Bose QC35 II: Firmware 4.5.2 zorgt voor mindere ANC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-04 10:15

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb zojuist de laatste firmware, 4.5.2, geïnstalleerd middels de iPhone app. De installatie leek niet goed te gaan maar de app bevestigd de huidige versie.

Ik heb het gevoel dat de ANC slechter is geworden. Een korte Google zoek actie op Bose firmware 4.5.2 leverde al snel een gelijksoortig beeld op bij anderen.

Zijn er tweakers met dezelfde ervaring? Ik ben geen professional maar ben benieuwd of er werkelijk aanzienlijke veranderingen zijn doorgevoerd.

Bose zou volgens de berichten ontkennen en de ANC wellicht hebben aangepast om een nieuw product beter uit te laten komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bose connect app op iPhone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al besproken in bovenstaande

[ Voor 4% gewijzigd door vizion88 op 07-07-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 11:03
Hier precies dezelfde ervaring. Bose lijkt volgens verschillende fora's vooralsnog niets te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Is downgraden geen optie (we zitten per slot van rekening op Tweakers)?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:31
Firmware downgrade is niet mogelijk.
Deze thread over de 4.5.2 firmware op het Bose forum is inmiddels 45 pagina’s lang:
https://community.bose.co...4-5-2-QC35-ii/td-p/213820

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2019 23:57 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Klinkt vergelijkbaar met de problemen met de firmware van de WH-1000xm3. Daar was downgrade ook niet mogelijk, maar slimmeriken op Reddit hebben het toch voor elkaar gekregen.

Dus afwachten en in de gaten houden, en niet te snel nieuwe firmwares installeren met deze ANC koptelefoons (heb ik nu geleerd!).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Ja dat heb ik nu ook geleerd, the hard way. Ook juridisch heb je geen poot om op te staan meen ik. Let’s see... Bij meer info houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Probleem is dat die firmware upgrade automatisch wordt uitgevoerd via de Bose Connect app. Wel lastig als je die nodig hebt om wat instellingen te veranderen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Ik heb gevraagd om een omruiling of een update. De reactie van bose:

Beste heer Vizion88,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik help u graag verder.

Ik heb navraag gedaan over dit onderwerp. Er zijn geen aanpassingen gemaakt in de functie van de Noice Cancelling. Mocht de Noice canceling aangestast zijn door deze update, dan zal dat in de volgende update weer recht gezet worden.

Wij snappen dat deze verandering erg vervelend voor u is, zodoende ons excuus.

Wij hopen dat u tevreden bent met onze service en u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
MEDEWERKER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 21:54

CDH

de thread op de bose site is langer geworden en wordt gequote op “the verge”
https://www.theverge.com/...ise-cancellation-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik volg dagelijks de thread op het Bose forum en daar wordt gemeld dat ANC in de vorige versie ook al minder was dan bij vorige versies, maar dat dit in de nieuwste versie nog verder is verslechterd. En bij de QC35 I schijnt iets vergelijkbaars gebeurd te zijn. Het lijkt er bijna op dat Bose ‘oude’ koptelefoons bewust geleidelijk ‘slechter’ maakt om hun nieuwe koptelefoons er beter uit te laten komen.

Het heeft mij in ieder geval voorlopig ervan weerhouden om de Bose QC35 II aan te schaffen. Alternatief zou de Sony WX1000-XM3 zijn, maar daar lees ik van dan deze warmer aan de oren is (heb ik snel last van) en deze kan niet verbonden zijn met 2 apparaten tegelijkertijd (b.v. laptop werk en privé iphone). De Bose NC 700 zou ook nog kunnen, maar die is volgens de eerste testen een stuk minder comfortabel om langdurig te dragen (m.n. ‘clamping force’) en is ook een heel stuk duurder.

Dus... voorlopig m’n aankoop maar uitstellen. Misschien lost Bose het probleem nog wel op of komt Sony met de WX1000-XM4 die de tekortkomingen (voor mij) van de XM3 oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PatrickC schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:32:
Dus... voorlopig m’n aankoop maar uitstellen. Misschien lost Bose het probleem nog wel op of komt Sony met de WX1000-XM4 die de tekortkomingen (voor mij) van de XM3 oplost.
Reken niet op Sony, en dat zeg ik als tevreden gebruiker van de MDR-1000x (WH-1000x ;) ) en WH-1000xm3. Het niet met twee apparaten tegelijk en het onhandige bluetooth is al vanaf het begin, is veel over geklaagd en wordt niets aan gedaan. Ik verwacht niet dat de xm4 anders zal zijn.

