Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.954 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

The_Zohan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:35:
[...]

En dat geluid is normaal neem ik aan? :P Ik moet zometeen toch terug naar de verkoper om mijn nieuwe velg erop te laten leggen, mocht het niet goed zijn kan hij gelijk kijken
Dat is normaal inderdaad. Veel moderne auto's laten de pomp alvast draaien bij ontgrendelen, openen van de bestuurdersdeur of als je de sleutel in het contact steekt zodat de motor sneller start. Een brandstofpomp zoemt altijd een beetje.

@Diesel: CO2-uitstoot is misschien minder, maar een diesel stoot een hoop meer andere troep uit, zeker naarmate de motor ouder wordt en dus niet meer zo optimaal is als wanneer die tests onder gecontroleerde omstandigheden worden gedaan met gloednieuwe onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
FabianGTI schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:59:
[...]

Ik vind eigenlijk 13k voor een 320D uit 2006 wel erg veel geld hoor, en al helemaal als het een import is
Natuurlijk zijn de opties en kilometer stand leuk, maar het is alsnog een 9 jaar oude auto

Wanneer is deze auto geïmporteerd?

Als je nou een 2012 of 2013 auto zou kopen die geïmporteerd is, zou ik de gok wel durven te nemen, maar nu zou ik me toch afvragen wat er met deze auto is ;) (Schade auto etc)
Auto is in november 2014 geimporteerd, Tenminste dat zie ik staan op de RDW OVI website. Tenaamstelling Nederland.
Henk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:07:
[...]

Ik kan serieus geen site vinden die dit onderbouwd. En zeker niet voor een motor van 11 jaar oud (In de 2006 E90 320D ligt de M47TU2D20, geintroduceerd in 2004, en in feite een geactualiseerde versie van de M47TUD20 uit 2001...).
Dit is een goed blok. Uiteraard hebben alle uitvoering wel issues daar ontkom je toch niet aan.

We rijden nu 6 jaar in de E46 320D bj 2004. Nergens problemen mee gehad. Staat nu 208K KMs op
EvaluationCopy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:50:
[...]

Eeehm een BMW liefhebber die toch enigszins zuinig wil rijden omdat hij aan het milieu denkt en in een land woont waar de wegenbelasting voor diesel niet hoger is dan voor benzine? Ik denk maar even hardop.
.
Geldt die regel ook in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
AndRo555 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:37:
[...]

Een E90 320d verbruikt zo'n 6.5l/100km (volgens spritmonitor). Dat is omgerekend een 170gr/km. =(6.5L/100km)*(2640gr/L)/(100km)
Een 320i doet 8.7l/100km, wat neerkomt op 208gr/100km =(8.7L/100km)*(2392gr/L)/(100km)

Een pak meer co2 dus. Echter zal de diesel wat meer andere schadelijke stoffen uitstoten, daarom zei ik ook recente (euro6) diesel. Als je even googled vindt je direct een hoop sites met meer informatie.
Sowieso pak je de gemiddelden van alle E90 320d's. Dus ook de nieuwere N47 motor. En je gaat van hot naar her, want eerst doe je een berekening voor de CO2, en vervolgens heb je het over recente Euro6 diesels, waar die M47 dus niet bij hoort. Leuke discussie over recente diesels, maar volgens mij heeft voor de rest Ray187 er geen klap aan, ik zet nog steeds grote vraagtekens bij de KM-stand.
Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:45:
[...]

Auto is in november 2014 geimporteerd, Tenminste dat zie ik staan op de RDW OVI website. Tenaamstelling Nederland.

[...]

Dit is een goed blok. Uiteraard hebben alle uitvoering wel issues daar ontkom je toch niet aan.

We rijden nu 6 jaar in de E46 320D bj 2004. Nergens problemen mee gehad. Staat nu 208K KMs op
Ik zeg nergens dat het blok niet goed is, ik trek alleen de bewering dat diesel minder belastend voor het milieu zou zijn in twijfel, en merk daarbij op dat het blok in de E90 zoals hierboven genoemd werd, al 11 jaar oud is, en dat er in die tijd een hoop dingen veranderd zijn, zowel in de algemene techniek als in het specifieke blok zelf, zoals Radiant hierboven ook al aangeeft. Dit blok stamt, naar Nederlandse begrippen, nog uit de tijd dat je kilometers maakte met een diesel. Lijkt me dus heel belangrijk om te achterhalen uit welk land hij van origine komt, en met welk motief hij aangekocht is.

Als het 320D blok in de E46 net zo goed is als het benzine-blok, is dat ding idd redelijk bom-proof.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 02-04-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
Henk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:54:
[...]

Sowieso pak je de gemiddelden van alle E90 320d's. Dus ook de nieuwere N47 motor. En je gaat van hot naar her, want eerst doe je een berekening voor de CO2, en vervolgens heb je het over recente Euro6 diesels, waar die M47 dus niet bij hoort. Leuke discussie over recente diesels, maar volgens mij heeft voor de rest Ray187 er geen klap aan, ik zet nog steeds grote vraagtekens bij de KM-stand.
Mijn reactie was op Radiant, die stelde dat diesels en milieu niet samengaan. En dat is niet waar:
1) Diesel co2 uitstoot is altijd een stuk lager
2) Recente (!!) (euro6 dus) diesels stoten nog amper fijn stof, NOx en andere rommel uit en evenaren de benzines op dat vlak.

7k per jaar voor een diesel is perfect te doen als het allemaal lange afstanden zijn en/of snelweg, dan is alles goed op temperatuur en valt de uitstoot best nog wel mee, alleen zal die veel eerder allemaal korte afstanden gedaan hebben en dan is het inderdaad niet echt een voordeel.
Rijdt je meer als 20-25k per jaar (BE) dan ga je gewoon voor een diesel en bespaar je jezelf wat geld. Dat klein beetje meer milieuvervuilend zijn moet je er maar bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

AndRo555 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:04:
[...]

Mijn reactie was op Radiant, die stelde dat diesels en milieu niet samengaan. En dat is niet waar:
1) Diesel co2 uitstoot is altijd een stuk lager
2) Recente (!!) (euro6 dus) diesels stoten nog amper fijn stof, NOx en andere rommel uit en evenaren de benzines op dat vlak.
Mja, is goed joh, als je de reacties toch niet leest.. Plezier met je papieren dieselmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Edd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:46:
[...]

