Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 18:13
@MikeVM Ik heb vorige week ook het filmpje van GameFidelity gekeken. Super interessant.
Ik ben zelf op zoek om mijn sharkoon x-tatic te vervangen.
Die Sharkoon had wel een "5.1" maar die was al na 1 jaar kapot. (Veel ruis en slecht geluid.)
Ik overweeg nu
pricewatch: Audio-Technica ATH-M40x (Zwart)

of
de TAKSTAR PRO 82 (maar die is moeilijk te vinden hier)

Ik heb dan ook een nieuwe mic nodig. (Ik denk voor een desk te gaan. Maar welke weet ik nog niet)

Mijn grote vraag is het geluid zelf. Momenteel met de x-tatic heb ik een zo'n SCU bakje. De microfoon is via usb en het geluid via optische kabel.

Zijn er opties die gelijkaardige setup geven ? (Bv Mayflower Arc of Sennheiser GSX1000 ?) En welke worden aangeraden/goed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
pocket schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:00:
Hallo allen,

Ik gebruik al jaren de Hyper x Cloud 2 voor gaming, youtube, films, muziek. Nu na 3 jaar gebruik begon hij wat meer te slijten en heb ik (omdat ik tevreden was over de kwaliteit) de Hyper x Alpha S gekocht. De kwaliteit van deze koptelefoon valt alleen helaas wat tegen. Hij klinkt een beetje dof...

Nu het bovenstaande doorgemaakt begin ik een beetje met een schuin oog naar wat betere koptelefoons (zonder mic) te kijken. Misschien mag een koptelefoon die ik 10 uur per dag op heb wel gewoon wat geld kosten.. en hoef ik niet met een (slechtere) "gaming" headset te zitten.

Waar ik naar op zoek ben:
Dichte schelpen;
Grote schelpen;
Goede geluidskwaliteit voor gaming, youtube, films, muziek. Ik moet voetstappen bijv. goed kunnen horen;

Voor de microfoon ga ik denk ik een modmic aanschaffen.

Ps. ik ben (nog) geen audiofiel.. kom net kijken, maar ik vind het heel interessant. Met die insteek ben ik op zoek naar een koptelefoon. Ik ben wel bereid om een paar hondert euro uit te geven als dat het waard is.

Al het advies is welkom!

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm
Mocht je toch een headset willen, kan je naar de Beyerdynamic mmx 300 kijken.
Dat is een "getweakte" DT770 mét mic (helaas niet afneembaar)
Recencies zijn lovend, zowel voor conference calls als gaming als gewoon muziek beluisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

Boermansjo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:54:
@MikeVM

Mijn grote vraag is het geluid zelf. Momenteel met de x-tatic heb ik een zo'n SCU bakje. De microfoon is via usb en het geluid via optische kabel.

Zijn er opties die gelijkaardige setup geven ? (Bv Mayflower Arc of Sennheiser GSX1000 ?) En welke worden aangeraden/goed ?
zo een SCU-bakje is eigenlijk een DAC met een klein versterkertje erin. meeste moederborden hebben tegenwoordig uitstekend geluid. voor een hoofdtelefoon van 100-300 euro is het echt niet nodig om een aparte DAC te kopen. maar het kan nooit kwaad. elke USB DAC is geschikt om op te gamen. SMSL, SCHIIT, FIIO.

de Senheiser GSX1000 is redelijk duur maar deze heeft wel een surround optie die volgens sommige echt een beter surround-geluid geeft (door die truukjes die ik al eerder vermeldde) maar puur als DAC/AMP is deze overpriced.

een DAC/AMP van 200 euro combineren met een headphone van onder de 300 euro is zonde van het geld imho. voor gaming heb je helemaal geen DAC/AMP nodig, als je ook graag naar muziek luistert, dan kan je het overwegen.

maar ik zou starten met de headphone, later kan je nog een DAC/AMP kopen als je dat wenst.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeVM op 22-09-2020 13:22 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 18:13
MikeVM schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:17:
[...]

zo een SCU-bakje is eigenlijk een DAC met een klein versterkertje erin. meeste moederborden hebben tegenwoordig uitstekend geluid. voor een hoofdtelefoon van 100-300 euro is het echt niet nodig om een aparte DAC te kopen. maar het kan nooit kwaad. elke USB DAC is geschikt om op te gamen. SMSL, SCHIIT, FIIO.

de Senheiser GSX1000 is redelijk duur maar deze heeft wel een surround optie die volgens sommige echt een beter surround-geluid geeft (door die truukjes die ik al eerder vermeldde) maar puur als DAC/AMP is deze overpriced.

een DAC/AMP van 200 euro combineren met een headphone van onder de 300 euro is zonde van het geld imho. voor gaming heb je helemaal geen DAC/AMP nodig, als je ook graag naar muziek luistert, dan kan je het overwegen.

maar ik zou starten met de headphone, later kan je nog een DAC/AMP kopen als je dat wenst.
dat bakje werkt nog redelijk goed. Jammer dat de headphone output zo'n rare kabel is. Ik was een tijdje aan het zoeken of ik daar niet gewoon een nieuwe kon op aansluiten.
Ook wil ik deze keer een headphone waar je de pads kan veranderen.
De headphone is voor te gamen/streamen en af en toe muziek luisteren tijdens dev werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Boermansjo op 22-09-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocket
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 09:58
wiemelen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:15:
[...]

Mocht je toch een headset willen, kan je naar de Beyerdynamic mmx 300 kijken.
Dat is een "getweakte" DT770 mét mic (helaas niet afneembaar)
Recencies zijn lovend, zowel voor conference calls als gaming als gewoon muziek beluisteren.
Goede suggestie! Ga er naar kijken.

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:19
Iemand hier die ervaring heeft met zowel de Sony WH-H910N als de Sony WH-1000XM3? Het prijsverschil tussen beide is +/- 50 euro en ben een beetje zoekende of dat bedrag het waard is om voor de XM3 te gaan.

Gebruik op dit moment een JBL Live 500BT koptelefoon. Prima dingetje voor de prijs maar niet comfortabel om lang te dragen. Na 20 minuten beginnen m'n oren al pijn te doen. Hoop dat ik hier in een hoger segment koptelefoon minder last van heb.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omtodnlq_EVTBJvTSzRXIpld_SU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQtaiizGDXuyy3heGSiq7Uzd.jpg?f=fotoalbum_large

Oeps... :9

De Drop Panda:
Pro: Bluetooth, USB-C, 3,5mm, heerlijk geluid, uitstekende passieve isolatie en prima comfort.
Neg: Geen ANC, tikkie prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:40
Misschien kan iemand me hier de goede richting op sturen?

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon met zeer goede passieve noise isolation (dus geen ANC).
Volgend jaar kom ik maanden lang in een renovatie te zitten in het gebouw waar ik woon en wil dus een hoofdtelefoon die goed afsluit.
Nu zie ik dat het vooral de studio hoofdteleloons zijn die goed afsluiten maar die hoofdtelefoons worden niet aangeraden om muziek op te luisteren vanwege het vlakke karakter, nu vraag ik me af of je dat met een equalizer niet op kan vangen. Ik ga de hoofdtelefoon enkel op de pc gebruiken dus ik kan altijd in de software de tonen bijstellen naar wat ik mooi vind. Maar is dat goed genoeg om op een studio of monitoring hoofdtelefoon de hele dag muziek te luisteren?

Eisen die ik heb zijn dus:
-goede passieve noise isolation
-zeer comfortabel (moet meerdere uren achter elkaar te gebruiken zijn)
-goed geluid om uren lang naar muziek te luisteren
-budget tot 200 euro

Wat heb ik gevonden tot nu toe:

-Sennheiser HD280Pro
-Sennheiser HD300Pro
-Beyerdynamic DT770Pro
-Beyerdynamic DT770M (betere isolatie dan de Pro?)
-Sony MDR7506
-Sennheiser HD569 (de enige in de lijst die geen studio hoofdtelefoon is)
-Audio Technica ATH-PRO5XBK
-Pioneer DJ HRM-6

De HD569 lijkt de beste optie maar als bijvoorbeeld de anderen beter isoleren en daar met wat equalizer aanpassingen ook goed naar muziek te luisteren is dan heeft de hoofdtelefoon met de beste isolatie de voorkeur.

Edit: nog even bij vermelden dat ik een Sennheiser HD555 gebruik, dat is een open hoofdtelefoon waarbij je nog een speld hoort vallen als je hem op hebt en niet te hard zet :). Ik heb deze al jaren en ben ook wel eens benieuwd naar een ander merk dan Sennheiser. Niets verkeerd aan hoor maar er moet toch meer zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door ErikG2 op 25-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Ik gebruik al een paar jaren mijn Audio Technica m50x hoofdtelefoon voor gaming en reizen (op het vliegtuig). Ben er op zich zeer tevreden mee, maar ik vraag me af wat een externe DAC kan toevoegen.
Onlangs was ik de Fulla 3 tegen gekomen van Schiit. Die sprak me wel aan omdat die ook een mic ingang heeft waar de ModMic in past.

Is zo'n setup de moeite waard? En zo ja, welke hardware matched hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
ErikG2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:57:
[..]

