Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik wacht rustig af tot wanneer ING rentepunten de XM3 weer kan leveren :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 20:32
@vaserv
Je kunt iEar proberen. Ik heb ruim een week geleden even gebeld om te vragen of die nog leverbaar was, omdat er een levertijd van 2 tot 14 dagen aangegeven stond. De volgende dag had ik hem al in huis.

Maar hij is inderdaad slecht leverbaar, bij Bax bijvoorbeeld echt pas in april 2019 volgens de info van vorige week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Zullen we hier geen ING Rentepunten Shop Levertijden-topic van gaan maken? Dergelijke issues horen meer thuis in Shopping Forum. Thnx :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:31
Ok, aangezien er de laatste tijd nogal wat lawaai is bij ons op kantoor heb ik het in mijn hoofd gekregen noise cancelling headphones aan te schaffen. Nu had ik de sennheiser HD4.50btnc gezien en besteld na het lezen van reviews. Nu beviel de noise cancelling mij wel maar had ik andere issues met deze headphone waarvan de grootste het comfort was, na een half uur begon de hoofdband toch serieus te drukken wat ik nooit heb met de headphones die ik thuis gebruik (dt770 pro en hd650).

Nu zag ik dat rond deze prijs ook de plantronics backbeat pro 2 te krijgen is, welke wel heel comfortabel zou zijn volgens de reviews. Nu twijfel ik eigenlijk of ik toch niet wat meer geld zou uitgeven aan de wh-1000xm2 of de bose QC35 II, beide verkrijgbaar voor rond de 300 euro wat zowat het dubbel zou zijn van de sennheisers... De xm3 vind ik precies toch wel echt te duur, vergeleken met de xm2 en QC35...

Dik dilemma dus, wat denken jullie dat ik het beste zou doen? Ik wil niet blijven kopen en terugsturen. Gebruik is vooral op kantoor en af en toe gekoppeld aan de tv maar daar voldoet iedere headphone eigenlijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat van het mindere comfort en de BTNC4.50 was iets dat toch vaak in reviews is gezegd, net als je dat vaak ziet bij reviews van de Beats2 en Beats3 koptelefoons. Ergens is het toch vaak: je zit met de 4.50 in een lagere klasse van koptelefoons, dan gaat er toch iets verloren vergeleken met de topklasse. Zie reviews: Noisecancelling koptelefoons - Vijf topmodellen getest voor een Tweakers review.

Persoonlijk zeg ik: denk hoeveel uur per dag je die koptelefoons gaat dragen, en of je veel vliegt. Als je zoals ik minstens een paar uur per kantoordag op hebt, dan is dat extra geld het al meer dan waard, samen met de vlieguren die ze maken. Ik heb de lagere categorie Sony's geprobeerd (de WH-H800 zonder ANC en de MDR-100abn (voorloper van de WH-H900N)), en alhoewel de geluidskwaliteit e.d. uitstekend is, en bij de MDR-100abn de ANC ook zeer goed is, merk ik gewoon het verschil in comfort na een tijdje.

Als geluidskwaliteit minder belangrijk is dan ANC, dan de Bose, je kunt misschien nog goedkoper gaan via Ebay en een QC35 (niet de II) kopen, het belangrijkste verschil schijnt de Google assistent integratie te zijn, iets wat ik zelf toch niet zou gebruiken.

Anders moet je ook naar de AKG N60NC bluetooth kijken, die is on-ear (minder warme oren, comfort wisselend). Lees ik goede verhalen over :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb nu een paar weken de WH-1000xm3 en de MDR-1000x kunnen vergelijken (en heb een Bose QC15 als vergelijkingsmateriaal, al is die niet bluetooth). Beide Sony's zijn top koptelefoons met fantastische noise cancellation en heel erg goed geluid via BT, zeker als je zoals ik LDAC gebruik (Sony Z5 compact telefoons en een NW45 mp3 speler).

De Bose is echter de meest comfortabele van de drie. Is ook lichter natuurlijk, maar ook de hoofdband en de oorschelpen zijn erg goed. Ik zou op zich best wel eens een QC35 (II) willen proberen voor een tijdje, maar te duur om die er ook nog eens bij te kopen ;)

Tussen de twee Sony's ben ik er nog niet helemaal uit.
- noise cancellation merk ik op kantoor niet veel verschil tussen
- ik vind de 1000xm3 een beter geluid hebben
- op zich zitten de oorschelpen van de WH-1000xm3 beter, ik krijg echter veel sneller warme oren bij de WH-1000xm3. Dus voor hele dag dragen op kantoor neig ik toch naar de MDR-1000x.
- bluetooth bereik en connectivity is vergelijkbaar.
- ik gebruik de app totaal niet.
- oorschelp bediening is vergelijkbaar, al is het oppervlak daarvoor groter op de MDR-1000x.

Voorlopig gebruik ik de MDR-1000x op kantoor, is ook iets minder risico die daar te laten liggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Bij mij is de kogel door de kerk, heb de B&O h8i aangeschaft! De aanbieding van Mastercard bij Fonq heeft me over de streep getrokken.

Super tevreden! 1 irritatiepuntje, de proximity sensor is niet foutloos en pauzeert soms de muziek als ik hem op wil zetten, misschien dat ik die op korte termijn uitschakel.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikGalenkamp
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2023
knipje

[ Voor 129% gewijzigd door teacher op 13-10-2018 21:20 . Reden: Spam? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vraagje over de Sony WH-1000XM3: ik heb geen smartphone, maar wel een tablet. Is het mogelijk om de hoofdtelefoon met de Sony app via de tablet in te stellen en hem daarna met een andere geluidsbron te gebruiken? Onthoudt de hoofdtelefoon dan de instellingen? Zijn de betere Bluetoothcodecs nog te gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 17-10-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:10
Ja dat werkt. De hoofdtelefoon onthoudt de instellingen. LDAC is als protocol te gebruiken; maar dat is wel een instelling op het apparaat zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LDAC moet dan wel enabled zijn (zoals op een Sony telefoon), of in Android 8 zou het ook moeten kunnen. Anders gewoon AptX of AptX HD gebruiken als het apparaat het aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 16:11

SKB

Nu reeds een dikke maand een Sony wh-1000xm3 in bezit maar blijf last hebben van NC. Ofwel verwacht ik gewoon teveel van deze headphone, ofwel is er iets met mijn toestel.

Ik heb ANC aangezet maar als er mensen naast me staan te praten kan ik deze nog altijd horen als ik mijn geluid uitschakel. Zelf met muziek aan kan ik in de achtergrond het gesprek nog horen.
Als ik NC uitschakel hoor ik het gesprek nog beter, maar met NC ingeschakeld had ik een grotere reductie verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SKB schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:10:
Nu reeds een dikke maand een Sony wh-1000xm3 in bezit maar blijf last hebben van NC. Ofwel verwacht ik gewoon teveel van deze headphone, ofwel is er iets met mijn toestel.

Ik heb ANC aangezet maar als er mensen naast me staan te praten kan ik deze nog altijd horen als ik mijn geluid uitschakel. Zelf met muziek aan kan ik in de achtergrond het gesprek nog horen.
Als ik NC uitschakel hoor ik het gesprek nog beter, maar met NC ingeschakeld had ik een grotere reductie verwacht.
Helemaal wegkrijgen zal geen enkele ANC koptelefoon kunnen; gesprekken zijn niet-gerepeteerde geluiden, waardoor de ANC niet gelijk kan reageren en je primair de passieve NC gebruikt (de constructie).

Ik vermoed dat je verwachtingen niet helemaal realistisch zijn.

Ik heb net even de Bose QC35 (eerste model) uitgeprobeerd in een ruimte waar gepraat werd, en de Sony is beter in gesprekken onderdrukken. Maar niet perfect, dat kan ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 22-10-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14

snmght

imho dan he

Hoi medetweakers. Ik zit al een jaar of wat rond te kijken voor een bluetooth koptelefoon van goede kwaliteit. Ik denk dat het dit najaar daadwerkelijk eens van aanschaf moet gaan komen. Ik heb me redelijk ingelezen, o.a. hier op Tweakers, maar lees voor de meeste varianten dat de pasvorm een issue kan zijn. Ik zou dus graag een aantal varianten (kort) proberen. Zijn jullie bekend met winkels waar verkopers dit geen punt vinden? Liefst omgeving Utrecht.

Zoals ik het nu lees is de Bose QC 35 II een van de meest comfortabele, dat zou hem kunnen worden. Als de Sennheiser PXC 550 qua pasvorm ook voldoende is neig ik vanwege de flink lagere prijs (zeker met ING rentepunten) naar die.

Zijn er nog kenners die kunnen voorspellen of er i.v.m. een nieuwe release wellicht een pricedrop komt voor de QC 35 II?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
snmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:47:
Hoi medetweakers. Ik zit al een jaar of wat rond te kijken voor een bluetooth koptelefoon van goede kwaliteit. Ik denk dat het dit najaar daadwerkelijk eens van aanschaf moet gaan komen. Ik heb me redelijk ingelezen, o.a. hier op Tweakers, maar lees voor de meeste varianten dat de pasvorm een issue kan zijn. Ik zou dus graag een aantal varianten (kort) proberen. Zijn jullie bekend met winkels waar verkopers dit geen punt vinden? Liefst omgeving Utrecht.

Zoals ik het nu lees is de Bose QC 35 II een van de meest comfortabele, dat zou hem kunnen worden. Als de Sennheiser PXC 550 qua pasvorm ook voldoende is neig ik vanwege de flink lagere prijs (zeker met rentepunten) naar die.

Zijn er nog kenners die kunnen voorspellen of er i.v.m. een nieuwe release wellicht een pricedrop komt voor de QC 35 II?
Elke willekeurige Mediamarkt?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Had er misschien bij moeten vermelden dat ik die liever mijd. Iets te vaak negatieve ervaringen gehad en over het algemeen erg opdringerige verkopers. Misschien dat de Coolblue winkel een optie is, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj301
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11-2024

Zoals ik het nu lees is de Bose QC 35 II een van de meest comfortabele, dat zou hem kunnen worden. Als de Sennheiser PXC 550 qua pasvorm ook voldoende is neig ik vanwege de flink lagere prijs (zeker met rentepunten) naar die.

