Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-09 15:10
Ossi schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:48:
[...]

Neemt niet weg dat die oordopjes irritant voelen aan je oren. Verschilt misschien van persoon tot persoon, maar ik hou er niet van.
;) klopt thuis draag ik het liefst open koptelefoon maar die kan je weer niet in overeenstemming gebruiken

Maar nu ga ik weer ontopic iemand ervaring met ldac of aptx HD hoe aanzetten in Android 9.0 ik heb een Fiio btr3 maar in developer opties als ik hem selecteer springt ie gelijk weer terug naar aptx :(

• Zenophy
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13-05 21:27
Edit: verkeerde topic, excuus

Zenophy wijzigde deze reactie 11-05-2019 20:23 (88%)
Reden: Verkeerde topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb momenteel een Sennheiser PC 363 headset die ik aangesloten heb op een Soundblaster ZXR interne geluidskaart. (Ik gebruik de meegeleverde USB sennheiser 7.1 virtual sound dongle dus niet).

Ik gebruik hem vooral voor games (Battlefield, GTA etc) maar ook wel om af en toe muziek te luisteren. En vind het een prima headset met goede pasvorm (ovale schelpen) en ook de microfoon is prima. Ik neig dus weer naar Sennheiser. :P

Toch zou het geluid nog wel wat beter moeten kunnen lijkt me. Vooral ook nog beter de vijand kunnen horen zeg maar. Dus zit ik nu te denken aan een meer audiofiele (open) headphone en aparte microfoon (Antillion ModMic 5.0). Het geheel blijft wel rechtstreeks aangesloten op de ZXR.

Shortlist is:
Sennheiser HD 598 (Lijkt alleen niet meer te koop.)
Sennheiser HD 599

of eventueel:
Beyerdynamic DT 990 (echter begrijp dat deze redelijk scherpe highs/trebles heeft wat we me afschrikt. Wil niet teveel aan de EQ moeten draaien.)

Bovenstaande zijn de 32-50ohm versies.

Nu vraag ik me alleen af of ik met bijv een HD599 veel opschiet tov de 363. Iemand die hier wat over durft te zeggen. :?

Help!!!! wijzigde deze reactie 13-05-2019 16:32 (4%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 18:00

MazeWing

passionate & cynical

@Da_maniaC Ik kan je de Philips Fidelio X2 van harte aanraden. Je kan 'm vast wel ergens op de kop slaan voor niet al te veel (heb de mijne 2e hands gekocht).

Ik kwam af van een HD595 en stoorde me aan het gebrek aan laag. Ook verschillende DT770's gehad (de 32 en 250 Ohm versie) en alhoewel het qua geluid beter was, was de bass nog steeds maar matig.
De Fidelio is wat dat betreft echt een verademing en meer dan geschikt voor jouw soort muziek.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik gebruik de Sony Sony WH-1000XM3 nu een week. Dit bevalt er goed.

2 zaken bevallen minder:
1) Toch nog wel regelmatig warme oren
2) Ik mis bluetooth multi-pair zodat ik met meerdere apparaten kan pairen.

Ik heb ook de Bose QuietComfort 35 II geprobeerd.
Deze zou beide kunnen oplossen.
Ik liep echter tegen het bluetooth-bereik aan van deze headset.
1 Kamer verder was dit signaal al weg.
Dit is geen onbekend probleem : https://community.bose.co...Range-HORRIBLE/td-p/85144

Iemand die weet of dit bluetooth probleem op te lossen is?
Of is er misschien een goed alternatief met behoud van kwaliteit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:38
Er zijn simpele work arounds voor:

- Power knop ingedrukt houden en verbinden met andere device
- Op device waar je nu mee bent gepaired BT uitzetten en op nieuw device BT aan (er van uitgaande dat je daar al een keer mee gepaired bent)

In beide gevallen kost het 5 seconden extra ongeveer

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
winwiz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:46:

- Op device waar je nu mee bent gepaired BT uitzetten en op nieuw device BT aan (er van uitgaande dat je daar al een keer mee gepaired bent)

Toch zou ik een grote voorkeur hebben om met meerdere apparaten te kunnen verbinden (laptop en smartphone).
De Bose komt het dichtst in de buurt, maar de bluetooth-bereik is slecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04:23
pitchdown schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Toch zou ik een grote voorkeur hebben om met meerdere apparaten te kunnen verbinden (laptop en smartphone).
De Bose komt het dichtst in de buurt, maar de bluetooth-bereik is slecht.
Volgens onze vrienden van rtings valt dat nog wel mee. Al hangt het natuurlijk af van wat je ermee wilt gaan doen of dit voldoende is :)

Bose:
Obstructed Range: 41 ft
Line of Sight Range: 122 ft

Sony:
Obstructed Range: 53 ft
Line of Sight Range: 185 ft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-09 07:13
winwiz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:46:

Laten we eerlijk zijn. Dat is natuurlijk een waardeloze oplossing (niet je suggestie bedoel ik dan, maar de waardeloze implementatie van Sony).

Ik heb de MX2 gehad en is voor mij de reden geweest om hem weg te doen. Ben ik boven of op zolder met de headphone en iPad, is hij nog geconnect met mijn iPhone die helemaal beneden ligt. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05:38
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Laten we eerlijk zijn. Dat is natuurlijk een waardeloze oplossing (niet je suggestie bedoel ik dan, maar de waardeloze implementatie van Sony).

Ik heb de MX2 gehad en is voor mij de reden geweest om hem weg te doen. Ben ik boven of op zolder met de headphone en iPad, is hij nog geconnect met mijn iPhone die helemaal beneden ligt. :(
Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs maar voor mij was het geen dealbreaker. In jouw geval had ik de powerknop een paar seconden ingedrukt, komt in pairmode, en koppel hem aan de iPad... altijd sneller dan op en neer lopen ;)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02:43
Help!!!! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:40:
Heb momenteel een Sennheiser PC 363 headset die ik aangesloten heb op een Soundblaster ZXR interne geluidskaart. (Ik gebruik de meegeleverde USB sennheiser 7.1 virtual sound dongle dus niet).

Ik gebruik hem vooral voor games (Battlefield, GTA etc) maar ook wel om af en toe muziek te luisteren. En vind het een prima headset met goede pasvorm (ovale schelpen) en ook de microfoon is prima. Ik neig dus weer naar Sennheiser. :P

Toch zou het geluid nog wel wat beter moeten kunnen lijkt me. Vooral ook nog beter de vijand kunnen horen zeg maar. Dus zit ik nu te denken aan een meer audiofiele (open) headphone en aparte microfoon (Antillion ModMic 5.0). Het geheel blijft wel rechtstreeks aangesloten op de ZXR.

Shortlist is:
Sennheiser HD 598 (Lijkt alleen niet meer te koop.)
Sennheiser HD 599

of eventueel:
Beyerdynamic DT 990 (echter begrijp dat deze redelijk scherpe highs/trebles heeft wat we me afschrikt. Wil niet teveel aan de EQ moeten draaien.)

Bovenstaande zijn de 32-50ohm versies.

