Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Dwarlorf schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:25:
[...]

Het is wel degelijk iets wat Beyerdynamic zelf als mogelijke oorzaak aangeeft voor distorted geluid maar wel dat het verwijderen van haartjes dit zou moeten oplossen.
[...]
Een haar zou inderdaad voor een bijgeluid kunnen zorgen maar dat het membraan daardoor zou scheuren of een gat kunnen krijgen lijkt mij uitgesloten. Dan zou je haar als staaldraad moeten hebben. ;)

Verder lijkt mij dit inderdaad gewoon een gevalletje garantie dat ook nog wel eens gewoon een fabricagefout zou kunnen zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Dag wijze experts,

Ik heb een vraag, die ik niet veel in de reviews specifiek terug zit. Ik zoek een koptelefoon met noise cancelling voor de hele dag (op kantoor, in een drukke bieb). Veel reviews noemen dat een koptelefoon wat strakker zit, of dat een hoofdband na een tijdje wat pijnlijk wordt, maar hebben het dan over 50 min gebruik.

Op tweakers komen meteen de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700 naar voren. Ik ben niet een ultra-audiofiel, dus eerlijk gezegd als er een goedkopere koptelefoon bestaat, die wel kan noise cancellen en juist lekker zit (voor een veel langere duur), dan gaat dan voor mij zelfs boven de perfecte geluidskwaliteit op alle frequenties.

Voornamelijk wil ik gewoon een ding die ik in mijn laptop, PC of (voornamelijk) Samsung telefoon kan pluggen en die dan mooi geluid speelt, zonder dat ik de omgeving nog hoor, én die langere tijd heel prettig zit. Ik neig nu alsnog naar de Sony WH-1000XM3, maar ik leg het graag ook even aan jullie voor (zeker als er mensen zijn die deze koptelefoon, of een andere, al langere tijd veel gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jandehoop schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:47:
...
Voornamelijk wil ik gewoon een ding die ik in mijn laptop, PC of (voornamelijk) Samsung telefoon kan pluggen en die dan mooi geluid speelt, zonder dat ik de omgeving nog hoor, én die langere tijd heel prettig zit. ...
Je weet pas echt of een hoofdtelefoon goed zit (en of hij naar jouw smaak OK klinkt) als je hem (liefst langere tijd) probeert... Dat gezegd hebbend, heb ik net (toch) blind (in de zin van niet met andere vergeleken) een dali io-6 gekocht... ik hoop er plezier van te hebben. Hij zit overigens wel relatief strak naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
begintmeta schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Hij zit overigens wel relatief strak naar mijn smaak.
Oh ooooh ... dat probeer ik juist dus te voorkomen door blind te kopen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jandehoop schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Oh ooooh ... dat probeer ik juist dus te voorkomen door blind te kopen ;) :+
Ik vind het overigens niet onprettig, de meeste andere hoofdtelefoons van mij zitten vrij los, eigenlijk te los om onderweg te dragen (tenminste, als je meer dan minimaal moet bewegen). Met het oog op het doel waarvoor ik deze gekocht heb (ook onderweg dragen), vind ik het prettig dat hij relatief strak zit (dat zal ook nog wel wat minder worden verwacht ik)

Maar goed, wat de een strak vind, vind de ander misschien wel matig... dus proberen is voor dit soort dingen de simpelste oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 05-02-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ik heb de WH-1000xm3 nu anderhalf jaar, draag hem dag in dag uit op kantoor, en neem hem mee op elke vliegreis (Brazilie, VS, Gambia, Europa) en treinreis. Ik kan hem de hele dag dragen zonder discomfort, alleen zweterige oren in de zomer, maar dat is met elke over-ear. De ANC is fantastisch in een kantoorsetting als je zelf wat muziek opzet (zonder muziek vind ik het onprettig), batterijduur erg goed etc.

Ik gebruik hem met Windows/Spotify, en Sony MP3-speler and telefoons (LDAC). Zijn geld meer dan waard, als 'ie kapot gaat komt het nieuwste Sony model gelijk in huis.

Ik zou ook met plezier de QC35 hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 05-02-2020 14:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
gambieter schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:35:
Tja, ik heb de WH-1000xm3 nu anderhalf jaar, draag hem dag in dag uit op kantoor, en neem hem mee op elke vliegreis (Brazilie, VS, Gambia, Europa) en treinreis. Ik kan hem de hele dag dragen zonder discomfort, alleen zweterige oren in de zomer, maar dat is met elke over-ear. De ANC is fantastisch in een kantoorsetting als je zelf wat muziek opzet (zonder muziek vind ik het onprettig), batterijduur erg goed etc.

Ik gebruik hem met Windows/Spotify, en Sony MP3-speler and telefoons (LDAC). Zijn geld meer dan waard, als 'ie kapot gaat komt het nieuwste Sony model gelijk in huis.

Ik zou ook met plezier de QC35 hebben.
Ah tnx! Dat is goed om te horen. Ja, dat heb je met elke over-ear. Ik lees trouwens bij een paar reviews van deze koptelefoon dat mensen zeggen dat het irritant is dat:
1) Hun oren de koptelefoon aan de binnenkant raken ( ?? ). Heb je daar ervaring mee, ooit opgevallen?
2) Het ding gaat kraken en dat je dat hoort als je beweegt (het plastic waar die van gemaakt is). Herken je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jandehoop schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:42:
Ah tnx! Dat is goed om te horen. Ja, dat heb je met elke over-ear. Ik lees trouwens bij een paar reviews van deze koptelefoon dat mensen zeggen dat het irritant is dat:
1) Hun oren de koptelefoon aan de binnenkant raken ( ?? ). Heb je daar ervaring mee, ooit opgevallen?
2) Het ding gaat kraken en dat je dat hoort als je beweegt (het plastic waar die van gemaakt is). Herken je dat?
1) nee. De schelpen zijn groot.
2) nee. Schijnt bij sommige batches te zijn geweest, maar vergeet niet: een paar klagers kunnen een hoop lawaai maken.

grootste probleem met zowel Bose and Sony: firmware. Ik heb de mijne teruggezet van 4.1.1 naar 2.0.0, ik zou wel willen weten welke firmware erin zit. Lees terug in dit topic (er is zat gezegd, je kunt je vragen ook zelf beantwoorden door de zoekfunctie in het topic te gebruiken) en zie ook Bose QC35 II: Firmware 4.5.2 zorgt voor mindere ANC.

Ga gewoon naar een winkel en probeer ze uit hoe ze op jouw oren en hoofd zitten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
gambieter schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:56:
[...]

2) nee. Schijnt bij sommige batches te zijn geweest, maar vergeet niet: een paar klagers kunnen een hoop lawaai maken.

grootste probleem met zowel Bose and Sony: firmware. Ik heb de mijne teruggezet van 4.1.1 naar 2.0.0, ik zou wel willen weten welke firmware erin zit. Lees terug in dit topic (er is zat gezegd, je kunt je vragen ook zelf beantwoorden door de zoekfunctie in het topic te gebruiken) en zie ook Bose QC35 II: Firmware 4.5.2 zorgt voor mindere ANC.

Ga gewoon naar een winkel en probeer ze uit hoe ze op jouw oren en hoofd zitten.
Ja! Top tnx! Ja, uiteraard ga ik zelf proberen, maar dit waren een beetje long-term-use klachten van mensen. Maar dit klinkt al gerust stellend (y). Tnx! Ik ga hem kopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Ik heb wel last gehad van punt 1. Het topje van mijn oren raakte het kussen dat in combinatie met de redelijk grote druk die deze headphones uitoefenen op je hoofd zorgt voor minder comfort. Na een half uur had ik echt pijn aan mijn oren.

Daarom dus ook teruggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lasharor schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:36:
Ik heb wel last gehad van punt 1. Het topje van mijn oren raakte het kussen dat in combinatie met de redelijk grote druk die deze headphones uitoefenen op je hoofd zorgt voor minder comfort. Na een half uur had ik echt pijn aan mijn oren.

Daarom dus ook teruggestuurd.
Daarom ook: uitproberen. Geen enkele koptelefoon is perfect voor iedereen. Ik heb de Sony MBR100ABN uitgeprobeerd, en daar zat iets van de speaker precies tegen mijn oor aan > niet comfortable > doorverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
gambieter schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:56:
[...]

De mijne kraakt wel, aan de linker oorschelp. Het komt omdat daar wat speling zit (of ontstaat?) en je hoort het plastic-op-plastic contact. Ik heb er een beetje teflonspray in gespoten, dat heeft het probleem opgelost. De speling zit er dan nog wel, maar het plastic kan vrij bewegen zonder rare bijgeluiden.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:12
Trotse eigenaar van een Sennheiser Momentum 3.0 na zes jaar trouwe dienst van de Momentum 2.0 was het tijd voor een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heppe01 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:42:
Trotse eigenaar van een Sennheiser Momentum 3.0 na zes jaar trouwe dienst van de Momentum 2.0 was het tijd voor een update!
En? Zijn er verschillen, en zo ja, care to share?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Na enig gebruik moet ik zeggen dat de Dali IO-6 die ik gekocht had me niet tegevalt. Geluid imho prima, draagcomfort ook OK (ze zitten inmiddels iets minder strak) en de ANC is ook best effectief, al is dat wel selectief. Hoe de selectie precies is vind ik wat lastig te zeggen, wat lagerfrequente zaken (zoals motorgeluiden, airconditionings, diverse treingeluiden, afzuigkap...) worden goed gedempt, wat hogerfrequente geluiden (zoals bijvoorbeeld spraak) wat minder, maar ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel prima vind.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Heeft iemand hier ervaring met het retourneren van een Sony WH-1000X-M3? Ik had eerder al last van een krakende hoofdband maar heb er destijds nooit bij stil gestaan. Nu is hij dus afgebroken (bij normaal gebruik op kantoor). Na wat zoekwerk zag ik dat dit een bekend probleem is, maar met name met de oudere modellen. Ik las tevens dat de garantie afhandeling belabberd is en de kans dat je een gratis reparatie (of nieuwe koptelefoon) krijgt klein is. Iemand met ervaring hier?

Ik kan hem laten opsturen door de winkel waar ik hem gekocht heb (Expert) maar dan ben ik hem zeker 3 weken kwijt. Als er geen kans op vervanging/reparatie is dan kijk ik of ik zelf wat kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Na vorig jaar een Sennheiser Momentum over-ear (bedraad) te hebben getest en geretourneerd omdat ik de draad toch best hinderlijk vond, onlangs weer wat draadloze modellen uitgeprobeerd. Ik wil er echter niet meer als €200 voor uitgeven, waardoor de topmodellen al snel afvielen.

