Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Edd

fsfikke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:38:
[...]

Als je een auto importeert zonder APK keuring te laten doen lopen ze de auto ook maar heel oppervlakkig na. Het gaat ze er dan vooral om dat de chassisnummers overeenkomen, daarbij kijken ze nog even van onderen of dat ding niet compleet uit elkaar valt maar that's it. Als een auto daar niet doorheen komt is er echt iets mis mee :+
Dat heeft volgens mij ook te maken met het feit of de auto die je importeert een typegoedkeuring heeft in Nederland of niet. Als je een auto importeert die dat wel heeft, wordt er inderdaad even snel gekeken.
Als jij een auto importeert die niet in NL officieel gevoerd wordt, moet je dacht ik een andere weg bewandelen. Iets van een individuele keuring o.i.d.
Even zoeken of ik dat kan vinden bij de RDW..

EDIT:
Ik had het bijna goed.. Individuele Goedkeuring heet dat..

[ Voor 3% gewijzigd door Edd op 15-03-2015 23:43 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Hoe bevalt deze?

Ik zoek er ook 1 voor de bandenwissel en eventueel wat eigen onderhoudt aan de auto of motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 09:08

Bestla

Kvinne

Even een vraagje van een maat van mij. Bij de dealer halen ze hun schouders op, en hij weet het ondertussen ook niet meer. Hij heeft een E31 12 cilinder waarbij de motor soms een vibratie geeft. Hij rijd verders prima.

Prachtige wagen overigens. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 16-03-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:31:
[...]

Zo gek is het niet. Je brengt daar een auto om hem te laten keuren of hij veilig is voor de openbare weg. Is hij dat niet, dan wordt het kenteken ongeldig verklaard. Het is hun primaire taak om dat vast te stellen. Als blijkt dat een auto niet voldoet, om wat voor reden ook, is het dus ook niet meer dan logisch dat het kenteken ingehouden wordt. Het is bovendien aan de eigenaar om te zorgen dat de auto wel voldoet.
Dit betreffende geval was helemaal geen veiligheidsissue, maar gesteggel over een chassisnummer. In engeland (en in meerdere landen) registreren ze zowel motor- als chassisnummer, dus konden ze kennelijk met het geval leven (er was immers een geldig kenteken).
Wat dat betreft heerst gewoon de willekeur bij de rdw.
Maar weet Femme hier niet meer over? Hij heeft immers ook een ESS compressor op z'n Z4 laten zetten. Die is volgens mij wel opnieuw gekeurd, als ik mij goed herinner.
Als ik zijn kenteken door OVI haal staat daar nog steeds 300pk. Dus geen herkeuring (althans, geen vermogensaanpassing).
Ik ben benieuwd of hij ook hier mee bezig is geweest en wat hij te horen kreeg van deze en gene.
Wel is ie afgelopen jaar op een andere naam gezet (wellicht van z'n ouders oid)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 16-03-2015 18:12 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Niet zo piepen, als je moet keuren moet je keuren. Anders krijg je hoe dan ook gezeik, zeker als je in een schade- of ongevalssituatie terecht komt. Denk je dat de verzekering gaat uitbetalen als je auto veel meer vermogen heeft en eigenlijk gekeurd had moeten worden? Of nog erger, denk je dat ze schade aan een slachtoffer uitbetalen in dat geval?

Heel ander onderwerp, mijn kenteken is binnen X-ZSL-XX. Nog net de oude range dus.... Donderdag ophalen... heen in een 320d met 184 paardjes, terug met 306 paardjes onder motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik denk van wel ja.
Maar ik ben dus vooral geinteresseerd in mensen die hier hands on ervaring mee hebben; die dus zelf een ander kenteken hebben aangevraagd/geprobeerd hebben aan te vragen/bewust niet hebben aangevraagd en wat hun ervaringen danwel beweegredenen voor hun acties waren.
Maar dat is er hier tot nu toe dus nog maar 1 met een oude auto (pre euro norm), en dus Femme die het blijkbaar niet heeft gedaan (om wat voor reden dan ook, daar ben ik op zich wel benieuwd naar)

[ Voor 121% gewijzigd door mr_petit op 16-03-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uitbetalen doen ze wel, daarna verhalen ze het op jou :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45
zneek schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:16:
Niet zo piepen, als je moet keuren moet je keuren. Anders krijg je hoe dan ook gezeik, zeker als je in een schade- of ongevalssituatie terecht komt. Denk je dat de verzekering gaat uitbetalen als je auto veel meer vermogen heeft en eigenlijk gekeurd had moeten worden?
Hoe gaan ze dat na? Ze gaan heus niet elke auto op rollenbank zetten na een ongeval, als dat überhaupt nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Het Fantoom schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Hoe gaan ze dat na? Ze gaan heus niet elke auto op rollenbank zetten na een ongeval, als dat überhaupt nog mogelijk is.
Wanneer jij iemand invalide rijdt, en de schade in de tonnen c.q. miljoenen loopt, dan weet ik zeker dat ze dat gaan checken.

En daarnaast, het is geen kwestie of je er mee wegkomt. De regels zijn er niet voor niets. Het is je verantwoordelijkheid als bestuurder en eigenaar van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De politie voert na een ongeval met letsel altijd een technische schouwing uit op de betrokken voertuigen. Daarbij wordt o.a. gekeken naar de technische staat (zijn de remmen bijv. wel goed genoeg) en wordt iets als een compressor op de motor ook echt wel opgemerkt. Dit wordt ook gecommuniceerd met de verzekering (in verband met de aansprakelijkheid) in de vorm van het technisch sporenonderzoek. Ik heb als gevolg van mijn ongeluk een paar jaar terug ook een dergelijk rapport liggen over mijn toenmalige 316i.

