Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 10:33
Ben niet heel bekend op Tweakers, ik hoop dat dit een beetje de goede plek is.

Heb nu al ruim 2 jaar een PXC 550, erg veel gebruikt voor het luisteren van muziek onderweg en is altijd erg goed bevallen.

Echter sinds het begin van de corona uitbraak alleen nog maar aan het thuiswerken, en nu merk ik toch dat deze headset helaas alleen gemaakt is voor muziek luisteren, elke vorm van voice wat niet direct bellen is met de telefoon werkt eigenlijk gewoon niet. Headset lijkt eigenlijk altijd te crashen zodra discord/teams/meat/hangouts/whatever opgestart wordt. Wordt unresponsive, besturing werkt niet meer en elke vorm van ontkoppelen lukt niet meer. Alleen een harde reset.

Nou heb ik een mooie 30 euro goedkope headset, een mooie Sharkoon Skiller SGH2, want werk vergoedde maar tot 30 euro. Doet het tot nu toe beter dan de ruim 220 euro kostende PXC 550 mbt zoom etc. Dus in dat opzicht geen klachten.
Nou zit die natuurlijk niet erg comfortabel, hij is er niet echt op ontworpen om lang te gebruiken.

Dit is dus eigenlijk een combinatie van een stukje ervaring, advies en een vraag.

Wat is iets wat een goede vervanging kan zijn voor mijn PXC 550? Ik wil iets wat het liefst werkt met/op bluetooth, want ook onderweg, maar ook goed geschikt is voor teleconferencing? Mag opzich wel iets kosten. (250 max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
DaVaMa schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:57:
....

Wat is iets wat een goede vervanging kan zijn voor mijn PXC 550? Ik wil iets wat het liefst werkt met/op bluetooth, want ook onderweg, maar ook goed geschikt is voor teleconferencing? Mag opzich wel iets kosten. (250 max)
Misschien kan je je Sharkoon nog 'fixen' met wat headband beinding.

Qua aankoopadvies zou ik zeggen Bose QuietComfort 35 II. Staat bekend als de meer comfortabele NC headset met daarbij ook een betere microfoon (voor de meeste stemmen) dan zijn directe concurrent van Sony WH-1000XM3. Past volgens mij nog net binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een wireless over/on ear die ten eerste muzikaal is maar desgewenst ook ingezet kan worden voor een incidentele conference call. Ik gebruik zelf voornamelijk Apple spul. Ik luister veel jazz en incidenteel wat classic rock, Pink Floyd, etc. Ik zou het fijn vinden als de koptelefoon ook nog bedraad aangesloten kan worden op mijn stereo bijv. Geen bass-heavy geluid maar meer neutraal, misschien tikkie helder of sprankelend.

Budget bevind zich ergens tussen de 100 en 200 euro. Zelf kwam ik uit op de Sony WH-CH700N of de 710, wat volgens mij de opvolger is. Daarnaast zag ik de Sennheiser HD 450BT voorbij komen welke me ook wel interessant leek.

Nu snap ik dat luisteren belangrijk is, evenals passen, maar kun je in deze tijden nog 'gewoon' koptelefoons gaan luisteren of passen bij bijv. de Mediamarkt? Of is dat in corona tijden niet echt done meer en wordt een koptelefoon als hygiene product gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:00
Servor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:36:
Ik ben in de markt voor een wireless over/on ear die ten eerste muzikaal is maar desgewenst ook ingezet kan worden voor een incidentele conference call. Ik gebruik zelf voornamelijk Apple spul. Ik luister veel jazz en incidenteel wat classic rock, Pink Floyd, etc. Ik zou het fijn vinden als de koptelefoon ook nog bedraad aangesloten kan worden op mijn stereo bijv. Geen bass-heavy geluid maar meer neutraal, misschien tikkie helder of sprankelend.

Budget bevind zich ergens tussen de 100 en 200 euro.
Wireless + bedraad, conference call mogelijk, kwalitatief goed geluid, niet bass heavy, neutraal met tikkie sprankelend en onder 200 euro => Volgens mij heb je dan net alle kenmerken van de Focal Listen Wireless opgesomd.
Nu snap ik dat luisteren belangrijk is, evenals passen, maar kun je in deze tijden nog 'gewoon' koptelefoons gaan luisteren of passen bij bijv. de Mediamarkt? Of is dat in corona tijden niet echt done meer en wordt een koptelefoon als hygiene product gezien?
Geen idee, maar met de (gratis) return policies van vele webshops zou je best wel eens iets bij je thuis kunnen laten leveren zodat je ook alles op je eigen apparatuur kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dank voor je reactie, @wiemelen :)

Vandaag even bij de Mediamarkt gaan luisteren, meeste koptelefoons hangen daar wel en sommige ook demo ready dus het geeft in ieder geval een gevoel en een beeld. Qua geluid blijft het lastig. Maar goed. Heb er uiteindelijk een paar 10tjes bijgelegd en ben voor de Sony wh-1000xm3 gegaan, wat een beetje de standaard keuze lijkt te zijn. Wilde eerst voor de CH700N gaan, maar die verloor het op draagcomfort en ANC. De XM3 zit echt als gegoten, heeft fenomenale ANC en van wat ik er in de winkel van kon horen zat het met het geluid ook prima. Misschien geen 100% match met wat ik zoek maar ik ga het gewoon eens aankijken.

Eenmaal thuis gelijk geprobeerd (na een urenlange update en oplaad sessie) en ik ben niet ontevreden. Nogmaals, de ANC is echt verbluffend en ze zitten heerlijk (hoewel ik na lang luisteren wel last krijg van hot ears... de seal is kennelijk zodanig goed dat je oren aardig opwarmen, zeker met dit weer!). Qua geluid moet ik er nog aan wennen (en ze zijn nog aan het inspelen natuurlijk), misschien wat minder sprankeling dan ik gewild zou hebben maar zeker niet slecht. Met de juiste EQ settings (waar ik nu al de hele avond mee zit te spelen) haal je er echt heel veel uit.

De touch bediening is geweldig, echt een goede functionele toevoeging. Morgen de eerste conference call eens meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
418O2 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:57:
https://drop.com/buy/deko...r-pads-for-sony-wh1000xm2

Heb deze net binnen, de suède variant. Een stuk zachter qua gevoel, maar ze zijn ook beter gevuld. Denk dat ik deze makkelijker lang op kan houden en het met warm weer minder zweet
Heb hem nu een tijdje en het is een aanrader. Alternatieven zijn vast ook prima, is eea op Amazon en eBay te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat zouden ze toch gaan aankondigen? :P

[YouTube: Sony Announcement for Music Lovers 2020]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:50
Hmm heb de Sony Wh-1000xm3 en die bevallen heel goed,weet niet of ik de mx3 zal verkopen ( als ik ze verkoopt wat kun je ervoor vragen ? ) ik hoop wel op een ander kleurtje wit ( crème achtig lijkt me mooi ) ben benieuwd wat de reviews van de xm4 zullen zijn 🙃

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Albinosaurus schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Het hangt er ook van af wat je wil qua gebruiksgemak, geluidskwaliteit en flexibiliteit.

Voor de prijs van deze NC koptelefoons kan je een betere niet-NC koptelefoon kopen plus een versterker waardoor je aardig omhoog gaat in geluidskwaliteit. Iets dat deze draadloze koptelefoons nooit gaan halen.

Het gebruiksgemak van een draadloze koptelefoon kan een factor voor je zijn, dan is een Bluetooth verbinding naar je pc op de 'audio' mode een prima oplossing met deze koptelefoons. En tevens kan je de koptelefoon ook eens een keertje meenemen om in de trein of een vliegtuig op je telefoon/tablet/laptop wat te luisteren.

Een losse microfoon zou ik in alle situaties wel aanraden eigenlijk, dat geeft je volop de ruimte om een koptelefoon te kiezen die specifiek is gemaakt voor een goede geluidsweergave. Alles in 1-oplossingen qua headsets zijn imho altijd wel een compromis.
Wat ik wil... Ongeveer hier beschreven: Saturnus in "Het grote Headphones topic"

In principe een koptelefoon van alles. Dat betekent dat hij de hele dag door gebruikt wordt op de computer. Dat mag met Bluetooth zolang het in spellen geen merkbare vertraging geeft, anders moet de kabel goed werken. Om eerlijk te zijn luister ik weinig muziek, maar mocht het eens gebeuren dan moet de kwaliteit wel op zijn minst zijn wat die Stanton DJ Pro 2000S jaren geboden heeft. Noise cancelling kijk ik zeer naar uit wat betreft het bijdragen aan minder verstoring en irritatie tijdens het werk. Bijv. met dit warme weer staat er de hele dag een mobiele airconditioner te loeien. Het gebruiken van de ingebouwde microfoon voor communicatie via de pc geef ik maar op. En natuurlijk gebruiken tijdens niet-pc situaties waar lawaai is zoals reizen in vliegtuigen, bussen, enz.

