde autos adviseren ze ook om de sleutels niet bij je bed, maar bij de voordeur te bewaren om die reden.
Of gewoon je auto met deuren open en sleutel erin zetten. Elke crimineel zal gokken dat het een lokauto is418O2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:23:
Bij verzekeringen van duurde autos adviseren ze ook om de sleutels niet bij je bed, maar bij de voordeur te bewaren om die reden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mooi kloten idd, ik heb keyless go dus mijn sleutel zit eigenlijk altijd in de broekzak, ik ga hem niet speciaal bij de voordeur ophangen.
Sleutel lag dus op de slaapkamer maar ik was niet thuis. Het zijn maar spullen...'t is zuur maar echt, mocht iemand me op geweldadige wijze overvallen mag ie alles meenemen. Ik ga niet de held uithangen voor wat materiële zaken
Mwoah, huis zit goed dicht na die 2x en anders zien we het dan wel weer...fsfikke schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Genoeg verhalen gehoord over Polen die in Duitsland inbreken en dan opeens gezellig met een pistool voor je bed staan. Laat ze dan maar liever de sleutels beneden vinden.
Sjongejonge Daniel wat klote is dat zeg. En dan nog vooral het gevoel dat die klojo's in je huis zijn geweest, dat lijkt me helemaal verschrikkelijk. Dan lukt het je ondanks alle overheidsmaatregelen tegen dure auto's om toch zo'n ding te rijden en dan moet je weer bang zijn dat het tuig ze komt jatten, al dan niet met geweld.
Leven we hier over een paar jaar ook allemaal in van die beveiligde compounds ofzo
Leven we hier over een paar jaar ook allemaal in van die beveiligde compounds ofzo
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
De dieven moeten natuurlijk wel idee hebben dat er iets van waarde te halen is héKaasplank schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:24:
Vorig jaar is er in mijn woonplaats maar liefst 1 auto gestolen. Ik maak me nog niet zo druk
Bij ons in de buurt was het vorig jaar ook raak, gelukkig staan er in de wijk veel leukere objecten om te jatten zoals Maserati's, Ferrari's, Aston Martin DB9
Zo'n dongle zit ongeveer permanent in m'n autoFlagg schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:44:
[...]
Ik heb wel zo'n DX bleutooth odbII dingetje hier liggen, alleen geen software bij verder (okay torque for android wel, maar das nogal nutteloos)
Als je in de buurt van Apedorp zit kom mag je hem wel ff gebruiken. errors ed kan je wel uitlezen als het goed is maar niet resetten.
Tnx voor het aanbod, maar inmiddels heb ik een datakabel binnen waarmee ik het nu ook kan. Maar er gaat nog een extra kabel bij komen, die ook het oudere, OBD-I (of ADS) protocol kent. Airbag, motor, startonderbreker, airco en rolbeugels kan ik nu uitlezen, maar bijv. ABS of de MID (OBC) nog niet. Bovendien kan ik maar beperkt instellingen aanpassen.AlterMann schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:00:
Ik heb wel een (airbag) resettool.. Utrecht, mocht je in de buurt zijn
De benodigde seriële INPA-kabel kost tegenwoordig ook de wereld niet meer, alleen moet ik wel een pc met een ingebouwde seriële poort hebben, verlopen van USB naar serieel voldoen niet. Maar gelukkig heb ik nog een antieke Compaq P2 laptop, die een seriële poort heeft.
Ik heb gewoon een usb INPA/ediabas kabeltje hoor (op een moderne (...soort van) laptop) . Werkt als een tierelier en kostte iets van 35 euro. Ook geschikt voor vagcom etc schijnt (er zit een schakelaartje ervoor op, maar ik heb natuurlijk geen spul van dat concern).
Ik heb ook zo'n verloopje naar zo'n dikke ronde stekker. Of dat werkt weet ik niet; daarvoor zijn mijn auto's te nieuw
Ik ken alleen specifieke ADS/obd1 interfaces die serieel zijn (kosten iets van 120 euro oid), maar ik vraag me af of je daar een specifieke seriële poort voor moet hebben. Vaak willen ze een bepaalde com zien, maar dat is in windows allemaal vrij toewijsbaar.
