Want ik dacht, dat als ik een nieuw bericht begin, zoals met die uitleg over de oude Casio en GPS gedoe, dat er dan een tweede bericht gecreëerd zou worden. Echter, de 'slimme' forum s/w voegt de boel gelijk samen.
Kan één van jullie mods dat aub weer uit elkaar trekken? Dus vanaf 'Zo, starttopic is gevuld' en dan verder.
Dank u.
Dat kunnen we niet. Maar dat kan je zelf eenvoudig oplossen door je TS aan te passen, het tweede gedeelte er uit te knippen. Bericht opslaan en een nieuw bericht te posten en daarin die tekst te knippen.ehtweak schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:45:
Kan één van jullie mods dat aub weer uit elkaar trekken? Dus vanaf 'Zo, starttopic is gevuld' en dan verder.
Dank u.
Na x zoveel tijd worden de berichten niet meer samen gevoegd maar als twee aparte berichten neergezet. Ik weet zo even niet in mijn hoofd na hoeveel tijd, maar ik gok dat na 24 uur het als twee aparte berichten wordt neergezet (gezien de regel niet Kicken binnen 24 uur).
Enjoy the silence
Vergelijkingen met de OnePlus 8 (Pro) worden bijvoorbeeld ook gemaakt, net zoals eerdere generatie OnePlus-toestellen, benchmarks van oudere toestellen en de Snapdragon 765G worden ook aangehaald.
Thanks!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jouw reactie was best prima, maar gezien het gedrag van de vraagsteller kreeg ik het idee dat hij nog veel verder offtopic zou gaan. Dan krijg je 2 verschillende toesteldiscussies in 1 topic en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Om die reden heb ik vrij resoluut ingegrepen. Dat was dus zeker niet primair tegen jou gericht, maar tegen de initiële vraagsteller.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dank voor de heads-up!PaT schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:18:
Om die reden heb ik vrij resoluut ingegrepen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vind dat strava een dermate groot onderdeel is van de verwerking van gps activiteiten dat het besproken moet/mag/kan worden in het gps horloge topic (en gps fietscomputers). Ik denk niet dat andere plaatsen / topics bestaan voor strava (buiten sport topics misschien) en ik weet niet of het interessant genoeg is voor een eigen topic.
Het is in verre mate de standaard waar de meeste gebruikers hun data heen sturen en vergelijken.
Dus mijn verzoek is om de discussie daarover niet af te kappen.
Ik vraag me verder af of erover geklaagd is? Omdat er een break kwam. Wat betreft de overzichtelijkheid, tja het is een oud topic dat een herstart (TS) kan gebruiken met de recente ontwikkelingen, software en nieuwe toestellen. Maar dat is niet iets waar ik persoonlijk behoefte aan heb.
Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Helemaal mee eens. Personen die gebruik maken van GPS sporthorloges maken heel veel gebruik van Strava. Het gaat dan met name over fietsers, hardlopers en wandelaars. Strava is dan vaak gelinkt aan het account wat je bij de fabrikant van je horloge gebruikt. Mijn Garmin Connect account is bijv gelinkt aan Strava zodat elke nieuwe activiteit bij Garmin Connect automatisch wordt geupload naar Strava.rockhopper schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:54:
Naar aanleiding van de modbreak over strava in het gps topic:
Ik vind dat strava een dermate groot onderdeel is van de verwerking van gps activiteiten dat het besproken moet/mag/kan worden in het gps horloge topic (en gps fietscomputers). Ik denk niet dat andere plaatsen / topics bestaan voor strava (buiten sport topics misschien) en ik weet niet of het interessant genoeg is voor een eigen topic.
Het is in verre mate de standaard waar de meeste gebruikers hun data heen sturen en vergelijken.
Dus mijn verzoek is om de discussie daarover niet af te kappen.
Ik vraag me verder af of erover geklaagd is? Omdat er een break kwam. Wat betreft de overzichtelijkheid, tja het is een oud topic dat een herstart (TS) kan gebruiken met de recente ontwikkelingen, software en nieuwe toestellen. Maar dat is niet iets waar ik persoonlijk behoefte aan heb.
Indien het niet meer mag, willen jullie dan even toelichten waarom dit niet meer mag en zouden jullie dan een alternatieve oplossing willen voordragen?
Verder zoals altijd bedankt voor het meedenken en modereren.
Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hoe klinkt dat?
Als iets met tweaken te maken heeft is dat het wel en het is zover ik weet niet illegaal.
De mods zijn imo erg vreemd.
Hier mag vragen erover wel blijven staan en vanaf hier is het absoluut verboden en wordt zelfs weggemod dat het in het andere topic wel mag blijven staan.
Ik vind het een bizarre ontwikkeling op Tweakers, vandaar graag uitleg over iets wat niet illegaal is en overal op internet gewoon besproken wordt.
Gaan binnenkort de customroms ook in de ban?
[Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 13-08-2020 21:35]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En lees de TS eens daar, die maken mensen immers niet voor niets...Teijgetje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:
Hier mag vragen erover wel blijven staan...
De regel is dat we links naar .apk's uit onofficiële bron niet toestaan, ivm copyright. HMS is een dienst van Huawei die we als legaal beschouwen. Het voelt wellicht een beetje krom, omdat het gaat om gratis apps, maar linken naar met copyright beschermde software dat niet via de officiële weg is aangeboden, mag hier niet.Teijgetje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:
Ongetwijfeld het verkeerde forum maar kan iemand mij duidelijk uitleggen waarom het verboden is om te praten, te linken of tips te geven over hoe GMS op Huawei werkend te krijgen?
Als iets met tweaken te maken heeft is dat het wel en het is zover ik weet niet illegaal.
Hier mag vragen erover wel blijven staan en vanaf hier is het absoluut verboden en wordt zelfs weggemod dat het in het andere topic wel mag blijven staan.
Ik vind het een bizarre ontwikkeling op Tweakers, vandaar graag uitleg over iets wat niet illegaal is en overal op internet gewoon besproken wordt.
We hebben gekeken of we dit alsnog toe konden staan, omdat we eigenlijk gevoelsmatig wel een beetje voelen dat er weinig mis mee is, maar dit is nou eenmaal qua copyright de regel. Meer context staat hier en verder: Kiswum in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons"
In het Sporthorloges met GPS topic wordt alles besproken wat te maken heeft met het gebruik van deze horloges en deze horloges worden ook voor verschillende sporten gebruikt. Ik denk dat best een groot deel van de gebruikers van deze horloges hun Garmin/Polar/Suunto/etc account gekoppeld heeft aan Strava. Strava bespreken in een hardlopen of wielrentopic vind ik dan ook onhandig. Als hardloper kom ik namelijk alleen in het Sporthorloges met GPS topic en in het Hardlopen topic. Als er Garmin zaken besproken worden in het wielrentopic, dan zie ik deze dus niet. Verder gaan die sport topics meer over zaken als trainingsschema’s, welke wedstrijden je hebt gelopen/gefietst, blessures, etc..RoD schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:23:
We denken er zo over: apparaat-specifieke zaken die met Strava te maken hebben mogen in het desbetreffende toesteltopic / wearabletopic. Voor algemene zaken over Strava (dus gerelateerd aan de dienst zelf, algemene discussie en niet-apparaat-specifeke zaken), is een algemeen Strava-topic beter. Er staan momenteel Strava-topics in Sport, en ook wordt het besproken in het hardlopen en wielrennentopic. Deze zijn beter geschikt als je iets te bediscussiëren hebt over Strava dat niet gerelateerd is aan het apparaat dat je gebruikt.
Hoe klinkt dat?
Een dedicated Strava topic zou inderdaad wellicht het beste zijn, maar aangezien dat topic er niet is en ik zelf misschien maar een paar Strava reacties heb gepost in al die jaren dat ik hier actief ben, blijf ik van mening dat het Sporthorloges met GPS topic het beste alternatief is. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening. Maar @rockhopper, de karmakoning op 10 onderwerpen hier op Tweakers die hieraan gerelateerd zijn, is het volgens mij wel met mij eens.