Blijkt de auto technisch niet in overeenstemming te zijn met hoe hij op kenteken staat, sta je al gelijk op achterstand bij de schuldvraag. En de verzekering zal dat zeker aangrijpen om niet te hoeven betalen (de verzekering grijpt immers elke mogelijkheid aan om maar niet te hoeven uitbetalen).

Wat betreft je akkefietje, tja, niet matchende nummers kan ook komen door omkatten van gestolen voertuigen, iets waar de RDW uiteraard ook niet aan mee zal werken. Dat ze in andere landen daar geen probleem mee hebben, zegt meer iets over de laksheid daar, dan willekeur hier.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:56:
Wat betreft je akkefietje, tja, niet matchende nummers kan ook komen door omkatten van gestolen voertuigen, iets waar de RDW uiteraard ook niet aan mee zal werken. Dat ze in andere landen daar geen probleem mee hebben, zegt meer iets over de laksheid daar, dan willekeur hier.
Het zit wat anders, maar goed.
In Engeland hadden ze geen reden tot twijfel omdat de motorcode ook origineel was, en in Nederland niet omdat ze de motorcode niet registreren (op het engelse kenteken staat dus je motornummer, er kon dus ook geen sprake van omkatten zijn). Dat ze dat in Engeland wel deden en daaraan dus een conclusie konden verbinden was volgens hun geen reden. Het was dus absoluut geen kwestie van laksheid, maar een kwestie van bureaucratische stugheid, een typische ambtenarenhouding, waaruit dus ook blijkt dat er helemaal geen eenheid in Europa is. Ze vorderen iets in wat in een ander EU land gewoon toegestaan is.
Als het een gestolen voertuig betrof werd deze wel ingenomen.
Het blijkt gewoon dat je ontzettend moet oppassen als je een oud voertuig wilt invoeren in Nederland vanuit een EU land. En dat terwijl mijn vader al heel veel oude voertuigen heeft ingevoerd, ook vooroorlogs. Ook hij had dit nog niet zo meegemaakt.

Maar goed, betreffende kentekenaanpassing: niemand hier is dus met een voertuig in lelystad geweest?

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 16-03-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Unknown Alien schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Hoe bevalt deze?

Ik zoek er ook 1 voor de bandenwissel en eventueel wat eigen onderhoudt aan de auto of motor.
Voor de standaard bandenwissel prima. Wel even verlengstuk voor de dop erbij doen. Anders is die erg kort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Arno90 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:57:
[...]

Ik heb er een auto op ingeruild, maar ik denk een auto met deze opties en deze km stand. Zonder inruil en garantie (handel) je ongeveer €12.000-12.500 kwijt bent.
Toevallig staat er in de Premium Selection een gelijkaardige wagen met iets meer kilometers voor 11.950€.

Ook een hele sloot opties:

609 Navigatiesysteem Professional
522 Xenonlichten
524 Adaptive Headlights
4AB Edelhoutuitvoering Nussbaumwurzel
534 Elektronisch gestuurde airconditioning
226 Sportophanging
710 M sportstuur
249 Multifunctioneel stuur
508 Park Distance Control (PDC)
403 Elektrisch doorschijnend schuifdak
2AB Alu velgen styling 162 18"
548 Kilometertacho (S)
494 Verwarmde zetels vooraan
620 Voice Control
633 Handy voorbereiding Business met Bluetooth interface
520 Mistlampen vooraan (S)
302 Alarmsysteem
736 2de sleutel met afstandsbediening
305 Afstandsbediening voor centrale vergrendeling
502 Hogedrukreiniging koplampen
521 Regen- en lichtsensor
423 Fluwelen tapijten
465 Neerklapbare achterzetels
934 Winterreifen auf Leichtmetallraeder
354 Voorruit met groene boord
420 Zonnewerend glas achteraan
4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
601 TV-Functie
775 Hemelbekleding Anthrazit
497 Middenarmsteun achteraan (S)
217 Active Steering
5DC Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
321 Gespoten aanbouwdelen (S)
612 BMW Assist
6AA BMW TeleServices

Maar ik denk dat vooral het interieur een dooddoener is...

Afbeeldingslocatie: http://e4c-bea12.bmwgroup.com/eric_vehicle_images/00007314/633/63321/WBAVB11000VB63321_I_h.jpg

Je moet ervan houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Boinkie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:33:
[...]

Voor de standaard bandenwissel prima. Wel even verlengstuk voor de dop erbij doen. Anders is die erg kort :D
Welke is daar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 22:18
Zoiets, maar dan korter.. Paar cm is voldoende.. Kan je bij je lokale ijzerboer wel halen.

http://www.manutan.nl/p-A...POx6Nr7rsQCFTHLtAodilkAzA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Boinkie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Zoiets, maar dan korter.. Paar cm is voldoende.. Kan je bij je lokale ijzerboer wel halen.

http://www.manutan.nl/p-A...POx6Nr7rsQCFTHLtAodilkAzA
Ahh duidelijk. Deze heb ik vast wel.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vaak is een korte van 5 cm al genoeg, en anders is 10 cm ruim voldoende. 25 cm (die in het linkje staat) is juist vaak onhandig lang, waardoor het allemaal een beetje onstabiel wordt als je kracht zet.

Ander tipje, kijk eens naar een setje slagmoerdoppen voor velgen. Die hebben een nylon beschermhuls, zodat je de velg niet beschadigd en zijn langer dan standaard doppen. Met dit soort doppen heb je doorgaans al geen verlengstukje meer nodig.

Ik heb zelf ook zo'n setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sybshop.nl/webshop/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/12e34e44c95be81a6467a38fdabb9cf8.jpg

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
ETzPliskin schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Toevallig staat er in de Premium Selection een gelijkaardige wagen met iets meer kilometers voor 11.950€.

