All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En dat passen is niet alleen voor de muziek, ook of de koptelefoon wel lekker zit. Ik heb er toendertijd een aantal geprobeerd en wat zijn er veel die niet lekker zitten.burne schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:46:
Wat kiezen betreft: zodra je meer dan 50 euro uitgeeft aan een koptelefoon is er maar één aanpak mogelijk. Pak je drie favoriete tracks en ga luisteren. Neem een dinsdagochtend vrij en ga bij HIFI Klubben langs. Je bent waarschijnlijk de enige klant, dus ze hebben alle tijd voor je. Je moet gek op muziek zijn om er te mogen werken, dus ze begrijpen het best.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja, als je weet dat de gebruikers op dat forum vrij kritisch zijn, dan lees je het inderdaad anders...musicfreak schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:02:
[...]
O dat vond ik wel meevallen, wat je je ook moet bedenken is dat de mensen op Head-fi echt liefhebbers zijn die soms wel pak 'm beet 20 hoofdtelefoons bezitten en daarom ook vrij kritisch zijn op het geluid, en of een hoofdtelefoon beter presteert dan vergelijkbaar geprijsde modellen. Nu is de Pryma 01 flink goedkoper geworden, dat zou voor mij meespelen, en daarnaast is een merk als Sonus faber het een beetje aan hun stand verplicht om kwaliteit te leveren. Ik zou 'm zeker willen horen als ik in de markt was voo een bekabelde hoofdtelefoon.
Maar ben natuurlijk al te laat, aangezien de aanbiedingen van iBood maar 1 dag geldig zijn.
Dan is deze koptelefoon niet echt geschikt voor mij.musicfreak schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:02:
[...]
a, dat was inderdaad een dagaanbieding. Maar het blijft een mooi ding, ook voor 99 euro. Alleen als je wat grotere oren hebt zou ik ze afraden, ze hebben ronde openingen in de oorschelp die niet al te wijd zijn.
Heb een DT880 Edition 250Ohm in de eerste jaren aangestuurd met een FiiO X3 (1e generatie).MdBruin schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:10:
Een lastige keuze, hebben jullie nog advies voor mij (eventueel waar nog meer naar te kijken)? Voor de dt880 gebruikers, waar sturen jullie deze mee aan?
Extra achtergrond info, ik heb last van hyperacusis dus de hoofdtelefoon hoeft voor mij niet snoeihard te gaan. Op een normaal volume geniet ik er meer van.
Prima apparaat dat je kunt inzetten als lossless (FLAC/DSD) muziekspeler en als DAC+AMP.
Vooral de laatste combinatie heb ik veel gebruikt i.c.m. PC audio (Foobar2000+WASAPI).
Zeker in de 'high gain' setting gaat die combinatie hard zat.
Je merkt echter dat de dynamiek/het geluid verbetert, naarmate je er een wat zwaardere versterker met schone voeding aan hangt. Na wat experimenteren ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een Marantz HD-DAC1.
Maar ook OTL buizenversterkers schijnen een goede match te zijn voor de DT880, in het bijzonder voor de 600Ohm variant.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorruchie op 21-12-2018 11:57 ]
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Ik heb vandaag wel meegemaakt dat een man zelfs door de noisecanceling heen goed te horen was, hij was op de speaker met iemand aan het spreken en zelfs de muziek kon er niet tegenop, ik heb geen idee waar het door kwam.
*Op dit moment van schrijven hebben de buren een huisfeestje (zo een man of 15) en ik hoor werkelijkwaar niks, terwijl ik ze zeer goed hoor als ik de headphones af doe. Ik geloof dat een fysieke barrière hoe dun dan ook een zeer goed effect heeft op de noisecanceling. Ik heb erg dunne muren, maar toch hoor ik geen bass of stemmen.
*Stiekem had ik wel gehoopt dat er meer app geluidsopties waren, Maar ik zal wel verwend zijn.
Maar ik ben erg blij met de aankoop, en de hoge prijs is voor mij gerechtvaardigd.
[ Voor 27% gewijzigd door Jeffrey88 op 22-12-2018 01:10 ]
Wat duurdere modellen zoals de Sennheiser MB660 hebben ook geen losse microfoon.
Wat is jullie ervaring met de Sony WH-1000XM3 voor Skype/VOIP?
De Sennheiser 205 II vindt ik persoonlijk verre van vlak. De bas is bij het model wat ik heb gekregen veel te aanwezig maar ook nog eens niet duidelijk en dus erg rommelig. Over de andere frequenties blijft het rommelig. Nu moet ik wel zeggen dat mijn broer wat meer van hardstyle houd.
@CyBeR vandaar ook mijn vraag. Als deze te strak komt te zitten was ik ook voor de non pro gegaan.
Heb de DT880 pro besteld en vandaag ontvangen. Nog geen tijd gehad om deze uit te proberen, maar heb de edition versie bij de buurman kunnen beluisteren. Mocht de bas te overheersend worden dan rem ik deze op de eq wel een beetje.
[ Voor 23% gewijzigd door MdBruin op 22-12-2018 17:06 ]
Hij zit niet snel "te strak" imo. Hij zit gewoon wat steviger op je hoofd zodat 'ie er bij professioneel gebruik niet zo makkelijk af dondert.MdBruin schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:01:
@CyBeR vandaar ook mijn vraag. Als deze te strak komt te zitten was ik ook voor de non pro gegaan.
Als je vindt dat 'ie te strak zit, zet 'm een nachtje op wat boeken o.i.d. om 'm wat uit te rekken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ben rustig aan het terug lezen voor tips and tricks.
@Jorruchie bedankt voor je feedback. Ben op zich al van mening liever te veel vermogen beschikbaar als net aan of net te weinig. Zelf heb ik een M-audio interface beschikbaar welke licht aangepast is. Maar houdt je aanbeveling in mijn gedachte.
Zoek in het topic, er zijn meerdere mensen die hierover bericht hebben. Het is niet ideaal.St!nG schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:22:
Wat is jullie ervaring met de Sony WH-1000XM3 voor Skype/VOIP?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik ben benieuwd hoe hij bevalt i.c.m. de M-audio interface.MdBruin schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:01:
Heb de DT880 pro besteld en vandaag ontvangen. Nog geen tijd gehad om deze uit te proberen, maar heb de edition versie bij de buurman kunnen beluisteren. Mocht de bas te overheersend worden dan rem ik deze op de eq wel een beetje.
Zelf denk ik niet dat de bas gaat overheersen, tenzij er iets niet helemaal jofel is met de opname.
Ga de 660s morgen even luisteren bij hifi corner maar de 650 lijk je nergens te kunnen luisteren
Anoniem: 639074
Op 12 dec. plaatste ik dit bericht waar je overigens zélf op reageerde.rolandos582 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:28:
Mensen hier ervaring met de HD650 of HD660s met een schiit DAC? Gebruiken jullie ook dolby atmos/ equalizer? Zo ja, welke equalizer?
Ga de 660s morgen even luisteren bij hifi corner maar de 650 lijk je nergens te kunnen luisteren
Ik gebruik overigens geen equalizer.
Om even verder te gaan op het eerdere bericht van 12 dec., de Audioengine D1 & O2 combo blijkt in vergelijk iets killer en kaler te klinken dan de Schitt3 combo, die warmer en voller overkomt, overigens zonder enig detail te verliezen.
