Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:00
Kingsanity schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb een voorkeur voor bedraade headphones. Inderdaad maar eens even naar een winkel waar ik het verschil goed kan horen. Kwa omgevingsgeluid maakt het mij niks uit aangezien ik hem alleen thuis zal gebruiken op mijn eigen kamer.
De Sennheiser HD599 misschien een optie? Die hebben ruimtelijk geluid en zijn goed zonder versterker aan te sturen. Maar opzich blijft er dan in je budget nog prima ruimte over voor een Fiio K3 oid :P Ik heb nog niet uitgebreid vergeleken of het geluid van de HD599 beter wordt door de K3 t.o.v. direct in mijn laptop ingeplugd. Ik vond het geluid uit m'n Switch wel iets minder, maar dat kan ook aan het bronmateriaal liggen.

De kleurstelling is alleen wel een beetje bijzonder.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Troz!

hatsa schreef op maandag 15 april 2019 @ 06:53:
[...]

De kleurstelling is alleen wel een beetje bijzonder.
Wat is er bijzonder aan ‘beige’?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:53
burne schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:41:
[...]

Kleur die je mooi moet vinden denk ik, ben er zelf ook niet echt van gecharmeerd.

Gezien ik mijn koptelefoons alleen achter de pc gebruik hecht ik er persoonlijk geen waarde aan overigens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

kever678 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:33:
[...]

Gezien ik mijn koptelefoons alleen achter de pc gebruik hecht ik er persoonlijk geen waarde aan overigens.
Ik zou zelfs op willen merken dat je tijdens het gebruik de kleur van de hoofdtelefoon niet kunt zien. :X

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:53
burne schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:22:
[...]

Ik zou zelfs op willen merken dat je tijdens het gebruik de kleur van de hoofdtelefoon niet kunt zien. :X
Maakt ook 0,0 uit inderdaad, tenzij je de koptelefoon in het openbaar wil gebruiken. (En zelfs dan ligt het aan jezelf of het je interesseert)

• Kingsanity
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 00:10
burne schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:41:
[...]

De kleur is niet bepaald mooi vind ik persoonlijk. Maarja ik zou hem toch alleen aan mijn eigen pc gebruiken, niemand die dat ziet dus.

Wat zouden overigens de kosten zijn voor een goede "instap" amp en dac? Hier ben ik nog niet in thuis maar heb wel wat dingen doorgelezen ondertussen. Als dat het geluid nog een stuk mooier zou kunnen maken zou ik daar eventueel nog best naar willen kijken. Misschien om, als dat kan, later nog mee uit te breiden.

https://kylevandenelsen.nl/

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-05 00:43
Wil binnenkort eigenlijk de Quiet comfort aan gaan schaffen. 2 jaartjes geleden mijn QC 25 verkocht, en heb hem sindsdien elke dag gemist. Enige probleem dat ik misschien heb met de QC 35 is de prijs. en het feit dat hij al weer anderhalf op de markt is. Wordt er een nieuw model verwacht binnen nu en afzienbare tijd?

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:21
Kingsanity schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:13:
[...]

De kleur is niet bepaald mooi vind ik persoonlijk. Maarja ik zou hem toch alleen aan mijn eigen pc gebruiken, niemand die dat ziet dus.

Wat zouden overigens de kosten zijn voor een goede "instap" amp en dac? Hier ben ik nog niet in thuis maar heb wel wat dingen doorgelezen ondertussen. Als dat het geluid nog een stuk mooier zou kunnen maken zou ik daar eventueel nog best naar willen kijken. Misschien om, als dat kan, later nog mee uit te breiden.
Persoonlijk geloof ik niet zo in DAC's en Amps, tenzij je naar koptelefoons kijkt met hoge weerstand. Daar zou een Amp wel effect kunnen hebben.

Je bereikt waarschijnlijk meer met het geluid als je wat aan de schuifjes zit van een equalizer. Het is vooral een eindeloze discussie tussen believers en mensen die meetresultaten willen zien. Zie De zin en onzin van Audio Tweaking / Special Products

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Kingsanity schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:13:
[...]
Ik gebruik een iMac of een iPhone, en beiden zijn even goed of beter dan hele dure DAC's. Als je van mooie glimmende doosjes houdt zou je naar https://www.schiit.com/products/ kunnen kijken. Dat is betaalbaar (zo duur als je zelf wil zeg maar..) no nonsense spul.

• hatsa
  • Laatst online: 22:00
Het heeft niet op alle koptelefoons evenveel effect. Ik merk met de Grado SR60 wel duidelijk verschil of ik deze aan een iPhone, iPod Classic of DAC/amp hang. De DAC/amp maakt het een stuk helderder. Zonder kan het hard zat, maar klinkt het een stuk minder prettig.

• Ossi
Datzelfde effect zul je ook met een equalizer kunnen behalen. Geniet gewoon van de muziek die uit je fijne koptelefoon komt, i.p.v.analytisch naar elke noot te luisteren.

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:13
al in de pricewatch gekeken?

teacher wijzigde deze reactie 16-04-2019 22:51 (87%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Zartos schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:18:
Je bent niet de enige.
https://community.sony.co...ware-failure/td-p/2564068
Sony kan dit niet negeren, hier zal echt wel een fix voor komen, dus ik zou niet direct overstappen naar Boses.
In de tussentijd ga ik de mijne voorlopig maar niet updaten.
Voor hen die de upgrade naar 4.1.1 op de Sony WH-1000xm3 hebben gedaan, deze Reddit thread zegt de downgrade naar 2.0.0 te kunnen doen: https://www.reddit.com/r/...1000xm3_firmware_v411_is/

Ga ik zeker proberen :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-05 17:32
gambieter schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 04:00:
[...]

Voor hen die de upgrade naar 4.1.1 op de Sony WH-1000xm3 hebben gedaan, deze Reddit thread zegt de downgrade naar 2.0.0 te kunnen doen: https://www.reddit.com/r/...1000xm3_firmware_v411_is/

Ga ik zeker proberen :)
Heb ik hier succesvol uitgevoerd (met het tweede script dat gelinkt staat voor EU versies). Het kan placebo zijn, maar lijkt flink te schelen hier op kantoor.

Edit: ik moest wel een oudere versie van de headphones app installeren.

Tano wijzigde deze reactie 16-04-2019 16:20 (6%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tano schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:06:
Heb ik hier succesvol uitgevoerd (met het tweede script dat gelinkt staat voor EU versies). Het kan placebo zijn, maar lijkt flink te schelen hier op kantoor.

Edit: ik moest wel een oudere versie van de headphones app installeren.
Hoe kun je zien welk model je hebt? Ik heb 'em in September 2018 op Schiphol gekocht, dwz een van de "oudste" lichtingen.

Ik had hem op mijn werk liggen, dus ga het vanavond uitproberen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tano
gambieter schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:40:
[...]

Hoe kun je zien welk model je hebt? Ik heb 'em in September 2018 op Schiphol gekocht, dwz een van de "oudste" lichtingen.

Ik had hem op mijn werk liggen, dus ga het vanavond uitproberen :)
Heb ik niet kunnen vinden. Maar in het eerste script zag ik duidelijk dat the python server verkeerde requests kreeg, dus toen maar de tweede gepakt. Je kunt niets kapot maken zolang je in de app niet op update drukt, dus leek me vrij risicoloos.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tano schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:40:
Heb ik niet kunnen vinden. Maar in het eerste script zag ik duidelijk dat the python server verkeerde requests kreeg, dus toen maar de tweede gepakt. Je kunt niets kapot maken zolang je in de app niet op update drukt, dus leek me vrij risicoloos.
Ah, duidelijk, dank. Later meer :)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:13
Sbakker1982 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:27:
[mbr]al in de pricewatch gekeken?[/mbr]
Ja? Maar vind het ook leuk wat advies te krijgen van de mensen in dit topic? Beetje kortzichtige moderate actie dit...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Sbakker1982 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:05:
Ja? Maar vind het ook leuk wat advies te krijgen van de mensen in dit topic? Beetje kortzichtige moderate actie dit...
Welke heb je dan gevonden en wat zijn de specifieke vragen? :)

Nu dump je de vraag. Er zijn meerdere reviews, zie bijvoorbeeld reviews: Noisecancelling koptelefoons - Vijf topmodellen getest

gambieter wijzigde deze reactie 17-04-2019 00:22 (6%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tano schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:40:
Gedaan en met succes, firmware versie 2.0.0 staat er weer op; ik moest inderdaad de 601 versie hebben :) . Morgen nog op kantoor maar daar is het rustig, dit weekend vlieg ik naar Nederland, kijken of de NC inderdaad verbeterd is (dwz terug naar oude niveau).

Ik hoefde de app-versie niet te downgraden. Wel gelijk de Sony Headphones app verwijderd van beide Sony Z5 compact phones, om te voorkomen dat er nog een update overheen komt voorlopig ;)

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

@teacher Het probleem met alles [mbr][/mbr] is dat iemand die de originele posting gemist heeft geen idee heeft wat daar stond en daar dus op geen enkele wijze een behulpzame draai aan kan geven. En afgaande op Gambieters' reactie was de vraag van @Sbakker1982 geen doodlopende steeg.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:24

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Sbakker1982 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:05:
[...]

