Ik ben eigenlijk opzoek naar een draadloze koptelefoon, zoals de Sony WH-1000MX3, maar dan met een basestation, waarop de koptelefoon automatisch opgeladen wordt. Bijvoorbeeld: pricewatch: Sony WH-L600 (Zwart) , maar dan met noise cancelling. Bestaat er zoiets? Anders ben ik bang dat ik steeds met een lege accu zit, omdat ik de koptelefoon vergeet op te laden. Ik wil de koptelefoon voornamelijk gebruiken achter te computer, maar wil het wel graag draadloos. Hebben jullie opties? Of bepaalde accessoires die het opladen makkelijker maken?
Je kunt 25-30 uur met de xm3 doen, dwz 3 werkdagen. Gewoon een kabeltje om op te laden in die 3 dagen is een probleem? Ik heb nog nooit met een lege accu gezeten met mijn xm3, waarschijnlijk nooit onder de 30% gekomen.conara schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:49:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een draadloze koptelefoon, zoals de Sony WH-1000MX3, maar dan met een basestation, waarop de koptelefoon automatisch opgeladen wordt. Bijvoorbeeld: pricewatch: Sony WH-L600 (Zwart) , maar dan met noise cancelling. Bestaat er zoiets? Anders ben ik bang dat ik steeds met een lege accu zit, omdat ik de koptelefoon vergeet op te laden. Ik wil de koptelefoon voornamelijk gebruiken achter te computer, maar wil het wel graag draadloos. Hebben jullie opties? Of bepaalde accessoires die het opladen makkelijker maken?
Een powerpack is genoeg als basisstation...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb die MX3 en heb geen probleem met lage batterij. Je krijgt een seintje (stem in koptelefoon) als hij als ik het goed herinner rond de 20% of 10% is, dus dan gaat hij alsnog een uur mee en dan moet je hem na die luistersessie even inpluggen. Persoonlijk gebruik ik een macbook die dus ook via USB-C laadt, dus dan is het simpelweg even wisselen van stroomkabel en hij zit zo weer vol.conara schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:49:
Er zit ook een laadkabletje in het etui (naar gewoon USB). Tenzij je echt een probleem in het algemeen hebt met het vergeten van opladen van apparatuur denk ik dat het niet echt een probleem zal zijn.
Mixed Reality dev
Kan iemand mij wat wijzer maken over het volgende.
Ik ben op zoek naar een koptelefoon versteker / dac voor mijn sony 1am2 en had deze op het oog Fiio Q1 MK2 , En ik zit dan met het volgende, De sony kwam met 2 kabels, 1 ongebalanceerde met een 3,5mm plug en een gebalanceerde kabel met een 4,4mm plug.
de dac is 2,5mm? ik kan niet echt een dac vinden met een 4,4 uitgang, is er een verloop voor?
is die dac daadwerkelijk wel gebalanceerd? of de koptelefoon wel? ik lees dat de meeste gebalanceerde koptelefoons xlr gebruiken ipv jackplugs... ik zie door de bomen de koptelefoons niet meer o,i,d.
ook is de kabel te kort dus ik heb sowieso een verloop of langere kabel nodig (of verleng kabel)
maar het doel is uiteindelijk een gebalanceerde versterker te hebben op de pc
wie heeft er een idee!
Ik ben op zoek naar een koptelefoon versteker / dac voor mijn sony 1am2 en had deze op het oog Fiio Q1 MK2 , En ik zit dan met het volgende, De sony kwam met 2 kabels, 1 ongebalanceerde met een 3,5mm plug en een gebalanceerde kabel met een 4,4mm plug.
de dac is 2,5mm? ik kan niet echt een dac vinden met een 4,4 uitgang, is er een verloop voor?
is die dac daadwerkelijk wel gebalanceerd? of de koptelefoon wel? ik lees dat de meeste gebalanceerde koptelefoons xlr gebruiken ipv jackplugs... ik zie door de bomen de koptelefoons niet meer o,i,d.
ook is de kabel te kort dus ik heb sowieso een verloop of langere kabel nodig (of verleng kabel)
maar het doel is uiteindelijk een gebalanceerde versterker te hebben op de pc
wie heeft er een idee!
Verwijderd
@h4ze Ik heb voor die combo uiteindelijk een custom kabel gekocht bij Oidio Sound. Want een verloopje kon ik niet vinden toen.
Dat setje hangt hier nog ergens rond ook, al een tijd niet gebruikt. Ik heb inmiddels een Meze99 en Earstudio 100 als vervanging.
Dat setje hangt hier nog ergens rond ook, al een tijd niet gebruikt. Ik heb inmiddels een Meze99 en Earstudio 100 als vervanging.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2020 09:42 ]
Ah via die site toch wat gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:39:
@h4ze Ik heb voor die combo uiteindelijk een custom kabel gekocht bij Oidio Sound. Want een verloopje kon ik niet vinden toen.
Ze zijn er dus wel! Maar nog steeds te kort dus ik hoop dan maar dat de usb kabel wat langer is dan zet ik de dac wel wat dichterbij.
En jij hebt de exactzelfde setup gehad? Was het wat?
Verwijderd
Ja hoor, dat klinkt prima allemaal. Ondertussen is de Sony koptelefoon wel gedegradeerd naar monitorheadphone bij filmen en de Q1 II ligt te verstoffen (want bluetooth is makkelijker en er staat een THX AAA 789 op mijn bureau
).
Ik heb al een tijd niets gelezen over firmware voor Sony WH-1000XM3. versie 4.2.2 is inmiddels uit. Ik heb destijds een downgrade uitgevoerd vanaf versie 4.1.1 naar versie 2.0.0 i.v.m. verminderde ANC kwaliteit. Is dit met versie 4.2.2 verholpen?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb niets positiefs gevonden over 4.2.2, maar eerder in het topic is wel gezegd dat je niet meer terug kunt naar 2.0.0 vanaf 4.2.2, dwz de 4.1.1 downgrade methode werkte niet meer. Ik blijf lekker op 2.0.0.miicker schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:19:
Ik heb al een tijd niets gelezen over firmware voor Sony WH-1000XM3. versie 4.2.2 is inmiddels uit. Ik heb destijds een downgrade uitgevoerd vanaf versie 4.1.1 naar versie 2.0.0 i.v.m. verminderde ANC kwaliteit. Is dit met versie 4.2.2 verholpen?
De enige "winst" schijnt de betere integratie met Google Assistent en zo te zijn, en die gebruik ik juist niet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan blijk ik ook maar op 2.0.0, thanks voor de info.gambieter schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:37:
[...]
Ik heb niets positiefs gevonden over 4.2.2, maar eerder in het topic is wel gezegd dat je niet meer terug kunt naar 2.0.0 vanaf 4.2.2, dwz de 4.1.1 downgrade methode werkte niet meer. Ik blijf lekker op 2.0.0.
De enige "winst" schijnt de betere integratie met Google Assistent en zo te zijn, en die gebruik ik juist niet.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik ben op zoek naar een goede BT headset. Ik heb nu een goedkoop ding via amazon.de zonder ANC en gebruik voor bellen mijn bedrade oortjes van mijn Android telefoon (Huawai P20 Pro). Ik wil nu een headset met goede ANC waar ik ook prima mee kan bellen. Onderstaand mijn wensen:
- goede ANC (kind thuis bekijkt youtube filmpjes waar ik last van heb, partner is veel aan het bellen ivm thuiswerk, ik wil mijn eigen geluid horen en niet hun geluid er tussendoor)
- ANC moet makkelijk uit kunnen als er tegen me gepraat wordt
- meerdere apparaten aan kunnen sluiten (telefoon, laptop, tablet)
- ik bel vaak en lang (via Teams en gewone telefoon) en de ontvanger moet mij gewoon goed kunnen verstaan
- groot deel van de dag kunnen dragen zonder dat er druk op je hoofd komt (mijn huidige headset klemt teveel, daar krijg ik hoofdpijn van)
- gebruik voornamelijk binnen maar maak ook elke dag een wandeling buiten (en bel dan vaak)
- ik luister vooral podcasts en radio 1, youtube etc. Dus geluidskwaliteit is niet zo belangrijk.
Nu was ik aan het kijken naar de Sony WH-1000XM3, maar die valt eigenlijk af omdat ik daar niet zulke positieve dingen over lees als het gaat om bellen. Eerst volgende "usual suspect" is dan de Bose QC35.
Ik vraag me alleen af of met de QC35 de ANC makkelijk aan en uit gaat en of het geen overkill is omdat de geluidskwaliteit niet belangrijk is voor mij. Begrijp wel dat de ANC in de flagship modellen echt wel beter is.
Iemand suggesties/aanvullingen?
Edit: of komen er binnenkort nieuwe modellen uit waarop ik beter kan wachten/de prijzen van de oude modellen gaan dalen?
- goede ANC (kind thuis bekijkt youtube filmpjes waar ik last van heb, partner is veel aan het bellen ivm thuiswerk, ik wil mijn eigen geluid horen en niet hun geluid er tussendoor)
- ik bel vaak en lang (via Teams en gewone telefoon) en de ontvanger moet mij gewoon goed kunnen verstaan
- groot deel van de dag kunnen dragen zonder dat er druk op je hoofd komt (mijn huidige headset klemt teveel, daar krijg ik hoofdpijn van)
- gebruik voornamelijk binnen maar maak ook elke dag een wandeling buiten (en bel dan vaak)
- ik luister vooral podcasts en radio 1, youtube etc. Dus geluidskwaliteit is niet zo belangrijk.
