Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-08 12:31

Jorruchie

strikes and gutters...

_Dekker schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:42:
[...]
Duidelijk een gevalletje GAS bij mij: het is gewoon leuk om uit te kijken naar wat nieuws.
Toevallig had ik vroeger bijna dezelfde Rotel, maar dan de voorversterker variant, de RC-971mk2
https://seriousgas.com/

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Web-Brielle schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:34:
Ik heb een vraag aan de (kenners?) Tweakers onder ons.
Ik heb een Sony WH-CH700N gekocht voor thuis en kantoor, maar de noice cancelling is niet echt super. Ik wil rustig kunnen werken zonder dat ik veel stemmen om me heen hoor. Met deze headphone merk ik alleen demping van constante geluiden, zoals een afzuigkap.
Welke headphone tot 150 euro is ook beter tegen stemmen wegfilteren, is draadloos én betaalbaar? De sony heeft wel een heerlijk geluid met muziek en de pasvorm is super.
Zie ook Niet goed werkende noise cancelling Sony wh-ch700n voor een tip.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:48
Thanks!
Maar het helpt echt helemaal niets haha.
Express veel geluid maken doet ook niets met de demping.

• koekje4life
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-05 13:58
rolandos582 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
Hmm, die AKG K7XX zien er interessant uit van Massdrop. Waar gebruik je ze voor en welke gamers speel je hiermee? En heb je je Mobius al binnen? :D
Ik heb mijn Mobius al een tijdje binnen, had er zelfs een post over geschreven hier: koekje4life in "Het grote Headphones topic"

Ik speel best veel shooters met de AKG K7XX, en ze zijn er best goed voor, al moet ik zeggen dat mijn voorkeur momenteel uit gaat naar de Mobius, omdat ze gesloten zijn en ik me makkelijker kan focussen op voetstappen bijvoorbeeld. Battlefield en Call of Duty gaan erg goed met de K7XX ;)

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04:52
Tip voor de WH-1000MX3 geïnteresseerden: blijkbaar gaf Sony ze cadeau bij een Xperia XZ3. Bijgevolg staan er verschillende op Tweakers Vraag & Aanbod.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Web-Brielle schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:50:
Thanks!
Maar het helpt echt helemaal niets haha.
Express veel geluid maken doet ook niets met de demping.
Om te weten of je verwachtingen realistisch zijn of niet, ken je niet iemand met een Bose QC35 (of QC25) of een Sony WH-1000xm2/MDR-1000x of zo, die je zijn of haar koptelefoon een dagje laat uitproberen?

Ik had eerst de Sony MDR-ZX770BN, maar vanaf het moment dat ik de MDR-1000x had, kon ik zo duidelijk het verschil in ANC kwaliteit merken.

gambieter wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:54 (14%)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:18
Web-Brielle schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:34:
Ik heb een vraag aan de (kenners?) Tweakers onder ons.
Ik heb een Sony WH-CH700N gekocht voor thuis en kantoor, maar de noice cancelling is niet echt super. Ik wil rustig kunnen werken zonder dat ik veel stemmen om me heen hoor. Met deze headphone merk ik alleen demping van constante geluiden, zoals een afzuigkap.
Welke headphone tot 150 euro is ook beter tegen stemmen wegfilteren, is draadloos én betaalbaar? De sony heeft wel een heerlijk geluid met muziek en de pasvorm is super.
Die tip kwam van mij :D

Ik gebruik mijn 700N op kantoor, in de trein en in de metro. Het geroezemoes van medepassagiers, motor- en wielen-op-railsgeluiden in de trein en metro onderdrukt hij goed. Op kantoor wordt de airco en het geroezemoes van collega's op afstand wel goed weggefilterd, maar collega's aan mijn blok (kantoortuin... :() hoor ik wel door de ANC heen.

Het staat buiten kijf dat de 1000MX3 (of QC35) een (veel) betere ANC heeft dan de Sony CH700 (of 900). Maar ook in die prijsklasse hoor je je collega's nog beppen; dat geluid is nu eenmaal te onvoorspelbaar om door de huidige stand van techniek gedempt te kunnen worden. Om die reden is de ANC ook in de tram (van die oude trams op lijn 19, Amsterdam) niet heel effectief.

Ik gebruikte hiervoor Sennheiser Momentum 2.0 IEM's en de 700N filtert buitengeluiden wel merkbaar beter dan de passieve seal van de Senny's.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Web-Brielle schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:58:
[...]

Ik heb hem besteld, kijken of die beter is :) Ben benieuwd!
Thanks voor de tip!
Heb je hem nog voor de oude prijs in bestelling ?, vandaag is die 209,99.
Indien mogelijk, laat je ervaringen met deze koptelefoon hier nog eens horen. :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Web-Brielle
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:48
BenEco schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:16:
[...]

Heb je hem nog voor de oude prijs in bestelling ?, vandaag is die 209,99.
Indien mogelijk, laat je ervaringen met deze koptelefoon hier nog eens horen. :)
Totaal 124,95 moeten afrekenen, dus leuker!
Ik zal mijn bevindingen delen :)

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:29

rolandos582

Gaming addict x)

koekje4life schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:15:
[...]
Ik heb mijn Mobius al een tijdje binnen, had er zelfs een post over geschreven hier: koekje4life in "Het grote Headphones topic"

Ik speel best veel shooters met de AKG K7XX, en ze zijn er best goed voor, al moet ik zeggen dat mijn voorkeur momenteel uit gaat naar de Mobius, omdat ze gesloten zijn en ik me makkelijker kan focussen op voetstappen bijvoorbeeld. Battlefield en Call of Duty gaan erg goed met de K7XX ;)
Ah nice, ik ben de Mobius sterk aan het overwegen! Luister je er ook muziek mee/ kijk je er films mee of is het specifiek gaming wat je ermee doet? Heb je ze in NL of US gehaald?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• _Dekker
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-08 13:16
rolandos582 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:44:
[...]

Ah nice, ik ben de Mobius sterk aan het overwegen! Luister je er ook muziek mee/ kijk je er films mee of is het specifiek gaming wat je ermee doet? Heb je ze in NL of US gehaald?
Mocht je deze review nog niet kennen, hierbij eentje van de Mobius door de meest 'down to earth' reviewer die ik ken:
YouTube: Audeze Mobius Review - Audiophile Gaming?

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

_Dekker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:02:
[...]
Mocht je deze review nog niet kennen, hierbij eentje van de Mobius door de meest 'down to earth' reviewer die ik ken:
Thanks, ga ik eens naar kijken! Zijn er nog meer mensen hier die ervaringen hebben met de Mobius? En den met name voor shooters/ muziek / films. Het ziet er allemaal erg interessant uit, maar €400+ blijft toch een behoorlijk bedrag voor een headphone.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• japborst
  • Laatst online: 18-07 10:12
Iemand een idee wanneer er weer een batch Sony 1000xm3 leverbaar gaat zijn? Blijft een beetje onhandig bestellen zo. Helaas ook geen manier tot pre-orderen, je moet maar net geluk hebben dat je in de 5m zit waar hij leverbaar is....

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

charrel

@r1200r lc @hue addict

japborst schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:36:
Iemand een idee wanneer er weer een batch Sony 1000xm3 leverbaar gaat zijn? Blijft een beetje onhandig bestellen zo. Helaas ook geen manier tot pre-orderen, je moet maar net geluk hebben dat je in de 5m zit waar hij leverbaar is....
Zoals ik al zei, op marktplaats staan er genoeg in de verpakking. Even registreren op de sony site en je hebt gewoon garantie. Tevens kost ie geen 379€ ;)
Op tweakers komt er soms ook al eentje voorbij op vraag&aanbod.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
charrel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:47:
[...]

Zoals ik al zei, op marktplaats staan er genoeg in de verpakking. Even registreren op de sony site en je hebt gewoon garantie. Tevens kost ie geen 379€ ;)
Betaal je wel verzendkosten als je garantie nodig hebt. Uiteraard dan alsnog een stuk goedkoper, ik had hetzelfde met de XM2 gedaan, maar helaas had ik wel na mijn eerste reis garantie nodig.

• koekje4life
  • Laatst online: 14-05 13:58
rolandos582 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:44:
[...]

Ik heb ze uit de indiegogo, dus technisch gezien komen ze uit China waar ze de productie hebben afgerond, ze kwamen netjes aan, maar wel vertraagd omdat alle modellen zijn teruggeroepen om de ruis wat meer te dempen. Alle nieuwe modellen zouden als het goed is minder ruis moeten hebben.