Er kwam een mooie aanbieding voorbij en ik heb via de Sennheiser outletshop een HD4.50 aangeschaft voor €69. Deze gaf echter heel veel (fysieke) druk op mijn oren en de ANC is niet heel erg merkbaar. Ook zijn de oorschelpen intern zo klein, dat mijn oren er met geen mogelijkheid invallen. Het geluid was redelijk: iets teveel bas en te weinig hoog. Sennheiser had een mooie app (Captune) waarmee je onder andere een equalizer kon instellen, echter is deze app niet meer te downloaden. De nieuwe app (Smart Control) ondersteund deze hoofdtelefoon niet meer omdat er ondertussen al een opvolger uit is (HD450BTNC). Dus de bas en hoge tonen zijn ook niet meer aan te passen.

Vervolgens een Bose quietcomfort 35-II geleend en die zit super lekker op de oren. De ANC is zo goed dat je niets meer om je heen hoort. Het geluid vind ik persoonlijk echter ook iets teveel laag hebben en te weinig hoog, al was het al wel een stuk beter dan dat van de Sennheiser HD4.50.

Uiteindelijk via de Sennheiser outletshop een PXC 550 aangeschaft voor €159. Hij ziet er als nieuw uit, met de stickers er nog op en nieuwe (of ongebruikte) kabels en boekjes. Gratis retour binnen 30 dagen en gewoon de normale 2 jaar garantie.

Deze PXC 550 heeft voor mij een beter geluid, al zit er op de neutrale stand nét iets te weinig bas in op laag volume. Dit is echter prima te verhelpen met de equalizer in de Smart Control app. Hij zit ook goed op de oren (niet zo lekker als de Bose, maar véél beter als de HD 4.50). Wat ik vooral fijn vind van de PXC 550, zijn de vele slimmigheidjes. Zo zit er een touchpad op de rechter oorschelp. Twee keer tikken zorgt ervoor dat de muziek op pauze gaat en de microfoons het geluid van buiten doorsturen naar binnen. Hierdoor hoef je de hoofdtelefoon niet af te zetten als iemand met je wil praten of als je even wil horen wat er om je heen gebeurd. Ook is de ANC in te stellen op uit/100%/adaptive. Adaptive houdt in dat je het in de app kunt regelen naar wens (0-100%). De ANC is veel beter dan die van de 4.50, maar minder goed dan die van Bose. Hij filtert de lage tonen er wel heel goed uit, maar de hoge iets minder goed. Zo hoor ik de airco op het werk niet meer, maar de stofzuiger nog wel. Waar ik met de Bose de hoofdtelefoon af moest zetten om te horen of ik de stofzuiger had uitgezet of aangezet, hoor ik bij de Sennheiser wel een flinke vermindering, maar wel nog een hoge fluittoon.

Ook zit er bij de PXC 550 een inline microfoon in (het snoer?), waardoor je hem kunt aansluiten op een Xbox One S controller en als headset kunt gebruiken. Deze opties zitten weer niet op de Bose.

Het enige waar ik bang voor was, is dat hij minder goed klinkt op Apple producten door het ontbreken van de AAC codec. Ik heb echter geen verschil kunnen ontdekken met de Bose die wel AAC ondersteunt. Ik ga nog eens testen met een laptop of andere smartphone die AptX ondersteunt om te horen of dat veel uitmaakt, maar voor nu is het prima!

Dit alles en vooral de prijs maakt deze PXC 550 voor mij de ideale hoofdtelefoon. Ik weet dat er ondertussen een nieuwe versie uit is, maar de verbeteringen zijn voor mij de meerprijs niet waard. Ik luister hem nu ook alleen nog maar zonder equalizer (Neutral stand) en mis de extra bas helemaal niet.

Het enige is dat ik de Sony WH-1000XM3 niet geprobeerd hebt, maar als ik in de reviews lees dat deze ook veel laag heeft, denk ik niet dat het voor mij een kandidaat zou zijn geweest.

Erg tevreden met de keuze in ieder geval! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
heppe01 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:42:
Ook ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, ik overweeg dezelfe overstap te maken nu ik mijn MW 2.0 heb verkocht. Vooral vebeterde ANC en AAC zouden de mooiste verbeteringen moeten zijn. Geen AAC was wel een groot gemis op de 2.0 samen met Apple devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Zijn de bluetooth headset van tegenwoordig ook geschikt om via een bluetooth dongle op de pc aan te sluiten? En heb je dan ontvangst door het hele huis?

We hebben nu een RF headset met zo'n base station (seinnheiser RS180) maar die valt op bepaalde plekken uit en is inmiddels behoorlijk versleten. Tijd dus voor iets nieuws.

Er is gewoon weinig keus wat betreft klassieke RF headsets en tegenwoordig haal je met BT5.0 ook een flinke afstand toch?

Ik dacht dan aan zo'n bluetooth dongle:
https://avantree.com/nl/d...=nl&___from_store=default

Bereik 50m. maar moet dit 'direct in zicht' zijn of kan je hiermee ook gewoon naar de zolder lopen en heb je daar dan ook nog bereik?

[ Voor 23% gewijzigd door Tmaster op 02-03-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Tmaster schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:17:
Zijn de bluetooth headset van tegenwoordig ook geschikt om via een bluetooth dongle op de pc aan te sluiten?
Ja, werkt hier prima.
En heb je dan ontvangst door het hele huis?
Nee, tenzij je een erg klein huis hebt ;)
Mijn PC staat op zolder en op zolder en eerste verdieping heb ik prima verbinding, maar halverwege de trap naar beneden valt deze toch echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Wekko306 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ja, werkt hier prima.

[...]

Nee, tenzij je een erg klein huis hebt ;)
Mijn PC staat op zolder en op zolder en eerste verdieping heb ik prima verbinding, maar halverwege de trap naar beneden valt deze toch echt weg.
Gebruik jij dan een standaard bluetooth adapter/dongle of die long range dongle van avantree (DG60)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik mijn Sony WH-1000xm3 nu met mijn Blackberry Key op AptX HD, en dat streamt ook lekker, geluidskwaliteit vergelijkbaar met LDAC voor mijn MP3 collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Tmaster schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:27:
[...]

Gebruik jij dan een standaard bluetooth adapter/dongle of die long range dongle van avantree (DG60)?
In mijn geval een ingebouwde pcie wifi / BT kaart, geen long range dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Voor de twijfelaars, de Sony WH-1000XM3 is op dit moment bij ibood te koop voor 249 euro (inc verzendkosten). Had deze en de Bose QC35 opgepast, en ik vond de Sony toch net wat lekkerder zitten (en usb-c is plusje), dus de knoop maar doorgehakt. Hoop dat ik er veel plezier van ga beleven.

uncle_sjohie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
uncle_sjohie schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:06:
Voor de twijfelaars, de Sony WH-1000XM3 is op dit moment bij ibood te koop voor 249 euro (inc verzendkosten). Had deze en de Bose QC35 opgepast, en ik vond de Sony toch net wat lekkerder zitten (en usb-c is plusje), dus de knoop maar doorgehakt. Hoop dat ik er veel plezier van ga beleven.
Nu 199 euro bij Amazon NL
https://www.amazon.nl/gp/browse.html?node=18316312031

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Ook bij bol.com voor 199 euro, voor dit bedrag toch maar besteld

https://www.bol.com/nl/p/...401054/?s2a=#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Ja, ook ik ben overstag gegaan. Stiekem wilde ik toch wachten uiteindelijk voor de XM4, maar nu toch besteld.

Vanavond al in huis voor 4 eurotjes extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje over de Sony WH-1000XM3: het is mij vrij duidelijk dat samen met de Bose dit zo'n beetje de beste BT NC hoofdtelefoons zijn. Wat ik echter nergens kan vinden en ik heb me echt rot gezocht, is het volgende:
Hoe verhoudt zo'n BT (NC) hoofdtelefoon uit het hogere segment zich tegen vergelijkbaar geprijsde bedrade hoofdtelefoons.

Ik heb zelf nu een Shure SRH1440, zelfde prijsklasse en uitmuntende geluidskwaliteit. Heerlijk neutraal ook, al moet ik zeggen dat wat meer kleur in het klankbeeld zou mogen, dat mis ik een klein beetje t.o.v. van mijn vorige Sennheiser HD 600.

Kortom: wat kan ik verwachten? Zit de Sony in of dicht tegen hetzelfde segment aan qua geluid of blijft zijn "best in class" stempel die velen erop drukken toch vooral "beste in Bluetooth land" en blijven de betere bedrade hoofdtelefoons toch altijd duidelijk beter? Ik heb namelijk, ondanks mijn ervaring met diverse hoofdtelefoons uit het hogere segment, nog nooit Bluetooth hoofdtelefoons gehad en gebruik om te bellen ook gewoon de bijgeleverde oordopjes van mijn iPhone. Gezien de aanbieding heb ik ook niet de tijd om eerst bij een winkel langs te gaan waar ik hem kan beluisteren en vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Het is een beetje appels met peren vergelijken. Bluetooth koptelefoons hebben een ingebouwde DAC/versterker combi en een bedraad koptelefoon is erg afhankelijk van het apparaat die de input levert.

Mits je een fatsoenlijke DAC/amp hebt (wat de meeste telefoons niet echt hebben), is bedraad vaak beter. Mocht je het aansluiten aan je telefoon, is een Bluetooth koptelefoon vaak beter (maar dat heeft ook temaken met welk model koptelefoon).

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Fordox schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:55:
Het is een beetje appels met peren vergelijken. Bluetooth koptelefoons hebben een ingebouwde DAC/versterker combi en een bedraad koptelefoon is erg afhankelijk van het apparaat die de input levert.

Mits je een fatsoenlijke DAC/amp hebt (wat de meeste telefoons niet echt hebben), is bedraad vaak beter. Mocht je het aansluiten aan je telefoon, is een Bluetooth koptelefoon vaak beter (maar dat heeft ook temaken met welk model koptelefoon).
Thanks! Dat stelt me wel gerust, want ik zal mijn Shure niet wegdoen dus die blijft voor de absolute kwaliteit, maar ik was vooral bang dat er (bij wijze van spreken) €100 aan de geluidskwaliteit opgaat en €200-250 aan BT/NC/controls/etc.

Dus ja hij zal zeker met mijn iPhone gebruikt gaat worden en ook soms 's avonds met de Apple TV om zelf op een lekker volume een serie of film te kijken zonder de rest van het gezin te storen of wakker te maken.

Laatste vraag: hoe zit het met schakelen tussen verschillende apparaten, hoe makkelijk is dat? Ik zal met name met 3 (iPhone, MacBook, Apple TV) en misschien 4 (Xbox One) gebruiken. Ik lees dat je echt het BT apparaat (de Sony dus) moet disconnecten van het laatst gebruikte apparaat, bijv. mijn laptop voordat ik hem kan verbinden met het volgende apparaat. Maar wat als ik op mijn laptop heb geluisterd, die uitzet/dichtklap en vervolgens op mijn telefoon wil gaan met luisteren?