Waren ze denk je specifiek op zoek naar je auto (als in doorverkopen naar oost europa etc, en dan is die daar waarschijnlijk ook al),of waren het dieven die dachten: dat komt leuk uit. (dan is die auto wellicht nog in nederland)
Ik heb ook zo'n verloopje naar zo'n dikke ronde stekker. Of dat werkt weet ik niet; daarvoor zijn mijn auto's te nieuw
Ik ken alleen specifieke ADS/obd1 interfaces die serieel zijn (kosten iets van 120 euro oid), maar ik vraag me af of je daar een specifieke seriële poort voor moet hebben. Vaak willen ze een bepaalde com zien, maar dat is in windows allemaal vrij toewijsbaar.
Inderdaad zeer klote.Daniel schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:00:
Sleutel lag dus op de slaapkamer maar ik was niet thuis. Het zijn maar spullen...'t is zuur
Waren ze denk je specifiek op zoek naar je auto (als in doorverkopen naar oost europa etc, en dan is die daar waarschijnlijk ook al),of waren het dieven die dachten: dat komt leuk uit. (dan is die auto wellicht nog in nederland)
[ Voor 91% gewijzigd door mr_petit op 06-07-2012 17:19 ]
"man is not truly one, but truly two,"
De com port is het probleem niet, de ADS interface moet een vaste DMA en IRQ hebben en dat is niet toe te wijzen met een USB-RS232 converter, die kan het hardwarematig gewoon niet, ongeacht de chipset.mr_petit schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:26:
Met een PCMCIA-RS232 adapter gaat het volgens mij wel met wat gepruts.
Zo even uit het hoofd, het is al een paar maanden geleden dat ik dr voor het laatst moeite in heb gestopt, dus de details kunnen wat verschillen.
leeg
Gelukkig hebben we tegenwoordig zo'n camera systeem aan de grenzen dat alle auto's op de gevoelige plaat zet, dus dat zou snel genoeg moeten blijkenmr_petit schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:26:
Volgens mij werkt dat ook voor geen meter.
Dan rijdt die auto hier met een geript kenteken de Nederlands-Duitse grens over, en bij polen met een duits (of pools) kenteken. Of een B weg. Het was volgens mij nog nooit zo makkelijk om gestolen goederen door europa te sturen, terwijl politie nauwelijks samenwerkt. En aan het oostblok zijn de grenzen naar buiten-europese gebieden vaak verlaten volgens mij (of het kost je een fles wodka). 1-0 voor het dievengilde lijkt me.
Je kan aan een ruk van hier naar de grens met Wit-Rusland doorrijden zonder dat je ook maar iets van politie of douane tegen komt. De Kadett van mijn vader is in '94 gestolen en die lag de avond erop in de vangrail met trailer en al halverwege Polen. Toen waren er nog echte grenzen!
Ik wil de Z3 laten polijsten aangezien de lak dof begint te worden en om van de lichte krasjes af te zijn. Nog minpunten te noemen?
Ik wil de Z3 laten polijsten aangezien de lak dof begint te worden en om van de lichte krasjes af te zijn. Nog minpunten te noemen?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Minpunten van polijsten? Dat je het niet te vaak kunt doen en dat je het goed moet doen. Kijk anders eens in het detailing topic
Mwah, auto is uit 2002 en dit zou de eerste keer zijn.MrFl0ppY schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:01:
Minpunten van polijsten? Dat je het niet te vaak kunt doen en dat je het goed moet doen. Kijk anders eens in het detailing topic
Overigens staat ie meer binnen (lees: 350 dagen per jaar ongeveer) dan buiten dus ik ga er niet vanuit dat het hierna veel voor gaat komen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Gezien het feit dat de kentekenplaten een wijk verderop teruggevonden werden is het vrijwel zeker specifiek op zoek naar de auto geweest. Ik ga er niet van uit dat de gemiddelde kruimeldief voor de zekerheid altijd een setje valse/gestolen platen bij zich heeft.mr_petit schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:26:
Inderdaad zeer klote.
