Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.681 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tomatoman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Zoals ik al had aangegeven, corresponderen de serienummers van de 1-serie tot en met de 7-serie met de rangschikking in prijs. De basisprijs van bijvoorbeeld 4-serie ligt tussen die van de 3- en de 5-serie. Dat is in lijn met wat je gevoelsmatig zou verwachten. Zo worden de modellen door BMW ook gepositioneerd. Binnen de SUV-modellen geldt dezelfde logica: de X1 is het goedkoopst, de X6 het duurst.

Zijn er nog meer open deuren waar je mee worstelt? :)
Ja, zo verklaar je niet dat een 4-serie Gran Coupe even groot (even lang) is als een 3-serie maar een 3-serie GT een stuk groter is, en duurder dan een 4-serie Gran Coupe.
Met die logica zou een 6-serie Gran Coupe ook even groot zijn als een 5-serie, maar die is dan weer een maatje groter en even groot als de 5-serie GT en een flink stuk duurder (als ik een 640 met een 535 mag vergelijken).
Wat is nu het verschil tussen een 6-serie Gran Coupe en een 5-serie GT?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
bluemoon23 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Damn, en dan die wegenbelasting elke maand :X
In België waarschijnlijk nog goedkoper voor een 520d dan voor een 520i in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 25-07-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Ja, zo verklaar je niet dat een 4-serie Gran Coupe even groot (even lang) is als een 3-serie maar een 3-serie GT een stuk groter is, en duurder dan een 4-serie Gran Coupe.
[]
Of er logica in zit weet ik niet maar de 4 serie is de twee deurs coupe versie van de 3.
De 4 grand coupe heeft weer 4 deuren maar nog steeds een coupe lijn.
De 3 GT heeft vooral een grote kofferklep en kofferbak, achterin stoot ik nog steeds tegen het dak aan en de beenruimte is ook niet veel toegenomen. Als je de open kofferklep van de zijkant bekijkt zie je ook 30 cm metaal en plastic zitten wat alleen maar lengte toevoegt.

De 6 serie is een 2deurs coupe op basis van de 5, de 6GC een 4 deurs coupe op basis van de 5 en erg fraai in het echt alleen pittig aan de prijs. de 5GT is vooral lelijk.
In een gewone 5 heb je op de achterbank wel hoofdruimte genoeg en wat meer beenruimte dan in de 3 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Maasluip schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Ik heb het nergens over grootte gehad, maar heb gezegd dat de indeling in series samenhangt met de basisprijs. Een 3-serie heeft een basisprijs van ruim 34k€, een 3-serie GT van ruim 42 k€ en een een 4-serie Gran Coupé eveneens van ruim 42 k€. Dat klopt dus keurig met wat ik stelde
[...] Met die logica zou een 6-serie Gran Coupe ook even groot zijn als een 5-serie, maar die is dan weer een maatje groter en even groot als de 5-serie GT en een flink stuk duurder (als ik een 640 met een 535 mag vergelijken).
Nogmaals: ik heb het nergens over grootte gehad. Je onderschrijft hier alleen wat ik al stelde: de 6-serie is duurder dan de 5-serie en 5-serie GT.
De prijs :z

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Het Fantoom schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:46:
[...]

In België waarschijnlijk nog goedkoper voor een 520d dan voor een 520i in Nederland.
405.77 euro per jaar. Een 530D zou je 770 euro kosten.
Maar ons syteem is een belachelijk systeem op basis van cilinderinhoud 8)7 Dus heel die downsizing trend is alleen maar voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Nog maar een keer in de herhaling: 530d in Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LaG3TjvHsmkTtpEaWtQQ2emd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F4VYU90TVcpQmDxBHwEdddQI/full.jpg

Inderdaad, € 2040 per jaar -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Tomatoman schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:34:

Ach, wat is nou 170€ in de maand ;) , het scheelt dat je blijkbaar in Flevoland woont. In Z-H was het nog duurder geweest...

Maar ja, diesels zijn nu eenmaal het melkkoetje voor de schatkist. Je kan ook benzine rijden... :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Theimon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 06:07:
Dus het is een 4-deurs versie van een 2-deursversie van een 4-deurs sedan 8)7

Ik vind de 4-serie een tikkie overbodig. Er was geen gat tussen de 3 en de 5-serie, maar ze hebben er toch iets tussen gepropt.
Feitelijk is een 4 serie volledig overbodig. Het is een 3 serie met een licht ander uiterlijk (vooral de achterkant) met een iets sportievere onderstel afstemming.
Zit achterin is onpraktischer doordat er minder hoofdruimte is (en het instappen daardoor ook niet verbeterd). Feit dat het een hatchback is compenseert het eea weer!.
(qua lengte en breedte is het verschil met een normale F30 verwaarloosbaar)

Mijn vader zat te kijken naar een 5 serie maar die is wel erg groot geworden (hij rijdt er toch met 1 of 2 mensen in).... 3 serie is wel erg gewoontjes en dan kom je uit bij een 4 serie....
Auto trekt best veel aandacht overigens, voornamelijk door zijn kleur :D.

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20150620_171811k.jpg
428i High exe met M pakket (Estoril blauw) maar met "orgineel" onderstel (demo met M onderstel vond hij te oncomfortabel). Mijn 320i is high exe maar heeft wel het M onderstel :). Qua rijgedrag maakt het vrij weinig uit denk ik.
Moet nog steeds eens fatsoenlijke foto's maken vd waggies :).

[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 26-07-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:08
vhal schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:00:
Maar ja, diesels zijn nu eenmaal het melkkoetje voor de schatkist. Je kan ook benzine rijden... :P
Het rijden van benzine heeft mij vorig jaar ruim 2700 euro meer gekost vergeleken met de diesel nu. Waarvan grofweg 950 euro aan verschil in verbruik.

[ Voor 40% gewijzigd door Raymond P op 26-07-2015 14:45 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je moet gewoon vrij veel kilometers rijden in Nederland wil het rendabel zijn.... (diesel rijden)

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 26-07-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ja, ik bekijk het vanaf de andere kant.
Benzine wordt al vrij snel erg prijzig om te rijden, zeker als je een sportieve rijstijl hebt.
Ik pinkte toch wel elke keer een traantje weg als ik van leeg naar vol ging bij het tankstation en de verbruiksmeter een reset gaf vanaf 10km/l.

Dat is imo wel een geschikte kleur voor een 4. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Tortelli schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:43:
[...]

[afbeelding]
428i High exe met M pakket (Estoril blauw) maar met "orgineel" onderstel (demo met M onderstel vond hij te oncomfortabel). Mijn 320i is high exe maar heeft wel het M onderstel :). Qua rijgedrag maakt het vrij weinig uit denk ik.
Schitterend wagenpark voor de deur, jouw vader is een held. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

FabianGTI schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:18:
Maar is dat ook echt een BMW band met dat sterretje, of een band van de lokale bandenturk?
Om hier nog even op terug te komen; toevallig zijn ze met 'sterretje'. Destijds gehaald bij een willekeurige autobanden online-toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Blijft een gruwelijk mooie kleur dat EB. Ik had het ook graag genomen op mijn F20 maar het schreeuwt gewoon te hard voor een zakelijke auto.

Met 25k per jaar (lease) heb ik nog steeds voor een benzine gekozen.. zal misschien iets meer per maand kosten uiteindelijk maar het genot van een benzine boven een tractordiesel is me dat wel waard. Daarnaast hoef je het tegenwoordig voor het koppel niet meer te laten.. max koppel bij 1250 RPM :D en 136pk uit een 1.5L 3 cilinder :X

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 26-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tortelli schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:43:
[...]

Feitelijk is een 4 serie volledig overbodig. Het is een 3 serie met een licht ander uiterlijk (vooral de achterkant) met een iets sportievere onderstel afstemming.
Zit achterin is onpraktischer doordat er minder hoofdruimte is (en het instappen daardoor ook niet verbeterd). Feit dat het een hatchback is compenseert het eea weer!.
(qua lengte en breedte is het verschil met een normale F30 verwaarloosbaar)

Mijn vader zat te kijken naar een 5 serie maar die is wel erg groot geworden (hij rijdt er toch met 1 of 2 mensen in).... 3 serie is wel erg gewoontjes en dan kom je uit bij een 4 serie....
Auto trekt best veel aandacht overigens, voornamelijk door zijn kleur :D.

