Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nitai schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:03:
Zo, een of andere idioot vond het blijkbaar nodig om mijn auto te bekrassen. Ik snap dat soort mensen niet. Erg diep ook, moet wel een sleutel geweest zijn.... zucht.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zelfs je foto's zijn ervan onderste boven :o

Maar kutstreken zijn dat altijd... En ik snap het niet, waarom zou je in godsnaam een willekeurige auto willen bekrassen...

Wat dat betreft ben ik eigenlijk ook wel blij dat m'n cabrio niet in tip top staat is, hij lijkt minder slachtoffer te zijn van nare dingen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Nitai schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:03:
Zo, een of andere idioot vond het blijkbaar nodig om mijn auto te bekrassen. Ik snap dat soort mensen niet. Erg diep ook, moet wel een sleutel geweest zijn.... zucht.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bah, echt vies dat soort mensen die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
Vanmiddag mijn 325i van 2010 opgehaald. Ooh wat rijdt dat lekker! Morgen maar eens fotos maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:05:
[...]
Supervet, heb je zelf de ECU geprogrammeerd? Waren er goeie base-maps voor de 1uz? Ik zit te twijfelen tussen Miller War Chip en een Megasquirt want ik wil graag een turbo op mijn 6 in lijn maar ik zit nog met veel vragen en dingen en ik kom er nog niet helemaal uit.
Basismapje was vrij makkelijk te vinden, wel het eea aan moeten passen en wat glad gestreken in sommige punten (grote pieken en dalen in een ontstekings of brandstofmap kunnen nooit klopppen)
Kwestie van wat gezond verstand gebruiken, brandstofafstelling komt met het rijden wel.

De megasquirt heb je veel instellingsmogelijkheden mee en daarmee dus ook veel en veel meer kansen om het te verprutsen.
Al is de launch control wel grappig, hoewel totaal nutteloos op een NA motor, maar goed :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00

vhal

ಠ_ಠ

zneek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:
Tadaa, daar ist ie dan. Vanmiddag bij qoets.nl in/voor hun afhaalcentrum in Utrecht:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer en betere foto's volgen later.

[edit] Hij rijdt heerlijk overigens, goh verrassing. En de hoeveelheid electronica is absurd... ritje Utrecht - Groningen was niet genoeg om alles te checken.... ConnectedDrive en Apps, in het bijzonder Spotify is echt te gek... naadloze integratie en volledige Spotify control in je iDrive. Echt vet. En over 600+ watt aan speakers knalt dat behoorlijk.
Mooi heur, was toch een import? Scheelt dit nou enorm in vergelijking met NL (ik zie ze in NL voor 60k en hoger 8)7 ) en loop je alsnog niet leeg op de BPm na import?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Volgens mij is het een jahreswagen die door BMW een jaar is gebruikt. Wel BPM, maar als nieuw en goedkoper dan in NL.

Op www.qoets.nl zie je wel ongeveer wat de prijzen zijn die ze voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er eigenlijk al betere obd2 Bluetooth modules op de markt?

Een tijdje geleden was er iemand hier die sprak over nieuwe modules, maar ik vind het niet onmiddellijk terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z rijdt weer na een klein ongelukje met een doek waardoor een omkeerrol ietwat vierkant was geworden en zit weer in de belasting, seizoen is weer begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
vhal schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Mooi heur, was toch een import? Scheelt dit nou enorm in vergelijking met NL (ik zie ze in NL voor 60k en hoger 8)7 ) en loop je alsnog niet leeg op de BPm na import?
Inderdaad import, bmw Jahreswagen, maar de bpm viel mee. Tov nl auto's was het een koopje, zeker gezien het feit dat mijne full options is zo ongeveer. Ik mis alleen surround view camera en park assist, verder zit alles erop, incl adaptief onderstel. Alsnog duur, maar ja, het blijft een dure hobby :)

[edit] hij was overigens geen jaar oud. Ik kocht hem begin januari, wagen was toen 8 maand oud

[ Voor 7% gewijzigd door zneek op 21-03-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zneek schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:57:
[...]

Inderdaad import, bmw Jahreswagen, maar de bpm viel mee. Tov nl auto's was het een koopje, zeker gezien het feit dat mijne full options is zo ongeveer. Ik mis alleen surround view camera en park assist, verder zit alles erop, incl adaptief onderstel. Alsnog duur, maar ja, het blijft een dure hobby :)

[edit] hij was overigens geen jaar oud. Ik kocht hem begin januari, wagen was toen 8 maand oud
Net ingereden dus! Veel veilige kms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:20:
[...]

Net ingereden dus! Veel veilige kms
Zeker, hoewel er toch 25k kms mee gereden is in 8 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Goede deal dus, veel plezier er mee !

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:31

Nitai

Live the life you love.

zneek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:
Tadaa, daar ist ie dan. Vanmiddag bij qoets.nl in/voor hun afhaalcentrum in Utrecht:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer en betere foto's volgen later.

[edit] Hij rijdt heerlijk overigens, goh verrassing. En de hoeveelheid electronica is absurd... ritje Utrecht - Groningen was niet genoeg om alles te checken.... ConnectedDrive en Apps, in het bijzonder Spotify is echt te gek... naadloze integratie en volledige Spotify control in je iDrive. Echt vet. En over 600+ watt aan speakers knalt dat behoorlijk.
Wat een geweldige beauty! Daar word ik helemaal blij van 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
zneek schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:48:
Even een snelle pic geparkeerd bij kantoor:
[afbeelding]
Heldenbak!
Hoe rijdt hij in vergelijking met de 335i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ETzPliskin schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:38:
Zijn er eigenlijk al betere obd2 Bluetooth modules op de markt?

Een tijdje geleden was er iemand hier die sprak over nieuwe modules, maar ik vind het niet onmiddellijk terug...
Ik heb er zelf 3:
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1619446097_1/-font-b-Elm327-b-font-font-b-Bluetooth-b-font-font-b-OBDII-b-font.jpg
Werkt goed, maar is erg groot (cm of 8 lang)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/i/290812437816-0-1/s-l1000.jpg
Met deze rij ik nu zelf rond. Doet het erg goed, maar heeft als nadeel dat hij altijd aan staat.

Onlangs deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.bigcommerce.com/server4600/0dvqh/products/142/images/946/all_colors_icons_WM__23975.1409257601.1280.1280.jpg?c=2
VGate iCar 2. Op papier de beste, bij mijn auto merk ik alleen geen verschil met de kleine blauwe. Maar goed, mijn auto ondersteund alleen een langzaam protocol.
Voordeel van deze is dat hij na een half uur zichzelf uitschakelt (nadat de bluetooth verbinding is weggevallen), nadeel is dat je elke keer met de hand hem weer aan moet zetten.

Samen met Torque op Android werkt het goed.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Werken die dingen ook met ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Het Fantoom schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:30:
[...]

Heldenbak!
Hoe rijdt hij in vergelijking met de 335i?
Heerlijk! Mijn 335i was al een rappe bak, maar deze is toch wel merkbaar sneller, zeker in de 0-100 sprint. Daarnaast heeft ie (veel) meer snufjes, hoewel mijn 335i ook al vrij "vol" was.

3 dingen vallen met tot nu toe tegen: het geluid, mijn 335i was luider, niet aso, maar wel lekker schreeuw. Deze is beschaafder. Misschien toch maar een performance einddemper eronder. Daarnaast is het sturen anders, minder mechanisch, waardoor de feeling minder is. Hij stuurt wel messcherp overigens. En als laatste vallen me de achterwielen tegen, die staan toch wel weer iets te ver naar binnen. Misschien toch maar spacers, of ermee leren leven.

Qua hoogte dacht ik dat ik hem wat lager wilde, maar eigenlijk vind ik dat wel prima zo. Met het adaptieve onderstel kan ik kiezen hoe sportief ik hem wil hebben, dus daar ga ik niet aan lopen klooien, dat bevalt perfect. Superstrak hard de bocht door als je wilt, maar ook comfortabel snelweg cruisen.

Overall nog steeds supertevreden. Mijn ervaring na 2 dagen rondrijden is dat het een behoorlijke headturner is. Ik heb al aardig wat kijkende en wijzende mensen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Heb je een beeld van wat de fee van Qoets ongeveer is? De service waarover je vertelde klinkt erg uitgebreid dus ik ga er van uit dat dat gemak ook wat gekost heeft. Mooi dat het desondanks nog steeds veel voordeliger is.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 22-03-2015 17:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
zneek schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Heerlijk! Mijn 335i was al een rappe bak, maar deze is toch wel merkbaar sneller, zeker in de 0-100 sprint. Daarnaast heeft ie (veel) meer snufjes, hoewel mijn 335i ook al vrij "vol" was.