Ik zou even het kenteken door de RDW halen en kijken welk BPM bedrag hiervoor is afgetikt. Mocht dit laag zijn, dan heeft deze wel een verhaal en is als schade-auto geïmporteerd. Dan is het natuurlijk de vraag of deze netjes is gerepareerd of niet, maar mijn ervaring hierin is niet echt positief.
Catalogusprijs: € 61.363
BPM: € 634

Zegt dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens de BPM calculator van autoweek.nl had dat € 2.145 moeten zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dat zijn de gegevens die naar voren komen van mijnautocoach.nl.

e medewerker zei dat de auto uit Belgie komt en dat die carr-pass alleen in Belgie wordt afgegeven. Is het zelfde als wat wij in NL hebben NAP. Dat was wel een pluspunt zegt hij.

Alleen die lage BPM duidt op schade.

Schade maakt mij op zich weinig uit, zolang het herstel goed is gedaan.

[ Voor 70% gewijzigd door Unknown Alien op 02-04-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:26
Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:28:
Dat zijn de gegevens die naar voren komen van mijnautocoach.nl.

e medewerker zei dat de auto uit Belgie komt en dat die carr-pass alleen in Belgie wordt afgegeven. Is het zelfde als wat wij in NL hebben NAP. Dat was wel een pluspunt zegt hij.

Alleen die lage BPM duidt op schade.

Schade maakt mij op zich weinig uit, zolang het herstel goed is gedaan.
Ik zou er niet aan beginnen
Ook al is de schade goed herstelt, is de vraagprijs al helemaal te hoog voor een import auto met deze leeftijd
En mja, hoe goed de schade is herstelt merk je pas na een tijd gebruikt

Als het allemaal zo een beetje klopt dan zou ik zeker niet meer dan 11k bieden, of eigenlijk zou ik helemaal niet meer bieden, vrees dat dit een auto is met een bittere nasmaak ;)
Komt toch niet toevallig bij 'Auto Menno' of zo'n soort bedrijf vandaan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:59:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen
Ook al is de schade goed herstelt, is de vraagprijs al helemaal te hoog voor een import auto met deze leeftijd
En mja, hoe goed de schade is herstelt merk je pas na een tijd gebruikt

Als het allemaal zo een beetje klopt dan zou ik zeker niet meer dan 11k bieden, of eigenlijk zou ik helemaal niet meer bieden, vrees dat dit een auto is met een bittere nasmaak ;)
Komt toch niet toevallig bij 'Auto Menno' of zo'n soort bedrijf vandaan? :X
Is particulier.
Ik ga net als Royco gebruik maken van mijnautocoach. Nog bedankt voor de tip.

Ik vroeg hem waar hij hem gekocht had. Dit was zijn reactie

Ik heb de auto in Arlon ( België ) gekocht, dat is bij de grens van Luxemburg.
Ik was daar voor mijn werk en zag deze bij een plaatselijke garage staan en heb m een week later gekocht.
In een opwelling, ik rij eigenlijk maar weinig en had beter een benzine kunnen kopen,, wat ik dus ook later gedaan heb.

Ik ben bij de BMW garage daar geweest om de service na te vragen, hij was daar in onderhoud geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:08:
Waar ik geen bal van geloof, want wie koopt er een diesel om er vervolgens 7K/jaar mee te rijden?
Als je in de bergen woont, is een diesel gewoon veel fijner, dan een even dure non turbo benzine variant. Ik heb een 320d uit 2008 met nog geen 80k, en nieuw gekocht. Hier in spanje betaal ik 175 euro wegenbelasting per jaar, in duitsland zal het meer zijn, maar lang niet zo idioot veel als in NL.

Maar een particulier die in nov 2014 een auto importeert, en na 5 maanden hem te koop zet? Dan denk ik, "der zal wel wat mee zijn."

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:51:
[...]

Maar een particulier die in nov 2014 een auto importeert, en na 5 maanden hem te koop zet? Dan denk ik, "der zal wel wat mee zijn."
Er is ook wat mee voor hem. Het is een diesel en als vrachtwagen chauffeur die dagen lang weg is rijdt hij er te weinig mee.
Althans dat zegt hij. En als dat zo is dan een zeer valide reden.

Het is een 320D en ik kom zelf erg weinig tegen met dezelfde opties die onze 320D heeft. Of eigenlijk helemaal NIET. Wij hebben ee nE46 320D special edition. half leren sportstoelen, open dak, navi etc etc. En elk jaar grote beurt. Deze gaat de verkoop in, omdat ik na 6 jaar iets anders wil. Ben ook de 2e eigenaar.

Alleen de duurdere echte BMWs 6 cylinders :+ die hebben goeie opties.

Dus als alles klopt dan heb ik er wel 13K voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
[...]

Dan snap ik je vraag eigenlijk niet zo goed meer?

Volgens mij heb je voor jezelf allang de keuze gemaakt, de meeste raden je het af maar kennelijk ga je toch stug door, in dat geval hebben wij niets meer in te brengen en wens ik je alvast veel plezier met je nieuwe auto.. ;)

En 13K, nee, alsnog te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Er is ook wat mee voor hem. Het is een diesel en als vrachtwagen chauffeur die dagen lang weg is rijdt hij er te weinig mee.
Had hij dat 5 maanden geleden niet kunnen bedenken? Dat lijkt mij wel, en is het dus plausibel dat het nu een verhaal uit de grote duim is. Het verhaal over een opwelling vind ik ook vaag. Zo veel mensen met de middelen die een gemiddelde vrachtwagenchauffeur ter beschikking staan kopen niet een auto van > 10k€ in een opwelling, laat staan dat ze er even later nog een benzineauto bij kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 02-04-2015 15:40 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FabianGTI schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:33:
[...]

Dan snap ik je vraag eigenlijk niet zo goed meer?

Volgens mij heb je voor jezelf allang de keuze gemaakt, de meeste raden je het af maar kennelijk ga je toch stug door, in dat geval hebben wij niets meer in te brengen en wens ik je alvast veel plezier met je nieuwe auto.. ;)

En 13K, nee, alsnog te veel
Meeste raden niet af als de aankoopkeuring positief is. en de KM stand ok is.

13K teveel ben ik niet mee eens. Ik zie nergens dezelfde auto/KM stand en opties voor een lager bedrag.
Onze auto heb ik toen gekocht voor 17.500. Deze was toen 5 jaar. met 130K KMs en geen garantie.
argro schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:38:
[...]
Had hij dat 5 maanden geleden niet kunnen bedenken? Dat lijkt mij wel, en is het dus plausibel dat het nu een verhaal uit de grote duim is.
Dat zou heel goed kunnen. Daarom wil ik ook zekerheid. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een aankoopkeuring. En nu via de tip van Royco ga ik daar wel gebruik van maken.

