Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tomatoman schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Dat van die hete leren bekleding is erg van de kleur afhankelijk. Met crèmekleurige bekleding heb ik daar nooit last van.
Dat is echt niet kleurafhankelijk. In mijn Prius heb ik ook lichte bekleding en toen het een week of twee geleden hier 35 graden was brandde je daar net zo hard je kont aan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Maasluip schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:55:
[...]

Dat is echt niet kleurafhankelijk. In mijn Prius heb ik ook lichte bekleding en toen het een week of twee geleden hier 35 graden was brandde je daar net zo hard je kont aan.
Het beige vinyl van m'n cabrio wordt ook wel lekker heet. Wat ik vooral als voordeel merk, is dat de warmte minder in de stoel blijft zitten. Dus ja, hij is in het begin lekker heet, maar dat is vrij snel weer over. Bij het stof van m'n Compact bleef het veel langer broeien. Maar gelukkig nog niet zo lang als het velours dat Franse auto's vaak hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 08:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Maasluip schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:55:
[...]

Dan herformuleer ik mijn stelling zodanig dat hij voor jou weer herkenbaar is:
Dat van die hete leren bekleding is erg van de koe afhankelijk. Met premium koeien heb ik daar nooit last van.
:P

Dat neemt niet weg dat het zwarte leer in mijn vorige Volvo's (een S80 en een V70) in de hete zon toch echt heter werd dan het lichte leer in de auto's van mijn vrouw en mijzelf.
Raymond P schreef op maandag 13 juli 2015 @ 06:37:
Ah ja, die opties op de achterbank heb ik niet. ;)
Leer is ook interessant als de bestuurder de auto vaak vies maakt. Mijn schoonvader en zwager werken allebei op een boerderij. Je wilt niet weten hoe stoffig het daar op het erf kan zijn. Zij hebben allebei voorleren bekleding gekozen, omdat dat in tegenstelling tot stof weing vuil opneemt en goed schoon te maken is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:12
Tomatoman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:31:

Leer is ook interessant als de bestuurder de auto vaak vies maakt. Mijn schoonvader en zwager werken allebei op een boerderij. Je wilt niet weten hoe stoffig het daar op het erf kan zijn. Zij hebben allebei voorleren bekleding gekozen, omdat dat in tegenstelling tot stof weing vuil opneemt en goed schoon te maken is.
Met opties bedoelde ik die koters natuurlijk.
Als stadse jongen sta ik helemaal niet stil bij dat soort problemen.
Leer zal ongetwijfeld makkelijker schoon te houden zijn als je kinderen en of koeien hebt.

Ik stofzuig mijn auto wekelijks. En als het erg vies is heb ik een borsteltje wat lijkt op een schoenenborstel maar dan met een puntige vorm om het ergste vuil uit de hoeken en naden te halen.
Soms trek ik er nog een doekje langs met Poorboys APC 1:30 verdund.
Mijn auto is dan ook redelijk schoon, ondanks het gebrek aan leer.

Persoonlijk vind ik leer op lange afstanden niet prettig zitten. Met kanttekening: ik heb geen auto gereden met geventileerde stoelen.
Dit lijkt mij wel fantastisch en gaat op mijn lijst met opties voor de volgende auto.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Gister de auto weggebracht naar de detailer, even een keer de auto goed laten poetsen! :)

De BMW wordt:
  • Gewassen etc
  • Gepolijst
  • Gyeon Quartz Mohs Coating
  • Gyeon Quartz CanCoat
  • Koplampen worden gepolijst en gecoat
  • Extractor door het interieur, of eigenlijk alleen de plafond bekleding, de rest heb ik zelf gedaan
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/50582A4C-62B9-492D-8D3B-ECECFB79CB1B_zpshb6ahjmj.jpg
Had gister deze foto nog gekregen nadat de auto was gewassen, vandaag gaat hij beginnen, donderdag de auto weer ophalen :D _/-\o_

Afgelopen weekend het leer nogmaals behandelt met een leerpakket van Mothers

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/08A39F54-192F-41F0-BC4B-C5B025718888_zpsjwssjxd4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/F6476A4D-B5BC-4721-90F5-E450D08B2971_zpsjlu4aexp.jpg
Toch niet gek voor een 10 jaar oud interieur :+ 8) (Crappy telefoon-onder-carport foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Is de E90 alweer 10 jaar geleden? Nu voel ik me oud ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Met opties bedoelde ik die koters natuurlijk.
Ik had het begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tomatoman schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:10:
[...]

Vind je?

[afbeelding]

Geen night vision, geen standverwarming, geen trekhaak - niet full options dus. Maar ik klaag niet hoor :9
Maaaaaaaaaaan!

F11, Style 331 velgen, licht interieur, donker exterieur, machtige 6 cylinder in de smaak diesel, de leukste must-have opties erop...

Ja, jij hebt de mooiste wagen hier imho! * MisteRMeesteR Jaloers is! Zo zou ik hem ook bestellen nml. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-07-2015 22:01 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 14:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

cooper87 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:58:
Ohja, je hebt gelijk. Misschien dat iemand die configuratie opgeslagen heeft oid. Dit is de link vanuit de offerte, dat is het 'origineel' dus: http://mybmw.nl/o1m4i3l0
Je weet dat je in de 118i nu de nieuwe driecilinder motor krijgt? Niks mis mee, heb er in een Mini mee gereden, en het rijdt en klinkt best lekker.

Enige wat ik echt adviseer is de automaat, dat rijdt zo ontspannen en soepel, en de Active Cruise Control. Die maakt het rijden een stuk rustiger, niet alleen op de snelweg of N wegen maar ook in de stad. En de leren bekleding (met verwarming) kun je best laten zitten, de alcantara sportstoelen zitten heerlijk en geven veel steun. Leer is een stuk gladder en je zweet meer in de zomer, en het is kouder in de winter!

PDC voor en achter is ook wel erg handig, de neus is best lastig in te schatten. Comfort Access en Navi Pro maken de auto weer interessanter voor dieven, die heb ik dus niet gekozen bij de aankoop van mijn 120i (M Sport, Estoril Blau).

En dealers hebben trouwens "slots" vooraf gereserveerd in de productie bij BMW, het kan dus best een paar weken uitmaken. Vergelijken voor inruilprijzen heeft ook zin, het leverde mij met mijn inruil van een E60 530i een (netto) maandsalaris aan korting op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Volgens de configurator is de 120i niet (meer?) in M-sport uitvoering te bestellen. Estoril Blau is wel een mooie kleur vind ik (en voorbehouden aan M-sport uitvoeringen, als ik het goed heb). Je valt er wel mee op iig, wat zakelijk gezien mss niet heel verstandig is.

[ Voor 255% gewijzigd door Toff op 13-07-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:10:
[...]

Vind je?