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 09-07-2012 08:59 ]
als ze die platen hebben gewisseld moesten ze er waarschijnlijk een heel stuk mee gaan rijden.
maar vaak is het zo dat de auto niet eens in 1 stuk de grens over gaat, maar ergens op een industrieterrein uit elkaar geplukt wordt.
zoals een tijd hier om de hoek in Vlaardingen een sloopbedrijf is ontmanteld.

maar vaak is het zo dat de auto niet eens in 1 stuk de grens over gaat, maar ergens op een industrieterrein uit elkaar geplukt wordt.
zoals een tijd hier om de hoek in Vlaardingen een sloopbedrijf is ontmanteld.

ook dat is geen garantie dat ze 'm terugvinden, beetje boef loopt met een jammer op zakFlagg schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:36:
Als er dan maar een flinke bloedvlek op de airbag zit, stelletje lijers.

Je moet ook wel log vaak en hard polijsten wil je er echt iets van zien hoor.Ballebek schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:14:
[...]
Mwah, auto is uit 2002 en dit zou de eerste keer zijn.
Overigens staat ie meer binnen (lees: 350 dagen per jaar ongeveer) dan buiten dus ik ga er niet vanuit dat het hierna veel voor gaat komen.
Klopt helemaal. PCMCIA schijnt te werken, maar dan wel bij voorkeur in combinatie met een oudere Windows (W2k als nieuwste ongeveer), omdat daarna hardware-instellingen nauwelijks meer met de hand te wijzigen zijn.4x2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:26:
[...]
De com port is het probleem niet, de ADS interface moet een vaste DMA en IRQ hebben en dat is niet toe te wijzen met een USB-RS232 converter, die kan het hardwarematig gewoon niet, ongeacht de chipset.
Met een PCMCIA-RS232 adapter gaat het volgens mij wel met wat gepruts.
Zo even uit het hoofd, het is al een paar maanden geleden dat ik dr voor het laatst moeite in heb gestopt, dus de details kunnen wat verschillen.
De interface die mr_petit bedoeld, heb ik inmiddels ook in huis, al is die BMW-only. Die werkt goed op de benzine-modellen die na 2000 geproduceerd zijn, maar voor dat CANBUS de standaard interface werd. Bij mij werkt die wel, maar alleen op een paar modules die volgens de OBD-II eisen via de OBD-II interface benaderbaar moeten zijn (in mijn auto de DME, EWS, airbag, rolbar en ABS computers). De MID, airco, instrumenten cluster, cruise control en nog een aantal zijn alleen via de ADS-interface te benaderen/programmeren. En ADS is gewoon een antiek protocol met pc-side software die net zo antiek is.
Hier staat het hele verhaal wel uitgewerkt en wat de verschillen precies zijn.
Die ADS-interfaces zijn gelukkig ook voor veel minder dan €120 te krijgen (via eBay en Marktplaats voor zo'n €50), dus die gaat ook nog wel komen.
Of, nog leuker
Een klein x-postje uit het "Show je auto"-topic
Van:

Naar:

En het was nodig

Het piepen van de achterremmen is weg, hij remt (nu al) beter en het ziet er gewoon weer lekker fris uit.
Ik heb nog steeds met mijn nieuwe 1 F20 piepende remmen, dealer zegt dat daar niks aan te doen is... Lui-heid of zijn er effectief dingend die piepen waar je niets aan kan doen?
Piepen komt vooral voor bij lage snelheden helemaal tot stilstand komen (rem zo een beetje maar induwen)
Piepen komt vooral voor bij lage snelheden helemaal tot stilstand komen (rem zo een beetje maar induwen)
Dat is wel het moment dat remmen het snelst gaan piepen. De remdruk is dan laag. Op die momenten gilde mijn remmen ook.HyperBart schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:58:
Ik heb nog steeds met mijn nieuwe 1 F20 piepende remmen, dealer zegt dat daar niks aan te doen is... Lui-heid of zijn er effectief dingend die piepen waar je niets aan kan doen?
Een oplossing kan zijn (met nadruk op kan) is een aantal keer flink stevig remmen. De blokken en schijf kunnen dan weer wat beter op elkaar inslijten.