Als ik een competitieve game speel als een Battlefield, Call of Duty of Overwatch zet ik de 3D 7.1 modus aan, naar mijn gevoel versterkt het de positionele audio. Als ik muziek luister heb ik 'm op 2 kanaals hi-rez, en het is erg prettig.
_Dekker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:02:
[...]

De review die Dekker heeft gepost is wel erg goed en concreet. Ben het niet helemaal eens met de opmerking over soundstage, maar voor de rest komt het overeen met mijn mening. Ik heb er wel een stuk minder voor betaald dan de 450 waar ze momenteel voor gaan.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

koekje4life schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb ze uit de indiegogo, dus technisch gezien komen ze uit China waar ze de productie hebben afgerond, ze kwamen netjes aan, maar wel vertraagd omdat alle modellen zijn teruggeroepen om de ruis wat meer te dempen. Alle nieuwe modellen zouden als het goed is minder ruis moeten hebben.

Als ik een competitieve game speel als een Battlefield, Call of Duty of Overwatch zet ik de 3D 7.1 modus aan, naar mijn gevoel versterkt het de positionele audio. Als ik muziek luister heb ik 'm op 2 kanaals hi-rez, en het is erg prettig.

[...]

De review die Dekker heeft gepost is wel erg goed en concreet. Ben het niet helemaal eens met de opmerking over soundstage, maar voor de rest komt het overeen met mijn mening. Ik heb er wel een stuk minder voor betaald dan de 450 waar ze momenteel voor gaan.
Hmm ja, als je ze voor de helft op pikt is het al een stuk beter. €450 is toch redelijk prijzig, waar ik niet twijfel of ze echt goed zijn maar meer of ze hun geld waar zijn tegen gelijkwaardige headphones in die klasse. Thanks! :D

• japborst
  • Laatst online: 18-07 10:12
charrel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:47:
[...]

Helaas is de actie van de Sony telefoon waarbij je deze headphones gratis kreeg voorbij, dus zie niet zo veel nieuwe aanbiedingen op Marktplaats. Zal even die aanbieder een berichtje sturen.

Liefst via ING rentepunten voor €250 natuurlijk ;)

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-08 13:05
Ik zit met het volgende.

Ik ben sinds kort in bezit van een Bowers & Wilkins PX wireless headphone met noise canceling.

Elke keer als ik dat ding op mijn hoofd zit krijg ik het idee dat ik statisch geladen wordt. De rillingen lopen over mn rug.

Iemand een idee?

• Trent900
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:03
Vraag voor de mensen met een WH-1000XM3 die geen problemen hebben met de geluidskwaliteit van de microfoon: Welke productie datum heeft jullie product? Degenen die ik bel horen mij heel slecht en het betreft een slechte batch, wat een bekend probleem is. Die van mij is van 8-18.

• pummetje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-08 20:19
rolandos582 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:29:
Thanks, ga ik eens naar kijken! Zijn er nog meer mensen hier die ervaringen hebben met de Mobius? En den met name voor shooters/ muziek / films. Het ziet er allemaal erg interessant uit, maar €400+ blijft toch een behoorlijk bedrag voor een headphone.
Heb de mobius uitgeprobeerd op een audio show erg leuk voor games
het "bewegen" van het stereobeeld als je met je hoofd beweegt werkt erg goed
ik zie de mobius als een hele mooie headphone voor VR
enige nadeel is de pasvorm het is een erg kleine headphone en zat bij mij niet lekker
maar dit is persoonlijk wellicht kan je hem proberen bij een importeur die audeze verkoopt
450 euro is flink wat geld voor een gaming headphone maar erg zijn na mijn weten geen headphones die "meebewegen" als je je hoofd draait dus het is best uniek :)

pummetje wijzigde deze reactie 03-12-2018 10:43 (44%)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:41
Trent900 schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:54:
Vraag voor de mensen met een WH-1000XM3 die geen problemen hebben met de geluidskwaliteit van de microfoon: Welke productie datum heeft jullie product? Degenen die ik bel horen mij heel slecht en het betreft een slechte batch, wat een bekend probleem is. Die van mij is van 8-18.
Vandaag die Sony 1000mx3 gekocht* en de geluidskwaliteit van de microfoon is in elk geval vele malen beter dan de AKG-N60NC (als in: degene aan de andere kant van de lijn kon me nu wél verstaan).
Waar kan ik de productiedatum zien?
* in Oslo

Ik merk wel dat de 1000MX3 echt zoveel beter is dan de AKG-N60NC: geluidskwaliteit, microfoon, en de Sony heeft géén digitale bijgeluidjes, alleen een soort ruis alsof je in een groot bos staat. Terwijl die AKG bijna dezelfde prijs heeft.

Menesis wijzigde deze reactie 04-12-2018 21:08 (17%)

• ymaenhout
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:29
Goedemorgen,

Ben op zoek naar een bluetooth koptelefoon (tbv trainen) welke goed klinken. Heb nu een bedrade teufel gehad, klinkt prima, maar wil draadloos.

Sinds gisteren heb ik de JBL ua train wireless. Goede bouwkwaliteit en zit perfect. Alleen de geluidskwaliteit is bedroevend. Er wordt alleen sbc bluetooth ondersteund. Ik hoor gewoon dat er veel compressie in zit. Nu kan mijn gsm, galaxy s8+, prima Aptx of Ldac aan. Ik zoek dus een koptelefoon, rond de 200 euro, die via bluetooth ook goed klinkt (dus Aptx of Ldac aankan).

Dacht zelf aan de teufel blue nc, maar die kan blijkbaar geen Aptx aan. Het is helaas wat lastig zoeken welke bluetooth codecs er ondersteund worden door de koptelefoon zelf.

ymaenhout wijzigde deze reactie 05-12-2018 05:44 (0%)
Reden: Typfouten

• Sjoerd
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb nu sinds een aantal dagen de Sony xm3 hoofdtelefoon maar ik moet eerlijk zeggen dat hij mij wat teleurstelt. Voordat ik deze had heb ik een drietal jaar de Bose CQ25 gehad. De draad die hieraan zat was niet ideaal vandaar nu de overstap.

Op het gebied van NC heb ik echter het idee dat de Bose CQ25 toch echt stukken beter was dan de Sony, met name op het gebied van stemmen. Waarbij ik bij de Bose moeite had om iemand te volgen als NC aan stond zonder muziek kan ik met de Sony moeiteloos volgen was de persoon zegt. Pas wanneer ik muziek op zet waar niet te veel stiltes inzitten valt alles weg. Dit betekent echter ook dat in een kantoor omgeving telkens wanneer de muziek in of- outfade of wanneer er een stuk klassieke muziek voorbij komt ik opnieuw mensen hoor praten of typen.
In de app staat reeds alles maximaal qua NC en heb ik de NC ook al meerdere keren geconfigureerd.

Zijn er meer mensen met deze ervaring of beeld ik het mij nu echt in?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Trent900
Sjoerd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:36:

Zijn er meer mensen met deze ervaring of beeld ik het mij nu echt in?
Nee, dat heb ik weer niet. Mijn NC ervaring is echt superieur aan de vorige "generatie" headphones.

• Sjoerd
  • Niet online
Trent900 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:19:
[...]

Nee, dat heb ik weer niet. Mijn NC ervaring is echt superieur aan de vorige "generatie" headphones.
Met welke headphones heb je ervaring, toevallig ook die Bose? Ik kan me voorstellen dat het een vooruitgang is op de xm1 of xm2 bv.

• Trent900
Sjoerd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:35:
[...]

Met welke headphones heb je ervaring, toevallig ook die Bose? Ik kan me voorstellen dat het een vooruitgang is op de xm1 of xm2 bv.
De XM3 heb ik voornamelijk naast de QC35 II gehouden en daar is de NC van de Sony net een tikkeltje beter, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Laten we zeggen dat beide modellen on par zijn, dan herken ik jouw issues ook niet terug. Op andere fora's is men ook juist lovend over de NC kwaliteiten. Heb je de mogelijkheid om een ander model te testen? Wellicht heb je een maandagochtend model.....Succes!

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 07:49
Ik heb een Beyerdynamic headphone met een defecte speaker. Op het internet kost dat circa 50 Euro. Dus ik ga ervan uit dat laten repareren te duur wordt.