Ik heb zelf de Bose QC 35 nu een jaar. Vind het een geweldige koptelefoon.

Ik raad je aan om hem aan te schaffen bij Bose zelf. Je kan hem dan binnen 30 dagen terug sturen mocht je het toch niets vinden.

Momenteel hebben ze hem ook in limited edition kleuren.... :)

https://www.bose.nl/nl_nl...ii/buy.html#EcommerceArea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Mijn Fidelio X2 werkt niet goed meer, aan één kant hoor ik het geluid zachter aan de andere kant(lijkt net of wat bass mist). Op andere geluidskaart aangesloten, maar maakte niet uit. Op dezelfde PC ook HD555 aangesloten en dan gaat het wel goed.

Heb hem even open gemaaktmaar zie geen contactjes loszitten. Iemand nog een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 23-10-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

dj301 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Ik heb zelf de Bose QC 35 nu een jaar. Vind het een geweldige koptelefoon.

Ik raad je aan om hem aan te schaffen bij Bose zelf. Je kan hem dan binnen 30 dagen terug sturen mocht je het toch niets vinden.

Momenteel hebben ze hem ook in limited edition kleuren.... :)

https://www.bose.nl/nl_nl...ii/buy.html#EcommerceArea
Thanks, mooie edition die midnight blue. Die andere kan ik op de site nauwelijks van de zwarte onderscheid. Stiekem ben ik wel om, nu mijn wederhelft overtuigen!

Maak jij je met zo een duur apparaat op je hoofd nooit zorgen over beroving? De kenner met slechte intenties ziet wellicht ook donders goed wat dat ding kost. Ik ga eens kijken hoe een verzekering met diefstal om zou gaan. Ik zou hem ook tijdens het forenzen (stukje fiets, trein naar Amsterdam) gebruiken.

Zou voor mij een overweging zijn om de zwarte over de midnight blue te verkiezen, valt dat logo toch iets minder op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekun
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-04-2023
Zie de TW: dit topic is niet voor oordopjes. Tevens is crossposten niet toegestaan, verder in welke draadloze in ear headset ?.

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 24-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51

Zoals ik het nu lees is de Bose QC 35 II een van de meest comfortabele, dat zou hem kunnen worden. Als de Sennheiser PXC 550 qua pasvorm ook voldoende is neig ik vanwege de flink lagere prijs (zeker met ING rentepunten) naar die.

Hobo in Amersfoort.

Ik heb zelf de PXC 550 en heb er recentelijk mee naar de vs gevlogen, kan zeggen dat die qua draagcomfort prima is, beter dan mijn ouwe JBL Everest 700.

Als geluid belangrijker is dan NC, dan de sennheiser, ik vond de qc erg vlak klinken

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj301
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
snmght schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Thanks, mooie edition die midnight blue. Die andere kan ik op de site nauwelijks van de zwarte onderscheid. Stiekem ben ik wel om, nu mijn wederhelft overtuigen!

Maak jij je met zo een duur apparaat op je hoofd nooit zorgen over beroving? De kenner met slechte intenties ziet wellicht ook donders goed wat dat ding kost. Ik ga eens kijken hoe een verzekering met diefstal om zou gaan. Ik zou hem ook tijdens het forenzen (stukje fiets, trein naar Amsterdam) gebruiken.

Zou voor mij een overweging zijn om de zwarte over de midnight blue te verkiezen, valt dag logo toch iets minder op..
Leuk om te horen!

Ik maakte mij in eerste instantie ook zorgen om dat die werd gestolen. Alleen als je goed oplet dragen best wel veel mensen dure koptelefoons op straat. Ik zou mij er niet zoveel zorgen om maken als ik jou was. Je moet alleen niet door bijv. de Bijlmer fietsen met de koptelefoon op...

Ik heb zelf de zwarte... Vind hem erg mooi. Alleen de midnight blue trekt mij ook wel weer aan omdat die limited edition is. Dit is echter persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
DonJunior schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Ik zou naar een audiozaak gaan, ik ben zelf bij Hi-Fi Klubben geweest. Bij de Mediamarkt in de Wall (utrecht) was het al moeilijk een medewerker te vinden en de hoofdtelefoons zaten allemaal vast aan een luister kastje.

En neem de tijd, ik denk dat ik ongeveer 45minuten heb staan te luisteren naar verschillende hoofdtelefoons, zelfde lijstje afwerken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zenix schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:32:
Mijn Fidelio X2 werkt niet goed meer, aan één kant hoor ik het geluid zachter aan de andere kant(lijkt net of wat bass mist). Op andere geluidskaart aangesloten, maar maakte niet uit. Op dezelfde PC ook HD555 aangesloten en dan gaat het wel goed.

Heb hem even open gemaaktmaar zie geen contactjes loszitten. Iemand nog een idee?
Kabel zelf ook al eens vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Heilige Kaas schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Kabel zelf ook al eens vervangen?
Ja, dat is het eerste wat ik had geprobeerd. Bedankt voor meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zenix schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Ja, dat is het eerste wat ik had geprobeerd. Bedankt voor meedenken :)
Logisch.
Als je in de buurt van arnhem woont kunnen we wel met de multimeter kijken. Klinkt bijna alsof het in de driver zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
DonJunior schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

snmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:58:
Had er misschien bij moeten vermelden dat ik die liever mijd. Iets te vaak negatieve ervaringen gehad en over het algemeen erg opdringerige verkopers. Misschien dat de Coolblue winkel een optie is, iemand daar ervaring mee?
Grappig, mijn ervaring (in Groningen) is precies het tegenovergestelde.

Van de zomer waren we op zoek naar headphones met ANC voor in het vliegtuig en zijn we naar de MediaMarkt gegaan, tig koptelefoons gepast, hebben er wel een uur gestaan en door geen enkele verkoper aangesproken (wat ik overigens prima vond). Hadden we er eindelijk één uitgezocht kon ik die zo snel niet in een doosje vinden (alles stond door elkaar heen), ik naar een balie om aan een verkoper te vragen of ze nog in voorraad zouden moeten zijn. De verkoper leek echter totaal gedesinteresseerd in verkoop. Was met van alles bezig op zijn computer en toen het eindelijk gelukt was zijn aandacht te krijgen was het antwoord "dan zal hij wel niet op voorraad zijn, bestel maar van de webshop" ;w

Needless to say dat ik ze vervolgens heel ergens anders besteld heb, waar hij ook nog eens wat goedkoper was :+

[ Voor 7% gewijzigd door Glenfiddich op 25-10-2018 14:03 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
dusty-2011 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 05:25:
[Dit is een cross-post met Head-fi]. Hieronder volgen wat korte impressies van mijn nieuwe headphone (nog geen review! meer een korte hands-on), aangevuld met een foto unboxing. Ik kan kijken of ik later een review plaats bij de gebruikersreviews, met een korte selectie uit de foto's erbij geplaatst.

Ik heb vorige maand de Sony MDR-1AM2 headphones aangeschaft. Een goede aankoop, ze klinken mooi en de bouwkwaliteit is goed. Zo kraakt het plastic bijna nooit, en de kraakjes die er soms vanaf komen klinken erg zacht. Mijn Sony MDR-1A (het eerste model) had eigenlijk best luid krakend plastic (wat gelukkig maar zo af en toe eens kraakte), wat mijn grootste ergernis was.

Het draagcomfort van de Sony MDR-1AM2 is uitstekend. De ear pads zijn erg zacht en comfortabel. De ooropening van de pads is hoger dan de ooropening van de pads van de Sony MDR-1A, zodoende is er verticaal meer ruimte voor je oren. Mijn oren zijn waarschijnlijk licht groter dan gemiddeld, en met de MDR-1A raakten de ear pads soms de top van mijn oren aan, wat over tijd kon leiden tot lichte discomfort. Met de hogere ooropening van de MDR-1AM2 is er geen druk van de pads op de top van mijn oren. De onderkant van de pads plaats ik op de onderkant van mijn oren, wat normaal is voor mijn oorgrootte. De opening voor de oren is niet bijzonder groot ofzo, maar zou groot genoeg moeten zijn voor de meeste mensen. De meesten zouden geen ongemak moeten voelen terwijl ze de headphones dragen. De headband kan vrij ver verlengd worden, ver genoeg voor vrijwel iedereen. De headphones zijn geschikt voor hoofden van medium grootte tot aan vrij grote hoofden. Ik draag zelf een bril, met vrij dikke plastic poten. Maar dat is met deze koptelefoon geen enkel probleem, ik kan hem meerdere uren achter elkaar dragen zonder problemen. De zeer zachte ear pads veroorzaken geen merkbare druk op de poten van de bril.

De betaalbare aftermarket kabels die ik had aangeschaft voor de Sony MDR-1A werken met de MDR-1AM2 ook allemaal prima. Ze klikken erin, en blijven zitten. Het klik-mechanisme is onveranderd, de correcte ringgrootte voor het uiteinde van de plug is onveranderd. De meegeleverde kabels heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt, alleen even aangesloten om te kijken of ze het deden. Ik gebruik de aftermarket cables die ik al had, en die dus compatibel zijn met zowel de MDR-1A als de MDR-1AM2.

De headphones zijn erg makkelijk aan te sturen. Een smartphone of zelfs een betaalbare MP3-speler zou meer dan genoeg volume moeten opleveren. De MDR-1AM2 gaat nog een stuk harder dan zijn voorganger, die een impedantie van 48 Ohm had. De headphones produceren een helder en aangenaam geluid, met een nette bass response. De geluidskwaliteit is zeker naar verwachting voor een gesloten over-ear in deze prijscategorie. Op het gebied van de geluidskwaliteit, is mijn enige klacht wat scherpte in het geluid, van tijd tot tijd. Vanwege het zeer lage gewicht van deze headphones zijn ze ook uitermate geschikt voor gebruik buitenshuis.

