Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor geinteresseerden: Correct verkoopt momenteel de PXC550, dus de eerste versie, voor 175 euro. De goedkoopste in de pricewatch is momenteel 199 euro, dus een prima deal. Zelf had ik er al eentje, maar m'n vriendin heeft 'm net voor die prijs binnen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sony heeft intussen een nieuwe firmware uitgebracht voor de WH-1000xm3: versie 4.2.2. Heeft iemand de update gedaan? Ik heb eerder de 4.1.1 update teruggedraaid naar 2.0.0 omdat de ANC minder werd (gambieter in "Het grote Headphones topic" etc)

Ik zie Sony WH-1000XM3 accu leeg na update en dat is niet veelbelovend, maar dat schijnt met een reboot op te lossen te zijn. Mij gaat het primair om de ANC, alhoewel er elders wordt gezed dat multiconnect beter zou zijn met 4.2.2. Iemand ervaring?

Dit ziet er niet positief uit: https://www.change.org/p/...sues-after-4-1-1-update/c

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 07-12-2019 04:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 21:58
Ik heb de draadloze Sennheiser RS 175 aangesloten op een Samsung smart tv met optical cable. Ik heb alleen enorm veel storing/drop outs in geluid als mijn broertje ook zijn Samsung tv aan heeft in zijn kamer dat hij heeft aangesloten op een versterker. Zijn kamer ligt precies naast mijn kamer. Als hij zijn tv niet aan heeft dan heb ik geen storing en is het geluid perfect. Blijkbaar kan mijn koptelefoon niet omgaan met andere signalen in de buurt. Ik heb geen idee hoe dit op te lossen dan mijn koptelefoon alleen te gebruiken als mijn broertje zijn tv niet aan heeft staan of toch weer een koptelefoon kopen met draad. Eventuele suggesties hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik heb de Sennheiser Momentum 2 over ear nu thuis om te testen. Het is de (oude) bedrade versie voor ios. Ziet er schitterend uit en zit prima. Ik weet alleen nog niet of ik helemaal tevreden ben over het geluid. Ze klinken wel iets beter als de oude Philips over ears die ik nu heb, maar dat kan ook zijn omdat die net niet hard genoeg kunnen rechtstreeks uit de iPhone. Als ik via de laptop luister, is het verschil al een stuk kleiner. Bij de Sennheiser is vooral het midden goed aanwezig, waardoor de zang mooi uitkomt.

Ik twijfel echter of ik toch niet voor een draadloze koptelefoon moet gaan, eventueel met noise cancelling. Deze zien hebben goed geluid, zien er mooi uit (vindt ik dan) en zijn nu niet duur (€99 via de rentepuntenwinkel). Zijn er in deze prijsklasse betere alternatieven? Of hebben draadloze versies een mindere geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 04:18:
Sony heeft intussen een nieuwe firmware uitgebracht voor de WH-1000xm3: versie 4.2.2. Heeft iemand de update gedaan? Ik heb eerder de 4.1.1 update teruggedraaid naar 2.0.0 omdat de ANC minder werd (gambieter in "Het grote Headphones topic" etc)

Ik zie Sony WH-1000XM3 accu leeg na update en dat is niet veelbelovend, maar dat schijnt met een reboot op te lossen te zijn. Mij gaat het primair om de ANC, alhoewel er elders wordt gezed dat multiconnect beter zou zijn met 4.2.2. Iemand ervaring?

Dit ziet er niet positief uit: https://www.change.org/p/...sues-after-4-1-1-update/c
Ik had al vanaf het begin 4.1.1 erop gezet en toen al spijt.
Nu 4.2.2 maar heb nog het idee dat het er niet beter op geworden is.

Dus als je 2.0.0 heb en het werkt goed zou ik daar op blijven.

Ik begrijp ook niet dat er functie's als 360 audio of een assistent nodig zijn bij een headset maar ik zal wel oud worden.
Ik heb liever dat hij gewoon goed geluid geeft zonder rare surround effecten, en natuurlijk goede NC.

Het probleem met lege accu had ik ook na de update.
Maar als je de headset herstart is hij gewoon weer in orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Crxtreem op 10-12-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crxtreem schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:46:
Ik had al vanaf het begin 4.1.1 erop gezet en toen al spijt.
Nu 4.2.2 maar heb nog het idee dat het er niet beter op geworden is.

Dus als je 2.0.0 heb en het werkt goed zou ik daar op blijven.

Ik begrijp ook niet dat er functie's als 360 audio of een assistent nodig zijn bij een headset maar ik zal wel oud worden.
Ik heb liever dat hij gewoon goed geluid geeft zonder rare surround effecten, en natuurlijk goede NC.

Het probleem met lege accu had ik ook na de update.
Maar als je de headset herstart is hij gewoon weer in orde.
Dank, dat is wat ik ook al dacht. De nieuwe functies gebruik ik niet/heb ik niet nodig, het gaat me om ANC en geluid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50
Hoe ga je terug naar de oude 2.0.0 filmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Janpietertje89 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:50:
Hoe ga je terug naar de oude 2.0.0 filmware?
ik geef notabene de link naar een post van me met die info een paar posts terug...

gambieter in "Het grote Headphones topic"

even doorklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
gambieter schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:54:
[...]

ik geef notabene de link naar een post van me met die info een paar posts terug...

gambieter in "Het grote Headphones topic"

even doorklikken.
Bedankt! Zou dit ook werken als je 4.2.2 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:39
Misschien een beetje een domme vraag, maar heeft luisteren naar HiRes music zin bijvoorbeeld via Tidal HiFi als je luistert via een iPhone op een Sony WH-1000XM3? (omdat enkel AAC als codec ondersteund wordt vanuit Apple) Of is er wel degelijk kwaliteitsverschil te horen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:32
creative aurvana live spelen mijn sennheisers 5 serie eruit hehe

groet

eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Zijn er trouwens een beetje degelijke bluetooth hoofdtelefoons te vinden met goed geluidskwaliteit? De welbekende Sony en Bose zijn zeer populair, maar de geluidskwaliteit is niet fantastisch. Zijn er modellen die een betere geluidskwaliteit hebben, maar bijvoorbeeld een mindere goede ANC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, heel veel. De bekende merken hebben meestal ook wel draadloze modellen tegenwoordig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Janpietertje89 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:28:
Fijn, krijg zojuist een mail van de mediamarkt waar ik de XM3 voor 222 euro besteld had:

"Het door jou bestelde product met artikelnummer 1587332 (Sony WH-1000XM3) heeft online gestaan, zonder dat we hier voorraad van hebben en helaas kunnen wij ook niet meer aan dit product komen. Hiervoor willen we onze excuses aanbieden. Om deze reden willen we graag het volgende product als alternatief aanbieden:
QUIETCOMFORT 35 II ZWART"

Wat moet ik hier nu mee...ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de Sony...lijkt me toch sterk dat een product als dit niet meer aan te komen is voor een winkel als de Mediamarkt? Vind het maar een vreemd verhaal. Deze headphones worden toch nog gewoon volop geproduceerd? Er is nog niet eens een opvolger.
Hmmm, lekker dit. Die van mij is kwijtgeraakt bij Postnl, maar dit biedt niet veel perspectief op een goede oplossing. Heb je alsnog een Sony kunnen lospeuteren of heb je gecancelled?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:42
Vic83 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:22:
Misschien een beetje een domme vraag, maar heeft luisteren naar HiRes music zin bijvoorbeeld via Tidal HiFi als je luistert via een iPhone op een Sony WH-1000XM3? (omdat enkel AAC als codec ondersteund wordt vanuit Apple) Of is er wel degelijk kwaliteitsverschil te horen? Alvast bedankt!
ik heb een externe dac gekoppeld via een lightning to camera USB adapter van Apple (alleen deze adapter werkt) aan mijn IPhone en deze combinatie levert je high res op en in mijn geval ook MQA.

Of je het hoort is een tweede, maar ik heb geld over voor high res abonnementen van Tidal of Qobuz, maar velen hier, de meesten zijn het hier, vinden het zonde van het geld. Aan jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
CyBeR schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:15:
Ja, heel veel. De bekende merken hebben meestal ook wel draadloze modellen tegenwoordig.
Heb je misschien een aantal voorbeelden met betere geluidskwaliteit dan de Sony WH-1000XM3 en Bose NC 700 of Bose QC 35 II.

