Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Die Fiio M6 heeft toch WiFi? Mijn vraag is kan je telefoon dan als hotspot gebruiken en via M6 Spotify luisteren want die zit erop toch?

• SeveS
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 31-10 14:52
_Dekker schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:53:
[...]

Dat is normaal. Mensen die zeggen dat hij compleet stil is verdenk ik van een overmatig enthousiasme voor het product omdat ze hem net hebben en nog niet hun best gedaan hebben er goed naar te luisteren.
Bij mij hetzelfde. Het grappige is dat ik eerder de eerste generatie van een collega had getest en ik het idee had dat ik niets hoorde. Maar dit was in een vol kantoor, dus viel me vooral op hoeveel stiller het ineens was.

Toen ik mijn eigen xm3 set voor het eerst thuis probeerde in een stille omgeving, viel mij ook een hele lichte ruis op. Na gelezen te hebben over issues met het upgraden naar versie 4.1.1, was ik even bang dat dat het wellicht was, maar ik zit nog op versie 2.0 en na wat verder zoeken bleek het horen van white noise inderdaad normaal. Zoals in de andere reacties ervaar ik dit ook niet wanneer ik muziek luister.

Ook wanneer ik mijn koptelefoon aan iemand anders laat horen is de algemene eerste reactie hoe stil het ineens is, dus mijn vermoeden is dat je na verloop van tijd zelf juist meer gefocust raakt op wat je nog wel hoort.

• PatrickvL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:01
PatrickvL schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:48:
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon die ik kan gebruiken op mijn werk. Het liefst een gesloten model om me te kunnen afsluiten van het omgevingsgeluid en rumoerige collegas. Voor thuis heb ik een DT770 die uitstekent bevalt. Ik zoek iets soorgelijks voor op het werk maar dan graag iets goedkoper.

Eisen:
  • Gesloten hoofdtelefoon
  • Over ear
  • Comfortabel
  • Bruikbaar met PC/laptop/mobiel zonder extra versterker
  • Budget max 50 euro
Na wat zoeken kwam ik zelf op een AKG K52 of K72 of een ATH M20x uit. Heeft iemand ervaring met deze modellen? Hoe verhouden deze zich met de DT770? Alternatieven?
Na veel wikken en wegen vandaag de AKG K92 besteld. Volgens veel reviews zou dat een goede hoofdtelefoon moeten zijn. Met 42 euro mooi binnen budget. Als ze binnen zijn zal ik laten weten hoe ze zijn.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

biggydeen2 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Volume staat op max 50% anders krijg ik last van m'n oren.
_/-\o_

Door volstrekt ongerelateerde medische problemen slik ik medicijnen die een soort van tinnitus veroorzaken. Zodra ik stop met die pillen verdwijnen de piepende oren waar ik nu last van heb. Maar: ik ben nu weer even hardhandig gewezen op wat tinnitus met je leven zou kunnen doen, en de tinnitus die het gevolg is van harde muziek gaat niet over. Nooit.

Pas op met harde muziek. Je kunt je oren precies één keer slopen en daarna komt het nooit meer goed.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• biggydeen2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:26
burne schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:37:
[...]

_/-\o_

Door volstrekt ongerelateerde medische problemen slik ik medicijnen die een soort van tinnitus veroorzaken. Zodra ik stop met die pillen verdwijnen de piepende oren waar ik nu last van heb. Maar: ik ben nu weer even hardhandig gewezen op wat tinnitus met je leven zou kunnen doen, en de tinnitus die het gevolg is van harde muziek gaat niet over. Nooit.

Pas op met harde muziek. Je kunt je oren precies één keer slopen en daarna komt het nooit meer goed.
Ik heb tinitus. Geen idee of dat van harde muziek is gekomen of omdat mijn oren gevoeliger zijn voor geluid (altijd al gehad). Ik heb er echter geen last van. Ik hoor het (de piep) alleen als ik er op focus. Dus dat valt gelukkig mee.

Maar harde muziek vind ik sowieso niet prettig luisteren. Hooguit 1 nummertje.
Jorruchie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:36:
[...]

Ja, maar sinds ik mijn externe dac/ heaphhone amp exclusieve toegang heb verleend niet meer.
Waarom gebruik je de FiiO E10 niet om dat eens te proberen?
Even vergeten een reactie te geven :)

Met de FiiO heb ik daar idd geen last van. Maar gezien ik deze retour heb gestuurd (kon geen verschil ik kwaliteit horen na verschillende testen) zit ik weer met hetzelfde probleem :X

biggydeen2 wijzigde deze reactie 02-03-2019 08:29 (22%)

• Boefmans
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-11 07:17
Hi,

ik zoek een goede hoofdtelefoon voor mijn vrouw, budget max 100 euro.

Een gesloten (ook voor onderweg), afneembare kabel (want de kinderen slopen die steeds). Ik ben zelf wel te spreken van audio technica, sennheiser, v-moda...

Draadloos is een optie maar denk dat je dan prut hebt met dit budget...

Iemand ideeen?

BTW, erg blij met de v-moda m100 (aanbieding bij tonecontrol), voor thuisgebruik djen klinkt die een stuk fijner dan de at mx50 (al ben ik benieuwd hoe die zich in een hoop herrie houdt).

Boefmans wijzigde deze reactie 02-03-2019 19:33 (22%)

Little Devil case, FormulaV z77 3570@4.6 (cpu370); GTX970 SLI dual loop 3x sr1-480 2xmcp35x, 16gb trident 2400, Corsair860i WIndows7 64 bit on crucialm4 128 games on m4 256 data on 3x 2gb greenC

• PatrickvL
PatrickvL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:01:
[...]

Na veel wikken en wegen vandaag de AKG K92 besteld. Volgens veel reviews zou dat een goede hoofdtelefoon moeten zijn. Met 42 euro mooi binnen budget. Als ze binnen zijn zal ik laten weten hoe ze zijn.
Het geluid van de AKG K92 is best in orde. De bass is niet overdreven aanwezig en klinkt mooi. Het midden is duidelijk meer aanwezig en het hoog is prima zonder schel te worden. Wat wel in negatieve zin opviel was dat het bij een aantal nummers leek alsof de stem van de zanger ergens in het midden van mijn hoofd uit een kartonnen doos kwam.

Het grote minpunt voor mij was echter het tegenvallende comfort. De K92 klemt niet heel hard maar toch voelde ik na een kwartiertje al een drukkend gevoel op mijn kaak. Daarnaast zorgt aanraken van de kabel voor een vervelend geluid in de hoofdtelefoon. Dat laatste ken ik wel een beetje van de DT770 maar daar is het gelukkig veel minder. Als ik licht over de kabel van de K92 wreef hoorde ik dat al.

Helaas, de AKG K92 is dus weer retour en ik kan op zoek naar iets anders.

• digitalfrog
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-08 13:27
If anyone is curious to test the Aedle vk-x feel free to contact me

https://aedle.net

Just got them , and I'm curious to have a second opinion .

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:18
ik ben mijzelf ook aan het orienteren op een nieuwe koptelefoon, liefst met ANC. Omdat hier vooral de sony en de bose voorbij komen, heb ik gisteren zowel de bose (qc35-II) als de sony (wh 1000xm3) opgehad. Ik vond de sony iets lekkerder zitten en er wat mooier uitzien, maar ik had het idee dat de ANC (in de winkel) van de bose beter werkte. De prijs op amazon voor de bose is nu ook wel aantrekkelijk, waardoor ik toch neig naar deze. V
oor aankoop zou ik toch ook wel willen weten of er nog andere merken zijn, die goede (en betaalbare) soortgelijke (over-ears) koptelefoons met ANC hebben. Is die van Teufel iets? Hoor graag ervaringen over andere merken. Ben dan zelf ook wel benieuwd waarom je nauwelijks iets van deze types terug hoort

• Sneezzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 15:34
Even een korte update na het gebruiken van de Teufel Real Blue NC, van een kleine 2 maanden.

Voordat ik de Teufel had gebruikte ik de House of Marley Liberate XLBT, ik was hier goed tevreden mee maar miste de noise canceling.

Ik heb de Teufel gekocht voor circa 150,- (aanbiedingen in de gaten houden) en ben er erg goed over te spreken.
-De Schelpen vallen goed over mijn oren (bij de Liberate zaten de kussentjes altijd nog net op mijn oren, wat na verloop van tijd warm en drukkend werd).
-De NC werkt god in de trein, wel een zachte ruis (vooral in mijn rechter oor) als ik geen muziek aan heb, maar zodra ik de muziek aan zet (ook zacht) dan valt de ruis geheel weg. In de trein kan ik mij op deze manier eenvoudig afzonderen zonder de muziek op een stevig volume te zetten.
-De accu is voor mij ruim voldoende en haalt de tijden die Teufel stelt, ik heb het overigens niet exact na gemeten.
-Ik gebruik de stevige opberghoes overigens altijd, deze past goed in mijn laptoptas en beschermt de koptelefoon prima.

Tot zover, dikke duim omhoog

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Mikydb84
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 28-06 14:23
Hey,

Ik weet niet goed waar ik moet zijn, maar dit blijkt het grote Headphones topic, dus ik denk dat dit hier wel op zijn plaats hoort :-)

Mijn vorige headset is binnen gegaan voor reparatie, maar krijg gewoon geld terug.
Dit was een Logitech G533 Wireless gaming headset.
Hier was ik super tevreden van.
Echter was hier 1 klein minpuntje aan (en dit wist ik) deze is niet via Bluetooth dus ook niet met de gsm te verbinden.
Nu de vraag: kent er iemand een goede gelijkaardige headset want de G533 is niet meer te bestellen, maar bij voorkeur een die ik ook kan gebruiken via Bluetooth.
Zo had ik onder andere de deze gezien: Sony WH-CH700N Zwart
Maar ik weet niet hoe deze is om te gamen?

Alvast bedankt!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:01
Weet niet of ik het hier mag vermelden, maar de Bose QC35II is momenteel in de aanbieding op Amazon.de voor €249,-.

• TimmieWho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:42
Ik krijg een nieuwe firmware update binnen op mijn Bose QC35II maar voor ik deze installeer, zijn hier al ervaringen mee? De huidige firmware versie is 4.1.3.

Edit:
Nieuwe versie is 4.3.6

TimmieWho wijzigde deze reactie 07-03-2019 13:57 (9%)

• Mikydb84
Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:47:
Weet niet of ik het hier mag vermelden, maar de Bose QC35II is momenteel in de aanbieding op Amazon.de voor €249,-.
Niet slecht, helaas is het max budget 200 €
Dit maakt het allemaal net iets moeilijker :-)

• Serena
TimmieWho schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:18:
Ik krijg een nieuwe firmware update binnen op mijn Bose QC35II maar voor ik deze installeer, zijn hier al ervaringen mee? De huidige firmware versie is 4.1.3.

Edit:
Nieuwe versie is 4.3.6
https://community.bose.co...e-to-Enable-AR/m-p/191712

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-11 20:30

H_H

'Tis but a scratch!

Hmm... Twijfel. Nog nooit opgehad, gehoord en ervaren. Maar op basis van reviews lijkt hij perfect voor mijn dagelijke OV-reizen en rumoerig kantoor. De stilte lijkt me heerlijk.

Misschien erop gokken. Kan hem eventueel doorverkopen voor gelijke prijs ongeveer of retour zenden.