[lijst met opties]

[afbeelding]

Als die (inderdaad lelijke) hout-style strips het enige is waardoor je de auto zou laten staan, die zijn relatief eenvoudig te vervangen. Als ze in goede staat zijn is er altijd wel iemand te vinden die ze wil kopen of zelfs ruilen, dus qua kosten hoeft het je ook niet de kop te kosten.

[ Voor 40% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 17-03-2015 09:56 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
Gisteren een proefrit gemaakt in een mooie 325i van 2010. Kwam er daar pas achter dat de auto beschikt over adaptive cruise control. Wat een geweldige functie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Als die (inderdaad lelijke) hout-style strips het enige is waardoor je de auto zou laten staan, die zijn relatief eenvoudig te vervangen. Als ze in goede staat zijn is er altijd wel iemand te vinden die ze wil kopen of zelfs ruilen, dus qua kosten hoeft het je ook niet de kop te kosten.
Een setje geborsteld aluminium, of carbon look en het zou al een hele andere feel geven :)

Spijtig genoeg kan ik het momenteel financieel nog niet trekken :'( Mijn huidige E46 320i heeft ook niet zo'n hoge inruilwaarde denk ik...

Hier in België komen auto's met meer dan 2 liter motorinhoud ook vrij weinig op de markt, en dan vragen ze er meestal een pak geld voor. Toen ik mijn E46 kocht, was een model met een 2.5 of 3.0 snel bijna het dubbel van prijs :o En 90% van de recente wagens zijn diesels, en dat wil ik ook niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door ETzPliskin op 17-03-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn, toko waar ik de onderdelen had besteld komt niet over de brug (autoonderdelen24.nl is niet bepaald een aanrader :X ). Nu zit ik wat te twijfelen, of setje spanrollen van Febi (bespaart ca 30 euro) of INA (de originele spanrol in de auto was van INA).

Zijn die alu delen nog wel te krijgen nieuw, volgens mij is het voor de Z4 lastig aan het worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Origineel ftw

Oh, wacht, mijn radiateur is ook een neppert :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
deepbass909 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:42:
Vaak is een korte van 5 cm al genoeg, en anders is 10 cm ruim voldoende. 25 cm (die in het linkje staat) is juist vaak onhandig lang, waardoor het allemaal een beetje onstabiel wordt als je kracht zet.

Ander tipje, kijk eens naar een setje slagmoerdoppen voor velgen. Die hebben een nylon beschermhuls, zodat je de velg niet beschadigd en zijn langer dan standaard doppen. Met dit soort doppen heb je doorgaans al geen verlengstukje meer nodig.

Ik heb zelf ook zo'n setje:
[afbeelding]
Waar heb je deze besteld? Dat lijkt me ook handig. Neem aan dat ik ze ook kan gebruiken op onze Opel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe lang je de auto wilt behouden en/of de onderdelen weer wilt vervangen.. ;)
Bij voorkeur natuurlijk origineel, maar ik heb laatste van een Z3 de spoorstang (+ nog wat remslangen) vervangen door eentje van Febi en dat ging op zich prima en het onderdeel zag er ook netjes uit.
Ik had van tevoren wel even een korte zoekopdracht naar het merk gedaan, maar zag ook geen schokkende berichten hierover.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45

BrZ

Na een moeizame start heb ik sinds gisteren eindelijk een werkende 335i ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QbBTc8q1LCGxdEaMiwn4mNDn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RicKq8UbjRFrNmoopMAuzfTO/full.jpg

Nu nog fatsoenlijke foto's maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
wauw.. strak hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:51
[...]

Ik heb ook "hout" in m'n E46, maar bij valt het gelukkig wat minder op. Maar als ik de kans krijg om het (voor een redelijke prijs) te vervangen door alu zou ik dat meteen doen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:40:
Fijn, toko waar ik de onderdelen had besteld komt niet over de brug (autoonderdelen24.nl is niet bepaald een aanrader :X ). Nu zit ik wat te twijfelen, of setje spanrollen van Febi (bespaart ca 30 euro) of INA (de originele spanrol in de auto was van INA).

Zijn die alu delen nog wel te krijgen nieuw, volgens mij is het voor de Z4 lastig aan het worden.
Febi is gewoon een prima merk en levert zowel OEM als aftermarket prima spul. Voor spanrollen zou je ook nog naar SKF kunnen kijken (zo'n beetje de heilige graal als het op lagers aankomt).

Het lijkt me sterk dat onderdelen voor een Z4 nu al lastig zouden worden. Zelfs voor mijn E36 is vrijwel alles nog nieuw te krijgen, alleen sommige hele specifieke onderdeeltjes niet meer, maar dan heb je het over schuimrubber blokjes van m'n windscherm bijv., niet bepaald essentiële onderdelen.

Overigens heb ik goede ervaringen met Carpartsdirect, Winparts en Schmiedmann voor onderdelen. Ze zijn scherp geprijsd en samen geven ze nagenoeg 100% dekking wat beschikbaarheid betreft.
Unknown Alien schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Waar heb je deze besteld? Dat lijkt me ook handig. Neem aan dat ik ze ook kan gebruiken op onze Opel?
Elke automaterialenhandel verkoopt dit soort setjes wel. Ik zie ze soms ook bij Toolstation voorbij komen. Die van mij komen in ieder geval bij autogereedschap.com vandaan.
Het zijn gewoon de 3 meest gebruikelijke maten voor wielbouten en -moeren (17, 19 en 21 mm) en niet specifiek voor BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

[...]

Als je idd de trims vervangt door aluminium-inleg, dan heb je een prachtinterieur. Zo uit mijn hoofd is dat 'Lemon', heerlijke kleur in het echt! * ScSi dromen doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

[...]