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 21-12-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de modellen die je noemt zelf al beluisterd? Want daar is volgens mij echt niet veel mis mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Belecthor schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:32:
Zijn er trouwens een beetje degelijke bluetooth hoofdtelefoons te vinden met goed geluidskwaliteit? De welbekende Sony en Bose zijn zeer populair, maar de geluidskwaliteit is niet fantastisch. Zijn er modellen die een betere geluidskwaliteit hebben, maar bijvoorbeeld een mindere goede ANC?
Als je geen goede noise canceling nodig hebt, kan je elke willekeurige koptelefoon aansluiten op een Shanling UP2, FIIO BTR3 of dergelijke apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Belecthor schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 09:45:
[...]
Heb je misschien een aantal voorbeelden met betere geluidskwaliteit dan de Sony WH-1000XM3 en Bose NC 700 of Bose QC 35 II.
Ik vind het woord beter bij geluid altijd een wat lastige. Geluid is namelijk nogal persoonlijk. Maar goed, als je in de prijsklasse van de Sony en Bose kijkt dan zou je ook eens de draadloze NC modellen van Dali, Sennheiser, Bowers & Wilkins, NAD of Denon kunnen gaan beluisteren. Deze merken hebben veelal een mindere NC dan bijvoorbeeld de Sony, ze hebben meer focus op geluidskwaliteit.

Bij Hifiklubben zijn deze bijvoorbeeld te vinden. Behalve de Bose dan, die verkopen ze daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Belecthor schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:32:
Ja de beyerdynamic amiron wireless, heb deze zelf ook pas gekocht geluid is even goed dan een high end bedrade versie.
Maar heeft geen NC al sluit ie goed af, het is wel meer om thuis muziek te luisteren hij is wat groot om mee naar buiten te gaan of te sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
S0epkip schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:51:
[...]

Hmmm, lekker dit. Die van mij is kwijtgeraakt bij Postnl, maar dit biedt niet veel perspectief op een goede oplossing. Heb je alsnog een Sony kunnen lospeuteren of heb je gecancelled?
Ik heb er uiteindelijk 2 geleverd gekregen haha, heb er 1 kunnen ophalen bij een vestiging en kreeg gisteren een mail dat er een pakketje onderweg was van mediamarkt. Hij ligt nu bij het ophaalpunt waar ik hem mooi laat tot hij terug gaat naar de mediamarkt :P

Ze hebben hun zaakjes echt niet op orde, heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice, en uiteindelijk de online bestelling geannuleerd en ook bevestiging van de klantenservice gekregen dat deze geannuleerd zou worden...niet gebeurd dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vic83 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:22:
Ik persoonlijk hoor geen enkel verschil tussen een goede 320kbps mp3 versus Tidal hifi versus Tidal Masters, en ik vermoed 99,99% van de mensheid niet in een gecontroleerde dubbelblindtest.

Die 10 euro extra per maand voor Tidal hifi is imho dan ook weggegooid geld.

• Hadespuiter
Klopt het nou trouwens dat Android alles naar 192khz upscaled over usb-c of is dat enkel op mijn Samsung A50 phone het geval?
Onlangs een Xduoo dac/amp gekocht en kon op het display van dat ding zien dat de Samsung phone alles uit zichzelf upscaled naar 192khz en ik kan hier niets aan veranderen.
Via bluetooth is het signaal wel bit perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 26-12-2019 18:16 ]

Verwijderd

Hadespuiter schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:19:
[...]

Ik persoonlijk hoor geen enkel verschil tussen een goede 320kbps mp3 versus Tidal hifi versus Tidal Masters, en ik vermoed 99,99% van de mensheid niet in een gecontroleerde dubbelblindtest.

Die 10 euro extra per maand voor Tidal hifi is imho dan ook weggegooid geld.
Dat is hier niet anders inderdaad. Zorg wel dat je bij Spotify de volume normalisatie uitzet, wat dat heeft hoorbaar invloed op de kwaliteit van sommige nummers. Verder is de hoogste kwaliteit van elke service voor mijn oren even goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Vraagje aan de bluetooth kenners. Ik stream nu sinds kort via bluetooth met de aptx codec, wat theoretisch perfect is voor 320kbps muziek, aangezien aptx 352kbps haalt.
Biedt Ldac nou nog voordelen over Aptx of maakt dat niets uit met 320kbps streams?

[ Voor 18% gewijzigd door Hadespuiter op 27-12-2019 01:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Hadespuiter schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:27:
Vraagje aan de bluetooth kenners. Ik stream nu sinds kort via bluetooth met de aptx codec, wat theoretisch perfect is voor 320kbps muziek, aangezien aptx 352kbps haalt.
Biedt Ldac nou nog voordelen over Aptx of maakt dat niets uit met 320kbps streams?
Misschien heb je wat aan deze pagina?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hadespuiter schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:27:
Het is niet zo simpel als dat 352 groter is dan 320 (SBC is meestal ook 328 bijvoorbeeld). AptX compressie werkt ook nog eens volgens een ander principe dan MP3 en SBC.

Het voordeel van LDAC is dat er meestal tussen de 660 en 990Kbit wordt gebruikt, al kan er bij een slechte verbinding wel teruggeschakeld worden naar 330Kbit. Dit artikel over LDAC legt het goed uit (en is niet heel enthousiast over LDAC).

Dit algemene artikel is de beste bron die ik ken over bluetooth audio profielen en legt goed de verschillen uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 27-12-2019 12:47 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kanarie schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:46:
[...]

Het is niet zo simpel als dat 352 groter is dan 320 (SBC is meestal ook 328 bijvoorbeeld). AptX compressie werkt ook nog eens volgens een ander principe dan MP3 en SBC.

Het voordeel van LDAC is dat er meestal tussen de 660 en 990Kbit wordt gebruikt, al kan er bij een slechte verbinding wel teruggeschakeld worden naar 330Kbit. Dit artikel over LDAC legt het goed uit (en is niet heel enthousiast over LDAC).

Dit algemene artikel is de beste bron die ik ken over bluetooth audio profielen en legt goed de verschillen uit.
De Soundguys zijn naar mijn mening ook niet helemaal goed bezig in deze vergelijking. Ze vergelijking bedraad 24/96 met een draadloze standaard. Later komen de andere standaarden wel aan de orde zie ik. Maar toch.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 27-12-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Kun je met Android voorkomen dat notificatie's dwars door je muziek worden weergegeven? Wat een verschrikking is dat zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Hadespuiter op 28-12-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:42
Hadespuiter schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:39:
Kun je met Android voorkomen dat notificatie's dwars door je muziek worden weergegeven? Wat een verschrikking is dat zeg.
vliegmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Do not disturb mode instellen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
[audiofiele modus]Waar ik dan benieuwd naar ben, blijft Android tijdens 'niet storen' dan met de fikken af van een AAC bron?

Hiermee bedoel ik dat in het geval van weergave via bluetooth, Android (en ook iOS) decodeert normaliter een AAC source naar pcm om notificatie's in te kunnen mixen, en vervolgens wordt het weer gecodeert naar AAC over bluetooth.

Wordt die onnodige extra conversie overgeslagen als je 'niet storen' aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hadespuiter schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:07:
[audiofiele modus]Waar ik dan benieuwd naar ben, blijft Android tijdens 'niet storen' dan met de fikken af van een AAC bron?

Hiermee bedoel ik dat in het geval van weergave via bluetooth, Android (en ook iOS) decodeert normaliter een AAC source naar pcm om notificatie's in te kunnen mixen, en vervolgens wordt het weer gecodeert naar AAC over bluetooth.

Wordt die onnodige extra conversie overgeslagen als je 'niet storen' aan zet?
Zover ik weet is er geen telefoon die dat doet. Zie ook hier onder het kopje "Does AAC Bluetooth pass AAC lossless files untouched?" (kopje is wat onhandig geformuleerd)

Indien mogelijk zou ik LDAC->AptX-HD->AptX->SBC gebruiken op een Android telefoon, in die volgorde, omdat AAC-encoding op Android vaak van lagere kwaliteit is. Zolang je bronbestanden maar van voldoende kwaliteit zijn zal dat geen hoorbaar verlies opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Kanarie schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:50:
[...]