STEL alles is in orde dan neem ik ook de 12mnd garantie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:56:
[...]

Catalogusprijs: € 61.363
BPM: € 634

Zegt dat iets?
Bij mij staat daar altijd gewoon het oorspronkelijke BPM bedrag (niet de afdracht na leeftijdskorting). Dus om de een of andere reden heeft hij een veel lager bedrag moeten betalen aan bpm. En iemand die zo impulsief op een vrijdagmiddag een auto ziet en meteen maar koopt lijkt me niet iemand die zo uitgebreid de moeite neemt om hem met een taxatierapport goedkoop in te voeren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13k voor een dergelijke auto is niet teveel, wijs maar een vergelijkbare aan op marktplaats, autoscout etc
Die hebben allemaal meer dan 150k gereden.

Maar als eridd zo weinig bpm is betaald, dan lijkt het idd of een schade auto is geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Schade is idd waar ik aan denk. Vandaar de keuring. En als het niet goed is zoeke nwe vrolijk verder er staat zat te koop. Alleen met de opties en motor die wij zoeken erg weinig.

Bij deze auto mis ik alleen de sportstoelen.

Gaat om deze auto

http://ww3.autoscout24.nl...n_ad&rtmsg=de-vm-contact&

[ Voor 21% gewijzigd door Unknown Alien op 02-04-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50

Edd

Ik zou bij die mijnautocoach even aangeven dat je het vermoeden hebt dat het misschien een ex-schade auto is. Als het allemaal netjes gerepareerd is, is dat geen probleem. Maar als ik in de adv lees dat de auto "schadevrij" is...
Bedenk je wel, dat op het moment je deze auto weer wilt verkopen er misschien mensen zullen zijn die hier ook over kunnen vallen en dus in prijs gaan onderhandelen.
Als ik trouwens de autokoerslijst van de ANWB mag geloven (ja, ik weet het: ook geen heilige graal) zou de verkoop tussen particulieren van deze auto ong 12k moeten kosten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik heb ze al gesproken via de telefoon en chat. Ik heb extra aangegeven dat ik een extra controle op schade en KM stand wil. Hij gaf aan dat het verstandig is met import en KM stand. Al zei hij wel dat de car-pass een + punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 2006 naar 2008 9.000km en dan in 3 jaar maar 2 000 erbij?
eesrte punt van meting is dus pas in 2008, er kan van alles zijn gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.net/images-big/990/839/0267839990015.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw huidige verkoper heeft de auto geimporteerd? Dan weet hij dus ook prima waarom de bpm zo laag is, catalogusprijs is 62k, bpm had dus waarschijnlijk nog iets van 1500 moeten zijn.

Mijn vermoeden is dat hij gewoon dat hij voor de hobby schade bakken importeerd, deze opknapt, en weer verkoopt. Volgens google had hij in december ook een opel corsa diesel te koop staan.
http://www.zomoto.nl/2203...a-13-cdti-ecofs-cosmo.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:46:
Mijn vermoeden is dat hij gewoon dat hij voor de hobby schade bakken importeerd, deze opknapt, en weer verkoopt. Volgens google had hij in december ook een opel corsa diesel te koop staan.
Zo zie je dus ook maar dat je een verkoper nooit op zijn 'puppy ogen' moet vertrouwen mocht dit zo zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:46:
Btw huidige verkoper heeft de auto geimporteerd? Dan weet hij dus ook prima waarom de bpm zo laag is, catalogusprijs is 62k, bpm had dus waarschijnlijk nog iets van 1500 moeten zijn.

HHmmm dat is wel erg vreemd als hij nu zegt de diesel weg te doen ivm weinig rijden.,want hij is een vrachtwagen chauffeur .

Ik heb zijn FB pagina opgezocht en daar is niks op afgeschermd. Hij heeft het erover dat hij een conflict heeft met zijn werkgever. een transport bedrijf. Dus hij is wel een chauffeur.

Dus hij kan best een hobbyhandelaar zijn.

Ik ga ervan uit dat als de dealer de auto na kijkt op de KM stand. Dus uit de automaat of lichtmodule. Die gegevens moeten met elkaar overeenkomen en daar wil ik een uitdraai van. Geen schade die blijken dat hij total los is geweest. Blikschade boeit me niks.Maar geen kromme B stijl oid natuurlijk :)

OOk neme nwe de 12 maanden garantie af.

Als dat allemaal in orde is dan zijn er toch geen redenen om niet te kopen lijkt me. Of mis ik iets?
FabianGTI schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:50:
[...]

Zo zie je dus ook maar dat je een verkoper nooit op zijn 'puppy ogen' moet vertrouwen mocht dit zo zijn :X
De enige die ik vertrouw die een auto verkoopt ben ik zelf en verder niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:01
Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:28:
[...]

HHmmm dat is wel erg vreemd als hij nu zegt de diesel weg te doen ivm weinig rijden.,want hij is een vrachtwagen chauffeur .

Ik heb zijn FB pagina opgezocht en daar is niks op afgeschermd. Hij heeft het erover dat hij een conflict heeft met zijn werkgever. een transport bedrijf. Dus hij is wel een chauffeur.

Dus hij kan best een hobbyhandelaar zijn.

Ik ga ervan uit dat als de dealer de auto na kijkt op de KM stand. Dus uit de automaat of lichtmodule. Die gegevens moeten met elkaar overeenkomen en daar wil ik een uitdraai van. Geen schade die blijken dat hij total los is geweest. Blikschade boeit me niks.Maar geen kromme B stijl oid natuurlijk :)

OOk neme nwe de 12 maanden garantie af.

Als dat allemaal in orde is dan zijn er toch geen redenen om niet te kopen lijkt me. Of mis ik iets?

[...]

De enige die ik vertrouw die een auto verkoopt ben ik zelf en verder niemand.
Zet je liefde voor die auto aan de kant, geen hand vol maar een land vol. Je kan deze auto best kopen als alles verder klopt. Laat een aankoopkeuring doen en neem iemand mee die de auto niet door een roze bril bekijkt. (Wij worden toch verliefd op bmw)

Mijn auto heb ik ook ergens gekocht waar mijn eerste gevoel niet super was. Maar heb de feiten gechecked: garages uit het onderhoudsboekje nabellen, auto uitgebreid controleren, checken of het interieur overeenkomt met de km stand. Optielijst uitdraaien via bmw om te kijken of er eventueel achteraf leer ingebouwd is etc. Als alles klopt is er niks om je druk om te maken.

Mocht het een miskoop zijn, verkoop je hem weer met misschien €2.000 verlies. Een dure les maar niet het einde van de wereld, koop je een goede auto heb je een koopje!