Iemand enig idee bij welke leverancier ik spareparts kan vinden? Wat ik tot nu toe heb gevonden, kan alleen verzonden worden naar Oostenrijk en Duitsland.

• Sjoerd
  • Niet online
Trent900 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:43:
[...]

De XM3 heb ik voornamelijk naast de QC35 II gehouden en daar is de NC van de Sony net een tikkeltje beter, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Ook zonder geluid / muziek hoor je dus vrijwel geen stemmen meer met de Sony? Ik moet inderdaad maar even op zoek naar eenzelfde koptelefoon om het te testen. |:(

bert pit schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:23:
Ik heb een Beyerdynamic headphone met een defecte speaker. Op het internet kost dat circa 50 Euro. Dus ik ga ervan uit dat laten repareren te duur wordt.

Iemand enig idee bij welke leverancier ik spareparts kan vinden? Wat ik tot nu toe heb gevonden, kan alleen verzonden worden naar Oostenrijk en Duitsland.
Beyerdynamic zelf al eens een berichtje gestuurd en het probleem voorgelegd? Met een beetje geluk zijn ze coulant en proberen ze wat te regelen. Hopelijk niet al te duur.

• Sjoerd
  • Niet online
Ah! Oud collega had nog een CQ25 toevallig bij. Net even getest en de NC van de Sony is inderdaad wel beter. In mijn herinnering was het bij de CQ25 echter helemaal stil met NC. Dit bleek niet het geval. Ik had het volume simpelweg altijd harder staan dan nu met de Sony ;).

• MCFS
  • Registratie: september 2018
  • Niet online
.

teacher wijzigde deze reactie 05-12-2018 18:50 (98%)

• Stevie07
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08:26
.

teacher wijzigde deze reactie 05-12-2018 18:50 (99%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Sjoerd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:10:
Ah! Oud collega had nog een CQ25 toevallig bij. Net even getest en de NC van de Sony is inderdaad wel beter. In mijn herinnering was het bij de CQ25 echter helemaal stil met NC. Dit bleek niet het geval. Ik had het volume simpelweg altijd harder staan dan nu met de Sony ;).
Stemmen blijven altijd moeilijk. Ik heb dus de MDR-1000x en WH-1000xm3, heb ze beiden op het werk een tijd in gebruik, en ik merk niet zoveel verschil in ANC. Ze werken beiden uitstekend, geen echte ruis en hoge kwaliteit muziek met LDAC (Sony Walkman & telefoons).

De WH-1000xm3 zit bij mij lekkerder door de oorschelpen (en bril), maar geeft wel iets meer een gevoel van druk/zuiging op de oren, iets waar sommige mensen ook over klagen bij de QC35.

De MDR-1000x zit iets minder lekker, maar ook geen drukproblemen. Beiden doen wat ze moeten doen, ik wissel gewoon af. Dat is het voordeel van ze beiden hebben ;)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

pummetje schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:40:
[...]

Heb de mobius uitgeprobeerd op een audio show erg leuk voor games
het "bewegen" van het stereobeeld als je met je hoofd beweegt werkt erg goed
ik zie de mobius als een hele mooie headphone voor VR
enige nadeel is de pasvorm het is een erg kleine headphone en zat bij mij niet lekker
maar dit is persoonlijk wellicht kan je hem proberen bij een importeur die audeze verkoopt
450 euro is flink wat geld voor een gaming headphone maar erg zijn na mijn weten geen headphones die "meebewegen" als je je hoofd draait dus het is best uniek :)
Ja maar in de realiteit, hoeveel gebruik je dat. Ik heb liever kwaliteit dan dit soort gimmicks. Zat wel te kijken naar een HD660 oid

• Menesis
Vandaag zelf ervaren hoe de controls van de Sony WH1000MX3 op hol slaan als het onder nul is. Opeens stopte de muziek, daarna werd ineens siri ingeschakeld. Hopelijk komen ze met een firmware fix of in het ergste geval de mogelijkheid om de controls via de app op hold te zetten.

• _Dekker
rolandos582 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:13:
[...]

Ja maar in de realiteit, hoeveel gebruik je dat. Ik heb liever kwaliteit dan dit soort gimmicks. Zat wel te kijken naar een HD660 oid
Neem lekker de HD600 of HD650 (iets meer bass), die kan je voor leuke prijzen op de kop tikken.
De HD660s klinkt niet wezenlijk anders en je spaart een flink bedrag uit.

• louisrr10
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 09-04 12:30
Sony WH-1000xm3 slecht leverbaar? Marktplaats staat vol, topper hoor, gewoon kopen!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
nvm

Raymond wijzigde deze reactie 07-12-2018 10:22 (95%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

_Dekker schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:26:
[...]

Neem lekker de HD600 of HD650 (iets meer bass), die kan je voor leuke prijzen op de kop tikken.
De HD660s klinkt niet wezenlijk anders en je spaart een flink bedrag uit.
Hmm juist, dat kan natuurlijk ook. Is mijn pricewatch: Audioengine D1 voldoende daarvoor of moet ik dan kijken naar een schiit combo?

• Benga
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 25-08 21:47
Vettigedennis schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:41:
@Benga Top , Die heb ik ook , die is helemaal super :) Beter nog dan de P5 wireless.
Ondertussen 2 weken met de P7 Wireless gespeeld thuis en op het werk. Audio is fantastisch zelfs zonder APTX in mijn geval. Elektronische muziek knalt er echt prima uit. Hij klemt momenteel vrij stevig maar dat zou beteren met de tijd. Spotify en IPhone 6 als bron lijken voldoende voor mij. Binnenkort eens vergelijken met mijn Odac en kabel.

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:37
rolandos582 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:28:
[...]

Hmm juist, dat kan natuurlijk ook. Is mijn pricewatch: Audioengine D1 voldoende daarvoor of moet ik dan kijken naar een schiit combo?
probeer eerst uit als ie genoeg hard gaat :P

• Maduth
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:22

Maduth

Probeersel

Hi, ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met de twee topmodellen [Sony M3 & Bose 35 ii) m.b.t. de geluidskwaliteit van de microfoon. Ik zoek een unit voor de welbekende kantoortuin en naast NC, is de mic ook van belang. Ik lees hier namelijk dat de mic van de Sony 'tegen' valt maar in hoeverre verschilt het significant met de Bose?

Nu gebruik ik mijn game headset HyperX Cloud II en ik wil dus luxueus doen en deze gewoon bij mijn PC houden en de NC in mijn tas. :o

• louisrr10
Sinds vorige week heb ik de Sony WH-1000xm3 , ben helemaal tevreden op een dingetje na: gebruik 'm op de iphone en Ipad, alleen zodra ik van apparaat wissel moet allerlei toeren uithalen om weer te verbinden, tot opnieuw pairen aan toe. Wat doe ik fout?

• _Dekker
rolandos582 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:28:
[...]

De D1 lijkt me prima. Maar ja er valt natuurlijk altijd te 'upgraden'.
Shiit blijf ik vanaf, op audiosciencereview (objectieve metingen) komen die producten er niet al te best vanaf.

• Bhagavad
  • Niet online
_Dekker schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:50:
[...]
De D1 lijkt me prima. Maar ja er valt natuurlijk altijd te 'upgraden'.
Shiit blijf ik vanaf, op audiosciencereview (objectieve metingen) komen die producten er niet al te best vanaf.
Heb hier de beproefde Audioengine D1/Objective2 combo, naast een nieuwe Schiit Magni-3/Modi-3 stack en die laatste twee klinken puik hoor.
Heb er nu een Senn HD6xx aan hangen en dat is genieten. _/-\o_

Ik kan ze dit weekend pas voor het eerst direct met de Audioengine D1/Objective2 combo vergelijken, maar voorlopig doen de nieuwe Schiit's het gehoormatig prima. :)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Bhagavad schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:50:
[...]

Heb hier de beproefde Audioengine D1/Objective2 combo, naast een nieuwe Schiit Magni-3/Modi-3 stack en die laatste twee klinken puik hoor.
Heb er nu een Senn HD6xx aan hangen en dat is genieten. _/-\o_

Ik kan ze dit weekend pas voor het eerst direct met de Audioengine D1/Objective2 combo vergelijken, maar voorlopig doen de nieuwe Schiit's het gehoormatig prima. :)
Hmm en voorheen gebruikte je je senheisers op de D1 en dat klonk verder ook prima? Ben van plan eerst nieuwe headphones te halen en daarna DAC te upgraden.