Nu was ik aan het kijken naar de Sony WH-1000XM3, maar die valt eigenlijk af omdat ik daar niet zulke positieve dingen over lees als het gaat om bellen. Eerst volgende "usual suspect" is dan de Bose QC35.
Ik vraag me alleen af of met de QC35 de ANC makkelijk aan en uit gaat en of het geen overkill is omdat de geluidskwaliteit niet belangrijk is voor mij. Begrijp wel dat de ANC in de flagship modellen echt wel beter is.
Edit: of komen er binnenkort nieuwe modellen uit waarop ik beter kan wachten/de prijzen van de oude modellen gaan dalen?
[ Voor 3% gewijzigd door WNT op 26-04-2020 08:57 ]
Deze komt binnenkort uit, misschien kun je hier wat mee.WNT schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:55:
Ik ben op zoek naar een goede BT headset. Ik heb nu een goedkoop ding via amazon.de zonder ANC en gebruik voor bellen mijn bedrade oortjes van mijn Android telefoon (Huawai P20 Pro). Ik wil nu een headset met goede ANC waar ik ook prima mee kan bellen. Onderstaand mijn wensen:
https://www.shure.com/nl-NL/producten/headphones/aonic50
@WNT aankoopadvies hoort eigenlijk niet hier, daar kan je beter een apart topic voor aanmaken in het subforum. Geef dan ookgelijk je budget aan. Maar hoe dan ook is die Sony geen goede optie als je multipoint Bluetooth waardeert.
Let er overigens ook op dat ANC echt geen wondermiddel is tegen achtergrond geluid van tekenfilms oid, tegen monotoon geluid werkt het doorgaans wel prima.
Let er overigens ook op dat ANC echt geen wondermiddel is tegen achtergrond geluid van tekenfilms oid, tegen monotoon geluid werkt het doorgaans wel prima.
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon en mij een weg aan het proberen zoeken door de vele reviews. Jammer genoeg zit momenteel een luister/pas sessie er niet in.
Een punt waar ik niet uit geraak zijn de bluetooth codecs. Hoewel ik headset vooral voor luisteren en bellen wil gaan gebruiken zou het leuk zijn moest ik er ook af en toe een serie of film mee kunnen bekijken zonder constant te moeten constateren dat het geluid achter loopt.
Is het belangrijk om dan naar een headset te zoeken die bv AptX LowLatency of LDAC ondersteund?
Als ik reviews mag geloven, maakt het voor de geluidskwaliteit al vast niet zo heel veel uit. De kwaliteit van de hoofdtelefoon zelf is daar een veel belangrijkere component blijkbaar.
Een punt waar ik niet uit geraak zijn de bluetooth codecs. Hoewel ik headset vooral voor luisteren en bellen wil gaan gebruiken zou het leuk zijn moest ik er ook af en toe een serie of film mee kunnen bekijken zonder constant te moeten constateren dat het geluid achter loopt.
Is het belangrijk om dan naar een headset te zoeken die bv AptX LowLatency of LDAC ondersteund?
Als ik reviews mag geloven, maakt het voor de geluidskwaliteit al vast niet zo heel veel uit. De kwaliteit van de hoofdtelefoon zelf is daar een veel belangrijkere component blijkbaar.
Een ANC headset gaat je waarschijnlijk teleurstellen als dit belangrijk is. ANC werkt niet erg goed tegen stemmen en TV-geluiden. Het werkt vooral goed tegen monotone geluiden als van een auto, trein of vliegtuig, of juist het geroezemoes van een grote groep. Als er iemand op normaal volume tegen jou praat zul je ze in de meeste gevallen gewoon kunnen verstaan.WNT schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:55:
Ik heb zelf de Sony en ben er blij mee(voornamelijk vanwege geluidskwaliteit) met ANC hoor ik inderdaad de auto's een stuk minder of niet maar als de tv aanstaan is dit niet eens hinderlijk. Kijk sowieso naar een gesloten kast(eigenlijk geen idee of ANC en open kast wel samen gaat?) Verder zijn er ook goedkopere hoofdtelefoons met ANC die waarschijnlijk goed afsluiten maar gewoon wat mindere geluidskwaliteit.WNT schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:55:
Mijn advies is altijd ga voelen bij de MM of een goede audiozaak in de buurt want pasvorm en geluid is heel persoonlijk.
Qua aansluiten vind ik die Sony ook niet zo fijn, hij werkt heel fijn op de sony telefoon via NFC maar voor de rest is aansluiten van dat ding niet echt ideaal, doe het meestal maar gewoon met de minijack.
Festina lente
Die ga ik zeker in de gaten houden. Heb nu Shure earbuds (bedraad) waar ik echt heel blij mee ben. Misschien is deze headphone een leuke ANC upgrade.axeldenekamp1 schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:11:
[...]
Deze komt binnenkort uit, misschien kun je hier wat mee.
https://www.shure.com/nl-NL/producten/headphones/aonic50
Fotonerd
Ik ga eindelijk eens een goede koptelefoon kopen na altijd simpele Apple oortjes te hebben gebruikt.
Deze nu op de shortlist:
https://tweakers.net/pric...01;746375;1375716;764211/
Is de Bose het extra geld waard t.o.v. de andere opties voor mij als niet kenner?
Deze nu op de shortlist:
Is de Bose het extra geld waard t.o.v. de andere opties voor mij als niet kenner?
Als je snel bent,de bose 700 staat in promotie op amazon.Pingu007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:01:
Ik ga eindelijk eens een goede koptelefoon kopen na altijd simpele Apple oortjes te hebben gebruikt.
Deze nu op de shortlist:
https://www.amazon.de/-/e...-Headphones/dp/B07Q9MJKBV
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 01-05-2020 10:43 . Reden: Ref-link verwijderd ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
No thanks peppercom09-21Gunth schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:15:
[...]
Als je snel bent,de bose 700 staat in promotie op amazon.
https://www.amazon.de/-/e...-Headphones/dp/B07Q9MJKBV
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 01-05-2020 10:43 . Reden: Ref-link verwijderd ]
Deze koptelefoons worden meerdere malen besproken in het topic. Heb je al gezocht naar de voor- en nadelen? Alleen een boodschappenlijstje zegt niet zoveel, zeker niet als je niet eens vertelt waarvoor en in welke omgeving de koptelefoon wordt gebruikt. Dus ga eerst eens op zoek.Pingu007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:01:
Mij een reprimande geven en degene met zijn affiliate link niet?gambieter schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:25:
[...]
Deze koptelefoons worden meerdere malen besproken in het topic. Heb je al gezocht naar de voor- en nadelen? Alleen een boodschappenlijstje zegt niet zoveel, zeker niet als je niet eens vertelt waarvoor en in welke omgeving de koptelefoon wordt gebruikt. Dus ga eerst eens op zoek.
Maar goed ik ga de koptelefoon vnl. binnen achter de laptop gebruiken, dat is inderdaad handige info om te weten ;-)
Reprimandes zijn voorbehouden aan de moderators. Ik geef alleen aan dat de informatie allang beschikbaar is als je een beetje moeite doetPingu007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:22:
Mij een reprimande geven en degene met zijn affiliate link niet?
En heb je dan noise cancellation nodig? Wat is belangrijker, comfort, geluidskwaliteit, etc.Maar goed ik ga de koptelefoon vnl. binnen achter de laptop gebruiken, dat is inderdaad handige info om te weten ;-)
is dit op mij bedoeld?Pingu007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:22:
[...]
Mij een reprimande geven en degene met zijn affiliate link niet?
Wou je een plezier doen om te linken naar een top hoofdtelefoon waar je naar op zoek bent en dan zo'n antwoord.
Zoek het dan zelf maar uit.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Bose QuietComfort 35 II (rosé), nu 189 euro bij Amazon.de
https://www.amazon.de/-/n...x=bose%2Caps%2C175&sr=8-5
Zonder meer info waarvoor hij het gaat gebruiken, in wat voor omgeving en wat zijn verdere wensen/eisen zijn kan je niet 1 specifieke hoofdtelefoon als top hoofdtelefoon aanduiden. Teveel onbekende variabelen.Gunth schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:08:
[...]
is dit op mij bedoeld?
Wou je een plezier doen om te linken naar een top hoofdtelefoon waar je naar op zoek bent en dan zo'n antwoord.
Zoek het dan zelf maar uit.
Omgevingsgeluid (lees: vrouw en kind ;-))blokkeren is fijn ja, comfort boven geluidskwaliteit denk ik aangezien ik nog geen 'goede' koptelefoon gewend ben.[...]
En heb je dan noise cancellation nodig? Wat is belangrijker, comfort, geluidskwaliteit, etc.
Dus geluid is sowieso verbetering tov simpele oortjes vermoed ik
Thanks!
Al weg vermoed ik?Perzikvrucht schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:43:
Bose QuietComfort 35 II (rosé), nu 189 euro bij Amazon.de
Je hebt een punt.PdeBie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:41:
[...]
Zonder meer info waarvoor hij het gaat gebruiken, in wat voor omgeving en wat zijn verdere wensen/eisen zijn kan je niet 1 specifieke hoofdtelefoon als top hoofdtelefoon aanduiden. Teveel onbekende variabelen.
Maar aangezien bij de hoofdtelefoons die gij als voorkeur had de bose 35|| had refereerde ik naar de 700 die maar 30€ meer koste op dat moment ivm de 35.
Ik moet ook dringend een andere koptelefoon gaan gebruiken. Ik heb diverse goedkopere JBL's etc hier liggen maar of ze klemmen teveel (groot hoofd
), of er is iets anders wat mij niet bevalt.