Er is wel een dedicated Strava-topic in Sport, dat gestart is nav de verandering in het beleid voor gratis/premium-accounts. Zie Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functiesPatrickC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:38:
[...]
In het Sporthorloges met GPS topic wordt alles besproken wat te maken heeft met het gebruik van deze horloges en deze horloges worden ook voor verschillende sporten gebruikt. Ik denk dat best een groot deel van de gebruikers van deze horloges hun Garmin/Polar/Suunto/etc account gekoppeld heeft aan Strava. Strava bespreken in een hardlopen of wielrentopic vind ik dan ook onhandig. Als hardloper kom ik namelijk alleen in het Sporthorloges met GPS topic en in het Hardlopen topic. Als er Garmin zaken besproken worden in het wielrentopic, dan zie ik deze dus niet. Verder gaan die sport topics meer over zaken als trainingsschema’s, welke wedstrijden je hebt gelopen/gefietst, blessures, etc..
Een dedicated Strava topic zou inderdaad wellicht het beste zijn, maar aangezien dat topic er niet is en ik zelf misschien maar een paar Strava reacties heb gepost in al die jaren dat ik hier actief ben, blijf ik van mening dat het Sporthorloges met GPS topic het beste alternatief is. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening. Maar @rockhopper, de karmakoning op 10 onderwerpen hier op Tweakers die hieraan gerelateerd zijn, is het volgens mij wel met mij eens.
Wat betreft het GPS-horlogetopic moeten we ook een beetje denken aan de overzichtelijkheid. Het is al een vergaarbak voor van alles en nog wat, en als we dan ook nog Strava erbij gaan bediscussiëren, dan worden specifieke zaken nog minder vindbaar.
Het heeft natuurlijk weinig zin om dingen kunstmatig uit elkaar te trekken, en daarom ook het voorstel om Strava-zaken die apparaatspecifiek zijn wel in het GPS-horlogetopic te houden, maar het algemene functioneren van Strava juist in het dedicated topic. In die zin verandert er dan, mijns inziens, weinig.
Dat Strava topic gaat, en de titel van het topic zegt het al, over de aanpassing die Strava recentelijk heeft doorgevoerd in hun voorwaarden. Dat vind ik niet echt een algemeen Strava topic waar b.v. besproken kan worden als er b.v. technische problemen zijn met het Strava platform (zoals eerder deze week).RoD schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:44:
[...]
Er is wel een dedicated Strava-topic in Sport, dat gestart is nav de verandering in het beleid voor gratis/premium-accounts. Zie Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functies
Wat betreft het GPS-horlogetopic moeten we ook een beetje denken aan de overzichtelijkheid. Het is al een vergaarbak voor van alles en nog wat, en als we dan ook nog Strava erbij gaan bediscussiëren, dan worden specifieke zaken nog minder vindbaar.
Het heeft natuurlijk weinig zin om dingen kunstmatig uit elkaar te trekken, en daarom ook het voorstel om Strava-zaken die apparaatspecifiek zijn wel in het GPS-horlogetopic te houden, maar het algemene functioneren van Strava juist in het dedicated topic. In die zin verandert er dan, mijns inziens, weinig.
Ik ben het wel met je eens dat het Sporthorloges met GPS een vergaarbak is geworden voor vanalles en snap waar je naar toe wilt. Dit topic is al behoorlijk oud en in de loop van al die jaren is er veel veranderd en zijn b.v. ook de grenzen vervaagd tussen wat een sporthorloge is en wat een smartwatch, of een hybride van beide. Sporthorloges bestaan namelijk al veel langer dan smartwatches, maar met b.v. een Apple watch kun je ook prima sporten. En van oorsprong sporthorloge fabrikanten zoals Garmin, brengen inmiddels ook horloges uit die meer smartwatch zijn.
Maar.. laten we proberen te doen wat je voorstelt en kijken hoe dat in de toekomst gaat verlopen. Bedankt in ieder geval voor de uitleg en het meedenken.

