Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.680 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Raar dat de rolbeugels bij de eerste foto al omhoog staan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Gaaf als je dit kunt!
Maar ben wel benieuwd hoe hij zijn weg vervolgt, 360 en weer verder knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hij blijft wel mooi lachen trouwens ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09

Typhone

Who Dares Wins

Het Fantoom schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:14:
Gaaf als je dit kunt!
Maar ben wel benieuwd hoe hij zijn weg vervolgt, 360 en weer verder knallen?
Als hij te ver omhoog komt en schuin landt dan vrees ik dat hij niet veel verder meer gaat knallen. Zeer schadelijk voor je onderstel dit. Mits je hard genoeg gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ajhaverkamp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:11:
Raar dat de rolbeugels bij de eerste foto al omhoog staan.
Die rolbeugels worden door klappen of hoge zijwaardse krachten geactiveerd. Het is niet ongewoon dat ze met een stoepje pakken oid al omhoog klappen. Maar aangezien er geen beschermkappen meer op zitten, vermoed ik eerder dat de eigenaar ze vooraf al omhoog heeft laten komen. Ze zijn met een computer namelijk te triggeren. Op zich wel een verstandig idee. Ze klappen snel uit, maar zeker op het circuit wil je toch geen risico nemen.

Overigens kan hij na deze actie hard rijden wel vergeten. Z'n vooras is op z'n minst ontzet.

Hij maakt ook een beste klap, want op de derde foto zie je dat het tonneau ontgrendeld is geraakt, iets wat echt niet zomaar gebeurd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:22
Tussen al het gelul door over wielen en filters, even twee foto's van na het wassen vanavond!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/5wick5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bf3pyh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Alleen gewassen of ook wezen detailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
De achtergrond doet mij denken aan een stukje weg bij Bob en carclean. :)
Je auto staat er netjes bij. Vooral je velgen, die lijken wel nieuw zeg.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 14:25
Die velgen staan hem ook erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo eindelijk eens aan het tinten geslagen. Voor mijn auto wil ik graag een zo BMW OEM mogelijk tint. Kan iemand mij vertellen hoeveel procent dat is? Ik zie vooral mensen 20% en 35% opperen maar geen definitieve uitslag. :)

Een goed voorbeeld zoals ik het ook wil hebben is de tint van duderuud.
duderuud schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:18:
Zo, ramen laten tinten, auto is nu wel af :)

En eindelijk eens de moeite genomen om foto's te maken van mijn auto, dat heb ik bij mijn vorige auto's nooit gedaan en daar baal ik nog steeds van.

BeeEmWee
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Alleen het chrome pijpje en de getinte ramen heb ik laten monteren...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Arno90 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:44:
Tussen al het gelul door over wielen en filters, even twee foto's van na het wassen vanavond!

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie wagen, hele mooie velgen (imho de mooiste voor dit model)
Persoonlijk ben ik meer fan van de shadowline ipv het chroom, maar je kan niet alles hebben natuurlijk..

Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Unknown Alien schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:34:
Alleen gewassen of ook wezen detailen?
Heb de auto alleen gewassen. Ben er met een uurtje altijd wel weer zat van 😅

De velgen zitten her en der wel wat plekjes maar mag niet klagen, voor een auto van ruim 9 jaar oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ZOnde, Zo'n kleur vraagt om een goeie detailing. Dat is idd 1 dag werk, maar als je het goed doet en goeie wax (hoeft niet duur te zijn) Dan zit dat er wel 5 maanden op.

ALs je hem dan ff wast dan is het drie dubbel splinggggg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1dag werk is wel erg optimistisch ;) .

Ik ben nu al 3 hele dagen bezig met mijn e46 sedan. En dan moet ik de ruiten en het interieur nog. :D .

Maar na een goede detail heb je er de eerste maanden idd. bijna geen werk meer van. En blinkt ie na elke wasbeurt weer als nieuw.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Unknown Alien schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:31:
ZOnde, Zo'n kleur vraagt om een goeie detailing. Dat is idd 1 dag werk, maar als je het goed doet en goeie wax (hoeft niet duur te zijn) Dan zit dat er wel 5 maanden op.

ALs je hem dan ff wast dan is het drie dubbel splinggggg :+
Ga ik ook zeker nog een keer doen! (Of laten doen). Helaas op dit moment krap in tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn waggie afgelopen weekend gewassen, klei en wax. Zag er weer uit als nieuw;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSC_1052.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSC_1057.jpg
*O*

Perfecte manier ook om kleine schades etc te controleren. Had hem nog geen "grote" (complete middag, niet echt compleet vergeleken met 3 dagen detailen :D) beurt gegeven sinds ik auto in december gekocht heb.... Op wat kleine steenslag (en een klein krasje op de achterbumper na) ziet lak er echt top uit.

Wat overigens wel echt vervelend is aan witte auto's; je wordt compleet getikt in de felle zon. Als je wegkijk zie je alleen zwarte vlekken na een poosje. Zonnebril op doet wonderen maar ziet er wat debiel uit 8)7.

[ Voor 60% gewijzigd door Tortelli op 11-08-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:01
Net terug uit Italië (met het vliegtuig), auto even geïnspecteerd: best ranzig, maar geen vogelkak op het dak gelukkig. Alleen op het raam maar dat verwijder ik morgen wel even.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:22:
Mijn waggie afgelopen weekend gewassen, klei en wax. Zag er weer uit als nieuw;
[afbeelding]
[afbeelding]
*O*

Perfecte manier ook om kleine schades etc te controleren. Had hem nog geen "grote" (complete middag, niet echt compleet vergeleken met 3 dagen detailen :D) beurt gegeven sinds ik auto in december gekocht heb.... Op wat kleine steenslag (en een klein krasje op de achterbumper na) ziet lak er echt top uit.