Nu vraag ik me alleen af of ik met bijv een HD599 veel opschiet tov de 363. Iemand die hier wat over durft te zeggen. :?
DT990 is prima, niks geen problemen met de hoge tonen. Betreft wel de 250 Ohm versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 16:59
Sinds kort mijn koptelefoon bezit een flinke upgrade gegeven. Luister mijn vinyl nu af via een Audze lcd-XC.
Een heerlijk ruimtelijke koptelefoon met een goede volle bas zonder te over-heersen. Deze staat aangesloten op een Metrum Acoustic Aurix koptelefoon versterker. Het is nog meer genieten van de muziek 👍

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:10

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

@Help!!!! Er is ook nog een redelijke kans dat je ervaring verbetert door af te stappen van de ZxR. Interne geluidskaarten hebben bijvoorbeeld met enige regelmaat een behoorlijke hoge 'output impedance'. Dat kan van invloed zijn op de respons van koptelefoons met een lage impedantie.

@oldsmelly De vervormingscijfers van de Aurix lijken me nou niet direct fantastisch... :P

Woutoud wijzigde deze reactie 14-05-2019 20:38 (14%)

Woutoud.com

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-09 07:13
winwiz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:29:
[...]

In jouw geval had ik de powerknop een paar seconden ingedrukt, komt in pairmode, en koppel hem aan de iPad... altijd sneller dan op en neer lopen ;)
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar kreeg dat niet werkend. Hij bleef verbinding maken met de eerdere koppeling.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Woutoud schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:34:
@Help!!!! Er is ook nog een redelijke kans dat je ervaring verbetert door af te stappen van de ZxR. Interne geluidskaarten hebben bijvoorbeeld met enige regelmaat een behoorlijke hoge 'output impedance'. Dat kan van invloed zijn op de respons van koptelefoons met een lage impedantie.
Interessant. :)

In de software kan ik schakelen tussen normal gain (32-300ohm) en high gain (600ohm) en heb dat op normal staan. Zou best kunnen dat de daadwerkelijke output aan de hoge kant is voor de koptelefoon die ik gebruik.

Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk erg tevreden ben met de functionaliteit van de ZXR.

Op de kaart zelf heb ik aangesloten:
- een active speakerset: pricewatch: Audioengine A5+ Wit
- de ZXR ACM module. Basically een volume controlknop waarop je een headphone en microphone kunt aansluiten. Wat ik ook gedaan heb. :)

Daarnaast vind ik het ook wel makkelijk dat ik de software makkelijk tussen speakers en headset kan schakelen en een beetje met de EQ kan spelen. Daarnaast heeft de ZXR best relatief gezien best redelijk "high end" componenenten etc.

Op termijn ben ik op termijn op zich best geinteresseerd in een andere oplossing echter dan moet dat:
- betere resultaten opleveren
- niet teveel deskspace innemen
- vergelijkbare aansluitfunctionaliteit hebben. Headphone + microphone + active speakerset.

Behalve dat het geld kost, lijkt het me behoorlijk wat uitzoekwerk en zie ik daar wat tegenop want ik heb eigenlijk nul verstand van amps / dacs etc.... :P

Help!!!! wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:30 (3%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
https://www.bcc.nl/beeld-...n-wh1000xm3b-zwart/252983

Goeie deal, koptelefoon toch maar besteld. Ben erg benieuwd.

• Crxtreem
  • Laatst online: 22:00
WTF! Ik heb gister mijn koptelefoon binnen gekregen maar toen was de prijs bij een andere webshop nog 359euro !! |:( |:( |:(

• Euler212
  • Registratie: juni 2014
  • Niet online
Crxtreem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:26:
[...]

WTF! Ik heb gister mijn koptelefoon binnen gekregen maar toen was de prijs bij een andere webshop nog 359euro !! |:( |:( |:(
Mailtje sturen naar klantenservice, kijken of ze willen matchen, anders wet koop op afstand en terugsturen.

• Crxtreem
  • Laatst online: 22:00
Euler212 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:27:
[...]

Mailtje sturen naar klantenservice, kijken of ze willen matchen, anders wet koop op afstand en terugsturen.
Ik heb ze gemaild, even afwachten.
Maar ik ben bang dat ze een gat van 110 euro niet zo maar dichten.

Edit:

Mail gehad van de webshop en ze hanteren vaste prijzen.
Dus gaan niet mee in prijsverlagingen.
Dus retour aangemaakt.

Nu hopen dat ik er nog 1 bij bcc kan halen voor die prijs.

Crxtreem wijzigde deze reactie 16-05-2019 13:09 (22%)

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Crxtreem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Ik heb ze gemaild, even afwachten.
Maar ik ben bang dat ze een gat van 110 euro niet zo maar dichten.

Edit:

Mail gehad van de webshop en ze hanteren vaste prijzen.
Dus gaan niet mee in prijsverlagingen.
Dus retour aangemaakt.

Mediamarkt heeft de prijs ook verlaagd. Dus als de BCC hem niet meer heeft liggen kan je ook daarnaartoe.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
j-phone schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:45:
[...]

Mediamarkt heeft de prijs ook verlaagd. Dus als de BCC hem niet meer heeft liggen kan je ook daarnaartoe.
Het is sector breed, behalve bij Coolblue.

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-09 08:58

SD5k

>4&X

Net een Sennheiser PXC550 aangeschaft (voor €180) omdat ik de Sony te duur vond, alsnog een goede deal maar het zet me wel aan het twijfelen.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:17

Exirion

Gadgetfetisjist

SD5k schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:12:
Net een Sennheiser PXC550 aangeschaft (voor €180) omdat ik de Sony te duur vond, alsnog een goede deal maar het zet me wel aan het twijfelen.
Waar voor 180? Want dat is wel een werelddeal. Ik heb er eentje nieuw op Marktplaats zien staan voor die prijs, dus misschien heb jij die wel :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• j-phone
  • Nu online
Raindeer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Het is sector breed, behalve bij Coolblue.
Ja, nu wel. Vanmiddag was het alleen BCC en de MM.

Ik zie dat CB nog steeds niet meegaat in de verlaging op dit moment.

Afijn, heb hem net besteld. Dit is een mooie prijs :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• SD5k

SD5k

>4&X

Exirion schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:35:
[...]

Waar voor 180? Want dat is wel een werelddeal. Ik heb er eentje nieuw op Marktplaats zien staan voor die prijs, dus misschien heb jij die wel :+
Van Marktplaats inderdaad, nieuw in de verpakking. :) Bevalt verder prima hoor, maar hij past maar net op m'n hoofd. Vooral gekocht om met de ANC muziek op een laag volume te spelen ivm tinnitus.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:23
SD5k schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Van Marktplaats inderdaad, nieuw in de verpakking. :) Bevalt verder prima hoor, maar hij past maar net op m'n hoofd. Vooral gekocht om met de ANC muziek op een laag volume te spelen ivm tinnitus.
ANC heeft toch geen nut bij tinnitus?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Seroczynski schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:50:
[...]

Nou..

Ik weet niet of ik een tinnitus-slachtoffer ben, maar ik gebruik ANC vooral om op een lager geluidssterkteniveau te luisteren naar mijn muziekjes.

En soms gebruik ik ANC om het breinverwekend geneuzel van mijn medereizigers te onderdrukken tot een negeerbaar niveau.