Ja, maar uiteindelijk is het qua discussie wat breder geworden. Hoe dan ook, het is een voorbeeld; die zou je kunnen omtoveren tot een algemeen topic.PatrickC schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Dat Strava topic gaat, en de titel van het topic zegt het al, over de aanpassing die Strava recentelijk heeft doorgevoerd in hun voorwaarden. Dat vind ik niet echt een algemeen Strava topic waar b.v. besproken kan worden als er b.v. technische problemen zijn met het Strava platform (zoals eerder deze week).
Klopt, en het zijn ook niet alleen de apparaatjes zelf, maar ook het bijbehorende ecosysteem, zoals Garmin Connect.Ik ben het wel met je eens dat het Sporthorloges met GPS een vergaarbak is geworden voor vanalles en snap waar je naar toe wilt. Dit topic is al behoorlijk oud en in de loop van al die jaren is er veel veranderd en zijn b.v. ook de grenzen vervaagd tussen wat een sporthorloge is en wat een smartwatch, of een hybride van beide. Sporthorloges bestaan namelijk al veel langer dan smartwatches, maar met b.v. een Apple watch kun je ook prima sporten. En van oorsprong sporthorloge fabrikanten zoals Garmin, brengen inmiddels ook horloges uit die meer smartwatch zijn.
Maar.. laten we proberen te doen wat je voorstelt en kijken hoe dat in de toekomst gaat verlopen. Bedankt in ieder geval voor de uitleg en het meedenken.

Ik besef me ook dat het geen ideale situatie is.
Ik heb zelf wat meer hekel aan de "verwatering" door introductie van hybride en smartwatches. Realistisch gezien klopt het dat de echt pure sporthorloges sinds 2015 wel zo'n beetje weg zijn. De doorontwikkeling van sport features is voorbij en alles wat nieuw is zijn vooral betere specs en extra toeters en bellen die gedeeltelijk hardware gerelateerd zijn en gedeeltelijk smartware (bij een gebrek aan een beter woord)
Het is ook een catch 22 situatie, als je alleen garmin behandeld zou alles daarbuiten wegvallen. Toch krijg je dan vragen over "is er niks anders" of "hoe verhoud toestel xx van merk yy zich tov garmin"
Qua dataverwerking heb je een heleboel keuze, maar het grootste gedeelte zit of op strava, of blijft exclusief bij het platform van het merk (garmin connect / polar flow) juist daarom is het eigenlijk onmisbaar.
Anyway ik wilde even m'n ei kwijt, ik vind het prima dat we het even aankijken nu met het voorstel van hierboven. En zoals altijd bedankt voor het meedenken en bijsturen.