• marjo2710
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17-12-2018
Sony WH 1000xm2! Prijzig wel, maar naar mijn mening het zeker waard. De nieuwe versie de WH 1000xm3 is ook uit, maar die vind ik persoonlijk wel erg aan de prijs. Geluidskwaliteit kan ongetwijfeld overtroffen worden, maar de noice canceling is heerlijk. Naar mijn idee scoort Sony beter dan Bose.

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:51
Ik ben op zoek naar ANC headphones, nu heb ik al behoorlijk wat rond gezocht en twijfel ik tussen de Bose QC 35II en de Sony WH-1000XM3.

Het voordeel van de Bose voor mij zou zijn; verbinden met 2 devices, design, en een neutraler geluid. (ik houdt niet van base-heavy sound).

Sony daarentegen heeft blijkbaar superieure ANC, langere accuduur en volgens sommige reviews betere geluidskwaliteit?

De vraag; kun je de base van de Sony's via de app serieus omlaag halen of heeft dit weinig effect?
Is het verschil tussen de Sony en Bose qua ANC erg groot? Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in het dempen van stemgeluid.

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:09
Voor de snelle beslisser: De zwarte Sennheiser Momentum wireless is voor 166 euro inclusief verzendkosten te krijgen bij Amazon.de. Heb net besteld, toen waren er nog 11 exemplaren op voorrad. Betreft een externe verkoper, deze verzend naar Nederland. Zie https://www.amazon.de/gp/product/B00SUZVLAA.

Edit: mijn bestelling is door Amazon gestorneerd, aanbieder staat inmiddels niet meer bij de Momentum vermeld. Helaas! Toch geen legitieme aanbieder blijkbaar.

Wat nog wel een optie is: voor 193 euro inclusief verzendkosten heeft Amazon.es de wit/bruine te koop. Zie https://www.amazon.es/dp/B00SUZVLQ4. Dit is via Amazon zelf, geen externe verkoper.

In Nederland zijn beiden vanaf 249 euro te koop: product: Sennheiser Momentum Wireless.

musicfreak wijzigde deze reactie 12-12-2018 18:20 (13%)

Mijn platencollectie op Discogs

• Menesis
louisrr10 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:42:
Sinds vorige week heb ik de Sony WH-1000xm3 , ben helemaal tevreden op een dingetje na: gebruik 'm op de iphone en Ipad, alleen zodra ik van apparaat wissel moet allerlei toeren uithalen om weer te verbinden, tot opnieuw pairen aan toe. Wat doe ik fout?
Volgens mij doe je niks fout, wisselen is vrij irritant.
Als ik wil wisselen zet ik eerst bluetooth uit op het ene apparaat en dan moet ik naar instellingen op het andere apparaat om weer te connecten. Ik gebruik daarom als ik thuis ben steeds meer de draad, heb je dat gedoe niet (via bluetooth met het ene apparaat gekoppeld laten, als ik het andere apparaat wil gebruiken steek ik de stekker erin :P )

Menesis wijzigde deze reactie 12-12-2018 18:09 (8%)

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 09:31
Ik wou in Groningen (stad) een aantal audiospeciaalzaken bezoeken om de Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm uit te proberen. Maar geen van deze zaken verkoopt uberhaupt Beyerdynamic spul. Ook in de pricewatch zijn weinig aanbieders. Is dit toeval of moet ik hier meer achter zoeken?

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Dwarlorf schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:45:
Ik wou in Groningen (stad) een aantal audiospeciaalzaken bezoeken om de Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm uit te proberen. Maar geen van deze zaken verkoopt uberhaupt Beyerdynamic spul. Ook in de pricewatch zijn weinig aanbieders. Is dit toeval of moet ik hier meer achter zoeken?
Welke winkels heb je gehad?

Van wat ik weet is dat de muziekwinkels ze wel hadden destijds.

Touchdomex wijzigde deze reactie 13-12-2018 08:56 (7%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Dwarlorf
Touchdomex schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:56:
[...]

Welke winkels heb je gehad?

Van wat ik weet is dat de muziekwinkels ze wel hadden destijds.
De Groef
Hifi Corner
Soundgallery
Ohm Audio

Ter aanvulling. Ik heb online bij de hun webshops / gevoerde producten gekeken. Ben niet fysiek langs geweest.

Edit: ik ga ff zoeken op muziekwinkels

Dwarlorf wijzigde deze reactie 13-12-2018 09:13 (5%)

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Dwarlorf schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:10:
[...]

De Groef
Hifi Corner
Soundgallery
Ohm Audio

Ter aanvulling. Ik heb online bij de hun webshops / gevoerde producten gekeken. Ben niet fysiek langs geweest.

Edit: ik ga ff zoeken op muziekwinkels
Tonika en Muziekhuis Westerhaven kun je eventueel ook nog langs gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Dwarlorf
Touchdomex schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:19:
[...]

Tonika en Muziekhuis Westerhaven kun je eventueel ook nog langs gaan.
Net even online gekeken.

Keymusic Groningen (Muziekhuis Westerhaven) verkoopt ze maar heeft ze niet op voorraad.
Tonika heeft hem niet. (verkoopt maar 1 type)
Verder geen (relevante) muziekzaken gevonden in Groningen.

Dwarlorf wijzigde deze reactie 13-12-2018 09:53 (3%)

• louisrr10
Menesis schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:09:
[...]
Volgens mij doe je niks fout, wisselen is vrij irritant.
Als ik wil wisselen zet ik eerst bluetooth uit op het ene apparaat en dan moet ik naar instellingen op het andere apparaat om weer te connecten. Ik gebruik daarom als ik thuis ben steeds meer de draad, heb je dat gedoe niet (via bluetooth met het ene apparaat gekoppeld laten, als ik het andere apparaat wil gebruiken steek ik de stekker erin :P )
Heb voor de Sony WH-1000XM3 een Beats gehad, die wisselde namelijk zonder dat ik daar iets voor moest doen.Beats is ook iets meer van de "Apple" geloof ik.
Ik moet er wel bijzeggen dat dit ook het enigste nadeel van de Sony is.Wat een draagcomfort heeft deze koptelefoon.
Wat ik het belangrijkste vind is dat dat je het geluid via een app kan aanpassen. Elke koptelefoon die ik heb geprobeerd kon dat niet wat irritant is.De bass en treble pas ik graag zelf aan.
Ook de noisecancelling werkt perfect, m'n Beats had een constante ruis zodra de NC aanstond, de Sony geeft totale stilte.Duur ding maar iedere euro waard _/-\o_

• Menesis
louisrr10 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:50:
[...]
Ook de noisecancelling werkt perfect, m'n Beats had een constante ruis zodra de NC aanstond, de Sony geeft totale stilte.Duur ding maar iedere euro waard _/-\o_
Ik hoor bij de 1000MX3 juist een zachte ruis, alsof je in een bos staat. heb je dat niet? Anders moet ik even in de winkel gaan checken of het aan mijn exemplaar ligt

• louisrr10
Menesis schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:05:
[...]
Ik hoor bij de 1000MX3 juist een zachte ruis, alsof je in een bos staat. heb je dat niet? Anders moet ik even in de winkel gaan checken of het aan mijn exemplaar ligt
Ik hoor 'm niet, ligt misschien aan de leeftijd ;)
Bij de Beats was 'ie vrij overheersend.

• hemahugen
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik heb een Harman Kardon AVR 161 Tuner versterker met 5.1 surround geluidssysteem. Ik wil af en to naar muziek luisteren en andere aanwezigen niet storen. Hoe kan ik een hoofdtelefoon draadloos verbinden met de versterker? En welke hoofdtelefoons zijn daarvoor geschikt?

• hemahugen
  • Laatst online: 13-12-2018
Echt alleen hoofdtelefoons, geen oordopjes, voor gebruik in dezelfde kamer als de versterker. Maar zonder draadverbinding!!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik ben vandaag naar de 770, 880, 990, 1770 en Custom One Pro gaan luisteren. De COP viel gelijk af, te modderig in het midden. 880 en 990 waren erg fijn, maar duidelijk lastiger aan te sturen door 250 Ohm en ik vond het gesloten geluid van de 770 toch net wat fijner. 1770 was helemaal leuk, maar die heb ik voor de lol beluisterd. 770 komt overigens akelig in de buurt van de 1770.