Probleem is eigenlijk het materiaal van de blokken. Vroeger (tot begin jaren 90) zat hier asbest in, wat goede remeigenschappen had en niet ging piepen. Nu is het eigenlijk bijna altijd een trade-off tussen goed kunnen remmen, maar piepen, of niet piepen maar ook minder remkracht.
Laten we het er op houden dat ik 120% zeker ben dat de blokken en schijf op elkaar ingesleten zijndeepbass909 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:08:
[...]
Een oplossing kan zijn (met nadruk op kan) is een aantal keer flink stevig remmen. De blokken en schijf kunnen dan weer wat beter op elkaar inslijten.
Just some thoughts: in hoeverre zou het openlijk posten van auto's op fora zoals Tweakers bijdragen aan dit soort jatwerk? Gaat wat minder op voor E36 bezitters natuurlijk (no offenseDaniel schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:58:
[...]
Gezien het feit dat de kentekenplaten een wijk verderop teruggevonden werden is het vrijwel zeker specifiek op zoek naar de auto geweest. Ik ga er niet van uit dat de gemiddelde kruimeldief voor de zekerheid altijd een setje valse/gestolen platen bij zich heeft.
Geen kritiek, vraag het me gewoon af. Kan me voorstellen dat je redelijk makkelijk te vinden bent
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik keek vandemorgen in de iDrive naar de levensduur van de remschijven: 33000 km resterend op die van voor.
Toen ik 'm kreeg stond dat op 50k. (of 60?).
Dus ik zou 17000 of 27000 km al gereden hebben. Maar ik heb er nog maar 6000 gereden. Ik rem teveel zeker?
Dus ik zou 17000 of 27000 km al gereden hebben. Maar ik heb er nog maar 6000 gereden. Ik rem teveel zeker?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Daar twijfel ik ook niet over. Maar soms is de zitting niet helemaal lekker, waardoor ze kunnen gaan piepen. Even een tijdje anders remmen (feller of juist rustiger dan gebruikelijk) kan dit oplossen.HyperBart schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:23:
[...]
Laten we het er op houden dat ik 120% zeker ben dat de blokken en schijf op elkaar ingesleten zijn
Ik heb dit bij m'n Compact gehad. Vlak voor een vakantie had ik de remschijven voor vervangen en ben daarna in Duitsland en de Alpen ermee gaan rijden. Tegen het einde van de vakantie piepte de remmen als een gek. Dat heeft in Nederland een maand gekost en toen waren ze weer stil.
De oorzaak was zo goed als zeker de zwaardere belasting van de remmen in de bergen.
Weinig verwacht ik. Voor malafide bedrijven/personen is het vrij makkelijk om via het kenteken achter veel gegevens te komen, eventueel samen met het chassisnummer (waardoor je precies de uitrusting van een auto weet). Als je een beetje bekend bent in een regio, weet je wel waar het interessante spul staat. Een luxe 5 zal bijv. ook eerder gestolen worden uit een villa-wijk dan een gemiddelde vinex-wijk.EvaluationCopy schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:02:
[...]
Just some thoughts: in hoeverre zou het openlijk posten van auto's op fora zoals Tweakers bijdragen aan dit soort jatwerk? Gaat wat minder op voor E36 bezitters natuurlijk (no offense).
Geen kritiek, vraag het me gewoon af. Kan me voorstellen dat je redelijk makkelijk te vinden bent
En wat betreft mijn E36, ik ben ook niet echt bang voor gerichte diefstal ervan. De dagwaarde is daar simpelweg te laag voor. Hij is er wel voor verzekerd, maar dat is meer voor peace-of-mind dan echt risico.
Daar kun je je nog lelijk in vergissen denk ik. Zolang een E36 cabrio een extreem luxe-artikel is in bv. Albanië dan zal er nog wel een criminele markt voor bestaan. Goed dat je hem hebt verzekerd. Bij een maatje hebben ze ook een keer een stuk in z'n dak gesneden om z'n radio van een paar tientjes te jatten, ook zo vervelend met cabrio's.