Ja? Maar vind het ook leuk wat advies te krijgen van de mensen in dit topic? Passende moderate actie dit...
Wil je aankoopadvies (zonder al te veel moeite)? Open dan een topic in cea: https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76 let wel: ook daar is gewoon je vraag dumpen niet echt de bedoeling.

Heb je opmerkingen over moderatie? Neem dan contact op met de desbetreffende mod. :Y

teacher wijzigde deze reactie 17-04-2019 07:58 (8%)

Wise enough to play the fool

• Tano
gambieter schreef op woensdag 17 april 2019 @ 01:38:
[...]

Gedaan en met succes, firmware versie 2.0.0 staat er weer op; ik moest inderdaad de 601 versie hebben :) . Morgen nog op kantoor maar daar is het rustig, dit weekend vlieg ik naar Nederland, kijken of de NC inderdaad verbeterd is (dwz terug naar oude niveau).

Ik hoefde de app-versie niet te downgraden. Wel gelijk de Sony Headphones app verwijderd van beide Sony Z5 compact phones, om te voorkomen dat er nog een update overheen komt voorlopig ;)
Top, ben benieuwd naar jouw bevindingen!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tano schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:21:
Top, ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Net toevallig getest. Een collega zit te grinniken, ik vraag waarom en hoor gelijk het waarom: een rij achter me wordt hard gegiebeld. Helemaal niets gehoord, dat was met firmware 4.1.1 wel anders, stemmen kwamen veel meer door.

Eerste test dus doorstaan, lang leve 2.0.0 :p

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:28
Net mijn nieuwe (eerste ANC) headset binnen, de Sony WH-1000XM3. Goed dat ik hier al een tijdje mee lees. Verbaasde mij dat ik mijn vriendin nog zo goed kon horen tijdens het gamen, snel even downgraden :)

Update: Hij stond dus al op firmware 2.0.0 :')

Seroczynski wijzigde deze reactie 18-04-2019 21:21 (10%)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• jerrot
  • Laatst online: 21-05 10:51
Hallo mensen, ik weet niet of ik hier het correcte topic heb om advies te vragen, maar ik zoek wat advies betreffende hoofdtelefoons voor gebruik op mijn pc.

In eerste instantie wilde ik een gaming headset gaan kopen, maar door meerdere adviezen om een losse hoofdtelefoon te kopen met een losse microfoon zit ik te twijfelen. Ben helaas niet helemaal thuis in de hoofdtelefoons.

Mijn wensen zijn het volgende:

-Budget 175-200 euro inclusief aparte microfoon.
- Gebruik is 80% gaming en 20% muziek. Speel met name PUBG en Ring of Elysium, dus positiebepaling moet goed zijn.
- Gebalanceerd geluid, ik hou van bass maar moet niet te overdreven zijn ondanks dat ik graag hardstyle luister :p
- Draad of draadloos maakt niet uit.
- Bij voorkeur een model van max 3 jaar oud qua techniek, geen harde eis.
- Moet een duidelijke upgrade zijn van mijn Siberia 840 gaming headset.
- Moet aangesloten worden op de headphone output van pc, dus zonder DAC of ander soort versterker.

Ik heb zelf naar onderstaande hoofdtelefoons al zitten kijken:

Beyerdynamics Custom One Pro/DT 880. In game uitvoering gekeken naar een 2e hands MMX300 V2.
Sennheiser 5xx model
V-Moda Crossfade/ M-100 (alleen interessant in een aanbieding, anders inclusief microfoon boven budget)

Voorkeur heeft wel een gesloten model, is voor gebruik in de woonkamer. Televisie staat regelmatig aan en mijn vriendin ook aanwezig in de woonkamer, dus dat wil ik graag uitfilteren.

Ik hoor graag jullie suggesties zowel voor de headset als microfoon.

jerrot wijzigde deze reactie 19-04-2019 11:19 (3%)

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:52

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

burne schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:34:
[...]

Ik gebruik een iMac of een iPhone, en beiden zijn even goed of beter dan hele dure DAC's. Als je van mooie glimmende doosjes houdt zou je naar https://www.schiit.com/products/ kunnen kijken. Dat is betaalbaar (zo duur als je zelf wil zeg maar..) no nonsense spul.
Als je een losse DAC/Amp wilt, dan zou ik Schiit juist links laten liggen. Topping of Aune zijn dan binnen hetzelfde prijssegment betere keuzes.

Woutoud.com

• barzi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 23:10
Iemand ervaring met één van de volgende budget ANC hoofdtelefoons? Ben op zoek naar een ANC bluetooth hoofdtelefoon voor max 100 euro. Deze modellen krijgen best goede reviews (met name de L2) maar weet niet hoever deze reviews gesponsord zijn.

Hiearcool L1: https://www.amazon.de/gp/...rd_r=ZZ0P1ZTJ0E093R4HXR3H

Linkwitz L2 (volgens mij is dit exact hetzelfde model als de Hiearcool L2): https://www.amazon.de/Blu...fRID=RGSEW3XANHYM4ABWBTVY

Mpow H5: https://www.amazon.de/Blu...fRID=RGSEW3XANHYM4ABWBTVY

barzi wijzigde deze reactie 20-04-2019 12:18 (11%)

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
Woutoud schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:28:
[...]
Als je een losse DAC/Amp wilt, dan zou ik Schiit juist links laten liggen. Topping of Aune zijn dan binnen hetzelfde prijssegment betere keuzes.
Omdat....??

Heb recent de Magni3/Modi3 "voor erbij" aangeschaft en zij hebben mij juist aangenaam verrast. ;)

Bhagavad wijzigde deze reactie 20-04-2019 16:21 (15%)

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:58
Bhagavad schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:15:
[...]

Omdat....??

Heb recent de Magni3/Modi3 "voor erbij" aangeschaft en zij hebben mij juist aangenaam verrast. ;)
Veel betere prijsverhouding bedoeld die denk ik en veel betere bouwkwaliteit

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Magni 3 en Modi 3 doen het inderdaad goed, maar Schiit blijkt regelmatig niet zo netjes te zijn in de bouw. Top plates die kunnen kortsluiten bijvoorbeeld... Daarbij is hun duurdere assortiment gewoon meetbaar slechter dan bijvoorbeeld de Magni 3 en Modi 3.
Dat verschil hoor je in de praktijk vast niet, maar opvallend is het wel. :P
Het altijd nog gekker trouwens, Audio-GD bijvoorbeeld 8)7

Woutoud wijzigde deze reactie 20-04-2019 17:13 (9%)

Woutoud.com

• Bhagavad
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:24:
[...]
Veel betere prijsverhouding bedoeld die denk ik en veel betere bouwkwaliteit
Dit heeft een hoog "wij van wc-eend" gehalte. :+

De prijsverhouding is recht vergelijkbaar en de bouwkwaliteit van de modi/magni 3 versie is dik in orde.
Heb beide apparaatjes open gehad en ik heb geen opvallend rare dingen kunnen ontdekken. ;)
Woutoud schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:10:
Magni 3 en Modi 3 doen het inderdaad goed, maar Schiit blijkt regelmatig niet zo netjes te zijn in de bouw. Top plates die kunnen kortsluiten bijvoorbeeld... Daarbij is hun duurdere assortiment gewoon meetbaar slechter dan bijvoorbeeld de Magni 3 en Modi 3.
Dat verschil hoor je in de praktijk vast niet, maar opvallend is het wel. :P
Ja, dat had ik al eerder gelezen, meettechnisch was er op de vorige edities zeker iets aan te merken.
De afwerking van de laatste versie lijkt mij gelukkig wel in orde en meettechnisch doen zij het ook beter.
Ik vind deze combi in ieder geval beter klinken dan mijn andere dac/amp de AudioEngine D1 / O2 Objective amp. en een Fiio.
Voor wat het waard is.

Ik vond dat gedoe mbt de kwaliteit wel opvallend, gezien de drijvende kracht achter Schiit ook de persoon is die achter het voormalige high-end merk 'Sumo' zat (las ik ergens).
En die maakten ooit puike voor- en eindversterkers, heb er hier nog steeds een voorversterker van staan.

• Amdwarrior
Bhagavad schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:13:
[...]

Dit heeft een hoog "wij van wc-eend" gehalte. :+

De prijsverhouding is recht vergelijkbaar en de bouwkwaliteit van de modi/magni 3 versie is dik in orde.
Heb beide apparaatjes open gehad en ik heb geen opvallend rare dingen kunnen ontdekken. ;)

[...]
Bedoel hun duurdere apparaten zie niet echt meerwaarde van in. Blinde test met volume matching denk dat verschillen heel erg klein zijn tegenover Modi 3

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-05 13:08
Ik heb een Magnii 3 & Beyerdynamic DT 770's (250 ohm)'s die onderweg zijn.
Wat heb ik nu exact nodig om de Magnii 3 te kunnen aansluiten op mijn desktop PC?

