Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 22:27
Volume, pauzeren, vorige volgende etc

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Jboy1991 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Volume, pauzeren, vorige volgende etc
Dat doet de Sony gewoon? Die heeft touchbediening op één van de oorschelpen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:07

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jorruchie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:09:
...maar persoonlijk vind ik het geluid en de bouwkwaliteit van de Bose niet in overeenstemming met het prijskaartje.
Ik deel.die mening. Bose, Sony en Sennheiser, allemaal zeer leuk op het gebied van ANC maar qua geluidskwaliteit haal je voor hetzelfde geld veel meer in huis als je gaat shoppen zonder ANC. Ik snap dat ANC een groot deel van de prijs dekt maar dat geluidskwaliteit dan een ondergeschoven kindje wordt had ik niet gedacht. Scheelt mogelijk ook dat alles met ANC een dichte bouw heeft waar ik de voorkeur toch aan (semi)open geef.
j-phone schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Touch, dus geen knop bediening...

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jboy1991
j-phone schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Oh echt, dit kreeg ik niet mee. Maar waarom is de sony dan beter dan Bose?

• Jboy1991
FeaR schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Of zoiets gaat werken hangt ook van de receiver af. Welke Denon heb je en welke inputs vanaf de Denon wil je beluisteren? Niet elke receiver beschikt over de uitgangen om een extern device aan te sluiten. Vooral de lagere modellen receivers hebben veelal ingangen maar geen uitgangen. Met Zone 2 werken is het mooist (ook andere bronnen mogelijk naast de MAIN Zone) mits de receiver dat heeft en mits je geen receiver hebt die beperkingen heeft op Zone 2 (denk aan alleen geluid van analoge inputs doorzetten). Aansluiten via de Pre Out kan ook nog maar die heeft ook niet elke receiver. Meest basale is een 6,3 mm jack naar 3,5 mm jack om zo de Headphone Out te misbruiken, dat kan elke receiver wel.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb een denon AVR-x2200w met zone 2. Maar geloof dat zone 2 gebruikt wordt ivm dolby atmos maar dit durf ik niet te zeggen

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-09 15:48

Jorruchie

strikes and gutters...

Jboy1991 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Het zijn twee verschillende modellen met ieder zo hun voor- en nadelen.
Deze zijn al herhaaldelijk behandeld in de reviews en op dit forum.
Alleen jij kunt voor jezelf bepalen welke het beste aansluit bij jouw wensen/eisen.

Naar mijn mening ontlopen ze elkaar niet veel; bottom-line:
  • De Sony klinkt beter
  • De Bose oogt beter en laat zich intuïtiever bedienen

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Jboy1991 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:28:
Alleen al vanwege het feit dat Bose matige drivers gebruikt zou ik voor Sony kiezen (heb zelf voor Sennheiser gekozen). Als je de QC35 passief gebruikt zonder DSP, hoor je dat het geluid echt niet geweldig is. De equalization van de DSP maakt het geluid; een trucje dat Bose als bedrijf al zo lang toepast als het bestaat. De XM3 is in alle opzichten de betere keus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jboy1991
Exirion schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:01:
[...]

Alleen al vanwege het feit dat Bose matige drivers gebruikt zou ik voor Sony kiezen (heb zelf voor Sennheiser gekozen). Als je de QC35 passief gebruikt zonder DSP, hoor je dat het geluid echt niet geweldig is. De equalization van de DSP maakt het geluid; een trucje dat Bose als bedrijf al zo lang toepast als het bestaat. De XM3 is in alle opzichten de betere keus.
En wat is de reden dat jij voor een sennheisser heb gekozen? Beter geluid of?

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:27
Verrast mij ook, want volgens mij heeft @Exirion aan sennheiser een nog grotere hekel dan aan philips :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Raymond schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:35:
Verrast mij ook, want volgens mij heeft @Exirion aan sennheiser een nog grotere hekel dan aan philips :+
Valt mee, al is bijvoorbeeld AKG inderdaad meer mijn merk. Ik heb ooit voor 2 tientjes een HD201 gekocht en voor het geld was dat een leuk ding voor op vakantie enzo. Vorig jaar heb ik de PXC550 gekocht omdat die het beste van de 3 grote klonk, en ik moet zeggen dat ik mijn andere hoofdtelefoons (AKG K550/K551/K240DF) amper nog gebruik. Er zit een lekkere sound in, al is het niet heel neutraal. Je went ook aan een bepaald geluid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Jorruchie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02:
[...]

Het zijn twee verschillende modellen met ieder zo hun voor- en nadelen.
Deze zijn al herhaaldelijk behandeld in de reviews en op dit forum.
Alleen jij kunt voor jezelf bepalen welke het beste aansluit bij jouw wensen/eisen.

Naar mijn mening ontlopen ze elkaar niet veel; bottom-line:
  • De Sony klinkt beter
  • De Bose oogt beter en laat zich intuïtiever bedienen
Voor mij gaf de doorslag de BT connectivity , de sony kan slechts 1 apparaat tegelijk gekoppeld hebben, de Bose meerdere. Dus m'n telefoon en thuisinstallatie. Aangezien ik de headphones in beide situaties veel gebruik is telkens opnieuw koppelen heel erg vervelend.

• MASiR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 09:52
Ik heb een beetje aparte zoektocht. Voordat ik weer tevergeefs een koptelefoon bestel en terug kan sturen vraag ik het hier.

Ik kan niet tegen over ear headphones en zoek dus een on ear, draadloos, met name voor op mijn werk. Maar dan zo klein mogelijk, ik heb een klein hoofd en de laatste 'on ear' was bij mij gewoon een over ear.

Zijn bijvoorbeeld de Marshall Majors klein? Of Sony CH500? Of iets anders?

f/m fotomatthijs.nl

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

MASiR schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:12:
Ik heb een beetje aparte zoektocht. Voordat ik weer tevergeefs een koptelefoon bestel en terug kan sturen vraag ik het hier.

Ik kan niet tegen over ear headphones en zoek dus een on ear, draadloos, met name voor op mijn werk. Maar dan zo klein mogelijk, ik heb een klein hoofd en de laatste 'on ear' was bij mij gewoon een over ear.

Zijn bijvoorbeeld de Marshall Majors klein? Of Sony CH500? Of iets anders?
Ik dacht met de pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart) mijn ideale koptelefoon voor op het werk en 'on the go' te hebben gevonden. Dit is een over ear model, maar de rechthoekige oorschelpen zorgen ervoor dat dit bij mij deels een 'on ear' model wordt. :-(

Bowers & Wilkins heeft ook echte on ear modellen, waarvan de P3 de kleinste is:
pricewatch: Bowers & Wilkins P5 Wireless (Zwart) en pricewatch: Bowers & Wilkins P3 (Zwart)

De P3 is niet meer te vinden in Pricewatch, maar ik zag hem afgelopen weekend nog bij HifiKlubben - Breda. Dit is in ieder geval een heel klein portable 'on ear' model.

