Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Voor de zoveelste keer met mijn kabel blijven hangen, kabel kaput. Dus ik ben aan het kijken naar een bluetooth headset.

Ik heb dit weekend staan te luisteren naar 2 verschillende on-ears koptelefoons;

- B&O Beoplay H8i
- B&W P5 Wireless

Nu heeft qua geluid de H8i mijn voorkeur voor mijn gevarieerde muzieksmaak. De P5 is iets lager in zijn geluid, iets meer bass.

Voordat ik €335 ga betalen vraag ik mij af, wat is een alternatief voor de H8i qua geluid?

Wel on-ear, anders heb ik binnen no time overhitte oren.

[ Voor 5% gewijzigd door joint_me op 10-09-2018 11:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Tijntje

Hello?!

Chiron schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:00:
Ik had mijn 1000xm2 in december voor 250,- via Amazon.de.. misschien die even in de gaten houden voor de xm3 :)

En anders moet je even wachten tot Sony weer een nieuwe telefoon uitbrengt met de xm3 gebundeld, dan staan ze daarna met bosjes op marktplaats.

Zelf hou ik mn xm2 gewoon (voor nu :P), dat is al een dikke prima koptelefoon 8) Usb-c was wel nice geweest, maar geen breekpunt voor mij.
Voor mij is met name de diepere oorschelp belangrijk. Bij de XM2 begin ik in het vliegtuig na een paar uur last van mijn oren te krijgen omdat hij ergens drukt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf de MDR-1000x die ik net op mijn vluchten naar en terug van Nieuw-Zeeland heb gebruikt, dus ruim 48 uur opgehad. Heerlijk, geen enkele last van mijn oren op wat gezweet na. Ook in de intercity bussen daar gebruikt.

Ik heb ook tweedehands een MDR-100ABN gekocht voor €85 om op het werk te gebruiken en daar te laten liggen (beetje bang voor diefstal), en alhoewel de geluidskwaliteit daar goed van is, zijn de ANC en het draagcomfort toch duidelijk minder.

Ik wacht even op Black Friday of kijken of er andere aanbiedingen komen met de XM3 :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Tijntje schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:39:
[...]

Voor mij is met name de diepere oorschelp belangrijk. Bij de XM2 begin ik in het vliegtuig na een paar uur last van mijn oren te krijgen omdat hij ergens drukt.
Dat heb ik totaal niet eigenlijk.. ik vind de XM2 bijna net zo comfortabel als mn BeyerDynamic DT770Pro, die kan ik ook gewoon de hele dag op houden.

Wat diepte van de oorkussens betreft kan er ook heel veel met andere earpads B) Daar wil ik me sowieso nog eens in verdiepen, want ik ben meer fan van velours dan (nep)leer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippedwood
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Hoi allemaal, dit is misschien een rookie vraag, maar ik woon in een huis met dunne muurtjes en zou graag een goede headset willen aanschaffen om films te kijken, er echt IN te zitten :)

Ik zoek dus niets voor gamen, maar echt films. Is er iets betaalbaars die ook 5.1 of 7.1 ondersteund? Ik kan echt door de bomen het bos niet meer zien. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 13:29

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

@chippedwood 5.1 en 7.1 in een koptelefoon zijn niet heel erg effectief vooral het echt 7 drivertjes zijn, een goede stereo kop telefoon met windows surround kom je al een heel eind mee.

voor een laag budget zal je toch al snel op een DT-770 uitkomen of een DT-880, je kan ook richting superlux H0D 681 maar dat is toch wel van mindere kwaliteit, ook zou je de AT hoek in kunnen gaan maar persoonlijk is dat geluid wat blikkerig.

at the end of the day zal een stereo set met virtuele surround goed genoeg zijn om je in de films te trekken

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:39
Wil ff zeker weten of ik het wel goed begrijp.
Ik heb van de week de dt990 pro gekocht en nou heeft die op mijn pc (op het moederbord zit een realtech ALC1150) een goed geluid maar er zit wat ruis in en lees dat het beter kan met een dac. Hij gaat wel hard genoeg dus volgens mij heb ik dan geen amp nodig als ik het goed begrijp.
Moet ik nou de geluidskaart van mijn moederbord ook uitzetten als ik een dac erbij koop?
En krijgt mijn koptelefoon nog wel genoeg power dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Een usb DAC omzeilt de onboard chip. Welk model DAC c.q. prijsklasse had je in gedachten?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:39
Jorruchie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:00:
Een usb DAC omzeilt de onboard chip. Welk model DAC c.q. prijsklasse had je in gedachten?
Ik zat te denken om dan de Schiit modi 2 te kopen en dan als er weer wat budget is de magni 3 erbij.
Zijn er nog betere opties voor 125 euro?
Of is er een dac / amp combinatie van 200 euro die erg goed is?

En wil er ook mee gaan gamen, gaat dat? Of moet ik hem er dan iedere keer tussen uit halen?

[ Voor 17% gewijzigd door multynoob op 12-09-2018 10:27 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Schiit is erg prima. Ik had de Modi & Magni 1 stack. Ik vond ze best prima voor de HD-650. Ik heb ze destijds verkocht omdat ik niet meer headphones wilde hebben, maar uiteindelijk toch maar wel. dus nu heb ik een HD-650 over zonder versterking. Ik vroeg me af of hier iemand ervaring had met deze in combinatie met een Schiit Valhalla 2

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

multynoob schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:02:
[...]
Ik zat te denken om dan de Schiit modi 2 te kopen en dan als er weer wat budget is de magni 3 erbij.
Zelf heb ik geen ervaring met Schiit, maar de Modi2 DAC zal vermoedelijk de geluidskwaliteit van je onboard chip overtreffen en je ruis probleem oplossen. Om je headphones überhaupt te kunnen inpluggen heb je echter wel de Magni3 AMP nodig.

Een andere oplossing zou b.v. een Dragonfly kunnen zijn. Dit is een DAC/AMP combinatie in het formaat van een USB stick. https://tweakers.net/pric...-converter/specificaties/
[...]En wil er ook mee gaan gamen, gaat dat? Of moet ik hem er dan iedere keer tussen uit halen?
Je bedoelt waarschijnlijk dat je de DT990 wilt combineren met een microfoon?
Dat kan bijvoorbeeld m.b.v. een ModMic.
https://tweakers.net/pric...mute-knop)/specificaties/

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• koekje4life
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 14:46
multynoob schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:02:
[...]

En wil er ook mee gaan gamen, gaat dat? Of moet ik hem er dan iedere keer tussen uit halen?
Ik ben prima tevreden met mijn Magni 2 Uber/Modi 2 Uber stack voor mijn AKG K7xx, gamen gaat me ook goed af.