3 dingen vallen met tot nu toe tegen: het geluid, mijn 335i was luider, niet aso, maar wel lekker schreeuw. Deze is beschaafder. Misschien toch maar een performance einddemper eronder. Daarnaast is het sturen anders, minder mechanisch, waardoor de feeling minder is. Hij stuurt wel messcherp overigens. En als laatste vallen me de achterwielen tegen, die staan toch wel weer iets te ver naar binnen. Misschien toch maar spacers, of ermee leren leven.

Qua hoogte dacht ik dat ik hem wat lager wilde, maar eigenlijk vind ik dat wel prima zo. Met het adaptieve onderstel kan ik kiezen hoe sportief ik hem wil hebben, dus daar ga ik niet aan lopen klooien, dat bevalt perfect. Superstrak hard de bocht door als je wilt, maar ook comfortabel snelweg cruisen.

Overall nog steeds supertevreden. Mijn ervaring na 2 dagen rondrijden is dat het een behoorlijke headturner is. Ik heb al aardig wat kijkende en wijzende mensen gezien :)
Prachtige auto die 4 serie! Terecht dat het een headturner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:18:
[...]

3 dingen vallen met tot nu toe tegen: het geluid, mijn 335i was luider, niet aso, maar wel lekker schreeuw.
Mwoahhhh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
timwijn schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:05:
[...]

Prachtige auto die 4 serie! Terecht dat het een headturner is :)
Heel mooi inderdaad, maar pas een headturner imo als ie een beetje leuk aangekleed is (zoals die van zneek). Bij mij in de garage staat een 420d die er toch wel vrij saai uit ziet zonder een beetje opschmück :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
Alleen met een jailbreak en aanvullende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
erik23 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:11:
[...]

Thx, enige idee waarom dat is en heb je hier eventueel aanvullende info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
fsfikke schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Heel mooi inderdaad, maar pas een headturner imo als ie een beetje leuk aangekleed is (zoals die van zneek). Bij mij in de garage staat een 420d die er toch wel vrij saai uit ziet zonder een beetje opschmück :p
Is wel een beetje waar, ondanks dat ik hem zelfs als een "simpel" uitgevoerde 420d nog mooier vind dan 99% van de auto's die je normaal ziet rondrijden. Verder eens dat de uitvoering van bijvoorbeeld zneek wel helemaal een plaatje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Was die vorige zo aso dan? Ik vond hem wel luid, zeker met een koude start, maar aso? Nou ja, ik ben ook een aso in de auto, ramen open, muziek hard aan, boos kijken enzo. ;)
fsfikke schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:05:
[...]

Heb je een beeld van wat de fee van Qoets ongeveer is? De service waarover je vertelde klinkt erg uitgebreid dus ik ga er van uit dat dat gemak ook wat gekost heeft. Mooi dat het desondanks nog steeds veel voordeliger is.
Tjah, ik kan het niet precies op de euro achterhalen, maar laat ik het zo zeggen, het zit 5% boven wat ik had ingeschat zelf aan kosten kwijt te zijn voor aanschaf, vervoer, bpm, keuring e.d als ik alles zelf had geregeld. Nog niet rekening gehouden met garantie, poetsen en eventuele gebreken die in dat geval ook voor mijn rekening waren geweest. Ik heb hem als nieuw afgeleverd gekregen, gepoetst, met andere velgen (442m ipv 403m die eronder zaten) met nagelnieuwe banden en een volle tank. En ik heb helemaal niets hoeven doen behalve 8 weken wachten. Ze zullen bij Qoets ongetwijfeld hun marge gemaakt hebben, maar ik ben over de hele genomen supertevreden, zowel over de auto, de prijs en al helemaal over de service.

[ Voor 63% gewijzigd door zneek op 22-03-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
;)

Morgen gaattie weer naar de APK. Altijd spannend met een auto van 20 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

pacificocean schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Waarom? Omdat Apple slechts gedeeltelijke bluetooth-ondersteuning biedt (seriële communicatie is standaard niet toegestaan). Dit is dus 100% vanwege Apple.

Voor Apple-telefoons zijn ook bluetooth dongles beschikbaar die via Wifi communiceren. Die zijn doorgaans 10 tot 20 euro duurder dan de bluetooth varianten. Die werken tot op zekere hoogte ook met Android, probleem is alleen dat Android test of een wifi-verbinding toegang geeft tot internet. Is dat het niet geval, dan negeert Android die wifi-verbinding.

Vandaag heb ik de zomerwielen weer onder de auto gelegd. Alleen liggen tijdelijk de 15" style 32's er weer onder (ik moet nog een bandenwissel doen eerst). Alleen weet ik nu gelijk weer waarom ik toch zo blij was met m'n 16"-ers, deze 15"-ers zijn in onbalans en m'n auto trekt naar links :X Duidelijk dat die banden niet goed meer zijn... Maar goed, op deze velgen gaan de winterbanden en dan gaan de kroonkurkjes op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
deepbass909 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:16:
[...]
en dan gaan de kroonkurkjes op marktplaats.
Shame on you!

Sowieso een beetje aan de vroege kant voor zomerbanden, wat mij betreft. Nachtelijke temperaturen net boven het vriespunt en overdags rond de 10 graden. Ik wacht tot de minimum temperaturen boven de 7 graden gaan komen en/of de maximum temperaturen boven de 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:15:

VGate iCar 2. Op papier de beste, bij mijn auto merk ik alleen geen verschil met de kleine blauwe. Maar goed, mijn auto ondersteund alleen een langzaam protocol.
Voordeel van deze is dat hij na een half uur zichzelf uitschakelt (nadat de bluetooth verbinding is weggevallen), nadeel is dat je elke keer met de hand hem weer aan moet zetten.

Samen met Torque op Android werkt het goed.
Zou die VGate dan sneller zijn dan zo'n blauwe? (die kleine blauwe heb ik ook).

De snelheid van loggen vind ik tegenvallen, zeker als je veel wilt loggen (dan wordt de bus ook trager)....

Ik heb gisteren een beetje met ISTA-D (rheingold) zitten spelen over een KKL kabel (dus met ediabas).
Dàt is ook traag :D
Ik heb dat nu trouwens wel draaien op een tablet, inclusief INPA en TIS. Dat werkt wel grappig.
Weet iemand of een K+DCAN kabel sneller is dan KKL? (dus op een auto van generatie 2000-2006)
Of maakt dat niks uit?
Moet ik dan gelijk iets van een ICOM multiplexer (of eerdere versie) aanschaffen als ik de communicatiesnelheid wil opvoeren?

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 23-03-2015 01:55 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toff schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:43:
[...]

Shame on you!

Sowieso een beetje aan de vroege kant voor zomerbanden, wat mij betreft. Nachtelijke temperaturen net boven het vriespunt en overdags rond de 10 graden. Ik wacht tot de minimum temperaturen boven de 7 graden gaan komen en/of de maximum temperaturen boven de 20 graden.
Ik heb de winterbanden er niet eens onder gehad. Heb dit jaar geen enkele situatie gehad waar ik ze in nodig had (sneeuw of ijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
pacificocean schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Voor zover ik weet is de Bluetooth stack van apple closed source en wil deze niet verbinden met elm bluetooth. Je zou evt wel kunnen kijken naar elm327 modules met wi-fi, die hebben dit probleem volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45

BrZ

zneek schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Was die vorige zo aso dan? Ik vond hem wel luid, zeker met een koude start, maar aso?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn 335i klinkt ten opzichte van jouw 435i. Het is dezelfde motor (N55), denk dat hij dus meer klinkt als jouw 435i dan als je oude 335i.

Die brul bij een koude start is wel leuk, vooral hier in de garage op m'n werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:50:
[...]

De snelheid van loggen vind ik tegenvallen, zeker als je veel wilt loggen (dan wordt de bus ook trager)....