Eisen die ik heb zijn dus:
-goede passieve noise isolation
-zeer comfortabel (moet meerdere uren achter elkaar te gebruiken zijn)
-goed geluid om uren lang naar muziek te luisteren
-budget tot 200 euro

Wat heb ik gevonden tot nu toe:
[..]
Eigenlijk beschrijf je hier gewoon een Beyerdynamic DT 770 Pro. Alhoewel de M echt beter is qua noise isolation, klinkt die ook anders en heeft geloof ik een verhoogde klemkracht op je hoofd (dus minder comfortabel). Overigens kun je koptelefoons qua isolatie hier vergelijken: https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#440/4053/386

En als het beter moet, moet je of naar ANC gaan, of naar iets met gelpads zoals een David Clark Model 10S-DC. Die zijn lastiger te krijgen, en ik weet niet hoe goed het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Seers schreef op zondag 27 september 2020 @ 01:50:
[...]

Eigenlijk beschrijf je hier gewoon een Beyerdynamic DT 770 Pro. Alhoewel de M echt beter is qua noise isolation, klinkt die ook anders en heeft geloof ik een verhoogde klemkracht op je hoofd (dus minder comfortabel). Overigens kun je koptelefoons qua isolatie hier vergelijken: https://www.rtings.com/headphones/1-4/graph#440/4053/386

En als het beter moet, moet je of naar ANC gaan, of naar iets met gelpads zoals een David Clark Model 10S-DC. Die zijn lastiger te krijgen, en ik weet niet hoe goed het klinkt.
Maar het punt is dat je veel mensen hoort 'klagen' over het luisteren naar muziek op de pro. Dat het na uren luisteren vermoeiend wordt door het aanwezige hoog. Kan je dat met een equalizer er uit krijgen? De dt770 custom studio ben ik nu ook naar aan het kijken en lijkt voor casual luisteren beter op papier. Die link zal ik eens in duiken thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikG2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:00:
[...]

Maar het punt is dat je veel mensen hoort 'klagen' over het luisteren naar muziek op de pro. Dat het na uren luisteren vermoeiend wordt door het aanwezige hoog.
Nooit zo ervaren en ik heb de mijne al heel erg lang. Als je een bas monster minder vermoeiend vind ga dan 's bij Teufel kijken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen met ervaring met bluetooth adapters voor hoge impedantie hoofdtelefoons? Dingen als de Hiby W3 of de Fiio BTR3/5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Earstudio ES100 kan via 2.5mm balanced een Sennheiser HD600/650 prima van power voorzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar een 770 is niet balanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Wijnands schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:46:
[...]

Nooit zo ervaren en ik heb de mijne al heel erg lang. Als je een bas monster minder vermoeiend vind ga dan 's bij Teufel kijken.
Ik zoek geen Bas monster hoor. Ik weet soms niet meer wat je nu moet geloven. Ik denk dat ik voor de custom studio ga, die is nu flink afgeprijsd op de site van Beyerdynamic, blijkbaar gaat het model er uit, deze is alleen nog via Beyerdynamic te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikG2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:57:
Misschien kan iemand me hier de goede richting op sturen?

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon met zeer goede passieve noise isolation (dus geen ANC).
waarom eigenlijk niet? Mijn XM3 doet 't prima voor schuurmachines en cirkelzagen.
Nu zie ik dat het vooral de studio hoofdteleloons zijn die goed afsluiten maar die hoofdtelefoons worden niet aangeraden om muziek op te luisteren vanwege het vlakke karakter, nu vraag ik me af of je dat met een equalizer niet op kan vangen.
Tuurlijk. Vraag is, wil je dat. Zo extreem is je sennheiser ook weer niet. Dit commentaar over vlak komt ook vaak bij de bass = kwaliteit luisteraar vandaan.
-Sennheiser HD280Pro
-Sennheiser HD300Pro
-Beyerdynamic DT770Pro
-Beyerdynamic DT770M (betere isolatie dan de Pro?)
-Sony MDR7506
-Sennheiser HD569 (de enige in de lijst die geen studio hoofdtelefoon is)
-Audio Technica ATH-PRO5XBK
-Pioneer DJ HRM-6
De pioneer is een dj ding dus gericht op basdreunen. Van de sennheisers vind ik de 280 gek genoeg comfortabeler dan de 300. De 770m sluit beter af maar kan behoorlijk klemmen. (buigen kan want de hoofdband is metaal) De 7506 vind ik en oncomfortabel en niet eens zo geweldig afsluiten
AT ben ik het spoor een beetje bijster in de modellen maar over het algemeen zijn dat prima hoofdtelefoons qua isolatie.
Andere optie, KRK 8400. Qua geluid wat meer richting sony en sennheiser, draagcomfort is voor mij best goed maar klemt wel. Isoleert super. Shure840 is ook een optie. Wat minder stevig maar kan net comfortabeler zijn
ErikG2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:35:
[...]

Ik zoek geen Bas monster hoor. Ik weet soms niet meer wat je nu moet geloven. Ik denk dat ik voor de custom studio ga, die is nu flink afgeprijsd op de site van Beyerdynamic, blijkbaar gaat het model er uit, deze is alleen nog via Beyerdynamic te koop.
Ik had een custom game. Klinkt net een fractie minder dan de 770. Sluit prima af. Is echter te klein voor mij. Als 'ie jou past kun je er een hele goede koop aan hebben

Wat voor muziek luister je overwegend?

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Wijnands schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:42:
[...]
waarom eigenlijk niet? Mijn XM3 doet 't prima voor schuurmachines en cirkelzagen.

Ik had een custom game. Klinkt net een fractie minder dan de 770. Sluit prima af. Is echter te klein voor mij. Als 'ie jou past kun je er een hele goede koop aan hebben

Wat voor muziek luister je overwegend?
De meeste ANC modellen werken op batterijen, ik wil geen oplaadbaar apparaat eigenlijk. Een telefoon aan de oplader elke dag is genoeg 🙂. Plus dat de betere modellen wel flink boven mijn budget zitten.

De beyerdynamic modellen spreken me wel het meeste aan eigenlijk, was meer door wat ervaringen van redditors dat ik wat verder ging zoeken. De custom studio en de Pro hebben tot nu toe mijn voorkeur.

Ik luister alle soorten muziek, van klassiek tot heavy metal. Ik heb geen specifiek genre wat ik mooi vind. Goede opnamekwaliteit is wel van belang.

De shure had ik al eens bekeken maar dan zijn de beyerdynamics beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zeg ik dump de pioneer. Klassiek met de populaire ANC modellen is een uitdaging, moest even prutsen met de EQ in de app voordat mijn sony daarvoor een beetje fatsoenlijk klink.

Ik zou je aanraden om naar de beyerdynamics te kijken inderdaad. Mooie middenweg tussen consumenten modellen en het echte supervlakke studiowerk.
Dingen werken wel confronterend, spotify klinkt "mwoah" en 192 kb mp3 uit je jonge jaren zijn niet meer om aan te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
Wijnands schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:50:
Dan zeg ik dump de pioneer. Klassiek met de populaire ANC modellen is een uitdaging, moest even prutsen met de EQ in de app voordat mijn sony daarvoor een beetje fatsoenlijk klink.

Ik zou je aanraden om naar de beyerdynamics te kijken inderdaad. Mooie middenweg tussen consumenten modellen en het echte supervlakke studiowerk.
Dingen werken wel confronterend, spotify klinkt "mwoah" en 192 kb mp3 uit je jonge jaren zijn niet meer om aan te horen.
Spotify en low bitrate mp3 luister ik toch al niet 😎.

Zo te zien is de custom hetzelfde als de game maar dan zonder microfoon. Dan ga ik daarvoor. Thx.

OT. Leuke quote als signature, ik ben de Discworld boeken nu voor de 3e keer aan het lezen. Blijft leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:19
Inmiddels de Sony WH-1000XM3 een paar dagen in huis en heel blij mee. Zit super en geluid is voor mij uitstekend :)

Hoop alleen niet dat ik een slechte batterij/accu erin heb zitten. Vanmiddag gaf de koptelefoon aan nog over 60% te beschikken en ongeveer anderhalf uur later was dit opeens nog maar 20%. Dat vond ik wel vrij rap gaan. Heb ‘m nu aan de lader tot ie helemaal vol is, eens zien hoe de batterij zich gedraagt...

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hebben jullie ook dat als je de EQ in de Sony app van de XM3 gebruik, de bluetooth codec automatisch van LDAC naar SBC verandert? Is dit op te lossen zodat ik de EQ met LDAC kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:32
ErikG2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:07:
[...]

