Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.955 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 22:01
zneek schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:46:
Catch22 en ik zouden best iets kunnen fixen hier. Maar serieus, de meeste westerlingen zijn bang voor dat stukkie A6/A7, is heel ver namelijk, ongelofelijk ver.... Als er serieuze aantallen mensen deze kant op komen, dan fixen we het.

Langs de A6 zijn ook wel leuke plekken toch? Of langs de A28?
Ik wil ook wel helpen, kom zelf ook uit Groningen. Ben ook wel bereid om 1 à 1,5 uur te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

deepbass909 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:35:
[...]

Lijkt op een probleempje wat ik ooit heb gehad. Dat was een toplager die een beschadiging had. Mijn vorige auto was uitgelijnd, maar bij een proefrit trok die steevast de kant op waarop je het laatst had gestuurd (dus na een bocht naar links, bleef hij naar links trekken, na een bocht naar rechts, bleef hij naar rechts trekken). Toplagers vervangen en het probleem was over.
Hmm, mijn stuur staat wel niet 100% recht, maar dit verschijnsel heb ik toch niet voor... Kan ik het aan nog iets anders merken eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik vind Zwolle wel een idee. Is voor iedereen in de buurt. Meeten bij van der valk, even loeren, daar wat lunchen en dan richting de luttenberg ofzo, leuke omgeving om te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

418O2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:28:
Ik vind Zwolle wel een idee. Is voor iedereen in de buurt. Meeten bij van der valk, even loeren, daar wat lunchen en dan richting de luttenberg ofzo, leuke omgeving om te rijden...
De A28 vanuit het westen is inderdaad ook erg leuk.... })
Of staan ze daar nu regelmatiger te flitsen?? :/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Zwolle vind ik ook een goed idee! Goed te bereiken voor de meeste lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik kom niet, ben niet zo van de meetings...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Arno90 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:46:
[...]

Zwolle vind ik ook een goed idee! Goed te bereiken voor de meeste lijkt mij.
Precies. Als je uit de regio Rotterdam komt is Groningen gewoon een peststuk. Zwolle is dan prima te doen. Vanuit Stad ben je er ook in een uurtje (als je je aan de snelheidslimieten houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 17:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ETzPliskin schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:21:
[...]

Hmm, mijn stuur staat wel niet 100% recht, maar dit verschijnsel heb ik toch niet voor... Kan ik het aan nog iets anders merken eventueel?
Een kapot toplager is moeilijk vast te stellen, tenzij hij echt vol roest zit, gescheurd rubber heeft. Het toplager dat ik kapot had, leek nog helemaal goed te zijn, tot je voorzichtig het lager ronddraaide. Toen pas kon ik een tikje voelen, wat blijkbaar al genoeg was.

Qua problemen zal een E46 niet heel veel verschillen van een E36, aangezien de ophanging volgens hetzelfde principe is opgebouwd en ook nagenoeg dezelfde geometrie heeft.
Check daarom alle kogels (fusee, stuurkogels, spoortstangkogels (zitten in de stofhoezen bij het stuurhuis)), draagarmrubbers en toplagers. Er hoeft maar ergens een kleine speling of beschadiging te zitten om dit soort vage klachten te geven.
Prima idee. Of is er misschien een parkeer/recreatie terrein aan de IJssel?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Engelse werk misschien, maar dat is niet zo groot. Een tochtje over de dijk richting Deventer is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
418O2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:51:
Engelse werk misschien, maar dat is niet zo groot. Een tochtje over de dijk richting Deventer is wel leuk :)
Wat is de beste manier om dit te gaan organiseren? Eventueel via een Whatsapp groep of FB groep? Dat communiceert makkelijker dan via het forum lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Vanaf duurstede over de dijk tot aan Nieuwegein _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Arno90 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Wat is de beste manier om dit te gaan organiseren? Eventueel via een Whatsapp groep of FB groep? Dat communiceert makkelijker dan via het forum lijkt me.
DM Groep of apart topic lijkt me het handigste. Niet iedereen heeft Whatsapp of FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:51:
Vanaf duurstede over de dijk tot aan Nieuwegein _/-\o_
Of vanaf Nieuwegein naar Krimpen a.d. Lek.
418O2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:53:
[...]

DM Groep of apart topic lijkt me het handigste. Niet iedereen heeft Whatsapp of FB
Of is gecharmeerd van het via FB doen... Ik zie dat steeds meer gebeuren, maar FB wordt zo'n overzichtelijke zooi, dat je heel snel dingen gaat missen.

Het makkelijkst is een datumprikker en een eigen topic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
418O2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:53:
[...]

Ik vind het prima!