Sprekend van gamen, mijn Audeze Mobius komt binnenkort binnen en ik heb gezocht in dit topic maar ik kon geen posts vinden van anderen met ervaringen. Heeft iemand anders ze al gehoord?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik was net op Schiphol, en in de Taxfree shop is de Sony WH-1000xm2 momenteel €249, een heel mooie prijs. Ik heb me echter gedragen als een Apple fanboy op de dag dat de nieuwe iPhone uitkomt, en heb de WH-1000xm3 gekocht voor €339 :p

In de volgende weken gaat hij getest worden ;)

Het model is zo nieuw dat ik hem nog niet kan registreren op de Sony website. Het model staat er wel op, maar bij registeren komt er "invalid model number" :+

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 14-09-2018 03:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

gambieter schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:57:
Ik was net op Schiphol, en in de Taxfree shop is de Sony WH-1000xm2 momenteel €249, een heel mooie prijs. Ik heb me echter gedragen als een Apple fanboy op de dag dat de nieuwe iPhone uitkomt, en heb de WH-1000xm3 gekocht voor €339 :p

Het model is zo nieuw dat ik hem nog niet kan registreren op de Sony website. Het model staat er wel op, maar bij registeren komt er "invalid model number" :+
Aangezien er voor mij ook weer een hoop vluchten aankomen en mijn WH-1000XM2 al weg is heb ik toch maar de WH-1000XM3 besteld (voor veel te veel geld), ben benieuwd hoe hij zit en of het de meerprijs waard is geweest.

EDIT:
Hij is net binnen en de eerste indruk is dat hij veel beter om mijn oren zit en minder knelt, verder is hij een stuk lichter. _/-\o_
Binnenkort een testen in het vliegtuig.

[ Voor 10% gewijzigd door Tijntje op 16-09-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijntje schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:19:
EDIT:
Hij is net binnen en de eerste indruk is dat hij veel beter om mijn oren zit en minder knelt, verder is hij een stuk lichter. _/-\o_
Binnenkort een testen in het vliegtuig.
Hij is inderdaad lichter, al helemaal als je zoals ik van de MDR-1000x komt, die was weer zwaarder dan de WH-1000xm2. De 1000xm3 zit inderdaad goed op de oren, meer ruimte. De hoofdband heeft dikkere padding bovenop, wat ik zelf minder fijn vind omdat het dan meer contact met mijn grote hoofd maakt vergeleken met de 1000x.

Ik heb de 1000xm3 op de AMS-LGW vlucht van 55 minuten gebruikt, en de ANC is zoals het hoort: erg goed. Ik vermoed dat ik aan de grenzen van de kwaliteit van mijn MP3 muziek kom aangaande of je het verschil hoort met de 1000x, maar geluid is gewoon zoals ik het wil.

Opbergdoosje heeft nu structuur zodat de kabels er niet los in zitten, fijn.

De Google Assisten en de Adaptive control (dwz dat de Headphones App beslist wat voor soort ANC setting er is, Ambient wanneer je loopt en zo), daar ben ik nog niet over uit. Hou er niet zo van dat apparaten zelf beslissingen gaan nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:54
gambieter schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
[...]
De Google Assisten en de Adaptive control (dwz dat de Headphones App beslist wat voor soort ANC setting er is, Ambient wanneer je loopt en zo), daar ben ik nog niet over uit. Hou er niet zo van dat apparaten zelf beslissingen gaan nemen ;)
Kun je daar zelf geen keuze in maken dan? Dat zou wel heel slecht zijn. En dan zou de ANC niet werken als je een ander apparaat gebruikt dan een moderne Android of Apple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ossi schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:08:
Kun je daar zelf geen keuze in maken dan? Dat zou wel heel slecht zijn. En dan zou de ANC niet werken als je een ander apparaat gebruikt dan een moderne Android of Apple?
Je kunt het uitschakelen ;) . Je kunt het ook op de koptelefoon bedienen, maar dit is a la autocorrect: op zich geen slecht idee maar slechte implementatie.

De ANC werkt gewoon, maar via de app schakelt het over naar ambient als je loopt (met het idee dat je dan de omgeving moet horen, zoals in het verkeer). Maar het doet het ook als ik in het kantoor naar de printer loop, of vanuit de tuin het huis in ga om koffie te zetten...

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 16-09-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

gambieter schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
[...]

Hij is inderdaad lichter, al helemaal als je zoals ik van de MDR-1000x komt, die was weer zwaarder dan de WH-1000xm2. De 1000xm3 zit inderdaad goed op de oren, meer ruimte. De hoofdband heeft dikkere padding bovenop, wat ik zelf minder fijn vind omdat het dan meer contact met mijn grote hoofd maakt vergeleken met de 1000x.

Ik heb de 1000xm3 op de AMS-LGW vlucht van 55 minuten gebruikt, en de ANC is zoals het hoort: erg goed. Ik vermoed dat ik aan de grenzen van de kwaliteit van mijn MP3 muziek kom aangaande of je het verschil hoort met de 1000x, maar geluid is gewoon zoals ik het wil.

Opbergdoosje heeft nu structuur zodat de kabels er niet los in zitten, fijn.

Die Google assistant ga ik denk ik ook bloed vervelend vinden :)
Inderdaad fijn dat je nu alle kabels kwijt kan in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Vraag:

ik had vroeger een draadloos setje in-ear (bluetooth), gebruikte ik om muziek mee te luisteren op het werk, dat was redelijk, maar ergerde mij aan 2 zaken: er zijn altijd wel kleine piepjes of krakjes te horen, vooral bij stille muziek + audio lag, wat er op neerkomt dat het niet bruikbaar is om mee te gamen (thuis dan) en dat je soms lipsync problemen kan hebben bij video's. Heb het eens gemeten en de lag gaat soms tot 200ms.

Zijn er betere opties voor draadloos?

[ Voor 18% gewijzigd door SideShow op 17-09-2018 13:50 ]

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 20:42
gambieter schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:57:

Was de 1000xm3 €339 op Schiphol? Of heb je hem ergens anders voor die prijs weten te scoren? Ik vind €379 wel iets te duur, maar €339 kan me wellicht overhalen.

Ik twijfel zelf tussen de Bose QC 35 II, 1000XM2 of 1000XM3. Afgelopen weekend in de mediamarkt beide kunnen testen en vond de NC beter van Bose en het geluid wel prima. Maar ik heb de koptelefoon pas in december nodig, dus ik zou opzich kunnen wachten op Black Friday. Waren daar vorig jaar goede deals? (Ik ben jaloers op de Bose aanbiedingen in Duitsland, waar ze nu regelmatig voor € 200 - € 220 langskomen, maar hier stijf op € 349 blijven staan)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshnub schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:25:
[...]

Was de 1000xm3 €339 op Schiphol? Of heb je hem ergens anders voor die prijs weten te scoren? Ik vind €379 wel iets te duur, maar €339 kan me wellicht overhalen.

Ik twijfel zelf tussen de Bose QC 35 II, 1000XM2 of 1000XM3. Afgelopen weekend in de mediamarkt beide kunnen testen en vond de NC beter van Bose en het geluid wel prima. Maar ik heb de koptelefoon pas in december nodig, dus ik zou opzich kunnen wachten op Black Friday. Waren daar vorig jaar goede deals? (Ik ben jaloers op de Bose aanbiedingen in Duitsland, waar ze nu regelmatig voor € 200 - € 220 langskomen, maar hier stijf op € 349 blijven staan)
Dan haal je hem toch uit Duitsland? Een hoofdtelefoon is een hoofdtelefoon. Daar is weinig spannends aan. Gewoon kijken of je een leuke deal op Amazon.de ziet. Vaak is de verzending naar Nederland gewoon mogelijk en nog gratis ook.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Freshnub
Jorgen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:38:
[...]