ChiLLeR in "Het grote BMW-topic #12"Snake schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:09:
Ik keek vandemorgen in de iDrive naar de levensduur van de remschijven: 33000 km resterend op die van voor.
Plus, als ik je wat ken (en zelfs niet noodzakelijk daardoor) gaan je remmen net zoals bij mij HEEL snel toe zijn aan vervanging... BMW monteert zachtere remblokken om het allemaal wat meer in te rijden waardoor op de langere termijn de remschijven langer meegaan...
[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 09-07-2012 13:40 ]
Dan rem je inderdaad harder/meer dan je voorganger. Bij mij is de grens juist flink opgeschoven. Heb er nu 40k mee gereden en kan er ook 20k mee doen volgens de boordcomputer. Dit terwijl ik er maar 30k mee kon rijden volgens de BC toen ik hem kocht.Snake schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:09:
Dus eerder gas los en remmen op de motor! Of meer dokken
Remmen op de motor gaat niet. Automatic
Gas loslaten?
Ja da's waar. Overigens rem ik gewoon meer als met mijn vorige auto, Gewoon omdat ik niet kan remmen op de motor
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat je op de motor moet remmen zodat je remblokjes minder snel slijten. Wat kosten remblokjes nou
en wat kost je motorblok. Natuurlijk kan je door goed anticiperen minder remmen, maar ik zou echt niet constant gaan remmen op je motor als dat niet nodig is.
Facts don't care about your feelings
Ik vraag me eigelijk af of dit valt onder operationele leasing, remblokjes
Je motor slijt niet harder als je remt op de motor hoor..YoshiBignose schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:05:
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat je op de motor moet remmen zodat je remblokjes minder snel slijten. Wat kosten remblokjes nouen wat kost je motorblok. Natuurlijk kan je door goed anticiperen minder remmen, maar ik zou echt niet constant gaan remmen op je motor als dat niet nodig is.
www.teamgenie.nl
Het enige wat, denk ik, mogelijk harder slijt door consequent op je motor te remmen lijkt mij je koppeling te zijn, maar bij een automatic lijkt me ook dat niet aan de orde (ik denk, correct me if I'm wrong, dat een koppelomvormer hier geen last van zou ondervinden).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Een auto laten uitrollen in de versnelling is natuurlijk de goedkoopste manier om te vertragen. Geen slijtage aan je remmen, minimale slijtage aan de banden en je bespaart ook nog brandstof. Als je moet terugschakelen naar 6800 toeren om voldoende vertraging te krijgen kun je je afvragen of het niet beter is om de remschrijven te gebruiken ivm belasting van de koppeling en hoger toerental van de motor.YoshiBignose schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:05:
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat je op de motor moet remmen zodat je remblokjes minder snel slijten. Wat kosten remblokjes nouen wat kost je motorblok. Natuurlijk kan je door goed anticiperen minder remmen, maar ik zou echt niet constant gaan remmen op je motor als dat niet nodig is.
In vrachtwagens is het geloof ik gebruikelijk om op de motor te remmen. Ze hebben ook een retarder die de motor gebruikt als een luchtcompressor om hiermee het voertuig te vertragen. Dat kan blijkbaar ook allemaal zonder excessieve slijtage.
vergeet ook niet bij afdalingen e.d.
hele volksstammen die de volledige afdaling met hun poot op de rem doen.
hele volksstammen die de volledige afdaling met hun poot op de rem doen.

niet iedereen heeft zin om elke 3 maanden onder zijn auto te liggen.YoshiBignose schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:05:
Op de motor remmen scheelt ook een hoop brandstof. Ik moet er echt om denken om soms even goed te remmen, helemaal omdat ik vrij weinig rij. Anders heb ik de roest op mijn schijven staan.
De retarder is meer een wervelstroomrem (of iets van die strekking) op de versnellingsbak, maar dat ding produceert wel een gigantische berg warmte die via de motorkoeling weggevoerd moet worden (meen dat het remvermogen boven het motorvermogen ligt)Femme schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:29:
In vrachtwagens is het geloof ik gebruikelijk om op de motor te remmen. Ze hebben ook een retarder die de motor gebruikt als een luchtcompressor om hiermee het voertuig te vertragen. Dat kan blijkbaar ook allemaal zonder excessieve slijtage.