Wat overigens wel echt vervelend is aan witte auto's; je wordt compleet getikt in de felle zon. Als je wegkijk zie je alleen zwarte vlekken na een poosje. Zonnebril op doet wonderen maar ziet er wat debiel uit 8)7.
Ziet er altijd mooi uit zo een schone witte. En het loont zich ook echt de moeite om hem goed te verzorgen, ik had nu een tijdje een 750Ldx, en hoe de lak daarvan er al uitziet na amper 6000 km en tig wasstraten :X

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mYJp91opZOnVIJeji23Dj6ha/full.jpg
Lekker Hollands op de camping _O-

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Heb ook wat mooie Z4'tjes en Z3'tjes gezien uit Nederland in Italië, niet van hier denk ik want dan hadden we wel al foto's gezien.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Bandenvraagje. Ik heb nieuwe voorbanden nodig op mijn 5-serie Touring (F11) in de maat 245/40R19. Run-flat bevalt mij prima, alleen de prijs niet zo. Wat zijn bij de A-merken de aanraders in deze maat, zowel run-flat als niet run-flat? Het gaat om zomerbanden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

Ziet er altijd mooi uit zo een schone witte. En het loont zich ook echt de moeite om hem goed te verzorgen, ik had nu een tijdje een 750Ldx, en hoe de lak daarvan er al uitziet na amper 6000 km en tig wasstraten :X

[afbeelding]
Wat dacht je, laat ik even tussen neus en lippen door een dikke 7-er zien? :D
Prachtige baan heb jij toch :*)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Arno90 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:49:
[...]

Ga ik ook zeker nog een keer doen! (Of laten doen). Helaas op dit moment krap in tijd.
Zelf doen vind ik wel leuk, maar zoals gezegd kost je een dag of 2 avonden.

Laten doen zal wat kosten. Als iemand mij zou vragen om het te laten doen dan reken ik 400 voor een dag.

Ik heb originele 17" BMW e46 velgen TK staan. Bij interesse PM. Staan nu op bmw3serie en bimmer fora TK.

MP wacht ik ff mee. Die kopers willen dat je geld meegeeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Tomatoman schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:26:
Bandenvraagje. Ik heb nieuwe voorbanden nodig op mijn 5-serie Touring (F11) in de maat 245/40R19. Run-flat bevalt mij prima, alleen de prijs niet zo. Wat zijn bij de A-merken de aanraders in deze maat, zowel run-flat als niet run-flat? Het gaat om zomerbanden.
WIj hadden op de F10 Dunlop Sport Maxx RT banden. Wel de normale (geen runflat) banden. Je hebt hier best veel grip mee maar ze slijten toch redelijk snel.
De Michelin Pilot Sport 3 is ook veel aangeraden in deze klasse maar die kan ik niet beoordelen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:30:
[...]

[afbeelding]
Je hebt 'm toch wel met die remote parking-feature tussen die bomen gezet? :+

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Weet iemand of NL dealers op aanvraag een integration level (i-level/i-step) update uitvoeren? Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben nog steeds aan het kijken om een aantal dingen te laten "coden" alsmede alle software volledig up-to-date te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn iDrive de één na nieuwste update geïnstalleerd (UPD05021), want de nieuwste (UPD05062) geeft aan dat deze niet compatible is (klopt, want ik zit op NBT_B en dit kan alleen verholpen worden door een integration level update, werkt pas geloof ik vanaf NBT_G). Mijn ervaring met sommige dealers is dat zij volgens mij niet eens weten dat zoiets bestaat en andere zijn er vrij makkelijk in.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zat toevallig naar een F10 te kijken, en mij viel het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3zsIBJ9PjANOPVHnYukrQRT6/full.png

De streepjes in de teller. Dat heb ik niet eerder gezien. Iemand enig idee hoe/wat/waarom? Normaal is het afaik zo:

Afbeeldingslocatie: http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=495670&d=1299866216

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik ken die extra steepjes enkel van modellen waar de teller omgetoverd is naar MPH ipv KPH, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://l.yimg.com/dv/izp/bmw_7_series_750li_sedan_2009_dashboard_instrumentcluster.jpg

Streepjes zonder extra snelheidsaanduiding zijn me niet bekend. :P

• S_Chief
  • Niet online
Idd, vind het ook zo apart. :p

• ETzPliskin

ETzPliskin

Welke F10 was het? Eentje bij de dealer?

• S_Chief
  • Niet online
Nee, staat bij een occassioncentrum. Voor de rest wel een mooie wagen, maar dit snap ik niet.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De binnenstreepjes zijn ook hetzelfde als de buitenstreepjes, dus met mph heeft het verder niks te maken. Is het misschien een vroege auto en hadden die een wat ander dashboard?

Signatures zijn voor boomers.

• S_Chief
  • Niet online
Juli 2012, dus niet heel nieuw, maar ook niet zo oud.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Inderdaad wel vreemd. Ik kan ook geen enkele afbeelding vinden die hetzelfde heeft. Misschien een aftermarket iets? Al lijkt het mij wel vreemd.

• fsfikke
  • Niet online
Vreemd inderdaad, misschien een softwarematige weergave, maar zo ken ik het ook niet. Je hebt geen VIN ofzo he?

• S_Chief
  • Niet online
Nope, helaas. Ik kan anders wel eens een mailtje sturen, misschien dat ze die wel willen geven.