Dit is pas sinds ik met gaming ben overgestapt van een gaming headset naar een losse microfoon (Blue Yeti) omdat de kwaliteit daarvan veel beter is bij streaming en tegenwoordig bij video conferencing. Maar ja, dan dus de keuze maken voor een koptelefoon.
Noise cancellation is voor mij niet belangrijk en mijn budget ongeveer 250 euro. Door noise cancellation niet te willen hoop ik een betere headset te hebben voor dit budget dan eentje met noise cancellation. Wat ik wel belangrijk vind zijn draagcomfort, geluid, meerdere devices waarop ik hem wil gebruiken (PC, Telefoon, tv) en een lange accuduur (25+) en Bluetooth 5.
Aangezien ik mij binnenkort wil verdiepen in het wel of niet nut hebben van een DAC, is de mogelijkheid tot aansluiten via kabel wel prettig.
Na enig spitwerk ben ik terechtgekomen bij de Dali IO-4 welke alles lijkt te hebben wat ik zoek. Echter, luisteren in een winkel is er voor mij nu niet bij. In dit topic vind ik 2 beknopte berichtjes over deze headset. Zijn er wellicht nog meer Tweakers die iets van deze headphone weten?
Ik heb overigens Dali Opticon speakers waar ik erg blij mee ben.
Dit is pas sinds ik met gaming ben overgestapt van een gaming headset naar een losse microfoon (Blue Yeti) omdat de kwaliteit daarvan veel beter is bij streaming en tegenwoordig bij video conferencing. Maar ja, dan dus de keuze maken voor een koptelefoon.
Noise cancellation is voor mij niet belangrijk en mijn budget ongeveer 250 euro. Door noise cancellation niet te willen hoop ik een betere headset te hebben voor dit budget dan eentje met noise cancellation. Wat ik wel belangrijk vind zijn draagcomfort, geluid, meerdere devices waarop ik hem wil gebruiken (PC, Telefoon, tv) en een lange accuduur (25+) en Bluetooth 5.
Aangezien ik mij binnenkort wil verdiepen in het wel of niet nut hebben van een DAC, is de mogelijkheid tot aansluiten via kabel wel prettig.
Na enig spitwerk ben ik terechtgekomen bij de Dali IO-4 welke alles lijkt te hebben wat ik zoek. Echter, luisteren in een winkel is er voor mij nu niet bij. In dit topic vind ik 2 beknopte berichtjes over deze headset. Zijn er wellicht nog meer Tweakers die iets van deze headphone weten?
Ik heb overigens Dali Opticon speakers waar ik erg blij mee ben.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Thank svoor de link naar een leuk artikel. Ik zoek echter naar koptelefoons waarop geen noise cancellation zit. Met de gedachte dat als het er niet op zit, het te besteden budget beter uitkomt. Mijn gedachte is dat een koptelefoon van 250 a 300 euro zonder ANC beter zal zijn dan eentje met ANC voor dezelfde prijs.
Wellicht was mijn vorige post enigszins onduidelijk.
Ik ben tevreden met de IO-6, de IO-4 is in wezen hetzelfde natuurlijk, dus daarmee zou ik vast ook tevreden zijn.Ngangatar schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:24:
....
...
Wat betreft het zoeken naar informatie zou je denk ik in ieder geval ook naar reviews van de IO-6 kunnen kijken. Als je een specifieke vraag hebt, wil ik ook wel kijken of ik hem kan beantwoorden, maar uiteindelijk is het bevallen van een hoofdtelefoon toch een beetje een persoonlijke zaak.
[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 02-05-2020 12:50 ]
Ik heb inderdaad wat video's bekeken met reviews van beide en wat sites gelezen. Het enige wat echt terugkomt als negatief is dat de bass minder diep en hard is als bij sommige andere merken als Beats. Laat ik dat nou net prettig vinden.begintmeta schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:39:
[...]
Ik ben tevreden met de IO-6, de IO-4 is in wezen hetzelfde natuurlijk, dus daarmee zou ik vast ook tevreden zijn.
Wat betreft het zoeken naar informatie zou je denk ik in ieder geval ook naar reviews van de IO-6 kunnen kijken. Als je een specifieke vraag hebt, wil ik ook wel kijken of ik hem kan beantwoorden, maar uiteindelijk is het bevallen van een hoofdtelefoon toch een beetje een persoonlijke zaak.
Dus heb een setje besteld bij Hifi Klubben en het is al opgetuurd ook. Ben benieuwd, ik vermoed dat het uiterlijk woensdag binnen zal zijn met 4 en 5 mei ertussen.
Ik heb zelf al uitgebreid gezocht, youtube-filmpjes beluistert, reviews gelezen o.a. op appmeister.nl maar ik blijf toch het idee hebben dat er zoveel aanbod is dat ik heel goed aanbod mis waarover minder opvallende reviews zijn geschreven.
Ik ben altijd opzoek naar het maximum haalbare voor een lage prijs, het moet dus echt wel onder 50 euro blijven. Op dit moment heb ik(voor degenen die hem ook hebben en dus kunnen vergelijken) de maxxter bluetooth headset van de action. Ik vind de bas van deze headset erg prettig, ik houd van een erg aanwezige bas. tegeljk vind ik dat midden en hoog wel wat gedetailleerder zouden mogen, en vind ik de bluetoothverbinding wat wankel als je verder dan 1,5 meter van je smartphone af beent, sosm al eerder.
Ik ben door reviews geinteresseerd geraakt in de oneodio elysium en de oneodio a2. vooral van de a2 wordt gezegd dat het geluid even goed of beter is als dat van headphones van 150 euro. maar... is dit dan echt de beste in dit prijssegment, of zijn er eigenljik nog betere met en nog gedetailleerder geluid waarbij ook bas goed aanwezig is? wat is naar jullie menig de allerbeste over-ear koptelefoon(on-ear mag ook maar niet in-ear) onder de 50 euro? het liefst dus modellen die het prima kunnen opnemen tegen veel duurdere qua geluid, looks en bouwkwalitiet zijn van iets minder belang.
Ik ben altijd opzoek naar het maximum haalbare voor een lage prijs, het moet dus echt wel onder 50 euro blijven. Op dit moment heb ik(voor degenen die hem ook hebben en dus kunnen vergelijken) de maxxter bluetooth headset van de action. Ik vind de bas van deze headset erg prettig, ik houd van een erg aanwezige bas. tegeljk vind ik dat midden en hoog wel wat gedetailleerder zouden mogen, en vind ik de bluetoothverbinding wat wankel als je verder dan 1,5 meter van je smartphone af beent, sosm al eerder.
Ik ben door reviews geinteresseerd geraakt in de oneodio elysium en de oneodio a2. vooral van de a2 wordt gezegd dat het geluid even goed of beter is als dat van headphones van 150 euro. maar... is dit dan echt de beste in dit prijssegment, of zijn er eigenljik nog betere met en nog gedetailleerder geluid waarbij ook bas goed aanwezig is? wat is naar jullie menig de allerbeste over-ear koptelefoon(on-ear mag ook maar niet in-ear) onder de 50 euro? het liefst dus modellen die het prima kunnen opnemen tegen veel duurdere qua geluid, looks en bouwkwalitiet zijn van iets minder belang.
Verwijderd
- Koss KSC-75
- Koss KPH30i
- Koss Porta-Pro
- Beyerdynamic DTX 350 m
@Touchdomex Amazon.com?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2020 10:20 ]
Haha toevallig zit ik met een beetje hetzelfde in mijn hoofd.
Zeker met Bluetooth.
Kwam deze tegen: https://www.koss.com/head...headphones/ksc35-wireless Weet dat de speakers zelf perfect zijn voor wat ik wil. Die zijn gegarandeerd goed grofweg. Beetje in het rijtje van wat @Verwijderd ook al aangeeft. Deze passen er ook tussen. Zeker voor de prijs.
Alleen nu moet ik er nog achter komen waar deze te halen zijn. Amazon staan ze niet, ebay verzend vanuit de USA dus je hebt direct 138 euro verzendkosten erbij
Iemand enig idee of deze te halen zijn in Europa?
Anders haal ik de kleinere broertjes de BT221i maar groter is beter.
@Verwijderd verzend de amazon.com ook naar NL want als ik naar NL of DE ga dan komt het niet naar voren.
Zeker met Bluetooth.
Kwam deze tegen: https://www.koss.com/head...headphones/ksc35-wireless Weet dat de speakers zelf perfect zijn voor wat ik wil. Die zijn gegarandeerd goed grofweg. Beetje in het rijtje van wat @Verwijderd ook al aangeeft. Deze passen er ook tussen. Zeker voor de prijs.
Alleen nu moet ik er nog achter komen waar deze te halen zijn. Amazon staan ze niet, ebay verzend vanuit de USA dus je hebt direct 138 euro verzendkosten erbij
Anders haal ik de kleinere broertjes de BT221i maar groter is beter.
@Verwijderd verzend de amazon.com ook naar NL want als ik naar NL of DE ga dan komt het niet naar voren.