522 Xenonlichten
524 Adaptive Headlights
226 Sportophanging
710 M sportstuur
548 Kilometertacho (S)
620 Voice Control
302 Alarmsysteem
423 Fluwelen tapijten
601 TV-Functie
217 Active Steering
612 BMW Assist
6AA BMW TeleServices

[afbeelding]

Geen linkje toevallig - vind hem zo 1-2-3 niet id database..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

ScSi schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Geen linkje toevallig - vind hem zo 1-2-3 niet id database..
Staat in België ;)

Gewoon zoeken op een 325i in de Premium Selection, er staan er maar 2 op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:17:

[afbeelding]

[afbeelding]

E92 toch? Prachtig model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BrZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:17:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat was er moeizaam dan? Wegrijden zonder rokende banden? ;)

Trouwens, de achterwielen kunnen wel een spacer gebruiken. Verder strakke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45

BrZ

zneek schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:10:
[...]

Wat was er moeizaam dan? Wegrijden zonder rokende banden? ;)
Na 1 dag ging er een bobine stuk. Daarna een week lang moeilijk moeten doen met de dealer bij mij in de buurt en waar ik hem gekocht heb. Verder geen zin om me daar nog druk over te maken, hij rijdt weer en kan er eindelijk van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
deepbass909 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:32:
[...]

Febi is gewoon een prima merk en levert zowel OEM als aftermarket prima spul. Voor spanrollen zou je ook nog naar SKF kunnen kijken (zo'n beetje de heilige graal als het op lagers aankomt).

Het lijkt me sterk dat onderdelen voor een Z4 nu al lastig zouden worden. Zelfs voor mijn E36 is vrijwel alles nog nieuw te krijgen, alleen sommige hele specifieke onderdeeltjes niet meer, maar dan heb je het over schuimrubber blokjes van m'n windscherm bijv., niet bepaald essentiële onderdelen.

Overigens heb ik goede ervaringen met Carpartsdirect, Winparts en Schmiedmann voor onderdelen. Ze zijn scherp geprijsd en samen geven ze nagenoeg 100% dekking wat beschikbaarheid betreft.

[...]

Elke automaterialenhandel verkoopt dit soort setjes wel. Ik zie ze soms ook bij Toolstation voorbij komen. Die van mij komen in ieder geval bij autogereedschap.com vandaan.
Het zijn gewoon de 3 meest gebruikelijke maten voor wielbouten en -moeren (17, 19 en 21 mm) en niet specifiek voor BMW.
Offenga heb ik persoonlijk goeie ervaringen mee. Service is top en ze leveren behoorlijk wat spullen voor de BMW.

Thanks. Zal eens kijken om ze te bestellen incl. de momentsleutel. ...en een potje kopervet voor de bouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

INA spul besteld bij mijnautoonderdelen.nl, die leveren tenminste wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BrZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Na 1 dag ging er een bobine stuk. Daarna een week lang moeilijk moeten doen met de dealer bij mij in de buurt en waar ik hem gekocht heb. Verder geen zin om me daar nog druk over te maken, hij rijdt weer en kan er eindelijk van genieten :)
Ekris toevallig? (je kwam toch uit Nieuwegein, als ik me goed herinner?) Zo ja, dat is inderdaad niet altijd de meest klantvriendelijke dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

ETzPliskin schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:59:
[...]

Staat in België ;)

Gewoon zoeken op een 325i in de Premium Selection, er staan er maar 2 op :)
Vandaar.. Gevonden nu inderdaad :) Jammer dat het geen facelift is (en de hoge KM-stand) want anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
deepbass909 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Ekris toevallig? (je kwam toch uit Nieuwegein, als ik me goed herinner?) Zo ja, dat is inderdaad niet altijd de meest klantvriendelijke dealer...
Ligt er maar net aan welke dan, want met Ekris Nijkerk kan ik lezen en schrijven... die bevalt me iig beter dan Jan de Jong in Amersfoort.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Ligt er maar net aan welke dan, want met Ekris Nijkerk kan ik lezen en schrijven... die bevalt me iig beter dan Jan de Jong in Amersfoort.
Ik heb gemerkt dat het ook echt veel verschilt, want ik kan ook lezen en schrijven met Breeman in Gouda, nooit gedoe over verplichte hoeveelheden bij onderdelen e.d., terwijl bij andere dealers je verplicht 10 stuks moet afnemen van een moertje waar je er maar 1 van nodig hebt enzo...

Maar bij Ekris Utrecht werken best wel horken... Zeker met een oudere auto zien ze je liever niet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:28
[...]

522 Xenonlichten
524 Adaptive Headlights
226 Sportophanging
710 M sportstuur
548 Kilometertacho (S)
620 Voice Control
302 Alarmsysteem
423 Fluwelen tapijten
601 TV-Functie
217 Active Steering
612 BMW Assist
6AA BMW TeleServices

[afbeelding]

Deze auto staat in België en heeft 30.000km meer dan mijn auto. Plus het lichte interieur en hout inleg, dat verklaart ook al de lage prijs. Voornamelijk het beige/witte interieur bepaalt toch flink de prijs heb ik gemerkt in Nederland, dit scheelt al snel €2.000 op de vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Arno90 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:08:
[...]

Deze auto staat in België en heeft 30.000km meer dan mijn auto. Plus het lichte interieur en hout inleg, dat verklaart ook al de lage prijs. Voornamelijk het beige/witte interieur bepaalt toch flink de prijs heb ik gemerkt in Nederland, dit scheelt al snel €2.000 op de vraagprijs.
Vandaar dat het steeds een uitdaging is om een 'niet-zwart' lederen interieur te vinden in NL of DE (daar zijn ze ook gek op zwart-lederen interieur) in combinatie met de juiste opties.