Het draaggemak van de 1000xm3 is wel veel beter dan de 1000x, maar dat geeft juist de wat warmere oren door betere pads.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:43
Bedankt voor het melden. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Voor alsnog ga ik hem zelf niet updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDH
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 21:54

CDH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Is het niet logisch als de review hier op tweakers ook wordt aangepast(van de redactie)? Wie gaan daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
vizion88 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:56:
Is het niet logisch als de review hier op tweakers ook wordt aangepast(van de redactie)? Wie gaan daar over?
Nee, want je kan ook niet elke review van elke smartphone, tv, game, etc gaan aanpassen voor de verbeteringen (of verslechteringen) door updates.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Hahn schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:58:
[...]

Nee, want je kan ook niet elke review van elke smartphone, tv, game, etc gaan aanpassen voor de verbeteringen (of verslechteringen) door updates.
rtings.com heeft dit wel gedaan nav de ANC problemen met de laatste update.
https://www.rtings.com/he...-ii-qc35-ii-wireless-2018

En op het Youtube channel van GYMCADDY:

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 18-07-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 22:43
De update heeft zich bij mij helaas ook opgedrongen en geïnstalleerd. Merk ook duidelijk minder NC op het hoogste niveau. Wat een klote actie van Bose, vooral omdat ze het glashard ontkennen.
Voor mij geen Bose meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Bose biedt nu aan dat ik mijn huidige koptelefoon opstuur en dan krijg ik een splinternieuwe met weer 2 jaar garantie... Op zich wel netjes, maar ben benieuwd of het iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48
kipusoep schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:30:
Bose biedt nu aan dat ik mijn huidige koptelefoon opstuur en dan krijg ik een splinternieuwe met weer 2 jaar garantie... Op zich wel netjes, maar ben benieuwd of het iets uitmaakt.
Dat zou ik dus meteen doen, beetje mazzel staat die nieuwe update er niet op. Maar dan slasnog heb je opnieuw 2 jaar garantie, ook handig als je hem weer verkoopt :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 17:14

YRH

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Gewoon een mailtje gestuurd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op zich is de garantie afhandeling van Bose prima.
Maar ik krijg ook met elke nieuwe firmware er nieuwe problemen mee.

ANC terugval had ik gemerkt, maar ook het bereik lijkt telkens minder te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
LuisjeNL schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:34:
[...]

Dat zou ik dus meteen doen, beetje mazzel staat die nieuwe update er niet op. Maar dan slasnog heb je opnieuw 2 jaar garantie, ook handig als je hem weer verkoopt :)
Ik ga het ook doen 🙂
YRH schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Gewoon een mailtje gestuurd of?
Precies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@kipusoep Als je een nieuwe opgestuurd krijgt dan moet je dus oppassen dat deze ook niet automatisch deze update krijgt. Als je je telefoon eerst in vliegtuigmodus zet en hierna alleen bluetooth aanzet, dan kun je de koptelefoon toch via de Bose Connect app instellen en tevens ook kijken welke firmware versie deze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
PatrickC schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:21:
@kipusoep Als je een nieuwe opgestuurd krijgt dan moet je dus oppassen dat deze ook niet automatisch deze update krijgt. Als je je telefoon eerst in vliegtuigmodus zet en hierna alleen bluetooth aanzet, dan kun je de koptelefoon toch via de Bose Connect app instellen en tevens ook kijken welke firmware versie deze heeft.
Thanks voor de tip, maar verwacht dat de nieuwste versie er al op zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
kipusoep schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Thanks voor de tip, maar verwacht dat de nieuwste versie er al op zal staan.
Wat ik er van lees is dat nieuwe koptelefoons vooralsnog met firmware versie 4.1.3 worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Same here. Helaas lever ik mijn limited edition in en krijg een standaard versie terug. Laten we eens afwachten of het een verbetering is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Hier staat mogelijk een oplossing. Ik heb geen idee of het bij mij werkt, want mijn rechteroor zit een beetje dicht. :P

https://community.bose.co...e-4-5-2/m-p/221323#M43167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:38
LuisjeNL schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:34:
[...]

