Je kan eens kijken naar een closed back hoofdtelefoon met de earstudio es100 bluetooth dac. Die heeft microfoons die het omgevingsgeluid door kunnen geven. Dus dan is het windgeruis weg maar heb je nog wel omgevingsgeluid via de es100.crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:48:
[...]
Dan is ANC dus niet echt een goede optie. Het liefst heb ik dan dus ook dat ik geen last heb van het geluid van de wind, wel mijn podcast kan luisteren en omgevingsgeluid kan horen... maar dat is dus een lastige
Maar dat is dan bedraad naar een kastje en dan via BT naar mijn telefoon? Lijkt me een beetje omslachtigErikG2 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:14:
[...]
Je kan eens kijken naar een closed back hoofdtelefoon met de earstudio es100 bluetooth dac. Die heeft microfoons die het omgevingsgeluid door kunnen geven. Dus dan is het windgeruis weg maar heb je nog wel omgevingsgeluid via de es100.

Klopt, is idd een extra stap. Klinkt wel beter dan de telefoon, maar dat zal je al fietsend niet merken. Het is wel precies een oplossing voor je probleem.crimby schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:52:
[...]
Maar dat is dan bedraad naar een kastje en dan via BT naar mijn telefoon? Lijkt me een beetje omslachtig
Hoi allemaal,
Mijn sennheiser rs170 is aan vervanging toe. Nu zoek ik een opvolger. Wat is een goede keus?
Ik heb een bluetooth transmitter met aptx ll en aptx hd.
Eisen:
Gebruik, vooral kijken van films en series
Draadloos liefst bluetooth
Over ear
Hoge kwaliteit geluid (hptx (hd))
Budget rond de E100, -
Zo comfortabel mogelijk
Anc geen must
Wat heb ik zelf gevonden:
Sennheiser rs 175 met radiofrequenties
Veel lovende recensies. Wel prijzig voor oudere techniek rond de E150,
Mee audio matrix cinema rond de E80,
Komt goed uit tests en heeft diverse cinema modi. Bluetooth 5.0 en aptx low latency.
Avantree aria Pro rond de E100, -
Veel goede reviews. Bluetooth 5.0 aptx, aptx low l, aptx hd.
Ik heb ook gekeken naar de Sony xm 1000m3 E250, en de sennheiser pxc 550.E200, beide topmodellen met erg goede recensies.
Wat ik me afvraag is: Weegt het grote prijsverschil op tegen de geluidskwaliteit en comfort voor films?
Ik hoor graag jullie mening en aanbevelingen.
Mijn sennheiser rs170 is aan vervanging toe. Nu zoek ik een opvolger. Wat is een goede keus?
Ik heb een bluetooth transmitter met aptx ll en aptx hd.
Eisen:
Gebruik, vooral kijken van films en series
Draadloos liefst bluetooth
Over ear
Hoge kwaliteit geluid (hptx (hd))
Budget rond de E100, -
Zo comfortabel mogelijk
Anc geen must
Wat heb ik zelf gevonden:
Sennheiser rs 175 met radiofrequenties
Veel lovende recensies. Wel prijzig voor oudere techniek rond de E150,
Mee audio matrix cinema rond de E80,
Komt goed uit tests en heeft diverse cinema modi. Bluetooth 5.0 en aptx low latency.
Avantree aria Pro rond de E100, -
Veel goede reviews. Bluetooth 5.0 aptx, aptx low l, aptx hd.
Ik heb ook gekeken naar de Sony xm 1000m3 E250, en de sennheiser pxc 550.E200, beide topmodellen met erg goede recensies.
Wat ik me afvraag is: Weegt het grote prijsverschil op tegen de geluidskwaliteit en comfort voor films?
Ik hoor graag jullie mening en aanbevelingen.
Ik heb nu een aantal weken de Bose QuietComfort 35 II. In eerste instantie heb ik deze in bluetooth modus gebruikt. Ik vond het wel OK geluid maar zeker niet beter dan mijn vorige headphone, de B&W P3. Ik dacht dat ik er maar even aan moest wennen. Er kan ook een draadje in dus ook maar eens dat getest. Ik moet zeggen dat ik hem via kabel veel beter vind klinken. Veel beter frequentiebereik, mooier dieper geluid en minder aanstellende bass. Is dit nu eenmaal de realiteit bij kabel vs bluetooth of heb ik nog iets verkeerd ingesteld bij bleutooth instellingen?
Ik zie dat jullie het over de Sony WH-1000XM4 hebben. Weet een van jullie toevallig of de XM4 ook 'aan' kan met alleen een Aux kabel? Dus ANC aan, maar dan zonder de batterij leeg te trekken. Ik overweeg de XM4 als daily driver voor PC gaming, werk (laptop) en muziek (smartphone), maar twijfel of de XM4 dat lang gaat volhouden als ik iedere dag de accu leegtrek en om de paar uur moet opladen.
Het zou een vervanger worden voor mijn Audio Technica R70X, maar dan met meer geluidsisolatie en/ of ANC. Het open back design van de R70X is nu met corona erg onhandig met het thuiswerken.
Mocht iemand een goed alternatief weten voor ~300 euro dan ben ik natuurlijk ook geinteresseerd!
Het zou een vervanger worden voor mijn Audio Technica R70X, maar dan met meer geluidsisolatie en/ of ANC. Het open back design van de R70X is nu met corona erg onhandig met het thuiswerken.
Mocht iemand een goed alternatief weten voor ~300 euro dan ben ik natuurlijk ook geinteresseerd!
[ Voor 44% gewijzigd door Oli4- op 06-11-2020 22:08 ]
Gisteren in de mediamarkt de hier goed geteste Marshall Monitor II ANC beluisterd, maar dat was een enorme tegenvaller. Ooit in het verleden een puur bedraade versie van beluisterd, en die was mooi, maar dit is hem niet. Aan laag een totaal gebrek (ook met de EQ bijregelen komt he ter niet), het maximale volume is hem ook niet (92db) en de NC viel ten opzichte van de Sony en Bose echt erg tegen, en is in de rumoerige winkel goed te testen. Wel blijft het een mooi ding om in je handen te hebben.
Nu twijfel ik nog tussen de XM3 en de XM4 van Sony, beiden goed een prima geluid en NC en goed draagcomfort.De kleine verbeteringen tussen de twee lijken mij het verschil in prijs niet waard. En eerlijk is eerlijk de koptelefoon van de Hema met een klein beetje NC is voor 50€ zo slecht nog niet.
Nu twijfel ik nog tussen de XM3 en de XM4 van Sony, beiden goed een prima geluid en NC en goed draagcomfort.De kleine verbeteringen tussen de twee lijken mij het verschil in prijs niet waard. En eerlijk is eerlijk de koptelefoon van de Hema met een klein beetje NC is voor 50€ zo slecht nog niet.
Iemand al ervaring met de Philips Fidelio X3? Nu de pads van mijn X1 beginnen af te takelen zit ik te wachten op een goede aanbieding voor de X2HR (rond de €100), maar nu kan ik voor €190 de X3 halen..
@Velvus Gebruik je de koptelefoon als headset voor bijvoorbeeld vergaderingen? Zodra je de microfoon in de headset gebruikt (bijv. Teams / Skype / Webex open) zal deze naar een headset Bluetooth profiel (HSP) schakelen in plaats van het audio profiel (A2DP). Heeft te maken met de bandbreedte; enkel audio weergeven vs audio weergeven en opnemen tegelijk.
Het headset profiel is van veel mindere audiokwaliteit.
Verder hangt het er nog erg vanaf welke BT codec je gebruikt. De QC35 II ondersteunt enkel SBC en AAC.
Als je telefoon/laptop geen AAC codec ondersteunt, zit je dus met de basic (low complexity) SBC opgescheept... en hiervan bestaan ook nog betere en slechtere implementaties afhankelijk van de leeftijd/prijssegment telefoon die je hebt.
Wat dus ontbreekt is aptX of aptX HD support. Of LDAC, maar die is erg signaalsterkte gevoelig en schakelt snel terug naar lagere bitrates.
Zie ook
Het headset profiel is van veel mindere audiokwaliteit.
Verder hangt het er nog erg vanaf welke BT codec je gebruikt. De QC35 II ondersteunt enkel SBC en AAC.
Als je telefoon/laptop geen AAC codec ondersteunt, zit je dus met de basic (low complexity) SBC opgescheept... en hiervan bestaan ook nog betere en slechtere implementaties afhankelijk van de leeftijd/prijssegment telefoon die je hebt.
Wat dus ontbreekt is aptX of aptX HD support. Of LDAC, maar die is erg signaalsterkte gevoelig en schakelt snel terug naar lagere bitrates.
Zie ook
Als hij verder nog ok is, zijn nieuwe pads ook een optie:rgras schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:52:
Iemand al ervaring met de Philips Fidelio X3? Nu de pads van mijn X1 beginnen af te takelen zit ik te wachten op een goede aanbieding voor de X2HR (rond de €100), maar nu kan ik voor €190 de X3 halen..
