Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DexterDee schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Bij mijn E61 (535d) gaat dat dus echt niet lukken. De D1S en H8 lampen krijg je er niet in en uit zonder de koplamp unit te demonteren.
Mij dus ook niet. Mijn broertje heeft het wel voor elkaar gekregen bij een E60 523i facelift.
Daar was ik niet bij, en het is geheel mogelijk dat hij een klein leugentje verteld heeft om mij te stangen.

@FabianGTI: succes :)
Ik kan niet goed zien hoe slecht je koplampglas voor het detailen eruit zag, maar het lijkt nu als nieuw zeg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Raymond P schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Mij dus ook niet. Mijn broertje heeft het wel voor elkaar gekregen bij een E60 523i facelift.
Daar was ik niet bij, en het is geheel mogelijk dat hij een klein leugentje verteld heeft om mij te stangen.

@FabianGTI: succes :)
Ik kan niet goed zien hoe slecht je koplampglas voor het detailen eruit zag, maar het lijkt nu als nieuw zeg.
Zal wel aan de grootte van de motor liggen dan, ik heb maar een E61 520d (facelift), Die kleine vierpitter neemt niet veel ruimte in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 10:05

joskuiper

PapaCooper

Wielen stuk voor stuk eraf gehaald.
Remklauwen in de Hammerite, wielkasten in de Trim Revive, Wielen in de WheelWax, Banden in de Wheelwax Ultimate Black, Logo's verwisselt voor zwart/wit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NQFSE6D6.jpg

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Unknown Alien schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:31:
Werk ruimte is gewoon erg fijn. Wiel eraf halen is nog geen 10 min. werk met een vinger in je neus. Zet hem op een as steun en je kan veilig aan het werk.
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:55:
Als ik zelf de lampjes moet vervangen haal ik gewoon even het wiel eraf, heb niets voor niets destijds een luchtsleutel gekocht :P

Vanmiddag even kijken wat ze kosten, anders toch maar de led variant kopen
Dat is leuk als je bij huis bent, maar onderweg heb je daar weinig aan ;) Ik heb die collega van mij, die twee redelijke linker handen heeft, op de parkeerplaats van m'n werk geholpen, een plek waar je doorgaans geen luchtsleutel of assteun bij de hand hebt. En de standaard krik van BMW is misschien wel goed genoeg om snel een wiel te wisselen, maar niet om de auto mee op te krikken en dan in een wielkast of onder de auto te werken. Dat ding is dan namelijk wel eng instabiel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:54
Ik kan een dezer dagen als het goed is mijn BMW 325i Coupe (E92) ophalen *O*

BMW 325i Coupe
BMW 325i Coupe Interior
Foto's van de garage overgenomen...

'Als het goed is', want er moet nog een trilling bij het naar links sturen van de auto verholpen worden. Tijdens de proefrit was een trilling merkbaar, enkel bij het naar links sturen. Ook als de auto stil stond was de trilling aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:08
deepbass909 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:38:
[...]

[...]

Dat is leuk als je bij huis bent, maar onderweg heb je daar weinig aan ;) Ik heb die collega van mij, die twee redelijke linker handen heeft, op de parkeerplaats van m'n werk geholpen, een plek waar je doorgaans geen luchtsleutel of assteun bij de hand hebt. En de standaard krik van BMW is misschien wel goed genoeg om snel een wiel te wisselen, maar niet om de auto mee op te krikken en dan in een wielkast of onder de auto te werken. Dat ding is dan namelijk wel eng instabiel.
Het zou dan ook niet mijn keuze zijn om voor een lampje langs de kant van de weg te gaan beunen, dat kan prima even wachten tot je op plaats van bestemming bent ;)

@SkipZ, alvast maar gefeliciteerd met je aankoop, ziet er erg goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:38:
[...]
Als er onderweg een lamp doorbrandt dan zou ik niet eens stoppen, gewoon doorrijden naar een veilige plek zodat je het zelf kan doen of naar een garage als het zelf niet lukt. Zoals je zelf al zegt is de standaardkrik ook absoluut niet bedoeld om de auto omhoog te houden terwijl jij eronder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SChief schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Als er onderweg een lamp doorbrandt dan zou ik niet eens stoppen, gewoon doorrijden naar een veilige plek zodat je het zelf kan doen of naar een garage als het zelf niet lukt. Zoals je zelf al zegt is de standaardkrik ook absoluut niet bedoeld om de auto omhoog te houden terwijl jij eronder werkt.
Langs de weg vervangen zou ik ook niet snel doen, zeker niet als het een snelweg is. Maar als het een onverlichte weg is, zou ik wel zo snel mogelijk een veilige plek op zoeken om een dimlicht te vervangen. En dan heb ik nog steeds geen slagmoersleutel en assteuntjes beschikbaar :p
Stadslichtjes, tja, dan maar even zonder tot ik thuis ben tijd heb.

Maar ik weet dus uit ervaring dat je bij een E90 best wel goed een lampje kan verwisselen zonder een wiel eraf te hoeven halen. En dan zit ik zelf bij m'n eigen auto al vaak genoeg te kunnen omdat ik er niet bij kan omdat m'n handen/onderarmen te groot zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
SkipZ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:57:
Ik kan een dezer dagen als het goed is mijn BMW 325i Coupe (E92) ophalen *O*

[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's van de garage overgenomen...

'Als het goed is', want er moet nog een trilling bij het naar links sturen van de auto verholpen worden. Tijdens de proefrit was een trilling merkbaar, enkel bij het naar links sturen. Ook als de auto stil stond was de trilling aanwezig.
Erg gave wagen. Feli 8)
deepbass909 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Langs de weg vervangen zou ik ook niet snel doen, zeker niet als het een snelweg is. Maar als het een onverlichte weg is, zou ik wel zo snel mogelijk een veilige plek op zoeken om een dimlicht te vervangen. En dan heb ik nog steeds geen slagmoersleutel en assteuntjes beschikbaar :p
Stadslichtjes, tja, dan maar even zonder tot ik thuis ben tijd heb.

