Nadat mijn game headset overleden is (kabelbreuk na veelvuldig in/uit laptop tas pakken en oprollen) ben ik opzoek naar een fatsoenlijke bluetooth headset, vooral voor op mijn werk.
Mijn budget is zo rond de €125, maar omdat ik hem toch snel minimaal 5u/dag op heb is daar nog wel wat marge.
Wat ik dus zoek is een bluetooth koptelefoon met bij voorkeur noise cancelling. Inmiddels heb ik van wat collega's hun koptelefoon kunnen proberen maar ben nog niet helemaal overtuigd. Kunnen jullie wat tips geven?
Ik heb een Plantronics Backbeat Pro 2 gebruikt. Dat geluid was echt bijzonder goed en het voelde als een heel degelijk apparaat maar ook vrij zwaar. Prijs is nog overheen te komen (ook al is het boven budget). Helaas merkte ik ook dat deze wat veel op mijn oren knelde, wellicht kwam dat doordat ik brildragend ben?
Ook heb ik een Sony WH-CH500N geprobeerd, die eigenlijk een stuk lichter aan voelde. Naast de kwaliteit van het geluid vond ik de NC beduidend minder. De Plantronics werkte een stuk beter.
Kan iemand me misschien vertellen hoe een AKG, Sennheiser 4.50 BNC of Audio Technica zich hier tot verhouden?
Ik zie ook redelijk wat JBL, maar weet niet wat ik daar nu van moet vinden, ik lees bijv. vaker dat deze snel gaan zweten.
Voorkeur is overigens voor Over Ear, omdat daarmee niet mijn bril tussen de oor en hoofd worden gedrukt.
Een andere collega van me had overigens een Jabra Move, maar die had geen NC. Hoewel het on ear is zat die wel lekker.
Voor thuis wil ik hem in mindere mate gebruimen, wanneer de vrouw lastig is bijv.
Zucht, zo veel keuzes