Dat laatste bedoel ik positief, "het luistert" erg plezierig.
Ye klopt, maar ik wou mezelf niet quoten en ben opzoek maar mensen met meer ervaringen.Anoniem: 639074 schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:09:
[...]
Op 12 dec. plaatste ik dit bericht waar je overigens zélf op reageerde.![]()
Ik gebruik overigens geen equalizer.
Om even verder te gaan op het eerdere bericht van 12 dec., de Audioengine D1 & O2 combo blijkt in vergelijk iets killer en kaler te klinken dan de Schitt3 combo, die warmer en voller overkomt, overigens zonder enig detail te verliezen.
Dat laatste bedoel ik positief, "het luistert" erg plezierig.
Zit eraan de denken om de schiit stack te nemen, nu niet op voorraad. Deze te plastidippen zoals : https://imgur.com/a/ZIKT7 zodat hij ook in mijn setup past en hierop een HD650/HD660S aan te sluiten. Maar ik zie volgens mij links en rechts dat mensen ook andere AMPS/DACS/Equalizers gebruiken. Vandaag mijn vraag!

Anoniem: 639074
Ok, voor deze ene keer dan.rolandos582 schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:21:
[...]
Ye klopt, maar ik wou mezelf niet quoten en ben opzoek maar mensen met meer ervaringen.

Het is inderdaad een oerwoud aan variëteiten en het wordt al iets overzichtelijker als je op prijs gaat selecteren.Zit eraan de denken om de schiit stack te nemen, nu niet op voorraad. Deze te plastidippen zoals : https://imgur.com/a/ZIKT7 zodat hij ook in mijn setup past en hierop een HD650/HD660S aan te sluiten. Maar ik zie volgens mij links en rechts dat mensen ook andere AMPS/DACS/Equalizers gebruiken. Vandaag mijn vraag!
In dit wereldje blijf je fetisjisten tegenkomen die het ene product helemaal niets vinden en het andere te gek voor woorden, terwijl de verschillen pas met moeite te horen zijn.
Hetzelfde geldt voor deze Schiit combi vs de D1 + O2.
Ja verschillen zijn er, maar als ik weken nodig heb om te bepalen wie er "beter" is, dan valt het met die verschillen wel mee.
Het is suf dat Schiit de behuizingen niet in meer standaard kleuren levert en die zwarte dip uit je linkje ziet er strak uit.
Check wel welke primer je daarvoor moet hebben, want verf hecht standaard niet al te best op onbehandeld aluminium.
Is gewoon een plastidip, heb ik met mijn RAM ook gedaan. Bij deze behuizingen is het 4 schroefjes en je kunt los. Maar je hebt gelijk, omdat je veel DAC's, AMPS, verschillende software etc. kunt gebruiken, is de ervaring zoveel anders. Vandaar dat ik altijd benieuwd ben wat mensen zelf hebben en hun beweegreden daarvoor. Het blijft natuurlijk smaak!Anoniem: 639074 schreef op maandag 24 december 2018 @ 01:51:
[...]
Ok, voor deze ene keer dan.![]()
[...]
Het is inderdaad een oerwoud aan variëteiten en het wordt al iets overzichtelijker als je op prijs gaat selecteren.![]()
In dit wereldje blijf je fetisjisten tegenkomen die het ene product helemaal niets vinden en het andere te gek voor woorden, terwijl de verschillen pas met moeite te horen zijn.
Hetzelfde geldt voor deze Schiit combi vs de D1 + O2.
Ja verschillen zijn er, maar als ik weken nodig heb om te bepalen wie er "beter" is, dan valt het met die verschillen wel mee.![]()
Het is suf dat Schiit de behuizingen niet in meer standaard kleuren levert en die zwarte dip uit je linkje ziet er strak uit.
Check wel welke primer je daarvoor moet hebben, want verf hecht standaard niet al te best op onbehandeld aluminium.
Merken mensen verschil dat iOS enkel AAC heeft ipv apex-hd of LDAC? Of valt dat pas eigenlijk op met flac files?
[ Voor 98% gewijzigd door Chillmeister op 27-12-2018 20:29 ]
Dus jij was degene die mij voor was met die actie! Serieus binnen 5 minuten waren ze weg hahaChillmeister schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:50:
Heb vorige week via de rentepunten winkel nog Sony WH-1000XM3 kunnen kopen. Het zijn mijn eerste nieuwe headphones sinds mijn Ultimate Ears TripleFi 10. Andere ervaring, maar zeker net zo goed geluidskwaliteit. Maar de bonus van ANC en meer comfort voor lange sessies.
Merken mensen verschil dat iOS enkel AAC heeft ipv apex-hd of LDAC? Of valt dat pas eigenlijk op met flac files?
Als je dus via Bluetooth op Apple producten wilt luisteren zal je niet verder komen dan 250 kbps al schijnt het wel zo te zijn dat AAC best “clean” geluid heeft . Spotify op hoogste kwaliteit is 320kbps dus het kan zeker beter.
Codecs and Bitrates Comparison
AAC: 250 kbps
SBC: 328 kbps
aptX: 352 kbps
aptX HD: 576 kbps
LDAC: 990 kbps
Android heeft sinds 8.0 support voor Ldac ingebakken, op mijn Mate 20 Pro is dat best wel genieten
Maar dan moet je wel audio hebben die gelijk ligt of hoger dan de theoretische bitrate van de bluetooth.
Ik heb sinds 2 weken een Fiio X5III welke niet verder komt dan AdaptX via Bluetooth, wat ik opzich prima vind. De Fiio gebruik ik voor DSD of 24Bit Flac files, maar ik twijfelde want mijn Sennheiser HD650 heeft die erg veel moeite mee om goed aangestuurd te krijgen. Ik twijflede of ik hem niet terug zou sturen, maar het geluid via mijn Sony MDR-1AM2 en 1000XM3 klonk echt geweldig en voor zover via mijn sennheiser klonk ook echt prachtig maar miste de power. Toen las ik de tip om de Fiio X5III icm een Fiio A5 te combineren en dit is echt een gouden combi! Zowel bij mijn pc als via mijn Sennheiser!
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
thanks voor de info. Trouwens dit zijn mijn eerste headphones ipv in ear monitors. Geluid is heerlijk, maar ik krijg wel snel warme oren en dat is zeker wel wennen voor mijMother_Goozz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Dus jij was degene die mij voor was met die actie! Serieus binnen 5 minuten waren ze weg haha
Als je dus via Bluetooth op Apple producten wilt luisteren zal je niet verder komen dan 250 kbps al schijnt het wel zo te zijn dat AAC best “clean” geluid heeft . Spotify op hoogste kwaliteit is 320kbps dus het kan zeker beter.
Codecs and Bitrates Comparison
AAC: 250 kbps
SBC: 328 kbps
aptX: 352 kbps
aptX HD: 576 kbps
LDAC: 990 kbps
Android heeft sinds 8.0 support voor Ldac ingebakken, op mijn Mate 20 Pro is dat best wel genieten
Maar dan moet je wel audio hebben die gelijk ligt of hoger dan de theoretische bitrate van de bluetooth.
