Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.954 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de verschillen echt opmerkelijk. Een 5 is vrijwel perfect qua lijnenspel. De 3 en 1 na facelift vind ik gewoon erg mooi. X modellen zijn niet gemaakt om mooi te zijn, maar imposant en op dat vlak zijn ze zeker geslaagd.

i8 is absurd, weergaloos mooi. Er zijn nauwelijks woorden die daar recht aan doen, imo. De i3 vind ik vooral fascinerend. Ik blijf er altijd lang naar kijken, hoewel ie niet mooi is imo. Ik heb wel het idee dat ze exact hebben bereikt wat ze wilden bereiken met de i3.

Dat dat allemaal van hetzelfde bedrijf komt als die wanstaltige GT's waar beginnersfouten worden gemaakt qua design, het lijnenspel volledig om zeep geholpen wordt, daar kan ik niet bij. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Er werken genieën en amateurs op dezelfde ontwerpafdeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik vind persoonlijk de 4 serie heel erg mooi. Maar ik ben dan ook "lichtelijk" bevooroordeeld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/435/8.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door zneek op 07-04-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:51:
Er werken genieën en amateurs op dezelfde ontwerpafdeling ofzo.
Ik ben de 5gt wel gaan waarderen met de jaren.
De 3gt vind ik minder mooi.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:01
zneek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:05:
Ik vind persoonlijk de 4 serie heel erg mooi. Maar ik ben dan ook "lichtelijk" bevooroordeeld :)

[afbeelding]
Wat een prachtige uitvoering! Smullen! Ik hoop dat je de 31 mei aanwezig bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Arno90 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:49:
[...]

Wat een prachtige uitvoering! Smullen! Ik hoop dat je de 31 mei aanwezig bent!
Wie weet, ik kan mei nog niet overzien qua planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59
zneek schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:05:

[afbeelding]
Super inderdaad! Al had de XK ernaast er ook wel bij gemogen op de foto van mij, blijft een strak design na 20 jaar. Of misschien niet meer naast een nieuwe 4. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 07-04-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04
Een 5 GT is inderdaad niet moeders mooiste om te zien, maar wanneer je erin zit zie je de buitenkant niet! Van binnen is het echt een superstrakke auto, met plenty beenruimte. Welke 5 serie heeft een achterbank welke verstelbaar is?
Komt nog eens bij dat de instap een stukje hoger is dan een standaard 5. Mijn vader (60 jaar) kan hier veel gemakkelijker in- en uitkomen dan een gewone 5.
Overigens rijdt de 5GT wel goed met achterwielbesturing, dynamische demping en active front steering.
Bagagetechnisch is een Granturismo echter een crime, hij heeft een kleine kofferruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

DaFreakhead schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:20:
...
Van binnen is het echt een superstrakke auto, met plenty beenruimte. Welke 5 serie heeft een achterbank welke verstelbaar is?
...
Mijn eerste auto, een Renault Twingo had dat ook :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Bagagetechnisch is een Granturismo echter een crime, hij heeft een kleine kofferruimte.
Was dit niet hét verkoopsargument? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Iemand een idee wat het vervangen van de draagarmen voor ongeveer kost (zou moeten kosten) op een E46 330? Ik moet binnenkort toch naar de dealer dus als ze een beetje een redelijke prijs hanteren laat ik het meteen meenemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
ETzPliskin schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:26:
[...]

Was dit niet hét verkoopsargument? :?
Als je ruimte wilt kun je beter een touring nemen.
Overigens is het kleine achterklepje ook iets wat mooi lijkt, maar wat je in de praktijk bijna niet gebruikt. 9 van de 10 keer gebruik je de '5e deur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
sig69 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:32:
Iemand een idee wat het vervangen van de draagarmen voor ongeveer kost (zou moeten kosten) op een E46 330? Ik moet binnenkort toch naar de dealer dus als ze een beetje een redelijke prijs hanteren laat ik het meteen meenemen.
Belangrtijk is wel dat je goeie draagarmen neemt en niet de goedkoopste, want daar ga je spijt van krijgen.

Je wilt goed blijven sturen en niet na een jaar een licht trillend stuur hebben.

Meyle HD b.v d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Een 5 GT is inderdaad niet moeders mooiste om te zien, maar wanneer je erin zit zie je de buitenkant niet! Van binnen is het echt een superstrakke auto, met plenty beenruimte. Welke 5 serie heeft een achterbank welke verstelbaar is?
Komt nog eens bij dat de instap een stukje hoger is dan een standaard 5. Mijn vader (60 jaar) kan hier veel gemakkelijker in- en uitkomen dan een gewone 5.
Overigens rijdt de 5GT wel goed met achterwielbesturing, dynamische demping en active front steering.
Ik zou graag een 5GT hebben, het is niet de mooiste auto misschien, maar wel een stap hoger dan een 5 serie, de baggage ruimte is afdoende en ze zijn vaak overladen met opties.

Hoewel ik nog maar 33 ben, vind ik een hoge zit ook best fijn :)

En inderdaad: ik zit er in en van binnen is hij erg mooi en ruim!

[ Voor 3% gewijzigd door The_MAN op 08-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
The_MAN schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:21:
[...]

Ik zou graag een 5GT hebben, het is niet de mooiste auto misschien, maar wel een stap hoger dan een 5 serie, de baggage ruimte is afdoende en ze zijn vaak overladen met opties.

Hoewel ik nog maar 33 ben, vind ik een hoge zit ook best fijn :)

En inderdaad: ik zit er in en van binnen is hij erg mooi en ruim!
Als jahreswagen is hij nog relatief 'goed' te doen (en dik in de opties idd: even een bloemlezing: 20 inch wielen, achterwielbesturing, automatisch inklappende trekhaak, volleder merino, HUD, grootlichtassistent, lijnendetectie, dodehoek-waarschuwing, adaptive cruisecontrol, panoramadak, 4 zone climate control, comfortzetels, dynamische demping).
Running costs zijn overigens niet mals door o.a. het hoge gewicht van het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

OpenOBC is verdomd cool O+ Van het weekend een Bluetooth-module eraan geknutseld en aan het programmeren geslagen, en het resultaat is al erg tof.

