Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:16

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

c-nan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Ik ben op zoek naar zo een koptelefoon, maar volgens mij zijn ze er niet.

ANC boeit mij niet, maar wel draadloos + aardig wat speeltijd (accu).

Welke bedoel jij?
Ik doelde in mijn reactie eigenlijk op bedrade headphones in het algemeen.

Draadloos ben ik niet echt van op de hoogte. Ik heb zelf wel ooit gezocht op draadloos zonder ANC maar toen was mijn conclusie ook dat je van draadloos zonder ANC weinig soeps kan verwachten. Toen ben ik voor de (bedrade) beyerdynamic dt 880 edition gegaan.

Ik denk dat de grote fabrikanten express weinig/geen draadloze headphones aanbieden zonder ANC. Dan gaan ze toch in hun eigen vaarwater zitten door te concurreren met hun draadloze headphones mét ANC. Zeker als de geluidskwaliteit zonder ANC ook nog beter is dan met ANC. En met ANC kunnen ze lekker de hoofdprijs vragen.

Dat gezegd hebbende. Ik heb met/voor m'n zusje de Sennheiser HD 4.50 BTNC (met ANC) uitgekozen omdat ze wel draadloos wou maar niet te duur. Dat geluid vond ik redelijk maar haalt het niet bij bijvoorbeeld mijn dt880. Wellicht zou je die Sennheiser kunnen uitproberen om te zien of die bevalt. Maar eerlijk gezegd geen idee of de accuduur goed is.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55
c-nan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:44:
De Sony WH-1000XM3 kan volgens mij maar met 1 apparaat verbinden, maar hoe zit het als je wilt schakelen van het ene naar het andere apparaat, kan dat?

Onderweg heb ik mijn koptelefoon bijvoorbeeld met mijn mobiel gepaired, als ik op werk kom wil ik schakelen naar mijn desktop. Moet ik iedere dag opnieuw pairen of kan je makkelijk schakelen?
Enkel op verbinden drukken in de bluetooth overzicht of bluetooth op je tel uitzetten dan pakt hij hem automatisch.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Jrz

––––––––––––

De Sony WH-1000XM3 kan volgens mij maar met 1 apparaat verbinden, maar hoe zit het als je wilt schakelen van het ene naar het andere apparaat, kan dat?

Onderweg heb ik mijn koptelefoon bijvoorbeeld met mijn mobiel gepaired, als ik op werk kom wil ik schakelen naar mijn desktop. Moet ik iedere dag opnieuw pairen of kan je makkelijk schakelen?
Dan moet je op je mobiel of laptop connecten vanuit het bluetooth menu.

De bose 700 kan wel tegelijk verbonden zijn met 2 apparaten. Hij pakt dan automatisch op basis van of het stil is / geluidgespeeld wordt een van de 2 apparaten. Dat werkt een stuk beter. Jammer genoeg mixt hij het geluid niet.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je dit wilt, dan moet je ver weg blijven van de Sony's als de 1000xm3.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Dwarlorf schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

Ik doelde in mijn reactie eigenlijk op bedrade headphones in het algemeen.

Draadloos ben ik niet echt van op de hoogte. Ik heb zelf wel ooit gezocht op draadloos zonder ANC maar toen was mijn conclusie ook dat je van draadloos zonder ANC weinig soeps kan verwachten. Toen ben ik voor de (bedrade) beyerdynamic dt 880 edition gegaan.

Ik denk dat de grote fabrikanten express weinig/geen draadloze headphones aanbieden zonder ANC. Dan gaan ze toch in hun eigen vaarwater zitten door te concurreren met hun draadloze headphones mét ANC. Zeker als de geluidskwaliteit zonder ANC ook nog beter is dan met ANC. En met ANC kunnen ze lekker de hoofdprijs vragen.
De Beyerdynamic DT 880 Edition heb ik al enige jaren in bezit en daarnaast ervaring met een aantal Bluetooth modellen in de prijsklasse tot €400,-.

Je hebt zonder meer gelijk dat je met de DT 880 voor relatief weinig geld een dijk van een bedrade koptelefoon in huis haalt welke kwa geluidsbeleving m.i. de populaire ANC koptelefoons (Bose QC-35II, Sony WH-1000XM3 of B&W PX) ad ~€250,- overtreft.

De vraag naar draadloze koptelefoons i.c.m. streaming apparaten/diensten neemt echter een vlucht en de techniek staat niet stil. De grote fabrikanten spelen hierop in en geven draadloos veelal een prominente plaats in hun product line-up, naast de bedrade modellen.

Om je verwachtingen aangaande de geluidskwaliteit van draadloze koptelefoons enigszins bij te stellen zou je eigenlijk een keer ergens de Bowers & Wilkins P7 Wireless moeten beluisteren. Dan hoor je wat er anno 2016 al mogelijk was over Bluetooth.

En ja, hij is €200,- duurder dan de DT 880, maar het ding blaast je werkelijk uit je sokken en geeft je de vrijheid van draadloos muziek luisteren. Ik vind het nog steeds jammer dat ik hem heb moeten retourneren i.v.m. een -althans op mijn oren - Spartaanse beleving van comfort.

Maar wellicht dat de PX7 een waardige en comfortabele opvolger is? :Y)

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
gambieter schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Het kost ongeveer 5 seconden om over te schakelen naar een ander device als hij daar ooit al mee gepaired is geweest... wauw echt een probleem hoor

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Jorruchie schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

De Beyerdynamic DT 880 Edition heb ik al enige jaren in bezit en daarnaast ervaring met een aantal Bluetooth modellen in de prijsklasse tot €400,-.

Je hebt zonder meer gelijk dat je met de DT 880 voor relatief weinig geld een dijk van een bedrade koptelefoon in huis haalt welke kwa geluidsbeleving m.i. de populaire ANC koptelefoons (Bose QC-35II, Sony WH-1000XM3 of B&W PX) ad ~€250,- overtreft.

De vraag naar draadloze koptelefoons i.c.m. en streaming apparaten/diensten neemt echter een vlucht en de techniek staat niet stil. De grote fabrikanten spelen hierop in en geven draadloos veelal een prominente plaats in hun product line-up, naast de bedrade modellen.

Om je verwachtingen aangaande de geluidskwaliteit van draadloze koptelefoons enigszins bij te stellen zou je eigenlijk een keer ergens de Bowers & Wilkins P7 Wireless moeten beluisteren. Dan hoor je wat er anno 2016 al mogelijk was over Bluetooth.

En ja, hij is €200,- duurder dan de DT 880, maar het ding blaast je werkelijk uit je sokken en geeft je de vrijheid van draadloos muziek luisteren. Ik vind het nog steeds jammer dat ik hem heb moeten retourneren i.v.m. een -althans op mijn oren - Spartaanse beleving van comfort.