Zover ik weet is er geen telefoon die dat doet. Zie ook hier onder het kopje "Does AAC Bluetooth pass AAC lossless files untouched?" (kopje is wat onhandig geformuleerd)

Indien mogelijk zou ik LDAC->AptX-HD->AptX->SBC gebruiken op een Android telefoon, in die volgorde, omdat AAC-encoding op Android vaak van lagere kwaliteit is. Zolang je bronbestanden maar van voldoende kwaliteit zijn zal dat geen hoorbaar verlies opleveren.
Okay, Ldac it is then. Wat ik alleen nog jammer vind is dat op mijn Samsung A50 telefoon, Ldac standaard alles naar 96khz/32bit codeert. Ik kan dat wel aanpassen in het Android developersmenu naar bijv. 44/16 maar die setting wordt niet onthouden. Zodra ik mijn externe dac/amp met bluetooth uitzet zet Android de zaak weer op 96/32.

Of maakt zo'n tussentijdse 96/32 conversie van een 44/16 source helemaal niets uit voor het signaal?

[ Voor 4% gewijzigd door Hadespuiter op 28-12-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nee dat maakt letterlijk niets uit. Wel is het jammer dat er eventueel wat bitjes van de LDAC encoding verspild worden aan informatie die er überhaupt niet is (en sowieso onhoorbaar zou zijn als het er wel zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
Vraagje, ik heb een bijna 15 jaar oude Sennheiser HD595 en was wat aan het rondkijken naar een upgrade en kwam de drop.com HD58X en HD6XX tegen. Ondanks dat het vanuit de US komt en er dus nog BTW bijkomt, lijken ze wel aantrekkelijk geprijsd icm met de $20 korting voor nieuwe drop.com members.

In hoeverre zijn de HD58X of HD6xx een upgrade tov de HD595? Ik luister eigenlijk van alles, maar heb wel een voorkeur voor klassiek. Bron is mijn PC met Sound BlasterX AE-5 geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:46:
Vraagje, ik heb een bijna 15 jaar oude Sennheiser HD595 en was wat aan het rondkijken naar een upgrade en kwam de drop.com HD58X en HD6XX tegen. Ondanks dat het vanuit de US komt en er dus nog BTW bijkomt, lijken ze wel aantrekkelijk geprijsd icm met de $20 korting voor nieuwe drop.com members.

In hoeverre zijn de HD58X of HD6xx een upgrade tov de HD595? Ik luister eigenlijk van alles, maar heb wel een voorkeur voor klassiek. Bron is mijn PC met Sound BlasterX AE-5 geluidskaart.
Ik heb sinds een maand of 3 de HD6xx, de kwaliteit is erg goed. Ik gebruik een O2 ODAC tijdelijk, totdat de Schiit Magni Heresy binnenkomt. Hoe het staat t.o.v. de HD595 weet ik niet.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
JungleJim schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:46:

Het is een super upgrade! let wel op. De import is niet niks. Er komen fikse bedragen bij. Reken op zo'n 60 euro. En het duurt een aardige tijd.
Ik heb de 58x en 6xx specifiek nooit gehad, maar wel de 580. Het geluid is erg neutraal en fenomenaal. Vergeleken met de 595 een stuk beter. De 595 classificeer ik als een slechte koptelefoon. Hij heeft erg modderig laag en is niet neutraal. Er is dus een kans dat de 580 of 600 iets te 'bright' gaat worden vergeleken met wat je gewend bent.
Eventueel zou ik de hifiman he 4xx ook overwegen. Die koptelefoon ligt hier en is werkelijk waar geweldig voor zijn geld. Het geluid is goed, neutraal, met wat extra dieplaag, een dieplaag die erg strak en gecontroleerd wordt weergegeven. Plaatsing is ook goed.
Ik denk een net wat betere keuze als je komt van de 595. Daarnaast vragen de 600 en 580 wel een fatsoenlijke versterking. Die he4xx speelt beter op mindere ampjes.

Lees ook even deze review er op na: https://headfonics.com/20...er-hd-58x-jubilee-review/

Ik heb hem hier liggen, als je in de buurt woont kan je hem eens beluisteren. (pm me) En ook de hd660s, om een gevoel te krijgen hoe de 58x en 6xx klinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-01-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:30:
[...]

Bedankt! Zou dit ook werken als je 4.2.2 hebt?
Ik durf het inderdaad ook niet goed aan..
Geen zin in een gebrickte koptelefoon.

Iemand ervaring met teruggaan van 4.2.2 naar 2.0.0?

[ Voor 9% gewijzigd door Naendeau op 07-01-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Madd0gz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:39:
Ik zie tot nu toe nog vrijwel geen vermelding van de recente Bowers&Wilkins PX7 staan. Ik maak nu ongeveer 2 weken gebruik van deze BT ANC koptelefoon, en ik zie er eigenlijk veel te weinig over. Het is een geweldige koptelefoon met prachtig rijk geluid, diepe gecontroleerde bass en echt goede ANC. Ik zou hem ietsjes onder de XM3 plaatsen qua ANC effectiviteit. Daarbij kan ik aangeven dat ik hem in de trein, bus en vliegtuig heb gebruikt. In alle drie de gevallen werkte de 'high' setting erg goed. Batterij zit op een mooie 30 uur, met de mogelijkheid om op te laden via USB-C. Bijgeleverde hardcase is ook solid, in tegenstelling tot het belabberde tasje wat je krijgt bij een Momentum 3.
Voor mij oprecht een mooie all-rounder.

Als iemand vragen heeft, kan ik ze beantwoorden. Meer mensen mogen weten dat de B&W px7 een goede optie is!
Ik lees er hier inderdaad niks over, zag toevallig dat ie bij een aantal shops goedkoper te krijgen is nu.
Heb je ook een vergelijk met andere B&W koptelefoons? Ik heb een P7 (bedraad). Erg tevreden over het geluid. Ook de bouwkwaliteit en materialen zijn prachtig en van hoge kwaliteit. Enige minpuntje is het draagcomfort voor langere tijd, met name op m'n hoofd.
Hoe ervaar je dat bij de PX7?
Verder las ik over wat issues, mensen die meerdere exemplaren ontvangen hadden voordat ze een goede hadden (iets met een tik die te horen was). Mogelijk was dit alleen bij de eerste badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Naendeau schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Ik durf het inderdaad ook niet goed aan..
Geen zin in een gebrickte koptelefoon.

Iemand ervaring met teruggaan van 4.2.2 naar 2.0.0?
Update: werkt niet. De melding om terug te gaan naar 2.0.0 komt niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
@Incolumis en @Heilige Kaas dank je voor jullie reacties.

Versterking komt wel goed, de Sound BlasterX AE-5 zou voldoende vermogen moeten hebben om de 6XX goed aan te kunnen sturen.

Het is jammer dat Massdrop niet meer vanuit de EU levert, als ik het zo uitreken komt er idd 40 tot 50 euro bij. En garantie is natuurlijk ook een dingetje, zeker over de HE4XX lees ik wat verhalen over kwaliteitsproblemen.

Mss dat de HD58X dan de veiligere keuze is, goedkoper en wat flexibeler met verschillende bronnen (telefoon bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Naendeau schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:04:
Update: werkt niet. De melding om terug te gaan naar 2.0.0 komt niet naar boven.
Was ik al bang voor, dank voor het melden. Ik blijf lekker op 2.0.0 zitten, die doet wat ik wil. De verdere integratie met Alexa/Google wil ik toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
JungleJim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:05:
@Incolumis en @Heilige Kaas dank je voor jullie reacties.

Versterking komt wel goed, de Sound BlasterX AE-5 zou voldoende vermogen moeten hebben om de 6XX goed aan te kunnen sturen.

Het is jammer dat Massdrop niet meer vanuit de EU levert, als ik het zo uitreken komt er idd 40 tot 50 euro bij. En garantie is natuurlijk ook een dingetje, zeker over de HE4XX lees ik wat verhalen over kwaliteitsproblemen.

Mss dat de HD58X dan de veiligere keuze is, goedkoper en wat flexibeler met verschillende bronnen (telefoon bijvoorbeeld).
Mijn ervaringen met terugsturen naar massdrop zijn vrij positief. Simpel en gratis retouren, enkel bij het opnieuw binnenkomen weer grote kans op importtax.
HE4xx blijft van de drie denk ik de meest makkelijk aan te sturen koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HE-4XX vraagt hier praktisch hetzelfde als de HD 6XX, dus ik verwacht eigenlijk dat de HD 58X de minst veelvragende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
masterzzs1984 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:18:
Even mijn ervaring hier delen :-)

Heb ongeveer 1,5 jaar gebruik gemaakt van de Sony WH-1000XM2. Erg goede koptelefoon. Begon te twijfelen of ik deze zou vervangen door de XM3 maar in veel reviews kwam naar voren dat het verschil niet erg groot is.