• Serena
H_H schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Hmm... Twijfel. Nog nooit opgehad, gehoord en ervaren. Maar op basis van reviews lijkt hij perfect voor mijn dagelijke OV-reizen en rumoerig kantoor. De stilte lijkt me heerlijk.

Misschien erop gokken. Kan hem eventueel doorverkopen voor gelijke prijs ongeveer of retour zenden.
Ik heb hem nu bijna 2 maanden en ben nog even enthousiast als dag 1.
Momenteel een verbouwing gaande naast mij en draag hem dagelijks uren.
Siri en Google Assistant met 1 druk op de knop, gesproken berichten...
Ik vind het een aanrader.

• SeveS
[...]

Ik denk dat je voor deze prijs zeker een goede keuze zou maken. Ben zelf na het testen van meerdere koptelefoons vanwege het iets betere geluid bij de Sony beland, maar zou deze Bose ook hebben besteld als deze aanbieding er op dat moment was

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

SeveS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat je voor deze prijs zeker een goede keuze zou maken. Ben zelf na het testen van meerdere koptelefoons vanwege het iets betere geluid bij de Sony beland, maar zou deze Bose ook hebben besteld als deze aanbieding er op dat moment was
De Sony heeft alleen geen beter geluid.

https://www.rtings.com/he...?usage=4997&threshold=0.1

• koendio
[...]

Sony staat nu ook voor 299,-

Edit; nu weer +-340,-

• SeveS
Omdat ik hem beter vond klinken dan*

Dat was voor mij uiteindelijk de beslissende factor.

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:18
PatrickvL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Het geluid van de AKG K92 is best in orde. De bass is niet overdreven aanwezig en klinkt mooi. Het midden is duidelijk meer aanwezig en het hoog is prima zonder schel te worden. Wat wel in negatieve zin opviel was dat het bij een aantal nummers leek alsof de stem van de zanger ergens in het midden van mijn hoofd uit een kartonnen doos kwam.

Het grote minpunt voor mij was echter het tegenvallende comfort. De K92 klemt niet heel hard maar toch voelde ik na een kwartiertje al een drukkend gevoel op mijn kaak. Daarnaast zorgt aanraken van de kabel voor een vervelend geluid in de hoofdtelefoon. Dat laatste ken ik wel een beetje van de DT770 maar daar is het gelukkig veel minder. Als ik licht over de kabel van de K92 wreef hoorde ik dat al.

Helaas, de AKG K92 is dus weer retour en ik kan op zoek naar iets anders.
Daar kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vind 'm erg comfortabel en het geluid meer dan prima. Prijs-kwaliteitverhouding is echt helemaal top bij dit ding. Heb hem zelf voor 25 euro via Amazon gekocht.

• ThoNohT
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:43
Boefmans schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:26:
Hi,

ik zoek een goede hoofdtelefoon voor mijn vrouw, budget max 100 euro.

Een gesloten (ook voor onderweg), afneembare kabel (want de kinderen slopen die steeds). Ik ben zelf wel te spreken van audio technica, sennheiser, v-moda...

Draadloos is een optie maar denk dat je dan prut hebt met dit budget...

Iemand ideeen?
Heb zelf deze nu: pricewatch: Sennheiser HD 4.40 BT (Zwart)
Wel BT, kabel is afneembaar. Heeft geen ANC of andere fancy features, maar het geluid ben ik erg tevreden over, dus prut zou ik het niet noemen. En dat voor 90 euro. Ik heb hem op de fiets en op het werk bijna de hele dag op tegenwoordig.

• torretje2012
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-11 16:55
Na jaren van plezier is het nu toch echt tijd om mijn Senheizer MM100 te vervangen. De batterij is nu toch echt af. Nu vind ik over-ear neckband types heel erg fijn, maar zijn deze amper te vinden in bluetooth model en al helemaal niet in de startpost opgenomen.

Is dit type koptelefoon niet aangeslagen bij het grote publiek?

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Ik heb hem nu bijna 2 maanden en ben nog even enthousiast als dag 1.
Momenteel een verbouwing gaande naast mij en draag hem dagelijks uren.
Siri en Google Assistant met 1 druk op de knop, gesproken berichten...
Ik vind het een aanrader.
Ik heb geen ervaring met NC, dus toch nog een vraag: ik kan me goed voorstellen dat het werkt met continue geluid, zoals het rijgeluid van trein of metro. Maar ik erger me vooral aan luide gesprekken of nog erger: luid telefonerende reizigers. Zeker 's morgens vroeg of juist na een lange werkdag. Zou die Bose me daarbij helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickvL
Eli3l schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:13:
[...]

Daar kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vind 'm erg comfortabel en het geluid meer dan prima. Prijs-kwaliteitverhouding is echt helemaal top bij dit ding. Heb hem zelf voor 25 euro via Amazon gekocht.
Als je 'm comfortabel vindt, zoals het merendeel van de reviewers van deze AKG, dan heb je met de K92 inderdaad een prima hoofdtelefoon te pakken die ook nog eens niet duur is. Helaas zat 'ie bij mij niet lekker. Ik heb nu een Shure SRH440 waarvan als grote nadeel in de verschillende reviews wordt genoemd dat deze niet comfortabel zou zijn maar ik vind 'm juist heerlijk zitten. Ik zal wel een 'minder standaard' vorm hoofd hebben :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
H_H schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Ik heb geen ervaring met NC, dus toch nog een vraag: ik kan me goed voorstellen dat het werkt met continue geluid, zoals het rijgeluid van trein of metro. Maar ik erger me vooral aan luide gesprekken of nog erger: luid telefonerende reizigers. Zeker 's morgens vroeg of juist na een lange werkdag. Zou die Bose me daarbij helpen?
Het filtert het uiteraard niet helemaal weg, maar het is echt stukken minder. Heb laatst in de McDonald's gezeten met volgens mij 5 feestjes en heb nagenoeg ongestoord naar mijn muziek geluisterd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

H_H schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:17:
[...]

NC werkt goed op laagfrequent geluid, op stemmen wat minder. Iemand die naast je zit te praten hoor je wel een beetje.

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Dank heren en dame! Momenteel zijn er weer een stel collega's die wat luidruchtig zijn (keek uit naar een rustige vrijdag om wat nerd-werk te doen), dus denk dat ik toch maar die Bose ga bestellen. En hopen dat Pink Floyd en Marillion daar prima op klinken...

• TimmieWho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:42
H_H schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:07:
Dank heren! Momenteel zijn er weer een stel collega's die wat luidruchtig zijn (keek uit naar een rustige vrijdag om wat nerd-werk te doen), dus denk dat ik toch maar die Bose ga bestellen. En hopen dat Pink Floyd en Marillion daar prima op klinken...
Prima, keus. Qua comfort is deze echt top.
Qua NC doet deze nauwelijks onder aan de met kinderziektes geplaagde Sony WH-1000XM3 is mijn ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Jullie schuld! *O*

• Serena
Sorry hè, ik zal er waarschijnlijk heel slecht van slapen vannacht… NOT!!!

• Serena
H_H schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:07:
Dank heren! Momenteel zijn er weer een stel collega's die wat luidruchtig zijn (keek uit naar een rustige vrijdag om wat nerd-werk te doen), dus denk dat ik toch maar die Bose ga bestellen. En hopen dat Pink Floyd en Marillion daar prima op klinken...
En dame!!!!! :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Staat er toch ook? >:)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:12

ralpje

Deugpopje

TimmieWho schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Prima, keus. Qua comfort is deze echt top.
Qua NC doet deze nauwelijks onder aan de met kinderziektes geplaagde Sony WH-1000XM3 is mijn ervaring.
Wat zijn die kinderziektes, dan? Ik gluur met een schuin oog naar een NC headphone, maar zou op basis van reviews eerder voor de Sony dan de Bose kiezen. Real life ervaringen zijn welkom :)

365Dude - Strava

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:23
Gister de Bose en Sony getest en ik ga voor de XM3. Veel verschillende tracks beluisterd via Spotify en Soundcloud. Had meteen de Sony app ook gedownload voor eventuele aanpassingen.

Ik vind de XM3 een mooi vol geluid hebben vanuit de lage en mid range. Gelukkig kan je met de EQ de tonen bijstellen en kan je de highs boosten.

Toen ik de Bose ging testen merkte ik meteen de volheid in de mid en high range. Het volume waren op beide headphones voluit naar op mn telefoon 80%. Bij de Bose had ik gevoel dat bij sommige tracks de kick echt eruit bonste en niet op een positieve manier.

Qua comfort zitten ze beide prima. Bij het afdoen van de XM3 was het wel weer even wennen aan geluid van buiten. Ook zit de XM3 veel beter op mn hoofd dan de Bose.

Ik raad iedereen aan die tussen deze 2 twijfelt om je plaatselijke Media Markt in te lopen en ze zelf te testen. :Y

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeveS
veel plezier ermee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Uhuh… 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• H_H

H_H

'Tis but a scratch!

Bizar! Goed, mijn eerste en enige ervaring met noise cancelling, maar ik sta versteld! Eerder vanavond mijn Bose QC35II ontvangen en test ze nu in de sportschool. Heerlijk rustig met mijn eigen muziek sporten. David Gilmour en Tina Turner klinken prima. Straks even Nightwish proberen.

Ik kijk er naar uit deze morgen in het OV en op kantoor te testen.

EDIT: Vanochtend in trein en metro getest. Heerlijk rustig. Geluidkwaliteit is ook zeer goed. Mooi ruimtelijk, goede bas (niet overdreven, maar wel diep), vocalen prima. Nu op kantoor geen last van het secretariaat, terwijl Fish rustig zingt over een Gentleman's Excuse Me. Ja, zeer blij mee!

H_H wijzigde deze reactie 12-03-2019 11:42 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:39
nog steeds 249 euro, exact hoeveel er nu minder op mijn rekening staat :P
Ben benieuwd, komt pas volgende week binnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
rubeuhh schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:27:
[...]

nog steeds 249 euro, exact hoeveel er nu minder op mijn rekening staat :P
Ben benieuwd, komt pas volgende week binnen.
Mooi verjaardagscadeautje, gefeliciteerd!!! *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
H_H schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:51:
Bizar! Goed, mijn eerste en enige ervaring met noise cancelling, maar ik sta versteld! Eerder vanavond mijn Bose QC35II ontvangen en test ze nu in de sportschool. Heerlijk rustig met mijn eigen muziek sporten. David Gilmour en Tina Turner klinken prima. Straks even Nightwish proberen.

Ik kijk er naar uit deze morgen in het OV en op kantoor te testen.

EDIT: Vanochtend in trein en metro getest. Heerlijk rustig. Geluidkwaliteit is ook zeer goed. Mooi ruimtelijk, goede bas (niet overdreven, maar wel diep), vocalen prima. Nu op kantoor geen last van het secretariaat, terwijl Fish rustig zingt over een Gentleman's Excuse Me. Ja, zeer blij mee!
Iemand blij kunnen maken met mijn tip. Fijn om te horen!!! d:)b

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:31
Is echt zo’n ramp met firmware 4.1.1 voor de Sony WH1000XM3? Ik heb hem onlangs gekocht en blind de firmware bijgewerkt. Kan nog heerlijk in de bus rustig een boekje lezen maar kan nog wel meeluisteren met gesprekken als ze achter mij zitten maar volgens mij worden stemmen sowieso niet gefilterd. Enkel wind, motor, ventilatie, etc? Op kantoor bevallen ze mij ook heel goed. Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal met de vorige firmware en andere headphones. Dit zijn mijn eerste dus was benieuwd of de paniek op het forum van Sony terecht is?