Maar wellicht dat de PX7 een waardige en comfortabele opvolger is? :Y)
Ik had het misschien iets specifieker moeten formuleren, namelijk 'een draadloze voor het bedrag van max 200 en met goede geluidskwaliteit'. ;) Ik wil, gezien de populariteit van streaming zoals je zegt, best geloven dat er goede headphones zijn zoals die p7. Als ik de kans krijg zal ik zeker een keer 1 beluisteren. Lijkt me sowieso interessanter dan een headphone met ANC. Maar ik weet niet of ik het geld er voor over heb gezien mijn huidige situatie.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

charrel

Cortisol4life..

gambieter schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Wel erg kort door de bocht, ik pair hier met een tablet, telefoon en shield tv, gaat prima en kost echt nog geen 10 seconden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tuurlijk is het kort door de bocht. Maar de grootste klacht over de 1000xm3 en voorgangers is het geklooi met Bluetooth. Er is omheen te werken, maar als je veel en makkelijk wilt wisselen, dan zijn er gewoon betere keuzes.

Ik ben zelf een enthousiast 1000xm3 gebruiker, maar ik gebruik dan ook geen multiple Bluetooth :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
gambieter schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:00:
Tuurlijk is het kort door de bocht. Maar de grootste klacht over de 1000xm3 en voorgangers is het geklooi met Bluetooth. Er is omheen te werken, maar als je veel en makkelijk wilt wisselen, dan zijn er gewoon betere keuzes.

Ik ben zelf een enthousiast 1000xm3 gebruiker, maar ik gebruik dan ook geen multiple Bluetooth :)
Hoezo geklooi.. je pakt je iPhone drukt via bluetooth op verbinden en klaar. Zeker met de nieuwe menu's in iOS 13.x supersnel. Hetzelfde doe ik op mijn iPad als ik zou wisselen. Ik hoef de 1000xm3 er niet voor in pairmode te zetten ofzo

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Sinds kort gebruik ik een bekabelde koptelefoon en een Bluetooth dac/versterker (https://www.earsunlimited.com/product/shanling-up2/)
Niet normaal wat een verschil in geluidskwaliteit dat is. M'n huidige telefoon heeft geen 3,5mm jack. Dus ik had zo'n verloop stekker gebruikt. Geluid was mwah, niet echt speciaal. Daarna een bt dac/versterker gebruikt en ik was echt stom verbaasd wat ene kwaliteit verschil dit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik ben sinds kort in het bezit van de Sennheiser HD 599.Is deze nu echt open back?Als ik deze afsluit met mijn handen hoor ik geen verschil.Wel geen ervaring met open back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Ivan4you schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:39:
Ik ben sinds kort in het bezit van de Sennheiser HD 599.Is deze nu echt open back?Als ik deze afsluit met mijn handen hoor ik geen verschil.Wel geen ervaring met open back.
Die zover ik zie open back. Maar handen op de schelpen werkt ook niet echt. Ik heb dat met mn Beyerdynamic DT 990pro ook. Dat is ook open back en handen op de schelpen doet ook niet veel met het geluid. Ik denk dat dat komt doordat er dan nog best veel lucht (als in volume) tussen de driver en je hand zit. Dan resulteert de verandering in volume door de beweging van de driver een kleiner drukverschil.

Zie het als een cilinder en een zuiger. Als ik een kleine cilinder heb en de zuiger beweegt 1 cm naar binnen bouw je meer druk op met die beweging van 1cm als met een grote cilinder.

Naar mijn mening is dit waarom je een open koptelefoon niet als closed kan laten klinken door je handen tegen de oorschelpen te houden. Ik kan met mijn handen op de oorschelpen mijn DT990Pro niet laten klinken als mijn DT770Pro (Is dezelfde koptelefoon maar dan dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De oorpads zijn ook anders op gesloten hoofdtelefoons. Zet DT990 pads op een DT770 en je vraagt je af waar al je bass response gebleven is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik overweeg ook de Sony 1000XM3. Echter, ik zou hem ook willen gebruiken om muziek vanaf mijn Denon AVR2313 te willen luisteren. Draadloos. Nu ontbreekt het deze versterker aan digitale uitgangen, er is een standaard tulp L/R uitgang en nog een HDMI monitor 2 uitgang.

Ik zit er aan te denken om de HDMI poort te pakken met een HDMI audio extractor, deze via SPDIF op een bluetooth zender aan te sluiten en zo aan de slag te gaan.

Zijn er mensen die deze setup gebruiken en wat is de ervaring met een HDMI audio extractor en gebruikt er eventueel iemand een bluetooth zender?

Zou graag wat tips of ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tijd voor deel 2, wie o wie :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft hier iemand al ervaring met de PXC 550-ii?

Ik was al een tijdje geleden aan het overwegen om een PXC 550 te kopen maar kom er vandaag achter dat niet zo lang geleden de opvolger uit is: https://www.tomsguide.com...eiser-pxc-550-ii-wireless

Prijsverschil en de vernieuwingen het waard? de PXC 550 is sowieso alweer een paar jaartjes oud maar toch trok hij me al die tijd toch erg aan.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Russel88 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:36:
Sinds kort gebruik ik een bekabelde koptelefoon en een Bluetooth dac/versterker (https://www.earsunlimited.com/product/shanling-up2/)
Niet normaal wat een verschil in geluidskwaliteit dat is. M'n huidige telefoon heeft geen 3,5mm jack. Dus ik had zo'n verloop stekker gebruikt. Geluid was mwah, niet echt speciaal. Daarna een bt dac/versterker gebruikt en ik was echt stom verbaasd wat ene kwaliteit verschil dit oplevert.
Dus ook een stuk beter dan zeg maarde gewone jack van een laptop of telefoon? Zeker interessant in dat geval! Ik merk zelf een bizar verschil als ik mijn koptelefoon aansluit op mijn mixer (V-moda, bekabeld aan een db4) ten opichte van laptop of telefoon...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Wat vinden jullie van de nieuwe Audeze LCD-1 ???
Kijk er naar uit deze te kopen met black friday :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53
Powerray2 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:58:
Wat vinden jullie van de nieuwe Audeze LCD-1 ???
Kijk er naar uit deze te kopen met black friday :p
Metal571 is er erg enthousiast over:
YouTube: Audeze LCD-1 Sound Review

Maar ik vind deze review wel een beetje verdacht: hij draagt nooit een overhemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
_Dekker schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Metal571 is er erg enthousiast over:
YouTube: Audeze LCD-1 Sound Review

Maar ik vind deze review wel een beetje verdacht: hij draagt nooit een overhemd :?
wat is dit dan:
YouTube: beyerdynamic DT770 DT880 DT990 Pro and Premium Group Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Ik ben van plan de Sony wh1000mx3 te kopen. Nu ga ik op de fiets naar werk. Kan iemand mij vertellen of je, wanneer je ANC aan hebt staan, ruis hoort wegens de wind welke je creëert?

Op dit moment heb ik nog de Samsung Level Over en hier dien ik de ANC uit te zetten vanwege de wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DeVliegendeNLer schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:54:
Ik ben van plan de Sony wh1000mx3 te kopen. Nu ga ik op de fiets naar werk. Kan iemand mij vertellen of je, wanneer je ANC aan hebt staan, ruis hoort wegens de wind welke je creëert?

Op dit moment heb ik nog de Samsung Level Over en hier dien ik de ANC uit te zetten vanwege de wind.
Veel windruis, maar je kan de ANC in de app aanpassen naar "Wind reduction". Dan is het goed te doen maar heb je iets minder noise cancellation.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 22:36

Je kunt je ook afvragen hoe veilig het is om je met ANC in het verkeer te begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Worsteneter schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:48:
[...]