Enige waar ik nog over twijfel is de Custom Studio. Die schijnt volgens een poster op HeadFi ervoor te zorgen dat de 770 geen bestaansrecht meer heeft.. Bax had die alleen jammer genoeg niet liggen.

Iemand ervaring met zowel de 770 als de Custom Studio?

You save everyone, but who saves you?

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
hemahugen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:03:
Ik heb een Harman Kardon AVR 161 Tuner versterker met 5.1 surround geluidssysteem. Ik wil af en to naar muziek luisteren en andere aanwezigen niet storen. Hoe kan ik een hoofdtelefoon draadloos verbinden met de versterker? En welke hoofdtelefoons zijn daarvoor geschikt?
Hiervoor heb je een bluetooth zender / ontvanger nodig bv. deze https://www.amazon.de/Yua...fRID=DE7M4VD44FS23CMZHTXS

Plug je in op de koptelefoon ingang van je receiver. Je hebt een bluetooth koptelefoon nodig welke je paired met de bluetooth zender die aan je receiver koptelefoon ingang hangt.
Geluid gaat bij de meeste receivers uit als plug koptelefoon wordt ingestoken.
Meeste receivers hebben een 6,3 mm plug, dan heb je een verloop naar 3,5 mm nodig zoals deze https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/media_all/index.html

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Miep33
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-05 21:13
Hallo, ik zoek een noose cancelling headphone voor op druk kantoor. Om rustig te kunnen werken, naar muziek te luisteren op mijn iphone en Skype voor business calls aan te nemen vanaf de PC.
Ik heb in de mediamarkt de Bose QC35 opgehad en dat klonk heel goed en superstil.
Alleen weet ik niet of deze geschikt is voor het bellen. Ik bel wel eens met mijn huidge Bose QC20 in-ears, en dan krijg ik de klacht dat mensen veel te veel avhtergrond geluid horen, is niet te doen.
Of het werk gebruiken ze Plantronics, dat is zeker goed bellen maar ik weet niet hoe die met muziek en noise cancelling zijn.
Weten jullie of ik de Bose kan gebruiken voor het bellen? Of goede alternatieven?

• _Dekker
S_Chief schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:59:
Ik ben vandaag naar de 770, 880, 990, 1770 en Custom One Pro gaan luisteren. De COP viel gelijk af, te modderig in het midden. 880 en 990 waren erg fijn, maar duidelijk lastiger aan te sturen door 250 Ohm en ik vond het gesloten geluid van de 770 toch net wat fijner. 1770 was helemaal leuk, maar die heb ik voor de lol beluisterd. 770 komt overigens akelig in de buurt van de 1770.

Enige waar ik nog over twijfel is de Custom Studio. Die schijnt volgens een poster op HeadFi ervoor te zorgen dat de 770 geen bestaansrecht meer heeft.. Bax had die alleen jammer genoeg niet liggen.

Iemand ervaring met zowel de 770 als de Custom Studio?
Ik zelf niet maar deze nette heer wel:
YouTube: beyerdynamic Custom Studio Review - DT770 and More

• Raymond
  • Nu online
hemahugen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:03:
Je kan kiezen voor een sennheiser uit de RS serie: RS165, 175, 175 of 195
Die zijn draadloos met een basisstation.

• S_Chief
  • Niet online
Had ik reeds gezien, thanks. :) Zijn ervaringen met de DT770 zijn, zoals hij het zegt, herinneringen omdat hij z'n 770 al lang geleden heeft verkocht. Weet dus niet helemaal of ik zijn review kan vertrouwen.
Edit: zie een van z'n comments in de video net:
Actually now that I bought a brand new DT770 80 ohm I can't stand it because it's much brighter than the custom studio. So actually I like the custom studio more even though it's still too bright for me. If you like the bass at that low of a setting you might actually really enjoy a DT880.
Interessant.. Het hoge van de DT770 (wat kenmerkend schijnt te zijn voor beyerdynamic) vond ik wel opvallen, maar (tijdens het testen) niet storend.

Heb nog een aantal posts op Reddit gelezen, en ik ga morgen de Custom Studio bestellen.

S_Chief wijzigde deze reactie 14-12-2018 01:44 (38%)

• Bhagavad
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:59:
Ik ben vandaag naar de 770, 880, 990, 1770 en Custom One Pro gaan luisteren. De COP viel gelijk af, te modderig in het midden. 880 en 990 waren erg fijn, maar duidelijk lastiger aan te sturen door 250 Ohm en ik vond het gesloten geluid van de 770 toch net wat fijner.
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk als er van de Beyer 770/880/990 DT-serie ook 32Ohms versies zijn??

Ik heb ooit de DT770 - 32Ohms 'special edition' gekocht en hoewel dat nog steeds een erg fijne (maar gesloten) hoofdtelefoon is, heb ik er totaal geen behoefte meer aan gehad sinds de DT880 hier binnen dwarrelde. ;)

En "moeilijk aan te sturen"??
Nou nee. _/-\o_

• S_Chief
  • Niet online
Bhagavad schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:34:
[...]

Waarom maak je het jezelf zo moeilijk als er van de Beyer 770/880/990 DT-serie ook 32Ohms versies zijn??

Ik heb ooit de DT770 - 32Ohms 'special edition' gekocht en hoewel dat nog steeds een erg fijne (maar gesloten) hoofdtelefoon is, heb ik er totaal geen behoefte meer aan gehad sinds de DT880 hier binnen dwarrelde. ;)

En "moeilijk aan te sturen"??
Nou nee. _/-\o_
Ik heb geen moeite met 80 Ohm (de Custom Studio die ik heb besteld is ook 80 Ohm), wel iets meer met 250 Ohm. En zoals ik schreef is dat niet de enige reden dat ik toch voor een 770 of CS ging, want ik vind het gesloten geluid toch net iets aantrekkelijker. Dus dat er ook 32 Ohm-versies zijn zou mijn keuze niet doen veranderen.

Echt moeilijk zijn ze zeker niet aan te sturen, maar met 250 Ohm zou ik wel een kleine headphone amp moeten kopen.

Ik maak het mezelf niet lastig, want qua voorkeur zou ik het zo indelen: 1770 ( :+ ), 770, 880 (verrassend fijn!), 990, COP.

CS niet kunnen horen, maar na het lezen van vele reviews lijkt het een (iets) betere keuze te zijn dan de 770.

S_Chief wijzigde deze reactie 14-12-2018 20:12 (15%)

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Vraagje: Mijn AKG K271 heeft een impedantie van 55Ω. De CD-speler waarop ik deze wil aansluiten is wat cryptisch, in de handleiding staat:
-uitgangsspanning: max 5.6V
-uitgangimpedantie: 150Ω
-belastingsimpedantie 8Ω tot 2kΩ
-uitgangsbelasting: 30 mW bij 32Ω

Gaat dit goed werken?

Xabre wijzigde deze reactie 14-12-2018 20:26 (7%)

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Belastingsimpedantie is degene die je nodig hebt. Dus ja, gaat prima werken.

• Rick13
  • Laatst online: 25-08 18:21
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Ik ben geen muziek liefhebber.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Wat heb je zelf al bekeken? Aankoopadvies hoort elders en dit is erg vaag.

• Bhagavad
  • Niet online
Rick13 schreef op zondag 16 december 2018 @ 04:01:
Een vraagje. Ik zoek een koptelefoon van max 200 euro. Het liefst minder...
Hij gaat gebruikt worden i.c.m. mijn iPad 2018 voor het bekijken/ beluisteren van video's.
Ik ben geen muziek liefhebber.
Het zou een groot voordeel zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is. Wat raden jullie aan?
apple.com/nl/shop/ipad/ipad-accessories/headphones-speakers

Veel compacter dan de (dure) AirPods zul je het niet snel krijgen, maar ik vermoed dat je dan voor verdere vragen in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic" moet zijn.

Een opvouwbare hoofdtelefoon met bluetooth werkt misschien ook op deze iPad generatie, dat moet je zelf even checken.
Het zou natuurlijk mooi zijn als iedere bluetooth in-ear/hoofdtelefoon het doet, want bij Apple kun je vooral tussen Beats en Beats kiezen. :F

Handig als er dan meteen een bedieningsunit in het snoer zit opgenomen.
Dit korte overzicht uit de pricewatch zou in ieder geval compatible moeten zijn.
Veel is het niet.