Ik heb gisteren een beetje met ISTA-D (rheingold) zitten spelen over een KKL kabel (dus met ediabas).
Ik heb dat nu trouwens wel draaien op een tablet, inclusief INPA en TIS. Dat werkt wel grappig.
Weet iemand of een K+DCAN kabel sneller is dan KKL? (dus op een auto van generatie 2000-2006)
Of maakt dat niks uit?
Moet ik dan gelijk iets van een ICOM multiplexer (of eerdere versie) aanschaffen als ik de communicatiesnelheid wil opvoeren?
Als je ooit in de buurt van Arnhem bent, zou je dan een keer die optie in m'n Z4 kunnen drukken dat de kap met de sleutel te doen is? :P Ik durf het zo snel nog niet aan. Sixpack bier oid valt altijd te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BrZ schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn 335i klinkt ten opzichte van jouw 435i. Het is dezelfde motor (N55), denk dat hij dus meer klinkt als jouw 435i dan als je oude 335i.

Die brul bij een koude start is wel leuk, vooral hier in de garage op m'n werk :p
Ik weet niet waar die 335i van je rondrijdt, maar we kunnen dat altijd eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
418O2 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:34:
Volgens mij is het een jahreswagen die door BMW een jaar is gebruikt. Wel BPM, maar als nieuw en goedkoper dan in NL.

Op www.qoets.nl zie je wel ongeveer wat de prijzen zijn die ze voeren.
Op welke manier werden ze door BMW gebruikt? Als in, "hier klant, trap 'm maar lekker af tijdens een proefrit"? Of gewoon een showroommodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
BMW medewerkers kunnen voor zeer voordelige voorwaarden leasen, die contracten lopen meestal tussen de 6 en 9 maanden, daarna gaan die wagens het dealernetwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Gezien de kmstand zal dat inderdaad wel het geval zijn geweest. Overigens verkoopt BMW zelf nooit auto's die zijn "mishandeld"; zoals van slipscholen en dergelijke. Die gaan naar andere autobedrijven :D

Wat een schitterend apparaat trouwens, die 435i O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:00:
BMW medewerkers kunnen voor zeer voordelige voorwaarden leasen, die contracten lopen meestal tussen de 6 en 9 maanden, daarna gaan die wagens het dealernetwerk in.
Hier moet je ook maar net trek in hebben, hoog risico op aftrappen... Shortlease, geen binding met de auto en tijdens inrijperiode. Mij niet gezien :) Kan goed gaan, maar d'r wordt ook veel getrapt met dat soort wagens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jahreswagens zijn erg netjes over het algemeen volgens mij hoor. Denk dat je beter een BMW kan hebben die door een BMW medewerker is gereden dan door een willekeurige leaserijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:34:
Jahreswagens zijn erg netjes over het algemeen volgens mij hoor. Denk dat je beter een BMW kan hebben die door een BMW medewerker is gereden dan door een willekeurige leaserijder.
Dat denk ik ook, maar ik weet van m'n tijd bij VW dat ook medewerkers niet altijd netjes zijn. 'S avonds bij de poort naar buiten trapten toch wel veel mensen met R/S/RS-modelletjes hem vol in met ijskoude motor. Maar goed dat zijn de opvallers, genoeg mensen die zeer goed voor hun auto's zorgden. Ook al was het al hun 50'ste :p

Verder gaan de auto's die ze bijv. bij de driver-trainingen gebruiken ook gewoon de handel in als 'jonge gebruikten' :X

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:34:
Vaak genoeg bij garages gezien dat er met wagens van klanten stevig wordt gereden met een koud blok, laat staan als het helemaal buiten het oog van de baas is en het een short lease is. Het kan natuurlijk goed gaan, maar ik begin er niet aan, dan liever een relatief verse inruil van een particulier. Kan je nog mis zitten, maar ik heb in de praktijk gezien hoe met de meeste lease wagens wordt omgegaan en met short lease wordt het er niet beter op.

Maakt ook weinig uit waar, heb het gezien bij Lexus, BMW, Toyota, VW, etc.

Ook grappig trouwens, ik had FEBI rollen besteld, zaten gewoon INA rollen in de doosjes..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wat ze ook met die auto gedaan hebben met 25K km in 8 maand heeft ie in ieder geval flink wat snelweg kms gedaan, dat is dus goed. Beter dan 2500km in 8 maand. En verder zit er gewoon fabrieksgarantie op, dus als er iets serieus mis is, dan zitten ze er zelf mee.

Auto ziet er overigens als nieuw uit, ook van binnen, dus hele rare dingen zijn er vast ook niet mee gebeurd. De verkoop van dit soort wagen wordt ook door BMW zelf gedaan, niet door tussenhandel. Qoets heeft deze wagen rechtstreeks bij BMW ingekocht, via een soort veiling en interne verkoopportal. Die wagens vliegen de deur uit, zeker in een populaire kleur met dikke uitrusting. Zowel naar partijen binnen Dld als naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vond de andere Qoets-auto uit mijn omgeving er erg goed uit zien in elk geval.

APK viel mee, wat kleine dingetjes alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Meer info over Jahreswagens:

http://www.bmw.de/de/topi...reswagen/einfuehrung.html

(blijkbaar kan je er ook een met opties en al bestellen, wordt ie 6 maand door een medewerker gereden en neem je hem dan over! Uiteraard veel voordeliger.)

en het huidige aanbod (bijna 1000):

http://www.bmw.de/de/topi...agenboerse-preconfig.html

Zijn altijd erg nette auto's, zou niet bang zijn voor aftrappen op deze wagens. Risico van aftrappen heb je altijd, uiteindelijk is er maar een klein deel dat de wagen echt aftrapt zodat je er problemen mee krijgt.

(ik ga nog even snel wat commissie proberen op te strijken, deze is wel erg leuk: http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/930363/1 :) )

[ Voor 10% gewijzigd door The_MAN op 23-03-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oei, die is wel erg sexy inderdaad. Ik hou wel van 5 touring's hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Shame on you!

Shame on me? Die kroonkurkjes zijn niet echt de mooiste meer (randen zijn beschadigd, één velg heeft een deuk in de rand) en onder de cabrio zijn het niet de mooiste velgen.

Zo staat hij er nu bij in de winter:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_7gQ4WGhkIM/TqmkdOabxmI/AAAAAAAADFI/Y5WqKK0egrk/w1236-h927-no/IMG_20111027_180215.jpg

En dat wordt vanaf komend jaar style 32's:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-FUE4UB_3fPI/Tif2cikp2xI/AAAAAAAACQY/nCPDx8E4grs/w1236-h927-no/2011-07-21%2B11.33.03.jpg

En in de zomer style 30:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-jhydYaMvjHI/U29ueWzRhFI/AAAAAAAAE8E/0-RRjZuxghI/w1598-h899-no/P_20140511_122647.jpg

En waarom de style 32's in de winter? Ze zijn 15" (prettige maat voor winterbanden) en de originele velgen waarmee deze cabrio ooit geleverd is. De style 30's voor de zomer zijn 16", met 225 breed rubber, een maat die wat beter past bij de prestaties en tegelijkertijd niet overdreven sportief ogen, maar ook niet te klassiek.
mr_petit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:50:
[...]

Of maakt dat niks uit?
Nadeel van OBDII is en blijft natuurlijk dat het een systeem van actief bevragen is en als je veel data gaat vragen, de bus volloopt en trager wordt. CANbus zou daar trouwens minder last van moeten hebben, daar wordt veel van de data als standaard stream aangeboden.

Bij mij is vooral het ISO 9141-2 protocol de bottleneck. Mijn E36 ondersteunt alleen dat protocol en dat heeft een maximum snelheid van slechts 10,4k baud en is daarmee het traagste protocol beschikbaar voor OBDII... En dat is te merken, zelfs met een enkele data query kan hij niet realtime toerental of snelheid bijhouden, maar update ongeveer 2 x per seconde. Nog wel snel genoeg om bijv. brandstoftrim en lambda-waarden te volgen (die wijzigen bij mijn auto niet zo snel :X ), maar niet voor prestatiemetingen.

Via de KKL-lijnen uitlezen is natuurlijk ook niet de snelste methode, in feite zit je dan nog steeds op een traditionele seriële bus. Ik geloof dat die gelimiteerd is op 100kb/s (dus nog wel een stuk sneller dan mijn ISO 9141-2 bus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:56:
[...]