Koelwatertemperatuur en externe temperatuur op één scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ygpac.jpg

WhatsApp-notificaties over Bluetooth:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/acsdj4.jpg

Datalogs verzameld over Bluetooth en later in Excel gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/140j05.png

Als ik van het weekend weer tijd heb eens kijken of ik ook navigatieinstructies kan gaan weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dat is wel cool! Is die bluetooth module een eigen bouwsel of zo te krijgen voor de OpenOBC?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:03
Radiant schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:04:
OpenOBC is verdomd cool O+ Van het weekend een Bluetooth-module eraan geknutseld en aan het programmeren geslagen, en het resultaat is al erg tof.

Als ik van het weekend weer tijd heb eens kijken of ik ook navigatieinstructies kan gaan weergeven :)
Gaaf gedaan! Die info valt wel heel leuk te combineren met de gegevens van mijn dashcam! (tijd, snelheid, hoogte, positie, g-kracht en uiteraard beeld :P)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Weet iemand waar de vlotter zit van de tank? Als ik de tank vol gegooid hebt dan gaat de meter niet verder dan 80%. Er zijn geen storingen uit te lezen.
E90 Diesel 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:38:
Dat is wel cool! Is die bluetooth module een eigen bouwsel of zo te krijgen voor de OpenOBC?
Die module zelf is zo aan te sluiten met 4 draadjes, maar ik heb wel aan beide kanten (Android en de OpenOBC) de nodige software moeten schrijven om het met elkaar te laten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je hebt er als het goed is twee die parallel staan. Waarschijnlijk is één van beiden niet goed meer. Welke zal je moeten nameten.
Afbeeldingslocatie: http://ills.bmwfans.info/b26a.png

Ze zijn bereikbaar door de achterbank eruit te halen. De zitting kan je omhoogtrekken en dan uitnemen. Onder de zitting zitten links en rechts ronde luiken. Schroef je die los, dan zie je de bovenkant van de brandstoftank en de verschillende aansluitingen. Als je één van de aansluitingen van de vlotters lostrekt, zou bij een volle tank de meter terug moeten zakken tot 50%. Valt bij verder dan dat terug bij één van beide vlotters, dan heb je de defecte gevonden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:19:
[...]

Die module zelf is zo aan te sluiten met 4 draadjes, maar ik heb wel aan beide kanten (Android en de OpenOBC) de nodige software moeten schrijven om het met elkaar te laten praten.
Hmmz, elektronica is voor mij geen uitdaging, software schrijven des te meer... Maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het werkt en wat er allemaal mogelijk is. Ga er maar vanuit dat ik 31 mei je het hemd van het lijf ga vragen hierover :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44

Bever!

3

Mooie manier om een centje bij te verdienen als je dat goed opzet. genoeg e36 rijders die dat wel willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Thanks deepbass. Van het weekend even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Koelwatertemperatuur en externe temperatuur op één scherm:
[afbeelding]

WhatsApp-notificaties over Bluetooth:
[afbeelding]

Datalogs verzameld over Bluetooth en later in Excel gezet:
[afbeelding]

Ben jij trouwens toevallig Raddee op Bimmerforums? ;) Je hebt daar dan wel behoorlijk wat aandacht op je weten te vestigen met je Bluetooth-experiment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10 19:45
Binnenkort de zomerbandjes maar weer op de 318i zetten, zal wel weer een factuurtje zijn aangezien er 2 nieuwe voorbanden op moeten komen.. :(

Uit mijn hoofd zitten er nu 4 Bridgestone Potenza RE050 RunFlat bandjes op dus ben benieuwd wat het gaat kosten voor 2 banden incl uitbalanceren en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

paQ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:39:

Heb net nieuwe bougies gehaald. Hij zegt: bougies eruit. Paar keer rondstarten, laten luchten. Nieuwe erin en dan moet ie het weer doen.
Nou, ik kreeg hem na het vervangen van alle bougies ook niet aan :|
Vandaag dus heel voorzichtig (Automaat) naar de garage gesleept, met ca 20 per uur. Daar aan de snellader gehangen en de power wat opgevoerd. doorstarten maar! > niet aanslaan :/
Brandstofpomp onder de achterbank afgekoppeld > niet aanslaan :(

Alle bougies er weer uit, helemaal onder de brandstof, zwart... (waren gloednieuw 8)7 ) Op de bankschroef gelegd en drooggebrand met de gasbrander. Zonder bougies de motor nog even laten ronddraaien op de startmotor (die werkt dus :+ ) en even laten uitdampen.
Droge bougies er weer in, brandstof pomp aan, vermogen van de lader opgevoerd, en na twee lange doorstart pogingen sloeg hij weer aan en loopt weer oOo

Sjesis man, en dat alleen maar omdat ik de auto 3 meter naar achter heb gereden 7(8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:44:
[...]

Ben jij trouwens toevallig Raddee op Bimmerforums? ;) Je hebt daar dan wel behoorlijk wat aandacht op je weten te vestigen met je Bluetooth-experiment ;)
O-)

Dat was de bedoeling, ik hoop daar wat mensen wakker te schudden die me meer kunnen vertellen over wat je allemaal verder kan doen en opvragen via de DS2-bus (momenteel heb ik alleen watertemperatuur en ik kan mijn deuren vergrendelen en ontgrendelen :+ ) en voor het protocol van de CD43.

@paQ: lol, dat heb ik helaas precies ook eens mee mogen maken met een Seat Ibiza.. 's avonds auto paar meter verder voor de deur gezet om makkelijk koffers in te kunnen laden, dag daarna alles erin en klaar om te vertrekken naar Schiphol, ding verzopen 8)7 Had ook werkelijk geen idee wat er aan de hand was toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien

_/-\o_ uber

Me vrouw heeft nog nooit in een automaat gereden. En ik wilde een automaat dit x. Ze vond het maar niks, maar nu heeft ze er 2 x in gereden en kreeg toch een Appie.. Ja schat ik geef het toe hij rijdt heerlijk 8)

Onze nieuwe aanwinst 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-7OWTCVFM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-DAV3GOJV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heeft ze per-ongeluk al op de rem getrapt met dr linkervoet ;) ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nee, maar ik wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06

_Arthur

blub

Ach, leer je snel genoeg af. Geen schande, gebeurt iedereen wel (m'n pa heeft een automaat en ik niet... dus ik ken het probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28
Ik heb het nu andersom: 325i automaat staat bij de uitgebreide schoonmaak voor polijsten lak tegen kleine krasjes en stomen interieur, en heb nu een polo diesel handgeschakeld mee als leenauto. Vreselijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
The_Zohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:54:
Ik heb het nu andersom: 325i automaat staat bij de uitgebreide schoonmaak voor polijsten lak tegen kleine krasjes en stomen interieur, en heb nu een polo diesel handgeschakeld mee als leenauto. Vreselijk :p
Help ja :P Dat je denkt 'wat maakt dat ding een takke herrie met 120' en dat je nog in zijn 4 zit. En vertragend op een stoplichtje afrijden en je afvragen waarom het allemaal zo rammelt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
_Arthur schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:52:
[...]