zo heb ik al bijna 5 jaar garantie op mijn koptelefoon.
heb de koptelefoon nu voor de 3de keer retour gestuurd vanwege een ANC die helemaal niks meer doet en ze sturen gewoon weer een nieuwe op met 2 jaar garantie.
ik ben begonnen met de oude QC35 (defecte aan en uit knop)
deze is onder garantie vervangen voor de QC35 2 (vanuit het niets spontaan een hele hoge pieptoon door de koptelefoon) ik kon 5 min niks meer horen man :X en nu mag deze dus terug omdat na de update ANC dus niks meer doet. niet alleen slechter maar hij doet helemaal niks meer.

garantie is gewoon goed geregeld, belletje van 5min en je kan de koptelefoon opsturen maar voor mij persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in de bouwkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je wilt downgraden (op eigen risico).

https://www.reddit.com/r/..._bose_quietcomfort_35_ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:31

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Bedankt voor dit draadje. Ik heb de update afgebroken. Gelukkig dat het zo lang duurt anders was ik te laat geweest. Benieuwd hoe dit verder gaat.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Ik zou nog even terugkomen op het toesturen van een nieuwe headset.

Bose heeft mijn headset teruggenomen en via de post heb ik een nieuwe gekregen (Helaas geen limited edition meer).

Deze headphones hebben firmware 4.3.6 geïnstalleerd. Ik heb verbonden met de bose app terwijl alleen Bluetooth ingeschakeld was. Zo voorkom ik dat de nieuwe firmware wordt geïnstalleerd.

Kortom, nieuw headphones met oude firmware. En dat houden we voorlopig zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:31

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Hoewel ik een notoire updater ben wacht ik in dit specifieke geval ook nog maar even af tot er betere berichten verschijnen. Een update die een een downgrade blijkt te zijn 8)7 Bose, dat stemt mij niet vrolijk. Neem jullie verantwoordelijkheid ;w

[ Voor 21% gewijzigd door vdr01 op 03-08-2019 13:56 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:41
vizion88 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:48:
Bose heeft mijn headset teruggenomen en via de post heb ik een nieuwe gekregen (Helaas geen limited edition meer).
Wat is er speciaal aan de limited edition?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
MerijnB schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:47:
[...]

Wat is er speciaal aan de limited edition?
Blauw in plaats van donkergrijs of wit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:41
Hahn schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:48:
[...]

Blauw in plaats van donkergrijs of wit.
Ah, tx. Ik heb ook een LE, en die is idd blauw, enige limited wat ik eraan gezien het tov van een 'normale' van een collega is dat bij mij het conversieplugje voor in vliegtuigen er niet bij zat (letterlijk limited dus), maar het gaat dus om de kleur 😊

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Veel paniekerige reacties zeg. Ik heb de QC35 I al vanaf het begin en problemen met updates zijn wel vaker voorgekomen. Altijd werd het uiteindelijk gewoon opgelost, maar verwacht eerst stilte en vooral een traag proces.

Uiteindelijk update ik die van mij nog maar maximaal 1x per jaar en check ik eerst het community forum. Onhandig? Ja. Maar 'nooit meer Bose'? Nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 03-08-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MerijnB schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Ah, tx. Ik heb ook een LE, en die is idd blauw, enige limited wat ik eraan gezien het tov van een 'normale' van een collega is dat bij mij het conversieplugje voor in vliegtuigen er niet bij zat (letterlijk limited dus), maar het gaat dus om de kleur 😊
Die zat bij mijn zwarte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:19:
[...]

Die zat bij mijn zwarte ook niet.
Die wordt überhaupt niet meer geleverd bij de QC 35 II toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 21:37
Die wordt überhaupt niet meer geleverd bij de QC 35 II toch?
Bij die van mij (vandaag gekocht) niet. Staat ook niet op "package contents". Zal er dus idd niet mee bijzitten.