De headphones produceren een mooie, punchy en onvervormde bass (die best hard gaat!). Sub bass is best prominent aanwezig, en gaat behoorlijk diep. De mids klinken best natuurlijk, en zitten op het juiste volume. De highs zijn behoorlijk aanwezig en klinken mooi, maar zijn soms een beetje scherp als er op luid volume geluisterd wordt. De headphones leveren zeker een aansprekend geluid, door een combinatie van luide bass en treble plus mooie mids. De passieve geluidsisolatie van de ear pads is behoorlijk goed, en ik zou de headphones zeker gebruiken in gematigd luide omgevingen. De headphones leaken bijna geen geluid naar de omgeving.

Ik heb absoluut nog niet lang genoeg naar de koptelefoon geluisterd om hem een cijfer te geven, of er een review over te schrijven. Dus voor nu moet het bij deze korte impressies blijven. Dan nu, de foto's!

Unboxing Sony MDR-1AM2 Headphones & Photo Vergelijking met Sony MDR-1A Headphones

Nu dan, het belangrijkste: ik heb ongeveer honderd foto's gemaakt van de koptelefoon (een unboxing!). Deze heb ik afgelopen maand geschoten, maar pas recent geüpload op Imgur en Cube Upload. Aan het einde van de Unboxing staat een fotovergelijking met de Sony MDR-1A (het vorige model). Ik heb de twee modellen naast elkaar gelegd, uitgelijnd naar de volledig uitgetrokken headbands. Je kunt zo eenvoudig en snel vergelijken hoe groot de headphones zijn. Er zitten ook close-ups bij van de ear pads van de twee modellen, naast elkaar gelegd. Zo kun je eenvoudig zelf zien dat de MDR-1AM2 een hogere opening voor het oor heeft.
Het zijn in totaal 102 foto's. Ik heb geprobeerd van alles foto's te maken, maar ik heb de ear pads erop laten zitten. Er zitten foto's tussen van de verpakking, de koptelefoon, de beide kabels, de opbergtas en de bijgeleverde documenten. Het zijn JPEG foto's van goede kwaliteit, met bijgestelde belichting & kleuren (gedaan in FastStone).

De headphones zien er erg vlot en modern uit.

Link naar het Imgur-album (bevat alle foto's en is makkelijk doorscrollbaar!):
https://imgur.com/a/CEs9YKz

Link naar de drie gallerijen op Cube Upload (open de foto's in direct links zodat ze niet de verkeerde oriëntatie hebben!):
http://cubeupload.com/codes/48340c
http://cubeupload.com/codes/a3508e
http://cubeupload.com/codes/608e96

Via Imgur zijn de foto's makkelijk doorscrollbaar, dus dat raad ik aan. Maar op Cube Upload staan de originele JPEGs, zonder extra compressie.
Mooie writeup. Ik heb deze headphones ook sinds kort. De bijgeleverde kabels zijn wat kort. Welke after market kabels heb jij gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
faethon schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:01:
[...]

Mooie writeup. Ik heb deze headphones ook sinds kort. De bijgeleverde kabels zijn wat kort. Welke after market kabels heb jij gebruikt als ik vragen mag?
Ik heb er nu volgens mij deze aanhangen:
https://www.amazon.de/Mei...1-MDR-1000X/dp/B074GWF68P
Meijunter Schwarz Ersatz Kabel Audiokabel Draht für SONY MDR-100ABN/MDR-1A/MDR-XB950B1/MDR-1000X/MDR-1ADAC Kopfhörer

Die zijn in principe exact even lang als de bijgeleverde kabels. Maar wel iets dunner, en iets soepeler (minder stroef). Daardoor vallen ze in de praktijk altijd ietsjes langer uit, terwijl ze even lang zijn. Ze geven net enkele centimeters meer, doordat de stroefheid wat lager is, en de kabel iets dunner. Maakt bij mij een goede connectie. Maar je weet dat nooit helemaal zeker natuurlijk met cheap aftermarket cables, maar bij Amazon kun je volgens mij altijd alles terugsturen binnen 30 dagen indien het niet bevalt. Ik heb die kabels al best lang (ook eerder gebruikt voor MDR-1A), er is er nog nooit één kapot gegaan.

De nu volgende selectie aan kabels voor de MDR-1A(m2) heb ik zelf niet gekocht of getest, daarom alles in small font:

Hier zijn wat eruitziet als dezelfde, maar dan duurder: https://www.amazon.de/Ers...fRID=TM46E5HG91YZ6SBCYTB8
Er staat nu Hensych bij in plaats van Meijunter, maar de foto's zijn hetzelfde. Ik had de mijne bij Meijunter besteld, was goedkoper.

Hier zijn dezelfde van Meijunter, maar dan met een microfoon en bediening erop: https://www.amazon.de/Mei...fRID=2N5C5568TDS1Q0HW3Y7D

Ook hier is een alternatieve winkel voor, met dezelfde foto's: https://www.amazon.de/Hzj...fRID=TM46E5HG91YZ6SBCYTB8

Hier heb ik een kabel voor de MDR-1A (en dus ook de MDR-1Am2, zelfde aansluiting) gevonden van 3 meter. Er staan goede recensies onder: https://www.amazon.com/Re...-headphones/dp/B00Y7USFPQ

De volgende kabel van 1,5 meter lang wordt geadverteerd als compatibel. Is de eerste keer dat ik die zie, misschien dat ie nieuw is? Zover ik kan zien aan de foto's moet hij werken. Hij is goudkleurig, maar kan misschien ook lichtroze uitvallen (geen idee) :+ https://www.amazon.com/Re...ywords=cable+MDR-1A&psc=1

Hier kun je kiezen uit drie kleuren, waarbij de goudkleurige / licht roze weer wat langer is (1.5m), de rest is 1.2m: https://www.amazon.com/Re...300_QL70_&dpSrc=srch&th=1

Hier ééntje van 1.5 meter, met goede reviews en foto's. Heeft wel een hele grote jack voor 6.35mm aan één kant! https://www.amazon.com/Re...1-8&keywords=cable+MDR-1A

Deze van 1.5 meter, die aan de foto's te zien lijkt te passen, kun je misschien ook overwegen. https://www.amazon.com/Mi...-13&keywords=cable+MDR-1A
De jack aan de kant van de audiospeler valt wel erg bulky uit, iets om rekening mee te houden.

Deze nog gevonden, maar zie zo gauw niet hoe lang ie is. Moet wel passen, als de foto's kloppen: https://www.amazon.com/Mi...words=cable%2BMDR-1A&th=1

En dan nog als laatste, maar niet per se slechtste, deze kabels van 1,5m, of 2m, of 3m, of 5m. Deze zijn van deleyCON, en er wordt niet geadverteerd met compatibiliteit met de Sony MDR-1A(m2). Maar ik heb zelf een tijdje die van 1.5 meter gebruikt, en die klikte er goed in, en maakte goed contact. Het was wel een iets zachtere klik, waardoor hij ook met iets minder kracht er weer uitkwam. Maar hij klikte goed genoeg erin, om toch nog voldoende goed vast te zitten. Maar aanschaffen is uiteraard op eigen risico, maar bij Amazon.de kun je hem binnen 30 dagen weer terugsturen als het goed is. Hier is de link:
https://www.amazon.de/del...words=deleycon+audio+1.5m

Overigens was ik niet helemaal tevreden over de kabel. Hij was mij wat dik, nog wat dikker dan de originele kabel. Ook was hij wat stroef, echt een beetje een stroeve kabel. Ik heb zelf liever een wat flexibelere kabel. Eventuele pluspunten zouden zijn dat hij niet snel in de knoop raakt (moet ook wel, als hij zo stroef is), en dat hij bij mij niet kapot is gegaan in de periode dat ik hem gebruikt heb. Dus het is zeker niet de slechtste en goedkoopste kabel op de markt (bij sommigen vallen na een maand de gaten in het plastic, maar ik heb geprobeerd om naar dat soort kabels in deze post niet te linken), maar echt ideaal naar mijn wensen vond ik hem ook niet.
Overigens werd er deze vraag gesteld op Amazon.de:
Passt das kabel auch an einen sony mdr-1as bzw. mdr-1ab?
Er volgt een uitgebreid positief antwoord op: het past (5 meter).

Veel succes bij het uitzoeken! :)

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 27-10-2018 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
dusty-2011 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:21:
[...]

Ik heb er nu volgens mij deze aanhangen:
https://www.amazon.de/Mei...1-MDR-1000X/dp/B074GWF68P
Meijunter Schwarz Ersatz Kabel Audiokabel Draht für SONY MDR-100ABN/MDR-1A/MDR-XB950B1/MDR-1000X/MDR-1ADAC Kopfhörer

Die zijn in principe exact even lang als de bijgeleverde kabels. Maar wel iets dunner, en iets soepeler (minder stroef). Daardoor vallen ze in de praktijk altijd ietsjes langer uit, terwijl ze even lang zijn. Ze geven net enkele centimeters meer, doordat de stroefheid wat lager is, en de kabel iets dunner. Maakt bij mij een goede connectie. Maar je weet dat nooit helemaal zeker natuurlijk met cheap aftermarket cables, maar bij Amazon kun je volgens mij altijd alles terugsturen binnen 30 dagen indien het niet bevalt. Ik heb die kabels al best lang (ook eerder gebruikt voor MDR-1A), er is er nog nooit één kapot gegaan.

De nu volgende selectie aan kabels voor de MDR-1A(m2) heb ik zelf niet gekocht of getest, daarom alles in small font:

Hier zijn wat eruitziet als dezelfde, maar dan duurder: https://www.amazon.de/Ers...fRID=TM46E5HG91YZ6SBCYTB8
Er staat nu Hensych bij in plaats van Meijunter, maar de foto's zijn hetzelfde. Ik had de mijne bij Meijunter besteld, was goedkoper.