Ach, leer je snel genoeg af. Geen schande, gebeurt iedereen wel (m'n pa heeft een automaat en ik niet... dus ik ken het probleem).
Ik wilde achteruit de oprit oprijden. Stond toch snel stil :') hahaha

Merk wel flink verschil tov de vorige bmw. Hier zit een breedset onder 18/35/255 achter en voor 18/35/225. Stuurt iets zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:21
Aah, een B R E E D S E T. Dik.
Zelfverzonnen term door mensen die denken er ook verstand van te hebben :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Breedset voor mensen die van extra onderstuur houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat is dan de juiste benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Henk schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:00:
[...]

Help ja :P Dat je denkt 'wat maakt dat ding een takke herrie met 120' en dat je nog in zijn 4 zit. En vertragend op een stoplichtje afrijden en je afvragen waarom het allemaal zo rammelt :')
Haha ja idd. Schakelen is stom :p het enige positieve aan de polo is de lekker kleine draaicirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
In de volksmond/marketingtaal gewoon breedset maar de nerds spreken gewoon in maten 8,5"x18" (breedte x hoogte) en dan heb je nog ET voor de offset van de velg. :P

Vind je het beter rijden zo'n 'breedset'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Radiant schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:51:
[...]

O-)

Dat was de bedoeling, ik hoop daar wat mensen wakker te schudden die me meer kunnen vertellen over wat je allemaal verder kan doen en opvragen via de DS2-bus (momenteel heb ik alleen watertemperatuur en ik kan mijn deuren vergrendelen en ontgrendelen :+ ) en voor het protocol van de CD43.

@paQ: lol, dat heb ik helaas precies ook eens mee mogen maken met een Seat Ibiza.. 's avonds auto paar meter verder voor de deur gezet om makkelijk koffers in te kunnen laden, dag daarna alles erin en klaar om te vertrekken naar Schiphol, ding verzopen 8)7 Had ook werkelijk geen idee wat er aan de hand was toen.
Ik heb zelf ook al eens naar de OpenOBC gekeken, ik vind het alleen een best wel kostbaar speeltje... Het printje kost al $120 en dan heb ik eigenlijk nog een 18-knops OBC erbij nodig om te verbouwen (ik hou m'n huidige liever origineel).
En dat samen met dat ik dus totaal niet kan programmeren, geeft mij een iets te hoge drempel om het speeltje te kopen. Maar gaaf blijft het wel.
_eXistenZ_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:26:
Aah, een B R E E D S E T. Dik.
Zelfverzonnen term door mensen die denken er ook verstand van te hebben :P
Voor zover ik weet gebruikt BMW zelf ook deze benaming voor velgensets die achter breder zijn dan voor en is er niets zelfverzonnen aan...
glnk schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:31:
Breedset voor mensen die van extra onderstuur houden :P
Dus jij legt onder een M3 of M5 liever smallere banden achter? ;) Overigens betekent breder rubber achter niet per definitie meer grip... Mijn Compact was ooit meer tailhappy met 225 brede banden dan met 215 of 195 (iets met druk per cm2), zeker in de regen. En ook met de cabrio heb ik met de zomerwielen (ook 225 breed) vaker dat er even een achterwiel iets doorslaat dan met de oude 195 brede zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
deepbass909 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:00:
[...]

Dus jij legt onder een M3 of M5 liever smallere banden achter? ;) Overigens betekent breder rubber achter niet per definitie meer grip... Mijn Compact was ooit meer tailhappy met 225 brede banden dan met 215 of 195 (iets met druk per cm2), zeker in de regen. En ook met de cabrio heb ik met de zomerwielen (ook 225 breed) vaker dat er even een achterwiel iets doorslaat dan met de oude 195 brede zomerbanden.
Onder mijn Z4 zit gewoon 4x 225. Als deze op zijn ga ik over op 4x 245 als dat past op mijn velg. Een BMW heeft 50-50 gewichtsverdeling dus het mooiste is gewoon 4 dezelfde banden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 09-04-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_

Voor zover ik weet gebruikt BMW zelf ook deze benaming voor velgensets die achter breder zijn dan voor en is er niets zelfverzonnen aan...
Voor zover ik weet niet :)
Achter bredere velgen dan voor?

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-04-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Past 245 wel bij de voorwielen? Veel BMW's hebben een max op 225 liggen ivm de stuuruitslag. Bij mijn E36 loop je met 225 al het risico dat de band net tegen het binnenscherm komt (had ik bij m'n Compact).

En passen zal het altijd wel, of het mooi staat om je velg... Hoeveel J zijn je velgen? 245 past in principe om velgen van 8J tot 9,5J, zie onderstaande tabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.caravanendewet.nl/attachments/Image/wielen_banden_lagers/equivalentietabel.jpg

Ik heb nu 7J velgen, waarvoor 225 echt de max is (bizar genoeg deed BMW dit zelf) en wil juist naar 215 of zelfs 205.
_eXistenZ_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:10:
[...]

Voor zover ik weet niet :)

[...]

Laat ik het anders zeggen, elke banden- en velgenhandelaar in Nederland hanteert deze term ook wanneer de achtervelgen breder zijn dan de voorste. Dus met stellen dat het zelf verzonnen is door mensen die denken er verstand van te hebben, haal je ongeveer heel banden- en velgenleverend Nederland onderuit ;)

En anders noem je het een staggered wheel setup, zoals de Engelsen het doen.

