Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:44:
Ik ben wel benieuwd wat iedereen als upgrades heeft in de attack heli. Ben nog niet helemaal tevreden met m'n huidige setup:
- Laserpainter
- Flares
- Air missles (vrij nutteloos door de combinatie laserpainter + guided missle)
Als gunner:
- Autoloader
- Flares
- Guided missle (TV missle vind ik niet echt lekker spelen, maar dat kan aan mij liggen)
De set-up voor de meeste kills is naar mijn mening
Guided rockets – TV guideds killen vaak niet in 1 x met guided rockets kun alsnog snel armor ermee uitschakelen en het vergroot je pilot kills aanzienlijk! OOk je outranged AA tanks ermee, die kun je als solo pilot dus makkelijk uitschakelen. Grootste nadeel is dat de aandacht van de pilot opslokt, die aandacht moet eigenlijk naar het in de gaten houden van gevaar (een belangrijke reden waarom BF2 betere air had)
ECM jammer/ flares- Ik vlieg standaard met ECM jammer maar ik merk dat guided missles altijd mis gaan als je op volle snelheid vliegt, misschien moet ik daarom dit herzien en terug naar flares dat geeft wat meer uptime (tijd dat je gunner kan schieten en je niet achter dekking hangt)
Heatseekers- wat anders?
Gunner:
Reload- sneller schieten = meer kills, ook in dichtbij chopper vs chopper gevechten heb je hiermee de upperhand
Thermal optics – Pilot handelt het vliegen en dus de locks/ incoming missles. Met voice teamwork heb je met gunner flares meer uptime maar ik vind Thermal gewoon heerlijk spelen, je maakt veel extra kills omdat je meer ziet en het mikken is wat makkelijker.
TV guided – ga hiermee als een gek oefenen, dit het belangrijkste wapen wat de chopper heeft. Waarom? Een chopper heeft een aantal priority targets die eerst moeten worden uitgeschakeld voor je “verder” kan. Als een gunner een andere chopper met een tv guided uit de lucht ziet opent dat het speelveld en scheelt je een langdurig lucht gevecht.
Dit is de beste set-up voor een goede pilot/gunner om de meeste kills te halen. Het is niet de beste set-up in air to air gevechten, tenzij je gunner zijn tv guided als raakt op de vijandige chopper en je bent hier ook zeker niet het meest veilig mee.