Nu die XM4 uit is valt er wel te wachten op wat echte reviews. De initiële reviews lijken meer marketing zonder diepte. En die XM4 lijkt met een kritisch blik naar het op dit moment beschikbare materiaal meer een XM3v2 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Saturnus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:59:
[...]

Nu die XM4 uit is valt er wel te wachten op wat echte reviews. De initiële reviews lijken meer marketing zonder diepte. En die XM4 lijkt met een kritisch blik naar het op dit moment beschikbare materiaal meer een XM3v2 te zijn.
Daar ben ik ook benieuwd naar, hij is te koop bij Coolblue zag ik net in de Pricewatch. Ik ga deze denk ik kopen maar wacht wel een paar reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
WNT schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:02:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, hij is te koop bij Coolblue zag ik net in de Pricewatch. Ik ga deze denk ik kopen maar wacht wel een paar reviews af.
Zo wat een monsterlijke prijs, zelfde bij Bol.com.
Wellicht het waard (prijs v prestaties natuurlijk sowieso niet) als deze het beste van de XM3 en NC 700 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
Hmm ik heb berichtje gestuurd bij ING of ze deze XM4 misschien in de punten winkel krijgen,aangezien ze ook de XM3 in de punten winkel hebben gehad.Ik krijg berichtje terug maar helaas ze konden niks zeggen,ik heb toen de XM3 paar weken uit was voor €280 euro gekocht ipv €380 dus ja...scheelt wel.

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Leuke video voor de headphone shoppers, deze gast weet er wel wat van af!
YouTube: Headphones TIER LIST (2020 Edition)

(Ik heb nog een thx 789 die ik zou willen vervangen door de topping a90, iemand interesse?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je die willen vervangen? De THX 789 is al transparant en zou voldoende power moeten hebben voor zo'n beetje alles... Dan is de Topping A90 een dure 'upgrade'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik heb een topping D90 DAC en de A90 zou mooier staan in m'n living, een beetje overbodig maar als ik de thx voor een goede prijs kan wegkrijgen ga ik het wel doen.

De setup gaat van de computer weg om rustiger te kunnen luisteren. De acceptance factor gaat een beetje omhoog en ook leuk dat het dan een volledig gebalanceerd systeem is (al maakt dat niks uit, zit tussen m'n oren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmfddM_Z2qcaCO4vFWTOIHeW9ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snYjLZZ9NvdC4VDFmKSaQsUC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door thibaultvdb op 07-08-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
De WH-1000XM4 is binnen op de zaak en dit is voor mij de eerste Sony. Ik ben heel benieuwd. De eerste indruk is in ieder geval goed. Ik kreeg wel meteen een firmware update voor de kiezen. Hij werd geleverd met 2.0.3 en ik heb nu 2.0.6.

Gelijk maar de Bose 700 te koop gezet.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
Eiríkr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:09:
De WH-1000XM4 is binnen op de zaak en dit is voor mij de eerste Sony. Ik ben heel benieuwd. De eerste indruk is in ieder geval goed. Ik kreeg wel meteen een firmware update voor de kiezen. Hij werd geleverd met 2.0.3 en ik heb nu 2.0.6.

Gelijk maar de Bose 700 te koop gezet.
Hoe is de sound? Beter als je Bose 700?

Ik heb nu de XM3 ze zeggen dat alleen de ANC Ietsje beter is als de XM3 en de sound is vrijwel het zelfde,dus ja weet niet of de upgrade waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Maastricht1990 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:19:
[...]

Hoe is de sound? Beter als je Bose 700?

Ik heb nu de XM3 ze zeggen dat alleen de ANC Ietsje beter is als de XM3 en de sound is vrijwel het zelfde,dus ja weet niet of de upgrade waard is
Ik denk dat dat echt een persoonlijke voorkeur betreft.

De app ervaring is in ieder geval een stuk beter t.o.v. Bose.

De microfoon is OK maar ik vind hem niet zo goed als de Bose. Achtergrondgeluid wordt prima weggefilterd maar je stem klinkt minder warm. Alsof er compressie op zit. Een beetje digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 08:33
Eiríkr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

De microfoon is OK maar ik vind hem niet zo goed als de Bose. Achtergrondgeluid wordt prima weggefilterd maar je stem klinkt minder warm. Alsof er compressie op zit. Een beetje digitaal.
Is dit jouw Teams/telefoon ervaring?
Als dit zo is, was de Bose NC 700 dan wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Roodey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Is dit jouw Teams/telefoon ervaring?
Als dit zo is, was de Bose NC 700 dan wel goed?
Ja, die was top. Ik ga nog wat tests doen maar vooralsnog is de XM4 prima maar niet top.

-edit-

Dan heb ik het specifiek over het voeren van telefoongesprekken en virtuele meetings.

[ Voor 14% gewijzigd door ericafterdark op 07-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 10:05
Ik ben erg benieuwd naar de performance van de Sony WH-1000XM4 met multipoint tussen twee devices waarvan 1 een laptop/desktop. Ik heb het nog niet voorbij zien komen in reviews, maar ik geloof dat in multipoint LDAC als codec ontbreekt (*1), en je op Windows desktop/laptop sowieso minder codecs beschikbaar hebt (*2). Met die combinatie, val je dan niet terug op erg slechte geluidskwaliteit?

Ik zou hem zelf graag willen gebruiken icm een iPhone en Dell XPS 15. Ontbreken van multidevice was voor mij de reden niet voor de XM3 te gaan. Komt het eindelijk, gooien ze aptx eruit 8)7

*1 Hardware review: De nieuwe Multipoint Connection-functie kan namelijk niet worden gebruikt in combinatie met LDAC.
*2 Hardware review: Veel Windows-pc's met Bluetooth ondersteunen echter enkel AptX.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen AptX is een dealbreaker voor mij. Nu was ik toch al heel tevreden met de XM3, dus upgrade was onwaarschijnlijk, maar nu zeker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
inquestos schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:33:
Ik ben erg benieuwd naar de performance van de Sony WH-1000XM4 met multipoint tussen twee devices waarvan 1 een laptop/desktop. Ik heb het nog niet voorbij zien komen in reviews, maar ik geloof dat in multipoint LDAC als codec ontbreekt (*1), en je op Windows desktop/laptop sowieso minder codecs beschikbaar hebt (*2). Met die combinatie, val je dan niet terug op erg slechte geluidskwaliteit?

Ik zou hem zelf graag willen gebruiken icm een iPhone en Dell XPS 15. Ontbreken van multidevice was voor mij de reden niet voor de XM3 te gaan. Komt het eindelijk, gooien ze aptx eruit 8)7

*1 Hardware review: De nieuwe Multipoint Connection-functie kan namelijk niet worden gebruikt in combinatie met LDAC.
*2 Hardware review: Veel Windows-pc's met Bluetooth ondersteunen echter enkel AptX.
Ik vrees dat ik het kan bevestigen. Ik had de 4 vanmiddag tegelijkertijd gekoppeld aan een iPhone en een Dell laptop met Windows 10. Ik was bijna niet te verstaan in een Teams meeting op mijn laptop. De kwaliteit van het geluid van de deelnemers was ook zeer slecht.

Oplossing? Terug naar 1 Bluetooth connectie. In Teams kiezen voor de mic van mijn Logitech BRIO camera en vervolgens het geluid op “stereo” Bluetooth van de Sony zetten.

Zonde.

Al met al na 1 dag gebruik vind ik de Sony op details zoals de app, het gewicht en ANC een beter apparaat dan de Bose. Behalve wanneer je de mic moet gebruiken. Hij is nog steeds niet goed voor calls.

Wachten op een firmware update? Hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Eiríkr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:46:
Ik was bijna niet te verstaan in een Teams meeting op mijn laptop. De kwaliteit van het geluid van de deelnemers was ook zeer slecht.