TL;DR: Soms luister ik naar de stilte. (van ANC)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:14:
@Da_maniaC Ik kan je de Philips Fidelio X2 van harte aanraden. Je kan 'm vast wel ergens op de kop slaan voor niet al te veel (heb de mijne 2e hands gekocht).
Ik kwam af van een HD595 en stoorde me aan het gebrek aan laag. Ook verschillende DT770's gehad (de 32 en 250 Ohm versie) en alhoewel het qua geluid beter was, was de bass nog steeds maar matig.
De Fidelio is wat dat betreft echt een verademing en meer dan geschikt voor jouw soort muziek.
De Philips X2 is nog op Amazon.com te koop voor "slechts" €220,17
Dat bedrag is inclusief "AmazonGlobal Priority Shipping" waarmee meteen alle invoer- en verzendkosten en btw voor je worden afgetikt.

Ja ik weet het, de X2 is ooit voor minder te koop geweest. ;)
Maar ook voor dit bedrag nog steeds een moeilijk te kloppen hoofdtelefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Seroczynski schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:50:
ANC verhelpt tinnitus uiteraard niet, maar het helpt naar mijn idee wel om verdere schade te voorkomen door je audio op een lager geluidsniveau te luisteren. Daarnaast zijn langere vluchten voor mij ook geen pretje, na mijn laatste vlucht naar Azië is mijn tinnitus merkbaar verergerd, ondanks het gebruik van oordoppen. Dus volgende keer ga ik testen hoe het met ANC bevalt, eventueel nog in combinatie met oordoppen.

Wat burne ook al zegt dus.. :)
burne schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:48:
Nou..

Ik weet niet of ik een tinnitus-slachtoffer ben, maar ik gebruik ANC vooral om op een lager geluidssterkteniveau te luisteren naar mijn muziekjes.

En soms gebruik ik ANC om het breinverwekend geneuzel van mijn medereizigers te onderdrukken tot een negeerbaar niveau.

TL;DR: Soms luister ik naar de stilte. (van ANC)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Bhagavad schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 04:41:
[...]

De Philips X2 is nog op Amazon.com te koop voor "slechts" €220,17
Dat bedrag is inclusief "AmazonGlobal Priority Shipping" waarmee meteen alle invoer- en verzendkosten en btw voor je worden afgetikt.

Ja ik weet het, de X2 is ooit voor minder te koop geweest. ;)
Maar ook voor dit bedrag nog steeds een moeilijk te kloppen hoofdtelefoon.
Behalve dan door de Hifiman HE-400i die te vinden is voor $179,- :P

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Crxtreem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:35:
[...]

En anders kan https://www.expert.nl/sony-wh-1000xm3-zwart nog leveren voor dezelfde prijs.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik de sony wh-1000xm3.
Ik wil binnen de bluetooth-instellingen ldac aanzetten.
Dit is echter greyed out , met daarachter de melding : dubbele audio in gebruik.

Iemand weet hoe ik dit kan/moet oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bhagavad
  • Niet online
Woutoud schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Best grappig dat je nu precies de hoofdtelefoon noemt die ik op had voor ik de X2 weer een kans gaf.... ;)
De X2 is een hele andere hoofdtelefoon dan deze Hifiman en in die zin niet zo goed met elkaar gelijk te schakelen.

In een ander audiotopic werd deze week een nogal bass-heavy nummer genoemd (Bassotronics - Bass, I Love You) waar de speakers duidelijk van over hun nek gingen.
Ik zocht het mij onbekende nummer op terwijl ik de Hifiman HE4xx op het hoofd had en vond het zeker een opvallend strakke baslijn hebben, maar niets dat apparatuur dreigde op te blazen.

Dat werd anders toen ik de X2 eens pakte en het basgeweld pas echt loskwam, waarbij ook het hoog aangenaam sprakelend aanwezig bleef.
Ben geen bashead, maar hier wist de X2 wel raad mee. :)
Met zo'n nummer hoor je dat de X2 wat beter uit de voeten kan met zulke grote contrasten.

Met de Senn HD-6xx en de Beyer DT880 mijn vier favoriete hoofdtelefoons. _/-\o_
Allemaal anders en briljant in hun klasse, kiezen blijft moeilijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

De X2 heb ik altijd groffer gevonden en de Hifiman muzikaler. Vooral in de hoge tonen wordt de X2 sneller scherp en ongenuanceerd. Los daarvan is het zeker een lekkere koptelefoon als ze zin hebt op je hoofd te bewegen. :)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

pitchdown schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:46:
Ik gebruik de sony wh-1000xm3.
Ik wil binnen de bluetooth-instellingen ldac aanzetten.
Dit is echter greyed out , met daarachter de melding : dubbele audio in gebruik.

Iemand weet hoe ik dit kan/moet oplossen?
Niet zonder informatie over telefoon/mp3 spelers, dwz wat gebruik je om contact te maken met de XM3?

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:47
Gisteren dan toch maar overstag gegaan en voor de Sony wh-1000xm3 gegaan. Helemaal vanwege de geweldige prijs van de mediamarkt. Iedereen heeft het over de geweldige geluidskwaliteit maar na een aantal uren gebruik kom ik toch echt tot de conclusie dat hij veel te overheersend is in de Bass. Vergeleken met de Bose QC35ii helemaal want die klinkt een stuk natuurlijker.

Gelukkig na wat spelen met de settings heb ik met de preset “levendig” een goede balans kunnen vinden. Dus mochten er meer van jullie zijn die mijn mening delen, zet hem dan eens op levendig en de Bass gaat een stuk meer naar de achtergrond maar verdwijnt zeer zeker niet. Als ik nu naar rock of hiphop luister het klinkt prima, nog steeds lekker bass maar niet meer zo overheersend. 😁😇

Ook als je de noise canceling uitzet of ambient sound aanzet.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:17

rolandos582

Gaming addict x)

Ik gebruik nu mijn nieuwe DT660S maar ik vraag me af wat jullie op PC gebruiken,

Gebruiken jullie nog dolby atmos / equalizers? En merken jullie hier verschil door? Welke equalizer raden jullie aan?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rolandos582 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:58:
Ik gebruik nu mijn nieuwe DT660S maar ik vraag me af wat jullie op PC gebruiken,

Gebruiken jullie nog dolby atmos / equalizers? En merken jullie hier verschil door? Welke equalizer raden jullie aan?
Ben je ontevreden over de DT660S? Welk defect probeer je te fixen? Als hij nieuw is kun je hem misschien beter terugbrengen en een hoofdtelefoon kopen die je wel goed vindt. Dan heb je geen equalizer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-09 19:01
cypress3d schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:22:
Gisteren dan toch maar overstag gegaan en voor de Sony wh-1000xm3 gegaan. Helemaal vanwege de geweldige prijs van de mediamarkt. Iedereen heeft het over de geweldige geluidskwaliteit maar na een aantal uren gebruik kom ik toch echt tot de conclusie dat hij veel te overheersend is in de Bass. Vergeleken met de Bose QC35ii helemaal want die klinkt een stuk natuurlijker.