De beyerdynamic modellen spreken me wel het meeste aan eigenlijk, was meer door wat ervaringen van redditors dat ik wat verder ging zoeken. De custom studio en de Pro hebben tot nu toe mijn voorkeur.
De Pro is weliswaar gesloten maar er komt toch behoorlijk veel omgevingsgeluid binnen, of je moet het echt gaan overstemmen met de muziek. De zachte pads en de baspoort (ja er zit een gaatje in de cups) zijn denk ik de grootste boosdoeners. Van de Custom studio verwacht ik eigenlijk hetzelfde.
Wil je rust dan is NC toch echt het beste. Ik ben bang dat een normale koptelefoon je gaat tegenvallen en kan je aanbevelen beide eerst te testen voor je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
_Dekker schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:01:
[...]
De Pro is weliswaar gesloten maar er komt toch behoorlijk veel omgevingsgeluid binnen, of je moet het echt gaan overstemmen met de muziek.
Wil je rust dan is NC toch echt het beste. Ik ben bang dat een normale koptelefoon je gaat tegenvallen en kan je aanbevelen beide eerst te testen voor je koopt.
Desondanks vind je in vele reviews toch terug dat de passieve noise cancelling van de 770 Pro toch best goed goed is. Natuurlijk niet zo goed als Active Noise Cancelling, maar veel zal afhangen van de hoeveelheid en het type omgevingslawaai op de plek waar je de hoofdtelefoon wil gebruiken.
Dus inderdaad indien mogelijk eerst testen vooraleer je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik heb voor mezelf al de knoop doorgehakt. Het wordt de Custom studio, die heeft ook baspoorten maar die zijn helemaal dicht te zetten. ANC werkt vooral goed bij aanhoudende geluiden heb ik begrepen, ik wil dus meer iets als oorkappen maar dan met muziek er in. Ik denk dat dit voor mij het beste gaat werken.

Testen van deze hoofdtelefoon is niet mogelijk, dus ik ga er gewoon voor. Kan me er nooit een buil aan vallen. Isoleert het dan niet heel goed heb ik i.i.g. een top hoofdtelefoon er bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Perzikvrucht schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:15:
Hebben jullie ook dat als je de EQ in de Sony app van de XM3 gebruik, de bluetooth codec automatisch van LDAC naar SBC verandert? Is dit op te lossen zodat ik de EQ met LDAC kan gebruiken?
Is helaas niet mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

WinterBase schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:47:
Inmiddels de Sony WH-1000XM3 een paar dagen in huis en heel blij mee. Zit super en geluid is voor mij uitstekend :)

Hoop alleen niet dat ik een slechte batterij/accu erin heb zitten. Vanmiddag gaf de koptelefoon aan nog over 60% te beschikken en ongeveer anderhalf uur later was dit opeens nog maar 20%. Dat vond ik wel vrij rap gaan. Heb ‘m nu aan de lader tot ie helemaal vol is, eens zien hoe de batterij zich gedraagt...
Dat zou inderdaad niet mogen. Probeer een paar laadcycli en anders terug naar de winkel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
Ik wil toch even een kleine verassing delen die ik net meegemaakt heb. Ik heb voor 20,-euro, na korting, de Boltune Noise Cancelling Headset gekocht. Vooral uit nieuwsgierigheid nadat ik de aanbieding langs zag komen.

Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat de Headset comfortabel is, voorzien van genoeg knoppen, toggle-able ANC heeft, in een degelijk draagtasje komt, goed klinkt (geen ruis, geen kapot harde bas) en comfortabel zit. Voor twintig euro! Na start van een nieuwe baan dacht ik dat ik 300 euro uit moest geven aan een fatsoenlijke ANC headset, maar ik ben hier door verrast.

Wellicht een goede tip voor andere cheapskates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:40
Grotbewoner schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:01:
Ik wil toch even een kleine verassing delen die ik net meegemaakt heb. Ik heb voor 20,-euro, na korting, de Boltune Noise Cancelling Headset gekocht. Vooral uit nieuwsgierigheid nadat ik de aanbieding langs zag komen.

Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat de Headset comfortabel is, voorzien van genoeg knoppen, toggle-able ANC heeft, in een degelijk draagtasje komt, goed klinkt (geen ruis, geen kapot harde bas) en comfortabel zit. Voor twintig euro! Na start van een nieuwe baan dacht ik dat ik 300 euro uit moest geven aan een fatsoenlijke ANC headset, maar ik ben hier door verrast.

Wellicht een goede tip voor andere cheapskates.
Fijn om te horen dat ie bevalt. Die heb ik ook namelijk besteld als sinterklaascadeautje. Voor € 21,99! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Weet iemand misschien een manier om actieve speakers (Audioengine A2) en een hoofdtelefoon op 1 aansluiting van de geluidskaart (Asus Xonar DX) aan te sluiten. Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dit:
https://www.allekabels.nl...laar-35mm-jack-2-weg.html

Niet echt een mooie oplossing vind ik. Ik had een kastje van Delock gezien maar die schijnt ruis op te leveren dus die dan liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
ErikG2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:46:
Weet iemand misschien een manier om actieve speakers (Audioengine A2) en een hoofdtelefoon op 1 aansluiting van de geluidskaart (Asus Xonar DX) aan te sluiten. Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dit:

Niet echt een mooie oplossing vind ik. Ik had een kastje van Delock gezien maar die schijnt ruis op te leveren dus die dan liever niet.
Ik heb het opgelost met een dac en een amp van Schiit. De dac is verbonden via USB, die dan weer met tulpstekkers is verbonden met de amp. Op de amp kan ik een koptelefoon aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e390RTg.jpg

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Incolumis schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:29:
Ik heb het opgelost met een dac en een amp van Schiit. De dac is verbonden via USB, die dan weer met tulpstekkers is verbonden met de amp. Op de amp kan ik een koptelefoon aansluiten.

[Afbeelding]
offtopic:
He, wat doe ik daar op die foto? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
gambieter schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

offtopic:
He, wat doe ik daar op die foto? :+
Haha dat was toevallig net de post van jou. Ik heb destijds deze foto daar direct onder gepost :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Incolumis schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

[Afbeelding]
Zeker een elegante oplossing, maar pfoe, 125 euro voor de amp en dan nog 135 voor de DAC maakt het wel een erg kostbare oplossing. Mijn geluidkaart is prima en heeft geen amp of dac nodig. Misschien iemand die een wat meer budget vriendelijke oplossing weet?

Zou zoiets dan werken? Deze sluit ik dan aan op de optische uitgang van de Asus en de hoofdtelefoon dan op de frontspeaker uitgang. Of andersom natuurlijk maar dat maakt niets uit.

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

[ Voor 25% gewijzigd door ErikG2 op 01-10-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56

Misschien te makkelijk gedacht hoor, want 2 apparaten met verschillende weerstanden, maar:
https://www.allekabels.nl...375728/jack-splitter.html

Een versie met volume-sliders. Kun je de output van de geluidskaart hard genoeg zetten voor (line) input richting de speakers en de slider van de hoofdtelefoon zachter zetten naar gewenst volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Propheticus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Misschien te makkelijk gedacht hoor, want 2 apparaten met verschillende weerstanden, maar:
https://www.allekabels.nl...375728/jack-splitter.html

Een versie met volume-sliders. Kun je de output van de geluidskaart hard genoeg zetten voor (line) input richting de speakers en de slider van de hoofdtelefoon zachter zetten naar gewenst volume.
Hmm, misschien werkt dat wel.
Ik lees niet al te beste verhalen over de optische uit van geluidskaarten (jitter vanuit de pc), dus wat ik gevonden had werkt misschien niet zo goed.

Edit: de Xonar DX blijkt 1 van de uitzonderingen te zijn en een goed signaal door te geven. Dus een DAC is misschien toch een optie.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 01-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Laatst online: 03-09 16:48
Kon je met de ASUS Xonar DX niet schakelen tussen aansluiting op de kaart en eentje op de PC kast (aannemende dat je die aansluiting hebt)? Dan kun je in ieder geval softwarematig schakelen.

Anders zou je evt zo'n audio schakelaar kunnen overwegen. Van zelfde website, evt zoiets:
https://www.allekabels.nl...ar-stereo-tulp-3-weg.html. Ze zijn natuurlijk ook robuuster (en duurder) te vinden, zoals:
https://www.amazon.de/Mac...NOB-Passive/dp/B01NCUZ32O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Decalies schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:52:
Kon je met de ASUS Xonar DX niet schakelen tussen aansluiting op de kaart en eentje op de PC kast (aannemende dat je die aansluiting hebt)? Dan kun je in ieder geval softwarematig schakelen.

Anders zou je evt zo'n audio schakelaar kunnen overwegen. Van zelfde website, evt zoiets:
https://www.allekabels.nl...ar-stereo-tulp-3-weg.html. Ze zijn natuurlijk ook robuuster (en duurder) te vinden, zoals:
https://www.amazon.de/Mac...NOB-Passive/dp/B01NCUZ32O.
Dat kan idd, maar mijn frontpanel aansluiting is naar de knoppen, vandaar.

Die 1e uit je link heeft alleen maar 1 output, de rest is input dus die werkt niet. Die 2e heeft connectoren die mij niets zeggen, kan je daar 3,5 mm jack kabels voor krijgen? Ik heb geen idee wat dat voor aansluitingen zijn. Maar die is al bijna net zo duur als een headphone amp met rca passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen

Die Delock geeft inderdaad ruis, moet je niet kopen.
In plaats daarvan gebruik ik nu een "Douk One Little Bear".
Die hebben verschillende varianten en werken zonder (hoorbare) ruis.
Ik "zie" de ruis enkel maar omdat op mijn Motu M2 audio interface een groene level indicator op laagste niveau staat.
Maar mijn One Little Bear heeft ook een mute knop en dan verdwijnt de ruis helemaal.