Je kunt je ook afvragen hoe veilig het is om je met ANC in het verkeer te begeven.
Ik fiets nu ook met koptelefoon en hoor vrij weinig geluiden van buiten. Des te meer ik mijn ogen gebruik. ;)

Heeft iemand hier de Bose QC35 II? Zo ja, kun je mij vertellen waar de microfoon (voor de ANC) zit? Aan de voorkant, of eventueel boven-, onder- of achterkant van de koptelefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18

Ik fiets zelf elke dag met deze koptelefoon op van en naar werk en hoor nooit ruis tijdens luisteren van muziek. (Met ANC volledig aan op de meest onderdrukkende modus.)

Wat wel knap lastig is is bellen op de fiets met de headset op, behoorlijk wat geluid van de wind op dat moment.

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 08-11-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ben opzoek naar een goede over-ear headphone. Ik heb al veel gelezen over de Bose QC35 II en de Sony WH-1000XM3.

Weet iemand of er een winkel is waar je deze kunt testen? Hoe hebben jullie dat gedaan? Blind gekocht of eerst getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:48
nishan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:26:
Ik ben opzoek naar een goede over-ear headphone. Ik heb al veel gelezen over de Bose QC35 II en de Sony WH-1000XM3.

Weet iemand of er een winkel is waar je deze kunt testen? Hoe hebben jullie dat gedaan? Blind gekocht of eerst getest?
Mediamarkt heeft ze (normaal gesproken) allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02

Je zegt dat je op zoek bent naar een goede over-ear koptelefoon, maar moeten ze ook draadloos zijn? En moeten ze ANC hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony blind gekocht tijdens een aanbieding, dik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16
Heb zelf de pricewatch: Sennheiser HD 660 S (Zwart) voor gebruik op mijn PC met een DAC etc maar nu wil ik mijn geluid onderweg ook een boost geven. Elke dag minimaal 2 uur in de trein, momenteel gebruik ik de pricewatch: Samsung Galaxy Buds (Wit) ivb gratis bij mijn S10+

Nu twijfel ik zoals velen tussen de pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) & pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) . Welke lijken het meest op mijn HD660s als het gaat om audio quality? En zijn er nog meer headphones die ik zou moeten beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

rolandos582 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:28:
Heb zelf de pricewatch: Sennheiser HD 660 S (Zwart) voor gebruik op mijn PC met een DAC etc maar nu wil ik mijn geluid onderweg ook een boost geven. Elke dag minimaal 2 uur in de trein, momenteel gebruik ik de pricewatch: Samsung Galaxy Buds (Wit) ivb gratis bij mijn S10+

Nu twijfel ik zoals velen tussen de pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart) & pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) . Welke lijken het meest op mijn HD660s als het gaat om audio quality? En zijn er nog meer headphones die ik zou moeten beluisteren?
Ik zal ze zelf beide gaan luisteren als ik jou was, Bowers en Wilkins Px zal je ook kunnen toevoegen in je wenslijstje.
Die HD660 heeft een open klankkast terwijl die andere een gesloten klankkast hebben, dus het geluid zal wel anders klinken. Ik heb zelf de Sony voor onderweg maar heb aan mijn computer ook een open klankkast headset en vind het persoonlijk veel mooier klinken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28

Honesty

kattenneus!

Mediamarkt heeft ze volgens mij allebei in de showroom staan, ik zal zelf altijd testen zodat je weet hoe die zit en hoe het geluid is. Ik heb zelf de Sony gehad bij mijn telefoon maar volgens mij is hij zwaarder dan de Bose, de Bose vind ik zelf minder stevig aanvoelen hoewel dat alleen gevoel is.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
rolandos582 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:28:

De Bowers & Wilkins PX7 en de Dali IO6. Die laatste heeft de meest neutrale klank van alle ANC koptelefoons. De PX7 de meeste features en beter geluid dan bijvoorbeeld de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:39
Kan iemand vertellen welke headphone er de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft? En welke het meest duurzaam is? Denk daarbij aan slijtage van de oorschelpen en het kunnen vervangen van de accu. Niet zoals bij de Airpods waarbij het vervangen van de accu niet eens mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kortst mogelijke antwoord daarop is: Nee.

Je zult toch even met een budget en een aantal moeten komen denk ik. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 108% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Vic83 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:19:
Kan iemand vertellen welke headphone er de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft? En welke het meest duurzaam is? Denk daarbij aan slijtage van de oorschelpen en het kunnen vervangen van de accu. Niet zoals bij de Airpods waarbij het vervangen van de accu niet eens mogelijk is..
Ok, om concreet te worden, is het eenvoudig de accu/oorschelpen te vervangen van een over-ear headphone van Bose, Sony of B&W? En tweede vraag: is de hoge prijs van die B&W headphone te rechtvaardigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Denk dat de Beyer DT770 hoge ogen gooit. Accu vervangen is niet mogelijk (niet draadloos), de rest wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeal1996
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 09:25
teacher schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:47:
[mbr]tijd voor deel 2, wie o wie :)[/mbr]
Heel graag eigenlijk. Ik ben op dit moment hevig op zoek naar een nieuwe (studio)koptelefoon en probeer mij zo goed mogelijk te informeren. Kom ik op dit forum uit, is op de landing pagina al een aantal links dood. Anders ga ik dadelijk weer een post maken waar ik van die algemene vragen in stel, is ook niet de bedoeling he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Eentje met draad? Persoonlijk heb je gelijk hoe belachelijk moeilijk batterijen te vervangen zijn

Samsung buds scores verrassend hoog

https://www.ifixit.com/Te...laxy+Buds+Teardown/120693

• Vic83
Wie kan er uit ervaring vertellen hoe de Sony WH-1000XM3 vs Bose QC35-ll klinken, bij met name Spotify (Premium met extreem-instelling) en Netflix/YouTube? Zit er bijv lag in met beeld?
En wat betreft de bouwkwaliteit vd Sony lees ik ook dubbele berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vic83 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:34:
Wie kan er uit ervaring vertellen hoe de Sony WH-1000XM3 vs Bose QC35-ll klinken, bij met name Spotify (Premium met extreem-instelling) en Netflix/YouTube? Zit er bijv lag in met beeld?
En wat betreft de bouwkwaliteit vd Sony lees ik ook dubbele berichten...
Beide zijn gewoon goed qua geluid(Licht aan je persoonlijke voorkeur). Bedraad zijn beide beter met geluid maar dan is er geen Noice Canceling aanwezig.
Noice Canceling is na genoeg gelijk maar het algemene beeld is dat Sony iets beter is.
Alhoewel ik dit zelf nooit echt vergeleken heb en heb opgemerkt.

Sony heeft in zijn app wat meer geluidsinstellingen terwijl je dat bij de Bose met de mediaspeler app kan doen op je telefoon/computer/etc.

Bose is voor bat betreft draagcomfort beter.
Bellen via de Sony geeft gewoon blikkerig geluid en krijg klachten als ik ermee bel.
Daarom bel ik nooit met mijn Sony.De Bose heeft dat goed voor elkaar.
De Bose gebruik ik tijdens mijn werk en heb daar nooit klachten over van degene die ik bel.