Gelukkig na wat spelen met de settings heb ik met de preset “levendig” een goede balans kunnen vinden. Dus mochten er meer van jullie zijn die mijn mening delen, zet hem dan eens op levendig en de Bass gaat een stuk meer naar de achtergrond maar verdwijnt zeer zeker niet. Als ik nu naar rock of hiphop luister het klinkt prima, nog steeds lekker bass maar niet meer zo overheersend. 😁😇

Ik ben wel benieuwd naar je settings! :)

Ander vraagje aan de rest hier: weet iemand tot wanneer de sony mx3 voor 250 te krijgen is? Bij expert lijkt tm vandaag te zijn? (Vraag me af of ik vandaag de knoop moet doorhakken...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
cypress3d schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:22:

wat voor koptelefoon had je hiervoor dan? Want de doelgroep van dit soort koptelefoons zijn niet echt audiofielen O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik vind de bas van de 1000XM3 inderdaad ook wel wat heftig, maar ter afwisseling van de rest is het best leuk. :D

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noodel1988
  • Laatst online: 22:40
Woutoud schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:49:
Ik vind de bas van de 1000XM3 inderdaad ook wel wat heftig, maar ter afwisseling van de rest is het best leuk. :D
Ik vind de bass best meevallen... Ik heb geen enkele update of app geïnstalleerd.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik vergelijk 'm in dit geval met de Sennheiser HD 650, Hifiman HE-4XX en Meze 99 Noir. Daarbij heeft van die drie de Meze de meeste bas, maar de 1000XM3 echt duidelijk meer.

Woutoud.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

De XM3 heeft inderdaad een eigen sound signature, dat komt in elke review naar voren. Het is zeker niet neutraal.

Je kunt met de app inderdaad aan de slag om het aan te passen, maar dan ga je wel terug naar SBC voor de kwaliteit. Ik heb alles op LDAC staan en dat wil ik graag zo houden (en voor mijn muziek is het goed te doen) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amdwarrior schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:10:
[...]
wat voor koptelefoon had je hiervoor dan? Want de doelgroep van dit soort koptelefoons zijn niet echt audiofielen O-)
Het is toch het beste wat de reizende audiofiel kan kopen. Ken jij betere koptelefoons met ANC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
downtime schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Het is toch het beste wat de reizende audiofiel kan kopen. Ken jij betere koptelefoons met ANC?
Die kopen geen ANC koptelefoons eerder richting gesloten oordopjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Want ze zijn allemaal over één kam te scheren? Geen idee wat je onder audiofiel schaart hoor. Maar ik luister nu via een S.M.S.L. SU-8 en Massdrop THX AAA 789 naar een Sennheiser HD 6XX met custom balanced kabel en Dekoni elite hybrid earpads. Toch heb ik ook een ANC koptelefoon! :P

Woutoud.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 18:25

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gambieter schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:15:
De XM3 heeft inderdaad een eigen sound signature, dat komt in elke review naar voren. Het is zeker niet neutraal.

Je kunt met de app inderdaad aan de slag om het aan te passen, maar dan ga je wel terug naar SBC voor de kwaliteit. Ik heb alles op LDAC staan en dat wil ik graag zo houden (en voor mijn muziek is het goed te doen) :)
Dit is het precies, wil je graag een neutraal geluid uit je XM3 krijgen door aan de equalizer te gaan tweaken: Dan lever je in op geluidskwaliteit.

Persoonlijk denk ik dat dit probleem pas op de XM4 opgelost gaat worden, jammer genoeg.

Volg mij op Instagram voor elke dag een sexy tech foto!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Frozen schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:08:
Persoonlijk denk ik dat dit probleem pas op de XM4 opgelost gaat worden, jammer genoeg.
Ik ben bang van niet. Sony is behoorlijk doof gebleven mbt klachten/irritaties over de vorige versies, zoals het niet met meerdere apparaten kunnen verbinden via Bluetooth, of het niet kunnen opladen en beluisteren tegelijk (was al over geklaagd met de MDR-1000x van 2016). Ook met de problemen met firmware 4.1.1 voor de XM3 is Sony nogal in gebreke gebleven.

Voor mijn persoonlijk gebruik zijn het geen nadelen daar ik juist geen telefoonverbinding wil met mijn XM3, ik gebruik hem puur voor ANC op kantoor/reis en luisteren naar muziek via mijn MP3 speler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:17

rolandos582

Gaming addict x)

downtime schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Ben je ontevreden over de DT660S? Welk defect probeer je te fixen? Als hij nieuw is kun je hem misschien beter terugbrengen en een hoofdtelefoon kopen die je wel goed vindt. Dan heb je geen equalizer nodig.
Ontevreden niet perse maar ik heb het gevoel dat ik er meer uit kan halen. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen equalizers/dolby atmos etc gebruiken voor muziek/gamen.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

rolandos582 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:56:
[...]

Ontevreden niet perse maar ik heb het gevoel dat ik er meer uit kan halen. Vandaar dat ik benieuwd ben of mensen equalizers/dolby atmos etc gebruiken voor muziek/gamen.
Ik heb er een simpele kijk op: Als je met een equalizer het geluid van een koptelefoon kunt verbeteren dan heb je de verkeerde gekocht. Want dan heb je blijkbaar eentje gekocht die niet jouw smaak is en wil je nu toch een ander geluid.

Equalizers zijn natuurlijk niet helemaal verkeerd. Als 90% van je muziek goed klinkt maar je hebt een handvol platen die wat correctie nodig hebben dan is de koptelefoon waarschijnlijk goed maar ligt het gewoon aan die muziek :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Atmos for headphones heb ik geprobeerd, maar net zo hard weer uitgezet. Ik zie de toegevoegde waarde niet.

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb van de week een Sennheiser HD 599 ontvangen die ik voor E134 kon kopen. Dat leek me een nette prijs. Moet zeggen dat deze inderdaad beter klinkt dan mijn headset PC363D. Altijd lastig te beschrijven maar iets minder een sluier over het geluid. Helderder en betere imaging. In games is dat prettig.

Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat een klasse beter nog kan / wat je kunt krijgen voor wat ik maximaal ooit aan een headphone wil uitgeven (350-400).

Dus na veel reviews lezen/ kijken had ik uit het oneindige aanbod een shortlist van:

Philips Fidelio X2 (kon ik helaas nergens meer nieuw vinden)
Sennheiser HD600
Sennheiser HD650
Sennheiser HD6XX
Sennheiser HD660s
HifiMan HE400s
HifiMan HE400i

Uiteindelijk toch maar voor een Sennheiser HD 660s gegaan (E382), dit leek toch het beste bij mijn wensen te passen.

Benieuwd hoeveel beter dit nog is of dat de diminishing returns wel heel hard om de hoek komen vliegen :P

PC Specs-Gallery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
Heb, na de positieve ervaringen op tweakers, ook de Sony xm3 in de aanbieding gekocht. Vandaag mocht hij mee in de trein.

Het is gewoon eng hoeveel lawaai er eigenijk in een trein is. Je hersenen filteren automatisch een boel uit, maar de koptelefoon doet dat een stuk beter.

Het geluid is, voor mij, uitstekend. Mijn daily driver is een HD595 of een B&W px5. Beide hebben een compleet ander geluid. De px5 oefent echter nogal wat druk uit op mijn hoofd. Als brildrager is dat niet prettig.

De bas van de mx3 stoort mij niet en vind ik eigenlijk wel prettig. Mijn muzieksmaak past daar ook wel bij (80's, reggae, hiphop, Dire Straits, Clapton etc).

Ik heb de app niet geïnstalleerd staan op mijn mobiel (Galaxy S8+) dus ik weet niet welke FW erop staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Zenomorph

j-phone schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:56:
Het is gewoon eng hoeveel lawaai er eigenijk in een trein is.
Of in een vliegtuig :X Haal dat ding na 8 uur van je hoofd, je weet niet wat je hoort :p

It takes two fools to argue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
XWB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:58:
[...]

