• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
r_kluft schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54:
Jep. Jets zijn op dit moment wat mij betreft OP.

Ik heb deze week een aantal potjes vehicle maps zitten spelen en met wat geluk heb ik 2 of 3 keer een jet neer kunnen halen met MAA. Maar ben zeker 20 keer m'n tank verloren omdat er zo'n duikbommenwerper me volledig aan gort schoot voor ik überhaupt zag waar hij vandaan kwam.

Heli vs tank vind ik prima nu. 1 shot kill met main gun en canister shell zijn behoorlijk effectief. (Zeker als een piloot je head on binnen main gun range aanvalt.) Sneak attack's met heli overleef je moeilijk als ze een redelijke gunner hebben.

Ook MAA vs heli gaat prima. 1 volledige burst van de MAA sloopt een heli volledig op medium range. Dan nog anti air missiles erbij en dan zijn ze het haasje.
Mensen zijn altijd zo lomp om schuin aan te komen vliegen, als je een beetje hoog boven de tank blijft vliegen kan hij je niet eens raken vanwege dat zijn loop niet zo hoog kan komen. Als je een beetje degelijke gunner hebt is het ook slim om vanaf hoog aan te komen vliegen met je rockets en hopelijk je gunner met een TVM, als hij dan nog niet dood is gewoon erboven hoveren totdat je gunner hem kapot heeft geschoten.

Maar goed de gunners die mij joinen hebben nooit TVM, wat redelijk frustrerend is, vooral tegen een MAA. Want die kan wel overal richten waar hij wilt.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:59

Metro2002

Memento mori

Gisteren caspian border gespeeld en er zaten een paar vervelende snipers in het level. Niet dat de tegenstander daar ook maar iets aan had want tja, had je een punt bezet dan kun je daar gewoon respawnen en die snipers rennen daar toch echt niet heen maar het was wel hinderlijk.
Ook nog even een tip van rivalX geprobeerd: tanks in een hoek van 90 graden via de achterkant raken = direct vehicle disabled :D dat werkte prima 8)

Heb best een aantal tanks om zeep geholpen en ook mijn close combat ervaring opgedaan in métro kwam een aantal keer goed van pas :P

Maar toch blijft métro mijn favo map :+

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:47

Rudios

Lost in space?

Bdw, ik zie soms lvl100 spelers, zien die die gasten soms nog wel het daglicht? :o

Whole lot of stars ***

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Jets zijn op dit moment zwaar overpowered. Een goede piloot *kan* gewoon niet neergehaald worden tenzij het door een andere jet is:
* Jet vliegt veel te ver/hoog om uberhaupt vanaf de grond te kunnen locken
* Passes over het veld zijn te snel om een fatsoenlijke lock te kunnen krijgen
* Als je al een lock krijgt, zijn ground based missiles zo dom om te laag naar hun doel te vliegen, dus even een ground-hug is genoeg om alle raketten ergens tegenaan te laten ploffen.
* Flares werken prima tegen alles wat er is afgeschoten (ook uit de lucht), en worden zo snel aangevuld dat tegen de tijd dat je een tweede guided rocket kan schieten, de jet alsnog tijd genoeg heeft om nieuwe flares te deployen
* Jet zit binnen notime boven een heli qua hoogte, waardoor de gunner niets uit kan richten, en guided rockets halen niets uit zoals gezegd
* Jet is wendbaarder t.o.v. de snelheid dan een heli waardoor een heli altijd een sitting duck is

Kortom...een niet zo domme piloot is onaantastbaar. Zolang hij maar een oogje houdt op de vijandelijke startbaan....

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 21:17

r_kluft

Hmmmmmm

erikvandenberg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:02:
[...]

Mensen zijn altijd zo lomp om schuin aan te komen vliegen, als je een beetje hoog boven de tank blijft vliegen kan hij je niet eens raken vanwege dat zijn loop niet zo hoog kan komen. Als je een beetje degelijke gunner hebt is het ook slim om vanaf hoog aan te komen vliegen met je rockets en hopelijk je gunner met een TVM, als hij dan nog niet dood is gewoon erboven hoveren totdat je gunner hem kapot heeft geschoten.

Maar goed de gunners die mij joinen hebben nooit TVM, wat redelijk frustrerend is, vooral tegen een MAA. Want die kan wel overal richten waar hij wilt.
Dan moet je wel met me mee blijven vliegen. :*)
De combi shift+w en shift+s blijft als ik in een tank zit continu ingedrukt.
Word ik aangevallen dan gaat altijd vol het gas er op en probeer ik je na je duikvlucht in range te krijgen van m'n main gun. Gaat niet altijd goed maar veel mensen schatten de snelheid van zo'n tank verkeerd in. Ook stoppen doet dat ding op een duppie dus hierdoor gaan vaak de helft van de salvo's mis.

• Facenoise
r_kluft schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:34:
[...]

Dan moet je wel met me mee blijven vliegen. :*)
De combi shift+w en shift+s blijft als ik in een tank zit continu ingedrukt.
Word ik aangevallen dan gaat altijd vol het gas er op en probeer ik je na je duikvlucht in range te krijgen van m'n main gun. Gaat niet altijd goed maar veel mensen schatten de snelheid van zo'n tank verkeerd in. Ook stoppen doet dat ding op een duppie dus hierdoor gaan vaak de helft van de salvo's mis.
Het slimste om te doen is richting de heli te rijden, hierdoor moet de heli steiler gaan vliegen en is hij eerder bij de grond waardoor zijn run effectief minder lang duurd en hij dus minder rockets afschiet wat dus weer resulteerd in minder damage. Als een tank de richting in rijdt waarin ik vlieg en ik een gunner heb is hij gegarandeerd in 1 run dood. Dus een note voor de tank drivers, als je een heli tegen je hebt rij altijd richting hem.

• r_kluft
  • Laatst online: 22-12 21:17

r_kluft

Hmmmmmm

erikvandenberg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Het slimste om te doen is richting de heli te rijden, hierdoor moet de heli steiler gaan vliegen en is hij eerder bij de grond waardoor zijn run effectief minder lang duurd en hij dus minder rockets afschiet wat dus weer resulteerd in minder damage. Als een tank de richting in rijdt waarin ik vlieg en ik een gunner heb is hij gegarandeerd in 1 run dood. Dus een note voor de tank drivers, als je een heli tegen je hebt rij altijd richting hem.
Ja maar wel met het risico dat de heli je ramt als hij niet kan stoppen. >:)
Heb er al een paar gehad die met de grond aan het knuffelen waren na een run. En dan schiet ik er om het af te maken nog even een shell en een canister achteraan. (Je weet nooit of ze er nog uit gekomen zijn. >:) )

Wat ik nu vaak doe op Caspian border is bij Checkpoint onder de overkapping staan. Dan moeten ze laag aan komen en dan zijn ze vaak het haasje. Plus dat je een paar honderd meter achteruit kan rijden zonder obstakels.

[ Voor 11% gewijzigd door r_kluft op 11-05-2012 11:30 ]

• Facenoise
r_kluft schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:21:
[...]

Ja maar wel met het risico dat de heli je ramt als hij niet kan stoppen. >:)
Wat ik nu vaak doe op Caspian border is bij Checkpoint onder de overkapping staan. Dan moeten ze laag aan komen en dan zijn ze vaak het haasje. Plus dat je een paar honderd meter achteruit kan rijden zonder obstakels.
Ik ben volgens mij nog nooit tegen een tank aangevlogen(zonder opzet). Soms kan je net niet meer op tijd optrekken maar dan crash je een stuk voorbij de tank, tenminste in mijn geval.

Onder die overkapping is een goede verstop plek, lastig te raken mits je er goed onder staat. Maar in combo met een TVM krijg ik diegene meestal nog wel dood, zonder word het verdomd lastig.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Rudios schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:26:
Bdw, ik zie soms lvl100 spelers, zien die die gasten soms nog wel het daglicht? :o
ach,hangt er vanaf hoe goed ze zijn en wat ze spelen,met metro kan je redelijk hard levelen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

als je met een chopper op infitry schiet, dan mis je 9 van de 10 x wel. (ik heb het dan niet over de gunner)
maak de jets nu ook zo nutteloos tegen grondtroepen, zodat ze lekker boven blijven zweven.