• Rick13
Bedankt voor je uitgebreide reactie. :)
De keuze is wel heel beperkt.
Ik zal mijn vraag ook nog stellen in Het Algemene in-ear en oordopjes topic

• musicfreak
Bhagavad schreef op zondag 16 december 2018 @ 05:22:
[...]

Een opvouwbare hoofdtelefoon met bluetooth werkt misschien ook op deze iPad generatie, dat moet je zelf even checken.
Het zou natuurlijk mooi zijn als iedere bluetooth in-ear/hoofdtelefoon het doet, want bij Apple kun je vooral tussen Beats en Beats kiezen. :F
Het mooie is: dat is zo, iedere bluetooth hoofdtelefoon en oordopjes werken op een iPhone en iPad. Voor het beste geluid check even op de site van de fabrikant of 'ie AAC ondersteund voor het beste geluid. Anders val je terug op de standaard bluetooth SBC codec. Apple ondersteund voor Mac OS wel AptX, voor iOS helaas niet.
Handig als er dan meteen een bedieningsunit in het snoer zit opgenomen.
Dit korte overzicht uit de pricewatch zou in ieder geval compatible moeten zijn.
Veel is het niet.
Dat ligt er meer aan dat de specificaties in de pricewatch niet altijd goed zijn gevuld. In de praktijk zijn veel bedieningsunits van hoofdtelefoons compatible met Apple.
Maar goed, als je verbind via Bluetooth werken de knoppen op je hoofd/oortelefoon gewoon, ook met Apple apparatuur.

@Rick13 Wat voor een soort hoofdtelefoon zoek je? On-ear? Of heb je liever draadloze dopjes?

• Rick13
@musicfreak Bedankt voor het meedenken.
Ben opzoek naar "over ear" koptelefoon.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 22:12

MazeWing

passionate & cynical

Afgelopen weken ook weer eens op koptelefoon-avontuur geweest.

Ik maak al sinds 2010 naar tevredenheid gebruik van de Sennheiser HD 595. Nu ik echter meer en meer game via een koptelefoon begon ik me toch langzaam te storen aan de lage hoeveelheid bass. Ook kon het mijns inziens allemaal wat ruimtelijker een grootschaliger.
Qua muziek was het bij praktisch alle genres (behalve dance of muziek met flink laag) een zeer goede koptelefoon met een loepzuiver geluid.

Uiteindelijk uitgekomen bij de DT 990. In eerste aanleg voor de DT 990 Pro (250 ohm) gegaan. Vanaf de eerste seconde viel me op hoe absurd lekker het ding op m'n hoofd zat. Ik had nog nooit zo'n comfortabele koptelefoon op gehad. Na enkele minuten had ik niets meer door. Qua geluid was het genieten. Het laag was in tegenstelling tot de HD 595 lekker aanwezig en de ruimtelijkheid van de koptelefoon was een stuk groter. Zeker met gamen en een film kijken kwam dit goed naar voren.
Zoals ik had gelezen was de treble wel wat scherp en was het geluid af en toe een beetje schel. Dit was echter iets waar ik redelijk snel aan gewend was. De HD 598 had een wat analytischer en vlakker geluid, waarbij de DT 990 een wat "sprankelende" geluid weergaf.
Het geluid was echter een tikkeltje minder wanneer ie op een telefoon of iPad werd aangesloten. Omdat dat toch wel realistische gebruiksscenario's zijn toch eens gaan kijken naar de DT 990 Edition (32 ohm). Via coolblue een 2e kansje voor €118 kunnen vinden.

Qua geluid merkte ik weinig verschil. De Pro was iets minder schel en had misschien een iets warmer geluid. De 32 ohm was wel een stuk beter op de iPad en telefoon. Het volume hoefde een stuk minder hard en qua geluidsbeeld klink het zoals op mijn pc (aangestuurd op een Soundblaster Z die beschikt over een headphone amp).
Ik dacht dat mijn zoektocht daarmee beëindigd was...

Echter bleeft het knagen dat er misschien wel iets beter was voor een relatief lage meerprijs. Ik had natuurlijk gelezen over de Fidelio X2 en hoe goed is was, echter was dat ding nauwelijks te krijgen. Op de paar sites die 'm hadden was ie bijna €300. Iets wat in schril contrast stond met prijzen die er in het verleden voor gevraagd zijn (zoals op Amazon begin dit jaar).
Toen maar eens een kijkje op marktplaats genomen en daar een Fidelio X2 in zeer goede staat (Gibson model met verwijderbare pads) gevonden voor €140.

En wat een geluid! Het is zoals de DT 990 maar dan zonder het af en toe schelle (iets waar de DT 990 om berucht is) en een voller en dieper laag. Ik ben nu inmiddels een dikke week verder en heb al heel wat uurtje met het ding op m'n hoofd gegamed en muziek geluisterd en het is heerlijk genieten. Ik heb zelf goede speakers in de woonkamer staan (B&W 704 S2 + Arendal Sub1) en heb dus een hoge standaard. Ik moet zeggen dat de X2, voor zover het een koptelefoon betreft, behoorlijk in de buurt komt qua geluid. Natuurlijk is het laag niet vergelijkbaar, echter is de zuiverheid en het wat "warmere" geluid iets wat ik erg kan waarderen aan mijn speakers en hoor ik dat bij de X2 ook.

Een ander voordeel is dat de X2 praktisch op elk apparaat goed klinkt door de lage impedantie. Ik heb zelf geen amp en heb hier ook geen behoefte aan. Het was dus van belang dat ik geen koptelefoon had die eigenlijk alleen goed klinkt met een amp. De X2 voldoet hier uitstekend.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• musicfreak
Rick13 schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:45:
@musicfreak Bedankt voor het meedenken.
Ben opzoek naar "over ear" koptelefoon.
Ok. Je hebt het over makkelijk meenemen, gaat het je dan vooral op de grootte of meer of er een stevige hoes wordt meegeleverd? Van sommige hoofdtelefoons kan je de oorschelpen naar binnen vouwen waardoor een plat pakketje ontstaat.

Ik heb geprobeerd een shortlist te maken, maar loop er een beetje op vast dat ik zo snel geen over ear hoofdtelefoon kan vinden onder de 200 euro met AAC codec ondersteuning. Wel met AptX (de Urbanite XL) maar daar heb je niks aan op je iPad. Zal vanavond nog eens kijken. Veel pagina's van fabrikanten zijn erg summier over de ondersteunde codec. Bizar eigenlijk omdat het best relevant is en scheelt.

Van goedkoop naar duurder, enkele over ear modellen:
product: Edifier W800BT - Redelijk geluid, niet inklapbaar, geen hoes
pricewatch: JBL Synchros E50BT (Zwart) - Uitlopend model, beter geluid, oorschelpen alleen inklapbaar, geen hoes
pricewatch: Anker Soundcore Space NC (Grijs, Zilver, Zwart) - Anker is een prima merk maar van het geluid van deze weet ik niets. Oorschelpen zijn draaibaar, met stevige hoes. Is regelmatig in de aanbieding geweest bij iBood, voor ik meen 60 euro. Met noisecancelling.
pricewatch: Sennheiser Urbanite XL Wireless (Zwart) - Heb ik zelf, erg goed geluid (naar mijn mening beter dan de iets goedkopere HD 4.40 BT), oorschelpen alleen inklapbaar, met stoffen beschermhoes. Uitlopend model, nu erg goedkoop bij Bol.
pricewatch: Teufel Real Blue (Rood, Zwart) - Hoofdtelefoon van Teufel, is in het verleden zo'n 20 euro goedkoper geweest dan nu. De prijzen van Teufel modellen flunctueren nogal. Ik vind 'm wat aan de dure kant gezien bovenstaande opties. Oorschelpen zijn draaibaar, met stevige hoes.

Kijk zelf ook even naar reviews zou ik zeggen, om je een mening te vormen. Of loop langs bij de Mediamarkt.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Miep33 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:28:
Weten jullie of ik de Bose kan gebruiken voor het bellen? Of goede alternatieven?
Gisteren een test gedaan met een vriend die mij belde met zijn Headset [Bose 35] en klonk prima. Dus dat werkt prima! :)

• Rick13
@musicfreak Wauw, hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie :*)
De keuze is best lastig eigenlijk.
Naar mijn idee, zijn de meeste koptelefoons gemaakt om muziek te beluisteren.
Terwijl het bekijken van series en films mijn gebruiksdoel is.