Maar als je geduld hebt, komt er altijd wel iets langs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vraag aan alle eigenaren van een recente BMW. Hoe druk maken jullie je om het alarm op je auto? Zeker in combinatie met Comfort Access schijnt het dupliceren van je sleutel een peuleschil te zijn. Die sleutel geeft namelijk een signaal af, wat op te vangen en te dupliceren is. Dus zonder toegang tot je auto, puur toegang tot je sleutel is al voldoende. En zonder comfort access schijnt het alarm dmv brute force uit te schakelen te zijn, en is het een peuleschil een duplicaat sleutel te maken op basis van OBD toegang. Op diverse plekken online vind je daar apparaatjes voor van 150 dollar oid....

Dus je auto zonder alarm openen en je Navi Prof eruit slopen is dan geen probleem. Sterker nog, je hele auto meenemen zonder dat je alarm 1 gil geeft is ook geen probleem.

Volgens Qoets en hun partner Fleetaccess is de inbouw van een klasse 2 alarm icm de fabriek-af klasse 3 voldoende om inbrekers tegen te houden (http://www.fleetaccess.nl...sse-alarm/klasse-2-alarm/ )

Is dat echt de enige manier? Is BMW zelf gewoon te laks om dit op te lossen? Het komt allemaal wat vreemd op me over, klinkt niet als het normale niveau wat ik van BMW gewend ben.

[edit] Ow ja, ze kwamen hier ook nog mee, extra beveiliging ter voorkoming diefstal navi prof: http://navirem.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 17-03-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
Hoe recent moet een auto daarvoor zijn?
Ik heb vanaf eind deze week een 325i van 2010, heeft die daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
The_Zohan schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:45:
Hoe recent moet een auto daarvoor zijn?
Ik heb vanaf eind deze week een 325i van 2010, heeft die daar ook last van?
Ik vermoed met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb zelf in die van mij een schoksensor toegevoegd. Zodra je een klopje tegen een raam geeft gaat het alarm af. Is een DEI-504 trouwens.
Je zou nog kunnen spelen met de obd-poort. De +12v met een datapakketjes wisselen ofzo, of de schroefjes van de navi pro vervangen met security-torx oid. Maar als ze echt willen hou je ze toch niet tegen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Naar aanleiding van de posts van vanmiddag toch maar weer eens op zoek gegaan naar een set aluminium interrieurlijsten. Maar snel weer gestopt want ik wordt er niet vrolijk van:
-Alles is "Titan 2" of carbon look, aluminum is gewoon niet te krijgen
-Als je een set vind is het voor een sedan of touring, en vaak ook nog incompleet of beschadigd
-Wat je wel vindt is schreeuwend duur: http://www.ecstuning.com/BMW-E46-M3-S54_3.2L/ES84410/

Maar weer even uit m'n hoofd zetten denk ik :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sig69 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:16:
Naar aanleiding van de posts van vanmiddag toch maar weer eens op zoek gegaan naar een set aluminium interrieurlijsten. Maar snel weer gestopt want ik wordt er niet vrolijk van:
-Alles is "Titan 2" of carbon look, aluminum is gewoon niet te krijgen
-Als je een set vind is het voor een sedan of touring, en vaak ook nog incompleet of beschadigd
-Wat je wel vindt is schreeuwend duur: http://www.ecstuning.com/BMW-E46-M3-S54_3.2L/ES84410/

Maar weer even uit m'n hoofd zetten denk ik :X
Waarom niet met folie je huidige set behandelen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hmm tsja, weet niet of dat wel echt strak wordt dan, en er "af fabriek" uit ziet.
Maar goed als je dit bij elkaar optelt wordt je ook niet vrolijk. En dan ontbreekt de stuurlinleg en pookknop nog.
Edit: al ziet dit er dan wel aardig uit: YouTube: Folia 3M Brushed Aluminium BMW e46. Denk alleen niet dat ik het zo strak zou krijgen

[ Voor 105% gewijzigd door sig69 op 17-03-2015 20:41 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
zneek schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:01:
Vraag aan alle eigenaren van een recente BMW. Hoe druk maken jullie je om het alarm op je auto? Zeker in combinatie met Comfort Access schijnt het dupliceren van je sleutel een peuleschil te zijn. Die sleutel geeft namelijk een signaal af, wat op te vangen en te dupliceren is. Dus zonder toegang tot je auto, puur toegang tot je sleutel is al voldoende. En zonder comfort access schijnt het alarm dmv brute force uit te schakelen te zijn, en is het een peuleschil een duplicaat sleutel te maken op basis van OBD toegang. Op diverse plekken online vind je daar apparaatjes voor van 150 dollar oid....

Dus je auto zonder alarm openen en je Navi Prof eruit slopen is dan geen probleem. Sterker nog, je hele auto meenemen zonder dat je alarm 1 gil geeft is ook geen probleem.

Volgens Qoets en hun partner Fleetaccess is de inbouw van een klasse 2 alarm icm de fabriek-af klasse 3 voldoende om inbrekers tegen te houden (http://www.fleetaccess.nl...sse-alarm/klasse-2-alarm/ )

Is dat echt de enige manier? Is BMW zelf gewoon te laks om dit op te lossen? Het komt allemaal wat vreemd op me over, klinkt niet als het normale niveau wat ik van BMW gewend ben.

[edit] Ow ja, ze kwamen hier ook nog mee, extra beveiliging ter voorkoming diefstal navi prof: http://navirem.nl/
Hmm, nooit echt over na gedacht want mijn eigen auto staat op eigen afgesloten terrein maar ga binnenkort verhuizen naar een huis met oprit zonder hek oid. Dan staan er straks 2 BMW's naast elkaar met beide Navi pro, de 330d heeft geen alarm maar WEL comfort access, blijkbaar hebben veel Duitse imports geen alarm. Jouwe wel? De 120i krijgt wel een BMW alarm (eis van de leasemij.).