Conquest large wordt inderdaad minder vaak gespeeld dan normal conquest.
en ik denk dat jets daar inderdaad de oorzaak van zijn. want in normal heb je meestal minder last van jets.
Rudios schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:26:
deze gasten spelen heel veel uur in Metro. daar kan je snel levelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Pykow op 11-05-2012 11:54 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

r_kluft schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54:
Jep. Jets zijn op dit moment wat mij betreft OP.
Eerder crap dan OP vergeleken met BF2.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:22:
Waarom? Omdat ik conquest large gewoon echt zie leeglopen. De CQ servers in mijn favorites die pre-patch altijd rammend vol zaten, blijven nu veel vaker leeg. Hier op het forum lees ik non-stop dat mensen die air-domination een beetje zat zijn en het gros van mijn 'friends' list komt niet meer op air-maps. Dit is natuurlijk niet representatief voor BF3 in zijn geheel, maar ik vind het wel tekenend dat deze Battlefield 2, Desert Combat, 1942/43 veteranen allemaal de airmaps links laten liggen.

Wat me ook opvalt is dat het op het Battlelog forum opvallend stil is met posts dat de Jets veel sterker moeten worden gemaakt. Vanaf de launch was het daar echt een non-stop storm van klachten dat air sterker moet worden gemaakt, dat er het nu opvallend stil is en piloten nu omslachtig proberen te beargumenteren dat jets toch ECHT goed in balans zijn zegt mij voldoende: Jets zijn doorgeschoten en niet meer in balans met de rest van de vehicles en al helemaal met infantry.
Die 2 dingen hebben meer te maken met het feit dat de vehicles in BF2 bijvoorbeeld veel beter waren dan in BF3.

In BF2 drop je gewoon een stel bommen op infantry of armor en als je het goed doet levert dat je een kill op.
In BF3 is het "disabled" of "kill assist 99" constant ... dat is gewoon zonde van je moeite !! En daar hebben de meesten geen zin in denk ik. Zelfs de TV Guided die zo ruk bestuurbaar is doet een disable |:( Heel effe dacht ik "YES! 1 Shot 1 kill!" maar dat bleek een bug te zijn :|

En mocht je nou denken "Ach nee weer een jet/chopper whore die zit te klagen..." : NEE! Absoluut niet!
Wat me namelijk ook irriteert is het feit dat je eigenlijk altijd wel 2 Engineers nodig hebt om een tank snel te slopen. Na de patch is het wat beter, maar lang geen BF2 waar ik regelmatig door slim spelen een tank in mijn eentje sloopte of de bestuurder liet wegrennen en daarna overhoop schoot :)

Daarom was het ook zo belangrijk om met 2 of meerdere armor vehicles elkaar te repairen door naast elkaar te staan/rijden : Dit kan niet meer :'(

Maar goed... ik heb BF3 eigenlijk ook gekocht vanwege de M9/MP443 Tactical + M870 met Flechette lol die je kan hebben en gelukkig ook nog wat andere leuke wapens dus eigenlijk boeit het me allemaal niet : Ik kan altijd nog BF2 opstarten :P Moet je alleen geen infantry spelen, want dat was weer bagger in BF2 :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 13:02

l0n3w012ph

AlphaW0lf

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:22:
[...]

Ga er maar vanuit dat de jets niet zozeer generfd worden, maar dat de AA sterker wordt en armour gebuffed wordt. Een werkende stinger/igla durf ik eigenlijk niet meer op te hopen. De jets moeten hopelijk gewoon iets meer bij het spel betrokken worden in plaats van frank en vrij een totaal ander spel spelen.

Waarom? Omdat ik conquest large gewoon echt zie leeglopen. De CQ servers in mijn favorites die pre-patch altijd rammend vol zaten, blijven nu veel vaker leeg. Hier op het forum lees ik non-stop dat mensen die air-domination een beetje zat zijn en het gros van mijn 'friends' list komt niet meer op air-maps. Dit is natuurlijk niet representatief voor BF3 in zijn geheel, maar ik vind het wel tekenend dat deze Battlefield 2, Desert Combat, 1942/43 veteranen allemaal de airmaps links laten liggen.

Wat me ook opvalt is dat het op het Battlelog forum opvallend stil is met posts dat de Jets veel sterker moeten worden gemaakt. Vanaf de launch was het daar echt een non-stop storm van klachten dat air sterker moet worden gemaakt, dat er het nu opvallend stil is en piloten nu omslachtig proberen te beargumenteren dat jets toch ECHT goed in balans zijn zegt mij voldoende: Jets zijn doorgeschoten en niet meer in balans met de rest van de vehicles en al helemaal met infantry.
Helemaal eens met de laatste alinea, op de infantry na want die hebben toch echt niet veel last van jets volgens mij (vanaf de release ben ik op de grond geloof ik maar twee keer gekilled door een jet als infantry zijnde).

Nogmaals: beter in balans brengen door idd de MAA te buffen en een gelimiteerd aantal rockets voor jets. Dat airmaps leeglopen merk ik echt niks van. Ik speel tot max 24 players anders wordt de chaos me veel te groot en met drie mappen aangevinkt (Caspian, Firestorm en Kharg) in de browser kan ik iedere avond kiezen uit tientallen servers. Komt denk ik ook wel omdat ik iedere keer op andere servers speel. Ik heb geen favoriete servers. Het enige waar ik op let is dat ze bijna vol zitten en vooral of de ronde niet net ten einde is (ideaal dat dat toegevoegd is).

Steam || Diablo 3

Verwijderd

l0n3w012ph schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:24:
op de infantry na want die hebben toch echt niet veel last van jets volgens mij (vanaf de release ben ik op de grond geloof ik maar twee keer gekilled door een jet als infantry zijnde).
Zelf word ik er gelukkig ook niet zo vaak door gekilled, maar sinds mijn meshs quality (waar blijkbaar de draw distance door wordt bepaald) op high staat haal ik wel steeds vaker infantry neer in jets. Het voelt nog steeds een beetje random aan wanneer je een rood driehoekje te zien krijgt, maar zodra je 'm ziet is een korte burst genoeg voor een kill.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dat moet ik dan eens even gaan checken of dat goed werkt. Nu spot ik natuurlijk altijd al vanaf grote hoogte en dan hoor je op 700 meter hoogte al "Yeah, we got an enemy soldier" maar dat rode driehoekje zie je dan pas als je vlak boven de grond zit. Daardoor lukt het zeker niet altijd om ze te raken maar als dit meehelpt, tja waarom niet? :)

Steam || Diablo 3

• Facenoise
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:29:
[...]
Zelf word ik er gelukkig ook niet zo vaak door gekilled, maar sinds mijn meshs quality (waar blijkbaar de draw distance door wordt bepaald) op high staat haal ik wel steeds vaker infantry neer in jets. Het voelt nog steeds een beetje random aan wanneer je een rood driehoekje te zien krijgt, maar zodra je 'm ziet is een korte burst genoeg voor een kill.
Nu ben ik benieuwd op welke setting het bij mij staat, gelijk even checken zo!

• tss68nl
erikvandenberg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:44:
[...]
Ach waar praten we over. Guided rockets zijn zo nauwkeurig dat je tank al disabled is na het eerste salvo, en dat kan van ver buiten bereik van de tank.

Ik kom nooit dichtbij een tank zonder dat er afdoende dekking in de buurt is om tussen salvos te schuilen. En als er niet voldoende dekking is, betekent dat dus dat er ook voor de tank geen dekking is :+

• Facenoise
tss68nl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:45:
[...]

Ach waar praten we over. Guided rockets zijn zo nauwkeurig dat je tank al disabled is na het eerste salvo, en dat kan van ver buiten bereik van de tank.

Ik kom nooit dichtbij een tank zonder dat er afdoende dekking in de buurt is om tussen salvos te schuilen. En als er niet voldoende dekking is, betekent dat dus dat er ook voor de tank geen dekking is :+
Ja en dan staat er een tweede tank naast en je bent al in de buurt, ga je dan eerst weer helemaal weg vliegen om vervolgens weer van veraf hem neer te schieten?