Hier zijn dezelfde van Meijunter, maar dan met een microfoon en bediening erop: https://www.amazon.de/Mei...fRID=2N5C5568TDS1Q0HW3Y7D

Ook hier is een alternatieve winkel voor, met dezelfde foto's: https://www.amazon.de/Hzj...fRID=TM46E5HG91YZ6SBCYTB8

Hier heb ik een kabel voor de MDR-1A (en dus ook de MDR-1Am2, zelfde aansluiting) gevonden van 3 meter. Er staan goede recensies onder: https://www.amazon.com/Re...-headphones/dp/B00Y7USFPQ

De volgende kabel van 1,5 meter lang wordt geadverteerd als compatibel. Is de eerste keer dat ik die zie, misschien dat ie nieuw is? Zover ik kan zien aan de foto's moet hij werken. Hij is goudkleurig, maar kan misschien ook lichtroze uitvallen (geen idee) :+ https://www.amazon.com/Re...ywords=cable+MDR-1A&psc=1

Hier kun je kiezen uit drie kleuren, waarbij de goudkleurige / licht roze weer wat langer is (1.5m), de rest is 1.2m: https://www.amazon.com/Re...300_QL70_&dpSrc=srch&th=1

Hier ééntje van 1.5 meter, met goede reviews en foto's. Heeft wel een hele grote jack voor 6.35mm aan één kant! https://www.amazon.com/Re...1-8&keywords=cable+MDR-1A

Deze van 1.5 meter, die aan de foto's te zien lijkt te passen, kun je misschien ook overwegen. https://www.amazon.com/Mi...-13&keywords=cable+MDR-1A
De jack aan de kant van de audiospeler valt wel erg bulky uit, iets om rekening mee te houden.

Deze nog gevonden, maar zie zo gauw niet hoe lang ie is. Moet wel passen, als de foto's kloppen: https://www.amazon.com/Mi...words=cable%2BMDR-1A&th=1

En dan nog als laatste, maar niet per se slechtste, deze kabels van 1,5m, of 2m, of 3m, of 5m. Deze zijn van deleyCON, en er wordt niet geadverteerd met compatibiliteit met de Sony MDR-1A(m2). Maar ik heb zelf een tijdje die van 1.5 meter gebruikt, en die klikte er goed in, en maakte goed contact. Het was wel een iets zachtere klik, waardoor hij ook met iets minder kracht er weer uitkwam. Maar hij klikte goed genoeg erin, om toch nog voldoende goed vast te zitten. Maar aanschaffen is uiteraard op eigen risico, maar bij Amazon.de kun je hem binnen 30 dagen weer terugsturen als het goed is. Hier is de link:
https://www.amazon.de/del...words=deleycon+audio+1.5m

Overigens was ik niet helemaal tevreden over de kabel. Hij was mij wat dik, nog wat dikker dan de originele kabel. Ook was hij wat stroef, echt een beetje een stroeve kabel. Ik heb zelf liever een wat flexibelere kabel. Eventuele pluspunten zouden zijn dat hij niet snel in de knoop raakt (moet ook wel, als hij zo stroef is), en dat hij bij mij niet kapot is gegaan in de periode dat ik hem gebruikt heb. Dus het is zeker niet de slechtste en goedkoopste kabel op de markt (bij sommigen vallen na een maand de gaten in het plastic, maar ik heb geprobeerd om naar dat soort kabels in deze post niet te linken), maar echt ideaal naar mijn wensen vond ik hem ook niet.
Overigens werd er deze vraag gesteld op Amazon.de:
Passt das kabel auch an einen sony mdr-1as bzw. mdr-1ab?
Er volgt een uitgebreid positief antwoord op: het past (5 meter).

Veel succes bij het uitzoeken! :)
Dank voor de uitvoerige informatie! Ik had de replacement / upgrade via amazon inderdaad ook gezien. Ik heb die maar besteld. Hopelijk werkt het als geadverteerd. Voordeel is dat daarbij ook een passend adaptertje bij zit naar 6.3 jack, zodat deze ook in mijn audio interface past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Sony WH-1000XM3 is nog steeds nergens verkrijgbaar. Diverse shops geven nu een levertijd van 1 tot 3 maanden aan 8)7 Is er nou echt zoveel vraag naar deze headset?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

XWB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:19:
De Sony WH-1000XM3 is nog steeds nergens verkrijgbaar. Diverse shops geven nu een levertijd van 1 tot 3 maanden aan 8)7 Is er nou echt zoveel vraag naar deze headset?
Eerst gaat de serie eruit die met de nieuwe Sony telefoon. Dus dat zal wel een aanslag zijn op de voorraad van Sony zelf. Ik heb hem gisteren voor 300€ op de kop getikt op mp. Van de week even ophalen, de bedragen die betaald worden zijn niet normaal meer, op Schiphol is ie 339€ en laatst bij de mediamarkt 322€ met de 15% actie. Op markplaats bieden ze lachend meer dan 345€.....

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 01-11-2018 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:09
Inmiddels ook de XM3 besteld via ING Rentenpunten, nog geen 5 minuten na de voorraad-update mail is het product alweer uitverkocht. Ben erg benieuwd naar de XM3! :)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Hopelijk heeft mn pa het kunnen bestellen... hij heeft ING anders net te laat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vraagje, als jullie met een bluetooth koptelefoon door een stad lopen (in mijn geval een B&W PX door Eindhoven), stoort het ding dat wel eens? Ik heb me telefoon in me binnenzak, en dit maakt het een stuk minder dan wanneer de foon in mijn broekzak zit. Waarschijnlijk door het verschil in afstand. Bij bushaltes en het station is het erger dan open plekken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Oei pijnlijk, heb de xm3 misgelopen, had m'n wachtwoord niet bij de hand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Jammer dat de voorraad bij ING zo klein was.. hopelijk snel weer een grotere batch, nu hij waarschijnlijk wat beter te verkrijgen is bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik was ook net te laat bij de ING :') Hopelijk later deze maand een nieuwe kans.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Als ING niet steeds vroeg om het wachtwoord om de zoveel tijd opnieuw op te stellen was ik op tijd geweest... ( wist mijn nieuwe wachtwoord niet uit het hoofd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb een probleempje met de XM3. Vandaag maakt mijn laptop ineens alleen nog maar verbinding via het Stereo-profiel, in plaats van het hands-free-profiel. Op deze manier heb ik wel audio op de headphones, maar kan ik de microfoon niet gebruiken. Ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te maken met het hands-free-profiel (die staat op disconnected in de playback devices); het stereoprofiel uitzetten en dan handmatig verbinding maken met hands-free werkt niet, opnieuw opstarten werkt niet...

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Edit: probleem opgelost. Hoe? blijkbaar net zolang opnieuw opstarten en re-pairen tot het een keer werkt 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 05-11-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Het is voor mij de Bose geworden! Dank voor alle tips. Qua geluidskwaliteit ga ik er sowieso op vooruit, kom namelijk van een standaardsetje dat ooit bij mijn Galaxy S6 van mijn werktelefoon zat..

Ik kreeg een price-alert toen een medetweaker zijn exemplaar voor € 250,- te koop zette. Bij navraag blijkt er in tegenstelling tot wat de advertentie vermeld toch nog 14 maanden garantie op te zitten. Ik heb hem inmiddels ook binnen, hij is optisch in topstaat en werkte prima. Hij moest helaas weer ingepakt, het is een verjaardagskado van ms snmght voor mij. Ik meld me later weer met een wat intensievere luisterervaring en wellicht ook nog wat vragen. :)

PS: had voordat ik die alert kreeg eigenlijk een nieuwe midnight blue op het oog. Maar toen kwam ik dit topic tegen en was ik er snel over uit dat het een zwarte zou worden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door snmght op 05-11-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het volgende; ik wil graag de Miiego BOOM kopen en kunnen aansluiten op mijn iPod nano (6e generatie, dus zonder bluetooth).
Is dit mogelijk? Er wordt namelijk gesproken over een 3 ringen (Stereo+Mic/Video TRRS) 3.5 mm mini-jack aansluiting..
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Wil je hem alleen voor je ipod aanschaffen, of óók voor je ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:55:
Wil je hem alleen voor je ipod aanschaffen, of óók voor je ipod?
Óók voor mijn iPod, maar dat verandert niets aan de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Ben ook wel benieuwd naar deze headphone, al enige bevindingen ?
btw waar en voor hoeveel gekocht ?
in 2020 normaal naar de states...
koekje4life schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:04:
[...]

Ik ben prima tevreden met mijn Magni 2 Uber/Modi 2 Uber stack voor mijn AKG K7xx, gamen gaat me ook goed af.

Sprekend van gamen, mijn Audeze Mobius komt binnenkort binnen en ik heb gezocht in dit topic maar ik kon geen posts vinden van anderen met ervaringen. Heeft iemand anders ze al gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een pricewatch: Sony MDR-1AM2 (Zwart) besteld.
Nu zoek ik hier een 3 meter lange kabel bij met een 6,3mm plug.
Iemand suggesties voor een goede kwaliteit kabel, een beetje op het niveau van deze hoofdtelefoon?
Dus geen budgetspul van een paar euro, maar ook geen door engelen bij maanlicht gesmeede kabel van honderden euro's.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Videopac schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:31:
Ik heb een pricewatch: Sony MDR-1AM2 (Zwart) besteld.
Nu zoek ik hier een 3 meter lange kabel bij met een 6,3mm plug.
Iemand suggesties voor een goede kwaliteit kabel, een beetje op het niveau van deze hoofdtelefoon?
Dus geen budgetspul van een paar euro, maar ook geen door engelen bij maanlicht gesmeede kabel van honderden euro's.
Ik heb aan hoofdtelefoons tot nu toe altijd alleen maar de originele kabels gehad, maar qua instrumentenkabels ben ik erg tevreden met Cordial-spul. Misschien zou een Cordial CFM 3,0 VV wat zijn (of is dat dan toch wat te laagprijzig voor je?)?