Dan haal je hem toch uit Duitsland? Een hoofdtelefoon is een hoofdtelefoon. Daar is weinig spannends aan. Gewoon kijken of je een leuke deal op Amazon.de ziet. Vaak is de verzending naar Nederland gewoon mogelijk en nog gratis ook.
Ja ben ik ook van plan als hij voor deze prijs op Amazon.de verschijnt. Maar tot nu toe gaat het alleen om lokale mediamarkt filialen in Duitsland of Bose winkels, dus zelfs met huifkar lukt dat niet. En om nou >200km te rijden, weegt ook niet meer op tegen het voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 13:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een adres, is toch een adres, dus Huifkar zou toch geen probleem mogen zijn.
Heb je al eens in de Lufthansa shop gekeken? Daar staat de QC35 II voor € 339. Die versturen volgens mij ook gewoon direct naar NL.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
Jorgen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:37:
Een adres, is toch een adres, dus Huifkar zou toch geen probleem mogen zijn.
Heb je al eens in de Lufthansa shop gekeken? Daar staat de QC35 II voor € 339. Die versturen volgens mij ook gewoon direct naar NL.
Ja klopt als ze verzenden, dit zijn acties waarbij je de koptelefoon fysiek in de winkel moet ophalen. Maar ik zal even kijken naar de Lufthansa shop en Black Friday in de gaten houden. Bedankt voor het meedenken!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Was de 1000xm3 €339 op Schiphol?
Schiphol See, Fly Buy of zo, de Electronics in de taxfree zone :)

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Waar zie jij de QC 35 II voor € 200/220? Laagste wat ik de afgelopen weken heb gezien is € 289 bij Amazon.de. Ben zelf aan het twijfelen tussen de QC35 II en de 1000XM3.

Net ook de reviews van de 1000XM3 gezien.. Iedereen is er laaiend enthousiast over. En APTx en LDAC is aanwezig, itt de Bose. Anderzijds zit de Bose heerlijk en is de NC al erg goed, en ik weet nog steeds niet of de 1000XM3 nou een beetje degelijk is gebouwd of niet. Over de XM2 lees ik diverse klachten mbt barsten en breken binnen korte tijd..

• Freshnub
S_Chief schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:04:
[...]

Waar zie jij de QC 35 II voor € 200/220? Laagste wat ik de afgelopen weken heb gezien is € 289 bij Amazon.de. Ben zelf aan het twijfelen tussen de QC35 II en de 1000XM3.

Net ook de reviews van de 1000XM3 gezien.. Iedereen is er laaiend enthousiast over. En APTx en LDAC is aanwezig, itt de Bose. Anderzijds zit de Bose heerlijk en is de NC al erg goed, en ik weet nog steeds niet of de 1000XM3 nou een beetje degelijk is gebouwd of niet. Over de XM2 lees ik diverse klachten mbt barsten en breken binnen korte tijd..
Zie volgende link https://www.mydealz.de/de...silber-fur-199eur-1236619, dit is al de derde soortgelijke actie die ik deze week langs heb zien komen. En volgens de comments gaan de Bose stores in Duitsland erin mee bij aantonen van actie. Hier houden de bol.coms en coolblues stug vast aan die €349 :|

• S_Chief
  • Niet online
Freshnub schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:40:
[...]

Zie volgende link https://www.mydealz.de/de...silber-fur-199eur-1236619, dit is al de derde soortgelijke actie die ik deze week langs heb zien komen. En volgens de comments gaan de Bose stores in Duitsland erin mee bij aantonen van actie. Hier houden de bol.coms en coolblues stug vast aan die €349 :|
Oh wauw, dat is echt goedkoop. Als MM/Saturn Oberhausen dat doet dan overweeg ik wel om langs te rijden (mits ik kan reserveren). Dagje uit. :+

Vraag mij af of dit een teken is dat de QC III binnenkort komt..

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 19-09-2018 13:45 ]

• Freshnub
S_Chief schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:44:
[...]

Oh wauw, dat is echt goedkoop. Als MM/Saturn Oberhausen dat doet dan overweeg ik wel om langs te rijden (mits ik kan reserveren). Dagje uit. :+

Ja vroeg ik me dus ook af, aangezien de afgelopen weken meerdere Duitse electronica ketens de QC35II afprijzen.Op Bose fora en nieuws sites kom ik niets tegen over een mogelijke opvolger. En die zal dan weer € 349+ zijn. Ik vind € 200 een prima prijs voor de QCII.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

[...]

Ik heb de XM2 een paar maanden gehad en vond hem juist heel degelijk en stevig.
De eerste WH-1000 had wat problemen met het scharnier.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

en ik weet nog steeds niet of de 1000XM3 nou een beetje degelijk is gebouwd of niet. Over de XM2 lees ik diverse klachten mbt barsten en breken binnen korte tijd..
Volgens mij was dat alleen met een specifieke batch van hoofdbanden met de MDR-1000x? Ik heb er geen last van, en mijn MDR-1000x heeft al heel wat moeten doorstaan.

Het heeft mij er echt niet van weerhouden de XM3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb de XM3 ook besteld, naar aanleiding van de erg goede reviews en het draagcomfort. Mijn oordopjes zijn voor de zoveelste keer kapot gegaan dus ik vond het tijd worden voor een goed stel headphones.

Wil er ook mee gaan hardlopen, maar ben een beetje bang voor de zweetbestendigheid en voor warme oren. Kan er helaas in reviews geen ervaringen over vinden (bij de XM2 ook niet), dus ik ben erg benieuwd of dit een beetje wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:02:
Ik heb de XM3 ook besteld, naar aanleiding van de erg goede reviews en het draagcomfort. Mijn oordopjes zijn voor de zoveelste keer kapot gegaan dus ik vond het tijd worden voor een goed stel headphones.

Wil er ook mee gaan hardlopen, maar ben een beetje bang voor de zweetbestendigheid en voor warme oren. Kan er helaas in reviews geen ervaringen over vinden (bij de XM2 ook niet), dus ik ben erg benieuwd of dit een beetje wil.
Over-ears als de XM3 zijn niet echt bedoeld voor hardlopen/sport. Zweet en warme oren ga je zeker krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:52:
[...]

Over-ears als de XM3 zijn niet echt bedoeld voor hardlopen/sport. Zweet en warme oren ga je zeker krijgen.
Dat weet ik, maar ik ben een beetje eigenwijs :P In-ears zitten bij mij niet lekker en ook van die clip-ons vind ik niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 14:55
Kan me niet indenken dat noise-cancelling phones nu zo slim zijn om mee te gaan hardlopen. Kan je niet slimmer een setje goedkopies daarvoor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
S_Chief schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:44:
[...]

Hopelijk zie je dit bericht tijdig, heb ze net kunnen kopen voor €250 op Amazon.de. Het is geen € 200, maar toch een mooie prijs lijkt mij.

https://www.amazon.de/Bos...s=bose+quietcomfort+35+ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Raymond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:06:
Kan me niet indenken dat noise-cancelling phones nu zo slim zijn om mee te gaan hardlopen. Kan je niet slimmer een setje goedkopies daarvoor aanschaffen?
Het is niet primair voor hardlopen, het is iets dat ik er óók mee wil gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:12:
Het is niet primair voor hardlopen, het is iets dat ik er óók mee wil gaan doen. :)
Kantoor. Ik draag ze zeker 5-6u per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Freshnub schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:56:
[...]