• Rick13
Nog vergeten te vermelden. Het zou een groot pluspunt zijn als de koptelefoon makkelijk mee te nemen is.

• musicfreak
@Rick13 Naar mijn idee is een hoofdtelefoon die goed klinkt met muziek ook prima geschikt voor het kijken van films en series. Ik zou me daar niet zo druk om maken.

V.w.b. het makkelijk meenemen is me nog niet helder wat je daarmee bedoeld. Wil je een stevige case, mag 'ie niet te groot zijn, moet hij opvouwbaar zijn, heb je wellicht nog andere eisen? Als je dat wat meer toelicht dan kunnen we je ook beter helpen.

• Maduth

Maduth

Probeersel

Vandaag 15% korting bij Bol.com op vele headsets.

Bose QuietComfort 35 serie II is € 254
Sony WH-1000XM3 is € 322,15

• Rob SOS
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Maduth schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:14:

Bose QuietComfort 35 serie II is € 254
Sony WH-1000XM3 is € 322,15
Net bij Media Markt geweest om naar beide te luisteren. De sony klinkt wel een stuk warmer zeg... jammer dat deze nu net het duurst is. 8)7

• Maduth

Maduth

Probeersel

Rob SOS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:57:
[...]

Net bij Media Markt geweest om naar beide te luisteren. De sony klinkt wel een stuk warmer zeg... jammer dat deze nu net het duurst is. 8)7
Wat vond je van comfort en hoe de set over je oren valt?

Persoonlijk vond ik deze comparison youtube wel goed om te kiezen:

YouTube: Sony 1000xm3 VS Bose QC35ii : Listen to the difference... HERE

Mijn voorkeur voor Bose is vooral prijsverschil en het pairen van apparaten. Geen idee hoe groot het verschil m.b.t. NC is.

Maduth wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:01 (53%)

• musicfreak
Maduth schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:14:
Goede tip! Van de wat goedkopere hoofdtelefoons (zonder AptX, ACC) vielen me de volgende op:

pricewatch: Koss BT539i (Blauw, Wit) - € 65,45
Type heet eigenlijk de BT539iW, met de W van Wireless. Is een over ear exemplaar. Kost bij Max ICT net wat minder maar ik zou 'm vanwege de reputatie van Max ICT lekker bij Bol halen. Koss komt hier niet zo vaak te spraken, maar hun Porta pro hoofdtelefoon (is er nu ook in een draadloze versie!) is toch wel iconisch, en klinkt ook nog eens prima.

product: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless - Zwarte en rasta versie kosten rond de 55 euro.
Een keer uitgeprobeerd bij de Mediamarkt, viel me toen positief op. On-ear.
Maduth schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:59:
Mijn voorkeur voor Bose is vooral prijsverschil en het pairen van apparaten. Geen idee hoe groot het verschil m.b.t. NC is.
Bose is langere tijd tijd het beste merk geweest qua noisecancelling. Geluidskwaliteit bleef wat achter. Sony zit van wat ik lees ondertussen nagenoeg op Bose niveau qua NC, en klinkt erg goed. Heeft ook een app met vele instalmogelijkheden op NC gebied, plus een ruime ondersteuning qua bluetooth codecs, meer dan Bose.

musicfreak wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:17 (20%)

• Rob SOS
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Maduth schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:59:
[...]

Wat vond je van comfort en hoe de set over je oren valt?

Persoonlijk vond ik deze comparison youtube wel goed om te kiezen:

[URL="https://www.youtube.com/watch?v=A8MFlzT07SU"]YouTube: Sony 1000xm3 VS Bose QC35ii : Listen to the difference... HERE[/URL
De Bose zat iets aangenamer en voelde lichter aan. Maar het geluid heeft me toch doen kiezen voor de Sony. Bij Sony zijn de lage tonen gewoon lekker aanwezig zonder daarbij de rest van het spectrum te verliezen. Daarnaast vind ik de sony mooier vormgegeven. Ook sprak de sony app me meer aan.

Ik vlieg voornamelijk naar scandinavië voor werk, dus langer dan 2 a 3 uur heb ik hem niet achtereenvolgens op. Wilde hem bij Media Markt halen, maar kennelijk hebben die geen laagste prijs garantie meer sinds kort. Dus zojuist besteld bij Bol.com.

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:49
Hmm, kreeg net een mailtje dat die sony er weer zou zijn. Als ik inlog zie ik hem niet eens meer in de store.

• rjbruin
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-04 18:45
Beavbusi schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:41:
Hmm, kreeg net een mailtje dat die sony er weer zou zijn. Als ik inlog zie ik hem niet eens meer in de store.
Hij was heel kort weer online. Ik had 'm in mijn winkelwagen, maar ik was alsnog te laat blijkbaar. Nu is hij inderdaad helemaal uit de winkel verdwenen.

EDIT:
Beste [rjbruin],

Eerder vandaag stuurde we je een bericht dat de Sony Hoofdtelefoon (WH-1000XM3) leverbaar is. Er was zo veel belangstelling dat de voorraad nu alweer op is.

We doen ons best om de voorraad snel weer aan te vullen. Dat gaat helaas niet meer lukken voor de Kerstdagen. Misschien vind je een alternatief bij onze andere hoofdtelefoons?

Excuses voor het ongemak en we wensen je ondanks dit bericht toch een fijne Kerst toe.

Met vriendelijke groet,
ING Punten

rjbruin wijzigde deze reactie 18-12-2018 14:45 (40%)

• Rick13
@musicfreak Je hebt gelijk, mijn antwoord was erg summier. Het zou makkelijk zijn als de koptelefoon niet te groot is, maar heel belangrijk vind ik dit niet. Wat ik wel belangrijk vind: is dat de koptelefoon goed beschermd is onderweg door middel van een stevige hoes of iets dergelijks.
Ik zie een leuke aanbieding bij iBood:
http://www.ibood.com/extr...pryma-01-koptelefoon.html
Het nadeel is wel (voor zover ik zie als leek) dat de koptelefoon niet draadloos is.
Is deze koptelefoon zijn prijs waard?

• musicfreak
@Rick13 Dank voor de verduidelijking! :) Vwb een hoes, daar zou ik m'n keus voor een hoofdtelefoon niet vanaf laten hangen. Die zijn namelijk ook los te koop, zowel in Nederland als bijvoorbeeld in China via AliExpress.

De Sonus faber Pryma 01 is een erg mooie luxe afgewerkte hoofdtelefoon. Buiten iBood om is hij voor ongeveer 299 euro te koop, iBood biedt dus een goede deal.
Sonus faber is een Italiaans luidsprekermerk, dit is hun eerste hoofdtelefoon. Het merk staat goed bekend, ze maken ook speakers in het hogere prijssegment. De hoofdtelefoon ken ik verder niet, ik zou het topic op Head-fi even doorlezen voor een indruk. De productpagina ziet er ook chique uit.

Het klopt dat deze hoofdtelefoon niet draadloos is. Nou zou mij dat voor gebruik i.c.m. een iPad ook niet zoveel uitmaken. De hoofdtelefoon heeft een gevoeligheid van 32 ohm, wat dat betreft moet het lukken.

• Rick13
@musicfreak Ik heb dit topic rustig doorgelezen.
De meeste reacties zijn niet heel positief. Je betaald natuurlijk ook voor het design, terwijl ik de geluidskwaliteit veel belangrijker vind.
Mij lijkt dan deze koptelefoon een prima optie. Zeker gezien de prijs/ kwaliteit verhouding. Jammer dat de 15% korting afgelopen is.

• XRevelations
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 22:52
Goedendag, Heel interessant dit topic. Helaas na al het lezen kan ik me keuze nog steeds niet maken. Ik ben dus opzoek naar een goede opvolger voor mijn huidige SOny MDR-1R prima headphone, alleen na 4 jaar laat al het leer los en de oorkussens worden platter. En dat vind ik na 4 jaar toch een beetje zonde. Ik luister voornamelijk chillstep en trance en hardstyle maar ook heel veel jaren 70 en 80 muziek. (radio10 onder andere). Gamen doe ik ook maar dat is geen reden voor mij om een keuze te maken.

Ik heb geen behoefte aan het ondersteunen van smartphones. en reizen al helemaal niet. alleen valt me op dat velen koptelefoons tegenwoordig daar bedoelt voor zijn inclusief mijn huidige MDR-1R vandaar de korte kabel.

De koptelefoon zelf word aangesloten op een Logitech Z5500 Systeem. en desnoods schaf ik een hifi versterker aan. Mocht dat nodig zijn.