EDIT: mailtje gestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 13-08-2015 14:03 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De huidige F10 heeft er veel meer streepjes. :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4275.JPG

• S_Chief
  • Niet online
Dat is dan ook de F10 met het digitale dashboard, daar kan het allemaal zo gek als je wilt. :p

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Dit is een ander instrument panel dan de bovenstaande afbeeldingen, merk op dat de zilveren ring volledig (fysiek) doorloopt ipv digitaal.

[ Voor 67% gewijzigd door 0fbe op 13-08-2015 14:11 ]

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

wjjkoevoets schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:41:
Weet iemand of NL dealers op aanvraag een integration level (i-level/i-step) update uitvoeren? Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ik ben nog steeds aan het kijken om een aantal dingen te laten "coden" alsmede alle software volledig up-to-date te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn iDrive de één na nieuwste update geïnstalleerd (UPD05021), want de nieuwste (UPD05062) geeft aan dat deze niet compatible is (klopt, want ik zit op NBT_B en dit kan alleen verholpen worden door een integration level update, werkt pas geloof ik vanaf NBT_G). Mijn ervaring met sommige dealers is dat zij volgens mij niet eens weten dat zoiets bestaat en andere zijn er vrij makkelijk in.
Ze zijn er niet zo happig op, het schijnt een paar uur te duren om de I-level te updaten. Maar jij hebt wel een goede reden, heb meerdere (Amerikaanse) gasten gezien die om die specifieke reden een upgrade kregen.

En ja, de ene dealer is er makkelijker in dan de andere.

Zelf moet ik dat ook eens laten uitvoeren, nu al 2 keer gehad dat de voice-command knop niks meer deed (en ook de stem van de navigatie weg is).

Motor-Forum.nl

• S_Chief
  • Niet online
TimC schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:11:
Dit is een ander instrument panel dan de bovenstaande afbeeldingen, merk op dat de zilveren ring volledig (fysiek) doorloopt ipv digitaal.
Je hebt gelijk, dan hebben we deze nog:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-5er-F10-Interieur-23.JPG

Volgens mij is degene die ik als voorbeeld liet zien een met het uitgebreide display.

Ik ken drie mogelijkheden:
1. Normaal
2. Uitgebreide display
3. Volledig digitaal

Maar die met die extra streepjes.. Ik herken 'em niet. Lijkt op een normale maar dan met wat extra ofzo, erg apart.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eLLUgMHqFnnUFvP1hl3KtIgN/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 13-08-2015 14:26 ]

• fsfikke
  • Niet online
Volgens mij is het een 62109312040 met een softwarematige instelling om die streepjes te laten zien.

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet voldoende:
Modellbezeichnung: 528i
Ausführung: USA
Fijn. :/ Het ding is volledig omgebouwd want je ziet er niets meer aan af (geen side markers oid). Die laat ik mooi staan. Voor de rest is het echt een prachtwagen. Zat precies goed in de opties. Ik ga er niet aan beginnen want er zijn zeker een aantal dingen die USA-specifiek zullen zijn.

EDIT: valt mij wel op dat de M sportkit gewoon af fabriek is, daar zitten dan geen side markers meer op in de USA?

Volgens mij zijn de lijnen gewoon fysiek aangebracht, en wisselen de getallen (en de tekst km/h mph) van plaats als je het wilt wijzigen.

[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 13-08-2015 14:40 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan nog klopt het niet helemaal. Een 62109312040 was fsfikke zegt is dit. De achtergrond zal wel iets van een LCD zijn maar de buitenste ring streepjes lijkt toch permanent te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://interkrama.ru/upload/iblock/014/IMG_2100_.jpg

Een MPH dashboard is dit. Daar zie je veel minder streepjes in de buitenste ring. Dus die zijn niet identiek.
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/n4e_kaY4E0I/hqdefault.jpg

• fsfikke
  • Niet online
Als het origineel een MP/H Kombi is klopt het typenummer idd niet. Dan is het eerder een 62109291411 of 62109312038, die handmatig naar KM/H omgezet is.

• S_Chief
  • Niet online
Te vreemd iig, deze blijft mooi daar staan. Bedankt voor het meezoeken heren.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Overigens heb ik een donkerbruin vermoeden dat dit echt heel doe-het-zelf is. Het lijkt op de foto (van de onbekende tellerplaat) alsof de middelste streep boven (die van 130km/u@12uur) dik is. Dat zou betekenen dat de buitenring van een MPH cluster is (die hebben namelijk 80 MPH boven als dikke streep) een KMH cluster heeft een dunne streep boven.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien een linkje naar de auto in kwestie?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik denk zoals TimC zegt, dat het MPH was en daaronder de KMH. Maar iemand in Nederland wilde dat niet en heeft dus waarschijnlijk laten aanpassen van MPH naar KMH en dat de streepjes in de binnenste ring gewoon blijven staan zonder getallen? Als dat zo is dan klopt het wel.
Dit is in ieder geval het uitgebreide instrumentencluster (de 'analoge' versie dus).

Gamertag: timmie271

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

duderuud schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:15:
[...]

Ze zijn er niet zo happig op, het schijnt een paar uur te duren om de I-level te updaten. Maar jij hebt wel een goede reden, heb meerdere (Amerikaanse) gasten gezien die om die specifieke reden een upgrade kregen.

En ja, de ene dealer is er makkelijker in dan de andere.

Zelf moet ik dat ook eens laten uitvoeren, nu al 2 keer gehad dat de voice-command knop niks meer deed (en ook de stem van de navigatie weg is).
Eigenlijk best bijzonder, ze hoeven volgens mij niet zo veel aan de auto zelf te doen.