[afbeelding]
Zie ik daar nou een R8? :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Yep
Het Fantoom schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Schitterend wagenpark voor de deur, jouw vader is een held. _/-\o_
Thnx!.
Net even in de kasten gekeken maar hij heeft echt geen superman pak :+.
Wimo. schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:35:
Blijft een gruwelijk mooie kleur dat EB. Ik had het ook graag genomen op mijn F20 maar het schreeuwt gewoon te hard voor een zakelijke auto.

Met 25k per jaar (lease) heb ik nog steeds voor een benzine gekozen.. zal misschien iets meer per maand kosten uiteindelijk maar het genot van een benzine boven een tractordiesel is me dat wel waard. Daarnaast hoef je het tegenwoordig voor het koppel niet meer te laten.. max koppel bij 1250 RPM :D en 136pk uit een 1.5L 3 cilinder :X
Dat vond ik ook toen we een 4 serie demo in de showroom bekeken. In reallife is die kleur gewoon _/-\o_.
Poosje geleden kwamen we een F30 320d tegen in EB met als bestuurder ook een 60 plusser die een thumbs up deed :P.

[ Voor 178% gewijzigd door Tortelli op 26-07-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik rijd ook niet zo veel met de 520D. Voor korte afstanden neem ik de fiets of mijn tweede wagen.
dat is een Candy Blue Fiesta. :)

Niet mijn foto maar de wagen is zelfde.
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/ford-fiesta-ecoboost-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Tomatoman schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:34:
En dan heb je er nog meter mee gereden he :(
Wat dat betreft ben ik in principe wel voor kilometerheffing als "wegenbelasting", dan kun je er nog eens een liefhebbersauto bij hebben voor een paar duizend km per jaar. 8)
Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer niet een gunstig systeem, want als de burger erop vooruit gaat dan is de overheid het er niet mee eens, dan bedenken ze er wel wat bij zodat je alsnog net zoveel betaalt........ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
In Nederland zijn belastingen altijd én én he.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

EvaluationCopy schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:22:
In Nederland zijn belastingen altijd én én he.
We belasten én inkomen én uitgaven fors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Ja nieuwe belastingen komen altijd bovenop de oude bestaande dus denk maar niet dat we ooit op vooruit zullen gaan met kilometerheffing.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bluemoon23 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:11:
[...]

En dan heb je er nog meter mee gereden he :(
Wat dat betreft ben ik in principe wel voor kilometerheffing als "wegenbelasting", dan kun je er nog eens een liefhebbersauto bij hebben voor een paar duizend km per jaar. 8)
Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer niet een gunstig systeem, want als de burger erop vooruit gaat dan is de overheid het er niet mee eens, dan bedenken ze er wel wat bij zodat je alsnog net zoveel betaalt........ >:)
Zoals men het in 2010 (?) voorstelde was deze kilometerheffing óók nog eens per auto te laten devieren: voor een op papier zuinige auto zou je dan minder km-heffing moeten betalen. Onder het mom van: "de vervuiler betaalt". Wat eigenlijk onzinnig is, want de accijns op brandstof is hier torenhoog, dus praktisch gezien hebben we dat systeem al.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vraagje aan de sleutelaars hier. Ik ga wat onderhoud doen aan m'n E36 (318iA touring met M43 motor). Nu zie ik bijvoorbeeld op Winparts dat ze qua benzinefilters meerdere merken hebben. Bosch en Mann bijvoorbeeld voor iets van 28 euro, maar ook een FEBI voor 14 euro. Nu lees ik online dat het een prima merk moet zijn, maar voor de helft van het geld twijfel ik of het wel goed is?

Dit geldt ook voor het luchtfilter en oliefilter, FEBI is in beide gevallen ongeveer de helft van het geld van de andere merken. Wat zouden jullie doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Satch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:20:
Vraagje aan de sleutelaars hier. Ik ga wat onderhoud doen aan m'n E36 (318iA touring met M43 motor). Nu zie ik bijvoorbeeld op Winparts dat ze qua benzinefilters meerdere merken hebben. Bosch en Mann bijvoorbeeld voor iets van 28 euro, maar ook een FEBI voor 14 euro. Nu lees ik online dat het een prima merk moet zijn, maar voor de helft van het geld twijfel ik of het wel goed is?

Dit geldt ook voor het luchtfilter en oliefilter, FEBI is in beide gevallen ongeveer de helft van het geld van de andere merken. Wat zouden jullie doen? :)
Gewoon FEBI erin douwen, is prima spul en je vervangt die zooi toch elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik pak heel vaak Febi, wat gewoon een prima a-merk is (febi is onderdeel van Bilstein en levert veel van de verbruiksartikelen). Het verschil met Bosch en Mann is dat dat Febi die dingen alleen vaak niet zelf maakt, maar goedkoop inkoopt, maar ze wel volledig voldoen aan de specs (itt veel goedkope merken als Van Wezel).

Overigens zijn Bosch filters vaak ook wel voor lagere prijzen te vinden, Winparts is daar niet per definitie de goedkoopste in.

@Terrz
Qua luchtfilter e.d. heb je gelijk, maar het benzinefilter bij een E36 gaat heel wat langer mee. Eigenlijk moet het bij elke Inspectie II vervangen worden, maar de kwaliteit benzine die je in Nederland tankt en de maat die BMW monteert, hoeft hij eigenlijk vrijwel nooit vervangen te worden. Mijn filter was bij vervangen 15 jaar oud en had inmiddels 2,5 ton ervaring :X Maar was alles behalve verstopt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:35:

Met 25k per jaar is benzine in de lease gewoon goedkoper dan diesel hoor. Kijk maar in alle online lease calculatoren. Kom voornamelijk doordat de catalogusprijs van een diesel met hetzelfde vermogen als de benzine versie veel hoger is. Die paar duizend euro verschil moet je dan goed proberen te maken met het maandelijkse kostenvoordeel door diesel te rijden.
Toen ik ging kiezen was een C180 (benzine) en een C180 Bluetec (diesel) precies even duur bij 40k/jaar. Dan heb je met benzine 156 pk en bij diesel 116 pk. Ga je naar een vergelijkbaar vermogen moet je naar de C200 130 pk of C220 170 pk kijken. Die zijn per maand fors duurder. Dus bij 25k zal dat verschil alleen maar oplopen.

Bij occasions zal het omslagpunt wat lager zijn, maar wil je een niet import auto dan moet je goed zoeken naar een auto met lage KM standen + diesel.
bouwfraude schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:12:
[...]

Of er logica in zit weet ik niet maar de 4 serie is de twee deurs coupe versie van de 3.
De 4 grand coupe heeft weer 4 deuren maar nog steeds een coupe lijn.
De 3 GT heeft vooral een grote kofferklep en kofferbak, achterin stoot ik nog steeds tegen het dak aan en de beenruimte is ook niet veel toegenomen. Als je de open kofferklep van de zijkant bekijkt zie je ook 30 cm metaal en plastic zitten wat alleen maar lengte toevoegt.

De 6 serie is een 2deurs coupe op basis van de 5, de 6GC een 4 deurs coupe op basis van de 5 en erg fraai in het echt alleen pittig aan de prijs. de 5GT is vooral lelijk.
In een gewone 5 heb je op de achterbank wel hoofdruimte genoeg en wat meer beenruimte dan in de 3 serie.
De 3 GT heeft ongeveer dezelfde wielbasis als een 5 serie en de 5 GT heeft ongeveer dezelfde wielbasis als een 7 serie. Dus een 3 GT is eigenlijk een goedkope 5 serie en de 5 GT een goedkope 7 serie. Ik denk namelijk dat deze auto's meer onderdelen delen met het hogere model dan met het naamgevende model.

[ Voor 28% gewijzigd door Z___Z op 29-07-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:04:
Ik pak heel vaak Febi, wat gewoon een prima a-merk is (febi is onderdeel van Bilstein en levert veel van de verbruiksartikelen). Het verschil met Bosch en Mann is dat dat Febi die dingen alleen vaak niet zelf maakt, maar goedkoop inkoopt, maar ze wel volledig voldoen aan de specs (itt veel goedkope merken als Van Wezel).

Overigens zijn Bosch filters vaak ook wel voor lagere prijzen te vinden, Winparts is daar niet per definitie de goedkoopste in.