[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 12-05-2020 10:23 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hallo allemaal,
Ik gebruik sinds 2 maanden de oude koptelefoon van mijn vader, Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm, ik gebruik hem voor mijn pc waarop ik muziek luister, game en films kijk. Ik heb op andere forums gelezen dat ik een DAC + AMP nodig heb voor het volledig benutten van mijn koptelefoon (momenteel zit die rechtstreeks in mijn moederbord van mijn pc). Ik ben al een tijdje opzoek naar een DAC + AMP + microfoon aansluiting maar ik kom er niet uit welke ik nodig heb. Ik dacht dat de PRODIGY CUBE van Audiotrak geschikt was maar naar nader onderzoek bleek dat deze voor koptelefoons waren tot 150 Ohm.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik gebruik sinds 2 maanden de oude koptelefoon van mijn vader, Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm, ik gebruik hem voor mijn pc waarop ik muziek luister, game en films kijk. Ik heb op andere forums gelezen dat ik een DAC + AMP nodig heb voor het volledig benutten van mijn koptelefoon (momenteel zit die rechtstreeks in mijn moederbord van mijn pc). Ik ben al een tijdje opzoek naar een DAC + AMP + microfoon aansluiting maar ik kom er niet uit welke ik nodig heb. Ik dacht dat de PRODIGY CUBE van Audiotrak geschikt was maar naar nader onderzoek bleek dat deze voor koptelefoons waren tot 150 Ohm.
De Schiit Hel misschien?Daanvdhoorn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:26:
Hallo allemaal,
I hide at work because good employees are hard to find.
@Incolumis Ziet er erg mooi uit! Heeft u misschien een idee waar ik deze kan bestellen? (schiit site zijn de verzend kosten erg prijzig)
Ik gebruik dezelfde koptelefoon al jaren met een AudioEngine D1. Is puur een DAC maar gaat hard zat. Of je wel of geen verschilt hoort ligt overigens ook wel aan goed de soundcard in je pc/moederbord is.Daanvdhoorn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:26:
Hallo allemaal,
[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 15-05-2020 07:54 ]
PSN: Sluuz
Ik ben opzoek naar een DAC en/of AMP met ook een microfoon aansluiting.Sluuz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:53:
[...]
Ik gebruik dezelfde koptelefoon al jaren met een AudioEngine D1. Is puur een DAC maar gaat hard zat. Of je wel of geen verschilt hoort ligt overigens ook wel aan goed de soundcard in je pc/moederbord is.
Dat weet ik. Ik had er even bij moeten vermelden dat mijn punt vooral is dat je dat AMP gedeelte niet écht nodig hebt. Tenzij je oren al flink zijn overleden en je op bizarre volumes luistert.Daanvdhoorn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:55:
[...]
Ik ben opzoek naar een DAC en/of AMP met ook een microfoon aansluiting.
PSN: Sluuz
De europese distributeur is hier te vinden: https://www.schiit-europe.com/Daanvdhoorn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:40:
@Incolumis Ziet er erg mooi uit! Heeft u misschien een idee waar ik deze kan bestellen? (schiit site zijn de verzend kosten erg prijzig)
Ik heb hier begin dit jaar m'n eigen schiitstapel gekocht. Zit gewoon in zoetermeer, dus verzendkosten zijn laag. Verzenden duurde wel even (nieuw product, weinig voorraad), maar kwam uiteindelijk gewoon aan.
Verwijderd
Meer volume is niet direct waar je een koptelefoon versterker voor koopt. Lage vervorming en lage ruis zijn veel belangrijker, ook op lage volumes. Dat kan, afhankelijk van de gebruikte koptelefoon, een duidelijk hoorbaar verschil opleveren, bijvoorbeeld ten opzichte van directe aansluiting op het moederbord van een PC.Sluuz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Dat weet ik. Ik had er even bij moeten vermelden dat mijn punt vooral is dat je dat AMP gedeelte niet écht nodig hebt. Tenzij je oren al flink zijn overleden en je op bizarre volumes luistert.
Ik heb naar de schiitt hel gekeken, erg mooi. Na de site en video’s te bekijken liep ik tegen de schiit fulla 3 aan. Ook erg mooi maar wat is nou precies het verschil tussen de hel en fulla 3 en welke is de beste keus voor mij?Daanvdhoorn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:26:
Hallo allemaal,
Verwijderd
Van hun site:
So why would I spend $90 more on this than Fulla 3?
Because you want more power or flexibility. Hel delivers 4x the power of Fulla 3, it has a gain switch for harder-to-drive or more sensitive headphones, it has a switchable analog input, and it has front-panel adjustable microphone gain and a stereo mic input. If any of those features are important, it might be worth $90 more than Fulla 3 for your needs.
Je kunt bij Schiit Europe kijken, maar die hebben nu wel leveringsproblemen door corona. (Ik wil zelf nog de Modi 3 DAC hebben voor een mooie Schiit stack met mijn Magni 3Daanvdhoorn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:40:
I hide at work because good employees are hard to find.
Hi All,
Heeft iemand een goede suggestie om Bowers & Wilkins aan te spreken over een defecte Bowers & Wilkins P5 headphones? Of wellicht adres voor reparatie en wat dit kan kosten? 1 van de oorschelpen is spontaan gestopt met geluid produceren en heb inmiddels de kabel al verwisseld met de bijgeleverde kabel zonder volume controller met mic en daar ligt het niet aan.
Iemand deze headphones al eens open gemaakt voor het controleren van contacten oid?
Heeft iemand een goede suggestie om Bowers & Wilkins aan te spreken over een defecte Bowers & Wilkins P5 headphones? Of wellicht adres voor reparatie en wat dit kan kosten? 1 van de oorschelpen is spontaan gestopt met geluid produceren en heb inmiddels de kabel al verwisseld met de bijgeleverde kabel zonder volume controller met mic en daar ligt het niet aan.
Iemand deze headphones al eens open gemaakt voor het controleren van contacten oid?
@MightyMr2Mike in principe zou je dat via je verkooppunt moeten doen. En anders op de website zoeken.
Hoi allemaal!
Ik heb gister mijn Dali io6 headset opgehaald. Tot dusver ben ik er erg blij mee, hij klinkt goed (steeds beter) en zit lekker. Alleen loop ik nu jammer genoeg tegen bluetooth problemen aan. Als ik hem gebruik met mijn Macbook kan hij opeens random gaan disconnecten. Ik heb bluetooth op de mac gereset in de hoop dat dat werkt, maar helaas, ik ben weer 3x binnen het uur eruit gegooid. Nu ben ik aan het uittesten of hij dit ook doet op mijn iPhone, tot nu toe gaat het goed, alleen had hij even moeite met het connecten zelf; volgens de headset en de iphone waren ze verbonden, maar ik kreeg niets via de headset te horen...
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt en misschien weten hoe dit op te lossen is?
Ik heb gister mijn Dali io6 headset opgehaald. Tot dusver ben ik er erg blij mee, hij klinkt goed (steeds beter) en zit lekker. Alleen loop ik nu jammer genoeg tegen bluetooth problemen aan. Als ik hem gebruik met mijn Macbook kan hij opeens random gaan disconnecten. Ik heb bluetooth op de mac gereset in de hoop dat dat werkt, maar helaas, ik ben weer 3x binnen het uur eruit gegooid. Nu ben ik aan het uittesten of hij dit ook doet op mijn iPhone, tot nu toe gaat het goed, alleen had hij even moeite met het connecten zelf; volgens de headset en de iphone waren ze verbonden, maar ik kreeg niets via de headset te horen...
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben meegemaakt en misschien weten hoe dit op te lossen is?
De Sony WH-1000XM4 duikt weer eens op:
Sony's WH-1000XM4 ANC headphones look just like the XM3s, leak reveals
Sony’s WH-1000XM4 headphones may let you pair more than one device
Pairen van meerdere devices zou wel nice zijn. Vanwege thuiswerken moet ik mijn XM3 vaak switchen tussen PC, laptop en smartphone en het wekt soms irritaties op.
Pairen van meerdere devices zou wel nice zijn. Vanwege thuiswerken moet ik mijn XM3 vaak switchen tussen PC, laptop en smartphone en het wekt soms irritaties op.
De Sony WH-1000XM3 nu voor €189,- bij bol.com (plaza)
Is dit een foutje denken jullie? 3e verkoper bij bol.com heeft geen reviews..
pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
Serieuze prijsdaling bij een Bol.com verkoper, zou dit betrouwbaar zijn?
Serieuze prijsdaling bij een Bol.com verkoper, zou dit betrouwbaar zijn?
Ik vertrouw het eigenlijk niet. Toen ik de prijs zag was ik wel enorm triggered.
verkoper is nog maar net actief, geen enkel review. Inderdaad heel zuiver, not. Ver vandaan blijven.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
@B64 Thanks voor de reply, maar het komt bijna niet voor dat ik een bon niet meer kan vinden en zal je net zien dat juist deze aankoop defect raakt. Kan dus ook helaas niet meer terughalen waar ik deze heb aanschaft indertijd... Maar goed buiten zelf verder zoeken toch bedankt voor de hulp so far.
Heb nav deze aanbieding bij de bol.com klantenservice aangeklopt; zij stellen wel garant te staan voor derde verkopers in geval van gebrekkige levering.Polycom schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:12:
De Sony WH-1000XM3 nu voor €189,- bij bol.com (plaza)
Dus in principe hoef je je niet te laten tegenhouden door dubieus lijkende verkopers.
Bij twijfel kan je ook enkele dagen afwachten, om te kijken of andere shops zoals Coolblue meegaan met die prijs.
De verkoper staat er al niet meer op bij Bol.com, blijkbaar hebben ze het zelf offline gehaald.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Grappig, vind het juist een irritante functie! Heb een koptelefoon die dat kan, ben je lekker aan het gamen op je pc, gaat de ringtone van je mobiel plots op vol volume over je headset af. Of je bent even met je mobiel bezig en snapt even niet waarom er geen geluid uit komt. Ohja, bluetooth staat aan.XWB schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:02:
De Sony WH-1000XM4 duikt weer eens op:
Maar natuurlijk kan het ook handig zijn
Ik heb geen problemen met een MBP2017, een aantal Android-apparaten en een iPad gehad. Het is we zo dat de hoofdtelefoon redelijk eenkennig met het laatst verbonden apparaat verbind, meestal moet ik handmatig disconnected om een ander apparaat de gelegenheid te geven te verbinden, de koptelefoon doet niet aan dynamisch verbinding wisselen.Lihlicca schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:33:
...