Ik zal ook maar even reageren aangezien ik degene ben die de link naar Youtube verwijderd heeftTeijgetje schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:
Ongetwijfeld het verkeerde forum maar kan iemand mij duidelijk uitleggen waarom het verboden is om te praten, te linken of tips te geven over hoe GMS op Huawei werkend te krijgen?

In de topic start van het betreffende topic staat ook dat er niet over gesproken mag worden. Hoe het dan komt dat die ene video er nog wel staat? Omdat wij als mobile mods onmogelijk alle topics bij kunnen houden en afhankelijk zijn van reports van users. Blijkbaar is er van ons mods niemand in dat topic geweest en is die video dus ook niet gezien.
That being said, is het wel weer onderwerp van gesprek. Misschien dat we linken naar video tutorials op youtube wel gaan toestaan (daarom nu die ene video ook nog maar even laten staan). Het is en blijft een lastig grijs gebied waarvan het jurdisch niet helemaal duidelijk is of het ok is of niet. Tweakers gaat er in ieder geval niet blind vanuit dat als het op Youtube staat dat het dan automatisch ok is. We zijn er nog mee bezig. To be continued....
[Voor 11% gewijzigd door 13art op 14-08-2020 10:42]
Enjoy the silence
We proberen dat topic een beetje overzichtelijk te houden om het aantrekkelijk te houden voor andere gebruikers. Het is helaas nu een wat minder toegankelijk topic als je iets wilt weten over sporthorloges door het grote aantal onderwerpen en apparaten.rockhopper schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:32:
Goed, als ik het voorstel correct vertaal naar mezelf, was de modbreak eerder deze week dus niet echt nodig. Ik heb verder geen antwoord gekregen of erover geklaagd is vanuit users (verwatering van het topic) of dat jullie moderators van een opgeruimd schoon topic houden (wat ik niet per se verkeerd vind, maar zoals het tot nu toe ging had ik er geen last van)
Als je een idee hebt voor een betere indeling die ook voor levensvatbare topics zorgt (moeten we bijvoorbeeld platformspecifieke topics maken? Voor Garmin, Polar, etc), dan horen we het graagIk heb zelf wat meer hekel aan de "verwatering" door introductie van hybride en smartwatches. Realistisch gezien klopt het dat de echt pure sporthorloges sinds 2015 wel zo'n beetje weg zijn. De doorontwikkeling van sport features is voorbij en alles wat nieuw is zijn vooral betere specs en extra toeters en bellen die gedeeltelijk hardware gerelateerd zijn en gedeeltelijk smartware (bij een gebrek aan een beter woord)
Het is ook een catch 22 situatie, als je alleen garmin behandeld zou alles daarbuiten wegvallen. Toch krijg je dan vragen over "is er niks anders" of "hoe verhoud toestel xx van merk yy zich tov garmin"
Qua dataverwerking heb je een heleboel keuze, maar het grootste gedeelte zit of op strava, of blijft exclusief bij het platform van het merk (garmin connect / polar flow) juist daarom is het eigenlijk onmisbaar.
Anyway ik wilde even m'n ei kwijt, ik vind het prima dat we het even aankijken nu met het voorstel van hierboven. En zoals altijd bedankt voor het meedenken en bijsturen.

En lees de TS-en eens in je eigen topics dan.CLB schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
En lees de TS eens daar, die maken mensen immers niet voor niets...

Staan er blijkbaar niet voor niets.

Daar staat niets over het niet mogen linken naar GMS sideloadmogelijkheden, of ik lees er gigantisch overheen.
In het HMS topic schrijf je dat Huawei vanwege sancties geen GMS mag leveren/gebruiken op hun toestellen bij uitlevering.
En dat is alom bekend, alleen bepalen zowel Google als Huawei niet wat ik met mijn toestel doe.
Wil ik dus GMS sideloaden, met alle spyware van Google erbij, dan is dat niet illegaal, net zo min als een custom-rom zou dat mogelijk zijn.
En ook de gelinkte apk's/methodes zijn imo niet illegaal. Ik betaal immers met mijn gegevens aan Google.
Ik zou zelfs volgend jaar een verboden chipset kunnen implanteren als het me al die moeite waard is, ook niet illegaal.
Als Huawei het doet en verkoopt wel.
En in het HMS topic staat onderaan dat linken naar apk`s verboden is.
Bij het Ervaringen topic staat dat niet.
En laat nu die link naar apk`s (als we zo streng zijn kan je die ook uit mijn gelinkte YT tutorial halen) blijven staan waar dat verboden is, en wordt het weggemod waar er niets over gezegd wordt.