De Beats Studio 3 Wireless gaan daar erg goed mee om i.c.m. andere Apple apparaten die de W1 chip hebben/ondersteunen, maar dat is in mijn geval ook alleen mijn iPhone en MacBook, de Apple TV niet en natuurlijk Xbox One al helemaal niet. Dus om nou een inferieure hoofdtelefoon te kopen om slechts bij 2 apparaten een wat groter gebruiksgemak te hebben, nee. Maar daarom ben ik des te meer benieuwd hoe dat met de Sony bijv. werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:13
Ga naar de mediamarkt en test de wh-1000xm3 uit zou ik zeggen.

In de prijsklasse van de wh-1000xm3 heb ik de fidelio x2 en hd 6xx
De Sony klinkt erg "boomy" en veel minder gedetailleerd. Zelfs als ik dit vergelijk met mijn DT 770 pro bijvoorbeeld.

Maarja, sony komt met ingebouwde DAC/Amp, bluetooth, ANC & +- 30 uurige batterijduur. Dus je krijgt toch wel wat voor het geld. Een HD 6xx heeft een goede amp nodig, en is niet zo portable, maar geeft zoveel beter geluid. Het zijn keuzes die je maakt.

Je kan een THX panda kopen, volgens veel reviewers is dit de enige BT koptelefoon die echt goed geluid geeft, maar vind het zelf erg veel geld om zo'n koptelefoon blind te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door d0nny41 op 10-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MooDyBLueS schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:09:
Laatste vraag: hoe zit het met schakelen tussen verschillende apparaten, hoe makkelijk is dat?
Die vraag is al vaak gesteld, even zelf zoeken. Het is een ongemak maar met NFC ook weer niet vreselijk. Het is wat Sony nog veel kan verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:43:
Vraagje over de Sony WH-1000XM3: het is mij vrij duidelijk dat samen met de Bose dit zo'n beetje de beste BT NC hoofdtelefoons zijn. Wat ik echter nergens kan vinden en ik heb me echt rot gezocht, is het volgende:
Hoe verhoudt zo'n BT (NC) hoofdtelefoon uit het hogere segment zich tegen vergelijkbaar geprijsde bedrade hoofdtelefoons.

Ik heb zelf nu een Shure SRH1440, zelfde prijsklasse en uitmuntende geluidskwaliteit. Heerlijk neutraal ook, al moet ik zeggen dat wat meer kleur in het klankbeeld zou mogen, dat mis ik een klein beetje t.o.v. van mijn vorige Sennheiser HD 600.

Kortom: wat kan ik verwachten? Zit de Sony in of dicht tegen hetzelfde segment aan qua geluid of blijft zijn "best in class" stempel die velen erop drukken toch vooral "beste in Bluetooth land" en blijven de betere bedrade hoofdtelefoons toch altijd duidelijk beter? Ik heb namelijk, ondanks mijn ervaring met diverse hoofdtelefoons uit het hogere segment, nog nooit Bluetooth hoofdtelefoons gehad en gebruik om te bellen ook gewoon de bijgeleverde oordopjes van mijn iPhone. Gezien de aanbieding heb ik ook niet de tijd om eerst bij een winkel langs te gaan waar ik hem kan beluisteren en vergelijken.
Ik zat met het zelfde dillema ,heb namelijk een Etymotic er4sr iets duurder misschien dan een Sony WH-1000XM3 maar was toch benieuwd naar deze koptelefoon vanwege draadloos maar dat viel vies tegen bass was echt teveel aanwezig en miste diepte Etymotic mag dan wel bass light wezen maar heeft wel degelijk diepe bass plus hoge tonen bij die van Sony waar erg overdreven en vermoeiende. Uiteindelijk maar bluetooth receiver gekocht Fiio btr3 dat is toch de beste combinatie voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:27
Ik wil graag een nieuwe hoofdtelefoon voor aan mijn bureau. Ik dacht voorheen dat ik perse een bluetooth hoofdtelefoon wilde, maar bij nader inzien is bedraad ook prima.

Volgens mij zijn de Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm (pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)) prima voor mijn doeleinden: voornamelijk klassieke en indie muziek. Daarnaast veel gewoon media bekijken terwijl ik mijn partner niet stoor. Ik gebruik een simpele laptop, dus ik wil gewoon een kleine versterker om mijn bureau zetten om daar de hoofdtelefoon in te pluggen. Ik zag iets van Fiio, maar ik weet niet exact welke voor mijn doeleinden het beste werkt.

Is dit een goede combinatie en weet iemand wat een goede versterker is voor mijn doeleinden? Het totaal mag ongeveer €200 kosten (headphones zelf zijn ~€120).

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 11-03-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Gisteren mijn Sony WH-1000XM3 ontvangen en de hele avond mee gespeeld, vandaag op het werk lekker alleen (iedereen zit verplicht thuis) dus ook de hele dag mee lopen spelen en vergelijken met mijn Beyerdynamic DT990 Pro 250Ohm.

Conclusie is dat ik hem retour ga sturen, bedraad klinkt hij niet slecht, maar via Bluetooth vindt ik het geluid echt ondermaats. Daarbij worden mijn oren behoorlijk warm.

ANC werkt redelijk goed, maar zonder muziek hoor ik toch een irritant ruisje.

Voor mij teveel nadelen om de 200 euro te rechtvaardigen.

Nu maar opzoek naar een over-ear met draad en misschien toch wel weer 1 die open is (DT 990 heeft een kapotte kabel dus die is aan vervanging toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
Belecthor schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:09:
Ik wil graag een nieuwe hoofdtelefoon voor aan mijn bureau. Ik dacht voorheen dat ik perse een bluetooth hoofdtelefoon wilde, maar bij nader inzien is bedraad ook prima.

Volgens mij zijn de Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm (pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)) prima voor mijn doeleinden: voornamelijk klassieke en indie muziek. Daarnaast veel gewoon media bekijken terwijl ik mijn partner niet stoor. Ik gebruik een simpele laptop, dus ik wil gewoon een kleine versterker om mijn bureau zetten om daar de hoofdtelefoon in te pluggen. Ik zag iets van Fiio, maar ik weet niet exact welke voor mijn doeleinden het beste werkt.

Is dit een goede combinatie en weet iemand wat een goede versterker is voor mijn doeleinden? Het totaal mag ongeveer €200 kosten (headphones zelf zijn ~€120).
Ik begon ook met de dt 770 pro 80 ohm en Fiio e10k . Zeker een goede combi.

Zelf zou ik een philips fidelio x2 aanraden. Ik vond dit een aanzienlijke upgrade t.o.v. de dt 770, en je hebt niet per se een AMP nodig. Je bent dan ( als je geen amp haalt ) goedkoper uit. Amp maakt hem wel iets beter.

Op V&A is een 6 maanden oude fidelio x2 voor 95 euro. Beste value die je kan hebben naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

d0nny41 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:53:
[...]

Zelf zou ik een philips fidelio x2 aanraden. Ik vond dit een aanzienlijke upgrade t.o.v. de dt 770, en je hebt niet per se een AMP nodig. Je bent dan ( als je geen amp haalt ) goedkoper uit. Amp maakt hem wel iets beter.

Op V&A is een 6 maanden oude fidelio x2 voor 95 euro. Beste value die je kan hebben naar mijn mening.
Met die laatste zin ben ik het zeker helemaal eens :) :P :P Echt een topding :P

Het enige is dat hij zijn vriendin niet wil storen dus dan is een X2 een minder goede optie omdat dit een "open" hoofdtelefoon is.

De DT770 is "gesloten" dus wat dat betreft 'beter'.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-08 10:09
Vandaag de sony 1000xm3 ontvangen. Wat mij meteen opviel is dat mijn oren aan beide kanten tegen de drivers aan komen. Dit resulteert in een knisperend geluid bij wrijving, met name bij draaien van mijn hoofd. Ter vergelijking heb ik de kingston hyperx cloud al jaren in bezit, waarbij ik hier geen last van heb.

Vervolgens viel mij op dat de opvulling/het schuim wat op de drivers ligt, erg ongelijk matig verdeeld is. Meeste zit aan de buitenranden en in het centrum. Daartussen zitten een soort kuilen in het schuim. Het zou misschien een oorschelp vorm moeten voorstellen? Is dat normaal? Bij de Kingston is de schuimlaag helemaal vlak. Dit schuim lijkt in ieder geval het probleem te zijn..

Verder tot nu toe qua ANC en geluid tevreden. Maar dat geknisper is wel erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0nny41
Help!!!! schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Met die laatste zin ben ik het zeker helemaal eens :) :P :P Echt een topding :P

Het enige is dat hij zijn vriendin niet wil storen dus dan is een X2 een minder goede optie omdat dit een "open" hoofdtelefoon is.

De DT770 is "gesloten" dus wat dat betreft 'beter'.
Dat wordt dan 10% commissie ;)

Oh daar heb ik een beetje overheen gelezen. Dan is een gesloten koptelefoon inderdaad beter... Anderzijds.. Een beetje geluid is een lage prijs voor de liefde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 05:35:
[...]

Ik zat met het zelfde dillema ,heb namelijk een Etymotic er4sr iets duurder misschien dan een Sony WH-1000XM3 maar was toch benieuwd naar deze koptelefoon vanwege draadloos maar dat viel vies tegen bass was echt teveel aanwezig en miste diepte Etymotic mag dan wel bass light wezen maar heeft wel degelijk diepe bass plus hoge tonen bij die van Sony waar erg overdreven en vermoeiende. Uiteindelijk maar bluetooth receiver gekocht Fiio btr3 dat is toch de beste combinatie voor mij
Kijk daar hebben we iets aan, thanks voor dit advies! Inmiddels was ik toch te laat voor de Sony voor 199, maar desondanks zag ik toch wel aardig wat gemengde gevoelens voorbijkomen als je het vergelijkt met bedraad.

De Fiio BTR3 ziet er als een ideaal apparaatje uit, want de enige beperking die ik zelf nu nog merk is dat ik op de Apple TV geen hoofdtelefoon kan gebruiken en dat lost de BTR3 op. Weliswaar geen NC, maar gezien het feit dat de BTR3 voor een kwart van de aanbiedingsprijs van de Sony te koop is, kan ik daar moeilijk over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:20:
[...]

Je kan eenmalig iets als een FIIO BTR3 oid kopen, dan kan je naar hartelust luisteren, maar als de kabels te lang&niet eenvoudig vervangbaar zijn is dat ook niet altijd even comfortabel+het apparaatje is natuurlijk ook niet gratis/niet in verhouding tot alle koptelefoons redelijk geprijsd.
begintmeta schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:47:
Ik zag dat de FiiO BTR3 en Radsone Earstudio ES100 ook in de aanbieding zijn bij Amazon, dus de liefhebber van niet-noisecanceling bluetooth hoofdtelefoons heeft dan voor net wat meer dan 200€ een Fidelio X2HR met LDAC bluetooth :+
Tegenwoordig zijn bijvoorbeeld de Shanling UP2 of UP4 en FiiO BTR5 er bij gekomen, die Radsone is wat minder prevalent geworden geloof ik. Prijzen kunnen nogal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
begintmeta schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:05:
[...]