Ja, ik kijk ook wel eens op de Amerikaanse fora en het schijnt dat wanneer er een SIB/TSB is geweest of wanneer mensen echt problemen hebben met bijvoorbeeld de telefoonkoppeling (die opgelost kan worden met een iDrive firmware update) dat ze dan best bereid zijn het te doen. Lijkt me ook niet meer dan normaal.

Het lijkt mij dat je in ieder geval ook een goede reden hebt om het uit te laten voeren, mits het uiteraard daarmee opgelost kan worden natuurlijk.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
sig69 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 02:05:
Heb ook wat mooie Z4'tjes en Z3'tjes gezien uit Nederland in Italië, niet van hier denk ik want dan hadden we wel al foto's gezien.
Wel met de Z4 in Frankrijk en Spanje geweest, maar niet in Italie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

timmie271 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:21:
Ik denk zoals TimC zegt, dat het MPH was en daaronder de KMH. Maar iemand in Nederland wilde dat niet en heeft dus waarschijnlijk laten aanpassen van MPH naar KMH en dat de streepjes in de binnenste ring gewoon blijven staan zonder getallen? Als dat zo is dan klopt het wel.
Dit is in ieder geval het uitgebreide instrumentencluster (de 'analoge' versie dus).
Op zich is er weinig mis met een Amerikaanse BMW, die zijn namelijk vrijwel gelijk aan de EU-versies, met hooguit wat andere verlichtingsarmaturen en een mijlen-teller.

Mijn cabrio is een Amerikaan en tot nu toe zijn de verschillen de weergegeven eenheden (MPH, Fahrenheit), running lights (knipperlichten voor branden ipv stadslichten), van oorsprong geen mistlamp achter (later ingebouwd) en wat emissie-zaken (EVAP-systeem en een geregelde katalysator). Hij heeft standaard achter zelfs normale knipperlichten, ipv knipperende remlichten.

Qua onderstel is het allemaal gelijk aan de EU-versie.

Dus een Amerikaanse 5-serie voor een nette prijs zou ik niet laten staan omdat het een import is. Qua onderhoud zal het niet duurder zijn dan een EU-uitvoering.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
deepbass909 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:22:
[...]

Op zich is er weinig mis met een Amerikaanse BMW, die zijn namelijk vrijwel gelijk aan de EU-versies, met hooguit wat andere verlichtingsarmaturen en een mijlen-teller.

Mijn cabrio is een Amerikaan en tot nu toe zijn de verschillen de weergegeven eenheden (MPH, Fahrenheit), running lights (knipperlichten voor branden ipv stadslichten), van oorsprong geen mistlamp achter (later ingebouwd) en wat emissie-zaken (EVAP-systeem en een geregelde katalysator). Hij heeft standaard achter zelfs normale knipperlichten, ipv knipperende remlichten.

Dus een Amerikaanse 5-serie voor een nette prijs zou ik niet laten staan omdat het een import is. Qua onderhoud zal het niet duurder zijn dan een EU-uitvoering.
Voorlopig heb ik nog geen F10 als eigendom :+. Of iemand is bereid mij er een te schenken?
Als 18 jarige heb ik geen 20.000 euries op zak :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ahum, een F10 kost wel meer. Hier in België betaal je voor een nieuwe 520D 55K. Zelfde wagen zou in NL meer dan 70K kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door Blord op 18-08-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een 520D heb je in NL voor minder dan 50k. En met een beetje zoeken tweedehands ook nog wel voor 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Bedoel dan ook geen nieuwe he :+.

Voor 20k heb je een nieuwe 520d zeker al zal ie misschien niet erg uitgerust zijn met extra's..

Maar als het een nieuwe word lijkt me een M6 Cabrio helemaal aangekleed van 2 ton ook wel leuk :*).

[ Voor 28% gewijzigd door timmie271 op 18-08-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]

De prijs was redelijk goed (28k), maar rond dat bedrag kan je met wat geluk even mooie exemplaren vinden die gewoon EUDM zijn. Ik zoek nog even verder, heb toch geen haast.
timmie271 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:27:
Bedoel dan ook geen nieuwe he :+.

Voor 20k heb je een nieuwe 520d zeker al zal ie misschien niet erg uitgerust zijn met extra's..

Maar als het een nieuwe word lijkt me een M6 Cabrio helemaal aangekleed van 2 ton ook wel leuk :*).
Tsja, als ik bij BMW vrij mag gaan shoppen dan wordt het denk ik een M6 Gran Coupe met alles erop en eraan, maar dat zit er niet in. :p

Misschien ook wel leuk om hier te vragen: als je zou moeten kiezen tussen een F10 met 6-cilinder x28i of de nieuwe 4-cilinder x28i, wat zou je dan kiezen?

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
vraagje aan de bmw rijders, ik twijfel om een oude e46 te kopen vanaf 2002 (ivm milieu regels utrecht). dit zou of een 320d of een 318d(+ chip) worden handgeschakeld omdat de automaat "op papier" dusdanig veel extra brandstof verbruikt dat dit bij 50.000km per jaar minder interessant is.

ik ben niet bang voor hoge 350.000+ kmstanden mits goed onderhouden.
sedan of station maakt me niet uit, sedan is wellicht iets zuiniger door het lagere gewicht.

zijn er nog types / bouwjaren / motoren die ik moet vermijden ivm "problemen" nu kan er bij elke auto in dit budget iets kapot gaan maar de risicos beperken is altijd prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