@Terrz
Qua luchtfilter e.d. heb je gelijk, maar het benzinefilter bij een E36 gaat heel wat langer mee. Eigenlijk moet het bij elke Inspectie II vervangen worden, maar de kwaliteit benzine die je in Nederland tankt en de maat die BMW monteert, hoeft hij eigenlijk vrijwel nooit vervangen te worden. Mijn filter was bij vervangen 15 jaar oud en had inmiddels 2,5 ton ervaring :X Maar was alles behalve verstopt.
Terrz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:40:
[...]

Gewoon FEBI erin douwen, is prima spul en je vervangt die zooi toch elk jaar.
Thanks voor de info allebei! Dan bestel ik gewoon FEBI, alleen nog even zoeken of er idd een goedkopere shop is dan Winparts. Mijn benzinefilter is waarschijnlijk ook nog origineel, 18 jaar oud met 130.000 km op de teller, maar voor die 14 euro vervang ik hem dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Z___Z schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Met 25k per jaar is benzine in de lease gewoon goedkoper dan diesel hoor. Kijk maar in alle online lease calculatoren. Kom voornamelijk doordat de catalogusprijs van een diesel met hetzelfde vermogen als de benzine versie veel hoger is. Die paar duizend euro verschil moet je dan goed proberen te maken met het maandelijkse kostenvoordeel door diesel te rijden.
Toen ik ging kiezen was een C180 (benzine) en een C180 Bluetec (diesel) precies even duur bij 40k/jaar. Dan heb je met benzine 156 pk en bij diesel 116 pk. Ga je naar een vergelijkbaar vermogen moet je naar de C200 130 pk of C220 170 pk kijken. Die zijn per maand fors duurder. Dus bij 25k zal dat verschil alleen maar oplopen.

Bij occasions zal het omslagpunt wat lager zijn, maar wil je een niet import auto dan moet je goed zoeken naar een auto met lage KM standen + diesel.
Ik heb niet alleen naar de kale lease bedragen gekeken maar ook naar reëel verbruik. Een benzine 118i rijdt amper 1:13... de diesel met gemak 1:20.De inschattingen van de leasemaatschappij zijn op het gebied van verbruik ook erg naïef. Het contract is bij mij ook maar 2.5 jaar.. opties doen dan wel pijn :X

Maar dan nog, benzine heeft mijn voorkeur. Zag dat ie met chip zelfs naar de 170pk gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Satch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:56:
[...]

[...]

Thanks voor de info allebei! Dan bestel ik gewoon FEBI, alleen nog even zoeken of er idd een goedkopere shop is dan Winparts. Mijn benzinefilter is waarschijnlijk ook nog origineel, 18 jaar oud met 130.000 km op de teller, maar voor die 14 euro vervang ik hem dan wel. :)
Check vooral ook even carpartsdirect.nl en bogijn.nl, daar bestel ik veel. Winparts blijkt namelijk vaak toch net iets duurder te zijn (vooral ook door de verzendskosten) en heeft een langere levertijd.

In het DIY-topic hier in het Vervoer-subforum staan de belangrijkste webshops trouwens wel vermeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Wimo. schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Ik heb niet alleen naar de kale lease bedragen gekeken maar ook naar reëel verbruik. Een benzine 118i rijdt amper 1:13... de diesel met gemak 1:20.De inschattingen van de leasemaatschappij zijn op het gebied van verbruik ook erg naïef. Het contract is bij mij ook maar 2.5 jaar.. opties doen dan wel pijn :X

Maar dan nog, benzine heeft mijn voorkeur. Zag dat ie met chip zelfs naar de 170pk gaat...
Lease + chiptuning zijn niet altijd een verstandige combinatie, omdat lang niet alle leasemaatschappijen chiptuning toestaan. Bij BMW's geldt dat des te meer, omdat de BMW bij chiptuning altijd de fabrieksgarantie laat vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maasluip schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Ik bedoel natuurlijk de serienummers, niet de motorisering.

Want ik ben het nu ook helemaal kwijt. Een 4 was toch de coupe? En nu is het ook de 5-deurs? Maar hebben we nog altijd de 5 GT (5-deurs 5-serie) en de 6 Gran Coupe?
En hoeveel soorten 2-series zijn er nu?
Oh wacht, ik zie dat ze dat GT en Gran Coupe geintje ook met de 3 en de 4 uithalen.

Nee, ik snap het ook allemaal niet meer.
Ik vind dat de indeling wel logisch hoor. Serie met oneven getal is praktische auto, serie met oneven getal is vorm boven functie ;) . De vreemde eend in de bijt is die 2-serie Active Tourer die 1-serie had moeten heten.

Dat de 4- en 6-serie Gran Coupé geen 3- of 5-serie zijn begrijp je meteen als je ze ziet. Ze zien er namelijk uit als de coupéversies maar dan met een wat langere daklijn en vier deuren. Dat een auto met vier deuren coupé wordt genoemd is natuurlijk marketingblablah maar de familiebanden zijn duidelijk. Met alle varianten die er tegenwoordig bestaan zorgt het onderscheid tussen 3- en 4-serie ook wel voor wat meer duidelijkheid.

De marketingafdeling van BMW heeft gemeend om het gevestigde begrip Gran Turismo (een luxe en sportieve auto om lange afstanden in te rijden, meestal met twee deuren en 2+2 stoelconfiguratie) te moeten misbruiken voor een 5-deurs hatchback. Het slaat natuurlijk nergens op. De werkelijke GT in de line-up van BMW is de 6-serie, maar je maakt zo wel iets romantisch van een vrij lelijk hok. Overigens vind ik de 5GT nog wel redelijk geslaagd en na de facelift is hij niet eens zo heel lelijk. Het voertuig heeft ook wel een doel. Hij is ruim en heeft een hoge zit maar zonder de intimerende attitude van een X5. Een prima machine voor keurige senioren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04
Een vraagje voor de 3-serie lease rijders onder ons. Mijn lease heeft minimale binnenverlichting meegekregen, een armzalig lampje met één knopje in het dak. Nu heb ik ergens gelezen dat je een soort van officiele uitbreidingskit kan laten inbouwen die de binnenverlichting upgrade met ledjes in het dak en aan de voeten. Weet iemand of dit mogelijk is en wat de meerprijs zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
jos707 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:38:
Een vraagje voor de 3-serie lease rijders onder ons. Mijn lease heeft minimale binnenverlichting meegekregen, een armzalig lampje met één knopje in het dak. Nu heb ik ergens gelezen dat je een soort van officiele uitbreidingskit kan laten inbouwen die de binnenverlichting upgrade met ledjes in het dak en aan de voeten. Weet iemand of dit mogelijk is en wat de meerprijs zou zijn ?
Dat is het zgn lichtpakket, dat is bij aanschaf van de auto te bestellen, meerprijs is dan 275 euro ofzo. Dan heb je licht bij je voeten, maar ook bij de sloten van de auto en betere verlichting vanaf de hemelbekleding en in de portieren.

Of dat achteraf in te bouwen is weet ik niet, ik denk alleen dat je dan meer aan de uren dan aan de materialen kwijt bent!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
VinnieV schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Dat is het zgn lichtpakket, dat is bij aanschaf van de auto te bestellen, meerprijs is dan 275 euro ofzo. Dan heb je licht bij je voeten, maar ook bij de sloten van de auto en betere verlichting vanaf de hemelbekleding en in de portieren.

Of dat achteraf in te bouwen is weet ik niet, ik denk alleen dat je dan meer aan de uren dan aan de materialen kwijt bent!
Als ik hier kijk lijkt dat wel te kunnen, alleen weet ik niet of hier nog andere kosten komen bijkijken zoals de werkuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
jos707 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Als ik hier kijk lijkt dat wel te kunnen, alleen weet ik niet of hier nog andere kosten komen bijkijken zoals de werkuren.
Er staat onder "inclusief montage", daar zou ik me dan aan vasthouden ;)

Valt me trouwens niks tegen qua kosten

Edit: zie hieronder :X

[ Voor 3% gewijzigd door VinnieV op 30-07-2015 15:00 ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat zijn gewoon setjes LED's om de standaard gele gloeilampjes mee te vervangen. Die zijn ook heel envoudig te monteren. Maar als je de lampjes überhaupt nog niet hebt wordt het een ander feest :p

[ Voor 45% gewijzigd door fsfikke op 30-07-2015 14:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
fsfikke schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
Dat zijn gewoon setjes LED's om de standaard gele gloeilampjes mee te vervangen. Die zijn ook heel envoudig te monteren. Maar als je de lampjes überhaupt nog niet hebt wordt het een ander feest :p
Bummer..zal dus de lampjes op een andere manier moeten laten inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Wimo. schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:12:
[...]