[...]

Tegenwoordig zijn bijvoorbeeld de Shanling UP2 of UP4 en FiiO BTR5 er bij gekomen, die Radsone is wat minder prevalent geworden geloof ik. Prijzen kunnen nogal verschillen.
Welke is beter , ik ben die van mij helaas verloren :X . Ik neem aan dat BTR5 een veel sterkere amp gedeelte heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Kijk daar hebben we iets aan, thanks voor dit advies! Inmiddels was ik toch te laat voor de Sony voor 199, maar desondanks zag ik toch wel aardig wat gemengde gevoelens voorbijkomen als je het vergelijkt met bedraad.

De Fiio BTR3 ziet er als een ideaal apparaatje uit, want de enige beperking die ik zelf nu nog merk is dat ik op de Apple TV geen hoofdtelefoon kan gebruiken en dat lost de BTR3 op. Weliswaar geen NC, maar gezien het feit dat de BTR3 voor een kwart van de aanbiedingsprijs van de Sony te koop is, kan ik daar moeilijk over klagen.
NP ;) maar hou er wel rekening mee dat Etymotic heel diep in je oren moet doen en in het begin raar gevoel hebt maar eenmaal als ze zitten is de isolatie nog beter dan welke NC koptelefoon , en niet iedereen neutrale muziek weergave kan waarderen . In het begin moest ik heel erg wennen aan bass maar nu luister ik ook veel muziek met veel bass(Hans Zimmer en dat soort muziek) en wil ik niet meer terug naar consumenten koptelefoons 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
d0nny41 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor je behulpzame reactie! Ik koop het liefst een geheel nieuwe hoofdtelefoon, omdat ik wat vervelend ervaringen heb gehad met tweedehands elektronica. Je bedoelt dus niet deze hoofdtelefoon: pricewatch: Philips Fidelio X2HR (Zwart)? maar deze? pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)

De tweede lijkt door de schaarste iets duurder dan ie hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amdwarrior schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:42:
[...]

maar hou er wel rekening mee dat Etymotic heel diep in je oren moet doen
Ik heb zelf ook Etymotics maar ik gebruik ze vrijwel nooit omdat ik het in- en uitdoen teveel gedoe vind. Dan liever wat concessies aan de kwaliteit doen en een NC hoofdtelefoon kopen. Die kun je snel even afzetten als iemand je iets vertelt en dan weer opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madd0gz
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-08-2022
Heeft hier iemand ervaring met de Hifiman Sundara voor desktop gebruik?
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de planar magnetic drivers en de sound van de koptelefoon.
Alleen is het eigenlijk nergens in een winkel te testen, zover ik kon zien.
Wat zijn jullie ervaringen met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Belecthor

Lees anders mijn reactie hierboven ook even voordat je iets koopt wat mogelijk niet bij je wensen past.

Er zitten volgensmij een paar hele kleine verschillen tussen de X2 en X2HR maar niks qua geluidskwaliteit en het is absoluut de meerprijs voor de X2 niet waard. De X2 is de oudere variant die overigens ook prima is.

Mocht je persé een X2/HR willen kun je beter die van mij overnemen. Je bent 'gek' als je bijna het dubbele gaat uitgeven voor een nieuwe maar je moet het uiteraard zelf weten. Je moet erg je best doen wil je een hoofdtelefoon danwel X2/HR kapot krijgen laat staan binnen een half jaartje :)

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 11-03-2020 20:45 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0nny41
Belecthor schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:04:
[...]

Bedankt voor je behulpzame reactie! Ik koop het liefst een geheel nieuwe hoofdtelefoon, omdat ik wat vervelend ervaringen heb gehad met tweedehands elektronica. Je bedoelt dus niet deze hoofdtelefoon: pricewatch: Philips Fidelio X2HR (Zwart)? maar deze? pricewatch: Philips Fidelio X2 (Zwart)

De tweede lijkt door de schaarste iets duurder dan ie hoeft te zijn.
Is bijna dezelfde koptelefoon. De x2hr heeft nieuwe oorschelpen. De oorschelpen van de X2 pakken sneller stof op ( wat eigenlijk enige nadeel is naar mijn mening ). Volgens mij zijn er nog een paar verschillen, maar dat is meer qua design. x2 is inderdaad het oude model, maar geluid is zover ik weet niet aangepast.

@Help!!!! had inderdaad een nuttige opmerking dat de DT 770 pro closed headphones zijn en de X2 open headphones. Eén van de verschillen is dat de DT 770 pro minder geluid zal leaken dan de x2. Dus je vriendin zal eerder last hebben van de X2. Dat bleek wel een belangrijk element voor jou te zijn. Dat gezegd hebbende ligt het echt eraan hoe snel je vriendin geïrriteerd is. Ik woon nu ook samen en heb meerdere koptelefoons. Zit nu in een fase dat ik de X2 weer veel gebruik en mijn vriendin klaagt nooit, maar eerlijk gezegd is zij denk ik vrij coulant hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb sinds vandaag i.v.m. de Amazon deal de WH1000-XM3 in huis. Had de WF1000-XM3 al overigens, heel prettig voor op de fiets en om even in je zak te stoppen, maar als ik echt ergens of natuurlijk thuis zit te werken/studeren etc. toch liever een comfortabelere koptelefoon. De ANC is verbluffend maar de geluidskwaliteit valt me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Opzich is het niet slecht trouwens, maar de hoge tonen zijn gewoon niet zo scherp als ik ze zou willen. Vergeleken bij de in-ears klinken ze wat 'muffled'. Wel duidelijk een ruimere soundstage waarin individuele instrumenten en geluiden een stuk meer hun eigen plek hebben, maar goed, dat is natuurlijk logisch bij het vergelijken van in-ears met een koptelefoon. Verder natuurlijk logisch dat een bedrade headphone van (om maar wat te noemen) Grado of Beyerdynamic beter/accurater zal klinken.

Maar goed, dat gezegd hebbende wel hele prettige headphones voor deze prijs. Ik studeer nog en woon in een studentencomplex waar het regelmatig rumoerig kan zijn en bovendien staat er een koelkast in mijn kamer te loeien, heerlijk om daar écht helemaal niks meer van te horen met ANC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat de in-ears wat aan de scherpe kant zijn, maar de koptelefoon zit inderdaad wel aan de donkere kant van het spectrum. Dat is ook waarom ik qua bluetooth toch nog heb besloten om te gokken op de Drop Panda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53
Madd0gz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:49:
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de planar magnetic drivers en de sound van de koptelefoon.
Die heb ik beluisterd bij Ears Unlimited in Delft. Even bellen voor een afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Thomas schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:30:
[...]
De ANC is verbluffend maar de geluidskwaliteit valt me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Opzich is het niet slecht trouwens, maar de hoge tonen zijn gewoon niet zo scherp als ik ze zou willen. Vergeleken bij de in-ears klinken ze wat 'muffled'. Wel duidelijk een ruimere soundstage waarin individuele instrumenten en geluiden een stuk meer hun eigen plek hebben, maar goed, dat is natuurlijk logisch bij het vergelijken van in-ears met een koptelefoon.
[...]
Ik heb ze ook al een tijdje en herken wat je beschrijft, ze zijn wat "bass heavy/muffled/niet heel strak in het laag".
Wat bij mij erg helpt is via de Headphones app van Sony de EQ een beetje aan te passen; Klik voorbeeld van Rediit

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriS
Bose QC II Zilver nu ook in de aanbieding voor 199,- bij bol.com en amazon.nl
https://www.bol.com/nl/p/...Osw4tA0A_0.1.ProductImage

Heb deze nu ook maar besteld door twijfel over de Sony WH-1000XM3 wegens eerder genoemde reden van krakend schuim. Zou de Bose NC700 ook nog in de aanbieding komen deze week? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
JuriS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:36:
Vervolgens viel mij op dat de opvulling/het schuim wat op de drivers ligt, erg ongelijk matig verdeeld is. Meeste zit aan de buitenranden en in het centrum. Daartussen zitten een soort kuilen in het schuim. Het zou misschien een oorschelp vorm moeten voorstellen? Is dat normaal?
[..]
Verder tot nu toe qua ANC en geluid tevreden. Maar dat geknisper is wel erg irritant.
Dat heb ik bij mijn exemplaar ook. De driver lijkt in een soort bolletje te zitten, en aan de randen rust het schuim boven op een soort pad. Ik denk dat het daardoor komt.
Qua geluid moet ik nog erg wennen. Heb de link van @Paragon93 gevolgd en de EQ wat anders ingesteld. De 2.5 en 6.3 kHz heb ik iets minder hoog gedaan (anders wordt het me te schel) en de 16 kHz juist nog wat hoger. Dat klinkt niet verkeerd. Ik hoop vooral ook dat de omgevingsgeluid functie buiten een beetje werkt, dat is een van de redenen dat ik deze hoofdtelefoon heb aangeschaft.

De Bose is overigens alweer 250 bij Bol.com, bij Amazon.nl nog wel 199. Er is volgens mij bij beide winkels een beperkte voorraad van deze producten die ze voor deze lage prijs verkopen. Als ik een Bose zou willen dan zou ik voor de 75 euro meerprijs toch voor het nieuwere 700 model gaan, of nog even wachten totdat deze een keer voor 239 o.i.d. in de aanbieding is.

[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 12-03-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
musicfreak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Dat heb ik bij mijn exemplaar ook. De driver lijkt in een soort bolletje te zitten, en aan de randen rust het schuim boven op een soort pad. Ik denk dat het daardoor komt.
Qua geluid moet ik nog erg wennen. Heb de link van @Paragon93 gevolgd en de EQ wat anders ingesteld. De 2.5 en 6.3 kHz heb ik iets minder hoog gedaan (anders wordt het me te schel) en de 16 kHz juist nog wat hoger. Dat klinkt niet verkeerd. Ik hoop vooral ook dat de omgevingsgeluid functie buiten een beetje werkt, dat is een van de redenen dat ik deze hoofdtelefoon heb aangeschaft.

De Bose is overigens alweer 250 bij Bol.com, bij Amazon.nl nog wel 199. Er is volgens mij bij beide winkels een beperkte voorraad van deze producten die ze voor deze lage prijs verkopen. Als ik een Bose zou willen dan zou ik voor de 75 euro meerprijs toch voor het nieuwere 700 model gaan, of nog even wachten totdat deze een keer voor 239 o.i.d. in de aanbieding is.
Ik heb ook de Sony zojuist binnen, en heb hiermee naar werk gefietst. Ik moet zeggen dat de omgevingsgeluid functie, wanneer je fietst, niet goed werkt. Hij pakt namelijk ook wat wind op. Daarom heb ik de koptelefoon zo ingesteld dat wanneer je fietst (wandelt), ie op passief staat. Zo heb ik geen last van de wind.