• Shanquish
  • Niet online
Inmiddels de QC 35 gekocht, heb wel de app nodig om 'm goed in te stellen maar bij app settings in android verteld dat ie niet met internet mag babbelen :)
Hij zit nu op FW 4.1.3.
zitten er nog versies tussen de huidige en de gewraakte 4.5.2 ?

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:12
Shanquish schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:25:
Inmiddels de QC 35 gekocht, heb wel de app nodig om 'm goed in te stellen maar bij app settings in android verteld dat ie niet met internet mag babbelen :)
Hij zit nu op FW 4.1.3.
zitten er nog versies tussen de huidige en de gewraakte 4.5.2 ?
Ja, ik meen dat ik op 4.3.6 zit.

• Jboy1991
Hmm, zoals ik eerder beschreef heb ik op dit moment de bose QC 35 -ll inbezit en de sony wh-1000xm3.

Alleen ik kan nog geen keuze maken. Wel valt mij op dat bij de sony vaker het geluid even hapert, meer mensen hier toevallig last van(hier heb ik met de bose geen last van)?. Ook gebruik ik de hoofdtelefoon voornamelijk op de pc

Jboy1991 wijzigde deze reactie 27-07-2019 09:21 (16%)

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

bose hapert hier ook, echter niet vaak.

• Jboy1991
Sponz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:29:
bose hapert hier ook, echter niet vaak.
hmm, vind best zonde voor een hoofdtelefoon van rond de 300 euro...

• j-phone
  • Nu online
Jboy1991 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:17:
Hmm, zoals ik eerder beschreef heb ik op dit moment de bose QC 35 -ll inbezit en de sony wh-1000xm3.

Alleen ik kan nog geen keuze maken. Wel valt mij op dat bij de sony vaker het geluid even hapert, meer mensen hier toevallig last van(hier heb ik met de bose geen last van)?. Ook gebruik ik de hoofdtelefoon voornamelijk op de pc
Met gebruik van de Sony koptelefoon in de trein heb ik daar geen last van. Thuis eigenlijk ook niet.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tja, dat is de bluetooth sender, niet de receiver. Windows en bluetooth is nu eenmaal buggy.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Alleen ik kan nog geen keuze maken. Wel valt mij op dat bij de sony vaker het geluid even hapert, meer mensen hier toevallig last van(hier heb ik met de bose geen last van)?
Het zou met verschillen in bitrate te maken kunnen hebben vanwege verschillende ondersteunde codecs. Bose doet alleen SBC en AAC. Sony doet SBC, AAC, aptX, aptX HD and LDAC. Mijn PXC 550 doet ook aptX en die hapert wel eens als er in een kantooromgeving veel Bluetooth devices in de buurt zijn. Verder altijd perfecte overdracht.

• Shanquish
  • Niet online

Hier met de bose geen enkele hapering, niet op de pc of met mn oneplus 6

• j-phone
  • Nu online
Edit: Verkeerde reactie op verkeerde persoon.

j-phone wijzigde deze reactie 03-08-2019 00:17 (82%)

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-09 22:37

Dat haperen is dan ook op je pc? Ik heb namelijk nog geen enkele windows pc/laptop gezien met goede BT-ondersteuning. Ik heb zelf de WH-100XM3 en i.c.m. pixel 2, iPhone 7, iPad Pro en mijn versterker (DN1060) nog geen enkele problemen met stotteren gehad. Op mijn W10 pc met Pluggable bluetooth is het altijd geëmmer. Op windows sluit ik hem dus bedraad aan. Overigens ligt dit echt aan windows, met alle BT apparaten heb ik problemen, enkel op windows.

• Jboy1991
Cyleo schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Dat haperen is dan ook op je pc? Ik heb namelijk nog geen enkele windows pc/laptop gezien met goede BT-ondersteuning. Ik heb zelf de WH-100XM3 en i.c.m. pixel 2, iPhone 7, iPad Pro en mijn versterker (DN1060) nog geen enkele problemen met stotteren gehad. Op mijn W10 pc met Pluggable bluetooth is het altijd geëmmer. Op windows sluit ik hem dus bedraad aan. Overigens ligt dit echt aan windows, met alle BT apparaten heb ik problemen, enkel op windows.
Ik ben ondanks dit toch voor de wh-1000xm3 gegaan i.p.v. bose. Geluid vond ik toch beter.

En klopt het haperen etc speelt zich alleen op Windows af. Dus heb een 2m Jack kabel erbij gekocht zodat ik net als jij, bekabeld ga op de pc.

Voor de rest erg tevreden met de aankoop. Wat wel mijn verbazing schets is dat bij coolblue de wh-1000m3 nu met 40€ is gestegen 340€ i.p.v. 300

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik zit er aan te denken om een Bose QuietComfort 35 II te kopen, ik zal deze vooral bekabeld gebruiken (pc's, zonder bluetooth). In de handleiding kan ik alleen vinden dat als je 'm aansluit hij als een gewone koptelefoon werkt. De FAQ's benoemen de kabel alleen maar bij de vraag of kan blijven luisteren als de batterij leeg is.

Werkt noise cancellation gewoon als je aan een kabel zit en de koptelefoon aanstaat?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Als je hem bekabeld gaat gebruiken, zou ik een QC25 kopen. Zelfde ANC en goedkoop te krijgen tegenwoordig.

Je kunt blijven luisteren als de batterij leeg is, maar geluid is dan slecht.

gambieter wijzigde deze reactie 26-08-2019 20:51 (28%)

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De bose klinkt bekabeld dus zonder alle dsp die er tussen zit maar heel matig idd.

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ik zit zelf te twijfelen om een noise-cancelling headphone aan te schaffen, met name de Sony WH-1000XM3, voor mijn vakantie die eraan zit te komen. Ik hoor goede verhalen over noise-cancelling in het vliegtuig en het lijkt me hartstikke fijn.

Nou gebruik ik in mijn dagelijks leven eigenlijk nooit een headphone eigenlijk, ik doe altijd oortjes op de fiets bijvoorbeeld of 's avonds in bed en voel er niet veel voor om met een koptelefoon naar de stad te fietsen. Ik twijfel dus om de earphones versie (Sony WF1000MX3) te halen, maar daar lees ik veel over dat het draagcomfort het niet 'mogelijk' maakt om ze langer dan een aantal uur achter elkaar in te doen. Heeft iemand hier daar ervaring mee? of anders andere suggesties voor noise-cancelling oortjes?