[...]
Hangt heel erg van het model af.
Er zijn ook diverse modellen die serieus geknepen zijn dmv extra katalysatoren, andere uitlaatspruitstukken, andere software.
Dat houdt dus in: minder prestaties! Niet iets om dus licht over te denken.
Koop je bijv. een e46 m3 of z4m, dan ben je richting 3000 euro kwijt (of soms zelfs meer) om alles (motorisch) om te bouwen naar EU spec. Wil je de amerikaanse reflectors kwijt dan mag je ook nog een set bumpers daarbij optellen (dus ca. 2000 euro...) Daarom zijn veel amerikaanse versies van die bmw's hier een heel stuk minder waard.
Zelfs tussen landen onderling in de EU kunnen al verschillen zitten. Zo heeft de e85 z4 m54b30 in engelse uitvoering een extra katalysator waar de nederlands/duitse versie daar een middendemper heeft zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 23-08-2015 14:50 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Zeker performance modellen zou ik inderdaad niet uit Amerika halen. De E36 M3 is zelfs gewoon zwak vergeleken met de EU-spec (in feite is dat namelijk niet veel meer dan een opgevoerde 328i).

Met de huidige generaties zou het weinig of geen verschil meer mogen maken, de strenge US-eisen komen namelijk uit Californië en inmiddels zijn de EU-eisen vrijwel gelijk aan die van Californië.

Maar sowieso, ombouwen zou ik sowieso niet doen, koop dan gelijk een EU-spec. Het is niet dat die zeldzaam zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik weet niet in hoeverre de huidige generaties verschillen. De z4m is tot 2009 geleverd, en dat is in mijn boekje nog steeds redelijk huidig. En daar zijn de verschillen dus aanzienlijk, waarbij een totale ombouw dus richting 5000 euro gaat. Een US spec z4m is dan ook minder waard en raak je hier heel moeilijk kwijt.
En als het om dat soort bedragen gaat, loont het toch om enig gedegen onderzoek te doen naar een specifiek model als je dat op het oog hebt. 5000 euro is nou eenmaal geen kattepis.

De e36 m3 had een totaal andere motor, de s52 (en de hele vroege versies een sterk aangepaste s50, zeg maar een opgeboorde m50b25). Dat was geen opgevoerde 328i (die een m52 heeft), maar het is eigenlijk een opgevoerde m50 motor.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 23-08-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
wd200 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:11:
vraagje aan de bmw rijders, ik twijfel om een oude e46 te kopen vanaf 2002 (ivm milieu regels utrecht). dit zou of een 320d of een 318d(+ chip) worden handgeschakeld omdat de automaat "op papier" dusdanig veel extra brandstof verbruikt dat dit bij 50.000km per jaar minder interessant is.

ik ben niet bang voor hoge 350.000+ kmstanden mits goed onderhouden.
sedan of station maakt me niet uit, sedan is wellicht iets zuiniger door het lagere gewicht.

zijn er nog types / bouwjaren / motoren die ik moet vermijden ivm "problemen" nu kan er bij elke auto in dit budget iets kapot gaan maar de risicos beperken is altijd prettig
Ik had een E46 320D 150pk uit 2004. Dit is een facelift model. Ik heb tot 250.000KM niks gehad wat stuk ging. Daarna door slijtage een en ander moeten vervangen zoals de koppeling en vliegwiel, fusekogel+stang. Allemaal normaal met deze KM stand. Goed onderhouden is een must als je er langer van wilt genieten.

Ik had zelf wel de swirl flaps verwijderd bij 210.000KM, maar was niet echt nodig. Ze waren amper smerig, maar de inlaat was wel bagger vies en die schoon maken was geen overbodige luxe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/301/bmw-5-serie-528i-sedan-high-executive-sportautomaat-8-comfortzetels-13540301-14.jpg

Heeft iemand nou de complete coating van het scherm verziekt hier? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Denk dat het gewoon slordig is schoongemaakt en de foto een beetje gek door het grote contrast tussen scherm en daarbuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Unknown Alien schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:23:
[...]

Ik had een E46 320D 150pk uit 2004. Dit is een facelift model. Ik heb tot 250.000KM niks gehad wat stuk ging. Daarna door slijtage een en ander moeten vervangen zoals de koppeling en vliegwiel, fusekogel+stang. Allemaal normaal met deze KM stand. Goed onderhouden is een must als je er langer van wilt genieten.

Ik had zelf wel de swirl flaps verwijderd bij 210.000KM, maar was niet echt nodig. Ze waren amper smerig, maar de inlaat was wel bagger vies en die schoon maken was geen overbodige luxe :+
De E46 zijn gewoon beresterk.

De eerste 320d's PFL zijn volgens mij nog sterker. Mijn ouders hebben +- 320k (weet niet meer zeker) gereden met originele turbo. Ook vliegwiel, koppeling ed allemaal nog origineel.
Enkel gewoon onderhoud gehad en af en toe een rubber hier en daar.

De FL 320d hebben meer koppel dus slijten die zaken wat sneller.
Een PFL 320d stoot trouwens minder CO uit dan de FL...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

spoiler:
Wat een bizarre wagens staan daar, een Z3 met V12, X5 met een LeMans motor, verschillende proto's... Ik heb één auto alleen gemist, de enige proto van de M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

SChief schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:29:
[afbeelding]

Heeft iemand nou de complete coating van het scherm verziekt hier? :X
Herkenbaar, dat is bij mijn auto ook gebeurd :/. Waarschijnlijk heeft er ooit iemand met iets agressiefs op lopen poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tomatoman schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 06:46:
[...]