Brainwavz Round
Iemand dat hier Bluetooth In-Ear oortjes kan aanbevelen voor tijdens het lopen en andere work-outs (gym,..)?
Na wa research lijken de Jabra Elite Active 75T de beste optie. Maar even checken hier of iemand mij nog van gedachte kan doen veranderen. Voor andere luister gelegenheden (thuis, op de trein, op reis) heb ik al een koptelefoon, dus die in-ear oortjes zijn gewoon voor work-outs.
Na wa research lijken de Jabra Elite Active 75T de beste optie. Maar even checken hier of iemand mij nog van gedachte kan doen veranderen. Voor andere luister gelegenheden (thuis, op de trein, op reis) heb ik al een koptelefoon, dus die in-ear oortjes zijn gewoon voor work-outs.
Het zijn inderdaad geen pads met pushpins of zo'n plastic ring. Ze zitten gelijmd, maar zijn met wat lef los te trekken. Die brainwavz gaan met een 'lip' van leer (of dat nepleer) om de schelp heen. Voorbeeld.rgras schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:39:
Het nadeel van de X1's is dat je de pads niet (standaard) kan vervangen.
Zien van die foto's in het voorbeeld doet me wel vermoeden dat de XL variant beter past.
Deze afmetingen lijk ook beter te matchen met mijn X2. Wel gek dat de normale ronde zgn. compatible zijn met de X2, maar bij de XL variant staat dit niet.
Ivm het vele thuiswerken en over een tijdje thuiswerken terwijl er een baby in huis is. Ben ik mijn zoektocht gestart naar een ANC koptelefoon.
Ik luister graag naar muziek tijdens mijn werk en moet regelmatig videobellen middels Teams/Webex etc. Dus microfoon moet goed zijn. Ook draagcomfort vind ik erg belangrijk. Het ANC stukje wat minder. Maar als ik een keer met het vliegtuig op pad moet is 't mooi meegenomen.
Uiteindelijk twijfel ik tussen verschillende modellen. Bose Qc35 ii, Bose nc 700, Sennheiser Pxc 550, Marshall monitor 2 staan op de shortlist. Van die laatste kan ik nog weinig vinden, van die andere is al veel genoemd.
De Sony's vallen voor mij af ivm slechte mic.
Echter lees ik ook weer negatieve verhalen over de Bose modellen icm Windows / Teams gebruik.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze modellen en videobellen hiermee die me verder kunnen helpen in de keuze?
Ik luister graag naar muziek tijdens mijn werk en moet regelmatig videobellen middels Teams/Webex etc. Dus microfoon moet goed zijn. Ook draagcomfort vind ik erg belangrijk. Het ANC stukje wat minder. Maar als ik een keer met het vliegtuig op pad moet is 't mooi meegenomen.
Uiteindelijk twijfel ik tussen verschillende modellen. Bose Qc35 ii, Bose nc 700, Sennheiser Pxc 550, Marshall monitor 2 staan op de shortlist. Van die laatste kan ik nog weinig vinden, van die andere is al veel genoemd.
Echter lees ik ook weer negatieve verhalen over de Bose modellen icm Windows / Teams gebruik.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze modellen en videobellen hiermee die me verder kunnen helpen in de keuze?
Bedankt, ik ga mij er even in verdiepen!Propheticus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:24:
[...]
Het zijn inderdaad geen pads met pushpins of zo'n plastic ring. Ze zitten gelijmd, maar zijn met wat lef los te trekken. Die brainwavz gaan met een 'lip' van leer (of dat nepleer) om de schelp heen. Voorbeeld.
Zien van die foto's in het voorbeeld doet me wel vermoeden dat de XL variant beter past.
Deze afmetingen lijk ook beter te matchen met mijn X2. Wel gek dat de normale ronde zgn. compatible zijn met de X2, maar bij de XL variant staat dit niet.
Er is een leuke review op ytube waar de marshal er kwa telefoneren goed uitkomt, maar ik heb hem in de MM beluisterd en vond de ANC belabberd en het maximale volume is ook niet om over naar huis te schrijven, de geluiden in de winkel bleven hoorbaar. Wel een mooi ding. Zelf ga ik voor de Sony WH1000-XM3 met een beter geluid en en NC, maar een helaas mindere microfoon. de XM4 vind ik voor nu te duur.Fuske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:58:
Ivm het vele thuiswerken en over een tijdje thuiswerken terwijl er een baby in huis is. Ben ik mijn zoektocht gestart naar een ANC koptelefoon.
Ik ben de afgelopen 2 weken tot bijna dezelfde conclusie gekomen. Echter heb ik nu de niet-active versie besteld. Verschil is eigenlijk alleen dat de active een ip57 rating heeft in plaats van ip55. Dit betekent dat de active meer waterdicht is (het tweede getal is hoger), maar zolang je niet van plan bent ze onder te dompelen lijkt mij ip55 voldoende voor sporten. Er lijken geen grote verschillen in prijs te zijn bij verschillende winkels dus ik heb ze bij Hifi Kubben besteld omdat je dan 5 jaren garantie krijgt.Market_Watcher schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:29:
Iemand dat hier Bluetooth In-Ear oortjes kan aanbevelen voor tijdens het lopen en andere work-outs (gym,..)?
Edit: De 75t krijgt een firmware update naar ANC. Maar mocht je hier veel waarde aan hechten en heb je het geld liggen kun je ook de nieuwe 85t bestellen die sinds een week ofzo uit is.
[ Voor 8% gewijzigd door Flextrip op 08-11-2020 19:44 ]
@Flextrip @Market_Watcher De Jabra 85T is aangekondigd, maar nog niet verkrijgbaar. Nog anderhalve week geduld aub
Prijs is ook aanzienlijk hoger dan wat je nu voor de 75T betaalt, als ik nu moest kiezen zou ik 't wel weten geloof ik.
Maarrehhh, verkeerde draadje...
Prijs is ook aanzienlijk hoger dan wat je nu voor de 75T betaalt, als ik nu moest kiezen zou ik 't wel weten geloof ik.
Maarrehhh, verkeerde draadje...

Ik heb intussen de Sennheiser PXC 550 ii besteld aangezien deze nu in de aanbieding is. Mocht het toch niks zijn gaat die retour.satya schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:24:
[...]
Er is een leuke review op ytube waar de marshal er kwa telefoneren goed uitkomt, maar ik heb hem in de MM beluisterd en vond de ANC belabberd en het maximale volume is ook niet om over naar huis te schrijven, de geluiden in de winkel bleven hoorbaar. Wel een mooi ding. Zelf ga ik voor de Sony WH1000-XM3 met een beter geluid en en NC, maar een helaas mindere microfoon. de XM4 vind ik voor nu te duur.
Als ik het goed heb gelezen kan deze ook via USB aangesloten worden op pc, dat maakt me wat minder afhankelijk van de Bluetooth connectie.
De Jabra 85h staat ook nog op de shortlist intussen. Deze is volgens mij meer gefocust op het bellen etc. Maar of die qua audio in de buurt komt?
Ik heb ook de gewone 75T besteld uiteindelijk. Er is inderdaad weinig meerwaarde aan de Active t.o.v. de gewone.Flextrip schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:38:
[...]
Ik ben de afgelopen 2 weken tot bijna dezelfde conclusie gekomen. Echter heb ik nu de niet-active versie besteld. Verschil is eigenlijk alleen dat de active een ip57 rating heeft in plaats van ip55. Dit betekent dat de active meer waterdicht is (het tweede getal is hoger), maar zolang je niet van plan bent ze onder te dompelen lijkt mij ip55 voldoende voor sporten. Er lijken geen grote verschillen in prijs te zijn bij verschillende winkels dus ik heb ze bij Hifi Kubben besteld omdat je dan 5 jaren garantie krijgt.
Edit: De 75t krijgt een firmware update naar ANC. Maar mocht je hier veel waarde aan hechten en heb je het geld liggen kun je ook de nieuwe 85t bestellen die sinds een week ofzo uit is.
Ik ben van plan een Sennheiser PCX 550-ii te kopen. Heeft iemand in dit topic er ervaringen mee? Ik hoor er goede verhalen over, al is voor sommige mensen de bass wat op de achtergrond. Wellicht dat ik deze met EQ kan verhogen.
Daarnaast vroeg ik me af of het waard is te wachten op "Black Friday". Denken jullie dat een dergelijk product nog aanzienlijk in prijs zal droppen?
Alvast bedankt!
Daarnaast vroeg ik me af of het waard is te wachten op "Black Friday". Denken jullie dat een dergelijk product nog aanzienlijk in prijs zal droppen?
Alvast bedankt!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
@Jedi_Pimp ik heb hem net een week. En ja was even wennen de mindere Bas dan mijn vorige headset. Maar die had me ook teveel bas en dat schakelde ik terug met een equalizer op de telefoon.