Maar ik weet dus uit ervaring dat je bij een E90 best wel goed een lampje kan verwisselen zonder een wiel eraf te hoeven halen. En dan zit ik zelf bij m'n eigen auto al vaak genoeg te kunnen omdat ik er niet bij kan omdat m'n handen/onderarmen te groot zijn.
Nee heb jij gene as steunen in de auto voor odnerweg? Ik heb een opvouwbare brug in de kofferbak. Kan ik onderweg me uitlaat terug zetten als die los komt _O-

Lekker naar huis rijden. Scheelt in de zomermaanden rij je niet snel in het donker.

Lampje verwisselen heb je dat gedaan in een pre lci of lci?, want daar zit wel verschil in. De pre is wat lastiger.

Hier iemand ervaring met chip tuning?
BR-performance iemand geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Ik ga jullie toch teleurstellen, maar de zwarte grill zit er in, plus nieuwe lampjes in de corona ringen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/3301012A-15E1-4521-9926-5EF81277EA93_zpsbdxs7osy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FabianGTI schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:15:
Ik ga jullie toch teleurstellen, maar de zwarte grill zit er in, plus nieuwe lampjes in de corona ringen ;)

[afbeelding]
Netjes hoor :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[afbeelding]
Netjes, nu nog luxe kentekenplaten :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

_Arthur

blub

Ik ga jullie toch teleurstellen, maar de zwarte grill zit er in
Van nette bak, tot petjes mobiel.

Gelukkig valt over smaak te twisten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

[afbeelding]
-O-

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Van nette bak, tot petjes mobiel.

Gelukkig valt over smaak te twisten 8)
Om jullie dan nog even verder teleur te stellen, ik wil er in de toekomst ook nog andere (18 inch) velgen op, dan wordt het natuurlijk écht een petjes fabriek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Dat is haast noodzaak...

Mijn E90 op erg comfortabel rijdende 16' heeft al iets te veel krasjes op de onderkant van de voorbumper.
Soms vraag ik mij af of hij verlaags is ofzo.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

joskuiper schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:38:
Wielen stuk voor stuk eraf gehaald.
Remklauwen in de Hammerite, wielkasten in de Trim Revive, Wielen in de WheelWax, Banden in de Wheelwax Ultimate Black, Logo's verwisselt voor zwart/wit:

[afbeelding]
Oeh, I like! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 13:42
Van 18" velgen gaat ie niet hoger op zijn poten staan hoor :). Maar ik moet zeggen dat ik met de hoogte van de auto niet veel last heb in het dagelijkse rijden. En dat nog wel met een sport onderstel. Echter wel heel veel last van steenslag op deze auto. En ik vermoed ook dat dit veel komt door de lage ligging.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

FabianGTI schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:21:
Om jullie dan nog even verder teleur te stellen, ik wil er in de toekomst ook nog andere (18 inch) velgen op, dan wordt het natuurlijk écht een petjes fabriek :+
Dat is noodzaak bij een zwarte grill ja. Vergeet niet je ramen te tinten trouwens en de spoiler O+

Dit soort velgen lijken me prima bij je bak te passen;

Afbeeldingslocatie: http://oi53.tinypic.com/2hxq6c0.jpg
Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:31:
Soms vraag ik mij af of hij verlaags is ofzo.
Je zou je VIN eens door de dealer kunnen laten opzoeken, dan weet je met welke opties hij standaard uitgeleverd is. Een sportonderstel (met verlaging) zou prima een optie kunnen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door _Arthur op 22-07-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:40:
Van 18" velgen gaat ie niet hoger op zijn poten staan hoor :). Maar ik moet zeggen dat ik met de hoogte van de auto niet veel last heb in het dagelijkse rijden. En dat nog wel met een sport onderstel. Echter wel heel veel last van steenslag op deze auto. En ik vermoed ook dat dit veel komt door de lage ligging.
2.5 Centimeter hoger en ik schraap de verkeersdrempel hier voor de deur niet meer als ik weg rij.

Edit: de VIN decoders online geven geen sportonderstel, dat had ik al nagekeken.

Edit2:
Voor de goede orde: hij staat nu op 205/50/16, ik zou ook nog 205/55/16 kunnen proberen.
Dat zou ook een kleine 2 centimeter schelen.
Ik ben alleen bang dat de auto dan nog zweveriger gaat rijden.

Ik kom van een E46 (met sportonderstel) met 17' breedset 225/45/17, 245/40/17 waarbij ik vooral achter soms te veel vond stuiteren.

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond P op 22-07-2015 11:01 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
_Arthur schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Dat is noodzaak bij een zwarte grill ja. Vergeet niet je ramen te tinten trouwens en de spoiler O+

Dit soort velgen lijken me prima bij je bak te passen;

[afbeelding]
Oeh inderdaad, wat heb jij toch een goede ideeën :+
Denk dat ik er ook maar meteen een M3 look uitlaat onder plaats, alleen dan met japstyle uitlaten, oh, en M3 spiegels, die moet ik natuurlijk niet vergeten :o :P

Zonder gekheid, zit te denken aan deze (Style 162) of aan deze (Style 193)
Voordat je gaat zeggen 'hou je auto lekker standaard', hij was origineel geleverd op 18 inch, dus nu wijken de 17 inch velgen juist af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

193 bitte.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Vind beide sets mooi. 162 had vroeger zeker mijn voorkeur op een E90. Bij 193's 'moet' je eigenlijk wel het M-bumper-pakket hebben vind ik.

Maar op dat tweede plaatje zie je gelijk dat 193's met een zwarte gril het niet is... het sjieke is er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Deze graag:

Afbeeldingslocatie: http://i754.photobucket.com/albums/xx185/sploaterboi/AWhips/ef38662607cd11e38d8c22000a1f9ad6_7_zps217b1246.jpg

:+

Ik vind style 193 mooi staan, ook bij een zwarte grille.

[ Voor 19% gewijzigd door Tomatoman op 22-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:45:
[...]

2.5 Centimeter hoger en ik schraap de verkeersdrempel hier voor de deur niet meer als ik weg rij.
Het is niet de bedoeling om velgen + banden onder een auto te plaatsen met een afwijkende diameter. Dan raken je snelheidsmeter, ABS-sensoren, etc. ook van slag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:21:
[...]