Mijn aandacht werd vervolgens getrokken door de Sennheiser momentum true wireless. Dacht dat kleinere oordopjes wellicht beter zouden bevallen. Hier ben ik snel van genezen :P Hoewel het geluid voor in-ears prima is, is dit toch echt niet te vergelijken met het geluid van de betere over-ears. Zat voor mij echt te weinig diepgang en beleving in. Die dus snel weer retour.

Vervolgens de Sennheiser Momentum 3 aangeschaft. Prima koptelefoon, verrassend veel laag (!!!). Werkt lekker met auto aan/uit. Dacht dat dit hem toch wel zou moeten zijn. Maar ja...

Via een reactie op een forum kwam ik terecht bij Dali. Heb vervolgens de Dali IO-6 aangeschaft om te vergelijken. Een aantal dagen uitgebreid getest en toen besloten de Sennheiser retour te sturen. Had niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar het laag in de Sennheiser is voor mij te overheersend (terwijl ik toch echt wel van voldoende laag hou). Het geluid is top.... maar niet zo top als het geluid van de Dali's.

Wat voor mij het verschil is... zit je vaak in de bus, trein, veel onderweg etc en wil je goed geluid ga dan voor de Sennheiser. Door de punch in het laag springen ze er lekker uit.
Ben je aan de andere kant juist iemand die het heerlijk vindt om thuis in rust naar goede muziek te luisteren voor langere tijd.. ga dan voor de Dali. Wat een genot om hier langere tijd naar te luisteren. Wat een balans in het geluid. Mooi warm geluid, lagen duidelijk te onderscheiden en geen vermoeiende/overheersende bass die te zwaar is aangezet.

Enig punt wat mij betreft is de ANC. Dit is echt niet te vergelijken met die van de Sony. Ik merk weinig verschil tussen aan/uit en de transparantiemodus heeft ook niet veel toegevoegde waarde. Merk dat het lager iets beter tot zijn recht komt met ANC aan. Zijn er hier meer mensen met ervaring met de Dali? Hoe ervaren jullie de ANC? Veel verschil tussen aan/uit als je bijvoorbeeld niets afspeelt maar puur luistert naar omgevingsgeluid?
Ik sinds een paar weken een Dali IO4 , na proef geluisterd te hebben bij de media markt en de diverse Sony’s en boss , sennheiser mij niet overtuigden , beetje jammer dat je daar alleen bedraad kunt luisteren naar hun muziek
Daarna een hoop filmpjes gekeken op YouTube , maar daar staat niet veel over de Dali
Dus naar iear gereden , was de dichtstbijzijnde die ze verkoopt
Half uurtje in de winkel geluisterd , met Bluetooth zo als ik meestal doe en ik was overtuigd
Wel grappig is dat hij bij die winkel (webshop) in de groep high end koptelefoons staat tussen hele hele dure
Twijfel nog wel of ik een dragonfly cobalt ga kopen want eigenlijk vind ik het geluid al erg goed maar ben benieuwd of het nog beter kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:41:
De HE-4XX vraagt hier praktisch hetzelfde als de HD 6XX, dus ik verwacht eigenlijk dat de HD 58X de minst veelvragende is.
Heb jij ze beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HE-4XX en HD 6XX heb ik beide liggen inderdaad.
Heb een hele Drop.com set :P

- Grace SDAC Balanced
- THX AAA 789
- HD 6XX
- HE-4XX
- Meze 99 Noir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madd0gz
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Tom schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Ik lees er hier inderdaad niks over, zag toevallig dat ie bij een aantal shops goedkoper te krijgen is nu.
Heb je ook een vergelijk met andere B&W koptelefoons? Ik heb een P7 (bedraad). Erg tevreden over het geluid. Ook de bouwkwaliteit en materialen zijn prachtig en van hoge kwaliteit. Enige minpuntje is het draagcomfort voor langere tijd, met name op m'n hoofd.
Verder las ik over wat issues, mensen die meerdere exemplaren ontvangen hadden voordat ze een goede hadden (iets met een tik die te horen was). Mogelijk was dit alleen bij de eerste badge.
Dit is voor mij het eerste B&W product wat ik heb aangeschaft, dus een vergelijking met een bedrade p7 kan ik helaas niet maken, maar wat ik van andere fora mag begrijpen, is het comfort van de PX7 zeker beter dan zijn voorgangers. Zelf ben ik er ook erg over te spreken. Qua issues is het gewoon pech, denk ik. Zelf geen enkel probleem gehad. Daarnaast heb je natuurlijk nog het ANC onderdeel wat echt sterk is bij de PX7. De vraag is alleen wel of je het nodig hebt natuurlijk, want je betaald er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 20:36
Tom schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Verder las ik over wat issues, mensen die meerdere exemplaren ontvangen hadden voordat ze een goede hadden (iets met een tik die te horen was). Mogelijk was dit alleen bij de eerste batch.
Ik heb aantal ook de P7, heerlijke sound en prachtige look, maar na 1,5 uur inderdaad zeurende druk op je hoofd.
Vriendin heeft de PX7 gekocht, veel comfortabeler! De sound is wel echt compleet anders. Zou het als iets meer mid omschrijven en wat ruimtelijker, waar ik de P7 als relatief neutraal met veel laag zou geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb momenteel zowel de B&W PX7 als de Dali IO6 op proef. De Dali IO6 zit heel comfortabel, maar mijn oorlellen passen niet in de cups. Daardoor vallen ze op zich al af voor mij. Het geluid van de IO6 is heel neutraal. Bij veel muziek luistert dat wel heel ontspannen, maar geeft het tegelijkertijd een naar mijn oordeel wat weinig aansprekend en vlak geluid. Bij muziek met veel bas is dat echter een voordeel. De PX7 daarentegen heeft ovale cups en daar passen mijn oren prima in. De mechanische druk op je hoofd is wel wat groter. Ik ben er nog niet helemaal uit of dat gevoel na enige tijd niet meer bewust ervaren wordt. De PX7 geeft een wat directere geluidsbeleving, die sprankelender te noemen is. Het geluid bevat ook veel meer bas dan bij de IO6. Bij muziek met een duidelijk waarneembare baspartij vind ik dat soms een tikje te zwaar aangezet en daardoor een enigszins vermoeiende geluidsbelevenis leveren. Bij muziek met minder zware bas aanwezigheid, is het juist een voordeel, want dan is het geluid van de PX7 in tegenstelling tot de IO6 niet zo futloos. Ik denk dat ik voor de PX7 ga kiezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Toevallig kwam ik erachter dat het basniveau van de PX7 een stuk hoger is bij ingeschakelde ANC. Schakel je ANC uit dat neemt het basniveau duidelijk af. Dit alles betreft waarnemingen die zijn gedaan met bluetooth verbindingen. De bleutooth verbing met mijn Samsung S10 is tot nu toe zeer stabiel. Dat is op de een of andere manier niet zo met mijn Sony KD49XE9005 televisie. Daar stottert de verbinding vaak vooral bij het veranderen van keuzes in netflix, youtube of iets anders. Na enige tijd lijkt de verbinding dan te stabiliseren. Ik zit dan op 2 meter afstand van de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 06:27
Supertjeduc schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:13:
[...]