Het was meer een tip voor de tank bestuurders, want tuurlijk kan je hem van ver disablen maar daar had ik het niet over. Het gaat om als je van dichtbij een heli ziet en die je aan het neerschieten is.

Een beetje slimme pilot gebruikt ook eerst zijn TVM voordat hij met ze guided erop gaat(seatswitch). Dan heb je maar 4-5 rockets nodig, en meestal springen ze uit hun tank na de disable om hem te repairen.

Mag ik vragen om je bf3 profiel? Ben wel benieuwd naar je stats op de chopper.

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Laatste 2 dagen klapt het bf3 er op het einde uit omdat origin er plots mee ophoud, mischien meer mensen hier last van? of iemand een idee wat de reden kan zijn?

• mrsar

mrsar

smoothz schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:34:
Laatste 2 dagen klapt het bf3 er op het einde uit omdat origin er plots mee ophoud, mischien meer mensen hier last van? of iemand een idee wat de reden kan zijn?
nope geen last van,alleen dat het een resource hog is :/

• Thorack
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01 14:10
Heren,

Ik heb een probleem.
Wanneer ik zoom met mijn x8 scope heb ik het gevoel dat de pixels erg groot zijn.
Als ik bij wijze van spreke naar links beweeg ga ik te ver naar links en als ik naar rechts beweeg ga ik te veel naar rechts.
Ik heb dit probleem vrij recent.

Ik heb een video gemaakt zodat het wat duidelijker is wat ik bedoel aangezien het best wel moeilijk is om dit probleem goed te beschrijven.
http://youtu.be/lw9K_lIQUsM

Ik mis de precisie die ik paar weken terug had.
Persoonlijk heb ik niks aangepast, na het constateren van het probleem heb ik wat zitten spelen met de mouse sensitivity en network smoothing, niks heeft geholpen

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Thorack schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:49:
Ik heb een video gemaakt zodat het wat duidelijker is wat ik bedoel aangezien het best wel moeilijk is om dit probleem goed te beschrijven.
Ziet eruit alsof de DPI van je muis te laag ingesteld staat en/of je sensitivity te hoog. Althans, dit had ik vroegâh toen ik nog met hoge sens op lage dpi muizen speelde. Waar heb je je sens/dpi op staan? (of welke muis heb je?)

• Thorack
Knijnemans schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:09:
[...]

Ziet eruit alsof de DPI van je muis te laag ingesteld staat en/of je sensitivity te hoog. Althans, dit had ik vroegâh toen ik nog met hoge sens op lage dpi muizen speelde. Waar heb je je sens/dpi op staan? (of welke muis heb je?)
Gewoon een standaard m-bz96c logitech muis.

http://imageshack.us/photo/my-images/864/9331933.jpg/

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

hmm, sensitivity staat wel stukje hoger dan waar ik hem op heb staan, maar ook weer niet idioot hoog.
Die muis heeft een maximale DPI van 1000, dat zou genoeg moeten zijn. Heb je toevallig in je windows/logitech muis instellingen iets veranderd? Maakt jouw muis gebruik van de Setpoint software van logitech?

• Thorack
Knijnemans schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:28:
hmm, sensitivity staat wel stukje hoger dan waar ik hem op heb staan, maar ook weer niet idioot hoog.
Die muis heeft een maximale DPI van 1000, dat zou genoeg moeten zijn. Heb je toevallig in je windows/logitech muis instellingen iets veranderd? Maakt jouw muis gebruik van de Setpoint software van logitech?
Geen setpoint software.
Ik heb niks veranderd sinds de installatie van Windows 6 maanden geleden.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Pykow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:52:
Conquest large wordt inderdaad minder vaak gespeeld dan normal conquest.
en ik denk dat jets daar inderdaad de oorzaak van zijn. want in normal heb je meestal minder last van jets.
Wat een gelul over de Jets, ik speel zo goed als alleen maar Conquest large vooral op Caspian, Firestorm en Sharki, maar last van jets heb je daar echt niet. Vaker zijn het heli's die de maps domineren, maar met een goed tanksquad (zit zelf in de top 8% met de M1A1 en top 9% met de T90 en dat als gunner!) kan je daar ook redelijk goed tegen counteren. Maatje als driver, ikzelf als gunner/commander. Als commander de heli painten en dan door de driver met een guided missle neer laten halen, vaak hebben de heli's geen idee waar het vandaan komt. Enkel de skilled piloten zijn wat lastiger, omdat die dan omlaag duiken en achter gebouwen enzo verschuilen. Maar die zijn weer goed main canon voer :)

[ Voor 17% gewijzigd door Meelobee op 11-05-2012 15:36 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Bijna alles is OP in battlefield 3. De enigste dingen die daar tegen konden zijn allemaal generft. stingers en isla: waardeloos. Mortar: waardeloos. en nog een hele lijst.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Daar noem je wat ... volgens mij heb ik die al heeeeel lang niet gezien in-game : Zoo waardeloos zijn ze geworden :D

Kan DICE net zo goed verwijderen uit het spel !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Het enige moment waarop ik nog echt mortars zie is bij baserapes. En aangezien je geen mortars mag deployen in je spawn, bedoel ik dus bij de rapende partij. Erg leuk in bijv. Seine Crossing; daar heb je al zo weinig ruimte als je gebaseraped wordt en ze knallen je tank ook weg zodra 'ie spawnt :')
Gisteren terug eens uitgemaakt voor "F2000 noob" lol :')

Onmiddellijk gerepliceerd met de vraag waarom er dan zo ontzettend weinig mensen met dat "overpowered" wapen rondlopen... Toen kon hij toch geen gepast antwoord geven. :)

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Daar noem je wat ... volgens mij heb ik die al heeeeel lang niet gezien in-game : Zoo waardeloos zijn ze geworden :D

Kan DICE net zo goed verwijderen uit het spel !!
Beetje hetzelfde als met die infrared scopes. Die zie ik ook nooit meer gebruikt worden nadat ze zo extreem hard verkracht werden. Baal daar nog steeds wel van, die dingen vond ik echt fijn. Helemaal als je dan na gaat dat de thermal optics van een tank eigenlijk precies hetzelfde doen, alleen is het dan zwart/wit in plaats van groen. Waarom hebben ze die shit dan niet even hard generft?

Is het overigens al eens gefixt dat je niet bij elk potje wat je speelt opnieuw je appearance hoeft in te stellen? Want dat is (of was?) ook zoiets gaars.
Asgaro schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:11:

Onmiddellijk gerepliceerd met de vraag waarom er dan zo ontzettend weinig mensen met dat "overpowered" wapen rondlopen... Toen kon hij toch geen gepast antwoord geven. :)
Omdat het wapen gewoon niet overpowerd is ;)
de recoil van de F2000 maakt het geen overpowerd wapen. een M16A3 is net iets sterker.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31

WhySoSerious

Be the change.

Asgaro schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:11:

Als je daar al op moet ingaan...

Sommige mensen vinden diegene door wie ze gekilled worden een [ insert weapon of death] noob. G18, knife, F2000, m60. Alles zie je langskomen. Erg vervelend :/
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:17:
[...]

Beetje hetzelfde als met die infrared scopes. Die zie ik ook nooit meer gebruikt worden nadat ze zo extreem hard verkracht werden. Baal daar nog steeds wel van, die dingen vond ik echt fijn.
True, vond het erg fijn om mee te spelen. Was volgens mij ook een van de eersten die doorhadden hoe sterk die scope was. Maar zoveel zwak als dat ie nu is is weer de compleet andere kant van het verhaal. Je ziet er niet eens 5 meter ver mee? Waarom het dan nog uberhaupt in het spel houden :|

[ Voor 71% gewijzigd door WhySoSerious op 11-05-2012 16:20 ]

• mrsar

mrsar

ach,speel voornamelijk op duitse servers na 21:00,dan is het al een stuk minder ;)

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Thorack schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:31:
Geen setpoint software.
Ik heb niks veranderd sinds de installatie van Windows 6 maanden geleden.
Weird, je zou kunnen kijken of je in de windows of logitech drivers ergens de dpi kunt instellen. Eventueel even drivers van logitech site afplukken.
Anders kun je proberen te elimineren: Heb je ditzelfde probleem ook in andere shooters? (TF2 is free to play geloof ik, pak de sniper daar eens en kijk of hetzelfde gebeurd). Zo ja, probeer eens een andere muis (liefst eentje met instelbare DPI) of hang die van jou eens aan een computer van een vriend met bf3 en kijk of je daar hetzelfde hebt (eventueel bf3 instellingen meenemen mbv BF3 Settings Editor) Zo kun je kijken of het aan BF, je muis, je computer, etc. ligt.
Anders zou ik het niet weten, wellicht dat je iets op de battlelog forums of getsatisfaction kunt vinden, maar dat is nogal een slecht georganiseerd en doorzoekbaar zootje..

