Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:34:
@
Help!!!! Er is ook nog een redelijke kans dat je ervaring verbetert door af te stappen van de ZxR. Interne geluidskaarten hebben bijvoorbeeld met enige regelmaat een behoorlijke hoge 'output impedance'. Dat kan van invloed zijn op de respons van koptelefoons met een lage impedantie.
Interessant.
In de software kan ik schakelen tussen normal gain (32-300ohm) en high gain (600ohm) en heb dat op normal staan. Zou best kunnen dat de daadwerkelijke output aan de hoge kant is voor de koptelefoon die ik gebruik.
Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk erg tevreden ben met de functionaliteit van de ZXR.
Op de kaart zelf heb ik aangesloten:
- een active speakerset:
pricewatch: Audioengine A5+ Wit
- de ZXR ACM module. Basically een volume controlknop waarop je een headphone en microphone kunt aansluiten. Wat ik ook gedaan heb.
Daarnaast vind ik het ook wel makkelijk dat ik de software makkelijk tussen speakers en headset kan schakelen en een beetje met de EQ kan spelen. Daarnaast heeft de ZXR best relatief gezien best redelijk "high end" componenenten etc.
Op termijn ben ik op termijn op zich best geinteresseerd in een andere oplossing echter dan moet dat:
- betere resultaten opleveren
- niet teveel deskspace innemen
- vergelijkbare aansluitfunctionaliteit hebben. Headphone + microphone + active speakerset.
Behalve dat het geld kost, lijkt het me behoorlijk wat uitzoekwerk en zie ik daar wat tegenop want ik heb eigenlijk nul verstand van amps / dacs etc....
[
Voor 3% gewijzigd door
Help!!!! op 15-05-2019 10:30
]