Zo'n navirem lijkt me wel aardig maar dan is de vraag of ze evengoed je auto openbreken en dus schade maken. Misschien voor de 330d toch voor een inbouw alarm gaan.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Unknown Alien schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Offenga heb ik persoonlijk goeie ervaringen mee. Service is top en ze leveren behoorlijk wat spullen voor de BMW.

Thanks. Zal eens kijken om ze te bestellen incl. de momentsleutel. ...en een potje kopervet voor de bouten
Zelf geen ervaring mee, maar drie vrienden van mij (bezitten een e34, e39 en een e90) zijn zeer positief over offenga. Hun webshop levert ook snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sig69 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 20:28:
Hmm tsja, weet niet of dat wel echt strak wordt dan, en er "af fabriek" uit ziet.
Maar goed als je dit bij elkaar optelt wordt je ook niet vrolijk. En dan ontbreekt de stuurlinleg en pookknop nog.
Edit: al ziet dit er dan wel aardig uit: YouTube: Folia 3M Brushed Aluminium BMW e46. Denk alleen niet dat ik het zo strak zou krijgen
Die gasten doen dat erg netjes idd! Moet je een hoop geduld voor hebben, lijkt me. Zelf heb ik titan kleur, dus vind de meerwaarde naar brushed alu stickers vrij klein. Als ik hout zou hebben, had ik het zeker overwogen.

Andere optie is ze naar een spuiter te brengen (of zelf te doen) en in een mooie kleur spuiten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dat hout... *houdthandvoorogen*

E46 320D 150pk M47N ruim 200K gereden en nog niet eerder vervangen/gereinigd.

Volgens mij moet ik mijn Mass air flow sensor of vervangen of schoonmaken.

Op of net onder de 2000 rpm stottert of houdt hij soms in. En sinds gisteren is onderstaande opgevallen.

Voor het stilstaan gaat de verbruiksmeter en toerental wijzer naar 0. Als ik bijna stilsta gaat de verbruikswijzer iets omhoog. Zodra deze wijzer terug naar 0 gaat zakt de toerentalwijzer met een halve CM.

Wat is jullie idee? Zou het me MAF zijn?

Betreft reinigen een spuitbus CRC air sensor cleaner gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Eindelijk, morgen naar Utrecht om mijn nieuwe racemonster te halen. Kanniewachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

Ik maak me absoluut niet druk dat mijn auto makkelijk te jatten zou zijn (mijn 335 heeft ook comfort access). Ben all-risk verzekerd dus als ze 'm meenemen dan is dat jammer.

Je druk maken is slecht voor het hart ;)

[ Voor 6% gewijzigd door duderuud op 18-03-2015 19:49 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Zo, ik mag me bij voorinschrijving hier ook weer melden :P gisteren een 1-serie LCI besteld (118dA). Naar verwachting over een week of 10-12 staat ' ie hier voor de deur. Kanniewachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
duderuud schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:49:
Ik maak me absoluut niet druk dat mijn auto makkelijk te jatten zou zijn (mijn 335 heeft ook comfort access). Ben all-risk verzekerd dus als ze 'm meenemen dan is dat jammer.

Je druk maken is slecht voor het hart ;)
Ja, maar aan de andere kant heb je hem helemaal naar eigen smaak samengesteld en ingereden. Een identiek exemplaar is niet meer te koop en of je voor hetzelfde geld een even goede deal kan maken, is maar zeer de vraag.

Nee, je kan maar beter niet proberen om de mijne te jatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste drie jaar krijg je doorgaans nieuwwaarde, dus da's makkelijk uithuilen en overnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

Op zich een punt, ik heb idd weinig behoefte om weer een 335 te vinden die exact aan mijn eisen voldoet en er dan weer een Akrapovic onder te monteren.

Maar ach, als ik nieuwwaarde zou krijgen zou ik niet klagen hoor ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:40:
Eerste drie jaar krijg je doorgaans nieuwwaarde, dus da's makkelijk uithuilen en overnieuw beginnen :P
Dat is wel erg afhankelijk van de hoogte van de nieuwprijs en hoeveel je per maand aan verzekering kwijt wilt zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Mijn duitse import 520D had geen alarm, heb er in Polen (toen we daar nog woonden) verplicht een aftermarket alarm in laten zetten, anders wilden ze hem niet verzekeren. Helaas ben ik bang dat die net zo makkelijk uitgaat als het af-fabriek alarm... Mijn voordeel: Business NAVI!! Niet echt interessant dus :)

Maak me er niet zo druk over, als ze hem jatten moet de verzekering maar uitkeren, gaan we weer een andere uitzoeken in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:26
Afgelopen zaterdag eindelijk de brief ontvangen van de terugroepactie betreffende passagier airbag.
Binnenkort naar de dealer, duurt 45 minuten zei men. Dit gaat om een E46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
baronruud schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:24:
Afgelopen zaterdag eindelijk de brief ontvangen van de terugroepactie betreffende passagier airbag.
Binnenkort naar de dealer, duurt 45 minuten zei men. Dit gaat om een E46.
Die brief wachten we nog steeds op... Kwam die van de dealer of van BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
The_MAN schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:51:
[...]

Van BMW. Ik heb op 11 maart jl. mijn E46 ingeruild en prompt kreeg ik een dag later een op 6 maart gedateerde brief over de airbag.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
argro schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:53:
[...]
Van BMW. Ik heb op 11 maart jl. mijn E46 ingeruild en prompt kreeg ik een dag later een op 6 maart gedateerde brief over de airbag.
Zal de dealer wel even bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:26
The_MAN schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:51:
[...]

