Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 21:45
Heilige Kaas schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:41:
Oh dat is dan best interessant! Wil die 770 ae nog wel eens horen. Hoor er veel goeds over.

Verder heb je het over die mod maar die gaat dacht ik alleen op voor de oude modellen. De 555 en 595.

558 is een verstandige keuze.
Ik heb volgens mij ooit iets gelezen dat het bij de HD558 ook werkt, het gaat erom dat er achter de driver een soort tape zit wat je dient te verwijderen bij de mod.
Volgens mij is dit bij de HD 555/HD595 ongeveer hetzelfde als bij de HD558.
Overigens heb ik de DT770 Pro AE niet meer, wat ik achteraf best wel jammer vind.
Ik vond ze niet echt lekker zitten en mijn exemplaar was licht beschadigd waardoor ik 'm geretourneerd heb.
Daarna ben ik voor de Philips X1 gegaan maar die had dus weer een probleem met een connector die niet goed functioneerde dus die is ook weer teruggegaan.
Het comfort van de DT 770 Pro had ik achteraf gezien wel kunnen verhogen door er velour pads op de doen en de koptelefoon een tijdje over een stapel boeken te spannen maar de AE editie is nu bijna nergens meer te koop dus ik kan het niet nog een keer proberen.

Heb even naar filmpjes gekeken en zowel bij de HD 555 als bij de HD 558 wordt er een foam stickertje uit de oorschelp gehaald dus het lijkt erop dat voor beide modellen een soortgelijke mod is:

HD 555:

YouTube: 555 mod make it a 595

HD 558:

YouTube: Sennheiser HD 558 Foam Mod Tutorial

[ Voor 14% gewijzigd door AdmiralSnipe op 03-11-2013 17:33 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De kogel is door de kerk, ik ga een eigen koptelefoon aanschaffen, voornamelijk om te gebruiken tijdens leersessies. De muziek die door de koptelefoon gespeeld wordt is dan allemaal rustige muziek: Ludovico Einaudi, Andrea Bocelli, Norah Jones, James Blunt, Jack Johnson en in de avond wat meer R&B.

Ik heb tot nu toe vooral mn Sennheiser in-ears gebruikt; IE7. Ondanks dat deze geweldig zitten en klinken vind ik een koptelefoon veel comfortabeler om langer op mn oren te hebben. Momenteel leen ik de koptelefoon van mijn vader, een ATH-M50S/LE. Deze bevalt prima maar het geluid mag van mij wel iets meer "leven" zonder daarbij vermoeiend te worden.

Ik heb zelf de onderstaande koptelefoons op mijn shortlist staan:
-AKG K550
-Beyerdynamic Custom One Pro

Ik heb al vele uurtjes rondgezocht op YouTube, google en HeadFi maar er is gewoon geen duidelijk antwoord te vinden welke nu het beste geschikt is voor mijn smaak. De ene review kraakt de K550 volledig de grond in en dan andere prijst hem weer de hemel in. Zijn er hier mensen met ervaringen van 1 van beide koptelefoons ? Of zijn er modellen die ik gemist heb?

Eis is wel dat het een gesloten koptelefoon moet zijn omdat ik ze ook in de bibliotheek wil kunnen gebruiken, tevens vind ik een beetje isolatie ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:31
De K550 is wel een stukkie beter dan de m-50 en hij leeft ook iets meer. Maar het is echt ietsjes. Ik raad hem niet aan als je de m50 al niks vindt.
Hij isoleert ook niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19
@ admiralsnipe
Aangezien de headset PC360 G4ME naar zeggen ook dezelfde drivers gebruikt, heb ik deze naar aanleiding van dat video'tje ook eens opengeschoefd. Aan de binnenkant zat niet zo'n dik schuimmatje, maar wel een plastic plaatje met gaatjes van ~<1mm daarop een soort synthetisch gaas (panty-achtig) geplakt. Dit vormde een extra laag tussen het buitenste mesh (van metaal) en de drivers. Het eruitslopen van dit tussenschot had iets meer voeten in de aarde, maar het is gelukt.
Esthetisch iets minder, want van buiten kan je door het mesh heen nu de drivers zien zitten. Het Sennheiser logo in de oorschelpen is ook weg, dat zat op dat plastic tussenschot. Maar... qua geluid wel 'ruimtelijker' (meer écht open koptelefoon nu) en meer bas. Tevens een onderdeel minder dat kan resoneren/ratelen. Het zat namelijk niet bepaald bewegingsvrij bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Beste Tweakers,

Een paar maanden geleden kwam ik op het idee om een headphone te kopen. Helaas is er toen niet veel van gekomen, maar nu mijn huidige dopjes bijna aan het einde van hun Latijn zijn, is het tijd om naar iets anders te kijken. Daarom ben ik hier naar toegekomen. Ik heb al wat research gedaan, maar ben er nog niet helemaal uit.

Muzieksmaak
Ik luister voornamelijk naar soundtracks, maar rock vind ik ook niet verkeerd. De meeste muziek die ik luister, luister ik online op Grooveshark. En hier zit dan ook meteen mijn eerste vraag. De gestreamde mp3's zijn allemaal 192kbps. Is het het dan waard om een goede/dure headphone te kopen, waar je niet ten volle van kan genieten, omdat je mp3's slecht zijn?