Het is niet de bedoeling om velgen + banden onder een auto te plaatsen met een afwijkende diameter. Dan raken je snelheidsmeter, ABS-sensoren, etc. ook van slag.
Daar heb je gelijk in.

Ik ben wel alweer wat wijzer.
De auto staat af-fabriek op 205/55/16.
Ik heb hem gekocht op 205/50/16 en na aankoop direct 4 nieuwe banden eronder gegooid omdat ik walg van runflat.

Dat is dus een verschil in diameter van -3.2% (wat nét buiten de marge valt) wat exact 2 centimeter is in diameter waardoor mijn auto 1 centimeter lager staat.

Overigens heb ik geen problemen met ABS/ESP/TC, dat doet exact wat het moet doen.
De speedometer heb ik zelf gecodeerd naar digitale notatie die nu met 100 km/u net geen -2 km/u afwijkt van GPS.

Dit betekent dat 225/45/18 een verschil geeft van +1.6% (binnen de marge) met het origineel en mijn rijhoogte vergeleken met nu zou verhogen met 1.5 centimeter.

Hier was ik vanzelfsprekend tegenaan gelopen als ik serieus voor een setje velgen was gaan shoppen en ik verbaas mijzelf een beetje dat ik banden heb gekocht zonder de originele specs na te gaan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Jammer van die chrome nieren zeg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Hier was ik vanzelfsprekend tegenaan gelopen als ik serieus voor een setje velgen was gaan shoppen en ik verbaas mijzelf een beetje dat ik banden heb gekocht zonder de originele specs na te gaan.
Niet zo raar hoor, dat je dat niet hebt gecontroleerd :). Het lijkt me heel normaal om ervan uit te gaan dat de banden onder je auto de juiste maat hebben. In jouw geval was dat helaas onterecht, maar dat komt door prutswerk van de vorige eigenaar. Waarschijnlijk kon hij op deze manier wat euro's besparen op een nieuw setje banden.
Ik ben wel alweer wat wijzer.
De auto staat af-fabriek op 205/55/16.
Ik heb hem gekocht op 205/50/16 en na aankoop direct 4 nieuwe banden eronder gegooid omdat ik walg van runflat.

Dat is dus een verschil in diameter van -3.2% (wat nét buiten de marge valt) wat exact 2 centimeter is in diameter waardoor mijn auto 1 centimeter lager staat.
Dat kun je ook uitrekenen zonder rekenmachine. Het verschil tussen 205/55R16 en 205/50R16 is dat laatstgenoemde band een 5% dunnere wang heeft, namelijk 50% in plaats van 55%. Dat is 5% van de bandbreedte, welteverstaan, oftewel 5% van 205 mm. Je kunt uit je hoofd uitrekenen dat dat afgerond 10 mm is, zoals je zelf ook al had geconstateerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:29:
[...]

Erg gave wagen. Feli 8)

[...]

Nee heb jij gene as steunen in de auto voor odnerweg? Ik heb een opvouwbare brug in de kofferbak. Kan ik onderweg me uitlaat terug zetten als die los komt _O-

Lekker naar huis rijden. Scheelt in de zomermaanden rij je niet snel in het donker.

Lampje verwisselen heb je dat gedaan in een pre lci of lci?, want daar zit wel verschil in. De pre is wat lastiger.

Hier iemand ervaring met chip tuning?
BR-performance iemand geweest?
Als ik het goed heb, is het een pre lci, zonder celis ringen. De eerste keer was het even zoeken naar het luikje e.d. maar als je dat eenmaal hebt uitgevogeld, vond ik het wel meevallen. Zeker vergeleken met een Renault Megane Scenic, waar ik met 2 kennissen ooit 2 uur mee bezig ben geweest om één lampje te vervangen :X Bij dat ding stonden we echt op het punt om de koplamp er maar gewoon uit te schroeven.
Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Edit: de VIN decoders online geven geen sportonderstel, dat had ik al nagekeken.

Edit2:
Voor de goede orde: hij staat nu op 205/50/16, ik zou ook nog 205/55/16 kunnen proberen.
Dat zou ook een kleine 2 centimeter schelen.
Ik ben alleen bang dat de auto dan nog zweveriger gaat rijden.

Ik kom van een E46 (met sportonderstel) met 17' breedset 225/45/17, 245/40/17 waarbij ik vooral achter soms te veel vond stuiteren.
Even nieuwsgierig, hoeveel J zijn jouw velgen? Is dat toevallig 7J? Ik wil om mijn 16" velgen smallere banden gaan leggen. Er zit nu 225/50R16 om (de standaard maat die onder de E36 werd geleverd bij 16" velgen), maar die zijn echt bizar duur en hebben hele bolle wangen. Ik wil terug naar 205/55R16 die qua omtrek nagenoeg gelijk zijn. Ik zoek alleen nog steeds vergelijkingsmateriaal om te zien hoe die maat eruit zit bij een 7J-velg. Het zou prima moeten passen (om 7J wordt 195 tot 225 geadviseerd).
fsfikke schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:21:
[...]

Omdat alle 4 de wielen gelijk afwijken, raakt er niets van slag. Alleen geeft de snelheidsmeter een verkeerde snelheid aan. Als je voor-achter of links-rechts verschillend monteert, gaat het wel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
deepbass909 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:39:
Even nieuwsgierig, hoeveel J zijn jouw velgen? Is dat toevallig 7J? Ik wil om mijn 16" velgen smallere banden gaan leggen. Er zit nu 225/50R16 om (de standaard maat die onder de E36 werd geleverd bij 16" velgen), maar die zijn echt bizar duur en hebben hele bolle wangen. Ik wil terug naar 205/55R16 die qua omtrek nagenoeg gelijk zijn. Ik zoek alleen nog steeds vergelijkingsmateriaal om te zien hoe die maat eruit zit bij een 7J-velg. Het zou prima moeten passen (om 7J wordt 195 tot 225 geadviseerd).
Style 154 7J x 16 met een ET van 34. Daar staat 205 gewoon netjes op imo, dus niet getrokken.
Ik maak er zo wel een foto van, de auto moet toch gewassen worden.