Of een vliegtuig :X Haal dat ding na 8 uur van je hoofd, je weet niet wat je hoort :p
Ik had hem vanmorgen op terwijl ik naar het station liep. Scooters worden ook wel goed gefilterd :P
Help!!!! schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:04:
Heb van de week een Sennheiser HD 599 ontvangen die ik voor E134 kon kopen. Dat leek me een nette prijs. Moet zeggen dat deze inderdaad beter klinkt dan mijn headset PC363D. Altijd lastig te beschrijven maar iets minder een sluier over het geluid. Helderder en betere imaging. In games is dat prettig.

Maar nu ben ik toch wel benieuwd wat een klasse beter nog kan / wat je kunt krijgen voor wat ik maximaal ooit aan een headphone wil uitgeven (350-400).

Dus na veel reviews lezen/ kijken had ik uit het oneindige aanbod een shortlist van:

Philips Fidelio X2 (kon ik helaas nergens meer nieuw vinden)
Sennheiser HD600
Sennheiser HD650
Sennheiser HD6XX
Sennheiser HD660s
HifiMan HE400s
HifiMan HE400i

Uiteindelijk toch maar voor een Sennheiser HD 660s gegaan (E382), dit leek toch het beste bij mijn wensen te passen.

Benieuwd hoeveel beter dit nog is of dat de diminishing returns wel heel hard om de hoek komen vliegen :P
Je hebt puur op basis van reviews een koptelefoon gekocht? Je hebt hem nog niet zelf beluisterd? Dat vind ik eigenlijk wel stoer.

Qua diminishing returns, koptelefoons zijn in zoveel smaken te krijgen dat dat fenomeen eigenlijk niet zo snel optreed. Ook die zijn, evenals speakers, verkrijgbaar voor duizelingwekkende bedragen.

j-phone wijzigde deze reactie 20-05-2019 23:20 (70%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

j-phone schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:01:
[...]

Je hebt puur op basis van reviews een koptelefoon gekocht? Je hebt hem nog niet zelf beluisterd? Dat vind ik eigenlijk wel stoer.

Qua diminishing returns, koptelefoons zijn in zoveel smaken te krijgen dat dat fenomeen eigenlijk niet zo snel optreed. Ook die zijn, evenals speakers, verkrijgbaar voor duizelingwekkende bedragen.
:P Voor mij is het een calculated guess. Ik heb echt behoorlijk veel (video) reviews gekeken en gelezen en het beeld wat daar uit naar voren kwam past goed bij wat ik ongeveer denk te zoeken. Blijft natuurlijk lastig want ieders oor is anders maar ook voorkeur is anders.

Wel heb ik enige sennheiser bias omdat ik deze al heb en tevreden was, ook over iets als pasvorm en bouwkwaliteit.

Tuurlijk is luisteren op zich verstandig maar dan moet ik weer op pad en bovendien kan ik niet gamen in zo’n zaak en hebben ze ook niet de amp/dac die ik ga gebruiken.

Anyway, E380 is niet weinig geld maar ook weer niet onoverkomelijk veel. Mocht het echt tegenvallen dan verkoop ik hem ongetwijfeld redelijk makkelijk door en zal ik een verlies moeten accepteren.

Natuurlijk kan het nog veel duurder maar op een gegeven moment zal de kwaliteitswinst per bestede euro toch wel afnemen.

Je kan ook duizenden euro’s aan luidsprekersnoer uitgeven maar heb toch wel serieuze twijfel of dat hoorbaar is als je blind gaat testen.

PC Specs-Gallery

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:29
j-phone schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:56:
Heb, na de positieve ervaringen op tweakers, ook de Sony xm3 in de aanbieding gekocht. Vandaag mocht hij mee in de trein.

Het is gewoon eng hoeveel lawaai er eigenijk in een trein is. Je hersenen filteren automatisch een boel uit, maar de koptelefoon doet dat een stuk beter.
Ja bizar he, de airco blaast nog harder dan het geluid wat je hoort als je in een opstijgend vliegtuig zit :/

Hier nog steeds ontzettend tevreden met m'n XM2.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
ik gebruik de sony XM3.
Wanneer ik een SMS krijg op mijn telefoon, krijg ik een korte piep te horen op mijn headset.
Deze peep blijft echter elke 2 seconde terugkomen.
Ik kan dit alleen oplossen door mijn telefoon te herstarten.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik vroeg me naar aanleiding van de topicwaarschuwing trouwens iets af: hoeveel mensen gebruiken hun noisecanceling hoofdtelefoons eigenlijk vooral thuis, in diverse poets wordt toch vooral gebruik onderweg aangehaald, en daarmee zou het dan eigenlijk niet in dit topic horen

Ik ben ook nog steeds de koop een noisecanceling, of tenminste een gesloten hoofdtelefoon aan het overwegen, het eerste dan m.n. voor onderweg, het tweede m.n om anderen niet lastig te vallen (heb alleen open hoofdtelefoons (en dopjes, maar die vermijd ik graag)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

pitchdown schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:31:
ik gebruik de sony XM3.
Wanneer ik een SMS krijg op mijn telefoon, krijg ik een korte piep te horen op mijn headset.
Deze peep blijft echter elke 2 seconde terugkomen.
Ik kan dit alleen oplossen door mijn telefoon te herstarten.

Iemand die hier een oplossing voor weet?
Net als bij je vorige vraag: als je nou eens verteld wat voor telefoon je hebt, en wat je daar al ingesteld hebt? Beetje zinloos zonder die informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik zit ook erover te denken om weer eens een koptelefoonstapje te maken. Ik gebruik nu een M50x van Audio Technica en ik houd van het geluid van dat ding. Wat zou dan weer een mooie stap omhoog zijn met een vergelijkbare sound signature?

Eisen zijn: moet door mobiele apparatuur aangedreven kunnen worden, bekabeld (dus geen bluetooth), afneembare kabel (in geval van kabelbreuk) en gesloten. Budget tot 500 euro ongeveer.

Iemand ideetjes?

rodie83 wijzigde deze reactie 21-05-2019 20:42 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
rodie83 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:40:
Ik zit ook erover te denken om weer eens een koptelefoonstapje te maken. Ik gebruik nu een M50x van Audio Technica en ik houd van het geluid van dat ding. Wat zou dan weer een mooie stap omhoog zijn met een vergelijkbare sound signature?

Eisen zijn: moet door mobiele apparatuur aangedreven kunnen worden, bekabeld (dus geen bluetooth), afneembare kabel (in geval van kabelbreuk) en gesloten. Budget tot 500 euro ongeveer.

Iemand ideetjes?
V-Moda Crossfade M100 !! Denk dat die wel bij M50x past veel bass 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
begintmeta schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:47:
Ik vroeg me naar aanleiding van de topicwaarschuwing trouwens iets af: hoeveel mensen gebruiken hun noisecanceling hoofdtelefoons eigenlijk vooral thuis, in diverse poets wordt toch vooral gebruik onderweg aangehaald, en daarmee zou het dan eigenlijk niet in dit topic horen

Ik ben ook nog steeds de koop een noisecanceling, of tenminste een gesloten hoofdtelefoon aan het overwegen, het eerste dan m.n. voor onderweg, het tweede m.n om anderen niet lastig te vallen (heb alleen open hoofdtelefoons (en dopjes, maar die vermijd ik graag)
Ik gebruik hem weleens thuis, voor muziek en voor youtube op de laptop.