Is dit voldoende? En maakt de kwaliteit van dergelijke kabels iets uit?

https://www.bax-shop.be/n...-stereo-2x-rca-male-1-5-m

code:
1
DT 770 > magnii 3 > RCA > 3.5mm desktop

SanderH_ wijzigde deze reactie 22-04-2019 01:27 (7%)

• Bhagavad
  • Niet online
SanderH_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 01:26:
Wat heb ik nu exact nodig om de Magnii 3 te kunnen aansluiten op mijn desktop PC?
Ja, je hebt voor de Magnii-amp inderdaad deze kabel nodig, maar of de kwaliteit van deze kabel volstaat geen idee.
Nu je toch geld aan het uitgeven bent zou een iets "mooiere" kabel misschien niet misstaan, maar dat mist waarschijnlijk wel elke rationele grondslag.

"The proof of this pudding is in eating it." :+

Als je ook de Modi-dac gebruikt, dan verbind je die óf via usb, óf optisch.
De Modi/Magnii verbinding maak je dan weer met twee korte kabeltjes met cinch aansluitingen, óf met een speciale stekkerplug.
Schiit levert zowel de kant en klare kabeltjes als deze propriëtaire stekkerplug.

Wat ik niet goed begrijp is waarom je voor de 250 Ohms versie van de DT770 hebt gekozen??
Deze Beyer is ook in een 80 Ohm en een 32 Ohm versie leverbaar en dat had je hoogstwaarschijnlijk de externe amp kunnen besparen.

Heb hier een 32 Ohms DT770 en die kan in principe zonder morren direct op de pc's worden aangesloten.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

SanderH_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 01:26:

code:
1
DT 770 > magnii 3 > RCA > 3.5mm desktop

Zolang een kabel geen breuken heeft, gaat het allemaal prima.

Woutoud.com

• SanderH_
Bhagavad schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:53:
[...]

Ja, je hebt voor de Magnii-amp inderdaad deze kabel nodig, maar of de kwaliteit van deze kabel volstaat geen idee.
Nu je toch geld aan het uitgeven bent zou een iets "mooiere" kabel misschien niet misstaan, maar dat mist waarschijnlijk wel elke rationele grondslag.

"The proof of this pudding is in eating it." :+

Als je ook de Modi-dac gebruikt, dan verbind je die óf via usb, óf optisch.
De Modi/Magnii verbinding maak je dan weer met twee korte kabeltjes met cinch aansluitingen, óf met een speciale stekkerplug.
Schiit levert zowel de kant en klare kabeltjes als deze propriëtaire stekkerplug.

Wat ik niet goed begrijp is waarom je voor de 250 Ohms versie van de DT770 hebt gekozen??
Deze Beyer is ook in een 80 Ohm en een 32 Ohm versie leverbaar en dat had je hoogstwaarschijnlijk de externe amp kunnen besparen.

Heb hier een 32 Ohms DT770 en die kan in principe zonder morren direct op de pc's worden aangesloten.
Ik heb enkel de Magnii 3 (pre-)amp, dus geen DAC. Ik heb de Magnii 3 amp niet specifiek gekocht zodat hij de 250 ohm versie van de DT770 kan runnen, maar omdat ik al een tijdje op zoek was naar een goede amp binnen mijn budget, die ik bovendien later nog met andere headphones kan gebruiken. Lang getwijfeld tussen de Objective2 en de Magnii, maar uiteindelijk toch voor de laatste gekozen.

De 80 ohm versie zou ietsje meer bass hebben, terwijl de 250 ohm over het algemeen neutraler klinkt.

Ik verwacht sowieso een upgrade komende van mijn (meer dan versleten) Sennheiser GAME ONE :X

• teunijff
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:24
Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met BT koptelefoons, te weten de Sony WH-1000XM3 en de Bose Quitcomfort 35 II ?
Ik had een Sony wh-1000xm3, een 2e kans van coolblue, uitstekende NC, maar deze had een hoge ruis aan alleen de li kant en dat wordt op een gegeven moment irritant, dus terug gestuurd.
IK weet dat er een bepaald level van "white noise " normaal is bij NC. De Bose QC 35II heeft dat ook, maar in mindere mate en over de twee kanalen qua niveau gelijk.
Nu een nieuwe Bose quitcomfort 35II gekocht, prima geluid, NC iets minder goed dan een Sony.
Maar nu is de Bluetooth weer brak. Ik snap de goede reviews van die dingen niet.
Op iPad pro 2016 model, kan ik niet verder dan 3 meter weg, daarna begint de BT te haperen en het geluid dus ook ( en er zit dan niet eens een muur tussen ). Op een iPhone 7plus is dat iets beter, maar nog steeds bij 4 meter gaat het weer hakkelen.

Heb een bt transmitter op mijn versterken en dat is helemaal een ramp om deze te connecten met Bose QC 35II.
En dat terwijl een audiologic BT koptelefoon van 16 euro bij de supermarkt wel 10 meter bereik geeft en simpel connect met de bluetooth transmitter en geen hiccup's geeft.

Oké, geluid is ernstig minder en accu gaat hooguit 3 uur mee, maar om mee te schilderen ( buiten ) was het een prima ding. En veel betere BT connectie dan de dure Bose QC 35II.

Denk dat ik de Bose ook weer terug stuur, want zo een slechte BT verbinding heb ik nooit gehad.
Bij mijn buurman ook gestest met iPhone X , ook hier maar 3 meter bereik.
Op Engelse fora van Bose klaagt men hier ook steen en been over, maar gek genoeg zie je dit niet in Nederlandse reviews terug. Kloppen de reviews in NL wel ? ( dat begin ik mij af te vragen ).

Op fora, van zowel Sony als van Bose heb ik het idee dat de mensen met een kluitje in het riet gestuurd worden. En wordt veel geklaagd dat de firmware's vaker dingen verslechteren dan verbeteren.
Zo heb ik idd ook klachten gelezen dat na de laatste update van Sony de NC wel 40 % minder is geworden. En dat mensen ( net als ik ) last kregen van een "hissing sound " op 1 kanaal kregen.

Maar ook bij Bose. Bt connectie problemen bij de fleet met daarbij behorende hiccup's van je muziek waarnaar je luistert. Reuze irritant. Ik verwacht eigenlijk dat producten in het duurdere segment dit soort problemen niet zouden hebben en dat je dat bij goedkope modellen zou verwachten.

Je zou verwachten dat je met de laatste BT technologie makkelijk 10 meter bereik zou moeten hebben.
En nee, ik leef niet in een zwaar beveiligde bunker.
Hebben de Bose en Sony headphones bezitters hier op dit forum geen klachten en zijn ze tevreden met wat ze krijgen voor 300 euro of meer ?

teunijff wijzigde deze reactie 22-04-2019 17:33 (3%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Dat heeft meer te maken met de zender. Mijn WH-1000xm3 werkt zelfs in het vliegtuig als de zender (Sony NW45 mp3 speler) in rij 10 zit, en ik op het toilet zit in een Airbus A319 zit met de koptelefoon op. Gisteren nog getest ;)

Met mijn Sony Z5c telefoon haal ik die 10 meter echt wel, afhankelijk van muren en zo.

Firmware WH-1000xm3: gambieter in "Het grote Headphones topic" over downgraden. Zeer de moeite om te doen.

gambieter wijzigde deze reactie 22-04-2019 19:37 (20%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
gambieter schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:56:
Dat heeft meer te maken met de zender. Mijn WH-1000xm3 werkt zelfs in het vliegtuig als de zender (Sony NW45 mp3 speler) in rij 10 zit, en ik op het toilet zit in een Airbus A319 zit met de koptelefoon op. Gisteren nog getest ;)

Met mijn Sony Z5c telefoon haal ik die 10 meter echt wel, afhankelijk van muren en zo.

Firmware WH-1000xm3: gambieter in "Het grote Headphones topic" over downgraden. Zeer de moeite om te doen.
Zou dit ook gefikst zijn in nieuwer geproduceerde modellen? Ik lees op de Sony-fora dat de nieuwer geproduceerde modellen verscheidene fixes hebben, bijvoorbeeld het beruchte koud-weer-probleem en problemen met de microfoon.

Ik moet die van mij namelijk nog steeds terugbrengen, alleen met deze temperaturen weinig last van de bug :P

• teunijff
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:24
@ gambieter

Zouden de iPhones en iPads dan zulke brakke BT zenders hebben ?
Snap niet waarom een koptelefoon van 15 euro wel 10 meter bereik heeft.

En downgraden...ik ga het eens doorlezen. Bij Bose hadden ze in het begin wel de mogelijkheid om te downgraden, maar dat hebben ze later weer veranderd, zodat je dat niet meer kan doen.

En ik had al gezocht op downgraden van de Sony, maar kwam niet verder dan een paar linken, daar werd het wel benoemd, maar kon niet vinden hoe je dat moest doen.
Ik ga nog eens kijken.
En wat als je met het downgraden je koptelefoon bricked.... garantie ?
Ik vind dat dit soort grote merken hun zaakjes ( en zeker voor de prijzen die ze vragen ) hun zaakjes goed voor elkaar moeten hebben !

Blijf het raar vinden dat BT zenders niet goed genoeg zijn voor de Bose qc 35II
Mijn buurman heeft een Jabra BT koptelefoon en komt ook niet verder dan 4 meter en dan hoor je al uitval.

teunijff wijzigde deze reactie 22-04-2019 21:19 (12%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tja, het is dan ook geen officiele downgrade, Sony speelt dommetje. Waarschijnlijk komt er een nieuwe firmware waar de nieuwe functionaliteit in blijft maar de ANC goed blijft, maar dat kan nog wel even duren.