ALS je 1:20 haalt met de diesel haal je 1:16 (of 17) met de benzine uit ervaring.
De turbo 1.6 blokjes en 3 cilinders zullen zeker zuinig (te rijden) zijn.

Een E87 benzine vs diesel is een iets ander verhaal. Daar doen de benzines idd 1:12 oid, maar ik deed ook maar 1:16 met een 116d...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Eergisteren had ik 1:17.6 gemiddeld na een stukje touren in m'n E90 318d, dat was een nieuw low record.
Met normaal rijgedrag haal ik de 1:20 gemiddeld vrij makkelijk. In de E90 320i van mijn vader rij ik inderdaad 1:16.

Ter referentie: mijn vriendin rijdt 1:23 in mijn auto. Ze rijdt 1:14.2 in haar E46 316i waar ik 1:11 in rij.

Ze is al een tijdje aan het shoppen voor een E87 d met bouwjaar 2006 of in ieder geval <2007 wegens dat kettingprobleem.
Nu lijkt het mij dat een E87 met de M47D20U2 motor die dus ook in een E87 te vinden is tot februari 2007 net zo (potentieel) zuinig draait als in mijn E90.
Maak ik hier een denkfout in en moet ik m'n omslagpunt formule aanpassen of klopt dit?

Volgens mij kan ze voor die 10.000 euro en een kilometerstand van >140.000 net zo goed een 3er aanschaffen als ik ze vergelijk, maar dat is natuurlijk aan haar om te beslissen.
Zaadjes zijn wel al geplant. Ze wilt alleen erg graag een (dik) M stuur omdat ze daar aan gewend is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Raymond P schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:49:
Eergisteren had ik 1:17.6 gemiddeld na een stukje touren in m'n E90 318d, dat was een nieuw low record.
Met normaal rijgedrag haal ik de 1:20 gemiddeld vrij makkelijk. In de E90 320i van mijn vader rij ik inderdaad 1:16.

Ter referentie: mijn vriendin rijdt 1:23 in mijn auto. Ze rijdt 1:14.2 in haar E46 316i waar ik 1:11 in rij.

Ze is al een tijdje aan het shoppen voor een E87 d met bouwjaar 2006 of in ieder geval <2007 wegens dat kettingprobleem.
Nu lijkt het mij dat een E87 met de M47D20U2 motor die dus ook in een E87 te vinden is tot februari 2007 net zo (potentieel) zuinig draait als in mijn E90.
Maak ik hier een denkfout in en moet ik m'n omslagpunt formule aanpassen of klopt dit?

Volgens mij kan ze voor die 10.000 euro en een kilometerstand van >140.000 net zo goed een 3er aanschaffen als ik ze vergelijk, maar dat is natuurlijk aan haar om te beslissen.
Zaadjes zijn wel al geplant. Ze wilt alleen erg graag een (dik) M stuur omdat ze daar aan gewend is.
Een M47 is onverwoestbaar, een N47 zuiniger en ondertussen zijn er heel veel waar de ketting al vervangen is geweest.
Ik zou daar naar kijken. Buiten de ketting is de N47 eigenlijk een zeer goede diesel.
Geen turbo of EGR problemen zoals de M47 dat wel kan hebben bvb.
Ook heb je ze met EU5 en dus DPF. Als je genoeg rijdt gaat die ook heel lang mee.

Ik zou niet meteen een 3er kiezen. Een 1er is een stuk lichtvoetiger en toch nog best ruim en comfortabel.
De enige tip die ik kan geven is de RFT asap de vuilbak ingooien. Een wereld van verschil.
Zowel op een 3 als 1 reeks. Zelfs op de Fxx reeksen. Bagger**** banden 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Thx voor de info.
Mijn EGR heb ik 'schoon' gemaakt, maar nog niet tevreden. Een nieuwe staat op de planning.
De DPF heb ik een adres kunnen vinden die hem kan reviseren en check ik periodiek of dat al aan de orde is, mijn teller staat alweer op 170.000.

Runflats gaan er bij mij gelijk onderuit, ik vind het ook helemaal niets.

Overigens: mijn E90 (2006) met DPF heeft het Euro4 label.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 30-07-2015 18:33 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Raymond P schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:32:
Thx voor de info.
Mijn EGR heb ik 'schoon' gemaakt, maar nog niet tevreden. Een nieuwe staat op de planning.
De DPF heb ik een adres kunnen vinden die hem kan reviseren en check ik periodiek of dat al aan de orde is, mijn teller staat alweer op 170.000.

Runflats gaan er bij mij gelijk onderuit, ik vind het ook helemaal niets.

Overigens: mijn E90 (2006) met DPF heeft het Euro4 label.
Laat je EGR er "uit"programmeren door een chiptuner.
Kost +- 150e.
Ze zetten hem 100% dicht en op non actief; alsof er geen EGR op zit.
Geen foutmeldingen en altijd frisse lucht in het blok.
Een nieuwe kost veel meer en na verloop van tijd toch weer miserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Aries.Mu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:35:
[...]

Laat je EGR er "uit"programmeren door een chiptuner.
Kost +- 150e.
Ze zetten hem 100% dicht en op non actief; alsof er geen EGR op zit.
Geen foutmeldingen en altijd frisse lucht in het blok.
Een nieuwe kost veel meer en na verloop van tijd toch weer miserie.
Met alle extra rommel uit de uitlaat als resultaat. :/
EGR zit er op met een reden. Als iedereen het zo zou doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
AndRo555 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:45:
[...]

Met alle extra rommel uit de uitlaat als resultaat. :/
EGR zit er op met een reden. Als iedereen het zo zou doen...
Omdat een diesel anders niet "proper" te krijgen is.
EGR, DPF,...

Een EGR afkoppelen resulteert niet in roet uit de uitlaat. In tegendeel.
Ouders hun vorige 320d M47 EGR afgekoppeld. Na 350k nog steeds geen zwarte wolk bij het accelereren...

Maar het ligt ook vaak aan de gebruiker. Vooral in België.
"diesel is wel goedkoper aan de pomp he meneer, dus ik koop gene naft".
En 10k later DPF verstopt of EGR aan vervanging toe want we rijden rond de kerktoren.
Fools

Ik ben pro-diesel als:
De bestuurder elke keer > 50km doet per rit en af en toe eens het gaspedaal intrapt tot tegen de bodem.
Dan is hij goed warm, regenereert de DPF goed en krijg je geen problemen.

In alle andere gevallen (dus 90% van de bevolking eigenlijk) = benzine de verstandige keuze op langere termijn.
Het is een goede zaak dat ze de prijzen van benzine en diesel kunstmatig willen gelijkmaken.
Idiots

[ Voor 22% gewijzigd door Aries.Mu op 30-07-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Die gaat er niet uit. :)
Met de huidige trend zou het zomaar kunnen dat ik / volgende eigenaar over een jaar de APK niet eens meer door kom(t) dan.

Een nieuwe kost 135 euro. Monteren is 5 minuten werk met de moeilijkheidsgraad 'lego'.

Edit: Een nieuwe DPF kost wel een tienvoud en gaat daarna waarschijnlijk economisch te lang mee. Vandaar mijn keuze voor een revisie.

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond P op 30-07-2015 19:51 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Aries.Mu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:49:
[...]

Omdat een diesel anders niet "proper" te krijgen is.
EGR, DPF,...

Een EGR afkoppelen resulteert niet in roet uit de uitlaat. In tegendeel.
Ouders hun vorige 320d M47 EGR afgekoppeld. Na 350k nog steeds geen zwarte wolk bij het accelereren...
Het gaat hem niet zozeer over het roet, maar andere (NOx) uitlaatgassen. Die EGR zorgt ervoor dat die een stuk minder zijn om zo de auto binnen de EURO 5 of 6 (of iets anders) te laten vallen.
Als dat geen issue was of niemand gaf om uitstoot, dan zou er geen EGR op gezeten hebben want het verbruik is er door wel degelijk net dat klein beetje hoger.
Maar het ligt ook vaak aan de gebruiker. Vooral in België.
"diesel is wel goedkoper aan de pomp he meneer, dus ik koop gene naft".
En 10k later DPF verstopt of EGR aan vervanging toe want we rijden rond de kerktoren.
Fools

Ik ben pro-diesel als:
De bestuurder elke keer > 50km doet per rit en af en toe eens het gaspedaal intrapt tot tegen de bodem.
Dan is hij goed warm, regenereert de DPF goed en krijg je geen problemen.