Maar, eerlijk is eerlijk, hij is gekocht voor de treinreis (4 uur per dag, als ik op locatie moet zijn) en voor op het werk.
Help!!!! schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:04:
[...]

:P Voor mij is het een calculated guess. Ik heb echt behoorlijk veel (video) reviews gekeken en gelezen en het beeld wat daar uit naar voren kwam past goed bij wat ik ongeveer denk te zoeken. Blijft natuurlijk lastig want ieders oor is anders maar ook voorkeur is anders.

Wel heb ik enige sennheiser bias omdat ik deze al heb en tevreden was, ook over iets als pasvorm en bouwkwaliteit.

Tuurlijk is luisteren op zich verstandig maar dan moet ik weer op pad en bovendien kan ik niet gamen in zo’n zaak en hebben ze ook niet de amp/dac die ik ga gebruiken.

Anyway, E380 is niet weinig geld maar ook weer niet onoverkomelijk veel. Mocht het echt tegenvallen dan verkoop ik hem ongetwijfeld redelijk makkelijk door en zal ik een verlies moeten accepteren.

Natuurlijk kan het nog veel duurder maar op een gegeven moment zal de kwaliteitswinst per bestede euro toch wel afnemen.

Je kan ook duizenden euro’s aan luidsprekersnoer uitgeven maar heb toch wel serieuze twijfel of dat hoorbaar is als je blind gaat testen.
Ben persoonlijk niet overtuigd van de elfenkabels (mocht een lezer dat wel zijn, heb er plezier van). Het fijne van koptelefoons is dat er veel meer controle is over de akoestiek.

En dat, boven een bepaald bedrag er diminishing returns zullen zijn ben ik toch wel met je eens.

j-phone wijzigde deze reactie 21-05-2019 21:52 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:45

Ik gebruik ‘m regelmatig op de bank terwijl de robotstofzuiger bezig is 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-09 17:56
Wat is het effect precies van het aansluiten van een hoog-ohmige koptelefoon op een zwakke bron?
Ik heb een Beyerdynamics DT770Pro 250ohm die ik op een (2016) macbook pro gebruik, maar ik hoor op zich geen rare artifacts of zo bij de bas? Bij wat voor muziek/geluiden zou het het meest naar voren komen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
Menesis schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:46:
Wat is het effect precies van het aansluiten van een hoog-ohmige koptelefoon op een zwakke bron?
Ik heb een Beyerdynamics DT770Pro 250ohm die ik op een (2016) macbook pro gebruik, maar ik hoor op zich geen rare artifacts of zo bij de bas? Bij wat voor muziek/geluiden zou het het meest naar voren komen?
Je krijgt geen artefacts ofzo, het geluid klinkt alleen zachter. Hoewel, ik verwacht dat een MBP wel een 250Ohm impedantie aankan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Er komt inderdaad gewoon minder signaal door, waardoor het volume lager is. Andersom kan je wel vervorming krijgen, dus bij een hoge output impedance van de bron en een lage input impedance van de koptelefoon.
rodie83 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:40:

Iemand ideetjes?
M50x zit aan de basshead kant toch?
- pricewatch: 1MORE Triple Driver Over-Ear Headphones (Zwart) (Is geen over ear, gewoon on ear.)
- Meze 99 Classic
- Massdrop x Meze 99 Noir (Heb ik en vind ik heerlijk, dus ik ben biased!)
- Sony MDR-Z7
- Massdrop x Fostex TR-X00 Ebony Headphones

Woutoud wijzigde deze reactie 21-05-2019 23:19 (87%)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 14:13
Op zoek naar een budget koptelefoon met ANC (rond de 50-80 euro), heb ik de laatste bladzijdes bekeken maar zag geen vergelijkingen.
Ik vind het fijn om op kantoor, waar veel wordt gepraat, zonder al te hoog volume te kunnen luisteren naar muziek. Liefst ook (bijna) stilte zonder muziek.
Behalve op kantoor, wil ik ze ook in de trein gebruiken. Hebben jullie aanraders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-09 13:06

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ernstblaauw schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:20:
Op zoek naar een budget koptelefoon met ANC (rond de 50-80 euro), heb ik de laatste bladzijdes bekeken maar zag geen vergelijkingen.
Ik vind het fijn om op kantoor, waar veel wordt gepraat, zonder al te hoog volume te kunnen luisteren naar muziek. Liefst ook (bijna) stilte zonder muziek.
Behalve op kantoor, wil ik ze ook in de trein gebruiken. Hebben jullie aanraders?
Helpt dit?

Voor dat geld zit je toch tegen goedkope chinese 'rommel' aan te kijken, een goede koptelefoon -met- noise cancelling -en- onder de 100 euro is er gewoon niet.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VinnioD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-08 11:45
Heb een misschien wat domme vraag mbt noise cancelling headphones. Ik woon in een drukke omgeving en af en toe wil ik even wat rust pakken. Nu doe ik het met oordopjes die ik bij de Kruitvat heb gekocht, maar nu hoorde ik van iemand dat de noise cancelling headphones die hij had gekocht (Bose Quietcomfort 35) een ideale oplossing hiervoor was.

Nu was ik gister bij de MM en probeerde ik het uit, maar als de muziek aanging was het heerlijk geen omgevingsgeluiden niets, maar zonder muziek kun je dan ook van Noise Cancelling gebruik maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-09 17:14
Snap dat het een typo is maar gebruik hem daar wel voor :p en op balkon chillen.
Als ik het huis / badkamer aan het schoonmaken ben, heb alleen geen noisecancelling op mijn hoofdtelefoon.
Onderweg gebruik ik altijd oordopjes, hoofdtelefoon is een beetje een lomp ding (sony-xb950bt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

VinnioD schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:10:
Heb een misschien wat domme vraag mbt noise cancelling headphones. Ik woon in een drukke omgeving en af en toe wil ik even wat rust pakken. Nu doe ik het met oordopjes die ik bij de Kruitvat heb gekocht, maar nu hoorde ik van iemand dat de noise cancelling headphones die hij had gekocht (Bose Quietcomfort 35) een ideale oplossing hiervoor was.

Nu was ik gister bij de MM en probeerde ik het uit, maar als de muziek aanging was het heerlijk geen omgevingsgeluiden niets, maar zonder muziek kun je dan ook van Noise Cancelling gebruik maken?
Ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 14:13
Wintervacht schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Helpt dit?

Voor dat geld zit je toch tegen goedkope chinese 'rommel' aan te kijken, een goede koptelefoon -met- noise cancelling -en- onder de 100 euro is er gewoon niet.
Welke raad jij aan / weet er iemand wellicht waar ik een vergelijking van de goedkopere koptelefoons (rond de 100 euro) met ANC kan vinden?
Voor net iets meer zie ik bv de Teufel Mute (https://www.volkskrant.nl/cs-b86d4c07), wat zijn anderen die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:54

Die hele topicwaarschuwing vind ik beetje apart. Maar primair gebruik ik mijn xm2 op het werk. En soms zet ik noise cancelling aan, maar meestal staat hij uit omdat anders collegas zoveel moeite hebben mijn aandacht te krijgen. (En dan gaan ze enkel meer moeite doen om die aandacht te krijgen ;) ).
En nee.