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is dat met die Javelin toch, geregeld dat hij compleet de weg kwijt is en ipv omhoog rechtdoor schiet en meters naast het target beland.

Rapapa...

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51

superwashandje

grofheid alom

mrsar schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:19:
ach,speel voornamelijk op duitse servers na 21:00,dan is het al een stuk minder ;)
ja, het aantal beschikbare servers is dan ook al een stuk minder :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Meelobee schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:33:
Wat een gelul over de Jets, ik speel zo goed als alleen maar Conquest large vooral op Caspian, Firestorm en Sharki, maar last van jets heb je daar echt niet.
Dan heb je het ook wel over maps: Caspian is redelijk te doen in het midden van de map (relatief veel cover door hilltop/bomen e.d.), alleen bij A/B en rond de edges ben je vogelvrij voor air, Firestorm heeft hetzelfde met al die torens/gebouwen e.d. in het centrum, en Sharqi heeft niet eens jets ;).

Ik merk zelf dat ik behoorlijk naar infantry ben getrokken de laatste tijd, deels omdat ik met een vaste vriendenclub speel die voornl. de infantry interessant vind, deels omdat ik de hele vehicle-play nog niet uitgebalanceerd vindt t.o.v. vorige delen.
In '42 was ik vooral een tanker, Desert Combat speelde ik veel in heli's (nadat ik die ubersteile leercurve een beetje down had), Vietnam ook heli's (piece of cake vergeleken met DC), 1943 (jaja, console) veel in de vliegtuigjes. BC2 eigenlijk alleen maar Rush gedaan, maar alsnog speelde ik daar wel met zo'n beetje alles, en in BF3 ben ik nu vooral infantry aan het spelen. Kan er niet echt mijn vinger opleggen waar het precies aan ligt, maar ik vermaak me atm gewoon iets meer zonder de vehicle play.
Waarschijnlijk zal ik tegen de Armored Core DLC er wel weer flink induiken, maar tot die tijd ben ik eigenlijk niet eens zo heel erg unhappy met de aankomende CQ maps, hoewel ik hoop dat dingen als suppression, m26 glitch en nade spam wel toned down of gefixed worden..

• Thorack
Knijnemans schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:21:
[...]

Weird, je zou kunnen kijken of je in de windows of logitech drivers ergens de dpi kunt instellen. Eventueel even drivers van logitech site afplukken.
Anders kun je proberen te elimineren: Heb je ditzelfde probleem ook in andere shooters? (TF2 is free to play geloof ik, pak de sniper daar eens en kijk of hetzelfde gebeurd). Zo ja, probeer eens een andere muis (liefst eentje met instelbare DPI) of hang die van jou eens aan een computer van een vriend met bf3 en kijk of je daar hetzelfde hebt (eventueel bf3 instellingen meenemen mbv BF3 Settings Editor) Zo kun je kijken of het aan BF, je muis, je computer, etc. ligt.
Anders zou ik het niet weten, wellicht dat je iets op de battlelog forums of getsatisfaction kunt vinden, maar dat is nogal een slecht georganiseerd en doorzoekbaar zootje..
In ieder geval bedankt voor je hulp en suggesties.

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Net een lekker potje aan het spelen op metro word ik gekickt voor: Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reeason: you have been kicked for an abnormal kill rate ( 31.00kpd ) verleden week werd ik ook al gekickt voor zo'n score maar toen was ik een cheater volgens hun.

Verwijderd

Heeft iemand hier zijn Setpoints settings (dpi, acceleration e.d.) voor de Logitech G500? Ik heb deze muis sinds kort maar mijn accuracy vergeleken met mijn Roccat Kova welke ik eerst had lijkt omlaag te zijn gegaan.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Dubbel XP, weapon camo's, Black Dogtags, 5th DLC en nog meer:
http://battlefieldo.com/t...d-double-xp-weekend.5418/

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:47:
Heeft iemand hier zijn Setpoints settings (dpi, acceleration e.d.) voor de Logitech G500? Ik heb deze muis sinds kort maar mijn accuracy vergeleken met mijn Roccat Kova welke ik eerst had lijkt omlaag te zijn gegaan.
Volgens mij zijn SetPoint instellingen erg persoonlijk. Hier zijn de muisinstellingen die ik gebruik (SetPoint-loos).

1. Gebruik geen SetPoint.
2. Installeer deze Registry fix (voor Windows 7). Met dank aan Pykow voor het refereren ernaar in dit topic.
3. ???
4. Profit.

Getest met een G500. Werkt met de standaardinstellingen voor het aantal DPI al zeer goed. Misschien kan iemand hier zijn of haar ervaringen vertellen met SetPoint en deze fix?

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2012 16:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Ik heb een iets andere kijk op het jet verhaal.
Naar mijn mening is de Jet eigenlijk nu wel goed te noemen. Een mooi salvo rockets en een tank is zo goed als dood. Het probleem zit hem in 2 andere dingen namelijk het volgende:

Ten eerste is de MAA gewoon bagger. In het echt zijn die AA guns radargeleid en missen ze dus niet, oké dat is een beetje extreem maar ze mogen wel meer richting de damage gaan van real life. Dan is het in een seconde of 2 wel afgelopen met een jet. Die worden letterlijk in tweeën geschoten door zulke vuurkracht. Als DICE nou gaat regelen dat een MAA een jet ook echt kan mollen binnen een salvo dan blijven jets wel meer uit de buurt en is de MAA geen grap op wielen/rupsbanden meer. De missles zijn in principe goed als je maar weet hoe je ze moet gebruiken. Dus niet alle twee tegelijkertijd maar een voor een. Zo kan je een jet/heli slopen als jij eerst bent met schieten.

Het tweede moet ik toch aankaarten dat het ook voor een deel aan de spelers zelf ligt en niet aan DICE. Iedereen denk dat de stinger/Igla bagger is omdat ze het misschien een keer hebben geprobeerd en het niet werkte. Dat dacht ik dus ook totdat ik het eens echt ging proberen. Ik heb zelf de afgelopen 2 weken af en toe even rondgelopen op air maps met een stinger/Igla en ik kan je zeggen dat ze helemaal niet zo slecht zijn als je denkt. Tegen zowel heli's als jets zijn ze wel degelijk effectief te noemen als je weet wat je doet. Tegen jets is het simpelweg fire and forget maar ik merk wel dat er toch inslaan en jets gekilled worden door mijn stinger/Igla. Dit komt denk ik omdat heli's ook nog wel eens air missles gebruiken tegen jets en jets vaak met ECM vliegen tegen javelins/guided shells. Alleen werkt ECM niet 100% tegen normale ground to air missles en kan een stinger er doorheen komen en killen. Een jet met flares is ook niet immuun omdat er toch een reload van 11 seconden is tussen twee flares en flares 2 seconden werken. Een stinger/Igla lock duurt 1.5 seconden en is ook echt betrouwbaar te noemen als lock. Dat in combinatie met andere air missles maakt een jet wel degelijk kwetsbaar mits je weet wat je doet.