In alle andere gevallen (dus 90% van de bevolking eigenlijk) = benzine de verstandige keuze op langere termijn.
Het is een goede zaak dat ze de prijzen van benzine en diesel kunstmatig willen gelijkmaken.
Idiots
Volledig akkoord. Hier in België zijn er veel mensen die ik ken die met diesels rond rijden omdat het goedkoper is terwijl ze 15k per jaar doen en er naar de winkels mee rijden en terug.
Al vind ik dat diegene die jaren geleden op diesel zijn overgestapt nu terug aan het kijken zijn naar benzine of al met benzine terug aan het rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Raymond P schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:49:
Die gaat er niet uit. :)
Met de huidige trend zou het zomaar kunnen dat ik / volgende eigenaar over een jaar de APK niet eens meer door kom(t) dan.

Een nieuwe kost 135 euro. Monteren is 5 minuten werk met de moeilijkheidsgraad 'lego'.

Edit: Een nieuwe DPF kost wel een tienvoud en gaat daarna waarschijnlijk economisch te lang mee. Vandaar mijn keuze voor een revisie.
De milieueisen worden vaak alleen toegepast i.c.m. het bouwjaar. Ik heb de DPF eruit gehaald en de EGR dicht laten zetten. De auto rijdt er beter door en ook heb ik 0 last van zwarte roet. De APK is ook geen probleem.

Waar ik echter wel van baal - en waarom ik het waarschijnlijk bij de volgende niet meer laat doen - is de stank van de diesel die veel erger is geworden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De APK in nú nóg geen probleem, bij jou.
Mijn APK's worden gedaan bij een onafhankelijk station, en die zou gewoon afkeuren. Zoals het hoort.
Ik snap overigens heel goed dat de meeste APK keuringen een farce zijn.

Het gaat mij dus niet om eisen maar uitvoering van die eisen. Als ze strenger gaan controleren, bijvoorbeeld met EODB (wat eigenlijk al moet), dan val je gewoon door de mand.
En gezien de milieuzones in Rotterdam en Utrecht lijkt het mij voor de hand liggend dat dit ook gaat gebeuren.

De typegoedkeuring, met euro norm, is er ook al. Voor Euro4 is dat 2.5 gram roet per 100Km.
Mijn DPF vangt met 90% efficiëntie grofweg 14 gram per 100Km op. Als je keurmeester doet waar hij voor betaald wordt en hij dus je roetuitstoot meet kom je de APK niet door.
Geen grote zwarte wolken zien betekent immers niet dat er geen roet is.

Imo ben je fout bezig als je moedwillig het milieu extra belast.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Raymond P schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:18:
De APK in nú nóg geen probleem, bij jou.
Mijn APK's worden gedaan bij een onafhankelijk station, en die zou gewoon afkeuren. Zoals het hoort.
Ik snap overigens heel goed dat de meeste APK keuringen een farce zijn.
Dit is natuurlijk onzin. De APK is niks meer dan kijken of alles binnen de gestelde richtlijnen zit. Zo ja->goed, zo nee->fout. Dus als jouw station zou afkeuren terwijl de waarden gewoon binnen de richtlijnen zitten dan doen ze precies wat niet hoort.
Het gaat mij dus niet om eisen maar uitvoering van die eisen. Als ze strenger gaan controleren, bijvoorbeeld met EODB (wat eigenlijk al moet), dan val je gewoon door de mand.
En gezien de milieuzones in Rotterdam en Utrecht lijkt het mij voor de hand liggend dat dit ook gaat gebeuren.
Eens, maar dit is zoals ik al zei; leeftijdsgebonden. Auto's na een bepaald jaar moeten via de ODB. Mijn auto van 2005 nog niet.
De typegoedkeuring, met euro norm, is er ook al. Voor Euro4 is dat 2.5 gram roet per 100Km.
Mijn DPF vangt met 90% efficiëntie grofweg 14 gram per 100Km op. Als je keurmeester doet waar hij voor betaald wordt en hij dus je roetuitstoot meet kom je de APK niet door.
Geen grote zwarte wolken zien betekent immers niet dat er geen roet is.

Imo ben je fout bezig als je moedwillig het milieu extra belast.
Dat laatste ben ik dan weer wel met je eens :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
MrFl0ppY schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Dit is natuurlijk onzin. De APK is niks meer dan kijken of alles binnen de gestelde richtlijnen zit. Zo ja->goed, zo nee->fout.

[...]
In het meest ideale geval heb je gelijk. En dat is gelijk de reden waarom ik onafhankelijk laat keuren.
De APK is een melkkoe. Voor meer informatie verwijs ik je naar bijvoorbeeld Kwikfit. :P

Ik hoor ook vaak zat mensen om mij heen die 'wel even een APK-tje' regelen op auto's waarvan ik zeker weet dat dat niet mogelijk zou moeten zijn.
Simpele voorbeelden: té geblindeerde ramen, fout afgestelde verlichting of ruitensproeier en wisser installaties die niet afdoende werken.

Uit de rest van je verhaal maak ik op dat jouw auto (320d M47D20O2) met verwijderde EGR en DPF onder de 0,025 gr/km blijft.
Heb je toevallig een uitdraai van de emissietest of is hij 'gewoon gekeurd'? Dit zou ik namelijk wel interessant vinden om te zien.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Heb die niet, niet gevraagd ook. Wel is het zo dat ik de auto laat keuren bij een specialist en ik niet extra betaal om de regels te buigen zeg maar. Dus ja, de auto blijft echt binnen de marge.

Iets anders, ik ben aan het zoeken voor een mooie opvolger van mijn auto en ik wil heel graag een Le Mans blauwe E90 LCI. Het liefste een 320d weer met 184pk of als de prijs meevalt een 325d. Nu zijn die behoorlijk schaars (maar 8 resultaten in Duitsland in mijn budgetrange). Maar nu zie ik wel een 318d met alles erop en eraan voor een leuke prijs. Eigenlijk qua uitrusting helemaal perfect, alleen het is een 318d met 143pk. Net niet als je het mij vraagt... Argh die twijfel altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Ik kan een lease wagen selecteren maar ik heb niet voldoende budget om lendensteun EN gps te selecteren. Wat is volgens jullie het meeste geld waard? (ik kan naast de lendensteun dan nog wat kleine opties selecteren om aan mijn budget te komen)

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik denk dat de leasewagen het meeste waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Precision schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:37:
Ik kan een lease wagen selecteren maar ik heb niet voldoende budget om lendensteun EN gps te selecteren. Wat is volgens jullie het meeste geld waard? (ik kan naast de lendensteun dan nog wat kleine opties selecteren om aan mijn budget te komen)
Ligt eraan hoe lang je moet rijden.
navigatie kan je opvangen door middel van je telefoon oid. Een lendensteun een heel stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Precision schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:37:
Kun je het Executive sport-pakket niet selecteren als optie? Neem aan dat het om een 1-serie gaat, omdat je het over 'niet voldoende budget' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Laten we niet gaan raden, maar Precision om een fatsoenlijke uitleg vragen. Om welke auto gaat het, heb je daar al uitgebreide rijervaringen mee of niet, waarom overweeg je een lendensteun en een navigatiesysteem - dat soort uitleg. En wat bedoel je met 'het meeste geld waard', bedoel je de optie waar wij het meeste geld voor over zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Even enkele zaken uitklaren dan:
Het gaat om een bmw 116d (F20) Efficient Dynamics 1.5d 116pk/cv 5p
Is de business gps (geen professional) zijn geld waard? Als ik ze beiden zou moeten nemen dan moet ik dit zelf betalen en dat betekent ook dat ik daar nog eens extra op belast (13,65% + voordele alle aard gaat omhoog) ben (België). Nu weet ik niet of dit echt zijn geld waard is om te doen. Eigenlijk was de vraag: wat is de mening over de business gps in een 1 reeks en heeft iemand ervaring met de lendensteun?

