Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Welkom in de Android smartphones en tablets kroeg. De plek om te praten over (Android) smartphones, tablets, smartwatches en andere accessoires.

Wat een kroeg!?
Binnen Android zijn er veel topics over legio onderwerpen, maar soms zijn er zaken die geen eigen topic waard zijn, maar wel interessant genoeg zijn om met elkaar te delen. Voor dat soort zaken is deze laagdrempelige kroeg bedoeld.

Mag ik dan ook vragen stellen hier :?
Mja, dat mag wel, maar het is geen helpdesk. Een vraagje tussen neus en lippen door is prima, maar maak voor uitgebreide vragen / onderwerpen gerust een eigen topic aan. Ook aankoopadvies hoort hier niet thuis, maak daarvoor een topic aan in Koopadvies en leveringen smartphones en tablets.

Gelden hier nog andere policies?
Hier geldt natuurlijk gewoon het De regels voor dit forum en https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/. Ook wordt er gewoon gemoddereerd, dus uitspattingen die niet door de beugel kunnen worden verwijderd. Ook Android vs. Apple willen we hier niet zien. Indien het e.e.a. zich tot een interessante discussie vormt, kunnen we deze alsnog afsplitsen naar een eigen topic.

Blijf in ieder geval fatsoenlijk tegen elkaar :)

Ik stoor me aan $user over $uitspraak. Wat nu :?
Gewoon een topicreport aanmaken Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif , dan kijkt een mod daar vanzelf naar. Ga niet zelf proberen de mod uit te hangen.

Als laatste nog dit:
Op verzoek van een aantal users is dit topic gestart. Dit is dus een pilot om te zien of er behoefte aan is. Mocht het geen succes zijn, dan zou het kunnen zijn dat we de pilot na verloop van tijd afsluiten.

Veel plezier en drink met mate(n)!

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 05:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

Super fijn dat we zo'n kroegje hebben! Veel om over te sparren zeg, zeker na CES.
Om even af te trappen, ik vond het idee van Xiaomi's modulaire lens heeft tof.

Waarom de vaste lens van camera's steeds groter maken? Dit is bij uitstek een onderdeel van een smartphone die modulair zou kunnen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:06:
Super fijn dat we zo'n kroegje hebben! Veel om over te sparren zeg, zeker na CES.
Om even af te trappen, ik vond het idee van Xiaomi's modulaire lens heeft tof.

Waarom de vaste lens van camera's steeds groter maken? Dit is bij uitstek een onderdeel van een smartphone die modulair zou kunnen denk ik
Ik denk dat dit soort innovaties vallen en staan bij de support van de devices. Motorola en LG hebben dit soort modules ook geprobeerd en uiteindelijk was er volgens mij weinig animo en zijn er ook maar een paar toestellen series uitgebracht met ondersteuning hiervoor, om daarna weer in een stille dood te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

rens-br schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat dit soort innovaties vallen en staan bij de support van de devices. Motorola en LG hebben dit soort modules ook geprobeerd en uiteindelijk was er volgens mij weinig animo en zijn er ook maar een paar toestellen series uitgebracht met ondersteuning hiervoor, om daarna weer in een stille dood te sterven.
Wat betdoel je support van de devices? Als in, hoeveel devices zo'n modulaire lens ondersteunen? Ja eens. Ik denk wel dat je bij een fabrikant veel verschillende toestel modellen een grotere kans hebt dat iets aanslaag. Stel dat Xiaomi zo'n lens aansluiting standaard maakt voor al haar nevenmerken Redmi, Poco, Note etc.
Dan kan het wel aanslaan.

Ze zouden aan mij wel een klant hebben. Mits het natuurlijk geen lens van 20k is dat vind ik absurd. Maar het principe van meer modulair (en het liefst gestandaardiseerd) toevoegen aan een smartphone van onderdelen die je niet dagelijks nodig hebt ben ik helemaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Wat betdoel je support van de devices? Als in, hoeveel devices zo'n modulaire lens ondersteunen? Ja eens.
Ja, precies dat. Bij de Moto waren het toen volgens mij twee generaties. Bij LG zelfs maar één.

Best zonde als je dan voor een paar 100 euro aan accessoires uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-07 09:53

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Knip, dit hoort in Aankoopadvies.

[ Voor 158% gewijzigd door 13art op 21-04-2025 13:02 ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 06:47
@Wereldreiziger daar heb je een goede functie voor in de pricewatch. Wat heb je daar al gevonden?

Betreffende de modules, ik had verwacht dat met de hoesjes net MagSafe of die nieuwe qi2 standaard met magneten in de telefoon wel een toevlucht zouden nemen. Ik vond het concept toentertijd bij de LG wel tof.

Ik denk dat vooral lenzen een waardevolle toevoeging zullen zijn en de camera grip. Andere attributen zie ik niet direct voor me. Zou wel mooi zijn als bijvoorbeeld een canon zoiets universeels zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Wereldreiziger schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:10:
Ik ben op zoek naar een nieuwe high-end Android-smartphone mét micro SD-kaartslot, maar loop via Google alleen vast in oude Reddit-threads waar smartphones van 3 tot 5 jaar geleden genoemd worden.
Zoals @soskes ook aangeeft heeft de Pricewatch een filter voor MicroSD support: categorie: Smartphones aan de hand daarvan zou je even een shortlist kunnen maken. Mocht je dan nog twijelen, maak dan even een topic aan in Koopadvies en leveringen smartphones en tablets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brielsefie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 11:32
Ik was verrast toen mijn man met zijn keuze kwam voor een nieuwe smartphone.