Meer dan alle apparaten ontkoppelen/resetten en vervolgens opnieuw pairen zou ik niet kunnen bedenken, al zou je eventueel beter kunnen bekijken waarom de MacBook problemen geeft.
Ik ook, beter moeilijk switchen dan ongewenst, maar het kan ook vervelend zijn, zoals als je het gekoppelde apparaat niet in de buurt hebt, en je moeite moet doen om te disconnecten. De bovengenoemde dali kan wel pairen met meerdere devices, maar switchen gaat niet echt vanzelfHeilige Kaas schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:30:Grappig, vind het juist een irritante functie! ...
[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 23-05-2020 19:38 ]
Alles geprobeerd maar weinig resultaat. Aan mijn macbook ligt het niet, de sennheiser M3 van mijn vriend kan gewoon gekoppeld worden en gekoppeld blijven. De Dali gaat sws weer terug, het is een fijne koptelefoon kwa gebruik en top geluid, maar ik kan hem inmiddels niet meer dan een uur op door drukvorming op mijn hoofd. Nu kijken naar de Bose qc 35 II en misschien nog de Denon AH-GC30. Als dat ook allemaal niets is ga ik misschien ook de Sennheiser M3 halen, maar die batterijduur houd me nu nog tegen.begintmeta schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:34:
[...]
Ik heb geen problemen met een MBP2017, een aantal Android-apparaten en een iPad gehad. Het is we zo dat de hoofdtelefoon redelijk eenkennig met het laatst verbonden apparaat verbind, meestal moet ik handmatig disconnected om een ander apparaat de gelegenheid te geven te verbinden, de koptelefoon doet niet aan dynamisch verbinding wisselen.
Meer dan alle apparaten ontkoppelen/resetten en vervolgens opnieuw pairen zou ik niet kunnen bedenken, al zou je eventueel beter kunnen bekijken waarom de MacBook problemen geeft.
Het wordt maar niet beter met de Bose NC 700:
Reduced Battery Life Announcement
Stutter when Connected to Multiple Devices
Dit topic is ook geen feest:
Noise Cancelling 700 Firmware Update - 1.4.12 - May 12th 2020
Ik heb de problemen helaas zelf ook.
Reduced Battery Life Announcement
Stutter when Connected to Multiple Devices
Dit topic is ook geen feest:
Noise Cancelling 700 Firmware Update - 1.4.12 - May 12th 2020
Ik heb de problemen helaas zelf ook.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Na jaren gaming headsets te hebben gehad, waarvan de laatste een Sennheiser 350 SE, wil ik nu weer een goede hoofdtelefoon aanschaffen. Voor thuis gebruik ik nu een HyperX Quadcast waardoor het wel goed zit met de microfoon. Ik gebruik deze nu samen met een M50X uit 2014 die ook wel een beetje z'n beste tijd heeft gehad. Ik heb niet echt een budget in gedachten, maar in de woonkamer staan een paar 702 S2s en daar ben ik zeer tevreden mee. Als ik dat terugschaal naar een hoofdtelefoon dan hoeft het dus geen Focal Utopia te worden.
Helaas ben ik dus geen kenner in dit wereldje. Wanneer ik dan even de pricewatch doorsluis dan springt de HD 660 s er bijvoorbeeld wel uit. Toepassing is hoofdzakelijk gaming, muziek & YouTube. Eigenlijk typische pc activiteiten. Zit ik dan te hoog te shoppen?
Helaas ben ik dus geen kenner in dit wereldje. Wanneer ik dan even de pricewatch doorsluis dan springt de HD 660 s er bijvoorbeeld wel uit. Toepassing is hoofdzakelijk gaming, muziek & YouTube. Eigenlijk typische pc activiteiten. Zit ik dan te hoog te shoppen?
^
Welkom. Je stapte net een rabbithole binnen.
Korte antwoord: Ja, de HD 660s wordt in het algemeen gezien als een erg goede koptelefoon in zijn klasse.
Echter in het segment tot ongeveer E400 is er erg veel (goeds) te krijgen. Ook o.a. goedkopere Sennheisers die er imo niet al teveel voor onder doen.
Los van comfort (o.a. passen je oren er in) en bouwkwaliteit valt of staat het met wat je zoekt qua geluidsprofiel.
Wat al opvalt is:
De Sennheiser 350 SE en de M50X zijn voorzover ik snel kan nagaan een closed design en de HD660s is een open design.
Dat maakt normaal gesproken al een hoop uit voor het soundprofiel maar ook in hoeverre je omgeving meegeniet.
Wil je:
- Open of Closed
- Veel bas of juist meer neutraal
Verder is voor gaming (zeker fps gaming) "imaging" erg belangrijk en ook de "soundstage".
Simpel gezegd is soundstage hoe breed het podium is en imaging hoe precies je kunt horen waar het geluid vandaan komt van dat podium.
Ook nog belangrijk is waar je hem op wilt aansluiten. Koptelefoons met een hoge impedance (~ >150) hebben iha meer versterking nodig en kunnen zacht(er) klinken op bijvoorbeeld een telefoon.
Welkom. Je stapte net een rabbithole binnen.
Korte antwoord: Ja, de HD 660s wordt in het algemeen gezien als een erg goede koptelefoon in zijn klasse.
Echter in het segment tot ongeveer E400 is er erg veel (goeds) te krijgen. Ook o.a. goedkopere Sennheisers die er imo niet al teveel voor onder doen.
Los van comfort (o.a. passen je oren er in) en bouwkwaliteit valt of staat het met wat je zoekt qua geluidsprofiel.
Wat al opvalt is:
De Sennheiser 350 SE en de M50X zijn voorzover ik snel kan nagaan een closed design en de HD660s is een open design.
Dat maakt normaal gesproken al een hoop uit voor het soundprofiel maar ook in hoeverre je omgeving meegeniet.
Wil je:
- Open of Closed
Verder is voor gaming (zeker fps gaming) "imaging" erg belangrijk en ook de "soundstage".
Simpel gezegd is soundstage hoe breed het podium is en imaging hoe precies je kunt horen waar het geluid vandaan komt van dat podium.
Ook nog belangrijk is waar je hem op wilt aansluiten. Koptelefoons met een hoge impedance (~ >150) hebben iha meer versterking nodig en kunnen zacht(er) klinken op bijvoorbeeld een telefoon.
[ Voor 205% gewijzigd door Help!!!! op 29-05-2020 17:34 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hahaha, gelukkig stap jij vaak genoeg in dezelfde merk ik
Mijn ervaring leert wel dat ik al snel ooit een dubbele aankoop doe wanneer ik het niet in 1x gewoon goed doe. Zelf-discipline niveau 0 dus.Help!!!! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:
Klopt, maar tegenwoordig is dat niet meer zo relevant, gezien ik inmiddels een ruimte voor mezelf heb hiervoorHelp!!!! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:
Wat al opvalt is:
Dat maakt normaal gesproken al een hoop uit.
Wil je:
- Open of Closed
Reken inderdaad veel FPS, maar sowieso personage gedreven games. Beide zijn voor mij dus ook erg belangrijk, correct.Help!!!! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:
Het zal hoofdzakelijk thuisgebruik zijn. Voor vliegen heb ik een XM3 en die is dan ook op zakenreis toch al mee. Verder luister ik buiten de deur eigenlijk alleen naar muziek in de auto en daarvan vind ik het geluid goed genoeg. Als het niet slim/zonde is om de on-board audio te gebruiken dan is zeg een Schiit Hel aankopen zeker een optie, maar eveneens advies is welkom.Help!!!! schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:
[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 29-05-2020 17:43 ]
In het prijssegment van de HD660s zou ik eerder voor de hifiman sundara gaan, is 50€ euro goedkoper en heeft over het algemeen beter geluid dan de 660s. (ik heb ze beide wel eens geprobeerd.).
De HD6XX is een goede start optie, alleen omdat het uit amerika komt betaal je daar nog wel invoer kosten over (totaal word hij dan 260€)
qua geluid een stuk beter. In dit segment zou ik zeker ook denken over een dac/amp combo om het beste te halen uit de koptelefoon.
Het beste is natuurlijk om te gaan luisteren naar wat je voorkeuren zijn.
De HD6XX is een goede start optie, alleen omdat het uit amerika komt betaal je daar nog wel invoer kosten over (totaal word hij dan 260€)
qua geluid een stuk beter. In dit segment zou ik zeker ook denken over een dac/amp combo om het beste te halen uit de koptelefoon.
Bedankt voor je advies! Is er nog een DAC/AMP die hierbij aan te raden is? 't Liefst eentje die ook dit jaar in huis te halen zal zijn.
Absoluut, maar een shortlist zou wel handig zijn. Zeker in deze tijden.Nutral schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:47:
Normaal zou ik zeggen een shiit stack is een goede start, al is dat niet echt te krijgen. Qua dac heb ik deze week een Topping E30 gekocht ipv een modi en die komt in ieder geval zeer goed uit de metingen, ook beter dan de modi.Paprika schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Bedankt voor je advies! Is er nog een DAC/AMP die hierbij aan te raden is? 't Liefst eentje die ook dit jaar in huis te halen zal zijn.
[...]
Absoluut, maar een shortlist zou wel handig zijn. Zeker in deze tijden.