[afbeelding]

Geen night vision, geen standverwarming, geen trekhaak - niet full options dus. Maar ik klaag niet hoor :9
Dat maakt rijden nou geweldig :D

Met hoeveel km had je de auto gekocht? Ik heb een sterk vermoeden waar deze vandaan komt aan hand van die optielijst :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 14:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Toff schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Volgens de configurator is de 120i niet (meer?) in M-sport uitvoering te bestellen. Estoril Blau is wel een mooie kleur vind ik (en voorbehouden aan M-sport uitvoeringen, als ik het goed heb). Je valt er wel mee op iig, wat zakelijk gezien mss niet heel verstandig is.
Het is inderdaad geen "zakelijke" kleur, maar ik krijg er alleen maar positieve reacties op, men vindt deze kleur mooi passen bij zo'n kleine BMW, en daar ben ik het mee eens uiteraard! 8)

Maar het klopt idd, de 120i is er zo te zien nu niet meer met M Sport pakket, aleen nog maar als Sport, goed dat ik hem al heb...

Met alle opties die ik had gekozen zou een 118i Automaat deze configuratie hebben: mybmw.nl/r5r9w3i4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

fsfikke schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Met hoeveel km had je de auto gekocht? Ik heb een sterk vermoeden waar deze vandaan komt aan hand van die optielijst :p
Jahreswagen? 8) :*)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Op de automaat na zijn we het helemaal eensch gauchov6. Misschien is die grijze baan in de voorruit nog iets voor cooper87? Kost weinig, heeft zelfs wat nut en zie je niet zo heel veel, dus het geeft je wagen weer net iets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ben wel benieuwd wat de levertijd is van de 118i. Heb er vandaag ook één besteld. Bij mij gaf de LM aan dat het tussen de 8-10 weken ging duren ... Grote navi is dus diefstalgevoelig? Shit..

Dikke bak die blauwe hierboven. Ik rij het ding ook zakelijk en dat is gewoon niet representatief in mijn geval.. heb wel een rood lederen interieur gekozen :X

M stuur van 106 euro was het koopje van de eeuw _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Wimo. op 13-07-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Haha, dat is een rekbaar begrip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

Zo vandaag bij ZF Dortmund geweest. Automaat gaat weer heerlijk soepel en echt volledig als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:05:
Zo vandaag bij ZF Dortmund geweest. Automaat gaat weer heerlijk soepel en echt volledig als nieuw!
Ahhh nice.

Hoe lang moest je wachten en wat was de financiele schade als ik vragen mag?
En hoevele KM heeft de bak gedraaid?

Ik wil volgend jaar gaan. Dan heeft onze bmw ongeveer 100K gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
gauchov6 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:13:
[...]

Je weet dat je in de 118i nu de nieuwe driecilinder motor krijgt? Niks mis mee, heb er in een Mini mee gereden, en het rijdt en klinkt best lekker.

Enige wat ik echt adviseer is de automaat, dat rijdt zo ontspannen en soepel, en de Active Cruise Control. Die maakt het rijden een stuk rustiger, niet alleen op de snelweg of N wegen maar ook in de stad. En de leren bekleding (met verwarming) kun je best laten zitten, de alcantara sportstoelen zitten heerlijk en geven veel steun. Leer is een stuk gladder en je zweet meer in de zomer, en het is kouder in de winter!

PDC voor en achter is ook wel erg handig, de neus is best lastig in te schatten. Comfort Access en Navi Pro maken de auto weer interessanter voor dieven, die heb ik dus niet gekozen bij de aankoop van mijn 120i (M Sport, Estoril Blau).

En dealers hebben trouwens "slots" vooraf gereserveerd in de productie bij BMW, het kan dus best een paar weken uitmaken. Vergelijken voor inruilprijzen heeft ook zin, het leverde mij met mijn inruil van een E60 530i een (netto) maandsalaris aan korting op!
Thanks! Ik heb gisteren proefgereden en het viel me toch wat tegen. Het zal hier wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vond de Audi A3 sportsback echt veel lekkerder rijden en meer "auto". Ik denk dus dat het die wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
cooper87 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Thanks! Ik heb gisteren proefgereden en het viel me toch wat tegen. Het zal hier wel vloeken in de kerk zijn, maar ik vond de Audi A3 sportsback echt veel lekkerder rijden en meer "auto". Ik denk dus dat het die wordt ;)
Maakt helemaal niet uit. Wij gunnen hier mensen die een Audi lekkerder vinden rijden een Audi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik was in de veronderstelling dat alleen de 116 een driepitter zou krijgen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Unknown Alien schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Ahhh nice.

Hoe lang moest je wachten en wat was de financiele schade als ik vragen mag?
En hoevele KM heeft de bak gedraaid?

Ik wil volgend jaar gaan. Dan heeft onze bmw ongeveer 100K gereden.
625 euro inclusief differentieel. Mijn auto heeft 88.000 gelopen sinds de vorige ZF-beurt.
KM-stand 230.579. Wachttijd was ongeveer 3/3,5 uur.
Belangrijkste tips die ik meekreeg (voor jullie automaatrijders):

- Rustig van P naar R naar N naar D (niet in 1x)
- Bij stoplichten zoveel mogelijk in de N
- Kickdown is geen probleem maar zo min mogelijk gebruiken uit stilstand ;)
- Als je een haastige rit hebt hou de bak dan de hele rit in de DS-stand en niet alleen het deel waar je wat harder rijdt. De normale stand sowieso niet gebruiken in die ritten.

Reden voor mij om te gaan was dat de auto in de 1-2 of van de 2-1 nogal eens voelbaar reageerde op schakelen. Volledig over en volledig te wijten aan die DS vs normale stand. Ze lieten zelfs zien wat er gebeurde (allemaal buisjes met olie die volliepen dan).

P.S. mocht je er heengaan: niet bij ZF-wachten. Ongeveer 800m recht vooruit ligt een McDonalds waar je kan wachten met WiFi. Ook staat er in het Porsche-Zentrum (ligt er ongeveer naast) veel moois :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Geldt dat voor elke automaat, of een specifieke?
M'n pa heeft in de X3 (xdrive 20da) ook een (8-traps)automaat

Die laten we overigens altijd in de D stand bij het verkeerslicht, start/stop systeem zet dan toch meteen de motor af namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

FabianGTI schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Geldt dat voor elke automaat, of een specifieke?
M'n pa heeft in de X3 (xdrive 20da) ook een (8-traps)automaat

Die laten we overigens altijd in de D stand bij het verkeerslicht, start/stop systeem zet dan toch meteen de motor af namelijk
Dat gold voor de ZF-bakken. In mijn geval de ZF-HP19. 6-traps automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Raymond P schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:54:
Ik was in de veronderstelling dat alleen de 116 een driepitter zou krijgen?
Helaas.. de 118i ook. Wel jammer want de oude 118i was naar 220+ pk te chippen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:56:
[...]