Lijst
Als ik het probleem met de misschien wel slechte mp3's achterwege laat, ben ik uitgekomen op een lijst van 3 hoofdtelefoons.
  • De audio Technica ATH-M50, een veel besproken hoofdtelefoon, door sommigen goed ontvangen, zoals door MKBHD . Maar, een nadeel van de M50 is het volgende.
    Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:44:
    Mijn mening over de m50 is dat je die sowieso moet laten liggen. Hij heeft goede prestaties voor zijn geld. Veel detail, maarja. Dat is dan ook alles qua geluid. Dat ding heeft totaal geen ziel en is hardstikke scherp.
    Opsommend
    1. + Geweldig geluid
    2. + Prijs
    3. - Dat geluid is aan de andere kant wel heel erg scherp en de M50 heeft totaal geen ziel
    4. - Lelijk, het is dan wel subjectief, maar ik vind het geen mooie headphone om gewoon mee over straat te lopen.
  • De beyerdynamic custom one pro , helaas niet heel veel over te vinden in dit topic, maar het schijnt dat deze heel erg dicht in de buurt komt van de M50. Dus,
    1. + Geweldig geluid
    2. + het 'customization' van dit ding, is een aardig pluspunt.
    3. - Is deze ook scherp en zielloos?
    4. - Betere looks dan de M50, maar ook erg groot.
  • De Sennheiser Momentum (on ear)
    1. + geweldig goed geluid heeft, bijvoorbeeld volgens deze review: door Innerfidelty.
    2. + looks, een zeker pluspunt in vergelijking met de andere twee
    3. - Prijs, hij is fors duurder, dan de andere twee.
    (Verder, gelet op de prijs, de on ear variant is meestal rond de 200 en de over ear rond de 300. Behalve vanochtend, toen was de over-ear een heel stuk goedkoper, zou ik liever voor de on ear gaan, tenzij de over-ear straks weer 200 kost.)
Nog wat andere dingen

Budget: maximaal 200, natuurlijk kan het altijd hoger, maar ik ben bang dat ik dan het verschil met de goedkopere headphones niet meer hoor.

Open vs Gesloten: Gesloten, want, ik luister vaak thuis en op school naar muziek en wil mensen niet irriteren met mijn muziek.

Mijn vraag is dan ook: welke zal ik moeten kopen, of hebben jullie nog andere suggesties?
Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door scrat op 04-11-2013 21:34 . Reden: iets vergeten :P ]

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Het probleem met goeie koptelefoons en hoog gecomprimeerde muziek is dat je sneller de compressie gaat horen. Dat is vaak in de vorm van minder instrumentale scheiding and dat bij mijn oren vooral ook het hoog-midden gebied tot midden-hoog vaak een stuk minder zuiver klinkt. Je hoort uiteraard pas echt duidelijk wanneer je gaat vergelijken, maar soms hoor ik 't ook zonder te vergelijken.

Dit kan je een beetje wegmoffelen door een koptelefoon te halen die niet retezuiver en neutraal klinkt, maar wat warmer met een treble die wat minder aanwezig is. Dit moet dan uiteraard wel je smaak zijn. Ik ben persoonlijk niet bekend met de klank van de ATH en de Beyer. Heb wel de Momentum over-ear (de grotere broer) uitgebreid getest. De review die jij linkt is ook de reivew van het over-ear model, niet de on-ear model. De over-ear model kost rond de 300 euro, de on-ear rond de 200 euro. Het is een prachtig ding qua geluid, maar hou er rekening mee dat hij voor veel mensen te klein is en dus oncomfortabel kan worden (voor mij was hij ook te klein, dus uiteindelijk heb ik 'm verpatst).

En wat ik wel heb gelezen over de M50 is dat hij vooral erg overrated is. Als je geïnteresseerd bent in de Beyer COP, kijk ook naar de Beyer DT770 32ohm (niet de 80 of 250 ohm, de 32ohm schijnt iets anders getuned te zijn). Verder heb ik niet direct aanbevelingen, ik kan je vooral wat meer vertellen over koptelefoons in de € 300+ prijsklasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
De momentum (semi) over ear was afgelopen week nog voor rond de 200 euro te krijgen en een tijdje terug ook al, het kan dus best dat die binnenkort weer voor die prijs verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Sakete schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:41:
En wat ik wel heb gelezen over de M50 is dat hij vooral erg overrated is. Als je geïnteresseerd bent in de Beyer COP, kijk ook naar de Beyer DT770 32ohm (niet de 80 of 250 ohm, de 32ohm schijnt iets anders getuned te zijn). Verder heb ik niet direct aanbevelingen, ik kan je vooral wat meer vertellen over koptelefoons in de € 300+ prijsklasse :)
Ik heb even gezocht op de Beyerdynamic dt770 32ohm, klopt het dat dit de zogenaamde 'special edition is?'
Ik heb hem in ieder geval bij twee winkels gevonden:
http://www.thomann.de/nl/beyerdynamic_dt_770_pro_32_ohm.htm
http://www.myheadphone.nl/beyerdynamic-dt-770-32-ohm.html

Hij ziet er niet verkeerd uit. Ik ga maar eens wat reviews er van op zoeken.
AdmiralSnipe schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:51:
De momentum (semi) over ear was afgelopen week nog voor rond de 200 euro te krijgen en een tijdje terug ook al, het kan dus best dat die binnenkort weer voor die prijs verkrijgbaar is.
Dat zag ik vanochtend dus ook bij de Bax-shop, helaas is de momentum over-ear daar nu weer verdwenen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
een goede site voor koptelefoons is sowieso head-fi.org, daar zal je heel veel informatie vinden (misschien wel teveel) :) In elk geval wordt ie daar in z'n prijsklasse hoog aangeprezen.

Ik heb zelf momenteel de Sony 7520, maar dat zit in een andere prijsklasse. Wel een prachtig ding qua geluid. Ga binnenkort ook de Shure 1540 uitproberen, maar wederom een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Houdt er met head-fi wel rekening mee dat het merendeel van de gebruikers bestaat uit Amerikanen met geld te veel. Die van de ene hype in de andere springen. Op zich niet erg, maar vaak genoeg ontbreekt het aan nuance en realiteitszin bij een hoop gebruikers. Ze vinden iets al vrij snel het beste wat ze gehoord hebben, om dat een maand later van een ander model/merk te vinden. Tevens wordt de site nogal gesponsord, wat vaak toch ook een enigzins gekleurd beeld oplevert van nieuwe spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
xxxneoxxx schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:07:
Houdt er met head-fi wel rekening mee dat het merendeel van de gebruikers bestaat uit Amerikanen met geld te veel. Die van de ene hype in de andere springen. Op zich niet erg, maar vaak genoeg ontbreekt het aan nuance en realiteitszin bij een hoop gebruikers. Ze vinden iets al vrij snel het beste wat ze gehoord hebben, om dat een maand later van een ander model/merk te vinden. Tevens wordt de site nogal gesponsord, wat vaak toch ook een enigzins gekleurd beeld oplevert van nieuwe spullen.
Klopt, ga idd vooral niet op individuele reviews af, maar kijk een beetje naar de consensus. Heb ook de indruk dat een groot deel van de leden daar bestaan uit pubers met geld teveel die idd van de ene hype naar de andere springen en elke keer fel *hun* koptelefoon verdedigen omdat die de beste ter wereld is, waarna ze een week later weer een andere vinden :) Maar er zitten ook wel wat serieuzere mensen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
scrat schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:25:
Beste Tweakers,