Ander alternatief is een audio interface zoals een Behringer, Focusrite Scarlett of mijn Motu M2.
Behringer en Scarlett zijn best betaalbaar. De Motu is iets duurder, maar heeft een beter hoofdtelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
En iets als de Fiio K3?

https://www.fiio.nl/fiio-k3.html

Kwalitatief vast minder, maar in ieder geval voordeliger dan de Schiit-combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
wiemelen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Die Delock geeft inderdaad ruis, moet je niet kopen.
In plaats daarvan gebruik ik nu een "Douk One Little Bear".
Die hebben verschillende varianten en werken zonder (hoorbare) ruis.
Ik "zie" de ruis enkel maar omdat op mijn Motu M2 audio interface een groene level indicator op laagste niveau staat.
Maar mijn One Little Bear heeft ook een mute knop en dan verdwijnt de ruis helemaal.

Ander alternatief is een audio interface zoals een Behringer, Focusrite Scarlett of mijn Motu M2.
Behringer en Scarlett zijn best betaalbaar. De Motu is iets duurder, maar heeft een beter hoofdtelefoonversterker.
De Douk had ik al eens gezien maar die werd nogal slecht beoordeeld omdat de volume knop niet werkt, je moet dan zelf 2 weerstandjes los solderen blijkbaar. Of is dat nu opgelost? Zoiets simpels zou het wel moeten zijn. Ik wil gewoon een knopje om te switchen tussen hoofdtelefoon en speaker ouput en dat is wat dat dingetje doet.

In principe is deze dan het mooist, dan kan ik alle kabels aan de achterkant houden:
https://www.amazon.nl/Nob...i+2&qid=1601636239&sr=8-1
hatsa schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:41:
En iets als de Fiio K3?

https://www.fiio.nl/fiio-k3.html

Kwalitatief vast minder, maar in ieder geval voordeliger dan de Schiit-combo.
Deze had ik idd ook al bekeken, maar ik wil eigenlijk niet de DAC van mijn Xonar buitenspel zetten, deze bevalt mij uitermate goed. En het zou in mijn ogen toch heel simpel moeten kunnen. Gewoon een knopje waarmee je de ene aan zet en de andere uit.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikG2 op 02-10-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Laatst online: 03-09 16:48
ErikG2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:30:
[...]

Dat kan idd, maar mijn frontpanel aansluiting is naar de knoppen, vandaar.

Die 1e uit je link heeft alleen maar 1 output, de rest is input dus die werkt niet. Die 2e heeft connectoren die mij niets zeggen, kan je daar 3,5 mm jack kabels voor krijgen? Ik heb geen idee wat dat voor aansluitingen zijn. Maar die is al bijna net zo duur als een headphone amp met rca passthrough.
Juist, een kapotte aansluiting helpt dan niet ;)
Excuus, je hebt helemaal gelijk wat betreft de link die ik gaf. Misschien dat andere het weten, maar zou verwachten dat het eigenlijk twee kanten op werkt. Maar dat weet ik lang niet zeker. Misschien een mailtje aan wagen?

Voor de Mackie werkt een TRS (6.3 mm jack "koptelefoonaansluiting").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
ErikG2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

De Douk had ik al eens gezien maar die werd nogal slecht beoordeeld omdat de volume knop niet werkt, je moet dan zelf 2 weerstandjes los solderen blijkbaar. Of is dat nu opgelost? Zoiets simpels zou het wel moeten zijn. Ik wil gewoon een knopje om te switchen tussen hoofdtelefoon en speaker ouput en dat is wat dat dingetje doet.

In principe is deze dan het mooist, dan kan ik alle kabels aan de achterkant houden:
https://www.amazon.nl/Nob...i+2&qid=1601636239&sr=8-1
Ik gebruik zelf deze, zonder volumeknop want dat regel ik via mijn Motu M2.
https://www.amazon.com/No...or-Splitter/dp/B07Q1W4484

Maar er zijn er meerdere modellen die wel een volume knop hebben.
Kan me moeilijk inbeelden dat ze allemaal slechte recencies kregen :)

[ Voor 7% gewijzigd door wiemelen op 02-10-2020 13:31 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
wiemelen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik zelf deze, zonder volumeknop want dat regel ik via mijn Motu M2.
https://www.amazon.com/No...or-Splitter/dp/B07Q1W4484

Maar er zijn er meerdere modellen die wel een volume knop hebben.
Kan me moeilijk inbeelden dat ze allemaal slechte recencies kregen :)
Jaaa, dat is wat ik zoek! Die had ik nog niet gevonden, thx! Problem solved!

Edit: en besteld, er was er precies nog 1 op voorraad bij Amazon.nl

[ Voor 6% gewijzigd door ErikG2 op 02-10-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
ErikG2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:04:
Ik heb voor mezelf al de knoop doorgehakt. Het wordt de Custom studio, die heeft ook baspoorten maar die zijn helemaal dicht te zetten. ANC werkt vooral goed bij aanhoudende geluiden heb ik begrepen, ik wil dus meer iets als oorkappen maar dan met muziek er in. Ik denk dat dit voor mij het beste gaat werken.

Testen van deze hoofdtelefoon is niet mogelijk, dus ik ga er gewoon voor. Kan me er nooit een buil aan vallen. Isoleert het dan niet heel goed heb ik i.i.g. een top hoofdtelefoon er bij :).
Na wat berichten gelezen te hebben over wat moeilijke levering vanuit Beyerdynamic maar besloten niet voor de Custom Studio te gaan, op mijn emails aan Beyerdynamic kreeg ik ook geen directe antwoorden maar een beetje ontwijkend.

Na een kleine extra speurtocht is het de Mackie MC-350 geworden. In eerste instantie niet veel over te vinden. Maar op Youtube een aantal duitse reviews kunnen vinden die mijn vragen beantwoorden. De Mackie was alleen bij BAX op voorraad en ik kon er dan 1 beluisteren in Goes, maar ik woon in de regio Utrecht dus maar besloten om er voor te gaan.

En ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Ik heb hem nu sinds vrijdag en moet nog veel beluisteren maar tot nu toe _/-\o_

Tzt zal ik er wel eens een review aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Laatst online: 28-08 13:38
Vandaag de Sony WH-1000XM4 ontvangen en erg tevreden mee. In eerste instantie kon ik geen telefoons doen via de koptelefoon maar na rebooten van mijn smartphone was dat opgelost.

Noise cancellation werkt erg goed, maar ik hoor continu een stille ruis als er geen muziek speelt. Is dat normaal of staat er toch nog iets niet goed ingesteld?

[ Voor 5% gewijzigd door mngm op 08-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:47
Hi,

Ik ben opzoek naar goede headphone onder de 200 euro en ik wou daar graag wat advies over krijgen. Ik ben van plan om ze te gebruiken voor casual gamen en muziek luisteren op mijn pc. Ik heb zelf al een beetje research gedaan en kwam op de fidelio X2hr, DT990 en de hd 58x/hd 6xx uit, maar die hd58x/hd6xx zijn helaas alleen op massdrop te koop en ik weet niet of de meer waarde (aangezien er nog invoerrechten etc. nog bijkomen) van hun beter zijn dan de andere en uberhaupt welke het beste is want ik zie heel veel comments dat de ene weer beter is en dan weer de andere. Daarom vraag ik jullie kenners om advies. Andere aanbevelingen zijn ook welkom!
Heel erg bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door dragozhou op 10-10-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@dragozhou

Er zijn net een paar nieuwe sennheisers uit waar youtubereviewers (fwiw) vrij unaniem behoorlijk lyrisch over zijn. Eén daarvan is alleen op massdrop maar ik zou dat niet zo'n probleem vinden. Mogelijk is of komt deze ook op drop.eu.

Betreft de Sennheiser PC38x a USD169. Blijkbaar hele goede gamingheadphone met goede microfoon die het ook erg goed doet met muziek.

YouTube: PC38X Review | Float Like A Butterfly, Sting Like a Bee

Andere goede "muziek' Sennheiser die net uit is de HD560s a E199. Deze prijs wordt waarschijnlijk nog wel wat lager.

https://www.youtube.com/results?search_query=560s

Er zijn natuurlijk meer goede merken.

Er zijn allerlei verschillende opties qua soundprofiel etc. Zelf zou ik denk ik met dat budget voor de PC38x gaan. Ook omdat je er een goede microfoon bij krijgt mocht je toch met medespelers willen communiceren.
Ook vind ik de pasvorm en buildquality van deze sennheisers erg goed. Waarschijnlijk kan je hier niet echt fout mee gaan. Tenzij je bijvoorbeeld een super bassy headset wilt dan moet je naar andere opties kijken.