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• teacher
  • Nu online

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

PSV-EHV schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:30:
Ik twijfel dus om de earphones versie (Sony WF1000MX3) te halen, [...] of anders andere suggesties voor noise-cancelling oortjes?
Ik stel voor dat je aandachtig de topic warning leest, en daarna je vraag herhaalt in Het Algemene in-ear en oordopjes topic :Y

Wise enough to play the fool

• AudioFan1986
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 12:09
De Sony WF1000MX3 is wel echt een aanrader hoor, de actieve geluidsonderdrukking hiervan werkt echt perfect. Een stuk beter bijvoorbeeld dan de Beats Studio3 Wireless. *KNIP* SPAM

FeaR wijzigde deze reactie 30-08-2019 14:55 (25%)

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

AudioFan1986 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:40:
De Sony WF1000MX3 is wel echt een aanrader hoor, de actieve geluidsonderdrukking hiervan werkt echt perfect. Een stuk beter bijvoorbeeld dan de Beats Studio3 Wireless. [MBR]*KNIP* SPAM[/]
De WF-1000XM3 of de WH-1000XM3?

• AudioFan1986
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 12:09
Jorruchie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

De WF-1000XM3 of de WH-1000XM3?
Sorry, ik bedoel de WH-1000XM3. Deze dus https://www.bol.com/nl/p/...ng-zwart/9200000096401054

teacher wijzigde deze reactie 31-08-2019 15:36 (18%)
Reden: ;)

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13:22
Ik zit heel erg in dubio om de Bose NCH-700 aan te schaffen, met als voornaamste reden de call quality. Iemand hier toevallig al de sprong gewaagd? Ben erg benieuwd naar de ervaringen. De reviews die ik online vind blijven redelijk oppervlakkig.

• JayJayGolden
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-09 21:39
Hé allemaal.
Ik zit momenteel er over na te denken mijn koptelefoons (fidelio x2, denon ah-mm400, mitchell n johnson jp1) te voorzien van een correcte kabel en daarna te verkopen en van dit geld een enkele, betrouwbare, closed back koptelefoon te kopen. Mijn denon gaat steeds stuk (jammer, want het geluid is prachtig en absoluut mijn smaak), de mitchell n johnson heeft een bijzondere kabel (2xmono naar 1xstereo) en de fidelio x2 is gewoon open back en vind hem vaak niet zo mooi klinken (waarschijnlijk omdat er zelfs thuis heel veel omgevingsgeluid is. Ook hoor ik tijdens het gamen voetstappen niet zo goed met deze koptelefoon)

Ik game veel en gebruik een sound blaster G5 als DAC/amplifier en gebruik graag de headphone surround functie van deze DAC/amp. (Weet dat veel koptefeloon enthusiasten dit een zonde vinden, maar ik merk zelfs met open back headphones een gigantisch verschil in soundstage en een sterk surround effect tijdens het gamen, terwijl zonder ik bijna altijd een heel erg '2 speakers aan mijn kop' gevoel krijg waarbij geluid steeds óf links, óf rechts is)
Mijn telefoon is een LG V30, en hier luister ik ook vaak muziek op vanwege de excellente quad DAC.

Mijn probleem? Ik kan niet kiezen tussen een NAD viso HP50, een MnD HP40, een BnW P7 wired (2ehands) of een sony MDR-1A.
Ik houd van lichtelijk warm leunend, punchy en dynamisch geluid, en vind het belangrijk dat de koptelefoon niet een geluidspaghetti word bij muziek waarin veel geluiden snel en tegelijkertijd aanwezig zijn (luister graag powermetal)- dit is naar mijn ervaring ook fijn bij het gamen.
Ook ben ik erg sibilance gevoelig.

Boven al dit is het voor mij erg belangrijk dat ik elk 3.5 kabeltje van de action er op kan zetten in geval van kabelbreuk zodat ik niet /hoef/ te wachten op dure kabels uit amerika of china, en dat in het geval van een intern probleem bij de koptelefoon zelf dit in nederland te repareren valt (of de klantenservice gemakkelijk om gaat met vervanging en garantie)

Andere aanraders ook welkom.

P.S
al mensen hier die een mening hebben over gerrard street?

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:46
JayJayGolden schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:36:
Hé allemaal.
Ik zit momenteel er over na te denken mijn koptelefoons (fidelio x2, denon ah-mm400, mitchell n johnson jp1) te voorzien van een correcte kabel en daarna te verkopen en van dit geld een enkele, betrouwbare, closed back koptelefoon te kopen. Mijn denon gaat steeds stuk (jammer, want het geluid is prachtig en absoluut mijn smaak), de mitchell n johnson heeft een bijzondere kabel (2xmono naar 1xstereo) en de fidelio x2 is gewoon open back en vind hem vaak niet zo mooi klinken (waarschijnlijk omdat er zelfs thuis heel veel omgevingsgeluid is. Ook hoor ik tijdens het gamen voetstappen niet zo goed met deze koptelefoon)

Ik game veel en gebruik een sound blaster G5 als DAC/amplifier en gebruik graag de headphone surround functie van deze DAC/amp. (Weet dat veel koptefeloon enthusiasten dit een zonde vinden, maar ik merk zelfs met open back headphones een gigantisch verschil in soundstage en een sterk surround effect tijdens het gamen, terwijl zonder ik bijna altijd een heel erg '2 speakers aan mijn kop' gevoel krijg waarbij geluid steeds óf links, óf rechts is)
Mijn telefoon is een LG V30, en hier luister ik ook vaak muziek op vanwege de excellente quad DAC.

Mijn probleem? Ik kan niet kiezen tussen een NAD viso HP50, een MnD HP40, een BnW P7 wired (2ehands) of een sony MDR-1A.
Ik houd van lichtelijk warm leunend, punchy en dynamisch geluid, en vind het belangrijk dat de koptelefoon niet een geluidspaghetti word bij muziek waarin veel geluiden snel en tegelijkertijd aanwezig zijn (luister graag powermetal)- dit is naar mijn ervaring ook fijn bij het gamen.
Ook ben ik erg sibilance gevoelig.

Boven al dit is het voor mij erg belangrijk dat ik elk 3.5 kabeltje van de action er op kan zetten in geval van kabelbreuk zodat ik niet /hoef/ te wachten op dure kabels uit amerika of china, en dat in het geval van een intern probleem bij de koptelefoon zelf dit in nederland te repareren valt (of de klantenservice gemakkelijk om gaat met vervanging en garantie)

Andere aanraders ook welkom.