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor die lendesteun, die zou je eigenlijk een keer uit moeten proberen. Ik heb een electrische lendesteun in mijn E60. In het begin had ik er veel ruzie mee, nu gaat het wel, ik denk dat ie niet voor mijn lengte (2.05m) gemaakt is. Meer/minder/hoog/laag ik krijg hem maar niet 100% lekker. Vandaar, je zou hem moeten ervaren om te voelen of het lekker is. De sportstoelen heb je al wel gekozen? Dat is een must wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De lendesteun in de E60 en ik zijn ook geen vriendjes.
De BMW kaarten ben ik ook geen fan van.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Precision schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:28:
Even enkele zaken uitklaren dan:
Het gaat om een bmw 116d (F20) Efficient Dynamics 1.5d 116pk/cv 5p
Is de business gps (geen professional) zijn geld waard? Als ik ze beiden zou moeten nemen dan moet ik dit zelf betalen en dat betekent ook dat ik daar nog eens extra op belast (13,65% + voordele alle aard gaat omhoog) ben (België). Nu weet ik niet of dit echt zijn geld waard is om te doen. Eigenlijk was de vraag: wat is de mening over de business gps in een 1 reeks en heeft iemand ervaring met de lendensteun?
Dat moet je voor jezelf afwegen en niet zozeer zien als 'zijn geld waard zijn'. Gebruik je nu vaak een gps? Is dit de ingebouwde of ben je gewoon van Waze/Google Maps/.... te gebruiken?
Hetzelfde voor een lendensteun, ga er eens inzitten in een dealer (met en zonder) en beslis voor jezelf.

Daarnaast is je VAA in een 116d EDE sowieso peanuts (+- 45 euro netto de maand voor een 30k 116d), een stuk minder als een Golf van dezelfde prijs. Als je ze allebei graag hebt moet je ze maar nemen, tenzij je echt vindt dat het niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:21:
De lendesteun in de E60 en ik zijn ook geen vriendjes.
De BMW kaarten ben ik ook geen fan van.
Wat is er dan mis met het BMW kaartmateriaal? De kaarten zijn voldoende gedetailleerd (ook achterafweggetjes op vakantiebestemmingen staan erop), de lijst met POI's is tamelijk uitgebreid en de satellietafbeeldingen zien er erg goed uit. Het enige wat beter zou mogen, is de snelheid waarmee gewijzigde situaties in de kaarten worden verwerkt.

Los van de kaarten vind ik het BMW navigatiesysteem gewoon een prettig werkend systeem. Waar ik bij andere automerken vaak een gevecht moest leveren om tot een logische route te komen, heeft BMW dat aardig onder controle. En iedereen die gewend is aan een in de auto geïntegreerd systeem, weet dat dat tijdens het rijden veel comfortabeler en veiliger te bedienen is dan een los systeem (TomTom, smartphone, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:35
Ik vindt het connected wel een must voor de navigatiesysteem. RTTI en bestemmingen zoeken zijn daarin de voordelen.
Bij een smartphone heb je dat ook. En als voordeel dat de apps daar continue bijgewerkt (kunnen) worden.
Dus dat moet je er wel bij nemen. Anders kan een TomTom meer (en kost minder).

Een lendensteun heb ik niet (nodig). Maargoed, ik ben nog jong en heb geen problemen met mijn rug.
Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik kijken of ik niet voor een pakket kan gaan met navigatie. Dan 'krijg' je wat meer.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De verouderde kaartupdates inderdaad. :)

De software zelf vind ik ook niet echt super, maar ik ben dan ook nog geen auto met ingebouwde tegengekomen waarbij ik het wel lekker en logisch bedienen vind.
Ik weet niet of je met de nieuwere navigatiesystemen (met mobile office?) al kan navigeren vanuit caldav of iets soortgelijks, dat zou wel mijn mening kunnen veranderen.

Op dit moment rij ik met Waze, erg up to date kaarten (en wegafzettingen/werkzaamheden etc) en vraagt netjes bij opstarten of de volgende afspraak in mijn kalender toevallig mijn nieuwe bestemming is.
Het nadeel is een smartphone op een brodit clip, niet ideaal.

Tijdens het rijden raak ik overigens de navigatie, of smartphone, niet aan. Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen.

---

Zojuist nieuwe velgen eronder laten plaatsen: Streamline 306. Eindelijk de style 154 eronderuit.
Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/S7vaMwO6fCG98AABUZty8jw3BsdmoVTR/IMG_20150801_145355-01.jpeg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Ziet er netjes uit.. Style 154 echt de aller, aller lelijkste velgen ooit gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik heb een setje in de aanbieding. O-)

Het was inderdaad al een doorn in het oog vóórdat ik hem kocht en elke keer dat ik naar mijn wagen toe liep.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:11:
Tijdens het rijden raak ik overigens de navigatie, of smartphone, niet aan. Ik zie ook niet in waarom je dat zou willen.
Ik kijk er onderweg mee naar de file-informatie. Meestal selecteer ik aan het begin van de dag, zodra ik op de doorgaande weg rijd, de bestemmingen voor die dag. Vaak zijn dat bestemmingen die al in mijn adresboek staan. Op vakantie zoek ik er weleens een geschikte plaats mee op om ergens langs de route te pauzeren. En natuurlijk verander ik ook geregeld van schaal en weergavemodus, zodat ik voldoende overzicht heb over de route zonder onnodig ver uit te zoomen.
Zojuist nieuwe velgen eronder laten plaatsen: Streamline 306. Eindelijk de style 154 eronderuit.
[afbeelding]
Ziet er goed uit, Raymond P :). Nieuw? Zo niet, dan heeft iemand daar heel erg zijn best op gedaan om ze zo netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mijn navigatie blèhrt over de speakers, door de muziek heen, file word ik omheen geleid zo mogelijk. Het scherm is voor mij wat dat betreft overbodig. Ik pauzeer bij P of tankstation op de route.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.

De velgen zijn inderdaad nieuw, of eigenlijk bijna nieuw, voor een zéér zacht prijsje.
Ik heb mij laten vertellen dat ze van de E90 efficient dynamics LCI afkomen die bij de dealer omgezet worden naar 17 of 18 inch. Er is dus wel al een paar kilometer op gereden, maar minder dan dat ik op de terugweg heb gedaan.

Een leuk adresje wel.
Een hele loods vol met BMW velgen in alle maten.
Ik heb de bandjes daar gelijk over laten zetten.
Ze hebben geen brug dus de auto ging op hydraulische krikken voor de deur.
Verder alles netjes, werd gebalanceerd, nagetrokken met een momentsleutel en zelfs de correcte bandenspanning werd nagekeken. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

We doen hier eigenlijk nooit aan tweewielers he? Toch ook leuk speelgoed :+

http://1drv.ms/1SRFaLT
http://1drv.ms/1JEhkCL

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:10:
Mijn navigatie blèhrt over de speakers, door de muziek heen, file word ik omheen geleid zo mogelijk. Het scherm is voor mij wat dat betreft overbodig. Ik pauzeer bij P of tankstation op de route.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Mijn navigatiemiep houdt altijd haar mond, de instructies worden discreet in de voorruit geprojecteerd. Dat is wel leuk als iemand meerijdt, dan vragen ze zich soms af hoe ik toch zo goed de weg ken in verre uithoeken van het land. Aangezien zij niet kunnen zien wat het navigatiesysteem aan instructies geeft, kan ik ze dan van alles wijsmaken.
- "Ken jij hier de weg of zo?"
- "Jazeker. Daar bij die kruising in de verte ga ik rechtsaf, de Burgemeester Patijnweg op."
En dan een stukje verderop:
- "Daar op die splitsing ga ik meestal links, dat is wat sneller. Via de Ambrosiusstraat bedoel ik."
- :S
Zeker als het dan sluipweggetjes zijn die zij zelf goed kennen omdat ze er in de buurt wonen, valt daar met wat fantasie een mooi bullshitverhaal aan vast te knopen >:)

noes schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:57:

Nee, dit topic is alleen voor BMW's die het onderscheid tussen binnen en buiten kennen :). Je motorfiets kun je showen in Het grote motortopic deel 16. Stop dan meteen de plaatjes tussen [img] tags in plaats van ernaar te linken, dat maakt het voor de overige forumbezoekers wat minder omslachtig om jouw foto's te bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomatoman op 02-08-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Mijn navigatiemiep houdt altijd haar mond, de instructies worden discreet in de voorruit geprojecteerd. Dat is wel leuk als iemand meerijdt, dan vragen ze zich soms af hoe ik toch zo goed de weg ken in verre uithoeken van het land. Aangezien zij niet kunnen zien wat het navigatiesysteem aan instructies geeft, kan ik ze dan van alles wijsmaken.
- "Ken jij hier de weg of zo?"
- "Jazeker. Daar bij die kruising in de verte ga ik rechtsaf, de Burgemeester Patijnweg op."
En dan een stukje verderop:
- "Daar op die splitsing ga ik meestal links, dat is wat sneller. Via de Ambrosiusstraat bedoel ik."
- :S
Zeker als het dan sluipweggetjes zijn die zij zelf goed kennen omdat ze er in de buurt wonen, valt daar met wat fantasie een mooi bullshitverhaal aan vast te knopen >:)
Mooi verhaal :) Misschien moet ik die HUD-optie toch maar nemen op mijn zojuist bestelde auto ;) Maar serieus: vind het een enorm coole optie met ook een hoog gadget-gehalte (waar ik zeker gevoelig voor ben :)) maar helaas is ie ook prijzig (meer dan 1000 euro). Dus die is helaas komen te vervallen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Een leuk adresje wel.
Pfff.. Flinke prijzen zeg! 17" setje voor 1600 euro :'(

Als je leuke velgen zoekt; eBay.de! Zoek op BMW + het nummer van de styling die je zoekt en je hebt echt voor een appel en een ei een mooie set. Vooral de M-velgen kun je daar goed vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
nl.mark schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Pfff.. Flinke prijzen zeg! 17" setje voor 1600 euro :'(

Als je leuke velgen zoekt; eBay.de! Zoek op BMW + het nummer van de styling die je zoekt en je hebt echt voor een appel en een ei een mooie set. Vooral de M-velgen kun je daar goed vinden!
Yep, bekend mee uiteraard.
Echter, in dit geval was 300 voor een setje nieuwe streamline 306 gewoon goedkoop. Omdat ik nog niet zeker weet of ik deze auto binnen 30.000km weg doe en voor een coupé ga vond ik gezien het profiel (6mm) op mijn banden dit een verantwoorde investering.
De rest van de velgen zal ongetwijfeld prijzig zijn, dat heb ik niet vergeleken :9

Ik heb een tijd geleden een enkele style 85 van Ebay weten te trekken nadat er een flinke steen vanaf voor tussen de velg achter en de stoep was gekomen met 30Km/u (wat een klap was dat zeg).

Een leuk grapje was dat. Een velg, twee banden achter, stabilisatorstang voor, opnieuw uitlijnen en ik was ongewenst weer een stuk armer.
Ik heb toen ook nog een maandje op een setje style 44 gereden omdat die velg niet direct te vinden was, dat was ook niet gratis.
Het heeft ook nog tot uitstel van aankoop van de nieuwe auto geleid, waardoor ik hem over de 2 ton gereden heb. Maar dat is eigenlijk onzichtbare restschade.

Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/Mvnuf9nmUuxw58YXMXhv6Z7d43u2cHka/IMG_20141006_124137.jpg

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

noes schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:57:

Mijn vader heeft een GS1200 (2013, de watergekoelde dus) waar hij aanzienlijk meer mee rijd dan zijn andere speelgoed wat hier laatste langs kwam.
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSC_8976k.jpg

Erg grote motor overigens zo'n GS. Ik kan met mijn 175cm nauwelijks met mijn voeten bij de grond.... (kan ik bij mijn KTM overigens ook niet ;))
Rij zelf wel motor maar alleen offroad / enduro en rij nooit meer dan een paar km op straat.

[ Voor 49% gewijzigd door Tortelli op 02-08-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Hoe repareren ze eigenlijk de velgen ? Gaan ze de deuk helemaal uitschuren of wordt het gat opgevuld en daarna vlak geschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Blord schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:58:
Hoe repareren ze eigenlijk de velgen ? Gaan ze de deuk helemaal uitschuren of wordt het gat opgevuld en daarna vlak geschuurd.
Als ze het goed doen, solderen ze de deuk met een aluminiumlegering, polijsten alles glad en brengen daarna een nieuwe toplaag aan (spuiten of poedercoaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Blord schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:58:
Ik heb de velg naar het milieupark gebracht.
Kosten oplassen, afdraaien, richten, zandstralen en poedercoaten waren mij te hoog.

Plus de kans op een scheur was vrij fors.
Veiligheid voorop.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Rejgun

Leven is Bier drinken

Een leuk adresje wel.
Ik heb de bandjes daar gelijk over laten zetten.
Ze hebben geen brug dus de auto ging op hydraulische krikken voor de deur.
Verder alles netjes, werd gebalanceerd, nagetrokken met een momentsleutel en zelfs de correcte bandenspanning werd nagekeken. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt.
Ik heb daar destijds mijn velgen (17" styling 187) ook gehaald. Aardige kerel die inderdaad een nette prijs vroeg.
(al zie ik nu op zijn site toch wel hoge bedragen voorbij komen).

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zojuist mijn interieurfilter geleverd gekregen van dparts.
In een doos van 122x33x11 cm.

In de doos zat ook nog #66122155754 maar dat verklaart de extreme doos nog niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Raymond P schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:08:
In de doos zat ook nog #66122155754 maar dat verklaart de extreme doos nog niet.
_/-\o_

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:08:
Zojuist mijn interieurfilter geleverd gekregen van dparts.
In een doos van 122x33x11 cm.
Die dingen passen in een bubbeltjes envelop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De interieurfilter is 83x12x2cm.

Er zal vast een bubbelenvelop zijn waar dat in past, gewoon een kleiner doosje had ook gemogen. :p

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wut, is dat ding bijna een meter lang? :o

Kom ik aan met een filtertje van iets van 30x12x5cm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 01:09:

Is het interieurfilter van jouw auto zo klein? Ik heb laatst die in mijn E46 vervangen en die was 67x10x2. Er zal toch niet zo'n groot verschil zitten tussen mijn auto en de serie ervoor?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 01:09:

29x17x2.5
Maar bij jou zit hij ook ergens achter het dashboard geplaatst geloof ik. Bij een E46/E6X/E9X (iig) ligt de filter boven de motor.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Theimon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 03:29:
[...]

Is het interieurfilter van jouw auto zo klein? Ik heb laatst die in mijn E46 vervangen en die was 67x10x2. Er zal toch niet zo'n groot verschil zitten tussen mijn auto en de serie ervoor?
Yup, even nagekeken, en hij is 29,2cm lang, 17cm breed
Afbeeldingslocatie: https://www.dparts.com/thumbnails/8e/8e11/8e115be60275ff33c9514e9d3e300ec7.jpg

Maar ik gok ook dat bij jou het filter ook niet meer in het verwarmingshuis zelf zit, maar in een filterhuis in de motorruimte, vlak onder of bij de aanzuigopeningen.

Bij de E36 zit hij echt op de meest onmogelijke plaats namelijk, het handschoenenkastje en de bekleding van de voetenruimte aan de passagierskant moet eruit wil hem kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Bij de E36 zit hij echt op de meest onmogelijke plaats namelijk, het handschoenenkastje en de bekleding van de voetenruimte aan de passagierskant moet eruit wil hem kunnen vervangen.
Dat is vrij standaard....

Bij mijn volvo moet ik ook nog een soort van groot stekkerblok (10x10cm) demonteren....

en dan zit dat ding onder een heel ongelukkige hoek.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:57:
[...]

Dat is vrij standaard....