Ik heb sinds 2 weken een Fiio X5III welke niet verder komt dan AdaptX via Bluetooth, wat ik opzich prima vind. De Fiio gebruik ik voor DSD of 24Bit Flac files, maar ik twijfelde want mijn Sennheiser HD650 heeft die erg veel moeite mee om goed aangestuurd te krijgen. Ik twijflede of ik hem niet terug zou sturen, maar het geluid via mijn Sony MDR-1AM2 en 1000XM3 klonk echt geweldig en voor zover via mijn sennheiser klonk ook echt prachtig maar miste de power. Toen las ik de tip om de Fiio X5III icm een Fiio A5 te combineren en dit is echt een gouden combi! Zowel bij mijn pc als via mijn Sennheiser!
Dat kan bijvoorbeeld met mijn Bose QC-25, vind ik ideaal want het bespaart een hoop accu en er is niet altijd noise die gecancelled moet worden. Bijvoorbeeld als ik thuis ben en deze icm mijn receiver wil gebruiken (Yamaha ondersteund het versturen van audio naar een BT headset). Of als ik gewoon in een stille omgeving ben.
Ben aan het kijken voor een upgrade maar vind dit wel essentieel.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 03-01-2019 20:50 ]
Zowel met draad als bluetooth blijf je de opties houden Noise Canceling, Ambient Sound, Ambient sound off (dat dus NC helemaal uit staat)Jazco2nd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:50:
Kan iemand met de Sony WH-1000XM3 misschien vertellen of het mogelijk is naar muziek te luisteren (zowel via audiojack kabel en via Bluetooth) met noise cancelling uitgeschakeld? En kan dat zonder een app te gebruiken?
Dat kan bijvoorbeeld met mijn Bose QC-25, vind ik ideaal want het bespaart een hoop accu en er is niet altijd noise die gecancelled moet worden. Bijvoorbeeld als ik thuis ben en deze icm mijn receiver wil gebruiken (Yamaha ondersteund het versturen van audio naar een BT headset). Of als ik gewoon in een stille omgeving ben.
Ik kijk er zelf ook bedraad film mee en vind dan zet ik hem ook altijd op de laatste stand (nu normale headphone stand)
Uhm, dat is toch juist het omgekeerde? In geen van die opties is NC dus uit.Mother_Goozz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Zowel met draad als bluetooth blijf je de opties houden Noise Canceling, Ambient Sound, Ambient sound off (dat dus NC helemaal uit staat)
Ik kijk er zelf ook bedraad film mee en vind dan zet ik hem ook altijd op de laatste stand (nu normale headphone stand)
NC = NC
Ambient Sound = laat wat omgevingsgeluid door
Ambient Sound Off = laat geen omgevingsgeluid door
Oftewel, het kan niet. En ik begrijp uit de handleiding dat dit alleen met een app kan
Ontzettend jammer dat je daarvoor je telefoon moet pakken, ontgrendelen, app openen... Ik kan me nogal storen aan het verschuiven van basic features naar een app terwijl je juist helemaal geen app hiervoor nodig hebt. Een simpel schuifje op de headphone zelf veel handiger was geweest.
Ik denk dat ik dan mijn Bose QC25 (met schuifje) gewoon houd en kijk voor een non-NC BT koptelefoon, puur voor gebruik op de bank.
edit: negeer mijn relaas, wat beter naar de pictogrammetjes gekeken in de handleiding en het lijkt wel een knopje te zijn die je kan bedienen, niet alleen een indicatie.

Plus het ondersteund LDAC, eindelijk af van dat dubbel lossy getranscodeerde muziek luisteren via Bluetooth. Dit gaat hem worden
[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 03-01-2019 22:22 ]
Haha klopt kan met de knop op de koptelefoon zelf ja, super makkelijk.Jazco2nd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:17:
[...]
Uhm, dat is toch juist het omgekeerde? In geen van die opties is NC dus uit.
NC = NC
Ambient Sound = laat wat omgevingsgeluid door
Ambient Sound Off = laat geen omgevingsgeluid door
Oftewel, het kan niet. En ik begrijp uit de handleiding dat dit alleen met een app kan
Ontzettend jammer dat je daarvoor je telefoon moet pakken, ontgrendelen, app openen... Ik kan me nogal storen aan het verschuiven van basic features naar een app terwijl je juist helemaal geen app hiervoor nodig hebt. Een simpel schuifje op de headphone zelf veel handiger was geweest.
Ik denk dat ik dan mijn Bose QC25 (met schuifje) gewoon houd en kijk voor een non-NC BT koptelefoon, puur voor gebruik op de bank.
edit: negeer mijn relaas, wat beter naar de pictogrammetjes gekeken in de handleiding en het lijkt wel een knopje te zijn die je kan bedienen, niet alleen een indicatie.![]()
Plus het ondersteund LDAC, eindelijk af van dat dubbel lossy getranscodeerde muziek luisteren via Bluetooth. Dit gaat hem worden
Ik vind het heerlijk NC voor drukke punten en gewoon NC uit als ik op de fiets zit werkt helemaal top!
Ik heb een tijd geleden deze PBS M4U 1 gekocht waarmee ik best wel blij ben.
Het issue is nu dat ik vanwege gebruiksgemak in sommige gevallen wil beschikken over een BT verbinding met mijn Nvidia Shield TV (wel LDAC, geen Apt(X)?). Nu kan ik wel een smak geld neerleggen voor een goede BT hoofdtelefoon maar ik vraag me af of er losse ontvangers te krijgen die ik direct met deze hoofdtelefoon kan koppelen.
De voornaamste eis zou zijn dat er weinig latency optreedt tussen het beeld en de audio, geluidskwaliteit is een belangrijke tweede en als laatste zou het handig zijn als ik snel kon wisselen tussen verschillende apparaten en dus niet elke keer opnieuw hoef te koppelen.
Zoals eerder vermeld, dit kan inderdaad. Ik heb zelf de XM2 trouwens.Jazco2nd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:50:
Kan iemand met de Sony WH-1000XM3 misschien vertellen of het mogelijk is naar muziek te luisteren (zowel via audiojack kabel en via Bluetooth) met noise cancelling uitgeschakeld? En kan dat zonder een app te gebruiken?
Ik heb zelf wel opgemerkt dat de geluidskwaliteit van de koptelefoon een stuk minder is met NC uitgeschakeld. Zowel bedraad als via Bluetooth (APTx)
Zelfde standaard geluidsinstellingen. Geen eq gebruikt dus.
Met NC ingeschakeld klinkt de koptelefoon veel voller. Meer laag ook vooral.
Heb toen op Google gezocht of dit wellicht aan mijn koptelefoon ligt.
Maar ‘gelukkig’ ervaren meer mensen dit met de Sony headset.
Hier een voorbeeld: https://www.reddit.com/r/...review_my_odd_experience/
[ Voor 4% gewijzigd door invincible30 op 05-01-2019 00:01 ]
Net even getest in de auto en merkte ruis in de linker schelp. Daarnaast lijkt de ANC het links niet te doen
Dat klinkt als een defect exemplaar. Terug naar de winkel.eL_Jay schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:59:
Meer mensen problemen met geluidsverschil tussen het linker oor en het rechter oor op de WH-1000xm3?