Oplossing? Terug naar 1 Bluetooth connectie. In Teams kiezen voor de mic van mijn Logitech BRIO camera en vervolgens het geluid op “stereo” Bluetooth van de Sony zetten.
Heeft het multidevice aspect dan ook nog invloed op de microfoon kwaliteit? of is de microfoon kwaliteit sowieso slecht icm een laptop? In mijn bestaande setup gebruik ik ook de ingebouwde laptop mic voor teams meetings, er is voor zover ik weet geen enkele hoofdtelefoon waarbij dat goed gaat. Maar misschien gaat het bij Sony wel heel slecht...

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd hoe de geluidskwaliteit zelf is tussen xm4 en laptop bij multipoint. Kan je nog wel naar muziek luisteren op je laptop terwijl er ook nog een connectie is met je telefoon??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
inquestos schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:33:
[...]

Heeft het multidevice aspect dan ook nog invloed op de microfoon kwaliteit? of is de microfoon kwaliteit sowieso slecht icm een laptop? In mijn bestaande setup gebruik ik ook de ingebouwde laptop mic voor teams meetings, er is voor zover ik weet geen enkele hoofdtelefoon waarbij dat goed gaat. Maar misschien gaat het bij Sony wel heel slecht...

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd hoe de geluidskwaliteit zelf is tussen xm4 en laptop bij multipoint. Kan je nog wel naar muziek luisteren op je laptop terwijl er ook nog een connectie is met je telefoon??
Ik zal nog meer moeten testen. Apple Music (iTunes) in Windows ging vooralsnog goed met 2 Bluetooth connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17
Eiríkr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:46:
[...]
Zonde.

Al met al na 1 dag gebruik vind ik de Sony op details zoals de app, het gewicht en ANC een beter apparaat dan de Bose. Behalve wanneer je de mic moet gebruiken. Hij is nog steeds niet goed voor calls.

Wachten op een firmware update? Hoop ik?
Ai, dat is jammer. Ik kom juist van een Bose NC 700, heb er een aantal versleten die allemaal kapot gingen door de voorgaande firmware (1.4.12). De Bose beviel me verder super, geluid is goed, microfoon is top, maar ik heb nog (nog) geen ervaring met de Sony MX3/4.

Aangezien ik de koptelefoon ook veel in Teams/Skype calls e.d. wil gebruiken is dit een no-go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Senser schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:52:
[...]

Ai, dat is jammer. Ik kom juist van een Bose NC 700, heb er een aantal versleten die allemaal kapot gingen door de voorgaande firmware (1.4.12). De Bose beviel me verder super, geluid is goed, microfoon is top, maar ik heb nog (nog) geen ervaring met de Sony MX3/4.

Aangezien ik de koptelefoon ook veel in Teams/Skype calls e.d. wil gebruiken is dit een no-go voor mij.
Ja, je mag het proberen maar je wordt teleurgesteld. Ik ben verder ontzettend blij met de MX4 echter is ook deze Sony niet al te best voor telefoongesprekken of virtuele meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Eiríkr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Ja, je mag het proberen maar je wordt teleurgesteld. Ik ben verder ontzettend blij met de MX4 echter is ook deze Sony niet al te best voor telefoongesprekken of virtuele meetings.
Thanks. Eigenlijk best bizar dat zo'n high-end product nog steeds geen goede microfoon bevat. Misschien dat ik dan ga voor de MX3 en daarnaast een setje AirPods Pro aanschaf. Dan ben ik met de huidige prijzen een paar tientjes meer kwijt to.v. de MX4 en gebruik ik de AirPods Pro wel voor videoconferencing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze middag de MX4 opgehaald bij Coolblue, kon het niet laten :)
Mijn ervaring tegenover de MX3 volgt dus nog.
Volgende week doe ik enkele Teams meetings maar na alle reviews te hebben gelezen vrees ik dat ik sowieso terugval op de mic van mijn Logitech cam.

Nu eens proberen om die op te zetten met mijn ProBook G6 en iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet al niet wachten tot volgende week, ik walg al van mijn eigen test Teams gesprek met mezelf :'(
De helft is letterlijk niet te verstaan, de andere helft is robot. Getest op 2 devices.

En dit is dan nog maar met pairing op 1 device. De schakelaar in de iOS app voor 2 devices springt constant terug naar off 8)7
https://streamable.com/y6pj0r

Ai ai...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik kan ook meedoen. *O*

Naar de MediaMarkt geweest voor de Bose 700, thuisgekomen met de Sony WH-1000XM3. Dat was puur omdat de 700 bij het opzetten direct merkbaar vervelende luchtdruk gaf. Bij de XM3 was dat initieel nauwelijks merkbaar, lange termijn nog even zien want helaas heb ik extreem moeilijke oren qua druk, geluidsdynamiek enz.

Thuis direct aan de pc gehangen via 3,5mm jack en snoer. Koptelefoon moet inderdaad aan staan wil je fatsoenlijke geluidskwaliteit hebben. Uit is niet zo best.

Het geluid is veel te bass boomy en mist helder hoog. Op de telefoon is dat redelijk corrigeerbaar via de applicatie. Op de computer moet dat denk ik via een virtual audio device, neem aan dat dat wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:34:
Ik moet al niet wachten tot volgende week, ik walg al van mijn eigen test Teams gesprek met mezelf :'(
De helft is letterlijk niet te verstaan, de andere helft is robot. Getest op 2 devices.

En dit is dan nog maar met pairing op 1 device. De schakelaar in de iOS app voor 2 devices springt constant terug naar off 8)7
https://streamable.com/y6pj0r

Ai ai...
Ja het is echt niet best. Het is een waanzinnig goede ANC koptelefoon. Op de mic na.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Eiríkr schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Ja het is echt niet best. Het is een waanzinnig goede ANC koptelefoon. Op de mic na.....
Begrijp de logica hiervan bij de productontwikkeling binnen Sony ook niet echt. De XM3 was de gedoodverfde ANC kampioen, bij de XM4 hoefden ze eigenlijk alleen te zorgen dat het gebruik van de microfoon en 2 devices (multipoint) flink beter zou zijn voor een instant win. Dat lijken ze dus nogal halfslachtig gedaan te hebben, zeker voor de tijd die tussen de XM3 en 4 heeft gezeten. Benieuwd of een toekomstige firmware update nog verbetering kan brengen of er mogelijk een + model uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senser
Eiríkr schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Toch vreemd dat niet iedereen vind dat de microfoon van de MX4 daadwerkelijk slecht is.

[ Voor 0% gewijzigd door Senser op 09-08-2020 10:57 . Reden: woordje 'slecht' vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Senser schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:25:
[...]

Toch vreemd dat niet iedereen vind dat de microfoon van de MX4 daadwerkelijk is.
@Aiii heb je de mic al getest en vergeleken? De kwaliteit is echt niet goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

Eiríkr schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

@Aiii heb je de mic al getest en vergeleken? De kwaliteit is echt niet goed.
In mijn review staat een video met mic vergelijking met airco kabaal, de mic is m.i. nu meer dan voldoende en aanzienlijk beter dan de XM3, er heeft zich in mijn geval nog niemand beklaagt dat ik onverstaanbaar was met de XM4.

Hier nog een YouTuber met een vergelijk tussen beiden (skip naar 2:58): YouTube: Sony WH-1000XM4 vs WH-1000XM3 - ALL THE DIFFERENCES!

[ Voor 32% gewijzigd door Aiii op 09-08-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Aiii schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

In mijn review staat een video met mic vergelijking met airco kabaal, de mic is m.i. nu meer dan voldoende en aanzienlijk beter dan de XM3, er heeft zich in mijn geval nog niemand beklaagt dat ik onverstaanbaar was met de XM4.

Hier nog een YouTuber met een vergelijk tussen beiden (skip naar 2:58): YouTube: Sony WH-1000XM4 vs WH-1000XM3 - ALL THE DIFFERENCES!
Ben ik dan zo verwend met de Bose 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Degene die die XM4 hebben; Zouden jullie deze aanrader als gaming headset?

Ik hoor verhalen over lag als het gaat om de XM3, maar schijnbaar is de M4 een stuk verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het heeft net geen twee jaar geduurd, maar nu toch een haarscheurtje in het scharnier/schuifdeel van mijn XM3. Opeens hing het rechteroor erbij :( . Kon het allemaal terugklikken en heb het nu aan beide kanten met tape omwikkeld.

Hij is veel gebruikt, vliegtuigen, rugzakken etc, maar nu zat ik in de tuin en deed heel rustig...

Op zijn MacGyvers dan maar, kom maar op met die ducttape!