De heli's zijn helemaal een interessant verhaal. Vrijwel elke heli piloot vliegt met ECM en vrijwel iedereen deployed die zodra hij gelocked word. Dit is precies de zwakte van de heli tegen stingers/Igla's. Het effect is 5 seconden en de reload 10 seconden maakt deze op het eerste gezicht beter dan de flares maar je moet je wel bedenken dat heli's lager vliegen en ze moeilijk weg kunnen komen. In feite krijg je effectief 5 seconden om een heli te mollen als hij ECM deployed. En nu voor het mooiste, als een stinger/Igla al in de buurt van zijn doel is dan werkt ECM voor geen meter meer. De missle gaat er dwars doorheen en dan is het game over heli. Heli's gaan meerdere schoten van een stinger niet overleven en kunnen feitelijk alleen maar vluchten of je killen. Zelfs de gunner flare gaat ze op termijn niet helpen omdat die maar eens in de 20 seconden werkt en niet het gat van ECM dekt.
Het enige wat de heli wel heeft is de below radar maar daar heb ik feitelijk geen goed woord over tegen DICE. Niet kunnen locken omdat een heli laag vliegt is de grootse BS ooit en dat moet eruit. Gelukkig komt die below radar ook niet al te vaak voor als keuze van een heli piloot maar die verknalt de balans wel.

Het probleem van de stinger/Igla is dan ook niet dat hij zo nutteloos is maar dat iedereen dat denkt en niemand het eens probeert. 2 of 3 mensen met stingers/Igla's moeten met gemak een gebied echt schoon kunnen houden tegen heli's. En tegen een jet gewoon schieten want dat helpt veel meer dan kijken. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Thorack schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:49:
Heren,

Ik heb een probleem.
Wanneer ik zoom met mijn x8 scope heb ik het gevoel dat de pixels erg groot zijn.
Als ik bij wijze van spreke naar links beweeg ga ik te ver naar links en als ik naar rechts beweeg ga ik te veel naar rechts.
Ik heb dit probleem vrij recent.

Ik mis de precisie die ik paar weken terug had.
Persoonlijk heb ik niks aangepast, na het constateren van het probleem heb ik wat zitten spelen met de mouse sensitivity en network smoothing, niks heeft geholpen
Wat zijn je FOV instellingen als ik vragen mag?
Boost weekend. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ChojinZ
  • Laatst online: 14:35
Voordat ik post: Nee, ik hack niet en ik keur het ook af. Maar ik vond dit wel een leuke insight story en wilde deze wel met jullie delen:

Hi, I'm a BF3 Player. One who 'hacks'. Some background :
When I'm legitimate (not hacking) I'm a ~400 SPM player, an active member of the reddit forums, and everything I'm about to write is absolutely true.
We've all met hackers in game. However, an IRL friend I know plays online games only to hack them. He introduced me to a relatively cheap, fairly well known and undetectable BF3 hack.
I noted it's existence, but didn't use it, or think much about it - until one day a few months ago.
I was on caspian, and a opposing sniper was clearly hacking. On a short ticket server he was 100-4 or so and was able to kill me across the map with impossible shots.
I was infuriated, and in a bad mood. I cracked. I went to the hack website my friend had shown me, bought the hack, and over the course of a few days learned to use it.
Here's the information I think the community at large ought to know.
The hack works by injecting some code into the game as it launches. As such, no files on your computer are altered in any way. I don't have a mass of technical knowledge, but I know this keeps PB and DICE/EA from being able to detect it. The executable for the hack doesn't even exist on your computer: You use a java applet to log in, and it loads it directly into memory and you launch the game afterwards.

The hack's capabilities are immense, and highly configurable. There are so many options. The most notable ones are:

I can see the entire enemy team on the map, spotted, with ranges - all the time.

I can see who is aiming at me at any time, and the QUALITY of that aiming. (Remember this, I'll get to it's importance later)

I can set the hack to aim-bot on the push of a button, or all the time - or none. I can also set it to fire for me - but only when my crosshair is over a space that will result in a kill.

I can set the hack key-binds, to toggle any option In the hack.

I can choose head, body, foot, or variable shots, as well as no spread.

I can set the hack so that ANY amount of damage kills a player (no matter where the bullet hits)

I can set the hack to spot all members of the enemy team every so often, for the benefit of my entire team (spothacking).

Finally, I can kill the entire other team with a touch of a button.

They update the hack constantly. It only takes hours between a patch and a new injectible updated version.
The aim-bot specifically is extremely customizable: It can be set to only force aim at slow or fast or any speed in between on button press: It can snap to the closest enemy, or the one I have closest to my crosshair.
There are many more options, including being able to FULLY customize the weapons (including vehicles) and others. Also - you can customize it so that all this information is invisible. None of this shows up on the PB screenshots.
So after I got my hack all set up, I found the hacker, and went into his server, and began killing the shit out of him.
At first, I just murdered everyone on my way to him, but once I became more skilled with the hack, I just used the 3-d and 2-d radars, along with the feature that showed me who was looking in my direction, to avoid the enemy team, and just kill the hacker.
He rage-quit pretty quick. This lead to my next finding, as I turned on the hack when I suspected someone of hacking.
There are many, many more people using some feature or form of this hack(or a similar one) on almost every server than I thought possible.
What I mean by that Is I found that on nearly every 64 man server, during the course of a two round span, it's almost a certainty that someone is hacking - and most times more.
Here's how I was able to know (not surmise) that people were hacking.
The hack can be set so that when you aim near someone (whether you have line of sight or not), it will show you how close they are aiming to you - in a percentage.
100% means that they are aiming at you, perfectly. Running around, watching people, I could instantly see some issues.
As you would imagine, holding a 100% aim on a moving target is nearly impossible. But I found people, time and again, who, once they 'took notice' of me - Could hold that 100% as long as they wanted.
In other words, they were seeing me (in many cases across the map from spawn, through buildings and the like) as soon as I spawned - and they had me dialed in, even as I ran, and changed directions.
They were using their own hack to hold an aim on my head, as they got into range/line of sight.
But furthermore, I started to notice something with lots of the vehicles and aircraft: plenty of those would be flying around, but as soon as they got anywhere near me, the aim percentage would go from 0% straight to 100% - and not release until they had fired all their rockets/guns/etc.

This also revealed very excellent players in some cases being accused of hacking, weren't hacking. You could detect in the aim if it was 'human' or not. These cases, while fairly rare, did exist.

Another clear way to tell is if someone was using the hack, is if I could sneak up on someone. Amazing players can be surprised, if you have the advantage of knowing where their entire team is, and what direction they are running and looking, at least some of the time. Hackers using the radar functions cannot be surprised. It was a dead giveaway

I did this for a month, before I removed my subscription to the hack, worrying that I would be stat-wiped, or banned.
But during the month, I did a lot of looking into the profiles and statistics of the people I found to be hacking beyond a shadow of a doubt, and I reported a boatload of profiles (to nearly no avail) .

Here's what I've found- (and mind you , this is a month of playing, I found maybe 100 people that were clearly and undeniably hacking for the above stated reasons). Take this with a grain of salt, sample sizes and unscientific record keeping means these numbers could be 10-20% (maybe even more?) off.

* If you are over 700 SPM, you are probably (50-60% of the time) hacking.

* If you are over 900 SPM, the number is even higher- perhaps as high as 70%.

Due to comments and discussion I think this is a more appropriate way of quantifying this: * my anecdotal evidence is that between 1 in 30 to 1 in 60 players on big ticket servers are hacking. Also, many high SPM players (over 700-900) with low time on bases etc. are often hacking imo.
The vast majority of hackers aren't using most features of their respective hacks, the most popular hack I saw was the 'radar' or spothack. Aimbots are the second most popular - especially among snipers and engineers.
Moreover, almost all hackers are 'closet' hackers. They aren't obvious. Also, I would call these people out, and almost universally they would turn it off instantly. (example, I find a hacker, call him one over chat, and he would call me a noob, or insult me. But after that, the hack in most cases would be disengaged - and often the person would leave the next round.)
Most people using hacks, once they turn them off, are no good. In fact, a reasonably good person (250~ spm or above) , given this hack, is absolutely unstoppable. I could easily go into a 64 man server, and have a KDR of 20-1 or more in that round, against even insanely good players.

Metro is a massive hotbed for hackers, as well as 64 man instant vehicle servers.