De Bose kan ik ook langer dragen zonder dat ik er last van krijg. Ik vergeet soms wel eens dat ik hem op heb. Voor lange dagen op kantoor dus comfortabeler.

Ik heb geen lag in beeld-geluid met beide opgemerkt. Ik verwacht dat mogelijk samen hangt met de gebruikte apparatuur.

De bouwkwaliteit is van beide gewoon goed. De Bose is alleen wat minder zwaar.

De verhalen over de bediening bij de Sony is waar. Met kouder weer kan je ze beter niet buiten dragen.
De Sony heeft ook wat kraak geluiden van de hoofdband als je veel beweegt. Bijvoorbeeld lopen/hardlopen.
Verder vind ik de bediening van de Bose prettiger. Met mijn Sony skip ik nog weleens per ongeluk een nummer of pas het geluidsniveau aan. Het blijft toch gokken met de bediening van de Sony.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:22:
[...]

Beide zijn gewoon goed qua geluid(Licht aan je persoonlijke voorkeur). Bedraad zijn beide beter met geluid maar dan is er geen Noice Canceling aanwezig.
Noice Canceling is na genoeg gelijk maar het algemene beeld is dat Sony iets beter is.
Alhoewel ik dit zelf nooit echt vergeleken heb en heb opgemerkt.

Sony heeft in zijn app wat meer geluidsinstellingen terwijl je dat bij de Bose met de mediaspeler app kan doen op je telefoon/computer/etc.

Bose is voor bat betreft draagcomfort beter.
Bellen via de Sony geeft gewoon blikkerig geluid en krijg klachten als ik ermee bel.
Daarom bel ik nooit met mijn Sony.De Bose heeft dat goed voor elkaar.
De Bose gebruik ik tijdens mijn werk en heb daar nooit klachten over van degene die ik bel.

De Bose kan ik ook langer dragen zonder dat ik er last van krijg. Ik vergeet soms wel eens dat ik hem op heb. Voor lange dagen op kantoor dus comfortabeler.

Ik heb geen lag in beeld-geluid met beide opgemerkt. Ik verwacht dat mogelijk samen hangt met de gebruikte apparatuur.

De bouwkwaliteit is van beide gewoon goed. De Bose is alleen wat minder zwaar.

De verhalen over de bediening bij de Sony is waar. Met kouder weer kan je ze beter niet buiten dragen.
De Sony heeft ook wat kraak geluiden van de hoofdband als je veel beweegt. Bijvoorbeeld lopen/hardlopen.
Verder vind ik de bediening van de Bose prettiger. Met mijn Sony skip ik nog weleens per ongeluk een nummer of pas het geluidsniveau aan. Het blijft toch gokken met de bediening van de Sony.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, zeer waardevol! Mag ik vragen waarom je beide headphones hebt? En ik lees ook verhalen, ook in tests, dat de Sony muzikaal beter zou zijn. Betekent dit dat je dit ook hoort? Dat de Bose vlak klinkt ofzo? Want ik houd er wel van instrumenten te horen... Tegelijk is draagcomfort wel een groot goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vic83 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:32:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie, zeer waardevol! Mag ik vragen waarom je beide headphones hebt? En ik lees ook verhalen, ook in tests, dat de Sony muzikaal beter zou zijn. Betekent dit dat je dit ook hoort? Dat de Bose vlak klinkt ofzo? Want ik houd er wel van instrumenten te horen... Tegelijk is draagcomfort wel een groot goed :-)
De reden dat ik er twee heb is dat mijn vrouw eerst de Sony had en ik de Bose. Zij vond dat haar Sony te veel op haar hoofd drukte en dat ze na dat ze die van mij had geprobeerd deze ook wilde hebben.
De Sony wordt nu over het algemeen gebruikt door mijn kinderen.

De Sony heeft een geluid dat iets meer opgepompt klinkt. Niet heel veel hoor.
Voor Dance muziek zou dit een voordeel kunnen zijn.
Voor Metal/Klassiek zou ik persoonlijk kiezen voor de Bose.
Bedraad is de beleving qua geluid anders en beter dan draadloos voor beide.

Het draagcomfort is iets dat voor de overall beleving zeker belangrijk is. Als een hoofdtelefoon niet fijn zit dan mis je een gedeelte van de gehele beleving.

Maar het draagcomfort is persoonlijk dus ik zou daarvoor zeker gaan passen in de winkel.
Bij de mediamarkt is dit mogelijk. Daar is het geluid/NC ook te testen.
Ik kan het zeker aanraden dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
[...]
Bedraad zijn beide beter met geluid maar dan is er geen Noice Canceling aanwezig.
Als je de Sony koptelefoon bedraad hebt kan je de koptelefoon alsnog aanzetten en de ANC ook + je de touch oorschelp werkt dan ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedraad zijn beide beter met geluid [....]
Interessant, want mijn mening is precies andersom bij de Sony. Die vind ik met draad echt niet goed klinken namelijk. Ook niet direct slecht, maar zeker slechter dan draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:48:
[...]

De reden dat ik er twee heb is dat mijn vrouw eerst de Sony had en ik de Bose. Zij vond dat haar Sony te veel op haar hoofd drukte en dat ze na dat ze die van mij had geprobeerd deze ook wilde hebben.
De Sony wordt nu over het algemeen gebruikt door mijn kinderen.

De Sony heeft een geluid dat iets meer opgepompt klinkt. Niet heel veel hoor.
Voor Dance muziek zou dit een voordeel kunnen zijn.
Voor Metal/Klassiek zou ik persoonlijk kiezen voor de Bose.
Bedraad is de beleving qua geluid anders en beter dan draadloos voor beide.

Het draagcomfort is iets dat voor de overall beleving zeker belangrijk is. Als een hoofdtelefoon niet fijn zit dan mis je een gedeelte van de gehele beleving.

Maar het draagcomfort is persoonlijk dus ik zou daarvoor zeker gaan passen in de winkel.
Bij de mediamarkt is dit mogelijk. Daar is het geluid/NC ook te testen.
Ik kan het zeker aanraden dat te doen.
Dankjewel! Ik heb zowel de Bose als de Sony getest, maar dat is met demo-instellingen.. Heel representatief vond ik dat niet. Beiden vond ik goed klinken.
Is het ook mogelijk met de Bose de ANC te activeren als er geen muziek klinkt? Dit schijnt met de Sony mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vic83 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:57:
[...]

Dankjewel! Ik heb zowel de Bose als de Sony getest, maar dat is met demo-instellingen.. Heel representatief vond ik dat niet. Beiden vond ik goed klinken.
Is het ook mogelijk met de Bose de ANC te activeren als er geen muziek klinkt? Dit schijnt met de Sony mogelijk te zijn.
Ja, Ik heb ze ook vaak op zonder dat ik muziek luister. Zeker in een kantoortuin situatie is dit erg handig.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:56:
[...]

Interessant, want mijn mening is precies andersom bij de Sony. Die vind ik met draad echt niet goed klinken namelijk. Ook niet direct slecht, maar zeker slechter dan draadloos.
Grappig. Ik zou dit nog een keer moeten testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:56:
[...]

Het kan zijn dat hij Iphone gebruikt of gewoon LDAC niet gebruikt?
Of personal preference ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:59:
[...]