Wie heeft er allemaal interesse om mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lijkt me leuk maar heb afgelopen zaterdag mijn 3serie verkocht.
Ook mensen welkom die sinds kort BMW-af zijn :(?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

duderuud

Sliden is koel

Nooit naar (auto)meetings geweest maar eens moet de eerste keer zijn. Lijkt me leuk, ik heb dus ook wel interesse.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Animo!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben ook altijd wel te porren voor een meet. Als ik het maar op tijd weet, zodat ik de cabrio vooraf nog even goed schoon kan maken :p

@Mevius
Is het al gelukt met je aandrijfas? Ik heb vorige week een nieuwe flexdisk geplaatst en bij mij is alles nu weer heerlijk trillingsvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
na kort overleg met PWM

[BMW MEET] Meetingtopic - Regio Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 22:59
Kecin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:01:
Lijkt me leuk maar heb afgelopen zaterdag mijn 3serie verkocht.
Ook mensen welkom die sinds kort BMW-af zijn :(?
Alleen als je nieuwe ride >200pk óf min. 6 cilinders heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het Fantoom schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:00:
[...]

En RWD of allen 4-wiel als het X-drive heet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Er is een Rolls Royce Phantom voor in de plaatsgekomen, moet dus lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Kecin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:17:
Er is een Rolls Royce Phantom voor in de plaatsgekomen, moet dus lukken.
Dat is toch eigenlijk een BMW 9-serie?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

argro schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:23:
[...]
Dat is toch eigenlijk een BMW 9-serie?
:P

(Heb er geen een overigens, stiekem is het een hybrid :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
Het Fantoom schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:00:
[...]

Geen nood, ik heb onze ex-BMW rijder al een lift aangeboden. Zag dat ie uit de buurt kwam :D

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Komt er iemand met een INPA of DIS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb verschillende tools voor het programmeren, maar kan er helaas niet bij zijn omdat ik begin mei in München aan de slag ga.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
Reloader schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:52:
[...]

tjek je ventiel! misschien is die niet goed :)
Thanks voor de tip. Het bleek uiteindelijk toch een haarscheurtje te zijn aan de binnenkant van de velg, die velg ligt nu bij een bandenman om te kijken of dat te fixen is.

Auto staat nu tijdelijk op 1 andere velg linksachter (ziet er erg pauper uit haha)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c6Ok8nuh23L85XvK5FDbyFQ4/medium.jpg
(klik voor groot)

Heb even getwijfeld om een dergelijke set over te nemen als extra set voor evt winterbanden, maar vind deze velgen iets te hardcore voor de ingetogen kleur die mijn auto heeft.
Voor zover ik kan zien heeft mijn auto deze velgen. Deze velgen spreken me nogal aan

Auto in betere uitstraling:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0gnpCUoIJ3x079P6vaKWgy9k/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yP1CIKqTqeKlB1xDbVk1fMwr/medium.jpg
(klik voor groot)

[ Voor 44% gewijzigd door The_Zohan op 28-03-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:06
Hier BMW af - leaseauto is helaas goedkoper dan mijn 318d touring te blijven rijden. Fijne auto geweest, eigenlijk de eerste "goede" auto waarmee we gereden hebben. (En ook de eerste auto die weg mag terwijl hij geen problemen vertoonde) Moest er iemand in geïnteresseerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hij is eindelijk weer schoon oOo
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wV4uOVN0QIw/VRbhGXJUAvI/AAAAAAAAIbw/3Pvtikf35Bw/w823-h617-no/P_20150328_161345.jpg

Vandaag ook bandjes gewisseld tussen de kroonkurken en de stijl 32's. Het was wel duidelijk waarom hij klote reed met de stijl 32's... In ieder geval één band was niet meer rond :X Op het balanceerapparaat zag je duidelijk dat de groef op dezelfde hoogte bleef, maar het profiel een halve tot hele millimeter op en neer ging :x

Op de terugweg heb ik weer op stijl 32's gereden, maar nu met de winterbanden en vers gebalanceerd, en het voelt nu tenminste weer lekker strak en trillingsvrij. En niet onbelangrijk, hij trekt niet meer opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Misschien iets voor iemand in deze groep;

Afbeeldingslocatie: http://de1.eu.apcdn.com/full/129236.jpg

:+

[ Voor 15% gewijzigd door _Arthur op 29-03-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:16
The_Zohan, ik had die velgen wel gedaan, stukkie meer hardcore dan je huidige idd, maar wel tof :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
_Arthur schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:46:
Misschien iets voor iemand in deze groep;

[afbeelding]

:+
Nogal smakeloos imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo even wat ouder BMW geneuzel :+