I'm doing this because I want to convey to all of you the scope of the issue we face.
Ask me anything about the hack/hackers in question. I'm not going to release the website , unless it's to a EA / DICE related person over PM - I don't want the hacks to spread any more than they do.

EDIT: Formatting.

EDIT 2: Post blew up. I promised I would give some screenshots tonight if it did, and it has. But I'm still at work. I've not forgotten about you all, but my responses may be spotty because I'm working.

EDIT 3: Yes, I am aware that I'm not actually any sort of a hacker, and I agree with your designations of script kiddie / cheater / etc. I used this designation in the post to help the BF3 community at large understand what I was talking about. I'd like to think I'm not a piece of shit as many have suggested, I felt like what I was doing was in the interest of helping legit players and understanding the other cheaters/hackers/script kiddies.

EDIT 4: For those asking for screenshots: http://imgur.com/XXXXXXX That's 15 quid outta my pocket, I hope you guys know how much I love you. Redacted, it's been noted that the hack can be found with scrutiny of the photos.

**EDIT 5. So yeah, threats against me, white hats messaging me to have me come help them so they can see the hack try and learn to dev antihacks, some guy with the hack's website asking me to join IRC and making cryptic statements, I'm done. I just wanted to raise awareness about the prevalence of hacks in BF3, and I feel I've done that. I pondered turning the threats over to authorities, but i would rather just drop it all.

To the black hats: I'm not joining IRC. Sorry. I fear retaliation. To the white hats: As much as I want to help, I'm not willing to get myself involved. I have a real life to care about, seems like people are mad. To the people making not so subtle threats: Fuck you. To reddit: Keep doing whatchu doing. See you in game, and i'll probably get my face owned.

http://www.reddit.com/r/b...some_information_for_the/

Ik was vooral verbaasd over de vele mogelijkheden binnen de hack. Meer dan de wallhack en aimbot kende ik eigenlijk niet. Maar er is dus veel meer in te stellen!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

Lol, wtf? Gaan ze dan ook straks Prestige invoeren? :P Maar goed, wel leuk voor de mensen die nu pas instappen, ben je iets sneller aan de complete collectie wapens..
Paar pagina's terug ook al gepost, en zet het dan in ieder geval tussen [quote] tags (hoewel alleen linkje voldoet imho) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Knijnemans op 11-05-2012 17:07 ]

Knijnemans schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Lol, wtf? Gaan ze dan ook straks Prestige invoeren? :P Maar goed, wel leuk voor de mensen die nu pas instappen, ben je iets sneller aan de complete collectie wapens..
Mijn SPM gaat denk ik ontploffen. Ik zit eindelijk boven de 500 en stijg nog steeds redelijk snel. (beetje potje TDM toch al gou 1 of 2 erbij)
Veel puntjes = stijgend SPM. 8)

• Knijnemans
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:07:
[...]
Mijn SPM gaat denk ik ontploffen. Ik zit eindelijk boven de 500 en stijg nog steeds redelijk snel. (beetje potje TDM toch al gouw een of 2 erbij)
Veel puntjes = stijgend SPM. 8)
Ik zat me net hetzelfde te bedenken, als je gewoon dit hele weekend grijs speelt gaat die SPM hard omhoog. Krijgt AWSME-0 hem dan toch nog boven de 1000? :P
Knijnemans schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:09:
[...]

Ik zat me net hetzelfde te bedenken, als je gewoon dit hele weekend grijs speelt gaat die SPM hard omhoog. Krijgt AWSME-0 hem dan toch nog boven de 1000? :P
Ik denk dat AWSME-0 na dit weekend overal af word gekicked vanwege zijn hacks. (1000+ SPM) :P

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Hihihi... Ja, AWSME-0, het was leuk je gekend te hebben... ;) Heb je al een andere in-game naam bedacht? :D

Steam || Diablo 3

l0n3w012ph schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:30:
Hihihi... Ja, AWSME-0, het was leuk je gekend te hebben... ;) Heb je al een andere in-game naam bedacht? :D
^^ Je kan alvast uitkijken naar AWSME-1, 2 & 3!

Maar niet getreurd, ik kom dit weekend niet of nauwelijks aan spelen toe :)

Ontopic: wel rare actie van EA/DICE en ook heel erg vaag dat het zo laat en zo onduideiljk gecommuniceerd wordt naar ons!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:57:
Ik heb een iets andere kijk op het jet verhaal.
Naar mijn mening is de Jet eigenlijk nu wel goed te noemen. Een mooi salvo rockets en een tank is zo goed als dood. Het probleem zit hem in 2 andere dingen namelijk het volgende:

Ten eerste is de MAA gewoon bagger. In het echt zijn die AA guns radargeleid en missen ze dus niet, oké dat is een beetje extreem maar ze mogen wel meer richting de damage gaan van real life. Dan is het in een seconde of 2 wel afgelopen met een jet. Die worden letterlijk in tweeën geschoten door zulke vuurkracht. Als DICE nou gaat regelen dat een MAA een jet ook echt kan mollen binnen een salvo dan blijven jets wel meer uit de buurt en is de MAA geen grap op wielen/rupsbanden meer. De missles zijn in principe goed als je maar weet hoe je ze moet gebruiken. Dus niet alle twee tegelijkertijd maar een voor een. Zo kan je een jet/heli slopen als jij eerst bent met schieten.

Het tweede moet ik toch aankaarten dat het ook voor een deel aan de spelers zelf ligt en niet aan DICE. Iedereen denk dat de stinger/Igla bagger is omdat ze het misschien een keer hebben geprobeerd en het niet werkte. Dat dacht ik dus ook totdat ik het eens echt ging proberen. Ik heb zelf de afgelopen 2 weken af en toe even rondgelopen op air maps met een stinger/Igla en ik kan je zeggen dat ze helemaal niet zo slecht zijn als je denkt. Tegen zowel heli's als jets zijn ze wel degelijk effectief te noemen als je weet wat je doet. Tegen jets is het simpelweg fire and forget maar ik merk wel dat er toch inslaan en jets gekilled worden door mijn stinger/Igla. Dit komt denk ik omdat heli's ook nog wel eens air missles gebruiken tegen jets en jets vaak met ECM vliegen tegen javelins/guided shells. Alleen werkt ECM niet 100% tegen normale ground to air missles en kan een stinger er doorheen komen en killen. Een jet met flares is ook niet immuun omdat er toch een reload van 11 seconden is tussen twee flares en flares 2 seconden werken. Een stinger/Igla lock duurt 1.5 seconden en is ook echt betrouwbaar te noemen als lock. Dat in combinatie met andere air missles maakt een jet wel degelijk kwetsbaar mits je weet wat je doet.

De heli's zijn helemaal een interessant verhaal. Vrijwel elke heli piloot vliegt met ECM en vrijwel iedereen deployed die zodra hij gelocked word. Dit is precies de zwakte van de heli tegen stingers/Igla's. Het effect is 5 seconden en de reload 10 seconden maakt deze op het eerste gezicht beter dan de flares maar je moet je wel bedenken dat heli's lager vliegen en ze moeilijk weg kunnen komen. In feite krijg je effectief 5 seconden om een heli te mollen als hij ECM deployed. En nu voor het mooiste, als een stinger/Igla al in de buurt van zijn doel is dan werkt ECM voor geen meter meer. De missle gaat er dwars doorheen en dan is het game over heli. Heli's gaan meerdere schoten van een stinger niet overleven en kunnen feitelijk alleen maar vluchten of je killen. Zelfs de gunner flare gaat ze op termijn niet helpen omdat die maar eens in de 20 seconden werkt en niet het gat van ECM dekt.
Het enige wat de heli wel heeft is de below radar maar daar heb ik feitelijk geen goed woord over tegen DICE. Niet kunnen locken omdat een heli laag vliegt is de grootse BS ooit en dat moet eruit. Gelukkig komt die below radar ook niet al te vaak voor als keuze van een heli piloot maar die verknalt de balans wel.