625 euro inclusief differentieel. Mijn auto heeft 88.000 gelopen sinds de vorige ZF-beurt.
KM-stand 230.579. Wachttijd was ongeveer 3/3,5 uur.

- Rustig van P naar R naar N naar D (niet in 1x)
- Bij stoplichten zoveel mogelijk in de N
- Kickdown is geen probleem maar zo min mogelijk gebruiken uit stilstand ;)
- Als je een haastige rit hebt hou de bak dan de hele rit in de DS-stand en niet alleen het deel waar je wat harder rijdt. De normale stand sowieso niet gebruiken in die ritten.

Reden voor mij om te gaan was dat de auto in de 1-2 of van de 2-1 nogal eens voelbaar reageerde op schakelen. Volledig over en volledig te wijten aan die DS vs normale stand. Ze lieten zelfs zien wat er gebeurde (allemaal buisjes met olie die volliepen dan).

P.S. mocht je er heengaan: niet bij ZF-wachten. Ongeveer 800m recht vooruit ligt een McDonalds waar je kan wachten met WiFi. Ook staat er in het Porsche-Zentrum (ligt er ongeveer naast) veel moois :).
Thanks 4 de tips.

Ik gebruik de kickdown sowieso niet vanuit stilstaand. Volgens mij is dat voor al die automaten niet al te fijn.
Stoplichten in N? Waarvoor is dat? Ik laat hem altijd in D staan met de voetrem.

Is er eigenlijk verschil met de SD stand en alleen D met kickdown?

De auto heeft nog geen 72000km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wimo. schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:29:
[...]

Helaas.. de 118i ook. Wel jammer want de oude 118i was naar 220+ pk te chippen ..
Nee toch?
http://www.telegraaf.nl/a...ieuwde_BMW_1_Serie__.html
Of is dit alweer achterhaald?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Jep, 118i krijgt de 3cilinder met 136pk uit de Mini en de 218i , daar zit ie al in. Heb er nog niet mee proefgereden maar de 3cilinder diesel reed prima dus de gok maar genomen. Je kunt de 118i overigens vrij eenvoudig naar 170pk krijgen.. maar het blijft een 3cil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Unknown Alien schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:29:
[...]

Thanks 4 de tips.

Ik gebruik de kickdown sowieso niet vanuit stilstaand. Volgens mij is dat voor al die automaten niet al te fijn.
Stoplichten in N? Waarvoor is dat? Ik laat hem altijd in D staan met de voetrem.

Is er eigenlijk verschil met de SD stand en alleen D met kickdown?

De auto heeft nog geen 72000km gereden.
Dan gebruik je geen druk in de automaat. Laat je de rem los in de D dan rolt hij direct dus hou je met de rem de automaat tegen in principe. In de N heb je daar geen last van.

D met kickdown schakelt 1 of 2 versnellingen terug. DS houdt een versnelling langer vast waardoor je vaker hoog in de toeren komt zonder het pedaal helemaal te hoeven indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:19
FabianGTI schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:54:
Gister de auto weggebracht naar de detailer, even een keer de auto goed laten poetsen! :)

De BMW wordt:
  • Gewassen etc
  • Gepolijst
  • Gyeon Quartz Mohs Coating
  • Gyeon Quartz CanCoat
  • Koplampen worden gepolijst en gecoat
  • Extractor door het interieur, of eigenlijk alleen de plafond bekleding, de rest heb ik zelf gedaan
[afbeelding]
Had gister deze foto nog gekregen nadat de auto was gewassen, vandaag gaat hij beginnen, donderdag de auto weer ophalen :D _/-\o_

Afgelopen weekend het leer nogmaals behandelt met een leerpakket van Mothers

[afbeelding]
[afbeelding]
Toch niet gek voor een 10 jaar oud interieur :+ 8) (Crappy telefoon-onder-carport foto's)
Wellicht een hele brutale vraag maar in welke orde van grootte moet je denken qua kosten voor zo'n feestje O-) ? Wellicht dat ik mijn E90 ook wel een keer goed onder handen wil laten nemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
denk aan 150-300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Robsta86 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Wellicht een hele brutale vraag maar in welke orde van grootte moet je denken qua kosten voor zo'n feestje O-) ? Wellicht dat ik mijn E90 ook wel een keer goed onder handen wil laten nemen 8)
Wordt door een vriend van me gedaan, dus heb een vriendenprijs zeg maar ;)

Doorgaans is de auto wassen + polijsten/detailen + mohs rond de 400 euro ongeveer, maar de mohs coating is ook wel een van de duurste coatings en hij kan er ook goedkopere opzetten ;) (Coating kan al 70 tot 100 euro goedkoper)
De Cancoat had ik al liggen, die zet hij er nog even op omdat hij toch al bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zelf detailen d:)b

Ik heb het 2 weken geleden voor het eerst gedaan.

Wassen
Kleien
polisch
wax
Gyeon q2m cure

Zo mooi heeft hij er nog nooit utgezien 8)
Typhone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Dan gebruik je geen druk in de automaat. Laat je de rem los in de D dan rolt hij direct dus hou je met de rem de automaat tegen in principe. In de N heb je daar geen last van.

D met kickdown schakelt 1 of 2 versnellingen terug. DS houdt een versnelling langer vast waardoor je vaker hoog in de toeren komt zonder het pedaal helemaal te hoeven indrukken.
Check. Zal het aan me vrouw doorgeven.

Meestal merk ik weinig tijdens het opschakelen. Enkele keer een kort stootje, Terug schakelen merk ik niks van. tenzij ik er heel erg op let of op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
[...]

Het is een Duitser kan ik je vertellen ;).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Toen ik hem in Hamburg kocht, was hij twee jaar oud en had hij 135.000 km gereden, waarvan 100.000 in het eerste jaar :o. De auto heb ik zelf geïmporteerd. De keuze voor de combinatie van een jonge, rijk uitgeruste auto met een (voor die leeftijd) forse kilometerstand heb ik al twee keer eerder beproefd met Volvo's. Als iemand zoveel kilometers rijdt met een nieuwe, dure auto is het steevast iemand die veel snelwegkilometers maakt een geen fratsen uithaalt. Eerste gevolg: de auto heeft nauwelijks last van slijtage. Tweede gevolg: de auto is al voor een flink deel afgeschreven. Dat neemt niet weg dat de BMW toen ik hem kocht nog steeds geen koopje was.

Unknown Alien schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:29:
[...]
Dat klinkt inderdaad nogal wonderlijk, erg wondelijk. Als je dit soort fratsen moet uithalen om de automaatbak te sparen, is er iets grondig mis. Een automaat is bedoeld om bij verkeerslichten in Drive te laten staan, met je voet op de rem. Als je niet wilt remmen, kun je bij sommige auto's desgewenst 'Auto hold' inschakelen, zodat hij hem automatisch op de parkeerrem zet wanneer je tot stilstand komt.