Ik heb gisteren de EGR van mijn e46 320D onklaar gemaakt. Vacuüm slangetje van de EGR klep eruit getrokken, boutje erin geduwd, vast geductaped en netjes getiewrapped aan bestaande bekabeling.
Resultaat: totaal geen last van roet meer :D Echt helemaal niks. Vroeger had ik een rook gordijn achter me na een tijdje 100km/h gereden te hebben, nu helemaal niets.
Verbuik weet ik nog niets van, maar dat schijnt ook met 5-10% afgenomen te zijn, ben benieuwd :P

Mensen hier die hetzelfde hebben gedaan?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Atlas schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:14:
Zo even wat ouder BMW geneuzel :+

Ik heb gisteren de EGR van mijn e46 320D onklaar gemaakt. Vacuüm slangetje van de EGR klep eruit getrokken, boutje erin geduwd, vast geductaped en netjes getiewrapped aan bestaande bekabeling.
Resultaat: totaal geen last van roet meer :D Echt helemaal niks. Vroeger had ik een rook gordijn achter me na een tijdje 100km/h gereden te hebben, nu helemaal niets.
Verbuik weet ik nog niets van, maar dat schijnt ook met 5-10% afgenomen te zijn, ben benieuwd :P

Mensen hier die hetzelfde hebben gedaan?
Welk bouwjaar?
Enkel de PFL 320d kan je zo de EGR uitschakelen. Bij de FL (commonrail) krijg je meldingen en ga je in limp-mode ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Aries.Mu schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:13:
[...]

Welk bouwjaar?
Enkel de PFL 320d kan je zo de EGR uitschakelen. Bij de FL (commonrail) krijg je meldingen en ga je in limp-mode ;)
Gaat om het augustus 2003 model. Heb er al 100km mee gereden, en zag geen rare dingen.
Welke heb ik? :p

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Atlas schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Gaat om het augustus 2003 model. Heb er al 100km mee gereden, en zag geen rare dingen.
Welke heb ik? :p
Dat zal dan toch wel een FL moeten zijn.
Weird; normaal moet je bij de FL modellen de EGR eruit programmeren (wat dan meestal gebeurt met een remap...).

Tips voor dat bouwjaar:
- carterventilatie vervangen om de 60k (!!!)
- niet meer doen dan 15k met olie en oliefilter
- altijd laten nadraaien en laatste km rustig rijden (zeker na lange rit)

De turbo's t.e.m. 2004 zijn nogal zwak vandaar 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mevius schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:15:
[...]

Geen nood, ik heb onze ex-BMW rijder al een lift aangeboden. Zag dat ie uit de buurt kwam :D
_/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Aries.Mu schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Dat zal dan toch wel een FL moeten zijn.
Weird; normaal moet je bij de FL modellen de EGR eruit programmeren (wat dan meestal gebeurt met een remap...).

Tips voor dat bouwjaar:
- carterventilatie vervangen om de 60k (!!!)
- niet meer doen dan 15k met olie en oliefilter
- altijd laten nadraaien en laatste km rustig rijden (zeker na lange rit)

De turbo's t.e.m. 2004 zijn nogal zwak vandaar 8)
Hmm, de EGR is puur mechanisch, niets elektrisch, dus lees overal dat het geen fluit uitmaakt en je geen storingen krijgt :) Naja ik hou het in de gaten. Het verbruik is iig hetzelfde (of minder).

Thanks voor de andere tips. Auto heeft nu 275k gelopen. Turbo is een nieuwe sinds 80k km, dus daar maak ik me geen zorgen over. En de 15k per beurt, tja ik doe dat lekker elke 35k zoals aangegeven :P (eigenwijs he). Turbo nadraaien deed ik vroeger altijd wel, nu eigenlijk niet meer. En rustig rijden de 1e 10 km en laatste km's altijd :) Ik ga ook niet trappen met koude motor.
Thanks voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
manzonderdas schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:57:
Hier BMW af - leaseauto is helaas goedkoper dan mijn 318d touring te blijven rijden. Fijne auto geweest, eigenlijk de eerste "goede" auto waarmee we gereden hebben. (En ook de eerste auto die weg mag terwijl hij geen problemen vertoonde) Moest er iemand in geïnteresseerd zijn...
Link naar de advertentie?

