Hoi,
Wat zijn jullie ervaringen met BT koptelefoons, te weten de Sony WH-1000XM3 en de Bose Quitcomfort 35 II ?
Ik had een Sony wh-1000xm3, een 2e kans van coolblue, uitstekende NC, maar deze had een hoge ruis aan alleen de li kant en dat wordt op een gegeven moment irritant, dus terug gestuurd.
IK weet dat er een bepaald level van "white noise " normaal is bij NC. De Bose QC 35II heeft dat ook, maar in mindere mate en over de twee kanalen qua niveau gelijk.
Nu een nieuwe Bose quitcomfort 35II gekocht, prima geluid, NC iets minder goed dan een Sony.
Maar nu is de Bluetooth weer brak. Ik snap de goede reviews van die dingen niet.
Op iPad pro 2016 model, kan ik niet verder dan 3 meter weg, daarna begint de BT te haperen en het geluid dus ook ( en er zit dan niet eens een muur tussen ). Op een iPhone 7plus is dat iets beter, maar nog steeds bij 4 meter gaat het weer hakkelen.
Heb een bt transmitter op mijn versterken en dat is helemaal een ramp om deze te connecten met Bose QC 35II.
En dat terwijl een audiologic BT koptelefoon van 16 euro bij de supermarkt wel 10 meter bereik geeft en simpel connect met de bluetooth transmitter en geen hiccup's geeft.
Oké, geluid is ernstig minder en accu gaat hooguit 3 uur mee, maar om mee te schilderen ( buiten ) was het een prima ding. En veel betere BT connectie dan de dure Bose QC 35II.
Denk dat ik de Bose ook weer terug stuur, want zo een slechte BT verbinding heb ik nooit gehad.
Bij mijn buurman ook gestest met iPhone X , ook hier maar 3 meter bereik.
Op Engelse fora van Bose klaagt men hier ook steen en been over, maar gek genoeg zie je dit niet in Nederlandse reviews terug. Kloppen de reviews in NL wel ? ( dat begin ik mij af te vragen ).
Op fora, van zowel Sony als van Bose heb ik het idee dat de mensen met een kluitje in het riet gestuurd worden. En wordt veel geklaagd dat de firmware's vaker dingen verslechteren dan verbeteren.
Zo heb ik idd ook klachten gelezen dat na de laatste update van Sony de NC wel 40 % minder is geworden. En dat mensen ( net als ik ) last kregen van een "hissing sound " op 1 kanaal kregen.
Maar ook bij Bose. Bt connectie problemen bij de fleet met daarbij behorende hiccup's van je muziek waarnaar je luistert. Reuze irritant. Ik verwacht eigenlijk dat producten in het duurdere segment dit soort problemen niet zouden hebben en dat je dat bij goedkope modellen zou verwachten.
Je zou verwachten dat je met de laatste BT technologie makkelijk 10 meter bereik zou moeten hebben.
En nee, ik leef niet in een zwaar beveiligde bunker.
Hebben de Bose en Sony headphones bezitters hier op dit forum geen klachten en zijn ze tevreden met wat ze krijgen voor 300 euro of meer ?
[
Voor 3% gewijzigd door
teunijff op 22-04-2019 17:33
]