Een paar maanden geleden kwam ik op het idee om een headphone te kopen. Helaas is er toen niet veel van gekomen, maar nu mijn huidige dopjes bijna aan het einde van hun Latijn zijn, is het tijd om naar iets anders te kijken. Daarom ben ik hier naar toegekomen. Ik heb al wat research gedaan, maar ben er nog niet helemaal uit.
Niet perse omdat ik hem nou zelf heb, maar de Sennheiser HD25-1 ii kan wel eens wat voor je zijn. Ook omdat je hem op verschillende plaatsen gebruikt en hij lekker in je tas kan rondzwerven vanwege z'n onverwoestbare karakter. Hij neemt niet veel plek in beslag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
PatrickG schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:35:
[...]

Niet perse omdat ik hem nou zelf heb, maar de Sennheiser HD25-1 ii kan wel eens wat voor je zijn. Ook omdat je hem op verschillende plaatsen gebruikt en hij lekker in je tas kan rondzwerven vanwege z'n onverwoestbare karakter. Hij neemt niet veel plek in beslag ook.
Er is nu ook de nieuwere HD26. Alleen geen idee wat ie kost. Hij schijnt in elk geval wel wat comfortabeler te zijn dan de HD25 series, die nogal veel druk op je schedel kon uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Sakete schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:17:
[...]

Er is nu ook de nieuwere HD26. Alleen geen idee wat ie kost. Hij schijnt in elk geval wel wat comfortabeler te zijn dan de HD25 series, die nogal veel druk op je schedel kon uitoefenen.
Ik heb even gegoogled, en de pro versie kost rond de 300 euro. Dat vind ik toch wel een groot verschil met bijvoorbeeld de dt770 32ohm of met de m50.

Bij Thomann
PatrickG schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:35:
[...]

Deze hoofdtelefoon is inderdaad erg robuust volgens verschillende reviews. Een robuuste headphone is, zeker als je hem vaak in je tas stopt erg handig. Volgens Head-FI is 94% van de reviews positief en geeft 40% vijf sterren. Dat klinkt niet erg verkeerd.

Ik vind de dt770 er ook niet verkeerd uitzien, en ik ga ook daar nog wat reviews van opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scrat schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:12:
[...]

Ik heb even gegoogled, en de pro versie kost rond de 300 euro. Dat vind ik toch wel een groot verschil met bijvoorbeeld de dt770 32ohm of met de m50.

Bij Thomann

[...]

Deze hoofdtelefoon is inderdaad erg robuust volgens verschillende reviews. Een robuuste headphone is, zeker als je hem vaak in je tas stopt erg handig. Volgens Head-FI is 94% van de reviews positief en geeft 40% vijf sterren. Dat klinkt niet erg verkeerd.

Ik vind de dt770 er ook niet verkeerd uitzien, en ik ga ook daar nog wat reviews van opzoeken.
Kijk dan ook naar het nieuwer model, de Custom One Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:15:
[...]

Kijk dan ook naar het nieuwer model, de Custom One Pro
Yup, dat was ik al van plan, maar, volgens verschillende reviews heeft hij ongeveer hetzelfde geluid als de M50. En, de M50 is volgens sommigen heel erg goed, maar volgens andere juist weer zielloos. Maar de custom one pro is wel goedkoper dan de DT770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
scrat schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:12:
[...]

Inderdaad, de HD26 is nu nog duur. Misschien in de toekomst goedkoper. De HD25-1 ii heb ik tweedehands gekocht, dus ik vond hem niet heel strak zitten. Met de pleather pads dan weer wel en dus heb ik de velours erop zitten. Gewoon frisse pads gekocht, dan vind ik tweedehands geen probleem.

De DT770 vind ik ook interessant en wil ik nog eens proberen. Die schijnt wel weer heel warm te zijn, dat blijf je telkens weer horen. En hij is natuurlijk wat groter in het kader van mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
PatrickG schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:45:
[...]

Inderdaad, de HD26 is nu nog duur. Misschien in de toekomst goedkoper. De HD25-1 ii heb ik tweedehands gekocht, dus ik vond hem niet heel strak zitten. Met de pleather pads dan weer wel en dus heb ik de velours erop zitten. Gewoon frisse pads gekocht, dan vind ik tweedehands geen probleem.

De DT770 vind ik ook interessant en wil ik nog eens proberen. Die schijnt wel weer heel warm te zijn, dat blijf je telkens weer horen. En hij is natuurlijk wat groter in het kader van mobiliteit.
Inderdaad, de DT770 is erg groot, en daardoor minder makkelijk mee te nemen, als, zeg een Momentum, of een M50, omdat je die kan opvouwen. Ik had nog niet gehoord dat je er warme oren van krijgt. Dat is natuurlijk wel een nadeel. Ik wil ze graag een keer uittesten, ik heb alleen nog niet echt een goede audiowinkel gevonden. Ik las dat Feedback in Rotterdam zit, hebben zij een beetje een goed assortiment. Ik ben al paar in de MediaMarkt geweest, maar het assortiment en de mogelijkheid om te luisteren was erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Het assortiment van Feedback is wel oké, je zou het kunnen proberen. Feedback zit tegenwoordig geloof ik op meerdere locaties dan alleen Rdam.