WIj zijn aan het zoeken naar een 318D touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
_eXistenZ_ schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:03:
The_Zohan, ik had die velgen wel gedaan, stukkie meer hardcore dan je huidige idd, maar wel tof :)
Ja ik twijfel nogal :P andere velgen zou wel mogen om hem iets stoerder te maken, maar vind deze velgen iets too much.
Vond deze ook wel mooi. Iets stoerder dan mijn huidige, 1" groter, maar niet gelijk too much :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Na jaren lang Volkswagen te hebben gereden werd het eens tijd voor wat anders.
In verband met de gezinsuitbreiding op zoek naar een station, hierbij viel Volkswagen al af aangezien ik de Golf Variant en Passat Variant niets vind hebben qua uitstraling. Daarbij komt dat ik perse Duits wilde blijven rijden ik had twee merken/types over op mijn lijstje te weten,
- Audi A4 Avant
- BMW 3 Serie Touring

Uiteindelijk 20 maart jl. de knoop doorgehakt en de trotse eigenaar gewordenvan een BMW 320D E91uit 2007. met 160.000 km op de teller
Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/90/1535690_1.jpg?3912267614

Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/90/1535690_5.jpg?532081377

Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/90/1535690_15.jpg?1072585837

Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/90/1535690_11.jpg?181899323

Alleen deze velgen vondt ik niet de moeite waard om als meerprijs aan te schaffen en heb er dus 17" onder zitten.

Nu had ik het e.a. al gelezen op internet betreffende de swirl-flaps en het drama dat deze dingen kunnen geven. Dus denk dat ik mij binnen kort maar eens ga verdiepen in hoe je die dingen moet vervangen (berperkte tot geen autotechnische kennis).

Het onderstaande heb ik al aangeschaft:

- iPhone snap in Adapter
- Kofferbak schaal, zodat het e.a. niet door de kofferruimte schuift
- 2015 DVD's met navigatie, bij mijn auto zat nog een 2007 versie

De volgende updates ben ik nog van plan uit te voeren:
- 19" VMR VB3
- Black line achterlichten (vindt ik persoonlijk wat dikker staan op een zwarte auto)
- M Stuur
- M pook

XBL: TrueDeadEyeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:06
Het is hier geen marktplaats

[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 31-03-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@SoepNL: Ziet er netjes uit voor z'n leeftijd!
M-stuur/pook zou ik zelf niet doen, aangezien je al een lederen stuur lijkt te hebben en de pook er ook niet echt fout uitziet. Zo bijzonder is een M-stuur nu ook weer niet imho.
Zwarte achterlichten? Ik krijg er een beetje Golfgevoel van, maar misschien staat het beter dan ik denk.
Je rijdt er nu iig niet mee voor joker, dus misschien denk je er straks anders over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
En die velgen (19" VMR VB3) zou ik niet onder een non-sport uitgevoerde stationwagon zetten. Dan zou je er ook qua bumpers en sideskirts wat aan moeten doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 20:34

Wimo.

Shake and Bake!

Toff schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:18:
@SoepNL: Ziet er netjes uit voor z'n leeftijd!
M-stuur/pook zou ik zelf niet doen, aangezien je al een lederen stuur lijkt te hebben en de pook er ook niet echt fout uitziet. Zo bijzonder is een M-stuur nu ook weer niet imho.
Zwarte achterlichten? Ik krijg er een beetje Golfgevoel van, maar misschien staat het beter dan ik denk.
Je rijdt er nu iig niet mee voor joker, dus misschien denk je er straks anders over. ;)
M stuur is absoluut een goede upgrade. Stuk dikker en ligt beter in de hand.. de pook is een stuk korter. Beide prima upgrades.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 30-03-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Meerdere M-sturen gehad hier (nu ook trouwens). Enige voordeel volgens mij is, dat het een heel klein beetje kleiner is. Laatste versies zijn, maar dat is mijn persoonlijk gevoel, eerder te dik. Het verschil tussen een fraai lederen stuur en een dikker M-stuur is mij iig geen honderden euro's waard.
Kortere pook? Ja, maar ik heb nog met stuurversnelling gereden, dus dan is een standaardpook al snel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
Ik had het idee dat een m stuur wat dikker is dan dit stuur, qua comfort is dit stuur net wat minder. Wellicht verwent met de GTI uitvoering van mijn oude Golf mk5 tdi.

@zneek bumper pakket ook een goed idee, genoeg te upgraden nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Wimo. schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:54:
M stuur is absoluut een goede upgrade. Stuk dikker en ligt beter in de hand.. de pook is een stuk korter. Beide prima upgrades.
Precies, betere sturen zijn er niet. En het stuur dat ie er nu in heeft is het standaard ding. Niet om aan te zien (vind ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:35
Een sportstuur (hoeft nog niet eens een M te zijn) is optisch een leuke verbetering. Echter heb jij het nadeel het normale stuur te hebben met de "normale" airbag. Als je dus het stuur wilt vervangen zul je ook de airbag moeten vervangen. Dat is nogal een duur geintje. OEM black lines zijn ook wel mooi op een zwarte.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:57:
Een sportstuur (hoeft nog niet eens een M te zijn) is optisch een leuke verbetering. Echter heb jij het nadeel het normale stuur te hebben met de "normale" airbag. Als je dus het stuur wilt vervangen zul je ook de airbag moeten vervangen. Dat is nogal een duur geintje. OEM black lines zijn ook wel mooi op een zwarte.
Dit was mij helaas al bekend, wellicht dat ik mijn normale stuur er op kan inruilen als ik er tzt een tegen kom op marktplaats ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