Hopelijk zie je dit bericht tijdig, heb ze net kunnen kopen voor €250 op Amazon.de. Het is geen € 200, maar toch een mooie prijs lijkt mij.

https://www.amazon.de/Bos...s=bose+quietcomfort+35+ii
Ik klikte 'em net aan, liep even weg, en nu ik bij het winkelmandje ben aanbeland is hij weer 290 euro. :F

En vreemd genoeg ook bij een andere winkel opeens en niet meer Amazon zelf, maar in het kleine vakje (bij de kleurkeuze) staat er nog wel 252,90.. Alleen aanklikken doet niets meer omdat er maar één aanbieder (met één exemplaar op voorraad) is die het dus voor 290 verkoopt.
Tijntje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:28:
[...]

Ik heb de XM2 een paar maanden gehad en vond hem juist heel degelijk en stevig.
De eerste WH-1000 had wat problemen met het scharnier.
Dat is het vreemde. Je leest positieve, maar ook hele negatieve ervaringen.. Ik snap ook niet hoe zoiets al met een maand stuk kan zijn (terwijl men ook nog eens beweert er erg zuinig op te zijn).
gambieter schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:29:
[...]
Volgens mij was dat alleen met een specifieke batch van hoofdbanden met de MDR-1000x? Ik heb er geen last van, en mijn MDR-1000x heeft al heel wat moeten doorstaan.

Het heeft mij er echt niet van weerhouden de XM3 te kopen.
Nee, ook de XM2 schijnbaar. En gelukkig is het idd niet bij iedereen zo.

[ Voor 53% gewijzigd door S_Chief op 21-09-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
S_Chief schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:17:
[...]

Ik klikte 'em net aan, liep even weg, en nu ik bij het winkelmandje ben aanbeland is hij weer 290 euro. :F

En vreemd genoeg ook bij een andere winkel opeens en niet meer Amazon zelf, maar in het kleine vakje (bij de kleurkeuze) staat er nog wel 252,90.. Alleen aanklikken doet niets meer omdat er maar één aanbieder (met één exemplaar op voorraad) is die het dus voor 290 verkoopt.
Balen, ik dacht dat het te maken had met het feit dat hij nu in Duitsland bij Saturn/Mediamarkt BTW actie €250 is. Jammer dat het zo snel weg is gegaan, ik heb echt net bested en volgens mij wordt hij geleverd door Amazon en geen andere vreemde third party. Dat hoop ik tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:15:
[...]

Kantoor. Ik draag ze zeker 5-6u per dag ;)
Precies :P

We hebben nu de keuze tussen een koptelefoon van Jabra die weliswaar NC heeft maar die zo om je hoofd klemt dat ik er na 10 min hoofdpijn van krijg, of een goedkoop simpel headsetje waar je niet vrolijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Freshnub schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:22:
[...]

Balen, ik dacht dat het te maken had met het feit dat hij nu in Duitsland bij Saturn/Mediamarkt BTW actie €250 is. Jammer dat het zo snel weg is gegaan, ik heb echt net bested en volgens mij wordt hij geleverd door Amazon en geen andere vreemde third party. Dat hoop ik tenminste...
Ah well, volgende keer beter. Bedankt voor het delen iig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:25:
Precies :P

We hebben nu de keuze tussen een koptelefoon van Jabra die weliswaar NC heeft maar die zo om je hoofd klemt dat ik er na 10 min hoofdpijn van krijg, of een goedkoop simpel headsetje waar je niet vrolijk van wordt.
Dan ga je van de XM3 geen spijt krijgen. Het was even wennen aan de hoofdband vergeleken met de MDR-1000x, maar het verminderde gewicht is echt heerlijk.

En geloof me, die Jabran heeft geen echte NC als je het met de Sony's of Bose vergelijkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:31:
[...]

Dan ga je van de XM3 geen spijt krijgen. Het was even wennen aan de hoofdband vergeleken met de MDR-1000x, maar het verminderde gewicht is echt heerlijk.

En geloof me, die Jabran heeft geen echte NC als je het met de Sony's of Bose vergelijkt :+
Ik heb het ding al teruggegeven want ik vond het echt waardeloos :)

Ik heb de XM2 al op mijn hoofd gehad en was echt verbaasd hoeveel beter het draagcomfort was ten opzichte van het Jabra-martelwerktuig van het werk. Die XM3 krijgt nog betere reviews, dus ik ben heel benieuwd, en heb hem om die reden ook gekocht zonder eerst uit te proberen.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 07:31
Even een vraagje aan degene die een Sony wh-1000xm variant koptelefoon in bezit hebben. Ik draag nu in-ear oordoppen maar ik zit er aan te denken om de XM3 te kopen wanneer hij leverbaar is.
Met de in-ears is het geen probleem voor mij om ze ook op bed te dragen, voor het slapen gaan, om nog even wat muziek te luisteren. Is dit ook een beetje te doen met de XM koptelefoon wanneer je gewoon op je rug ligt of is dit te ergerlijk en oncomfortabel?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
op je rug prima; omdraaien is echter niet handig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:10:
Even een vraagje aan degene die een Sony wh-1000xm variant koptelefoon in bezit hebben. Ik draag nu in-ear oordoppen maar ik zit er aan te denken om de XM3 te kopen wanneer hij leverbaar is.
Met de in-ears is het geen probleem voor mij om ze ook op bed te dragen, voor het slapen gaan, om nog even wat muziek te luisteren. Is dit ook een beetje te doen met de XM koptelefoon wanneer je gewoon op je rug ligt of is dit te ergerlijk en oncomfortabel?
Heb het gisteren geprobeerd met de WH-1000xm3 and MDR-1000x. Het kan, maar ik merkte wel dat de hoofdband begon te schuiven en dat daarmee de koptelefoon toch minder lekker zit. Ze zijn echt ontworpen voor verticaal gebruik, dwz staan/zitten. Kan ook aan mijn hoofd en korte haar liggen natuurlijk ;)

In-ears lijken me handiger voor dit doel :)

Heb intussen de XM3 dus ruim anderhalve week gebruikt en deed gisteren mijn 1000x weer eens op. Die valt dan toch behoorlijk tegen met die vergelijking :p

Beter op de XM3:
- comfort/gewicht (echt veel comfortabeler)
- earpieces (meer oorruimte in de XM3, beter voor mijn oren)
- noise cancellation (je hoort het verschil echt)
- geluidskwaliteit (maar niet vreselijk veel, kan ook aan mijn MP3s liggen)
- de Sony Headphones app kunnen gebruiken
- batterijduur (al is die van de 1000x ook erg goed)

Slechter op de XM3:
- de touchbediening op de rechter earpiece, die heeft een kleiner, gladder oppervlak en is minder gevoelig. Nu is die touchbediening uberhaupt al het wat zwakkere punt van de 1000x serie.

Ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Heb de XM3 de afgelopen week een paar keer geprobeerd en het draagcomfort is stukken hoger dan de XM2 die ik had, twijfel alleen een beetje aan de ANC.
Voor mijn gevoel was die op de XM2 beter, morgen voor het eerst met deze het vliegtuig in dus dat is de echte test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hmm lastig: ofwel de nieuwe Sony WH-1000XM3 via ING rentepunten voor € 259 aanschaffen, ofwel de Bose QuietComfort 35 II bij Amazon voor € 299.

Qua draagcomfort overtreft QC 35 de XM2, maar ik vraag me af of dat ook geldt voor de nieuwe XM3. Deze review zou dan toch weer de Bose over de XM3 adviseren, maar het internet staat ook vol met andere meningen :+ Hier nog iemand tips wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 24-09-2018 21:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XWB schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:39:
Hmm lastig: ofwel de nieuwe Sony WH-1000XM3 via ING rentepunten voor € 259 aanschaffen, ofwel de Bose QuietComfort 35 II bij Amazon voor € 299.
Auw, als ik dat had geweten van de rentepunten, die heb ik nog nooit nuttig kunnen gebruiken :p . Mooie aanbieding.
Qua draagcomfort overtreft QC 35 de XM2, maar ik vraag me af of dat ook geldt voor de nieuwe XM3. Deze review zou dan toch weer de Bose over de XM3 adviseren, maar het internet staat ook vol met andere meningen :+ Hier nog iemand tips wellicht?
Het zal altijd persoonlijk blijven, comfort heeft ook weer met de vorm van de oren te maken. Overal wordt er van de Beats koptelefoons gezegd dat die ongemakkelijk zitten en slechte ANC hebben, maar toch verkopen die ook goed.

Ik denk niet dat je een miskoop doet met de Bose of Sony. Geluidskwaliteit van de Bose is minder en die heeft geen AptX (HD) of LDAC, dwz geen hoge kwaliteit bluetooth codec, maar dat hangt weer af van wat voor muziek je gebruikt. Of je het verschil hoort met 128 kbps MP3s? Als je FLAC bestanden hebt, dan misschien wel.

Ik ben nog steeds heel tevreden met de XM3 en ga morgen de 1000x weer eens gebruiken, zien of ik het merk op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou gaan voor de Sony, goede deal en een mooie koptelefoon. Van het geluid van een Bose moet je een beetje houden, ik vind het zelf vermoeiend worden na een tijdje. Bij de Sony heb ik daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh

Bedankt voor de tip, XM3 is daar al gelijk uitverkocht zie ik. Ik wacht wel totdat ING hem voorradig heeft want het scheelt behoorlijk qua prijs in vergelijking met detailhandelaren.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Bij de ING is nu ook weer de pricewatch: AKG N60 NC Bluetooth (Zilver, Zwart) beschikbaar voor 129 euro. Deze schijnt ook goed te zijn, en is wat vriendelijker qua prijs (is on ear ipv over ear).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft de XM3 eigenlijk een muteknop voor de microfoon? Ik heb het idee dat ik mezelf op mute kon zetten in een telefoongesprek op Android, maar ik weet niet helemaal zeker meer hoe ik dat heb gedaan. Via de pc lukte het niet. Via Google kan ik er ook niets over vinden (Sony-website spreekt niet over een mutefunctie oid).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bartske schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:33:
Bij de ING is nu ook weer de pricewatch: AKG N60 NC Bluetooth (Zilver, Zwart) beschikbaar voor 129 euro. Deze schijnt ook goed te zijn, en is wat vriendelijker qua prijs (is on ear ipv over ear).
Die krijgt inderdaad ook goede reviews. Van on-ear wordt wel gezegd dat het minder comfortabel is voor lang dragen, aan de andere kant prettiger als het warm is. Ik heb een set on-ears van Sony maar dan zonder ANC (WH-H800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Over aanbiedingen gesproken, ik zie nu dat de rentepuntenwinkel van ING de pricewatch: Bowers & Wilkins P9 Signature Hoofdtelefoon (Aluminium, Bruin) aanbiedt voor 462 euro (849 euro in de pricewatch). Ik zal me eens verdiepen in de koptelefoons van B&W, ik ken ze voornamelijk van de luidsprekerkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Heeft iemand al een bevestiging van verzending van de XM3 gehad van de ING punten winkel? Hij staat namelijk nu al op uitverkocht en ben bang dat ze em niet meer gaan leveren...

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:07:
Heeft de XM3 eigenlijk een muteknop voor de microfoon? Ik heb het idee dat ik mezelf op mute kon zetten in een telefoongesprek op Android, maar ik weet niet helemaal zeker meer hoe ik dat heb gedaan. Via de pc lukte het niet. Via Google kan ik er ook niets over vinden (Sony-website spreekt niet over een mutefunctie oid).

Iemand enig idee?
Volgens dit forum is er geen mute-optie:
there is no mute button to mute the mic during phone call which is another failure
Misschien ook wel logisch daar die microfoons gebruikt worden voor de ANC?

Heb vandaag dus mijn MDR-1000x mee, en daar waar die altijd fantastisch comfortabel was, ben ik nu verpest door de XM3 :p . Die zit toch echt een stuk lekkerder, zeker op de oren; die ruimere pads zijn echt wel lekker.

Straks ga ik de 1000x nog verkopen :+

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 25-09-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:37:
[...]

Volgens dit forum is er geen mute-optie:

[...]

Misschien ook wel logisch daar die microfoons gebruikt worden voor de ANC?
Ik vermoedde het al.. jammer, dat maakt de koptelefoon voor vergaderingen ietsje minder bruikbaar :) Wellicht logisch, maar er had ook een microfoon op kunnen zitten die speciaal bedoeld was voor het opvangen van geluid voor de mic-functie. Lijkt dus niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 06-10 21:37
Op het moment heb ik nog een Bose QC15 die ik graag wil vervangen door een draadloze exemplaar. Ik twijfel tussen de QC35 II (of opvolger) en de Sony 1000XM3. Heb de XM2 al mogen luisteren en dit klonk erg goed. Nu is mijn klacht van de QC15 dat vooral buiten en op de fiets, de ANC voor erg veel ruis zorgt. Hoe is dit op de XM2 of XM3. Van de QC35 is dit ook ene bekend probleem en zijn er op jet Bose forum al hele draadjes over.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op de XM3 merk ik wel wat ruis als ik aan het fietsen ben. Dat is enigszins storend, maar echt last heb ik er ook weer niet van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ossi
Waarom zou je je volledig af willen sluiten van de wereld op de fiets? Klinkt mij als een recipe for disaster.

• paulmadejong
  • Laatst online: 06-10 21:37
Ossi schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:20:
Waarom zou je je volledig af willen sluiten van de wereld op de fiets? Klinkt mij als een recipe for disaster.
Dat is ook zeker biet mijn doel. Maar bij de QC15 kun je ANC niet uitzetten en introduceert dit juist een erg vervelende ruis. Ben benieuwd hoe dit bij de nieuwer modellen zit. Bij de nieuwere modellen (Bose en Sony) kun je ANC natuurlijk uitzetten en dan zal dit meevallen?