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 10-08-2020 13:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Eiríkr schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Qua microfoon volgens mij wel. :) Dat ding was voor audio echt briljant. Ik wacht nog even op een paar reviews voordat ik mijn besluit neem; of toch weer een Bose NC 700 of de MX4 of de combi van MX3 + AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

gambieter schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:59:
Het heeft net geen twee jaar geduurd, maar nu toch een haarscheurtje in het scharnier/schuifdeel van mijn XM3. Opeens hing het rechteroor erbij :( . Kon het allemaal terugklikken en heb het nu aan beide kanten met tape omwikkeld.

Hij is veel gebruikt, vliegtuigen, rugzakken etc, maar nu zat ik in de tuin en deed heel rustig...

Op zijn MacGyvers dan maarn kom maar met die ducttape!
Als het nog net geen 2 jaar is heb je toch gewoon recht op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de XM4 aangemeld voor retour (2dekansje op Coolblue binnenkort voor wie wil :))
Ik heb nog een mooi bedrag gekregen voor mijn oude XM3 maar nu ga ik gewoon terug naar de XM3, nieuw in geopende doos voor 227EUR met 2 jaar garantie.

Ik wacht wel op de XM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SD5k schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:28:
Als het nog net geen 2 jaar is heb je toch gewoon recht op garantie?
Vast en zeker wel, maar dat is stap 2 ;) . Is via Schiphol gekocht, dus moet even gaan kijken hoe het dan werkt (ik woon in het VK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
https://www.audiosciencer...e-amplifier-review.15226/

L30 review. Nu nog even wachten tot ie binnenkomt zodat ie samen met de E30 z'n werk kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf dingetje! Al vraag ik me af of de combinatie van Topping L30 + E30 het voor mij zou winnen van bijvoorbeeld een JDS Labs Element II.
Die presteert namelijk ook al meer dan prima, en in mijn geval wil het oog ook wat en is minder apparaten en minder kabels ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:47:
Gaaf dingetje! Al vraag ik me af of de combinatie van Topping L30 + E30 het voor mij zou winnen van bijvoorbeeld een JDS Labs Element II.
Die presteert namelijk ook al meer dan prima, en in mijn geval wil het oog ook wat en is minder apparaten en minder kabels ook wel leuk.
Wat betreft geluid zal de combinatie het niet winnen of verliezen (ik zou 't verschil niet horen), qua looks denk ik dat ik 1 unit uiteindelijk ook leuker zou vinden. De 'set' wint het wel op prijs en rationeel gezien is dit dus een aardige koop voor mij gezien de specificaties, maar ik zou mij niet benadeeld voelen als jij de JDS Labs Element II per ongeluk naar mijn adres zou opsturen :+.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 10-08-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Puur naar de prijs/prestatie-verhouding gekeken is Topping L30 + E30 een topdeal, daarover zul je met niet horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant artikel over "onbreekbare" koptelefoons met een ander mechanisme om het geluid te maken, zonder bewegende delen: The headphones that even a DJ can't break?

Dat de meeste kapot gaan met de hoofdband, daar zal wel minder aan te doen zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Na een tijdje de Sennheiser HD 6XX en de Schiit Magni 3 Heresy te hebben, heb ik nu ook nog even een Schiit Modi 3 gekocht. Heerlijk genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFAySogTbVglDYqFziaDhQ7mPIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6BDvF8hhPcWrc8dz2dNsoyU.jpg?f=fotoalbum_large

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
Keiran schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:44:
Degene die die XM4 hebben; Zouden jullie deze aanrader als gaming headset?

Ik hoor verhalen over lag als het gaat om de XM3, maar schijnbaar is de M4 een stuk verbetert.
Ik heb de OG versie MDR100x ofzo. Volgens mij kun je niet en Hi-def geluid en Hi-def voice tegelijk doen. Ik heb zon wireless gaming headset (Steelseries Arctis 7) en daar zit zon losse dongle bij.

Weet iemand of dit is "opgelost" bij de nieuwere sonys/boses?

De mijne begint nu te kraken in de linker schelp en ook de batterij heeft betere dagen gezien (mag ook wel na 4/5 jaar). Zit alleen nog erg te twijfelen tussen de Bose 700 en de Sony 3/4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
barriie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb de OG versie MDR100x ofzo. Volgens mij kun je niet en Hi-def geluid en Hi-def voice tegelijk doen. Ik heb zon wireless gaming headset (Steelseries Arctis 7) en daar zit zon losse dongle bij.

Weet iemand of dit is "opgelost" bij de nieuwere sonys/boses?

De mijne begint nu te kraken in de linker schelp en ook de batterij heeft betere dagen gezien (mag ook wel na 4/5 jaar). Zit alleen nog erg te twijfelen tussen de Bose 700 en de Sony 3/4
Ik zou voor de Bose gaan indien je waarde hecht aan de mic. Voor ANC de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb me ook laten verleiden, met name door de opmerkingen over de betere mic, om de 1000XM4 te bestellen vorige week.

Ik kom van een Bose QC 25 (nog ouderwets met een draadje :)), maar het bellen valt me toch erg tegen en ik denk dat ik hem retour ga sturen. Wat bij mij namelijk gebeurd is, dat als ik ga bellen, de noisecancelling uitgaat en er geluid van buiten binnen komt. En niet binnen als in de noise cancelling staat uit, nee hij gaat op ambient mode en gaat het geluid dus versterken......

Ik heb een beetje zitten googlen en dat is blijkbaar een feature die side tone heet. Wat het in de praktijk voor mij betekend is dat de headset onbruikbaar is helaas. Ik zit nu in een vakantiehuisje, maar TV, ventilator, stemmen, alles komt door de koptelefoon direct mijn oor in. Super irritant. En aangezien ik meestal in kantoortuinen zit te bellen, is dat dus totaal niet werkbaar.

Moet me dus maar eens gaan beraden welke headset het dan gaat worden, want ik lees dat Bose deze functie ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
[...]

daboytim schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:45:
Ik heb een beetje zitten googlen en dat is blijkbaar een feature die side tone heet. Wat het in de praktijk voor mij betekend is dat de headset onbruikbaar is helaas. Ik zit nu in een vakantiehuisje, maar TV, ventilator, stemmen, alles komt door de koptelefoon direct mijn oor in. Super irritant. En aangezien ik meestal in kantoortuinen zit te bellen, is dat dus totaal niet werkbaar.

Moet me dus maar eens gaan beraden welke headset het dan gaat worden, want ik lees dat Bose deze functie ook heeft.
Hmm.. ik heb een half jaar veelvuldig gebeld met de Bose NC 700 en daar geen last van gehad. Ik vond zowel ANC als de microphone echt top werken.

Dingen die ik minder vind aan de Bose NC 700 naast dat ik er drie heb versleten vanwege een firmware issue (aka red / white blinking led issue) is stotterend geluid bij connectie met meerdere devices tegelijk en soms wegvallen van bluetooth verbinding, maar dat laatste kan ook goed aan de laptop zelf liggen.

Ik twijfel qua mic echt over de MX4, mogelijk toch weer een Bose NC 700 overwegen en hopen dat de issues weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@daboytim
Vreemd. Met de XM3 heb ik tijdens Facetime bellen geen wijziging in hoe het geluid werkt tegenover muziek afspelen. Is het echt niet een voorkeursinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Senser schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

[...]

Hmm.. ik heb een half jaar veelvuldig gebeld met de Bose NC 700 en daar geen last van gehad. Ik vond zowel ANC als de microphone echt top werken.

Dingen die ik minder vind aan de Bose NC 700 naast dat ik er drie heb versleten vanwege een firmware issue (aka red / white blinking led issue) is stotterend geluid bij connectie met meerdere devices tegelijk en soms wegvallen van bluetooth verbinding, maar dat laatste kan ook goed aan de laptop zelf liggen.

Ik twijfel qua mic echt over de MX4, mogelijk toch weer een Bose NC 700 overwegen en hopen dat de issues weg blijven.
Wat je ook kunt doen is voor de Sony gaan en een andere dedicated headset inzetten voor gesprekken/meetings? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Eiríkr schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Wat je ook kunt doen is voor de Sony gaan en een andere dedicated headset inzetten voor gesprekken/meetings? :9
Daar zat ik ook aan te denken, dat moet dan wel bedraad zijn gok ik. Anders levert dat misschien weer gedoe op met switchen tussen meerdere Bluetooth devices, al valt het misschien mee. Maar goed, first world problems. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik blijf me erover verbazen dat men nog steeds denkt dat 1 koptelefoon groots in alle aspecten zal zijn. Dat is fysiek en ontwerptechnisch gewoon onmogelijk. Zodra je 1 koptelefoon voor alles wilt gebruiken (ANC, muziek, gamen, meetings) dan zijn compromissen nodig.