Het kan zijn dat hij Iphone gebruikt of gewoon AptX niet gebruikt?
Of personal preference ofcourse
Klopt. iPhone 6s.

Het zijn beide gewoon goede hoofdtelefoons. Beide hebben zo hun makken.
Alleen als je hem ook gebruikt voor bellen dan raadt ik de Sony af. Dat is gewoon slecht.

Voor muziek is het een persoonlijke voorkeur. Ik vond de Sony vooral goed met films.
Met documentaires vindt ik de Bose wat minder vermoeiend.

Ik heb hoge verwachtingen van de opvolger van de XM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Misschien ga je niet heel erg een verschil merken maar als je een keer kan testen met een Android telefoon met LDAC moet je dat wel doen, ik merk namelijk wel verschil als ik het op AptX of LDAC zet.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:12:
[...]

Alleen als je hem ook gebruikt voor bellen dan raadt ik de Sony af. Dat is gewoon slecht.
Ik zit nog steeds te wachten op de totdat ze de versie uitbrengen waarbij ze eindelijk de microfoons verbeteren voor bellen. Het is wel lastig sinds de microfoons zo ver van je mond zit en ze ook nog eens alle andere geluiden moeten blokkeren behalve je stem. Maar je hebt koptelefoons met betere microfoons dus Sony kan dat vast ook wel. Of ze daadwerkelijk de moeite erin stoppen is een ander verhaal.

Edit: LDAC is de juiste, niet AptX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:17:
[...]

Misschien ga je niet heel erg een verschil merken maar als je een keer kan testen met een Android telefoon met AptX moet je dat wel doen, ik merk namelijk wel verschil als ik het op AptX of LDAC zet.

[...]

Ik zit nog steeds te wachten op de totdat ze de versie uitbrengen waarbij ze eindelijk de microfoons verbeteren voor bellen. Het is wel lastig sinds de microfoons zo ver van je mond zit en ze ook nog eens alle andere geluiden moeten blokkeren behalve je stem. Maar je hebt koptelefoons met betere microfoons dus Sony kan dat vast ook wel. Of ze daadwerkelijk de moeite erin stoppen is een ander verhaal.
Ik hoop ook echt dat de 'XM4' de microphone verbeterd want dat is echt een feature die mij er van weerhoudt mijn Sony XM3 te gebruiken om te bellen. Op de oordoppen variant schijnt het al niet veel beter te zijn. Maar die heb ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

Die bluetooth codecs heb ik mij nooit in verdiept maar daar zal ik dit weekend eens wat tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:24:
[...]

Ik hoop ook echt dat de 'XM4' de microphone verbeterd want dat is echt een feature die mij er van weerhoudt mijn Sony XM3 te gebruiken om te bellen. Op de oordoppen variant schijnt het al niet veel beter te zijn. Maar die heb ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

Die bluetooth codecs heb ik mij nooit in verdiept maar daar zal ik dit weekend eens wat tijd in steken.
Ik dacht er ook nog aan om de oordoppen te gaan halen maar ik denk dat ik nog even wacht ;)

OT: Kleine Informatie over LDAC, Het is een codec die lage resolutie streaming zoals die van Youtube en Spotify kan verhogen door een bepaalde techniek. Ook heeft het bijv. '3X zo'n hoge data transmissie vergeleken met SBC'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Bedankt voor jullie input! Maar ik heb een iPhone XS en wil 'gewoon' muziek luisteren vanaf Spotify, Youtube en beelmateriaal kijken via Videoland en Netflix. Kan dit wel dan op de Bose QC35ll ? Want ik lees van alles over Codecs, maar dit zegt me niet heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Vic83 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:38:
Bedankt voor jullie input! Maar ik heb een iPhone XS en wil 'gewoon' muziek luisteren vanaf Spotify, Youtube en beelmateriaal kijken via Videoland en Netflix. Kan dit wel dan op de Bose QC35ll ? Want ik lees van alles over Codecs, maar dit zegt me niet heel veel...
Als je 'gewoon' muziek wilt luisteren, youtube, etc. moet je niet zo veel uit gaan geven voor koptelefoons. ze zijn nog steeds rond de 250-300. Je kan beter dan gaan kijken naar de niet flagship koptelefoons van dezelfde merken.

Kijk dan eerder naar zoiets als de pricewatch: Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)

[ Voor 14% gewijzigd door JohnnyDon op 22-11-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:58:
[...]

Als je 'gewoon' muziek wilt luisteren, youtube, etc. moet je niet zo veel uit gaan geven voor koptelefoons. ze zijn nog steeds rond de 250-300. Je kan beter dan gaan kijken naar de niet flagship koptelefoons van dezelfde merken.

Kijk dan eerder naar zoiets als de pricewatch: Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)
Bedankt voor het meedenken! Maar is nu het precieze verschil tussen bijvoorbeeld deze Sony en de flagships? Merk je qua geluidskwaliteit verschil? Of ANC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
Vic83 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:41:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Maar is nu het precieze verschil tussen bijvoorbeeld deze Sony en de flagships? Merk je qua geluidskwaliteit verschil? Of ANC?
Idd de geluidskwaliteit maar zonder een getrainde oor merk je echt niet zo snel verschil en iedereens oor is ook anders :P . De ANC is ook beter bij de flagship. Maar voor de gemiddelde consument is het niet nodig, tenzij je echt optimale stilte wilt etc. etc.

Ik zou gewoon zeggen, loop naar jouw dichtstbijzijnde Media Markt of Coolbleu en test het daar uit. Het is moeilijk om geluid en dergelijken aan te raden sinds voor mij de ervaring anders kan zijn dan voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vic83 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:41:
Vergis je niet in de comfort-factor. Ik heb de eerdere versies van de Sony koptelefoons zelf gehad (MDR-100ABN, de voorganger van de HearOn2), en heb de MDR-1000x (zeg maar de originele WH-1000xm1). Het draagcomfort van de WH-1000xm3 is zoveel hoger, zeker als je hem draagt tijdens lange vluchten (heb net 2x 12 uur vluchten gedaan) of op kantoor. Ik draag mijn koptelefoon de hele dag aan mijn bureau, dus makkelijk een paar uur per dag, en de WH-1000xm3 is zoveel comfortabeler dan de voorgangers/goedkopere versies.

Mijn Bose QC15 zat ook heerlijk, die heb ik verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
gambieter schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:37:
[...]

Vergis je niet in de comfort-factor. Ik heb de eerdere versies van de Sony koptelefoons zelf gehad (MDR-100ABN, de voorganger van de HearOn2), en heb de MDR-1000x (zeg maar de originele WH-1000xm1). Het draagcomfort van de WH-1000xm3 is zoveel hoger, zeker als je hem draagt tijdens lange vluchten (heb net 2x 12 uur vluchten gedaan) of op kantoor. Ik draag mijn koptelefoon de hele dag aan mijn bureau, dus makkelijk een paar uur per dag, en de WH-1000xm3 is zoveel comfortabeler dan de voorgangers/goedkopere versies.