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 09-04-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Edd

Ik ben laatst overgestapt van 215 voor naar 225 om het onderstuur eruit te krijgen en dat is heel goed gelukt. Pluspunt wat er ook nog bijkomt is dat 225 een iets courantere maat is, waardoor je meer keus en minder geld kwijt bent voor een band. Achter ligt nog wel 245 eronder. Volgende keer wil ik toch daar 255 op zetten, maar dat is meer vanwege looks. Voor heeft nu iets meer band en achter lijken ze iets smaller.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
deepbass909 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:12:
Past 245 wel bij de voorwielen? Veel BMW's hebben een max op 225 liggen ivm de stuuruitslag. Bij mijn E36 loop je met 225 al het risico dat de band net tegen het binnenscherm komt (had ik bij m'n Compact).

En passen zal het altijd wel, of het mooi staat om je velg... Hoeveel J zijn je velgen? 245 past in principe om velgen van 8J tot 9,5J, zie onderstaande tabel:
[afbeelding]

Ik heb nu 7J velgen, waarvoor 225 echt de max is (bizar genoeg deed BMW dit zelf) en wil juist naar 215 of zelfs 205.
Geen idee of het ergens tegenaan loopt. Volgens mij komt dat wel goed. Mijn velg is overigens 8x17 dus 245 zou kunnen hoewel dat niet de ideale maat is volgens jouw tabel.

"For 45-series tyres and below, the rim width is 85% of the tyre's section width, rounded off to the nearest 0.5."

245 mm = 9.65 inch x 85% = 8,20 ( afgerond 8 )
235 mm = 9.25 inch x 85% = 7,86 ( afgerond 8 )

235 is de betere maat voor mijn velg. "A rim that is too narrow in relation to the tyre width will allow the tyre to distort excessively sideways under fast cornering."

Hier staat eigenlijk alles wat je moet weten: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 09-04-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
glnk schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:58:
[...]

In de volksmond/marketingtaal gewoon breedset maar de nerds spreken gewoon in maten 8,5"x18" (breedte x hoogte) en dan heb je nog ET voor de offset van de velg. :P

Vind je het beter rijden zo'n 'breedset'?
ET waarde weet ik niet eens :)

Rijd het beter...nog geen oordeel, want ik heb er misschien 50km mee gereden. En daar komt bij het is een 320D niet bepaald een race beest aka M3 ;)
_eXistenZ_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:10:
[...]

Breedset voldoet ook. Ook jij begreep wat ik ermee bedoelde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[...]

Ik heb zelf ook al eens naar de OpenOBC gekeken, ik vind het alleen een best wel kostbaar speeltje... Het printje kost al $120 en dan heb ik eigenlijk nog een 18-knops OBC erbij nodig om te verbouwen (ik hou m'n huidige liever origineel).
En dat samen met dat ik dus totaal niet kan programmeren, geeft mij een iets te hoge drempel om het speeltje te kopen. Maar gaaf blijft het wel.
Als je niet kan programmeren (of ambitie hebt om het te leren) zou ik het ook niet aanraden. Behalve wat leuke gimmicks die het biedt boven de stock OBC (accelerometer, watertemperatuur, 0-100 timer, toerental en injector duty cycle) voegt het qua functionaliteit niet zoveel toe in zijn huidige staat, een hoop software is nog erg "experimenteel" en om het netjes om te bouwen allemaal heb je fatsoenlijke (de)soldeerapparatuur nodig (ik werk bij een elektronicafabrikant dus dat was makkelijk). De prijs is overigens niet heel gek voor de lage oplage en wat er aan elektronica op zit (dikke ARM Cortex M3-processor, accelerometer, SD, USB-host en -device, zelf te gebruiken I/O, enz).
Het Bluetooth-ideetje was bij mij het excuus om er eentje aan te schaffen, zeg maar.

Inmiddels komt er nog een speeltje uit China om hem ook aan de CD43 te hangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Wat kun je betekenen voor een E46? Ik wil graag een olietemperatuursensor in m'n 330i maar die heeftie standaard niet. Nu kan ik wel iets (laten) maken met een losse sensor ergens in het carterpan en die waarde via BlueTooth beschikbaar maken, maar liever toon ik de temperatuur gewoon op de (oem) radio natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-04-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Momenteel heb ik een 2010 325i stock 3 liter 6 cilinder 218pk. Ik hoor over allerlei mogelijkheden met chips om de pks makkelijk omhoog te krijgen (het is immers hetzelfde blok als de 306pk 335i) en evt het brandstofverbruik omlaag. Hoe schadelijk is dit voor de auto en is er echte winst op te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is niet hetzelfde blok. De 325i heeft de N53, de 335i de N54. De 330i heeft wel hetzelfde blok en dat zou een andere inspuitregeling zijn. Als je de tuningssites langsgaat zie je ook dat bij tuning van de 325i hetzelfde vermogen als de 330i beloofd wordt
Maar waarom het brandstofverbruik daarmee omlaag gaat zie ik niet. Volgens de officiële cijfers hebben zowel de 330i als de 335i een hoger verbruik als de 325i. Volgens autoweek.nl heeft de 330i ook nog een langere eindoverbrenging, dus lagere toeren (en dat is in het algemeen zuiniger).

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 09-04-2015 13:20 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Als ik het goed begrijp zijn het losstaande handelingen. Ze kunnen enerzijds het aantal pks omhoog brengen en anderzijds, door betere afstelling het verbruik omlaag. Ik ben al erg tevreden met de kracht van de 218pk, zou echter wel iets zuiniger mogen :P Wil niet direct iets aanpassen, maar ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Gewoon nooit meer remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
The_Zohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:21:
Als ik het goed begrijp zijn het losstaande handelingen. Ze kunnen enerzijds het aantal pks omhoog brengen en anderzijds, door betere afstelling het verbruik omlaag. Ik ben al erg tevreden met de kracht van de 218pk, zou echter wel iets zuiniger mogen :P Wil niet direct iets aanpassen, maar ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is
Vaak worden ze wel wat zuiniger van meer pk's omdat ze beter afgesteld zijn
Ik zat eens in de bus, hoor ik de chauffeur over de radio

- Hey henk! Je remlicht'n doen t niet!
"Ik ben hier ook veur gas te gee'm, niet veur te remm'n!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik ga aan mijn eerste BMW. Ik heb al een poosje geen auto gereden en dit wordt op mijn 32e ook officieel mijn eerste auto. Het betreft een import schade-auto uit Duitsland die ik door een kennis (die dit aan de lopende band doet) laat halen. Het gaat om een 118D, handmatig uit 2012 met heel wat opties. Ik had er graag Harman Kardon in gezien maar zal het moeten doen met een HIFI installatie.