P.S
al mensen hier die een mening hebben over gerrard street?
Geen idee hoe groot jouw hoofd is, maar hou er rekening mee dat de B&W P7 kan aanvoelen als een bankschroef op je hoofd. Fantastisch mooie koptelefoon met een heerlijk geluid, maar ik kon m niet verdragen aan mijn hoofd.

• JayJayGolden
Ossi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:05:
[...]

Geen idee hoe groot jouw hoofd is, maar hou er rekening mee dat de B&W P7 kan aanvoelen als een bankschroef op je hoofd. Fantastisch mooie koptelefoon met een heerlijk geluid, maar ik kon m niet verdragen aan mijn hoofd.
Ik heb het idee dat mijn hoofd van een bovengemiddeld formaat is ja.
Da's jammer :( Wou dat ik in Groningen 'm ergens kon proberen maar luisterkamers zijn stervende.

• Ossi
JayJayGolden schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:22:
[...]

Ik heb het idee dat mijn hoofd van een bovengemiddeld formaat is ja.
Da's jammer :( Wou dat ik in Groningen 'm ergens kon proberen maar luisterkamers zijn stervende.
Mocht je m tweedehands in de buurt kunnen proberen, dan zou ik dat zeker niet laten.
Misschien dat hij naar verloop van tijd wel flink zachter wordt. Ik heb m in een winkel in Groningen geprobeerd, maar ik kan me niet meer herinneren welke dat ook alweer was :-(
Ik wilde hem heel graag prettig vinden zitten, maar het werd hem gewoon niet. Erg jammer want het is een schoonheid met heerlijk geluid. :)

• JayJayGolden
Ossi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:00:
[...]

Mocht je m tweedehands in de buurt kunnen proberen, dan zou ik dat zeker niet laten.
Misschien dat hij naar verloop van tijd wel flink zachter wordt. Ik heb m in een winkel in Groningen geprobeerd, maar ik kan me niet meer herinneren welke dat ook alweer was :-(
Ik wilde hem heel graag prettig vinden zitten, maar het werd hem gewoon niet. Erg jammer want het is een schoonheid met heerlijk geluid. :)
Kan wel de draadloze p7 vinden bij Hificorner waarschijnlijk. Wou dat ik de mh40 ook ergens kon proberen haha

• Ossi
JayJayGolden schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:32:
[...]

Kan wel de draadloze p7 vinden bij Hificorner waarschijnlijk. Wou dat ik de mh40 ook ergens kon proberen haha
Ik denk dat het inderdaad Hificorner is geweest dan. Heb daar volgens mij ook de AudioTechnica M50x geprobeerd, dat was ook al zo'n bankschroef...
Nu lekker een BeyerDynamic DT770pro 80ohm. Als je de wens voor verwisselbare kabel kan laten varen zou je die ook kunnen overwegen. :)

• JayJayGolden
Ossi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:35:
[...]

Ik denk dat het inderdaad Hificorner is geweest dan. Heb daar volgens mij ook de AudioTechnica M50x geprobeerd, dat was ook al zo'n bankschroef...
Nu lekker een BeyerDynamic DT770pro 80ohm. Als je de wens voor verwisselbare kabel kan laten varen zou je die ook kunnen overwegen. :)
Vervangbare kabel is wel belangrijk ben ik bang, en ik weet niet hoe mijn telefoon (en back audio out van mijn g5 die denk ik geen of weinig versterking krijgt, kom er net achter dat de headphone in gekleurder is en een beetje ruis ervaart) om gaat met een 80 ohm koptelefoon :/

iemand op reddit raad ook de beoplay h6 aan, maar lees dat die slechte 'rythmic drive' heeft. klopt het dat dit ook betekend dat deze niet zo goed zouden zijn voor snelle muziek als powermetal?

Edit: zie net dat de p7 toch een arbitrary kabel systeem gebruikt dus dat is een nee.

JayJayGolden wijzigde deze reactie 06-09-2019 00:02 (4%)

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:12
Sinds kort wil mij wh1000xm3 geen ldac connectie meer maken. Ik heb de developer options gechekt of ldac aan staat, dual audio bij bluetooth is disabled, en de headphone app staat met priority op quality. Helaas kom ik niet verder dan aptx (non HD). Tips?

Heb de quality setting al geswitcht en dan schakels ie wel terug naar sbc en heb uiteraard alles al opnieuw opgestart.

Edit:
Hij verandert de codec steeds terug naar AptX in de developer options :s Hij accepteert mijn change, maar wanneer ik dan uit en terug in de dev options kom staat er weer AptX :$ Tips om ldac te forceren?

eL_Jay wijzigde deze reactie 06-09-2019 17:50 (41%)

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:20
eL_Jay schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:38:
Sinds kort wil mij wh1000xm3 geen ldac connectie meer maken. Ik heb de developer options gechekt of ldac aan staat, dual audio bij bluetooth is disabled, en de headphone app staat met priority op quality. Helaas kom ik niet verder dan aptx (non HD). Tips?

Heb de quality setting al geswitcht en dan schakels ie wel terug naar sbc en heb uiteraard alles al opnieuw opgestart.

Edit:
Hij verandert de codec steeds terug naar AptX in de developer options :s Hij accepteert mijn change, maar wanneer ik dan uit en terug in de dev options kom staat er weer AptX :$ Tips om ldac te forceren?
dat is een bekend probleem met Android en ldac ik krijg dat ook nooit voor elkaar bij mijn Fiio btr3 maar aptx is prima voor wh1000xm3 verschil ga je toch amper merken zeker op een noice cancellation koptelefoon

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JayJayGolden schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:08:
[...]

Vervangbare kabel is wel belangrijk ben ik bang
De kabel aan de DT770 is stevig hoor. Mijne heb ik sinds 2004 en heeft nog steeds de originele kabel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JayJayGolden
Heb de B&O H6 geprobeerd, die word nu van het lijstje weggestreept. Iets te scherpe treble met merkbare distortion.

Er zijn er ook wat bij gekomen

Zit nu te denken aan;
NAD HP50
MnD MH40
AiAiAi TMA-2 (Maar welke preset...)
AT ATH-MSR-7
en Sony MDR-1A

Weet nu ook dat voor mij soundstage heel belangrijk is. Nog steeds is dynamiek het meest belangrijk, ivbm het vaak luisteren van power metal.