Het staat je ook vrij om ze te komen bezichtigen, er ligt sowieso nog een pakketje voor je.
Tomatoman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:34:
Dat kun je ook uitrekenen zonder rekenmachine. Het verschil tussen 205/55R16 en 205/50R16 is dat laatstgenoemde band een 5% dunnere wang heeft, namelijk 50% in plaats van 55%. Dat is 5% van de bandbreedte, welteverstaan, oftewel 5% van 205 mm. Je kunt uit je hoofd uitrekenen dat dat afgerond 1 mm is, zoals je zelf ook al had geconstateerd :).
Uit het hoofd lukt ook nog wel, maar oprekenen naar 17 of 18 inch en vergelijken gaat wel makkelijker met een online calculator.
Helemaal tijdens werk enzo. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Style 154 7J x 16 met een ET van 34. Daar staat 205 gewoon netjes op imo, dus niet getrokken.
Ik maak er zo wel een foto van, de auto moet toch gewassen worden.

Het staat je ook vrij om ze te komen bezichtigen, er ligt sowieso nog een pakketje voor je.
[...]
Een stukje heavy metal zeker :p

Dit weekend maar eens kijken of er een ritje Rotterdam in zit qua weer. Sowieso vind ik het altijd wel leuk de andere auto's (en personen) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Style 154 7J x 16 ET 34 met Dunlop Sport Blueresponse 205/50/16 205/55/16

Afbeeldingslocatie: https://dl.pushbulletusercontent.com/fnYDtIbFwJZVilEZm0YyJFmwQHIwRy4g/IMG_20150722_152449.jpg

Fijn bandje wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 22-07-2015 18:13 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Hey, krijg nou tieten... Dat is 205/55/16!

Heb ik niet gekregen wat ik besteld heb!
Die bandenboer heeft een vaste klant erbij.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:53:
Hey, krijg nou tieten... Dat is 205/55/16!

Heb ik niet gekregen wat ik besteld heb!
Die bandenboer heeft een vaste klant erbij.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Als ik bij die bandenboer voor mijn eigen auto 205/50R16 bestel, zou hij dan 245/40R19 ROF leveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ik zag het net pas op de foto toen ik inzoomde. :+

Uiteraard wel leuk dat je zegt dat je gewoon de juiste maat maar geen runflat wilt en die vent het gewoon fixt voor je, ondanks dat er dus een fout setje onder lag.

@Tomatoman: je kan het proberen, ik heb alleen niet gekeken naar wat ik afgerekend heb. ;)
Het was toen het ANWB beste getest top 3 bandje dus die moest ik gewoon hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Ik zag het net pas op de foto toen ik inzoomde. :+

Uiteraard wel leuk dat je zegt dat je gewoon de juiste maat maar geen runflat wilt en die vent het gewoon fixt voor je, ondanks dat er dus een fout setje onder lag.

@Tomatoman: je kan het proberen, ik heb alleen niet gekeken naar wat ik afgerekend heb. ;)
Het was toen het ANWB beste getest top 3 bandje dus die moest ik gewoon hebben.
Maar je hebt te dikke banden gekregen, daar ben je blij mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:45:
[...]

Maar je hebt te dikke banden gekregen, daar ben je blij mee?
Ja, want dit is de maat die eronder had gemoeten. Hij heeft dus zijn werk goed gedaan.
Dit maakt mijn drempelprobleem wel weer lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 22-07-2015 18:50 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 11:11
FabianGTI schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:59:
[...]

Oeh inderdaad, wat heb jij toch een goede ideeën :+
Denk dat ik er ook maar meteen een M3 look uitlaat onder plaats, alleen dan met japstyle uitlaten, oh, en M3 spiegels, die moet ik natuurlijk niet vergeten :o :P

Zonder gekheid, zit te denken aan deze (Style 162) of aan deze (Style 193)
Voordat je gaat zeggen 'hou je auto lekker standaard', hij was origineel geleverd op 18 inch, dus nu wijken de 17 inch velgen juist af ;)
Voor de 162 gaan! Heb ze zelf ook onder mijn e90, vind ze prima staan en totaal niet tokkie of aso. Denk dat 193 op de e90 wat minder mooi lijkt.. Vind het zelf mooi dat ze het zwart van de auto juist breken, anders is het echt alleen maar zwart :+

Overigens heb ik nog wel de standaard nieren erin, maar over smaak valt te twisten natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Arno90 op 22-07-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Mwoahh ;)
Niet slecht, maar de grenzen zijn prima te vinden, na een half rondje nurburgring vallen ze hard door de mand :P
Had eerst de Toyo T1 sport in die maat, dat was echt een geweldige verrassing, maar helaas was ie niet meer te krijgen :(

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond P schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:28:
Style 154 7J x 16 ET 34 met Dunlop Sport Blueresponse 205/50/16 205/55/16

[afbeelding]

Fijn bandje wel.
Die staat nog best wel bol eigenlijk, dat verbaast mij wel. Optisch lijkt het amper smaller dan mijn 225 brede banden:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F5MjD0qUqD4/VWoh1syO9EI/AAAAAAAAI2Y/WAY2xwDM0gM/s800/FB_IMG_1432997563949.jpg

Voordeel dus dat het zeker net te smal is om een 7J-velg.

Die Dunlops staan trouwens bij mij ook op de shortlist, vooral omdat ze scherp geprijsd zijn, goed scoren en, niet bepaald onbelangrijk bij een cabrio, ze zijn stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Arno90 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:29:
[...]

Voor de 162 gaan! Heb ze zelf ook onder mijn e90, vind ze prima staan en totaal niet tokkie of aso. Denk dat 193 op de e90 wat minder mooi lijkt.. Vind het zelf mooi dat ze het zwart van de auto juist breken, anders is het echt alleen maar zwart :+

Overigens heb ik nog wel de standaard nieren erin, maar over smaak valt te twisten natuurlijk!
Ik denk dat ik ze gewoon beide even bekijk, ze hebben die setjes vast wel liggen bij de BMW garage :P
Zelf vind ik de 193 ook niet bepaald tokkie staan, maargoed, zoals wel eerder gebleken is mijn kijk op 'tokkie' toch wel anders dan bij jullie
Ik zet anders de trekhaak er wel even op, wordt het meteen weer een ouwe lullen bak O-)

Overigens, nu we het toch over banden hebben
Iemand hier die gewoon normale banden erop heeft zitten, of heeft toch iedereen de runflat banden van BMW (met dat sterretje) ??
De een zegt dat ze meteen gaan cuppen als je geen BMW band eronder doet, de ander zegt weer dat het onzin is

Bandenprijs tussen een BMW band en een gewone band verschilt nogal namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:33:
[...]