En zodat je het maar weet, de Momentum kan je niet opvouwen, dus super portable zijn ze niet. Ze komen wel met een goede hard case dus je kan ze wel degelijk beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 17:40
scrat schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:36:
Ik had nog niet gehoord dat je er warme oren van krijgt. Dat is natuurlijk wel een nadeel.
Een nadeel? in dit weer is het meer een voordeel dan een nadeel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sakete schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:10:
Het assortiment van Feedback is wel oké, je zou het kunnen proberen. Feedback zit tegenwoordig geloof ik op meerdere locaties dan alleen Rdam.
Ook in Eindhoven en Utrecht. De Utrechtse winkel is overigens onlangs een paar honderd meter verhuisd en men noemt zichzelf nu "Keymusic" ipv Feedback, zelfde kleine keten en mensen.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bestelling is geplaatst, zo direct even ophalen, ik heb een Beyerdynamic Custom One Pro besteld, zodra ik hem heb zal ik hier mijn bevindingen posten. Ik kan hem direct vergelijken met een AudioTechnica ATH-M50S/LE

Je kan helaas nergens koptelefoons proberen dus ik heb hem min of meer op de gok gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
brilsmurfffje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:22:
Bestelling is geplaatst, zo direct even ophalen, ik heb een Beyerdynamic Custom One Pro besteld, zodra ik hem heb zal ik hier mijn bevindingen posten. Ik kan hem direct vergelijken met een AudioTechnica ATH-M50S/LE

Je kan helaas nergens koptelefoons proberen dus ik heb hem min of meer op de gok gekocht.
Maar bij de betere winkels kan je ze gewoon retourneren hoor. Bij Bax-shop in elk geval wel, no questions asked. Ik bestel ze zelf ook alleen bij winkels waar het retour kan. Als ze niet bevallen qua comfort en geluid wil ik ze ook niet houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sakete op 06-11-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sakete schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:40:
[...]

Maar bij de betere winkels kan je ze gewoon retourneren hoor. Bij Bax-shop in elk geval wel, no questions asked. Ik bestel ze zelf ook alleen bij winkels waar het retour kan. Als ze niet bevallen qua comfort en geluid wil ik ze ook niet houden.
Ik wil ze niet meer ruilen :9
De soundsliders werken echt, helemaal open voel je duidelijk een punch zoals dat bij sommige nummer geweldig is. Doe je ze helemaal dicht dan is al het gebonk weg uit de koptelefoon. Ik las op internet dat je ze nog een uurtje of 40 a 50 moet laten inspelen dus dat zal ik ook nog even doen.
Bouwkwaliteit is echt superieur in vergelijking met een ATH-M50 en ook het comfort is een stukje hoger, weet nog niet of deze heel warm worden op mijn oren.

Eerste opvallende verschil tussen de Beyer en de AudioTechnica is het feit dat die laatste een heel stukje minder ruimtelijk klinkt, ook klinkt het geluid veel dichter bij je oren. Persoonlijk vind ik dat niet zo heel fijn. De Beyer houdt het geluid verder van je oren af en klinkt ook een stukje vlakker. Ik heb ze nu 2 uurtjes in gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Brilsmurfffje op 06-11-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De Speedball upgrade van de bottlehead crack zit erin. In eerste instantie was ik een beetje sceptisch of het wel wat zou verbeteren. Maar ik moet zeggen dat het toch een stuk meer doet dan gedacht. De senns hebben nu iets meer kick in de bass en vooral de soundstage heeft een duidelijke upgrade gekregen. Alles heeft een meer realistische en duidelijke afstand.

Crack + Speedball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
And it looks hella good too! :)

Mooi spul HK.. Mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de high-end Grado lijn? Zoals de RS of GS1000.
Ik heb zelf al jaren een SR80 die erg goed bevalt. Ben benieuwd naar ervaringen uit eigen hand van de meer high-end modellen.

Grado's zien er wat funky uit. Al staat John Mayer zijn Grado RS1 eigenlijk prima zo voor onderweg.

www.gradolabs.com

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/d/d9/d9264af1_tumblr_lgtd8t3Lvz1qzftruo1_500.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/8/89/313x500px-892ad54a_JohnMayer.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
RS2i voor een paar weekjes gehad. Ge-wel-dig. Echt super als je van soundstage houd. Was toen wel in mijn begin periode van hifi luisteren dus misschien dat ik nu minder onder de indruk zou zijn. Maar toch zeker het luisteren waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken mijn Steelseries 5h v2 weg te doen en een Plantronics GameCom 780 te nemen. Met name vanwege de ingebouwde geluidskaart (? Weet ik niet zeker, heb ik gehoord dat ie daarom snel beter is als je geen geluidskaart hebt), de ingebouwde digital surround (Simuleer nu surround via Razer Surround software) en de betere mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 11:14

SolidD

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:10:
Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de high-end Grado lijn? Zoals de RS of GS1000.
Ik heb zelf al jaren een SR80 die erg goed bevalt. Ben benieuwd naar ervaringen uit eigen hand van de meer high-end modellen.

Grado's zien er wat funky uit. Al staat John Mayer zijn Grado RS1 eigenlijk prima zo voor onderweg.

www.gradolabs.com
Ooit begonnen met een SR60 (eigenlijk daarvoor nog met Sennheiser maar dat kan me niet meer bekoren) en toen al snel een SR225 erbij genomen. Die heb ik na een paar jaar weer verkocht om wat met Ultrasone te spelen. Maar -weer een paar jaar verder- kwam er kwa muzikaliteit toch niks in de buurt van de Grado's en begon ik daar weer naar te verlangen (en ook weer snel een SR225 aangeschaft).