Ik sinds een paar weken een Dali IO4 , na proef geluisterd te hebben bij de media markt en de diverse Sony’s en boss , sennheiser mij niet overtuigden , beetje jammer dat je daar alleen bedraad kunt luisteren naar hun muziek
Daarna een hoop filmpjes gekeken op YouTube , maar daar staat niet veel over de Dali
Dus naar iear gereden , was de dichtstbijzijnde die ze verkoopt
Half uurtje in de winkel geluisterd , met Bluetooth zo als ik meestal doe en ik was overtuigd
Wel grappig is dat hij bij die winkel (webshop) in de groep high end koptelefoons staat tussen hele hele dure
Twijfel nog wel of ik een dragonfly cobalt ga kopen want eigenlijk vind ik het geluid al erg goed maar ben benieuwd of het nog beter kan
Ik ook de IO4 en gebruik hem soms via aptx HD Bluetooth maar ook wel vaak met een draadje naar m'n Sony dap nw-a55 voor het beste geluid omdat ik daarvan de equalizer kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:12
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al wel, maar is er iemand die ervaring heeft met de gaming headset welke Ibood vandaag verkoopt? Het merk Veho zegt mij namelijk niets..

https://www.ibood.com/ele...-gx-1-gaming-headset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
dropkikker schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:48:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al wel, maar is er iemand die ervaring heeft met de gaming headset welke Ibood vandaag verkoopt? Het merk Veho zegt mij namelijk niets..

https://www.ibood.com/ele...-gx-1-gaming-headset.html
Nog nooit van gehoord. Hier is de 'brand history':

https://veho-world.com/en-int/about/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is wss een dropshipment.
Hier heb je hem voor minder dan de helft.
https://www.aliexpress.com/item/4000210548458.html
Waarschijnlijk net zo snel binnen. Ze verwachten levering over 2 weken.
Ali is ook zoiets.
Zijn tientallen verkopers op aliexpress met diezelfde afbeelding. Dus wie weet nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:12
Hmm.. Dan denk ik dat ik hem maar aan mij voorbij laat gaan en voor een gerenommeerd merk ga :)
Heilige Kaas schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:35:
Is wss een dropshipment.
Hier heb je hem voor minder dan de helft.
https://www.aliexpress.com/item/4000210548458.html
Waarschijnlijk net zo snel binnen. Ze verwachten levering over 2 weken.
Ali is ook zoiets.
Zijn tientallen verkopers op aliexpress met diezelfde afbeelding. Dus wie weet nog goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
https://nl.hardware.info/...-fidelio-x3-hoofdtelefoon

Philips is dus toch nog steeds bezig met koptelefoons. Had ik na de massaverkoop van de x2 niet verwacht. Ik ben benieuwd naar de reviews straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon met ANC en een goede microfoon met een budget van max 300,-. Vanuit de reviews komen vaak de usual suspects tevoorschijn qua geluid:
* Sony WH-1000XM3 - maar deze heeft een slechte microfoon voor zover ik kan vinden
* Bose Quiet Comfort 35-II - niet veel kunnen vinden over de microfoon, maar wel over kapotgaan van het oorkussen
* Bose NC700 - zelfde euvel met het kapot van het oorkussen

Wat is jullie ervaring? Welke koptelefoon zouden jullie aanraden (kan ook een andere dan deze 3 zijn uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 10:08
Zie dat de prijzen van de Sony WH-1000XM3 vandaag in eens met 50 euro lager zijn. Wordt het huidige model gedumpt omdat er een nieuwe versie verwacht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

charrel

Cortisol4life..

4Reload schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:36:
Zie dat de prijzen van de Sony WH-1000XM3 vandaag in eens met 50 euro lager zijn. Wordt het huidige model gedumpt omdat er een nieuwe versie verwacht wordt?
mediamarkt btw dagen doen daar waarschijnlijk wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Vuurvlieg schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:20:
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon met ANC en een goede microfoon met een budget van max 300,-. Vanuit de reviews komen vaak de usual suspects tevoorschijn qua geluid:
* Sony WH-1000XM3 - maar deze heeft een slechte microfoon voor zover ik kan vinden
* Bose Quiet Comfort 35-II - niet veel kunnen vinden over de microfoon, maar wel over kapotgaan van het oorkussen
* Bose NC700 - zelfde euvel met het kapot van het oorkussen

Wat is jullie ervaring? Welke koptelefoon zouden jullie aanraden (kan ook een andere dan deze 3 zijn uiteraard)?
Ben zelf ook op zoek naar een goede koptelefoon met ANC. De eis van een goede microfoon heb ik niet, het gaat me vooral om gebruik in het OV. Ik kwam naast de 3 genoemde modellen ook nog de Sony WH-XB900N en WH-H910N tegen. Daarnaast: je kan veel Sony's nu 30 dagen proberen (https://www.sony.nl/promo/headphone), zie https://www.sony.com/arti...d?file=0155F0000079uBlQAI voor deelnemende winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik heb ook de Sony WH-1000XM3 op het oog en ik zie dat deze afgelopen dagen flink afgeprijsd is. Gezien de leeftijd van dit model en de hoge afprijzingen zal er binnenkort wel een nieuwe versie aangekondigd worden.

Mijn vraag is: hoe is de geluidskwaliteit van de Sony WH-1000XM3? Ze beluisteren met zoveel omgevingsgeluid in de winkel is helaas onhandig. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ANC voor binnenshuis (woon in de binnenstad, dus veel lawaai van buiten). Kun je een beetje gedetailleerd muziek luisteren met deze hoofdtelefoon? Ik ben zeker geen audiofiel en luister vooral naar klassiek, indie rock en een beetje EDM.

[ Voor 6% gewijzigd door Belecthor op 24-01-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 19:33

B64

Belecthor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:22:
Ik heb ook de Sony WH-1000XM3 op het oog en ik zie dat deze afgelopen dagen flink afgeprijsd is. Gezien de leeftijd van dit model en de hoge afprijzingen zal er binnenkort wel een nieuwe versie aangekondigd worden.

Mijn vraag is: hoe is de geluidskwaliteit van de Sony WH-1000XM3? Ze beluisteren met zoveel omgevingsgeluid in de winkel is helaas onhandig. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ANC voor binnenshuis (woon in de binnenstad, dus veel lawaai van buiten). Kun je een beetje gedetailleerd muziek luisteren met deze hoofdtelefoon? Ik ben zeker geen audiofiel en luister vooral naar klassiek, indie rock en een beetje EDM.
Waarom is het onhandig om een koptelefoon met ANC te beluisteren als er veel omgevingsgeluid is? Lijkt me nou juist exact de juiste situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
B64 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:36:
[...]

Waarom is het onhandig om een koptelefoon met ANC te beluisteren als er veel omgevingsgeluid is? Lijkt me nou juist exact de juiste situatie...
Ja, ik bedoel daarmee het gedetailleerde luisteren. Ik heb het geprobeerd in de winkel en de ANC werkt dan prima, maar het is niet voldoende om alles weg te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb de blauwe h910n gehaald. Ik moet zeggen dat ik het design erg geslaagd vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een Sennheiser 550 2 gekocht vanwege aptx low latency om tv te kunnen kijken.
Mijn geluid loopt via een bluesound node 2i die geen aptx l. lat. heeft.
Betekent dit dat de sennheiser dan niet weergeeft met low latency?
Ik zie nl een minimale lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@MatMichJe verbind met de Bluesound neem ik aan? Kan je ook met je TV verbinden, misschien scheelt dat. Al zal het aantal tv's dat AptX LL ondersteund waarschijnlijk dun gezaaid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
inderdaad ik verbind met de Bluesound (node 2i)
Die is aangesloten met een optisch kabeltje met mijn Ziggo next en gaat aan met autosense.
Ik zie dat mijn “goedkope JBL 600” min of meer net zo weinig latency heeft en die heeft volgens mij niet eens apx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@MatMich Klopt, er zijn nagenoeg geen JBL producten met Aptx. Maar je zou dus nog je TV met je Sennheiser hoofdtelefoon kunnen verbinden, wellicht scheelt het.
Sidenote: Om AptX LL (of welke BT codec dan ook) te laten werken moeten ze zowel in de zender als in de ontvanger aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
@musicfreak.
Dank je helaas heeft mijn tv geen bt, te oud. ( pana. viera).
De bluesound heeft dus wel een optie av bij de instellingen optische verbinding waarmee de lag grotendeels verdwijnt.
Wat is die bluesound toch een top! apparaat.
Dan ga ik (helaas) die Sennheiser terugbrengen.
Dank je voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met USB bluetooth dongles? Ik zie ze in de PW eigenlijk alleen voor 4.0, is er een reden dat BT4.0/5 niet verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Laatst online: 01-09 00:44
Politoer schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:33:
De bleutooth verbing met mijn Samsung S10 is tot nu toe zeer stabiel. Dat is op de een of andere manier niet zo met mijn Sony KD49XE9005 televisie. Daar stottert de verbinding vaak vooral bij het veranderen van keuzes in netflix, youtube of iets anders. Na enige tijd lijkt de verbinding dan te stabiliseren. Ik zit dan op 2 meter afstand van de televisie.
Heb je dat probleem ook als je je TV als enige bron hebt aangesloten? Ik heb zelf recent ook de PX7 gekocht en de stabiliteit van BT is een van de dingen waar ik me een beetje aan erger. Als ik 2 bronnen heb aangesloten en switch van 1 naar 2 wordt 2 met geen mogelijkheid stabiel weergegeven, als ik gewoon begin op 2 en 1 helemaal negeer lijkt hij het wel relatief stabiel te doen. Daarbuiten is echter afstand ook een probleem. Als ik een meter of 6-8 (niet al te ver dus) van m'n bron af zit lijkt hij niet stabiel te willen werken met aptX, en hoewel ik de standaard connectie op die afstand nog niet geprobeerd heb leek hij bij het originele instellen zelfs op een korte afstand ook hierbij even te moeten stabiliseren.