Van BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Zo, de BMW dealer heeft de zomerwissel gedaan. Met nieuwe banden en velgen.
De bandendruk is flink omlaag geschroefd, 2.2 voor en 2.4 achter terwijl de druk voor winterbanden 2.7-2.9 waren.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/520D%20zomerband.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/zomerwiel.jpg

Ter vergelijking met winterbanden en velgen.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/IMG_4287.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Blord op 19-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45
Waarom gebruik je die 'wintervelg' niet voor de zomerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Vind die ook mooier tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Over banden wisselen gesproken..
Ik heb hier van de week ook weer mijn zomerset gemonteerd, inclusief 4 nieuwe banden. Daarbij ben ik afgestapt van de RunFlat banden.
Wat ik me nog wel af vroeg is wat wijsheid is m.b.t. bandenspanning? Kan ik de voorgeschreven spanning (2.3 voor/2.5 achter) aanhouden? Of is het raadzaam om juist iets meer/minder te doen?
Ik hoor het graag van onze ervaringsdeskundigen ;)
zneek schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:17:
Eindelijk, morgen naar Utrecht om mijn nieuwe racemonster te halen. Kanniewachte
En hoe bevalt ie?? :+
Ik had eigenlijk wel een fototje van je verwacht ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tadaa, daar ist ie dan. Vanmiddag bij qoets.nl in/voor hun afhaalcentrum in Utrecht:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/v2kcpufbt/IMG_0291.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/82dpdihi1/IMG_0293.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/xw37a0cux/IMG_0294.jpg

Meer en betere foto's volgen later.

[edit] Hij rijdt heerlijk overigens, goh verrassing. En de hoeveelheid electronica is absurd... ritje Utrecht - Groningen was niet genoeg om alles te checken.... ConnectedDrive en Apps, in het bijzonder Spotify is echt te gek... naadloze integratie en volledige Spotify control in je iDrive. Echt vet. En over 600+ watt aan speakers knalt dat behoorlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door zneek op 19-03-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03

mambo No5

Bad Apple?

:9~ Mooi model!

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

4x2

lộn xộn quá

Coenen schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:45:
@4x2, heb je niet nog wat meer mooie foto's van je creatie nu ie klaar is? Of leuk filmpje waar die V8 lekker aan het brullen is? })
Na een paar dagen heb ik dan toch maar eens de moeite genomen om een kort filmpje te maken.
Het ding trekt na wat gepriegel aan de ECU nu ook vol door (0-100 sprintjes gaan met max 6400rpm ofzo)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het Fantoom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:31:
Waarom gebruik je die 'wintervelg' niet voor de zomerset?
Deze velgen had ik oorspronkelijk gekozen. Het past beter bij de Luxury line van de 520D.
De winterbanden en zwarte velgen waren een kado van mijn BMW dealer voor de aankoop van de auto.
Ik vind het best zo, mooie afwisseling tussen winter en de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

zneek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:
Tadaa, daar ist ie dan. Vanmiddag bij qoets.nl in/voor hun afhaalcentrum in Utrecht:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[edit] Hij rijdt heerlijk overigens, goh verrassing. En de hoeveelheid electronica is absurd... ritje Utrecht - Groningen was niet genoeg om alles te checken.... ConnectedDrive en Apps, in het bijzonder Spotify is echt te gek... naadloze integratie en volledige Spotify control in je iDrive. Echt vet. En over 600+ watt aan speakers knalt dat behoorlijk.
Heerlijke bak, prachtig om te zien! (keertje goeie foto's maken :+ )

Let er even op dat het ook op [url="https://www.facebook.com/Qoets.nl?fref=ts"/]facebook[/url] staat...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Sjoerdfoto schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:01:
[...]

Heerlijke bak, prachtig om te zien! (keertje goeie foto's maken :+ )

Let er even op dat het ook op [url="https://www.facebook.com/Qoets.nl?fref=ts"/]facebook[/url] staat...
Ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

4x2 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:50:
[...]

Na een paar dagen heb ik dan toch maar eens de moeite genomen om een kort filmpje te maken.
Het ding trekt na wat gepriegel aan de ECU nu ook vol door (0-100 sprintjes gaan met max 6400rpm ofzo)
[video]
_O-

Er staat toch nog wel 316i achterop he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

[...]

Het klinkt in ieder geval heel goed.
Ordinaire brul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[...]

[video]
Klinkt lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:28
zneek schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Woow! Geweldige auto! Kan niet wachten op nog meer foto's! en natuurlijk mooi dat er hier in Groningen weer een prachtige auto rond rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Even een snelle pic geparkeerd bij kantoor:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/952ajy5e7/16844988276_69c15866fc_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijke rauwe brul uit die V8, mooi spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

Nitai

Live the life you love.

Zo, een of andere idioot vond het blijkbaar nodig om mijn auto te bekrassen. Ik snap dat soort mensen niet. Erg diep ook, moet wel een sleutel geweest zijn.... zucht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5wbb3KsG9aYL2OnL454rN3hQ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1RYCuHGfD1iEusUx6tDHdaXR/thumb.jpg

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ziek

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 12:19
Dat is echt ziek. Dan heb je gewoon een kronkel in je hoofd. Geen buren die toevallig een camera hebben staan of eentje in de buurt? Om zo het stuk tuig te signaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

Zielige tering lui. Dat soort lui mogen aan hun ballen ophangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Appleman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:25:
Dat is echt ziek. Dan heb je gewoon een kronkel in je hoofd. Geen buren die toevallig een camera hebben staan of eentje in de buurt? Om zo het stuk tuig te signaleren?
Nee helaas. Buurvrouw heeft het ook met haar Audi A5. Lijkt alsof ze alle mooie wagens onder handen hebben genomen. Heb wel aangifte gedaan, maar verwacht er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:44
Bah smeerlappen, daarom wil ik ook uit de drukke wijk en gewoon lekker een garage/oprit hebben!