De "hammer blade V".
Ik surfte meteen naar tweakers.net en even opzoeken, maar niks???
Een europese fabrikant van smartphones, en niks erover op tweakers?

De smartphone valt eigenlijk heel goed mee.
Ziet er stevig en stijlvol uit, geen overdaad aan bloatware; een redelijk goeie camera.

Ik ben te weinig bezig met smartphones om een echt goeie "tweakers waardige" review te geven,
maar het enige minpuntje dat we tot nu toe gevonden hebben is dat je er geen hoesje voor kan krijgen.

Heeft er nog iemand ervaringen met de hammer GSMs? Een verklaring voor het (bijna) afwezig zijn van hammer op het forum en de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de Nothing Phone 3. Ik heb net de 3(a) en kan er eigenlijk prima mee leven.
Het scherm is niet het beste naar mijn idee en de cameras voldoen voor mij niet maar dat laatste ligt aan mijzelf.

Daarnaast had ik hoge verwachtingen van de Pixel 10 maar dat kan ik ook wel laten varen (had gehoopt op een eigen ontwikkelde chipset).

Ik wil rond September gaan kijken om toch weer naar een betere camera en scherm te gaan kijken voor de telefoon dus hoop dat we in September nog wat nieuws zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb voor de gein eens een oude Microsoft Lumia 950 weer opgestart. Ik was aangenaam verrast met hoe soepel en fris ik de UI en ervaring vond. Stiekem toch wel jammer dat er alleen keuze is tussen Android en IOS. Ik had graag willen zien welke kant Micrsosoft op kon met o.a. Continuüm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:40
Ik vind het een gemiste kans dat OnePlus de aangekondigde 13S niet in Europa uitbrengt. Mooi compact high end toestel met grote 5850 mAh batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:40:
Ik vind het een gemiste kans dat OnePlus de aangekondigde 13S niet in Europa uitbrengt. Mooi compact high end toestel met grote 5850 mAh batterij.
Ben ik het ook volledig mee eens. Ben echt super tevreden met de maat van mijn Xiaomi 15, maar was fijn geweest als er nog een aantal andere compacte toestellen waren.

Als werk telefoon mij een CMF Pro 2 aangeschaft, maar vind het echt wel een tikkel te groot.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik vind de 13T interessanter. Dit is wel een telefoon die ik nog zou kunnen importeren. Al ligt dat ook aan wat men met de OP 14 zal gaan doen.

De prijs voor een import 13T is echter wel behoorlijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:05
Ik kan eigenlijk geen Android apps topic vinden dus begin ik hier maar in de kroeg....

Ik heb een glimmende nieuwe Motorola 50 Edge Neo die kwam met Android 14 en inmiddels 15 heeft ontvangen.

Nu wil ik daar JuiceSSH opzetten, gaat niet - incompatible. APK opgedoken en geinstalleerd: SSH naar Raspi werkt maar Telnet naar een externe site werkt niet, geeft wel verbinding maar geen data (echo off oid). Zelfde JuiceSSH 3.2.2 op oude telefoon (Moto G84, Android 14) , zelfde instellingen: geen probleem.

Ik heb nog wat andere Telnet/SSH clients geprobeerd, zelfde probleem.

Herkent iemand dit of is er een "beter" topic/forum om deze vraag te stellen. Meteen daarbij: Wat is "de beste" telnet/SSH (beide protocollen) client in 2025 voor Android? JuiceSSH deed het uitstekend maar ja - wat niet gaat, gaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:05
Ractie op mijn eigen vraag hierboven: Hoewel ik het liefste weer JuiceSSH zou willen hebben blijkt "vandaag" Termius te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:51
soskes schreef op zondag 8 juni 2025 @ 04:26:
Ik vind de 13T interessanter. Dit is wel een telefoon die ik nog zou kunnen importeren. Al ligt dat ook aan wat men met de OP 14 zal gaan doen.

De prijs voor een import 13T is echter wel behoorlijk interessant.
Er komt geen OnePlus 14. De 14 wordt overgeslagen vanwege de "4" in 14. Het Chinese woord voor 4 lijkt heel veel op het Chinese woord voor dood. De Chinese 4 wordt daarom zo veel mogelijk vermeden.

Hopelijk komt er een Oneplus 15T, de opvolger van de 13T, maar dan wel een Europese of Global variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
codegro schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:22:
[...]

Er komt geen OnePlus 14. De 14 wordt overgeslagen vanwege de "4" in 14. Het Chinese woord voor 4 lijkt heel veel op het Chinese woord voor dood. De Chinese 4 wordt daarom zo veel mogelijk vermeden.

Hopelijk komt er een Oneplus 15T, de opvolger van de 13T, maar dan wel een Europese of Global variant.
Ik las het ook. Wel interessant dat bijvoorbeeld Xiaomi dan wel gewoon de 14 heeft genoemd. Dacht inderdaad dat het puur de 4 was. Maar goed, we wachten af. Ik hoop eerder dat ze de specs van de S variant volgen voor de Europese markt. Een 13T of 15 T is in mijn ogen minder interessant als je in de Chinese markt een beter product neer zet.
Pagina: 1