Ik vind het fijn die neutrale verdeling. Ik hoor alle instrumenten erg goed en kan ze netjes plaatsen.
Daarnaast zijn de mensen aan de andere kant van de lijn (telefoon/videobellen) erg te spreken over mijn verstaanbaarheid.
En ja je kunt via de app wat extra bas aanzetten. Maar uiteindelijk heb ik dat allemaal uitgezet en ben ik tevreden met de koptelefoon.
Ik vind het fijn die neutrale verdeling. Ik hoor alle instrumenten erg goed en kan ze netjes plaatsen.
Daarnaast zijn de mensen aan de andere kant van de lijn (telefoon/videobellen) erg te spreken over mijn verstaanbaarheid.
En ja je kunt via de app wat extra bas aanzetten. Maar uiteindelijk heb ik dat allemaal uitgezet en ben ik tevreden met de koptelefoon.
@Jedi_Pimp sinds vandaag in bezit. Niet gewacht op Black Friday aangezien deze nu al vrij vors was afgeprijsd verwachtte ik niet nog een korting daar bovenop. Maar zeker weten doe je nooit.
Dit is mijn eerste ANC headphone en ben blij verrast tot nu toe. Geluid vind ik mooi neutraal zuiver, ben het eens met @Jelte. Ik luister country, blues, rock muziek en dat komt prima tot zijn recht. De bas vind ik eigenlijk ook prima.
Hij had van mij een tandje harder mogen kunnen.
Hij is erg comfortabel en licht!
Belkwaliteit is ook goed te noemen. Vandaag via telefoon getest en ook via Teams. De andere kant kon me goed verstaan en omgevingsgeluid werd voldoende gedempt.
Aangezien ik hem dagelijks ga gebruiken voor Teams via pc/laptop heeft deze headphone 1 groot pluspunt in mijn ogen. Wanneer je hem met de USB kabel aansluit functioneert die als USB headset. Alle andere concurrenten kunnen dit niet naar mijn weten!
Nadelen heeft die ook, micro USB.. Had graag ook hier USBc gezien. En de hoes vind ik niet stevig. Verder tot nu heel tevreden.
Dit is mijn eerste ANC headphone en ben blij verrast tot nu toe. Geluid vind ik mooi neutraal zuiver, ben het eens met @Jelte. Ik luister country, blues, rock muziek en dat komt prima tot zijn recht. De bas vind ik eigenlijk ook prima.
Hij had van mij een tandje harder mogen kunnen.
Hij is erg comfortabel en licht!
Belkwaliteit is ook goed te noemen. Vandaag via telefoon getest en ook via Teams. De andere kant kon me goed verstaan en omgevingsgeluid werd voldoende gedempt.
Aangezien ik hem dagelijks ga gebruiken voor Teams via pc/laptop heeft deze headphone 1 groot pluspunt in mijn ogen. Wanneer je hem met de USB kabel aansluit functioneert die als USB headset. Alle andere concurrenten kunnen dit niet naar mijn weten!
Nadelen heeft die ook, micro USB.. Had graag ook hier USBc gezien. En de hoes vind ik niet stevig. Verder tot nu heel tevreden.
@Fuske @Jelte Duidelijk, bedankt! Goed om te horen dat jullie het geluid neutraal/zuiver vinden, dat kamp lijkt inderdaad op Reddit ook te bestaan.
Vraag me inderdaad ook af wat een mogelijke korting op een dergelijk apparaat zou zijn met Black Friday. Heel Black Friday is voor mij sowieso een relatief nieuw fenomeen dat tot nu toe elk jaar aan me voorbij is gegaan.
Vraag me inderdaad ook af wat een mogelijke korting op een dergelijk apparaat zou zijn met Black Friday. Heel Black Friday is voor mij sowieso een relatief nieuw fenomeen dat tot nu toe elk jaar aan me voorbij is gegaan.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Merk wel dat ik regelmatig een kleine echo van mezelf hoor. Net out-of-sync. Dat vind ik best irritant. Maar ik kan op internet niet vinden dat andere mensen er ook last van hebben. Dus misschien ligt het gewoon aan mijn versie.
Dat is toch de ambient noise/transparant hearing function.
Deze kun je activeren/deactiveren door 2x te tikken op de headset.
Dan hoor je inderdaad je eigen stem en wat omgevingsgeluid door de headset heen opgepikt door de mics.
Tijdens het bellen kun je deze functie ook aanzetten daar heet het dan de Call Enhancement setting in de app.
Deze kun je activeren/deactiveren door 2x te tikken op de headset.
Dan hoor je inderdaad je eigen stem en wat omgevingsgeluid door de headset heen opgepikt door de mics.
Tijdens het bellen kun je deze functie ook aanzetten daar heet het dan de Call Enhancement setting in de app.
@Fuske Ik heb het in de app nu uitgezet. Eens kijken of dat werkt.
Rare is dat het niet altijd voorkomt. Maar we gaan het merken. Misschien is het inderdaad gewoon leren de koptelefoon te gebruiken
Rare is dat het niet altijd voorkomt. Maar we gaan het merken. Misschien is het inderdaad gewoon leren de koptelefoon te gebruiken
Ik heb sinds februari 2018 een Sennheiser 660S die me al duizenden uren trouw heeft gediend. Ik heb een paar maanden geleden de earpads, earband en kabel zelfs nog vervangen. Nu doe ik hem echter vandaag op en ik heb helemaal geen geluid meer aan de linkerkant. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals andere audio bron, kabel 3x in / uit, andere kabel (de oude kabel werkte nog), maar niks werkt. De linker earshell geeft geen geluid meer 
Ik vroeg me af of er nog een kans was om dit te repareren of dat ik maar op zoek moet gaan naar een nieuwe koptelefoon. Ik heb geen garantie meer maar ik kan Sennheiser nog vragen of ik hem nog kan opsturen voor reparatie tegen betaling neem ik aan. Of is er nog iets wat ik kan proberen wat ik heb gemist?
Ik vroeg me af of er nog een kans was om dit te repareren of dat ik maar op zoek moet gaan naar een nieuwe koptelefoon. Ik heb geen garantie meer maar ik kan Sennheiser nog vragen of ik hem nog kan opsturen voor reparatie tegen betaling neem ik aan. Of is er nog iets wat ik kan proberen wat ik heb gemist?
Is denk ik wel te reparen, die sennheiser aansluiting in de koptelefoon is best wel brak. Er staan op youtube wel filmpjes hoe dit te fixen.Brogala schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:53:
Ik heb sinds februari 2018 een Sennheiser 660S die me al duizenden uren trouw heeft gediend. Ik heb een paar maanden geleden de earpads, earband en kabel zelfs nog vervangen. Nu doe ik hem echter vandaag op en ik heb helemaal geen geluid meer aan de linkerkant. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals andere audio bron, kabel 3x in / uit, andere kabel (de oude kabel werkte nog), maar niks werkt. De linker earshell geeft geen geluid meer
Waar kan je hem krijgen voor 190 euro want ik zie alleen bedragen in de 300 euro?rgras schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:52:
Sony heeft wel een actie op de website staan van 30 dagen proberen.
Dit geldt alleen voor officiële sony dealers maar met black friday om de hoek misschien wel handig.
Dit geldt alleen voor officiële sony dealers maar met black friday om de hoek misschien wel handig.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1007214dragozhou schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 03:36:
[...]
Waar kan je hem krijgen voor 190 euro want ik zie alleen bedragen in de 300 euro?
Ah oke dankjewel. Ik heb helaas geen ing jammer genoeg.
Heb gemerkt dat er toch aardig wat mensen in mijn omgeving zijn die bij ING zitten én een grote hoeveelheid punten hebben waar ze niets mee doen. Kan dus lonen om even rond te vragen.dragozhou schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:16:
[...]
Ah oke dankjewel. Ik heb helaas geen ing jammer genoeg.
Hij is daar wel uitverkocht? Zelf te weinig ervaring met ING maar komt hij dan weer snel beschikbaar?rgras schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:24:
[...]
Heb gemerkt dat er toch aardig wat mensen in mijn omgeving zijn die bij ING zitten én een grote hoeveelheid punten hebben waar ze niets mee doen. Kan dus lonen om even rond te vragen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Jammer, hij was een paar dagen terug nog leverbaar. Hoe snel iets weer op voorraad is verschilt per product, maar de klantenservice kan soms wel een indicatie geven van de leverbaarheid.
Kan ik mijn koptelefoon ergens laten meten om de frequency response te verkrijgen?
Heb recentelijk de earpads van mijn koptelefoon vervangen met 3rd party pads. De sound signature is hierdoor aanzienlijk veranderd. Ik kan het op gehoor rechttrekken met een parametrische EQ maar het lukt niet helemaal.