En wat je zelf ook al aangaf: Niemand is te vertrouwen, dus controleer alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Heb info genoeg gewonnen en meningen. Meeste zeggen KM klopt niet of schade bak.

Bij goeie keuring dealer en alles na laten kijken moet het haast wel ok zijn.

Feit is de KM stand is zeer vreemd en ongeloofwaardig. voor een 9 jaar oude diesel. Alleen in Belgie geldt dat ander, omdat de kosten om een diesel te rijden niet zo hoog zijn als in nL.

Wij rijden met onze e46 320D ook maar 10 a 12K pj, omdat ik geen 2.0 benzine wil rijden zonder turbo. Die heb ik ook greden een tijd e46 320i coupe. Ik rij liever de 320D.

Idd de roze bril vandaar dat ik iemand inhuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Unknown Alien schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:10:
Wij rijden met onze e46 320D ook maar 10 a 12K pj, omdat ik geen 2.0 benzine wil rijden zonder turbo. Die heb ik ook greden een tijd e46 320i coupe. Ik rij liever de 320D.
Je houdt van diesel wegens het koppel? Is dan een 330i niet interessanter? Nauwelijks minder koppel, stuk goedkoper in de belasting, knort niet als een traktor en een hoop meer paardjes.

Zie deze vergelijking maar eens: http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=35274&id2=47346

Eventueel in automaat, nog meer rust in het interieur (lagere RPM bij hoge snelheid).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

noes schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 01:33:
[...]

Je houdt van diesel wegens het koppel? Is dan een 330i niet interessanter? Nauwelijks minder koppel, stuk goedkoper in de belasting, knort niet als een traktor en een hoop meer paardjes.

Zie deze vergelijking maar eens: http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=35274&id2=47346

Eventueel in automaat, nog meer rust in het interieur (lagere RPM bij hoge snelheid).
Je hebt gelijk, maar ik België gaat dit niet op. Wegentaks is het dubbele van een 320i, en de aankoopprijs tweedehands is veel hoger omdat wagens met motoren groter dan 2 liter hier nauwelijks te vinden zijn.

Ik wil verhuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:05

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Omdat je deze sport toch met een BMW moet uitvoeren, ik de mijne heb verruild voor een ander merk en omdat ik gok dat er hier wel kenners rondhangen:

Mijn vrouw wil mij een driftcursus cadeau doen. Ik heb er al eentje gevonden, maar ik ben geen kenner (verre van) in deze wereld en wil een beginnerscursus van max 400 euro met auto inbegrepen.

Met welke school/cursus hebben jullie de beste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:16
Of met een Ferrari, Lamborghini, Pagani, McLaren, noem het hele lijstje achterwielaangedreven auto's maar op :P Hoeft geen BMW te zijn per sé.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 17:11
noes schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 01:33:
[...]

Volgens mij wordt een 330i al snel minder interessant als je wat km's maakt. Een diesel met lage km-stand is in de omringende landen niet zo vreemd. De constructie die we in NL kennen (hoge belast., "lage" brandstofprijs) kennen ze niet in België of Duitsland. Daar zie je dus wel vaker diesels met lage standen. Wat mij vooral zou tegenhouden is het feit dat hij maar 7k per jaar heeft gereden. Dat neigt naar korte afstanden wat dus wil zeggen dat bijv. het roetfilter nauwelijks regenereert. Die kan je dus waarschijnlijk al snel vervangen. Een diesel moet gewoon km's maken en dat heeft deze niet gedaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:08:
Omdat je deze sport toch met een BMW moet uitvoeren, ik de mijne heb verruild voor een ander merk en omdat ik gok dat er hier wel kenners rondhangen:

Mijn vrouw wil mij een driftcursus cadeau doen. Ik heb er al eentje gevonden, maar ik ben geen kenner (verre van) in deze wereld en wil een beginnerscursus van max 400 euro met auto inbegrepen.

Met welke school/cursus hebben jullie de beste ervaringen?
Ik heb het hier gedaan, erg vet _/-\o_

http://www.bmw.nl/nl/cont...ing-experience/intro.html

Moet je wel een funcursus nemen dus geen anti-slip o.i.d. Bellen doet wonderen, kan je best een programma samenstellen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:22:
Of met een Ferrari, Lamborghini, Pagani, McLaren, noem het hele lijstje achterwielaangedreven auto's maar op :P Hoeft geen BMW te zijn per sé.
Een Smart? :+
MrFl0ppY schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:25:
[...]
Volgens mij wordt een 330i al snel minder interessant als je wat km's maakt. Een diesel met lage km-stand is in de omringende landen niet zo vreemd. De constructie die wel in NL kennen (hoge belast., "lage" brandstofprijs) kennen ze niet in België of Duitsland.
De brandstofprijzen zijn denk ik lager hier in België? Jullie hebben wel hogere belasting dan ons, afhankelijk van hoe zwaar de motor is (< 3 liter in de gemiddelde wagen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Excuus, compleet gemist dat het hier om een Tweaker uit België ging :) De overweging heeft dan compleet andere parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:05

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kecin schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:33:
[...]

Ik heb het hier gedaan, erg vet _/-\o_

http://www.bmw.nl/nl/cont...ing-experience/intro.html

Moet je wel een funcursus nemen dus geen anti-slip o.i.d. Bellen doet wonderen, kan je best een programma samenstellen.
De auto lijkt inclusief te zijn voor een 'powerslide' training van 159 euro? Da's wel een goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50

mr_petit

opperprutser

Ik heb een keer een cursus bij driftsport.nl gedaan. Die zijn ook vrij goedkoop.
Je moet wel 1 ding goed begrijpen: na zo'n cursus kan je nog absoluut niet driften :D

De tijd dat je aan het driften bent valt eigenlijk tegen. Je hebt eerst een half uur een praatje (uitleg over hoe het werkt etc), en daarna heb je eerst een vrij makkelijk testparcour (feitelijk 1 grote bocht), en daarna wordt het omgezet naar een parcour met bochten. Maar je bent met best een aantal auto's (25 ofzo), en zeker in het begin ga je om de beurt dat parcours over, ook vanwege de veiligheid. Je wacht dus elke keer wel een paar minuten (terwijl je natuurlijk gelijk weer wilt, omdat je het gevoel krijgt dat je het steeds beter onder de knie krijgt).
Hulp en uitleg, instructeurs etc was daar prima overigens. Er was ook voor drank etc gezorgd.
Dus ik ben van plan daar nog wel een keer naar toe te gaan. Het draait ook 100% over driften. Het is niet een verbouwde veiligheids/antislip cursus ofzo.