• Serena
Bij de buren is een verbouwing gaande… Heel fijn als je misofonie hebt en er al 4 weken geboord en gekapt wordt.
Wat ben ik blij met mijn QC35II, ook vandaag gewoon weer uren gedragen. Gekoppeld aan de Apple TV kan ik dus ook gewoon tv ermee kijken. Ideaal!!!

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:57

Jorruchie

strikes and gutters...

.

Jorruchie wijzigde deze reactie 14-03-2019 00:38 (99%)

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• SeveS
D. Ninjai schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:58:
Is echt zo’n ramp met firmware 4.1.1 voor de Sony WH1000XM3? Ik heb hem onlangs gekocht en blind de firmware bijgewerkt. Kan nog heerlijk in de bus rustig een boekje lezen maar kan nog wel meeluisteren met gesprekken als ze achter mij zitten maar volgens mij worden stemmen sowieso niet gefilterd. Enkel wind, motor, ventilatie, etc? Op kantoor bevallen ze mij ook heel goed. Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal met de vorige firmware en andere headphones. Dit zijn mijn eerste dus was benieuwd of de paniek op het forum van Sony terecht is?
Ik vraag het me ook een beetje af hoor. Zelf draai ik nog op 2.0.0 (toch beetje huiverig om te updaten), maar kan ik luidere gesprekken (vooral met hogere stemmen) ook nog volgen, vooral als ik nog geen muziek op heb staan. De ene keer valt het me meer op dan de andere.

Lage, consequentere geluiden worden daarentegen inderdaad uitstekend gefilterd, het lijkt alsof ze inderdaad moeite hebben met stemmen en hogere frequenties, maar dat is ook goed te verklaren. Als check heb ik nog eens wat oudere youtube filmpjes bekeken waarin de mate van noise reduction ook opgenomen was. Daarbij viel me op dat ze ongeveer hetzelfde horen als ik.

Er zijn op het Sony forum ook mensen die de koptelefoons direct vergeleken met varianten met de oudere firmware. Hierbij komen verschillende meningen naar voren: sommigen horen grote verschillen, anderen amper. Ik heb het gevoel dat het probleem dus alleen optreedt bij een beperkt aantal koptelefoons. Hierom zijn ze op het forum nu ook de serienummers aan het vergelijken.

Het zou dus ook goed kunnen dat er niets aan de hand is met jouw koptelefoon.

SeveS wijzigde deze reactie 14-03-2019 08:57 (0%)
Reden: typo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:23
Ook ik heb de QC35II besteld bij amazon. Volgende week in huis, ik ben erg benieuwd. Zal de koptelefoon vooral gebruiken voor onderweg (trein) zowel via bluetooth als bekabeld. Zat te twijfelen tussen de XM3, qc35 en goedkopere modellen, maar de xm3 las ik te veel negatieve dingen over voor wat betreft de software, en vond de qc35 ook lekkerder zitten. Goedkopere modellen heb ik helaas niet kunnen vinden, of in ieder geval geen met het zelfde totaalplaatje.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• Hysterical
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:11
SeveS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Ik vraag het me ook een beetje af hoor. Zelf draai ik nog op 2.0.0 (toch beetje huiverig om te updaten), maar kan ik luidere gesprekken (vooral met hogere stemmen) ook nog volgen, vooral als ik nog geen muziek op heb staan. De ene keer valt het me meer op dan de andere.

Lage, consequentere geluiden worden daarentegen inderdaad uitstekend gefilterd, het lijkt alsof ze inderdaad moeite hebben met stemmen en hogere frequenties, maar dat is ook goed te verklaren. Als check heb ik nog eens wat oudere youtube filmpjes bekeken waarin de mate van noise reduction ook opgenomen was. Daarbij viel me op dat ze ongeveer hetzelfde horen als ik.

Er zijn op het Sony forum ook mensen die de koptelefoons direct vergeleken met varianten met de oudere firmware. Hierbij komen verschillende meningen naar voren: sommigen horen grote verschillen, anderen amper. Ik heb het gevoel dat het probleem dus alleen optreedt bij een beperkt aantal koptelefoons. Hierom zijn ze op het forum nu ook de serienummers aan het vergelijken.

Het zou dus ook goed kunnen dat er niets aan de hand is met jouw koptelefoon.

Ik heb de XM3 van Sony ook en geüpdate naar 4.1.1. De NC is ronduit slecht geworden. Voorheen was de NV van deze koptelefoon subliem. De Bose doet het nu een stuk beter t.o.v. de Sony (ik heb ook de Bose in bezit). Ook is er na de update een te aanwezige ruis van de NC te horen in de linker kant.

En dan de kwaliteit, na een week of 6 begint de koptelefoon te kraken bij de bevestigingen van de oorschelpen, touch control werkt slecht en bij kou simpelweg helemaal niet. Ook is de tijd op een volle accu een stuk minder geworden na de firmware update.

Dit alles kan gebeuren maar de support van Sony is echt om te huilen en dat is een understatement zowel als de communicatie als follow-up is er niet. Als ik mijn klanten zo zou behandelen was mijn klantenbestand heel snel gereduceerd tot nul. Geen idee hoe dit bij andere producten is van Sony maar de aanstaande aankoop voor een oled gaat voor de zekerheid naar een ander merk waar ik eerder van plan was de 55AF9 te kopen.

• SeveS
Hysterical schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Ik heb de XM3 van Sony ook en geüpdate naar 4.1.1. De NC is ronduit slecht geworden. Voorheen was de NV van deze koptelefoon subliem. De Bose doet het nu een stuk beter t.o.v. de Sony (ik heb ook de Bose in bezit). Ook is er na de update een te aanwezige ruis van de NC te horen in de linker kant.

En dan de kwaliteit, na een week of 6 begint de koptelefoon te kraken bij de bevestigingen van de oorschelpen, touch control werkt slecht en bij kou simpelweg helemaal niet. Ook is de tijd op een volle accu een stuk minder geworden na de firmware update.

Dit alles kan gebeuren maar de support van Sony is echt om te huilen en dat is een understatement zowel als de communicatie als follow-up is er niet. Als ik mijn klanten zo zou behandelen was mijn klantenbestand heel snel gereduceerd tot nul. Geen idee hoe dit bij andere producten is van Sony maar de aanstaande aankoop voor een oled gaat voor de zekerheid naar een ander merk waar ik eerder van plan was de 55AF9 te kopen.
Klopt, ik volg nog steeds het topic op het Sony forum en de support van Sony is ronduit belachelijk te noemen. Dit issue is daar nu al maanden bekend en het enige waar Sony mee terug is gekomen is dat het aan de gebruikers moet liggen (met een instructie om hem een keer te herstarten).

Om deze reden heb ik zelf nog niet de update uitgevoerd: Stel je hebt pech en ondervindt de problemen dan kun je niet meer terug.

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:37
Dat klinkt mij niet vreemd in de oren. Ik weet niet of er qua materiaal ook verschil zit in de XM3 en XM2. Maar ik heb slechte verhalen gelezen over de stevigheid van de XM2, bij velen precies hetzelfde deel stuk maar nee dat ligt echt aan de gebruiker. Niet aan het mooie maar fragiele design van Sony.

• koendio
Xm3 trouwens weer verkrijgbaar voor 259 en heleboel ing rentepunten (vriend van mij had er veelsteveel, heeft hem voor mij besteld). Ben benieuwd. Ga wel even wachten met de update, gezien de slechte verhalen op de diverse fora.
Heb getwijfeld tussen de bose en deze, maar uiteindelijk toch voor de sony gekozen ivm pasvorm. Dat de bose ook al iets van 1,5 jaar langer uit is (en daardoor mogelijk toch minder modern is binnenin (geen bewijs hiervoor overigens)) heeft mij toch naar de sony getrokken.

• Mikydb84
Mikydb84 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
Hey,

Ik weet niet goed waar ik moet zijn, maar dit blijkt het grote Headphones topic, dus ik denk dat dit hier wel op zijn plaats hoort :-)

Mijn vorige headset is binnen gegaan voor reparatie, maar krijg gewoon geld terug.
Dit was een Logitech G533 Wireless gaming headset.
Hier was ik super tevreden van.
Echter was hier 1 klein minpuntje aan (en dit wist ik) deze is niet via Bluetooth dus ook niet met de gsm te verbinden.
Nu de vraag: kent er iemand een goede gelijkaardige headset want de G533 is niet meer te bestellen, maar bij voorkeur een die ik ook kan gebruiken via Bluetooth.
Zo had ik onder andere de deze gezien: Sony WH-CH700N Zwart
Maar ik weet niet hoe deze is om te gamen?

Alvast bedankt!
Ik ben uiteindelijk toch voor de Sony WH-CH700N Zwart gegaan en ben hier best tevreden over,
NC is niet super maar je merkt wel dat deze er is.
De over-ear zit ook conformable om hem een hele dag op te hebben.
De batterij gaat super lang mee en het geluid is best goed.
De Mic zou niet het beste zijn omdat je nogal ver klinkt.
De switch (Back-Play/Pause-Forward) is dan een beetje te gevoelig, je gaat nogal snel naar het begin of het volgende liedje als je op pause wilt drukken.

Al bij al een heel goede headset voor zijn prijs.

• Touchdomex
  • Laatst online: 22:28

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Als aanvulling op mijn Grado SR60i heb ik voor weinig een iGrado besteld. Ben benieuwd.

Komt ergens deze dagen binnen en zoals het nu lijkt zou dat een fijne aanvulling zijn op wat ik nu heb.

Dit weekend ga ik alle koptelefoons hier verzamelen :P Aangezien dat er een stuk of 5 tot 10 zijn :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

majoh

PSN id: majoh_nl

Hmm iBood heeft de QC 35 II voor €239 euro... Nette prijs niet? Begin dan toch te twijfelen. Misschien voor anderen ook goede deal?

Battlenet: majoh#2774

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:51
Als de ibood bose aanbiedt zal het niet lang meer duren tot er een nieuw model verschijnt.

• Vince_
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 22:20
majoh schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 06:22:
Hmm iBood heeft de QC 35 II voor €239 euro... Nette prijs niet? Begin dan toch te twijfelen. Misschien voor anderen ook goede deal?
Inmiddels uitverkocht, maar gelukkig vanochtend nog kunnen bestellen. Was van plan de Bose op Amazon te kopen, maar dit scheelt weer een tientje.

Zoals velen ook getwijfeld tussen de Bose en de Sony, maar uiteindelijk hebben de fysieke knoppen en het draagcomfort van de Bose mij over de streep getrokken. Minpunten zijn er zeker op het gebied van micro-usb en de beperkte ondersteuning van audiocodec, maar voor de kantoortuin en onderweg in de trein geen enorme beperking. NC en muziekkwaliteit zijn aardig gelijk en aangezien ik voornamelijk Spotify of SC stream zal daar het grote verschil ook niet hoorbaar zijn.

Heel benieuwd naar het dagelijks gebruik hiervan. Ook ik raad iedereen aan om even langs de MM of Coolblue te gaan en ze op je hoofd te zetten.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 20:13
Amazon biedt de Bose QC 35 II nu voor 235 euro aan. Alsof ze me nu toch echt over de streep willen trekken :+ en waarschijnlijk gaat het ze nog lukken ook :P

Edit: in tegenstelling tot eerder is nu overigens ook de zilvere versie flink afgeprijsd, voor de liefhebbers :)

Wouterkaas wijzigde deze reactie 23-03-2019 12:03 (26%)

• koendio
En de sony nu ook voor 280

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

Even een vraag/gedachte spinsel.