(ook belangrijk om misschien te weten is dat ik een bril draag, wat een verschil kan maken. Weet dat dat bij de MH40 een heel groot verschil kan maken..Wou dat ik die zo in groningen kon testen maarja)

JayJayGolden wijzigde deze reactie 07-09-2019 21:35 (20%)

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:27
Voor wie het gemist heeft, Sony heeft een nieuwe serie koptelefoons aangekondigd die lijken op de mx3. Te verkrijgen in 5 kleuren en volgens mij net iets minder functies heeft. Ze kosten 300 euro en ik las dat ze in december in Nederland uitkomen.

https://www.sony.nl/elect...ns-met-hoofdband/wh-h910n

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:54:
[...]

De kabel aan de DT770 is stevig hoor. Mijne heb ik sinds 2004 en heeft nog steeds de originele kabel.
Hoe zijn de diverse ervaringen met levensduur eigenlijk?

Ik heb 2 jaar en een paar maanden terug voor 399 euro een PCX 550 gekocht. Inmiddels ziet het ding er niet uit, zijn de oorkussens stuk (scheurtjes in het nep-plastic), en van de batterijlevensduur van '30 uur' is minder dan 2 uur over.

Diep, diep teleurstellend voor een merk als Sennheiser. Mijn eerste Sennheiser (een HD-40) is na 37 jaar nog altijd in gebruik. De oorkussentjes zijn inmiddels Chinese namaak, want Sennheiser is gestopt na iets van 25 jaar.

2 jaar levensduur voor een koptelefoon die meer kost dan de originele HD-600 (1997) is beschamend. Mijn HD-600 heeft nog altijd z'n eerste set kussens en geen zichtbare gebruikssporen na 20 jaar.

Hoe zien jullie doppen er uit na twee jaar dagelijks gebruik in het echte leven?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Nieuwevolger schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:44:
Voor wie het gemist heeft, Sony heeft een nieuwe serie koptelefoons aangekondigd die lijken op de mx3. Te verkrijgen in 5 kleuren en volgens mij net iets minder functies heeft. Ze kosten 300 euro en ik las dat ze in december in Nederland uitkomen.

https://www.sony.nl/elect...ns-met-hoofdband/wh-h910n
Dat is de opvolger van een andere lijn, de Hear.2 / WH-H900n en eerder MDR-100ABN, die is een serie lager dan de WH-1000 serie.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:04:
[...]

Al mijn Beyerdynamics zijn (zover ik ze niet zelf stuk gemaakt heb, wat ook gebeurd is maar dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen) nog in perfecte staat. Af en toe de oorpads vervangen en klaar. Op mijn oudste, die DT770Pro, is zelfs de hoofdband nog origineel. Alleen de oorpads dus niet meer; die worden toch vies na een tijdje en dan is een setje verse toch fijn.

Van Beyer bezit ik overigens, een DT770Pro, een DT880Pro, een MMX300v2 en een Aventho Wired (en ik heb ook nog wel wat klein spul van ze gehad maar geen idee meer hoe of wat). Ik heb ook nog ergens een Sennheiser HD590 waarvan de pad op de hoofdband en de schuimpads in de oorschelpen overleden zijn.
Ik heb 2 jaar en een paar maanden terug voor 399 euro een PCX 550 gekocht. Inmiddels ziet het ding er niet uit, zijn de oorkussens stuk (scheurtjes in het nep-plastic), en van de batterijlevensduur van '30 uur' is minder dan 2 uur over.
En dit is waarom ik geen dure plastic meuk koop.

Toevallig net een B&W PX gekocht. Die is ook gewoon van metaal en echt leer. Dat batterijverhaal zal allicht wel gebeuren want zo is de staat van de techniek helaas. De enige wireless hoofdtelefoon die ik weet met vervangbare batterij is de B&O H9i maar daarvan was de prijs me toch wat te gortig.

CyBeR wijzigde deze reactie 08-09-2019 02:31 (11%)

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18-09 23:47
Om laat in de avond tv, films en series zonder ondertitels te kunnen kijken en beter van mijn langzaam groeiende muziek collectie te genieten zal er bij voorkeur een headphone moeten komen.

Maar ik zit al jaren met een probleem en voor ik mij in een potentieel zinloze zoektocht stort heb ik één simpele vraag:
Zijn er headphones te krijgen die je oren niet volledig afsluiten en dus de normale lucht doorstroom van je oren niet verstoren?

Mijn linker oor kan er na enkele operaties namelijk niet meer tegen om afgesloten te zijn.
Doe ik dit wel dan gaat het oor al vrij snel lopen, Waardoor ik links ook geen hoortoestel meer kan dragen.

Heb momenteel een opvouwbare Sennheiser PX100 liggen, welke ik af en toe gebruik en dan half op het oor zet. Maar dat is verre van ideaal omdat hij dan op mijn bril drukt.

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
JayJayGolden schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:32:
Heb de B&O H6 geprobeerd, die word nu van het lijstje weggestreept. Iets te scherpe treble met merkbare distortion.

Er zijn er ook wat bij gekomen

Zit nu te denken aan;
NAD HP50
MnD MH40
AiAiAi TMA-2 (Maar welke preset...)
AT ATH-MSR-7
en Sony MDR-1A

Weet nu ook dat voor mij soundstage heel belangrijk is. Nog steeds is dynamiek het meest belangrijk, ivbm het vaak luisteren van power metal.

(ook belangrijk om misschien te weten is dat ik een bril draag, wat een verschil kan maken. Weet dat dat bij de MH40 een heel groot verschil kan maken..Wou dat ik die zo in groningen kon testen maarja)
Al gedacht aan de Meze 99 Classics?

• JayJayGolden
rodie83 schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:31:
[...]

Al gedacht aan de Meze 99 Classics?
Zeker, probleem daarmee is alleen hetzelfde als met mijn mitchell n johnson jp1, het kabeltje is 1x stereo naar 2x mono 3.5mm, en die zijn wat moeilijk te vinden voor een laag prijsje als er iets mis mee gaat

• JayJayGolden
Sato schreef op zondag 8 september 2019 @ 05:13:
Om laat in de avond tv, films en series zonder ondertitels te kunnen kijken en beter van mijn langzaam groeiende muziek collectie te genieten zal er bij voorkeur een headphone moeten komen.

Maar ik zit al jaren met een probleem en voor ik mij in een potentieel zinloze zoektocht stort heb ik één simpele vraag:
Zijn er headphones te krijgen die je oren niet volledig afsluiten en dus de normale lucht doorstroom van je oren niet verstoren?

Mijn linker oor kan er na enkele operaties namelijk niet meer tegen om afgesloten te zijn.
Doe ik dit wel dan gaat het oor al vrij snel lopen, Waardoor ik links ook geen hoortoestel meer kan dragen.

Heb momenteel een opvouwbare Sennheiser PX100 liggen, welke ik af en toe gebruik en dan half op het oor zet. Maar dat is verre van ideaal omdat hij dan op mijn bril drukt.
Misschien een open koptelefoon als de fidelio x2?