Ik was met m'n eigen auto dus kan ik niets zeggen over hun autos. Die zijn trouwens wel specifiek geprepareerd voor driften. Het is dus geen dealer aangeleverd modelletje.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 03-04-2015 17:03 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59
Driften is niet iets wat je in een week leert, laat staan in een dag. Zo'n cursus is leuk voor uitleg van de basistechniek maar verder is het vooral een kwestie van heel veel oefenen. Meest ideale is om gewoon een ouwe rwd bak met voldoende power ter beschikking te hebben en een mooi terrein in de buurt waar je op regenachtige dagen kunt gaan oefenen. Net zolang totdat je op elke rotonde en bocht gecontroleerd dwars kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ze op Zandvoort zien driften het maakte een hoop kabaal maar het ging niet harder de bocht door dan een GT3 of een of andere CLIO met racestrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Driften gaat nooit erg snel. Het is zeker niet de snelste manier om door een bocht te gaan, dus dat je het niet heel snel vond gaan kan wel kloppen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 23:24

Tomatoman

Fulltime prutser

ETzPliskin schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:09:
[...]

De brandstofprijzen zijn denk ik lager hier in België? Jullie hebben wel hogere belasting dan ons, afhankelijk van hoe zwaar de motor is (< 3 liter in de gemiddelde wagen?).
Noem eens een willekeurig land waar de gemiddelde auto geen motor kleiner dan 3 liter heeft :z

In Nederland is de belasting - Motorrijtuigenbelasting heet die hier - gekoppeld aan het gewicht van de auto en het soort brandstof:
• Er is een staffel, waarbij je voor iedere 100 kg extra voertuiggewicht extra MRB moet betalen. Naarmate de auto zwaarder wordt, loopt dat bedrag steeds harder op.
• Nog veel meer invloed heeft de brandstof. Voor een auto op diesel betaal je (veel) meer dan het dubbele van wat je voor die zelfde auto met een benzinemotor moet betalen. Een auto met gastank zit ertussenin.

Dan zijn er nog wat extra factoren die meespelen:
• De MRB verschilt een klein beetje per provincie, maar zelfs de grootste verschillen zijn nooit meer dan een paar tientjes per jaar.
• Aangezien de politiek zich intensief bemoeit met alles wat met belasting op auto's te maken heeft, is er nog een waslijst van uitzonderingen en bijzondere gevallen. Bij hybride auto's en oldtimers wordt het al snel heel ingewikkeld.

Als je MRB voor een auto betaalt, ben je gerechtigd met die auto van de openbare weg gebruik te maken. Heb je voor iedere dag van de week een andere auto, dan moet je voor zeven auto auto's belasting betalen, ook als je ze nooit tegelijk gebruikt. De belasting is gekoppeld aan een specifieke auto, niet aan een specifieke gebruiker.

[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 03-04-2015 20:29 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:22:
Of een Renault Twingo? :o

Eens met eerdere reacties. Driften leer je niet in een dag en is veel leuker op een besneeuwd parkeerterrein oid...

Bij Slotemakers kan je wel "driften", maar dat is op één kleine gladde/natte rotonde, met BMW 116i's, voorzien van gladde achterbanden. Daardoor hebben je voorwielen onnatuurlijk veel grip, wat nogal vreemd aanvoelt.
Ik vond het driften het minst interessante onderdeel van een dagtraining, die ik opzich iedereen van harte aanbeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

Zo m'n BMW 325i is weer terug van de schade hersteller. Maar helemaal laten overspuiten en alle oppervlakkige krasjes en deukjes laten repareren. Ziet er weer uit als nieuw :)
Weekje met een nieuwe VW Golf (1200 km op de teller) rond gecrosst. Aardige auto dat goed meekomt. Leuke snufjes (automatische handrem, bluetooth audio systeem etc.). Ik moest wel weer even wennen aan het zwaardere stuurwerk bij m'n BMW, maar ben blij dat ik hem terug heb.

Mijn auto is van augustus 2005, is er veel veranderd qua 'gadgets' in de nieuwere 3 serie modellen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:18
Gisteren naar de velgenboer heen gegaan en daaruit bleek dat ik dit de mooiste velg vond: style 293. Hier is een foto hoe ze staan onder mijn 3 serie E90.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ukFKO7.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kahraman11 op 04-04-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46
kahraman11 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:13:
Gisteren naar de velgenboer heen gegaan en daaruit bleek dat ik dit de mooiste velg vond: style 293.......
Die velgenboer, doet hij ook aan Ford? Heb je zijn gegevens voor me misschien?

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomatoman schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:24:
[...]

Noem eens een willekeurig land waar de gemiddelde auto geen motor kleiner dan 3 liter heeft :z
Inmiddels is dit ook niet meer zo, maar in amerika was een v6 met die inhoud toch wel het minste. Tegenwoordig zie je daar ook heel veel kleinere blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kahraman11 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:13:
Gisteren naar de velgenboer heen gegaan en daaruit bleek dat ik dit de mooiste velg vond: style 293.
Dat is van origine een z4 velg (e89). Ik denk dat ik dat ook de mooiste velg voor onder de e89 vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mooie velg, maar wel bewerkelijk om schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
[...]

Het is een 320D en ik kom zelf erg weinig tegen met dezelfde opties die onze 320D heeft. Of eigenlijk helemaal NIET. Wij hebben ee nE46 320D special edition. half leren sportstoelen, open dak, navi etc etc. En elk jaar grote beurt. Deze gaat de verkoop in, omdat ik na 6 jaar iets anders wil. Ben ook de 2e eigenaar.

Alleen de duurdere echte BMWs 6 cylinders :+ die hebben goeie opties.

Auto is gekocht.

Auto heeft dik een uur op de brug gestaan bij de BMW dealer in Utrecht. Ze hebben alles nagekeken en uitgelezen.
Geen storingen en KM stand is gechecked en klopt gewoon. Ik was stiekem verbaasd. :o

Interieur als nieuw.

De keurmeester en de BMW dealer konden niks vinden om een negatief advies te geven. Enige wat vervangen moet worden zijn de remblokjes voor over 8000 km volgens de BC.

Ik neem 12 maanden garantie erbij.

En nog wat van de prijs afgekregen ....Dus mazzel :+

Dinsdag ophalen.

En onze E46 special edition te koop zetten. Die heeft 208K gereden. Valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als de auto hard is en naar je zin, ga je er vast veel plezier aan beleven. Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-10 16:37
Unknown Alien schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:23:
[...]

Auto is gekocht.