[ Voor 80% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2020 15:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
Help!!!! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:27:
@dragozhou

Er zijn net een paar nieuwe sennheisers uit waar youtubereviewers (fwiw) vrij unaniem behoorlijk lyrisch over zijn. Eén daarvan is alleen op massdrop maar ik zou dat niet zo'n probleem vinden. Mogelijk is of komt deze ook op drop.eu.

Betreft de Sennheiser PC38x a USD169. Blijkbaar hele goede gamingheadphone met goede microfoon die het ook erg goed doet met muziek.

YouTube: PC38X Review | Float Like A Butterfly, Sting Like a Bee

Andere goede "muziek' Sennheiser die net uit is de HD560s a E199. Deze prijs wordt waarschijnlijk nog wel wat lager.

https://www.youtube.com/results?search_query=560s

Er zijn natuurlijk meer goede merken.

Er zijn allerlei verschillende opties qua soundprofiel etc. Zelf zou ik denk ik met dat budget voor de PC38x gaan. Ook omdat je er een goede microfoon bij krijgt mocht je toch met medespelers willen communiceren.
Ook vind ik de pasvorm en buildquality van deze sennheisers erg goed. Waarschijnlijk kan je hier niet echt fout mee gaan. Tenzij je bijvoorbeeld een super bassy headset wilt dan moet je naar andere opties kijken.
Ik wou vooral geen massdrop doen vanwege de hoge invoerrechten etc. die er bij komen en de mogelijke garantie. Hoe is jouw ervaring ermee? En ik zie nergens iets over drop.eu, is dat maar een beperkte editie ervan?
Voor de HD560s, ik zie ze nergens te koop of is de release nog niet hier gekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Sennheiser HD 560s (Zwart)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dragozhou schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Ik wou vooral geen massdrop doen vanwege de hoge invoerrechten etc. die er bij komen en de mogelijke garantie. Hoe is jouw ervaring ermee? En ik zie nergens iets over drop.eu, is dat maar een beperkte editie ervan?
Voor de HD560s, ik zie ze nergens te koop of is de release nog niet hier gekomen?
Heb zelf nog niets bij drop gekocht. De kans dat je garantie nodig hebt bij een headphone lijkt me overigens erg klein. Met invoerrechten erbij zit je denk ik nog steeds binnen je budget. Drop.eu bedoel ik dat ze sommige produkten specifiek ook voor europa aanbieden / aanboden. Tik in de drop zoekfunctie "eu' in en dan zie je wat ik bedoel. Maar misschien zijn ze ermee gestopt.

Ik zou overigens eerst starten met bepalen wat je 1e, 2e etc keus is puur gebaseerd op interesse en binnen budget en daarna nadenken / zorgen maken over hoe je het daadwerkelijk in huis krijgt :P

De 560s is net een week uit ofzo, dus daarom mogelijk nog wat minder goed te vinden. Op de sennheiser website kun je hem sowieso bestellen voor E199 incl. verzenden. Zal vast niet lang duren voordat je hem overal kan kopen en mogelijk ook voor een wat lagere prijs.

Koop je tzt. via Amazon, coolblue e.d. kan je hem ook nog heel makkelijk terugsturen mocht het echt niet bevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2020 17:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
Help!!!! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Heb zelf nog niets bij drop gekocht. De kans dat je garantie nodig hebt bij een headphone lijkt me overigens erg klein. Met invoerrechten erbij zit je denk ik nog steeds binnen je budget. Drop.eu bedoel ik dat ze sommige produkten specifiek ook voor europa aanbieden / aanboden. Tik in de drop zoekfunctie "eu' in en dan zie je wat ik bedoel. Maar misschien zijn ze ermee gestopt.

Ik zou overigens eerst starten met bepalen wat je 1e, 2e etc keus is puur gebaseerd op interesse en binnen budget en daarna nadenken / zorgen maken over hoe je het daadwerkelijk in huis krijgt :P

De 560s is net een week uit ofzo, dus daarom mogelijk nog wat minder goed te vinden. Op de sennheiser website kun je hem sowieso bestellen voor E199 incl. verzenden. Zal vast niet lang duren voordat je hem overal kan kopen en mogelijk ook voor een wat lagere prijs.

Koop je tzt. via Amazon, coolblue e.d. kan je hem ook nog heel makkelijk terugsturen mocht het echt niet bevallen.
Mhmm ja goede tip, daarom wil ik graag advies want ik heb zelf heel weinig ervaring met dit soort headphones en wil ik graag meteen een goede kopen ipv kopen en terugsturen hele tijd en zeker met massdrop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er is enorm veel te koop en als je je echt gaat verdiepen kost dat heel veel tijd aan onderzoek doen en reviews kijken/lezen. Ook ontwikkel je kennis en voorkeur vooral door meerdere headphones te luisteren in de winkel danwel te kopen. Maar goed audio is een rabbithole (en een journey). :o :D

Het is meer aan jou hoe diep je wilt gaan. Er is zat op internet te vinden, ook over wat de factoren zijn waarop een headphone beoordeelt wordt en welke het karakter ervan bepalen.

Je moet ook je eigen voorkeur kennen. Wil je veel bas, wil je neutraal, wil je meer fun soundprofiel.

Dus of veel gaan lezen (in dit topic staat ook best genoeg) of hopen dat onze voorzet inderdaad de goede is en snel klaar zijn :P

Ik heb de bewuste sennheisers zelf niet gehoord maar vanwege het feit dat eigenlijk alle reviewers die ik volg erg enthusiast zijn over deze sennheisers durf ik het wel aan om te stellen dat je hiermee gelijk een hele goede headphone krijgt. Tevens zijn deze relatief makkelijk aan te sturen. Dit zijn de koptelefoons die ik zelf zou proberen binnen dit budget.

Maar goed er zijn meer goede merken zoals bijv. Beyerdynamic die je zelf ook al noemde. Beyer wordt alleen regelmatig wat scherper in het hoog bevonden. Ik EQ de mijne heel licht op bepaalde frequenties en voor mij is het prima. Maar goed ieder heeft een ander gehoor / voorkeuren.

Voor disclosure: Ik heb zelf een Sennheiser HD 660s en een Byerdynamic DT1990pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2020 18:05 ]

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dragozhou schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:54:
Hi,

Ik ben opzoek naar goede headphone onder de 200 euro en ik wou daar graag wat advies over krijgen. Ik ben van plan om ze te gebruiken voor casual gamen en muziek luisteren op mijn pc. Ik heb zelf al een beetje research gedaan en kwam op de fidelio X2hr, DT990 en de hd 58x/hd 6xx uit, maar die hd58x/hd6xx zijn helaas alleen op massdrop te koop en ik weet niet of de meer waarde (aangezien er nog invoerrechten etc. nog bijkomen) van hun beter zijn dan de andere en uberhaupt welke het beste is want ik zie heel veel comments dat de ene weer beter is en dan weer de andere. Daarom vraag ik jullie kenners om advies. Andere aanbevelingen zijn ook welkom!
Heel erg bedankt!
De DT990 is echt een top headphone, zeer populair en daar doe je absoluut geen miskoop mee. Neem de 32 ohm variant als je geen versterker gaat gebruiken. Verder zou ik me niet zo druk maken om wat iederen zegt, want de verschillen zijn erg klein. Het grootste verschil dat je gaat merken is een open (ruimtelijker, maar meer achtergrond geluid) of dichte (typisch betere bass, en sluit meer af) variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragozhou
Help!!!! schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:48:
Er is enorm veel te koop en als je je echt gaat verdiepen kost dat heel veel tijd aan onderzoek doen en reviews kijken/lezen. Ook ontwikkel je kennis en voorkeur vooral door meerdere headphones te luisteren in de winkel danwel te kopen. Maar goed audio is een rabbithole (en een journey). :o :D

Het is meer aan jou hoe diep je wilt gaan. Er is zat op internet te vinden, ook over wat de factoren zijn waarop een headphone beoordeelt wordt en welke het karakter ervan bepalen.

Je moet ook je eigen voorkeur kennen. Wil je veel bas, wil je neutraal, wil je meer fun soundprofiel.

Dus of veel gaan lezen (in dit topic staat ook best genoeg) of hopen dat onze voorzet inderdaad de goede is en snel klaar zijn :P

Ik heb de bewuste sennheisers zelf niet gehoord maar vanwege het feit dat eigenlijk alle reviewers die ik volg erg enthusiast zijn over deze sennheisers durf ik het wel aan om te stellen dat je hiermee gelijk een hele goede headphone krijgt. Tevens zijn deze relatief makkelijk aan te sturen. Dit zijn de koptelefoons die ik zelf zou proberen binnen dit budget.

Maar goed er zijn meer goede merken zoals bijv. Beyerdynamic die je zelf ook al noemde. Beyer wordt alleen regelmatig wat scherper in het hoog bevonden. Ik EQ de mijne heel licht op bepaalde frequenties en voor mij is het prima. Maar goed ieder heeft een ander gehoor / voorkeuren.