Mijn vertrouwde Sony MDR-ZX600 koptelefoons hebben na 5 jaar de geest gegeven. Het linkerscharnier is afgebroken, de draad is slecht en de earpads zijn ook helemaal weg gesleten. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon voor op het werk dan wel thuis. :*)

Om wat context geven waar ik naast de Sony's nog luister:
  • Hifiman HE350 van Massdrop
  • RHA MA750
  • RHA S500
De Hifiman heb ik geüpgraded met Brainwavz oval angled velour earpads. Dit heb ik gedaan voor comfort en het is een kleine kwaliteitsupgrade. Ook heb ik een generieke kabel gekocht, dit voor voor extra lengte te hebben en hierdoor wat meer bewegingsvrijheid te creëren voor als ik bezig ben. De RHA in-ear heb ik een compfly alternatief voor, zodat deze lekker zitten gedurende een dag en goed afsluiten (de RHA's beginnen na 3 jaar ook wat slijt te vertonen, wat wel jammer is zeker bij de MA750, gezien de prijs).

Dus nu zoek ik een nieuwe koptelefoon voor op het werk. Mijn HE350 gebruik ik de laatste tijd ook regelmatig op het werk en ik kan gelukkig zeggen dat ik geen last ervaar van collega's qua geluid. Dus openback is gewoon een optie, ik denk zelfs dat ik een pre is, zodat ik collega's kan horen. Het gebeurt soms dat collega's die 5 meter verderop zitten mijn bellen omdat ik ze anders niet hoor of opmerk. Het fijne van een koptelefoon is ook dat ik deze snel om mijn nek kan doen wanneer ik gebeld wordt of wanneer iemand een vraag stelt en niet twee losse oortjes ergens heb slingeren.

Ik heb daarom enkele eisen/wensen gesteld waaraan een nieuwe koptelefoon moet voldoen:
  • Over-ear style, vanwege het comfort
  • Openback, dan wel semi-open om nog fatsoenlijk te kunnen communiceren
  • Fatsoenlijke kwaliteit qua bouw en geluid
  • Comfortabel genoeg om dagelijks sessies van 2 uur op te hebben
  • Verwisselbare kabel of een lange kabel
  • Mogelijkheid om door een PC te worden aangedreven en geen AMP nog te hebben
  • Mogelijk er iets beter uitzien dan de Hifiman HE350, want die hoofdban is nogal opvallend :+
  • Budget: €100-250, tot €250 kan omdat ik nu werk en iets wat
  • Bedraad, werk gewoon op een HP Z4 desktop en die heeft geen bluetooth 8)7
  • Niet te warm, heb namelijk geen zin een een zweethoofd. We hebben wel airco op het werk dus zo warm is het meestal ook niet
Hieruit ben ik bij de volgende hoofdtelefoons uit gekomen die mij interessant lijken:
  • Hifiman HE35x, vergelijkbaar met wat ik nu heb maar dus niets nieuw en spannends qua geluid, bouwkwaliteit lijkt beter te zijn.
  • Hifiman HE4xx, Planar, dus mooi geluid :> , esthetischer qua hoofdband, mogelijkheid om gelijke earpads te gebruiken. Maar wel op de rand van wat een pc goed kan aandrijven
  • Sennheiser HD6xx, waarschijnlijk een van de beste koptelefoons onder €500. Weet alleen niet of zoveel beter zijn de de overige, wanneer ik ze zonder amp gebruik
  • Beyerdynamic DT990 (Pro), weet het niet zien er goed uit maar zouden nogal saai zijn om naar te luisteren omdat ze nogal neutraal zijn
  • Beyerdynamic DT880, weet het niet zien er goed uit maar zouden nogal saai zijn om naar te luisteren omdat ze nogal neutraal zijn. Maar wel te personaliseren bij Beyerdynamic zelf :9
  • Audio-Technica ATH-M50X, heb dit altijd een mooi hoofdtelefoon gevonden en zou gewoon heel goed zijn, maar weet niet of dit is wat ik zoek.
Dus kan er iemand mij advies geven of zijn er nog andere koptelefoons (AKG, heb ik totaal niets mee, maar mis ik iets hierdoor) die ik mogelijk over het hoofd zien. Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande koptelefoons. Heb de afgelopen dagen wat onderzoek lopen doen, maar zou het echt niet weten wat ik zou moeten nemen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
fdees schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:00:
Mijn vertrouwde Sony MDR-ZX600 koptelefoons hebben na 5 jaar de geest gegeven. Het linkerscharnier is afgebroken, de draad is slecht en de earpads zijn ook helemaal weg gesleten. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon voor op het werk dan wel thuis. :*)
......
Hieruit ben ik bij de volgende hoofdtelefoons uit gekomen die mij interessant lijken:
Hifiman HE35x[/b], vergelijkbaar met wat ik nu heb maar dus niets nieuw en spannends qua geluid, bouwkwaliteit lijkt beter te zijn.
Ben geen grote fan van deze HiFiman.
Zit ook niet zo lekker.
Het is een bonkig ding en zo zit hij ook.
Hifiman HE4xx[/b], Planar, dus mooi geluid :> , esthetischer qua hoofdband, mogelijkheid om gelijke earpads te gebruiken. Maar wel op de rand van wat een pc goed kan aandrijven.
Klinkt absoluut beter dan de HE35x
Weinig op aan te merken en klinkt fris met prima detail.
Sennheiser HD6xx[/b], waarschijnlijk een van de beste koptelefoons onder €500. Weet alleen niet of zoveel beter zijn de de overige, wanneer ik ze zonder amp gebruik.
In dit rijtje een van de best klinkende headphones, maar niet zo sprankelend en gedetailleerd als de Beyer DT880.
Aan de warme kant.
Een apart hoofdtelefoonversterkertje kan welkom zijn.
Beyerdynamic DT990 (Pro)[/b], weet het niet zien er goed uit maar zouden nogal saai zijn om naar te luisteren omdat ze nogal neutraal zijn
Vind dit de minst aantrekkelijke uit deze bekende Beyer DT reeks (heb hem hier hangen naast de DT770 en DT880).
Ik gebruik hem eigenlijk nooit meer.
Beyerdynamic DT880[/b], weet het niet zien er goed uit maar zouden nogal saai zijn om naar te luisteren omdat ze nogal neutraal zijn. Maar wel te personaliseren bij Beyerdynamic zelf :9
Superfijne hoofdtelefoon die gelukkig ook laagohmig leverbaar is.
Werkt dus altijd.
Klinkt sprankelend en juist totaal niet saai en zit superpoezelig op het hoofd.
Een van mijn grote favorieten die mij nooit verveelt. _/-\o_

Eerder fris klinkend dan donkerwarm, maar nooit irritant scherp.
Voor een diehard basshead (voor wie het laag nooit genoeg is) misschien minder geschikt.

Maar als je muziek wilt horen zoals het is bedoeld, dan warm aanbevolen.
Dit lijkt mij voor jouw situatie met stip de no.1.
Audio-Technica ATH-M50X[/b], heb dit altijd een mooi hoofdtelefoon gevonden en zou gewoon heel goed zijn, maar weet niet of dit is wat ik zoek.
Hij blijkt veel reviewers uiteindelijk erg tegen te vallen en het comfort op het hoofd is niet je dat.
Zou hem laten voor wat hij is.
In de doos. :P
Dus kan er iemand mij advies geven of zijn er nog andere koptelefoons (AKG, heb ik totaal niets mee, maar mis ik iets hierdoor) die ik mogelijk over het hoofd zien. Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande koptelefoons. Heb de afgelopen dagen wat onderzoek lopen doen, maar zou het echt niet weten wat ik zou moeten nemen.
Ik mis in dit rijtje de Philips Fidelio X2.
Deze is/wordt uitgefaseerd en de prijzen stijgen jammer genoeg weer.
Heb er zelf in 2017 in de ramsj slechts €145,- voor betaald op Amazon.de.

Wij hebben er twee van.
De laatste is van een andere serie die "minder zou klinken".
Ik heb ze naast elkaar aan de tandjes gevoeld, maar beiden klinken gewoon even goed.

Dat neemt niet weg dat je toch nog eens kunt zoeken.
Bijzonder fijne hoofdtelefoon die zeer ruimtelijk klinkt en eerder warm, dan scherp weergeeft.

Is nog steeds een van mijn eigen favorieten en hij zit lekker zacht. _/-\o_

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Bhagavad schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:34:
[...]

Ben geen grote fan van deze HiFiman.
Zit ook niet zo lekker.
Het is een bonkig ding en zo zit hij ook.

[...]

Klinkt absoluut beter dan de HE35x
Weinig op aan te merken en klinkt fris met prima detail.

[...]

In dit rijtje een van de best klinkende headphones, maar niet zo sprankelend en gedetailleerd als de Beyer DT880.
Aan de warme kant.
Een apart hoofdtelefoonversterkertje kan welkom zijn.

[...]

Vind dit de minst aantrekkelijke uit deze bekende Beyer DT reeks (heb hem hier hangen naast de DT770 en DT880).
Ik gebruik hem eigenlijk nooit meer.

[...]

Superfijne hoofdtelefoon die gelukkig ook laagohmig leverbaar is.
Werkt dus altijd.
Klinkt sprankelend en juist totaal niet saai en zit superpoezelig op het hoofd.
Een van mijn grote favorieten die mij nooit verveelt. _/-\o_

Eerder fris klinkend dan donkerwarm, maar nooit irritant scherp.
Voor een diehard basshead (voor wie het laag nooit genoeg is) misschien minder geschikt.

Maar als je muziek wilt horen zoals het is bedoeld, dan warm aanbevolen.
Dit lijkt mij voor jouw situatie met stip de no.1.

[...]

Hij blijkt veel reviewers uiteindelijk erg tegen te vallen en het comfort op het hoofd is niet je dat.
Zou hem laten voor wat hij is.
In de doos. :P

[...]

Ik mis in dit rijtje de Philips Fidelio X2.
Deze is/wordt uitgefaseerd en de prijzen stijgen jammer genoeg weer.
Heb er zelf in 2017 in de ramsj slechts €145,- voor betaald op Amazon.de.

Wij hebben er twee van.
De laatste is van een andere serie die "minder zou klinken".
Ik heb ze naast elkaar aan de tandjes gevoeld, maar beiden klinken gewoon even goed.

Dat neem niet weg dat je toch nog eens kunt zoeken.
Bijzonder fijne hoofdtelefoon die zeer ruimtelijk klinkt en eerder warm, dan scherp weergeeft.

Is nog steeds een van mijn eigen favorieten en hij zit lekker zacht. _/-\o_
_/-\o_ Dank u.

Zo blijven er voor mij drie verschillende hoofdtelefoons over voor mij. Eigenlijk zijn dit de drie die ik al in mijn gedachte had, na wat verder onderzoek heb ik dan de volgende volgorde:
  1. Hifiman HE4xx
  2. Beyerdynamic DT880
  3. Sennheiser HD6xx
De Hifiman hebben gewoon net iets extra's voor mij vanwege het feit van planar en de verwisselbare kabel. Nog maar eens wat meer uitzoeken over de DT880, want ziet er wel interessant uit. :9~

De Philisp zijn niet meer te krijgen voor een fatsoenlijk bedrag, zelfs niet gebruikt.

fdees wijzigde deze reactie 24-03-2019 12:41 (1%)
Reden: reageren op Philips

Acties:
  • +2Henk 'm!