Verder zit dr ook nog vaak een echte motorrem op die de uitlaatklep na de compressieslag open gooit. En nog een rem op de uitlaat en volgens mij nog een remmechanisme.
Dat alles om maar levend van de berg af te komen (ik schakel in de bergen ook veel terug, laat het ding maar lekker 4-5000 toeren maken, dan doen mn remmen het zeker nog als ik ze echt nodig heb (wel met tussengas dat het nog een beetje vloeiend gaat)
[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 09-07-2012 17:12 ]
leeg
@4x2
Inderdaad, lekker laag in de versnelling en hoog in de toeren. Iets wat ik nu helemaal moet doen, met die 6-cilinder... Zelfs op een bescheiden 5%-helling moet ik al behoorlijk ver terug in de versnellingen, wil ik niet blijven versnellen
Maar de remtechnieken op een vrachtwagen moet je zeker niet onderschatten. Het ziet er soms een beetje ouderwets uit met de trommels, maar die wagens kunnen een serieus potje remmen!
Op een ander vlak:
[YouTube: http://youtu.be/aNENGKey_MI]
M'n airbag-storing is opgelost
En dat zonder dummy van eBay
Ik heb namelijk zelf een dummy ingebouwd in de interface box van de sensormat, die onder de stoel zit. Uiteindelijk stelde die dummy ook echt niks voor, slechts 2 weerstanden en een diode.
Alleen jammer dat er een permanente storing in de DME lijkt te staan die betrekking heeft op de verwarming van de voorste lambda. Een storing die verder totaal niet boeit en ook geen melding op het dashboard veroorzaakt, maar ik had hem graag helemaal storingsvrij gehad.
Inderdaad, lekker laag in de versnelling en hoog in de toeren. Iets wat ik nu helemaal moet doen, met die 6-cilinder... Zelfs op een bescheiden 5%-helling moet ik al behoorlijk ver terug in de versnellingen, wil ik niet blijven versnellen

Maar de remtechnieken op een vrachtwagen moet je zeker niet onderschatten. Het ziet er soms een beetje ouderwets uit met de trommels, maar die wagens kunnen een serieus potje remmen!
Op een ander vlak:
[YouTube: http://youtu.be/aNENGKey_MI]
M'n airbag-storing is opgelost

En dat zonder dummy van eBay
Alleen jammer dat er een permanente storing in de DME lijkt te staan die betrekking heeft op de verwarming van de voorste lambda. Een storing die verder totaal niet boeit en ook geen melding op het dashboard veroorzaakt, maar ik had hem graag helemaal storingsvrij gehad.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar op deze manier is je airbagstoring toch niet opgelost?
Afgelopen weekend ook een dummy geplaatst.
Vaak gaat het sensormatje in de bijrijdersstoel kapot, wat resulteert in een storing. Deze meet d.m.v. een weerstand of er een persoon op de stoel zit. Hierdoor gaat bij een ongeluk de airbag wel of niet af.
Door er een dummy op te zetten met de juiste weerstand lijkt het of er altijd iemand op de stoel zit. Dus zal de airbag ook afgaan als er niemand opzit. Je storing is dan wel verholpen, maar je mag dan ook geen kinderzitje meer op deze stoel plaatsen.
Vaak gaat het sensormatje in de bijrijdersstoel kapot, wat resulteert in een storing. Deze meet d.m.v. een weerstand of er een persoon op de stoel zit. Hierdoor gaat bij een ongeluk de airbag wel of niet af.
Door er een dummy op te zetten met de juiste weerstand lijkt het of er altijd iemand op de stoel zit. Dus zal de airbag ook afgaan als er niemand opzit. Je storing is dan wel verholpen, maar je mag dan ook geen kinderzitje meer op deze stoel plaatsen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
maar heb je dan geen melding dat diegene z'n veiligheidsgordel niet om heeft, of zorgt die dummy daar ook voor ?