Bij mij is vooral het ISO 9141-2 protocol de bottleneck. Mijn E36 ondersteunt alleen dat protocol en dat heeft een maximum snelheid van slechts 10,4k baud en is daarmee het traagste protocol beschikbaar voor OBDII... En dat is te merken, zelfs met een enkele data query kan hij niet realtime toerental of snelheid bijhouden, maar update ongeveer 2 x per seconde. Nog wel snel genoeg om bijv. brandstoftrim en lambda-waarden te volgen (die wijzigen bij mijn auto niet zo snel :X ), maar niet voor prestatiemetingen.

Via de KKL-lijnen uitlezen is natuurlijk ook niet de snelste methode, in feite zit je dan nog steeds op een traditionele seriële bus. Ik geloof dat die gelimiteerd is op 100kb/s (dus nog wel een stuk sneller dan mijn ISO 9141-2 bus...).
Hehe, dat is één van de dingen die ik met openOBC wil gaan doen - dat soort data doorstreamen. Nou krijgt de OBC standaard alleen maar data van de snelheidsmeter en tacho, maar wellicht dat er via KKL (waar in ieder geval 1 deel van is aangesloten standaard) nog wat meer uit te halen is. En dan met Bluetooth naar m'n telefoon :) Ben benieuwd hoe snel ik het ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
erik23 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:11:
[...]

Geen jailbreak voor nodig hoor.
Je moet echter wel 1 met wifi hebben, met bluetooth werkt niet.
[...]

Shame on you!

Boven de 7 a 8 graden zijn winterbanden waardeloos, daarom 3 weken terug ook gewisseld.
Die 0 graden gaat prima met zomerbanden, zijn ze ook voor gemaakt.

Winterbanden zijn alleen noodzakelijk bij temperaturen onder 0 of sneeuw.

[ Voor 54% gewijzigd door Biker-mouse op 23-03-2015 22:30 ]

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:51
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Net als mensen die nieuwe winterbanden kopen als de oude onder 4 mm komen :') alsof die lamellen voor niks tot de bodem zitten. Maar zomerbanden wel tot de indicator oprijden. :D

[ Voor 30% gewijzigd door Boinkie op 23-03-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Biker-mouse schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:16:
[...]

Geen jailbreak voor nodig hoor.
Je moet echter wel 1 met wifi hebben, met bluetooth werkt niet.
Jailbreak is nodig als je via bluetooth wilt, anders inderdaad via wifi.
[...]

Boven de 7 a 8 graden zijn winterbanden waardeloos, daarom 3 weken terug ook gewisseld.
Die 0 graden gaat prima met zomerbanden, zijn ze ook voor gemaakt.

Winterbanden zijn alleen noodzakelijk bij temperaturen onder 0 of sneeuw.
Zodra m'n kap open kan, gaat de winterbanden er zo snel mogelijk onderuit. aangezien ik vorige week al open heb gereden, vond ik het wel een geschikt moment.
Bovendien rij ik veel kilometers overdag, en dan is het al snel boven de 10 graden en slijten m'n winterbanden gewoon te hard.

Qua temperatuur ligt de omslag trouwens op 7 graden, maar het werkelijke voordeel van winterbanden is met sneeuw. Aangezien de kans daarop inmiddels minimaal is, hebben winterbanden nog maar nauwelijks toegevoegde waarde.

En ondanks dat de tijdelijke zomerbanden onbalans hebben en hij ermee naar rechts trekt, rijdt het al direct beter dan met de winterbanden. Ik kan niet wachten tot de 16"-ers er weer onder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Shame on me? Die kroonkurkjes zijn niet echt de mooiste meer (randen zijn beschadigd, één velg heeft een deuk in de rand) en onder de cabrio zijn het niet de mooiste velgen.

Zo staat hij er nu bij in de winter:
[afbeelding]

En dat wordt vanaf komend jaar style 32's:
[afbeelding]

En in de zomer style 30:
[afbeelding]

En waarom de style 32's in de winter? Ze zijn 15" (prettige maat voor winterbanden) en de originele velgen waarmee deze cabrio ooit geleverd is. De style 30's voor de zomer zijn 16", met 225 breed rubber, een maat die wat beter past bij de prestaties en tegelijkertijd niet overdreven sportief ogen, maar ook niet te klassiek.

[...]
Style 32 blijft toch zo mooi he! Meest tijdloze velgen die ik me kan bedenken. In mijn straat staat een E21 315i (in zeer mooie staat overigens), met Style 32 (of iets wat daar sterk op lijkt) met zwart hart, in 14" of 15". Onder mn E46 heb ik style32 in 18", mn maat heeft onder zijn e39 dezelfde velgen in 16" voor de winterbanden. Bij alledrie staat het erg goed, net als onder jouw E36 (hoewel maatje groter ook goed zou staan). En ik denk dat ze onder nieuwe wagens nog steeds hun mannetje staan ;)

Oh en ik rijd ook al op zomerbanden, die presteren beter met regen (imo). Af en toe nachtvorst lig ik niet van wakker, dan staat de wagen meestal stil ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

noes schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:01:
[...]

Style 32 blijft toch zo mooi he! Meest tijdloze velgen die ik me lan bedenken. In mijn straat staat een E21 315i (in zeer mooie staat overigens), met Style 32
(of iets wat daar sterk op lijkt) met zwart hart, in 14" of 15". Onder mn E46 heb ik style32 in 18", mn maat heeft onder zijn e39 dezelfde velgen in 16" voor de winterbanden. Bij alledrie staat het erg goed, net als onder jouw E36 (hoewel maatje groter ook goed zou staan). En ik denk dat ze onder nieuwe wagens nog steeds hun mannetje staan ;)
[...]
Ik heb een tijdje gekeken naar 16" style 32's, maar die zijn bijna niet te vinden voor de E36, en als ze al aangeboden worden, zijn ze erg duur.

Daarom ga ik ze voor de winterbanden gebruiken. 195/60R15 is een lekkere gangbare maat die goed betaalbaar is voor winterbanden (zo'n €65 per band). In tegenstelling trouwens tot m'n zomerbanden, die dik € 120 per stuk kosten (225/50R16) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45

BrZ

zneek schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet waar die 335i van je rondrijdt, maar we kunnen dat altijd eens testen :)
Rond Utrecht, hadden we moeten doen toen je de jouwe ging ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BrZ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:14:
[...]

Rond Utrecht, hadden we moeten doen toen je de jouwe ging ophalen :+
Ah, tjah, daar kom ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
deepbass909 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:11:
[...]
Daarom ga ik ze voor de winterbanden gebruiken. 195/60R15 is een lekkere gangbare maat die goed betaalbaar is voor winterbanden (zo'n €65 per band). In tegenstelling trouwens tot m'n zomerbanden, die dik € 120 per stuk kosten (225/50R16) :X
Gangbare velgenmaat nemen.

Ik heb 225/45/R17 en michilin zijn dan 100e p/st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Unknown Alien schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:
[...]

225/50R16 zijn de standaard wielen voor een E36. Maar het verbaasde me wel hoe goedkoop de banden voor mijn nieuwe 17" zomerset idd gaan zijn.

Over banden, ik twijfel hard. Ik zit te denken aan de Michelin Pilot Sport 3 (225/45/R17), maar misschien dat er hier mensen zijn met betere alternatieven? Bij voorkeur E36/E46 rijders, maar banden blijven redelijk banden natuurlijk. Runflat hoeft niet :)

Edit: Grappig trouwens, ik heb precies het tegenovergestelde van deepbass; style30 voor de winter, en style32 voor de zomer :+

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 24-03-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33:
[...]

Ah, tjah, daar kom ik nooit.
Dan maar een keer een meet in Zwolle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Henk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:26:
[...]

225/50R16 zijn de standaard wielen voor een E36. Maar het verbaasde me wel hoe goedkoop de banden voor mijn nieuwe 17" zomerset idd gaan zijn.

Over banden, ik twijfel hard. Ik zit te denken aan de Michelin Pilot Sport 3 (225/45/R17), maar misschien dat er hier mensen zijn met betere alternatieven? Bij voorkeur E36/E46 rijders, maar banden blijven redelijk banden natuurlijk. Runflat hoeft niet :)
Ze kunnen wel standaard zijn voor een bepaalde type auto, maar het gaat ze vooral om welke type banden maat het meest en makkelijk verkocht worden.