Voor disclosure: Ik heb zelf een Sennheiser HD 660s en een Byerdynamic DT1990pro.
Jammer genoeg gaat het een beetje moeilijk met naar de winkel gaan en uit testen in deze tijden, maar heel erg bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
tarlitz schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

De DT990 is echt een top headphone, zeer populair en daar doe je absoluut geen miskoop mee. Neem de 32 ohm variant als je geen versterker gaat gebruiken. Verder zou ik me niet zo druk maken om wat iederen zegt, want de verschillen zijn erg klein. Het grootste verschil dat je gaat merken is een open (ruimtelijker, maar meer achtergrond geluid) of dichte (typisch betere bass, en sluit meer af) variant.
Bedoel je het verschil tussen de verschillende headphones die ik heb genoemd of tussen de verschillen impedances?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dragozhou schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:44:
[...]
Bedoel je het verschil tussen de verschillende headphones die ik heb genoemd of tussen de verschillen impedances?
Nee, dat bedoelde ik meer in z'n algemeenheid. Ik ben niet zo bekend met de massdrop headphones, zijn ook moeilijk verkrijgbaar, en daarom niet echt een optie zoals je zelf ook al aangaf, net als de fidelio x2hr trouwens. Daarom reageerde ik op de DT990. En die is er in 3 varianten: 32, 250 en 600 ohm geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
Beste medetweakers,

Nu ik een platenspeler heb en een paar heerlijke platen, maar vrouwlief helaas geen stereo in de woonkamer wilt hebben staan (Sonos is toch genoeg?) Denk ik erover na om een goede koptelefoon aan te schaffen. Zo kan ik toch genieten van muziek in hoge kwaliteit zonder gezeur.

Ik heb mijn onderzoek gedaan en kom uit op de AKG K240 MKII. Niet te prijzig, wel goede reviews.

Ik heb snel last van pijn aan mijn oren met on ear koptelefoons, vandaar mijn keuze voor over ear.
Is er een vergelijkbare (Of betere) koptelefoon als de K240 die bedraad en draadloos heeft?

Hebben jullie überhaupt een beter alternatief dan de K240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

mngm schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:44:
Noise cancellation werkt erg goed, maar ik hoor continu een stille ruis als er geen muziek speelt. Is dat normaal of staat er toch nog iets niet goed ingesteld?
ja, ik heb nog nooit een NC- headphone gehoord die niet ruisde als het aanstaat.
maar met normale muziek (niet klassiek en dergelijke) zou je die ruis niet mogen horen op een goede NC-headphone.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:12:
[Afbeelding]

Oeps... :9

De Drop Panda:
Pro: Bluetooth, USB-C, 3,5mm, heerlijk geluid, uitstekende passieve isolatie en prima comfort.
Neg: Geen ANC, tikkie prijzig.
Is het de prijs waard?
Merk je een grotere verbetering tov andere BT koptelefoons ?

[ Voor 7% gewijzigd door d0nny41 op 13-10-2020 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm... De prijs waard is moeilijk te zeggen. Er is geen andere koptelefoon die deze features zo combineert, dus wat dat betreft wel. Maar je kunt tevreden zijn met minder, dus wat dat betreft niet.
De geluidskwaliteit is wel absoluut winnen ten opzichte van Bose of Sony. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:48:
Mmm... De prijs waard is moeilijk te zeggen. Er is geen andere koptelefoon die deze features zo combineert, dus wat dat betreft wel. Maar je kunt tevreden zijn met minder, dus wat dat betreft niet.
De geluidskwaliteit is wel absoluut winnen ten opzichte van Bose of Sony. :)
Thanks!
Zelf heb ik de volgende koptelefoons: fostex thx00, hd6xx, philips fidelio x2.

Voor mij zijn dit gewoon top koptelefoons, maar daardoor ben ik wel een beetje verwend. De sony is echt veel te bassheavy voor mij, en de bose gewoon saai. Vandaar dat ik wat beters zoek. Maar 400$ excl. Invoerkosten is idd aardig aan de prijs, vooral omdat ik hem blind moet kopen. Taaie keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft klinkt ie beter dan de Fidelio X2, zeker zo goed (misschien beter) als de HD 6XX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

foutje.

[ Voor 99% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2020 19:33 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
Vorige week bij Amazon de QC 35 II gehaald. Volgens mij is het de bedoeling dat ik een telefoongesprek wel mijn eigen stem hoor, maar dat is nu niet het geval.

Enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Phone: iPhone X - iOS 13.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeVM schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:27:
[...]

ja, ik heb nog nooit een NC- headphone gehoord die niet ruisde als het aanstaat.
maar met normale muziek (niet klassiek en dergelijke) zou je die ruis niet mogen horen op een goede NC-headphone.
Ik speel rustig klassiek op mijn sony xm3. De heel lichte ruis valt weg, zelfs bij rustige koor partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RisingSun schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:25:

Ik heb snel last van pijn aan mijn oren met on ear koptelefoons, vandaar mijn keuze voor over ear.
Is er een vergelijkbare (Of betere) koptelefoon als de K240 die bedraad en draadloos heeft?

Hebben jullie überhaupt een beter alternatief dan de K240?
Niet echt. Als AKG een beetje comfy bij je zit is het een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, vanwege o.a. het gedwongen thuis werken heb ik 's kritisch naar mijn persoonlijke audio gekeken.

1. Er is gewoon geen headset onder de 150 euro die net zo comfortabel zit als mijn Dt770. Sterker nog, de meeste mid-range gaming headsets lijken wel voor dwergen gemaakt.
2. een modmic past prima op een DT770
3.Een blauwtand ontvanger voor mijn DT770 is er niet gekomen. Wel een nieuwe muziekspeler met voldoende power om de beyer aan te sturen en een werkende bluetooth voor de sony xm3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Philips Fidelio X2 heeft sinds deze week last van het wegvallen van 1 kant als de jack wat beweegt. Ik heb ook al een andere kabel gebruikt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

tdn135 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:24:
Mijn Philips Fidelio X2 heeft sinds deze week last van het wegvallen van 1 kant als de jack wat beweegt. Ik heb ook al een andere kabel gebruikt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixxen?
Waarschijnlijk is je jack aansluiting los aan het raken intern. Enige mogelijkheid is om het open te maken en opnieuw te solderen dat het weer goed contact maakt, Zelf ook gehad op de X1 en gaat nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb in dit topic nog geen korte review kunnen vinden over de headphones van Gerrard Street. Aangezien deze ook niet als product op Tweakers staat, voor de geïnteresseerden:

Het concept van Gerrard Street is 'kaas' ;) - koptelefoon as a service. Per maand betaal je een X bedrag (afhankelijk van het type) en voor dat geld krijg je dan een pakketje in je brievenbus met een aantal losse onderdelen. Je zet het geheel in nog geen 5 minuutjes in elkaar en voila! Gaat er iets kapot? Dan stuur je jouw kapotte onderdeel terug en krijg je een vervangend deel opgestuurd. Vanuit duurzaamheidsoogpunt een tof concept. Reden om dit eens te proberen waren de ervaringen met mijn vorige headphones (Sennheiser Urbanite XL). Prima ding voor mij: ik ben geen echte audiofiel, maar neem zeker ook geen genoegen met de standaard Apple-oortjes. Helaas gingen de oorkussens, net als de kabel, snel kapot. Eerst 'afbladderen', daarna viel een compleet kussen eraf. Vervanging was niet meer mogelijk.

Ik heb gekozen voor de 'Day', de goedkoopste, bedrade versie zonder ANC. Je kunt upgraden naar een nieuwe variant zonder extra kosten, iets wat ik binnenkort zeker ga doen. Over de Day: het ding draagt erg comfortabel zonder veel druk te zetten op de oren of juist op het hoofd te hangen. Afwerking van losse onderdelen is netjes en alles sluit goed op elkaar aan. De kabel (3,5mm-jack met ingebouwde microfoon) kan zowel links als rechts ingeplugd worden. Het geluid is - voor zover ik daar verstand van heb - prima. Van de Sennheiser was ik iets voller en rijker geluid gewend, hoewel dat bij jazz dan juist weer meevalt. Verder is de bas wat vlak. Ik vind dat persoonlijk wel prettig, maar het is iets om rekening mee te houden.

Al met al: voor de prijs (7,50 per maand of 75 euro per jaar) een mooie deal. Hoewel het natuurlijk lastig is om te vergelijken, want met welke prijsklasse doe je dat dan? Hoor je het verschil met een WH-1000XM3: ja, zeker. Maar als je vergelijkt met headphones in de prijscategorie 125-150 euro, dan ben ik in 'Team Gerrard Street' te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 21:33
Ik ben aan het twijfelen of ik voor een XM4 moet gaan. Prijs begint al een beetje te zakken en ik vind ze er erg mooi uit zien. Ik ben alleen bang dat de ear pads net even te klein zijn voor mijn oren.
Nee, ik heb geen mega oren, maar ze zijn ook niet bepaald klein (zo'n 7 cm). Misschien dat ik ze eens moet uitproberen in de winkel.Alhoewel je pas echt weet hoe het zit als je ze zo'n uur of twee op hebt.

Iemand die mij wat meer inzicht kan geven? De Bose headphones zijn groot genoeg (heb ik getest), maar ik wil heel graag overstappen op een XM3 of XM4 van Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Min of meer besloten om toch voor een ANC koptelefoon te gaan. Ideaal voor reizen, op de fiets en op het werk. Ik heb lang getwijfeld tussen ANC oordopjes en een headset maar denk dat de oordopjes toch wat minder fijn zijn.