Ik heb een Sandisk Sport Mp3 speler en die faalt al na 3-4 meter in een open ruimte.

Mogelijk dat het met de type verbinding te maken heeft, ik gebruik LDAC met mijn Sony apparatuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

teunijff schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:56:

Op iPad pro 2016 model, kan ik niet verder dan 3 meter weg, daarna begint de BT te haperen en het geluid dus ook ( en er zit dan niet eens een muur tussen ). Op een iPhone 7plus is dat iets beter, maar nog steeds bij 4 meter gaat het weer hakkelen.
Ik heb een iPad pro uit 2016 en een iPhone 6S. Op kantoor liggen ze beiden naast m'n toetsenbord. De iPad pruttelt vaak met bluetooth, de iPhone eigenlijk niet. In de trein gedraagt de iPad zich netjes, behalve rond station Den Haag CS en Leiden CS.

Het leuke is dat ik een PXC 550 heb, geen Bose of Sony. :+

burne wijzigde deze reactie 22-04-2019 22:51 (11%)

• Bhagavad
  • Niet online
SanderH_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:34:
[...]
Ik heb enkel de Magnii 3 (pre-)amp, dus geen DAC. Ik heb de Magnii 3 amp niet specifiek gekocht zodat hij de 250 ohm versie van de DT770 kan runnen, maar omdat ik al een tijdje op zoek was naar een goede amp binnen mijn budget, die ik bovendien later nog met andere headphones kan gebruiken. Lang getwijfeld tussen de Objective2 en de Magnii, maar uiteindelijk toch voor de laatste gekozen.
De 80 ohm versie zou ietsje meer bass hebben, terwijl de 250 ohm over het algemeen neutraler klinkt.
Vooropgesteld, de DT770 is een hele fijne hoofdtelefoon waar maar weinig op aan te merken valt en hij valt in de categorie "betaalbaar".
Maar hij is 'gesloten' en dat moet je maar net nodig hebben.
Als het even kan gebruik ik liever een open type, maar dat doet niets af aan de sublieme prestaties van dit model. _/-\o_

Mbt de vele versies die beschikbaar zijn in 32/80/250 Ohm geloof ik het trouwens wel voor thuisgebruik.
Ik betwijfel dan ook of je "aangesloten op de amp" ook maar iets van verschil zal kunnen horen.
Ook de 32 Ohms versie doet het al perfect. ;)

Een Senn HD6xx (600 300 Ohm) die hier hangt, knapt wel op van deze Magnii3/Modi3 combi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

HD 6XX is 300 Ohm toch, net als de HD 600/650?
De HD 660S is gezakt naar 150 Ohm.

Woutoud.com

• Trestry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:31
Weet iemand hier hoe bedrade hoofdtelefoons zoals de DT 770 Pro en de ath-m50x zich verhouden ten opzichte van de Sony 1000xm3? Ik heb een aantal dagen de ath-m50x uitgeprobeerd, maar vond zelf de lage tonen iets te overheersend. Hierdoor werden vocals naar mijn gevoel een beetje onderdrukt. Om die reden de hoofdtelefoon ingeruild voor de DT 770 pro (32 ohm). Het geluid vind ik een stuk beter gebalanceerd en vocals komen beter tot hun recht. Daarnaast is de DT 770 een stuk comfortabeler en drukt hij minder op mijn hoofd. Ik heb de DT 770 gisteravond in de trein gebruikt, maar hier kon ik helaas een stuk minder van de muziek genieten. Volgens reviews zou de hoofdtelefoon vrij veel omgevingsgeluiden moeten onderdrukken, maar ik vond dit erg tegenvallen. Hoewel ik meestal in een stille omgeving naar muziek luister zou ik ook graag in de trein en bijvoorbeeld in het vliegtuig van mijn muziek willen genieten. Om die reden nu toch aan het overwegen om de 1000xm3 met NC aan te schaffen. Met ING punten kan ik deze voor €260 kopen, wat nog steeds 2x zo duur is als de DT 770 en de ath-m50x...

Zou iemand hier misschien kunnen vertellen hoe het geluid zich verhoudt tot de DT 770 pro? Wordt muziek even ruimtelijk en gedetailleerd afgespeeld? Wordt de muziek een stuk minder door de Bluetooth compressie? Merkte in de mediamarkt dat de 1000xm3 alleen via SBC codec af te spelen is in combinatie met mijn Nokia 7 plus. Ook mijn laptop ondersteunt blijkbaar niet de betere aptX en LDAC codecs, waardoor ik erg bang ben dat het geluid bij mij tegen zal vallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Woutoud schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:37:
Klopt, gewoon 300Ohm.
Bhagavad schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 02:40:
[...]

Een Senn HD6xx (600 Ohm) die hier hangt, knapt wel op van deze Magnii3/Modi3 combi.
Hier overigens een HD650 aan een Magni 3/Mani combi en is helemaal top! Hoewel ik mij soms wel eens afvraag hoe een jotunheim zou zijn met de gebalanceerde aansluitingen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• SanderH_
Bhagavad schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 16:15:
[...]

Omdat....??

Heeft de Schiit Magnii 3 "veel nut" zonder een Modi 3.

Momenteel heb ik enkel de amp (nog onderweg), en ik snap de functie wel van een DAC, maar ik lees hier & daar dat een deftige amp meer effect heeft dan een DAC/AMP combo.

Zijn er hier tweakers die enkel de Magnii hebben, of ben ik toch vele malen beter af met de befaamde "Schiit stack"?

SanderH_ wijzigde deze reactie 23-04-2019 13:39 (11%)

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Ik heb nu een Bowers & Wilkins PX voor muziek en het bevalt goed maar het gewicht en de clamping begint me te irriteren.
In het vliegtuig werkt het prima, maar wel vermoeiend. Daarom ben ik aan het kijken naar een wh-1000xm3 maar lees daar ook wel veel dat het warm wordt bij je horen. Bij de PX heb je niet zo snel omdat je oorschelp niet direct druk krijgt. Iemand hier ervaring mee?
Bij Bose lijkt men er minder last van te hebben, maar Sony heeft mn voorkeur.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
smesjz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:35:
Ik heb nu een Bowers & Wilkins PX voor muziek en het bevalt goed maar het gewicht en de clamping begint me te irriteren.
In het vliegtuig werkt het prima, maar wel vermoeiend. Daarom ben ik aan het kijken naar een wh-1000xm3 maar lees daar ook wel veel dat het warm wordt bij je horen. Bij de PX heb je niet zo snel omdat je oorschelp niet direct druk krijgt. Iemand hier ervaring mee?
Bij Bose lijkt men er minder last van te hebben, maar Sony heeft mn voorkeur.
Ja, met de XM3 op je hoofd krijg je het warm. In het begin vond ik het nog wel eens vervelend, maar ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje aan gewend ben geraakt, en nu de koptelefoon gemakkelijk lange tijd op kan houden.

Sterker nog, ik ga er mee hardlopen, ook als het warm is :P Dan is het wel aan te raden het ding na die tijd af te vegen ivm zweet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Heb de XM3 nu sinds 17:15 op (trein, vliegveld, vliegtuig, vliegveld en nu weer trein, en ja, dan staat er zweet op de oren ;)

Hoort erbij, kan de koptelefoon niets aan doen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

SanderH_ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:33:
[...]

Heeft de Schiit Magnii 3 "veel nut" zonder een Modi 3.

Momenteel heb ik enkel de amp (nog onderweg), en ik snap de functie wel van een DAC, maar ik lees hier & daar dat een deftige amp meer effect heeft dan een DAC/AMP combo.

Zijn er hier tweakers die enkel de Magnii hebben, of ben ik toch vele malen beter af met de befaamde "Schiit stack"?
Het grootste deel van de ervaring van kwaliteit ga je halen uit koptelefoon + Amp, verwacht ik. Dat is omdat hoger volume zonder vervorming door ons ervaren wordt als kwalitatief beter. Goedkope koptelefoons vervormen sneller en zonder goede amp zit je sneller aan de limiet van de versterking. De meeste DACs presteren tegenwoordig meer dan prima, tenzij je dus Audio-GD of zo koopt.

Woutoud.com

• Bhagavad
  • Niet online
Woutoud schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:37:
Ja, je hebt totaal gelijk. _/-\o_

Dat krijg ik er van als ik mijn eigen specs niet eerst check. :+
Ik zal het meteen veranderen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Woutoud schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:08:
[...]

en zonder goede amp zit je sneller aan de limiet van de versterking
Het 'probleem' is voedingsspanning, in essentie.

Als je alles uit de kast haalt kun je een signaal genereren wat peak-to-peak gelijk is aan je voedingsspanning. Je telefoon heeft een 3.6-3.9 volt lithium batterij, dus laten we 3.8 volt peak-to-peak aannemen.

Van peak-to-peak naar RMS is delen door 2.828, dus nu hebben we 1.34v RMS over. 1.34/600= 2,23mA, en 1.34*0.00223 is 2,98mW. Voor 300 ohm: 1.34/300= 4,46mA, 5,97mW.

Je telefoon gaat zonder geklooi niet meer dan 3-6 milliwatt RMS in je > €300 sennheiser of beyerdynamic pompen.