Of je bent consequent, of je laat het toe.
En mag het niet, zoals uitgelegd wordt door @RoD en @13art, dan is het wel zo eerlijk om gebruikers van de P40/lite/pro/pro+/mate met schreeuwende dikke rode letters naar een andere website te verwijzen waar wel normaal over legale zaken gesproken mag worden.

Dan hebben deze topics hier imo geen enkele toegevoegde waarde voor de lezers/gebruikers, zowel om ze te lezen als om daar tijd en energie in te steken om anderen te helpen.
(edit; In de HMS TS staat inderdaad, net als onderaan , niet linken naar apk`s, dat is dus het topic waar de link bleef staan.

[Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 14-08-2020 11:04]
In het P40 topic staat een link naar het HMS topic en in de TW staat dat er een apart HMS topic is om over HMS te praten/discussiëren en daar staat duidelijk in de TS:Teijgetje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
En lees de TS-en eens in je eigen topics dan.
Staan er blijkbaar niet voor niets.![]()
Daar staat niets over het niet mogen linken naar GMS sideloadmogelijkheden, of ik lees er gigantisch overheen.
In het HMS topic schrijf je dat Huawei vanwege sancties geen GMS mag leveren/gebruiken op hun toestellen bij uitlevering.
En dat is alom bekend, alleen bepalen zowel Google als Huawei niet wat ik met mijn toestel doe.
Wil ik dus GMS sideloaden, met alle spyware van Google erbij, dan is dat niet illegaal.
En ook de gelinkte apk's/methodes zijn imo niet illegaal. Ik betaal immers met mijn gegevens aan Google.
Ik zou zelfs volgend jaar een verboden chipset kunnen implanteren als het me al die moeite waard is, ook niet illegaal.
Als Huawei het doet en verkoopt wel.
En in het HMS topic staat onderaan dat linken naar apk`s verboden is.
Bij het Ervaringen topic staat dat niet.
En laat nu die link naar apk`s (als we zo streng zijn kan je die ook uit mijn gelinkte YT tutorial halen) blijven staan waar dat verboden is, en wordt het weggemod waar er niets over gezegd wordt.![]()
Of je bent consequent, of je laat het toe.
En mag het niet, zoals uitgelegd wordt door @RoD en @13art, dan is het wel zo eerlijk om gebruikers van de P40/lite/pro/pro+/mate met schreeuwende dikke rode letters naar een andere website te verwijzen waar wel normaal over legale zaken gesproken mag worden.
Dan hebben deze topics hier imo geen enkele toegevoegde waarde voor de lezers/gebruikers, zowel om ze te lezen als om daar tijd en energie in te steken om anderen te helpen.
Dat jij Google 'betaalt' met je gegevens geeft je natuurlijk niet automatisch recht om dan maar van alles (legaal en/of illegaal) te doen met je telefoon. Dat je het kan doen is weer wat anders.Wat het beste zou zijn is natuurlijk toegang tot de Play Store en de Google Mobile Services, maar officieel is dat (momenteel) niet mogelijk. Voor sommige toestellen in onderstaande lijst is het mogelijk om dit alsnog te installeren en werkend te krijgen. Dan zijn we echter op een punt aangekomen dat dit niet besproken dient te worden op Tweakers. Daarin zul je dus zelf je eigen weg moeten vinden.
Zo kan je in principe heel veel dingen in het leven recht praten.
Enjoy the silence
Maar discussieren over HMS is natuurlijk niet over GMS.
Die laatste alinea had ik geheel gemist.

Bij deze dus sorry voor het onbegrip.
Maar imo diskwalificeert deze gelijk beide topics qua objectiviteit, helemaal als je in gaat brengen dat er in het ene gelinkt wordt naar een andere en dat de regels van die andere dan automatisch gelden voor waar ze niet staan.
Of ik ben te naïef of copy/paste is te moeilijk om het gelijk duidelijk te maken.

Mijn advies is om in beide topics met dikke rode letters duidelijk te maken dat de discussie alleen over de versie uit de doos mag gaan en je verder niets aan de topics hebt gezien de meesten op zoek zijn naar GMS, en die dat dus zonder Tweakers prima aan het werk krijgen."
En je dus beter af bent bij een concurrerende website, want gezien het standpunt van Tweakers zou dus eigenlijk in beide topics veel strenger weggemod moeten worden daar en blijft er weinig nuttigs over.
Want zelfs Google verbied het gebruikers niet zover ik weet, er is alleen een (imo overtrokken) waarschuwing geweest dat sideloaden malware kan bevatten.
Maar apk`s scannen uit een aantal bonafide alternatieve appstores, met legitieme antivirusscanners, is prima mogelijk.
Tweakers is imo dus roomser dan Google hier in.