Anoniem: 332561

Met de redit ‘update’ naar 3.1.8 Resetten en vasthouden aan bose Connect 8.1 heb je de ervaring terug zoals het eerder al was. Niet moeilijk om te doen, zelf erg blij mee. Upgrade vanuit app wordt niet afgedwongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tralapo schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:00:
Veel paniekerige reacties zeg. Ik heb de QC35 I al vanaf het begin en problemen met updates zijn wel vaker voorgekomen. Altijd werd het uiteindelijk gewoon opgelost, maar verwacht eerst stilte en vooral een traag proces.
Voor mensen voor wie een goede ANC erg belangrijk is, omdat ze snel overprikkeld raken door geluid in hun omgeving en €300 hebben uitgegeven aan deze koptelefoon, kan ik me voorstellen dat ze niet maanden willen wachten op een oplossing. Toen deze problemen de kop op staken had Bose de firmware update meteen offline moeten halen en de optie aan moeten bieden om de firmware weer te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 23:18
Beste @All,

ANC wordt sterk beïnvloed door updates, eerder de QC35 gehad en na update 1.2.9 via Bluetooth was ANC merkbaar anders, na downgrade was alles zoals het hoorde te zijn. Na verschillende tests met upgrade proces bleek Bluetooth de grote boos doener, upgrades via BTU beinvloede ANC niet. Echter nadat update 1.2.10 uitkwam en naar deze versie upgrade bleef ANC slecht ongeacht down of upgrade.

Na contact met Bose en de QC35 headset terug gestuurd te hebben de QC35ii terug ontvangen van hen. (nette afhandeling)

Sinds dien alleen maar geupdate via PC met BTU en vooralsnog nergens last van, 4.5.2 zal ik echter nog even naast mij neerleggen, zeker omdat deze topics meer dan 1000 replies en meer dan 50.000 views hebben, dus daar moet wel iets aan de hand zijn, Ook rtating, GYMCADDY & DMS melden het zelfde.

Alleen Bose en 01net.com ontkennen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jonathan-458 op 25-08-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Een vriendin van me hoorde geen verschil meer tussen ANC high en low. Dus contact opgenomen met Bose en zij boden aan om ‘m terug te sturen en dan kreeg zij een nieuwe. Dit is inmiddels gebeurd en de nieuwe heeft wel weer gewoon het verschil tussen ANC high en low. Dus in ieder geval biedt Bose nog wel service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Da's een stuk beter dan Sony, die spelen stommetje en negeren het probleem met xm2 en xm3 gewoon. Nog steeds de gedoemde firmware 4.1.1 als de meest recente firmware, geen officiele respons sinds januari 2019.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb ook contact gelegd met bose customer service. Ik merkte aanzienlijk verschil (slechtere ANC) na de upgrade naar 4.5.2.
Ik kwam geloof ik van 4.1.3, bouwjaar 2019, maart. AZ serie.

Ze gaan mij een nieuwe opsturen en ik mag deze terug sturen.
De reactie van Bose, waarmee ze insinueren dat ik deze gewoon kan updaten:

"De kans is klein dat u een exemplaar ontvangt waarbij ditzelfde probleem zich voordoet. Wij kunnen dit natuurlijk niet garanderen, maar gezien het feit er maar een zeer klein percentage van onze producten met dit probleem kampen, hopen wij op uw vertrouwen dat een nieuwe QuietComfort 35II dit probleem niet heeft."

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 22:17
Ik heb een nieuwe ontvangen van Bose met versie 4.3.6. Deze versie is net zo slecht als 4.5.2. Ik heb de koptelefoon gedowngrade naar versie 2.2.1 op deze manier: https://www.reddit.com/r/...fx/githubcombosefirmware/

Ik hoor een kleine verbetering in de ANC, ik hoor nu weer verschil tussen high en low. Maar het is nog steeds niet zo goed zoals ze ooit waren.

Ik hoop dat Bose eindelijk iets gaat doen aan het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Wat hebben anderen gedaan die een nieuwe koptelefoon hebben gekregen? In vliegtuigmodus met de app kijken welke versie erop staat en het daarbij laten? Of nog bepaalde testen doen voor ANC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Na installatie van 4.5.2 ook problemen gehad, gelezen dat voor sommigen via laptop de update naar 4.5.2 nogmaals geforceerd uitvoeren de problemen oplost en inderdaad ik hoor weer verschil tussen high/low ANC en heb geen merkbaar verlies met eerdere versies van de software.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Nieuwe koptelefoon is binnen. Volledig nieuw exemplaar. AZ versie. Juli 2019 gebouwd. Firmware versie 4.3.6 (gecheckt met de bose app en data en wifi uit. Daarna de app verwijderd om update te voorkomen.)