Heb recentelijk de earpads van mijn koptelefoon vervangen met 3rd party pads. De sound signature is hierdoor aanzienlijk veranderd. Ik kan het op gehoor rechttrekken met een parametrische EQ maar het lukt niet helemaal.
Hoe is de WH-1000XM2 voor skype/teams/etc.? Ik vond in dit topic wel een bericht dat dit vaak besproken was maar de berichten waarin het besproken zou zijn kan ik niet vinden 
Ik heb nu een Logitech G430 maar nu met thuiswerken wil ik een hoofdtelefoon hebben die er wat zakelijker uit ziet.
(of ik koop nieuwe zwarte earpads/hoofdband, dat zou eventueel ook nog kunnen. Maar een bluetooth headset staat eigenlijk sowieso wel op mijn wishlist)
Ik heb nu een Logitech G430 maar nu met thuiswerken wil ik een hoofdtelefoon hebben die er wat zakelijker uit ziet.
(of ik koop nieuwe zwarte earpads/hoofdband, dat zou eventueel ook nog kunnen. Maar een bluetooth headset staat eigenlijk sowieso wel op mijn wishlist)
Met de super aanbieding van 199 euro vandaag de Sony WH 1000XM3 gekocht waarvan ik al wist dat het een prima koptelefoon was. Gisteren ging hij bijna overal onder de 200 euro.
Hier ook meteen gebruik van gemaakt, morgen komt hij binnen om de O.G. Sony MDR-1000x te vervangen.satya schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:08:
Met de super aanbieding van 199 euro vandaag de Sony WH 1000XM3 gekocht waarvan ik al wist dat het een prima koptelefoon was. Gisteren ging hij bijna overal onder de 200 euro.
Toch wel benieuwd wat er dan allemaal verbeterd is in 2 versies, en of hij ook weer 5jaar meegaat
Door het vele thuiswerken en de bijbehorende telefonische (groeps)gesprekken ben ik op zoek naar een betere oplossing voor mijn specifieke situatie.
Het varieert, maar het komt voor dat ik dagen heb waar ik uren aaneen moet bellen met collega's. Tot nu toe gebruikte ik een goedkope bedraade analoge headset en de microfoon op mijn telefoon.
Wat ik eigenlijk zoek is een oplossing met volgende eigenschappen:
Misschien de microfoon en hoofdtelefoon scheiden i.p.v. een geïntegreerde microfoon gebruiken bijvoorbeeld?
Vooral de sterk wisselende geluidsvolumes van verschillende sprekers en de willekeurig optredende storende geluiden, zoals de harde bliepjes en kraakjes zijn een belangrijk aspect die ik wil verbeteren. Hoe zou ik dat kunnen bewerkstelligen?
Het varieert, maar het komt voor dat ik dagen heb waar ik uren aaneen moet bellen met collega's. Tot nu toe gebruikte ik een goedkope bedraade analoge headset en de microfoon op mijn telefoon.
Wat ik eigenlijk zoek is een oplossing met volgende eigenschappen:
- Goede geluidskwaliteit bij luisteren naar spraak (bij voorkeur ook het wegfilteren van plotselinge harde kraakjes en piepjes van een spreker aan de andere kant als gevolg van slechte verbinding of inferieure apparatuur)
- Goede opname kwaliteit als ik zelf spreek (goed verstaanbaar zijn met zo weinig mogelijk ruis, omgevingsgeluid en andere nare harde kraakjes en piepjes)
- Het moet met de telefoon werken, maar bij voorkeur ook compatible zijn met een desktop/laptop computer en een receiver
- Draadloze mogelijkheid is mooi, maar bedraad moet zeker kunnen i.v.m. betrouwbaarheid en vaak consistenter geluidsbeeld
- Goede muziekkwaliteit zou leuk zijn, maar ondergeschikt aan bovenstaande punten (werk en plezier is niet hetzelfde)
Misschien de microfoon en hoofdtelefoon scheiden i.p.v. een geïntegreerde microfoon gebruiken bijvoorbeeld?
Vooral de sterk wisselende geluidsvolumes van verschillende sprekers en de willekeurig optredende storende geluiden, zoals de harde bliepjes en kraakjes zijn een belangrijk aspect die ik wil verbeteren. Hoe zou ik dat kunnen bewerkstelligen?
Ik moet ook veel thuiswerken met veel lange conference calls.HyperH schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:24:
Door het vele thuiswerken en de bijbehorende telefonische (groeps)gesprekken ben ik op zoek naar een betere oplossing voor mijn specifieke situatie.
Wat ik eigenlijk zoek is een oplossing met volgende eigenschappen:Kan ik een koptelefoon vinden die aan bovenstaande eisen voldoet of moet ik kijken naar andere oplossingen?
- Goede geluidskwaliteit bij luisteren naar spraak (bij voorkeur ook het wegfilteren van plotselinge harde kraakjes en piepjes van een spreker aan de andere kant als gevolg van slechte verbinding of inferieure apparatuur)
- Goede opname kwaliteit als ik zelf spreek (goed verstaanbaar zijn met zo weinig mogelijk ruis, omgevingsgeluid en andere nare harde kraakjes en piepjes)
- Het moet met de telefoon werken, maar bij voorkeur ook compatible zijn met een desktop/laptop computer en een receiver
- Draadloze mogelijkheid is mooi, maar bedraad moet zeker kunnen i.v.m. betrouwbaarheid en vaak consistenter geluidsbeeld
- Goede muziekkwaliteit zou leuk zijn, maar ondergeschikt aan bovenstaande punten (werk en plezier is niet hetzelfde)
Als je genoeg geld hebt zou ik naar de Bose NC700 koptelefoon kijken.
reviews: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verg...
pricewatch: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)
Als je niet zoveel geld uit wilt geven (zoals mij) dan kun je ook kijken naar losse USB Microfoon.
Ik heb al een goeie koptelefoon, zodat ik comfortabel uren lang kan luisteren.
Vond het zonde om een tweede koptelefoon te kopen alleen voor microfoon in Teams. Uiteindelijk een losse USB Microfoon aangeschaft zodat ik goed verstaanbaar ben. Voordeel is dat de geluidskwaliteit beter is dan een geïntegreerde oplossing en goedkoper is dan die Bose. Nadeel is dat dit dus alleen werkt met een USB aansluiting (alleen laptop of desktop) en niet mobiel is en ongeschikt voor op kantoor.
Kijk ook eens naar de Sennheiser PXC-550-II.HyperH schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:24:
Wat ik eigenlijk zoek is een oplossing met volgende eigenschappen:Kan ik een koptelefoon vinden die aan bovenstaande eisen voldoet of moet ik kijken naar andere oplossingen?
Deze kan als een van de weinige gebruikt worden als USB headset. Dat is bij mij in de praktijk wel erg handig gebleken. Had met Bluetooth headset icm Windows 10 toch af en toe wat probleempjes.
En ook een goede microfoon.
Er komt een enorm zoem geluid uit mijn koptelefoon amp. Getest met verschillende koptelefoons, maar ik kan geen enkele koptelefoon ook maar opzetten.
Getest in een ruimte zonder andere elektrische apparaten, maar alsnog een enorm gezoem.
Kan dit aan de kabel liggen ? Ik heb namelijk geen extra kabel die past. Of is het denken jullie gedaan met de amp? Betreft een massdrop objective 2 +sdac
Getest in een ruimte zonder andere elektrische apparaten, maar alsnog een enorm gezoem.
Kan dit aan de kabel liggen ? Ik heb namelijk geen extra kabel die past. Of is het denken jullie gedaan met de amp? Betreft een massdrop objective 2 +sdac
dit is waarschijnlijk een ground-loop probleem.d0nny41 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 01:47:
Er komt een enorm zoem geluid uit mijn koptelefoon amp. Getest met verschillende koptelefoons, maar ik kan geen enkele koptelefoon ook maar opzetten.
gebruik je het op een laptop? een test die je kan doen is de laptopvoeding uittrekken en enkel op batterij proberen.
met een usb ground loop isolator is je probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost.
hier vind je wat meer uiteleg: https://www.wifimedia.eu/...7yeXM_lbhIZBoCLQAQAvD_BwE
op aliexpress vind je ze voor 5 euro, volgens mij werken die even goed als die ik hierboven linkte.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Bedankt voor het meedenken!MikeVM schreef op woensdag 25 november 2020 @ 05:44:
[...]
dit is waarschijnlijk een ground-loop probleem.
gebruik je het op een laptop? een test die je kan doen is de laptopvoeding uittrekken en enkel op batterij proberen.
met een usb ground loop isolator is je probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost.
hier vind je wat meer uiteleg: https://www.wifimedia.eu/...7yeXM_lbhIZBoCLQAQAvD_BwE
op aliexpress vind je ze voor 5 euro, volgens mij werken die even goed als die ik hierboven linkte.
Het lijkt wat anders te zijn. Ik heb de amp namelijk in een apart stopcontact gestopt zonder USB aansluiting. Zelfs dan krijg ik dit enorme gezoem te horen.