Net even getest in de auto en merkte ruis in de linker schelp. Daarnaast lijkt de ANC het links niet te doen
Dat was al bekend met de MDR-1000x. De ANC doet een hoop met het geluid, het is het processen van het geluid en daar wordt het flink mee opgepompt. Dit zijn geen koptelefoons voor een neutrale geluidsbeleving. Puristen hebben dan ook niet zoveel met ANC of Bluetoothinvincible30 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:55:
Ik heb zelf wel opgemerkt dat de geluidskwaliteit van de koptelefoon een stuk minder is met NC uitgeschakeld. Zowel bedraad als via Bluetooth (APTx)
Zelfde standaard geluidsinstellingen. Geen eq gebruikt dus.
Met NC ingeschakeld klinkt de koptelefoon veel voller. Meer laag ook vooral.
Ik wel
[ Voor 47% gewijzigd door gambieter op 07-01-2019 21:06 ]
Momenteel gebruik ik de Dolby Atmos app op zowel mijn PC als op m'n Xbox One X.
Op PC heb ik een Sennheiser Game One aangesloten dmv een Hyper X dongle van mijn oude headset.
Op de Xbox One heb ik een Astro A10 aangesloten dmv een Astro Mixamp Pro TR.
Is het eventueel beter om gewoon m'n headset direct op m'n moederbord / in m'n controle aan te sluiten zonder het gebruik van de dongle/mixamp?
Zo niet dan vraag ik me af wat betere opties zijn voor een mixamp (en dan het liefst 1 voor zowel pc als xbox zodat ik niet continu m'n headset hoef te switchen van mixamp naar mixamp) en evt een headset?
Ik las dat veel standaard headsetjes voor muziek al beter zijn voor gamen maar had toendertijd 1 nodig met een mic, maar deze heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt dus dat is niet nodig.. Qua mixamp lees ik ook ontzettend veel, maar die dingen lijken snel richting de 300 euro te gaan.
Yes gelukkig kon ik bij de Saturn direct een nieuwe meenemen (waarvoor_/-\o_ ). Ding is echt magie voor alles lager dan stemgeluid. Veel beter dan verwacht op dat gebied. Had meer hoop voor stemmen, maar dit is nu al mijn beste aankoop voor 2019.gambieter schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:03:
[...]
Dat klinkt als een defect exemplaar. Terug naar de winkel.
Mijn beyer dt770 klinkt wel beter.
Mooi dat het probleem voor je verholpen is. Mijn gehoor en de kwaliteit van de MP3's zijn waarschijnlijk lager dan wat de koptelefoon aankaneL_Jay schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:00:
Yes gelukkig kon ik bij de Saturn direct een nieuwe meenemen (waarvoor_/-\o_ ). Ding is echt magie voor alles lager dan stemgeluid. Veel beter dan verwacht op dat gebied. Had meer hoop voor stemmen, maar dit is nu al mijn beste aankoop voor 2019.
Mijn beyer dt770 klinkt wel beter.
Nu is het wat lastig om aan te geven of een standaard M-audio interface een mooie combinatie is met de DT880 pro aangezien de mijne niet helemaal standaard is. Zoals de mijne nu is vindt ik dat de interface er moeite mee heeft, dit ook omdat de aanpassing gemaakt is voor laag ohmige koptelefoons. Hierdoor komt deze een beetje vermogen te kort voor mijn gevoel. Op mijn Samsung Galaxy S6 gaat het iets beter, al merk ik ook hier dat er wat moeite is. I.c.m. de Sonarworks True-fi app is te merken wat de DT880 pro kan klinken, maar ook hierin is te merken dat wat meer vermogen welkom is (op wat hoger volume klinkt het een heel stuk beter).Jorruchie schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:10:
[...]
Ik ben benieuwd hoe hij bevalt i.c.m. de M-audio interface.
Zelf denk ik niet dat de bas gaat overheersen, tenzij er iets niet helemaal jofel is met de opname.
Op mijn Harman-Kardon versterker is het goed te merken wat de DT880 pro presteert, van een instrumentale weergave tot een echt feestje met dance/trance muziek. Wat wel opvalt is het 2k dipje maar dat is op te vangen met een equalizer. De dynamiek wordt beter voor mijn gevoel als er genoeg vermogen (stroom) beschikbaar is.
Er staat nog op de planning om eens zelf een koptelefoon versterker te maken, de transistors liggen al te wachten om te kijken of ik een paar kan matchen. Als eerste staat een onzuinige klasse A uit te proberen. Hiermee hoop ik te kunnen bepalen of het zin heeft om verder uit te gaan proberen voor een klasse AB. Dit staat door een dubbele (l+r) gehoorgang ontsteking op een laag pitje.
[ Voor 3% gewijzigd door MdBruin op 09-01-2019 00:05 ]
Gebruik jij de xm3 op een windows pc?gambieter schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:23:
[...]
Mooi dat het probleem voor je verholpen is. Mijn gehoor en de kwaliteit van de MP3's zijn waarschijnlijk lager dan wat de koptelefoon aankan. Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn WH-1000xm3 en MDR-1000x
Ik krijg er op de pc helaas geen fatsoenlijk geluid uit. Op android is het geweldig, maar op de pc is het echt slecht
Helaas zijn er geen LDAC dongles

Aptx HD lijkt ook geen leven te hebben op pc.
Er zijn wel aptx dongles maar ik vraag me af of dat loont.
Mocht iemand een LDAC zender kennen compatible met Windows 10 dan hoor ik het graag.
Of is het bijv mogelijk een android apparaat te gebruiken als zender met slechts beperkt kwaliteitsverlies? (nexus 5x heeft de codecs en kan als donor dienen)
Ik heb mijn wh1000-xm3 en mdr-1000x gebruikt op een Dell laptop met Windows 7 en een Microsoft Surface met Windows 10. Geluid klinkt niet slecht, maar ik gebruik meestal een Sony MP3-speler (pricewatch: Sony Walkman NW-A45 16GB Grijs) en ik heb twee Sony Z5compact telefoons (product: Sony Xperia Z5 Compact) met SD-kaartjes met grote capaciteit, die beiden ook LDAC aan kunnen en voor Spotify gebruikt kunnen worden. Ik zit dus niet snel zonder goede kwaliteit bluetooth verbinding en muziek, de laptop is gewoon lastiger en onnodigeL_Jay schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:38:
Gebruik jij de xm3 op een windows pc?
Ik krijg er op de pc helaas geen fatsoenlijk geluid uit. Op android is het geweldig, maar op de pc is het echt slecht(waarsch de slechtste codec).
Die Z5c telefoons zijn heel handig, kun je voor 100-125 euro op eBay kopen en zijn niet te groot/zwaar, en hebben toch goede hardware en LDAC, het was een vlagschip telefoon in 2015. Zie ook Dedicated MP3 speler of mobiele telefoon voor Spotify/MP3s?.
[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 11-01-2019 20:54 ]
Ik wil deze met name op kantoor, thuis en tijdens reizen (reizen in zeer beperkte mate) dragen, om omgevingsgeluid weg te filteren. Het gaat hierin met name om stemgeluid en type geluiden, (idealiter snurkgeluid tijdens reizen ;-) ). Ik vraag me af of Active Noise Cancelling hier de beste keus voor is?