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-11-2018 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Voor iedereen die op zoek was naar een Sony WH-1000MX3 (bijv @XWB ): na tevergeefs 3 weken te wachten op het leveren door een webshop heb ik er vandaag eentje gekocht in de Schiphol electronics winkel (voor security). Een aanrader! Mocht je (van plan zijn) om te vliegen, dan loont het om daarop te wachten, er wordt namelijk dan ook nog 40 euro korting gegeven in de winkels na security.

https://www.schiphol.nl/n...a/sony-wh1000x-m3/300731/

Het lukt mij nog niet om de LDAC codec te selecteren op mijn android 8.1.0 apparaat. Zodra ik het selecteer, verspringt het als ik het menu verlaat. De Codec staat dan weer ingesteld op systeemstandaard. Is dit een herkenbaar probleem?

[ Voor 35% gewijzigd door Kroep op 13-11-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11

Videopac

Rommelt wat aan.

Kroep schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:35:
Voor iedereen die op zoek was naar een Sony WH-1000MX3 (bijv @XWB ): na tevergeefs 3 weken te wachten op het leveren door een webshop heb ik er vandaag eentje gekocht in de Schiphol electronics winkel (voor security). Een aanrader! Mocht je (van plan zijn) om te vliegen, dan loont het om daarop te wachten, er wordt namelijk dan ook nog 40 euro korting gegeven in de winkels na security.

Het lukt mij nog niet om de LDAC codec te selecteren op mijn android 8.1.0 apparaat. Zodra ik het selecteer, verspringt het als ik het menu verlaat. De Codec staat dan weer ingesteld op systeemstandaard. Is dit een herkenbaar probleem?
Er staan er meerdere te koop in V&A. Ongebruikt, nieuw in doos. Die Sony telefoon waar je hem gratis bij krijgt wordt kennelijk uitgeleverd.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:53
Lasmibalsingh schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:49:
Gisterenavond mijn Bowers & Wilkins P9 afgeleverd gekregen. Voor de aanbiedingsprijs van de rentepuntenwinkel was ik toch verleid om dat ding aan te schaffen. Mijn eerste indruk, na wat muziek en een film ermee te hebben beluisterd, is positief. Een heel andere ervaring dan met de in-ears die ik voorheen droeg. Ik moet vooral wennen dat de koptelefoon veel beter geluiden kan onderscheiden, in zo'n mate dat het soms lijkt alsof de balans verkeerd staat bij bepaalde nummers. In het weekend zal ik de P9 wat beter testen.
Bleek uiteindelijk niet een kwestie van wennen, apparaat is uitgebreid getest en er is een onverklaarbaar kanaalverschil vastgesteld. Het apparaat wordt omgeruild.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Videopac schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:06:
[...]

Er staan er meerdere te koop in V&A. Ongebruikt, nieuw in doos. Die Sony telefoon waar je hem gratis bij krijgt wordt kennelijk uitgeleverd.
Klopt, ook in de webshops in de pricewatch lijken ze weer steeds meer leverbaar. Bij Sony kunnen kopers van de XZ3 zo te zien nog maar 4 dagen een koptelefoon claimen, dus ik gok dat Sony hun voorraad steeds verder vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oudje maar goed als bedraad/ANC geen probleem is. In het VK heb je de pre-Black Friday sales ("Why wait?"). Voor hen die in het VK zijn, de Bose QC25 zijn nu £130 bij Argos en Currys (online only). In NL €199.

https://www.argos.co.uk/p...rds:slot5:product:2975195
https://www.currys.co.uk/...s-black-10028832-pdt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekje4life
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06 10:26
Powerray2 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:11:
Ben ook wel benieuwd naar deze headphone, al enige bevindingen ?
btw waar en voor hoeveel gekocht ?
in 2020 normaal naar de states...

[...]
Ik heb ze nu alweer een tijdje in gebruik, en de volgende dingen vallen me op. Als eerste wil ik zeggen dat ze wel geweldig klinken. Ik heb de indiegogo gebacked en heb uiteindelijk €242,91 betaald, dus dat was een erg goede deal naar mijn mening. Ik gebruik ze hoofdzakelijk als PC headset via USB C want ze zijn nogal groot.

Qua draagcomfort zijn ze best goed, al had ik in het begin vrij snel last van hotspots op mijn hoofd, dus dat was minder comfortabel. Ik heb er zo'n hoofdband hoes met rits omheen gedaan en hij is nu iets comfortabeler. De earpads zijn geweldig zacht en prettig, en ze sluiten erg goed af.

Qua geluid heb je keuze uit een aantal modes: 7.1, 2channel en 2channel hi-rez. Ik gebruik hoofdzakelijk 2channel hi-rez, maar de 7.1 met 3D tracking is best handig in Black Ops 4 voor het vinden van voetstappen (en de bijbehorende tegenstander).

Als ik het geluid ergens zou moeten vergelijken is het meer met mijn K7xx dan een gebruikelijke closed-back koptelefoon, de soundstage is erg breed. De bas is strak en heeft impact, maar overheerst niet. Mid range is erg accuraat en de treble is niet pijnlijk.

7.1 geeft wel een bepaalde vervorming mee, al vermoed ik dat dit door de room-simulation te maken heeft van de 3D head-tracking. Het klinkt een beetje hol en vervormd, maar zodra je in je game of film gezogen bent merk je daar weinig van. De 3D head-tracking is best goed, en ik kan me best voorstellen dat je hier best veel baat bij kan hebben als je een bredere monitor hebt, of een multi-monitor setup gebruikt. Het zou helpen met de"cone of confusion", maar ik kan je niet vertellen of dit werkelijk effect heeft.

Er is een hoorbare ruis aanwezig, dit is te wijten aan het feit dat de hoofdtelefoon intern versterkt is, maar dit is verder geen issue zodra je een game speelt of film kijkt, en na verloop van tijd merk ik het zelf niet meer.

De microfoon feedback in de koptelefoon is eventjes wennen, maar wel erg prettig om je eigen stemvolume een beetje aan te passen zodat je niet zit te schreeuwen, wat voor mij vaak een issue is met gesloten headsets. Het geuild van de microfoon is zuiver, al mist het wel wat bas, en het volume reset elke keer dat de koptelefoon opstart. Het wisselen tussen input methoden (7.1, 2ch, hirez) verandert het driver profiel, dus dit kan wat problemen opleveren zodra je al op discord zit.

Sprekend van wisselen tussen inputs, wissel absoluut niet als er een actieve audio stream naar de koptelefoon gaat, anders klinkt alles extreem vervormd, en moet je de koptelefoon herstarten om weer bruikbare audio te krijgen.

Als je de bluetooth gaat gebruiken moet je rekening houden met dat je mic output qua kwaliteit relatief slecht zal zijn vergeleken met een verbinding via draad. Dit heeft te maken met het feit dat de standaard bluetooth codec niet genoeg bandbreedte heeft om up en downstream audio met hoge kwaliteit te versturen. Althans, zo is het mij een keer verteld.

Overschakelen naar bluetooth is erg snel, gewoon de kabel er uittrekken, en ik hou vaak de koptelefoon op als ik wegga van de PC om dingen in huis te doen. Het bereik met bluetooth is best groot. Bluetooth audiokwaliteit is erg goed door de LDAC ondersteuning ( _/-\o_ ), dus geen super brakke lage bitrate in wireless mode.

Er zijn meerdere geluidsprofielen aanwezig, maar die heb ik niet verder geprobeerd. Wel hebben ze een 'flat' profiel optie meegeleverd, dus als je iets zo neutraal mogelijk wil afspelen is dit mogelijk, al bevalt het 'default' profiel prima.

Al met al, het heeft wat kinderziektes, maar als je op zoek bent naar een extreem multifunctionele closed-back koptelefoon bent is dit een erg goede optie. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het graag, ik blijf ze nog wel een tijd gebruiken heb ik het gevoel. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S_Chief schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:53:
Afgelopen vrijdag de XM3 gehoord. Stond precies naast de QC35 II. Conclusie: ik ben blij dat ik de Bose niet heb gekocht. Alhoewel de Bose erg goed klinkt, is de Sony duidelijk een stap verder. Mids zijn meer aanwezig, en het geluid is overall voller dan de Bose, zonder modderig te worden. Dat de NC even goed is geloof ik ook wel, maar vooral het verschil in geluidskwaliteit is significant.

Zelfde nummer gebruikt (eigen telefoon) en een paar keer snel gewisseld. Conclusie bleef hetzelfde: Sony wint. Bouwkwaliteit lijkt gewoon in orde te zijn, dus ik ben er uit. :+
Nope, ben er niet uit. Zoals ik in een ander topic schreef:
S_Chief schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:52:
[...]
Ik had mijn zinnen gezet op de 1000XM3, maar ik ga buiten nooit een koptelefoon gebruiken (heb in-ears daarvoor).. Kan ik niet voor een stuk minder gewoon een koptelefoon met draad halen vraag ik mij af (ligt toch altijd bij de pc). Zit sinds gisteravond te lezen, die DT 770 Pro lijkt mij wel wat.
Zit al een paar avondjes te zoeken, en ik lees vrijwel alleen maar lovende verhalen over beyerdynamic. Ik luister naar van alles (dance, pop, hiphop en soms ook klassiek). Ik houd wel van wat stevige bass, en als ik het goed begrijp zit ik met de DT 770 Pro dan goed. De 880 en 990 schrijf ik nog niet af (nog niet genoeg gelezen), want ook daar lees ik veel positiefs over, alleen heb ik wel wat moeite om te bepalen wat de echte meerwaarde is tov de 770 (ik weet dat ze semi-open en open zijn tov gesloten).

Edit: en niet te vergeten de Custom One Pro.

Vooralsnog lijkt de 80 Ohm een goede keuze. Ik verwacht dat mijn pc (Asus Z370-G) daar weinig moeite mee zal hebben.