Auto heeft dik een uur op de brug gestaan bij de BMW dealer in Utrecht. Ze hebben alles nagekeken en uitgelezen.
Geen storingen en KM stand is gechecked en klopt gewoon. Ik was stiekem verbaasd. :o

Interieur als nieuw.

De keurmeester en de BMW dealer konden niks vinden om een negatief advies te geven. Enige wat vervangen moet worden zijn de remblokjes voor over 8000 km volgens de BC.

Ik neem 12 maanden garantie erbij.

En nog wat van de prijs afgekregen ....Dus mazzel :+

Dinsdag ophalen.

En onze E46 special edition te koop zetten. Die heeft 208K gereden. Valt ook wel mee.
Gefeliciteerd met de aanschaf.

XBL: TrueDeadEyeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 19:30

vhal

ಠ_ಠ

Zo zie je maar, niet iedere oudere BMW met lage km-stand is een "Jet-car"

Veel plezier er mee iig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Bedankt.

Zoals gezegd wij rijden ook maar 10k pj. En ik doe alsnog elk jaar een beurt. Alle filters en olie.

Long life olie kan wel 30k km mee maar niet langer dan ene jaar. Viscositeit word minder.

Beter goed onderhouden. Dat geld verdien je terug door geen onnodige kosten te krijgen.

Straks de e46 ff poetsen foto's maken en online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, heb je nog gevraagd waarom de bpm zo laag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
BMP was normaal. De info die ik had gevonden klopte niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Unknown Alien schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:32:

Straks de e46 ff poetsen foto's maken en online zetten.
Wat is je vraagprijs ongeveer? Misschien heb ik interesse :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Hoe halen jullie de naafdoppen eraf ? Er komt wat roest water vanachter en ik wil het schoonmaken. Ik wil het niet met een schroevendraaier uitwikken om beschadigingen te voorkomen.
Het heel wiel eraf en vanachter de naafdop uitkloppen ? Of is er een speciale tool ervoor ?

[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 06-04-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49

paQ

Hilfe :'(

E39 525i uit 2003 (veel kms)
Altijd feilloos gestart en gereden, tot zojuist. Starten, motor loopt, na 2 sec valt hij uit, en nu start hij niet meer. Klinkt alsof de startmotor verkouden is :P
Startmotor draait dus wel gewoon rond, maar klinkt alsof de boel doorslipt. Motor wilt niet aanslaan.

Moet ik zoeken in bobine? brandstoftoevoer (gezien hij heel even wel liep)?

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 06-04-2015 16:49 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

sla er eens met de hamer op, mogelijk blijft de bendix hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Blord schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:36:
Hoe halen jullie de naafdoppen eraf ? Er komt wat roest water vanachter en ik wil het schoonmaken. Ik wil het niet met een schroevendraaier uitwikken om beschadigingen te voorkomen.
Het heel wiel eraf en vanachter de naafdop uitkloppen ? Of is er een speciale tool ervoor ?
Je zou het met de zuignap van een telefoon/tomtom houder kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 11:28
met een zuignap moet het misschien wel lukken. Maar als je het wiel er toch af haalt kan het gewoon met de achterkant van een schroevendraaier, valt er zo uit.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als er roestwater achter vandaan komt, zou ik sowieso het wiel er eens vanaf halen, om te kijken waar het vandaan komt.
paQ schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:40:
Hilfe :'(
Moet ik zoeken in bobine? brandstoftoevoer (gezien hij heel even wel liep)?
Kan vanalles zijn, tot distributie aan toe. Hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het wiel eraf halen is toch bewerkelijker dan alleen de naafdoppen. Ik heb dit bij 3 van de 4 wielen.
De zomerwielen staan er maar 2 weken op en ze zijn gedaan door de BMW dealer. Hebben ze soms een product op de naafas gespoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tsja, we kunnen je wel wat op de mouw spelden, maar de enige manier is toch om het wiel eraf te halen.
Als ik jou was, zou ik je vragen even voorleggen aan de betreffende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik ga eerst proberen de doppen af te halen en het bruin vloeistof af te vegen. Het ziet echt uit als roest water maar waarschijnlijk hebben ze royaal met een product op de naaf gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

GoldenSample schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:45:
sla er eens met de hamer op, mogelijk blijft de bendix hangen.
Startmotor is niet bij te komen van bovenaf.
Nu toch weer dat soort van slippende geluid. Zou het dan toch een kapotte startmotor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 11:28
Blord schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:36:
Ik ga eerst proberen de doppen af te halen en het bruin vloeistof af te vegen. Het ziet echt uit als roest water maar waarschijnlijk hebben ze royaal met een product op de naaf gespoten.
Zelf gebruik ik altijd een beetje kopervet op de naaf om de velg er de volgende keer er makkelijker af te krijgen. Misschien hebben ze dit gebruikt en komt dat er met het water een beetje tussendoor, het heeft wel de kleur van roest.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

paQ schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:00:
[...]

Startmotor is niet bij te komen van bovenaf.
Nu toch weer dat soort van slippende geluid. Zou het dan toch een kapotte startmotor zijn?
Zet je voorwielen dan ergens op een hoge stoeprand...

Overigens zou je motor er normaal gesproken niet van uit mogen vallen (vaak schuift hij juist niet goed meer uit voor 't starten ipv dat ie niet meer in schuift na het starten) maar je weet het niet tenslotte..

Als je nu opnieuw start, loopt ie dan weer voor een paar seconden en is het dan over of doet ie het helemaal niet meer? Zo ja, al een keer geprobeerd aan te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nee alleen crank, maar slaat niet aan. Althans, het is niet dat de startmotor netjes draait oid. soms wel, soms niet, maar aanslaan doet ie niet. (geen ontsteking denk ik)
Het is een automaat... zal niet lukken met aanduwen vrees ik?
En in de verte geen hoge stoeprand dichtbij.

Lees net ergens dat de startmotor zowat tegen het dashboard op de kop van het blok moet zitten. zo nog eens kijken met een zaklamp

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 06-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

neh... ik zie geen startmotor zitten :N

Net aan een andere draaiende auto gehangen met startkabels. Hij doet iets harder zijn best, maar verder exact hetzelfde probleem.

[ Voor 169% gewijzigd door paQ op 06-04-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 17:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

paQ schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:15:
neh... ik zie geen startmotor zitten :N

Net aan een andere draaiende auto gehangen met startkabels. Hij doet iets harder zijn best, maar verder exact hetzelfde probleem.
Een tik op de startmotor geven kan je bij jouw motor wel vergeten, bij de 6-cilinders is de startmotor alleen bereikbaar als de auto op een brug staat of als je de inlaat eerst weghaalt.