Het is als zeggen dat de grootte van je laptopscherm perfect moet zijn voor Photoshop, leesbaarheid, weinig ruimte en draagbaarheid. Dat past gewoon niet bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
[...]

gambieter schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:39:
Ik blijf me erover verbazen dat men nog steeds denkt dat 1 koptelefoon groots in alle aspecten zal zijn. Dat is fysiek en ontwerptechnisch gewoon onmogelijk. Zodra je 1 koptelefoon voor alles wilt gebruiken (ANC, muziek, gamen, meetings) dan zijn compromissen nodig.

Het is als zeggen dat de grootte van je laptopscherm perfect moet zijn voor Photoshop, leesbaarheid, weinig ruimte en draagbaarheid. Dat past gewoon niet bij elkaar.
Ik snap wat je zegt, maar in dit geval ben ik het niet helemaal met je eens. De Bose NC 700 laat zien dat goede ANC en een goede microfoon prima in één headphone past. Lees de reviews er maar op na, ANC is op de Bose wellicht in sommige situaties nét iets minder t.o.v. de MX4, maar de slotconclusie lijkt toch te zijn ANC in beide gevallen uitstekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:18:
Het geluid van de microfoon van mijn dali io-6 schijn prima te zijn (n=3, en n>15 geen klachten), maar ik moet het maar eens opnemen om zelf een oordeel te vellen....
De microfoon lijkt mij na nog wat verder gebruik en wat beluisteren van wat vluchtige opnames prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Paprika schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:38:
https://www.audiosciencer...e-amplifier-review.15226/

L30 review. Nu nog even wachten tot ie binnenkomt zodat ie samen met de E30 z'n werk kan gaan doen.
https://www.hifistudio79....mplifier-nfca-silver.html

https://www.hifistudio79....amplifier-nfca-black.html

Misschien morgen anders overmorgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:10
Nu crossplay tussen console en PC steeds vaker voorkomt speel ik ook meer games via discord. Helaas is er nog geen Discord app op de Xbox beschikbaar. Via discord maak ik gebruik van de voicechat met oordopjes en ik heb een gaming headset daarover geplaatst voor mijn game geluid. Het is vrij omslachtig maar wel een manier om discord voicechat te combineren met ingame sound. Zo gebruik ik dus oordopjes en een koptelefoon tegelijk, ik ben aan het kijken naar een handige oplossing en ik kwam dit tegen;

https://www.amazon.nl/UGR...fRID=QVMV6ST1SQCTH5K2SYNF

Is dit iets dat ik kan gebruiken voor mijn gaming headset? Ik krijg het idee dat ik zo wel mijn gamesound en discord kan koppelen, al heb ik mijn twijfel of de splitsing voor mijn microfoon richting discord (meestal in mijn laptop of telefoon) ook zorgt voor het ontvangen van audio van de andere mensen in de lobby. Het is leuk dat teamgenoten mij kunnen horen, maar ik wil mijn teamgenoten ook uiteraard horen.

De volgende setup zou dan de situatie zijn Arctis koptelefoon > splitter > 1. Xbox 2. Discord op mobiel.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Blaauw87 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:13:
Nu crossplay tussen console en PC steeds vaker voorkomt speel ik ook meer games via discord. Helaas is er nog geen Discord app op de Xbox beschikbaar. Via discord maak ik gebruik van de voicechat met oordopjes en ik heb een gaming headset daarover geplaatst voor mijn game geluid. Het is vrij omslachtig maar wel een manier om discord voicechat te combineren met ingame sound. Zo gebruik ik dus oordopjes en een koptelefoon tegelijk, ik ben aan het kijken naar een handige oplossing en ik kwam dit tegen;

https://www.amazon.nl/UGR...fRID=QVMV6ST1SQCTH5K2SYNF

Is dit iets dat ik kan gebruiken voor mijn gaming headset? Ik krijg het idee dat ik zo wel mijn gamesound en discord kan koppelen, al heb ik mijn twijfel of de splitsing voor mijn microfoon richting discord (meestal in mijn laptop of telefoon) ook zorgt voor het ontvangen van audio van de andere mensen in de lobby. Het is leuk dat teamgenoten mij kunnen horen, maar ik wil mijn teamgenoten ook uiteraard horen.

De volgende setup zou dan de situatie zijn Arctis koptelefoon > splitter > 1. Xbox 2. Discord op mobiel.

Alvast bedankt! :)
Dat gaat niet werken denk ik, dan krijg je geen audio terug van Discord.

Wat je beter kunt doen is een klein mixertje gebruiken waarop je console en je computer (voor discord) aansluit en beide kanalen kunt doorsturen naar 1 output waarop je je headset aansluit.

Hier heb je een heel fancy voorbeeld wat speciaal voor gaming gemaakt is: https://www.amazon.nl/MixAmp-Pro-Xbox-One-Mac/dp/B07PNJ533Y/

Maar het moet ook met zo'n soort simpel apparaatje kunnen: https://www.thomann.de/nl/behringer_micromix_mx400.htm

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 17-08-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:10
SD5k schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Dat gaat niet werken denk ik, dan krijg je geen audio terug van Discord.

Wat je beter kunt doen is een klein mixertje gebruiken waarop je console en je computer (voor discord) aansluit en beide kanalen kunt doorsturen naar 1 output waarop je je headset aansluit.

Hier heb je een heel fancy voorbeeld wat speciaal voor gaming gemaakt is: https://www.amazon.nl/MixAmp-Pro-Xbox-One-Mac/dp/B07PNJ533Y/

Maar het moet ook met zo'n soort simpel apparaatje kunnen: https://www.thomann.de/nl/behringer_micromix_mx400.htm
Snelle reactie, thanks!

Hm, de Mixamp is mij wat te duur. Voor dat geld heb ik een gamingheadset waar dit al direct mee kan. De Behringer geeft mono geluid, dat is ook niet echt ideaal mbt awareness in bijvoorbeeld shooters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Blaauw87 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Snelle reactie, thanks!

Hm, de Mixamp is mij wat te duur. Voor dat geld heb ik een gamingheadset waar dit al direct mee kan. De Behringer geeft mono geluid, dat is ook niet echt ideaal mbt awareness in bijvoorbeeld shooters.
Dat de Behringer mono was had ik even niet gezien, er zijn talloze mixers te krijgen, hier nog een voorbeeld:
https://www.amazon.de/Pro...en-Netzteil/dp/B074CT75DR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgyZkkevwXHx3d66YJoxunC6dDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XixZXd55Ojf0C1H3oXjJcvyg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbmBj99kmxjtGkk2csL-9YWrhus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZZnkxIK6togLKyNIEj0kx0H.jpg?f=fotoalbum_tile

Eindelijk een beetje degelijke aansturing voor de Sundara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zou de WH-1000XM4 een beetje werken als gaming headset? En bedoel dan vooral qua werking van de microfoon voor teamchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:46
[b]Vipeax schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:20:

Eindelijk een beetje degelijke aansturing voor de Sundara.
Mooi! Laat je ons hier je bevindingen weten? Ben al een tijd naar deze combo aan het kijken. Lees soms dat de L30 redelijk warm wordt, benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
morgoth924 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Mooi! Laat je ons hier je bevindingen weten? Ben al een tijd naar deze combo aan het kijken. Lees soms dat de L30 redelijk warm wordt, benieuwd wat jouw ervaringen zijn.
Geluid is gewoonweg erg goed. Ik kan er niets meer van maken dan dat ik hoor wat ik verwacht te horen en er is verder geen enkele vorm van ruis of iets te bespeuren. De L30 is op z'n best met de schakelaar op -9db en er zijn mensen die dat schijnbaar te laag vinden, maar als je hem op die stand maximaal opendraait dan ga je wel hard voorbij het punt van comfortabel luisteren als je het mij vraagt, dus ik snap niet hoe mensen daarover kunnen klagen.

Verder wat betreft de warmte. Ja, het kastje voelt soms wel wat warmpjes aan. Je kunt hem verder wel prima aanraken, maar als je telefoon die temperatuur constant zou hebben in je handen dan zou je dat waarschijnlijk als onprettig ervaren. De enige schakelaar die er echt toe doet (volume) wordt verder nooit warm. In vergelijking met de SR7013 die hier staat is ie dan weer heel koel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 20-08-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick24-7
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06-2023
Heeft iemand ervaring met de Microsoft Surface Headphones 2? De reviews zijn er redelijk over te spreken, het is wat betaalbaarder dan de XM4, en de microfoon schijnt uitstekend te zijn voor stemgeluiden in een kantoortuin.