Mijn Bose QC15 zat ook heerlijk, die heb ik verkocht.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de oren na een aantal uur continu op hebben ze soms wel een beetje warm kunnen worden wegens het leer die gebruikt wordt voor de oorkussens. Wel zorgt dat leer er dan weer voor dat hij beter sealed is om je oor voor betere ANC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:48
Iemand bekend met pogs kinderkoptelefoons? https://www.pogsheadphones.com/
Ik kan eigenlijk alleen maar reviews vinden op die site zelf.
Twijfel tussen deze en een jbl jr300bt voor onze dochter. Ik vind de jbl er wel erg plastic uitzien, maar dan ook een stuk goedkoper dan die pogs (draadloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
koendio schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:26:
Iemand bekend met pogs kinderkoptelefoons? https://www.pogsheadphones.com/
Ik kan eigenlijk alleen maar reviews vinden op die site zelf.
Twijfel tussen deze en een jbl jr300bt voor onze dochter. Ik vind de jbl er wel erg plastic uitzien, maar dan ook een stuk goedkoper dan die pogs (draadloos)
Vind 60 Euro nogal wel meevallen en 10% gaat naar bomen planten vind ik erg netjes mits het ook daadwerkelijk gedaan wordt, bij JBL betaal je voor naam want ik had laatst paar koptelefoons van ze geluisterd maar wat een bagger geluid vergelijken met soortgelijke geprijsde koptelefoons

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0069/3980/3759/products/Wired-Blue-Schuin-001KV_600x600.jpg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik ben op zoek naar een koptelefoon die ik thuis achter de PC en iMac kan gebruiken voor wat algemeen gebruik en voor wat game sessies (WoW). Incidenteel wil ik deze meenemen naar mijn werk, omdat we daar tegenwoordig open office hebben (dus noise canceling of over-ear is een pre).

Heb een aantal gaming headsets beluisterd, maar vind de audiokwaliteit gewoon erg tegenvallen. Voor voice wil ik nu gewoon een losse mic of de mic in m'n iMac gebruiken. Alleen voor de Playstation is het jammer, maar helaas.

Ik heb nu een AKG noisecanceling on-ear headset. Die gaat na een half uur al redelijk pijn doen, vandaar iets nieuws.

Iemand die de Sony WH-1000XM3 wel eens gebruikt voor gamen? Of langere sessies op heeft? Of heeft iemand een goed alternatief voor mijn doel.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kedav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
virtualJac schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:21:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon die ik thuis achter de PC en iMac kan gebruiken voor wat algemeen gebruik en voor wat game sessies (WoW). Incidenteel wil ik deze meenemen naar mijn werk, omdat we daar tegenwoordig open office hebben (dus noise canceling of over-ear is een pre).

Heb een aantal gaming headsets beluisterd, maar vind de audiokwaliteit gewoon erg tegenvallen. Voor voice wil ik nu gewoon een losse mic of de mic in m'n iMac gebruiken. Alleen voor de Playstation is het jammer, maar helaas.

Ik heb nu een AKG noisecanceling on-ear headset. Die gaat na een half uur al redelijk pijn doen, vandaar iets nieuws.

Iemand die de Sony WH-1000XM3 wel eens gebruikt voor gamen? Of langere sessies op heeft? Of heeft iemand een goed alternatief voor mijn doel.
Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde. Thuis voor muziek en af en toe gamen, op kantoor vanwege de kantoortuin graag over ear en met noice canceling. Zit ook te kijken naar de Sony maar twijfel een beetje vanwege de mindere mic dus zit ook te kijken naar de Bose 700 maar denk dat die meerprijs het niet waard is. Aan de andere kant acht ik de kans klein dat ik hem ook daadwerkelijk voor het bellen ga gebruiken op kantoor. Er zijn wel al een aantal black friday deals te vinden voor de WH-1000XM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Kedav schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:25:
[...]

Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde. Thuis voor muziek en af en toe gamen, op kantoor vanwege de kantoortuin graag over ear en met noice canceling. Zit ook te kijken naar de Sony maar twijfel een beetje vanwege de mindere mic dus zit ook te kijken naar de Bose 700 maar denk dat die meerprijs het niet waard is. Aan de andere kant acht ik de kans klein dat ik hem ook daadwerkelijk voor het bellen ga gebruiken op kantoor. Er zijn wel al een aantal black friday deals te vinden voor de WH-1000XM3.
Ik las op andere fora dat deze wel behoorlijk merkbare latency heeft. Ik weet niet of dit alleen is als je hem draadloos gebruikt, maar anders zou dit wel eens een showstopper kunnen zijn.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Volgens mij moet je dan wel altijd zorgen dat je headset aan staat. De kwaliteit van het geluid gaat achteruit wanneer hij uit staat en dan nog via kabel probeert te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ga deze black friday voor de Sony WH-1000XM3, staat nu al op 249, maar wacht nog een paar dagen.

Meer mensen in hetzelfde schuitje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 22:25
Even mijn ervaring hier delen :-)

Heb ongeveer 1,5 jaar gebruik gemaakt van de Sony WH-1000XM2. Erg goede koptelefoon. Begon te twijfelen of ik deze zou vervangen door de XM3 maar in veel reviews kwam naar voren dat het verschil niet erg groot is.

Mijn aandacht werd vervolgens getrokken door de Sennheiser momentum true wireless. Dacht dat kleinere oordopjes wellicht beter zouden bevallen. Hier ben ik snel van genezen :P Hoewel het geluid voor in-ears prima is, is dit toch echt niet te vergelijken met het geluid van de betere over-ears. Zat voor mij echt te weinig diepgang en beleving in. Die dus snel weer retour.

Vervolgens de Sennheiser Momentum 3 aangeschaft. Prima koptelefoon, verrassend veel laag (!!!). Werkt lekker met auto aan/uit. Dacht dat dit hem toch wel zou moeten zijn. Maar ja...

Via een reactie op een forum kwam ik terecht bij Dali. Heb vervolgens de Dali IO-6 aangeschaft om te vergelijken. Een aantal dagen uitgebreid getest en toen besloten de Sennheiser retour te sturen. Had niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar het laag in de Sennheiser is voor mij te overheersend (terwijl ik toch echt wel van voldoende laag hou). Het geluid is top.... maar niet zo top als het geluid van de Dali's.

Wat voor mij het verschil is... zit je vaak in de bus, trein, veel onderweg etc en wil je goed geluid ga dan voor de Sennheiser. Door de punch in het laag springen ze er lekker uit.
Ben je aan de andere kant juist iemand die het heerlijk vindt om thuis in rust naar goede muziek te luisteren voor langere tijd.. ga dan voor de Dali. Wat een genot om hier langere tijd naar te luisteren. Wat een balans in het geluid. Mooi warm geluid, lagen duidelijk te onderscheiden en geen vermoeiende/overheersende bass die te zwaar is aangezet.

Enig punt wat mij betreft is de ANC. Dit is echt niet te vergelijken met die van de Sony. Ik merk weinig verschil tussen aan/uit en de transparantiemodus heeft ook niet veel toegevoegde waarde. Merk dat het lager iets beter tot zijn recht komt met ANC aan. Zijn er hier meer mensen met ervaring met de Dali? Hoe ervaren jullie de ANC? Veel verschil tussen aan/uit als je bijvoorbeeld niets afspeelt maar puur luistert naar omgevingsgeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlpls
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Goedenavond!