Je schiit magni 3 heeft 24 volt tot z'n beschikking (en een klassieke klasse-A eindtrap) en levert dus 230mW in een 600 ohm koptelefoon en 430mW in een 300 ohm koptelefoon. No sweat.

Dat is aanzienlijk meer herrie.

(leuk muziekje? YSLT!)

burne wijzigde deze reactie 24-04-2019 22:14 (0%)
Reden: oeps.. komma foutje..

• Ossi
Ossi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:55:
Soms laat je je even gaan op een website als Gearbest, Banggood of Aliexpress. Zo ook afgelopen weekend...
Ik heb een Bluedio T7 besteld op Aliexpress voor €39,66
Zie: https://www.aliexpress.co...sic-with/32977819930.html

Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen, doel is vooral af en toe wat Netflix in bed. Maar mocht hij goed genoeg bevallen, dan zou hij ook mijn BeyerDynamic DT770 kunnen gaan vervangen op kantoor. Zo'n snoer is soms best lastig, zeker als het 3 meter lang is.

Ik hou jullie op de hoogte :)
Gisteren heb ik deze koptelefoon ontvangen, helaas 21 euro douanekosten mogen bijbetalen, maar het zij zo. Voor 60 euro nog steeds een topdeal.

Ik heb m nog niet uitgebreid kunnen testen, maar vandaag heb ik m meegenomen naar kantoor and so far so good! Ze zijn hier een tunnel aan het aanleggen en daarvoor trillen ze nu de damwanden in de grond. Hele gebouw trilt erover, maar ik hoor er niets meer van 8)

Je krijgt waar je voor betaald, persoonlijk vind ik de druk op mijn hoofd te groot om echt comfortabel te zijn. Vooral op de kaak voel ik de druk. Duidelijk niet gemaakt voor grofgebouwde mensen van meer dan 2 meter :P Qua comfort zou ik m een 2 uit 5 geven denk ik.

Qua geluidskwaliteit ben ik best wel tevreden eigenlijk. Het is geen hoogvlieger, maar ben m nu nog aan het testen. Dus nog geen echt oordeel over te vellen. Opvallend is dat het geluid daadwerkelijk anders wordt als je de ANC uitzet. Als de ANC aan staat, dan hoor je iets minder laag in de muziek. Niet onprettig trouwens, wordt er iets gelijkmatiger van.
Nu eerst even lekker Spotify luisteren via mijn Nokia 7 plus. Op de laptop kreeg ik m niet gekoppeld, maar ik heb ook geen idee welke Bluetooth versie daarop zit.

De stemmen van mijn collega's zijn nog te horen door de muziek heen, maar ze klinken wel anders. Beetje blikkeriger en wel iets stiller, dus dat is ook wel een win.

Deze review geeft ook wel een beeld waar ik het grotendeels mee eens ben:
https://www.awaqa.com/bluedio-t7-review-buy-price/
Aangezien referentiemateriaal voor mij de BeyerDynamic DT770 is, deel ik de mening niet over comfort. Maar dat is ook een andere prijs- en kwaliteitsklasse.

Al met al dik tevreden :)

@barzi @verdwaald

• jerrot
  • Laatst online: 21-05 10:51
jerrot schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:12:
Hallo mensen, ik weet niet of ik hier het correcte topic heb om advies te vragen, maar ik zoek wat advies betreffende hoofdtelefoons voor gebruik op mijn pc.

In eerste instantie wilde ik een gaming headset gaan kopen, maar door meerdere adviezen om een losse hoofdtelefoon te kopen met een losse microfoon zit ik te twijfelen. Ben helaas niet helemaal thuis in de hoofdtelefoons.

Mijn wensen zijn het volgende:

-Budget 175-200 euro inclusief aparte microfoon.
- Gebruik is 80% gaming en 20% muziek. Speel met name PUBG en Ring of Elysium, dus positiebepaling moet goed zijn.
- Gebalanceerd geluid, ik hou van bass maar moet niet te overdreven zijn ondanks dat ik graag hardstyle luister :p
- Draad of draadloos maakt niet uit.
- Bij voorkeur een model van max 3 jaar oud qua techniek, geen harde eis.
- Moet een duidelijke upgrade zijn van mijn Siberia 840 gaming headset.
- Moet aangesloten worden op de headphone output van pc, dus zonder DAC of ander soort versterker.

Ik heb zelf naar onderstaande hoofdtelefoons al zitten kijken:

Beyerdynamics Custom One Pro/DT 880. In game uitvoering gekeken naar een 2e hands MMX300 V2.
Sennheiser 5xx model
V-Moda Crossfade/ M-100 (alleen interessant in een aanbieding, anders inclusief microfoon boven budget)

Voorkeur heeft wel een gesloten model, is voor gebruik in de woonkamer. Televisie staat regelmatig aan en mijn vriendin ook aanwezig in de woonkamer, dus dat wil ik graag uitfilteren.

Ik hoor graag jullie suggesties zowel voor de headset als microfoon.

Heb tevens de Beyer dynamics DT770 Pro/880/990 nog op mijn lijstje toegevoegd. De DT 880/990 weet ik alleen niet zeker of mijn MSI Z170-a Tomahawk deze zonder versterker aan kan drijven.
Hoor graag van iemand wat advise.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

pricewatch: HyperX Cloud Alpha

Deze voldoet volgens mij ook aan je eisenpakket.
Is voor het geld een prima set. Gebaseerd op een regulier koptelefoon ontwerp, waar een microfoon aan is toegevoegd.

Woutoud.com

• barzi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 23:10
Ossi schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:52:
[...]

Gisteren heb ik deze koptelefoon ontvangen, helaas 21 euro douanekosten mogen bijbetalen, maar het zij zo. Voor 60 euro nog steeds een topdeal.

Ik heb m nog niet uitgebreid kunnen testen, maar vandaag heb ik m meegenomen naar kantoor and so far so good! Ze zijn hier een tunnel aan het aanleggen en daarvoor trillen ze nu de damwanden in de grond. Hele gebouw trilt erover, maar ik hoor er niets meer van 8)

Je krijgt waar je voor betaald, persoonlijk vind ik de druk op mijn hoofd te groot om echt comfortabel te zijn. Vooral op de kaak voel ik de druk. Duidelijk niet gemaakt voor grofgebouwde mensen van meer dan 2 meter :P Qua comfort zou ik m een 2 uit 5 geven denk ik.

Qua geluidskwaliteit ben ik best wel tevreden eigenlijk. Het is geen hoogvlieger, maar ben m nu nog aan het testen. Dus nog geen echt oordeel over te vellen. Opvallend is dat het geluid daadwerkelijk anders wordt als je de ANC uitzet. Als de ANC aan staat, dan hoor je iets minder laag in de muziek. Niet onprettig trouwens, wordt er iets gelijkmatiger van.
Nu eerst even lekker Spotify luisteren via mijn Nokia 7 plus. Op de laptop kreeg ik m niet gekoppeld, maar ik heb ook geen idee welke Bluetooth versie daarop zit.

De stemmen van mijn collega's zijn nog te horen door de muziek heen, maar ze klinken wel anders. Beetje blikkeriger en wel iets stiller, dus dat is ook wel een win.

Deze review geeft ook wel een beeld waar ik het grotendeels mee eens ben:
https://www.awaqa.com/bluedio-t7-review-buy-price/
Aangezien referentiemateriaal voor mij de BeyerDynamic DT770 is, deel ik de mening niet over comfort. Maar dat is ook een andere prijs- en kwaliteitsklasse.

Al met al dik tevreden :)

@barzi @verdwaald
Dank!

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-05 16:49
Hier de Bose Quietcomfort 35 ii gekocht vandaag. Had voorheen altijd de Beats Solo Wireless 3, maar die zat echt niet comfortabel als je hem langer dan een uurtje op had. Geluid was oké, maar geen noise cancelling was vrij irritant in het vliegtuig (of trein). Bij de BCC de Bose een paar keer opgehad, en wat zit die lekker zeg en mooi geluid. Benieuwd ook naar de noice cancelling. Ik las wat reviews van mensen die daar niet goed op reageren namelijk.

Alwayshappyz wijzigde deze reactie 25-04-2019 21:40 (8%)

• Melanzia
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06-05 00:41
Hallo mensen, ik ben opzoek naar een noise canceling headphone goed voor in het vliegtuig. Ik zat te denken over een Sony WH-CH700N of een JBL E65 BTNC maar weet niet welke ik moet nemen. Hebben jullie tips over welke het best is of een andere model. Budget is 150 euro. Alvast bedankt!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

Melanzia schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:35:
Hallo mensen, ik ben opzoek naar een noise canceling headphone goed voor in het vliegtuig. Ik zat te denken over een Sony WH-CH700N of een JBL E65 BTNC maar weet niet welke ik moet nemen. Hebben jullie tips over welke het best is of een andere model. Budget is 150 euro. Alvast bedankt!
Volgens https://appmeister.nl/all...g-headphones-tot-150-euro is de Sony bijna een no go als noise cancelling zonder muziek een vereiste is:
De noise cancelling van de Sony WH-CH700N is helaas niet zijn beste onderdeel. Die is alleen soort van-effectief met muziek op. Zonder muziek aan merk je dat hij niet veel lage óf hoge tonen wegstreept. Hij zet hooguit het volume ervan wat zachter. Luister je ondertussen naar muziek, een podcast of een audioboek met de noise cancelling aan, dan volstaat hij goeddeels.
De JBL daarentegen doet het een stuk beter:
De noise cancelling filtert veel lage en ook hoge tonen in de omgeving. Zelfs stemmen op een meter of vijf drukt de E65BTNC weg. Een smetje is wel dat je af en toe de scharnieren van de headphone hoort klikken als je je hoofd naar links-of rechtsonder beweegt. Toch zorgt de JBL voor rust op je hoofd. Hij biedt echt goede noise cancelling zonder dat je muziek op hebt staan. Het is de enige headphone in deze prijsklasse, die dat presteert.
Maar de Sony zit dan weer comfortabeler op het hoofd, en zou een betere muziekkwaliteit leveren.