De headsets waar ik nu tussen twijfel:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Bose QuietComfort 35 II (Zwart) | € 319,- | € 319,- |
1 | Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart) | € 259,- | € 259,- |
1 | Sony WH-1000XM3 (Zwart) | € 365,- | € 365,- |
1 | Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart) | € 149,99 | € 149,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.092,99 |
Ik heb momenteel Teufel Move BT in-ears, deze bevallen prima maar filteren niet voldoende geluid weg. Vandaar wel de REAL BLUE NC in mijn lijstje, deze is ook nog eens gunstig geprijsd.
De Sennheiser is relatief gunstig geprijs aan te schaffen via de ING punten winkel, het zelfde gelde voorheen voor de Sony WH-1000XM3, helaas nu niet verkrijgbaar.
De Bose QC35II lijkt samen met de Sony de beste headset, maar zijn deze voor mijn toepassing het extra geld waard?
Mijn vragen:
1. Is een ANC headset de juiste keuze voor mijn wensen?
2. Wat is vervolgende beste koop?
2. Sony all the way, mits je de M3 neemt. Bose zou nummer 2 zijn omdat die iets goedkoper is.
PSN: Sluuz
Wat is er precies mis met de M2 dan?Sluuz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:50:
1. Ja
2. Sony all the way, mits je de M3 neemt. Bose zou nummer 2 zijn omdat die iets goedkoper is.
PSN: Sluuz
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nu los ik het op door de koptelefoon uit te schakelen en weer op nieuw te verbinden. Je hoort namelijk geen muziek anders.
Kijk even in de Headphones Connect app of je Adaptive Sound Control aan hebt staan, zo ja, zet het uit. Maar waarschijnlijk is het het bekende probleem met koud weer en de XM3.hans180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:18:
Ik heb een Sony WH-1000XM3. Ik gebruik de koptelefoon veel buiten. Wat er sinds kort gebeurt is dat de ambient sound modus spontaan aanspringt wanneer ik een paar minuten buiten ben (bij koud weer). Is er iemand die dit ook heeft en weet hoe je dit kunt voorkomen?
Nu los ik het op door de koptelefoon uit te schakelen en weer op nieuw te verbinden. Je hoort namelijk geen muziek anders.
Dit staat op de Sony Support webpagina: WH-1000XM3 headphones behaviour in cold environments – 20 December 2018
Oftewel: niets beter dan uit en aan zetten op dit moment...Should you be confronted with the behaviour described above when switching between the significantly different temperature environments of European winters, please be aware of this simple workaround: turn your headphones OFF and ON again — this simple act of rebooting resets certain parameters within the device and will solve any unpredictable product behaviour.
[ Voor 103% gewijzigd door Taro op 16-01-2019 18:25 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Eerste indruk is erg goed! Had al eerder het eerste model van een collega geleend en de XM3 in de mediamarkt geprobeerd, maar dat laatste is niet te vergelijken met de praktijk natuurlijk, waarbij je gewoon je eigen muziek kan testen.
Tot nu toe dus erg tevreden mee! Geluid lijkt net een stapje beter dan het eerste model (dat ik ook weer beter vond dan een Bose 35 II en Sennheiser Momentum 2) en het comfort is echt goed aangepakt (daarin was Bose mijn vorige vergelijking wel koploper).
Set 1:
- Aune X1s
- Aune X7s
- Sennheiser HD 6XX
- Dekoni Audio EPZ-HD600 Elite Hybrid Ear Pads
- Periapt Cables XLR-kabel
Set 2:
- S.M.S.L. SU-8
- THX AAA 789 Linear Amplifier
- Hifiman HE-4XX
- Hifiman XLR-kabel
Set 3:
- Fiio Q1 II
- Sony MDR1AM2
- Oidio Sound 2,5mm trrs balanced kabel
Set 1 is gekoppeld aan m'n desktop, set 2 is gecombineerd met de TV-hoek en set 3 wordt gebruikt met laptop of telefoon.
Klinken allemaal anders, maar allemaal net zo goed erg lekker.
Er is ondertussen nog een Meze 99 Noir onderweg. Daarna is het wel genoeg geweest voor de komende tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Grozno op 18-01-2019 21:31 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Ik heb deze week mijn tweede exemplaar geretourneerd omdat de hoofdband ontzettend begon te kraken. Om diezelfde reden heb ik er ook al één in november geretourneerd. Zelfs tijdens het lopen
was er regelmatig een knakkend geluid te horen.
Ben erg benieuwd of ik gewoon tweemaal pech heb gehad of dat het toch een terugkerend iets is.
Ik heb de mijne sinds September, geen probleem tot nu toe. Ik heb hem meestal op kantoor op, maar ook gebruikt tijdens vluchten, treinreizen etc. Geen last van gehad.Giel88 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:33:
Zijn er mensen die de Sony wh1000-XM3 al een maand of langer intensief gebruiken?
Ik heb deze week mijn tweede exemplaar geretourneerd omdat de hoofdband ontzettend begon te kraken. Om diezelfde reden heb ik er ook al één in november geretourneerd. Zelfs tijdens het lopen
Ben erg benieuwd of ik gewoon tweemaal pech heb gehad of dat het toch een terugkerend iets is.
Maar bij de MDR-1000x hoorde je deze verhalen ook, en ik heb er geen last van gehad. Zal bij de derde Sony dan wel misgaan voor me
Vreemd ik heb er geen last van, en heb de headset nu ruim over één maand, bijna 2Giel88 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:33:
Zijn er mensen die de Sony wh1000-XM3 al een maand of langer intensief gebruiken?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Jeffrey88 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:06:
[...]
Vreemd ik heb er geen last van, en heb de headset nu ruim over één maand, bijna 2
Bedankt voor jullie reactie, dan gaan we het toch maar een derde keer proberen.gambieter schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 01:08:
[...]
Ik heb de mijne sinds September, geen probleem tot nu toe. Ik heb hem meestal op kantoor op, maar ook gebruikt tijdens vluchten, treinreizen etc. Geen last van gehad.
Maar bij de MDR-1000x hoorde je deze verhalen ook, en ik heb er geen last van gehad. Zal bij de derde Sony dan wel misgaan voor me
Waar heb je die THX AAA gevonden, geïmporteerd via Massdrop?Grozno schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:12:
* Grozno meld zich hier maar eens. Ik heb ondertussen aardig geïnvesteerd in drie koptelefoon set-ups.
Set 1:
- Aune X1s
- Aune X7s
- Sennheiser HD 6XX
- Dekoni Audio EPZ-HD600 Elite Hybrid Ear Pads
- Periapt Cables XLR-kabel
Set 2:
- S.M.S.L. SU-8
- THX AAA 789 Linear Amplifier
- Hifiman HE-4XX
- Hifiman XLR-kabel
Set 3:
- Fiio Q1 II
- Sony MDR1AM2
- Oidio Sound 2,5mm trrs balanced kabel
Set 1 is gekoppeld aan m'n desktop, set 2 is gecombineerd met de TV-hoek en set 3 wordt gebruikt met laptop of telefoon.
Klinken allemaal anders, maar allemaal net zo goed erg lekker.
Er is ondertussen nog een Meze 99 Noir onderweg. Daarna is het wel genoeg geweest voor de komende tijd.