• appul
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-11 10:08
Gebaseerd op je keuzes zou ik nog 2 andere suggesties kunnen doen:

- Fostex T50RP MK3: degelijke planar magnetic kopelefoon, al zijn de pads ietwat ondiep, en zijn ze wat zwaar. Je krijgt er wel een degelijke planar met goede frequentierespons voor terug.

- Audio Technica ATH-AD500X (en 900X) : Dynamische koptelefoon met goede imaging en bijzonder ruimtelijke ervaring. verder een mooie frequentierespons met klein dipje rond de 3k en een lage impedantie. Verder wel super comfortabel in mijn beleving.

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Momenteel gebruik ik de Marshall Monitor headphones. Erg fijne koptelefoon, maar helaas begint de 4 jaar oude koptelefoon wat gebruikssporen te vertonen (i.e. Afbladerend faux leder).

Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk in de trein en op het werk. Bovendien gebruik ik deze ook om aan ‘daisy chaining’ te doen:
- De koptelefoon is verbonden met aux aan iPhone
- de tweede aux aan de tweede koptelefoonschelp is dan verbonden met oortjes.
Er wordt met 2 personen naar een serie of film gekeken.

Ik ben nu op zoek naar een vervanging. Belangrijk is: (A)NC en de mogelijkheid een tweede luisteraar toe te voegen.
Wordt dit ondersteund bij iPhone? Dus 1 iPhone die 2 BT devices tergelijketijd aanstuurt?
Of, de iPhone stuurt de BT headset aan, en de headset’s aux poort wordt gebruikt om audio door te sturen? (Bijvoorbeeld: de QCII of Sony)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet online
fdees schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:08:
[...]
Zo blijven er voor mij drie verschillende hoofdtelefoons over voor mij. Eigenlijk zijn dit de drie die ik al in mijn gedachte had, na wat verder onderzoek heb ik dan de volgende volgorde:
  1. Hifiman HE4xx
  2. Beyerdynamic DT880
  3. Sennheiser HD6xx
De Hifiman hebben gewoon net iets extra's voor mij vanwege het feit van planar en de verwisselbare kabel. Nog maar eens wat meer uitzoeken over de DT880, want ziet er wel interessant uit. :9~
De Philips is niet meer te krijgen voor een fatsoenlijk bedrag, zelfs niet gebruikt.
Wat puur het draagcomfort op het hoofd aangaat zou ik deze volgorde aanhouden:
1 -Beyerdynamic DT880 (met stip)
2 -Sennheiser HD6xx
3 -Hifiman HE4xx

Dat van de Philips X2 is inderdaad erg jammer, de huidige prijzen die ik nu zie zijn een brute 2x hoger dan die van 2 jaar geleden. :P
Mijn eerst X2 kocht ik op Amazon.es voor iets minder dan €200,- en de tweede voor €145,-

Je kunt op Amazon met de Keepa add-on in je browser (Firefox/Chrome) een pricealert instellen, dan krijg je automatisch bericht als de prijs dropt.
Dat werkt superhandig.
appul schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:43:
.....
- Audio Technica ATH-AD500X (en 900X) : Dynamische koptelefoon met goede imaging en bijzonder ruimtelijke ervaring. verder een mooie frequentierespons met klein dipje rond de 3k en een lage impedantie. Verder wel super comfortabel in mijn beleving.
De Audio Technica ATH-AD900x heb ik hier al een paar jaar in gebruik.
Deze headphone is zojuist op Massdrop voor weinig te koop geweest.
Voor dat geld was het een goede koop, al moest je hem dan alsnog hier zien te krijgen. ;)

Het is een sprankelende en ruimtelijke hoofdtelefoon, maar naast de eerder genoemde cans aan de vaak irritant scherpe kant.
Kan met gamen misschien handig zijn, voor puur muziek krijg ik er snel genoeg van vanwege het vermoeiende accent in het hoog.

Ook de fit op het hoofd met die twee flapjes blijkt toch niet 'je van het'.
Hij lijkt even lekker te zitten, maar na een tijdje pak ik toch liever de DT880, Senn HD6xx, of de Philips X2, omdat de passing op het hoofd van de AT-AD900x mij begint te storen.

Anoniem: 639074 wijzigde deze reactie 24-03-2019 15:53 (29%)

• appul
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-11 10:08
Ik vind de constructie met de flapjes, of wings zoals At ze noemt juist erg comfortabel. De Ad500x weegt ook vrijwel niets dus ik kan hem uren dragen.

Ik herken ook geen treble spike in de AD500x, en zou de highs eerder als relaxed bestempelen. Uit m'n geheugen eerder minder scherp dan de Dt880, al heb ik alleen de 32 ohm variant beluisterd.

Ik gebruik hem nog steeds erg vaak, en doet qua imaging niet erg veel onder voor m'n electrostatische HA2, maar wel qua snelheid :)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

appul schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:43:
Gebaseerd op je keuzes zou ik nog 2 andere suggesties kunnen doen:

- Fostex T50RP MK3: degelijke planar magnetic kopelefoon, al zijn de pads ietwat ondiep, en zijn ze wat zwaar. Je krijgt er wel een degelijke planar met goede frequentierespons voor terug.

Weet niet helemaal wat ik van deze moet denken. Heb ze opgezocht, maar ze halen niets bij me los. De Fostex lijken me gewoon mweh, niets bijzonder, maar gewoon goed, style ervan is gewoon niet wat ik zoek.

Voor de Audio Technica's geldt hetzelfde, ook weet ik niet wat ik qua geluid ervan moet vinden als ik het zo zie en de reviews bekijk. De hoofdband principe vind ik ook vreemd. Het zouden de meest open hoofdtelefoons zijn ongeveer die bestaan, maar dat gaat misschien iets te ver voor mij.
Bhagavad schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:36:
[...]

Wat puur het draagcomfort op het hoofd aangaat zou ik deze volgorde aanhouden:
1 -Beyerdynamic DT880 (met stip)
2 -Sennheiser HD6xx
3 -Hifiman HE4xx

Dat van de Philips X2 is inderdaad erg jammer, de huidige prijzen die ik nu zie zijn een brute 2x hoger dan die van 2 jaar geleden. :P
Mijn eerst X2 kocht ik op Amazon.es voor iets minder dan €200,- en de tweede voor €145,-

Je kunt op Amazon met de Keepa add-on in je browser (Firefox/Chrome) een pricealert instellen, dan krijg je automatisch bericht als de prijs dropt.
Dat werkt superhandig.

[...]

De Audio Technica ATH-AD900x heb ik hier al een paar jaar in gebruik.
Deze headphone is zojuist op Massdrop voor weinig te koop geweest.
Voor dat geld was het een goede koop, al moest je hem dan alsnog hier zien te krijgen. ;)

Het is een sprankelende en ruimtelijke hoofdtelefoon, maar naast de eerder genoemde cans aan de vaak irritant scherpe kant.
Kan met gamen misschien handig zijn, voor puur muziek krijg ik er snel genoeg van vanwege het vermoeiende accent in het hoog.

Ook de fit op het hoofd met die twee flapjes blijkt toch niet 'je van het'.
Hij lijkt even lekker te zitten, maar na een tijdje pak ik toch liever de DT880, Senn HD6xx, of de Philips X2, omdat de passing op het hoofd van de AT-AD900x mij begint te storen.
Ik heb toch, maar de DT880 Edition 32ohm variant besteld via Beyerdynamic zelf besteld als b-stock. dus voor €155 hopelijk een heerlijke koptelefoon. Als ze mij niet bevallen stuur ik ze terug.

Voor beide massdrop koptelefoons zit je gewoon met import en daar heb ik niet zoveel behoefte aan.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 20:13
Toch maar de Bose QC 35 II besteld, de zilvere, voor 235. Die zwarte was al uitverkocht en weer verhoogd naar 279, dus dit leek me het aardigste moment. :P (edit: zie nu dat de zilvere ook verhoogd is naar 279)

Wouterkaas wijzigde deze reactie 24-03-2019 20:19 (15%)

• Niet online
appul schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:41:
Ik vind de constructie met de flapjes, of wings zoals At ze noemt juist erg comfortabel. De Ad500x weegt ook vrijwel niets dus ik kan hem uren dragen.
Door de gescheiden wings neigt de hoofdtelefoon tot 'afzakken' en ik heb ze dus maar met een bandje met elkaar verbonden.
Dat werkt voor mij beter, maar toch wordt het niet zo comfy als een Beyer, Senn, of Philips.
Licht van gewicht is hij zeker.
Ik herken ook geen treble spike in de AD500x, en zou de highs eerder als relaxed bestempelen. Uit m'n geheugen eerder minder scherp dan de Dt880, al heb ik alleen de 32 ohm variant beluisterd.
Ik gebruik hem nog steeds erg vaak, en doet qua imaging niet erg veel onder voor m'n electrostatische HA2, maar wel qua snelheid :)
Ben best happy met m'n elektrostatische vloerstaanders en de sound, detail en ruimtelijkheid die zij produceren en voor mij komt -met dat in het achterhoofd- de DT880 daar erg dicht bij.
Terwijl dit helemaal geen elektrostaat is. :)

De DT880 doet het in dit opzicht niet minder dan de HiFiman met planar drivers.

Maar iedere keer dat ik de Audio Technica 900x opzet, verrast het nadrukkelijke hoog mij in negatieve zin, relaxed kan ik het in ieder geval niet vinden.
Na een tijd luisteren wen je natuurlijk wel aan dat over-aanwezige geluid, maar de DT880 doet daar, wat detail en frisheid betreft, niet voor onder en gelukkig blijft daar die nadrukkelijke scherpte wel afwezig.

De 900x is misschien net iets ruimtelijker, maar dat maakt het voor mij niet goed. ;)

• Kroepoekoe
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:23
Ik heb de Sony WH-1000XM3 (vanaf nu M3) gekocht. Dit is mijn eerste NC en BT headphone-ervaring. Deze heb ik gekocht na dagenlang reviews lezen en twijfelen tussen de QC35II, Plantronics BackBeat Pro 2, Sennheiser Momentum en Sennheiser PXC 550.

Echter heb ik een aantal dingen gemerkt waarvan ik mij afvraag of dit normaal is, of dat dit bij een andere headphone anders zou zijn. Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met headphones (behalve gaming headsets) hoopte ik op input van jullie.

1) Ik merk nadat ik de headphone gedragen heb dat ik misselijk en lichthoofdig word, beetje zoals bij wagenziekte. Is dit gewoon even wennen als first time NC-gebruiker of is dit niet normaal?

2) Meerdere mensen hebben geklaagd dat de M3 niet goed zou zijn in de winter. Van wat ik begrepen heb zouden de touch controls getriggerd worden door wind en regen. Is dit bij windkracht 10, of gebeurt dit al bij een klein beetje wind? Ik wil namelijk ook met herfst en winter de M3 buiten kunnen dragen, bijvoorbeeld onderweg naar de winkel of tijdens het wachten op de tram.