It takes two fools to argue.

• Mr.Beach
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 01:21
voor dit soort vragen hebben we https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76 :Y

teacher wijzigde deze reactie 27-04-2019 20:42 (85%)

• Da_maniaC
  • Laatst online: 21-05 15:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hallo all,
Ik ben op zoek naar een nieuwe\vervanger voor mijn koptelefoon.
In het verleden heb ik altijd een Sennheiser HD650 gehad. De over-the-ear cups vond ik echt heerlijk zitten.
Echter, ondanks veel proberen en het aanschaffen van een Ray Samuel's Predator versterker vond ik de weergave van de HD650 saai en tegenvallend (ondanks dat het mid-end rustig\gedetailleerd is). In de low-end kwam ik echt tekort (waar je veel mensen over hoort bij deze headphone) en ook het hoog mocht best iets sprankelender.

Nu ben ik al behoorlijke poos aan het rondkijken maar op een aantal fronten lees ik altijd nog dingen waar ik huiverig van wordt:
Sennheiser HD700: Nog steeds matig low-end aanwezig
Sony MDR-XB700: Ook al is hij haast niet meer te koop. Lekker low-end maar het hoog gaat snel oversturen op wat hoger volume

Hebben andere mensen misschien nog over-the-ear suggesties?

Ik heb nog steeds de Predator en een RME Babyface Pro om de koptelefoon aan te sturen.

Ik produceer op een setje Dynaudio BM12A MK2 monitoren en dat bevalt echt fantastisch. Helaas zit ik momenteel nog in een situatie dat ik deze niet 's nachts om half 1 aan kan slingeren. :)
Ik zoek een koptelefoon die ik dan kan gebruiken met een goede weergave (ik heb destijds af en aan geprobeerd om de HD650 te leren kennen en hiervoor te gebruiken...maar dat ging echt waardeloos... het verschil met de monitoren was echt te groot).

Da_maniaC wijzigde deze reactie 30-04-2019 09:25 (9%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Misschien moet je gewoon zoveel mogelijk uitproberen, en niet teveel afgaan op wat je leest. Ik ben uiteindelijk bij een AKG K812 uitgekomen, en daarover is zeer wisselend, overwegend matig tot negatief, geschreven, maar ik vind het ding prima.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-05 13:45
Sinds vandaag het volgende issue met de wh1000xm3: op de connected telefoon word iedere 20 seconden het batterijpercentage weergegeven in een popover. Best irritant.

Meer mensen bekend hiermee of.met een.oplossing?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

eL_Jay schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:36:
Sinds vandaag het volgende issue met de wh1000xm3: op de connected telefoon word iedere 20 seconden het batterijpercentage weergegeven in een popover. Best irritant.

Meer mensen bekend hiermee of.met een.oplossing?
Ik zie het 1x bij het koppelen, daarna niet meer? Welke firmware, en heb je de Sony Headphones App in gebruik? Ik heb de 2.0.0 downgrade gedaan, en ik heb die app niet. Gebruik je de Google Assistant (ik niet)?

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-05 13:45
gambieter schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:17:
[...]

Ik zie het 1x bij het koppelen, daarna niet meer? Welke firmware, en heb je de Sony Headphones App in gebruik? Ik heb de 2.0.0 downgrade gedaan, en ik heb die app niet. Gebruik je de Google Assistant (ik niet)?
2.0.0, appversie 5.0. geen Google assistent in gebruik.

Hopelijk een quirk van mijn telefoon en niet de headset.
Het gekke is dat het nu ineens verholpen is (sta in trein). Op kantoor heel de dag last (veel bluetooth en wifi apparatuur, naast het station) verbinding was feilloos op kantoor (LDAC zonder stotteren)

eL_Jay wijzigde deze reactie 30-04-2019 17:40 (4%)

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:54
Ik had hetzelfde issue. Meest recente firmware. Viel samen met het niet kunnen vinden van gps maar dit schijnt een oneplus 5t issue te zijn. Na reboot was het weg.

SmooK wijzigde deze reactie 30-04-2019 22:24 (20%)

PSN: raysmook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03:33

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb dit ook een aantal keren gehad op de xm2. Om de tien seconden batterijpercentage in beeld.

GSM opnieuw opstarten verhielp het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-05 10:16
ik heb een wireless bluetooth headset HyperX cloud flight voor gamen echter mis ik volume, is er een manier om dit te boosten en wireless te behouden?
Overigens heb ik al tig-headsets geprobeerd maar deze bevalt mij kwa sound goed.

Nu heb ik ook een astro mixamp geprobeerd en dit werkt beter, echter functioneert de mic dan niet op deze headset omdat deze alleen via usb werkt. heel krom maar goed...

Als er geen andere oplossing is dan maar wired denk ik, ik mis gewoon de 20% volume op zijn hardst. het is net niet genoeg...

iemand tips ? een soundblasterx g6 en dan wired met een vmoda boommic ertussen evt?

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:31
@gambieter hoe zit het met lekken naar buiten toe met het geluid van de Sony? Bruikbaar in een stilte coupe?

Kan je iets vertellen van over de geluidskwaliteit op een hoger volume? Ik heb nog weleens de neiging om enthousiast te worden en het volume hoger te zetten.

Mijn referentie zijn de PX5 en een Senn hd595. De PX5 is echter niet comfortabel genoeg om 2 uur lang op te hebben als je een bril hebt en de HD595 is een open model.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

j-phone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 01:25:
@gambieter hoe zit het met lekken naar buiten toe met het geluid van de Sony? Bruikbaar in een stilte coupe?
Ik heb nog geen klachten gehad, maar ik heb mijn muziek dan ook niet keihard staan; ook niet van mijn collega's. Als ik de koptelefoon afdoe terwijl de muziek doorgaat hoor je wel gefluister, maar niet vervelend voor de omgeving.
Kan je iets vertellen van over de geluidskwaliteit op een hoger volume? Ik heb nog weleens de neiging om enthousiast te worden en het volume hoger te zetten.
In het vliegtuig zet ik hem harder, en ik merk afgezien van het volume geen verschil. Het werkt gewoon goed.
Mijn referentie zijn de PX5 en een Senn hd595. De PX5 is echter niet comfortabel genoeg om 2 uur lang op te hebben als je een bril hebt en de HD595 is een open model.
Mijn muziekfiles zijn 192-256 kbps muziek, veel van Spotify, geripte CDs en Allofmp3 toen dat nog bestond :p . Niet de hoogste kwaliteit dus, kan niet vergelijken. Ik ben er nog steeds erg tevreden mee :)

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03:02
Hier heb ik sinds gisteren de JBL E65BTNC in gebruik. De eerste indrukken zijn goed. De NC doet zijn werk op kantoor meer dan prima voor de prijs, het geluid is naar mijn smaak prima.
Dit is mijn eerste over ear koptelefoon, dus daar moet ik erg aan wennen. Vooral met NC aan hoor je iedere beweging die je zelf maakt met je hoofd. Als je bijv. eet tijdens het luisteren, dan is dat irritant :D
Dit is denk ik niet specifiek voor dit model, dat zal gelden bij iedere over ear koptelefoon.

Verder vind ik dat hij vrij strak zit, dit zal zichzelf wel oplossen. Verder raakt mijn linker oorlel af en toe het kussentje van de speaker, dat had ik bij de Bose QC 35ii en BW PX van collega's ook al, dus ik zal ermee moeten leren leven :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vandaag de DT770 Pro 250 Ohm geprobeerd. Hij zit heerlijk op je hoofd, maar het geluid; viel dat even tegen zeg. Aangesloten op mijn RME Babyface Pro interface (met headphone amp). In het midden klinkt hij iets luider dan de HD650. Het hoog is ook ietwat gekleurd (gaat zelfs als eerste clippen).
Maar het laag is net als bij de HD650 bijna non-existent.

Volgende stap -> ATH-M50x Die zou wat meer 'junk in the trunk' moeten hebben.
offtopic:
Laat maar...die is on-the-ear. Ik wil een over-the-ear headphone.

Als ik deze headphones ook allemaal vergelijk met mijn A&H XD-53 (die ik ook nog steeds heb). Is de laagweergave in die koptelefoon echt heerlijk (zou nog iets meer\gecontroleerd sublaag mogen hebben zelfs).
Het Mid\Hoog is op zo'n koptelefoon dan weer een heel ander verhaal. Dat is niet zo strak als op de HD650\DT770 Pro.

What to do?
De TR-X00 is gelijk 500 Dollar.... :F
Zit er nog wat tussenin?