Herkenbaar, dat is bij mijn auto ook gebeurd :/. Waarschijnlijk heeft er ooit iemand met iets agressiefs op lopen poetsen.
Enorm zonde is dat. ;(

Ben zelf eerst begonnen met het kijken naar een mooie F30 328i (en daarvoor een E90, maar dat werd em toch net niet) maar al snel kwam ik erachter dat de F10 528i amper duurder is. Nu heb je de laatstgenoemde ook met de "oude" zes cilinder (N52B30), maar ik zoek een exemplaar met vier cilinder TwinPower blok (N20B20). Een 535i kan ook wel (zelfs een 550i is niet duur), maar dat zuipt allemaal net te veel.

Must have opties:
- Navi Professional
- Hifi audio of hoger
- Comfortstoelen
- Automaat is standaard dacht ik, maar iig een eis.
- Liefst ook ConnectedDrive

Indien mogelijk:
- Moeilijk te vinden: geventileerde stoelen (verwarmd kan mij niets schelen)
- Lichtpakket :9

Vergeet ik iets? Hoor het graag. :) Neem aan dat dingen als iPod integratie standaard zijn, en dat Spotify onderdeel uitmaakt van ConnectedDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
een benzine 5 serie, bijna een schaars goed. Die dingen worden vooral in groot volume in diesel geleverd volgens mij, vanwege de vele lease rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Diesel zal mij qua vaste lasten iets te duur zijn, rij daar helaas niet genoeg voor. Mooie 525d zou niet verkeerd zijn. :9

Heb al even gereden in de F10 520i, komt heerlijk van z'n plek maar vanaf ~120 trekt het minder hard dan ik zou willen. 528i is voor mij de beste optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SChief schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:53:
[...]
Een 535i kan ook wel (zelfs een 550i is niet duur), maar dat zuipt allemaal net te veel.
Dan kijk je niet naar jonge gebruikten zeker? Ik heb net even gekeken op het interne gebruikwagens-portaal. Ook daar zijn de benzines ver in de minderheid natuurlijk, maar 535i's met alles er op en er aan (<5k km, <6maanden oud) gaan voor rond de €52k, terwijl je voor een vergelijkbare 550i's rond de €71k zit :o

Voor oudere modellen en hogere kilometerstanden kruipen de prijzen natuurlijk dichter bij elkaar, maar bij de hoogste motoriseringen heb je disproportioneel hogere onderhoudskosten waar je vooral op leeg loopt.

Qua opties heb je de belangrijkste wel idd, wat ik wel nog erg prettig vind is een Head-up display, en Driving Assistant Plus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt er maar net aan wat je jong noemt. :) 2012 is voor mij al jong zat. Onderhoud en benzine is mij net iets te scheutig idd.

HUD ben ik bekend mee, Driving Assistant Plus ken ik dan weer niet (soort van lane departure warning inclusief bijsturen en active cruise control is m'n gokje, even zoeken). HUD kan bij het lijstje 'leuk' voor mij iig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Comfort stoelen? Why?

De sportstoelen zitten vele malen beter, tenzij je 2 x mijn bmi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:30:
een benzine 5 serie, bijna een schaars goed. Die dingen worden vooral in groot volume in diesel geleverd volgens mij, vanwege de vele lease rijders.
M'n baas rijdt een 528i F10 en ik moet zeggen dat dat wel erg relaxed rijdt. Een lichte grom onder de motorkap en met de 8-traps automaat is hij echt snel. Sowieso vind ik die 8-traps altijd lekker vlot reageren, ik kan daar niet tegenop schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

M'n baas rijdt een 528i F10 en ik moet zeggen dat dat wel erg relaxed rijdt. Een lichte grom onder de motorkap en met de 8-traps automaat is hij echt snel. Sowieso vind ik die 8-traps altijd lekker vlot reageren, ik kan daar niet tegenop schakelen...
Dat geloof ik direct. Mijn opmerking ging meer over het feit dat de verhouding benzine-diesel in het voordeel van diesel uitvalt in de 5 serie en benzine versies minder te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Unknown Alien schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:07:
Comfort stoelen? Why?

Denk niet dat ik 2x je BMI haal (tenzij je echt heeeeeeeeeeeeel dun bent :+ ), maar ik ben niet de kleinste nee. Sportstoelen zitten prima, maar de comfortzetels bevallen mij nog iets meer.
zneek schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Dat geloof ik direct. Mijn opmerking ging meer over het feit dat de verhouding benzine-diesel in het voordeel van diesel uitvalt in de 5 serie en benzine versies minder te vinden zijn.
Aanbod is idd behoorlijk mager.

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 25-08-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

--Volvo eigenaar komt posten met een goede reden--

Ik kan uit ervaring ook vertellen dat die 8 traps automaat het ook goed doet en ernstig vlot schakelt :Y

Deze vakantie in de buurt van Munchen gezeten, en samen met een vriend van mij een M4 gehuurd voor een dag bij BMW Welt (koopje trouwens, 165 euro voor een dag....)

Road trip gemaakt naar de Oostenrijk-Italiaanse grens, en daar lekker in de Alpen rondgereden. Bizar apparaat met zijn twin turbo. Vooral de tussensprints met dat ding gaan helemaal nergens meer over, zo snel. Aantal keer ook voluit over de autobahn, dus genoeg lol gehad.

Enige jammere vond ik dat het motor geluid "versterkt" wordt via het audio systeem, dat valt me toch
een beetje tegen van een premium merk als BMW. Voor de rest wel echt leuke rijdersauto om een dag goed lol mee te hebben :-), kan het iedereen aanraden. Gemiddeld 1 op 6 gereden, was uiterst acceptabel :D

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000

Apache

amateur software devver

Unknown Alien schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:07:
Comfort stoelen? Why?