Het verbaasd mij ook wel dat ik 106e per band moet betalen voor de primacy 3.
Ik heb hier geen ervaring mee. Ik rij nu met Pirelli's P7. Ik heb ze er al 40K Kms onder zitten en er zit nu ~4.5MM profiel op.
E46 320D FL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wordt een beetje eindeloze discussie zo, over die winterbanden, maar ik wil toch nog wel even kwijt dat ik met eigen ogen heb mogen zien dat winterbanden op een erg nat/glad wegdek (Slotemakers, Zandvoort) midden in de zomer zelfs een flink kortere remweg opleveren dan zomerbanden.

Die omslag "op 7 graden", dat is het punt waaronder je daadwerkelijk voordeel van het bij lage temperaturen zachtere rubber hebt. Echter, tussen 8 en 20 graden heb je geen voordeel, maar ook geen nadeel.

Boven de 20 graden ben je met winterbanden in het nadeel, al valt dat in de praktijk ook nog wel mee. Voor het circuit zou ik het niet aanraden, maar als je een beetje normaal rijdt, is de slijtage niet merkbaar groter dan die van zomerbanden (mijn bandenboer klaagt steen en been, dat ik ze niet snel genoeg verslijt). Sterker nog, ik heb er weleens een heel jaar mee doorgereden, omdat ik geen zin had om nog voor een jaar nieuwe zomerbanden te kopen...
[...]
Overigens heb je natuurlijk heel veel soorten en merken banden, zowel in zomer- als in winteruitvoering. Dat één bepaalde auto uit '98 beter rijdt met bepaalde banden, zegt meer over de auto dan over de banden (onbalans en scheeftrekken?).

Die kroonkurken - ik heb er mooie herinneringen aan onder E30's - staan inderdaad niet onder een E36. Hopelijk kan je er nog een liefhebber voor vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 24-03-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb potentieel m'n xenon-ballast vernaggeld (don't ask), iemand ervaring met het vervangen van een OEM BMW ballast door aftermarket? Is het spul op Ebay acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:46
Allen,

Sinds een week heb ik een 520 Touring (F11) en dat rijdt prima.
Ook werkt spotify aardig vanaf de telefoon, alleen kan ik de nummers niet zien die worden afgespeeld.

Nu zie ik bij BMW wel dat er een update is voor mijn bluetooth (verbeterd dus de weergave hiervan), alleen ik heb geen 'USB audio'.
Of wel, ik kan niet updaten via deze USB poort en krijg ook niet de optie om de driver te downloaden.

Nu krijg ik wel de melding

Software update with BMW ConnectedDrive.
Your vehicle doesn’t have a USB audio interface, but you can update the software by Teleservice Update. Start the update by activating the Teleservice Update on your ‘Settings’ menu in the vehicle’s iDrive System, then select ‘Software update’ and ‘Update software’.

Alleen ik heb dus geen 'ConnectedDrive' en kan ik het dan wel updaten?
Er zit een USB aansluiting in het dashboard kastje, alleen die voldoet blijkbaar niet.

Weet iemand hoe ik de laatste versie van bluetooth geïnstalleerd kan krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 24-03-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Spacers voor mijn auto, bij wie kan ik daarover terecht? Ik zoek naar de mogelijkheden, welke fabrikanten/types spacers zijn er en hoe betrouwbaar zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:35:
Ik heb potentieel m'n xenon-ballast vernaggeld (don't ask), iemand ervaring met het vervangen van een OEM BMW ballast door aftermarket? Is het spul op Ebay acceptabel?
Een origineel BMW onderdeel van eBay zal meestal prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Wat Henk al zei, deze maat (225/50R16) is standaard voor de E36, om alle 16"-velgen van die generatie gaat deze maat. Helaas is het in de wereldmarkt een wat zeldzamere maat. Bovendien bestaat er geen style 30 waar een 225/45R17 band omheen past ;) En ik vind dat geen mooie maat onder een E36, de velg wordt te groot, zeker als de auto niet verlaagd is.
BMW monteerde toen relatief brede banden tov de J-waarde (7J-velg, daar past ook prima een 215-band om, die al een stuk goedkoper is). Het effect is dat de wangen ook vrij bol staan. Sommigen vinden dat lelijk, ik vind het juist wel bij de auto horen.
Toff schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:12:
Wordt een beetje eindeloze discussie zo, over die winterbanden, maar ik wil toch nog wel even kwijt dat ik met eigen ogen heb mogen zien dat winterbanden op een erg nat/glad wegdek (Slotemakers, Zandvoort) midden in de zomer zelfs een flink kortere remweg opleveren dan zomerbanden.

Die omslag "op 7 graden", dat is het punt waaronder je daadwerkelijk voordeel van het bij lage temperaturen zachtere rubber hebt. Echter, tussen 8 en 20 graden heb je geen voordeel, maar ook geen nadeel.

Boven de 20 graden ben je met winterbanden in het nadeel, al valt dat in de praktijk ook nog wel mee. Voor het circuit zou ik het niet aanraden, maar als je een beetje normaal rijdt, is de slijtage niet merkbaar groter dan die van zomerbanden (mijn bandenboer klaagt steen en been, dat ik ze niet snel genoeg verslijt). Sterker nog, ik heb er weleens een heel jaar mee doorgereden, omdat ik geen zin had om nog voor een jaar nieuwe zomerbanden te kopen...
Probleem is vooral dat boven die "magische" grens van 7 graden een winterband veel harder begint te slijten. Tegelijkertijd wordt onder die 7 graden een zomerband veel harder (en geeft dus minder grip).

Dat een winterband in de zomer, zeker bij regen, genoeg grip geeft, is ook niet gek. Alleen merk ik, dat de auto zijwaarts minder stabiel is op winterbanden. Het rubber vervormd makkelijker, en daardoor raakt de auto makkelijker van koers.

Dus, naast slijtage, is dat voor mij de reden om toch te wisselen elk half jaar.
[...]

Overigens heb je natuurlijk heel veel soorten en merken banden, zowel in zomer- als in winteruitvoering. Dat één bepaalde auto uit '98 beter rijdt met bepaalde banden, zegt meer over de auto dan over de banden (onbalans en scheeftrekken?).

Die kroonkurken - ik heb er mooie herinneringen aan onder E30's - staan inderdaad niet onder een E36. Hopelijk kan je er nog een liefhebber voor vinden.
In mijn geval weet ik zeker dat het banden zijn die de onbalans en scheeftrekken veroorzaakt ;) Vorig jaar heb ik de style 30's aangeschaft, en die waren vers gebalanceerd. Direct vanaf montage van die velgen reed de auto trillingsvrij en koersvast. Tot een week terug, trilde m'n cabrio iets (er zit ook een onbalans in de winterwielen), maar wel recht. Ik zet de style 32's eronder, het stuur schud en de auto trekt sterk één kant op. Omdat de auto in het verleden wel prima reed met deze velgen en banden, en gedurende de kilometers hij steeds meer begon te trillen, is het puur slijtage van de banden. Bovendien zijn de banden die om de style 32's liggen inmiddels ruim 8 jaar oud :x en dus hoog nodig aan vervanging toe. En dat gaan dus winterbanden worden.

Welke banden goed zijn voor een E36? Geen flauw idee... Ik heb inmiddels ervaring met Fulda Progresso's (de oude banden om de style 32's) en die reden altijd eigenlijk best wel goed en waren lekker stil, tot de onbalans begon.
Onder m'n Compact heb ik ook style 30's gehad met Michelin Premacy's, die heerlijk reden, maar erg duur waren, en Dunlop SP2000's, die drama waren (waarschijnlijk ook veroorzaakt door ouderdom van de band). Daarna nog een tijd lang met Toyo Proxes T1-R's gereden, die super veel grip hadden, maar ook wel slijtage gevoelig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vandaag ook een brief van BMW betreffende m'n airbag, meteen maar een afspraak gemaakt. 15 april ben ik aan de beurt.
zneek schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:57:
Spacers voor mijn auto, bij wie kan ik daarover terecht? Ik zoek naar de mogelijkheden, welke fabrikanten/types spacers zijn er en hoe betrouwbaar zijn ze?
Zou ik ook wel willen weten, zit een hoop prijsverschil in. Van wat ik tot nu toe gelezen heb wil je in ieder geval "hubcentric" spacers, maar welk merk? Maakt dat überhaupt uit? Het is immers niet veel meer dan een plakje metaal.

[ Voor 67% gewijzigd door sig69 op 24-03-2015 20:05 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:51
sig69 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:49:
Vandaag ook een brief van BMW betreffende m'n airbag, meteen maar een afspraak gemaakt. 15 april ben ik aan de beurt.