Da_maniaC wijzigde deze reactie 03-05-2019 23:50 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:33:
iets luider dan de HD650. Het hoog is ook ietwat gekleurd (gaat zelfs als eerste clippen).
Clippen komt door de versterker die zal wel moeite hebben met de 250 Ohm.

Ik heb een gewone DT770 en die lijkt vrij neutraal op een budget Marantz versterker.
Hoewel de halfopen DT880 beter gewaardeerd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dekker
  • Laatst online: 22:38
Vandaag de DT770 Pro 250 Ohm geprobeerd. Hij zit heerlijk op je hoofd, maar het geluid; viel dat even tegen zeg. Aangesloten op mijn RME Babyface Pro interface (met headphone amp). In het midden klinkt hij iets luider dan de HD650. Het hoog is ook ietwat gekleurd (gaat zelfs als eerste clippen).

Volgende stap -> ATH-M50x Die zou wat meer 'junk in the trunk' moeten hebben.
offtopic:
Laat maar...die is on-the-ear. Ik wil een over-the-ear headphone.
Het lijkt voor mij dat je een behoorlijke basshead bent. De DT770 is nl al vrij aanwezig in het laag en de M50x nog iets meer, die laatste is overigens wel degelijk over ear.
Wil je een hardere of diepere laagweergave?
Voor dieper zou ik adviseren te kijken naar een planar magnetic (Hifiman bv), die blijven over het algemeen vlak tot 20Hz. Gesloten koptelefoons (zoals de DT770 en M50x) vallen wat eerder af in het laag en hebben op hun beurt wel weer een meer aanwezige laag t.o.v. open koptelefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

_Dekker schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:57:
[...]

Het lijkt voor mij dat je een behoorlijke basshead bent. De DT770 is nl al vrij aanwezig in het laag en de M50x nog iets meer, die laatste is overigens wel degelijk over ear.
Wil je een hardere of diepere laagweergave?
Voor dieper zou ik adviseren te kijken naar een planar magnetic (Hifiman bv), die blijven over het algemeen vlak tot 20Hz. Gesloten koptelefoons (zoals de DT770 en M50x) vallen wat eerder af in het laag en hebben op hun beurt wel weer een meer aanwezige laag t.o.v. open koptelefoons.
Dank voor je post!
Yep, ik ben inderdaad een echte basshead. :)
Ik zit momenteel zelfs een Sony XB950AP te overwegen, gewoon zodat ik voorlopig aan mijn trekken kom. :Y)

De specs van de Babyface Pro zeggen het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
AS DA Line Out, but:

Output: 6.3 mm TRS jack, unbalanced
Output impedance: 10 Ohm
Output level at 0 dBFS, 1 kOhm load: +13 dBu
Max power @ 0.1% THD: 50 mW
Output: 3.5 mm TRS jack, unbalanced
Output impedance: 2 Ohm
Output level at 0 dBFS, 1 kOhm load: +7 dBu
Max power @ 0.1% THD: 70 mW

Ik heb de DT 770 Pro op de 6.3 mm TRS jack aangesloten gehad. Beide uitgangen hebben kennelijk een aparte driver stage\versterker.
Ik neem aan dat de 3.5mm TRS jack juist voor low impedance koptelefoons zou zijn? (RME zegt dat beide uitgangen zich richten op een ander type headphone namelijk; low of high impedance).
[Edit] Yep, net geprobeerd... op de 3.5mm TRS gaat de koptelefoon 60% zachter.

Ik zal mijn Ray Samuels USB Predator nog eens proberen dit weekend, maar so far kan ik de mening echt niet rijmen dat de DT 770 Pro een meer aanwezige laagweergave zou hebben (het komt super beschaafd op mij over).
Hopelijk knalt hij op de Predator wat harder!

Ik zou echt niet weten waar ik zoiets als een Hifiman HE-400 zou kunnen beluisteren in Nederland (gelijktijdig met wat andere degelijke koptelefoons).

Da_maniaC wijzigde deze reactie 04-05-2019 02:19 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

What to do?
De TR-X00 is gelijk 500 Dollar.... :F
Zit er nog wat tussenin?
Meze 99 Classic / Noir

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Net nog even een EQ geprobeerd met de DT 770 Pro. Daar is behoorlijk wat sibilance in het hoog ook mee te corrigeren.

Nu wil die wel. :D

Toch jammer dat de RME Babyface Pro niet genoeg vermogen heeft om de DT770 Pro 100% aan te sturen. :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-05 09:08
Da_maniaC schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 02:11:
[...]
Ik zou echt niet weten waar ik zoiets als een Hifiman HE-400 zou kunnen beluisteren in Nederland (gelijktijdig met wat andere degelijke koptelefoons).
Je zou eens: https://www.earsunlimited.com/ of https://www.magnahifi.com/ of https://hifisolutions.nl/ kunnen proberen. Heb persoonlijk ervaring met HiFi Solutions toen ik de ZMF Aeolus heb gekocht. Erg vriendelijk personeel en geen enkel probleem om meerdere headphones te beluisteren.

Wat betreft de DT 770 Pro 250 Ohm versie, deze heb ik laatst ook gekocht om te gebruiken bij de computer maar ik merkte wel dat ik mijn amp/dac (Audio GD R2R11) op High Gain moest zetten om hem tot zijn recht te laten komen.

Lukin wijzigde deze reactie 04-05-2019 19:40 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21:22
Binnenkort hoop ik de volgende TV te kopen:
pricewatch: Samsung UE55NU7100 Zwart

Ook koop ik binnenkort een nieuwe pc en headset.

Nu hebben mijn nieuwe huisbazen problemen gehad met de vorige huurder en mij op het hart gedrukt rustig te zijn als ik het contract wil kunnen laten verlengen (wat ik wss wil).

Dus ben ik op zoek naar een headset die ik zowel voor TV als voor gaming zou kunnen gebruiken.

Toch vind ik geen gaming headsets met Audio Digitaal (S/PDIF) uitgang (die op tv zit) en de converter is die betrouwbaar?

Of is het gewoon een illusie om één headset voor pc als tv te gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 21:31
Da_maniaC schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:24:
Net nog even een EQ geprobeerd met de DT 770 Pro. Daar is behoorlijk wat sibilance in het hoog ook mee te corrigeren.

Nu wil die wel. :D
[Afbeelding]

Toch jammer dat de RME Babyface Pro niet genoeg vermogen heeft om de DT770 Pro 100% aan te sturen. :?
Korte zoektocht wijst er wel op ja.
+6.5 db op een dt770? Euhm.. minder neutraal dus. ;)

Uit ervaring..
Philips X2. Hoewel de X1 meer .."bloated" lager heeft.
Fun ook. Comfortabel.

Welk type muziek eigenlijk? Luisteren of mixen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 21:31
Asateo schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:58:
Dus ben ik op zoek naar een headset die ik zowel voor TV als voor gaming zou kunnen gebruiken.

Toch vind ik geen gaming headsets met Audio Digitaal (S/PDIF) uitgang (die op tv zit) en de converter is die betrouwbaar?

Of is het gewoon een illusie om één headset voor pc als tv te gebruiken?
Budget in gedachten?
Ik denk het niet. Al ga je of een (pre)Amp moeten gebruiken om zo te selecteren qua input of steeds je kabel ompluggen natuurlijk.
Of je gaat draadloos en je basis station kan meerdere bronnen aan. ( Geen fan van )

Afstand tv tot zetel ook rekening mee houden natuurlijk.

Een DAC is het woord je zoekt denk ik. Vind je al voor een paar tiental euro voor degelijke kwaliteit.
Heb hier een simpele Behringer die al 10 jaar meegaat. Als je dat bedoeld met betrouwbaar.

En doe jezelf een plezier. Negeer "x drivers per side!!" toestanden. :)

Wat je ook kiest zal vermoedelijk stukken beter klinken dan de tv z'n eigen speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

foetus_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 00:11:
[...]

Welk type muziek eigenlijk? Luisteren of mixen?
De +6.5 db staat inmiddels op +5. Wordt nog wat fine-tuning gedaan dus. :P

Luisteren en produceren eigenlijk maar aangezien ik met name Hardstyle en/of Future House produceer kan ik met headphones haast niets als er weinig laagweergave is en de beleving niet in de buurt komt van mijn Dynaudio monitoren. Ik merk dat ik sowieso altijd nog moet A\B'en met de monitors maar dat terzijde.
Mixen op headphones daar heb ik echt helemaal belabberde ervaring mee dus daar begin ik op headphones gewoon niet meer aan. Ook bij sound design moet ik altijd nog de Dynaudio's erbij pakken (bijv. de volgende dag) om nog eens te horen wat ik nu exact gedaan heb.

Da_maniaC wijzigde deze reactie 06-05-2019 09:55 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:05:
[...]

Ja, met de XM3 op je hoofd krijg je het warm. In het begin vond ik het nog wel eens vervelend, maar ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje aan gewend ben geraakt, en nu de koptelefoon gemakkelijk lange tijd op kan houden.

Sterker nog, ik ga er mee hardlopen, ook als het warm is :P Dan is het wel aan te raden het ding na die tijd af te vegen ivm zweet.
Ik heb nu de MX3 toch maar gekocht en ik moet ook nog wennen aan de warmte.