Mijn automaat staat in Neutral wanneer de auto door de wasstraat gaat, anders nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tomatoman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:19:
[...]
Mijn automaat staat in Neutral wanneer de auto door de wasstraat gaat, anders nooit.
Jij had toch ook start-stop systeem of zag ik iets over het hoofd in dat korte lijstje van je :+.

Ikzelf laat de automaat ook altijd in D staan, al laat ik wel voordat ik helemaal tot stilstand kom het rempedaal helemaal los zodat de remmen nog een beetje rust hebben voor ik hem helemaal intrap :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
[...]

Toen ik hem in Hamburg kocht, was hij twee jaar oud en had hij 135.000 km gereden, waarvan 100.000 in het eerste jaar :o. De auto heb ik zelf geïmporteerd. De keuze voor de combinatie van een jonge, rijk uitgeruste auto met een (voor die leeftijd) forse kilometerstand heb ik al twee keer eerder beproefd met Volvo's. Als iemand zoveel kilometers rijdt met een nieuwe, dure auto is het steevast iemand die veel snelwegkilometers maakt een geen fratsen uithaalt. Eerste gevolg: de auto heeft nauwelijks last van slijtage. Tweede gevolg: de auto is al voor een flink deel afgeschreven. Dat neemt niet weg dat de BMW toen ik hem kocht nog steeds geen koopje was.

Jouw auto is er eentje die door BMW aan dealers geleverd is net na de introductie van de F10, een zogenaamde "Händler-Erstausstattung". Deze auto's zijn bedoeld om alle leuke nieuwtjes te showen en hebben daarom bijna alle opties aan boord :) Verder kom je dit soort uitrustingsniveaus eigenlijk alleen tegen op (ex-)huurwagens.

@Hieronder, dat zijn dus showroommodellen :p

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zie je ook heel veel bij de showroommodellen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
fsfikke schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:48:
[...]
Een showroommodel met 100.000 km in het eerste jaar? Zelfs een demo of een compagny car haalt dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:42:
[...]

Een showroommodel met 100.000 km in het eerste jaar? Zelfs een demo of een compagny car haalt dat toch niet?
Normaal blijven die wat langer bij de dealers plakken idd, misschien pas later op kenteken gezet, maar het was er oorspronkelijk iig eentje :p
(daarom heeft ie SA999)

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

fsfikke schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:48:
[...]

Jouw auto is er eentje die door BMW aan dealers geleverd is net na de introductie van de F10, een zogenaamde "Händler-Erstausstattung". Deze auto's zijn bedoeld om alle leuke nieuwtjes te showen en hebben daarom bijna alle opties aan boord :) Verder kom je dit soort uitrustingsniveaus eigenlijk alleen tegen op (ex-)huurwagens.

Dan heeft hij maar heeeel kort bij de dealer gestaan, want uit de documentatie kon ik herleiden dat hij vrijwel onmiddellijk nadat hij uit de fabriek kwam werd gekocht door een meubelwinkel. Gezien de enorme hoeveelheid kilometers moet het iemand in de sales-hoek zijn geweest, gezien de prijs van de auto was het vast geen Al Bundy-type. Hoe dan ook, ik verwacht niet dat ik ooit nog in zo'n rijk uitgeruste auto zal rondrijden. Ik wou er alleen niet mee wachten tot mijn pensioen - waarom de leukste dingen uitstellen als je ze nu kunt beleven? :)

Tenzij over twee of drie jaar de Händler-Erstausstattung (ik heb weer wat nieuws geleerd :)) van de nieuwe 7-serie wordt aangeboden, dan ga ik misschien wel twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Tomatoman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Dan heeft hij maar heeeel kort bij de dealer gestaan, want uit de documentatie kon ik herleiden dat hij vrijwel onmiddellijk nadat hij uit de fabriek kwam werd gekocht door een meubelwinkel. Gezien de enorme hoeveelheid kilometers moet het iemand in de sales-hoek zijn geweest, gezien de prijs van de auto was het vast geen Al Bundy-type. Hoe dan ook, ik verwacht niet dat ik ooit nog in zo'n rijk uitgeruste auto zal rondrijden. Ik wou er alleen niet mee wachten tot mijn pensioen - waarom de leukste dingen uitstellen als je ze nu kunt beleven? :)

Tenzij over twee of drie jaar de Händler-Erstausstattung (ik heb weer wat nieuws geleerd :)) van de nieuwe 7-serie wordt aangeboden, dan ga ik misschien wel twijfelen :P
Normaal gaan die niet zo snel de deur uit, ook omdat ze natuurlijk knijterduur zijn met al die opties en meteen na de introductie :p Maar als iemand genoeg centjes meeneemt kan natuurlijk alles. Die van jou zal een nieuwprijs van in de €80k hebben gehad in Duitsland.

Die 7-series met alles er op en er aan worden op dit moment heel hard geproduceerd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

[...]

Dat klinkt inderdaad nogal wonderlijk, erg wondelijk. Als je dit soort fratsen moet uithalen om de automaatbak te sparen, is er iets grondig mis. Een automaat is bedoeld om bij verkeerslichten in Drive te laten staan, met je voet op de rem. Als je niet wilt remmen, kun je bij sommige auto's desgewenst 'Auto hold' inschakelen, zodat hij hem automatisch op de parkeerrem zet wanneer je tot stilstand komt.

Het maakt voor de automaat zelf niks uit, wel voor het circuit waar de olie doorheen loopt en de lagers waar druk op komt te staan. Die bepalen hoe je uiteindelijk de automaat gaat voelen (na 10 jaar, 150.000-200.000km). Heeft niks met grondig mis zijn te maken of rare fratsen maar is gewoon een tip van de fabrikant zelf.
Die voet op de rem is wellicht leuk als je zelden of nooit hard rijdt maar doe je dat wel en rem je ook hard dan is dat niet zo heel goed meer. Los van de automaat, niet goed voor je remmen dus. Reden dat ik vorig jaar op M-performance ben overgestapt naar heel wat passen te hebben gereden (Stelvio, Timmelsjoch e.a.) en opeens piepende remmetjes begon te krijgen. Sindsdien geen last meer van. We hebben het dan wel over 230+ km/h Autobahn en in de sportstand de berg opknallen. Geen burgermansritjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben zo eens aan het googlen...
Ik kan zeer weinig vinden over BMW en Apple's Carplay?

De meeste merken hebben al modellen met Carplay of ze laten weten dat ze er mee bezig zijn.

Maar over BMW en Carplay kan ik verrekt weinig vinden?
Iemand hier daar iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
readytoflow schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:55:
Ik ben zo eens aan het googlen...
Ik kan zeer weinig vinden over BMW en Apple's Carplay?

De meeste merken hebben al modellen met Carplay of ze laten weten dat ze er mee bezig zijn.