3) Ik heb gemerkt dat wanneer ik thuis met de M3 achter mijn PC zit en ik naar een video kijk mét NC aan, dat ik geluiden van mensen (zowel binnen als buitenhuis) erdoorheen kan horen. Dingen zoals gehoest, gelach, bestekgeluiden in een andere kamer etc. Het is wel aanzienlijk minder dan met NC uit, maar doordat het zo stil is met NC aan (de wasmachine bijv hoor ik niet eens centrifugeren) valt het gelach en geschreeuw van mensen extra veel op en dat vind ik buitengewoon irritant. Is dat normaal bij een apparaat van €300? Of is de M3 gewoon niet geschikt voor menselijke geluiden? Is er iets anders dat beter past bij deze use-case? Met mijn Cloud II (op full volume uiteraard) verdwijnt de buitenwereld, terwijl met de M3 menselijke geluiden erdoorheen yelpen (hoe zacht ook).

4) Is het normaal dat met NC aan er een ruis te horen is? Wanneer ik de M3 heel zacht zet verdwijnt de ruis wel, maar door buitengeluiden ben ik noodgedwongen om de M3 luider te zetten waardoor de ruis ook luider wordt. Is dit gewoon het tegengeluid van de NC?

Alle reviews die ik heb gelezen waren zó positief dat ik mij nu afvraag of ik onrealistische verwachtingen heb geschept voor mezelf, of dat er iets mis is met de (mijn?) M3 (of gewoon met mij? :'() Ik had al een grote concessie gedaan door de verschrikkelijke microfoon (gebaseerd op vele mic tests) voor lief te nemen, maar al deze dingen er ook nog bij... Laat ik het zo zeggen, ik ben best wel underwhelmed nu gezien de hoge prijs.

Als iemand een alternatief weet hoor ik het ook graag. Het is voor mij heel belangrijk dat ik iets kan vinden dat:
- draadloos is,
- externe geluiden goed blokkeert (ben hypergevoelig voor audioprikkels),
- alle seizoenen buiten gedragen kan worden.

Alvast bedankt voor alle feedback :)

Kroepoekoe wijzigde deze reactie 01-04-2019 23:55 (10%)

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

Kroepoekoe schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:35:
1) Ik merk nadat ik de headphone gedragen heb dat ik misselijk en lichthoofdig word, beetje zoals bij wagenziekte. Is dit gewoon even wennen als first time NC-gebruiker of is dit niet normaal?
Nooit last van gehad met NC headphones, ik hoop dat het over gaat.
2) Meerdere mensen hebben geklaagd dat de M3 niet goed zou zijn in de winter. Van wat ik begrepen heb zouden de touch controls getriggerd worden door wind en regen. Is dit bij windkracht 10, of gebeurt dit al bij een klein beetje wind? Ik wil namelijk ook met herfst en winter de M3 buiten kunnen dragen, bijvoorbeeld onderweg naar de winkel of tijdens het wachten op de tram.
Bij temperaturen onder de 5C werd het in mijn ervaring een probleem, omheen te werken door de koptelefoon pas buiten aan te zetten.
3) Ik heb gemerkt dat wanneer ik thuis met de M3 achter mijn PC zit en ik naar een video kijk mét NC aan, dat ik geluiden van mensen (zowel binnen als buitenhuis) erdoorheen kan horen. Dingen zoals gehoest, gelach, bestekgeluiden in een andere kamer etc. Het is wel aanzienlijk minder dan met NC uit, maar doordat het zo stil is met NC aan (de wasmachine bijv hoor ik niet eens centrifugeren) valt het gelach en geschreeuw van mensen extra veel op en dat vind ik buitengewoon irritant. Is dat normaal bij een apparaat van €300? Of is de M3 gewoon niet geschikt voor menselijke geluiden? Is er iets anders dat beter past bij deze use-case? Met mijn Cloud II (op full volume uiteraard) verdwijnt de buitenwereld, terwijl met de M3 menselijke geluiden erdoorheen yelpen (hoe zacht ook).
NC headphones zijn niet goed in de geluiden die jij omschrijft, optimizer draaien in de sony app kan iets helpen, vooral als je geen goede "seal" hebt met de XM3.
4) Is het normaal dat met NC aan er een ruis te horen is? Wanneer ik de M3 heel zacht zet verdwijnt de ruis wel, maar door buitengeluiden ben ik noodgedwongen om de M3 luider te zetten waardoor de ruis ook luider wordt. Is dit gewoon het tegengeluid van de NC?
De XM3 heeft de minste background hiss van de huidige generatie high end BT NC headphones, maar is nog steeds hoorbaar.
Als iemand een alternatief weet hoor ik het ook graag. Het is voor mij heel belangrijk dat ik iets kan vinden dat:
- draadloos is,
- alle seizoenen buiten gedragen kan worden.
Wellicht is een echte in-ear headphone (eventueel draadloos te maken met een FiiO uBTR3), een betere keuze voor je gezien je wensen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:44
Dit is inherent aan de techniek. NC werkt het best tegen constante geluiden. Zoals je zelf al opmerkt: wasmachines, vliegtuigherrie, motorgeluiden etc. Incidentele harde geluiden worden minder goed gefilterd. Een sirene hoor je vaak ook gewoon (verandert continu).

PSN: Sluuz

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
Als dit echt belangrijk voor je is moet je eigenlijk naar in ears op maat kijken (ander prijskaartje though).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:05

Ik gebruik de M3 sinds januari en wat betreft 2 heb ik nooit ergens last van gehad. Op de fiets heb ik m nooit gebruikt daar ik het toch te afgesloten vind (al is de ambient mode perfect als je bijvoorbeeld aan het lopen bent, dus vermoedt dat met deze modus fietsen niet direct een gevaar hoeft op te leveren)

Wat betreft punt 3: Er zijn een paar settingen waar je rekening mee moet houden betreffende de NC.
Als je gebruik maakt van de app op je telefoon zal je merken dat er wisseling plaatsvind als je Ambient mode aan hebt staan. De standaard setting voor zittend is volgens mij dat er iets van geluid wordt door gelaten (ambient sound staat dan aan) (best handig als een collega je aandacht probeert te krijgen). Alleen bij transport/reizen wordt volledige NC gebruikt en staat ambient sound aan. Het runnen van NC optimizer kan zeker helpen! (Op de M3 te triggeren door NC/Ambient knop lang in te drukken) Verder kan je met die knop dus wisselen tussen de modi Ambient sound (on/of) en NC

• Kroepoekoe
Wow, bedankt voor zulke snelle reacties! Ik heb toch nog wat vervolgvragen :P
Kanarie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:25:

Bij temperaturen onder de 5C werd het in mijn ervaring een probleem, omheen te werken door de koptelefoon pas buiten aan te zetten.
Dus als je de M3 pas buiten aan zou zetten, die tip kwam ik nog niet eerder tegen btw, dan werkt het onder de 5C alsnog goed?

En heb je bijv. ook niet gemerkt dat door de wind er tracks geskipt/gepauzeerd worden? Want dat de touch controls niet meer goed werken leek de grootste klacht te zijn van mensen.
Nooit last van gehad met NC headphones, ik hoop dat het over gaat.
Had je wel dat wanneer je de M3 (uren) op had gehad en het eraf haalde, dat het voelde alsof je uit een vliegtuig bent gestapt? Dat je oren weer moesten wennen aan het drukverschil of zo? Zo ja, werd dat minder met de tijd?
NC headphones zijn niet goed in de geluiden die jij omschrijft, optimizer draaien in de sony app kan iets helpen, vooral als je geen goede "seal" hebt met de XM3.
Optimizer heb ik al geprobeerd, het helpt wel maar helaas niet voldoende naar mijn mening. Maar wellicht ben ik gewoon te kritisch/onrealistisch.
Wellicht is een echte in-ear headphone (eventueel draadloos te maken met een FiiO uBTR3), een betere keuze voor je gezien je wensen.
Draadloos is voor mij wel echt een must om meerdere redenen, al was het maar bijvoorbeeld om vanaf de bank met de TV te kunnen connecten zonder lange bedrading. Of dat de bedrading vast komt te zitten tussen mijn winkelmandje tijdens het boodschappen.

Dus als ik het goed begrijp zal ieder draadloos apparaat dit probleen hebben, want BT? Ik zal 's kijken naar die FiiO BTR3, maar dat werkt ook met BT zie ik. Werkt ie dan zoveel beter dan een regulier draadloos apparaat?
Sluuz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:27:
[...]

Dit is inherent aan de techniek. NC werkt het best tegen constante geluiden. Zoals je zelf al opmerkt: wasmachines, vliegtuigherrie, motorgeluiden etc. Incidentele harde geluiden worden minder goed gefilterd. Een sirene hoor je vaak ook gewoon (verandert continu).
Oké, dat begrijp ik. Maar is het dan ook normaal dat het niet-constante geluiden oppikt ondanks dat ik naar iets zit te kijken? (Dus gelach, bestek, etc.) Met alleen NC aan snap ik het, maar met NC én video niet echt.

Het hele punt van NC voor mij was om, vanwege tinnitus, mijn volume niet op 100% te hoeven gooien. Maar al dat geyelp van mensen erdoorheen is buitengewoon storend.
CuttingStorm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:41:
[...]

Ik gebruik de M3 sinds januari en wat betreft 2 heb ik nooit ergens last van gehad.

Wat betreft punt 3: Er zijn een paar settingen waar je rekening mee moet houden betreffende de NC.
Als je gebruik maakt van de app op je telefoon zal je merken dat er wisseling plaatsvind als je Ambient mode aan hebt staan. De standaard setting voor zittend is volgens mij dat er iets van geluid wordt door gelaten (ambient sound staat dan aan) (best handig als een collega je aandacht probeert te krijgen). Alleen bij transport/reizen wordt volledige NC gebruikt en staat ambient sound aan. Het runnen van NC optimizer kan zeker helpen! (Op de M3 te triggeren door NC/Ambient knop lang in te drukken) Verder kan je met die knop dus wisselen tussen de modi Ambient sound (on/of) en NC
Hm, apart dat de ervaringen die ik lees van M3-gebruikers zo sterk verschillen. Wellicht dat het met (early) batches te maken heeft dan. Dan heb ik hopelijk ook een 'goed' exemplaar. Hopelijk gaat het deze week een beetje waaien, dan kan ik het zelf nog een beetje testen :P

De optimizer helpt inderdaad wel, maar niet genoeg helaas. Ik heb zelf adaptive control uitstaan, en ambient control op NC. Maar ik moet de volume toch heel erg hoog zetten wil ik dingen niet meer horen, en dat (gehoorbeschadiging) wilde ik juist voorkomen.

Ik vraag mij dan toch echt af hoezo reviewers op YouTube beweren dat zij mensen niet meer kunnen horen met NC aan (zonder muziek), en dat ze daarom ambience aanzetten als ze aangesproken worden. Want met mijn M3 op met NC aan (zonder muziek) kan ik gewoon gesprekken voeren :? Ja, het klinkt een (heeeeel) stuk doffer, maar ik kan gewoon alles volgen en begrijpen.

Dan ten slotte iets positiefs, ik vind de ambience mode met focus on voice wel érg netjes gedaan _/-\o_ Alleen jammer dat deze use-case niet voor mij is :P

• Ossi
Soms laat je je even gaan op een website als Gearbest, Banggood of Aliexpress. Zo ook afgelopen weekend...
Ik heb een Bluedio T7 besteld op Aliexpress voor €39,66
Zie: https://www.aliexpress.co...sic-with/32977819930.html

Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen, doel is vooral af en toe wat Netflix in bed. Maar mocht hij goed genoeg bevallen, dan zou hij ook mijn BeyerDynamic DT770 kunnen gaan vervangen op kantoor. Zo'n snoer is soms best lastig, zeker als het 3 meter lang is.