Ik twijfel voornamelijk omdat de ANC blijkbaar niet uit te zetten is. Zou dat op de fiets naar kantoor een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Mijn Sennheiser HD 25-1 II gebruik ik inmiddels alweer jaren naar volle tevredenheid. Ik ben er voorzichtig mee, dus de hoofdtelefoon verkeert nog in prima staan.

Het enige probleem is dat de schuimrubberen (?) pads die direct over de luidspreker vallen en die dus onder de oorkussens geklemd zitten, versleten zijn. Bij de meegeleverde oorkussens zaten ook loss pads, dus die heb ik inmiddels in gebruik.

Ik heb bij de winkel waar ik ze toen kocht (toch een grote speler) gevraagd of die pads los geleverd worden: nee. Ook bij de oorkussensets die ze verkopen, zaten die pads niet. Iemand een adres waar deze wel te koop zijn?

En indien dit niet het geval is: van welk materiaal zou je dit zelf kunnen knippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Brunniepoo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:53:
Mijn Sennheiser HD 25-1 II gebruik ik inmiddels alweer jaren naar volle tevredenheid. Ik ben er voorzichtig mee, dus de hoofdtelefoon verkeert nog in prima staan.

Het enige probleem is dat de schuimrubberen (?) pads die direct over de luidspreker vallen en die dus onder de oorkussens geklemd zitten, versleten zijn. Bij de meegeleverde oorkussens zaten ook loss pads, dus die heb ik inmiddels in gebruik.

Ik heb bij de winkel waar ik ze toen kocht (toch een grote speler) gevraagd of die pads los geleverd worden: nee. Ook bij de oorkussensets die ze verkopen, zaten die pads niet. Iemand een adres waar deze wel te koop zijn?

En indien dit niet het geval is: van welk materiaal zou je dit zelf kunnen knippen?
Je bedoelt deze pads lijkt mij. En anders deze replacement set.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 23-08-2020 09:47 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 10:34
Kwam dit interessante artikel tegen op de site van HWInfo, over het aanpassen van het geluid van een hoofdtelefoon via het programma EqualizerAPO en de profielen van AutoEq: https://nl.hardware.info/...iseerd-equalisatieprofiel

Vind het een best genuanceerd artikel, alleen vind ik het opvallend dat ze niets schrijven over hoe ze de hoofdtelefoon hebben aangesloten, bijv. direct op een on-board geluidskaart of op een externe hoofdtelefoonversterker. In dat laatste geval hadden ze misschien ook beter de 250 ohms versie van de DT 770 kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talno
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Goedenavond allen,

Daar ik nogal een leek ben op het gebied van koptelefoons, zou ik jullie graag om advies willen vragen.
Ik ben op zoek naar een draadloze, over-ear koptelefoon, die ik zal gebruiken om films en series te kijken op zowel tv als laptop. Via de laptop zal ik er ook naar muziek mee luisteren.
Hij mag rond de 150,- kosten.
Wat is volgens jullie de beste optie? En zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Rick24-7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 06:59:
Heeft iemand ervaring met de Microsoft Surface Headphones 2? De reviews zijn er redelijk over te spreken, het is wat betaalbaarder dan de XM4, en de microfoon schijnt uitstekend te zijn voor stemgeluiden in een kantoortuin.

Ik twijfel voornamelijk omdat de ANC blijkbaar niet uit te zetten is. Zou dat op de fiets naar kantoor een probleem kunnen zijn?
Vaak als ANC aanstaat, zal je de wind horen als je fietst. De XM4 heeft ook 'windonderdrukking', waarbij je de ANC als nog (enigszins) hebt, maar geen last hebt van de wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:27

B64

DeVliegendeNLer schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Vaak als ANC aanstaat, zal je de wind horen als je fietst. De XM4 heeft ook 'windonderdrukking', waarbij je de ANC als nog (enigszins) hebt, maar geen last hebt van de wind.
Als ze nou een koptelefoon maakten die de wind wegfiltert, maar verkeersgeluiden doorlaat, dan heb je een ideale koptelefoon voor op de fiets. Anders moet je zo'n ding niet willen, levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 09:47
zie topic waarschuwing. (Dat grote roze vlak)

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 01-09-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

B64 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:42:
[...]

Als ze nou een koptelefoon maakten die de wind wegfiltert, maar verkeersgeluiden doorlaat, dan heb je een ideale koptelefoon voor op de fiets. Anders moet je zo'n ding niet willen, levensgevaarlijk.
Valt schijnbaar wel mee. Daar is een tijdje geleden onderzoek naar gedaan en koptelefoons op de fiets hebben niet veel impact op de verkeersveiligheid. Mensen met een koptelefoon op gaan minder vertrouwen op hun gehoor en kijken beter om zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:27

B64

downtime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:52:
[...]

Valt schijnbaar wel mee. Daar is een tijdje geleden onderzoek naar gedaan en koptelefoons op de fiets hebben niet veel impact op de verkeersveiligheid. Mensen met een koptelefoon op gaan minder vertrouwen op hun gehoor en kijken beter om zich heen.
Maar wel nadat ze zich eerst een paar keer helemaal te pletter zijn geschrokken omdat ze iets of iemand niet hoorden aankomen.

Er zal best onderzoek naar gedaan zijn, maar als je gewoon logisch nadenkt dan snap je dat iemand die ogen en oren vrij heeft meer waarneemt dan iemand die z'n oren bedekt heeft met een koptelefoon (of gevuld met doppen) - en al helemaal eentje met ANC die omgevingsgeluiden opheft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

B64 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:26:
[...]

Er zal best onderzoek naar gedaan zijn, maar als je gewoon logisch nadenkt dan snap je dat iemand die ogen en oren vrij heeft meer waarneemt
Zo logisch is dat niet. Ik doe ook wel eens dingen in het verkeer zonder om te kijken omdat ik denk dat ik die auto, als die er zou zijn, wel zou horen. Met een koptelefoon op vertrouw ik daar niet meer op.

Bovendien is "logisch nadenken" niet zo'n goed substituut voor onderzoek. Die mensen die "logisch nadenken" kijken soms ook niet verder dan hun neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
downtime schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:39:
...

Bovendien is "logisch nadenken" niet zo'n goed substituut voor onderzoek. Die mensen die "logisch nadenken" kijken soms ook niet verder dan hun neus lang is.
Waarbij natuurlijk in beide gevallen een goede, navolgbare uitleg van de gegevens, de manier om daaraan te komen en de interpretatie ervan wel op prijs te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgoth924
Talno schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:57:
Ik ben op zoek naar een draadloze, over-ear koptelefoon, die ik zal gebruiken om films en series te kijken op zowel tv als laptop. Via de laptop zal ik er ook naar muziek mee luisteren.
Hij mag rond de 150,- kosten.
Nog altijd heel tevreden van mijn sennheiser rs 120, die gaat al zo'n 10 jaar mee. Doet het goed, zowel laag als hoog, maar is geen bass-kanon. Films (dialoog/actie) klinken goed voor mij, muziek is al weer even geleden. Af en toe (heel onregelmatig) moet ik de tuningknop even bijstellen of op een ander "kanaal" uitzenden, lijkt wel of er af en toe een buur ook op mijn frequentie zit. De ingebouwde volumeregeling blijf ik af, heb een paar jaar terug wat geruis gehoord bij het verdraaien, denk dat de potmeter wat aan het slijten is. Ik regel het volume aan de bron.

[ Voor 12% gewijzigd door morgoth924 op 02-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgoth924
Paprika schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:03:
[...]...
Verder wat betreft de warmte. Ja, het kastje voelt soms wel wat warmpjes aan. Je kunt hem verder wel prima aanraken, maar als je telefoon die temperatuur constant zou hebben in je handen dan zou je dat waarschijnlijk als onprettig ervaren. ...
Bedankt. Heb beide in bestelling staan en ben heel benieuwd.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:14
Hi allen,

Ik sta op het punt om een nieuwe koptelefoon met ANC te bestellen. Ik kom van een QC15 die ik elke dag zowat gebruik. Het feit dat 'ie batterijen eet, aan een kabel zit en ondertussen al aan z'n 3e paar oorkussens zit is voor mij reden om hem te vervangen.