@RoycoNL

Mooie auto man! Nice. Velgen vind ik zo verkeerd nog niet maar het zou idd ook niet mijn eerste keus zijn.
OEM-blacklines staan wel erg nice op jouw kleur. Ik heb ze zelf op een wat lichtere kleur zitten.
Kijk wel uit dat je de juiste en ORIGINELE blacklines koopt. Er zijn er heel veel te vinden op internet maar het koste mij heel wat moeite om originele te krijgen (uiteindelijk besteld bij Leebmann24.de). In NL kreeg ik constant de 'valse' varianten met heel felle LED's erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Misschien een suffe vraag, maar heb nog niet eerdereen automaat gehad.

We zijn nu op zoek naar een e91 M47 automaat.

Elke automaat heeft toch een sportstand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Welke velgen vinden jullie mooi staan onder een 320D E90 in het zilver? Mijn vader en ik verschillen namelijk van mening. Ik vind Styling 193 mooi en hij vindt Styling 225 mooi. Er moeten namelijk nieuwe banden onder de BMW en omdat ik er nu in rijd wil ik er dan gelijk ook nieuwe velgen onder.

Maar welke vinden jullie het mooist? Hoeft natuurlijk niet een van die twee te zijn.

Plaatjes:
193: Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/374606/75497/bild-15420.jpg

225: Afbeeldingslocatie: http://i94.photobucket.com/albums/l83/ajdowson/2009-5.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door kahraman11 op 31-03-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 23:24

Tomatoman

Fulltime prutser

Doe eens plaatjes van die velgen, kahraman11, dan hoeven wij niet het zoekwerk te doen dat jij nu zelf achterwege hebt gelaten :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
193, de 225 vind ik meer voor een coupe of cabrio (e92/93)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind die 193 een beetje op twee gedachten hinken en dus niet echt stijlvol, maarja smaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
225 vind ik al aardig richting een bepaald type publiek neigen wat graag in oude 3 en 5 series rijd. Zou ik een mooie beamer liever niet mee willen associeren :+
Als ik hieruit moet kiezen zou het direct de eerste worden.

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 31-03-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:16
Lol @ hierboven :-/

[ Voor 72% gewijzigd door _eXistenZ_ op 31-03-2015 23:37 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39

mr_petit

opperprutser

^^ je wilt zeker zeggen dat style 225 behoorlijk op style 135 lijkt :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik snap er niets van wat jullie allemaal proberen te zeggen. Kun je aan de hand van de wielen al iets zeggen over de aard van de bezitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39

mr_petit

opperprutser

Ja hoor, we kunnen het dna patroon bijna al opmaken.

Die nummers van de velgen (193, 225, 135 enz) slaan dan ook op specifieke genen op bepaalde chromosomen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 31-03-2015 23:58 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
Als het dan tussen beide gaat zou ik voor de 193 gaan. Niet mijn ding maar gelukkig smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Nu online
RoycoNL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:57:
Als het dan tussen beide gaat zou ik voor de 193 gaan. Niet mijn ding maar gelukkig smaken verschillen.
Het hoeft natuurlijk niet een van die twee te zijn. Hier is een website met alle originele velgen van de E90: http://www.bmwstylewheels.com/3/E90+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Waarom niet M4 18" velgen eronder. Me zwager ook gedaan onder ze E90 lci. Staat erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Style 260. Als je hem toch donkerder wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Over velgen gesproken, ik kwam er gisteren achter waarom 225 brede banden om mijn 16" stijl 30 velgen zo enorm dik lijken.

De stijl 30's zijn wat sportievere velgen voor de E36:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheels/bmw_wheel_030.jpg
En hebben de bijbehorende bandenmaat 225/50R16, maar dat lijkt nogal op ballonbanden.

Voor de winter (en waren m'n oude zomervelgen) heb ik stijl 32's in 15":
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cJvxzknhTfM/TjXAMJmEnKI/AAAAAAAACRo/a6nKpzhHJ84/w838-h629-no/2011-07-31%2B20.57.46.jpg
Met de bijbehorende bandenmaat 195/60R15, wat een stuk strakker eruit ziet.