Ik hou jullie op de hoogte :)

• verdwaald
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:01
Ik heb even door de laatste paar pagina's gescrolled maar zie dat de meesten qua budget op zoek zijn naar headphones van een paar honderd euro.
Ikzelf ben op zoek naar een low-budget headphone, van max. 60 EUR. Heb zeker niet de illusie dat hier een prachtig geluid uitkomt.

Ik kom (zowel Ali-express, Gearbest als Amazon-duitsland) modelletjes tegen van B-merken (of beter gezegd: C-merken ;-) welke wel ACN hebben.
Ook hier moet je niet al te veel van verwachten voor die prijs, maar ben beniewd of er hier mensen zijn die een dergelijk model aangeschaft hebben. Ervaringen te delen?

Ik zie @Ossi bijv. met een vergelijkbaar modelletje, alleen die zal nog niet binnen zijn :D

• Ossi
verdwaald schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:40:
Ik heb even door de laatste paar pagina's gescrolled maar zie dat de meesten qua budget op zoek zijn naar headphones van een paar honderd euro.
Ikzelf ben op zoek naar een low-budget headphone, van max. 60 EUR. Heb zeker niet de illusie dat hier een prachtig geluid uitkomt.

Ik kom (zowel Ali-express, Gearbest als Amazon-duitsland) modelletjes tegen van B-merken (of beter gezegd: C-merken ;-) welke wel ACN hebben.
Ook hier moet je niet al te veel van verwachten voor die prijs, maar ben beniewd of er hier mensen zijn die een dergelijk model aangeschaft hebben. Ervaringen te delen?

Ik zie @Ossi bijv. met een vergelijkbaar modelletje, alleen die zal nog niet binnen zijn :D
【Guangzhou】 Shipment arrive at Guangzhou distribution center

2019-04-02 20:04:15 [GuangzhouGMT+8]
Nee dat gaat nog wel even duren :)

Maar als je m voor een vergelijkbare prijs wil hebben, dan moet je opschieten. Anders gaat ie weer richting de 100. Geluidskwaliteit maak ik me niet heel druk om, in mijn ervaring is geluid best wel subjectief en als je een tijdje naar matig geluid luistert dan raak je er aan gewend. Neemt niet weg dat kwalitatief goed geluid natuurlijk prettiger klinkt, direct al. Maar toch, het went. Voor 40 euro wil ik het risico wel nemen en anders gaat ie marktplaats op en verdien ik er een paar euro op :+

Waar ik het meest bang voor ben is de pasvorm, ligt mijn schedel straks in een bankschroef? Of worden mijn grote oren verfrommeld in veel te kleine oorschelpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ossi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:55:
Soms laat je je even gaan op een website als Gearbest, Banggood of Aliexpress. Zo ook afgelopen weekend...

Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen, doel is vooral af en toe wat Netflix in bed. Maar mocht hij goed genoeg bevallen, dan zou hij ook mijn BeyerDynamic DT770 kunnen gaan vervangen op kantoor. Zo'n snoer is soms best lastig, zeker als het 3 meter lang is.

verdwaald schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:40:

Persoonlijk heb ik deze ook, echter gebruik ik ze zeer weinig. Puur vanwege dat ik het comfort te laag vind om langer te dragen. De earpads zijn te dun en zeer zweterig.

Geluid valt voor de prijs niet tegen, maar vind hem nu ook niet bijzonder, maar voor zo een bedrag mag je ook niet veel verwachten. De ANC dempt in de buiten omgeving windruis goed, maar op kantoor is het geen wonder, ook omdat deze nog redelijk druk uitoefend qua luchtdruk heb ik het gevoel.

• Ossi
fdees schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:26:
[...]

[...]

Persoonlijk heb ik deze ook, echter gebruik ik ze zeer weinig. Puur vanwege dat ik het comfort te laag vind om langer te dragen. De earpads zijn te dun en zeer zweterig.

Geluid valt voor de prijs niet tegen, maar vind hem nu ook niet bijzonder, maar voor zo een bedrag mag je ook niet veel verwachten. De ANC dempt in de buiten omgeving windruis goed, maar op kantoor is het geen wonder, ook omdat deze nog redelijk druk uitoefend qua luchtdruk heb ik het gevoel.
Je weet zeker dat je de T7 hebt? Ik kreeg het idee dat ie net nieuw is.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ossi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:43:
[...]

Je weet zeker dat je de T7 hebt? Ik kreeg het idee dat ie net nieuw is.
Heb de T6, maar zie er weinig verschil tussen. Lijkt te zitten in de volume schakelaar en wat gaten te zijn. Dus verwacht niet heel veel verschil.

• verdwaald
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:01
Heb naar wat reviews en wat vergelijkingen van beste budget-koptelefoons onder de EUR 100,- gekeken en de Mpow H5 kwam hier vrij goed uit, dus gister maar gelijk met 10,- korting besteld op Amazon DE:
https://www.amazon.de/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Verwacht er niet al te veel van qua geluidskwaliteit en noise cancellation, maar ben dan ook maar 40,- kwijt.
Hij komt deze week nog binnen dus zal wel even een update plaatsen.

• Sloeser
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-11 08:57
Is de WH-1000XM3 ook te gebruiken als headset voor je pc? En zo ja, kan dit met een simpele usb kabel?

Daarnaast heb ik een paar jaar oude usb bluetooth dongle in mijn pc zitten, maar die vind de XM3 niet, heb je een bepaalde versie nodig zodat hij mijn wireless koptelefoon detecteert op windows 10?

• Kroepoekoe
Sloeser schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:09:
Is de WH-1000XM3 ook te gebruiken als headset voor je pc? En zo ja, kan dit met een simpele usb kabel?

Daarnaast heb ik een paar jaar oude usb bluetooth dongle in mijn pc zitten, maar die vind de XM3 niet, heb je een bepaalde versie nodig zodat hij mijn wireless koptelefoon detecteert op windows 10?
Ik kon hem draadloos koppelen aan mijn PC met dit dingetje.

Vervolgens kon ik bij "playback devices" kiezen tussen "1000XM3 STEREO" en "1000XM3 HANDS-FREE". De stereo-variant geeft mooi geluid, maar werkte bij mij niet in games. Terwijl de hands-free wel in games werkte, maar verschrikkelijke geluidskwaliteit had. Hoe dat nou precies zit tussen die twee weet ik zelf ook niet.

Niet geprobeerd met kabel, dus hoe dat werkt weet ik niet.

• Sloeser
Kroepoekoe schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:20:
[...]

Ik kon hem draadloos koppelen aan mijn PC met dit dingetje.

Vervolgens kon ik bij "playback devices" kiezen tussen "1000XM3 STEREO" en "1000XM3 HANDS-FREE". De stereo-variant geeft mooi geluid, maar werkte bij mij niet in games. Terwijl de hands-free wel in games werkte, maar verschrikkelijke geluidskwaliteit had. Hoe dat nou precies zit tussen die twee weet ik zelf ook niet.

Niet geprobeerd met kabel, dus hoe dat werkt weet ik niet.
Thanks! Vanmiddag meteen ff bestellen. Je bedoelt met handsfree dat de microfoon wel werkte in games, maar belabberd was?

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16:57

Jorruchie

strikes and gutters...

Omwille van de geluidskwaliteit zou ik zoeken naar een dongle die de aptX HD of LDAC codec ondersteunt.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:38

ikzelf kon hem zeer eenvoudig koppelen via de bluetooth receiver van mijn mobo (Asus impact 7). Let wel dat de audiokwaliteit erg slecht is omdat je via aptx non HD verbind. LDAC is niet beschikbaar op PC. Aptx Low latency is volgens mij de beste oplossing voor Windows. (Beste beschikbare codec). Zoek dit topic ff op.mijn naam en dan vind je wel.wat extra info.

eL_Jay wijzigde deze reactie 10-04-2019 15:36 (20%)

• Sloeser
Bedankt voor de feedback, ik zit nu naar deze te kijken:

pricewatch unsorted: InLine Bluetooth Audio Transceiver - BT 4.1 - aptX - 3.5...

Mijn pc zelf heeft geen bluetooth, maar dit apparaatje zou alles moeten kunnen waar ik naar zoek, toch?
InLine Bluetooth audio transceiver / 3,5mm Jack + Toslink
Gebruik deze transceiver als Bluetooth ontvanger om uw smartphone, tablet of ander apparaat via Bluetooth te verbinden met uw geluidsinstallatie. Zo kunt u draadloos muziek streamen naar uw versterker, receiver, luidsprekerset, mengpaneel of ander apparaat met een audio ingang. Via de schakelaar aan de achterzijde kunt u de transceiver omschakelen naar transmitter mode, zodat u ook apparaten zonder Bluetooth (CD-speler, TV, mp3 speler, PC, notebook etc.) kunt verbinden met een Bluetooth installatie of Bluetooth luidspreker.

aptX Low Latency
aptX is een compressiemethode die ervoor zorgt dat het geluid aanzienlijk beter klinkt. Het wordt alleen geactiveerd als beide apparaten (zowel zender als ontvanger) aptX ondersteunen. Mocht één van uw apparaten geen aptX ondersteunen, dan schakelt de verbinding automatisch om naar een ouder protocol (A2DP/SBC). aptX Low Latency heeft als extra voordeel dat de vertraging geminimaliseerd wordt (tot minder dan 40 ms). Hierdoor is aptX Low Latency uitermate geschikt voor gamen en TV kijken, situaties waarbij vertraging niet wenselijk is.

Toslink audio in- en uitgang
Naast een analoge 3,5mm Jack in- en uitgang beschikt deze Bluetooth transceiver ook over een digitale optische Toslink in- en uitgang. Hierdoor wordt het mogelijk om audio digitaal in en uit te brengen. Een Toslink kabel is inbegrepen bij levering.

Voeding via USB aansluiting
Deze Bluetooth transceiver krijgt voeding via de USB poort. Een USB kabel is inbegrepen bij levering. Hiermee kunt u de Bluetooth transceiver verbinden met een vrije USB poort van uw TV, versterker of gewoon via een USB lader.

Wordt geleverd inclusief voedingskabel, audio adapter en audio kabels
Deze Bluetooth transceiver wordt compleet geleverd inclusief USB voedingskabel, audio adapter en audio kabels. De USB voedingskabel kunt u gebruiken om de Bluetooth receiver van stroom te voorzien. Tevens ontvangt u een 3,5mm (mannelijk) - 3,5mm (mannelijk) kabel waarmee u de transceiver kunt aansluiten op een 3,5mm AUX in- of uitgang. Ook wordt er een 3,5mm - Tulp 2RCA adapter meegeleverd om de Bluetooth transceiver te verbinden met Tulp aansluitingen. Een optische kabel wordt meegeleverd om de transceiver digitaal te verbinden. Tot slot wordt er een plakstrip en velcro strip meegeleverd om de transceiver netjes uit het zicht weg te werken.