Het is misschien een beetje onoverzichtelijk, maar in mijn ogen toch de plek om de wildgroei aan toestellen te bundelen en te vergelijken.RoD schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
We proberen dat topic een beetje overzichtelijk te houden om het aantrekkelijk te houden voor andere gebruikers. Het is helaas nu een wat minder toegankelijk topic als je iets wilt weten over sporthorloges door het grote aantal onderwerpen en apparaten.
[...]
Als je een idee hebt voor een betere indeling die ook voor levensvatbare topics zorgt (moeten we bijvoorbeeld platformspecifieke topics maken? Voor Garmin, Polar, etc), dan horen we het graag
Als er al een splitsing zou moeten plaatsvinden, dan zie ik het eerder in een hardware/software gedeelte.
Eén plek om de hardware van de toestellen (inclusief firmware) te bespreken
Eén andere plek om de platforms erachter te bespreken, maar dit komt niet heel veel naar voren in het topic. Dus of het levensvatbaar is? Je zou strikt genomen dan ook de besprekingen in de andere topics: wielrennen, hardlopen en dergelijke samen met de fietscomputers en smartwatch topics ook iedere keer moeten verwijzen naar en praten over achterliggende platforms (zoals strava, ride with gps en connect / polar flow) in het topic zelf verbieden.
In mijn ogen zijn de vragen / discussies die strava gebruikers in het gps horloge topic ook anders dan die er gesteld worden in de sport topics. De groep in het horloge topic gaat meer over fouten en storingen terwijl het in de sport topics meer over toepassingen en features van de software gaat. Dus ik denk dat het samenvoegen niet veel toevoegd.
Ook het afsplitsen op merk is lastig, er zijn eigenlijk twee monster spelers apple en garmin, waarvan garmin de enige is die zich echt op sporters richt. Maar de rest is niet onbelangrijk, echter zo klein per merk dat er sporadisch vragen over komen. Het is niet voor niets dat het garmin topic hernoemt is naar het gps in het algemeen topic.
Eigenlijk moet er gewoon wat vaker een nieuw topic gemaakt worden, deel II / III whatever, er wordt redelijk frequent gepost. Heb je meteen een overzicht en update over wat oud is versus recent, maar dat is een hoop werk. En ik snap dat de TS door nieuwe gebruikers wel gelezen wordt, maar eenmaal als volger van een topic, kijk ik er persoonlijk niet veel (zelden tot nooit) naar. Toch is er heel veel veranderd sinds de tijd van de start van het topic.
Niet roomser dan de paus, Apps hebben copyright zoals hierboven al staat RoD in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons"Teijgetje schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:36:
@13art
Maar discussieren over HMS is natuurlijk niet over GMS.
Die laatste alinea had ik geheel gemist.![]()
Bij deze dus sorry voor het onbegrip.
Maar imo diskwalificeert deze gelijk beide topics qua objectiviteit, helemaal als je in gaat brengen dat er in het ene gelinkt wordt naar een andere en dat de regels van die andere dan automatisch gelden voor waar ze niet staan.
Of ik ben te naïef of copy/paste is te moeilijk om het gelijk duidelijk te maken.
Mijn advies is om in beide topics met dikke rode letters duidelijk te maken dat de discussie alleen over de versie uit de doos mag gaan en je verder niets aan de topics hebt gezien de meesten op zoek zijn naar GMS, en die dat dus zonder Tweakers prima aan het werk krijgen."
En je dus beter af bent bij een concurrerende website, want gezien het standpunt van Tweakers zou dus eigenlijk in beide topics veel strenger weggemod moeten worden daar en blijft er weinig nuttigs over.
Want zelfs Google verbied het gebruikers niet zover ik weet, er is alleen een (imo overtrokken) waarschuwing geweest dat sideloaden malware kan bevatten.
Maar apk`s scannen uit een aantal bonafide alternatieve appstores, met legitieme antivirusscanners, is prima mogelijk.
Tweakers is imo dus roomser dan Google hier in.
Vandaar dat we linken buiten de officiële playstore niet toestaan, want dan pleeg je (en als er een rekening / rechtzaak volgt dan ligt dat risico bij Tweakers) mogelijk inbreuk op copyright. Iedereen mag wat mij betreft sideloaden wat ze willen, geen probleem. Ze moeten dan alleen zelf even het juiste linkje opzoeken. We gaan niet alle geposte links hier controleren op mallware, copyright, etc.
Ik snap dat je een zwart / wit antwoord wilt, maar er is in dit geval een fors grijs gebied