Maar over BMW en Carplay kan ik verrekt weinig vinden?
Iemand hier daar iets over gehoord?
Met ConnectedDrive heb je in essentie dat toch al?

Ik vind zelf dat BMW en Mini in principe gewoon meedoen aan die ontwikkeling. Maar logisch zou zijn als ze dat als evolutie van ConnectedDrive doen.

Overigens wel slechte zaak als dat een Apple only feestje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Met ConnectedDrive heb je in essentie dat toch al?

Ik vind zelf dat BMW en Mini in principe gewoon meedoen aan die ontwikkeling. Maar logisch zou zijn als ze dat als evolutie van ConnectedDrive doen.

Overigens wel slechte zaak als dat een Apple only feestje blijft.
Wat ik ervan meegekregen heb (niet veel) is dat de onderhandelingen/samenwerking vrij stroef liepen en even op een laag vuurtje gezet zijn nu.
De support voor apps is wel sterk verbeterd de afgelopen jaren. Spotify etc. werkt gewoon heel mooi samen met iDrive, dat was vroeger nogal problematisch.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Wat ik ervan meegekregen heb (niet veel) is dat de onderhandelingen/samenwerking vrij stroef liepen en even op een laag vuurtje gezet zijn nu.
De support voor apps is wel sterk verbeterd de afgelopen jaren. Spotify etc. werkt gewoon heel mooi samen met iDrive, dat was vroeger nogal problematisch.
Oh ja, ik heb daar iets over gelezen. BMW (en andere fabrikanten) proberen Apple en Google buiten de deur te houden qua informatie delen. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
zneek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Oh ja, ik heb daar iets over gelezen. BMW (en andere fabrikanten) proberen Apple en Google buiten de deur te houden qua informatie delen. En terecht.
Ford draait Windows :o
Toyota is zelf met Linux bezig geloof ik.

Ik zie zelf liever ook een open standaard dan vendor locks enzo.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Andersom is Apple bezig om heel veel ervaren mensen uit de autoindustrie te recruiten. Ook bij BMW zijn al aardig wat talenten weggekaapt. Daarna vallen ze onder strikte geheimhoudingsplicht waardoor ze oud collega's/vrienden absoluut niet kunnen vertellen waar ze ongeveer aan werken. But something's up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Andersom is Apple bezig om heel veel ervaren mensen uit de autoindustrie te recruiten. Ook bij BMW zijn al aardig wat talenten weggekaapt. Daarna vallen ze onder strikte geheimhoudingsplicht waardoor ze oud collega's/vrienden absoluut niet kunnen vertellen waar ze ongeveer aan werken. But something's up...
Autofabrikanten willen vooral de CANBUS/voertuig data niet delen met andere partijen. BMW krijgt elke maand wel een verzoek van een of andere marketing partij die iets "leuks" met die data wil. Ook bijvoorbeeld de RDW wil wel graag bij die data om bijvoorbeeld meer dynamisch APK keuring dingen te doen. Maar die data beschermt BMW heel erg. Ik ben het daar helemaal mee eens en zou ook niet willen dat BMW al die data maar met Google / Apple gaat delen. Hou die deur maar lekker dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Raymond P schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Ford draait Windows :o
Toyota is zelf met Linux bezig geloof ik.

Ik zie zelf liever ook een open standaard dan vendor locks enzo.
Je koopt een auto van een specifieke fabrikant en bent vervolgens bang voor vendor lock-in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Je koopt een auto van een specifieke fabrikant en bent vervolgens bang voor vendor lock-in 8)7
Als ik een BMW koop dan wil ik daar niet verplicht een Iphone bij ja.
Ik heb ook geen navigatie/idrive in mijn huidige auto, omdat ik niet verplicht (verouderde) kaarten bij BMW wil kopen.

Dat snap je niet?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Je koopt een auto van een specifieke fabrikant en bent vervolgens bang voor telefoon vendor lock-in...

Voor mij niet heel gek - ik heb een bloedhekel aan iphones. Ik ben te gewend aan androids en vrij leven. Dus Zo'n vendor lock-in zou ik beschouwen als een BMW met een driecylinder-50pk met voorwielaandrijving van het formaat daihatsu cuore en slechtere wegligging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
wheez50 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Je koopt een auto van een specifieke fabrikant en bent vervolgens bang voor telefoon vendor lock-in...

Voor mij niet heel gek - ik heb een bloedhekel aan iphones. Ik ben te gewend aan androids en vrij leven. Dus Zo'n vendor lock-in zou ik beschouwen als een BMW met een driecylinder-50pk met voorwielaandrijving van het formaat daihatsu cuore en slechtere wegligging. :+
Je zou je iPhone kunnen aansluiten om vervolgens carplay te kunnen gebruiken. Allemaal vrije wil, geen reden voor irrationele Apple fobieën :)
Bij de nieuwe 7 krijg je zelfs een Android tabje erbij.

De Android variant van carplay wordt overigens ook als optie bekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De Android variant is net zo vervelend voor Apppe gebruikers.

Het niet kúnnen gebruiken van een optie is meh.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat kunnen ze bij BMW toch sexy lijnen ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ywoDNwTgFdrsB4SrpgCf1o2a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
fsfikke schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:23:
[...]
Bij de nieuwe 7 krijg je zelfs een Android tabje erbij.
Maar als het goed is staat daar speciaal gemaakte software op zodat het speciaal met de 7 serie samenwerkt en verder niks :9.
Het is overigens wel een samsung tablet mocht je dat nog niet weten :P.
Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:39:
Blijft mooi ja :).

[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 16-07-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52
Vandaag het heuglijke nieuws gekregen dat mijn bestelde 420d gran coupe in de garage geleverd is, een maand eerder dan voorzien. :D
Woensdag afhalen, zal eens kijken of ik wat fotos kan maken, al betreft het een zeer sobere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:53:
[...]
Als ik een BMW koop dan wil ik daar niet verplicht een Iphone bij ja.
Ik heb ook geen navigatie/idrive in mijn huidige auto, omdat ik niet verplicht (verouderde) kaarten bij BMW wil kopen.

Dat snap je niet?
Je bent toch niet verplicht om kaarten te kopen? Dat ze niet erg bijgewerkt zijn, is helaas wel waar.

In een beetje Toyota Aygo is de telefoonintegratie een stuk verder dan bij BMW trouwens. Niks mis met de belfunctie in een BMW, maar e-mail lezen is er bij mij (Android) niet bij, bijvoorbeeld. Schijnt bij de Aygo zelfs zo te worden (maar het kan ook een verkooppraatje geweest zijn) dat je alles wat je op je telefoon ziet, op je autoscherm te zien kriijgt, waardoor je bv je telefoon als navigatie device kan gaan gebruiken...

@Wilibrord: Mooi spul man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
timmie271 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:00:
[...]