Als je het idee hebt dat de motor wel rond gaat, maar geen ontsteking geeft, is het niet de startmotor. Een bendex die niet uitschuift, klinkt als een boormachine, de elektromotor loopt dan vrij.

Ik heb zelf weleens gehad dat de startmotor wel aangreep en de motor rond liet gaan, maar er geen ontsteking plaatsvond. Dat klonk alsof er helemaal geen weerstand op de startmotor zat.

Bij mij was het startonderbreker die raar deed. De auto volledig afsluiten (met sleutel in het bestuurdersportier) en minimaal een kwartier zo laten staan, loste het voor mij op. Na het ontgrendelen werd mijn sleutel opnieuw herkend en wou hij wel starten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je kan er vanaf de onderkant bij denk ik. Wellicht moet je wat beplating weghalen.
Hij moet dus wel even op bokken oid gezet worden.

Als dat geluid een soort sissend geluid is, zou dat het vrijlooplager in het bendix tandwiel kunnen zijn.
Maar dat verklaart natuurlijk niet dat je motor na een paar seconden draaien ermee stopt.
Dat is hoogstwaarschijnlijk geen brandstof of geen vonk. Om dat op te lossen moet je eerst even je auto uitlezen, want geen vonk zou een melding moeten geven.

Als je startmotor niet wil aanslaan is het het beste om 'm eruit te halen en schoon te maken (of te vervangen natuurlijk). Dat is meestal een probleem met de koolborstels. Veel koolborstelslijpsel in het huis laat de borstels klemmen of iig geen goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Batterij leeg van je sleutel waardoor deze niet wordt herkend?

Is mij ook weleens overkomen. Startmotor draaide wel rond maar starten ho maar.
Andere sleutel proberen?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik zal de reserversleutel eens zoeken.
De auto reageert verder wel op sluiten en openen. Ook het alarm schakelt netjes in, en bij ontgrendelen geeft de auto ook *BEEP*

Als ik de sleutel omdraai in het contact, hoor ik een startmotor die wel wil, en (moeizaam) ronddraait, maar niet op een snelheid komt om de boel te laten aangaan. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen :')

edit:
met reservesleutel precies hetzelfde.
sja startonderbreker zou kunnen.
Tijdens het draaien / startproces hoor je de motor VVR VVR doen. zo van: ik wil best aan, maar niet zoals jij het nu doet

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 06-04-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Accu? Gezien je startmotor blijkbaar niet eens op snelheid komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

SChief schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:18:
Accu? Gezien je startmotor blijkbaar niet eens op snelheid komt?
neh...

deze is 6-7 maandjes oud en eerder vanavond al proberen over te starten. Dan had ie op de startkabels aan moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hmmkay, dan zijn er nog genoeg opties hierboven iig. :+ Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik heb dat vroeger ook nog gehad bij mijn E39 530d (dus ook zes-cilinder en wsl nog een pakje groter blok). Daar kon ik met een bezemsteel langs boven toch wel aan mijn startmotor die beneden ergens hing. Heb dat ooit nog een weekje moeten doen toen ik vergelijkbare symptomen had (op aanraden van een wegenwachter die me ook nog een goed adressje voor mijn startmotor te laten re-furben aan de hand had gedaan).

Weet echter niet zo meteen meer waar dat just was (was ergens rechts vanachter als je voor de wagen stond en in de kap keek, denk ik).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Goed. De BMW specialist is even met me mee naar huis gereden (hulde!). De motor is verzopen en kan ook niet meer worden doorgestart met plankgas.

Hij zei als je de auto 2 meter verplaatst en weer uitzet gaat hij daarna ook niet meer aan.

Nou dat is exact wat ik gedaan had eergisteren :D

Heb net nieuwe bougies gehaald. Hij zegt: bougies eruit. Paar keer rondstarten, laten luchten. Nieuwe erin en dan moet ie het weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de 5 serie GT onvoorstelbaar mislukt vinden? Grootste design fuckup sinds de eerste Fiat Multipla, imo. Ik vind zelfs de X6 en de 1-serie best te pruimen, maar die GT? Ik viel zowat van mijn stoel toen ik die voor het eerst op de snelweg zag, en ik draag altijd een gordel.

Verantwoordelijk ontwerper transfereren naar Dacia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:30:
Zijn er meer mensen die de 5 serie GT onvoorstelbaar mislukt vinden? Grootste design fuckup sinds de eerste Fiat Multipla, imo. Ik vind zelfs de X6 en de 1-serie best te pruimen, maar die GT? Ik viel zowat van mijn stoel toen ik die voor het eerst op de snelweg zag, en ik draag altijd een gordel.

Verantwoordelijk ontwerper transfereren naar Dacia.
Ik vind het wel een mooie auto, stuk beter dan al die X-series:
Afbeeldingslocatie: http://www.auto-types.com/images/_autonews/new-BMW-5-GT-2011_65.jpg

Ik zie de laatste tijd heel vee BMW 2-serie active tourers rijde, wel voornamelijk met senioren achter het stuur, dat dan weer wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 serie GT is nog erger btw. BMW maakt doorgaans mooie auto's (3 en 5 zijn prachtig), al waren de pre-facelift 1 series wat matig en is de X6 eerder imposant dan mooi, maar die GT versies?

My goodness.

Afbeeldingslocatie: http://f30.bimmerpost.com/goodiesforyou/3/f34/BMW.3GT.und05.KGP.ed-2248293627-O.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/2010_BMW_550i_GT_rear_--_03-14-2010.jpg/800px-2010_BMW_550i_GT_rear_--_03-14-2010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyhdtbidpd_800.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 17:11
De GT's zijn inderdaad niet de mooiste auto's die BMW heeft gemaakt. De 3 vind ik nog iets beter te pruimen omdat het simpelweg niet zo'n gigantische bak is. De 5 GT is echt enorm en mist wat mij betreft de traditionele kwaliteiten van een BMW.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 16:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:33:
[...]

Ik vind het wel een mooie auto, stuk beter dan al die X-series:
[afbeelding]
Nope. Die achterkant klopt niet. Hetzelfde probleem als met de Panamera
Ik zie de laatste tijd heel vee BMW 2-serie active tourers rijde, wel voornamelijk met senioren achter het stuur, dat dan weer wel :+
En wat denk je dat de doelgroep van die auto is? Jawel, de "actieve" bejaarde. Wat vroeger allemaal in een X1 of X3 reed pakt nu een 2 AT.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verhoudingen kloppen niet, het lijnenspel is way off. Dat terwijl de toevoeging "GT" normaliter hoort te staan voor elegante, fraai gelijnde auto's.