Heb je de oplossing gevonden?FrankoNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:20:
Vandaag mijn steelseries arctic 7 binnengekregen maar ben er totaal niet tevreden over. 7.1 klinkt in games (overwatch en battlefield 1) alsof ik ergens in een galmende badkamer sta, ontzettend hol en blikkerig. In stereo is het geluid beter. Zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.. Doe ik misschien wat verkeerd?
Mijn Plantronics blackwire 5220 heeft een vergelijkbaar probleem, ik ben overtuigd dat het een softwarematige instelling is maar heb nog niet de bron kunnen vinden..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Voor mij ook; ben zelf helemaal verliefd op mijn DT880 met JDS Atom.CyBeR schreef op maandag 28 november 2011 @ 01:59:
Voor mij is er eigenlijk alleen beyer.
Audiofiel
Bedankt voor de tips. Ik had geen prijsrange opgegeven, maar zou liever kieven voor een exemplaar zonder actieve noise cancelling.CheapTweak schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:54:
[...]
Ik moet ook veel thuiswerken met veel lange conference calls.
Als je genoeg geld hebt zou ik naar de Bose NC700 koptelefoon kijken.
reviews: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verg...
pricewatch: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)
Volgens mij gebruikt een van mijn collega's de Sony, maar die is toch regelmatig slecht te verstaan tijdens conference calls.
Bedoel je een USB microfoon voor op een headset of bijvoorbeeld een tafelmodel microfoon? Betreft het dan een richtmicrofoon of een omnidirectionele microfoon?Als je niet zoveel geld uit wilt geven (zoals mij) dan kun je ook kijken naar losse USB Microfoon.
Ik heb zelf ook wel een goede kwaliteit tafelmodel microfoon op USB, maar die pakt de omgevingsgeluiden ook mee.
Zou een USB microfoon ook niet op een smartphone moeten kunnen werken met een adaptertje?Vond het zonde om een tweede koptelefoon te kopen alleen voor microfoon in Teams. Uiteindelijk een losse USB Microfoon aangeschaft zodat ik goed verstaanbaar ben. Voordeel is dat de geluidskwaliteit beter is dan een geïntegreerde oplossing en goedkoper is dan die Bose. Nadeel is dat dit dus alleen werkt met een USB aansluiting (alleen laptop of desktop) en niet mobiel is en ongeschikt voor op kantoor.
Zou je de USB ook kunnen gebruiken i.c.m. de smartphone of kan dat alleen via bluetooth?Fuske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:18:
[...]
Kijk ook eens naar de Sennheiser PXC-550-II.
Deze kan als een van de weinige gebruikt worden als USB headset. Dat is bij mij in de praktijk wel erg handig gebleken. Had met Bluetooth headset icm Windows 10 toch af en toe wat probleempjes.
En ook een goede microfoon.
Als ik investeer in een headset en microfoon dan wil ik natuurlijk graag dat ik hem zowel voor computer en telefoon kan gebruiken.
Dan heb ik drie opties:
Optie 2 zal met veel computers wel werken, maar het zal denk ik niet werken op de TV of receiver. Hoe zit dat echter met smartphones?
Optie 3 Draadloos kan handig zijn en lijkt voor smartphones de eerste keus, maar ik vind de wisselvallige spraakkwaliteit bij collega's die zo bellen een grote ergernis.
Tijdens het zoeken naar een geschikte microfoon kwam ik dit apparaatje tegen. Een mini USB soundcard mer zowel een headphone uitgang als microfoon ingang.
Zou je met optie 1 en dit adaptertje ook optie 2 hebben? Dus zowel de backwards compatibiliteit met analoge aansluiting als goede kwaliteit op computer en wellicht smartphone via USB?
Dan heb ik drie opties:
- Bedraad analoog (mini-)jack
- Bedraad digitaal USB
- Bedraad draadloos bluetooth
Optie 2 zal met veel computers wel werken, maar het zal denk ik niet werken op de TV of receiver. Hoe zit dat echter met smartphones?
Optie 3 Draadloos kan handig zijn en lijkt voor smartphones de eerste keus, maar ik vind de wisselvallige spraakkwaliteit bij collega's die zo bellen een grote ergernis.
Tijdens het zoeken naar een geschikte microfoon kwam ik dit apparaatje tegen. Een mini USB soundcard mer zowel een headphone uitgang als microfoon ingang.
Zou je met optie 1 en dit adaptertje ook optie 2 hebben? Dus zowel de backwards compatibiliteit met analoge aansluiting als goede kwaliteit op computer en wellicht smartphone via USB?
Telefoons ondersteunen tegenwoordig meestal ook wel USB headsets, met de juiste adapters natuurlijk.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb een HyperX Quadcast, wat een "tafelmodel" microfoon is met USB aansluiting. Ik kan kiezen uit vier verschillende opties: omnidirectioneel, stereo, bidirectioneel en nierkarakteristiek. Eigenlijk gebruik ik alleen maar omnidirectioneel nierkarakteristiek. Hij pakt ook omgevingsgeluid op, dus mijn toetsenbord is ook licht hoorbaar. Ik heb hem nu ruim een half jaar en ben blij met de stabiele en heldere geluidskwaliteit.HyperH schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:42:
[...]
Bedankt voor de tips. Ik had geen prijsrange opgegeven, maar zou liever kieven voor een exemplaar zonder actieve noise cancelling.
Volgens mij gebruikt een van mijn collega's de Sony, maar die is toch regelmatig slecht te verstaan tijdens conference calls.
[...]
Bedoel je een USB microfoon voor op een headset of bijvoorbeeld een tafelmodel microfoon? Betreft het dan een richtmicrofoon of een omnidirectionele microfoon?
Ik heb zelf ook wel een goede kwaliteit tafelmodel microfoon op USB, maar die pakt de omgevingsgeluiden ook mee.
[...]
Zou een USB microfoon ook niet op een smartphone moeten kunnen werken met een adaptertje?
Misschien kun je je smartphone koppelen met een losse USB Microfoon, maar omdat die via USB draad gekoppeld moet worden lijkt me dat niet praktisch in jouw situatie. Draadloze headphones zijn veel fijner met smartphone.
Ik zou een ANC headset niet afstrepen omdat je iemand kent die een Sony XM3 heeft waarvan in reviews bekend is dat die Sony een slechte microfoon heeft.
@Fuske heeft een tip gegevens om te kijken naar de Sennheiser PXC-550-II. Eerlijk gezegd ziet dat er veelbelovend uit met naast bluetooth ook een bedrade USB connectie voor audio. Lijkt me goed passen bij jouw situatie met ook gebruik smartphone via bluetooth? Ook voordeliger dan die Bose Noise Cancelling Headphones 700 die ik aanraadde
[ Voor 18% gewijzigd door CheapTweak op 25-11-2020 22:22 ]
? Waarom gebruik je omni? Cardiod (nier) is in vrijwel alle gevallen de juiste optie.CheapTweak schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb een HyperX Quadcast, wat een "tafelmodel" microfoon is met USB aansluiting. Ik kan kiezen uit vier verschillende opties: omnidirectioneel, stereo, bidirectioneel en nierkarakteristiek. Eigenlijk gebruik ik alleen maar omnidirectioneel. Hij pakt ook omgevingsgeluid op, dus mijn toetsenbord is ook licht hoorbaar.
Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten zeggen dat ik Cardiod (nier) altijd gebruik. Was een foutje van me.CyBeR schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:10:
[...]
? Waarom gebruik je omni? Cardiod (nier) is in vrijwel alle gevallen de juiste optie.
Als je echt geen ANC wilt, maar wel goeie microfoon dat werkt met alle apparaten, dan kun je kijken naar headsets, zoals:
pricewatch: Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart)
pricewatch: Jabra Evolve2 65, MS Stereo (Zwart)
Helaas geen enkele Black Friday aanbieding voor de Sony WH-1000XM4.
De winkels hebben blijkbaar goede afspraken met elkaar gemaakt.
Bij de meeste winkels zie je exact dezelfde vreemde prijs van €341,-.
Jammer maar helaas..
Jammer maar helaas..
Hier eventueel : https://fr.shopping.rakut...0217&productid=5316594017Tranquility schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:25:
Jammer maar helaas..
Tranquility schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:25:
Jammer maar helaas..
En met deze code kun je als het goed is nog €15 extra krijgen, ik ken de shop verder niet.
- RAKUTEN15
Dat is idd een hele mooie prijs, helaas bij een of andere vage Franse site.
Rakuten is op zich wel betrouwbaar hoor, dat is bvb ook de groep achter Kobo ( van de e-readers en e-books via bol.com ), of de Rakuten TV app die je op Smart TV's tegenkomt.Tranquility schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:32:
[...]
Dat is idd een hele mooie prijs, helaas bij een of andere vage Franse site.