Je kunt hier een kijkje nemen: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php
A30 erbij zal dan niet mistaan als ik een en ander aan feedback zo lees? Ik zie de D30+A30 combi vaak langskomen als advies voor die hoofdtelefoon en de E30 zal niet zo anders zijn? Uiteraard is er ook de A50+D50 stack of wachten op de L30 want dan klopt het setje... Keuzes... Het begint al.Nutral schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:10:
[...]
Normaal zou ik zeggen een shiit stack is een goede start, al is dat niet echt te krijgen. Qua dac heb ik deze week een Topping E30 gekocht ipv een modi en die komt in ieder geval zeer goed uit de metingen, ook beter dan de modi.
Je kunt hier een kijkje nemen: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php
[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 29-05-2020 19:43 ]
Voor € 122,- is de Philips Fidelio X2HR, een mooie deal bij amazon.de of nl
Voor een openback opvallende goede bass.
Voor een openback opvallende goede bass.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 29-05-2020 21:41 ]
Verwijderd
Daarom is het ook zo handig om wel een budget voor jezelf te stellen.
De Fidelio X2HR die nFo noemt is voor dat geld en een megadeal. Erg comfortabel en klinkt lekker! Alleen het hoog vond ik af en toe wel wat scherp, maar alleen bij hoge volumes.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2020 22:43 ]
Ik heb misschien of misschien niet om 21.00 een orderbevestiging van Amazon ontvangen in m'n inboxVerwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:36:
[...]
Daarom is het ook zo handig om wel een budget voor jezelf te stellen.
De Fidelio X2HR die nFo noemt is voor dat geld en een megadeal. Erg comfortabel en klinkt lekker! Alleen het hoog vond ik af en toe wel wat scherp, maar alleen bij hoge volumes.
Paprika schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:36:
[...]
Hahaha, gelukkig stap jij vaak genoeg in dezelfde merk ik.
Men vraagt vaak: wat is de beste? In het geval van koptelefoons is dat niet eenvoudig te beantwoorden. Ieders gehoor en voorkeur is anders. Je hebt ervaring nodig om erachter te komen wat je zelf wel en niet belangrijk vindt. Dus dubbele aankopen zijn niet echt te vermijden als je er wat meer geinteresseerd in bent.[...]
Mijn ervaring leert wel dat ik al snel ooit een dubbele aankoop doe wanneer ik het niet in 1x gewoon goed doe. Zelf-discipline niveau 0 dus.
Aangezien je die X2HR al gekocht schijnt te hebben lijk je inderdaad niet veel zelfdiscipline te hebben op dit gebied
De X2HR heeft imo bovengemiddelde bas maar ik zou zeker niet zeggen belachelijk. Het is zoals ik me herinner een redelijk V shaped sound profiel. Dus wat meer nadruk op lage en hoge tonen. Waarbij de mids dus wat meer recessed zijn.Klopt, maar tegenwoordig is dat niet meer zo relevant, gezien ik inmiddels een ruimte voor mezelf heb hiervoor. Bas is goed, maar ik krijg wel een beetje kriebels wanneer ik ergens kom waar de bas onnodig/belachelijk aanwezig is.
De soundstage van een X2HR is redelijk wijd. Stuk wijder dan een HD660s. De imaging is goed maar er is zeker nog beter te krijgen.Reken inderdaad veel FPS, maar sowieso personage gedreven games. Beide zijn voor mij dus ook erg belangrijk, correct.
Volgensmij is het topic niet bedoeld om ook dac/amps te bespreken en bovendien wordt de rabbithole dan nog veel dieper. Schiit heeft iha prima spullen met vrij goede prijs/kwaliteit verhouding.Het zal hoofdzakelijk thuisgebruik zijn. Voor vliegen heb ik een XM3 en die is dan ook op zakenreis toch al mee. Verder luister ik buiten de deur eigenlijk alleen naar muziek in de auto en daarvan vind ik het geluid goed genoeg. Als het niet slim/zonde is om de on-board audio te gebruiken dan is zeg een Schiit Hel aankopen zeker een optie, maar eveneens advies is welkom.
Ik zou gewoon eerst even je onboard audio proberen, dat hoeft niet perse slecht te zijn.
De X2HR heb ik ook gehad en destijds op Amazon.de gekocht waarbij Amazon dan zelf de leverancier is. Ze hebben daar wel vaker vrij scherpe aanbiedingen op audio gebied alhoewel het sinds corona minder is geworden heb ik het idee. Ook lijkt er minder leverbaar.
Voor E122 is de X2HR imo zeker een hele goede koop. Prima om mee te starten en vandaaruit verder te kijken indien je dat zou willen. Het is een koptelefoon die behoorlijk populair is en een wat meer 'fun' sound profiel heeft. Dit in tegenstelling tot een HD660s die een neutraal soundprofiel heeft en een wat smallere soundstage. Een nadeeltje vd X2HR vond ik dat de kabel behoorlijk microphonic is. Dwz dat als je de kabel aanraakt je dit terughoort in de koptelefoon.
Ben zelf het afgelopen jaar, na jaren gedaan te hebben met een Sennheiser PC363D Gaming headset, door het volgende rijtje gegaan.
* Sennheiser HD599 Ivoor (Amazon.de E137)
* Sennheiser HD660s (Amazon.de E390)
* Philips Fidelio X2HR (Amazon.de E142)
* Beyerdynamic DT 1990pro (Coolblue E444)
Waarbij de stap vd PC363 naar de HD599 duidelijk het grootst was. Waar ik bij de 363 veel moest EQ'en om het gewenste profiel te krijgen hoefde dat bij de andere koptelefoons niet, tot bijna niet.
Alhoewel er een duidelijke tendens is dat er betere kwaliteit gaming headsets komen klopt het wel dat je vaak beter een losse 'audiofiele' headset en losse microfoon kunt kopen. In de gaming headsets is er helaas een hoop crap (waarbij senheiser dan nog behoorlijk goed is, zeker de microfoon) en een hoop opgaat aan leds en "7.1" geluid etc. waar je niks aan hebt.
Heb uiteindelijk de 660s en de 1990pro gehouden. Ik vind een neutraal profiel toch het fijnst.
Tussen de koptelefoons zitten best grote prijsverschillen maar duurder betekent niet perse dat ze veel "beter' zijn. Het is vooral dat ze anders zijn.
Op zich zou ik best wel een rij koptelefoons willen hebben waaruit je kan kiezen algelang je behoefte en toepassing op dat moment en daar zou de X2HR ook best bijpassen alleen waar laat je het allemaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 30-05-2020 20:13 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Overal en nergens? Hier slingeren er zes rond nu, straks een keertje zeven.
Al hoef ik die echt niet per se allemaal te houden of zo, maar ze liggen ook niet in de weg.
Al hoef ik die echt niet per se allemaal te houden of zo, maar ze liggen ook niet in de weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:28:
Overal en nergens? Hier slingeren er zes rond nu, straks een keertje zeven.
Ik probeer het toch maar overzichtelijk te houden. Misschien in een volgende woning een bescheiden headphone wall. Heb er nog wel een aantal op mijn lijstje staan die ik wil proberen
O.a.
- Neumann NDH20 (Interessante closed back)
- Audeze LCD-X (Planar, helaas nog geen ervaring mee)
- Abyss AB-1266 Phi TC (Endgame. Eerst luisteren maar ben er 'gek' genoeg voor maar dan moet je waarschijnlijk ook meer investeren in dac/amps en dan wordt het wel een heel fors prijskaartje.)
PC Specs
Als je een beetje een verzameling hebt is planar echt een must om te proberen. Ik vind ze gewoon erg leuk klinken, de bas en midden zijn ontzettend strak en de imaging daarbij ook. De Hifiman sundara is een leuke instapper.Help!!!! schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:43:
[...]
![]()
Wil je delen wat je hebt liggen en je ervaringen ermee ?
Ik probeer het toch maar overzichtelijk te houden. Misschien in een volgende woning een bescheiden headphone wall. Heb er nog wel een aantal op mijn lijstje staan die ik wil proberenMaar de duurdere durf ik nog niet aan o.a. ivm law of dimishing returns.
O.a.
- Audeze LCD-X
- (Planar, helaas nog geen ervaring mee)
- Abyss AB-1266 Phi TC (Endgame. Eerst luisteren maar ben er 'gek' genoeg voor maar dan moet je waarschijnlijk ook meer investeren in dac/amps en dan wordt het wel een heel fors prijskaartje.)
Ik heb een paar jaar de hifiman HE 400s met focus pads gehad en ik was een paar maanden terug aan het kijken naar een upgrade. Ben uiteindelijk een hele dag bij unlimited ears geweest met mijn amp en heb daar een heel stel koptelefoons geprobeerd met oog op de hifiman sundara.
Mijn zeer subjectieve lijstje (uiteindelijk zijn je oren moe en klinkt alles hetzelfde.)
Hifiman sundara
Zelfde soort geluid als toen de HE400s, maar dan verbeterd in zijn zwakke punten, betere bas, helder en betere soundstage.
Audeze LCD-1
Klonk als een gedowngrade Sundara. Goed midden/hoog maar niet in de bas of snelheid.
DC Aeon Flow 1 open
Precies en snel. maar ook donker en niet echt enjoyable. de sundara was beter.
DC Aeon Flow 1 Closed
Beetje hetzelfde als de open, heb er niet lang naar geluisterd.
Hifiman Ananda
Zou een hele goede soundstage hebben, op zich valt het mee. wel qua helderheid een goede koptelefoon met strakke bas.
DC Aeon Flow 2 open
Toen ik ging luisteren met deze koptelefoon kreeg ik een glimlach op mijn gezicht. dynamisch maar alsnog helder met een strakke ronde bas en klein beetje extra punch in de low/mid.