[...]

Zou ik ook wel willen weten, zit een hoop prijsverschil in. Van wat ik tot nu toe gelezen heb wil je in ieder geval "hubcentric" spacers, maar welk merk? Maakt dat überhaupt uit? Het is immers niet veel meer dan een plakje metaal.
Kijk eens of baanvelgen je kan adviseren. Die doet niks anders dan velgen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
deepbass909 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:11:
[...]
In mijn geval weet ik zeker dat het banden zijn die de onbalans en scheeftrekken veroorzaakt ;) Vorig jaar heb ik de style 30's aangeschaft, en die waren vers gebalanceerd. Direct vanaf montage van die velgen reed de auto trillingsvrij en koersvast. Tot een week terug, trilde m'n cabrio iets (er zit ook een onbalans in de winterwielen), maar wel recht. Ik zet de style 32's eronder, het stuur schud en de auto trekt sterk één kant op. Omdat de auto in het verleden wel prima reed met deze velgen en banden, en gedurende de kilometers hij steeds meer begon te trillen, is het puur slijtage van de banden. Bovendien zijn de banden die om de style 32's liggen inmiddels ruim 8 jaar oud :x en dus hoog nodig aan vervanging toe. En dat gaan dus winterbanden worden.
Tsja, 8 jaar oude banden? Je zou beter moeten weten (officieel is 6 jaar de max)... Desondanks denk ik dat het probleem eerder in vervormde velgen zit, dan in de banden. Verkijk je niet op het uiterlijk van de velgen. De vervorming zit vaak aan de onzichtbare, zachtere, binnenkant.

edit: weet ook niet hoe ik aan die 6 jaar gekomen ben (6 jaar is voor caravans). Veelvoorkomend advies is blijkbaar om na 5 jaar jaarlijks een specialist (lol) naar je banden te laten kijken en om ze na 10 jaar sowieso te vervangen.
Uiteraard profieldiepte bijhouden en controleren op droogtescheurtjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 25-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Officieel? Officieel is er geen maximale leeftijd voor autobanden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:26
Maasluip schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:02:
Officieel? Officieel is er geen maximale leeftijd voor autobanden.
Ik dacht altijd dat 10 jaar het maximum was. (wel/niet officieel)

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 25-03-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:52:
[...]

Tsja, 8 jaar oude banden? Je zou beter moeten weten (officieel is 6 jaar de max)... Desondanks denk ik dat het probleem eerder in vervormde velgen zit, dan in de banden. Verkijk je niet op het uiterlijk van de velgen. De vervorming zit vaak aan de onzichtbare, zachtere, binnenkant.
Deze banden liggen er ook alleen tijdelijk onder tot ik banden tussen velgen heb kunnen omwisselen (gebeurt zaterdag), daarna gaan de eigenlijke zomerbanden eronder. Overigens is er geen officieel maximum leeftijd voor banden, alleen een adviesleeftijd. De werkelijke test is of er voldoende profiel op zit en de banden geen droogtescheuren hebben (beiden is overigens niet het geval, anders had ik er ook niet op gereden).
Dit is even puur praktisch, ik moet van in totaal 8 velgen de banden wisselen (immers m'n huidige winterbanden gaan naar de Style 32 velgen, en de banden van de Style 32's gaan naar de kroonkurkjes om ze iets makkelijker verkoopbaar te maken) en ik kan maximaal 4 extra wielen in m'n auto meenemen. Dus dan moeten de andere er maar onder ;)

Wat betreft het trillen zou dat nog wel door een velg vervorming kunnen komen, maar geloof me, deze style 32's zijn in nagenoeg topconditie, 2 velgen hebben hele lichte randschade, verder zijn ze nog in tip top conditie. Het 1 kant op trekken kan alleen door een verschil in rolweerstand komen en dat moet in dit geval in de banden zitten (met andere wielen rijdt hij wel recht).

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 25-03-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57

[...]

ben benieuwd wanneer ik die brief krijg dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
Mensen, vraagje.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn 325i van 2010 opgehaald. Op de terugweg kreeg ik een melding van drukverlies, maar aangezien de wielen eraf waren geweest bij de grote afleverbeurt liet ik hem gewoon weer opnieuw initialiseren. Savonds de spanning op 3.0 bar achter en 2.5 voor gezet. De volgende morgen was de spanning overal nog precies hetzelfde behalve linksachter, daar was hij 0.5 bar gedaald. Afspraak gemaakt bij de verkopende garage wegens bestaand probleem, en ze hebben daar een behoorlijke tijd gekeken. Wiel eraf gehaald, velg volledig schoongemaakt en gecontroleerd, band volledig bekeken en getest, maar ze konden nergens een lek vinden. Conclusie op dat moment: Velg zal niet goed hebben aangesloten, en daardoor is er drukverlies geweest. Oke, band opnieuw op de velg gezet en met een of andere sealende olie ingesmeerd.
Nu zijn we paar dagen verder en kan ik iedere ochtend ~0.3-0.4 bar aan lucht toevoegen op die band.
Het gekke is dat ik gistermorgen de spanning had gemeten, daarna naar het werk ben gegaan en vervolgens gister bij terugkomst de er geen lucht was verloren. Zou het iets te maken kunnen hebben met temperatuur? (snachts kouder, dan wel drukverlies, overdag warmer, geen drukverlies?) Iemand ideeen? Ik kan er vrijdag pas weer langsgaan, maar steeds 100km enkele reis rijden om het probleem te laten uitchecken is niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Same here. Maar gaan ze nu de sensormat vervangen of het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:50
Henk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:26:
[...]

Michelin PS3 is een prima band. Alternatief is de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, wordt ook zeer goed beoordeeld.

Zoek je banden met een stevigere wang (minder comfort, meer respons) dan zou ik eens kijken naar de Bridgestone Potenza Adrenalin RE002, rij daar zelf op en zeer over te spreken. Medepassagiers iets minder. ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Unknown Alien schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Same here. Maar gaan ze nu de sensormat vervangen of het probleem oplossen?
Ze vervangen de airbag zelf omdat daar mogelijk een productiefout in zit; niet de sensormat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ohh dus niet het probleem van de sensormat zelf die om de 4 jaar vervangen moet worden, omdat deze niet goed werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Unknown Alien schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:38:
ohh dus niet het probleem van de sensormat zelf die om de 4 jaar vervangen moet worden, omdat deze niet goed werkt :(
Helaas niet. Ik had overlaatst ook een airbag lampje, maar dit bleek de sensor in de stuurkolom te zijn. Deze is vervangen en een week later begint het weer te branden als er iemand diep in de passagiersstoel zit. Die is wel nog steeds niet vervangen. :+

Binnenkort maar eens laten doen, aangezien het mij toch niet zo veilig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ETzPliskin schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:40:
[...]

Helaas niet. Ik had overlaatst ook een airbag lampje, maar dit bleek de sensor in de stuurkolom te zijn. Deze is vervangen en een week later begint het weer te branden als er iemand diep in de passagiersstoel zit. Die is wel nog steeds niet vervangen. :+

Binnenkort maar eens laten doen, aangezien het mij toch niet zo veilig lijkt.
Toen ik onze e46 kocht was hij 4 jaar en toen was hij dus ook stuk. Ik heb het toen laten vervangen. 4 jaar later kwam hij weer met hetzelfde probleem |:(

Nu maar en weerstandje ertussen gedaan, zodat het lampje uit is. Enige is dat er geen kinderstoel meer voorin kan, omdat de airbag altijd zal uitklappen ook al zit er niemand op de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Heeft er iemand trouwens al speling in de stuurkolom gehad? Ik heb namelijk telkens een klop in het stuur als ik de auto parkeer en het stuur terug recht draai en dan loslaat. Het komt ook voor bij het heen en weer bewegen van het stuur als ik stil sta. Bij het rijden kan ik echter geen 'dode zone' oid ontdekken.