Ik denk dat BMW met betere ontwerpers/tekenaars een voorsprong zou nemen op Audi en Mercedes. Qua rijbeleving en techniek zijn ze nauwelijks te kloppen in hun segment. De 1 serie werd ook flink gekraakt.

Gelukkig hebben ze die gecorrigeerd en is dat nu ook een fraaie auto:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015-bmw-1-series-facelift-photos-04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik denk dat een Facelift van de 5 en 3 GT er een stuk beter uit zal zien want de laatste 5 serie is echt een plaatje, ik moet zeggen dat ik de neus van de huidige 1 mooier vind dan die van de huidige 3, daar krijg ik altijd een beetje dit idee bij:
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/50A9wjJ40Dk/hqdefault.jpg

Alsof er een olifant op is gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, de facelift zal een en ander corrigeren maar BMW heeft te vaak een facelift nodig vind ik om designfouten te herstellen. Bijvoorbeeld Porsche gebeurt het 1x met de Panamera, maar dat is een uitzondering.

Toen de Merc A uit kwam, maakte de pre-facelift 1 serie meteen geen schijn van kans meer. Facelift was cruciaal om te kunnen verkopen.

Neem ook het vorige model 3 serie. Na de facelift een hele mooie auto, ervoor viel de hele wereld over de achterlichten heen. Ik snapte dat toen ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik denk dat een overgangsperiode nodig is om het publiek te laten wennen aan een nieuw design. Meestal is de initiële schok te groot en brengt een facelift de nodige acceptatie. Mijn vrouw vond de 5GT wel mooi maar gelukkig werd het een 5 Berline. Ik vond de GT iets niet kloppen achterin. De 5 Toering is veel beter ontworpen.
Headshot_NL schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:03:
[...]
met een zuignap moet het misschien wel lukken. Maar als je het wiel er toch af haalt kan het gewoon met de achterkant van een schroevendraaier, valt er zo uit.
Met de zuignappen werkt het niet. De naafdoppen zijn niet vlak genoeg om vacuüm te zuigen. De letters BMW zijn lichtjes verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat zo jammer is aan de GT is dat de daklijn ook verhoogd is, daardoor is (vooral bij de 5) de kont ook gigantisch hoog. De eerste paar keer dat ik de 5GT zag rijden dacht ik een verlaagd X model te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 17:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:30:
Tsja, de facelift zal een en ander corrigeren maar BMW heeft te vaak een facelift nodig vind ik om designfouten te herstellen. Bijvoorbeeld Porsche gebeurt het 1x met de Panamera, maar dat is een uitzondering.

Toen de Merc A uit kwam, maakte de pre-facelift 1 serie meteen geen schijn van kans meer. Facelift was cruciaal om te kunnen verkopen.

Neem ook het vorige model 3 serie. Na de facelift een hele mooie auto, ervoor viel de hele wereld over de achterlichten heen. Ik snapte dat toen ook niet.
Designfouten? In een facelift model worden details aangepast, niet een compleet ontwerp overhoop gegooid. Bij BMW gaat de facelift doorgaans samen met een technische upgrade (nieuwere generatie motoren bijvoorbeeld), niet zozeer design veranderen.

En vergeet niet dat de Merc A een complete redesign was van het model dat het debacle met de elandproef ;) De huidige A is niet meer te vergelijken met de eerste generatie, wat eigenlijk meer een soort mini MPV was.

Ooit viel ook de hele wereld over de X-serie. Dat hangt eerder samen dat BMW een compleet nieuw model heeft ontwikkeld dat niet meer in het wereldbeeld van sommigen past dat bij BMW hoort (namelijk dat er ooit maar 3-lijnen hoorde te zijn, namelijk de 3-, 5- en 7-serie).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zie dus opeens overal die I3 rijden(Gister 2 achter elkaar:P ), maar die snap ik écht niet, daar is niets moois aan imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 07-04-2015 16:12 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 21:49
noes schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:14:
Wat zo jammer is aan de GT is dat de daklijn ook verhoogd is, daardoor is (vooral bij de 5) de kont ook gigantisch hoog. De eerste paar keer dat ik de 5GT zag rijden dacht ik een verlaagd X model te zien.
Ik denk dat het probleem ook is dat de aflopende lijn van de 5 GT te recht is (zeg maar bijna kaarsrecht). Als ik die 5 GT zie, moet ik altijd denken aan een omgekeerde badkuip op wielen.

Vind het vreemd dat BMW steeds òf toppers òf floppers uitbrengt (qua design). De gewone 5 vind ik juist weer echt schitterend. Als ik de 5 Touring zie rijden, heb ik altijd zoiets van, die hoeven ze van mij nooit meer te faceliften, want het kan wat mij betreft niet veel mooier dan dit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
er klopt gewoon niets van die lijnen... Ik snap ook niet zo goed wat dat ding moet toevoegen.. als een sedan te klein is neem je toch een touring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52
Volgens zijn de GT varianten ook diegene die vanachter wat meer ruimte hebben op de achterbank, terwijl dat bij de gewone minder is en de touring een grotere (stapelbare koffer heeft).
Dat merk je ook aan de wielbasis. Een 3GT is ongeveer even ruim vanachter als een 5.
3: 2.81m
3 GT: 2.92m
5: 2.97m
5 GT: 3.07m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
De GT staan stond vroeger op het chassis van een serie hoger. Maar de 3GT is idd alleen een verlengde 3.

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee hoor, de 3gt staat echt niet op het platform van de 5 serie...

De eerste 5gt stond wel op het 7 platform, maar daar kwam de F1x 5 serie ook op te staan.
De 5gt deelt dus niet het platform met de 5 serie E6x maar wel 5 serie F1x

De 3gt staat gewoon op het 1 cq. 3 serie platform (die delen heel veel)

[ Voor 65% gewijzigd door mr_petit op 07-04-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De 3GT heeft een 11 centimeter grotere wielbasis dan een normale 3 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat maakt het geen 5 chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:52:
Nee hoor, de 3gt staat echt niet op het platform van de 5 serie...

De eerste 5gt stond wel op het 7 platform, maar daar kwam de F1x 5 serie ook op te staan.
De 5gt deelt dus niet het platform met de 5 serie E6x maar wel 5 serie F1x

De 3gt staat gewoon op het 1 cq. 3 serie platform (die delen heel veel)
Je hebt echt gelijk, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat beweerde ik ook niet, ik gaf alleen een toevoeging ;)
Pagina: 1 ... 109 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.