Het geluid doet mij overigens wat denken aan een volgroeide Koss Porta Pro. Een beetje eigenwijs spelend met lows en highs, maar de mids (of in ieder geval de stemmen) schieten er relatief een beetje bij in. Nu houd ik van het eigenzinnige geluid van de Porta Pros en is dit hier ook het geval, maar voor een koptelefoon met een RRP van 400 euro had ik hier het liefst net wat meer moeite in gezien.

Ik denk niet dat ik hier direct die 400 euro voor over zou hebben, aangezien ik voor dat bedrag toch wel overal stabiliteit zou willen zien, maar voor de 'slechts' 265 die ik heb besteed heb besteed aan een ZGAN Amazon Warehouse deal ben ik wel tevreden. Zolang de bluetooth geen probleem blijft in ieder geval... Ik heb het namelijk nog niet getest in drukke omgevingen (zoals de trein).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iuuk
  • Laatst online: 01-09 00:44
Belecthor schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:22:

Audiofiel zijn is denk ik niet per se relevant (veel zin en onzin als je te diep gaat), het gaat erom wat jij fijn vindt klinken en dat kan heel wat anders zijn dan mijn beleving. In mijn optiek is de Sony waardeloos voor klassiek, classic rock/pop en waarschijnlijk ook indie rock. Het hele geluid wordt volledig gekleurd door de bass en het liet me bij deze genres voelen of ik onderwater aan het luisteren was.
De klank is aan te passen via een equalizer in de app, maar dan verlies je wel LDAC. Persoonlijk ben ik verschrikkelijk slecht met equalizers en heb ik het niet goed kunnen laten klinken, maar er zijn genoeg mensen die het originele geluid ook waardeloos vonden en na wat spelen wel tevreden zijn.
Misschien heb je hem inmiddels al gekocht via de Mediamarkt actie, maar in dat geval kan ik je ook aanraden de equalizers te proberen mocht je het ook niks vinden. Als het wel alles is wat je hoopt nog beter ;).

Excuses voor de dubbelpost, maar het lijkt me wat onoverzichtelijk worden als ik twee totaal verschillende dingen in een lange post zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MatMich schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:57:
@musicfreak.
Dank je helaas heeft mijn tv geen bt, te oud. ( pana. viera).
De bluesound heeft dus wel een optie av bij de instellingen optische verbinding waarmee de lag grotendeels verdwijnt.
Wat is die bluesound toch een top! apparaat.
Dan ga ik (helaas) die Sennheiser terugbrengen.
Dank je voor de info.
Nog even ter aanvulling om e.e.a. te verduidelijken.
Als ik ‘s avonds tv wil kijken en mijn vrouw ligt al in bed dan wil ik haar niet wakker maken uiteraard.
Dus leek het mij een uitstekende oplossing om met een koptelefoon op te luisteren.
Bedraad is niet handig op 4,5m afstand dus bluetooth leek de oplossing.
Alleen heb je dan dus het probleem dat het in met de standaard protocollen niet lip-sync is.
Ik weet nu inmiddels meer, en voor aptx-low latency moet niet alleen de koptelefon het hebben maar ook de zendende kant (tv).
Ik vind het vreemd dat hier zo weinig over te vinden is ondanks dat het natuurlijk best logisch is.
Maar als ik dus in de pricewatch op zoek ga naar een tv die dit ondersteunt wordt het (voorzover ik het zie) nergens vermeld.
Je kunt bij de filters zo ongeveer alle specificeren tot de kleur van de tv aan toe maar bij eigenschappen wordt dus nergens vermeld of de tv aptx-ll ondersteunt.
Zoals ik al zei gebruik ik nu mijn Bluesound die ik met een optisch kabeltje aan mijn Ziggo-next box heb verbonden.
Mijn tv, een Panasonic Viera is te oud. ;-)
Het blijkt dat de Bluesound bij zijn instellingen een optie heeft om A/V te syncen met andere apparaten.
Hiermee loopt het signaal “bijna” sync met de tv, ik schat zo’n 70 á 80ms waarbij het protocol er dus blijkbaar niet erg toe doet, mijn huidige koptelefoon heeft nl. alleen SBC
Bij Netflix is het iets iets slechter waarschijnlijk omdat dat een app. is.
Ik kan hier wel mee leven maar vind het eigenlijk best raar dat dit zo slecht gedocumenteerd cq geimplementeerd is.
Ik verwacht dat dit in de “nabije” toekomst wel beter wordt want gezien de steeds toenemende geluidsoverast lijkt dit me zolangzamerhand best wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Sinds vandaag een Bose QuietComfort 35 II. Wat een heerlijk ding. Hij zit goed, klinkt fantastisch en ANC werkt voortreffelijk. Ik moet nog wel een beetje wennen nadat ik ‘m afdoe.

Nu ben ik op zoek naar een goede bluetooth zender om tv audio via mijn receiver op de koptelefoon te krijgen. Ik begrijp dat lang niet alle zendertjes zo heel goed werken. Zijn er bepaalde favorieten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
wolly_a schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:51:
Sinds vandaag een Bose QuietComfort 35 II. Wat een heerlijk ding. Hij zit goed, klinkt fantastisch en ANC werkt voortreffelijk. Ik moet nog wel een beetje wennen nadat ik ‘m afdoe.

Nu ben ik op zoek naar een goede bluetooth zender om tv audio via mijn receiver op de koptelefoon te krijgen. Ik begrijp dat lang niet alle zendertjes zo heel goed werken. Zijn er bepaalde favorieten?
Kijk eens op de site van avantree, heb er zelf een DG60 van om geluid vanaf de pc af te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Goofy1978 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Kijk eens op de site van avantree, heb er zelf een DG60 van om geluid vanaf de pc af te spelen. :)
Goede tip! Ik zie dat ze ook verschillende low latency producten hebben. Zo ook de DG60 die je noemt. Ik doe ook nog regelmatig aan videobewerken en merkte dat de ingebouwde bluetooth adapter van mijn laptop een flinke latency heeft. Dat maakt het monteren niet fijner.

Ik ga eens kijken waar je Avantree producten in Nederland kan kopen en me verdiepen in de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
Hi iedereen, ik zou wat aankoop advies kunnen gebruiken.

Zo'n 6 jaar geleden had ik op advies van deze thread (QWieke in "Het grote Headphones topic") een Teufel Aureol Real gekocht, de koptelefoon beviel me uitstekend maar jammer genoeg is die na 6 jaar door slijtage aan vervanging toe. (Het hoofd band zit niet meer comfortabel.) Teufel verkoopt echte de Aureol niet meer en de vervanger de Real Blue zat helemaal niet comfortabel (de schelp is kleiner dan die van de Aureol en van nep leer ipv stof). Dus nu ben ik verder op zoek naar een vervanger.

Ik gebruik m'n koptelefoon voornamelijk met m'n pc (via de teufel mediadeck), voor films, tv, muziek, games, podcasts, etc, en af en toe met m'n telefoon. Qua omgevingsgeluid is het meestal best stil al kan tegenwoordig m'n pc best lawaaierig zijn, wat dat betreft was de gesloten Real Blue iets beter dan de oude Aureol. Verder is dit de soort muziek waar ik naar luister: Nine Inch Nails, Professor Kliq, Kubbi, Emancipator, Miracle of Sound & Tool.

Al met al leek me wederom een neutralere koptelefoon, maar dan gesloten, een logische keuze. Na wat gezoek op de pricewatch/reviews hier, de /r/headphones aanraders, en bax-shop ben ik tot deze shortlist gekomen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 118,-€ 118,-
1KoptelefoonsAudio-Technica ATH-M40x (Zwart)€ 79,-€ 79,-

Op dit moment neig ik naar de DT 770 PRO (die toevallig ook al op m'n shortlist 6 jaar geleden stond), voornamelijk omdat deze er het comfortabelste uit ziet (door grotere stoffen schelp). De M40x zou neutraler zijn, al lijkt het me niet zo'n groot verschil, maar de propriatary kabel schrikt me nogal af en sommige reviews vonden dat die te hard klemde. Ik had ook naar de M50x gekeken maar zag niet echt in waarom dat ding de extra 50 euro waard zou zijn ten opzichte van de M40x (iets betere bouw kwaliteit misschien).