De auto zelf uitgezocht op mobile.de. Blijkt van een handelaar te komen die bekend is bij mijn kennis. De auto zelf kost iets meer dan 9000 euro. BPM zal wel reuze meevallen. Ik reken op een uiteindelijk bedrag van rond de 14000 incl. de reparatie, hooguit 16000. Wel met de afspraak dat dezelfde kennis hem voor hetzelfde geld terugneemt als ik hem binnen een jaar of wat zat ben en een andere wil. Wellicht raak ik hem wel kwijt voor een leuk bedrag maar het blijft natuurlijk een schade auto.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lCdp1AC.png

Het is een M-sport uitvoering met 'msportfahrwerk' en een hele lijst aan andere opties. Ik denk dat deze voorlopig wel ok zal zijn voor het woon-werk verkeer (30000km per jaar). Ik ben vrijgezel dus erg praktisch hoeft het niet te zijn wat mij betreft.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gewaagde onderneming... Gezien de schade is het namelijk niet ondenkbaar dat het frame ook een klap heeft gehad en de auto dus krom is. Zo te zien heeft die flink een vangrail geschampt namelijk. Maar als herstel wel goed lukt, heb je een leuke auto.
Edd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:21:
Ik ben laatst overgestapt van 215 voor naar 225 om het onderstuur eruit te krijgen en dat is heel goed gelukt. Pluspunt wat er ook nog bijkomt is dat 225 een iets courantere maat is, waardoor je meer keus en minder geld kwijt bent voor een band. Achter ligt nog wel 245 eronder. Volgende keer wil ik toch daar 255 op zetten, maar dat is meer vanwege looks. Voor heeft nu iets meer band en achter lijken ze iets smaller.
Qua rijgedrag is mijn cabrio vrij neutraal (voor zover een E36 cabrio dat kan zijn :p), ongeacht welke maat wielen eronder ligt.

Bij de 16" velgen die ik heb, is 225/50R16 alleen juist geen courante maat, voor een goede band leg ik makkelijk €100+ neer, terwijl als ik naar een passende 215 of 205 band ga, de prijs daalt naar €70 per band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

_eXistenZ_ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:37:
Wat kun je betekenen voor een E46? Ik wil graag een olietemperatuursensor in m'n 330i maar die heeftie standaard niet. Nu kan ik wel iets (laten) maken met een losse sensor ergens in het carterpan en die waarde via BlueTooth beschikbaar maken, maar liever toon ik de temperatuur gewoon op de (oem) radio natuurlijk :)
Als je een beetje handig bent met elektronica en software is dat wel te doen denk ik; de I-Bus van de E46 is redelijk uitgekauwd overal op internet (veel meer info te vinden dan van de E36). Youtube staat ook vol met mensen die berichten op de tellercluster en radio tonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
nwnc schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:09:
Ik ga aan mijn eerste BMW. Ik heb al een poosje geen auto gereden en dit wordt op mijn 32e ook officieel mijn eerste auto. Het betreft een import schade-auto uit Duitsland die ik door een kennis (die dit aan de lopende band doet) laat halen. Het gaat om een 118D, handmatig uit 2012 met heel wat opties. Ik had er graag Harman Kardon in gezien maar zal het moeten doen met een HIFI installatie.

De auto zelf uitgezocht op mobile.de. Blijkt van een handelaar te komen die bekend is bij mijn kennis. De auto zelf kost iets meer dan 9000 euro. BPM zal wel reuze meevallen. Ik reken op een uiteindelijk bedrag van rond de 14000 incl. de reparatie, hooguit 16000. Wel met de afspraak dat dezelfde kennis hem voor hetzelfde geld terugneemt als ik hem binnen een jaar of wat zat ben en een andere wil. Wellicht raak ik hem wel kwijt voor een leuk bedrag maar het blijft natuurlijk een schade auto.

[afbeelding]

Het is een M-sport uitvoering met 'msportfahrwerk' en een hele lijst aan andere opties. Ik denk dat deze voorlopig wel ok zal zijn voor het woon-werk verkeer (30000km per jaar). Ik ben vrijgezel dus erg praktisch hoeft het niet te zijn wat mij betreft.
Heb je een idee van wat voor een ongeluk het geweest is? Ik weet (helaas uit eigen ervaring) dat een lantaarnpaal raken met <10km/h ook een vergelijkbaar gat op kan leveren. Maar als ook de airbags afgegaan zijn etc dan hoop ik dat je een goed adresje hebt voor de herstelwerkzaamheden :p Anders zit je alleen aan onderdelen al op 5-6k :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Radiant schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:27:
[...]

Als je een beetje handig bent met elektronica en software is dat wel te doen denk ik; de I-Bus van de E46 is redelijk uitgekauwd overal op internet (veel meer info te vinden dan van de E36). Youtube staat ook vol met mensen die berichten op de tellercluster en radio tonen :)
Oh dat zijn wel leuke ideeën! Vooral huidige snelheid digitaal op t dash is leuk, al helemaal als dit ook vanuit de GPS chip uit mn telefoon kan komen dmv bluetooth :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Handig met electronica: heb een vriend die het mega-goed kan
Handig met software: ben developer van beroep :)

Mss maar eens onderzoeken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
fsfikke schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:39:
[...]

Heb je een idee van wat voor een ongeluk het geweest is? Ik weet (helaas uit eigen ervaring) dat een lantaarnpaal raken met <10km/h ook een vergelijkbaar gat op kan leveren. Maar als ook de airbags afgegaan zijn etc dan hoop ik dat je een goed adresje hebt voor de herstelwerkzaamheden :p Anders zit je alleen aan onderdelen al op 5-6k :p
Nee, ik heb alles aan mijn mannetje overgelaten. Ik weet dat hij goed werk aflevert en hij is een goede bekende dus ik heb er wel vertrouwen.
Eerlijk gezegd had ik lager verwacht maar dan nog valt het wel in het bedrag dat ik heb vrijgemaakt voor de BPM + reparaties.