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:20
burne schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:04:
[...]

Die accu duur klinkt als een fabrieksfout van 30 naar 2 uur is wel erg extreem? Voorlopig wacht ik nog wel met draadloos vanwege beperkte accu duur zie Airpods van eerste generatie maar hoe rap accu duur omlaag is gegaan

• Dwarlorf
  • Laatst online: 14:35

1 van de vele over ear open headphones geen optie? Het is alleen de vraag wat je precies bedoelt met gewone luchtdoorstroom. Dat er gewoon lucht bij kan (dus geen druk opbouw binnen de oorschelp van de headphone) of dat de lucht als een briesje langs je oren moet kunnen vloeien. Ik denk niet dat het laatste het geval is bij over-ears.

categorie: Koptelefoons

Ik heb zelf de halfopen beyerdynamic dt880 en sinds kort een bril. Ik zal vanavond of morgenochtend eens voelen of die op mijn bril drukt.

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik ben een brildrager en heb in principe nooit problemen met koptelefoons. Draag een bril de hele dag dus volgens mij ben ik er gewoon helemaal gewend aan geraakt.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep, dat heet een open hoofdtelefoon.

• Sato
Dwarlorf schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:09:
[...]

1 van de vele over ear open headphones geen optie? Het is alleen de vraag wat je precies bedoelt met gewone luchtdoorstroom. Dat er gewoon lucht bij kan (dus geen druk opbouw binnen de oorschelp van de headphone) of dat de lucht als een briesje langs je oren moet kunnen vloeien. Ik denk niet dat het laatste het geval is bij over-ears.

categorie: Koptelefoons

Ik heb zelf de halfopen beyerdynamic dt880 en sinds kort een bril. Ik zal vanavond of morgenochtend eens voelen of die op mijn bril drukt.
Het moet een beetje kunnen "ademen", Iets wat bij het oorstukje van een achter het oor hoortoestel niet het geval is. (3mm ontluchtings gat.)
Rechts is dat geen probleem maar links wordt vrij snel een natte boel.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zit zojuist even naar de callcenter headset die ik bij het gamen gebruik te kijken (Jabra Office Headset BIZ 2400 USB Mono) en die lijkt mij een enigszins open ontwerp te hebben, Deze gebruik ik al jaren op links zonder problemen.
Ik verwacht dat een open headphone dan ook geen probleem zal zijn.

Helemaal dicht is in ieder geval geen optie, want bij een film kijken met de Sennheiser PX 100 merk ik dat mijn linkeroor nat wordt.

Bij een snelle blik op de Pricewatch link die je gaf pikte ik de volgende drie er uit die binnen het bestel en probeer budget vallen:

Beyerdynamic DT 990
AKG K701
Koss

Waarbij de Beyerdynamic DT 990 met een snelle blik op gebruikerservaring bij amazon de betere keuze lijkt te zijn.

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Sato schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:21:
[...]

Het moet een beetje kunnen "ademen", Iets wat bij het oorstukje van een achter het oor hoortoestel niet het geval is. (3mm ontluchtings gat.)
Members only:

Zit zojuist even naar de callcenter headset die ik bij het gamen gebruik te kijken (Jabra Office Headset BIZ 2400 USB Mono) en die lijkt mij een enigszins open ontwerp te hebben, Deze gebruik ik al jaren op links zonder problemen.

Helemaal dicht is in ieder geval geen optie, want bij een film kijken met de Sennheiser PX 100 merk ik dat mijn linkeroor nat wordt.

Bij een snelle blik op de Pricewatch link die je gaf pikte ik de volgende drie er uit die binnen het bestel en probeer budget vallen:

Beyerdynamic DT 990
AKG K701
Koss

Waarbij de Beyerdynamic DT 990 met een snelle blik op gebruikerservaring bij amazon de betere keuze lijkt te zijn.
Ik heb wel ervaring met de q701. Heel correct geluid, maar ontzettend klinisch correct. Trok naar mijn mening alle lol uit de muziek.

• Dwarlorf
Sato schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:21:
[...]

Members only:

Beyerdynamic DT 990
AKG K701
Koss

Zo op die jabra headset af te gaan lijkt mij de beyerdynamic ook wel geschikt. Als ik de reviews hier op tweakers lees zal de dt990 net als mijn dt880 ook wel vrij neutraal klinken. Dat wordt dan vaak uitgelegd als geen bas maar dat betekent niet dat ze (met de juiste apparatuur) geen goede basweergave hebben, het is alleen niet overdreven aanwezig maar kan best diep gaan. En wellicht is een harde bas ook helemaal niet prettig voor je oor?

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Vandaag de WH-1000MX3 op gehad, heerlijk geluid en zit ook nog eens heel comfortabel. Opzich denk ik; kopen.

Wat mij laat twijfelen is dat ik ANC niet belangrijk vind. Bestaat er ook een versie zonder ANC?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

c-nan schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:27:
Vandaag de WH-1000MX3 op gehad, heerlijk geluid en zit ook nog eens heel comfortabel. Opzich denk ik; kopen.

Wat mij laat twijfelen is dat ik ANC niet belangrijk vind. Bestaat er ook een versie zonder ANC?
Neen. Maar als je ANC niet belangrijk vindt dan zijn er voor dat geld veel en veel betere hoofdtelefoons te krijgen. Die Sony is juist zo populair omdat de ANC zo goed is. Het geluid is niet slecht maar ook niet fantastisch.

• j-phone
  • Nu online
CyBeR schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:22:
[...]

Neen. Maar als je ANC niet belangrijk vindt dan zijn er voor dat geld veel en veel betere hoofdtelefoons te krijgen. Die Sony is juist zo populair omdat de ANC zo goed is. Het geluid is niet slecht maar ook niet fantastisch.
Die Sony is zo populair omdat zowel de ANC als het geluid fantastisch is.

Kan je 'veel betere hoofdtelefoons' objectief definiëren?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

j-phone schreef op maandag 9 september 2019 @ 01:13:
[...]

De ANC is fantastisch. Tot voor kort het beste (inmiddels voorbijgestreefd door de Bose 700). Het geluid is goed.

Dat gezegd hebbende:
Ik moet bekennen dat ik niet zo hard nagedacht had over het feit dat de WH1000MX3 draadloos is; en in díe categorie is een beter klinkende hoofdtelefoon al snel minimaal dezelfde prijs.

M.a.w. als je op zoek bent naar goed *draadloos* geluid dan is de WH1000MX3 een prima keuze. Als zowel ANC als draadloos je niet echt uit maken dan zijn er betere opties.