Wat blijkt nou, beide velgen (en voor zover ik na kan gaan, alle 15" en 16" velgen) zijn 7J breed, die een minimale breedte van 195 en maximale breedte van 225 voor de banden kent. BMW monteerde dus op z'n 15" velgen de smalste band, en op de 16" de breedste band 8)7

Om het nog wat extremer te maken, mijn winterbanden zijn 185 breed en zitten nu om die stijl 32's. Ik rij dus gedurende het jaar op even brede velgen, maar wel met 4 cm verschil in loopvlak 8)7 Niet zo gek dus dat m'n winterbanden licht getrokken ogen en de zomerbanden op ballonnen lijkt :o

Ik denk dat ik voor de nieuwe banden daarom ook net iets andere maten ga aanhouden, en voor de winter naar 195 ga en de zomer naar 215.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Ik hou wel van die ballon-look :P Zeker ook omdat het je velgen beschermt, iets wat met 16" nog niet zo heel hard nodig is met de E36, maar met 17" begin je toch aardig in stoeprandjes-domein te raken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn 16"-ers zijn ook nog helemaal stoeprandschade vrij, waarschijnlijk dankzij die bolle wangen. In tegenstelling tot de 15" kroonkurken, die bijna helemaal rondom beschadigd zijn :X (ook deels door eigen toedoen).

Ik hou trouwens ook wel van de ballon-look :p vooral ook omdat het de wielkasten lekker vult. Alleen de voorkant moet eigenlijk echt een stukje zakken...

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-jhydYaMvjHI/U29ueWzRhFI/AAAAAAAAE8E/0-RRjZuxghI/w837-h471-no/P_20140511_122647.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ppfff valt tegen om een E91 320D M47 te vinden met sport stoelen en max 150K KMs |:(

Heeft een van jullie wel eens een aankoop keuring laten doen bij de bmw dealer? Wat moest je daarvoor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Unknown Alien schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:16:
Heeft een van jullie wel eens een aankoop keuring laten doen bij de bmw dealer? Wat moest je daarvoor betalen?
Recentelijk bij de BMW dealer de Jong in Amersfoort. Kostte ongeveer een uurtje, ze rekenden er 100 euro voor. Daarvoor lezen ze meldingen uit, checken op schade en verborgen schades binnen en buiten, checken voor bandprofiel, checken voor lekkages (wss op zicht) in de motor. Had er een goed gevoel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Nu online
Unknown Alien schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:27:
Waarom niet M4 18" velgen eronder. Me zwager ook gedaan onder ze E90 lci. Staat erg mooi
Bedoel je styling 405? Zoiets als deze: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4nrRVX1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
baronruud schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:47:
Style 260. Als je hem toch donkerder wil maken
Juist dacht ik net ook 260 of 220 zijn wel beauty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
The_Zohan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:45:
[...]

Recentelijk bij de BMW dealer de Jong in Amersfoort. Kostte ongeveer een uurtje, ze rekenden er 100 euro voor. Daarvoor lezen ze meldingen uit, checken op schade en verborgen schades binnen en buiten, checken voor bandprofiel, checken voor lekkages (wss op zicht) in de motor. Had er een goed gevoel bij
Ok 100e is te doen.

Ik heb een bod gedaan op een e90 320D. Deze is particulier en dan wil ik wel zo'n keuring doen.

Alleen is mijn ervaring bij Jan de Jong niet al te best.
kahraman11 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:53:
[...]

Bedoel je styling 405? Zoiets als deze: [afbeelding]
jah..geloof het wel. Ik vind deze wel erg gaaf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Same here, paar kleine dingen gevonden, heb wel het idee dat een ANWB of Enra keuring uitgebreider is. Daar heb ik dan alleen weer geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:31:
[...]

Same here, paar kleine dingen gevonden, heb wel het idee dat een ANWB of Enra keuring uitgebreider is. Daar heb ik dan alleen weer geen ervaring mee :)
Dat denk ik ook, maarja, duurder en onhandiger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

[...]

Allemaal dingen die je prima zelf kunt doen. Ebay dongle halen en met Torque uitlezen. Schade is even met een goede zaklamp om de auto kopen, motor idem dito. Hop, 75 euro verdiend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je geen brug hebt, is het zelf doen toch wel flink behelpen hoor, zelfs als je kennis van zaken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ReseT schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:14:
[...]

Wat dacht je van dit? Dit is vanochtend gebeurd. Geen enkele braakschade. Schroefjes netjes in een bakje. m-sport stuur weg en navi professional.

[afbeelding]

En in betere tijden:
[afbeelding]

Iemand idee hoe je het beter kan beveiligen? Inbraad zouden ze dat met een code scanner hebben gedaan?
Misschien nog interessant qua navolging.