Paar dingen als ik de MX3 vergelijk met mn B&W PX:
* Ik mis mn wear sensor die auto-pause / auto-resume doet
* Wisselen tussen devices is stuk moeizamer

Voorbeeld:
* MX3 gepaired met iPhone
* Ik connect vervolgens vanaf mn iPad en status is 'connected' als ik bij BT devices kijk
* Bij afspelen op iPad zie ik vervolgens geen MX3 als BT device

Enige optie is volgens mij disconnecten op iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 09:57
Ik draai android auto vanaf mijn Galaxy S10 op discover media (Volkswagen).
Ik gebruik tevens in de auto een bluetooth noise cancelling headset.

Wanneer ik mijn S10 via USB verbind met discover media heb ik geen geluid meer vanaf mijn S10 naar mijn headset.

Hoe is het voor elkaar te krijgen dat ik audio naar mijn headset heb wanneer S10 verbonden is het discover media?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:00
pitchdown schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:09:
Ik draai android auto vanaf mijn Galaxy S10 op discover media (Volkswagen).
Ik gebruik tevens in de auto een bluetooth noise cancelling headset.

Wanneer ik mijn S10 via USB verbind met discover media heb ik geen geluid meer vanaf mijn S10 naar mijn headset.

Hoe is het voor elkaar te krijgen dat ik audio naar mijn headset heb wanneer S10 verbonden is het discover media?
Ik denk dat hij dan bluetooth verbindingen uitzet wanneer bedraad verbonden aan de auto. (naar mijn mening is het niet verstandig een NC koptelefoon te gebruiken tijdens het rijden... Zo hoor je niemand toeteren of hulpdiensten die je voorbij willen..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:59
Jelmer93 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Ik denk dat hij dan bluetooth verbindingen uitzet wanneer bedraad verbonden aan de auto. (naar mijn mening is het niet verstandig een NC koptelefoon te gebruiken tijdens het rijden... Zo hoor je niemand toeteren of hulpdiensten die je voorbij willen..
Dat laatste is zeker waar. Een koptelefoon of oordoppen als bestuurder van een auto is buitengewoon gevaarlijk

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:00
Catch22 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Dat laatste is zeker waar. Een koptelefoon of oordoppen als bestuurder van een auto is buitengewoon gevaarlijk
Ik zie het steeds vaker.. je hebt toch gewoon geluid in je wagen zitten.. En als je een oude auto rijd kun je zelf de radio vervangen voor 1 waar je je toestel op kan aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
ik gebruik de sony WH-1000XM3. Erg fijne koptelefoon.
Na een paar minuten hoor ik altijd een korte piep.
Het geluid is dan ook kort even weg.

Iemand die weet wat dit is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

pitchdown schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:15:
ik gebruik de sony WH-1000XM3. Erg fijne koptelefoon.
Na een paar minuten hoor ik altijd een korte piep.
Het geluid is dan ook kort even weg.

Iemand die weet wat dit is?
Heb je de adaptive control via de Headphones app aanstaan? Het kan zijn dat die de ANC aanpast.

(echt vreselijke functie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
gambieter schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Heb je de adaptive control via de Headphones app aanstaan? Het kan zijn dat die de ANC aanpast.

(echt vreselijke functie)
Die stond aan ja.
Ik ga nu checken hoe het loopt.

Heb je nog meer quick wins m.b.t. settings?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amdwarrior
Trestry schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:44:
Weet iemand hier hoe bedrade hoofdtelefoons zoals de DT 770 Pro en de ath-m50x zich verhouden ten opzichte van de Sony 1000xm3? Ik heb een aantal dagen de ath-m50x uitgeprobeerd, maar vond zelf de lage tonen iets te overheersend. Hierdoor werden vocals naar mijn gevoel een beetje onderdrukt. Om die reden de hoofdtelefoon ingeruild voor de DT 770 pro (32 ohm). Het geluid vind ik een stuk beter gebalanceerd en vocals komen beter tot hun recht. Daarnaast is de DT 770 een stuk comfortabeler en drukt hij minder op mijn hoofd. Ik heb de DT 770 gisteravond in de trein gebruikt, maar hier kon ik helaas een stuk minder van de muziek genieten. Volgens reviews zou de hoofdtelefoon vrij veel omgevingsgeluiden moeten onderdrukken, maar ik vond dit erg tegenvallen. Hoewel ik meestal in een stille omgeving naar muziek luister zou ik ook graag in de trein en bijvoorbeeld in het vliegtuig van mijn muziek willen genieten. Om die reden nu toch aan het overwegen om de 1000xm3 met NC aan te schaffen. Met ING punten kan ik deze voor €260 kopen, wat nog steeds 2x zo duur is als de DT 770 en de ath-m50x...

Zou iemand hier misschien kunnen vertellen hoe het geluid zich verhoudt tot de DT 770 pro? Wordt muziek even ruimtelijk en gedetailleerd afgespeeld? Wordt de muziek een stuk minder door de Bluetooth compressie? Merkte in de mediamarkt dat de 1000xm3 alleen via SBC codec af te spelen is in combinatie met mijn Nokia 7 plus. Ook mijn laptop ondersteunt blijkbaar niet de betere aptX en LDAC codecs, waardoor ik erg bang ben dat het geluid bij mij tegen zal vallen.
Oordopjes ook goed? Nc koptelefoons zijn namelijk zwaar overpriced vanwege technologie erachter voor 300 heb je oordopjes of koptelefoons die stuk beter klinken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

pitchdown schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:23:
Die stond aan ja.
Ik ga nu checken hoe het loopt.

Heb je nog meer quick wins m.b.t. settings?
Zorgen dat je op firmware 2.0.0 zit (zie eerder in dit topic), eventueel downgraden al is dat niet risicoloos, die Headphones app zo snel mogelijk eraf gooien en gewoon gebruiken zoals 'ie is. Dan is de XM3 wmb op zijn best :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Amdwarrior schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Oordopjes ook goed? Nc koptelefoons zijn namelijk zwaar overpriced vanwege technologie erachter voor 300 heb je oordopjes of koptelefoons die stuk beter klinken
Mijn minder klinkende NC koptelefoon is anders een stuk prettiger om naar te luisteren in de trein dan mijn niet-NC dopjes of koptelefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-05 12:45
Ik heb nu een tijdje de Bose QC II in gebruik. De eerste periode heb ik echt nog wel een paar keer gedacht dat de koptelefoon eigenlijk wel (qua prijs) overkill was, maar ik moet zeggen dat ik hier wel op teruggekomen ben toen ik recent op vakantie ging naar Zuid-Amerika.

Wat een verademing om met de noisecancelling aan in het vliegtuig te zitten, ook als je niks luistert. Helemaal muisstil is het niet, maar als je het tussendoor even uitzet realiseer je je pas wat voor teringherrie het eigenlijk in een vliegtuig is. Ik had ook het idee dat ik hierdoor veel minder moe uit het vliegtuig kwam, dus dat was ook mooie bijvangst.

Overigens heb ik alles die vakantie via het kabeltje geluisterd en niet via bluetooth en had aan het eind van de vakantie nog 20% batterij over, zonder tussendoor bij te laden. Terwijl dat ding toch minstens 25 uur aan heeft gestaan. :)

Voor simpel gebruik thuis en op werk zou ik dit ding dus wat overdreven vinden, maar voor in het vliegtuig vind ik het eigenlijk een geniaal ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Wouterkaas schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:07:
Voor simpel gebruik thuis en op werk zou ik dit ding dus wat overdreven vinden, maar voor in het vliegtuig vind ik het eigenlijk een geniaal ding.
Ik draag dat ding de hele dag voor de delen dat ik bureauwerk doe. Dat kan makkelijk 7-8 uur zijn, reken maar dat die het me waard is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-05 12:45
gambieter schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Ik draag dat ding de hele dag voor de delen dat ik bureauwerk doe. Dat kan makkelijk 7-8 uur zijn, reken maar dat die het me waard is ;)
Dat kan ik me voorstellen ja en dat is overigens ook iets wat ik prettig vind aan deze: hij blijft ook gedurende langere tijd gewoon fijn op je hoofd zitten, zonder dat het pijn doet oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amdwarrior
Sponz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Mijn minder klinkende NC koptelefoon is anders een stuk prettiger om naar te luisteren in de trein dan mijn niet-NC dopjes of koptelefoons.
nog nooit gehoord van Etymotic oordopjes ? Geloof me die isoleren nog beter dan beste nc koptelefoon plus je krijgt zo extreem gedetailleerd weergave voor terug hoewel het voor meeste misschien te neutraal is en saai kan klinken plus muziek met slechte opname of geproduceerd vallen gelijk door de mand

_/-\o_

• Ossi
Amdwarrior schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:14:
[...]

nog nooit gehoord van Etymotic oordopjes ? Geloof me die isoleren nog beter dan beste nc koptelefoon plus je krijgt zo extreem gedetailleerd weergave voor terug hoewel het voor meeste misschien te neutraal is en saai kan klinken plus muziek met slechte opname of geproduceerd vallen gelijk door de mand
[Afbeelding]
_/-\o_
Neemt niet weg dat die oordopjes irritant voelen aan je oren. Verschilt misschien van persoon tot persoon, maar ik hou er niet van.
Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True