Maar als het goed is staat daar speciaal gemaakte software op zodat het speciaal met de 7 serie samenwerkt en verder niks :9.
Het is overigens wel een samsung tablet mocht je dat nog niet weten :P.
Ik meen me te herinneren dat je wel uit de BMW app kon komen, maar is al weer een tijdje terug dat ik met dat ding gespeeld heb.
Raymond P schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:38:
De Android variant is net zo vervelend voor Apppe gebruikers.

Het niet kúnnen gebruiken van een optie is meh.
Daarvoor is het toch een optie 8)7 Als je het niet wilt bestel je het niet :p

En omdat ie er in het wild zo sexy uitziet een foto'tje van vanmiddag:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Jisk40rS7y2yxTSLClEtykJO/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Toff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:10:
[...]
In een beetje Toyota Aygo is de telefoonintegratie een stuk verder dan bij BMW trouwens. Niks mis met de belfunctie in een BMW, maar e-mail lezen is er bij mij (Android) niet bij, bijvoorbeeld. Schijnt bij de Aygo zelfs zo te worden (maar het kan ook een verkooppraatje geweest zijn) dat je alles wat je op je telefoon ziet, op je autoscherm te zien kriijgt, waardoor je bv je telefoon als navigatie device kan gaan gebruiken...
Die hebben telefoonlink of iets dergelijks. Dus zonder telefoon had je dacht ik geen navigatie en dergelijk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
fsfikke schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:15:

Exact. En daarom zie ik liever een open standaard die met alle devices werkt.
Vooral omdat ik daar een bijzonder grote behoefte aan heb. Zo groot dat dat mij de drempel over zou kunnen duwen naar het aanschaffen van een nieuwe BMW.
Toff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Je bent toch niet verplicht om kaarten te kopen? Dat ze niet erg bijgewerkt zijn, is helaas wel waar.
Ik zou graag kaarten van een ander kunnen kopen, die wel bijgewerkt zijn.
Of een protocol om dat display te connecten met random device.

Ik heb een paar duizend kilometer in een E60 met kaarten uit 2008 gereden en kan je vertellen dat updaten wel een verplichting is als je je bestemming soepel wilt bereiken.
Het resultaat was dat mijn telefoon tegen het display aan stond, wat niet praktisch is want dat valt constant om.

Ftr: ik gebruik al een tijdje het (levensgevaarlijke) Waze, wat eigenlijk wel bevalt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
timmie271 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:16:
[...]
Die hebben telefoonlink of iets dergelijks. Dus zonder telefoon had je dacht ik geen navigatie en dergelijk :9.
Jawel hoor, voor zo'n 500 euro bouwen ze een unit in de flessenhouder in het dashboardkastje. Werkt prima.
Raymond P schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Ik heb een paar duizend kilometer in een E60 met kaarten uit 2008 gereden en kan je vertellen dat updaten wel een verplichting is als je je bestemming soepel wilt bereiken.
Het resultaat was dat mijn telefoon tegen het display aan stond, wat niet praktisch is want dat valt constant om.
Hm, er was een tijd dat ik half Europa doorkruiste met slechts een lijstje van plaatsnamen. Je keek op een papieren kaart (ook meestal geen nieuwe) waar je ongeveer moest zijn en als het echt niet lukte, kon je het altijd aan iemand vragen...
Voor de bevestiging van je telefoon in de auto zijn heel veel veilige oplossingen. Zelf was ik altijd tevreden met pasklare oplossingen van Brodit. Tegenwoordig ligt mijn telefoon vrij stabiel op de plek van de vroegere asbak, met een app voor flitspalen etc. die vooral akoestisch alarmeert. Heel veilig hoor. O-)

[ Voor 58% gewijzigd door Toff op 16-07-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
[...]

Ik meen me te herinneren dat je wel uit de BMW app kon komen, maar is al weer een tijdje terug dat ik met dat ding gespeeld heb.

[...]

[afbeelding]
dat chroom :r lijkt wel een merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
418O2 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:42:
[...]
Vorige 7 serie had ook van die chromen randen voorop hoor :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
418O2 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:42:
[...]
Hoewel ik zelf tig jaar "shadow line" rijd, kan ik zo'n mooi chroomrandje ook best waarderen. Sterker nog, mijn eerste Bimmer (E30) was (gewoon) zwart, met chrome en dat was voor mij nog steeds de mooiste. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Toff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:38:
[...]

Hm, er was een tijd dat ik half Europa doorkruiste met slechts een lijstje van plaatsnamen. Je keek op een papieren kaart (ook meestal geen nieuwe) waar je ongeveer moest zijn en als het echt niet lukte, kon je het altijd aan iemand vragen...
Voor de bevestiging van je telefoon in de auto zijn heel veel veilige oplossingen. Zelf was ik altijd tevreden met pasklare oplossingen van Brodit. Tegenwoordig ligt mijn telefoon vrij stabiel op de plek van de vroegere asbak, met een app voor flitspalen etc. die vooral akoestisch alarmeert. Heel veilig hoor. O-)
Bij mij rennen ze weg als ik beleefd om de weg vraag. Of ze negeren mij gewoon. :9
Tijdsdruk en efficiëntie maken filevermijding en de snelste route voor mij wel belangrijk. De rijkswegen zijn overigens het probleem niet.

De E60 was niet van mij, zelf heb ik inderdaad ook een Brodit clip met daarop een generieke houder geschroefd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Wij hebben een E60 LCI met kaarten uit 2014 inclusief filewaarschuwingen en dergelijke dus dat is wel prettig :).

Met de vorige E60 hebben we 4 jaar lang met kaarten uit 2009 gereden en daar gingen we het vaakst de mist mee in omdat ie alleen de pijlfunctie had en niet zo'n mooie kaart als we nu hebben :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mijn E61 die ik nu een dikke maand heb heeft kaarten uit 2015 (CCC navi pro). Daarvoor eigenlijk altijd Waze gebruikt. Er is voor mij nog geen moment geweest waarop de kaart niet correct was. Toegegeven, ik vind Waze er wel een stukje beter uitzien en het werkt wat sneller, maar ik ga nu voor het gemak van de ingebouwde navi.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
De kaarten die BMW afgeeft zijn overigens altijd al een paar jaar oud. Dus die BMW als 2015 verkoopt hebben vaak het kaartmateriaal van 2012/2013 ofzo. Op zich allemaal geen ramp maar het feit is wel dat veel systemen op de telefoon een stuk beter up-to-date zijn. Desalniettemin gebruik ik ook de ingebouwde navi. Vaak toch makkelijker en de keer dat het fout gaat dan vloek ik maar een keer.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Gisteravond de juiste CCC navi 2015 gevonden. Net gebrand en werkt perfect.

Oude DVD was van 2007...toen bestond ons huis nog niet eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:39:

[afbeelding]
wanneer mogen we de eerste verwachten... ;)
[...]

[afbeelding]
ik mis ordinair...