Zeg maar de Japanse Amazon
[ Voor 4% gewijzigd door noctor op 27-11-2020 13:45 ]
Thanks voor de info, maar koop toch liever bij een Nederlandes of Duitse shop. Ik ken ook absoluut geen Frans..noctor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:44:
[...]
Rakuten is op zich wel betrouwbaar hoor, dat is bvb ook de groep achter Kobo ( van de e-readers en e-books via bol.com ), of de Rakuten TV app die je op Smart TV's tegenkomt.
Zeg maar de Japanse Amazon
Ik had van Amazon of de Mediamarkt toch wel iets meer verwacht met Black Friday, maar het is allemaal erg magertjes dit jaar, en dat geldt niet alleen voor deze hoofdtelefoon. Afijn, nog meer geduld hebben dus. Hij is eerder, nota bene vlak na introductie, €316,- geweest dus kan me niet voorstellen dat het niet meer lager kan dan de kartelprijs €341,-.
Eff vraagje aan experts..
Klinkt de 1000xm3 via android op spotify hetzelfde als op tidal hifi? Bij de instellingen staat de tel op aptx.
Heb zo'n 'master" liedje geprobeerd op een trial van Tidal maar die van Spotify klinkt net zo uit de Sony, terwijl die van Tidal veel betere kwaliteit zou moeten hebben?
Is het verschil in kwaliteit (draadloos) ook niet te horen of heb ik gewoon geen geoefend oor daarvoor?
Klinkt de 1000xm3 via android op spotify hetzelfde als op tidal hifi? Bij de instellingen staat de tel op aptx.
Heb zo'n 'master" liedje geprobeerd op een trial van Tidal maar die van Spotify klinkt net zo uit de Sony, terwijl die van Tidal veel betere kwaliteit zou moeten hebben?
Is het verschil in kwaliteit (draadloos) ook niet te horen of heb ik gewoon geen geoefend oor daarvoor?
Ik denk dat je hiervoor LDAC/Aptx HD voor nodig hebt. Dit kun je forceren door de developer settings in Android. (Ik weet niet of je het dan wel haalt, maar dat zijn de "beste" codecs op Android)Daan2020 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:25:
Eff vraagje aan experts..
Of je het verschil hoort kan alleen jij zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door barriie op 29-11-2020 13:53 ]
Codecs selecteren kan alleen vanaf Android versie 8 en hoger, dus het hangt er ook hoe oud je telefoon is. Ik heb LDAC op Android 7 daar ik een Sony telefoon heb (Z5 compact).barriie schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:53:
Ik denk dat je hiervoor LDAC/Aptx HD voor nodig hebt. Dit kun je forceren door de developer settings in Android. (Ik weet niet of je het dan wel haalt, maar dat zijn de "beste" codecs op Android)
Of je het verschil hoort kan alleen jij zeggen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Iemand ervaring met Meters OV-1 headphones? https://www.metersmusic.com/
Zien er wel goed uit in ieder geval.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rKEyLcCnp4rC6GHJa0OOSA7W.png?f=user_large)
Je hebt er zo weinig aan als hij op je hoofd zitstroom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:48:
[Afbeelding]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De Sennheiser PXC-550-II ziet er inderdaad veelbelovend uit. Behalve bluetooth kan hij ook bedraad aangesloten via USB of een 3,5mm mini-jack.CheapTweak schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:04:
@Fuske heeft een tip gegevens om te kijken naar de Sennheiser PXC-550-II. Eerlijk gezegd ziet dat er veelbelovend uit met naast bluetooth ook een bedrade USB connectie voor audio. Lijkt me goed passen bij jouw situatie met ook gebruik smartphone via bluetooth? Ook voordeliger dan die Bose Noise Cancelling Headphones 700 die ik aanraadde
Ik heb ergens gelezen dat veel draadloze headsets met accu altijd accuspanning nodig hebben, omdat er een DSP in zit die anders niet werkt. Van de Sennheiser PXC-550-II zag ik dat deze bedraad zonder accuspanning kan werken.
Ook de 'ambient sound' functie is denk ik een goede feature, omdat ik hem wil inzetten voor telefonische conversaties met collegas en dan kan ik mijzelf terughoren. (de over ear oorschelpen schijnen goed geluid te dempen)
Het is wellicht geen audiofielen headset, maar het geluid schijnt in zijn klasse best goed te zijn. Kortom, ik denk dat ik toch voor de Sennheiser PXC-550-II ga kiezen ondanks dat er ANC op zit wat voor mij niet hoeft.
Mijn toepassing is ook voice calls. Specifiek terwijl we naast elkaar werken en bellen.HyperH schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:15:
[...]
De Sennheiser PXC-550-II ziet er inderdaad veelbelovend uit. Behalve bluetooth kan hij ook bedraad aangesloten via USB of een 3,5mm mini-jack.
Ik heb ergens gelezen dat veel draadloze headsets met accu altijd accuspanning nodig hebben, omdat er een DSP in zit die anders niet werkt. Van de Sennheiser PXC-550-II zag ik dat deze bedraad zonder accuspanning kan werken.
Ook de 'ambient sound' functie is denk ik een goede feature, omdat ik hem wil inzetten voor telefonische conversaties met collegas en dan kan ik mijzelf terughoren. (de over ear oorschelpen schijnen goed geluid te dempen)
Het is wellicht geen audiofielen headset, maar het geluid schijnt in zijn klasse best goed te zijn. Kortom, ik denk dat ik toch voor de Sennheiser PXC-550-II ga kiezen ondanks dat er ANC op zit wat voor mij niet hoeft.
Ik heb gisteren de Sennheiser PXC 550 II besteld.
Een Bose NC700 staat klaar om te retourneren. Te vaak teveel krakende audio voor de ander partij. Waarschijnlijk bluetooth gerelateerd.
Een Jabra Elite 85h houd ik. Paar kleine dingen houden me tegen om er nog een te bestellen (o.a.headset onthoudt Side-Tone instelling niet en alleen via app configureerbaar).
Een Logitech G533 game headset geretourneerd o.a. omdat de microphone alles in de omgeving oppikt.
HyperX Cloud II gehouden, maar mis toch de active noise cancellation.
Sony WH1000XM2 hadden we al, maar kwaliteit van de microfoon is veel te laag.
En dit allemaal ter vervanging van el cheapo
Plantronics Blackwire headsets die alles naar je oren doorlaten en met microfoons die ook alles in de ruimte oppikken.
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 29-11-2020 16:01 ]
Verwijderd
Als ze voor dat geld dit soort onzin toevoegen, dan kun je volgens mij beter honderd euro in je portemonnee houden en een gewoon goede koptelefoon kopen.stroom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:48:
[Afbeelding]
Retro VU-meters op een koptelefoon, gekker moet het niet worden...Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:29:
[...]
Als ze voor dat geld dit soort onzin toevoegen, dan kun je volgens mij beter honderd euro in je portemonnee houden en een gewoon goede koptelefoon kopen.

Een bluetooth hoofdtelefoon.Tranquility schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:04:
[...]
Retro VU-meters op een koptelefoon, gekker moet het niet worden...
Vraagje aan gebruikers van de PXC550-II: zijn dit producteigenschappen die jullie herkennen als normaal?
- plopgeluiden bij starten/stoppen van geluidsfragmenten
- af en toe uitvallen van de ANC (halve seconde of zo, slechts aan één kant)
Lijkt me wel wat voor IJdele Smurf... of krijg je er een handspiegel bij?stroom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:48:
Iemand ervaring met Meters OV-1 headphones?
je hoort wel iets bij het starten van een geluidsfragment. Maar dat heb ik bij andere koptelefoons ook.Gluten Parody schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:55:
Vraagje aan gebruikers van de PXC550-II: zijn dit producteigenschappen die jullie herkennen als normaal?
Uitvallen van ANC heb ik geen last van.
Wel heb ik last van een echo van mijn eigen stem. Alhoewel het ook aan de ruimte kan liggen. Was vanmorgen vanuit bed aan het overleggen, niets aan de hand. Na een uur naar beneden en al snel kwam de echo.
Snap het niet. Wel irritant.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Tranquility schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:49:
[...]
Thanks voor de info, maar koop toch liever bij een Nederlandes of Duitse shop. Ik ken ook absoluut geen Frans..
Ik had van Amazon of de Mediamarkt toch wel iets meer verwacht met Black Friday, maar het is allemaal erg magertjes dit jaar, en dat geldt niet alleen voor deze hoofdtelefoon. Afijn, nog meer geduld hebben dus. Hij is eerder, nota bene vlak na introductie, €316,- geweest dus kan me niet voorstellen dat het niet meer lager kan dan de kartelprijs €341,-.
Beetje vreemde vraag maar ga ze toch stellen.
Deze morgen mijn PX 7 ontvangen.
Ziet er fantastisch uit, connectie verloopt goed en onmiddellijk maaaaaar...
Klank is enorm dof, precies een speaker met een laken of 10 voor. Werkhoofdtelefoon cheapass plantronics met dunne oorschelpen klinkt zelfs beter.