Auto is opgehaald, ze wachten op de papieren van de RDW en daarna beginnen het schadeherstel. Ik schat dat ik het over een maandje afgeleverd krijg.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nwnc schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:12:
[...]

Nee, ik heb alles aan mijn mannetje overgelaten. Ik weet dat hij goed werk aflevert en hij is een goede bekende dus ik heb er wel vertrouwen.
Eerlijk gezegd had ik lager verwacht maar dan nog valt het wel in het bedrag dat ik heb vrijgemaakt voor de BPM + reparaties.

Auto is opgehaald, ze wachten op de papieren van de RDW en daarna beginnen het schadeherstel. Ik schat dat ik het over een maandje afgeleverd krijg.
De schade scheelt nogal in je BPM bedrag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:14:
[...]

Jazeker, kan op tabelwaarde of op taxatiewaarde. Deuk is fiks lagere taxatie ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
mijn auto staat weer prachtig te blinken in het zonnetje. De lak voelt als een babyhuidje na een mooie polijstbehandeling en van binnen ruikt hij weer heerlijk chemisch na het stomen van het interieur. Mijn auto is klaar voor de zon! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
418O2 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:14:
[...]

Heel wat ja, van wat ik er heb begrepen is dat je korting krijgt op de BPM bij schade.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
The_Zohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:07:
mijn auto staat weer prachtig te blinken in het zonnetje. De lak voelt als een babyhuidje na een mooie polijstbehandeling en van binnen ruikt hij weer heerlijk chemisch na het stomen van het interieur. Mijn auto is klaar voor de zon! :D
Ik wil me zeer binnenkort eens gaan verdiepen in alle schoonmaak en poetsaccessoires en -middelen. Deze heeft Black Sapphire Metallic (wilde initieel Tiefseeblau ;( ) en ik wil er wel mee goed voor de dag komen.

Verder nog eens kijken wat voor velgen leuk zijn :)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
nwnc schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:10:
[...]

Ik wil me zeer binnenkort eens gaan verdiepen in alle schoonmaak en poetsaccessoires en -middelen. Deze heeft Black Sapphire Metallic (wilde initieel Tiefseeblau ;( ) en ik wil er wel mee goed voor de dag komen.

Ik heb daar ook totaal geen verstand van :P ik betaal gewoon 180 euries en kan hem 6 uur later ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nwnc schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:07:
[...]

Heel wat ja, van wat ik er heb begrepen is dat je korting krijgt op de BPM bij schade.
wel even taxeren voor herstel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

The_Zohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:11:
[...]

Ik heb daar ook totaal geen verstand van :P ik betaal gewoon 180 euries en kan hem 6 uur later ophalen :P
Wat heeft de retailer gedaan voor 180euro ? Gewoon wassen en waxen of een coating over het lak gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Blord schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:01:
[...]

Wat heeft de retailer gedaan voor 180euro ? Gewoon wassen en waxen of een coating over het lak gelegd.
Voor zover ik er verstand van heb is hij volledig gepolijst, waarbij er nu een waterafstotende laag (correct me if I am wrong) op zit. Verder is de bekleding van binnen gestoomd, waardoor er nu geen vlekje meer te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 16:45
[...]

Ik heb toevallig vandaag de auto van mijn vriendin (een Opel Corsa C van 2006) gedaan, eerst afgespoten, toen gewassen, toen gekleid (met speciale aandacht voor de liggende panelen), gepolijst en gewaxt, alles met de hand. Je begint om een uur of 10 en je bent 4,5 uur later klaar, inclusief lunchpauze en babbeltjes met buren die zich verbazen over het feit dat een 9 jaar oude auto er zo nieuw uit kan zien.

Ik gebruikte hiervoor:

Meguiars Nxt Generation wash (voor jouw lak zou ik Ultimate wash gebruiken)
Meguiars QuikClay
Meguiars Ultimate Polish
Meguiars Nxt Generation liquid wax

Daarbij een Meguiars washmitt, een water magnet om watervlekken te voorkomen, 2 wattenstaafjes met spons op het uiteinde en 2 Meguiars microvezeldoeken.

Goed poetsen hoeft bij een goede BMW lak echt niet moeilijk te zijn. Als je een Dual Action machine wilt gebruiken zorg dan dat je het de eerste paar keer onder begeleiding doet.

Er zijn uiteraard ook andere merken en iedereen heeft z'n eigen voorkeur, maar voordeel van de Meguiars (voor mij dan) is dat het behoorlijk hufterproof is :)

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Nu is een Corsa wel een stukje minder oppervlak dan een BMW, dus tel er maar een paar uurtjes bij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:48:
Nu is een Corsa wel een stukje minder oppervlak dan een BMW, dus tel er maar een paar uurtjes bij. 8)
Inderdaad... Zelfs mijn cabrio red ik niet in 4,5 uur als ik het echt uitgebreid doe... Zeker als ik ook nog ga kleien of met een swirl remover (filler) aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

deepbass909 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:16:
Qua rijgedrag is mijn cabrio vrij neutraal (voor zover een E36 cabrio dat kan zijn :p), ongeacht welke maat wielen eronder ligt.

Bij de 16" velgen die ik heb, is 225/50R16 alleen juist geen courante maat, voor een goede band leg ik makkelijk €100+ neer, terwijl als ik naar een passende 215 of 205 band ga, de prijs daalt naar €70 per band.
Tja, daar zit dus het verschil.. Ik heb 225/50/18 en t.o.v. de 215-versie scheelt het ongeveer 40 euro p/band. Daarbij ben ik nu af van het onderstuur, maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik nu van de RunFlat s ben afgestapt.
The_Zohan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:40:
Momenteel heb ik een 2010 325i stock 3 liter 6 cilinder 218pk. Ik hoor over allerlei mogelijkheden met chips om de pks makkelijk omhoog te krijgen (het is immers hetzelfde blok als de 306pk 335i) en evt het brandstofverbruik omlaag. Hoe schadelijk is dit voor de auto en is er echte winst op te behalen?
Helaas heeft deze (zoals eerder aangegeven door Maasluip een N53-motor. Ik heb alleen ervaring met de N52 })
nwnc schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:07:
Daarom worden er ook aardig wat schadeauto's geïmporteerd. Korting op je BPM, opknappen en verkopen voor een normalere prijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
[...]

ik snuffel af en toe in dit draadje:
Het grote auto detailing topic
deze jongens hebben er aardig verstand van, in tegenstelling tot mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Edd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:08:
[...]