Audeze LCD-2
Einde van de dag en heb er niet zo heel goed naar geluisterd, klonk erg vergelijkbaar met de aeon flow 2 open, goede bas maar ook erg donker. wat minder comfortabel.
Sennheiser HD800s
Heb deze geprobeerd omdat ik ook al eens heb gekeken naar de hd800. maar ook meteen weer afgezet omdat het erg scherp was. waarschijnlijk beter met een goede tube amp maar niks voor mij.
Ik was gegaan om de sundara te proberen dus ik heb even een dag na zitten denken of ik wel echt 1000€ euro aan een koptelefoon uit te geven, maar uiteindelijk toch gedaan en ik ben erg blij me de aeon flow 2 Open.
op een ander moment apart geprobeerd:
Sennheiser HD660s
Goed geluid, al vind ik hem erg donker. soundstage is wel mooi. Hij wint van de sundara in soundstage. maar de sundara is meer helder, preciezer en heeft betere bas.
Beyerdynamic DT1990 pro
Treble kannon, meteen afgezet.
Verwijderd
- Sennheiser HD 6XX + Dekoni hybrid pads:Help!!!! schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:43:
[...]
![]()
Wil je delen wat je hebt liggen en je ervaringen ermee ?
Ik probeer het toch maar overzichtelijk te houden. Misschien in een volgende woning een bescheiden headphone wall. Heb er nog wel een aantal op mijn lijstje staan die ik wil proberenMaar de duurdere durf ik nog niet aan o.a. ivm law of dimishing returns.
O.a.
- Audeze LCD-X
- (Planar, helaas nog geen ervaring mee)
Mijn baseline koptelefoon, zit lekker en klinkt lekker.
- Hifiman HE-4XX + Dekoni hybrid pads:
Heel open en heel wijd, zit wat minder lekker maar klinkt ook heerlijk.
- Meze 99 Noir:
Gesloten set, dus wat intiemer. Zit heerlijk en klinkt erg goed (lekkere bass), maar gesloten gebruik ik gewoon wat minder vanwege de isolatie.
- 1More Triple Driver:
Gesloten en on-ear. Klinkt fantastisch, maar op mijn oren net niet comfortabel genoeg om echt lang te gebruiken.
- Sony MDR-1A2:
Licht gewicht en gesloten. Klinkt dikke prima en is makkelijk aan te sturen, erg handig voor onderweg. Maar vanwege de koptelefoon hieronder alleen in gebruik als monitor bij filmwerk soms.
Sony WH-1000XM3:
Noice cancelling. Zit lekker en klinkt lekker (wat heftig qua bass eventueel). Nog handiger voor onderweg.
@Nutral
Thanks
Met de meeste door jou genoemde koptelefoons heb ik nog geen ervaring. De DC Aeons ken ik nog niet, interessant, ga ik eens wat meer over opzoeken. Planar staat samen met een closed back bovenaan het lijstje mocht ik nog iets gaan aanschaffen.
En inderdaad op bepaalde frequenties is hij relatief scherp maar niet zo erg als ik bang voor was. Ik EQ het een klein beetje via APO/Peace op deze frequenties en dan vind ik het ok.
Ik zou het als een redelijk klinische koptelefoon omschrijven en ook niet mijn eerste keuze voor laid back listening van muziek / movies tenzij je producer bent ofzo. Dit is gewoon een wat meer polariserende koptelefoon iets wat je niet meteen als enige koptelefoon aanraadt bij mensen die weinig ervaring hebben.
Heb deze vooral voor (fps) gaming en daar bevalt hij mij erg goed. Door de combinatie neutraal, soundstage, imaging, helderheid en bas komt hij voor mijn wensen op dat gebied er erg goed uit.
De HD660s is meer mijn muziek / luister koptelefoon. Deze en vergelijkbare sennheisers zijn imo stabiele werkpaarden waar je eigenlijk niet fout mee kan gaan.
Maar goed er is in dat segment zoveel keuze van goede koptelefoons. Hifiman heeft ook een trouwe schare aanhangers en hoor ik ook altijd veel goede dingen over.
@Verwijderd
Thanks
Vind het een mooie en vooral ook gevarieerde collectie met veel klassiekers waar je alle kanten mee op kan.
@ beiden: Leuk om jullie ervaringen te lezen met deze koptelefoons.
Thanks
Met de meeste door jou genoemde koptelefoons heb ik nog geen ervaring. De DC Aeons ken ik nog niet, interessant, ga ik eens wat meer over opzoeken. Planar staat samen met een closed back bovenaan het lijstje mocht ik nog iets gaan aanschaffen.
LOL. Ja, de één vindt het niks de ander hoort het niet eens. Het was ook één van mijn concerns toen ik deze kocht. Beyerdynamic staat er immers om bekend.Beyerdynamic DT1990 pro
Treble kannon, meteen afgezet.
En inderdaad op bepaalde frequenties is hij relatief scherp maar niet zo erg als ik bang voor was. Ik EQ het een klein beetje via APO/Peace op deze frequenties en dan vind ik het ok.
Ik zou het als een redelijk klinische koptelefoon omschrijven en ook niet mijn eerste keuze voor laid back listening van muziek / movies tenzij je producer bent ofzo. Dit is gewoon een wat meer polariserende koptelefoon iets wat je niet meteen als enige koptelefoon aanraadt bij mensen die weinig ervaring hebben.
Heb deze vooral voor (fps) gaming en daar bevalt hij mij erg goed. Door de combinatie neutraal, soundstage, imaging, helderheid en bas komt hij voor mijn wensen op dat gebied er erg goed uit.
De HD660s is meer mijn muziek / luister koptelefoon. Deze en vergelijkbare sennheisers zijn imo stabiele werkpaarden waar je eigenlijk niet fout mee kan gaan.
Maar goed er is in dat segment zoveel keuze van goede koptelefoons. Hifiman heeft ook een trouwe schare aanhangers en hoor ik ook altijd veel goede dingen over.
@Verwijderd
Thanks
Vind het een mooie en vooral ook gevarieerde collectie met veel klassiekers waar je alle kanten mee op kan.
@ beiden: Leuk om jullie ervaringen te lezen met deze koptelefoons.
[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2020 08:57 ]
PC Specs
Had laatst de Focal Clear gekocht, heel fijn geluid komt daar uit! Laatst had ik de Focal Utopia getest maar naar mijn mening komt de Clear qua sound quality daar toch best dicht in de buurt, en het scheelt weer een paar duizend euro. Ik had ook de Elear getest, maar dat was absoluut niet m'n ding.
Ik denk dat de Clear wel m'n endgame is. Ik moet alleen in de toekomst nog een mooie opvolger voor mijn JDS labs atom zoeken, al heeft dat geen haast.
Ik denk dat de Clear wel m'n endgame is. Ik moet alleen in de toekomst nog een mooie opvolger voor mijn JDS labs atom zoeken, al heeft dat geen haast.
Verwijderd
De vraag is ook of dat überhaupt moet, want meer dan een Atom heb je qua prestaties eigenlijk nooit nodig.
Laat ik eens een poging doen hier wat inspiratie op te doen.
Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn 'collectie' koptelefoons. Deze vooral gericht op draagcomfort en een geluid dat interessant klinkt ten opzichte van mijn huidige spullen.
Eerdere ervaring mee:
Sennheiser PC 350/ PC360. Zat best lekker maar klinkt aardig dof, weinig beleving. Vooral in het mid-hoog vond ik hem saai.
Sennheiser PXC 450. Met de leren caps begon hij na een tijdje gebruik wel wat warm te worden. Geluid is al beter dan die gaming headsets maar in ook nog steeds wat dof.
Huidige spullen:
PC, muziek uitsluitend FLAC vanaf lokale opslag.
Bronnen: Asus Xonar STX 2, AudioQuest DragonFly Red en Focusrite Scarlett Solo MK3. Indien nodig wil ik ook wel een headphone amp regelen.
Philips Fidelio X2: Mijn favoriet als het aankomt op geluidskwaliteit. Klinkt voor mij vrij accuraat in het laag, heeft een beetje gedempte mids maar komt zeker met vrouwelijke vocals goed tot zijn recht. Draagcomfort zorgt ervoor dat ik hem niet heel de tijd op mijn hoofd heb.
Beyerdymanic DT880 (250 Ohm): Zit echt heerlijk! Kan dit ding jarenlang dragen zonder ik er maar iets van ongemak merk. Gebruik hem nu vooral voor langere gamesessies en muzieksessies. Het geluid vind ik net wat minder dan mijn Philips maar zeker als ik hem een tijdje niet voor muziek heb gebruikt weet hij me toch te verrassen. Vooral in het hoog waar Beyer wel om bekend staat.
Ik luister vrijwel alle muziek op R&B en reggae na. Heb wel een lichte voorkeur voor rock en sterke vrouwelijke vocals. De nieuwe koptelefoon die ik zoek moet vooral 'iets anders' brengen ten opzichte van wat ik nu al heb. Voorwaarden zijn een open ontwerp, kabel aan 1 kant, goed draagcomfort (of in ieder geval niet slechter dan de Philips X2). Prijs ben ik niet zo moeilijk over als het maar het geld waard is. Voor meer dan 500 euro moet het wel echt bizar veel beter zijn dan wat ik nu heb. De keuzelijst die ik zelf heb gemaakt is het volgende:
AKG K701
AKG K702
Audio-Technica ATH-AD500X
Beyerdynamic DT 990
Beyerdynamic DT 1990
Ik kan van deze wel aardig vinden hoe ze klinken maar niet in vergelijking met elkaar. Luisteren in een winkel ergens ben ik niet echt van plan. Neem liever een educated guess dan dat ik een luistersessie ga houden ergens. Ervaringen van mensen die een paar van deze dingen kennen/hebben gehoord in vergelijking ben ik dus vooral naar op zoek.
Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn 'collectie' koptelefoons. Deze vooral gericht op draagcomfort en een geluid dat interessant klinkt ten opzichte van mijn huidige spullen.
Eerdere ervaring mee:
Sennheiser PC 350/ PC360. Zat best lekker maar klinkt aardig dof, weinig beleving. Vooral in het mid-hoog vond ik hem saai.
Sennheiser PXC 450. Met de leren caps begon hij na een tijdje gebruik wel wat warm te worden. Geluid is al beter dan die gaming headsets maar in ook nog steeds wat dof.
Huidige spullen:
Bronnen: Asus Xonar STX 2, AudioQuest DragonFly Red en Focusrite Scarlett Solo MK3. Indien nodig wil ik ook wel een headphone amp regelen.
Philips Fidelio X2: Mijn favoriet als het aankomt op geluidskwaliteit. Klinkt voor mij vrij accuraat in het laag, heeft een beetje gedempte mids maar komt zeker met vrouwelijke vocals goed tot zijn recht. Draagcomfort zorgt ervoor dat ik hem niet heel de tijd op mijn hoofd heb.
Beyerdymanic DT880 (250 Ohm): Zit echt heerlijk! Kan dit ding jarenlang dragen zonder ik er maar iets van ongemak merk. Gebruik hem nu vooral voor langere gamesessies en muzieksessies. Het geluid vind ik net wat minder dan mijn Philips maar zeker als ik hem een tijdje niet voor muziek heb gebruikt weet hij me toch te verrassen. Vooral in het hoog waar Beyer wel om bekend staat.
Ik luister vrijwel alle muziek op R&B en reggae na. Heb wel een lichte voorkeur voor rock en sterke vrouwelijke vocals. De nieuwe koptelefoon die ik zoek moet vooral 'iets anders' brengen ten opzichte van wat ik nu al heb. Voorwaarden zijn een open ontwerp, kabel aan 1 kant, goed draagcomfort (of in ieder geval niet slechter dan de Philips X2). Prijs ben ik niet zo moeilijk over als het maar het geld waard is. Voor meer dan 500 euro moet het wel echt bizar veel beter zijn dan wat ik nu heb. De keuzelijst die ik zelf heb gemaakt is het volgende:
AKG K701
AKG K702
Beyerdynamic DT 990
Beyerdynamic DT 1990
Ik kan van deze wel aardig vinden hoe ze klinken maar niet in vergelijking met elkaar. Luisteren in een winkel ergens ben ik niet echt van plan. Neem liever een educated guess dan dat ik een luistersessie ga houden ergens. Ervaringen van mensen die een paar van deze dingen kennen/hebben gehoord in vergelijking ben ik dus vooral naar op zoek.
Sennheiser HD650?Albinosaurus schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:18:
Laat ik eens een poging doen hier wat inspiratie op te doen.
Eerdere ervaring mee:
Huidige spullen:
AKG K701
AKG K702
Beyerdynamic DT 990
Beyerdynamic DT 1990
Das waar inderdaad. Ik heb de Clear een keer op de Schiit Valhalla 2 aangesloten, maar dat klonk een stuk minder. ( helaas, want dat was wel de amp die ik het vaakst gebruikte in combinatie met de HD650 en Etymotic er4xr).Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:54:
De vraag is ook of dat überhaupt moet, want meer dan een Atom heb je qua prestaties eigenlijk nooit nodig.
Toevallig een tijdje hier de ATH-AD500X gehad, uiteindelijk een kraakje maar verder prima open sound, mooi detail. Nu een AKG K-712 Pro, geen enorm verschil maar wel merkbaar strakker en fijner in detail. Op een O2/ODAC overigens.
Beyerdynamic geen ervaring mee.
Voor de liefhebbers.
De shure aonic 50 is nu voor €314,50 te koop bij amazon.nl
Is alleen niet op voorraad.
De shure aonic 50 is nu voor €314,50 te koop bij amazon.nl
Is alleen niet op voorraad.
Heeft een kabel aan twee kanten. Dat vind ik niet erg comfortabel.
Hoe zit het met het draagcomfort bij deze koptelefoons wat jou betreft?wagenveld schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:07:
Toevallig een tijdje hier de ATH-AD500X gehad, uiteindelijk een kraakje maar verder prima open sound, mooi detail. Nu een AKG K-712 Pro, geen enorm verschil maar wel merkbaar strakker en fijner in detail. Op een O2/ODAC overigens.
Dat beperkt je keuze helaas wel behoorlijk. Veel meer audiofiele koptelefoons hebben twee kabels..Albinosaurus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:
[...]
PC Specs
Wat is daar niet comfortabel aan? Het is namelijk een dijk van een koptelefoon met een zeer goed comfort en een mooi geluid zeker voor r n b muziekAlbinosaurus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:
[...]
Beperkt wel. Behoorlijk valt denk ik wel mee.Help!!!! schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Dat beperkt je keuze helaas wel behoorlijk. Veel meer audiofiele koptelefoons hebben twee kabels..
Ik vind het al niet zo fijn dat een kabel aan 1 kant zit, om je armleuning gaat hangen etc. Aan beide kanten gaat hij ook langs je gezicht zitten etc. R&B is juist niet mijn genre dus dan valt het wel mee. Is het mooie geluid ook beter dan de Beyer 1990 of een van die anderen op de lijst?Brilsmurfffje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:12:
[...]
Wat is daar niet comfortabel aan? Het is namelijk een dijk van een koptelefoon met een zeer goed comfort en een mooi geluid zeker voor r n b muziek
Vraagje aan iedereen die van hoofdtelefoons houdt. Stel je heb 5 minuten om een hoofdtelefoon te testen, met welke muziek zou jij dat doen? Ik heb in de loop der tijd een paar liedjes gekozen voor zulke snelle tests maar deze zijn allemaal recent overruled door een liedje van Sefa en dr. peacock, World of dreams https://youtu.be/QGKhmxcMh3A. Het gaat helemaal van piano/harp/viool/operastem over verfijndere bas met snelle, verfijnde highs tot het full-on in-your-face bass. En dit allemaal in korte stukjes.
Kennen jullie gelijkaardige songs (mag gerust andere stijl zijn) die ook zo een range aan klanken combineren?
Kennen jullie gelijkaardige songs (mag gerust andere stijl zijn) die ook zo een range aan klanken combineren?
Verwijderd
@Albinosaurus Als ik jou was, dan zou ik het zoeken in de planar magnetic hoek. Hifiman Sundara bijvoorbeeld. Of als import geen bezwaar is de Hifiman HE-4XX, daarmee ben je nog net wat goedkoper klaar denk ik. Om het maximale resultaat te krijgen is het nog wel de moeite om een leuke amp te scoren, zoals de JDS Labs Atom die eerder langs kwam.
Gesloten design zou ik trouwens ook niet direct afschrijven, al heeft open ook zeker mijn voorkeur.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2020 13:12 ]
Helaas hebben die twee draden....@Albinosaurus Als ik jou was, dan zou ik het zoeken in de planar magnetic hoek. Hifiman Sundara bijvoorbeeld. Of als import geen bezwaar is de Hifiman HE-4XX, daarmee ben je nog net wat goedkoper klaar denk ik.
PC Specs
Youtube zou ik er niet zo snel bij pakken om kwaliteit te testen, in youtube zit nog aardig wat compressie.
Wel zou ik je aanraden om naar nummers te luisteren die je door en door kent, dan merk je het verschil het meest. Ook is variatie in stijlen belangrijk. Ik pak zelf een EDM, metal en een klassiek nummer erbij.
Wel zou ik je aanraden om naar nummers te luisteren die je door en door kent, dan merk je het verschil het meest. Ook is variatie in stijlen belangrijk. Ik pak zelf een EDM, metal en een klassiek nummer erbij.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
Als je de compressie kunt horen, dan weet je toch ook dat je een goede koptelefoon te pakken hebt? 
@Help!!!! Ik negeer die eisen even, omdat ik met niet voor kan stellen hoe dat invloed heeft op het comfort.
Als je last hebt van één draad, dan heb je inderdaad ook last van twee. Ik alleen niet dat twee meer last oplevert dan één. Dan blijft draadloos over als optie, maar ga je waarschijnlijk weer inleveren op geluidskwaliteit. Tenzij je misschien voor de Drop Panda gaat, maar die heb ik zelf nog niet gehoord... Krijg 'm pas in jullie op z'n vroegst denk ik.
@Help!!!! Ik negeer die eisen even, omdat ik met niet voor kan stellen hoe dat invloed heeft op het comfort.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2020 17:29 ]
De AT heeft twee losse soort van beugels op je hoofd, de AKG een leren band. Mijn voorkeur gaat naar de laatste, al is de AT niet oncomfortabel.Albinosaurus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:
[...]
[...]
Hoe zit het met het draagcomfort bij deze koptelefoons wat jou betreft?
Bij sommige koptelefoons (mx50 bv) kan de enkele draad zorgen voor een verschil in weergave tussen links en rechts. Dat komt dan doordat aan 1 kant binnen de oorschelp meer volume wordt gebruikt voor de bedrading wat doorgevoerd moet worden naar de andere kant. Het verschil is niet groot maar maakt het wel minder 'perfect'.Albinosaurus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:
[...]
Ik denk dat dit de hoofreden is voor fabrikanten om voor 2 draden te gaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.