[ Voor 33% gewijzigd door vhal op 17-07-2015 13:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Zo, auto eindelijk weer terug van de poetser, resultaat mag er zeker wezen :)

Auto is gewassen, gepolijst (koplampen ook gepolijst) en voorzien van mohs en cancoat coating
Interieur heb ik zelf al opgeknapt, alleen is er nog even een extractor over de plafond bekleding gehaald

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DDD1DC40-FEDB-4700-97DA-F997885B85FA_zpsrmnjn6ur.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/32105FD4-3A9B-4814-9A35-3DD9C0786305_zpsovaj3fna.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/2AE124A9-D85A-487B-A193-4448965862CE_zps1myqerew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/E2C11700-F478-40D5-B3AF-B163CD3D9671_zpss9qk7ybe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/36B362AA-C4A5-42FF-8781-4E0EF4152721_zpsvbiye1ri.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/18F84C8C-86C1-4041-B55F-7F1A702BBF4B_zpsqxfqgcsc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/24D0453C-2694-49DD-873C-694A53661A5B_zpscmndjnas.jpg

Morgen naar de BMW garage voor een set zwarte nieren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:57:
Morgen naar de BMW garage voor een set zwarte nieren :*)
Gelukkig valt over smaak te twisten, maar als je een kampbak van deze nette 3er wilt maken, moet je zwarte nieren monteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Op dit model zou ik ook geen zwarte nieren monteren.. Ik vind de zwarte nieren enkel op de laatste generatie modellen goed passen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:42
Zwarte nieren moeten bij de kleur passen. Echter is zwart op zwart zelden een goede combinatie omdat de kleur/structuur onderling toch afwijkt. Hoogglans vs mat bijvoorbeeld.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
MrFl0ppY schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:59:
Zwarte nieren moeten bij de kleur passen. Echter is zwart op zwart zelden een goede combinatie omdat de kleur/structuur onderling toch afwijkt. Hoogglans vs mat bijvoorbeeld.
Daarom heb ik ook de originele 'performance' versie besteld, die zijn in caressorie kleur
Wil eigenlijk een beetje af van dat 13-in-een-dozijn idee, dus een beetje persoonlijke tint eraan geven, mocht ik het zelf uiteindelijk ook niets vinden trek ik ze er gewoon weer uit en plaats ik de originele terug ;)

Overigens is ook een stadslicht kapot waardoor de corona ringen het dus niet doen aan een kant, hopelijk kunnen ze die ook meteen vervangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:57:
Zo, auto eindelijk weer terug van de poetser, resultaat mag er zeker wezen :)

Auto is gewassen, gepolijst (koplampen ook gepolijst) en voorzien van mohs en cancoat coating
Interieur heb ik zelf al opgeknapt, alleen is er nog even een extractor over de plafond bekleding gehaald
Ziet er erg mooi uit d:)b
FabianGTI schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Overigens is ook een stadslicht kapot waardoor de corona ringen het dus niet doen aan een kant, hopelijk kunnen ze die ook meteen vervangen :X
Ga je de originele led erin doen of een mooie witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Unknown Alien schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Ziet er erg mooi uit d:)b

[...]

Ga je de originele led erin doen of een mooie witte?
Thnx!

Even kijken wat de originele (gloeilampjes?) kosten, anders zet ik die er gewoon even in
Ben er nog niet uit of ik dat LED nou wel zo mooi vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Kleur Zwart na een goeie detailing vind ik toch wel het mooiste uitkomen. Ik heb de arctic blue als kleur lak. Daar komt het midner mooi uit.

Voordeel is dat je krasjes ook amper ziet :P

60 euro meen ik per lampje bij de dealert. Dat moest me zwager laatst betalen voor ze e90 lci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Unknown Alien schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:28:
Kleur Zwart na een goeie detailing vind ik toch wel het mooiste uitkomen. Ik heb de arctic blue als kleur lak. Daar komt het midner mooi uit.

Voordeel is dat je krasjes ook amper ziet :P

60 euro meen ik per lampje bij de dealert. Dat moest me zwager laatst betalen voor ze e90 lci
€ 60!!! Het zijn gewone gloeilampjes :S

Ik betaalde €25 bij de BMW dealer in Polen incl. plaatsen, hier misschien iets meer, maar €60 lijkt me wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Jammer dat je die mooi gepoetste auto nu gaat ontsieren met zo'n ordinaire zwarte grille :F. Sorry dat ik het recht voor zijn raap zeg, maar ik vind het zonde bij deze auto, het past gewoon niet bij de rest van het (mooie d:)b) uiterlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Tomatoman op 20-07-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die navi update is allemaal leuk en aardig maar de N201 stopt echt na Uithoorn richting Mijdrecht. Dat is in een 116i f20 normaal scherm. A5 Amsterdam<>Badhoevedorp ook goed. N201 eerste stuk vanaf Uithoorn ok maar dan stopt het terwijl de weg doorgaat. Bij VW Golf 7 is het gelukkig goed gegaan en daar is de update met resultaat een volledige N201.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dat is omdat de wereld bij Uithoorn stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
The_MAN schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:43:
[...]

€ 60!!! Het zijn gewone gloeilampjes :S

Ik betaalde €25 bij de BMW dealer in Polen incl. plaatsen, hier misschien iets meer, maar €60 lijkt me wel erg veel.
Dat is voor die corona ringen.
Tomatoman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Jammer dat je die mooi gepoetste auto nu gaat ontsieren met zo'n ordinaire zwarte grille :F. Sorry dat ik het recht voor zijn raap zeg, maar ik vind het zonde bij deze auto, het past gewoon niet bij de rest van het (mooie d:)b) uiterlijk.
Mag je best zeggen en vinden hoor. Mij kwets je er niet mee :D

Ik vind het mooier staan dan die ordinaire nieren met chrome ;)
Tomatoman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:40:
Dat is omdat de wereld bij Uithoorn stopt :P
hahaha the end is nearrrrr

Die n201 stond er ook niet op bij de 2013 navi. Nu ik de 2015 ben ik wel benieuwd of die er nu wel goed opstaat.
Ik kom er wel eens aangezien me broertje in dat gat woont :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Als ze daar vanmiddag mee komen gaat dat hele feest dus niet door, dan bestel ik wel die Ledjes, die zijn dan nog goedkoper :/
Kreeg al wel te horen dat ze er ongeveer een half uur mee bezig zijn om die lampjes te vervangen, goed weggewerkt kennelijk
Tomatoman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Overdrijven is ook een vak, als een auto volgens jou al ordinair wordt als je enkel de grill aanpast (er vanuit gaande dat je op mijn post reageert)
De ene vind de auto met zwarte nieren een kamperbak, de ander vind de auto met chromen nieren weer een turkenbak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Matgrijze nieren dus, iedereen blij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001

Edd

FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Als ze daar vanmiddag mee komen gaat dat hele feest dus niet door, dan bestel ik wel die Ledjes, die zijn dan nog goedkoper :/
Kreeg al wel te horen dat ze er ongeveer een half uur mee bezig zijn om die lampjes te vervangen, goed weggewerkt kennelijk
Dat valt wel mee. Aan de bestuurderskant is wel wat lastiger ivm het luchtfilterhuis. Maar verder kapje eraf, stekker losmaken, lampje eruit draaien, nieuw lampje erin, stekker erop klikken en kapje er weer op.
Oh en het zijn gewoon H8 lampjes die overal verkrijgbaar zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Unknown Alien schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:35:
[...]