MacBook Pro 14" 2021

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paulmadejong schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:28:
Dat is ook zeker biet mijn doel. Maar bij de QC15 kun je ANC niet uitzetten en introduceert dit juist een erg vervelende ruis. Ben benieuwd hoe dit bij de nieuwer modellen zit. Bij de nieuwere modellen (Bose en Sony) kun je ANC natuurlijk uitzetten en dan zal dit meevallen?
Bij de Sony moet je dan de hele koptelefoon uitzetten of bekabeld gaan, want als je de ambient sound aanzet gebruikt hij nog steeds de microfoons en krijg je mogelijk de windruis. Misschien anders bij de Bose, maar ik verwacht het niet.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
gambieter schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:32:
[...]

Bij de Sony moet je dan de hele koptelefoon uitzetten of bekabeld gaan, want als je de ambient sound aanzet gebruikt hij nog steeds de microfoons en krijg je mogelijk de windruis. Misschien anders bij de Bose, maar ik verwacht het niet.
ik heb de xm3 en je kunt gewoon de noisecancelling volledig uitschakelen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

De eerste vlucht zit er op met de XM3, hij bevalt uitstekend. Geen last van mijn oren gehad of een beknellend gevoel op mijn hoofd. Dat had ik met de XM2 wel na verloop van tijd.

Toch had ik het idee dat de XM2 net ietsjes betere ANC had of misschien van zich zelf al geluidsdichter is.

Alles bij elkaar ben ik er blij mee.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

willyfreak schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:16:
ik heb de xm3 en je kunt gewoon de noisecancelling volledig uitschakelen.
Dan ga je toch naar ambient sound? Dat gebruikt de microfoons, niet een uitschakeling maar het toelaten van omgevingsgeluid via de microfoons.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

gambieter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:14:
[...]

Dan ga je toch naar ambient sound? Dat gebruikt de microfoons, niet een uitschakeling maar het toelaten van omgevingsgeluid via de microfoons.
Nee er zijn 3 modes: ANC, Ambient en ANC off.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijntje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:37:
Nee er zijn 3 modes: ANC, Ambient en ANC off.
Moet ik eens naar kijken. Is dat via de app?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tijntje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:56:
De eerste vlucht zit er op met de XM3, hij bevalt uitstekend. Geen last van mijn oren gehad of een beknellend gevoel op mijn hoofd. Dat had ik met de XM2 wel na verloop van tijd.
Blijft de headset ook actief zonder Bluetooth verbinding, of schakelt die zichzelf uit na een bepaalde tijd? In een vliegtuig zou ik best wel ANC willen gebruiken, maar dan zonder muziek / smartphone verbinding.

March of the Eagles

• Lasmibalsingh
Gisterenavond mijn Bowers & Wilkins P9 afgeleverd gekregen. Voor de aanbiedingsprijs van de rentepuntenwinkel was ik toch verleid om dat ding aan te schaffen. Mijn eerste indruk, na wat muziek en een film ermee te hebben beluisterd, is positief. Een heel andere ervaring dan met de in-ears die ik voorheen droeg. Ik moet vooral wennen dat de koptelefoon veel beter geluiden kan onderscheiden, in zo'n mate dat het soms lijkt alsof de balans verkeerd staat bij bepaalde nummers. In het weekend zal ik de P9 wat beter testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

gambieter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:44:
[...]

Ik heb die Google assistent er weer vanaf gehaald en dan kan je met die knop op de headset door de 3 standen heen.
XWB schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:49:
[...]

Blijft de headset ook actief zonder Bluetooth verbinding, of schakelt die zichzelf uit na een bepaalde tijd? In een vliegtuig zou ik best wel ANC willen gebruiken, maar dan zonder muziek / smartphone verbinding.
Ja de timeout kun je tegenwoordig in de app aanpassen en op unlimited zetten.

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:44:
[...]

Nee, dat werkt ook gewoon met de knop op de koptelefoon zelf.

• Ossi
Lasmibalsingh schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:49:
Gisterenavond mijn Bowers & Wilkins P9 afgeleverd gekregen. Voor de aanbiedingsprijs van de rentepuntenwinkel was ik toch verleid om dat ding aan te schaffen. Mijn eerste indruk, na wat muziek en een film ermee te hebben beluisterd, is positief. Een heel andere ervaring dan met de in-ears die ik voorheen droeg. Ik moet vooral wennen dat de koptelefoon veel beter geluiden kan onderscheiden, in zo'n mate dat het soms lijkt alsof de balans verkeerd staat bij bepaalde nummers. In het weekend zal ik de P9 wat beter testen.
Nice, machtig mooi ding imho. Nooit gehoord, maar wel zijn broertje de P7. Ik wilde m echt heel graag kopen, maar hij zat toch echt te strak op mijn hoofd. Moest mijn best doen om m niet te kopen! Maar dat geluid O+

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:38
Lasmibalsingh schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:49:
Hier ook gebruik gemaakt van deze aanbieding, ook gister binnengekregen.

Eerst indruk, fantastisch geluid, wellicht nog een dragonfly dac erbij aanschaffen.

Maar eerst eens paar dagen proberen.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

RoD schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:00:
[...]

Via de app kan het ook.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijntje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:53:
Ik heb die Google assistent er weer vanaf gehaald en dan kan je met die knop op de headset door de 3 standen heen.
RoD schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:00:
Dat is dus de ambient sound, waar je omgevingsgeluid binnenkomt via de microfoons. Zelfde wat gebeurt als je je hand over de rechter earcup legt. Dat schakelt de microfoons dus juist niet uit, en ik verwacht dat ook de windproblemen dan blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

gambieter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:44:
[...]

[...]

[...]

Dat is dus de ambient sound, waar je omgevingsgeluid binnenkomt via de microfoons. Zelfde wat gebeurt als je je hand over de rechter earcup legt. Dat schakelt de microfoons dus juist niet uit, en ik verwacht dat ook de windproblemen dan blijven bestaan.
Nee niet helemaal, als je de knop gebruikt dan schakelt hij tussen deze 3 standen. Dat kan dus ook in de app.

ANC aan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XtPftpb.png

Ambient Sound aan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fZcXWzu.png

ANC + Ambient Sound uit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvqtw0k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, ik bedoelde te zeggen dat het via de koptelefoon ook kan :)
gambieter schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:44:
[...]

[...]

[...]

Nee, je hebt echt dezelfde drie opties die je met de app ook hebt, als je de knop gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
[Dit is een cross-post met Head-fi]. Hieronder volgen wat korte impressies van mijn nieuwe headphone (nog geen review! meer een korte hands-on), aangevuld met een foto unboxing. Ik kan kijken of ik later een review plaats bij de gebruikersreviews, met een korte selectie uit de foto's erbij geplaatst.

Ik heb vorige maand de Sony MDR-1AM2 headphones aangeschaft. Een goede aankoop, ze klinken mooi en de bouwkwaliteit is goed. Zo kraakt het plastic bijna nooit, en de kraakjes die er soms vanaf komen klinken erg zacht. Mijn Sony MDR-1A (het eerste model) had eigenlijk best luid krakend plastic (wat gelukkig maar zo af en toe eens kraakte), wat mijn grootste ergernis was.