De comfort stoelen zijn gewoon veel configureerbaarder, ook veel handiger als je regelmatig last hebt van rugproblemen. Voor mij ook een must have eerlijk gezegd.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Flut! Afgelopen donderdag een BMW 318i uit 2008 gekocht met 140k op de teller; hele mooie auto. Wil ik er vandaag mee weg: totaal geen aandrijving meer! Het is geen automaat en bij welke versnelling ik ook weg wil rijden, ik krijg alleen maar toeren, maar blijf gewoon staan. Pedaal heeft gewoon druk.

Het lijkt alsof er totaal niet meer gekoppeld wordt. Afgelopen dagen weinig gemerkt, behalve dat wegrijden in de 1e weer even wennen is, maar dat is met elke andere auto even.

Wat kan er zo ineens de geest geven? De auto heeft (gelukkig) aankoop garantie maar moet wel ver weg (~ 150km). Ik heb er nu zelf ongeveer 170 km mee gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Met 4 cilinder of 6 cilinder?

Vader van schoonbroer heeft 2jaar een 528xi gereden met 4 cilinder; never no way zou ik deze motor nemen in de 5.
Klinkt zoals een diesel en hij verbruikt evenveel dan de 6-in-lijn.
SChief schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:05:
Diesel zal mij qua vaste lasten iets te duur zijn, rij daar helaas niet genoeg voor. Mooie 525d zou niet verkeerd zijn. :9

Heb al even gereden in de F10 520i, komt heerlijk van z'n plek maar vanaf ~120 trekt het minder hard dan ik zou willen. 528i is voor mij de beste optie. :)
Neem een 6-in-lijn. Van die 4 cilinder ga je spijt hebben.

In een F30 klinkt hij wel wat beter maar in de 5 is dat echt te triest voor woorden.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
Vraagje voor de BMW bezitters met adaptieve cruise control (mss ook wel gewone):

Voor m'n werk rij ik in een BMW 740d uit 2011 met ACC. Nu wil ik dit zo af en toe uitzetten, om later weer aan te zetten, bijvoorbeeld als het erg druk is en de ACC teveel afstand wil houden. De enige manier waarop dit te doen is (volgens mijn baas, en heb zelf nog geen andere manier kunnen ontdekken) is door de rem in te drukken of de ACC helemaal uit te zetten. Ik vind dit behoorlijk omslachtig. In de meeste andere auto's kon ik de cruise control tijdelijk uitschakelen door op de reset knop te drukken, en weer aan te zetten door weer op reset te drukken. Rem intrappen ben ik niet zo'n voorstander van.

Weet iemand of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Knul schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:15:
Vraagje voor de BMW bezitters met adaptieve cruise control (mss ook wel gewone):

Voor m'n werk rij ik in een BMW 740d uit 2011 met ACC. Nu wil ik dit zo af en toe uitzetten, om later weer aan te zetten, bijvoorbeeld als het erg druk is en de ACC teveel afstand wil houden. De enige manier waarop dit te doen is (volgens mijn baas, en heb zelf nog geen andere manier kunnen ontdekken) is door de rem in te drukken of de ACC helemaal uit te zetten. Ik vind dit behoorlijk omslachtig. In de meeste andere auto's kon ik de cruise control tijdelijk uitschakelen door op de reset knop te drukken, en weer aan te zetten door weer op reset te drukken. Rem intrappen ben ik niet zo'n voorstander van.

Weet iemand of dit kan?
Wil je de cruise control tijdelijk uitzetten? Of wil je alleen het adaptieve tijdelijk uithebben?

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik het doe, maar de rem werkt sowieso. De knopjes gebruik ik alleen weer om in te schakelen.

Maar dit lijkt me iets wat je in 2 tellen getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
zneek schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Wil je de cruise control tijdelijk uitzetten? Of wil je alleen het adaptieve tijdelijk uithebben?

Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik het doe, maar de rem werkt sowieso. De knopjes gebruik ik alleen weer om in te schakelen.

Maar dit lijkt me iets wat je in 2 tellen getest hebt?
Cruise control tijdelijk uit ja. Adaptieve gedeelte kan volgens mij niet uit.

Heb ondertussen bijna alle mogelijke combinaties gehad, maar misschien kijk ik iets heel logisch over het hoofd. Vandaar dat ik het hier vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Aries.Mu schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Met 4 cilinder of 6 cilinder?

Vader van schoonbroer heeft 2jaar een 528xi gereden met 4 cilinder; never no way zou ik deze motor nemen in de 5.
Klinkt zoals een diesel en hij verbruikt evenveel dan de 6-in-lijn.
[...]
Dit is nog een echte, met een 6-inlijn. De grootste fout van BMW nog steeds om die uit productie te nemen... Wat je zegt, zuiniger zijn de 4-cilinders niet, maar ze missen wel de souplesse van de 6-cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

Dit is nog een echte, met een 6-inlijn. De grootste fout van BMW nog steeds om die uit productie te nemen... Wat je zegt, zuiniger zijn de 4-cilinders niet, maar ze missen wel de souplesse van de 6-cilinders.
Idd. Niks aan toe te voegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Knul schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:15:

Weet iemand of dit kan?
Als het alleen is om even minder afstand te houden, moet je eens proberen gas te geven wanneer de ACC aan staat en actief is. In de auto's met ACC waar ik al mee gereden heb, blijft ACC aanstaan maar kan je dichter rijden door gas te geven. Als je het gas terug los laat gaat hij terug naar de afstand/snelheid die ingesteld is.
Mogelijk een oplossing voor je probleem, gewoon gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Knul schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:24:
[...]