Zie ook De regels voor dit forum
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
staat iphone/ipad hier buiten ATT ?(dit topic staat pin in att)
Zie telkens topic(s) mbt aankoopadvies in ios sectie.(blijven staan)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb een vraag, die ik niet kan plaatsen in een topic.(zie het niet)
Vraag: Is er een relatie tussen de processors en de versie van Android ?
Kan bv een kirin 930 android 9 of 10 aan, of is er een limiet .
mvg Hans
Je mag best een topic openen als je een vraag hebt. Daar is het forum nou juist voor. Dit is alleen niet het juiste topic en daarnaast verwachten we ook een beetje eigen initiatief. Begin dus even met de zoekmachine (er is hier wel het een en ander over te vinden)4thgo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:26:
Hey,
Ik heb een vraag, die ik niet kan plaatsen in een topic.(zie het niet)
Vraag: Is er een relatie tussen de processors en de versie van Android ?
Kan bv een kirin 930 android 9 of 10 aan, of is er een limiet .
mvg Hans
Dank voor je reactie ,ik had moeite met het vinden van de juiste topic, maar ik zal initiatief tonen en het uitzoeken.
mvg
Het is een beetje afhankelijk van de vraag, maar over het algemeen is het ook beter om een nieuw topic te starten, dan een bestaand topic te gebruiken.4thgo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:07:
Dank voor je reactie ,ik had moeite met het vinden van de juiste topic, maar ik zal initiatief tonen en het uitzoeken.
Dank voor je reactie,
De vraag staat hierboven en ik weer echt niet waar hem onder te brengen.. Zelfs op google krijg je geen passend antwoord.
mvg
Lees even door Het algemeen beleid #quickstart, zodat je weet wat er in een openingspost hoort te staan. En maak dan een topic aan in Android-smartphones.4thgo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:55:
rens-br,
Dank voor je reactie,
De vraag staat hierboven en ik weer echt niet waar hem onder te brengen.. Zelfs op google krijg je geen passend antwoord.
mvg
[Voor 100% gewijzigd door Glup op 27-03-2021 15:06. Reden: dubbel]
Hi, je zit nu in het feedback topic. Niet echt de juist plek voor deze vraagMarket_Watcher schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:28:
Ik ben van plan om een high-end smartphone te kopen. Welke phone heeft de beste camera kwaliteit? Is voor mij toch een van de belangrijkste aspecten, voor de rest voldoet elke telefoon in die prijsklasse aan mijn vereiste. Wil gewoon geen teleurstelling hebben betreft de fotokwaliteit voor zo'n hoge prijs.

Succes.
Enjoy the silence
Het blijft natuurlijk raar dat op een techsite je geen mods van Huawei mag bespreken of linken terwijl je wel voor alle andere apparaten topics kunt starten over custom roms of hoe een bootlocker te unlocken.
En dat moderators blijkbaar ook niet kunnen lezen, de hack is niet om Google services op een Huawei te krijgen, wat blijkbaar zwaar illegaal is volgens Tweakers, de *knip* is om Google Play te laten werken door dit te laten denken dat het met een P30 te maken heeft. Er wordt zelfs uitgelegd dat hoewel je dan eea wel simpel kan downloaden, eea in apps toch niet werkt omdat je Google maps nodig hebt, die weer Google services nodig heeft..
Ook log je in Google Play in met je eigen account om apps te kunnen downloaden, wellicht kan Tweakers uitleggen waarom je geen apps uit je eigen Play/Google account mag gebruiken op Huawei?
Als je zo streng wilt optreden moet je dan niet alle toestellen gelijk behandelen?
Dus ook even dit en dit grotendeels deleten, die toestellen kwamen immers niet zo uit de doos.
En wellicht zoeken jullie het ook even uit voor alle andere besturingssystemen en computers waar mods aan gedaan zijn die er niet op zaten toen het uit de doos kwam, dus er niet mee kwamen af fabriek?
Ik snap dat illegale software niet mag, of er naar verwezen mag.
Dit beleid is nu een beetje hypocriet, want je eigen telefoon modden is niet illegaal.
Of loopt Tweakers aan de hand van Amerika? En is Amerika`s wil wet?
Orion84: dit heeft niks te zoeken in Geachte Redactie. Bij deze dus verplaatst naar het relevant feedbacktopic binnen Mobile.
[Voor 5% gewijzigd door RoD op 13-04-2021 11:22]
De link naar die website haal ik daarom ook weg.
En ja, we zijn roomser dan de paus, maar dit is nou eenmaal het beleid dat we moeten voeren.
Welkom op Tweakers. Dit topic is alleen voor opmerkingen en reacties op moderatie of over het mobile gedeelte van dit forum. Je vraag mag je posten in een nieuw topic in het Aankoopadvies gedeelte. Succes.Yash100 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:08:
Voor alleen Ziggo Go, YouTube, Netflix in HD en divx film kijken ben ik op zoek naar een android tablet met HD scherm. Na onderzoek ben ik met mijn budget uitgekomen op de Huawei Mediapad M5 lite of de Lenovo Tab M10 FHD Plus 2 gen. Wat raden jullie aan??
Enjoy the silence
Er gaan nu allemaal mensen de discussie weer opnieuw aan over de performance, vaak zonder enige onderbouwing wat al een tijdje vrij vermoeiend en niets toevoegt.
i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x
Dank voor je feedback. Ik heb de post nog iets aangepast en de eerste zin verwijderd zodat het iets duidelijker is dat er ingegrepen is.Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:38:
Ik begrijp dat mijn opmerking verwijderd is en goed dat er iets gedaan is om de persoon boven mijn post erop te wijzen. Alleen zou ik daar ook wat meer actie in verwachten, daar ook de inhoud verwijderen.
Er gaan nu allemaal mensen de discussie weer opnieuw aan over de performance, vaak zonder enige onderbouwing wat al een tijdje vrij vermoeiend en niets toevoegt.
Ten tweede doen we met dit soort zaken ook altijd iets achter de schermen zodat, mocht een user vaker dit gedrag laten zien, we er aanvullende acties op kunnen zetten.
Enjoy the silence
Verder mag die niet groter zijn dan 35-40 mm (diameter) en als je dan gaat zoeken houdt daar het verhaal echt op.
Iemand (zinnige) suggesties?
Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ongetwijfeld, maar daar is dit topic niet de juiste plek voor.snah001 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:54:
Ben u al langere tijd op zoek naar een smartwatch zonder fitness stuff maar wel met meldingen van email, sms etc.
Verder mag die niet groter zijn dan 35-40 mm (diameter) en als je dan gaat zoeken houdt daar het verhaal echt op.
Iemand (zinnige) suggesties?