Kleine update: lijkt iets beter dan de vorige met versie 4.5.2, hoor nu wel weer een klein verschil tussen hoog en laag, maar is echt maar minimaal. Het effect wat ik eerst had (ik geloof bij versie 4.1.3) heb ik niet meer ervaren. Ik hoor nog steeds mensen op normaal niveau om me heen praten

[ Voor 42% gewijzigd door KoningPaulus op 02-10-2019 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik heb hem ook teruggestuurd naar Bose voor omruiling n.a.v. dit probleem.. Hoelang duurt dit gemiddeld nadat hij is ontvangen in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
equalrock schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:57:
Ik heb hem ook teruggestuurd naar Bose voor omruiling n.a.v. dit probleem.. Hoelang duurt dit gemiddeld nadat hij is ontvangen in België?
maximaal 2 dagen bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ben jij nu wel tevreden? Ik eigenlijk helemaal niet. Weet niet of ik nogmaals terug moet gaan naar de klantenservice, of dat ik een downgrade moet gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
KoningPaulus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ben jij nu wel tevreden? Ik eigenlijk helemaal niet. Weet niet of ik nogmaals terug moet gaan naar de klantenservice, of dat ik een downgrade moet gaan proberen.
Ik ben nog niet echt tevreden. Ik heb nogsteeds niet de ANC die ik had. Ik heb al gedowngrade naar alle vorige versies. Ze klinken allemaal hetzelfde qua ANC. Zit nu op 4.5.2. Ik denk dat terugsturen naar Bose geen nut heeft helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 13:39
Ik heb zojuist in mijn Bose app gekeken, mijn firmware versie is 3.1.8. Is het een slecht idee om nu te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Ik ben nog niet echt tevreden. Ik heb nogsteeds niet de ANC die ik had. Ik heb al gedowngrade naar alle vorige versies. Ze klinken allemaal hetzelfde qua ANC. Zit nu op 4.5.2. Ik denk dat terugsturen naar Bose geen nut heeft helaas.
Ah jammer, ik hoopte op een ander bericht.
Op mijn vervangende paar zit dus nu 4.3.6, twijfel ook om te downgraden maar las op Reddit dat downgraden lager dan deze versie op AZ modellen kan leiden tot een 'gebrickt' model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 19:58
TheMadd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:37:
Ik heb zojuist in mijn Bose app gekeken, mijn firmware versie is 3.1.8. Is het een slecht idee om nu te updaten?
JA, niet doen en gewoon genieten van wat je nu nog hebt. Wacht totdat je op forums leest dat de ANC is verbeterd met toekomstige firmware updates, dan pas updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
KoningPaulus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:11:
[...]

Ah jammer, ik hoopte op een ander bericht.
Op mijn vervangende paar zit dus nu 4.3.6, twijfel ook om te downgraden maar las op Reddit dat downgraden lager dan deze versie op AZ modellen kan leiden tot een 'gebrickt' model?
Mijn AZ heeft lange tijd 2.0 gedraaid. De AZ versie kan dus lager dan 3.1.8. Was niks mis met die versie. Draai nu op 4.5.2 en die heeft dezelfde ANC.

[ Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 11-10-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
JohnnyDon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

JA, niet doen en gewoon genieten van wat je nu nog hebt. Wacht totdat je op forums leest dat de ANC is verbeterd met toekomstige firmware updates, dan pas updaten.
Is inderdaad mijn idee ook, maar ik lees wel de meeste positieve ervaringen over 4.1.3 voor AZ series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 13:39
KoningPaulus schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Is inderdaad mijn idee ook, maar ik lees wel de meeste positieve ervaringen over 4.1.3 voor AZ series.
Mijn QC35 ii is van de AE serie, ik neem aan een stuk ouder dan de AZ serie. Ik zal voor nu op versie 3.1.8 blijven. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldster
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 11:03
Toch maar gekozen om de AE om te ruilen via Bose voor een AZ (fabricage datum september 2019), en komt met firmware 4.3.6.

Verder deel ik de ervaring, dat ANC low vs high beter is, dan met de meest recente firmware.
Het is inderdaad nog steeds niet wat het vroeger was.