AKG K701,
Sony MDR-1AM2,
Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm
Audio-Technica ATH-M50X

En draadloze deze 2:
Sony WH-CH700N,
JBL E65BT

Draadloos is absoluut geen must, maar kan handig zijn.

Alvast bedankt! :)

XRevelations wijzigde deze reactie 19-12-2018 19:00 (73%)

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:59
XRevelations schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:38:
Goedendag, Heel interessant dit topic. Helaas na al het lezen kan ik me keuze nog steeds niet maken. Ik ben dus opzoek naar een goede opvolger voor mijn huidige SOny MDR-1R prima headphone, alleen na 4 jaar laat al het leer los en de oorkussens worden platter. En dat vind ik na 4 jaar toch een beetje zonde. Ik luister voornamelijk chillstep en trance en hardstyle maar ook heel veel jaren 70 en 80 muziek. (radio10 onder andere). Gamen doe ik ook maar dat is geen reden voor mij om een keuze te maken.

Ik heb geen behoefte aan het ondersteunen van smartphones. en reizen al helemaal niet. alleen valt me op dat velen koptelefoons tegenwoordig daar bedoelt voor zijn inclusief mijn huidige MDR-1R vandaar de korte kabel.

De koptelefoon zelf word aangesloten op een Logitech Z5500 Systeem. en desnoods schaf ik een hifi versterker aan. Mocht dat nodig zijn.

AKG K701,
Sony MDR-1AM2,
Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm
Audio-Technica ATH-M50X

En draadloze deze 2:
Sony WH-CH700N,
JBL E65BT

Draadloos is absoluut geen must, maar kan handig zijn.

Alvast bedankt! :)
Kussentjes vervangen? Zal vast goedkoper zijn :)

• XRevelations
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 22:52
Ossi schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:14:
[...]

Kussentjes vervangen? Zal vast goedkoper zijn :)
Had ik al gekeken maar kan geen hoofdband vinden, alleen de kussentjes en voornamelijk op aliexpress en die kwaliteit is nou niet echt geweldig. Dus vandaar dat ik een nieuwe wil. ;)
XRevelations schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:19:
[...]

Had ik al gekeken maar kan geen hoofdband vinden, alleen de kussentjes en voornamelijk op aliexpress en die kwaliteit is nou niet echt geweldig. Dus vandaar dat ik een nieuwe wil. ;)
Misschien heeft sony ze wel.

• musicfreak
Rick13 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:51:
@musicfreak Ik heb dit topic rustig doorgelezen.
De meeste reacties zijn niet heel positief. Je betaald natuurlijk ook voor het design, terwijl ik de geluidskwaliteit veel belangrijker vind.
O dat vond ik wel meevallen, wat je je ook moet bedenken is dat de mensen op Head-fi echt liefhebbers zijn die soms wel pak 'm beet 20 hoofdtelefoons bezitten en daarom ook vrij kritisch zijn op het geluid, en of een hoofdtelefoon beter presteert dan vergelijkbaar geprijsde modellen. Nu is de Pryma 01 flink goedkoper geworden, dat zou voor mij meespelen, en daarnaast is een merk als Sonus faber het een beetje aan hun stand verplicht om kwaliteit te leveren. Ik zou 'm zeker willen horen als ik in de markt was voo een bekabelde hoofdtelefoon.
Mij lijkt dan deze koptelefoon een prima optie. Zeker gezien de prijs/ kwaliteit verhouding. Jammer dat de 15% korting afgelopen is.
Ja, dat was inderdaad een dagaanbieding. Maar het blijft een mooi ding, ook voor 99 euro. Alleen als je wat grotere oren hebt zou ik ze afraden, ze hebben ronde openingen in de oorschelp die niet al te wijd zijn.

• MdBruin
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-08 22:48
Ik ben al een tijdje opzoek naar een vervanger voor mijn overleden Sennheiser koptelefoon, het type weet ik niet precies meer maar het was in de buurt van de 80 euro. Van m'n broer heb ik toen een Sennheiser 205 II gekregen, nog geen 5 minuten naar geluisterd en ligt nu werkeloos in de hoek. Hij vond het prima klinken, ik vind het niet om aan te horen. Dus opzoek naar een andere. Heb het topic al een stukje terug gelezen en reviews gelezen, hierdoor kom een beetje uit op de Beyerdynamic dt880 pro 250 ohm. Ik heb al wel door dat deze wat lastiger is aan te sturen en kom op wisselende meningen uit. De ene zegt een V shape geluid en de andere zegt van niet. Het midden gebied is er bij een juiste koptelefoon versterker aanwezig. Als ik de grafiekjes van Inner|Fidelity bekijk geeft deze inderdaad een mid range weergave.

Misschien makkelijker als ik eerst aangeef waar ik naar opzoek ben.
- max 200 euro
- met draad
- geen noise canceling
- ruimtelijk/gedetaileerde geluid(sweergave)
- niet te veel bass maar ook niet te kil geluid. Het is om te luisteren naar muziek en niet om af te mixen.

Het is de eerste keer dat ik op deze manier zoek, helaas heb ik niet even de mogelijkheid om zelf naar een winkel met de dt880 te gaan om deze zelf te beluisteren. Nu las ik wel dat de pro uitvoering goed klemt, moet je hiervoor echt een smaller hoofd hebben om deze koptelefoon te gebruiken of kan een gemiddeld hoofd ook?
Ik heb ook naar de AKG K712 gekeken, is wel boven het budget en heb het gevoel dat deze te clean is wat ik in de reviews tegen kom. Al heeft de dt880 volgens Sonarworks True-fi een vlakkere weergave met bij +/- 8-15 kHz een uitschieter naar boven. Maar de K712 heeft weer bij de 5Khz een dip.

Een lastige keuze, hebben jullie nog advies voor mij (eventueel waar nog meer naar te kijken)? Voor de dt880 gebruikers, waar sturen jullie deze mee aan?

Extra achtergrond info, ik heb last van hyperacusis dus de hoofdtelefoon hoeft voor mij niet snoeihard te gaan. Op een normaal volume geniet ik er meer van. ;)

MdBruin wijzigde deze reactie 20-12-2018 23:12 (4%)
Reden: Toevoeging

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

MdBruin schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:10:
[..]

Het is de eerste keer dat ik op deze manier zoek, helaas heb ik niet even de mogelijkheid om zelf naar een winkel met de dt880 te gaan om deze zelf te beluisteren. Nu las ik wel dat de pro uitvoering goed klemt, moet je hiervoor echt een smaller hoofd hebben om deze koptelefoon te gebruiken of kan een gemiddeld hoofd ook?
Ik heb ook naar de AKG K712 gekeken, is wel boven het budget en heb het gevoel dat deze te clean is wat ik in de reviews tegen kom. Al heeft de dt880 volgens Sonarworks True-fi een vlakkere weergave met bij +/- 8-15 kHz een uitschieter naar boven. Maar de K712 heeft weer bij de 5Khz een dip.

Een lastige keuze, hebben jullie nog advies voor mij (eventueel waar nog meer naar te kijken)? Voor de dt880 gebruikers, waar sturen jullie deze mee aan?
Ik heb een groot hoofd. Toen ik een Stetson wilde moest 'ie besteld en apart gemaakt worden en kon ik er zes weken op wachten. Een DT880 pro zit prima. Het knijpt iets harder dan m'n andere koptelefoons (PXC-550 en HD600) maar zit niet onprettig, ook omdat 'ie grote kussens heeft.

De Sennheisers zijn wat koeler en klinischer van klank. Maar soms is dat wat je nodig hebt. De DT880 pro is wat meer een feestbeest. Geef 'm een lekker knijterbasje en je hebt al snel een feestje op je hoofd.

(Omdat redenen is 'ie op m'n werkkamer terecht gekomen. Ik heb 'm gepakt om specifiek naar bepaalde nummers te luisteren, voordat ik m'n bedje inkruip.)

Wat kiezen betreft: zodra je meer dan 50 euro uitgeeft aan een koptelefoon is er maar één aanpak mogelijk. Pak je drie favoriete tracks en ga luisteren. Neem een dinsdagochtend vrij en ga bij HIFI Klubben langs. Je bent waarschijnlijk de enige klant, dus ze hebben alle tijd voor je. Je moet gek op muziek zijn om er te mogen werken, dus ze begrijpen het best.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True