Ga even zelf aan de slag aan de hand van de Pricewatch en mocht je er niet uitkomen, maak dan een topic aan in Aankoopadvies Tablets en Telefoons.
Bedankt voor de tip.
Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Wat bedoel je met deze opmerking? Of hoort die eigenlijk in een ander topic thuis?Ferkem schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:38:
Toch zou het mooi zijn als deze wordt toegevoegd aangezien die wel echt frequently asked is
Geen verbetering, wat mij betreft.
[Voor 22% gewijzigd door choogen op 20-06-2022 11:50]
Achtergrond informatie hierover kan je terug vinden in het .plan: plan: Wijziging in forum Tablets en telefoons - Development-iteraties #233/234.choogen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:22:
Waarom is het aparte subforum voor non-iPhone en non-Android telefoons nu recentelijk opgegaan in het subforum getiteld Smartwatches, sporthorloges en overigen? Het gaat dan om telefoons als de PinePhone, Purism Librem, mini-Jolla, etc.
Geen verbetering, wat mij betreft.
Kortom. De nieuwe indeling sluit beter aan bij de wensen en voorkeuren van onze gebruikers.
[Voor 74% gewijzigd door 13art op 04-02-2023 10:32]Bad Pino 1976 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:47:
Gisterenavond telefoons binnen gekregen (voor de vrouw en ik) S23 + de ULTRA 1T, gelukkig niet hoeven te wachten tot 2 weken na de release
Vandaag de spigen tough armor casing (green metallic) [Afbeelding]
[Afbeelding]...
Ja ook heel erg mooi!
De oude note 10+ kan in de la als reserve...
Heel Snel....!!
En idd die nachtfotos zijn wel echt een stuk beter......
First impressions so far
[mbr]Volgende keer eerst de topicwaarschuwing lezen svp. Hoesje = accessoire en hoort daarom in het accessoire topic. Heb het bericht verplaatst. [/]
Jammer dat Moderator 13art zo bruusk ingrijpt hier!
Snapt 13art niet, dat buiten de 2 mooie dikke vette foto’s , de post meer is dan ‘de hoesjes’ , maar tevens ging over (1)de snelle levering, (2) welk toestel er mee wordt vervangen wordt en (3)wat de eerste ervaring is?
Ik vindt het dus heel verdedigbaar de post elders te plaatsen dan waar moderator 13art hem wil hebben.
O ja, als je dat opmerkt daaronder, dan wordt 'zoals het hoort', commentaar op moderatie (terecht) verbannen naar waar het hoort door moderator PaT, Of dat hier zou moeten zijn daar kan je over discussiëren.
Ik moet zeggen dat we lekker strak en snel modereren, vooral als het gaat om commentaar op het modereren zelf. De toon daarbij past precies bij de nieuwe weg die Tweakers ingeslagen is en waar eind vorig jaar een mooi artikel aan werd gewijd. Het moet vooral vriendelijker worden

Zie ook de topicwaarschuwing.
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.