Ik weet dat hoofdtelefoons wat moeten inspelen maar is dit normaal ?
Klank is enorm dof, precies een speaker met een laken of 10 voor. Werkhoofdtelefoon cheapass plantronics met dunne oorschelpen klinkt zelfs beter.
Nee. Wat is je bron?Toosh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:53:
Beetje vreemde vraag maar ga ze toch stellen.
Wellich gebruik je een verkeerde Bluetooth audio codec o.i.d.?
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Gewoon gekoppeld via Laptop en draai via tidal.
Ook is op mac geprobeerd met zelfde resultaat.
Ook is op mac geprobeerd met zelfde resultaat.
Heb je nog andere hoofdtelefoons om te vergelijken?
Misschien is je heeft je cheapass Plantronics een enorme piek in het hoog en heeft je gehoor zich daar aan aangepast. Dan klinkt een hoofdtelefoon die die piek niet heeft redelijk dof in het begin, yerwijl die misschien in het echt veel neutraler klinkt.
Misschien is je heeft je cheapass Plantronics een enorme piek in het hoog en heeft je gehoor zich daar aan aangepast. Dan klinkt een hoofdtelefoon die die piek niet heeft redelijk dof in het begin, yerwijl die misschien in het echt veel neutraler klinkt.
Ja, oude sennheiser 14 jaar oud, pelletjes komen er zo af ... klinkt 3 keer beter.
Kprobeer hem deze week wat in te spelen, indien dit geen soelaas brengt gaat hij terug. Toch wel een teleurstelling voor mij. Overigens ook de laatste firmware die erop staat.
Kprobeer hem deze week wat in te spelen, indien dit geen soelaas brengt gaat hij terug. Toch wel een teleurstelling voor mij. Overigens ook de laatste firmware die erop staat.
Mocht het nou echt blijven tegenvallen zou ik ook kijken of het niet gewoon een productiefout o.i.d. is. In veel winkels kan je deze koptelefoon wel beluisteren.Toosh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:54:
Ja, oude sennheiser 14 jaar oud, pelletjes komen er zo af ... klinkt 3 keer beter.
Vind dit er eigenlijk vooral heel gimmicky uitzien. Ook de claim om dat je de ervaring van een bekabelde hoofdtelefoon krijgt maar dan zonder draaien om vervolgens gewoon net als iedere andere koptelefoon gebruik te maken van bluetooth zet niet zo heel veel zolen aan de dijk. Denk dat je in deze prijsklasse beter een B&W PX7 of een Sony WH1000XM4 kunt kiezen, maar goed dat ben ik. Verder absoluut niet bekend met dit merk.stroom schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:48:
[Afbeelding]
PX7 begint wat beter te spelen. Paniek was nergens voor nodig. Bass wordt strakker en mid en hoog klaren wat op, minder muffled.
Aan mogelijke geïnteresseerden, laat je niet leiden door je eerste indruk.
Dit vind ik altijd moeilijk te geloven, ik heb het inspeeleffect zelf nog nooit vast kunnen stellen.Toosh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:42:
PX7 begint wat beter te spelen. Paniek was nergens voor nodig. Bass wordt strakker en mid en hoog klaren wat op, minder muffled.
Hoe heb je het uitgevoerd?
Ik heb het geprobeerd bij mijn nieuwe HD800S door eerst goed te luisteren en toen 24h de koptelefoon laten "inspelen". Daarna weer opgezet en voor mij was er geen verschil.
Als je hem tussendoor steeds weer op zet (of gewoon erg lang luistert) dan laat je juist je hersenen wennen aan het geluid, vandaar mijn argwaan.
Afgelopen vrijdag heb ik de Sennheiser PXC-550-II binnen gekregen en ik heb nog niet de tijd gehad om grondig te testen. Ik zal vandaag en morgen een aantal tests doen om te kijken of ik bovenstaande kan reproduceren.Gluten Parody schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:55:
Mijn eerste indruk was overigens wel een afknapper. Na het uitpakken heb ik hem eerst aan een telefoonlader gehangen om op te laden. De accu was ongeveer 50% opgeladen en hij zou binnen drie uur volledig moeten opladen, maar na ruim 5 uren laden was de koptelefoon volgens de LED indicatoren nog niet vol.
Uiteindelijk heb ik hem toch maar van de lader gehaald en aangezet, waarop hij gelijk in de bluetooth pairing modus kwam. Zodoende heb ik hem maar gelijk via bluetooth aan mijn Android one telefoon gekoppeld.
Volgens Android was de koptelefoon wel 100% opgeladen, maar ik weet niet hoe accuraat deze status is.
Voor ik überhaupt een geluidsfragment ging afspelen viel het mij op dat de koptelefoon een lichte ruis produceerde. De ANC had ik uit staan dus dat kon het niet zijn, tenzij die elektronica een storende invloed heeft op de interne circuits?
Toen realiseerde ik mij echter dat het niet de koptelefoon was die de ruis produceerde, maar mijn oor! De oorschelpen sluiten de omgeving behoorlijk goed af waardoor omgevingsgeluid veel zachter wordt en mijn eigen oorsuizen meer opvalt. (ik heb tinnitus)
Bij het afspelen van diverse geluidsfragmenten raakte ik wel overtuigd van deze headset. De kwaliteit van de verbinding was beter dan ik durfde hopen, want ik was sceptisch over draadloze verbinding met bluetooth. Ik kon het hele huis doorlopen zonder gekraak of wegvallende verbinding.
Het allermooiste komt nog. Ik heb inmiddels een aantal telefoontjes gepleegd en dat ging erg goed. De spraakkwaliteit van de mensen aan de andere kant van de lijn is super. Ik heb nog nooit zo goed mensen kunnen verstaan.
De andere kant zegt mij ook goed te kunnen verstaan. Ik moet alleen nog wennen aan het praten met de koptelefoon op, want je hoort jezelf ook veel minder goed door de demping. De ambient sound functie waarbij je omgevingsgeluid wordt teruggeleid over de koptelefoon luidsprekers lijkt tijdens het bellen niet te werken dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Het bedieningspaneel vergt enige gewenning en is een beetje traag waardoor acties vertraagd worden uitgevoerd.
@HyperH Ik deel je ervaring qua geluidskwaliteit, bellen en opladen. Eerste keer laden duurde ruim acht uur op een 15Watt lader. Ik heb nog niet ervaren of het bij volgende keren sneller gaat.
Het af en toe ploppen gebeurt alleen wanneer ik met mijn iPad verbonden ben. Met de iPhone of MacBook Pro 13 gebeurt het niet; misschien een verschil in bluetooth-versie oid. Verder heel tevreden, zeker voor de nette Black Friday-prijs van ~180. Als de Sony XM3 ook met twee apparaten tegelijk kon verbinden had ik wellicht daarvoor gekozen. De Momentum 3 vond ik te groot en kostbaar.
Voor brildragers kan de PXC550-II iets minder comfortabel zijn. Kwestie van uitproberen dus.
Het af en toe ploppen gebeurt alleen wanneer ik met mijn iPad verbonden ben. Met de iPhone of MacBook Pro 13 gebeurt het niet; misschien een verschil in bluetooth-versie oid. Verder heel tevreden, zeker voor de nette Black Friday-prijs van ~180. Als de Sony XM3 ook met twee apparaten tegelijk kon verbinden had ik wellicht daarvoor gekozen. De Momentum 3 vond ik te groot en kostbaar.
Voor brildragers kan de PXC550-II iets minder comfortabel zijn. Kwestie van uitproberen dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Gluten Parody op 05-12-2020 11:30 ]
Sluit me volledig aan bij jou bevindingen! Het laden is inderdaad niet helemaal duidelijk met die ledjes. Reddit staat er ook vol mee. De een zegt dat het 5e ledje altijd blijft knipperen, de ander zegt dat de lampjes uitgaan en weer een ander zegt dat ze alle 5 constant moeten branden wanneer die 100% opgeladen is. Bij mij blijft de 5e de led knipperen, als ik hem een nacht aan de lader heb gehangen zijn de lampjes vaak uit de volgende morgen. Prik ik hem dan opnieuw in knippert het 5e lampje weer.HyperH schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:28:
[...]
Afgelopen vrijdag heb ik de Sennheiser PXC-550-II binnen gekregen en ik heb nog niet de tijd gehad om grondig te testen. Ik zal vandaag en morgen een aantal tests doen om te kijken of ik bovenstaande kan reproduceren.
Mijn eerste indruk was overigens wel een afknapper. Na het uitpakken heb ik hem eerst aan een telefoonlader gehangen om op te laden. De accu was ongeveer 50% opgeladen en hij zou binnen drie uur volledig moeten opladen, maar na ruim 5 uren laden was de koptelefoon volgens de LED indicatoren nog niet vol.