Voorbeeld opstelling met Bluetooth Receiver (zet schakelaar om naar 'receiver'):
Smartphone of tablet met Bluetooth > Bluetooth Receiver > geluidsinstallatie, luidsprekers of hoofdtelefoon zonder Bluetooth

Voorbeeld opstelling met Bluetooth Transmitter (zet schakelaar om naar 'transmitter'):
CD-speler, TV, mp3 speler, notebook etc. zonder Bluetooth > Bluetooth Transmitter > geluidsinstallatie, luidsprekers of hoofdtelefoon met Bluetooth

Specificaties InLine Bluetooth audio transceiver / 3,5mm Jack + Toslink
- verbinding: Bluetooth V4.1
- audio in-/uitgang: 2x 3,5mm Jack + 2x Toslink (vrouwelijk)
- Bluetooth frequentiebereik: 2.4 GHz - 2.4835 GHz
- audio frequentiebereik: niet bekend
- ondersteunde profielen: aptX Low Latency / aptX / AAC / A2DP (SBC-decode)
- gebruik: apparaat met Bluetooth < - > apparaat zonder Bluetooth
- dankzij aptX Low Latency nauwelijks vertraging (slechts 40 ms)
- voeding via externe voedingsadapter (5V / DC 500 mA)
- bereik: maximaal 10 meter (open veld)
- conform: RoHS
- garantie: 2 jaar

Inhoud verpakking:
- Bluetooth transceiver
- USB laadkabel
- 3,5mm (m) - 3,5mm (m) kabel
- 3,5mm (v) - Tulp stereo 2RCA (m) adapter
- Toslink (m) - Toslink (m) kabel
- plakstrip
- velcro strips
- gebruiksaanwijzing

Sloeser wijzigde deze reactie 10-04-2019 15:52 (79%)

• Kroepoekoe
Sloeser schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:32:
[...]

Thanks! Vanmiddag meteen ff bestellen. Je bedoelt met handsfree dat de microfoon wel werkte in games, maar belabberd was?
De microfoon heb ik op de PC alleen via Discord geprobeerd, en daar was het inderdaad waardeloos. Maar ik heb de microfoon niet getest tijdens het gamen.

Met stereo/hands-free bedoelde ik eigenlijk dat wanneer ik de 1000XM3 had geconnect, dat ik kon kiezen tussen 2 verschillende audio-outputs ("stereo" en "hands-free").

De audio in games (bij mij in ieder geval) werkte alleen wanneer ik "hands-free" als output had geselecteerd. En ook de microfoon werkte alleen wanneer ik "hands-free" als ouput had geselecteerd. Maar de audiokwaliteit (hetgeen wat jij zelf kan horen) was met "hands-free" heel erg slecht.

Met "stereo" was het wel heel fijn naar muziek etc. luisteren, maar dan kreeg ik dus zowel in-game audio als de microfoon niet aan de praat.

• Perzikvrucht
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
Ossi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:55:

verdwaald schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:53:
Heb naar wat reviews en wat vergelijkingen van beste budget-koptelefoons onder de EUR 100,- gekeken en de Mpow H5 kwam hier vrij goed uit, dus gister maar gelijk met 10,- korting besteld op Amazon DE:
https://www.amazon.de/gp/...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Verwacht er niet al te veel van qua geluidskwaliteit en noise cancellation, maar ben dan ook maar 40,- kwijt.
Hij komt deze week nog binnen dus zal wel even een update plaatsen.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen van deze twee koptelefoons. Hoe is het geluidskwaliteit, comfort en de ANC?

• Ossi
barzi schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:32:
Erg benieuwd naar jullie ervaringen van deze twee koptelefoons. Hoe is het geluidskwaliteit, comfort en de ANC?
Ja ik ook, maar je zult nog een tijdje moeten wachten, want hij is er nog niet :)

• Fresno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Vraagje:

Iemand ervaring met de nieuwe Audio Technica ATH-MSR7b?

Zoek een neutrale headphone, zonder NC en ook BT niet nodig. Uit de reviews die ik tot dusver gelezen heb is dit een behoorlijke upgrade van het oude model de Audio Technica ATH-MSR7.
Ben altijd benieuwd naar reviews van tweakers.

• Kingsanity
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12:36
Kan iemand uit dit topic mij een beetje de weg wijzen? Ik ben op zoek naar headphones voor gaming en muziek te luisteren op mijn pc. Nadat ik een aantal zaken opgezocht heb valt mij op dat er gezegd wordt dat open headphones een betere directie weer kunnen geven en het geluid "ruimte" heeft waardoor het mooier wordt? Echter lees ik ook dat open headphones vaak een mindere bass hebben en dat is nu hetgeen waar ik toch wel van houd.

Ik ben niet echt thuis in audio zelf en heb ook geen versterker ofzo aan mijn pc, ik gebruik dus gewoon de onboard audiochip van mijn moederbord. Graag zou ik jullie advies willen voor een nette headset van maximaal rond de €250,-

https://kylevandenelsen.nl/

• Ossi
Kingsanity schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:51:
Kan iemand uit dit topic mij een beetje de weg wijzen? Ik ben op zoek naar headphones voor gaming en muziek te luisteren op mijn pc. Nadat ik een aantal zaken opgezocht heb valt mij op dat er gezegd wordt dat open headphones een betere directie weer kunnen geven en het geluid "ruimte" heeft waardoor het mooier wordt? Echter lees ik ook dat open headphones vaak een mindere bass hebben en dat is nu hetgeen waar ik toch wel van houd.

Ik ben niet echt thuis in audio zelf en heb ook geen versterker ofzo aan mijn pc, ik gebruik dus gewoon de onboard audiochip van mijn moederbord. Graag zou ik jullie advies willen voor een nette headset van maximaal rond de €250,-
Wil je bedraad of draadloos? Dat maakt nogal uit voor de prijs namelijk. Voor grofweg de helft van het geld heb je de geweldige BeyerDynamic DT770 80 Ohm, die heeft een snoer van 3 meter. Vooral handig als de pc op de grond staat. Deze is gesloten en redelijk base heavy. BeyerDynamic DT880 is de semi-open variant, die ook heel prettig geluid produceert. Alleen is die volgens mij pas vanaf 250 Ohm mogelijk en heb je dus een versterker nodig. En hij is sowieso duurder dan de 770.

Bepaal eerst dus of je bedraad of draadloos wil. Daarna zou ik toch eens naar een audiowinkel gaan om het verschil tussen open en gesloten te luisteren. De ervaring is heel anders met gesloten, want je wordt meer afgesloten van de omgeving. Erg prettig in een rumoerige omgeving.

• Kingsanity
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12:36
Ossi schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:11:
[...]

Wil je bedraad of draadloos? Dat maakt nogal uit voor de prijs namelijk. Voor grofweg de helft van het geld heb je de geweldige BeyerDynamic DT770 80 Ohm, die heeft een snoer van 3 meter. Vooral handig als de pc op de grond staat. Deze is gesloten en redelijk base heavy. BeyerDynamic DT880 is de semi-open variant, die ook heel prettig geluid produceert. Alleen is die volgens mij pas vanaf 250 Ohm mogelijk en heb je dus een versterker nodig. En hij is sowieso duurder dan de 770.

Bepaal eerst dus of je bedraad of draadloos wil. Daarna zou ik toch eens naar een audiowinkel gaan om het verschil tussen open en gesloten te luisteren. De ervaring is heel anders met gesloten, want je wordt meer afgesloten van de omgeving. Erg prettig in een rumoerige omgeving.
Ik heb een voorkeur voor bedraade headphones. Inderdaad maar eens even naar een winkel waar ik het verschil goed kan horen. Kwa omgevingsgeluid maakt het mij niks uit aangezien ik hem alleen thuis zal gebruiken op mijn eigen kamer.

https://kylevandenelsen.nl/

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ossi schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:11:
[...]
BeyerDynamic DT880 is de semi-open variant, die ook heel prettig geluid produceert. Alleen is die volgens mij pas vanaf 250 Ohm mogelijk en heb je dus een versterker nodig. En hij is sowieso duurder dan de 770.
Aan een iPad, iPhone en iMac maakt 'ie anders genoeg herrie. Dat zou anders kunnen zijn met PC's, dat weet ik niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Ossi
burne schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:43:
[...]

Aan een iPad, iPhone en iMac maakt 'ie anders genoeg herrie. Dat zou anders kunnen zijn met PC's, dat weet ik niet.
Ik heb ooit de DT990 250 Ohm aan mijn OnePlus One telefoon gehad en ik vond het prachtig klinken. Maar ik weet ook dat ik gevoelige oren heb en als ik hoor hard de meesten hun oortjes hebben dan denk ik niet de OPO dat voor elkaar ging krijgen. Het is dus ook aan @Kingsanity om aan te geven hoe hard hij graag luistert.

De tendens in dit topic is om iedereen aan de DAC's en koptelefoonversterkers te krijgen. Ik geloof daar zelf niet zo in, maar ik kan me voorstellen dat een koptelefoon van 250 Ohm wel een versterker kan gebruiken, maar misschien vergis ik me daarin hoor en ligt die grens veel hoger nog.

• kever678
  • Laatst online: 12:59
DT770, DT880 of DT990 (Pro) zijn allemaal aanraders wat mij betreft.

Zelf een 990 250ohm in gebruik samen met een goedkope geluidskaart (Xonar DGX). Merk dat de geluidskaart net wat meer vermogen heeft dan mijn onboard audio. Klinkt super en volume komt niet boven de 70%.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Kingsanity schreef op zondag 14 april 2019 @ 09:51:

Met pricewatch: Superlux HD 681 (Zwart) koop je een prima koptelefoon voor games en muziek en hou je aardig wat centen over.
Ossi schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:51:
[...]

Ik heb ooit de DT990 250 Ohm aan mijn OnePlus One telefoon gehad en ik vond het prachtig klinken. Maar ik weet ook dat ik gevoelige oren heb en als ik hoor hard de meesten hun oortjes hebben dan denk ik niet de OPO dat voor elkaar ging krijgen. Het is dus ook aan @Kingsanity om aan te geven hoe hard hij graag luistert.

De tendens in dit topic is om iedereen aan de DAC's en koptelefoonversterkers te krijgen. Ik geloof daar zelf niet zo in, maar ik kan me voorstellen dat een koptelefoon van 250 Ohm wel een versterker kan gebruiken, maar misschien vergis ik me daarin hoor en ligt die grens veel hoger nog.
Ligt heel erg aan de koptelefoon en het budget wat je er aan uit wil geven.
Ik raad niet persé een dac/amp aan, maar vaak is het wel een nuttige uitgave. Mocht je een cheapo moederbord hebben dan heeft iedere fatsoenlijke koptelefoon er wel wat baat bij. De meeste laptops en al helemaal telefoons zijn vaak prima.
Sommige koptelefoons hebben echter gewoon een fatsoenlijk amp (of dac/amp) nodig. Bijvoorbeeld de Sennheiser 580/600/650/660 klinkt beduidend beter met een dac/amp ten opzichte van mijn telefoon. Pak je een Philips fidelio x2 dan draait die bijna overal als een zonnetje. Heb je geen zin/tijd in extra apparaten dan geeft die fidelio beter geluid dan de sennheiser. Heb je wel die goede opstelling dan is de sennheiser weer beter.

• kever678
  • Laatst online: 12:59
Sponz schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:24:
[...]

Met pricewatch: Superlux HD 681 (Zwart) koop je een prima koptelefoon voor games en muziek en hou je aardig wat centen over.
Voor dat geld een prima koptelefoon inderdaad... echter niet echt passend bij zijn budget.
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True