melly schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:43:
Ervan uitgaand dat ik dit in de goede sectie post, ik zoek naar ervaring van andere gebruikers van de Razer Nari Ultimate.
Ben een fanatiek gamer en was zoekende naar een draadloze koptelefoon die mijn Logitech G933 kon vervangen.
De kracht van de G933 vond ik het geluid, punchy, helder en open met een strakke diepe bas
Z'n zwakte de cheap looks en bouwkwaliteit.
Na wat research ben ik gegaan voor de Razer Nari Ultimate.
De algehele indruk die ik had van deze koptelefoon was dat hij degelijk gebouwd was, goed geluid met een wat mindere microfoon.
Echter, nadat ik hem geïnstalleerd had en voor het eerst kon beluisteren was mijn eerste indruk zeer teleurstellend.
Het geluid was dof, niet crisp en punchy, en klonk zeker niet wat je mag verwachten in deze prijsklasse.
Het klonk alsof het geluid van onder een laken vandaan kwam.
Na wat tweaks in de eq settings, waarbij ik de treble sliders behoorlijk hoger gezet heb, was het geluid best behoorlijk.
Voor gamen wel te verstaan.
Want muziek luisteren was weer een drama.
Ik had hem aangesloten op m'n telefoon met de bijgeleverde kabel.
Meteen was het geluid weer dof, futloos en totaal niet muzikaal.
Het klonk letterlijk als een cheap koptelefoontje van de Action.
Ik denk dat de eq settings niet worden opgeslagen? (begreep uit de reviews dat dit wel zo zou moeten zijn)
Iemand die mijn ervaring herkent of adviezen heeft?
Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n dure koptelefoon zo slecht hoort te klinken als je muziek wil beluisteren via je telefoon.
Ik weet dat de focus op gamen ligt, maar dit ligt niet in 1 lijn met alle reviews die ik gelezen heb en met wat je logische wijs mag verwachten van zo'n prijzige headset.
Ook vind ik het bijzonder dat ik de EQ setting zo veel moet aanpassen om voor het gamen goed geluid te krijgen.
Wederom herken ik mijn ervaring niet terug in de reviews of wat je logische wijs mag verwachten in deze prijsklasse.