Ik heb nu een PS-500 met een O2+ODAC en dat zet elke keer toch weer een dikke glimlach op je gezicht zodra de muziek begint te spelen. Eigenlijk is de PS-500 iets gedetailleerder en 'vloeiender' dan de SR-lijn (de Engelsen hebben betere bijvoeglijk naamwoorden voor dit soort omschrijvingen), met vooral een veel betere laag-weergave. Ik ben absoluut geen 'basshead' maar het enige puntje van kritiek op de SR-lijn was dat de lage tonen soms wat gaan 'vervelen', zeker op wat lagere volumes. Bij de PS-500 is dit fenomenaal. Laag is aanwezig, met autoriteit, maar niet overheersend. En verder de typische Grado-sound die je vermoedelijk al waardeert als je zo'n vraag stelt.

De RS-1 of RS-2 heb ik zelf helaas nog nooit kunnen beluisteren, ik zou heel benieuwd zijn naar de verschillen (t.o.v. SR en PS). Toen ik naar een wat higher-end model kon, was de PS-500 nog niet zo heel lang uit en de reviews hiervan spraken me meer aan dan die van de RS-1 (al vind ik de houten afwerking van die laatste eigenlijk een stuk mooier). Met de PS-serie is volgens mij echt een iets andere weg ingeslagen en ik heb de indruk dat de RS-1 meer een verlengstuk is van de SR-serie, maar eigenlijk zou ik hem hier natuurlijk eerst voor moeten beluisteren. Van de PS-500 heb ik in ieder geval nog geen moment spijt gehad. Heb je zelf nog specifieke vragen of twijfels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb toevallig toen de ps500 ook gehoord.

Vergeleken met de rs2i heeft hij inderdaad meer laag en meer kick. Het is wat warmer en evenwichtiger. Zeer goed geluid. Alleen de rs2i doet het nog wel beter met de ruimtelijkheid. Misschien omdat de lage tonen minder aanwezig zijn. Het is vergeleken met deze twee dus een afweging van wat je leuker vindt.

Wil zelf nog graag de rs1i en de ps1000 horen en dan heb ik ze allemaal gehad. Weet iemand waar dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instap koptelefoon met beste prijs/kwaliteit raden jullie aan?
  • Budget - ongeveer €50
  • Gebruik - thuis; voornamelijk voor muziek op de pc
  • Muziekgenre - (alternative) rock meestal, soms luister ik muziek in de richting van edm. Heldere vocalen en instrumenten vind ik belangrijk.
  • Kwaliteit muziek - Heb geen geluidskaart, mp3 320kbps cbr meestal. Heb ook FLAC bestanden.
  • Eisen - Comfort bij langdurig gebruik, heldere riffs/vocals, bass is niet zo zeer belangrijk. Gesloten of open maakt niet zo veel uit.
Ik heb de Sony mdr-zx600, Sony mdr-xb600N op het oog, maar weet niet of deze bij mij passen.
thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scrat schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:36:
[...]

Inderdaad, de DT770 is erg groot, en daardoor minder makkelijk mee te nemen, als, zeg een Momentum, of een M50, omdat je die kan opvouwen. Ik had nog niet gehoord dat je er warme oren van krijgt. Dat is natuurlijk wel een nadeel. Ik wil ze graag een keer uittesten, ik heb alleen nog niet echt een goede audiowinkel gevonden. Ik las dat Feedback in Rotterdam zit, hebben zij een beetje een goed assortiment. Ik ben al paar in de MediaMarkt geweest, maar het assortiment en de mogelijkheid om te luisteren was erg beperkt.
Ik weet niet of je er al uit bent, maar ik heb zelf gister de Beyerdynamic Custom One Pro gekocht. Het comfort van deze headset vind ik een stuk beter als van de ATH-M50. Deze hoofdband creëert geen zeer plekje boven op mijn hoofd zoals de ATH-M50 wel deed. Ik heb de koptelefoon nu op vanaf vanmorgen 11 uur en heb nog steeds geen last van warme zweet oren.
Het geluid van de One Pro in vergelijking tot de M50 is heel divers, zoals eerder vermeld hebben de sliders een grote impact op de bass response iets wat ik zeer prettig vind, zo kan ik bij het studeren mij beter concentreren met zo min mogelijk bas. Maar voor na het studeren kan deze headset echt geweldig knallen op nummers van bijvoorbeeld Armin van Buuren. De bouwkwaliteit is ook een stuk degelijker dan de M50 welke volledig van plastic gemaakt is. De Beyer is bijna helemaal van metaal en alle onderdelen zijn gemakkelijk te vervangen (headband, ear pads, kabel etc)
Het geluid dat de Beyer voortbrengt bevind zich wat meer rond je hoofd, waar de M50 meer klinkt alsof het direct in je schedel zit. Ik gebruik de beyer aan mijn MP3-speler, laptop en mobiel zonder een versterker en de achtergrond is compleet ruisloos.

Als je in de omgeving van Delft of Amsterdam woont kan je best een keer komen luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet of je er al uit bent, maar ik heb zelf gister de Beyerdynamic Custom One Pro gekocht. Het comfort van deze headset vind ik een stuk beter als van de ATH-M50. Deze hoofdband creëert geen zeer plekje boven op mijn hoofd zoals de ATH-M50 wel deed. Ik heb de koptelefoon nu op vanaf vanmorgen 11 uur en heb nog steeds geen last van warme zweet oren.
Het geluid van de One Pro in vergelijking tot de M50 is heel divers, zoals eerder vermeld hebben de sliders een grote impact op de bass response iets wat ik zeer prettig vind, zo kan ik bij het studeren mij beter concentreren met zo min mogelijk bas. Maar voor na het studeren kan deze headset echt geweldig knallen op nummers van bijvoorbeeld Armin van Buuren. De bouwkwaliteit is ook een stuk degelijker dan de M50 welke volledig van plastic gemaakt is. De Beyer is bijna helemaal van metaal en alle onderdelen zijn gemakkelijk te vervangen (headband, ear pads, kabel etc)
Het geluid dat de Beyer voortbrengt bevind zich wat meer rond je hoofd, waar de M50 meer klinkt alsof het direct in je schedel zit. Ik gebruik de beyer aan mijn MP3-speler, laptop en mobiel zonder een versterker en de achtergrond is compleet ruisloos.