Je hebt gelijk dat in principe NC ook gewoon werkt zonder geluid, echter:
1. Je hebt imo dan wel een significante ruis die je hoort (en sommige stellen dat er nagenoeg niks is, maar op meerdere xm2s heb ik het toch altijd duidelijk gehoord, in een vliegtuig bijvoorbeeld is dat niet hoorbaar boven de motorgeluiden die door de NC heen komen, maar in je huiskamer zal dat zeker hoorbaar zijn).

2. Ons gehoor is verrekte gevoelig. Als je alle geluiden met 20dB dempt, dan zullen je oren gewoon gevoeliger worden en hoor je nog steeds het meeste wel. En ja, exact hetzelfde heb je met oordopjes. Maar feit blijft wel dat dempen één ding is, maar wel het effectiefst wanneer je het ook nog maskeert met gewenste geluiden (muziek, of gewoon wat natuurgeluiden bijvoorbeeld).

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sissors schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Je hebt gelijk dat in principe NC ook gewoon werkt zonder geluid, echter:
1. Je hebt imo dan wel een significante ruis die je hoort
Ik heb hier een stel 3M ear defenders liggen. 21dB passieve demping.

Als ik die opzet hoor ik de ventilatie en de vaatwasser nauwelijks meer.

Ik heb ook een PXC 550 liggen. Ook 21dB demping maar actief.

Als ik die opzet hoor ik de ventilatie en de vaatwasser nauwelijks meer.

In beide gevallen hoor ik van alles. M'n eigen ademhaling, bloed wat door m'n oren ruist, m'n hartslag.

Maar zeker geen "significante ruis". Passieve dempers en actieve onderdrukkers klinken precies hetzelfde: een stuk stiller.
2. Ons gehoor is verrekte gevoelig. Als je alle geluiden met 20dB dempt, dan zullen je oren gewoon gevoeliger worden en hoor je nog steeds het meeste wel.
Ik heb ooit eens op een maanloze nacht door een woestijn gelopen. Uiteindelijk worden je ogen zo gevoelig dat je bij het licht van de sterren ziet waar je loopt.

Van de andere kant is het je geen moment onduidelijk dat je in het donker loopt. Ja, je ziet de steen op je pad voordat je je teen stoot, en nee, geen moment twijfel je of het nu zonnige dag of maanloze nacht is.

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:24
Wintervacht schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Helpt dit?

Ik heb de eerste in de lijst die jij daar post, de Bluedio T6 en ik was aangenaam verrast. Qua geluid is hij echt wel heel prettig en de ANC werkt behoorlijk goed. Qua prijs kwaliteit (duurzaamheid nog geen idee van), durf ik te stellen dat hij gunstiger is dan de xm3 of de qc35. Je krijgt echter waar je voor betaalt, qua comfort is het geen hoogvlieger. Maar hoeveel mensen zitten nou echt langer dan 2 uur non-stop met een koptelefoon op? Zeker wel een aanrader voor de 60 euro die ik er voor heb betaald. Het zesvoudige voor de xm3 is het mij niet waard in ieder geval.

• Maxwell96
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 13:54
Hoe goed is de JBL Tune 500BT wat betreft latency?

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Woutoud schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:49:
Van de week een 1000XM3 cadeau gekregen op conference. En had zelfde met de bas, maar na installeren van de Sony App en spelen met de instellingen met behulp van Sony Engineer. Kun je deze toch aardig goed naar je eigen geluid beleving instellen.

Koptelefoon gister voor het eerst goed gebruikt tijdens de terug vlucht van Riga. De noise cancelling als erg prettig ervaren. De 1000XM3 is voor mij nu de koptelefoon voor omgevingen met veel omgevingsgeluid (vliegtuig, kantoor etc... )

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Woutoud schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:00:
Er komt inderdaad gewoon minder signaal door, waardoor het volume lager is. Andersom kan je wel vervorming krijgen, dus bij een hoge output impedance van de bron en een lage input impedance van de koptelefoon.

[...]

M50x zit aan de basshead kant toch?
- pricewatch: 1MORE Triple Driver Over-Ear Headphones (Zwart) (Is geen over ear, gewoon on ear.)
- Meze 99 Classic
- Massdrop x Meze 99 Noir (Heb ik en vind ik heerlijk, dus ik ben biased!)
- Sony MDR-Z7
- Massdrop x Fostex TR-X00 Ebony Headphones
Het is de Meze 99 Classics geworden. Ontzettend plezierig geluid inderdaad!

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-09 23:56
rodie83 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Het is de Meze 99 Classics geworden. Ontzettend plezierig geluid inderdaad!
Ik heb de Meze 99 Classics nu een aantal jaar. Heel fijn geluid en makkelijk aan te sturen. :)

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 32GB | Samsung 970 Evo 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | MSI GeForce GT 1030 | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13" | MOBIEL: Xiaomi Pocophone F1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
VinnioD schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:10:

Er zit een aan / uit knop op zowel de Bose als de Sony. Als test kan je de koptelefoon opzetten en die knop gebruiken. Het is een wereld van verschil, ook zonder muziek.

Je wilt niet weten wat je hersenen uitfilteren aan omgevingsgeluid.
Ossi schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:16:
[...]

Ik heb de eerste in de lijst die jij daar post, de Bluedio T6 en ik was aangenaam verrast. Qua geluid is hij echt wel heel prettig en de ANC werkt behoorlijk goed. Qua prijs kwaliteit (duurzaamheid nog geen idee van), durf ik te stellen dat hij gunstiger is dan de xm3 of de qc35. Je krijgt echter waar je voor betaalt, qua comfort is het geen hoogvlieger. Maar hoeveel mensen zitten nou echt langer dan 2 uur non-stop met een koptelefoon op? Zeker wel een aanrader voor de 60 euro die ik er voor heb betaald. Het zesvoudige voor de xm3 is het mij niet waard in ieder geval.
Nou, er zitten regelmatig mensen meer dan twee uur met een koptelefoon op. Op kantoor, openbaar vervoer of in het vliegtuig.

Draagcomfort is één van de redenen dat ik voor de Sony koos. Qua geluidskwaliteit is het ook wel prima voor elkaar.

Maar, als de Bluedio T6 voldoet aan jouw eisen, of die van een ander, dan is dat toch prima?

j-phone wijzigde deze reactie 26-05-2019 23:37 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

j-phone schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:24:

Maar, als de Bluedio T6 voldoet aan jouw eisen, of die van een ander, dan is dat toch prima?
Een van de essentiële en fundamentele waarheden waar het over beleving gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:01
Dwarlorf schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:45:
Ik wou in Groningen (stad) een aantal audiospeciaalzaken bezoeken om de Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm uit te proberen. Maar geen van deze zaken verkoopt uberhaupt Beyerdynamic spul. Ook in de pricewatch zijn weinig aanbieders. Is dit toeval of moet ik hier meer achter zoeken?
Uiteindelijk op de gok (dus vantevoren niet beluisterd) de DT 880 600 ohm gekocht. En die bevalt goed samen met mijn pricewatch: Denon DA-300USB DAC. Maar mogelijk dat ik in de toekomst nog eens een andere 'sterkere' headphone dac/amp erbij koop.

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:45
Woutoud schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Waar kan ik die het beste halen? Zie hem voor 199 op amazon.com maar dan komen daar toch nog douane kosten bij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Dat zou kunnen inderdaad, maar ook dan is het ding de prijs waard. Elders kom ik 'm in ieder geval duidelijk duurder tegen.