Cruise control tijdelijk uit ja. Adaptieve gedeelte kan volgens mij niet uit.

Heb ondertussen bijna alle mogelijke combinaties gehad, maar misschien kijk ik iets heel logisch over het hoofd. Vandaar dat ik het hier vraag :)
Terwijl het systeem actief is op de aan/uit (I/O) knop drukken zou hetzelfde effect moeten hebben als de rem indrukken. Daarna met set of resume de huidige snelheid of de oude snelheid weer hervatten. Pas na twee keer de aan/uit knop drukken zou de ACC helemaal uit moeten gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Dank beide, dan ga ik dat de volgende keer proberen! Ik dacht dat ik met de I/O knop mijn oude snelheid in het geheugen ook verloor, maar blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik vroeg me laatst af waarom ik toch zo vaak ruitensproeier vloeistof moet bijvullen. Gisteravond dus maar eens bijgevuld met water en een streepje gezet, en ja hoor: vanochtend was er al een paar milimeter uit. Daarna de hele dag in een droge garage gestaan en eind van de middag lag er inderdaad een plasje onder dus "het lek is boven". Airco moet ook nog gemaakt worden dus dat kan meteen mee dan. Zal wel een rubbertje zijn ofzo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:45:
[...]

Alleen qua uitstoot redden die 6 cilinders het niet meer, dusja. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Alleen qua uitstoot redden die 6 cilinders het niet meer, dusja. :)
Welke uitstoot, want als je evenveel liter per kilometer verbruikt, stoot je evenveel CO2 per kilometer uit...

Het is een algemene trend om naar kleinere motoren te gaan, omdat die in de testen nog wel zuiniger zijn en helaas het grote publiek vind grote 6 cilinders niet meer verantwoord, terwijl juist die 6-cilinders op lange ritten doorgaans zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik snap jou, maar het publiek gelooft ook al die verhalen en de testen waarmee ze de auto goedkeuren, dus jij en ik zullen het wel door hebben maar helaas denkt 85-90% van Nederand en in de EU zo niet. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:16:
[...]
terwijl juist die 6-cilinders op lange ritten doorgaans zuiniger zijn.
Een N20B20 (dus van bijv een huidige 328i) is een stuk zuiniger dan de n52b30 hoor (de equivalent 6 cylinder met vergelijkbaar vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, en dankzij de turbo heerlijk voor 'normaal' gebruik. Zes cilinder ga ik niet aan beginnen iig. Leuk natuurlijk (en dan zou ik opteren voor een x35i), maar in mijn geval ietwat overbodig.

Morgen toch maar even naar de dealer om de knoop tussen F10/F30 door te hakken, twijfel nog iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
mr_petit schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:41:
Zelfs tussen landen onderling in de EU kunnen al verschillen zitten. Zo heeft de e85 z4 m54b30 in engelse uitvoering een extra katalysator waar de nederlands/duitse versie daar een middendemper heeft zitten.
Die Z4M`s zijn gebruikt anders wel een stuk vriendelijker geprijsd in de UK dan aan deze kant van de plas.
Het is dat het stuur aan de verkeerde kant zit, maar anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja eigenlijk alle roadsters (eigenlijk alle auto's) uit de UK zijn goedkoop.

Vaak wel in slechte staat helaas. Wil je weten waar een bepaalde auto gaat roesten? Kijk dan als eerste op de UK gebruikersfora. Die weten het als eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

bluemoon23 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 00:51:
[...]

Die Z4M`s zijn gebruikt anders wel een stuk vriendelijker geprijsd in de UK dan aan deze kant van de plas.
Het is dat het stuur aan de verkeerde kant zit, maar anders....
Het is dat het stuur aan de andere kant zit - waarom denk je dat auto's uit de UK zo'n lage restwaarde hebben? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Een N20B20 (dus van bijv een huidige 328i) is een stuk zuiniger dan de n52b30 hoor (de equivalent 6 cylinder met vergelijkbaar vermogen).
In de praktijk of in de tests? Want daar zit nog weleens een groot verschil tussen... En ook BMW maakt zich echt wel schuldig aan het rooskleuriger voordoen van de verbruikscijfers. Ik weet dat m'n baas met z'n F10 528i gemiddeld zuiniger rijdt dan ik met m'n E36 323i, maar ook dan collega's die een E90 318i en E81 118i hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik weet vrijwel zeker dat ik niet zuiniger zou rijden in die 528i, ookal nodigt een 5er niet uit tot sportief rijden.
In een 523i E60 automaat deed ik 9.6km/l gemiddeld. Met flinke dieptepuntjes bij gebruik in de stad.

Het maakt nogal uit hoe je erin rijdt en vooral waar je erin rijdt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag zijn de boefjes weer teruggekomen! In de ochtend ontdekte ik dat mijn stuur is gejat en het idrive gedeelte. Gelukkig wel navirem geinstalleerd. Het werkt! :)

Verder had ik babysokjes om mijn voorstel binnendeurhendels. Dat werkte volgens mij ook. Ik zag namelijk dat de binnenkant van mijn deurhendel gebutst is. Als die erop waren gebleven, kan het lusje niet aanhaken. Gisteren had ik die eraf gedaan om ze te wassen, slaan ze direct toe.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik zou bijna twee paar babysokjes op de boodschappenlijst zetten, maar dat brengt andere gevaren met zich mee.

Ontzettend balen wel, vooral omdat een stuur best noodzakelijk is.
Wat heb je eigenlijk aan een los stuur? Ik snap best dat er auto's zijn zonder i-drive, maar een stuur hebben ze toch allemaal?

- knip -

Pagina: 1 ... 124 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.