Ik denk dat ik ze gewoon beide even bekijk, ze hebben die setjes vast wel liggen bij de BMW garage :P
Zelf vind ik de 193 ook niet bepaald tokkie staan, maargoed, zoals wel eerder gebleken is mijn kijk op 'tokkie' toch wel anders dan bij jullie
Ik zet anders de trekhaak er wel even op, wordt het meteen weer een ouwe lullen bak O-)

Iemand hier die gewoon normale banden erop heeft zitten, of heeft toch iedereen de runflat banden van BMW (met dat sterretje) ??
De een zegt dat ze meteen gaan cuppen als je geen BMW band eronder doet, de ander zegt weer dat het onzin is

Bandenprijs tussen een BMW band en een gewone band verschilt nogal namelijk :+
Ik heb gewoon een normale band eronder gegooid, rijdt imho wel fijner dan die harde RF banden die eronder zaten.
Maar of het slijten anders is zou ik nu niet kunnen zeggen. Kan het me niet voorstellen eigenlijk.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 13:42
Arno90 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:29:
[...]

De 162 staan wat beter op E90's zonder M-pakket. De 193 ogen erg sportief en passen daarom juist weer helemaal bij een M-pakket. En ik denk ook dat de 162 veel makkelijker schoon te houden zijn :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Afvalzak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:44:
Ik heb gewoon een normale band eronder gegooid, rijdt imho wel fijner dan die harde RF banden die eronder zaten.
Maar of het slijten anders is zou ik nu niet kunnen zeggen. Kan het me niet voorstellen eigenlijk.
Ik heb een kart, dus RFT's. Heb een E87 einser en die zijn per-default al relatief hard afgeveerd. Komt nog een sport onderstel (en de bijbehorende verlaging bij) en RFT's maakt hem, voor veel mensen, veel te hard afgeveerd. Verder ook geen zin om een thuis-komer of banden-verneuk-setje mee te nemen.

Maar hij gaat wel lekker de bochten door 8)

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 23-07-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

_Arthur schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Ik heb een kart, dus RFT's. Heb een E87 einser en die zijn per-default al relatief hard afgeveerd. Komt nog een sport onderstel (en de bijbehorende verlaging bij) en RFT's maakt hem, voor veel mensen, veel te hard afgeveerd. Verder ook geen zin om een thuis-komer of banden-verneuk-setje mee te nemen.

Maar hij gaat wel lekker de bochten door 8)
Ik heb dezelfde, en vond de auto met RFT wel heel stug rijden...
Maar daar was in principe wel aan te wennen maar ik vond het het prijsverschil niet waard toen ik nieuwe banden nodig had, daarbij zijn RFT volgens mij ook minder zuinig en maken ze meer geluid.
Uiteindelijk heb ik dus wel een banden verneuk setje met een compressor gekocht en 4 goedkopere Bridgestone banden;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Afvalzak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:52:
Ik heb dezelfde, en vond de auto met RFT wel heel stug rijden...
Heb dan zelfs ook nog 17"-es onder (styling 142) met 205/50R17 voor en 225/45R17 achter.

Vandaar dat het facelift model iets minder hard afgeveerd werd standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
edit: lost post door verkeerde edit :(

[ Voor 156% gewijzigd door Raymond P op 24-07-2015 22:09 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Mhoa, zo stug vind ik RFT nog niet eens rijden, maar misschien komt dat ook wel door m'n vorige auto
Alleen kost een BMW band al snel zo'n 250 euro per stuk, en een normale Michelin of ander A merk kost 130 euro, maakt nogal een verschil ;)

Maar als een gewone band binnen de kortste keren gaat cuppen, en je moet dan alsnog een BMW band kopen, wordt het ineens wel weer een duur geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat gebeurt er eigenlijk als je een klapband krijgt (of door een spijker rijdt) met een RFT, en je rijdt nog 20 km door met 80 km/u, kan je die band dan herstellen of kan die ook weg?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klapband dan kan je 'em gewoon wegsmijten lijkt mij. Spijker in het loopvlak is nog wel te herstellen dmv een prop maar dan is de RFT-eigenschap niet meer gegarandeerd als de prop niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Afvalzak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:12:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een klapband krijgt (of door een spijker rijdt) met een RFT, en je rijdt nog 20 km door met 80 km/u, kan je die band dan herstellen of kan die ook weg?
Met een klapband kan je niet doorrijden, runflat of niet.
Als de spijker er netjes in zit dan kan je best ver door rijden, je zal namelijk geen lucht verliezen.

Als de spijker niet in het profiel zit, maar contact met de weg maakt dan heb je grote kans dat deze afbreekt en je band leeg loopt en flink beschadigd. Als je band erg leeg is en je rijdt 20 kilometer door op runflats dan kan je ze vrijwel zeker weggooien.
Als het gat in de wang van je band zit kan je ze ook weggooien, dat mag niet gepropt worden afaik.

Het vervelende is dat je aan een RFT niet kan zien of hij intern beschadigd is als hij er verder nog goed uit ziet.
Uiteraard is er altijd wel een Kees of Achmed te vinden die hem wel wilt proppen voor je. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Afvalzak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:12:
In Oostenrijk een keer een spijker in het loopvlak van een runflat gehad in de 1 serie van mijn vriendin. Je merkt het niet direct aan het rijden, daarom zit er altijd bandenspanningcontrole op auto's met runflat. Die band is toen 15-20km verderop bij een BMW dealer gerepareerd met een prop.

Vervangen was absoluut niet nodig volgens de monteur, ook tot vervangen van band toen deze versleten was nooit meer een probleem mee gehad omdat deze gerepareerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:07

bord4kop

maximaal 100KB!

bord4kop schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:02:
utopie ofnie?