Ik neig naar de Bose NC 700. Ik heb deze geluisterd en hij klinkt uitstekend, NC is top (en stuk verbeterd). Ik ben erg gecharmeerd van het design en de touch bediening. Wel vond ik de clamping force, zoals hier vaker genoemd, fors. Ik weet niet hoe dit voelt na een paar uur dragen.. maar goed. Voordat ik de bestelling plaats wil ik toch even om advies vragen. Welke alternatieven moet ik nog overwegen? Wordt de clamping force minder en/of kan ik 'm ietsjes oprekken?

Ideeën en wensen en gedachten:
- Per 2021 werkzaamheden waarbij ik geregeld moet bellen, de goede microfoon van de NC700 is dan top
- De QC35II zit misschien iets fijner, maar de look/feel vind ik minder en bellen is ook minder dan de 700
- Sony is het voor mij absoluut niet, wat een bass
- De B&W PX7 vond ik qua geluid en look en feel fijn, maar de ANC viel mij tegen

Benieuwd naar jullie gedachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik kom nu pas weer dit topic tegen (gek genoeg komt dit lang niet bovenaan als je zoekt op "headphones").
Het zal op het randje zijn van wat wenselijk is, maar om crossposten te voorkomen, wil ik slechts een linkje droppen naar mijn topic in het aankoopadvies gedeelte in de hoop dat er wat meer respons/ervaringen komen.

On-/Over ear koptelefoon voor huishoudelijke taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Iemand verschil gemerkt die de Sony WH-1000XM3 heeft geupdate van firmware 4.2.2 naar 4.5.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Perzikvrucht schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:33:
Iemand verschil gemerkt die de Sony WH-1000XM3 heeft geupdate van firmware 4.2.2 naar 4.5.2?
Ikzelf merkte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is de beste (liefst zo goedkoop mogelijk) DAC voor een grado sr225e??
Gebruik de audio out van de pc icm een cheapo behringer amp, dat kan volgens mij veel beter.

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Ik ben op zoek naar headphones die voldoen aan de volgende eisen:
- Noise cancelling
- Compatible met PS4/PS5
- 3D audio is daarbij geen must, wel een pré
- Compatible met Nintendo Switch als ie docked is (de PS4 Gold headset is dat wel door de bluetooth ontvanger in de dock te steken)
- Bluetooth compatible met tv / telefoon

Ik kan zelf geen geschikte kandiaat vinden zonder dat ik op één van deze punten een compromis moet doen. Dus wellicht bieden jullie uitkomst :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ik ben onlangs de Hifiman Ananda en de Sennheiser 800S gaan beluisteren, wat een ervaring!

Mijn favoriete headphones zijn momenteel de Hifiman HE4XX en de AKG K7XX.

Ik heb zelfs 2 K7XX'en maar de bouwkwaliteit is zo slecht dat ik ze niet echt meer gebruik. Het kriebelt wel om een K712 Pro te kopen maar die heeft ook die rekkertjes in de hoofdband die na een tijd doorzakken waardoor de earcups op je onderkaak terecht komen.. Als ze nieuw zijn lijken ze wel te verdwijnen op je hoofd.

Het geluid van deze AKG modellen is echt verslavend. De ruimtelijkheid, de hoge tonen.. Ik dacht niet dat ik veel beter zou vinden. De HE4XX die ik erna kocht heeft dan weer een lekkerdere bas en betere midrange maar mist de 'air' van de AKG. Hij lijkt wel correcter en de strakke controle van een planaire driver is echt merkbaar. Alle instrumenten blijven mooi gesplitst in het geluidsbeeld. Hij doet wat minder rare dingen met het timbre van instrumenten als de AKG.

Tot zover mijn voorgaande ervaring, ik heb ook nog de philips SHP6500, X2HR en een Beyerdynamics TYGR.
Ook super modellen, maar ik heb er minder een gevoel van "dit is the sh::t" bij. De AKG en de Hifiman hebben dit beide. Het zijn de beste modellen onder de 300 euro IMO.

Que de ervaring.
"Damn ik had beter doorgespaard voor een 1000 range model dan 5 sub 300 modellen aan te kopen"
Maar natuurlijk heb je wel dat traject een beetje nodig om te ontdekken wat je echt leuk vind in een hoofdtelefoon.

Ik begon met de Ananda te beluisteren. Het moment dat ik hem opzette verplaatste ik naar de ruimte van de opname.
Ik hoorde de reverbs van de kamer op een manier dat ik nog niet meegemaakt heb met een hoofdtelefoon. Zelfs op m'n speaker set heb ik nog niet zo'n gevoel gehad van "ik ben er bij", en speakers zouden daar beter in moeten zijn dan hoofdtelefoons.

De air en transparantie dat deze hoofdtelefoon kan weergeven is ongelofelijk. Ik ben nogal een VR fanaat dus ik ga vaak af op de immersie van een product.
Ik dacht dat mijn vorige hoofdtelefoons een 8 op 10 waren in het spectrum van hoe realistisch je kan gaan, maar deze ervaring heeft die zeepbel doorprikt en nu zou ik ze onder de 5 op 10 raten.
Het dynamisch bereik dat de Ananda heeft in de prachtig weergegeven ruimte is moeilijk te beschrijven.
De lekkere gecontroleerde bas van de HE4XX met een soundstage die zelfs de AKG 7 series doet blozen.. De hoge tonen die heel gedetailleerd maar absoluut niet vermoeiend zijn.. het is een combinatie om je uren in te verliezen.

Hierna beluisterde ik de Sennheiser, en daar kan ik kort over zijn. Nog meer detail dan de Ananda maar minder immersie. Niet zo smooth in het hoog, blijkbaar zou die een betere soundstage moeten hebben volgens online reviews maar ik miste dat toch in de tracks die ik beluisterde.
Hij is ook niet zo comfortabel als de Ananda. Voor mij is het duidelijk.. Ik ga wat van mijn headphones verkopen en sparen voor de Ananda die blijkbaar te krijgen is voor 699.
De Ananda is leuker om naar te luisteren dan de Sennheiser van 1500 euro.

De HD820 lag ook voor me klaar maar ik heb het voor bekeken gehouden, geef mij maar die planaire magie van Hifiman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
heb de sony 1000xm4 in de winkel getest, goed ding zeg!

380 vind ik alleen wel veel voor zo'n ding..wie denkt al een black friday prijs te weten of weet van een komende aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Afgelopen week heb ik de oorkussens via Amazon.nl binnengehaald. Wewom 2 voor Sony MDR-CD750 voor 17 euro. De koptelefoon uit de jaren 90 kostte zelf 10 euro. 10 euro jongeh!!! Ze zeiden dat ik het moest weggooien omdat het leer zo afgetakeld was. _/-\o_
En het viel mij op dat niemand deze koptelefoons van deze categorie (in het openbaar) gebruikt.. -O-

En groot verschil met van de vorige oorkussen. waarvan het leer uit elkaar viel. Omgevingsgeluid is nu veel beter afgeschermd.

Deze koptelefoon met vergulde 3.5mm plug past perfect bij je stereotoren.
Ik had helaas niet bijbehorende 6,35mm plug meer, dus heb ik een verchroomde exemplaar gepakt van de Sennheiser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJL10HtoSUX0ExuwEATvMcXA73Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lz7qdxKdKoDyOdg2wUg09Qg2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door MedionAkoya op 20-09-2020 17:45 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
Daan2020 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:19:
heb de sony 1000xm4 in de winkel getest, goed ding zeg!

380 vind ik alleen wel veel voor zo'n ding..wie denkt al een black friday prijs te weten of weet van een komende aanbieding?
Wie de toekomst wil voorspellen kan het best naar het verleden kijken, in dit geval van zijn voorganger. En dat geeft weinig hoop, die prijs ging in het eerste jaar pas na de feestdagen langzaam omlaag;

pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocket
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 09:58
Hallo allen,

Ik gebruik al jaren de Hyper x Cloud 2 voor gaming, youtube, films, muziek. Nu na 3 jaar gebruik begon hij wat meer te slijten en heb ik (omdat ik tevreden was over de kwaliteit) de Hyper x Alpha S gekocht. De kwaliteit van deze koptelefoon valt alleen helaas wat tegen. Hij klinkt een beetje dof...

Nu het bovenstaande doorgemaakt begin ik een beetje met een schuin oog naar wat betere koptelefoons (zonder mic) te kijken. Misschien mag een koptelefoon die ik 10 uur per dag op heb wel gewoon wat geld kosten.. en hoef ik niet met een (slechtere) "gaming" headset te zitten.