Ik twijfel om de headset te downgraden naar 4.1.3, heeft iemand dat al gedaan en bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
De AZ die ik heb ontvangen van Bose heeft 4.1.3 als firmware versie.
Er zit duidelijk verschil tussen high en low ANC, maar ik heb het idee dat de ANC met firmware 3.x echt duidelijk sterker was. Toen kreeg ik ook nog weleens dat drukkende gevoel op de oren, dat ervaar ik met 4.x totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 09:31
Kan Bose dit niet gewoon oplossen? Het hele internet klaagt en er gebeurd gewoon sinds juli niets. Ik heb hem net een week en heb er gewoon spijt van dat ik hem heb geupdateted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Svenneh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:29:
Kan Bose dit niet gewoon oplossen? Het hele internet klaagt en er gebeurd gewoon sinds juli niets. Ik heb hem net een week en heb er gewoon spijt van dat ik hem heb geupdateted.
Neem even contact op met de klanten service. Waarschijnlijk krijg je een vervangend exemplaar met een lagere firmware versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik begrijp niet wat Bose hier aan het doen is. Waarom forceren ze een firmware update via de Bose Connect app, waarvan bekend is dat bij een groot aantal klanten een probleem is ontstaan met de ANC? Gelukkig wist ik van dit probleem en heb ik bij m’n recentelijk aangekochte QC35 II ervoor gezorgd dat de BC app geen internet verbinding had. En je moet de app gebruiken om ‘m goed te kunnen configureren.

M’n QC35 II doet het verder prima, dus ik heb ook helemaal geen behoefte aan een firmware update. Don’t fix when not broken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 09:31
vizion88 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:26:
[...]

Neem even contact op met de klanten service. Waarschijnlijk krijg je een vervangend exemplaar met een lagere firmware versie
Dat heb ik bij anderen ook gelezen en dat is ook heel netjes van Bose dat ze dat doen, maar dat lost het probleem niet op. Als ze het probleem bij de bron aanpakken (wat ze volgens mij nu wel aan het proberen zijn met het contact opnemen met klanten en dergelijken), dan hoeven ze ook al die units niet te om te ruilen. Die units die je terugkrijgt hebben waarschijnlijk na updaten weer hetzelfde probleem dus dan zit je in een cirkeltje waar je niet uit komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmartin650
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09-2023
Na alle discussie over de verminderde ANC prestaties na de vorige firmware versie (4.5.2), zag ik vandaag ineens een nieuwe versie klaarstaan: 4.8.1.

Zeer weinig over te vinden (je ziet in de app ook niet welke versie wordt gedownload), maar toch maar geïnstalleerd.

Eerste ervaring: geluid is merkbaar verbeterd, vooral de bas lijkt dieper en ook de veelbesproken Noise Cancelling is duidelijk beter. Had de laatste tijd wat disconnects met Windows 10 tijdens Teams vergaderingen, ben benieuwd of daar verbetering is.

Kan nergens release notes vinden, alleen een tweet van Bose van 8 oktober. Behalve een Reddit draadje ook nog erg weinig reacties of ervaringen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@tmartin650 Op het Bose forum is er al een draadje over te vinden:
https://community.bose.co...th-2020/m-p/553170#M70202
Ik heb destijds niet naar 4.5.2 geupdate en de koptelefoon werkt prima. Dus waarom zou ik dan upgraden? Don’t fix when not broken...
Verder gebruik ik’m niet zo veel sinds ik sinds half maart thuis werk. De koptelefoon was namelijk aangeschaft voor gebruik op het werk (kantoortuin).

[ Voor 43% gewijzigd door PatrickC op 20-10-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

tmartin650 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:21:
Eerste ervaring: geluid is merkbaar verbeterd, vooral de bas lijkt dieper en ook de veelbesproken Noise Cancelling is duidelijk beter.
Nog meer bas :( heb de helft er al uitgedraaid, geen update voor mij voor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:33
Na een jaar mijn bose ook maar eens voor de dag gehaald. Wil hem updaten via de Connect app. Echter geeft hij telkens aan dat de firmware niet gecontroleerd kan worden omdat er geen internet is. Weet iemand of de update servers uit de lucht zijn gehaald ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:33
Https://btu.bose.com werkt schijnbaar ook niet. Iemand anders ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 16-10-2022 09:49 ]

Pagina: 1