Eigenlijk wil ik ze eens allemaal gaan proberen (inclusief een duur model, zoals een DT 1990 Pro, puur voor het verschil). Zijn er nog aanraders rond Amsterdam? Andere koptelefoons rond 150 euro die ik niet moet vergeten? M50x? Andere tips?

Ter referentie: onderweg gebruik ik mijn (zeer fijne) RHA MA750i in-ears, thuis een 'simpele' HD201 met HD 418/HD 438 velours pads (wat een behoorlijke verbetering is). In de categorie over-ear heb ik nooit iets beter dan m'n HD201 gehad, dus ik ben erg benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@S_Chief de 770 is gesloten de 880 en 990 zijn open die klinken ruimtelijker maar hebben iets minder bas en je omgeving hoort meer geluid lekken.
Gesloten klinkt minder mooi heb zelf ook een open beyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Goofy1978 Dat lees ik vaker ja, maar wat men precies bedoelt met 'minder mooi' is niet echt duidelijk (overigens ook begrijpelijk). Ik denk dat ik ze alle drie moet horen om het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
S_Chief schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:58:
[...]

Nope, ben er niet uit. Zoals ik in een ander topic schreef:

[...]

Zit al een paar avondjes te zoeken, en ik lees vrijwel alleen maar lovende verhalen over beyerdynamic. Ik luister naar van alles (dance, pop, hiphop en soms ook klassiek). Ik houd wel van wat stevige bass, en als ik het goed begrijp zit ik met de DT 770 Pro dan goed. De 880 en 990 schrijf ik nog niet af (nog niet genoeg gelezen), want ook daar lees ik veel positiefs over, alleen heb ik wel wat moeite om te bepalen wat de echte meerwaarde is tov de 770 (ik weet dat ze semi-open en open zijn tov gesloten).

Edit: en niet te vergeten de Custom One Pro.

Vooralsnog lijkt de 80 Ohm een goede keuze. Ik verwacht dat mijn pc (Asus Z370-G) daar weinig moeite mee zal hebben.

Eigenlijk wil ik ze eens allemaal gaan proberen (inclusief een duur model, zoals een DT 1990 Pro, puur voor het verschil). Zijn er nog aanraders rond Amsterdam? Andere koptelefoons rond 150 euro die ik niet moet vergeten? M50x? Andere tips?

Ter referentie: onderweg gebruik ik mijn (zeer fijne) RHA MA750i in-ears, thuis een 'simpele' HD201 met HD 418/HD 438 velours pads (wat een behoorlijke verbetering is). In de categorie over-ear heb ik nooit iets beter dan m'n HD201 gehad, dus ik ben erg benieuwd..
Het is echt iets dat je moet ervaren, maar ga voor gesloten als je niet wil dat anderen je horen of als je jezelf wil afsluiten voor anderen of omgevingslawaai. Ik heb zelf de DT770 gekocht, omdat ik mijn koptelefoon op kantoor gebruik.
Gesloten koptelefoon geeft hetzelfde effect als in-ears die je afsluiten voor de wereld. Dat brengt een bepaalde druk met zich mee die niet iedereen fijn vindt. Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is.
Voor de ruimtelijkheid wil je vooral een open model, maar dan hoor je dus elk geluidje uit- of van buiten huis door je muziek heen. Ook horen anderen dus jouw muziek.

Die mx50 werkt alleen prettig als je een klein hoofd hebt. Het is net een bankschroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

S_Chief schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:58:
[...]

Zelf heb ik al enige tijd de DT880 in bezit en vind het een erg fijne hoofdtelefoon. Sinds afgelopen weekend gekoppeld aan een Marantz HD-DAC1 waardoor hij nog meer tot zijn recht komt.

De DT770M heb ik een week geprobeerd, maar heeft naar mijn smaak te veel bas en een ietwat beperkte soundstage. Naderhand las ik dat het omwisselen van de kussens (->velours) heel veel doet, maar dat heb ik niet zelf kunnen proberen. Jammer, want in sommige situaties (ook thuis) is een gesloten model toch fijner.

Kortom, probeer de verschillende modellen eens uit bij b.v. HiFi Klubben. Fijne zaak, waar ze je goed kunnen adviseren en niet moeilijk doen met retouren etc. Ik vermoed dat je de DT770 of DT990 wel kunt waarderen, aangezien deze t.o.v. de DT880 wat meer nadruk leggen op het laag.

https://www.rtings.com/he...#usage*4997!threshold*0.1

[ Voor 0% gewijzigd door Jorruchie op 20-11-2018 23:18 . Reden: DT770 -> DT770M ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Jorruchie HiFi Klubben had ik ook al bekeken, maar zij lijken geen beyerdynamic (meer) te hebben. Wel jammer, want Klubben zit in de buurt.

Thanks voor je mini-review, weet ik ook weer een beetje wat ik kan verwachten.

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 19-11-2018 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

S_Chief schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:14:
@Jorruchie HiFi Klubben had ik ook al bekeken, maar zij lijken geen beyerdynamic (meer) te hebben. Wel jammer, want Klubben zit in de buurt.

Thanks voor je mini-review, weet ik ook weer een beetje wat ik kan verwachten.
Wellicht Bax Music?
https://www.bax-shop.nl/muziekwinkel-amsterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Jorruchie schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:51:
[...]

Zelf heb ik al enige tijd de DT880 in bezit en vind het een erg fijne hoofdtelefoon. Sinds afgelopen weekend gekoppeld aan een Marantz HD-DAC1 waardoor hij nog meer tot zijn recht komt.

De DT770 heb ik een week geprobeerd, maar heeft naar mijn smaak te veel bas en een ietwat beperkte soundstage. Naderhand las ik dat het omwisselen van de kussens (->velours) heel veel doet, maar dat heb ik niet zelf kunnen proberen. Jammer, want in sommige situaties (ook thuis) is een gesloten model toch fijner.

Kortom, probeer de verschillende modellen eens uit bij b.v. HiFi Klubben. Fijne zaak, waar ze je goed kunnen adviseren en niet moeilijk doen met retouren etc. Ik vermoed dat je de DT770 of DT990 wel kunt waarderen, aangezien deze t.o.v. de DT880 wat meer nadruk leggen op het laag.

https://www.rtings.com/he...#usage*4997!threshold*0.1
Dan heb jij het over de dt770 32ohm. Die heeft nep leder kussentjes. Het geluid van dit model wordt toch minder goed ontvangen dan die van 80ohm, waar @S_Chief mogelijk interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ossi schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:31:
[...]
Het is echt iets dat je moet ervaren, maar ga voor gesloten als je niet wil dat anderen je horen of als je jezelf wil afsluiten voor anderen of omgevingslawaai. Ik heb zelf de DT770 gekocht, omdat ik mijn koptelefoon op kantoor gebruik.
Gesloten koptelefoon geeft hetzelfde effect als in-ears die je afsluiten voor de wereld. Dat brengt een bepaalde druk met zich mee die niet iedereen fijn vindt. Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is.
Voor de ruimtelijkheid wil je vooral een open model, maar dan hoor je dus elk geluidje uit- of van buiten huis door je muziek heen. Ook horen anderen dus jouw muziek.

Die mx50 werkt alleen prettig als je een klein hoofd hebt. Het is net een bankschroef.
Op zich zit ik in een ruimte waar ik overdag niemand kan storen, maar als ik 's avonds het volume wil opendraaien is het niet ideaal als het geluid volop lekt.

Volgorde is momenteel dan zo: 770, 990, 880. De Custom One Pro is misschien ook wat, maar daar moet ik nog het eea over lezen.

Edit: ik zie dat er ook een 770 Pro Limited Edition is.. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:03
Er is ook nog een Custom Studio. Volgens sommige reviews een verbetering t.o.v. de DT770. Vooral de treble schijnt wat beter te zijn.

Ik heb zelf twee weken geleden de DT770 80 Ohm gekocht en ben er erg tevreden over. Ik heb jarenlang een Sennheiser HD 580 gebruikt maar wilde nu een gesloten hoofdtelefoon om ongestoord en zonder anderen te storen te kunnen genieten. Uiteraard is het geluid van de DT770 minder ruimtelijk dan van de HD580 maar verder klinkt het verrassend goed. De bas en het hoog zijn wat meer aanwezig dan bij de HD580. Ik vind de beyerdynamic een heerlijk comfortabele hoofdtelefoon met een prachtig geluid.

Een dac+amp maakt het geluid nog net iets beter maar ook zonder is het genieten met deze hoofdtelefoon. Wat mij betreft een aanrader als je een gesloten hoofdtelefoon zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:03:
[...]
Op zich zit ik in een ruimte waar ik overdag niemand kan storen, maar als ik 's avonds het volume wil opendraaien is het niet ideaal als het geluid volop lekt.

Volgorde is momenteel dan zo: 770, 990, 880. De Custom One Pro is misschien ook wat, maar daar moet ik nog het eea over lezen.
Edit: ik zie dat er ook een 770 Pro Limited Edition is.. Hmm.
Heb hier zowel de 770 (limited edition) als de 880 en de 990 en je moet de volumes echt bizar ver opendraaien wil je daar iemand 's nachts mee wakker krijgen. :+
Mij is dat in ieder geval nooit gelukt.

De 880 en de 990 hoor je inderdaad op ~10cm afstand, maar dat mag geen naam hebben.
Misschien is het een licht storend in de stiltecoupé, maar totaal onhoorbaar in een andere ruimte.

Deze drie headphones hebben absoluut een vergelijkbare signatuur, maar de 880 steekt er met kop en schouders bovenuit, wat een fijne en betaalbare hoofdtelefoon is dat. _/-\o_
De 880 sprankelt lichtvoetig met veel ruimtelijk detail en is nooit vermoeiend.
En zit geweldig op je hoofd zonder te gaan zweten, of irriteren.
Met stip een van m'n fijnste hoofdtelefoon's "ook in de nacht". :P

De 770 is in z'n gesloten soort voor het geld amper te kloppen, maar moet het qua fit op het hoofd en ongedwongen ruimtelijkheid afleggen tegen de 880.
De 990 vind ik zelf de minste van deze drie en is niet alleen in theorie niet-lineair, het is ook storend hoorbaar als je er op gaat letten en mist tevens de frisse lichtvoetigheid en ruimtelijkheid van de 880.
Naast de beide broertjes ontgaat het nut van de 990 mij nog steeds.