Als je in de omgeving van Delft of Amsterdam woont kan je best een keer komen luisteren!
Ik ben er inderdaad nog niet helemaal uit, maar nu neig ik toch wat meer naar Beyer. Vooral dat het geluid wat meer rond je hoofd is, dat hij een heel stuk steviger is, trekken mij aardig over de streep. Dat is altijd wel handig als de hoofdtelefoon ergens klem komt te zitten bijvoorbeeld.

Ook de verstelbare basspoort is heel erg handig. Ook is het erg fijn dat hij geen zere plek op je hoofd creëert.

Ik had nog een vraagje, luister je gewoon naar MP3 op je mp3speler, of naar iets zoals flac? Ik heb van verschillende mensen gehoord dat een goede hoofdtelefoon de zwakke plekken in MP3 aardig bloot leggen. Ik zal er even over nadenken of ik een keer langs kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scrat schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik ben er inderdaad nog niet helemaal uit, maar nu neig ik toch wat meer naar Beyer. Vooral dat het geluid wat meer rond je hoofd is, dat hij een heel stuk steviger is, trekken mij aardig over de streep. Dat is altijd wel handig als de hoofdtelefoon ergens klem komt te zitten bijvoorbeeld.

Ook de verstelbare basspoort is heel erg handig. Ook is het erg fijn dat hij geen zere plek op je hoofd creëert.

Ik had nog een vraagje, luister je gewoon naar MP3 op je mp3speler, of naar iets zoals flac? Ik heb van verschillende mensen gehoord dat een goede hoofdtelefoon de zwakke plekken in MP3 aardig bloot leggen. Ik zal er even over nadenken of ik een keer langs kan komen.
Ik heb vooralsnog enkel naar spotify geluisterd, dat is 320kb/s. Ik heb wel een redelijke collectie FLAC, deze ga ik binnenkort op mn MP3 speler duwen.
Dat van dat blootleggen dat klopt bij analytische koptelefoons maar dat is dit niet. Deze koptelefoon is gemaakt voor music pleasure, En door de lage impendatie ook uitstekend geschikt voor mobiele telefoons en laptops.
Voordat ik tot de aankoop over ging heb ik veel zitten lezen op HeadFi.org, maar naar mijn mening is die site wel erg gekleurd en daarom heb ik veel meer gekeken naar reviews van Europese sites en daar komt hij steevast erg goed uit de test.
De koptelefoon geeft een heel mooi gebalanceerd geluid met een bas die ook echt een punch kan geven en een hoog dat niet schel is ongeacht het volume. Sowieso kan je ze heel hard zetten zonder dat het vervelend klinkt. Verder vind ik de separatie van instrumenten en zang ook erg goed en klinkt het allemaal zeer clean.
Ik zal stoppen maar ik ben zeer onder de indruk van de koptelefoon :) en vind hem persoonlijk veel prettiger dan de ATH-M50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Wellicht aan de trage, spuit-11 kant, maar @vinom:
Ik heb de HD558 ook en zie mijn review voor het verbeteren van de geluidskwaliteit. Ik vond het een openbaring voor de mid-tones bij het verwijderen van de tape. HD558 en HD598 hebben nagenoeg dezelfde speakers, alleen die tape bij de HD558 zit in de weg.

Wat ik een nadeel van de HD558 vind, is dat deze open is. Ja, ik besefte me dit bij aankoop, maar ik gebruik em vaak in het openbaar (vervoer of fiets) en dan is open wel zo veilig. Zeker op de fiets met veel wind gaat er veel geluid verloren. Je hebt wel warme oren in de winter :)

Ik ga de laatste reacties nog even doorlezen, want ik sta op dit moment op het punt om mijn ganze CD collectie opnieuw te rippen - zie ook hier. Wellicht hier nog wat goede tips oppikken en mijn ervaringen delen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolidD schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:59:
[...]

Ooit begonnen met een SR60 (eigenlijk daarvoor nog met Sennheiser maar dat kan me niet meer bekoren) en toen al snel een SR225 erbij genomen. Die heb ik na een paar jaar weer verkocht om wat met Ultrasone te spelen. Maar -weer een paar jaar verder- kwam er kwa muzikaliteit toch niks in de buurt van de Grado's en begon ik daar weer naar te verlangen (en ook weer snel een SR225 aangeschaft).

Ik heb nu een PS-500 met een O2+ODAC en dat zet elke keer toch weer een dikke glimlach op je gezicht zodra de muziek begint te spelen. Eigenlijk is de PS-500 iets gedetailleerder en 'vloeiender' dan de SR-lijn (de Engelsen hebben betere bijvoeglijk naamwoorden voor dit soort omschrijvingen), met vooral een veel betere laag-weergave. Ik ben absoluut geen 'basshead' maar het enige puntje van kritiek op de SR-lijn was dat de lage tonen soms wat gaan 'vervelen', zeker op wat lagere volumes. Bij de PS-500 is dit fenomenaal. Laag is aanwezig, met autoriteit, maar niet overheersend. En verder de typische Grado-sound die je vermoedelijk al waardeert als je zo'n vraag stelt.

De RS-1 of RS-2 heb ik zelf helaas nog nooit kunnen beluisteren, ik zou heel benieuwd zijn naar de verschillen (t.o.v. SR en PS). Toen ik naar een wat higher-end model kon, was de PS-500 nog niet zo heel lang uit en de reviews hiervan spraken me meer aan dan die van de RS-1 (al vind ik de houten afwerking van die laatste eigenlijk een stuk mooier). Met de PS-serie is volgens mij echt een iets andere weg ingeslagen en ik heb de indruk dat de RS-1 meer een verlengstuk is van de SR-serie, maar eigenlijk zou ik hem hier natuurlijk eerst voor moeten beluisteren. Van de PS-500 heb ik in ieder geval nog geen moment spijt gehad. Heb je zelf nog specifieke vragen of twijfels?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Jij ook Heilige Kaas. Waar ik mij vooral afvraag welke modellen de grootste verbetering in geluidskwaliteit opleveren tegenover de voorganger in de Grado lijn.