Ik ben laatste achter een website gekomen die ratings voor o.a. koptelefoons doet, en deze erg streng beoordeelt (zoiets als IMDB, maar dan voor electronica). Wellicht dat dit een tip is, mocht je kiezen tussen de 700 of de QC35: https://www.rtings.com/he...?usage=9287&threshold=0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriS
musicfreak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Precies dat inderdaad. Ik vind het alleen gek dat ik in genoeg reviews heb gelezen dat de oren tegen de driver aankomen, maar verder geen opmerking over storend geluid daardoor. Om deze reden toch enige twijfel of het bij mijn exemplaar wel goed zit... Kom jij zelf met je oren tegen de driver aan @musicfreak ? Of jij @DeVliegendeNLer ? Als ik mijn hoofd naar links of rechts draai hoor ik heel duidelijk dat het schuim (minimaal) wordt ingedrukt.

Inmiddels de Bose ook binnen, komende tijd even goed tegen elkaar testen. Merk al wel meteen dat ik met de Bose geen last heb van het knisperende/schurende geluid.
Zou zelf ook graag de 700 testen, maar voor mij was die 75 euro net de grens om het te laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
JuriS schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Precies dat inderdaad. Ik vind het alleen gek dat ik in genoeg reviews heb gelezen dat de oren tegen de driver aankomen, maar verder geen opmerking over storend geluid daardoor. Om deze reden toch enige twijfel of het bij mijn exemplaar wel goed zit... Kom jij zelf met je oren tegen de driver aan @musicfreak ? Of jij @DeVliegendeNLer ? Als ik mijn hoofd naar links of rechts draai hoor ik heel duidelijk dat het schuim (minimaal) wordt ingedrukt.

Inmiddels de Bose ook binnen, komende tijd even goed tegen elkaar testen. Merk al wel meteen dat ik met de Bose geen last heb van het knisperende/schurende geluid.
Zou zelf ook graag de 700 testen, maar voor mij was die 75 euro net de grens om het te laten ;)
Ik kom naar mijn gevoel niet tegen de drivers aan, of ik heb er in ieder geval geen last van.

Wat mij wel opvalt (wellicht dat jij of iemand die dit leest dat kan testen/bevestigen) is wanneer ik bijvoorbeeld met iemand bel via Whatsapp of FB Messenger ik de achtergrondgeluiden van mijn eigen omgeving ook vrij opvallend hoor. Ik heb bijvoorbeeld mijn ANC geactiveerd, en de tv in de huiskamer staat aan, dan pikt mijn koptelefoon het geluid van de tv en mijn eigen stem op, welke ik dan door mijn koptelefoon hoor, tussen het geluid met mijn gesprekspartner door.

Het komt een beetje neer als de optie 'Listen to this device' welke op je pc zit.

Is dit normaal of?

Edit: het lijkt op dit probleem waar ik mee zit: https://us.community.sony...en-calling?language=en_US
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 12% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 12-03-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
DeVliegendeNLer schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:56:
[...]

Ik kom naar mijn gevoel niet tegen de drivers aan, of ik heb er in ieder geval geen last van.

Wat mij wel opvalt (wellicht dat jij of iemand die dit leest dat kan testen/bevestigen) is wanneer ik bijvoorbeeld met iemand bel via Whatsapp of FB Messenger ik de achtergrondgeluiden van mijn eigen omgeving ook vrij opvallend hoor. Ik heb bijvoorbeeld mijn ANC geactiveerd, en de tv in de huiskamer staat aan, dan pikt mijn koptelefoon het geluid van de tv en mijn eigen stem op, welke ik dan door mijn koptelefoon hoor, tussen het geluid met mijn gesprekspartner door.

Het komt een beetje neer als de optie 'Listen to this device' welke op je pc zit.

Is dit normaal of?

Edit: het lijkt op dit probleem waar ik mee zit: https://us.community.sony...en-calling?language=en_US
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Mij is het opgevallen dat mijn telefoon (iphone) van zichzelf een soort ANC heeft tijdens het bellen. Dit maskeert het geluid.
Het is maar een hypothese, maar wellicht is de demping van de sony zo veel beter dan die van de iphone, dat de geluidsgolf van de de ANC harder is dan de negatieve geluidsgolf van de ANC v .d iphone. En het faseverschil.
Dus je hoort een versterking van je matige uitvoering vd telefoon ANC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@JuriS Ik kom met mijn oren niet tegen de drivers aan. Net nog even getest.

Wat ik naast NC zoek is een hoofdtelefoon die ook geluid van de omgeving doorgeeft als je hem op hebt. Zeker als je op de fiets zit dan vind ik dit een nuttige functie vanwege de verkeersveiligheid, dan wil ik juist geen noise cancelling. Ik heb gisteren met de Sony op gewandeld en gefietst. Als ik een podcast luister en omgevingsgeluid op 20 zet (en focus op stem uitschakel) dan hoor ik inderdaad auto's die langsrijden, mensen die praten etc maar zet ik muziek op dan hoor ik dit nauwelijks meer. Ik hoopte eigenlijk op een wat meer versterkt omgevingsgeluid. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van B&W PX5 / PX 7 eigenaren op dit vlak, ik zie nl. dat je in de B&W app de intensiteit van de Ambient pass-through ook kan aanpassen (zie afbeelding hieronder). Aangezien de middelste stand 'natuurlijk' heet hoop ik dat 'ie nog wat versterkt als je de slider naar rechts schuift. Bij de Sennheiser app kan je Transparant hearing (iedere fabrikant noemt het anders) alleen aan en uit zetten helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7YSJ7Dxj-YDh7sncAKeJy7Zjds=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/FjdFSfbfe8iftfcTyALyTBbc.jpg?f=fotoalbum_medium

@Thomas Ik lees dat jij zowel de WF-1000xm3 als de WH-1000xm3 in je bezit hebt. Klopt het dat de WF wat minder de nadruk heeft liggen op het laag? Bij de WH moet ik het hoog behoorlijk opkrikken voordat het naar mijn smaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

musicfreak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:40:

Wat ik naast NC zoek is een hoofdtelefoon die ook geluid van de omgeving doorgeeft als je hem op hebt. Zeker als je op de fiets zit dan vind ik dit een nuttige functie vanwege de verkeersveiligheid, dan wil ik juist geen noise cancelling. Ik heb gisteren met de Sony op gewandeld en gefietst. Als ik een podcast luister en omgevingsgeluid op 20 zet (en focus op stem uitschakel) dan hoor ik inderdaad auto's die langsrijden, mensen die praten etc maar zet ik muziek op dan hoor ik dit nauwelijks meer. Ik hoopte eigenlijk op een wat meer versterkt omgevingsgeluid. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van B&W PX5 / PX 7 eigenaren op dit vlak, ik zie nl. dat je in de B&W app de intensiteit van de Ambient pass-through ook kan aanpassen (zie afbeelding hieronder). Aangezien de middelste stand 'natuurlijk' heet hoop ik dat 'ie nog wat versterkt als je de slider naar rechts schuift. Bij de Sennheiser app kan je Transparant hearing (iedere fabrikant noemt het anders) alleen aan en uit zetten helaas.

[Afbeelding]

@Thomas Ik lees dat jij zowel de WF-1000xm3 als de WH-1000xm3 in je bezit hebt. Klopt het dat de WF wat minder de nadruk heeft liggen op het laag? Bij de WH moet ik het hoog behoorlijk opkrikken voordat het naar mijn smaak is.
Klopt inderdaad. De balans in de WF vind ik zelf stukken fijner. Zelf ook erg met de equalizer zitten rommelen om de WH wat minder bass heavy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
musicfreak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:40:

[Afbeelding]

Wellicht dat het een optie is om omgevingsgeluid wat lager te zetten? Rond de 10 ofzo.

Kun je eventueel mijn eerdere vraag beantwoorden? Als je met iemand belt via de koptelefoon, pikt de microfoon dan ook jouw stem en je eigen omgevingsgeluid op, waardoor jij dit ook hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 19:33

B64

Heilige Kaas schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 02:15:
[...]

Mij is het opgevallen dat mijn telefoon (iphone) van zichzelf een soort ANC heeft tijdens het bellen. Dit maskeert het geluid.
Het is maar een hypothese, maar wellicht is de demping van de sony zo veel beter dan die van de iphone, dat de geluidsgolf van de de ANC harder is dan de negatieve geluidsgolf van de ANC v .d iphone. En het faseverschil.
Dus je hoort een versterking van je matige uitvoering vd telefoon ANC.
Klopt, dit doen heel veel telefoons. Meestal mbv een klein microfoontje op de achterkant die omgevingsgeluid oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@DeVliegendeNLer Ik heb het even uitgeprobeerd, met bellen via WhatsApp en regulier via T-Mobile, maar ik hoor mezelf niet als ik iemand anders bel. Ik hoor ook geen omgevingsgeluid. ANC stond aan.

Je opmerking over omgevingsgeluid lager zetten snap ik niet helemaal. Ik wil namelijk meer van de omgeving horen, niet minder.

[ Voor 25% gewijzigd door musicfreak op 14-03-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
musicfreak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:34:
@DeVliegendeNLer Ik heb het even uitgeprobeerd, met bellen via WhatsApp en regulier via T-Mobile, maar ik hoor mezelf niet als ik iemand anders bel. Ik hoor ook geen omgevingsgeluid. ANC stond aan.

Je opmerking over omgevingsgeluid lager zetten snap ik niet helemaal. Ik wil namelijk meer van de omgeving horen, niet minder.
Bedankt voor het uitproberen!

Nou ja, je hoort je muziek niet meer als je het op 20 zet. Daarom is het wellicht aan te raden deze lager te zetten (of passieve nc gebruiken).

Zelf heb ik mijne in windkracht 6/7 op 'windruis onderdrukken', en het werkte beter dan ik had verwacht. Wel hoor je de auto's amper dus geen optie voor jou, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik ben nog steeds op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon onder de €160. Vooral voor klassieke muziek, indie en EDM.

Ik heb de volgende twee gevonden die in dit budget schijnbaar ontzettend goed zijn:

1. pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
2. pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)

Een gekke derde is de Sony XM3. Bluetooth zou het prettigste zijn, omdat een draad altijd irritant is, al schijnt de geluidskwaliteit van de XM3 zwaar ondermaats te zijn vergeleken met die hierboven en natuurlijk is de prijs een stuk hoger, dus ik zou moeten wachten op een aanbieding.

3. pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Vaak wordt de Beyerdynamic een beetje als 'saai' gezien als ik de recensies lees. Welke van deze twee is een solide keuze? Is een amp nodig? Zijn er nog betere keuzes qua hoofdtelefoon met mijn eisen?

[ Voor 22% gewijzigd door Belecthor op 14-03-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21

Major_ton

Shoot!

Belecthor schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:09:
Ik ben nog steeds op zoek naar een gesloten hoofdtelefoon onder de €160. Vooral voor klassieke muziek, indie en EDM.