Anyway, ik neem aan dat de DT 770 PRO geen miskoop zal zijn. Maar er zijn zo veel verschillende koptelefoons te vinden dat ik net als de vorige keer toch even wil kijken of jullie nog duidelijke aanraders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53
De dt770 biedt ontzettend veel waar voor het geld en heeft een mooie sub bass. De Audio Technica klinkt niet heel erg anders, beide benadrukken het laag behoorlijk naar mijn smaak. De dt770 vind ik wel de betere, hij klinkt gedetailleerder. De dt770 is ook zeer comfortabel, die kan ik de hele dag dragen. Dat lukt met de AT niet, de oorkussens zijn van kunstleer en voelen na een tijdje zweterig aan. Ook zijn daar de oorschelpen minder diep: mijn oor raakt de driver net waardoor het na een tijdje irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb zelf ook een DT770. Een fantastische hoofdtelefoon die ik gekocht heb in de tijd dat ik nog bij de lokale omroep zat. Hij klinkt echt fantastisch goed en zit erg comfortabel, mede dankzij de stoffen schelpen. Deze worden trouwens wel vies na verloop van tijd door zweet en ook verliezen ze dan stevigheid. Maar dan praat je ook over een flinke tijd veel gebruik. De schelpen kun je overigens wel weer eenvoudig vervangen. Het geluid van de Beyer vind ik persoonlijk vele malen mooier dan bijvoorbeeld veel Sennheisers, die naar mijn mening te hifi klinken, met teveel laag en teveel hoog. De Audio Technica ken ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@QWieke Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Heb geen hard budget maar ik was niet echt van plan om meer dan 150 euro uit te geven, misschien tot de 200 als het echt een heel goede koptelefoon is. M'n setup is beperkt in audio kwaliteit omdat ik geen fancy DAC/versterker heb, tenzij die Teufel Mediadeck fancier is dan ik dacht, dus zie ik het punt niet echt in een dure koptelelfoon.

EDIT: Viel me zojuist op dat de DT770Pro geen vervangbare kabel lijkt te hebben. Iets meer betalen voor een koptelefoon van soortgelijke draagcomfort en audio kwaliteit maar met een vervangbare kabel zou ik op zich wel willen.

EDIT: Blijkbaar kan je reserve onderdelen bestellen bij Beyerdynamic, dan is de kabel (en nog veel meer) toch vervangbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door QWieke op 28-01-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ergens een Fidelio X2 kunt scoren, dan voldoet die ook wel aan je eisen denk ik. Dat vond ik altijd een lekker klinkende koptelefoon, waar er overlap zit in onze muzieksmaak (NiN / Tool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:09:
Als je ergens een Fidelio X2 kunt scoren, dan voldoet die ook wel aan je eisen denk ik. Dat vond ik altijd een lekker klinkende koptelefoon, waar er overlap zit in onze muzieksmaak (NiN / Tool).
Op zich een verleidelijke keuze. Echter denk ik dat ik toch voor de DT770Pro ga. Een gesloten koptelefoon is waarschijnlijk beter in verband met omgevingsgeluid. En volgens een review die ik zag heeft de X2HR (de normale X2 is veel te duur) echt leer, wat ik als vegetarier/slechte vegan toch liever niet heb. (De pads van DT770Pro 32Ohm versie zijn van nep-leer, dus ik neem dat ze nep-leer in het algemeen gebruiken in die serie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
QWieke schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Op zich een verleidelijke keuze. Echter denk ik dat ik toch voor de DT770Pro ga. Een gesloten koptelefoon is waarschijnlijk beter in verband met omgevingsgeluid. En volgens een review die ik zag heeft de X2HR (de normale X2 is veel te duur) echt leer, wat ik als vegetarier/slechte vegan toch liever niet heb. (De pads van DT770Pro 32Ohm versie zijn van nep-leer, dus ik neem dat ze nep-leer in het algemeen gebruiken in die serie.)
Ga voor de velours pads: veel lekkerder :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
Sluuz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Ga voor de velours pads: veel lekkerder :)
Oh ja zeker, heb zojuist die versie besteld, maar in de hoofdband lijkt sowieso leer verwerkt te zijn vandaar dat ik het nog even wilde uitvogelen of het nepleer zou zijn. (Een random review lijkt dit te bevestigen, dus yay.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
QWieke schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:40:
[...]

Oh ja zeker, heb zojuist die versie besteld, maar in de hoofdband lijkt sowieso leer verwerkt te zijn vandaar dat ik het nog even wilde uitvogelen of het nepleer zou zijn. (Een random review lijkt dit te bevestigen, dus yay.)
De hoofdband van een DT770 is inderdaad niet van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nepleer inderdaad. Ik heb een DT770PRO gekocht… in 2004. Af en toe de pads verwisseld en meer niet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3BMHlH.jpg

Edit oh nee ik had laatst (na 15 jaar dus) een kabelbreuk die ik opgelost heb door de kabel iets in te korten.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2020 17:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een bluetooth koptelefoon (Quietcomfort 35 II). Ik had altijd dat wanneer ik een bluetooth verbinding maakte met mijn laptop dat dan mijn laptop automatisch van mute of ging, en ook weer op mute ging bij het verbreken van de bluetooth verbinding.

Nu heb ik een nieuwe laptop (ook Win10), maar werkt dat niet meer. Ik moet handmatig mijn laptop (un)muten. Mijn collega's hoef ik niet per ongeluk op mijn muzieksmaak te trakteren ;), maar ik krijg maar geen instellingen gevonden om dit weer aan te zetten.

Is er iemand die meer ervaring heeft hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:46
Vorige week de Sennheiser momentum 3 gehaald. Zeer mooi geluid. Opeens hoor ik alle individuele instrumenten. Al is mijn vergelijkingsmateriaal mijn oude Sennheiser die de helft zo duur was.

Tevens mijn eerste ervaring met bluetooth. Werkt eigenlijk nagenoeg perfect. Geen draadje is toch wel heel fijn. Voor mijn instrumenten (synths en overige toetsen) moet ik (helaas) wel het bijgeleverde snoer gebruiken. Heb een Bluetooth transmitter geprobeerd te koppelen om dit te omzeilen maar dit lukte niet. (Overigens geen idee waarom).

Een deel wat ik wel matig vind van deze koptelefoon is de actieve noise cancelling. In de winkel heb ik enkele koptelefoons geprobeerd en daarbij kwam zelfs de muziek die uit de speakers in de winkel kwam niet meer doorheen. Volgens mij waren dit Bose headphones. (De momentum was op dat moment niet opgeladen dus noise cancelling kon ik niet testen).

Eenmaal thuis en opgeladen merk ik toch een groot verschil. Alhoewel lage geluiden (grofweg de onderste 50 procent van alle geluiden) worden goed gefilterd. In de trein hoor je geen trein meer. Alles daarboven wordt amper geblokkeerd. De wind tijdens het fietsen, de geluiden van de televisie, pratende mensen, eigenlijk komt alles er gewoon doorheen maar dan ietsje zachter.

Ik geef deze koptelefoon daarom 4.5 uit 5.

Wat zijn de ervaringen van jullie met noise cancelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is bekend. Sennheiser's ANC is niet van het Bose/Sony niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
sjaakvandertak schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:34:
Vorige week de Sennheiser momentum 3 gehaald. Zeer mooi geluid. Opeens hoor ik alle individuele instrumenten. Al is mijn vergelijkingsmateriaal mijn oude Sennheiser die de helft zo duur was.

Tevens mijn eerste ervaring met bluetooth. Werkt eigenlijk nagenoeg perfect. Geen draadje is toch wel heel fijn. Voor mijn instrumenten (synths en overige toetsen) moet ik (helaas) wel het bijgeleverde snoer gebruiken. Heb een Bluetooth transmitter geprobeerd te koppelen om dit te omzeilen maar dit lukte niet. (Overigens geen idee waarom).

Een deel wat ik wel matig vind van deze koptelefoon is de actieve noise cancelling. In de winkel heb ik enkele koptelefoons geprobeerd en daarbij kwam zelfs de muziek die uit de speakers in de winkel kwam niet meer doorheen. Volgens mij waren dit Bose headphones. (De momentum was op dat moment niet opgeladen dus noise cancelling kon ik niet testen).