Het probleem van de stinger/Igla is dan ook niet dat hij zo nutteloos is maar dat iedereen dat denkt en niemand het eens probeert. 2 of 3 mensen met stingers/Igla's moeten met gemak een gebied echt schoon kunnen houden tegen heli's. En tegen een jet gewoon schieten want dat helpt veel meer dan kijken. :+
Je vergeet nog één ding.
Met IGLA en AA missiles in MAA, als flares gedropped worden en je hebt gelocked, snel de 2e missile naar de rechter of linker-rand van je scherm brengen (waar geen gebouwen/bomen staan) en afvuren. De kans is groot dat ie niet de flares maar op de target gaat.

In ieder geval is er geen reden meer om flares te kiezen sinds ECM jammer een soort flares 2.0 is met belachelijk korte herlaad-tijd en -mits je een steile duik maakt richting grond als je ECM aan hebt- 95% kans om AA missiles te ontwijken :F
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:55:
[...]

^^ Je kan alvast uitkijken naar AWSME-1, 2 & 3!

Maar niet getreurd, ik kom dit weekend niet of nauwelijks aan spelen toe :)

Ontopic: wel rare actie van EA/DICE en ook heel erg vaag dat het zo laat en zo onduideiljk gecommuniceerd wordt naar ons!
Ik ben voor A.W.E.S.O.M.0 2000. :P

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Volgens mij zijn SetPoint instellingen erg persoonlijk. Hier zijn de muisinstellingen die ik gebruik (SetPoint-loos).

1. Gebruik geen SetPoint.
2. Installeer deze Registry fix (voor Windows 7). Met dank aan Pykow voor het refereren ernaar in dit topic.
3. ???
4. Profit.

Getest met een G500. Werkt met de standaardinstellingen voor het aantal DPI al zeer goed. Misschien kan iemand hier zijn of haar ervaringen vertellen met SetPoint en deze fix?
Ik heb die mouse settings tutorial van rivalxfactor gevolgd. Ik denk inderdaad dat het erg persoonlijk is maar tips zijn altijd welkom, dan weet ik in welke hoek ik moet zoeken.
Pykow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:21:
En daar zijn we weer met een nieuwe episode :D
[video]
ROLF. :D _/-\o_

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

"When did you unlock Retarded.... ? " :P

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[video]
"What you're humming, the trololol song?"

Briljante filmpjes, lig iedere keer in een deuk :D :D

BTW: waren de mappen maar echt zo groot als in dit filmpje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door l0n3w012ph op 11-05-2012 18:50 ]

Steam || Diablo 3

[video]
HHHAHAHAHAHA heb tranen vant lachen. Deze is echt een van de betere _O-

• tss68nl
erikvandenberg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:15:
[...]
Ja en dan staat er een tweede tank naast en je bent al in de buurt, ga je dan eerst weer helemaal weg vliegen om vervolgens weer van veraf hem neer te schieten?

Het was meer een tip voor de tank bestuurders, want tuurlijk kan je hem van ver disablen maar daar had ik het niet over. Het gaat om als je van dichtbij een heli ziet en die je aan het neerschieten is.

Een beetje slimme pilot gebruikt ook eerst zijn TVM voordat hij met ze guided erop gaat(seatswitch). Dan heb je maar 4-5 rockets nodig, en meestal springen ze uit hun tank na de disable om hem te repairen.

Mag ik vragen om je bf3 profiel? Ben wel benieuwd naar je stats op de chopper.
Beetje slimme piloot heeft een gunner met TVM en schiet op hetzelfde doel als zijn gunner :)

BF3 profiel zegt niet zoveel over heli stats anders dan duur en kills, en ik heb heel veel op lege servers gevlogen om afstelling goed te krijgen, en het vliegen onder de knie te krijgen.

Kan je zeggen dat het meeste van mijn punten in een chopper gemaakt zijn (7.33%) :
http://bf3s.com/player/240227689

En kan je natuurlijk een recent battlereport sturen:
http://battlelog.battlefi...how/31556567/1/240227689/

Bambi1001 als nick overigens :) M'n punt wat betreft de tips aan tank drivers: ze halen niet zo gek veel uit tegen een goede piloot. Die spot van mijlen ver alles wat op de grond beweegt, en alle armour gaat vlak voor het in range komt. Het enige wat echt irritant is, zijn de jets. Een goede jet kan je vanuit een chopper niet neerschieten.

• vinom
  • Nu online
Soms kan die supression echt een bitch zijn :P (Had toevallig eens Fraps aanstaan)

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Mooi intro Vinom!

Steam || Diablo 3

• vinom
  • Nu online
Danku, ben gek op filmmuziek :D (wie de song weet krijgt een virtueel koekje :P)
Dit weekend dubbel XP voor alle acties op alle servers! Komt erbij als additional points na de ronde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:57:
Dit weekend dubbel XP voor alle acties op alle servers! Komt erbij als additional points na de ronde.
Dat wisten wel al. ;)
Ik ga je inhalen bro. :+

DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:58:
[...]

Dat wisten wel al. ;)
Ik ga je inhalen bro. :+
Ah lol. Zag dat het pas op de facebook van Battlefield 3 stond dus at het nieuws was :p. Helaas ben ik dit hele weekend bij vriendin :( Ach straks 11 weken elk weekend beschikbaar dus ik gun je dit wel ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:01:
[...]

Ah lol. Zag dat het pas op de facebook van Battlefield 3 stond dus at het nieuws was :p. Helaas ben ik dit hele weekend bij vriendin :( Ach straks 11 weken elk weekend beschikbaar dus ik gun je dit wel ;)
Nog maar 73 SPM punten. Klinkt realistisch voor een weekend. :+
Dat word heel veel Neushaar kanalen TDM. :*) O-)

Oh en sucks to be you. :Y)

Ik ga dit weekend een OCZ Agility installeren.
Ben geen fan van OCZ, maar goed 72.71 euro voor 120 GB laat ik hem niet liggen.
Heb alleen geen Windows 7 CD alleen Backup CD's van me ACER pc.
Weet ook niet eens of ik nog een stroom kabel los heb liggen XD anders moet ik nog een splitter gaan halen.

ach ja Windows 7 installeren, Battlefield 3 , Diablo 3 , Chrome, flash, java en winrar en we kunnen weer gaan dit weekend.

misschien laad Battlefield 3 dan iets sneller dan dat die nu is. want mijn HDD is bijna dood

[ Voor 10% gewijzigd door Pykow op 11-05-2012 21:19 ]

Pykow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:17:
Ik ga dit weekend een OCZ Agility installeren.
Ben geen fan van OCZ, maar goed 72.71 euro voor 120 GB laat ik hem niet liggen.
Heb alleen geen Windows 7 CD alleen Backup CD's van me ACER pc.
Weet ook niet eens of ik nog een stroom kabel los heb liggen XD anders moet ik nog een splitter gaan halen.

ach ja Windows 7 installeren, Battlefield 3 , Diablo 3 , Chrome, flash, java en winrar en we kunnen weer gaan dit weekend.

misschien laad Battlefield 3 dan iets sneller dan dat die nu is. want mijn HDD is bijna dood
Succes met alvast een backup maken... :/
Als ik een SSD koop dan is het ook echt een intel, het liefst nog een 320 maar die zijn nog een beetje duur. ;)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:25:
[...]

Als ik een SSD koop dan is het ook echt een intel, het liefst nog een 320 maar die zijn nog een beetje duur. ;)
De 320 zijn juist Intel's budget SSD voor zover ik weet.
Beter af met een Crucial M4, dan heb je ook geen sandforce.
Maargoed, lekker offtopic in BF3 topic ;)
DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:25:
[...]

heb al een backup van BF3 en me settings ben ik nu mee bezig :P
verder doe ik echt helemaal niks op mijn pc xD mijn laptop is belangrijker. daar staat mijn werk op en die backup ik iedere dag naar een server.

ik heb nu 2 partitites (1schijf)
1partitie is 690 GB en heb ik nog 626GB over
me D schijf is 691GB en heb ik 588GB bezet :P
Dus ik verbruik nu 160 GB van me 1 TB schijf ;) en dan heb ik nog een hoop onzin om me pc staan als games die ik vrijwel nooit speel xD

unfor schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:30:
[...]