Ik rij nu een (2006) A3, 2.0 TDI DSG, maar zou graag een 5-serie, vorige type willen. Ze worden aangeboden, bouwjaar 2006 met 200-250K, diesel automaat, voor rond de €8000,-

Ja, natuurlijk zijn ze iets duurder qua verbruik en zeker wegenbelasting. Maar koop je voor dat geld een betrouwbare funfer?
De dieselblokken zullen het probleem niet zijn, vooral de 6 cilinders schijnen uiterst betrouwbaar te zijn. Ik wil zo 'n 3000 a3500 bijleggen. Gaat dat lukken, of kan ik beter doorrijden?
(Ik zit nu op 245K met de Audi, boven de 250.000Km is het ding -denk ik- niets meer waard)
Dank voor de tips allen.

Tja.. ik kon de verleiding toch niet weerstaan :> Nadat het budget ietsje O-) was bijgesteld is het alsnog een 5-er geworden :9~

Een 525D automaat. 1e eigenaar, volledig dealer onderhouden. Verhaal eromheen klopte al voor mijn gevoel, maar nadat ik de monteur ook nog even gebeld had, was alles bevestigd.

Goed, hij is wat ouder en ja, er is wat te zien aan oppervlakte krasjes en oke de knipperlichten zijn wat verweerd.. maar wat is het een mooie wagen!
192Dkm, chique blauw metalic met bijpassend lichtmetaal. Precies goed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oRT1ilT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M8jQS5f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0FsnoX7.jpg

Moet nog even zien hoe "vol" hij nou exact is, maar volgens mij zit alles erop. Had nog twee wensjes; leren bekleding en stoelverwarming...
Maar hij heeft daarentegen wel een standkachel met timer oOo

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
bord4kop schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:08:

Dank voor de tips allen.

Tja.. ik kon de verleiding toch niet weerstaan :> Nadat het budget ietsje O-) was bijgesteld is het alsnog een 5-er geworden :9~
Gefeliciteerd, mooie bak!
FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:33:
Als ik ergens een profieldieptemeter weet te scoren wil ik het wel nameten, sowieso wel benieuwd hoeveel rubber eraf is na 7 maanden. Volgens enkele internet reviews zou ik ze nu mogen vervangen namelijk.
Geen kennissen met profieldieptemeters helaas, en aanschaffen is mij iets te prijzig. Ik heb maar een schuifmaat gebruikt (digitaal).

Voor heb ik tussen de 6.31 en 6.23 mm, één tiende millimeter meer aan de buitenkant van de band.
Achter zit er nog tussen de 5.76 en 5.48 mm op, wederom van buiten naar binnen.
Links en rechts is haast te spiegelen.

De banden zitten zo'n 27.000 kilometer onder en zware belading doe ik niet aan.
Normale banden onder een auto die af-fabriek afgeleverd worden met runflats gaan dus (bij mij) niet cuppen.

De Dunlopjes lijken wel harder te slijten dan Michelin Primacy 3. Met deze heb ik wel een paar 'wintermaandjes' meegepakt, dat doe ik normaal niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52
Ik rijd sinds woensdag tot grote tevredenheid rond in een 420d gran coupe, maar merkte iets op wat ik in voorgaande 320d touring (2013) niet had. Bij het terugschakelen gaat de toerenteller omhoog, nog voor ik de ontkoppelingspedaal laat opkomen. Het is alsof de wagen anticipeert op wat komen gaat. Is dit iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Auto throttle blip (of zelfs rev match)? Zit ook in de F30 LCI met 6MT.

[ Voor 61% gewijzigd door S_Chief op 25-07-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat ook uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:22
Gran coupe -O- Waarom hebben ze die gemaakt?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Schitterende auto, die gran coupe. Ga morgen bij de dealer een offerte halen voor een 418d gran coupe. Wilde eerst voor de 320d ede gaan, maar overweeg toch sterk voor de 418d gc te gaan.

Heb je wat foto's, Wilibrord? :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:03:
F36 ziet er prima uit imho. Je kan liever vragen waarom ze de 3GT/5GT hebben gemaakt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Idd. Dat zijn m.i. geen mooie autos. De hele 4-serie daarentegen vind ik erg goed gelukt.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Nog geen tijd gehad voor uitgebreide foto's, maar een kleine preview kan ik al wel geven ;-)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35029491/4GC.jpg
420d 120kw/163pk 5D/P M6
Mineralgrau / Leder dakota zwart
Exclusive pack
Zonnewerend glas achteraan

[ Voor 23% gewijzigd door Wilibrord op 25-07-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Theimon

Snapte!?

Dus het is een 4-deurs versie van een 2-deursversie van een 4-deurs sedan 8)7

Ik vind de 4-serie een tikkie overbodig. Er was geen gat tussen de 3 en de 5-serie, maar ze hebben er toch iets tussen gepropt.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 21:40
sig69 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:03:
Helemaal mee eens, zowel voor de 4 als 6 serie. -O-
Zie ze opvallend veel rijden, terwijl de 2-deurs versies er gewoon veel beter uitzien.
Een coupé hoort 2 langgerekte deuren te hebben, anders is het ook geen coupé maar sedan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Mee eens dat een coupé 2 deuren hoort te hebben. Maar een coupé is niet praktisch. Voor mij is de 4 gran coupé een mooier gelijnde versie van de 3, met als extra voordeel dat het een hatchback is - en dus kan je veel meer en grotere zaken kwijt in de kofferbak. (Ik wil geen station wagon)

Ergens moet een auto voor mij het midden houden tussen een mooi uiterlijk en een praktisch vervoersmiddel. Als het alleen om uiterlijk ging heeft de 4 coupé een streepje voor op de 4 gran coupé die weer een streepje voor heeft op de 3 sedan :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:22
Een coupé is prima praktisch als je geen kinderen en / of hond hebt. Er gaan toch zomaar 9 kratten bier in de kofferbak.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
Theimon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 06:07:
Dus het is een 4-deurs versie van een 2-deursversie van een 4-deurs sedan 8)7

Ik vind de 4-serie een tikkie overbodig. Er was geen gat tussen de 3 en de 5-serie, maar ze hebben er toch iets tussen gepropt.
Jij hebt ook een beetje zitten slapen qua naamgeving geloof ik :/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

FabianGTI schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:38:
Alleen kost een BMW band al snel zo'n 250 euro per stuk, en een normale Michelin of ander A merk kost 130 euro, maakt nogal een verschil ;)
Denk dat je daarin je een beetje vergist.