Ik heb die ook en idd via Massdrop besteld. Ik had geluk dat ik net op het moment aan het kijken was voor een upgrade toen de laatste drop actief was geworden. Er zijn veel mensen die nu wachten op de nieuwe drop en het klopt wat ze zeggen: het is echt een hele goede amp voor het geld. Ik meen dat ik incl alle heffingen iets onder 400euro betaald heb.SHFT schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:48:
[...]
Waar heb je die THX AAA gevonden, geïmporteerd via Massdrop?
[ Voor 19% gewijzigd door Blord op 23-01-2019 10:35 ]
[edit] BCC heeft de WH-1000XM3 nu ook in de aanbieding.
[ Voor 13% gewijzigd door rescla op 23-01-2019 11:41 ]
Mijn Sennheiser RS180 lijkt na ruim 10 jaar het toch echt te gaan begeven. Steeds vaker moeite met pairen. Steeds vaker dat hij niet goed wil chargen. Enfin, 10 jaar genoten, niet slecht toch?
Maar dan een vervanger uitzoeken. Makkelijk zou zijn de opvolger de RS185. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar suggesties voor alternatieven om toch ook daar even naar te kijken. Zoek ik op wireless headphones en hi-fi headphones dan wordt ik vooral platgegooid met Beats By Dre meuk etc of oordopjes en das niet wat ik zoek. Ik zoek dus wat suggesties om verder te onderzoeken.
Ik gebruik mijn RS180 voor mijn PC icm een Samsom mic. Ik wilde perse geen "gaming" headset omdat ik de geluidskwaliteit voor muziek en film gewoon niet goed genoeg vind. En ik wilde draadloos om gewoon vrij te kunnen bewegen en toch muziek te luisteren.
Ik zou graag wat suggesties voor alternatieven krijgen om verder in te duiken.
Als je kunt leven met bluetooth: de PXC550? Klinkt heel erg goed. Stevige ANC.Kaap schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:06:
* burne is sad
Mijn Sennheiser RS180 lijkt na ruim 10 jaar het toch echt te gaan begeven. Steeds vaker moeite met pairen. Steeds vaker dat hij niet goed wil chargen. Enfin, 10 jaar genoten, niet slecht toch?
I don't like facts. They have a liberal bias.
I wish. Die zit niet binnen het budgetGrozno schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:58:
Dolby Dimension?
Zou dan zo'n €250,- zijn.
Maaaar ik heb het probleem gelukkig opgelost. Het viel me op dat ik de headphone ook niet meer zag chargen. Ik heb de oplaadbare batterijen van Sennheiser er eens uitgehaald en gewone AAAtjes erin gestopt. Toen deed alles het weer. Dat zou betekenen dat het oplaadsysteem defect is of de oplaadbare batterijen gewoon "op" zijn. Even bij de winkel nieuwe oplaadbare AAAtjes gehaald en die gingen laden, dus dat kon het niet zijn. Nadat ze opgelaad waren getest, alles werkte weer.
Dus na 10 jaar waren het slechts de oplaadbare batterijen die niet meer verder konden. Allang blij dus want ben nog steeds super tevreden met de RS 180.
Nu heb ik pricewatch: House of Marley Liberate XLBT (Zilver) en pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC33iS (Zwart)
De koptelefoon is voldoende goed mbt. het geluid maar heeft geen ANC. De oortjes hebben wel ANC en voldoen redelijk op dat vlak echter heb ik steeds vaker last van de kabel (en dan met name het kastje met de batterij voor de NC en volume regeling (deze zit te dicht bij de oortjes om hem aan de broeksrand te bevestigen waardoor hij vaak bungelt en dan aan de oortjes trekt).
Vandaar dat ik nu eigenlijk een koptelefoon zoek met ANC. Budget is tussen de 125,- en 200,-. Ik had de Teufel Real Blue NC al bekeken en deze is regelmatig in de aanbieding. pricewatch: Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)
Ofde pricewatch: Audio-Technica ATH-ANC700BT (Zwart) deze is 169,- op amazon.de.
pricewatch: Plantronics BackBeat Pro 2 (Bruin, Titanium, Zwart)
Geluid zou erg fijn zijn van de backbeat pro 2. En voor 175,- te vinden.
De reviews zijn bij beiden erg wisselend, maar de ANC700BT lijkt iig een afvaller te worden.
Mijn wensen: goede ANC (ik hou van stilte!), goede muziek weergave (ik luister van punk tot top 40 en sixties tot heden, dus niet enkel de focus op bassen waarbij de stemmen minder zijn). Het is een pré als de koptelefoon ook nog met een kabel kan werken wanneer de accu leeg is.
Zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 13% gewijzigd door Sneezzer op 24-01-2019 17:47 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ik zit te denken om een Bose Quietcomfort 35 ii koptelefoon te kopen. Ook mede door de lopende actie bij Mediamarkt. Ik luister veel EDM en daarbij is een diepe én volle bass wel belangrijk. Ik ben echter benieuwd naar de hoeveelheid bass dat de koptelefoon heeft. Zit dat wel goed bij de Bose?
Thanks alvast voor jullie meningen!
Ik vind de Bose sound maar vlak. De signature van de Sony WH-1000XM3 is superieur t.o.v. de Bose.hotymoty schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:21:
Hallo mensen,
Ik zit te denken om een Bose Quietcomfort 35 ii koptelefoon te kopen. Ook mede door de lopende actie bij Mediamarkt. Ik luister veel EDM en daarbij is een diepe én volle bass wel belangrijk. Ik ben echter benieuwd naar de hoeveelheid bass dat de koptelefoon heeft. Zit dat wel goed bij de Bose?
De Sony is ook redelijk bass heavy, dus zal eerder binnen jouw profiel vallen.
Ik heb zelf de Bose QC15 en de QC25. De bass is 'normaal' en niet overdreven aanwezig. Als je echt een bass-koptelefoon zoekt zou ik eerst nog even testen met de Sony variant. Heb zelf geen ervaring met het model van Sony, dus kan daar geen vergelijking op trekken.hotymoty schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:21:
Hallo mensen,
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Alleen jij ziet hem niethotymoty schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:35:
Thanks voor de reacties. Ik vind de Sony qua uiterlijk niet mooi en dat vind ik persoonlijk toch wel belangrijk bij het dragen in het openbaar.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Sure?Trent900 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:48:
[...]
Ik vind de Bose sound maar vlak. De signature van de Sony WH-1000XM3 is superieur t.o.v. de Bose.
De Sony is ook redelijk bass heavy, dus zal eerder binnen jouw profiel vallen.
https://www.rtings.com/he...?usage=4997&threshold=0.1
Yeps, I stand by my opinion.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om maar 1 ding en dat is hoe de gebruiker het ervaart.
[ Voor 15% gewijzigd door Trent900 op 25-01-2019 14:31 ]
Ik heb nu de pricewatch: Philips SHP-2500/10 (Zilver, Zwart)
Echter deze is niet draadloos, dat kan ik natuurlijk wel doen, maar dan heb ik er niks meer aan
Ik gebruik heb zeer regelmatig en op zowel de laptop als op de iPad.
Nu ben ik op zoek naar een draadloze koptelefoon.