Woutoud wijzigde deze reactie 27-05-2019 20:43 (3%)

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bhagavad
  • Niet online
Beavbusi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:21:
[...]
Waar kan ik die het beste halen? Zie hem voor 199 op amazon.com maar dan komen daar toch nog douane kosten bij?
Je stelt een vraag die net beantwoord is, tenminste voor de Philips X2. :P
gathering.tweakers.net/forum/list_message/58875634#58875634

Als je voor "Amazon Global Priority Shipping" kunt kiezen dan worden alle kosten al voor je afgehandeld door Amazon en heb je hier geen gezeur meer bij de douane.
Je kunt het ook zelf afhandelen met het voordeel dat je misschien toevallig wordt overgeslagen bij de douane, dat heb ik al een paar keer onbedoeld meegemaakt. :)

Het is zo eenvoudig.
Binnen de EU betaal je uiteraard geen inklaringskosten en invoerrechten, al zijn er wel BTW verschillen binnen de EU die je mogelijk moet aftikken.

Buiten de EU betaal wel alle logische kosten die daarmee samenhangen, check daarvoor de invoercalculator en voer zelf alle relevante gegevens in en het totaalbedrag verschijnt vanzelf. ;)

Fijne hoofdtelefoon trouwens die HE-400i.

De Philips Fidelio X2HR is op dit moment trouwens slechts $169.00 en is met "AmazonGlobal Priority Shipping" te versturen.
Het totaalbedrag komt je dan op €207,58 en dan heb je van de douane geen last meer.

Bhagavad wijzigde deze reactie 27-05-2019 21:47 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beavbusi
Is er nog een duidelijk beter of is dat dan voor de smaak van een audiofiel ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:01
Bhagavad schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:23:
[...]

Als je voor "Amazon Global Priority Shipping" kunt kiezen dan worden alle kosten al voor je afgehandeld door Amazon en heb je hier geen gezeur meer bij de douane.
Je kunt het ook zelf afhandelen met het voordeel dat je misschien toevallig wordt overgeslagen bij de douane, dat heb ik al een paar keer onbedoeld meegemaakt. :)
Heb je die ervaring ook met import vanuit de VS? In mijn ervaring wordt die er altijd uitgepikt. Vanuit China kan ie er nog wel doorheen glippen (tot nu toe vaker wel dan niet in mijn geval).

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
  • Nu online
Beavbusi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:13:
Vraag jezelf eens af of je diezelfde vraag kan stellen maar dan met betrekking tot kleur.

Wat is de beste kleur?

Kortom, 'de beste' is een veel te algemene aanduiding.

De beste qua klank is ook erg moeilijk. Tot aan de hersenen gaat het redelijk gelijk op als het op het overbrengen van trillingen naar de oren aankomt. Wat er daarna gebeurt in de hersenen, daar zijn topics vol over geschreven.

Wat voor jouw het beste klinkt is de beste.

Qua bouwkwaliteit zijn er wel objectieve normen te stellen. Evenals de wens om bedraad of draadloos te hebben.

Edit: Excuses, vraag totaal verkeerd begrepen 8)7

j-phone wijzigde deze reactie 27-05-2019 22:59 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bhagavad
  • Niet online
Dwarlorf schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:18:
[...]
Heb je die ervaring ook met import vanuit de VS? In mijn ervaring wordt die er altijd uitgepikt. Vanuit China kan ie er nog wel doorheen glippen (tot nu toe vaker wel dan niet in mijn geval).
Ja, heb het meerdere keren met oa Massdrop mee mogen maken en dat wordt vanuit de VS verzonden.
Ik heb wel de indruk dat de procedures zijn aangescherpt, want de laatste keren mocht ik gewoon aftikken.

De douane procedures blijken in Nederland wel een aantal dagen in beslag te kunnen nemen als ik de track & trace volg, zeg maar tergend traag.
Als je haast hebt dan verloopt het genoemde proces via 'Amazon Global Priority Shipping' eerder met de lichtsnelheid. ;)
Beavbusi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:13:
Ik weet niet of die vraag voor mij was bedoeld??
De Philips X2 en de HifiMan HE-400i zijn in ieder geval twee totaal verschillende hoofdtelefoons, daar hoef je geen 'audiofiel' voor te zijn. ;)

Er is over beiden het eea in dit forum terug te vinden, zoek dus even zelf in het archief.

De X2 klinkt verslavend lekker, warm en opvallend ruimtelijk en zit als gegoten op je hoofd.
De HE-400i klinkt frisser en iets neutraler, analytischer zo je wilt en lijkt helderder te articuleren, maar scherp wordt het nooit, als dat je iets zegt. :P
De 400i voelt in vergelijk met de X2 wel wat bonkiger op je oren.

Ze hangen hier beide en ik heb nu alweer een paar dagen de X2 op, dat mag je als hint opvatten. :)

Bhagavad wijzigde deze reactie 28-05-2019 05:15 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beavbusi
Heb de X2 besteld. 200 nog wat inderdaad. Ben benieuwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beavbusi schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:47:
Heb de X2 besteld. 200 nog wat inderdaad. Ben benieuwd
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag. Ik kan hem niet meer nieuw vinden.

PC Specs-Gallery

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beavbusi
Help!!!! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag. Ik kan hem niet meer nieuw vinden.
https://www.amazon.com/dp/B01N5VHLUG

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 08-09 11:02
Is het mogelijk om de wh 1000xm3 headphone te downgraden naar V2.0?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tosun schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:54:
Zie gambieter in "Het grote Headphones topic" en verdere posts. Antwoord: ja, maar het vereist wel wat werk en geduld. Voor mij absoluut de moeite waard.

gambieter wijzigde deze reactie 31-05-2019 19:09 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Bose kondigt de opvolger van de QC35 II aan: Bose announces $399 Noise Cancelling Headphones 700

Meer info op Bose US pagina: Bose Noise Cancelling Headphones 700

Ik zie helaas niets over codecs en zo. Wel dat het een Alexa/Google/Siri koptelefoon moet worden, dat wat mij nu werkelijk geen ene bal interesseert... Volgens Twitter geen AptX, alleen SBC/AAC. Dus nog steeds bagger.

Ah, de FP heeft het ook, niet gezien: nieuws: Bose kondigt nieuwe noise cancelling-koptelefoon aan

gambieter wijzigde deze reactie 31-05-2019 19:10 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-09 19:01
De B&W PX is bij een aantal zaken in prijs gedaald, van 400 naar 300, voor wie geïnteresseerd is...zie Pricewatch :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 20:12
Tosun schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:54:
de app zegt de hele tijd nieuwe update, maar die van mij is al op 4.1.1.
is er een nieuwe?

ff wat gezocht vind zelf niks...

Martinus wijzigde deze reactie 04-06-2019 08:32 (6%)

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15-09 13:23
gambieter schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:08:
Bose kondigt de opvolger van de QC35 II aan: Bose announces $399 Noise Cancelling Headphones 700

Meer info op Bose US pagina: Bose Noise Cancelling Headphones 700

Ik zie helaas niets over codecs en zo. Wel dat het een Alexa/Google/Siri koptelefoon moet worden, dat wat mij nu werkelijk geen ene bal interesseert... Volgens Twitter geen AptX, alleen SBC/AAC. Dus nog steeds bagger.

Ah, de FP heeft het ook, niet gezien: nieuws: Bose kondigt nieuwe noise cancelling-koptelefoon aan
En inmiddels ook een review van CNet:
Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True