Mijn banden (Bridgestone Potenza RE 050 A RFT) voor zijn Euro 142 per stuk en achter Euro 111 per stuk.

De non-rft achterbanden zijn Euro 90 per stuk. Dus dat scheelt 21euro per band. En geen 120euro 8)

[ Voor 15% gewijzigd door _Arthur op 25-07-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Mijn banden (Bridgestone Potenza RE 050 A RFT) voor zijn Euro 142 per stuk en achter Euro 111 per stuk.

De non-rft achterbanden zijn Euro 90 per stuk. Dus dat scheelt 21euro per band. En geen 120euro 8)
Maar dan omgedraaid neem ik aan? ;)
Als je geen breedset rijdt zijn ze voor en achter natuurlijk hetzelfde.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Mooie auto die 4. had even het idee dat ik naar een 3 aan het kijken was... :+
Al blijft wel druk in het modellengamma van BMW, het begint net Audi te worden. Gelukkig is er bij BMW nog iets van onderscheid in de vorm van de Active (Grand) Tourer :P Alleen voor de A1 hebben ze niet een passend alternatief (of je moet naar Mini kijken), misschien komt er ooit een 0-serie ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Raymond P schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:18:
Maar dan omgedraaid neem ik aan? ;)
Als je geen breedset rijdt zijn ze voor en achter natuurlijk hetzelfde.
Haha nee, voor zijn echt duurder dan achter :D En ja, het is een breedset:
_Arthur schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:56:
Heb dan zelfs ook nog 17"-es onder (styling 142) met 205/50R17 voor en 225/45R17 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
vhal schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:47:
Mooie auto die 4. had even het idee dat ik naar een 3 aan het kijken was... :+
Al blijft wel druk in het modellengamma van BMW, het begint net Audi te worden. Gelukkig is er bij BMW nog iets van onderscheid in de vorm van de Active (Grand) Tourer :P Alleen voor de A1 hebben ze niet een passend alternatief (of je moet naar Mini kijken), misschien komt er ooit een 0-serie ;)
Ik vind t ook onzin om de coupes een aparte serie te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Bananeman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:04:
Voor mij is de 4 gran coupé een mooier gelijnde versie van de 3, met als extra voordeel dat het een hatchback is - en dus kan je veel meer en grotere zaken kwijt in de kofferbak. (Ik wil geen station wagon)
Dit. Na 2 tourings was ik wel toe aan iets anders, maar de koffer van een 3 sedan is gewoon te onpraktisch. De meest praktische is dan eigenlijk de 3GT, maar die vind ik niet zo mooi en is een stuk duurder in leasing omdat de CO2 een stuk hoger is.
'k Heb 2 kinderen, dus 't moest al minstens 4 deuren hebben, en dan schiet er nog 1 model over (binnen mijn budget), tenzij je met een bus ala 2 active tourer wil rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Haha nee, voor zijn echt duurder dan achter :D En ja, het is een breedset:

[...]
Wat een leuk maatje dan. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

418O2 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Ik vind t ook onzin om de coupes een aparte serie te geven
Ja, het is wel vreemd. De 2-serie coupe valt in 'hetzelfde' gamma als de Active Tourer. De meeste mensen die ik spreek over de 2-serie denken gelijk aan de Active Tourer 8)7 Die weten schijnbaar niet eens dat er een coupevariant vd "1" bestaat...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Indeling van de modelreeksen was goed, maar wie heeft in godsnaam verzonnen om de Active Tourer bij de 2-serie te plaatsen? Ding had beter in een nieuwe reeks gepast naast de X, Z en i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EvaluationCopy schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Jij hebt ook een beetje zitten slapen qua naamgeving geloof ik :/
Wat is het tegenwoordig? Alle oneven nummers hebben even deuren en alle even nummers hebben oneven deuren, of zijn cabrio of coupé? Maar zonder causaliteit, dus een auto met een even aantal deuren is niet noodzakelijk uit een oneven reeks.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Het Fantoom schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:33:
Indeling van de modelreeksen was goed, maar wie heeft in godsnaam verzonnen om de Active Tourer bij de 2-serie te plaatsen? Ding had beter in een nieuwe reeks gepast naast de X, Z en i.
Daar hadden ze inderdaad ook gewoon een heel nieuw automerk voor kunnen verzinnen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Maasluip schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:39:
[...]

Wat is het tegenwoordig? Alle oneven nummers hebben even deuren en alle even nummers hebben oneven deuren, of zijn cabrio of coupé? Maar zonder causaliteit, dus een auto met een even aantal deuren is niet noodzakelijk uit een oneven reeks.
Volgens die logica zouden een 325i (= oneven) en een 320i (= even) een verschillend aantal deuren hebben B).

De even modelnummers zijn gewoon exclusievere uitvoeringen van de oneven modelnummers en hebben ook een basisprijs die tussen twee oneven modelnummers ligt. De 2-serie past met zijn nummer ergens in de buurt van de 1-serie, maar waarschijnlijk vond BMW de naam 0-serie marketingtechnisch niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Raymond P schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Daar hadden ze inderdaad ook gewoon een heel nieuw automerk voor kunnen verzinnen.
Ook een oplossing, maar dan kunnen ze wel meer modellen uit het huidige BMW aanbod schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het vooranaamste verkoopargument van de 2-serie is nou juist het logo op de motorkap, waardoor het tamelijk onzinnig zou zijn om de 2-serie onder een andere merknaam te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Maar is dat ook echt een BMW band met dat sterretje, of een band van de lokale bandenturk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Sinds wanneer maakt BMW zelf banden, is dat nieuw ? :?
Of een band bij de bandenturk of bij de stealer weg komt maak niets uit als het dezelfde merk en type is.