Uiteindelijk heb ik hem toch maar van de lader gehaald en aangezet, waarop hij gelijk in de bluetooth pairing modus kwam. Zodoende heb ik hem maar gelijk via bluetooth aan mijn Android one telefoon gekoppeld.
Volgens Android was de koptelefoon wel 100% opgeladen, maar ik weet niet hoe accuraat deze status is.
Voor ik überhaupt een geluidsfragment ging afspelen viel het mij op dat de koptelefoon een lichte ruis produceerde. De ANC had ik uit staan dus dat kon het niet zijn, tenzij die elektronica een storende invloed heeft op de interne circuits?
Toen realiseerde ik mij echter dat het niet de koptelefoon was die de ruis produceerde, maar mijn oor! De oorschelpen sluiten de omgeving behoorlijk goed af waardoor omgevingsgeluid veel zachter wordt en mijn eigen oorsuizen meer opvalt. (ik heb tinnitus)
Bij het afspelen van diverse geluidsfragmenten raakte ik wel overtuigd van deze headset. De kwaliteit van de verbinding was beter dan ik durfde hopen, want ik was sceptisch over draadloze verbinding met bluetooth. Ik kon het hele huis doorlopen zonder gekraak of wegvallende verbinding.
Het allermooiste komt nog. Ik heb inmiddels een aantal telefoontjes gepleegd en dat ging erg goed. De spraakkwaliteit van de mensen aan de andere kant van de lijn is super. Ik heb nog nooit zo goed mensen kunnen verstaan.
De andere kant zegt mij ook goed te kunnen verstaan. Ik moet alleen nog wennen aan het praten met de koptelefoon op, want je hoort jezelf ook veel minder goed door de demping. De ambient sound functie waarbij je omgevingsgeluid wordt teruggeleid over de koptelefoon luidsprekers lijkt tijdens het bellen niet te werken dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Het bedieningspaneel vergt enige gewenning en is een beetje traag waardoor acties vertraagd worden uitgevoerd.
Verder vind ik 'm top qua geluidskwaliteit en ook qua bellen. Al krijg ik via mijn pc icm teams nog af en toe klachten dat ik haper. Maar datzelfde heeft een collega van me met een Bose bluetooth headset, dus zal iets zijn met Windows bluetooth icm teams.
Fuske schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:42:
[...]
Al krijg ik via mijn pc icm teams nog af en toe klachten dat ik haper. Maar datzelfde heeft een collega van me met een Bose bluetooth headset, dus zal iets zijn met Windows bluetooth icm teams.
offtopic:
Heb ik ook ervaren... voor Teams liever een usb-mic, audio kan over de hoofdtelefoon blijven lopen. Overweeg zelf de Rode NT-usb mini.
Heb ik ook ervaren... voor Teams liever een usb-mic, audio kan over de hoofdtelefoon blijven lopen. Overweeg zelf de Rode NT-usb mini.
@Gluten Parody ik sluit nu gewoon het usb kabeltje aan en je hebt een usb headset.. 🙂 Nog een groot voordeel van deze headset als je hem wil gebruiken voor videobellen op pc.
Denk dat dit heel erg verschilt bij koptelefoons. Ik heb er zelf ook nooit zoveel profijt van gezien als Toosh beschrijft, maar recentelijk, toevallig ook met een B&W, toch wel enigszins van gedachten veranderd. Ik heb een P9 Signature gekocht en die klinkt echt merkbaar beter na inspelen. Vond hem sowieso al goed klinken, dus hij is niet van slecht naar goed gegaan, maar wel van goed naar toch net wat beter dan goed._Dekker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]
Dit vind ik altijd moeilijk te geloven, ik heb het inspeeleffect zelf nog nooit vast kunnen stellen.
Ik heb het geprobeerd bij mijn nieuwe HD800S door eerst goed te luisteren en toen 24h de koptelefoon laten "inspelen". Daarna weer opgezet en voor mij was er geen verschil.
Als je hem tussendoor steeds weer op zet (of gewoon erg lang luistert) dan laat je juist je hersenen wennen aan het geluid, vandaar mijn argwaan.
Iemand bekend met de gevoeligheid van de microfoon van de Sennheiser PXC550-II en of daar nog iets aan in te stellen valt? Net voor het eerst getest, maar de collega's van * Rukapul 's partner verstaan elk woord dat ik zeg (i.t.t. bv de Jabra Elite 85h of zelfs HyperX Cloud-II).
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-12-2020 22:18 . Reden: fix /me ]
Als je dat graag anders ziet zou je de microfoon af kunnen plakken met tape. Anders misschien iets van een ventilator er op richten, of simpelweg wat meer mompelen.Rukapul schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:46:
Iemand bekend met de gevoeligheid van de microfoon van de Sennheiser PXC550-II en of daar nog iets aan in te stellen valt? Net voor het eerst getest, maar de collega's van [me] verstaan elk woord dat ik zeg (i.t.t. bv de Jabra Elite 85h of zelfs HyperX Cloud-II).
Verwijderd
Tyll Hertsens van het inmiddels helaas verdwenen Inner Fidelity heeft volgens mij ooit metingen gedaan met AKG K701 pre/post "burn in". Als ik het me goed herinner was er klein, nauwelijks meetbaar verschil, waarvan het maar zeer de vraag was of dit ook hoorbaar was._Dekker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]
Dit vind ik altijd moeilijk te geloven, ik heb het inspeeleffect zelf nog nooit vast kunnen stellen.
Veel hoofdtelefoon drivers hebben helemaal geen rolranden of spider, en er valt dus gewoon niets "in te spelen".
Behalve het moeten wennen aan het nieuwe geluid kan het verder wel zo zijn dat de oorkussens zich wat aanpassen aan de vorm van je hoofd en wat zachter worden. Hierdoor kan de hoofdtelefoon beter aansluiten en/of de drivers wat dichter bij je oren komen.
Daarvoor koop je geen unit van 180 euro voor samen thuiswerken. De Sennheiser PCX550-II is hiervoor volstrekt ongeschikt. Diverse andere headsets kunnen prima de eigen stem filteren uit dat van een persoon in dezelfde ruimte.Heilige Kaas schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:11:
[...]
Als je dat graag anders ziet zou je de microfoon af kunnen plakken met tape. Anders misschien iets van een ventilator er op richten, of simpelweg wat meer mompelen.
Specifiek over de suggesties:
• zo'n headset heeft juist een uitgebreid microfoonarray nodig om alleen geluid uit een bepaalde richting op te pakken. Afplakken is dus geen optie en je hebt liever meer mics dan minder.
• de wasmachine en airco stond erbij aan
• mompelen, behalve dat dat dus tegen de use case is, werd zelfs het wrijven op het bureaublad van het naastgelegenbureau duidelijk gehoord door de persoon aan de andere kant van de lijn.
Hij zit weer in de doos om terug te gaan. The quest continues.
ik snap je probleem niet? Het is toch handig als mensen je kunnen verstaan?Rukapul schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:46:
Iemand bekend met de gevoeligheid van de microfoon van de Sennheiser PXC550-II en of daar nog iets aan in te stellen valt? Net voor het eerst getest, maar de collega's van [me] verstaan elk woord dat ik zeg (i.t.t. bv de Jabra Elite 85h of zelfs HyperX Cloud-II).
Verwijderd
/me had zichzelf beloofd om geen gekke dingen meer te kopen op het gebied van koptelefoos, maar toen er een aanbieding langs voor de Focal Clear...
Mission failed!
Mission failed!

Daar was iets weggevallen. Men moet * Rukapul kunnen verstaan, maar niet * Rukapul 's partner die ook aan het bellen is.Raymond schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:13:
[...]
ik snap je probleem niet? Het is toch handig als mensen je kunnen verstaan?
Verwijderd
Ik denk vooral dat het effect groter is als er een groter verschil in sound signature is tussen de oude en nieuwe speakers/koptelefoons. Mensen hebben tijd nodig om te wennen en merken nooit alle verschillen in één keer.Thomas schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:28:
[...]
Denk dat dit heel erg verschilt bij koptelefoons. Ik heb er zelf ook nooit zoveel profijt van gezien als Toosh beschrijft, maar recentelijk, toevallig ook met een B&W, toch wel enigszins van gedachten veranderd. Ik heb een P9 Signature gekocht en die klinkt echt merkbaar beter na inspelen. Vond hem sowieso al goed klinken, dus hij is niet van slecht naar goed gegaan, maar wel van goed naar toch net wat beter dan goed.
Als speakers/koptelefoons kunnen inspelen in een korte tijd, dan mag je verwachten dat ze ook uitspelen in een korte tijd. Dat laatste heb ik ze nog nooit horen doen.
In het geval van @Toosh verwacht dat hij de oude set nu nogal schel zal vinden klinken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2020 22:24 ]
Ik zoek naar hoofdtelefoon, budget, bluetooth, geschikt om video/film te kijken met Dolby Atmos, PC/Shield.
Graag tips.
Graag tips.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.