Tja, daar zit dus het verschil.. Ik heb 225/50/18 en t.o.v. de 215-versie scheelt het ongeveer 40 euro p/band. Daarbij ben ik nu af van het onderstuur, maar dat zou ook kunnen liggen aan het feit dat ik nu van de RunFlat s ben afgestapt.
Runflat is sowieso een stuk harder dan gewone banden zijn, en dat maakt sowieso al uit in de grip (in negatieve zin). Dus die overstap zal voor de grip sowieso al positief zijn geweest.

Doet me denken aan de 2 Dunlop Sport SP2000's die ik ook onder de Compact had... (op de andere velgen lagen Michelin Premacy HP's) Die hadden ook kneiterhard rubber. Voordeel, het slijt amper, nadeel, bij een beetje regen gleed ik gelijk alle kanten op :X Op de achteras was dat nog wel leuk (als de weg nat was, kwam ik zonder enige moeite gecontroleerd dwars de bochten door), maar op de vooras was dat gewoon eng... Ik ben een keer met nog geen 30km/u rechtdoor een rotonde op gegleden na een mini buitje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
spank_mojoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:36:
[...]

ik snuffel af en toe in dit draadje:
Het grote auto detailing topic
deze jongens hebben er aardig verstand van, in tegenstelling tot mij :).
Ik ook, mooie resultaten vaak maar ik heb echt geen zin om op m'n vrije dag vijf uur te staan poetsen :X . Ik breng 'm eens in de 2-3 maanden weg, dan glimt ie ook voor 50 euro. Is geen volledige detail beurt natuurlijk, maar beter dan de wasstraat.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

deepbass909 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:27:
[...]

Runflat is sowieso een stuk harder dan gewone banden zijn, en dat maakt sowieso al uit in de grip (in negatieve zin). Dus die overstap zal voor de grip sowieso al positief zijn geweest.
Dat klopt, vandaar ook de overstap.
Alhoewel het ook afhankelijk is van welke band icm welke motor/carrosserie.
Onder de 120i (3drs) lag een setje Dunlops RunFlat. Daar had ik veel minder last van onderstuur. Onder de 125i (Coupe) lagen Bridgestones RE050's

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Als je de RFT banden vervangt dan heb je of een reserve wiel of zo'n spuitbus ding nodig toch. En ik zelfs geen krik in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:11
Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:33:
Als je de RFT banden vervangt dan heb je of een reserve wiel of zo'n spuitbus ding nodig toch. En ik zelfs geen krik in de auto.
Of je belt de ANWB bij een lekke band. Klinkt als een beetje overdreven maar hoe vaak heb je nu een lekke band? Ik heb de Run-Flats ook vervangen omdat ik ze niet fijn vind rijden en ze ook nog eens een stuk duurder zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:33:
Voor nood heb ik nu een spuitbus in de auto liggen. Maar goed, hoe vaak gebeurd dat inderdaad? Daarnaast is het veelal een spijker of schroef die erin waardoor deze langzaam leegloopt. Dan gewoon even oppompen en langs de bandenboer gaan..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik ga ook over op standaard banden als de RFT op zijn. Zit nu nog 4.5mm op dus kan nog wel een jaar.

Michilin sport 3 lijkt me wel een prima bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:07:
Ik ga ook over op standaard banden als de RFT op zijn. Zit nu nog 4.5mm op dus kan nog wel een jaar.

Ik heb een aantal weken terug nog een paar ps3's achterop laten zetten. Daar ben ik erg tevreden over dusver. M'n Conti SC5's die daar op zaten waren na minder dan 20k* al op :/ Waarschijnlijk waren ze een beetje te hard opgepompt :X

*Inclusief twee winterseizoenen :p

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 10-04-2015 11:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
20K al op... uhh

Maat met ze tesla p85+ na 7K nieuwe achter banden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Edd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:59:
[...]

Voor nood heb ik nu een spuitbus in de auto liggen. Maar goed, hoe vaak gebeurd dat inderdaad? Daarnaast is het veelal een spijker of schroef die erin waardoor deze langzaam leegloopt. Dan gewoon even oppompen en langs de bandenboer gaan..
Ik had mijn RFT vervangen en reed een jaar later lek in DE. Helaas met 200km/uur op de autobahn, was blij dat ik op de vluchtstrook kon komen, een spuitbus had niets meer gedaan, wang van de band was echt helemaal kapot van binnen.

Het kostte alles bij elkaar 3 uur voordat ik verder kon. ANWB bellen, ADAC sleept je naar de garage, nieuwe band erop, afrekenen. Waarvan 1 uur mijn schuld, verkeerde KM doorgegeven :D. Maar ja, hoe vaak gebeurt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:07:

pirelli p zero nero is ook een hele fijne band, bij mijn ouders lag eerst conti sport contact onder en nu deze alweer een poos, plakken beter in de bochten, zijn stiller en ook in de regen vind ik ze voorspelbaarder dan de conti's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

The_MAN schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:51:
[...]

Ik had mijn RFT vervangen en reed een jaar later lek in DE. Helaas met 200km/uur op de autobahn, was blij dat ik op de vluchtstrook kon komen, een spuitbus had niets meer gedaan, wang van de band was echt helemaal kapot van binnen.

Het kostte alles bij elkaar 3 uur voordat ik verder kon. ANWB bellen, ADAC sleept je naar de garage, nieuwe band erop, afrekenen. Waarvan 1 uur mijn schuld, verkeerde KM doorgegeven :D. Maar ja, hoe vaak gebeurt het?
Ja ok.. Dat kan gebeuren.. Maarehm, zouden RFT daar iets aan geholpen hebben?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Edd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:59:
[...]

Ja ok.. Dat kan gebeuren.. Maarehm, zouden RFT daar iets aan geholpen hebben?
Ik denk het niet! Gewoon ANWB afsluiten en klaar. Kost me nu 3 uur op 250.000km in de afgelopen 7 jaar. Is nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Maakt het uit als de achterbanden 35 dik zijn en voor 40?

Dus

Voor:
225/40/18

Achter
245/35/18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:38

BrZ

Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:23:

Dus

Voor:
225/40/18

Achter
245/35/18
Dat getal is het percentage van de breedte. De omtrek van de achterbanden is dan dus kleiner dan de voorwielen, kan vreemde effecten hebben.