Het is een workaround voor een bekend probleem. De sensormat gaat vrij makkelijk kapot (overigens niet alleen bij BMW, maar bij heel veel merken), waardoor de airbag-computer in storing schiet. Die kan namelijk niet meer detecteren of er iemand op de stoel zit.mr_petit schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:30:
Misschien begrijp ik het niet goed, maar op deze manier is je airbagstoring toch niet opgelost?
De enige reden voor die detectie is het voorkomen van extra kosten als de airbags afgaan, want de bijrijdersairbags gaan alleen af als er ook daadwerkelijk iemand op die stoel zit. Nu zullen bij mij alle airbags afgaan op het moment dat ze getriggerd worden, ongeacht of er iemand op de bijrijdersstoel zit of niet. Maar om eerlijk te zijn, is het onnodig afgaan van een airbag wel mijn minste zorg als ze getriggerd worden. Meestal betekent dat namelijk ook dat de auto ergens tegenaan zit en er nog wel andere schades zijn.
Maar op dit moment weet ik nog niet zeker of ik het zo ga houden of dat ik toch tzt een nieuwe mat in de zitting ga plakken. Ik was in de veronderstelling dat de mat tussen schuim en bekleding zou zitten (net als de verwarming), maar hij blijkt tussen de onderste schaal en het schuim te zitten, een plek die aanzienlijk makkelijker bereikbaar is. Daarvoor hoeft alleen de stoel uit de auto en de zitten verwijderd te worden.
Ik mocht sowieso al geen kinderzitje plaatsen. In de E36 is die sensor nog te simpel om onderscheid te kunnen maken tussen een persoon of kinderzitje.Morpheusk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:56:
Afgelopen weekend ook een dummy geplaatst.
Ik krijg bij inschakelen van het contact wel een gordel melding (in mijn filmpje is dat de gong die je hoort en één van de rode lampjes in het midden van het dashboard), maar deze gaat na een paar seconden sowieso uit.shameete schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:14:
maar heb je dan geen melding dat diegene z'n veiligheidsgordel niet om heeft, of zorgt die dummy daar ook voor ?
Uit m'n hoofd geldt vanaf de E60 wel dat de gordel in het slot moet zitten als een dergelijke dummy wordt geplaatst, ivm de gordel detectie.
[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 10-07-2012 09:30 ]
Iemand trouwens een idee hoe ik die gordel gebeep kan afzetten?
Je gordel aandoen?
Of het verantwoord is is een 2e, maar het kan.
http://www.ebay.com/itm/B...60682648099#ht_4657wt_972
Misschien valt het ook wel zelft te programmeren met bijv. BMW-Scanner.
http://www.ebay.com/itm/B...60682648099#ht_4657wt_972
Misschien valt het ook wel zelft te programmeren met bijv. BMW-Scanner.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
BMW ScannerHyperBart schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:10:
Iemand trouwens een idee hoe ik die gordel gebeep kan afzetten?
Misschien weet iemand dit. Ik maak gebruik van BMW Scanner voor mijn E46 en krijg de volgende error.
AIC staat voor Automatic Interval Control.
Ook heb ik nog de volgende melding.
Voor de rest merk ik niks in op of aan de auto.
@TommyGun, welke optie is dat?
IKE -> Other options -> Belt lock contact?
of
Equipment -> Options -> Seat occupancy recognation, Passenger's seat position sensor?
AIC staat voor Automatic Interval Control.
AIC -> 20/00 - Sensor is still not coded! |
Ook heb ik nog de volgende melding.
IKE -> F9/C4 - No CAN message (ASC3) |
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete |
Voor de rest merk ik niks in op of aan de auto.
@TommyGun, welke optie is dat?
IKE -> Other options -> Belt lock contact?
of
Equipment -> Options -> Seat occupancy recognation, Passenger's seat position sensor?
[ Voor 15% gewijzigd door Morpheusk op 10-07-2012 12:07 ]
Nou, het wonder is geschied, m'n auto is teruggevonden. Hij stond een dorp of wat verderop en is blijkbaar nog heel ook. Donderdag gaat hij als het goed is naar de schade-expert van de verzekering en dan weet ik meer over de staat, eventuele schade en dergelijke. Tsja...moet je daar nu blij mee zijn of niet?

Dit topic is gesloten.