Tijdens het laatste onderhoud is de hele ophanging vooraan nagekeken, maar alles zit nog goed strak. Iemand een idee? :? Gaat om een E46 320i sedan van 2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
deepbass909 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Wat Henk al zei, deze maat (225/50R16) is standaard voor de E36, om alle 16"-velgen van die generatie gaat deze maat. Helaas is het in de wereldmarkt een wat zeldzamere maat. Bovendien bestaat er geen style 30 waar een 225/45R17 band omheen past ;) En ik vind dat geen mooie maat onder een E36, de velg wordt te groot, zeker als de auto niet verlaagd is.
BMW monteerde toen relatief brede banden tov de J-waarde (7J-velg, daar past ook prima een 215-band om, die al een stuk goedkoper is). Het effect is dat de wangen ook vrij bol staan. Sommigen vinden dat lelijk, ik vind het juist wel bij de auto horen.
Ik vind het persoonlijk ook wel vet. Onder mijn 16" Styling30 nu een 205 winterband liggen, wat helemaal niet erg is voor de winter, maar in de zomer wil ik toch echt wat breders zien, zeker onder die styling32. Het is dat 225 af en toe al aanloopt in de wielkasten, anders zou ik zelfs nog 235 overwegen.
Probleem is vooral dat boven die "magische" grens van 7 graden een winterband veel harder begint te slijten. Tegelijkertijd wordt onder die 7 graden een zomerband veel harder (en geeft dus minder grip).

Dat een winterband in de zomer, zeker bij regen, genoeg grip geeft, is ook niet gek. Alleen merk ik, dat de auto zijwaarts minder stabiel is op winterbanden. Het rubber vervormd makkelijker, en daardoor raakt de auto makkelijker van koers.
Slijtage is een ding, maar het rijdt gewoon als een zoutzak, en ik begin er aardig klaar mee te raken :+
Stuur schudden kan nog door een velg komen, maar scheef trekken? Lijkt mij idd een bandje...
Welke banden goed zijn voor een E36? Geen flauw idee... Ik heb inmiddels ervaring met Fulda Progresso's (de oude banden om de style 32's) en die reden altijd eigenlijk best wel goed en waren lekker stil, tot de onbalans begon.
Onder m'n Compact heb ik ook style 30's gehad met Michelin Premacy's, die heerlijk reden, maar erg duur waren, en Dunlop SP2000's, die drama waren (waarschijnlijk ook veroorzaakt door ouderdom van de band). Daarna nog een tijd lang met Toyo Proxes T1-R's gereden, die super veel grip hadden, maar ook wel slijtage gevoelig waren.
Ook gloednieuwe SP2000's rijden kut. Ik heb een paar keer pirelli's onder mijn E36's gehad, maar die dingen slijten zo raar, dus dat wil ik ook eigenlijk niet meer. Slijtage is niet erg, maar als je na 10k al moet gaan wisselen zonder dat je een debiele rijstijl hebt, vind ik dat toch wel erg snel.
Marcusso schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Michelin PS3 is een prima band. Alternatief is de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, wordt ook zeer goed beoordeeld.

Zoek je banden met een stevigere wang (minder comfort, meer respons) dan zou ik eens kijken naar de Bridgestone Potenza Adrenalin RE002, rij daar zelf op en zeer over te spreken. Medepassagiers iets minder. ;)
Die goodyears ben ik ook al een paar keer tegengekomen ja, toch eens wat verder kijken. Nog stugger dan een PS3 hoeft voor mij niet, dan stap ik echt met wandelen nieren uit. Ik heb een E36 325i cabrio met Bilstein B8, en op 16" is het af en toe al aan de stugge kant. Nu, omdat het gewoon té mooi staat, een stel 17" styling32's gekocht, en ik wil wel lekkere grip etc. houden, maar ik moet er ook langer dan een half uur in willen rijden :+

Beiden thanks voor de tips :) Ik ga nog even naar de goodyears kijken, en anders worden het gewoon de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Henk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook wel vet. Onder mijn 16" Styling30 nu een 205 winterband liggen, wat helemaal niet erg is voor de winter, maar in de zomer wil ik toch echt wat breders zien, zeker onder die styling32. Het is dat 225 af en toe al aanloopt in de wielkasten, anders zou ik zelfs nog 235 overwegen.
225 voor is de maximale maat inderdaad, zelfs dan kan je al last krijgen van aanlopen (mijn Compact had een mooie schaafplek in de kuip daardoor). Het heeft ook wel iets, die bolle wangen, het hoort gewoon bij die generatie van auto's.
[...]

Slijtage is een ding, maar het rijdt gewoon als een zoutzak, en ik begin er aardig klaar mee te raken :+
Helemaal mee eens, zomerrubber stuurt gewoon een stuk strakker (en is een bak stiller, niet bepaald onbelangrijk bij een cabrio).
[...]

Stuur schudden kan nog door een velg komen, maar scheef trekken? Lijkt mij idd een bandje...
Wat ik al zei, deze banden zijn gewoon ruk en op. Qua profiel zit het nog wel goed, maar qua weggedrag is het gewoon gedaan met ze. Nog maar 3 dagen gelukkig en ik kan straks het stuur weer loslaten op de snelweg.
[...]

Ook gloednieuwe SP2000's rijden kut. Ik heb een paar keer pirelli's onder mijn E36's gehad, maar die dingen slijten zo raar, dus dat wil ik ook eigenlijk niet meer. Slijtage is niet erg, maar als je na 10k al moet gaan wisselen zonder dat je een debiele rijstijl hebt, vind ik dat toch wel erg snel.
Ik heb met mijn Compact ooit gehad dat ik met rustig remmen vanaf 30km/u gewoon rechtdoor gleed op een rotonde met die Dunlops :X (ze lagen voor, achter lagen al nieuwere Michelin's) Daarna heb ik voor en achter omgewisseld en kon ik ineens met een 316i Compact zonder problemen een powerslide inzetten O-)
[...]

Die goodyears ben ik ook al een paar keer tegengekomen ja, toch eens wat verder kijken. Nog stugger dan een PS3 hoeft voor mij niet, dan stap ik echt met wandelen nieren uit. Ik heb een E36 325i cabrio met Bilstein B8, en op 16" is het af en toe al aan de stugge kant. Nu, omdat het gewoon té mooi staat, een stel 17" styling32's gekocht, en ik wil wel lekkere grip etc. houden, maar ik moet er ook langer dan een half uur in willen rijden :+

Beiden thanks voor de tips :) Ik ga nog even naar de goodyears kijken, en anders worden het gewoon de PS3.
Ik ben wel benieuwd naar je cabrio. Volgens mij, als ik even snel tel, zijn er nu 3 E36 cabrio's hier (die van jou, van mij en van Radiant). Misschien een keer een minimeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Minimeet lijkt me wel een leuk idee! Ik zit in de omgeving van Den Haag, jullie?

Over cabrio's gesproken.. Vannacht heeft het flink geregend en er lijkt steeds meer water zijn weg de auto in te vinden :( Vooral in de kanalen bij de A-stijl en rond de middenconsole. Begrijp er helemaal niks van, rubbers sluiten allemaal wel netjes aan en zijn soepel, canvas is niet gescheurd of iets maar het hoopt gewoon overal op tot het overloopt lijkt het wel.. Om moedeloos van te worden. Vanavond als het droog is nog maar eens wat gummi pflege smeren en eens een stuk draad door de afwateringen jassen, en anders weet ik het ook niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Minimeet is idd leuk, moet hij nog wel even goed schoongemaakt worden van al het winter(sport) vuil, me name van binnen :$ Regio Rdam btw.

Lekkage... ik heb alleen in de wasstraat af en toe wat water over mijn zijruit waar de kap op de voorruit aan sluit, voor de rest zit ik droog :) Valt me op dat mijn softtop wat dat betreft nog net wat beter afsluit dan de hardtop.

Hebben jullie het trouwens ook dat als je op een hobbelige/onregelmatige weg rijd, je de rubbers van de ramen wat hoort knarsen? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Henk op 25-03-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Bij mij lekt de hardtop ook op de A-stijlen, maar nog steeds wel minder dan de softtop. Middenconsole blijft droog met hardtop. Dus óf AL mijn rubbers zijn gewoon brak, of er is iets anders aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Radiant schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:36:
Bij mij lekt de hardtop ook op de A-stijlen, maar nog steeds wel minder dan de softtop. Middenconsole blijft droog met hardtop. Dus óf AL mijn rubbers zijn gewoon brak, of er is iets anders aan de hand..
Hmm, mijn middenconsole heeft serieus nog nooit een druppel water gezien, dus normaal gedrag lijkt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat tooltje voor de BMW's van de posters he...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja is ie af?