Het draagcomfort van de Sony MDR-1AM2 is uitstekend. De ear pads zijn erg zacht en comfortabel. De ooropening van de pads is hoger dan de ooropening van de pads van de Sony MDR-1A, zodoende is er verticaal meer ruimte voor je oren. Mijn oren zijn waarschijnlijk licht groter dan gemiddeld, en met de MDR-1A raakten de ear pads soms de top van mijn oren aan, wat over tijd kon leiden tot lichte discomfort. Met de hogere ooropening van de MDR-1AM2 is er geen druk van de pads op de top van mijn oren. De onderkant van de pads plaats ik op de onderkant van mijn oren, wat normaal is voor mijn oorgrootte. De opening voor de oren is niet bijzonder groot ofzo, maar zou groot genoeg moeten zijn voor de meeste mensen. De meesten zouden geen ongemak moeten voelen terwijl ze de headphones dragen. De headband kan vrij ver verlengd worden, ver genoeg voor vrijwel iedereen. De headphones zijn geschikt voor hoofden van medium grootte tot aan vrij grote hoofden. Ik draag zelf een bril, met vrij dikke plastic poten. Maar dat is met deze koptelefoon geen enkel probleem, ik kan hem meerdere uren achter elkaar dragen zonder problemen. De zeer zachte ear pads veroorzaken geen merkbare druk op de poten van de bril.

De betaalbare aftermarket kabels die ik had aangeschaft voor de Sony MDR-1A werken met de MDR-1AM2 ook allemaal prima. Ze klikken erin, en blijven zitten. Het klik-mechanisme is onveranderd, de correcte ringgrootte voor het uiteinde van de plug is onveranderd. De meegeleverde kabels heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt, alleen even aangesloten om te kijken of ze het deden. Ik gebruik de aftermarket cables die ik al had, en die dus compatibel zijn met zowel de MDR-1A als de MDR-1AM2.

De headphones zijn erg makkelijk aan te sturen. Een smartphone of zelfs een betaalbare MP3-speler zou meer dan genoeg volume moeten opleveren. De MDR-1AM2 gaat nog een stuk harder dan zijn voorganger, die een impedantie van 48 Ohm had. De headphones produceren een helder en aangenaam geluid, met een nette bass response. De geluidskwaliteit is zeker naar verwachting voor een gesloten over-ear in deze prijscategorie. Op het gebied van de geluidskwaliteit, is mijn enige klacht wat scherpte in het geluid, van tijd tot tijd. Vanwege het zeer lage gewicht van deze headphones zijn ze ook uitermate geschikt voor gebruik buitenshuis.

De headphones produceren een mooie, punchy en onvervormde bass (die best hard gaat!). Sub bass is best prominent aanwezig, en gaat behoorlijk diep. De mids klinken best natuurlijk, en zitten op het juiste volume. De highs zijn behoorlijk aanwezig en klinken mooi, maar zijn soms een beetje scherp als er op luid volume geluisterd wordt. De headphones leveren zeker een aansprekend geluid, door een combinatie van luide bass en treble plus mooie mids. De passieve geluidsisolatie van de ear pads is behoorlijk goed, en ik zou de headphones zeker gebruiken in gematigd luide omgevingen. De headphones leaken bijna geen geluid naar de omgeving.

Ik heb absoluut nog niet lang genoeg naar de koptelefoon geluisterd om hem een cijfer te geven, of er een review over te schrijven. Dus voor nu moet het bij deze korte impressies blijven. Dan nu, de foto's!

Unboxing Sony MDR-1AM2 Headphones & Photo Vergelijking met Sony MDR-1A Headphones

Nu dan, het belangrijkste: ik heb ongeveer honderd foto's gemaakt van de koptelefoon (een unboxing!). Deze heb ik afgelopen maand geschoten, maar pas recent geüpload op Imgur en Cube Upload. Aan het einde van de Unboxing staat een fotovergelijking met de Sony MDR-1A (het vorige model). Ik heb de twee modellen naast elkaar gelegd, uitgelijnd naar de volledig uitgetrokken headbands. Je kunt zo eenvoudig en snel vergelijken hoe groot de headphones zijn. Er zitten ook close-ups bij van de ear pads van de twee modellen, naast elkaar gelegd. Zo kun je eenvoudig zelf zien dat de MDR-1AM2 een hogere opening voor het oor heeft.
Het zijn in totaal 102 foto's. Ik heb geprobeerd van alles foto's te maken, maar ik heb de ear pads erop laten zitten. Er zitten foto's tussen van de verpakking, de koptelefoon, de beide kabels, de opbergtas en de bijgeleverde documenten. Het zijn JPEG foto's van goede kwaliteit, met bijgestelde belichting & kleuren (gedaan in FastStone).

De headphones zien er erg vlot en modern uit.

Link naar het Imgur-album (bevat alle foto's en is makkelijk doorscrollbaar!):
https://imgur.com/a/CEs9YKz

Link naar de drie gallerijen op Cube Upload (open de foto's in direct links zodat ze niet de verkeerde oriëntatie hebben!):
http://cubeupload.com/codes/48340c
http://cubeupload.com/codes/a3508e
http://cubeupload.com/codes/608e96

Via Imgur zijn de foto's makkelijk doorscrollbaar, dus dat raad ik aan. Maar op Cube Upload staan de originele JPEGs, zonder extra compressie.

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 29-09-2018 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afgelopen vrijdag de XM3 gehoord. Stond precies naast de QC35 II. Conclusie: ik ben blij dat ik de Bose niet heb gekocht. Alhoewel de Bose erg goed klinkt, is de Sony duidelijk een stap verder. Mids zijn meer aanwezig, en het geluid is overall voller dan de Bose, zonder modderig te worden. Dat de NC even goed is geloof ik ook wel, maar vooral het verschil in geluidskwaliteit is significant.

Zelfde nummer gebruikt (eigen telefoon) en een paar keer snel gewisseld. Conclusie bleef hetzelfde: Sony wint. Bouwkwaliteit lijkt gewoon in orde te zijn, dus ik ben er uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijntje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:32:
Nee niet helemaal, als je de knop gebruikt dan schakelt hij tussen deze 3 standen. Dat kan dus ook in de app.

ANC aan
[Afbeelding]

Ambient Sound aan
[Afbeelding]

ANC + Ambient Sound uit
[Afbeelding]
Duidelijk. Bij de slider is "Wind Noise Reduction" een optie, die kan dan ter beantwoording van de originele vraag worden getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Hmm iemand anders ook de WH-1000XM3 besteld via de ING puntenwinkel? Ik heb em namelijk nog steeds niet binnen...
RamO schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:42:
Heeft iemand al een bevestiging van verzending van de XM3 gehad van de ING punten winkel? Hij staat namelijk nu al op uitverkocht en ben bang dat ze em niet meer gaan leveren...

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35
Heeft iemand hier ervaring met de B&W P7 en de wireless P7? Op sommige review sites wordt beweerd dat de nieuwe wireless met kabel beter klinkt dan de oude met kabel.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op zondag 30 september 2018 @ 01:04:
[...]

Duidelijk. Bij de slider is "Wind Noise Reduction" een optie, die kan dan ter beantwoording van de originele vraag worden getest :)
Ik moet zeggen dat ik die optie niet kan vinden in de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:01:
Ik moet zeggen dat ik die optie niet kan vinden in de app...
Eerste optie na noise cancellation in de slider.

Met mijn vingers en kleine scherm kan ik hem niet direct selecteren, dus eerst 1x vooruit (Ambient Sound 1), daarna 1x terug (Wind Noise Reduction).