Waar ik naar op zoek ben:
Dichte schelpen;
Grote schelpen;
Goede geluidskwaliteit voor gaming, youtube, films, muziek. Ik moet voetstappen bijv. goed kunnen horen;

Voor de microfoon ga ik denk ik een modmic aanschaffen.

Ps. ik ben (nog) geen audiofiel.. kom net kijken, maar ik vind het heel interessant. Met die insteek ben ik op zoek naar een koptelefoon. Ik ben wel bereid om een paar hondert euro uit te geven als dat het waard is.

Al het advies is welkom!

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
pocket schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:00:
Hallo allen,

Ik gebruik al jaren de Hyper x Cloud 2 voor gaming, youtube, films, muziek. Nu na 3 jaar gebruik begon hij wat meer te slijten en heb ik (omdat ik tevreden was over de kwaliteit) de Hyper x Alpha S gekocht. De kwaliteit van deze koptelefoon valt alleen helaas wat tegen. Hij klinkt een beetje dof...

Nu het bovenstaande doorgemaakt begin ik een beetje met een schuin oog naar wat betere koptelefoons (zonder mic) te kijken. Misschien mag een koptelefoon die ik 10 uur per dag op heb wel gewoon wat geld kosten.. en hoef ik niet met een (slechtere) "gaming" headset te zitten.

Waar ik naar op zoek ben:
Dichte schelpen;
Grote schelpen;
Goede geluidskwaliteit voor gaming, youtube, films, muziek. Ik moet voetstappen bijv. goed kunnen horen;

Voor de microfoon ga ik denk ik een modmic aanschaffen.

Ps. ik ben (nog) geen audiofiel.. kom net kijken, maar ik vind het heel interessant. Met die insteek ben ik op zoek naar een koptelefoon. Ik ben wel bereid om een paar hondert euro uit te geven als dat het waard is.

Al het advies is welkom!

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm
Heb zelf de beyer dt770/80 maar die draag ik.eigenlijk nooit meer sinds ik de Sony xm3 heb. De beyer heeft serieuze clamping. Ondanks een mod kan ik die niet langer op dan 2 uur want dan krijg ik hoofdpijn van de clamping. De xm4 kan ik 8 uur aan een stuk ophebben zonder pijn.

Op zich klinkt de dt770 wel goed genoeg, maar wel heel.anders dan gaming headsets. Ook hier vind ik de xm3 beter passen (muv GTA 5 op de een of andere manier).
De oorkussen van de dt770 zijn de prettigste die ik ken en dat ding is niet kapot te krijgen. De bang Buck van de beyer is imo ongeslagen (104 euro voor betaald jaar of 5 geleden).

Perfecte instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocket
eL_Jay schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:15:
[...]

Heb zelf de beyer dt770/80 maar die draag ik.eigenlijk nooit meer sinds ik de Sony xm3 heb. De beyer heeft serieuze clamping. Ondanks een mod kan ik die niet langer op dan 2 uur want dan krijg ik hoofdpijn van de clamping. De xm4 kan ik 8 uur aan een stuk ophebben zonder pijn.

Op zich klinkt de dt770 wel goed genoeg, maar wel heel.anders dan gaming headsets. Ook hier vind ik de xm3 beter passen (muv GTA 5 op de een of andere manier).
De oorkussen van de dt770 zijn de prettigste die ik ken en dat ding is niet kapot te krijgen. De bang Buck van de beyer is imo ongeslagen (104 euro voor betaald jaar of 5 geleden).

Perfecte instapper.
Thanks voor je reactie!

De MX3 is draadloos zie ik. ik Het principe vind ik het goed genoeg als hij gewoon een draad heeft, is hij dan nog de moeite? Hoe klinkt de beyer precies anders als gaming headsets, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
pocket schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:35:
[...]

Thanks voor je reactie!

De MX3 is draadloos zie ik. ik Het principe vind ik het goed genoeg als hij gewoon een draad heeft, is hij dan nog de moeite? Hoe klinkt de beyer precies anders als gaming headsets, ben benieuwd.
Ondanks dat de beyer redelijk bass heavy is, is hij niet zo boomy als de meeste game headsets of beats. Daarnaast hoor je door de goede audiokwaliteit slechte audio in game beter. Als je competetief FPS speelt zou ik kijken of je niet een echte surround gaming headset kunt (niet digitale 7.1). Deze bieden namelijk pinpoint accuratesse met behoudt van de audiokwaliteit. Digitale 7.1 kan redelijk accuraat zijn maar klinkt als stront.

Ik vond de beyer niet echt geschikt voor multiplayer games, dan pakte ik.liever mijn oude draadloze corair void rgb (met digitale 7.1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:25
Brunniepoo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:53:

Late reactie, maar ik moest na zeven jaar gebruik nieuwe ear pads voor mijn HD-25-1-II, aangezien deze scheuren vertonen. Uiteindelijk via Sennheiser.com twee nieuwe ear pads besteld. Hier zitten ook die schuimrubber kussentjes bij (https://spares.sennheiser.com/nl-nl/catalog/sparepart/578881, op dit moment niet op voorraad)

Maar je kunt ze voor EUR 1,29 (geen verzendkosten) ook los bestellen: https://spares.sennheiser.com/nl-nl/catalog/sparepart/578879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocket
eL_Jay schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:33:
[...]

Ondanks dat de beyer redelijk bass heavy is, is hij niet zo boomy als de meeste game headsets of beats. Daarnaast hoor je door de goede audiokwaliteit slechte audio in game beter. Als je competetief FPS speelt zou ik kijken of je niet een echte surround gaming headset kunt (niet digitale 7.1). Deze bieden namelijk pinpoint accuratesse met behoudt van de audiokwaliteit. Digitale 7.1 kan redelijk accuraat zijn maar klinkt als stront.

Ik vond de beyer niet echt geschikt voor multiplayer games, dan pakte ik.liever mijn oude draadloze corair void rgb (met digitale 7.1).
Thanks. Ik dacht altijd dat 7.1 in koptelefoons een farce was, heb ik dat dus mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

pocket schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:43:
[...]

Thanks. Ik dacht altijd dat 7.1 in koptelefoons een farce was, heb ik dat dus mis?
7.1, 5.1 of surround in hoofdtelefoons is meer gericht op films dan op gaming.
hier zal de hoofdtelefoon het 5 of 7 kanaals geluid omzetten naar stereoscopic surround sound. je hebt ten slotte maar twee oren.

Game-sound is al stereoscopic, en dus hoef je niet eerst de game 5.1 laten genereren om dan door de headset later weer om te vormen naar stereo.

er zijn surround headsets die allerlei filters toepassen om het geluidsbeeld te 'verbreden' dmv reverb en dergelijke. dit kan een beter 'surround sound' opleveren.

die True 7.1 dingen zijn imho meer een gimmick imho.

wil je wireless? dan heb je weinig keuze, gaming headsets it is. normale Bluetooth headsets zou ik niet aanraden, maar het kan wel.

wil je met draad? koop een standaard hoofdtelefoon met een goede imaging.

wat met de microfoon? desk-microphone; modmic of v-moda boom pro

welke soort headphones? open or closed?
zit je niet alleeen als je aan het gamen bent? dan moet je altijd voor closed gaan.
zit je helemaal alleen in je gameroom. dan kan je kiezen voor closed of open. open geeft (meestal) een ruimtelijker geluidsbeeld en natuurlijker geluid.

Bass, Flat curve ?
speel je FPS games op heel hoog niveau en/of ben je echt heel competitief? kies dan voor flat, waar de highs goed zijn. (voetstappen)
bass-heavy headphones zijn leuk voor iemand die enkel singleplayer speelt.
voor 90% van de gamers zou ik een lichte v-shape headphone aanraden, dan kan je hem ook gebruiken voor muziek en films.

https://www.reddit.com/r/...7mi5s/zguides_headphones/
YouTube: GameFidelity:: A Guide to Gamer Audio Gear [Z Reviews]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Ik heb die DT 770 PRO inmiddels een jaar of vijf, maar dan wel het 250 Ohm model.

Heb die indertijd gekocht omdat mijn Sennheiser HD 25-1 II weliswaar een uitstekend geluid geeft, maar niet prettig zit in combinatie met een bril. Is dus niet per se een probleem bij muziekluisteren, maar wel bij computer- of tv-gebruik. Daarvoor heb ik toen de DT 770 gekocht en die zit heerlijk, ook als ik hem uren op heb (en ook in combinatie met een bril). Geluid is ook uitstekend. Ik gebruik hem voor muziek, werken, tv-kijken en gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 22-09-2020 12:47 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.