Ik heb de volgende twee gevonden die in dit budget schijnbaar ontzettend goed zijn:

1. pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)
2. pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)

Een gekke derde is de Sony XM3. Bluetooth zou het prettigste zijn, omdat een draad altijd irritant is, al schijnt de geluidskwaliteit van de XM3 zwaar ondermaats te zijn vergeleken met die hierboven en natuurlijk is de prijs een stuk hoger, dus ik zou moeten wachten op een aanbieding.

3. pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Vaak wordt de Beyerdynamic een beetje als 'saai' gezien als ik de recensies lees. Welke van deze twee is een solide keuze? Is een amp nodig? Zijn er nog betere keuzes qua hoofdtelefoon met mijn eisen?
Waar ga je de hoofdtelefoon op aansluiten? Ik ben zelf een groot fan van de DT770. Gewoon een heerlijk zittende hoofdtelefoon die recht voor z'n raap de muziek laat horen, niks saais aan. De bron en aansturing zijn wel belangrijk uiteraard.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DT770 is mijn inziens zeker niet saai. Ik heb er een die al 16 jaar meegaat, die ik eigenlijk altijd bij me heb. En ik heb een MMX300v2 wat feitelijk een DT770 32Ohm is met een mic er aan vast. Heerlijk ding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Is iemand ook bekend met de AKG K371? Deze wordt ook alom geprezen op internet, maar in Nederland heeft deze weinig reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fedele
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Madd0gz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:49:
Hoi hoi!

Een maatje van mij heeft hem en ik had toevallig van het weekend de koptelefoon getest.

Als je van een redelijk ruimtelijk en gedetailleerd geluid houdt dan is dit zeker de moeite waard om te beluisteren.

Geen idee wat voor soort muziek je luistert, maar het is bijvoorbeeld heerlijk om te luisteren met:

- Metal
- Rock

Bij planar magnetic heb je wel een betere versterker nodig om de koptelefoon tot zijn totaalrecht te laten komen. De combinatie die mijn maatje gebruikt is een Schiit Modi/ Magni met Sundara.

De Schiit geeft de Sundara net dat extra laagje warmte waardoor muziek er net wat meer uitspringt en je ook wat meer rust ervaart. Wij hebben ook gekeken naar de combi Sundara met een AudioQuest DragonFly Red, deze geeft het beeld iets meer helderheid maar wel minder warmte (geen idee of je dit prettig vind).

In ieder geval geldt bij audio, eerst goed testen en dan besluiten. Je kan natuurlijk het product ook online kopen en dan als het niets blijkt te zijn, het terug te sturen en gebruik te maken van je heroepingsrecht.

Hopelijk geeft dit je een beeld van wat deze kopelefoon bied.

[ Voor 26% gewijzigd door fedele op 16-03-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Hoi,

Ik ben opzoek naar de vervanger voor mijn Sennheiser HD 4.50 BTNC (staat te koop in V&A);
Wat zouden jullie kopen als je onderstaande zoekt in een headphone ?
- moet comfortable zitten, ook naar meerdere uren gebruik (heb breed hoofd en naar 't schijnt grote oren)
- goede muziek kwaliteit
- goede active noise cancelling
- batterij gaat lang mee
- beschikken over een prima microfoon (ivm bellen en incidenteel gamen)
- geen "gaming headset"

Zelf kwam ik hierop uit:
pricewatch: Sony WH-H910N (Zwart)
pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Wil ze beiden nog even passen in de mediamarkt (zolang ze open blijven *fingers crossed*) om te kijken hoe de pasvorm op m'n hoofd is en de oorschelpen groot genoeg zijn. Ik schijn een groot hoofd / oren te hebben -> vandaar helaas mijn Sennheiser te koop gezet (dik tevreden over geluidskwaliteit, microfoon en accuduur).

Beiden schijnen goed te zitten en een sublieme geluidskwaliteit te leveren (afgaande op de tweakers reviews van beide headphones), persoonlijk neig ik naar de H910N omdat:
- H910N is recenter uitgebracht (dus nieuwer?) en heeft BT 5.0
- H910N beter design (mening)
- H910N is toch weer zo'n 50e goedkoper (amazon.de)
- 1000XM3 vanuit reviews lijkt bass te overheersen (dan wel weer aanpasbaar)
- 1000XM3 microfoon wordt paar keer als minpunt genoemd, lees geen slechte maar ook geen goede berichten over de mic in H910N

Welke zouden jullie adviseren of zijn er nog opties die ook zeker in overweging moet nemen?
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de mic's van beide headset's, geschikt voor bellen en gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fedele
  • Nu online
RegurBellej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:01:
Hoi,

Ik ben opzoek naar de vervanger voor mijn Sennheiser HD 4.50 BTNC (staat te koop in V&A);
- moet comfortable zitten, ook naar meerdere uren gebruik (heb breed hoofd en naar 't schijnt grote oren)
- goede muziek kwaliteit
- batterij gaat lang mee
- geen "gaming headset"

Zelf kwam ik hierop uit:

Wil ze beiden nog even passen in de mediamarkt (zolang ze open blijven *fingers crossed*) om te kijken hoe de pasvorm op m'n hoofd is en de oorschelpen groot genoeg zijn. Ik schijn een groot hoofd / oren te hebben -> vandaar helaas mijn Sennheiser te koop gezet (dik tevreden over geluidskwaliteit, microfoon en accuduur).

Beiden schijnen goed te zitten en een sublieme geluidskwaliteit te leveren (afgaande op de tweakers reviews van beide headphones), persoonlijk neig ik naar de H910N omdat:
- 1000XM3 microfoon wordt paar keer als minpunt genoemd, lees geen slechte maar ook geen goede berichten over de mic in H910N

Welke zouden jullie adviseren of zijn er nog opties die ook zeker in overweging moet nemen?
Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de mic's van beide headset's, geschikt voor bellen en gamen?
Hoi ik zou je graag willen adviseren de microfoon van de WH-1000XM3 uitvoerig te testen want wat ik van een maatje begreep is dat het echt een slechte microfoon schijnt te zijn, Als je trouwens voor geluidskwaliteit gaat, de WH-1000XM3 heeft de beste features, goede NC, goede sound.

Mijn advies is echt het te testen alvorens het product aan te schaffen. Je kan natuurlijk ook het online bestellen en dan terugsturen onder wet koop op afstand.

De combinatie die jij zoekt is vrij lastig, ik persoonlijk zou voor comfort en geluidskwaliteit gaan. Ga voor een dedicated microfoon want uiteindelijk ga je bij een koptelefoon voor geluid lijkt mij?

Anyway, mocht je vragen hebben, ik heb aardig wat koptelefoons getest/gehoord.

Tip, zet je budget neer zodat andere mee kunnen kijken voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegurBellej
fedele schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:29:
[...]

Hoi ik zou je graag willen adviseren de microfoon van de WH-1000XM3 uitvoerig te testen want wat ik van een maatje begreep is dat het echt een slechte microfoon schijnt te zijn, Als je trouwens voor geluidskwaliteit gaat, de WH-1000XM3 heeft de beste features, goede NC, goede sound.

Mijn advies is echt het te testen alvorens het product aan te schaffen. Je kan natuurlijk ook het online bestellen en dan terugsturen onder wet koop op afstand.

De combinatie die jij zoekt is vrij lastig, ik persoonlijk zou voor comfort en geluidskwaliteit gaan. Ga voor een dedicated microfoon want uiteindelijk ga je bij een koptelefoon voor geluid lijkt mij?

Anyway, mocht je vragen hebben, ik heb aardig wat koptelefoons getest/gehoord.

Tip, zet je budget neer zodat andere mee kunnen kijken voor je :)
Hoi - bedankt voor je reactie en tips voor wat betreft testen en de geluidskwaliteit.
Is het eigenlijk niet raar dat voor zo'n high end headphone de microfoon slecht schijnt te zijn.. ?
Aan de andere kant blijft het natuurlijk een headphone en geen headset (microfoon geen hoofdproduct?).

Qua budget zit ik zo rond 250e te denken (wel bij Amazon.de daar heb ik nog cadeaubonnen).
Met dedicated microfoon bedoel je een los apparaat ? Want dat zou eigenlijk geen optie voor me zijn, daar ik ook veel bel met de headphone en soms loop terwijl ik bel (de huidige sennheiser bevalt wat dat betreft erg goed), daarnaast wil ik 'm ook voor incidenteel gamen kunnen gebruiken.

Iemand ervaringen met de H910N (en de microfoon) of andere opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fedele
  • Nu online
RegurBellej schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Hoi - bedankt voor je reactie en tips voor wat betreft testen en de geluidskwaliteit.
Is het eigenlijk niet raar dat voor zo'n high end headphone de microfoon slecht schijnt te zijn.. ?
Aan de andere kant blijft het natuurlijk een headphone en geen headset (microfoon geen hoofdproduct?).

Qua budget zit ik zo rond 250e te denken (wel bij Amazon.de daar heb ik nog cadeaubonnen).
Met dedicated microfoon bedoel je een los apparaat ? Want dat zou eigenlijk geen optie voor me zijn, daar ik ook veel bel met de headphone en soms loop terwijl ik bel (de huidige sennheiser bevalt wat dat betreft erg goed), daarnaast wil ik 'm ook voor incidenteel gamen kunnen gebruiken.

Iemand ervaringen met de H910N (en de microfoon) of andere opties ?
Je hebt gelijk maar bekijk het ook van de andere kant, Sony adverteert nadrukkelijk op de NC en sound. De microfoon is voor Sony gewoon bijzaak in dit geval en daar ook geld in willen investeren betekend dat er op NC en audio zou moeten worden bezuinigd. Sony kan natuurlijk de koptelefoon duurder maken maar dan prijzen zij zich zelf uit de markt doordat andere goedkopere alternatieven bieden en dat resulteert in minder verkoop.

Overigens snap ik het pijnpunt van jou wel, het is inderdaad lastig een goede koptelefoon met NC met goed geluid en met een goede microfoon te vinden. Echter snap ik nu dat een losse microfoon voor jou geen optie is doordat je vaak niet op de zelfde plek aanwezig bent.

Heb je ook overwogen voor oortjes te gaan? Ik zeg het niet graag omdat ik er zelf geen al te groot fan van ben maar ik ben behoorlijk verrast van de geluidskwaliteit en microfoon van de Apple Air-Pods. Wellicht dat dit nog een optie voor jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
fedele schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:55:
[...]

[...]

Je hebt gelijk maar bekijk het ook van de andere kant, Sony adverteert nadrukkelijk op de NC en sound. De microfoon is voor Sony gewoon bijzaak in dit geval en daar ook geld in willen investeren betekend dat er op NC en audio zou moeten worden bezuinigd. Sony kan natuurlijk de koptelefoon duurder maken maar dan prijzen zij zich zelf uit de markt doordat andere goedkopere alternatieven bieden en dat resulteert in minder verkoop.

Overigens snap ik het pijnpunt van jou wel, het is inderdaad lastig een goede koptelefoon met NC met goed geluid en met een goede microfoon te vinden. Echter snap ik nu dat een losse microfoon voor jou geen optie is doordat je vaak niet op de zelfde plek aanwezig bent.