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een paar ATH-M50x aangeschaft waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Deze gebruik ik voornamelijk tijdens het reizen (OV) en thuis achter de PC.

Inmiddels ben ik redelijk gecharmeerd geraakt van koptelefoons met goede ANC en Bluetooth wat het iets makkelijker maakt in het gebruik. Mijn eerste reactie was om te kijken wat Audio Technica in het aanbod had en daar kwam ik de ATH-ANC900BT (pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC900BT (Zwart)) tegen. Een andere pré voor deze koptelefoon is dat deze Bluetooth 5.0 ondersteund.

Het viel mij echter op dat er qua reviews niet bijzonder veel over deze koptelefoon te vinden is op het internet; hier op Tweakers helaas ook niet. :)

Kan iemand mij hier wellicht vertellen waarom dit het geval is? Uiteraard sta ik open voor verdere suggesties, de twee bij mij meest bekende zijn de Sony WH-1000XM3 & Bose QC series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik gebruik nu zo'n half jaar een WH-1000XM3 en heb het idee dat de NC steeds slechter wordt.

Ik lijster nu diverse podcasts waar alleen in gepraat wordt, maar door de podcast kan ik het muisklikken en andere geluiden toch wel horen.
Volgens mij toen ik hem net had was dit gewoon niet te horen.
Of dit echt alleen aan de softwareversie ligt durf ik niet te zeggen.
Momenteel heb ik 4.2.2

In de app staat hij bij op ruisonderdrukking (balk volledig naar links) en adaptieve geluidsregeling staat uit.
Ik gebruik hem samen met een Iphone 6S.

Kan ik nog iets instellen waardoor het beter wordt, of is Sony niet zo goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madd0gz
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik zie tot nu toe nog vrijwel geen vermelding van de recente Bowers&Wilkins PX7 staan. Ik maak nu ongeveer 2 weken gebruik van deze BT ANC koptelefoon, en ik zie er eigenlijk veel te weinig over. Het is een geweldige koptelefoon met prachtig rijk geluid, diepe gecontroleerde bass en echt goede ANC. Ik zou hem ietsjes onder de XM3 plaatsen qua ANC effectiviteit. Daarbij kan ik aangeven dat ik hem in de trein, bus en vliegtuig heb gebruikt. In alle drie de gevallen werkte de 'high' setting erg goed. Batterij zit op een mooie 30 uur, met de mogelijkheid om op te laden via USB-C. Bijgeleverde hardcase is ook solid, in tegenstelling tot het belabberde tasje wat je krijgt bij een Momentum 3.
Voor mij oprecht een mooie all-rounder.

Als iemand vragen heeft, kan ik ze beantwoorden. Meer mensen mogen weten dat de B&W px7 een goede optie is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:50

Zenix

BOE!

Ik heb sinds vandaag weer een Philips Fidelio X2, vorige was een jaar geleden stuk gegaan. Nu zag ik dat die tegenwoordig maar 120 euro is! Een betere koptelefoon kan je denk ik niet krijgen voor die prijs. https://www.amazon.de/dp/...mid=A3JWKAKR8XB7XF&sr=1-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:23
De Sony WH-1000XM3 is nu voor 222 euro te bestellen bij de Media Markt. Volgens de HWI prijsvergelijker de laagste prijs ooit: https://www.mediamarkt.nl...000xm3-zwart-1587332.html. Wel alleen nog te reserveren bij winkels die hem op voorraad hebben.

Ik heb net de trekker overgehaald!

PS: mocht het delen hiervan niet bedoeld zijn voor dit topic, mijn excuses!

[ Voor 9% gewijzigd door YoungStarDC op 29-11-2019 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
YoungStarDC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:33:
De Sony WH-1000XM3 is nu voor 222 euro te bestellen bij de Media Markt. Volgens de HWI prijsvergelijker de laagste prijs ooit: https://www.mediamarkt.nl...000xm3-zwart-1587332.html. Wel alleen nog te reserveren bij winkels die hem op voorraad hebben.

Topdeal, bedankt voor delen.

Overal bijna uitverkocht, ook in de winkels.

Kan er gelukkig nog 1 afhalen in hoorn 😎

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
YoungStarDC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:33:

Ooff sick! Moet hele dag werken maar ik zie dat de vestigingen hem nog hebben. Moet dus maar even langs! Goede tip thanks, zat al te kijken naar sale voor de bose of sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
rolandos582 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:02:
[...]

Ooff sick! Moet hele dag werken maar ik zie dat de vestigingen hem nog hebben. Moet dus maar even langs! Goede tip thanks, zat al te kijken naar sale voor de bose of sony
De Earbuds waren ook al zo afgeprijst bij Bol.com. van 250€ naar 160 ofzo. Heel toevallig kwam dit heel mooi uit. Dus heel toevallig meteen een bestelling geplaatst. En wat een dingen zijn dit zeg.

Ik zit nu alleen nog te kijken naar een open ear studio koptelefoon met een ohm van 250+ ter vervanging van mijn bijna kapotte Beyerdynamic DT990 pro. Maar als ik wat zoek, kom ik uit op De ........
DT990 Pro of de DT1990 maar die vindt ik dan eigenlijk weer iets te duur.

Iemand advies of ervaring? Anders wordt het lekkjer origineel een DT990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is er "bijna kapot" aan je DT990pro want die kun je waarschijnlijk best gewoon fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:38

MM99

That is the way I am!

Een tip voor iedereen die Sony WF-1000XM3 wil kopen.
Zoals op de hoofdpagina van tweakers te lezen was, is deze door Blackfriday voor 188 euro te koop. Ook bij HiFi Klubben.

Door kortingscode van de blog Nolala te gebruiken, krijg je nog eens 10% korting. De code is "NOLALA". Deze code werkt volgens mij trouwens ook voor andere spullen van Hifi Klubben.

Daarmee kost de Sony WF-1000xm3 nog maar €169. Ik heb het zelf afgelopen dinsdag besteld, en wacht nu op de levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:50
MM99 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:36:
Door kortingscode van de blog Nolala te gebruiken, krijg je nog eens 10% korting. De code is "NOLALA". Deze code werkt volgens mij trouwens ook voor andere spullen van Hifi Klubben.
Ook een goede voor de Sony WH-1000XM3 (Zwart) trouwens, daarmee komt de prijs om 223,20 en dus heel erg in de buurt van de Media Markt. Die 1,20 is me die extra 5 jaar garantie en de waarschijnlijk kortere levertijd wel waard. :)

[ Voor 7% gewijzigd door remcovp op 29-11-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Inmiddels heb ik een mooie BF-deal gescoord met de Sony WH-1000XM3 😀 Klinkt prachtig! Maar via m’n iPhone lukt het me niet om Hi-Res te luisteren.. In de Connect-app blijft codec AAC staan. Hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 10:55
Vic83 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:32:
Inmiddels heb ik een mooie BF-deal gescoord met de Sony WH-1000XM3 😀 Klinkt prachtig! Maar via m’n iPhone lukt het me niet om Hi-Res te luisteren.. In de Connect-app blijft codec AAC staan. Hebben jullie tips?
Goed nieuws. Je kan geen beter geluid hebben dan AAC :-). Dat wil bvb zeggen dat je podcasts en muziek gewoon gestreamd worden naar je hoofdtelefoon zonder enige hercodering en dus kwaliteitsverlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
Vic83 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:32:
iPhone kan maximaal AAC, Ldac is van Sony en wordt nog niet ondersteund in iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Langere tijd getwijfeld tussen de Sony/Bose maar ik neig nu toch meer naar de https://www.bose.nl/nl_nl..._headphones_700_soapstone

Mooi design, geweldig geluid en futuristisch met de sound pas op de oren (zoals mijn galaxy buds ook al deels zijn)

Iemand ervaringen ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numaga
  • Laatst online: 15-09 19:42
Vandaag besteld https://www.amazon.de/dp/...fRID=PBKR4AJSYWXC4KQH7YXP een nobrainer als je het mij vraagt, had al de oude HD598 maar is aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
TPar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:55:
[...]