Eenmaal thuis en opgeladen merk ik toch een groot verschil. Alhoewel lage geluiden (grofweg de onderste 50 procent van alle geluiden) worden goed gefilterd. In de trein hoor je geen trein meer. Alles daarboven wordt amper geblokkeerd. De wind tijdens het fietsen, de geluiden van de televisie, pratende mensen, eigenlijk komt alles er gewoon doorheen maar dan ietsje zachter.

Ik geef deze koptelefoon daarom 4.5 uit 5.

Wat zijn de ervaringen van jullie met noise cancelling?
Op mijn Sony Mk1 hoor ik ook gewoon de wind op de fiets. Denk dat dat te veranderlijk is, plus microphonics, om goed te filteren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 19:33

B64

Windgeruis op de fiets wordt voor een groot gedeelte veroorzaakt door de koptelefoon zelf, het is geen geluid dat door de microfoons opgepakt en vervolgens geneutraliseerd wordt. En dus blijf je dat gewoon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Laatst online: 16-09 23:24
Beste forumleden. Ik wil graag advies van de deskundige hier aanwezig. Beijerdynamics custom one pro anderhalf jaar geleden gekocht kreeg een scheurend bonkend geluid in het rechter kanaal. Opgestuurd ter garantie bij Bax shop. Wat krijg ik te horen? Geen garantie, scheurtje in het membraan waarschijnlijk als gevolg van een haartje wat erdoor geen is geprikt. Wat moet ik hier nu mee? Is dat een plausibele verklaring voor dit mankement, is dit een gevalletje pech eigen risico of wordt ik hier bedonderd door Bax shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kismodrx04 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:06:
Beste forumleden. Ik wil graag advies van de deskundige hier aanwezig. Beijerdynamics custom one pro anderhalf jaar geleden gekocht kreeg een scheurend bonkend geluid in het rechter kanaal. Opgestuurd ter garantie bij Bax shop. Wat krijg ik te horen? Geen garantie, scheurtje in het membraan waarschijnlijk als gevolg van een haartje wat erdoor geen is geprikt. Wat moet ik hier nu mee? Is dat een plausibele verklaring voor dit mankement, is dit een gevalletje pech eigen risico of wordt ik hier bedonderd door Bax shop?
Een scheur in het membraan door een haartje lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en Beyerdynamic zal dit denk ik ook beamen. Zo'n membraan kan echt wel wat hebben. Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen en denk ik direct naar de fabrikant stappen met mijn probleem. Die zijn vaak net iets toeschietelijker in het verlenen van service.

En ja, ik weet dat je het eigenlijk hoort af te handelen met de verkoper maar als die geen service wil verlenen stap ik altijd direct naar de fabrikant. ;)

Linkje servicepagina Beyerdynamic.
quote: Beyerdynamic
Legal warranty can only be claimed at the seller, the trading partner where you purchased the product. The seller is legally obliged to offer repairs and service according to his local laws.

In rare cases it happens that dealers and retailers do not respect this and redirect end users directly to the manufacturer.

Of course, you can always contact beyerdynamic or its local distributor directly in case of complaint. We, as a manufacturer, offer a limited, product-dependent manufacturing warranty. However, the manufacturing warranty differs from the local legal warranty. Certain services may be excluded, e.g. transport costs of the defective device from you to us. For further information, please refer to the warranty booklet.

In case you want beyerdynamic to handle the service for your product, we kindly ask you to use the below link and complete our RMA form.

We will redirect all obtained information to the nearest service partner and coordinate the service for you.

The locale service partner will than contact you for further processing.

[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 30-01-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gisteren heb ik de Dali IO-6 kunnen beluisteren, die beviel best goed. Op zich wil ik nog wel een gesloten hoofdtelefoon (ik heb alleen open modellen), en waarom dan niet meteen ook een bluetooth&noise canceling, aangezien dat met het oog op het gebruiksdoel (daar waar het rumoerig is, onderweg en daar waar ik anderen niet wil belasten met geluid uit mijn open hoofdtelefoon (daar waar ik nu meestal simpele oortelefoons gebruik)), wil ik het wel kopen.

Het punt is, dat ik gewoon niet heb vergeleken, ik vond ze in ieder geval beter dan allerlei gesloten bedrade die ik een hele tijd geleden had beluisterd, maar de nieuwe bluetooth&noise canceling apparaten heb ik niet beluisterd. De Sony WH-1000XM3 is algemeen gezien geloof ik op het moment het te kloppen apparaat.

Zal denk ik toch maar eens gaan vergelijken, dan is er tenminste kans dat ik niets ga kopen als de kooplust weggeebt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
begintmeta schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:35:
Gisteren heb ik de Dali IO-6 kunnen beluisteren, die beviel best goed. Op zich wil ik nog wel een gesloten hoofdtelefoon (ik heb alleen open modellen), en waarom dan niet meteen ook een bluetooth&noise canceling, aangezien dat met het oog op het gebruiksdoel (daar waar het rumoerig is, onderweg en daar waar ik anderen niet wil belasten met geluid uit mijn open hoofdtelefoon (daar waar ik nu meestal simpele oortelefoons gebruik)), wil ik het wel kopen.

Het punt is, dat ik gewoon niet heb vergeleken, ik vond ze in ieder geval beter dan allerlei gesloten bedrade die ik een hele tijd geleden had beluisterd, maar de nieuwe bluetooth&noise canceling apparaten heb ik niet beluisterd. De Sony WH-1000XM3 is algemeen gezien geloof ik op het moment het te kloppen apparaat.

Zal denk ik toch maar eens gaan vergelijken, dan is er tenminste kans dat ik niets ga kopen als de kooplust weggeebt is...
Met name wat betreft de kwaliteit van noise cancelling is de WH-1000XM3 het te kloppen apparaat, voor algehele geluidskwaliteit is het natuurlijk erg persoonlijk en is de Sony niet slecht maar ook zeker niet de gedoodverfde favoriet. Het ligt er dus sowieso maar net aan hoe belangrijk je ANC überhaupt vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kismodrx04 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:06:
Het lijkt mij een onzinverhaal. Als een haartje genoeg is om het membraan te beschadigen dan is er sprake van een ontwerp- of materiaalfout die gewoon onder garantie opgelost moet worden. Een hoofdtelefoon wordt nu eenmaal by design gedragen op een plaats waar je wat haar kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:23
Even een kleine update over de SRH440 die ik bijna een jaar geleden gekocht heb. Ik vind het nog steeds een fijne hoofdtelefoon met een prima geluid. Echter na een jaar redelijk intensief gebruik begonnen de oorkussens wat minder te worden en werd het tijd om die te vervangen. Nu had ik al vaker gelezen dat de oorkussens van de SRH840 ook passen en comfortabeler zouden zijn dan de originele. Deze heb ik er nu een kleine week opzitten en kan inderdaad bevestigen dat deze een stuk beter zijn. Ze zijn net iets groter en dieper en de vulling is niet zo hard waardoor het beter aansluit rond je oren. Dat laatste heeft als voordeel dat het omgevingsgeluid beter gedempt wordt en de bas meer aanwezig is. De hoge frequenties lijken iets minder 'scherp'. Kortom een prima upgrade voor een toch al prima hoofdtelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:16

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

sjaool schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:27:
[...]

Een scheur in het membraan door een haartje lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en Beyerdynamic zal dit denk ik ook beamen. Zo'n membraan kan echt wel wat hebben. Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee nemen en denk ik direct naar de fabrikant stappen met mijn probleem. Die zijn vaak net iets toeschietelijker in het verlenen van service.

En ja, ik weet dat je het eigenlijk hoort af te handelen met de verkoper maar als die geen service wil verlenen stap ik altijd direct naar de fabrikant. ;)

Linkje servicepagina Beyerdynamic.

[...]
Het is wel degelijk iets wat Beyerdynamic zelf als mogelijke oorzaak aangeeft voor distorted geluid maar wel dat het verwijderen van haartjes dit zou moeten oplossen.
Maar dit zou gewoon onder garantie zou moeten vallen als het daadwerkelijk voor een beschadiging heeft gezorgd. Klinkt mij als een flauw excuus van bax om geen garantie te geven. Ik heb vorig jaar mijn DT880 opgestuurd (bij lage bas op een wat hoger volume gaf distortion) nadat ik zelf eerst haartjes had verwijderd en die werd wel gewoon vervangen/gerepareerd onder garantie door bax.

@Kismodrx04 as het bij bax echt niet lukt dan zou ik ook contact met beyerdynamics zelf opnemen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1 ... 103 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.