Dat is voor die corona ringen.

[...]
Ja, maar de ringen in zijn wagen hebben 1 klein gloeilampje dat ze laat opgloeien :) Neem aan dat de ringen (plastic licht geleiders) zelf niet kapot zijn...

Als het een half uur duurt om erin te zetten, dan kom je wel op de €60 inderdaad... Zo'n €100 per uur inmiddels bij de BMW dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Radiant schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:04:
Of wat dacht je van transparante? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Zijn inderdaad gewone corona ringen, die zijn zelf niet kapot, enkel het lampje ;)
Overigens ging gister de andere kant ook ineens uit, ook lampje kapot, maar gek genoeg deed hij het later wel weer :/

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/1FC8BD64-5668-4B49-8596-8F2F627E6825_zpsmtnaa5pm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Radiant schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:04:
Maar goed dat ik geen auto koop om iedereen blij te maken .Scheelt me een hoop centen hahaha :+

Iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening en mag die ook geven als iemand zijn auto publiekelijk plaatst d:)b
The_MAN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Ja, maar de ringen in zijn wagen hebben 1 klein gloeilampje dat ze laat opgloeien :) Neem aan dat de ringen (plastic licht geleiders) zelf niet kapot zijn...

Als het een half uur duurt om erin te zetten, dan kom je wel op de €60 inderdaad... Zo'n €100 per uur inmiddels bij de BMW dealer!
Idd de uurloon bij de dealer is erg merkbaar op je factuur. Doe ik alleen als ik er zelf niet uitkom of vertrouw.
Zoals een tijd terug met een nieuwe turbo....was garantie overigens.

Bijrijders kant zou je zonder wiel verwijderen kunnen doen idd. Althans als ik mag geloven wat ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:32:
Zijn inderdaad gewone corona ringen, die zijn zelf niet kapot, enkel het lampje ;)
Overigens ging gister de andere kant ook ineens uit, ook lampje kapot, maar gek genoeg deed hij het later wel weer :/

[afbeelding]
Deze lampjes gingen bij mij vorig jaar ook snel achter elkaar kapot. Bij dealer (Hans Severs) laten vervangen, kostte 55 euro per stuk. De lampjes die vast zitten in een houder kosten 30 euro + 25 euro arbeid.

Bij de pre-lci e90 is het vervangen zelf lastig, het wiel moet er van af en de modderkuip moet los, dus ik vond het nogal meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
donaldo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Deze lampjes gingen bij mij vorig jaar ook snel achter elkaar kapot. Bij dealer (Hans Severs) laten vervangen, kostte 55 euro per stuk. De lampjes die vast zitten in een houder kosten 30 euro + 25 euro arbeid.

Bij de pre-lci e90 is het vervangen zelf lastig, het wiel moet er van af en de modderkuip moet los, dus ik vond het nogal meevallen.
Lijkt erop dat de e90 stuk moeilijker is dan de e61, want ik kon er zo bij van boven... Herinnert mij toen ik taxi reed en de E-klasse taxi een kappotte halogen koplamp had, monteur was er zeker een half uur mee bezig om te vervangen!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
The_MAN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Lijkt erop dat de e90 stuk moeilijker is dan de e61, want ik kon er zo bij van boven... Herinnert mij toen ik taxi reed en de E-klasse taxi een kappotte halogen koplamp had, monteur was er zeker een half uur mee bezig om te vervangen!!! |:(
Hier zie je hoe het gaat bij een pre-lci: link

Bij een lci e90 en e60/e61 kan het gewoon via de motorruimte, dus dat kan je makkelijk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Je hoeft niet persé het hele paneel los te halen. In het paneel zitten kleppen waardoor je precies bij de koplampen en mistlampen kan.
Je kan ze zien zitten op 02:00 in de video.
Dit lukt ook nog wel met de wielen gemonteerd als je flink lenig en niet al te groot bent.

Ideaal is het niet en je hebt geduld (of een klein vriendinnetje) nodig, maar het kan.

Bij een E60 (6 cil in ieder geval) is er trouwens ook niet al te veel ruimte als je via de motorruimte gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FabianGTI schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:32:

[afbeelding]
Als het halogeenlampjes zijn, is dat makkelijk te verklaren. Die willen weleens opnieuw vastsmelten na doorbranden. Maar een lang leven zal ook dat lampje niet meer hebben.
Raymond P schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:12:
Je hoeft niet persé het hele paneel los te halen. In het paneel zitten kleppen waardoor je precies bij de koplampen en mistlampen kan.
Je kan ze zien zitten op 02:00 in de video.
Dit lukt ook nog wel met de wielen gemonteerd als je een flink lenig en niet al te groot bent.

Ideaal is het niet en je hebt geduld (of een klein vriendinnetje) nodig, maar het kan.

Bij een E60 (6 cil in ieder geval) is er trouwens ook niet al te veel ruimte als je via de motorruimte gaat.
Bij een E9x lukt het mij ook nog wel zonder het wiel eraf te halen. Ik heb bij een collega al eens z'n dimlicht vervangen via dat klepje. Het helpt alleen wel om met z'n tweeën te zijn, dan kan de ander vanaf boven aanwijzingen geven. En je moet, als je links vervangt het stuur helemaal naar rechts draaien, en als je rechts vervangt, even helemaal naar links sturen. Dan heb je de meeste ruimte om erbij te kunnen.

Maar ik ben dan altijd wel blij met m'n E36, daar heb ik meer dan genoeg ruimte. Alleen het kapje is een beetje lastig van de koplamp af te krijgen, maar als die weg is, heb je volop ruimte.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Werk ruimte is gewoon erg fijn. Wiel eraf halen is nog geen 10 min. werk met een vinger in je neus. Zet hem op een as steun en je kan veilig aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Raymond P schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:12:
Bij mijn E61 (535d) gaat dat dus echt niet lukken. De D1S en H8 lampen krijg je er niet in en uit zonder de koplamp unit te demonteren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Als ik zelf de lampjes moet vervangen haal ik gewoon even het wiel eraf, heb niets voor niets destijds een luchtsleutel gekocht :P

Vanmiddag even kijken wat ze kosten, anders toch maar de led variant kopen
Pagina: 1 ... 121 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.