De 880 verveelt mij echter nooit, ook niet naast 'duurdere' en misschien 'nog betere' hoofdtelefoon's.
Je moet echt een heel eind reizen wil je een betere hoofdtelefoon tegenkomen.

De 880 kan overigens ook grommend laag, maar voor mij gelukkig zelden storend.
Ben zelf niet zo'n basshead. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben van een 990 PRO naar een 770 PRO gegaan omdat die gesloten is, heerlijk ding op kantoor.
Dit is de 32ohm versie die ik vooral heb gekozen vanwege de korte kabel, ik heb de oorpads meteen vervangen door nieuwe zwarte velours. Met een goede headamp zit er aardig wat power in, en een lekker strakke bass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Ossi schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:59:
[...]

Dan heb jij het over de dt770 32ohm. Die heeft nep leder kussentjes. Het geluid van dit model wordt toch minder goed ontvangen dan die van 80ohm, waar @S_Chief mogelijk interesse in heeft.
Deze versie was het: pricewatch: Beyerdynamic DT 770 M (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:03
De M versie is wel anders dan de gewone DT770. Deze DT770M sluit omgevingsgeluid nog meer af en heeft ook een ander klankbeeld als ik de reviews mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die via Amazon.co.uk kunnen bestellen: de Sony WH-1000XM2 voor £199 (€225).

Coolblue doet hem voor €249: https://www.coolblue.nl/p...f=444112&utm_content=2365

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 21-11-2018 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@PatrickvL @Bhagavad @Bierkameel Ik hoor het al (of juist niet :+ ). Moet binnenkort maar eens tijd vrijmaken om bij Bax te gaan luisteren. Je ziet dat elk model liefhebbers heeft, dus met alleen reviews ga ik er niet uitkomen.

Wat wel belangrijk is is dat de DT 880 en 990 geen 80 Ohm-versie kent (duurde even voordat dat opviel).

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 21-11-2018 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zie dat de sony xm3 weer bij ing beschikbaar is, maar dit kan door een bug een fout zijn. Als je inlogt kan je zien of die echt beschikbaar is, alleen kan ik op het moment niet inloggen. https://www.ing.nl/loyalt...ductdetail/6920561_149052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Nieuwevolger schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:35:
Ik zie dat de sony xm3 weer bij ing beschikbaar is, maar dit kan door een bug een fout zijn. Als je inlogt kan je zien of die echt beschikbaar is, alleen kan ik op het moment niet inloggen. https://www.ing.nl/loyalt...ductdetail/6920561_149052
Als ik inlog is het gewoon uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

S_Chief schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:50:
@PatrickvL @Bhagavad @Bierkameel Ik hoor het al (of juist niet :+ ). Moet binnenkort maar eens tijd vrijmaken om bij Bax te gaan luisteren. Je ziet dat elk model liefhebbers heeft, dus met alleen reviews ga ik er niet uitkomen.

Wat wel belangrijk is is dat de DT 880 en 990 geen 80 Ohm-versie kent (duurde even voordat dat opviel).
https://support.beyerdyna...-PRO-with-32-80-250-ohms-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
gambieter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:31:
Voor hen die via Amazon.co.uk kunnen bestellen: de Sony WH-1000XM2 voor £199 (€225).

Coolblue doet hem voor €249: https://www.coolblue.nl/p...f=444112&utm_content=2365
222 bij mediamarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Thx. :) Omdat ik 'em alleen aan de pc ga hangen (waar op zich een goede audiochip in zit) lijkt 80 Ohm de juiste keuze, helemaal omdat ik al meerdere keren heb gelezen dat de 32 Ohm volgens sommige mensen wat minder lijkt te klinken tov de 80 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Lasmibalsingh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:44:
[...]

Bleek uiteindelijk niet een kwestie van wennen, apparaat is uitgebreid getest en er is een onverklaarbaar kanaalverschil vastgesteld. Het apparaat wordt omgeruild.
Hoe is dit nou afgelopen?

Verwijderd

Goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat de Massdrop x Sennheiser HD 6XX vandaag is binnengekomen, het slechte nieuws is dat er meteen €53 aan invoerrechten kon worden afgetikt. :(

Dat was mij de laatste keren bespaard gebleven en wellicht daarom was ik voor deze massdrop gegaan.
In het massdrop forum wordt steeds vaker gemekkerd over de slechte, tot geheel afwezige support in het geval van problemen en ik houd het daar dan ook maar voor gezien.

Heb nog even overwogen een Objective2 mee te laten komen, maar als ook daar weer invoerrechten bijkomen, dan is het prijsverschil met het zo vriendelijke headnhifi de sores niet meer waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2018 05:18 ]

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

@Bhagavad

Balen van de Tax penalty; ik heb de laatste tijd ook steevast prijs, dus zoek tegenwoordig mijn heil maar dichterbij huis.

Maar wat is je eerste indruk van de speciale versie van de HD650 Senns? :9~

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:26 ]

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Congrats! :Y)
Afgaande op je reactie heb je zelfs voor $199,-+€53,- een topper te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Om mezelf maar eens aan te halen:
_Dekker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:19:
Als ik een paar kleine conclusies moet verbinden aan mijn persoonlijke(!!) ervaringen:
1: de koptelefoon doet absoluut het meest met het geluid, wellicht al 95%. Stop hier de meeste tijd in met zoeken.
2: de versterker misschien nog 4% (met name ietwat strakkere laagweergave). Over buizen heb ik het niet.
3: de DAC doet misschien 1%
4: Wat je ook kiest: ga het eerst luisteren, en met de muziek die je door en door kent.
Het is Black Friday en rara wat heb ik gekocht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UfjR2G5wLunROv47Xz8x5pIt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rxxsVWcoVfmauJCdLlncYjJj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

gambieter schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:50:
Dat van het mindere comfort en de BTNC4.50 was iets dat toch vaak in reviews is gezegd, net als je dat vaak ziet bij reviews van de Beats2 en Beats3 koptelefoons. Ergens is het toch vaak: je zit met de 4.50 in een lagere klasse van koptelefoons, dan gaat er toch iets verloren vergeleken met de topklasse. [knip][/knip]
He, wacht eens even! 129€ is niet niks.

De top was 199€ tot een paar jaar geleden. (HD599) En nu beginnen wij als gebruikers de HD 4.50 te beschrijven als "lagere klasse".

Ik krijg het idee dat ik iets verkeerd doe als ik geen qc35 of xm3 koop.

Voor 129 euro verwacht ik een comfortabele koptelefoon van hoge kwaliteit. Als er meerdere reviews zijn die aangeven dat dit product niet comfortabel is mag de fabrikant voor de opvolger zeker wat notities nemen hier en daar.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ra5a schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:51:
He, wacht eens even! 129€ is niet niks.

De top was 199€ tot een paar jaar geleden. (HD599) En nu beginnen wij als gebruikers de HD 4.50 te beschrijven als "lagere klasse".
Tja, een Pentium Dual Core was eens ook een top-processor. Nu niet meer ;)

Vergeleken met wat er te koop is, is de HD 4.50 geen topmodel en is gewoon minder goed dan de QC35 or XM2/XM3 of PXC550 or B&O.
Ik krijg het idee dat ik iets verkeerd doe als ik geen qc35 of xm3 koop.
Nee hoor, tering naar de nering zetten. Mijn oude Sennheiser PXC250 voldeed ook, maar toen ik eenmaal een Bose QC15 op had gehad, wist ik wat ik miste. Dan ga je niet meer terug qua ANC en comfort. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij wil uitgeven.
Voor 129 euro verwacht ik een comfortabele koptelefoon van hoge kwaliteit. Als er meerdere reviews zijn die aangeven dat dit product niet comfortabel is mag de fabrikant voor de opvolger zeker wat notities nemen hier en daar.
De HD 4.50 is toch meer dan €129? De AKG is €129 met rentepunten, de HD 4.50 BT toch niet. Het hangt ook van de gebruiker af, wat de een comfortabel vind is voor de ander niets. De Beats3 zijn ook mensen heel tevreden over en anderen niet, zelfde voor welk model dan ook.

Ik vind €129 voor een draadloze, bluetooth, ANC koptelefoon niet veel geld, en daar verwacht ik minder van dan van een topmodel van €300+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

gambieter schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 04:06:
[...]

Tja, een Pentium Dual Core was eens ook een top-processor. Nu niet meer ;)

Vergeleken met wat er te koop is, is de HD 4.50 geen topmodel en is gewoon minder goed dan de QC35 or XM2/XM3 of PXC550 or B&O.

[...]

Nee hoor, tering naar de nering zetten. Mijn oude Sennheiser PXC250 voldeed ook, maar toen ik eenmaal een Bose QC15 op had gehad, wist ik wat ik miste. Dan ga je niet meer terug qua ANC en comfort. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij wil uitgeven.

[...]

De HD 4.50 is toch meer dan €129? De AKG is €129 met rentepunten, de HD 4.50 BT toch niet. Het hangt ook van de gebruiker af, wat de een comfortabel vind is voor de ander niets. De Beats3 zijn ook mensen heel tevreden over en anderen niet, zelfde voor welk model dan ook.

Ik vind €129 voor een draadloze, bluetooth, ANC koptelefoon niet veel geld, en daar verwacht ik minder van dan van een topmodel van €300+.
De i5 van 8 jaar geleden was bijv. 300 euro maar de 8e generatie i5 kost dan €340; niet €500.

Mijn punt is dan ook niet de vergelijking van een koptelefoon van €300+ met iets wat €129 kost maar de insinuatie dat de gebruiker blijkbaar niet zou moeten klagen over comfort, "want ach het kost maar x". Ik heb ook op geen enkel moment aangegeven dat de 4.50 een topmodel zou zijn.