Heb je ook overwogen voor oortjes te gaan? Ik zeg het niet graag omdat ik er zelf geen al te groot fan van ben maar ik ben behoorlijk verrast van de geluidskwaliteit en microfoon van de Apple Air-Pods. Wellicht dat dit nog een optie voor jou is?
Ik begrijp de keuze in prioriteit die de fabrikant maakt. De Sennheiser die ik heb (a 150EUR aanschaf) heeft zeker een meer dan goede microfoon, maar wellicht dat daar de geluid- of NC kwaliteit ongetwijfeld minder zijn als bij de Sony's (al ben ik er dik tevreden over).
Misschien zijn mijn wensen voor wat betreft microfoon te hoog voor het budget wat ik heb en moet dat ook corrigeren. Ik ben eigenlijk al tevreden als de microfoon normaal verstaanbaar is - standaard kwaliteit (lastig definieren natuurlijk).

Oortjes/in ears zijn inderdaad geen optie voor me, wil heel graag "over ears" daar ik het gewoon prettiger vind zitten, begrijp dat dat de zoektocht niet makkelijker maakt.
Wellicht ga ik ergens dit weekend even bij de Mediamarkt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
JBL heeft 3 nieuwe modellen geintroduceerd:
  • Club 700BT - On-ear - €149
  • Club 950NC - Over-ear met Active Noise Cancellation (ANC) - €249
  • Club ONE - Over-ear met True Adaptive Noise Cancellation (ANC) - €349

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
Voor de geinteresseerden: De PI3 en PX5 zijn met 30% korting aan te schaffen bij B&W: https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/headphones/px5

Gisteren de PI3 besteld. Ben benieuwd! Klinkt als een prima deal, EUR139 voor een vrij recent model met prima reviews. Ik zie overigens dat sinds gisteren de prijzen bij de NL retailers ook is gezakt, ongetwijfeld nav deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Heeft iemand ervaring met noice cancelling tegen boorgeluid? Buren zijn al maanden aan het verbouwen. In quarantaine zitten met hele dag luid geboor is vreselijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
HhK1907 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:54:
JBL heeft 3 nieuwe modellen geintroduceerd:
  • Club 700BT - On-ear - €149
  • Club 950NC - Over-ear met Active Noise Cancellation (ANC) - €249
  • Club ONE - Over-ear met True Adaptive Noise Cancellation (ANC) - €349
Ik heb mijn review van de JBL Club One uitgebreid. Deze is hier te lezen:
productreview: JBL Club One (Zwart) review door b00ster

Ben (tot nu toe) erg te spreken over deze koptelefoon! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
b00ster schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb mijn review van de JBL Club One uitgebreid. Deze is hier te lezen:
productreview: JBL Club One (Zwart) review door b00ster

Ben (tot nu toe) erg te spreken over deze koptelefoon! _/-\o_
Toch wel een interessante koptelefoon. Ik heb nu een Sennheiser BT4.50 NC en al een tijdje op zoek naar een vervanger. Heb daarbij gekeken naar de Sony wh-1000xm3, Bose QCII en 700, Dali IO6, B&W PX7 en Beoplay H9 maar allemaal missen ze net wat voor mijn idee want ik zoek echt een alleskunner. Ik gebruik mijn huidige koptelefoon is voor muziek luisteren via smartphone (trein/vliegtuig/thuis/kantoor), maar ook om te bellen of bijvoorbeeld om te gamen op mijn PC. Altijd via Bluetooth verbonden, en multipoint Bluetooth is een must. Onder andere vanwege het gamen zoek ik idealiter een headset die Aptx LL ondersteunt zodat de kans op merkbare latency zo laag mogelijk is. De JBL's lijken veel pluspunten te hebben maar qua codecs lijkt de ondersteuning dan weer wat mager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
RegurBellej schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Ik begrijp de keuze in prioriteit die de fabrikant maakt. De Sennheiser die ik heb (a 150EUR aanschaf) heeft zeker een meer dan goede microfoon, maar wellicht dat daar de geluid- of NC kwaliteit ongetwijfeld minder zijn als bij de Sony's (al ben ik er dik tevreden over).
Misschien zijn mijn wensen voor wat betreft microfoon te hoog voor het budget wat ik heb en moet dat ook corrigeren. Ik ben eigenlijk al tevreden als de microfoon normaal verstaanbaar is - standaard kwaliteit (lastig definieren natuurlijk).

Oortjes/in ears zijn inderdaad geen optie voor me, wil heel graag "over ears" daar ik het gewoon prettiger vind zitten, begrijp dat dat de zoektocht niet makkelijker maakt.
Wellicht ga ik ergens dit weekend even bij de Mediamarkt testen.
kleinelievewolff in "Het grote Headphones topic"
Aangezien je nu ook al een Sennheiser hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Senheiser HD555 hoofdtelefoon tot max € 200,- Liever minder. Vooral voor Films via de laptop en muziek ook via de laptop of telefoon.

Ik heb de volgende 4 gevonden die in dit budget schijnbaar ontzettend goed zijn:

1.https://tweakers.net/pricewatch/704503/sennheiser-hd-569-zwart.html
2. https://tweakers.net/pric...nheiser-hd-599-ivoor.html
3.https://tweakers.net/pric...o-32-ohm-grijs-zwart.html
4.https://tweakers.net/pric...-32-ohm-zilver-zwart.html

Ik kan geen goede keus maken .. Welke is de betere of heb ik nog ergens wat gemist .Het is een mix van gesloten of half open hoofdtelefoons. Ik gebruik hem alleen in de woonkamer .

Vaak wordt de Beyerdynamic een beetje als 'saai' gezien als ik de recensies lees. Welke van deze twee is een solide keuze? En de Senheiser ben ik gewend , vind ik een mooi warm geluid maar na een tijdje komt er wel wat druk op mijn oren. Zijn er nog betere keuzes qua hoofdtelefoon met mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@picardo
De Sennheiser 599 is open en de Beyerdynamic DT880 is semi open (maar in de praktijk behoorlijk open) koptelefoon.

Voor gebruik in woonkamer met anderen erbij valt dit normaal gesproken af. Maar goed het blijft afhankelijk vd acceptatiegraad van je omgeving. En vice versa want omgevingsgeluid dringt bij een (semi) open koptelefoon ook makkelijker door in de koptelefoon. Wil je op dit punt zo min mogelijk gezeur, neem dan een gesloten variant.

Verder inderdaad belangrijk om niet al te hoge Ohm varianten te nemen zodat je hem ook goed kunt aansturen met je telefoon.

Zelf heb ik vooral/alleen ervaring met open koptelefoons dus kan je verder helaas niet specifiek gesloten model adviseren.

Veel is ook afhankelijk van je eigen gehoor maar Beyerdynamics hebben iha de naam relatief scherp in het hoog te zijn. Dit zie je ook terug in grafieken waar dit gemeten wordt. Op zich geen probleem, met een klein beetje EQ op bepaalde frequenties kun je dit best makkelijk tunen. Maar volgensmij werkt dat niet handig op een telefoon.

Mijn eigen ervaring is dat dit klopt. Ik heb de Beyerdyanamic DT1990 Pro (en de Sennheiser HD660s).

De 599 heb ik ook gehad. Imo een hele goede koptelefoon mits scherp ingekocht maar duidelijk open.

Tip: Kijk op Amazon.de, daar zijn populaire koptelefoons regelmatig scherp te krijgen. De 599 is er bijvoorbeeld E129. Maar ook voor Beyer hebben ze goede aanbiedingen.

[ Voor 52% gewijzigd door Help!!!! op 03-04-2020 11:45 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

-edit - verkeerde topic
edit2: wellicht goed om dat uit de TS oordopjes als type headphones te halen, als ze een eigen topic hebben...

[ Voor 165% gewijzigd door DerOllie op 30-03-2020 17:08 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 19:35
chento12 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:04:
Heeft iemand ervaring met noice cancelling tegen boorgeluid? Buren zijn al maanden aan het verbouwen. In quarantaine zitten met hele dag luid geboor is vreselijk ...
Sorry, maar dat ga je met NC niet tegenhouden. Ik denk dat een goede gesloten koptelefoon meer doet.

Je zou natuurlijk ook aan de buren kunnen vragen rekening te houden met het feit dat je nu thuis werkt i.v.m. Corona en wellicht op vaste tijden het boorwerk kunnen doen, zodat jij buiten die tijden je kan concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
RegurBellej schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:01:
Hoi,

- goede muziek kwaliteit
- batterij gaat lang mee
- geen "gaming headset"

Zelf kwam ik hierop uit:

Ik zit ook een beetje tussen die te twijfelen, en heb ook de Beats nog op t lijstje staan, al weet ik dat die hier niet al te populair is.
Ik heb in t verleden al eens in-ears gehad van Beats (kwijtgeraakt in vliegtuig) en die bevielen me toen toch wel goed. Ik ben dan ook absoluut geen audiofiel.

Ben benieuwd of jij al een keuze gemaakt hebt tussen die twee Sony’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
rinkel schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:06:
[...]

Ik zit ook een beetje tussen die te twijfelen, en heb ook de Beats nog op t lijstje staan, al weet ik dat die hier niet al te populair is.
Ik heb in t verleden al eens in-ears gehad van Beats (kwijtgeraakt in vliegtuig) en die bevielen me toen toch wel goed. Ik ben dan ook absoluut geen audiofiel.

Ben benieuwd of jij al een keuze gemaakt hebt tussen die twee Sony’s?
Ik heb inmiddels de H910N in huis, deze gekocht om de redenen zoals in m'n initiële post omschreven, eerste indruk is op meerdere vlakken erg goed, er volgt nog een review later.

Het enige grote nadeel waar ik tegen aanloop, is dat de oorschelpen niet diep genoeg zijn, er zit een soort beveiliging (denk ik) in t midden vd schelp, vlak voor de speaker en die drukt aan beide kanten tegen m'n oor.
Na een dag werken (muziek) en bellen met de headphones merk ik dat t pijnlijk wordt. Ik kan m nog retoursturen, maar wil eigenlijk niet weer opzoek naar iets anders.
Al even gezocht naar andere oorkussens omdat ik verder wel tevreden ben, maar weet niet of dat mogelijk is en/of bestaat, jullie een idee?
De beveiliging zelf weghalen durf ik niet zo goed.

Ik heb overigens geen flaporen, 1oor staat ietsje naar buiten, de ander zit "normaal" tegen m'n hoofd, maar aan beiden kanten wordt t pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
RegurBellej schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb inmiddels de H910N in huis, deze gekocht om de redenen zoals in m'n initiële post omschreven, eerste indruk is op meerdere vlakken erg goed, er volgt nog een review later.