Nu ben ik aan het oriënteren, maar zie bij geen enkele dat ze (spat) waterdicht zijn. Iemand enige ervaring hiermee? Ik kijk vooralsnog naar merken als Bose en Sony.
F. Peregrinus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:35:

Al met al: voor de prijs (7,50 per maand of 75 euro per jaar) een mooie deal. Hoewel het natuurlijk lastig is om te vergelijken, want met welke prijsklasse doe je dat dan? Hoor je het verschil met een WH-1000XM3: ja, zeker. Maar als je vergelijkt met headphones in de prijscategorie 125-150 euro, dan ben ik in 'Team Gerrard Street' te vinden :)
Je doet toch wel langer dan 1-1,5 jaar met een koptelefoon? Stel je doet 3 jaar met een koptelefoon, dan ben je in dit geval dus 3x75 = 225 euro kwijt. Hoe verhoudt zich dan de prijs?

Het concept is overigens echt heel tof en in kader van de duurzaamheid helemaal perfect. Het probleem is alleen dat je maandlasten alleen nog maar hoger worden (zeker als je dus meer van dit soort concepten afneemt) zonder dat je producten zelf houdt en dus bv ook niet kan doorverkopen. Dat maakt het minder interessant.
Ik ben ook wel benieuwd of dit soort leases opgenomen worden in de BKR.

[ Voor 57% gewijzigd door crimby op 31-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
crimby schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:49:

Je doet toch wel langer dan 1-1,5 jaar met een koptelefoon? Stel je doet 3 jaar met een koptelefoon, dan ben je in dit geval dus 3x75 = 225 euro kwijt. Hoe verhoudt zich dan de prijs?

Het concept is overigens echt heel tof en in kader van de duurzaamheid helemaal perfect. Het probleem is alleen dat je maandlasten alleen nog maar hoger worden (zeker als je dus meer van dit soort concepten afneemt) zonder dat je producten zelf houdt en dus bv ook niet kan doorverkopen. Dat maakt het minder interessant.
Ik ben ook wel benieuwd of dit soort leases opgenomen worden in de BKR.
Sterker nog, veel hoofdtelefoons gaan 10 tallen jaren mee, het concept is wel goed, maar of het nu bij hoofdtelefoons past... Dat betwijfel ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ErikG2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Sterker nog, veel hoofdtelefoons gaan 10 tallen jaren mee, het concept is wel goed, maar of het nu bij hoofdtelefoons past... Dat betwijfel ik toch.
Off topic, maar Philips is de AAS aan het oriënteren voor persoonlijke verzorging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
crimby schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Off topic, maar Philips is de AAS aan het oriënteren voor persoonlijke verzorging :P
Ik begrijp helemaal niks van wat je zegt. Google levert geen resultaten op AAS. Wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
ErikG2 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Ik begrijp helemaal niks van wat je zegt. Google levert geen resultaten op AAS. Wat is dat?
AAS = As A Service. Dus een koptelefoon as a service of mijn voorbeeld met Philips. Je leased dus eigenlijk een device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1000XM3 anderhalf jaar geleden gekocht voor €250,-, tijdens een aanbieding. Laatst voor een zacht prijsje (€140,-) doorverkocht aan een vriend.
€110,- / 1,5 = €73,- per jaar. Dat is met een dealtje aan mijn kant, maar ook na aankondiging en beschikbaarheid van de opvolger. Headphone as a service zie ik dan ook niet zo veel heil in. Ook niet qua duurzaamheid, want de 1000XM3 wordt nog steeds gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Sennheiser PXC 550-II is nu €199, bij Coolblue en aanschijn Amazon. Goedkoopste sinds release.

pricewatch: Sennheiser PXC 550-II Wireless Hoofdtelefoon (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:22:
Ik heb een 1000XM3 anderhalf jaar geleden gekocht voor €250,-, tijdens een aanbieding. Laatst voor een zacht prijsje (€140,-) doorverkocht aan een vriend.
€110,- / 1,5 = €73,- per jaar. Dat is met een dealtje aan mijn kant, maar ook na aankondiging en beschikbaarheid van de opvolger. Headphone as a service zie ik dan ook niet zo veel heil in. Ook niet qua duurzaamheid, want de 1000XM3 wordt nog steeds gebruikt.
Het kan wel werken, maar dan moet het een meerwaarde bieden en duurzaamheid gaat natuurlijk verder dan enkel doorverkoop.
Met een dergelijke service zouden ze jouw nood om te verbeteren moeten beantwoorden. Je XM3 bv upgraden en in topconditie houden. Dit scheelt verbruik van grondstoffen en afval en vervolgens verleng je de levensduur van het apparaat.
De prijs moet ook voor beide gunstig zijn en dat vind ik met 75 pj nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
crimby schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Dat is een hele terechte vraag. Ik ga heel netjes om met mijn spullen, maar heb met Sennheiser vervelende ervaringen gehad. Daarbij was ik enkele maanden na het verlopen van de garantietermijn al meteen geld kwijt voor nieuwe onderdelen. Na 3 jaar ging het volgende deel kapot en was 'ie onbruikbaar :(

Met wat meer geluk en een headphone van goede bouwkwaliteit kún je lang doen, dat is waar. En dan is Gerrard Street misschien relatief duur, ook waar. Ik vind de waarde van het stukje duurzaamheid samen met de service en gemoedsrust bij een 'AAS-concept' voldoende om wat extra euro's uit te geven. Tenslotte geldt, dat het product wellicht goedkoper wordt als er opgeschaald kan worden.

Van een BKR-registratie is overigens geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
MattXIII schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:55:
Ik ben aan het twijfelen of ik voor een XM4 moet gaan. Prijs begint al een beetje te zakken en ik vind ze er erg mooi uit zien. Ik ben alleen bang dat de ear pads net even te klein zijn voor mijn oren.
Nee, ik heb geen mega oren, maar ze zijn ook niet bepaald klein (zo'n 7 cm). Misschien dat ik ze eens moet uitproberen in de winkel.Alhoewel je pas echt weet hoe het zit als je ze zo'n uur of twee op hebt.

Iemand die mij wat meer inzicht kan geven? De Bose headphones zijn groot genoeg (heb ik getest), maar ik wil heel graag overstappen op een XM3 of XM4 van Sony.
Ik wil ook een XM4 gaan halen, maar vind ze nog veel te duur. Zeker met de wetenschap dat ze in Amerika al voor ruim onder de driehonderd dollar te koop zijn terwijl de euro meer waard is..

De prijs fluctueert momenteel nogal tussen de € 379,- (introductieprijs) en € 345,- bij een aantal aanbieders. Hij was twee weken geleden heel even € 316,- maar was ik net te laat.

Ik werk in een datacenter en ben de standaard gehoorbescherming (oranje pluggen) helemaal zat. Ze blijven niet lekker zitten en laten nog behoorlijk wat geluid door. Plus dat ze een constante druk geven in mijn gehoorgang. Gelukkig is datacenter noise erg constant en zit het precies in het ideale spectrum voor active noise cancelling, dus zou dit makkelijk weg te filteren moeten zijn.

Dus ik wacht nog even tot Black Friday. Het moet toch raar lopen dan geen leuke deal te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Tranquility schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:34:
[...]

Ik wil ook een XM4 gaan halen, maar vind ze nog veel te duur. Zeker met de wetenschap dat ze in Amerika al voor ruim onder de driehonderd dollar te koop zijn terwijl de euro meer waard is..

De prijs fluctueert momenteel nogal tussen de € 379,- (introductieprijs) en € 345,- bij een aantal aanbieders. Hij was twee weken geleden heel even € 316,- maar was ik net te laat.

Ik werk in een datacenter en ben de standaard gehoorbescherming (oranje pluggen) helemaal zat. Ze blijven niet lekker zitten en laten nog behoorlijk wat geluid door. Plus dat ze een constante druk geven in mijn gehoorgang. Gelukkig is datacenter noise erg constant en zit het precies in het ideale spectrum voor active noise cancelling, dus zou dit makkelijk weg te filteren moeten zijn.

Dus ik wacht nog even tot Black Friday. Het moet toch raar lopen dan geen leuke deal te kunnen sluiten.
Ik heb de XM3 en ben daar nog steeds heel tevreden over. De updates van de XM4 zijn voor mij te klein om over te stappen. Er zitten een paar gimmicks op en een aantal codecs die de XM3 wel heeft zijn verdwenen. Als je geen goede aanbieding voor de XM4 kunt vinden zou ik zoeken naar een goede aanbieding voor de XM3 (dat scheelt sowieso een behoorlijk bedrag). ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Tranquility schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:34:
[...]

€ 258,39. Betalen met Paypal/cc.
https://www.eglobalcentra...sonderdrukking-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Wauw, da's wel erg goedkoop. Kan zo'n groot verschil wel en is het betrouwbaar? Ik heb nog nooit van eglobal central gehoord. Is dat zoiets als iBood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Tranquility schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:54:
[...]