[ Voor 52% gewijzigd door bluemoon23 op 25-07-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Waarom noemt BMW tegenwoordig de M-pakketten 'M Sport' (Motorsport Sport)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

bluemoon23 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:47:
Of een band bij de bandenturk of bij de stealer weg komt maak niets uit als het dezelfde merk en type is.
Dit dus. Band = band. Alleen bij de dealer betaal je er natuurlijk de gangbare adviesprijs voor, ipv de prijs van bij een doorsnee bandleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
bluemoon23 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:47:
Sinds forever.

Of je het verschil daadwerkelijk gaat merken tussen een gehomologeerde band en een die dat stempel moet missen is voor mij wel een vraag. Mja, ik kom dan ook niet op de Nürburgring enzo.

Banden met de BMW (*) zijn wel fors duurder, waarschijnlijk door de beperkte vraag en productie.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 25-07-2015 17:51 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Meestal zitten dat soort dingen in de samenstelling van het loopvlak en/of de koordlagen omdat ze anders onregelmatig afslijten, de auto extreem gevoelig is voor spoorvorming of om de onder/overstuurbalans wat af te stellen (in het geval van verschillende bandenmaten)
Kan stiekem meer invloed hebben dan je denkt, ook met rustig rijden.

Als ze normaal afslijten en je merkt verder niks qua rijgedrag, prima, zal wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tomatoman schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Volgens die logica zouden een 325i (= oneven) en een 320i (= even) een verschillend aantal deuren hebben B).
Ik bedoel natuurlijk de serienummers, niet de motorisering.

Want ik ben het nu ook helemaal kwijt. Een 4 was toch de coupe? En nu is het ook de 5-deurs? Maar hebben we nog altijd de 5 GT (5-deurs 5-serie) en de 6 Gran Coupe?
En hoeveel soorten 2-series zijn er nu?
Oh wacht, ik zie dat ze dat GT en Gran Coupe geintje ook met de 3 en de 4 uithalen.

Nee, ik snap het ook allemaal niet meer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

lol, rijd al 10 jaar BMW, weer wat geleerd 8)

Maaruh; als je nu een M-series auto zou rijden zou ik er nog wel iets van kunnen begrijpen, maar anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

De GT, Coupe, sedan, M, etc is een carrosserie uitvoering. Ze komen bijna in elke serie voor. Omdat de even nummers serie de meer luxurieuze vorm is van de oneven serie wordt het meestal gepresenteerd als coupe of GT. Daar is niets moeilijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Dan is dat nog steeds geen "BMW band" die ze zelf maken, deze banden zijn gehomologeerd dat is wat anders.
Er zal wel een leuke marge op zitten voor de bandenfabrikant, BMW zelf, en niet te vergeten de dealer.
Ik wil wel eens een test zien met exact dezelfde band met of zonder ster, kijken wat het verschil is...

Elke BMW fanboy zweerde altijd op Castrol olie omdat dit OEM was bij BMW, sinds kort is dit Shell (heeft Shell ongetwijfeld goed voor betaald).
Gaat Castrol nu bij iedereen in de ban ?

[ Voor 15% gewijzigd door bluemoon23 op 25-07-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
_Arthur schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:55:
[...]

lol, rijd al 10 jaar BMW, weer wat geleerd 8)

Maaruh; als je nu een M-series auto zou rijden zou ik er nog wel iets van kunnen begrijpen, maar anders..
Waarom zou het wel nodig zijn op een M model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Maasluip schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:46:
[...]
Nee, ik snap het ook allemaal niet meer.
Zoals ik al had aangegeven, corresponderen de serienummers van de 1-serie tot en met de 7-serie met de rangschikking in prijs. De basisprijs van bijvoorbeeld 4-serie ligt tussen die van de 3- en de 5-serie. Dat is in lijn met wat je gevoelsmatig zou verwachten. Zo worden de modellen door BMW ook gepositioneerd. Binnen de SUV-modellen geldt dezelfde logica: de X1 is het goedkoopst, de X6 het duurst.

Zijn er nog meer open deuren waar je mee worstelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die zin vind ik de 2-serie wel een dure jongen, toch wel een stap boven de 1 serie, jammer want hij is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Het Fantoom schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:58:
Waarom zou het wel nodig zijn op een M model?
Ik zeg 'begrijpen' waarom het nodig zou zijn' no idea 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
bluemoon23 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:57:
[...]

Dan is dat nog steeds geen "BMW band" die ze zelf maken, deze banden zijn gehomologeerd dat is wat anders.
Er zal wel een leuke marge op zitten voor de bandenfabrikant, BMW zelf, en niet te vergeten de dealer.
Ik wil wel eens een test zien met exact dezelfde band met of zonder ster, kijken wat het verschil is...

Elke BMW fanboy zweerde altijd op Castrol olie omdat dit OEM was bij BMW, sinds kort is dit Shell (heeft Shell ongetwijfeld goed voor betaald).
Gaat Castrol nu bij iedereen in de ban ?
Als je de propaganda van BMW zou moeten geloven dan wordt er wel degelijk actief met de bandenfabrikanten samengewerkt, dat geloof ik ook wel. Wat ik niet geloof is dat zo een band dus niet geoptimaliseerd onder dezelfde noemer op de markt gezet wordt.
Zo een test zou ik ook wel willen zien.

Bij mij zit er (nu) Liqui Moly in trouwens, of Castrol of Shell. Maar niet door elkaar, daar doe ik een flush tussen.
BMW kan best vinden dat Shell betere olie is, dat maakt Castrol niet slecht.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik heb mijn 520D een half jaar en ik zie dat de auto maar 4,5K km gereden heeft. Dat is wel bedroevend weinig. En in de koude periode gaan zelfs nog winterbanden erop. Het ziet er naar uit dat ik wel nog een lange tijd met de fabrieksbanden met ster ga rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Blord schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:34:
Ik heb mijn 520D een half jaar en ik zie dat de auto maar 4,5K km gereden heeft. Dat is wel bedroevend weinig. En in de koude periode gaan zelfs nog winterbanden erop. Het ziet er naar uit dat ik wel nog een lange tijd met de fabrieksbanden met ster ga rijden
Beter dan een ster op je motorkap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Blord schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:34:
Ik heb mijn 520D een half jaar en ik zie dat de auto maar 4,5K km gereden heeft.
Damn, en dan die wegenbelasting elke maand :X
Pagina: 1 ... 122 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.