• Dwarlorf

Mijn DT 880 drukt niet op de bril, het valt er mooi omheen. En hij zit trouwens ook zeer comfortabel.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
j-phone schreef op maandag 9 september 2019 @ 01:13:
[...]

B&W PX bijvoorbeeld. Die klinkt (blijft persoonlijk natuurlijk) beter dan de Sony. Maar de ANC van de PX is dan weer minder.

Veel hangt ook af van de soort muziek die je ermee wil luisteren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:04:
[...]

B&W PX bijvoorbeeld. Die klinkt (blijft persoonlijk natuurlijk) beter dan de Sony. Maar de ANC van de PX is dan weer minder.
Ja die heb ik niet genoemd omdat de originele poster 't ook had over comfort en daar loopt de Sony ook wel iets in voorop tov de B&W :+ (Plus de prijs is hetzelfde.)

• Dagg
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:12
Iemand al deze voorbij zien komen? De Dali iO-6:
https://www.whathifi.com/...er-headphones-at-ifa-2019

Ik ben wel benieuwd. Ik heb Dali speakers in huis waar ik erg tevreden over ben en een Grado Labs SR325e koptelefoon. Voor onderweg heb ik nu Jabra Elite Active t65 maar ben aan het kijken naar de Sony WH-1000MX3 vanwege de goede verhalen en ANC.

1 en 1 is 2 zou ik haast zeggen. Ik ga Dali even in de gaten houden.

• Sato
Dwarlorf schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:57:
[...]

Mijn DT 880 drukt niet op de bril, het valt er mooi omheen. En hij zit trouwens ook zeer comfortabel.
Bedankt voor je reacties.

Heb gister al even wat reviews bekeken van de DT 990, En ook verder gekeken naar andere opties.
Zag vaak het advies langskomen om een versterker/amp te gebruiken met zulke headphones, En dat zette mij aan het denken.
Want er zal ook een oplossing moeten komen om twee bronnen (PC en TV) naar één headphone te krijgen, Dus ik zal mij eerst eens gaan oriënteren op versterkers/amps alvorens ik verder kijk naar welke open headphones er verder nog binnen budget vallen. (Heb nog wel een gebruikte 5.1 receiver staan van Marantz, Maar dat lijkt mij eerder een tijdelijke oplossing dan een definitieve.)

• Dwarlorf
Sato schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je reacties.

Heb gister al even wat reviews bekeken van de DT 990, En ook verder gekeken naar andere opties.
Zag vaak het advies langskomen om een versterker/amp te gebruiken met zulke headphones, En dat zette mij aan het denken.
Want er zal ook een oplossing moeten komen om twee bronnen (PC en TV) naar één headphone te krijgen, Dus ik zal mij eerst eens gaan oriënteren op versterkers/amps alvorens ik verder kijk naar welke open headphones er verder nog binnen budget vallen. (Heb nog wel een gebruikte 5.1 receiver staan van Marantz, Maar dat lijkt mij eerder een tijdelijke oplossing dan een definitieve.)
Als die marantz (welke?) meerdere ingangen heeft kan je die toch gewoon gebruiken? Tenzij je beide bronnen tegelijk aan wil hebben, ik denk niet dat een receiver dat kan maar wie weet.

• Sato
Marantz SR4200
Was ooit bedoelt om een set speakers op aan te sluiten maar dat is er nooit van gekomen, Gebrek aan ruimte voor de speakers en mijn vader heeft er als hij in bed ligt al last van als de Creative Gigaworks T20 die op mijn pc zijn aangesloten half open staan. Die stonden voorheen vlak tegen de gipsblokmuur tussen beide kamers, Waar zijn bed tegenaan staat. Ze staan inmiddels iets verder van de muur maar dat maakt weinig verschil.
En half open is helaas een voor mij pas een prettig film kijk volume, Vandaar dat het tijd is voor een goede headphone.

• Dwarlorf
Het lijkt me dat je die gewoon kunt gebruiken. Heeft een zwik aan ingangen.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Sato schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:11:
[...]

De DT 990 is er in 3 verschillende impedanties (32Ω, 250Ω en 600Ω): product: Beyerdynamic DT 990

Als de koptelefoon hoofdzakelijk gebruikt wordt i.c.m. een receiver, dan is de 250Ω variant de beste match.

• Sato
Er is iets aan de reviews van de Beyerdynamic DT 990 PRO wat mij niet overtuigd krijgt om hem te bestellen, Een deel van de reviewers/gebruikers vind hem op sommige punten in het toonbereik te scherp? en scherp geluid daar ben ik een tikje gevoelig voor. Hij blijft voorlopig nog staan als optie maar ik kijk eerst even verder.
Alternatieven genoeg zoals bijvoorbeeld de AKG K712 Pro welke er op papier ook goed uitziet en vrij licht is, Stukje duurder maar dat is geen probleem. (Wordt voor gewoon luisterplezier, gamen en films aanbevolen in plaats van de K702/K702)

Heb inmiddels een max budget vastgesteld van €750,- voor zowel headphone als amp/DAC bij elkaar, Dat budget hoeft niet tot de laatste cent opgemaakt te worden want vergeet niet dat ik een behoorlijk gehoorverlies heb en de fijnere nuances en kleine onderlinge verschillen waarschijnlijk toch niet waarnemen kan. (Sinds mijn negende al slechthorend, Momenteel rond de 35 decibel links en rechts iets meer. Grappig feitje: Daar waar het ene oor het laat afweten vangt het andere oor het verlies in toonbereik op.)
Ik zoek dus iets wat kwalitatief is, lang meegaat en waar ik gewoon prettig naar kan luisteren ;)
Wel zit er een 'maar' aan: De amp/dac moet bij voorkeur een mogelijkheid hebben om het volume per oor aan te passen en indien mogelijk zelfs een aantal profielen daarvoor kunnen opslaan. Mijn gehoorverlies aan beide kanten is verre van gelijk, Daarnaast wijkt links van dag tot dag. De mogelijkheid om spraak iets te boosten zou mooi meegenomen zijn maar is geen vereiste.
Zit terwijl ik dit type naar de Sennheiser HDR 127 van mijn vader te luisteren (bleek een open design), Balance in windows 10 settings staat nu op L 65 / R 100 terwijl ik naar muziek luister. Daarvoor op Youtube reviews gekeken, L 70-75 / R 100. Na een uurtje of vier bevalt het comfort mij wel maar het geluid is niet helemaal wat ik zoek, Zeker niet voor 8+ uur per dag.