Dat is toch wat minder gedoe met de kabel
Nu had ik van de week een koptelefoon gezien bij de Kruidvat dus dacht ik ga die eens meenemen om te kijken of het wat is (Grundig) echter deze is voor mij qua geluid te hard.
Anders gezegd als ik het volume van mijn telefoon/Laptop of tablet net een heel klein tikje aanzet dan gaat het net.
Ik ben dus op zoek naar advies voor een goede koptelefoon die qua geluid niet te hard is.
Daarnaast heb ik nog een ander probleem dat ik links nagenoeg doof ben.
Nu begrijp ik dat je het beste je kan laten adviseren in een winkel, maar wellicht dat jullie tips hebben waar ik op moet letten.
Budget wat ik in gedachten heb is €100 - €150 (eventueel bij goede tips zit daar nog wat ruimte in)
2250 WP Zuid PVoutput
Google Assistant én Siri met 1 druk op de knop, mooi helder geluid, niet overmatig groot, niet te zwaar. Ik ben na een paar dragen en luisteren nu al zeer tevreden.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Heb nu nog een Bose Soundlink Wireless On-Ear waar ik erg tevreden over ben, maar zit toch al een flinke tijd naar een koptelefoon met NC te kijken en de actieprijs heeft me nu toch wel over de streep getrokken...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ze zeggen ook dat de sony basic instellingen heeft. Onduidelijk wat dat is. Daarnaast vraag ik me af welke codec de Sony gebruikte. SBC, AAC, aptX, LDAC?
In andere reviews wordt de Sony juist geprezen om de bass weergave en soundstage. Rtings heb ik wel hoog zitten, ik zou het ook weer vreemd vinden als ze niet zorgvuldig zijn geweest bij de test.
Ik heb ooit eens een QC35 vergeleken met mijn Sennheiser momentum (de originele zonder NC). En de Sennheiser klonk een stuk beter. Mijn Sony 1000XM3 klinkt weer beter dan de Sennheiser.
Er zijn alleen teveel variabelen die anders waren om te zeggen dat die waarneming wat waard is. Bron was anders, iPhone vs Mac, bedraad vs bluetooth.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Maar ik kom er nu dus ook achter dat Sony het niet mogelijk maakt om makkelijk tussen meerdere apparaten te wisselen. Sterker, je kunt niet eens 2 apparaten tegelijk verbinden. Waar-de-loos. Headsets die de helft van de prijs zijn ondersteunen dit zelfs.
Voor mij echt een dealbreaker, aangezien ik dit dagelijks nodig heb, dus ik ga ze van de week omruilen voor QC35-II’s...
Het meest frustrerende is dat ik dit soort zaken meestal van te voren wel uitzoek. Doe je het een keer niet, omdat er een leuke deal is en voila... gelukkig heeft CoolBlue een 30 dagen probeerperiode.
[ Voor 17% gewijzigd door RobbieB op 27-01-2019 15:43 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Voila, u bent de sigaarRobbieB schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:41:
Het meest frustrerende is dat ik dit soort zaken meestal van te voren wel uitzoek. Doe je het een keer niet, omdat er een leuke deal is en voila...
Op zich had je niet ver moeten zoeken, het is al meermaals in dit topic vermeld dat de Sony XM3 niet met meerdere apparaten tegelijk verbonden kan worden.
Ik heb inmiddels een XM3 in bezit en heb gelukkig geen noodzaak om met meerdere apparaten tegelijk te kunnen verbinden. Verder is de active noise cancelling uitstekend
Maar de Bose is op zich nog steeds een prima deal hoor. Moet toegeven dat de QC35 II net iets fijner op het hoofd zit, maar de Sony is sowieso al vele malen comfortabeler dan de JBL Everest Elite 700 die ik hiervoor had. Die laatste kon ik niet langer dan een uur ophouden; de Sony daarentegen heb ik in het vliegtuig al 8 uur onafgebroken op mijn hoofd gehad.
Het is mijn allereerste ANC product, dus dat is wel even wennen. Erg prettige functie is quick attention, alleen zit het inkomende geluid dan wel meer naar rechts dan in het midden. Krijgt mijn OCD jeuk van.
Verder echt een heerlijk geluid. Heb wel die mp3 upscaling modus uitgezet in de app, daar klonken highs echt te schel van.
De codec die op iOS gebruikt wordt is AAC. En die wordt over het algemeen als een "hifi transparante" codec. En is wel van een heel ander niveau dan SBC. Ik denk dat je bij gebruik van Spotify/Tidal/Deezer als bron dat je geen verschil gaat horen tussen LDAC en AAC.Eduardboon schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:08:
Heb de 1000XM3 aangeschaft voor mijzelf en mijn vriendin. Wat een heerlijk geluid, zelfs op iOS, waar LDAC en APTx niet aanwezig zijn.
Het is mijn allereerste ANC product, dus dat is wel even wennen. Erg prettige functie is quick attention, alleen zit het inkomende geluid dan wel meer naar rechts dan in het midden. Krijgt mijn OCD jeuk van.
Verder echt een heerlijk geluid. Heb wel die mp3 upscaling modus uitgezet in de app, daar klonken highs echt te schel van.
Ik denk dat ik weer eens Apple Music een maandje ga afsluiten en ga vergelijken met Tidal (de gewone niet Hifi) en Spotify.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Had hier ook Apple Music een maandje afgesloten, omdat ik me heb laten verkopen dat een AAC bestand betere kwaliteit geeft naar een AAC stream. Maar wat een onzin was datOMX2000 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:28:
[...]
De codec die op iOS gebruikt wordt is AAC. En die wordt over het algemeen als een "hifi transparante" codec. En is wel van een heel ander niveau dan SBC. Ik denk dat je bij gebruik van Spotify/Tidal/Deezer als bron dat je geen verschil gaat horen tussen LDAC en AAC.
Ik denk dat ik weer eens Apple Music een maandje ga afsluiten en ga vergelijken met Tidal (de gewone niet Hifi) en Spotify.
Overigens terugkomend op die balans issue: Model van mijn vriendin is netjes in balans kwa volume rechts en links in Ambient Mode (niveau 20), maar mijn model neigt alles toch wat meer naar rechts te gooien. Of de mic is rechts sterker dan links of er klopt ergens iets niet helemaal. Gelukkig gebruik ik ambient mode alleen op de fiets, anders ga ik daar wel knetter van worden
[ Voor 20% gewijzigd door Eduardboon op 28-01-2019 01:22 ]
Mis ik iets? Hoe komt dat ding daar zo goedkoop? Ik zie het addertje onder het gras nog niet.
Edit: never mind, zie net dat het een paar pagina's terug ook al staat gemeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Ray_ op 28-01-2019 22:32 ]

In een studio - of thuis situatie lijkt ANC me namelijk niet echt van toepassing.
Sorry, mijn post was niet zozeer aan jou gericht en ik wil niet de mod uithangen o.i.d. maar vind het jammer dat er hier tegenwoordig nauwelijks meer interessante headphones besproken worden. ANC is zeker een fijne feature om omgevingsgeluid te blokkeren, maar er is zoveel meer dan alleen Bluetooth codecs en ANC. Ik word oud denk ik.
[ Voor 61% gewijzigd door Jorruchie op 28-01-2019 23:09 ]
Maar hee, jij ook een fijne dag.