De 320 zijn juist Intel's budget SSD voor zover ik weet.
Beter af met een Crucial M4, dan heb je ook geen sandforce.
Maargoed, lekker offtopic in BF3 topic ;)
Betrouwbaarheid hé? Heb veel te veel pech met elektronica om een risico te lopen. ;)
En we gaan nooit offtopic hier. 8)

DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Betrouwbaarheid hé? Heb veel te veel pech met elektronica om een risico te lopen. ;)
keer wat anders dan over M26, videoeditors en muis settings toch xD

DiCE heeft trouwens aangegeven dat er een update deze maand nog uitgebracht gaat worden.
Sommige hopen de Suppresion en m26 fix. maar de meeste verwachten de DLC eind mei en dat de PC hem in de eerste week van juni gaat krijgen.

Pykow schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:38:
[...]

keer wat anders dan over M26, videoeditors en muis settings toch xD

DiCE heeft trouwens aangegeven dat er een update deze maand nog uitgebracht gaat worden.
Sommige hopen de Suppresion en m26 fix. maar de meeste verwachten de DLC eind mei en dat de PC hem in de eerste week van juni gaat krijgen.
DICE gaat dingen patchen?
Run to the shelters. :P

Verwijderd

Weet niet of dit al bekend is, http://mp1st.com/2012/05/...le-xp-weekend/?utm_source.

Ik weet alleen niet wat ik van die dubbele xp moet denken...
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:51:
Weet niet of dit al bekend is, http://mp1st.com/2012/05/...le-xp-weekend/?utm_source.

Ja dus. ;)

Tsurany schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:57:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsvip.com/imagenesweb/this-is-repost.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:51:

Afbeeldingslocatie: http://i277.photobucket.com/albums/kk60/cabri_taringa/HomeroRepost.png

[ Voor 25% gewijzigd door Asgaro op 11-05-2012 21:54 ]

Wat zijn we weer aardig Asgaro. :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
DanielWW2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Yep, daarom crucial, daar zit een betrouwbare controller op.
Op de nieuwe intels zit een sandforce, die moet zich eerst maar eens bewijzen na al die dooie OZC's met sandforce.
unfor schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Yep, daarom crucial, daar zit een betrouwbare controller op.
Op de nieuwe intels zit een sandforce, die moet zich eerst maar eens bewijzen na al die dooie OZC's met sandforce.
Van de 330 blijf ik wel af totdat Intel bewijst dat ze het wel kunnen met Sandforce.
Verder zit ik een nieuwe GPU te overwegen dus die SSD moet even wachten. ;) (hoopt dat de AMD 79xx nog een beetje zakken) :Y)

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 00:14
Net een lekker potje gehad en dan jammer genoeg nog steeds verliezen :S

http://battlelog.battlefi...how/31576284/1/385858683/

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:09
vinom schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:11:
Soms kan die supression echt een bitch zijn :P (Had toevallig eens Fraps aanstaan)
[video]
om eerlijk te zijn raken de eerste 2 schoten gewoon niet (ook geen hitmarkers, en als je hem stoptzet wanneer je schiet zie je duidelijk dat de pellets van de shell er net langsheen vliegen)
3de schot raak je hem rechts in schouder, maar dat was niet genoeg en vanaf dat moment word je pas suppressed :9

2de schot trouwens wel hitmarkers zie ik nu, maar niet genoeg damage blijkbaar

gaat het double xp weekend trouwens over een uurtje in? of weer andere tijdzone

[ Voor 12% gewijzigd door Minaaj op 11-05-2012 23:00 ]

• vinom
  • Nu online
Tja, maar vond het toch opmerkelijk. Normaal blaas ik iedereen weg met mijn 870CMS, heb niks voor niks een accury 112% accuracy ermee :P
En nog eentje voor in het rijtje van toch verliezen, ook al probeer je je team te trekken :>

En ook als M26 noob uitgemaakt, maar hen er toch op gewezen dat ik de glitch niet gebruik. F2000 heeft zelfs geen underbarrel om iets aan te hangen!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/BF3/battles/bf3%202012-05-11%2023-43-58-912.jpg

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
toch weer een vage dag op bf3....

3 potjes op 1 server, eerste en laatste potje in de battle log, de 2e dus niet.
in 2 potjes 3x badluck. zomaar 1x leek het of ik uit gleed.

zat ook 1x lekker te sproeien in me auto, krijg een lading van tank, stap uit en hop ik sta in een ruimte naast de auto ( meter of 2 ofzo) waar ik niet meer uit kon komen.

wat me ook opvalt het spotten gebeurt steeds minder. jammer en er lijken enorm veel nieuwe gasten online te komen. eigen auto kapot schieten op base, of lekker met de rug na gevecht staan en jou met zaklamp in het zonnetje zetten. of gewoon klooien met vehicles..

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
Double XP begint om 9:00 :D (12:00 PST)

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Zonet leuke Rush matches gehad met DanielWW2!
Alleen jammer van die M26 glitcher waar ik toch 4 keer door ben gekilled...
Asgaro schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:29:
Zonet leuke Rush matches gehad met DanielWW2!
Alleen jammer van die M26 glitcher waar ik toch 4 keer door ben gekilled...
En terecht hebben we die game gewonnen. ;)

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
http://battlelog.battlefi..._Dodgeee/stats/351804938/

Eindelijk m'n K/D op precies 1.7 gekregen. Zat hier al een tijd naartoe te werken. Begon met 1.5 toen ik erop ging letten. Met zoveel kills is het lastig om nog wat te veranderen aan je K/D.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

rickyy schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 02:36:
http://battlelog.battlefi..._Dodgeee/stats/351804938/

Eindelijk m'n K/D op precies 1.7 gekregen. Zat hier al een tijd naartoe te werken. Begon met 1.5 toen ik erop ging letten. Met zoveel kills is het lastig om nog wat te veranderen aan je K/D.
lol @ usas

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Dit is waarom choppers generfd moeten worden: battlereport

Gaat om de persoon die gemarkeerd is, ik zat in het andere team. Ik heb werkelijk geen idee of deze persoon cheat of niet, maar dat maakt in dit geval niet eens meer uit de game is gewoon niet meer normaal te spelen. |:( Het aantal mensen dat is weggegaan en uiteindelijk nog is gebleven zegt genoeg. Zelfs het team waar hij in zat vond er op een gegeven moment niks meer aan.

Ik gebruik nu inmiddels Better Battlelog zodat ik dit soort figuren op een 'radar list' kan zetten, dan weet ik direct dat ik een server niet meer hoef te joinen als hij er op speelt.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Cresso schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 05:49:
Dit is waarom choppers generfd moeten worden: battlereport

Gaat om de persoon die gemarkeerd is, ik zat in het andere team. Ik heb werkelijk geen idee of deze persoon cheat of niet, maar dat maakt in dit geval niet eens meer uit de game is gewoon niet meer normaal te spelen. |:( Het aantal mensen dat is weggegaan en uiteindelijk nog is gebleven zegt genoeg. Zelfs het team waar hij in zat vond er op een gegeven moment niks meer aan.

Ik gebruik nu inmiddels Better Battlelog zodat ik dit soort figuren op een 'radar list' kan zetten, dan weet ik direct dat ik een server niet meer hoef te joinen als hij er op speelt.
Daar is geen hack voor nodig, als ik dat speel met mijn broertje(die altijd de chopper induikt) haalt hij ook dat soort scores. Moet zeggen dat dit niks met de patch oid te maken heeft, het is altijd al een goede chopper map.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12 13:56

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Zijn er meer mensen die better battlelog gebruiken?

http://getbblog.com/en/

Ben best benieuwd naar de functies, is het echt handig en beter?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cresso schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 05:49:

Dank voor de tip. Best wel coole add-on. Werkt alleen met FF of Chrome.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12 13:56

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Help!!!! schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:52:
[...]
Dank voor de tip. Best wel coole add-on. Werkt alleen met FF of Chrome.
En afgezien van Mac users, welke browser zou je dan willen gebruiken? ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:07
klopt t dat de double xp om 10.10 ingaat?

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Ik heb nog geen additional points gezien...
Pagina: 1 ... 193 ... 220 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.