Ook uit reviews zoals op bijvoorbeeld Whathifi wordt ik niet veel wijzer. Zo geven zij de PS500 als waardering 4 sterren en de PS1000 een 5 sterren. Maar een lager model in de lijn krijgt ook weer 5 sterren.
Nu snap ik dat ze de waardering in een bepaalde prijsklasse doen alleen is onduidelijk welke klassen er dan zijn. Een oplopende review zou veel beter zijn!

Lastige is inderdaad om een zaak hier in NL te vinden die de volledige Grado lijn verkoopt om zelf goed te gaan luisteren. Waarschijnlijk gaan we komend jaar weer naar de USA, maar dan heb ik mijn huiswerk alvast gedaan. :P

Grado PS1000: Duidelijk bedoeld voor thuisgebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioadvisor.com/images/GRPS1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:14
Jolke schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:24:
Wellicht aan de trage, spuit-11 kant, maar @vinom:
Ik heb de HD558 ook en zie mijn review voor het verbeteren van de geluidskwaliteit. Ik vond het een openbaring voor de mid-tones bij het verwijderen van de tape. HD558 en HD598 hebben nagenoeg dezelfde speakers, alleen die tape bij de HD558 zit in de weg.

Wat ik een nadeel van de HD558 vind, is dat deze open is. Ja, ik besefte me dit bij aankoop, maar ik gebruik em vaak in het openbaar (vervoer of fiets) en dan is open wel zo veilig. Zeker op de fiets met veel wind gaat er veel geluid verloren. Je hebt wel warme oren in de winter :)

Ik ga de laatste reacties nog even doorlezen, want ik sta op dit moment op het punt om mijn ganze CD collectie opnieuw te rippen - zie ook hier. Wellicht hier nog wat goede tips oppikken en mijn ervaringen delen natuurlijk.
Ik heb mijn 558 toevallig vandaag binnen gehad en inmiddels heb ik ze nu een uurtje op mijn oren zitten. Eerste indruk: not bad :) Hij zit nog wel een beetje te strak gedrukt tegen mijn hoofd, maar dat rekt wel uiteindelijk vermoed ik. Het geluid: ruimtelijk! Bij mijn Fatality klink alles heel dichtbij en direct en hier krijg ik het gevoel alsof ik in het midden zit van een kamer en ik hoor van alles om mij heen. Ik hoor zeker dingen die ik voorheen niet hoorde en alles klinkt over het algemeen gewoon stukken beter, Ik was een beetje bang dat er weinig bass zou zijn, maar deze doet zeker niet onder qua bass volume in vergelijking met de Fatality.

Wat betreft de mod...not sure yet. Ben altijd een beetje huiverig voor dat soort dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De mod zal het een heel andere koptelefoon maken. Echt alleen doen als je de hd598 ook mooi vind.
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:27:
Welke instap koptelefoon met beste prijs/kwaliteit raden jullie aan?
  • Budget - ongeveer €50
  • Gebruik - thuis; voornamelijk voor muziek op de pc
  • Muziekgenre - (alternative) rock meestal, soms luister ik muziek in de richting van edm. Heldere vocalen en instrumenten vind ik belangrijk.
  • Kwaliteit muziek - Heb geen geluidskaart, mp3 320kbps cbr meestal. Heb ook FLAC bestanden.
  • Eisen - Comfort bij langdurig gebruik, heldere riffs/vocals, bass is niet zo zeer belangrijk. Gesloten of open maakt niet zo veel uit.
Ik heb de Sony mdr-zx600, Sony mdr-xb600N op het oog, maar weet niet of deze bij mij passen.
thx alvast
Kijk eens naar de koss portapro. Als je deze voor 25 kan krijgen heb je een zeer goed dingetje. :) Je moet wel van het uiterlijk houden. En let op fakes via ebay ofzo.

Hij is wel aan de warme kant dus als écht helder is wat je zoekt moet je ergens anders zijn. Maar toch al veel meer hoge tonen dan goedkope koptelefoons of anderen in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 13% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-11-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
scrat schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:56:

Dat zag ik vanochtend dus ook bij de Bax-shop, helaas is de momentum over-ear daar nu weer verdwenen. :-(
De momentum (semi) over-ear is weer te bestellen voor 205 euro bij de Saturn en Mediamarkt, als je er nog naar op zoek bent.

http://www.saturn.nl/mcs/...75,593284.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/...27,593283.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
vinom schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:16:
[...]

Wat betreft de mod...not sure yet. Ben altijd een beetje huiverig voor dat soort dingen :D
Je hoeft het niet te doen natuurlijk, maar ik kan je zeggen dat het kinderlijk eenvoudig is. Je kan het overigens altijd weer ongedaan maken - je maakt iig niets kapot, tenminste niet dat de bedoeling is. :) Paar schroefjes, plakkertjes verwijderen en weer in elkaar zetten.

Maar luister eerst maar een tijdje zonder mod, dan lijkt het alsof je weer een nieuwe headphone hebt, op het moment dat je mod doorvoert. Zo ging het bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
scrat schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen verschillende kwaliteiten muziek secuur zitten beluisteren. Het gaat om rock/metal songs met 3 gitaren, complexe bass, en dums met veel hi-hat. Het is me opgevallen dat de 128kpbs kwaliteit - waarin ik mijn collectie nu heb - volledig te kort komt om de hoge en middentonen goed weer te kunnen geven. Het geheel klinkt 'blikkerig' en afgevlakt. Vervolgens op 320kpbs geluisterd en dit klinkt stukken beter. Speel ik vervolgens hetzelfde nummer in FLAC, dan springt de kwaliteit er helemaal uit; de muziek klinkt voller en ik heb het gevoel helemaal in de muziek de zitten.
Nu ik op de kwaliteit ben gaan letten, moet ik wel naar een hele goede kwaliteit, want als het eenmaal opvalt, dan ga ik me eraan ergeren. Ter illustratie, de flac files waren van de hoogste kwaliteit en daarme 50MB per 7 minuten nummer.