Bij mijn volvo moet ik ook nog een soort van groot stekkerblok (10x10cm) demonteren....

en dan zit dat ding onder een heel ongelukkige hoek.
Alleen een stekkerblok? :p

Als ik de officiële instructies aan hou, is het:
[list=1]
• Handschoenenkastje demonteren (8 schroeven, 1 bout, lampje, slot en oplaadpunt zaklampje moeten los)
• Bekleding voetenruimte los (nog 2 extra schroeven)
• Luchtkanaal voetenruimte los (2 borgpennen die amper bereikbaar zijn)
• Relaisframe los
• Dragerframe comfortmodules los (waar o.a. de startonderbreker-, raambedienings-, cruisecontrol-, knipperlicht- en ruitenwissermodule in zit)
• Als je pech hebt, moeten van de bovenstaande modules nog enkele stekkers los
• Achterop het verwarmingshuis, volledig buiten zich, de afdekkap los maken
• Oud filter eruit (makkelijk)
• Nieuw filter erin, wat aanzienlijk moeilijker is, want er is geen recht pad mogelijk. Het filter moet onder een hoek in de ruimte geschoven worden. Om die reden zitten in het frame van het filter 3 plekken waar je het kan buigen/breken, zodat je wel de bocht kan maken. :X
• Afdekkap op de tast terugplaatsen (hopen dat het filter er helemaal in zit, anders gaat het nooit lukken)
• Alles weer terugbouwen (wat in de regel meer tijd kost dan demonteren)

Als je mazzel hebt, zit er geen extra versteviging bij het handschoenenkastje en is de ruimte redelijk open nadat het luchtkanaal is weggehaald. Heb je pech, dan zit er een verstevigingsbalk die gelast is en dus niet weg te nemen (dit is bij mijn cabrio het geval):
Afbeeldingslocatie: http://chrisparente.com/wp-content/uploads/2013/09/Glovebox-Out-e1380416076473.jpg
Dat ding heeft scherpe randen en zit gigantisch in de weg. Bovendien is het demonteren van het luchtkanaal een stuk moeilijker, aangezien die in die balk zit. Sowieso is deze foto sprekend, je ziet direct hoe bizar weinig ruimte er daar is.

Kortom, als je mazzel hebt, ben je met een half uur klaar, maar minimaal een uur is realistischer... En dat allemaal terwijl je ondersteboven half buiten de auto en in de auto ligt, met je hoofd in de voetenruimte, je rug op de stoel en dorpel en je kont zwevend in de lucht. (rugpijn gegarandeerd)
Dan snap je ook waarom bij de E36 het interieurfilter zelden vervangen wordt tijdens een beurt... :X

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het bij een andere auto nog moeilijker kan zijn.

ps. ik snap dat het uitnemen van het handschoenenkastje zelf als niet heel spannend klinkt. Bij de Yaris van m'n vriendin pak ik die er bijv. zo uit en kan ik vervolgens het filter verwisselen. Maar bij de E36 moet je echt een deel van het dashboard demonteren hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Nee, bij mijn volvo is het ongeveer hetzelfde.

Alleen klagen volvorijders wat minder :+

[ Voor 32% gewijzigd door mr_petit op 07-08-2015 10:39 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Goh, en ik vond de mijne al lastig gaan vergeleken met de E46. :o
Bij de E46 is het namelijk een kliksysteem met drie van die schroefjes die je een halve slag draait, bij de E90 moest ik 6 bouten los draaien.
De E60 zat met 1 schroefje en een klemmetje vast geloof ik.

E46:
Afbeeldingslocatie: http://photos.linquist.net/photos/421033033_M9mP4-M.jpg

E90:
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=131326&stc=1&d=1203948727

Edit:
Bij de F30 zit hij weer achter/onder het handschoenenkastje 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 07-08-2015 10:42 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Dan snap je ook waarom bij de E36 het interieurfilter zelden vervangen wordt tijdens een beurt... :X
Check. Toen ik vorig jaar mijn interieurfilter vervangen heb kwam er ook een orgineel filter uit 1996 te voorschijn. *uch*

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had deze al eens geplaatst, maar herhalen kan nooit kwaad:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-T0iOn7cWD-Q/Tps6bnSStbI/AAAAAAAAFS4/GjEgWgZVBak/s576-Ic42/2011-10-16%25252016.30.19.jpg
:r

Dit weekend staat er ook een leuke klus op de planning. Het raammechaniek in de bestuurdersportier uitbouwen en vervangen. En dan gelijk de houder van de tweeter weer lijmen, windvanger schoonmaken en smeren en eventuele kleine reparaties aan het deurpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
deepbass909 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:08:
Dit weekend staat er ook een leuke klus op de planning. Het raammechaniek in de bestuurdersportier uitbouwen en vervangen. En dan gelijk de houder van de tweeter weer lijmen, windvanger schoonmaken en smeren en eventuele kleine reparaties aan het deurpaneel.
FYI: Dat zijn klussen voor in de winter. Die paar keer per jaar dat het lekker weer is hier, moet je fijn open gaan rijden met dat ding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

FYI: Dat zijn klussen voor in de winter. Die paar keer per jaar dat het lekker weer is hier, moet je fijn open gaan rijden met dat ding. 8)7
Nu rij ik het jaar rond, maar de belangrijkste reden om het juist nu te doen, is omdat het plastic en de lijm door de temperatuur nu zacht en buigbaar zijn. De kans dat er nu iets kapot breekt is stukken kleiner dan als het onder de 15 graden is. En zou ik het niet dit weekend doen, zou hij toch alleen maar stil hebben gestaan.

Ik wil het daarom voor de herfst gedaan hebben, en aangezien ik het in september sowieso niet kan doen (iets met vakantie), moet het dus wel één van deze weekenden en is dit het enige weekend dat ik nog niks heb staan.

Bovendien is het een ideaal klus temperatuurtje om met de kap open en muziek aan met de auto bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Je hebt groot gelijk, het was grappig bedoeld. Succes ermee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Raymond P schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:38:
De interieurfilter is 83x12x2cm.
Er zal vast een bubbelenvelop zijn waar dat in past, gewoon een kleiner doosje had ook gemogen. :p
Oh, zo groot. ik had even op filterist.de kunnen kijken.

Mijn filter is 19 x 21 x 3 cm en zit achter het dashboard kastje en is zonder gereedschap te vervangen :)
Een actief koolfliter scheelt wel wat in de luchtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 13-09 14:25
Nou mijn BMW 325i Coupe opgehaald, en is inmiddels weer terug bij de garage. Problemen met de ABS pomp, nadat ik op de dag van ophalen al problemen had met een melding "Remblokken vervangen".

Wel een BMW 320i Touring meegekregen als leenauto :) Veel te praktisch met zoveel deuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:31:
Je hebt groot gelijk, het was grappig bedoeld. Succes ermee iig.
And done :) Maar niet met het gewenste resultaat helaas. Het raam hapert nog steeds bij het sluiten. Ik vermoed dat het de motor is die wat erg makkelijk afslaat. De motor is namelijk het enige wat ik niet heb kunnen vervangen (de vervangende motor uit een sloopauto bleek andere aansluitingen te hebben).
Maar het raam loopt nu wel een stuk soepeler oOo

Gelijk ook de windvanger gesmeerd (het ding kraakte nogal), de rand van m'n tweeter gelijmd (was gebroken) en één van de kaartenbakken weer eens opnieuw vastgelijmd (die krengen blijven maar los komen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
deepbass909 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
De motor is namelijk het enige wat ik niet heb kunnen vervangen (de vervangende motor uit een sloopauto bleek andere aansluitingen te hebben).
Kun je niet de stekker uit de sloper meenemen en monteren op je eigen wagen? Zo heb ik een paar weken geleden een ruitenvloeistofpompje overgezet met een andere aansluiting (van een e34 naar e36, zelfde maat maat andere stekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mevius schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:33:
[...]

Kun je niet de stekker uit de sloper meenemen en monteren op je eigen wagen? Zo heb ik een paar weken geleden een ruitenvloeistofpompje overgezet met een andere aansluiting (van een e34 naar e36, zelfde maat maat andere stekker).
Zou wellicht kunnen, als die sloper er tenminste nog staat (ik heb ze al een tijdje in huis). Maar dan moet ik eerst uitvogelen wat de eventuele verschillen zijn, naast de maten. Bovendien knip ik niet graag in de kabelboom, zeker niet voor iets wat op z'n ergst een luxe probleempje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Auww
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/qes9c1k3r/11700722_494949827340713_4989805303741494539_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/ciegweyb9/11802632_494949950674034_9201549116906278898_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/lih4tyv1p/11856299_1133493919998863_3316864894607189353_o.jpg

Via DS-Motorsportfotografie.de

[ Voor 29% gewijzigd door Mevius op 10-08-2015 12:46 ]

Pagina: 1 ... 123 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.