225/40/18 voor en 255/35/18 achter is de normale maat, die hebben bijna dezelfde omtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Unknown Alien schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:23:

Dus

Voor:
225/40/18

Achter
245/35/18
zoals BrZ al zegt, het middelste getal is een percentage,
Bijvoorbeeld:
Bandbreedte 225
bandhoogte 40% van 225 = 90
Velgdiameter 18*2.54 =45.72
Buitendiameter 45.72+90=46.62 cm

De banden die jij opgeeft hebben bijna dezelfde buitendiameter:
225/40/18 -->46.62cm
245/35/18 -->46.5775 cm
dat zal op die 0.4mm ook niet aankomen :)

edit: voorbeeld berekening en typo

[ Voor 16% gewijzigd door spank_mojoo op 10-04-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The_MAN schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:21:
[...]

Ik denk het niet! Gewoon ANWB afsluiten en klaar. Kost me nu 3 uur op 250.000km in de afgelopen 7 jaar. Is nog wel te doen.
Zeker in Nederland is een lekker band toch best zeldzaam... In de 8 jaar dat ik nu een auto heb, heb ik nog nooit lek gereden. En gebeurt dat wel, dan is het maar de vraag of ik nog iets heb aan het reservewiel... Die band is zo oud dat hij inmiddels een museum thuishoort :X
spank_mojoo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:01:
[...]

zoals BrZ al zegt, het middleste getal is een percentage
225/40/18 -->46.62cm
245/35/18 -->46.5775 cm
Precies, en die 0,4mm ben je al kwijt als je een keer te hard optrekt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
[...]

Bijvoorbeeld:
Bandbreedte 225

225/40/18 -->46.62cm
245/35/18 -->46.5775 cm

Ahh ok. dus nu er 255 RFT op zit kan ik straks best met een non RFT naar 245 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
het kan inderdaad prima.
ik meen ooit iets gehoord te hebben over ABS sensoren die in de stress schieten wanneer er rotatieverschil zit tussen voor en achter. ik weet ook niet wat er precies van waar is.
ik probeer meestal wel dezelfde buiten diameter aan te houden.
wil je iets breder of iets minder breed, speel dan een beetje met de percentages.
meestal kom je er dan wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 23:26
Hoi

Weet iemand een bedrijf waar ze cardanassen uitlijnen? Ik heb zelf google geprobeerd, 2 bedrijfjes gebeld en wat mensen gevraagd, maar nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik heb voorzichtig de wieldoppen eraf gehaald met een schroevendraaier. De bruine vlekken zijn toch roestwater. De roest heb ik verwijderd met een ijzeren pannenspons. Het gat schoongemaakt en weer ingevet met minerale olie. Ik denk dat het water van de hogedrukreiniger komt. Het water komt makkelijk tussen de kieren in het gat.
Roesten de naafassen zo snel ? En wat kan ik het best doen ter voorkoming van roest ?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/Wiel%20roest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Watchmano schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:17:
Hoi

Weet iemand een bedrijf waar ze cardanassen uitlijnen? Ik heb zelf google geprobeerd, 2 bedrijfjes gebeld en wat mensen gevraagd, maar nog niks gevonden.
Technotrans in Veendam kan BMW-assen uitlijnen en balanceren. Voor zover ik weet is dat de enige in Nederland die de assen van BMW kan en wil aannemen.

Maar wat scheelt er precies aan? Want alleen als je kruiskoppelingen kapot zijn, moet je hem wegbrengen, de overige reparaties zijn door jezelf of een willekeurige garage te doen.
Blord schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:52:
Ik heb voorzichtig de wieldoppen eraf gehaald met een schroevendraaier. De bruine vlekken zijn toch roestwater. De roest heb ik verwijderd met een ijzeren pannenspons. Het gat schoongemaakt en weer ingevet met minerale olie. Ik denk dat het water van de hogedrukreiniger komt. Het water komt makkelijk tussen de kieren in het gat.
Roesten de naafassen zo snel ? En wat kan ik het best doen ter voorkoming van roest ?

[afbeelding]
Dat is inderdaad duidelijk roest. Gietstaal, waar een naaf uit gedraaid wordt, kan inderdaad makkelijk roesten als de beschermende laag weg is. Goed schoon- en droog maken en invetten, en er kan verder weinig gebeuren. Dit soort onderdelen hebben alleen last van wat oppervlakte roest, nooit van rot die door en door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 23:26
deepbass909 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:07:
[...]

Technotrans in Veendam kan BMW-assen uitlijnen en balanceren. Voor zover ik weet is dat de enige in Nederland die de assen van BMW kan en wil aannemen.

Maar wat scheelt er precies aan? Want alleen als je kruiskoppelingen kapot zijn, moet je hem wegbrengen, de overige reparaties zijn door jezelf of een willekeurige garage te doen.
Ah mooi dank.

Het is voor een kennis van mij. Ik weet niet wat er precies aan de hand is maar hij zou van alles en nog wat geprobeerd hebben en niks helpt dus wil hij dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:38

BrZ

[...]

Bijvoorbeeld:
Bandbreedte 225

225/40/18 -->46.62cm
245/35/18 -->46.5775 cm

Klopt bijna, behalve dat 45,72cm + 90mm natuurlijk 54,72 is, en dat je de dikte van de band 2x moet optellen voor de diameter.

Dan heb je het dus over:
225/40/18: 63,72cm
245/35/18: 62,87cm
Komt neer op bijna 1,5% verschil, valt nog mee.

255/35/18 is 63,57cm overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Shit.. Vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Op internet zijn wel verschillende bandencalculators te vinden om uit te rekenen wat de omtrek zal zijn en het verschil hierin. Sommige geven ook het verschil in de snelheidsmeter aan. Zijn op zich wel handig.
Jaren geleden heb ik ook eens via de lokale Profile hier een setje velgen met banden aangekocht voor een auto. Daarbij adviseerde men om binnen een verschil van 2% in omtrek te blijven. Dit hou ik nu dan ook meestal aan als ik op zoek ben naar een andere maat banden.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of hier iets wettelijk ten grondslag aan ligt.

-

Pagina: 1 ... 110 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.