Na 1,5 week bij de garage gestaan te hebben heb ik mijn auto terug. Na uitgebreid met de schadehersteller te hebben gepraat gaven ze aan dat de bovendeel van mijn deur is geforceerd om vervolgens de aan deurhendel te trekken met een haak. Omdat ik geen alarm heb, is dit een easy-peasy job zonder geluid te maken. De schade (eerder krassen in het lak bij de B-stijl) komen overeen met de richting van die punt naar de deurhendel.

Deze youtube video illustreert het goed.

De schadehersteller geeft ook aan dat alle BMW gevoelig zijn, omdat eenmaal de auto op slot is de deurhendel alsnog gebruikt kan worden (2x trekken).

Nu een nog een manier vinden om deze simpele truukjes te kunnen voorkomen met simpele preventiemethodes.

[ Voor 6% gewijzigd door ReseT op 01-04-2015 19:48 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
kahraman11 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:53:
[...]

Bedoel je styling 405? Zoiets als deze: [afbeelding]
Dat is een dikke set :) wellicht wat voor onder mijn E91 :P De Style 359 is ook _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RoycoNL op 01-04-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoycoNL
Unknown Alien schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:16:
Ppfff valt tegen om een E91 320D M47 te vinden met sport stoelen en max 150K KMs |:(

Ik heb voor de aanschaf van mijn E91 2-weken terug gebruik gemaakt van mijnautocoach.nl. Goede ervaring mee met de aanschaf van mijn Touring. Samen proefrit gemaakt, auto uitgelezen, op de brug gehad en bekeken, zelfs laagdikte metingen van de lak gedaan aan op verschillende delen van de carosserie.

Volgens mij kun je hier ook nog garantie bijkopen.

Reden dat ik aankoop keuring heb laten doen was het feit dat ik eigenlijk niet meer neutraal naar de auto kon kijken, was er reeds verliefd op :+ en een stukje extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ReseT schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:45:
[...]

De schadehersteller geeft ook aan dat alle BMW gevoelig zijn, omdat eenmaal de auto op slot is de deurhendel alsnog gebruikt kan worden (2x trekken).
Dat is een standaard veiligheid zodat je altijd de auto uit kunt ook al is die afgesloten.
Er zijn zelfs auto's die geen sluitpinnetjes meer hebben of geen mechanische verbinding tussen sluitpin en slot en dan zou je dus geen mogelijkheid hebben om zonder sleutel/keyfob uit een afgesloten auto te komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Niet altijd; bij mijn cabrio kan dat niet bijvoorbeeld (bij sedan/coupe wel).

Ik zou lekker een alarm laten inbouwen, anders heb je straks je stuur nog wel maar flinke braakschade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Crosspost :)

Ik heb een mooie 320D E90 gevonden.

Wat zou jij doen?

Bj 2006
Km stand 65K
320D 163 pk
Automaat
vol leer, open dak, navi pro, licht pakket etc etc
Dus leuke opties

Ik mag de auto overnemen voor 13K

Mijn alarm belletjes

Auto is geimporteerd en dan met zo'n lage KM stand is dat wel erg verdacht.

Hij vind het prima als ik een aankoopkeuring laat doen bij de bmw dealer. Kan de dealer de originele KM stand terug vinden ook als de chip waar de KM stand op staat die je sleutel overschrijft??

Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 12:32
Het ziet wel zeker goede deal uit naar mjin mening, als je laat keuren door bmw dealer zou ik wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik vind eigenlijk 13k voor een 320D uit 2006 wel erg veel geld hoor, en al helemaal als het een import is
Natuurlijk zijn de opties en kilometer stand leuk, maar het is alsnog een 9 jaar oude auto

Wanneer is deze auto geïmporteerd?

Als je nou een 2012 of 2013 auto zou kopen die geïmporteerd is, zou ik de gok wel durven te nemen, maar nu zou ik me toch afvragen wat er met deze auto is ;) (Schade auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou het verleden van de auto willen weten. De kilometerstand is gewoon onbetrouwbaar en zegt niks. Op zijn minst een aankoopkeuring laten doen waar je de hele auto laat onderzoeken op schade. Ik wed dat een professional nog niet eens in groot detail hoeft te kijken om wat te vinden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Aankoopkeuring is dik aan te raden. Kilometerstand is leuk, maar achterstallig onderhoud zie je daar bijvoorbeeld niet aan af. Dat zijn de dingen die een garage je wel kan vertellen.

13K is zoals gezegd een hoop geld, zelfs als de km-stand waar is. Waar ik geen bal van geloof, want wie koopt er een diesel om er vervolgens 7K/jaar mee te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Diesel, 9 jaar oud en deze kilometerstand is gewoon verdacht.