Geen addertje. MediaMarkt had vanwege zijn 20-jarig bestaan in Nederland 20% korting gegeven op diverse producten, en een aantal shops (waaronder bol.com) zijn daarin gevolgd.Ray_ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:27:
Ik zit vanavond een beetje rond te kijken naar een ANC koptelefoon en de keuze is op de Sony 1000XM3 gevallen. Overal voor 379,- (of meer) te koop, en nu zie ik hem op bol.com voor 303 staan: https://www.bol.com/nl/p/...ng-zwart/9200000096401054
Mis ik iets? Hoe komt dat ding daar zo goedkoop? Ik zie het addertje onder het gras nog niet.
Edit: never mind, zie net dat het een paar pagina's terug ook al staat gemeld.
https://www.xmpow.com/mpo...ireless-adapter-mbr1.htmlrockerpoet schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:22:
Iemand ervaring met betaalbare bluetooth receivers? Wil graag bluetooth functionaliteit voor mijn oude vertrouwde Sennheiser HD25-II.
Eens!Jorruchie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:58:
Sorry, mijn post was niet zozeer aan jou gericht en ik wil niet de mod uithangen o.i.d. maar vind het jammer dat er hier tegenwoordig nauwelijks meer interessante headphones besproken worden. ANC is zeker een fijne feature om omgevingsgeluid te blokkeren, maar er is zoveel meer dan alleen Bluetooth codecs en ANC. Ik word oud denk ik.![]()
Bij deze:
Ik heb met black friday een Sony MDR-1AM2 gekocht voor op m'n werk, gewoon met een kabel, zonder ANC.
Erg fijn ding! Een stuk beter geluid dan de Bose QC35, maar zonder dat ik helemaal in m'n eigen wereld ga leven. Hij sluit nog steeds wel meer dan genoeg af. Hij zou van mij minder mogen afsluiten, maar ik ben bang dat m'n kamergenoot dan last van mijn muziek gaat hebben. Comfort is aardig vergelijkbaar. De adviesprijs van 250 zou ik er niet voor over hebben, maar de 130eu die ik ervoor betaald heb is het dubbel en dwars waard.
Om thuis op de Switch in handheldmode wat beter geluid te hebben heb ik sinds een tijdje de good old plastic fantastic Grado SR60e. Er zijn niet zoveel on-ear open koptelefoons, en dat was wat ik juist wel wilde. Geluid is geinig, comfort wordt hopelijk beter als ik 'm vaker draag.
Als ik bijvoorbeeld 's avonds geconnect ben geweest met mijn iPad, en ik wil de volgende dag connecten met mijn laptop, dan reconnect hij automatisch met mijn iPad. Hij wil dan niet connecten met mijn laptop voordat ik gedisconnect heb op mijn iPad. Die ligt vaak compleet ergens anders (andere kamer, andere verdieping), of zit ergens in mijn rugtas.
Weet iemand of er een manier is om geforceerd te connecten met mijn laptop, of misschien te disconnecten zonder mijn iPad te zoeken, of het automatisch reconnecten uit te zetten?
Ik heb al een tijdje zitten googlen, maar ik vind alleen verbinden via NFC (heeft mijn laptop niet), of disconnecten op mijn iPad

[ Voor 7% gewijzigd door RedPixel op 30-01-2019 09:45 ]
I see red pixels.
Ik herken je probleem heel erg, vaak ben ik verbonden met mijn laptop (mac) welke ook als de klep dicht heb van de laptop blijft de bluetooth actief. Als ik dan in de trein zit met mijn laptop in de tas en wil muziek luisteren van mijn telefoon verbind die niet automatisch met de telefoon.RedPixel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:43:
Ik heb een Sony WH-1000XM2, echt super fijn geluid en noise-cancelling en hij zit uitstekend. Mijn grootste ergernis is echter dat ik altijd eerst de Bluetooth moet disconnecten met het vorige apparaat, voor ik kan connecten met een ander apparaat.
Als ik bijvoorbeeld 's avonds geconnect ben geweest met mijn iPad, en ik wil de volgende dag connecten met mijn laptop, dan reconnect hij automatisch met mijn iPad. Hij wil dan niet connecten met mijn laptop voordat ik gedisconnect heb op mijn iPad. Die ligt vaak compleet ergens anders (andere kamer, andere verdieping), of zit ergens in mijn rugtas.
Weet iemand of er een manier is om geforceerd te connecten met mijn laptop, of misschien te disconnecten zonder mijn iPad te zoeken, of het automatisch reconnecten uit te zetten?
Ik heb al een tijdje zitten googlen, maar ik vind alleen verbinden via NFC (heeft mijn laptop niet), of disconnecten op mijn iPad
Enige oplossing is om dan bij het aanzetten van de koptelefoon de aan knop ingedrukt te houden totdat het lampje gaan knipperen (je gaat eigenlijk een nieuw apparaat toevoegen zo). en dan je telefoon "opnieuw" koppelen met de koptelefoon. Heel omslachting maar enige wat tot nu toe werkt bij mij.
Zelfde ervaring/probleem hier. Ik begin nu wel het voordeel van die Airpods in te zien.. Even wachten tot versie2 en dan koop ik die er denk ik bij.RedPixel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:43:
Ik heb een Sony WH-1000XM2, echt super fijn geluid en noise-cancelling en hij zit uitstekend. Mijn grootste ergernis is echter dat ik altijd eerst de Bluetooth moet disconnecten met het vorige apparaat, voor ik kan connecten met een ander apparaat.
Ik heb overigens de Sony WH-1000XM3, mooi ding, maar als ik ANC niet nodig heb pak ik toch veel liever m'n oude vertrouwde Beyerdynamics DT770PRO.. Ik vind toch de geluidskwaliteit van de sony wat tegenvallen voor 380€ eerlijk gezegd

Mixed Reality dev
Heel simpel. De aan uit knop een seconde of 7 ingedrukt houden, dan komt hij weer in pair mode en kun je direct koppelen aan een ander device.RedPixel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:43:
Ik vond het ook zwaar kl*te dat er maar 1 device gekoppeld kan zijn, maar deze work around vind ik prima werkbaar.
Ah ja, op die manier is het wel werkbaar, thanks!winwiz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:17:
[...]
Heel simpel. De aan uit knop een seconde of 7 ingedrukt houden, dan komt hij weer in pair mode en kun je direct koppelen aan een ander device.
Ik vond het ook zwaar kl*te dat er maar 1 device gekoppeld kan zijn, maar deze work around vind ik prima werkbaar.
I see red pixels.
Een groot deel van het budget van de Sony wordt opgeslokt door electronica (DAC, ANC processor, accu, actieve versterker, Bluetooth radio, etc.), terwijl de Beyer iedere € kan inzetten t.b.v. de geluidskwaliteit.Menesis schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Ik heb overigens de Sony WH-1000XM3, mooi ding, maar als ik ANC niet nodig heb pak ik toch veel liever m'n oude vertrouwde Beyerdynamics DT770PRO.. Ik vind toch de geluidskwaliteit van de sony wat tegenvallen voor 380€ eerlijk gezegd
Daarnaast vermoed ik dat de marges op de 'wearable' productgroep ook rianter is t.o.v. traditionele headphones.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.