Ik lees al sinds enkele dagen wat reviews en opinies en de conclusies zijn samen te vatten met het idee dat zolang het geen qc35 of xm3 is je vrijwel zeker troep koopt. Dat mag wel veranderen. "Wat, je hebt een i5?! Je weet toch dat je alleen de i7 of i9 moet hebben!"

Ook lijken alle reviews wel een grote circlejerk voor anc. Niets mis mee maar praktische informatie is minimaal.

Ik ben oprecht trots op je dat je geld wilt uitgeven aan kwaliteit maar niet iedereen wilt dat. De JBL 460bt klinkt best lekker. Het mist flink wat frequenties maar het werkt goed. Nu €37.

Ik wil de Sennheiser 4.40 wel proberen omdat ik altijd uitstekende ervaringen heb gehad met hun producten en ik het merk ook zeer zeker vertrouw, in tegenstelling tot online reviewers. Dan maar een beetje minder comfort.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ra5a schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 04:41:
Mijn punt is dan ook niet de vergelijking van een koptelefoon van €300+ met iets wat €129 kost maar de insinuatie dat de gebruiker blijkbaar niet zou moeten klagen over comfort, "want ach het kost maar x".
Dat wordt dan ook niet gezegd. Er wordt alleen gezegd dat dit uit de reviews online eigenlijk altijd genoemd wordt, dwz dat het comfort minder is bij die specifieke koptelefoon. Net zoals dat over de Beats wordt gezegd. Het wordt helemaal niet gekoppeld aan de prijs, jij doet dat zelf.
Ik wil de Sennheiser 4.40 wel proberen omdat ik altijd uitstekende ervaringen heb gehad met hun producten en ik het merk ook zeer zeker vertrouw, in tegenstelling tot online reviewers. Dan maar een beetje minder comfort.
Dan doe je dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Bij Hobo hifi staat de P5 wireless van B&W €249, ik kom in de verleiding! Raden jullie deze aan/af voor r&b/elektronica in een Office omgeving te luisteren? Zou em toch 4 a 5 uur willen dragen per dag. If not bestel ik em! Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een vraag aan de (kenners?) Tweakers onder ons.
Ik heb een Sony WH-CH700N gekocht voor thuis en kantoor, maar de noice cancelling is niet echt super. Ik wil rustig kunnen werken zonder dat ik veel stemmen om me heen hoor. Met deze headphone merk ik alleen demping van constante geluiden, zoals een afzuigkap.
Welke headphone tot 150 euro is ook beter tegen stemmen wegfilteren, is draadloos én betaalbaar? De sony heeft wel een heerlijk geluid met muziek en de pasvorm is super.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:15
Die is er (nog) niet noice canceling is nou eenmaal duur

Shure Se215 misschien proberen? Die blokkeert juist veel stemmen als je muziek op normaal niveau luistert zijn wel oordopjes

[ Voor 5% gewijzigd door Amdwarrior op 25-11-2018 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Web-Brielle schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:34:
Ik heb een vraag aan de (kenners?) Tweakers onder ons.
Ik heb een Sony WH-CH700N gekocht voor thuis en kantoor, maar de noice cancelling is niet echt super. Ik wil rustig kunnen werken zonder dat ik veel stemmen om me heen hoor. Met deze headphone merk ik alleen demping van constante geluiden, zoals een afzuigkap.
Welke headphone tot 150 euro is ook beter tegen stemmen wegfilteren, is draadloos én betaalbaar? De sony heeft wel een heerlijk geluid met muziek en de pasvorm is super.
Je zou de https://www.teufelaudio.n.../real-blue-nc-p16586.html kunnen proberen, kost 149,99 maar even aanmelden voor de email nieuwsbrief levert je een kortingscode van 20 euro op.
Heb er zelf ook 1 sinds en paar week en vind NC best goed werken, nu heb ik verder geen vergelijkingsmateriaal want het is mijn eerste NC bluetooth headphone..
Zojuist even een testje gedaan met formule 1 op tv, het commentaar erbij is met NC bijna weg. Laag helemaal en de hogere stem frequenties bijna.
Volume koptelefoon stond vrij laag, 2 tikjes erbij en only Adele. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 25-11-2018 12:57 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stemmen wegfilteren blijft moeilijk omdat het zo variabel is qua bron. Voor €150 kun je ook kijken naar een tweedehands Bose QC35 (zal wel net niet lukken, die zijn vaak 200 of meer on Ebay) of Sony MDR100ABN of MDR1000x.

Ik combineer het met muziek en hoor de collega's niet met de dure koptelefoons. Dat werkte veel minder met de Sony ZX770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
SKB schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:10:

Ik heb de koptelefoon in de Mediamarkt uitgetest waar het vrij luidruchtig is, en ik hoorde echt zo goed als niks, zelfs zonder de muziek aan. Hoe goed kun je het gesprek nog volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Vettigedennis schreef op zondag 25 november 2018 @ 04:52:
De P5 wireless is een goed klinkende koptelefoon met een flinke bass. Super voor Rap en Electronische muziek. Die muziek luisterde ik er voornamelijk op. Zeker een aanrader voor die muziek stijlen.
Thx! Heb toch €50 bijgelegd en de P7 wireless besteld ☺ Span-nund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:53
Ossi schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:39:
[...]

Hoe is dit nou afgelopen?
Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe ontvangen en voorlopig merk ik het probleem nog niet maar ik ga het wel nog meer testen. Het leek eerst alsof er een scheiding van muziekinstrumenten was zoals het bij een orkest is. Bas meer rechts en snaarinstrumenten meer links etc bijvoorbeeld.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 97% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

_Dekker schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:19:

Als ik een paar kleine conclusies moet verbinden aan mijn persoonlijke(!!) ervaringen:
1: de koptelefoon doet absoluut het meest met het geluid, wellicht al 95%. Stop hier de meeste tijd in met zoeken.
2: de versterker misschien nog 4% (met name ietwat strakkere laagweergave). Over buizen heb ik het niet.
3: de DAC doet misschien 1%
4: Wat je ook kiest: ga het eerst luisteren, en met de muziek die je door en door kent.
Dus na aanschaf van de Topping D50 blijft eigenlijk alleen punt 4 overeind? ;)

Zelf heb ik jaren met veel plezier naar een FiiO X3+DT880 250Ohm combi geluisterd (high gain setting) en ik merkte reeds dat een vintage Rotel RA-971mk2 versterker een robuuster geluid opleverde i.c.m. de FiiO X3.

De onlangs aangeschafte Marantz HD-DAC1 laat de Beyers echter pas écht zingen!
Ik ga me niet wagen aan percentages, "but it's worth every penny". :9

[ Voor 23% gewijzigd door Jorruchie op 25-11-2018 23:27 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BenEco schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:53:
[...]

Je zou de https://www.teufelaudio.n.../real-blue-nc-p16586.html kunnen proberen, kost 149,99 maar even aanmelden voor de email nieuwsbrief levert je een kortingscode van 20 euro op.
Heb er zelf ook 1 sinds en paar week en vind NC best goed werken, nu heb ik verder geen vergelijkingsmateriaal want het is mijn eerste NC bluetooth headphone..
Zojuist even een testje gedaan met formule 1 op tv, het commentaar erbij is met NC bijna weg. Laag helemaal en de hogere stem frequenties bijna.
Volume koptelefoon stond vrij laag, 2 tikjes erbij en only Adele. :)
Ik heb hem besteld, kijken of die beter is :) Ben benieuwd!
Thanks voor de tip!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Jorruchie schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:13:
[...]

Dus na aanschaf van de Topping D50 blijft eigenlijk alleen punt 4 overeind? ;)

Zelf heb ik jaren met veel plezier naar een FiiO X3+DT880 250Ohm combi geluisterd (high gain setting) en ik merkte reeds dat een vintage Rotel RA-971mk2 versterker een robuuster geluid opleverde i.c.m. de FiiO X3.

De onlangs aangeschafte Marantz HD-DAC1 laat de Beyers echter pas écht zingen!
Ik ga me niet wagen aan percentages, "but it's worth every penny". :9
Duidelijk een gevalletje GAS bij mij: het is gewoon leuk om uit te kijken naar wat nieuws.
Toevallig had ik vroeger bijna dezelfde Rotel, maar dan de voorversterker variant, de RC-971mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:47
Hi,

Heb op het moment :
- pricewatch: Audioengine D1
- pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)

Dit gebruik ik samen met Dolby Atmos & peter's equalizer,.

Nu is het natuurlijk Cyber monday en zat ik eens te kijken naar een nieuw paar headphones zodat ik mijn huidige alleen op werk kan gebruiken. Ik luister voornamelijk naar R&B, Dance, HipHop, Rock en speel er veel FPS shooters mee.

Iemand die mij een idee kan geven waar ik naar moet kijken?
Kom je dan nog steeds bij de Sennheisers uit of is er inmiddels meer kwaliteit op de markt?
koekje4life schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:04:
[...]
Ik ben prima tevreden met mijn Magni 2 Uber/Modi 2 Uber stack voor mijn AKG K7xx, gamen gaat me ook goed af.

Sprekend van gamen, mijn Audeze Mobius komt binnenkort binnen en ik heb gezocht in dit topic maar ik kon geen posts vinden van anderen met ervaringen. Heeft iemand anders ze al gehoord?
Hmm, die AKG K7XX zien er interessant uit van Massdrop. Waar gebruik je ze voor en welke gamers speel je hiermee? En heb je je Mobius al binnen? :D

[ Voor 27% gewijzigd door rolandos582 op 26-11-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kroep schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:35:

Dank voor de tip. Ik rij dagelijks langs Schiphol, zal er binnenkort maar even stoppen. Bij ING rentepunten is die nog steeds uitverkocht namelijk, dus het schiet maar niet op. En de goedkoopste webshop die de XM3 wel op voorraad heeft is Amazon.de, voor € 369.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 93 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.