Als het nu een benzine cabrio was geweest, had men nog kunnen redeneren dat er alleen bij mooi weer als tweede auto mee was gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Ik zou even het kenteken door de RDW halen en kijken welk BPM bedrag hiervoor is afgetikt. Mocht dit laag zijn, dan heeft deze wel een verhaal en is als schade-auto geïmporteerd. Dan is het natuurlijk de vraag of deze netjes is gerepareerd of niet, maar mijn ervaring hierin is niet echt positief.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Edd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:46:
[...]

Ik zou even het kenteken door de RDW halen en kijken welk BPM bedrag hiervoor is afgetikt. Mocht dit laag zijn, dan heeft deze wel een verhaal en is als schade-auto geïmporteerd. Dan is het natuurlijk de vraag of deze netjes is gerepareerd of niet, maar mijn ervaring hierin is niet echt positief.
Dat hoeft lang niet altijd. Ik heb mijn auto, een US-E36 325i cabrio gekocht van de eerste eigenaar, die heeft een aantal jaar in Amerika gewoond, de auto daar aangeschaft (ik heb de aanschaffactuur op zijn naam :P ) en geïmporteerd toen hij terug verhuisde naar NL. Op dat moment hoef je geen BPM / whatsoever af te dragen, omdat je langer dan een half jaar de auto in het bezit hebt gehad terwijl je re-migreerde. Boedelverhuizing of iets heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 09-10 15:14
Henk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:08:

13K is zoals gezegd een hoop geld, zelfs als de km-stand waar is. Waar ik geen bal van geloof, want wie koopt er een diesel om er vervolgens 7K/jaar mee te rijden?
Eeehm een BMW liefhebber die toch enigszins zuinig wil rijden omdat hij aan het milieu denkt en in een land woont waar de wegenbelasting voor diesel niet hoger is dan voor benzine? Ik denk maar even hardop.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Diesel en aan het milieu denken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 21:52
Want?
Een diesel stoot minder co2 uit dan een benzine equivalent en de rest van de emissies is vergelijkbaar als het een recente (euro6) diesel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AndRo555 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:00:
Want?
Een diesel stoot minder co2 uit dan een benzine equivalent en de rest van de emissies is vergelijkbaar als het een recente (euro6) diesel is.
Ik kan serieus geen site vinden die dit onderbouwd. En zeker niet voor een motor van 11 jaar oud (In de 2006 E90 320D ligt de M47TU2D20, geintroduceerd in 2004, en in feite een geactualiseerde versie van de M47TUD20 uit 2001...).

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 02-04-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Steeds als ik mijn auto ontgrendel hoor ik een zoemend geluid wat na een paar seconde weer stopt. Weet iemand wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

The_Zohan schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:27:
Steeds als ik mijn auto ontgrendel hoor ik een zoemend geluid wat na een paar seconde weer stopt. Weet iemand wat dat is?
Je brandstofpomp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
En dat geluid is normaal neem ik aan? :P Ik moet zometeen toch terug naar de verkoper om mijn nieuwe velg erop te laten leggen, mocht het niet goed zijn kan hij gelijk kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 21:52
Henk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:07:
[...]

Ik kan serieus geen site vinden die dit onderbouwd. En zeker niet voor een motor van 11 jaar oud (In de 2006 E90 320D ligt de M47TU2D20, geintroduceerd in 2004, en in feite een geactualiseerde versie van de M47TUD20 uit 2001...).
Een E90 320d verbruikt zo'n 6.5l/100km (volgens spritmonitor). Dat is omgerekend een 170gr/km. =(6.5L/100km)*(2640gr/L)/(100km)
Een 320i doet 8.7l/100km, wat neerkomt op 208gr/100km =(8.7L/100km)*(2392gr/L)/(100km)

Een pak meer co2 dus. Echter zal de diesel wat meer andere schadelijke stoffen uitstoten, daarom zei ik ook recente (euro6) diesel. Als je even googled vindt je direct een hoop sites met meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

AndRo555 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:37:
[...]

Een E90 320d verbruikt zo'n 6.5l/100km (volgens spritmonitor). Dat is omgerekend een 170gr/km. =(6.5L/100km)*(2640gr/L)/(100km)
Een 320i doet 8.7l/100km, wat neerkomt op 208gr/100km =(8.7L/100km)*(2392gr/L)/(100km)

Een pak meer co2 dus. Echter zal de diesel wat meer andere schadelijke stoffen uitstoten, daarom zei ik ook recente (euro6) diesel. Als je even googled vindt je direct een hoop sites met meer informatie.
Co2 is ook maar een deel van de uitstoot van een wagen. Wat met stofdeeltjes en NOx? Ik kan niet onmiddelijk uitsluitende resultaten vinden.
Pagina: 1 ... 108 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.