Goed nieuws. Je kan geen beter geluid hebben dan AAC :-). Dat wil bvb zeggen dat je podcasts en muziek gewoon gestreamd worden naar je hoofdtelefoon zonder enige hercodering en dus kwaliteitsverlies.
Thnx! Maar dit is qua resolutie toch wel beperkt? Geen lossless, bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TPar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:55:
[...]

Hoe werkt dat precies? Stel je luistert naar een mp3-podcast, hoe moet die dan zonder hercodering naar je koptelefoon worden gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

begintmeta schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:32:
[...]

Hoe werkt dat precies? Stel je luistert naar een mp3-podcast, hoe moet die dan zonder hercodering naar je koptelefoon worden gestuurd?
Niet.

Overigens wordt AAC ook gewoon gehercodeerd. Maar daar merk je niks van.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 01-12-2019 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CyBeR schreef op zondag 1 december 2019 @ 01:32:
...
Niet.

Overigens wordt AAC ook gewoon gehercodeerd. Maar daar merk je niks van.
Dat leek me ook inderdaad, theoretisch zou je het wellicht kunnen merken, praktisch misschien ook, maar aangezien ik in principe ook van muziek via een am-radio kan genieten, maakt het mij niet zo heel veel uit, wat dat betreft ben ik gelukkig vrij ongevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
rolandos582 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:38:
Langere tijd getwijfeld tussen de Sony/Bose maar ik neig nu toch meer naar de https://www.bose.nl/nl_nl..._headphones_700_soapstone

Mooi design, geweldig geluid en futuristisch met de sound pas op de oren (zoals mijn galaxy buds ook al deels zijn)

Iemand ervaringen ermee?
Ik zit met het zelfde issue. Ook zit ik nog naar de Bose QuietComfort 35 te kijken, die nu een mooie prijs heeft (E 229) https://www.amazon.de/dp/..._B0756CYWWD1575187200000/

Een mooie prijs voor de 700 serie heb ik nog niet gevonden.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
Fijn, krijg zojuist een mail van de mediamarkt waar ik de XM3 voor 222 euro besteld had:

"Het door jou bestelde product met artikelnummer 1587332 (Sony WH-1000XM3) heeft online gestaan, zonder dat we hier voorraad van hebben en helaas kunnen wij ook niet meer aan dit product komen. Hiervoor willen we onze excuses aanbieden. Om deze reden willen we graag het volgende product als alternatief aanbieden:
QUIETCOMFORT 35 II ZWART"

Wat moet ik hier nu mee...ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de Sony...lijkt me toch sterk dat een product als dit niet meer aan te komen is voor een winkel als de Mediamarkt? Vind het maar een vreemd verhaal. Deze headphones worden toch nog gewoon volop geproduceerd? Er is nog niet eens een opvolger.

[ Voor 21% gewijzigd door Janpietertje89 op 02-12-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Op de site stond dat media markt Hengelo hem nog op voorraad had, maar dat was niet zo. Kreeg een beetje het gevoel dat de media markt je binnen probeert te lokken zodat je uiteindelijk een mindere versie koptelefoon van Sony koopt, maar wel het zelfde design.

Deze maand moet namelijk ook de gekleurde versie van de m3 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Killerbert schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik zit met het zelfde issue. Ook zit ik nog naar de Bose QuietComfort 35 te kijken, die nu een mooie prijs heeft (E 229) https://www.amazon.de/dp/..._B0756CYWWD1575187200000/

Een mooie prijs voor de 700 serie heb ik nog niet gevonden.
E 229 zonder harde opbergcase en kabel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Janpietertje89 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:28:
Fijn, krijg zojuist een mail van de mediamarkt waar ik de XM3 voor 222 euro besteld had:

"Het door jou bestelde product met artikelnummer 1587332 (Sony WH-1000XM3) heeft online gestaan, zonder dat we hier voorraad van hebben en helaas kunnen wij ook niet meer aan dit product komen. Hiervoor willen we onze excuses aanbieden. Om deze reden willen we graag het volgende product als alternatief aanbieden:
QUIETCOMFORT 35 II ZWART"

Wat moet ik hier nu mee...ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de Sony...lijkt me toch sterk dat een product als dit niet meer aan te komen is voor een winkel als de Mediamarkt? Vind het maar een vreemd verhaal. Deze headphones worden toch nog gewoon volop geproduceerd? Er is nog niet eens een opvolger.
Wanneer besteld? Ik vrijdag om 07:30 en toen was hij nog maar bij een paar winkels af te halen.

Maar idd wat je zegt, tuurlijk moeten ze er nog aan kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:28:
Wat moet ik hier nu mee...ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de Sony...
Jíj wil een ander product, dus geld terug en klaar. Dat zou potverdikkie niet eens een vraag moeten zijn. Je bent toch niet gek? B)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
Voutloos schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:17:
[...]
Jíj wil een ander product, dus geld terug en klaar. Dat zou potverdikkie niet eens een vraag moeten zijn. Je bent toch niet gek? B)
Nou ik wil eigenlijk gewoon dat het product wat ik besteld heb geleverd wordt, het excuus dat ze niet meer aan het product kunnen komen lijkt me niet echt valide. Ik weet niet wat mijn rechten zijn hierin :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
HertogJack schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:15:
[...]

E 229 zonder harde opbergcase en kabel ja.
Ok, dat had ik niet gezien. Die harde case zou ik wel missen. Kabel kan je gelukkig zo bijbestellen

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:34:
[...]

Ok, dat had ik niet gezien. Die harde case zou ik wel missen. Kabel kan je gelukkig zo bijbestellen
Heb hem 2 weken geleden besteld bij Amazon DE voor de E229,-
Nieuw in verpakking, inclusief kabels en opbergcase.
Firmware 4.3.6, en ga hem (vooralsnog) niet updaten (voor diegene die op de hoogte zijn van anc issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Gisteren een video van LTT gezien met toch wel het crème de la crème op het gebied van audio en koptelefoons:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
CyBeR schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:54:
Wat is er "bijna kapot" aan je DT990pro want die kun je waarschijnlijk best gewoon fixen?
Na wat uitevoeriger te testen ben ik er achter gekomen dat het niet de koptelefoon is, maar de kabel tussen de DAC en de headamp. Deze heb ik nu "los liggen" zodat hij niet stoort en binnenkort komt er een nieuwe.
Pagina: 1 ... 102 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.