Sterkte dude, dit aanspreken bij de verzekering kost zeker weer schadevrije jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ik woon 2km van Reset af waar ze stuur en navi hebben gejat, dit soort gezeik is ook de reden dat de Z normaal gesproken altijd in de garage staat. Vanmiddag komen de onderdelen binnen, dan vlot de wagen in orde maken en vlug weer naar binnen :)

Maarja ik zet de Z uberhaupt niet neer op risicovolle plekken, vriend van me woont in Osdorp, daar komt 'ie dus echt niet te staan. Een mes in de kap zetten en ik heb 3k schade.

Stelletje bastards moet gewoon met de handen van andermans spullen afblijven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:45:
Same here, ik woon 2km van Reset af waar ze stuur en navi hebben gejat, dit soort gezeik is ook de reden dat de Z normaal gesproken altijd in de garage staat. Vanmiddag komen de onderdelen binnen, dan vlot de wagen in orde maken en vlug weer naar binnen :)

Maarja ik zet de Z uberhaupt niet neer op risicovolle plekken, vriend van me woont in Osdorp, daar komt 'ie dus echt niet te staan. Een mes in de kap zetten en ik heb 3k schade.

Stelletje bastards moet gewoon met de handen van andermans spullen afblijven.
Ah! Je woont in Amsterdam. Osdorp is niet zo ver van mij vandaan. Helaas hebben ze 3 maanden terug mijn auto bekrast aan de zijkant. Lichte kras, valt weg te poetsen. Dit hebben ze gedaan zodat ik mijn auto niet op die plek zou parkeren (onder een lantarenpaal aan de wegkant). Ik heb hier dus geen 'gehoor' aan gegeven en bleef hem daar parkeren. Week daarna hebben ze hem proberen te jatten. Niet wetend dat ik een tweede beveiliging heb naast mijn startonderbreker. Is ze dus helaas niet gelukt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
Mja, ok en met welke schade dan allemaal?

Meestal als van dat jattend tuig een auto niet kan stelen, dan molesteren ze 'm maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
HyperBart schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:58:
Mja, ok en met welke schade dan allemaal?

Meestal als van dat jattend tuig een auto niet kan stelen, dan molesteren ze 'm maar...
Alleen slot wat eruit getrokken is aan de buitenkant. Verder niets. Wat kleine spulletjes gejat uit de auto die voor mij geen waarde hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xeoMe schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:40:
Bah smeerlappen, daarom wil ik ook uit de drukke wijk en gewoon lekker een garage/oprit hebben!

Sterkte dude, dit aanspreken bij de verzekering kost zeker weer schadevrije jaren?
Thnx all, toch wel fijn even m'n hart luchten bij jullie :)
Ja, heb nu 13 schadevrije jaren, eerst maar eens kijken hoeveel dit gaat kosten voordat ik de verzekering aanspreek. Vaak loont het niet om het door je verzekering te laten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik zou contact opnemen met Diventa Bella. dochteronderneming van Carclean.nl. Die zouden hem vast wel eruit kunnen polijsten en bijvullen met een lakstift en daarna wetsanden. Het is niet goedkoop maar het is goedkoper/beter dan je hele deur spuiten. Zo voorkom je kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:52:
[...]

Ah! Je woont in Amsterdam. Osdorp is niet zo ver van mij vandaan. Helaas hebben ze 3 maanden terug mijn auto bekrast aan de zijkant. Lichte kras, valt weg te poetsen. Dit hebben ze gedaan zodat ik mijn auto niet op die plek zou parkeren (onder een lantarenpaal aan de wegkant). Ik heb hier dus geen 'gehoor' aan gegeven en bleef hem daar parkeren. Week daarna hebben ze hem proberen te jatten. Niet wetend dat ik een tweede beveiliging heb naast mijn startonderbreker. Is ze dus helaas niet gelukt. :+
Nee ikzelf woon in Driel, vlak naast Arnhem, rustig dorpje en vooralsnog heeft de BMW-maffia hier nog niet toegeslagen. Maar echt gerust ben ik er nog niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Appleman schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:14:
Ik zou contact opnemen met Diventa Bella. dochteronderneming van Carclean.nl. Die zouden hem vast wel eruit kunnen polijsten en bijvullen met een lakstift en daarna wetsanden. Het is niet goedkoop maar het is goedkoper/beter dan je hele deur spuiten. Zo voorkom je kleurverschil.
OK, thnx Appleman, ik ga ze straks even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Dit is echt vervelend. Dat zullen jaloerse mensen zijn die geen mooie wagens kunnen veroorloven.
Ik heb dat ook eens gehad met mijn wagen. Niet met mijn BMW.
De wagen stond gewoon geparkeerd op een open parkeerplaats met verlichting. Weliswaar bij een station.
Zeker baldadige hangjongen die niets te doen hebben bij een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:11
Nitai schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:49:
[...]

OK, thnx Appleman, ik ga ze straks even bellen.
Met spotrepair heb ik ook goede ervaringen. Nu 2x gedaan met verschillende auto's en geen kleurverschil gehad.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[video]
Supervet, heb je zelf de ECU geprogrammeerd? Waren er goeie base-maps voor de 1uz? Ik zit te twijfelen tussen Miller War Chip en een Megasquirt want ik wil graag een turbo op mijn 6 in lijn maar ik zit nog met veel vragen en dingen en ik kom er nog niet helemaal uit.
Pagina: 1 ... 106 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.