Met het vaststellen van een hoger budget veranderd het beoogde gebruik ook, Begon eerder deze week te kijken met als uitgangspunt: Wanneer vaders al slaapt een beetje kunnen genieten van muziek of een film zonder hem te wekken maar inmiddels is dat verandert in mijn algehele audio behoefte want vooral het gamen nu is niet ideaal. (Headset op links = links niet veel meer meekrijgen van gamegeluid/muziek):

Muziek. Onderstaande is waar ik voornamelijk naar luister
* '80 Synthesizer: Jan Hammer, J.M. Jarre, Mike Oldfield, Vangelis... En voor de potentiele haters, Ed Starinks: Synthesizer Greatest Vol1 t/m 7 heeft een wereld voor mij geopend.
* Wereldmuziek/new age/instrumentaal: Aereda/Clannad/Era/Enya/... Pure Moods vol.1 t/m 5)
* Game en film OST's (Ennio Morricone, Martin O'Donnel, Hans Zimmer...)
* Voor de afwisseling ook wat zang: Het goede doel, Klein Orkest, GTA Vice City's Emotion 98.3, Paul Simon, Dire Straights (Enkel Brothers in Arms), Men at Work en Urbanus :+
Gamen. Gewoon voor de lol met vrienden praten terwijl ik een spelletje met ze speel, Kijk wel even voor een losse mic.
TV en Film. Duidelijke spraak geniet de voorkeur, Als ik door dreunende bas niet meer kan horen wat er wordt gezegd schiet ik er niet veel mee op. (Nooit echt van (te)veel bas gehouden.)

Ik ga de komende weken rustig kijken, vergelijken en uitzoeken wat bij mijn wensen past. Als ik nu moest bestellen dan zou het de AKG K712 Pro worden, Maar dat is alleen omdat dit pas de tweede is die ik uitgebreid bekeken heb.
De wenslijst in mijn profiel groeit gestaagd met headphones die nog nader bekeken moeten worden.

Zojuist op aanraden van Z Reviews (152 headphone reviews en duidelijke taal) onderstaande besteld, Heb iets soortgelijks liggen van Sennheiser wat ik buitenshuis gebruikte maar de kabel daarvan valt zo goed als uit elkaar. Nooit zin gehad om vervanging te zoeken en nu in vijf minuten opgelost. (€24 bij amazon.de)
Koss KSC75
+OPEN +PORTABLE Hilarious to look at but some of the best sounding clip on headphones ever made. For their cost, just try them.
Overweeg tevens om de Samson SR850 of Superlux HD668B (Schijnen intern hetzelfde te zijn) te bestellen om voorlopig alvast iets redelijks te hebben en in alle rust de ideale headphone te zoeken:
Superlux HD668B
+GAMING +OPEN Extreme Soundstage on the 668, Crazy low end on the 681. Both are built cheap but don't sound it. Slightly elevated Highs. Needs an HM5 velour pad Upgrade.

Sato wijzigde deze reactie 11-09-2019 03:46 (7%)

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Mooie aanbieding, Philips fidelio X2:

https://www.amazon.de/gp/product/B01N5VHLUG

kever678 wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:08 (14%)

• Sato
Uiteindelijk de Beyerdynamic DT 990 PRO toch maar besteld, Omdat het door gebrek aan een goede winkel met breed aanbod in de buurt toch onmogelijk was om te gaan testen en Amazon goede klantenservice/returns heeft.

Vanavond aangekomen en nu twee uurtjes opgehad, Heb erg gemengde gevoelens erover.
Heb nog geen amp, Dus loopt nu via de headphone out van mijn Creative T20 speaker set.
Comfort rond het oor is uitstekend, De klemkracht is voor mij misschien iets te fors.
Geluid is prima, Maar zang is mij toch te scherp (Teveel treble zoals in reviews al aangegeven. Maar of dat voor jouw ook zo is kom je alleen achter door het zelf te proberen.)

Hij zit inmiddels weer in zijn doos en gaat terug want er zijn twee dingen waar ik mij echt aan stoor:
Allereerst de coiled kabel, Die ligt op mijn bureau want anders voel ik dat wat trekken ook dat zal een kwestie gewenning kunnen zijn.
Maar dan, Het constante gekraak als ik mijn hoofd draai. Na wat uitproberen en kijken de bron gevonden: Het komt van het punt waar de kabel de headphone ingaat en is erg hoorbaar zeker bij het volume waarop ik meestal muziek luister.
Met twee schermen, een telefoon, oefeningen om de schouders los te houden en een hond die af en toe een aai wil is perfect stilzitten voor mij geen optie.

Dan de Koss KSC-75:
Die beviel mij zo goed dat ik inmiddels al een tweede paar binnen heb voor buitenshuis.
Het eerste paar gebruik ik bij het gamen, Want voicechat en gamegeluid samen bleek voor mij met gamegeluid op 25% en chat op 100% nog steeds te moeilijk om te volgen. Om toch (een beetje) stereo te krijgen hangt de linkerkant van de Koss aan de hoofdband van de Jabra Biz 2400 Mono en gaat de balance in windows op L 100 / R 35 en het volume omhoog, Voor mij een perfecte oplossing.

Buiten gaat rechts over het oorstukje van mijn hoortoestel en de beugel duwt mijn hoortoestel dan iets omhoog (Drie dingen achter je oor past niet ;)) de balance gaat een stukje naar rechts en ik heb niet alleen stereo muziek maar kan ook alles om mij heen nog perfect horen.
Super tevreden ook over het geluid wat eruit komt, En dat voor zo weinig geld.

Wat er in de plaats van de DT 990 Pro gaat komen weet ik nog niet, Misschien dat ik de AKG K712 Pro bestel als het retour process afgerond is.
Dat heeft nu even geen haast meer omdat ik sinds vandaag ook een verlengkabel van 3,5 meter heb waarmee ik de Koss KSC-75 ook op bed kan gebruiken met PC en TV.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sato schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:24:
Wat er in de plaats van de DT 990 Pro gaat komen weet ik nog niet
Probeer de DT880 Edition. Die heeft een recht snoer en veel minder clamping force en is wat neutraler dan de DT990.

• Dwarlorf
CyBeR schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:34:
[...]

Probeer de DT880 Edition. Die heeft een recht snoer en veel minder clamping force en is wat neutraler dan de DT990.
Ik heb met de mijne inderdaad totaal niet het gevoel dat hij op mijn hoofd klemt.

(Ik heb hem helaas onder garantie terug moeten sturen want gekraak aan het linkeroor bij een diepere bas weergave. Ik hoop dat ze bij bax het ook kunnen horen, niet veel zin om 50 euro te moeten dokken)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja het verschil tussen de pro en de niet-pro is heel goed voelbaar wat dat betreft. Ze klinken hetzelfde overigens.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True