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 03-10-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:41:
[...]

Eerste optie na noise cancellation in de slider.

Met mijn vingers en kleine scherm kan ik hem niet direct selecteren, dus eerst 1x vooruit (Ambient Sound 1), daarna 1x terug (Wind Noise Reduction).
Ah, daar zit ie verstopt :)

Dat moet ik dan maar eens testen, want gisteren merkte ik, toen er toch wel wat wind stond, dat de XM3 er toch behoorlijk last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik heb nu sinds een klein jaar een B&W PX en ik vraag me af hoe jullie draadloos ervaren? De koptelefoon is voornamelijk verbonden middels bluetooth verbonden met mijn galaxy S9, en voorheen galaxy S7. Ik heb de koptelefoon ook een tijdje verbonden gehad met mijn Iphone 6S van mijn werk. In alle gevallen ervaar ik regelmatig wat verstoring als ik door de stad loop of op het station sta. Die storing is een stuk minder als ik mijn telefoon in mijn binnenzak hou in plaats van mijn broek zak. Thuis heb ik nergens last van. sterker nog, daar kan ik mijn telefoon binnen aan de lader leggen en buiten in de tuin nog steeds zonder problemen muziek luisteren.

Hebben jullie daar ook last van? Is dat een probleem met mijn koptelefoon of is dat gewoon een gevolg van een draadloze verbinding?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:55
RamO schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:14:
Hmm iemand anders ook de WH-1000XM3 besteld via de ING puntenwinkel? Ik heb em namelijk nog steeds niet binnen...

[...]
Heb je hem inmiddels ontvangen? Wil hem daar binnenkort ook gaan bestellen, maar staat nog als uitverkocht aangeduid.

In het zwart lijken ze overigens overal uitverkocht op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
SeveS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:37:
[...]

Heb je hem inmiddels ontvangen? Wil hem daar binnenkort ook gaan bestellen, maar staat nog als uitverkocht aangeduid.

In het zwart lijken ze overigens overal uitverkocht op dit moment...
Vandaag gebeld met ING, zij kunnen helaas geen indicatie geven wanneer de XM3 op voorraad komt. Je kunt je wel aanmelden voor een e-mailnotificatie overigens, maar dat heb je waarschijnlijk al wel gedaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:58
DeLyon schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Vandaag gebeld met ING, zij kunnen helaas geen indicatie geven wanneer de XM3 op voorraad komt. Je kunt je wel aanmelden voor een e-mailnotificatie overigens, maar dat heb je waarschijnlijk al wel gedaan,
Jammer. Ik vind sowieso dat de XM3 maar matig beschikbaar is. Dit weekend was ie nog te koop bij bol en coolbue. Nu is alles weer uitverkocht. Ik overweeg hem ook te kopen, met name omdat ik eind van de maand een lange vliegreis moet maken. Ik hoop hem dus voor die tijd te hebben.
Als iemand nog tips heeft voor (betrouwbare) winkels dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

slow whoop schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:51:
Jammer. Ik vind sowieso dat de XM3 maar matig beschikbaar is. Dit weekend was ie nog te koop bij bol en coolbue. Nu is alles weer uitverkocht. Ik overweeg hem ook te kopen, met name omdat ik eind van de maand een lange vliegreis moet maken. Ik hoop hem dus voor die tijd te hebben.
Als iemand nog tips heeft voor (betrouwbare) winkels dan houd ik me aanbevolen.
Schiphol See Fly Buy. Daar heb ik 'em gekocht, is wel pas op de luchthaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
gambieter schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Schiphol See Fly Buy. Daar heb ik 'em gekocht, is wel pas op de luchthaven :)
Op zich zou ik het niet erg vinden om hem daar te kopen, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat ze hem daar hebben, en dat ie niet (veel) duurder is dan in normale winkels. Op de See Buy Fly website zie ik hem niet staan, alleen de Bose Quiet Comfort.

En het zou ook wel fijn zijn als ie helemaal opgeladen is. Anders heb ik tijdens m'n vlucht nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

slow whoop schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:14:
Op zich zou ik het niet erg vinden om hem daar te kopen, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat ze hem daar hebben, en dat ie niet (veel) duurder is dan in normale winkels. Op de See Buy Fly website zie ik hem niet staan, alleen de Bose Quiet Comfort.

En het zou ook wel fijn zijn als ie helemaal opgeladen is. Anders heb ik tijdens m'n vlucht nog niks aan.
Hij had 80% lading toen ik hem kocht. Verder gewoon een powerpack meenemen, of een oplader? Als je een half uurtje hebt, kun je met de quickcharge al behoorlijk tanken, en de batterij gaat 25-30 uur mee.

In de winkel daar hebben ze veel meer dan op die website staat.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 08-10-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
gambieter schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

Hij had 80% lading toen ik hem kocht. Verder gewoon een powerpack meenemen, of een oplader? Als je een half uurtje hebt, kun je met de quickcharge al behoorlijk tanken, en de batterij gaat 25-30 uur mee.

In de winkel daar hebben ze veel meer dan op die website staat.
80% zou ik al een heel eind mee moeten komen. En ik zal een oplader meenemen. Maar ik heb natuurlijk nog geen garantie dat ze hem daar dan (nog) hebben.

Sowieso hoop ik hem nog ergens voor die tijd te kunnen kopen, alhoewel ie op daar toch € 40 goedkoper is dan de nu gangbare retail prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:55
DeLyon schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Thanks voor de info, is nu maar even afwachten dan. Ben inderdaad ook aangemeld voor de notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Die melding als de ING hem weer heeft heb ik ook aangevraagd. Maar ik kon niet wachten en heb gisteravond de Sony wh-1000xm3 toch online gekocht. Nadeel: Ik heb de volle prijs moeten betalen. Voordeel: Hij wordt vandaag geleverd. Ik denk dat ik net op tijd ben geweest, want ik zie hem nu nergens meer staan met een levertijd binnen 24 uur.

De zekerheid om hem te hebben voordat ik het vliegtuig in stap was me in dit geval de meerprijs waard. Eventueel zou ik hem nog kunnen ruilen als de ING hem onverhoopt toch binnen enkele dagen weer verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Hoop lovende reacties over de sony wh-1000xm3. Maar ik kan geen webshop meer vinden waar hij op voorraad is.. Is dit gebruikelijk bij sony producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vaserv schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:47:
Hoop lovende reacties over de sony wh-1000xm3. Maar ik kan geen webshop meer vinden waar hij op voorraad is.. Is dit gebruikelijk bij sony producten?
Hij is net nieuw, pas uit sinds 4 weken. En dus snel uitverkocht door de populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Nou, ik had van een grote speler als Sony wel verwacht dat ze hun productie en distributie op orde zouden hebben als er een nieuw product geïntroduceerd wordt. De beschikbaarheid bij webshops valt mij ook erg tegen. Afgelopen weekend hadden de grote jongens (bol, coolblue) weer een paar exemplaren, en nu is het weer op.

Maar goed, ik moet niet piepen. Ik heb hem gisteravond besteld, en nu in m'n handen. Ik zou nu ook niet weten waar ik er nog eentje zou kunnen kopen (als ik dat zou willen).
Pagina: 1 ... 92 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.