Het enige grote nadeel waar ik tegen aanloop, is dat de oorschelpen niet diep genoeg zijn, er zit een soort beveiliging (denk ik) in t midden vd schelp, vlak voor de speaker en die drukt aan beide kanten tegen m'n oor.
Na een dag werken (muziek) en bellen met de headphones merk ik dat t pijnlijk wordt. Ik kan m nog retoursturen, maar wil eigenlijk niet weer opzoek naar iets anders.
Al even gezocht naar andere oorkussens omdat ik verder wel tevreden ben, maar weet niet of dat mogelijk is en/of bestaat, jullie een idee?
De beveiliging zelf weghalen durf ik niet zo goed.

Ik heb overigens geen flaporen, 1oor staat ietsje naar buiten, de ander zit "normaal" tegen m'n hoofd, maar aan beiden kanten wordt t pijnlijk.
Dat is wel jammer om te horen (!).
Zou de 1000xm3 iets dieper zijn?
Dat wat de ander op t lijstje.

Edit
Ik ben maar even naar de Mediamarkt geweest om te passen.
Ik had het probleem niet met mn oren bij de h910n.
Ik vond de 1000xm3 echter wat fijner zitten en iets fijner klinken. Ik ben dus voor de 1000mx3 gegaan.

Edit2
Ik heb m nu een paar uurtjes getest en ik moet zeggen dat ik het een fijn ding vind. Ik vind het geluid echt top. Het is wel aan de warme kant, maar dat vind ik wel mooi eigenlijk. De opmerkingen over een teveel aanwezige bass deel ik dus niet zo.
Ik heb in de Mediamarkt ook nog even de wh-xb900n geprobeerd, die vond ik wel veel teveel bass hebben, dat zou voor mij echt vermoeiend worden.

Ik heb in het verleden al wel wat NC koptelefoons gehad (sennheiser), maar deze doet het echt heel goed.
Ik weet uit ervaring dat stemmen en tv op de achtergrond erg moeilijk weg te filteren zijn en voornamelijk monotoon geluid, zoals vliegtuig, goed te doen zijn. Maar deze filtert de tv op de achtergrond wel (grotendeels) weg.

Prima ding voor thuiswerken!

[ Voor 31% gewijzigd door rinkel op 04-04-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Ik ben wel blij met de v-moda m100, merk nu met het thuisgebel dat de microfoon ook prima is, ook buiten. Had hem daarvoor niet gekocht maar blijkt fijne bonus.

mixing a drink and music

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
Sinds vandaag mijn BD DT 770 Pro 250Ohm binnen. Gekocht op basis van alle reviews en ze hebben niet gelogen! Super comfortabel en het geluid is echt netjes. Wordt aangestuurd door mijn Fiio K3 DAC/AMP op mijn PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VilHZh6ILEAaO7C-LMoAIRliMT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgdW6BIU134Btn8PQEDVgKuS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-09 15:25
Hoi, ik weet niet goed of deze vraag hier hoort of in Wearables, gezien ik mijn headphones voornamelijk thuis draag, maar ook tijdens het hardlopen en op kantoor.

Ik heb op dit moment een Sennheiser HD 4.30i waar ik al een paar jaar tevreden mee ben. Echter ben ik op zoek naar een draadloze headset omdat de kabel me toch in de weg begint te zitten. Wat me bevalt bij de Sennheisers zijn de diepe bas, het draagcomfort (kan hem wel meerdere uren ophouden zonder last te krijgen van mijn oren).

Ik ben ook op zoek naar een headset waar een microfoon bij zit zodat hij te gebruiken is tijdens het gamen. Waar de Sennheisers een mic hebben werkt deze (helaas) alleen bij iPhones, terwijl ik een Android telefoon heb.

Noise cancellation is geen must, ik mis het op dit moment ook niet en vind het wel fijn om nog te horen wat er om me heen gebeurd.

In principe zoek ik een alles kunner (gamen, muziek luisteren, mic, draagcomfort) en mijn budget ligt rond de 150 euro. De nieuwe Sony headset CH710N die aangekondigd was sprak me wel aan, maar wellicht hebben jullie betere ideeen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb sinds enkele dagen de Bose NC 700 in gebruik. Prachtig apparaat! Al met al ben ik tevreden.

Toch een paar puntjes.

Omdat ik van Beats kom, is het wennen aan het geluid. Of beter gezegd, het ontbreken van de zware bass. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Ik hoop dat de vorig jaar (onofficieel?) aangekondigde EQ functionaliteit alsnog in de app beschikbaar komt.

De app zelf overigens is buggy, maar dat terzijde. Normaal gesproken heb je 'm niet (vaak) nodig.

Wat me het meest stoort zijn de problemen met multipoint Bluetooth. Heb ik een telefoon en een computer tegelijkertijd aangesloten, dan is de geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken slecht. Precies de reden dat ik heel bewust voor de Bose en niet de Sony heb gekozen.

Het schijnt een probleem te zijn sinds firmware release 1.3.1 van november afgelopen jaar en het is dan ook triest (of zorgwekkend?) dat er nog geen fix voor is. Of uberhaupt een geruststellende reactie of statement op komt.

Zie dit topic voor meer informatie: https://community.bose.co...ember-18-2019/td-p/252092

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Eiríkr schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:41:
Ik heb sinds enkele dagen de Bose NC 700 in gebruik. Prachtig apparaat! Al met al ben ik tevreden.

Toch een paar puntjes.

Omdat ik van Beats kom, is het wennen aan het geluid. Of beter gezegd, het ontbreken van de zware bass. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Ik hoop dat de vorig jaar (onofficieel?) aangekondigde EQ functionaliteit alsnog in de app beschikbaar komt.
Dat je de overkill aan bas van de Beats mist is op zich logisch aangezien die het laag verschrikkelijk opkrikken. Het is een paar dagen luisteren en je weet niet beter dan dat de Bose het geluid gewoon weergeeft zoals het hoort. Dus even doorbijten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RegurBellej schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:24:
Dit is een probleem dat ik al had met het eerste type van deze lijn, de MDR100ABN. Er zit een soort van vierkantje dat inderdaad druk uitoefent. Geluid was goed, maar het maakte het comfort zoveel lager.

Gewoon omwisselen voor de WH-1000xm3. Die heeft een diepere schelp en niet zo'n dom dingerin hangen, ik heb die hele dagen op gehad inclusief lange vluchten, zonder enig probleem met comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sjaool schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:07:
[...]

Dat je de overkill aan bas van de Beats mist is op zich logisch aangezien die het laag verschrikkelijk opkrikken. Het is een paar dagen luisteren en je weet niet beter dan dat de Bose het geluid gewoon weergeeft zoals het hoort. Dus even doorbijten. ;)
Nou.... Bose is ook niet je van het hoor ;)
Die zijn ook vaak aardig rijk qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PdeBie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:03:
[...]

Nou.... Bose is ook niet je van het hoor ;)
Die zijn ook vaak aardig rijk qua geluid.
Klopt, maar Beats spant de kroon. ;)

Ik heb zelf de Sony WH-1000XM3 en die heeft ook een redelijke bas.
De beste koptelefoon die ik heb is mijn Sennheiser HD580 Jubilee maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Dat is referentiemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik lees vaak dat de Dali IO-6 die ik inmiddels een tijdje gebruik wat zwakke bas zou hebben, maar volgens mij is daar weinig mis mee. Maar goed, ik heb jaren een AKG K501 met veel plezier gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Tim_ofzo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Ik heb de M40x ook al voor een langere tijd, ookal heb ik de M50x nooit gehoord. Ik kan je wel vertellen dat je zeker geen slechte keus hebt gemaakt.
Ja, er zijn betere koptelefoons, maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor.
De M40x is op een niet al te hoog volume heerlijk om naar te luisteren en alles behalve vermoeiend, maar als ik het op hoger volume luister met een redelijke dac/amp combo hoor je het geluid toch wel minder worden. Als ik de Monolith M1060(O+) moet vergelijken met de M40x merk ik voornamelijk dat het hoog niet vervormd bij hoger volume, het geluid wat gedetailleerder is en de bass strakker. Maar deze is dan ook een factor 3 duurder.
Verder kan ik je aanraden op de Brainwavz pads erop te smijten, tot nu toe de best klinkende en meest comfortabele pads die ik heb gehad op de M40x
Ik bezit de M40X middels een jaar of 2,5 en de hearpads zijn compleet aan het verteren. Iedere keer als ik mijn koptelefoon afzet zit mn oorschelp onder de zwarte stukjes en ligt mn bureau voor me vol. Ik heb even gekeken naar die Brainwavz en vroeg me af of er niemand in Nederland die Ear pads verkoopt. Bij de grote shops kom ik ze niet tegen in ieder geval..Or raden jullie nog een ander merk aan? ik heb de koptelefoon soms een uur of 4 tot 8 op per dag

Ik kom wel de standaard versie tegen. Ik ben dan alleen over 2 jaar op dezelfde plek als nu, met rommel in mn oorschelp :P

https://www.bax-shop.nl/k...-oorkussen-zwart-per-stuk

EDIT.. oef.. ik zie net op tijd de de prijs op BAX per stuk is.. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 14-04-2020 13:47 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
picardo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:15:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Senheiser HD555 hoofdtelefoon tot max € 200,- Liever minder. Vooral voor Films via de laptop en muziek ook via de laptop of telefoon.

Ik heb de volgende 4 gevonden die in dit budget schijnbaar ontzettend goed zijn:

1.https://tweakers.net/pricewatch/704503/sennheiser-hd-569-zwart.html
2. https://tweakers.net/pric...nheiser-hd-599-ivoor.html
3.https://tweakers.net/pric...o-32-ohm-grijs-zwart.html
4.https://tweakers.net/pric...-32-ohm-zilver-zwart.html

Ik kan geen goede keus maken .. Welke is de betere of heb ik nog ergens wat gemist .Het is een mix van gesloten of half open hoofdtelefoons. Ik gebruik hem alleen in de woonkamer .

Vaak wordt de Beyerdynamic een beetje als 'saai' gezien als ik de recensies lees. Welke van deze twee is een solide keuze? En de Senheiser ben ik gewend , vind ik een mooi warm geluid maar na een tijdje komt er wel wat druk op mijn oren. Zijn er nog betere keuzes qua hoofdtelefoon met mijn eisen?
Ik had uiteindelijk de DT770 gekocht maar die weer teruggestuurd . Teveel druk in mijn oren omdat hij echt goed gesloten is . Geluid was prima .. Ik heb nu de DT 990 ( open hoofdtelefoon ) . Ik ben er echt blij mee . Geluid is nog beter en hij is ook zeer comfortabel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-

[ Voor 99% gewijzigd door Help!!!! op 18-04-2020 11:22 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Vandaag de Sony WH-1000MX3 binnen gekregen, welke ik -nieuw- overgenomen heb van een tweaker. Wow..wat een geluid! Zit nu het lossless album Brother in Arms van de Dire Straits te luisteren. Wat een genot!

Best een vooruit gang vanaf de goedkope chinese earbuds.. ;)
Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.