Wauw, da's wel erg goedkoop. Kan zo'n groot verschil wel en is het betrouwbaar? Ik heb nog nooit van eglobal central gehoord. Is dat zoiets als iBood?
Nee, webshop. Zelf heb ik in de loop der tijd vijf telefoons gekocht, ging allemaal prima. Voor de zekerheid met paypal betalen en anders met creditcard. Volgens mij bij aanmelding nieuwsbrief nog 10 euro extra korting. Hou rekening met levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Eastend schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:57:
[...]

Nee, webshop. Zelf heb ik in de loop der tijd vijf telefoons gekocht, ging allemaal prima. Voor de zekerheid met paypal betalen en anders met creditcard. Volgens mij bij aanmelding nieuwsbrief nog 10 euro extra korting. Hou rekening met levertijd.
Ik zie wel allemaal negatieve ervaringen bij Trustpilot.. Klinkt ook bijna te mooi om waar te zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
Tranquility schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ik zie wel allemaal negatieve ervaringen bij Trustpilot.. Klinkt ook bijna te mooi om waar te zijn..
Ik heb er geen enkel belang bij om Eglobal te promoten. Heb er geen aandelen in en werk er niet. Die negatieve ervaringen deel ik niet en zoals gezegd, ik heb er meerdere keren telefoons besteld.
Wel adviseer ik om te betalen met paypal/cc voor extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Eastend schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:01:
[...]

Ik heb er geen enkel belang bij om Eglobal te promoten. Heb er geen aandelen in en werk er niet. Die negatieve ervaringen deel ik niet en zoals gezegd, ik heb er meerdere keren telefoons besteld.
Duidelijk. In ieder geval bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:03
Eastend schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:01:
[...]

Tranquility schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:03:
[...]

Duidelijk. In ieder geval bedankt voor de info!
Nog wat achtergrond over Eglobal:

Nederlandse OM en Fiod halen webwinkel eGlobal Central offline

Reviews zijn zacht gezegd niet allemaal positief.

https://tweakers.net/shop...al-nederland/shopreviews/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Ik ben ook niet van plan daar te gaan bestellen. Het is ook een Chinese webshop, dus grote kans dat je pakket(je) bij de douane blijft hangen met een extra rekening van FedEx of DHL er aan bevestigd...
Ook voor garantie hoef je daar niet te zijn verwacht ik. Dan maar een paar tientjes meer en gewoon in een Nederlandse shop waar je ook voor garantie e.d. terecht kan.

Ik heb ondertussen wel geleerd dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn dat vaak ook zo is..

€345,- vind ik te gortig, maar zo rond de €300,- 'a €310,- vind ik acceptabel. Dus ff een Black Fridaytje afwachten maar. :)

Ja, een XM3 kan ook nu een mooie deal zijn, maar ik wil hem ook kunnen gebruiken op mijn werklaptop voor Teams gesprekken en trainingen, dus multipoint bluetooth is dan wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik zoek eigenlijk een koptelefoon voor op de fiets en voor ooit in het vliegtuig. Nu heb ik normale bedrade apple oordopjes dus daar gaat al het omgevingsgeluid doorheen. Ik ben geen audiofiel of en qua geluid zijn de oordopjes prima.

Nu zal dus de kwaliteit van alle koptelefoons hieronder voor mij een upgrade zijn gok ik, maar hoe zit het met ANC? Is die bij alle echt goed of zit daar echt degelijk verschil in?

- Sony MX4
- Sony MX3
- Bose Quiet Comfort 35 ii
- Bose ANC 700

er zit nogal wat prijsverschil en ben benieuwd of dat het nou echt waard is (voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:11:
Ik zoek eigenlijk een koptelefoon voor op de fiets en voor ooit in het vliegtuig. Nu heb ik normale bedrade apple oordopjes dus daar gaat al het omgevingsgeluid doorheen. Ik ben geen audiofiel of en qua geluid zijn de oordopjes prima.

Nu zal dus de kwaliteit van alle koptelefoons hieronder voor mij een upgrade zijn gok ik, maar hoe zit het met ANC? Is die bij alle echt goed of zit daar echt degelijk verschil in?

- Sony MX4
- Sony MX3
- Bose ANC 700

er zit nogal wat prijsverschil en ben benieuwd of dat het nou echt waard is (voor mij)
ANC in het verkeer? Serieus? Doe dat alsjeblieft niet, de ziekenhuizen liggen al vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:11:

- Sony MX4
- Sony MX3
- Bose ANC 700

De XM3 zou ik aanbevelen, aangezien die voor jou gebruik voldoende is (best guess). Ik heb de XM4, maar het verschil met de XM3 in kwaliteit ANC en geluid is klein (ook de XM3 gehad). Ik denk dat er mooie deals komen of zijn voor de XM3 om de voorraden op te maken.
Voor de fiets: De XM3 en XM4 hebben 3 niveaus ANC (uit, ambient noise en full ANC).
Volgens velen is de ANC van Sony beter dan die van Bose..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ErikG2 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:12:
[...]

ANC in het verkeer? Serieus? Doe dat alsjeblieft niet, de ziekenhuizen liggen al vol zat.
Idealiter heb ik er eentje waarbij ik de ANC kan instellen. Op de fiets hoor ik niets van m’n podcast. Overigens is mijn hele route snelfietsroute en dus geen ander verkeer dan fietsers en brommers :-)
ricardo246 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:20:
[...]

De XM3 zou ik aanbevelen, aangezien die voor jou gebruik voldoende is (best guess). Ik heb de XM4, maar het verschil met de XM3 in kwaliteit ANC en geluid is klein (ook de XM3 gehad). Ik denk dat er mooie deals komen of zijn voor de XM3 om de voorraden op te maken.
Voor de fiets: De XM3 en XM4 hebben 3 niveaus ANC (uit, ambient noise en full ANC).
Volgens velen is de ANC van Sony beter dan die van Bose..
Dan zal de XM3 idd voldoende en perfect voor mij zijn! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:27

B64

@crimby ANC koptelefoons hebben de grootste moeite om windgeruis op de fiets weg te drukken, vaak heeft het juist het tegenovergestelde effect. Het windgeruis dat je zonder ANC hoort wordt namelijk niet door de omgeving geproduceerd, maar door de koptelefoon zelf; dat geluid kan dus niet gecompenseerd worden omdat de ANC-microfoons het niet oppikken. Daar komt dan nog bij dat er extra windgeruis rond die ANC-microfoons ontstaat (wat door de wervelingen rond de schelpen bij ieder van die microfoons weer anders is), dát gaat het ding dan wel 'compenseren' wat dus eigenlijk alleen maar tot meer lawaai leidt.

In de sommige van de nieuwste ANC koptelefoons (ik weet zo gauw niet welke) zit volgens mij wel een soort van algoritme dat dit effect probeert tegen te gaan, maar helemaal ideaal is het nog niet.

Daarnaast moet je je, zoals @ErikG2 ook al opmerkt, wel even afvragen of noise cancelling headphones wel zo'n goed idee zijn op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
B64 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:34:
@crimby ANC koptelefoons hebben de grootste moeite om windgeruis op de fiets weg te drukken, vaak heeft het juist het tegenovergestelde effect. Het windgeruis dat je zonder ANC hoort wordt namelijk niet door de omgeving geproduceerd, maar door de koptelefoon zelf; dat geluid kan dus niet gecompenseerd worden omdat de ANC-microfoons het niet oppikken. Daar komt dan nog bij dat er extra windgeruis rond die ANC-microfoons ontstaat (wat door de wervelingen rond de schelpen bij ieder van die microfoons weer anders is), dát gaat het ding dan wel 'compenseren' wat dus eigenlijk alleen maar tot meer lawaai leidt.

In de sommige van de nieuwste ANC koptelefoons (ik weet zo gauw niet welke) zit volgens mij wel een soort van algoritme dat dit effect probeert tegen te gaan, maar helemaal ideaal is het nog niet.

Daarnaast moet je je, zoals @ErikG2 ook al opmerkt, wel even afvragen of noise cancelling headphones wel zo'n goed idee zijn op de fiets.
Dan is ANC dus niet echt een goede optie. Het liefst heb ik dan dus ook dat ik geen last heb van het geluid van de wind, wel mijn podcast kan luisteren en omgevingsgeluid kan horen... maar dat is dus een lastige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:48:
[...]

Dan is ANC dus niet echt een goede optie. Het liefst heb ik dan dus ook dat ik geen last heb van het geluid van de wind, wel mijn podcast kan luisteren en omgevingsgeluid kan horen... maar dat is dus een lastige
Zoals gezegd, kun je deze bij de Sony's uitzetten.
Misschien dat je eens een over ear headphone van iemand kan lenen om het effect vd wind te testen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ricardo246 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:04:
[...]

Zoals gezegd, kun je deze bij de Sony's uitzetten.
Misschien dat je eens een over ear headphone van iemand kan lenen om het effect vd wind te testen.
Yes ik ga eens rondvragen en anders maar even met mijn game headset (razer) rondje fietsen hehe
Pagina: 1 ... 108 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.