Heb alle onderdeelnummers van aluminium interieur trim maar eens in onderdelenlijn gegooid, eens kijken of daar wat uit komt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is handig, zitten we allemaal lekker dicht bij elkaar (ik woon in Leiden, werk in Den Haag).

@Radiant
kijk op BMWfan even in dit topic, daar staat een document met hoe je lekkages kan oplossen.
Lekken bij de A-stijlen zal de cabrio altijd iets doen. In zware regen of bij het wassen heb ik ook weleens een druppel hangen, maar verder lekt de softtop niet (ik heb geen hardtop).

Wat voor een kap heb je? Hand, half auto of vol auto? Als je in het middel lekkage hebt, vermoed ik haast dat hij niet strak genoeg sluit en de boel eventueel bijgesteld moet worden.

@Henk
Erger dan mijn auto kan het haast niet zijn, volgens mij is het inmiddels al meer dan een jaar geleden dat ik de cabrio voor het laatst heb uitgezogen :X

En wat kraken betreft, ik heb nu m'n windscherm weer achterin zitten, als ik dan over een iets hobbelige weg rij, kraakt en kreunt het interieur werkelijk op elk plekje... Opvallend genoeg is dat veel minder als de kap open is (niet alleen de rubbers, maar het hele interieur). Voor mij is het een stukje van de charme van de cabrio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

deepbass909 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:04:
Dat is handig, zitten we allemaal lekker dicht bij elkaar (ik woon in Leiden, werk in Den Haag).

@Radiant
kijk op BMWfan even in dit topic, daar staat een document met hoe je lekkages kan oplossen.
Lekken bij de A-stijlen zal de cabrio altijd iets doen. In zware regen of bij het wassen heb ik ook weleens een druppel hangen, maar verder lekt de softtop niet (ik heb geen hardtop).

Wat voor een kap heb je? Hand, half auto of vol auto? Als je in het middel lekkage hebt, vermoed ik haast dat hij niet strak genoeg sluit en de boel eventueel bijgesteld moet worden.

@Henk
Erger dan mijn auto kan het haast niet zijn, volgens mij is het inmiddels al meer dan een jaar geleden dat ik de cabrio voor het laatst heb uitgezogen :X

En wat kraken betreft, ik heb nu m'n windscherm weer achterin zitten, als ik dan over een iets hobbelige weg rij, kraakt en kreunt het interieur werkelijk op elk plekje... Opvallend genoeg is dat veel minder als de kap open is (niet alleen de rubbers, maar het hele interieur). Voor mij is het een stukje van de charme van de cabrio.
Mja, het is geen druppel meer bij mij, maar gewoon een doorweekte handdoek na een nachtje regen :')
Dat "Verdeck Kompendium" ken ik inderdaad, die opvulstukjes op de A-stijlen heb ik er al in zitten maar helpen totaal niet. Ik heb een volautomatische kap. Heb dit nog wel kunnen vinden, maar die uitlijning klopt wel volgens mij.

Mijne kraakt er ook lekker op los, ik vind het wel z'n charme hebben :) Als je met de hardtop over een hobbelweggetje rijdt is het het ergst :+
Windscherm heb ik helaas niet (wel de boekjes ervan 8)7 ), staat ook nog op het lijstje maar daarvoor moet ik eerst mijn gordelgeleiders fixen en daar heb ik nog geen zin in gehad (heb ze wel liggen inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ETzPliskin schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:58:
Heeft er iemand trouwens al speling in de stuurkolom gehad? Ik heb namelijk telkens een klop in het stuur als ik de auto parkeer en het stuur terug recht draai en dan loslaat. Het komt ook voor bij het heen en weer bewegen van het stuur als ik stil sta. Bij het rijden kan ik echter geen 'dode zone' oid ontdekken.

Tijdens het laatste onderhoud is de hele ophanging vooraan nagekeken, maar alles zit nog goed strak. Iemand een idee? :? Gaat om een E46 320i sedan van 2000...
lijkt me eerder fuse kogels of uberhaupt iets in de ophanging, die bij de E46 nog redelijk gevoelig is. speling op de stuurkolom heb je niet vaak... alhoewel het sturen als je stilstaat niet echt aan te raden is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
The_Zohan schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:30:
Mensen, vraagje.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn 325i van 2010 opgehaald. Op de terugweg kreeg ik een melding van drukverlies, maar aangezien de wielen eraf waren geweest bij de grote afleverbeurt liet ik hem gewoon weer opnieuw initialiseren. Savonds de spanning op 3.0 bar achter en 2.5 voor gezet. De volgende morgen was de spanning overal nog precies hetzelfde behalve linksachter, daar was hij 0.5 bar gedaald. Afspraak gemaakt bij de verkopende garage wegens bestaand probleem, en ze hebben daar een behoorlijke tijd gekeken. Wiel eraf gehaald, velg volledig schoongemaakt en gecontroleerd, band volledig bekeken en getest, maar ze konden nergens een lek vinden. Conclusie op dat moment: Velg zal niet goed hebben aangesloten, en daardoor is er drukverlies geweest. Oke, band opnieuw op de velg gezet en met een of andere sealende olie ingesmeerd.
Nu zijn we paar dagen verder en kan ik iedere ochtend ~0.3-0.4 bar aan lucht toevoegen op die band.
Het gekke is dat ik gistermorgen de spanning had gemeten, daarna naar het werk ben gegaan en vervolgens gister bij terugkomst de er geen lucht was verloren. Zou het iets te maken kunnen hebben met temperatuur? (snachts kouder, dan wel drukverlies, overdag warmer, geen drukverlies?) Iemand ideeen? Ik kan er vrijdag pas weer langsgaan, maar steeds 100km enkele reis rijden om het probleem te laten uitchecken is niet zo handig...
tjek je ventiel! misschien is die niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 22:01
deepbass909 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:04:

@Radiant

@Henk

Is het geen idee om een tweakers BMW meet te organiseren? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Laat iemand dat eens fixen dan! Groningen is een mooie plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Nee joh, een BMW meet hoort gewoon in München, dan kan ik ook wat leuks meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12

Edd

zneek schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:35:
Lijkt mij handig als een local dat daar dan even regelt ;)
Dus wanneer zijn we welkom?? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 22:01
zneek schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:35:
Dat lijkt mij een prima locatie! Lekker in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Reloader schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:51:
[...]

lijkt me eerder fuse kogels of uberhaupt iets in de ophanging, die bij de E46 nog redelijk gevoelig is. speling op de stuurkolom heb je niet vaak... alhoewel het sturen als je stilstaat niet echt aan te raden is:P
Lijkt op een probleempje wat ik ooit heb gehad. Dat was een toplager die een beschadiging had. Mijn vorige auto was uitgelijnd, maar bij een proefrit trok die steevast de kant op waarop je het laatst had gestuurd (dus na een bocht naar links, bleef hij naar links trekken, na een bocht naar rechts, bleef hij naar rechts trekken). Toplagers vervangen en het probleem was over.
Arno90 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:04:
[...]

Dat lijkt mij een prima locatie! Lekker in de buurt :P
Ik zeg De Meern, lekker centraal ;)

Ow nee, daar is al 2 keer per jaar de Bimmerportal meeting. :+

Een meeting wat noordelijker ben ik op zich wel voor, alleen vind ik Groningen vanuit Leiden toch echt iets te ver...

Over meetings gesproken, 7 juni is de grootste van Nederland, en één van de grootste meetings van Europa in Venlo. Ik ga daar sowieso naar toe en sta dan bij mede daklozen. Een leuk programma item wordt een wereldrecord poging van de meeste E36's bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Catch22 en ik zouden best iets kunnen fixen hier. Maar serieus, de meeste westerlingen zijn bang voor dat stukkie A6/A7, is heel ver namelijk, ongelofelijk ver.... Als er serieuze aantallen mensen deze kant op komen, dan fixen we het.

Langs de A6 zijn ook wel leuke plekken toch? Of langs de A28?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12

Edd

Ik heb familie in die contreien wonen.. Dus de A6/A7 is voor mij niet vreemd ;)
Uiteraard is het wel afhankelijk van de agenda.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb klanten in het hoge noorden (Delfzijl), dus ik ken de A6 en A28 ook wel. Daarom weet ik ook dat het een pokke-eind rijden is :p

Langs de randmeren heb je zowel in Flevoland als Overijssel wel leuke en mooie plekken, die ook leuk zijn om heen te rijden (voor mij ook niet onbelangrijk).

Pagina: 1 ... 107 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.