Wat me overigens ook opvalt is dat er een groot verschil zit tussen verschillende nummers in mijn collectie - nemen we hetzelfde genre als hierboven klinken sommige nummers echt slecht, maar andere hoor ik nauwelijks verschil.
Een ander punt is dat variabele bitrate nodig is, mijn huidige collectie is in CBR. Dat zou de grootte van de songs reduceren.

Met een HD558 op 80% volume merk ik dat de batterij snel(ler) leeggaat. Wellicht een gevoel, maar sinds ik FLACs op mijn telefoon luister, heb ik het idee dat mijn batterij langer meegaat. MP3 compressie is weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
In principe zou CBR 320Kbps bij een MP3 betere kwaliteit moeten opleveren dan VBR met een max op 320 Kbps. Bij VBR zullen bepaalde delen toch met een hogere compressie opgeslagen worden. En voor de bestandgrootte hoef je 't niet te doen, zo héél veel maakt het ook niet meer uit en opslag is tegenwoordig dirtcheap (voor de PC's tenminste). Voor draagbare muziekspelers, zoals een smartphone, ben je wel erg afhankelijk van wat de fabrikant erin bakt.

Waarom je batterijleven langer lijkt mee te gaan met FLAC vs. MP3 kan ik verder niet echt verklaren. FLAC is ook een vorm van compressie, alleen treedt daarbij geen kwaliteitsverlies op (het is feitelijk gewoon een efficiënte manier van bitjes opslaan zonder dat daarbij het origineel beschadigd wordt. Heel kort door de bocht, je kan AAAAAAAAAA opslaan, of 10*A opslaan. Het resultaat is hetzelfde, maar in de tweede vorm neemt het minder ruimte in beslag, namelijk 4 bytes tegen 10 bytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, taalprobleempje aan mijn kant dan... ik bedoelde dat de FLAC opname met variable bitrate zou moeten, niet de MP3s. Voor de ruimte op disk hoef ik het idd niet te doen. Wat zou een goede bitrate voor FLAC zijn?

Wellicht is de compressie minder zwaar en dus minder belasting van de proc. Het was ook eerder een gevoel; meten is weten en dat heb ik niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik overweeg een nieuwe koptelefoon te kopen. Momenteel heb ik een Sennheiser HD205 en die doet zeer na een half uurtje uurtje ongeveer aan mn oren. Zit gewoon bijzonder onprettig na een tijd.

Ik wil eentje hebben die goed geluid geeft, volledig dicht is zodat de omgeving geen last heeft ervan en eentje die volledig om mijn oorschelpen valt en niet gedeeltelijk erop zoals mijn huidige.

Nou leek draadloos me wel aardig; echter weet ik niet of die dingen qua geluid/muziek onder doen voor de koptelefoons met draad?

Tevens was ik niet van plan meer dan 100-120 euro uit te geven.

Door alle verschillende koptelefoons zie ik door de bomen het bos niet meer en in de meeste winkels hebben ze (als ze ze al hebben) slechts een paar modellen om te proberen, dus dat schiet ook niet op.

Verder zoek ik in de richting van audiofiel en niet in de richting van heel veel bas zoals bij die beats dingen.

Tips iemand toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SPAM*

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 09-11-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
vosss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:33:

Nou leek draadloos me wel aardig; echter weet ik niet of die dingen qua geluid/muziek onder doen voor de koptelefoons met draad?
Qua geluidskwaliteit zal je weinig verschil merken, waar je wel even op moet letten is dat de draadloze koptelefoons een kleine vertraging kunnen hebben bij het afspelen. Bijvoorbeeld bij het spelen van instrumenten (e-gitar, etc..) kan deze kleine vertraging tot ergernis leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Jolke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:06:
[...]

Qua geluidskwaliteit zal je weinig verschil merken, waar je wel even op moet letten is dat de draadloze koptelefoons een kleine vertraging kunnen hebben bij het afspelen. Bijvoorbeeld bij het spelen van instrumenten (e-gitar, etc..) kan deze kleine vertraging tot ergernis leiden...
Is die vertraging ook merkbaar en irritant bij het spelen van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46

spacy

+++

Ik heb zelf de Grado SR60, erg tevreden :-)

Voordelen:
-lage prijs
-lange kabel
-geluid is echt top!!
-redelijk licht qua gewicht

Heeft wel 2 grote nadelen:
-de koptelefoon is niet echt ontworpen als comfortabele pasvorm op je oren
-door de open constructie, wat ik juist ook een voordeel vind, is het ontbreken van veel omgevingsgeluid vereist voor een ongestoorde luisterervaring, helaas kan met een beetje volume ook iemand naast je weer makkelijk megenieten.

De volgende koptelefoon zal vast weer een Grado worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit wat rond te snuffelen en een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm lijkt me wel wat.

Vooral het draagcomfort vind ik erg belangrijk en dat lijkt meer dan goed te zitten met dit model.
Wel iets boven budget, maargoed, dat is ook wel te overleven.

Ik denk dat ik binnenkort eens ga luisteren ergens en als die bevalt dan doe ik mezelf die cadeau voor mn verjaardag of kerst.

Of sinterklaas, want dat is eerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
vosss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:22:
Ik zit wat rond te snuffelen en een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm lijkt me wel wat.

Vooral het draagcomfort vind ik erg belangrijk en dat lijkt meer dan goed te zitten met dit model.
Wel iets boven budget, maargoed, dat is ook wel te overleven.

Ik denk dat ik binnenkort eens ga luisteren ergens en als die bevalt dan doe ik mezelf die cadeau voor mn verjaardag of kerst.

Of sinterklaas, want dat is eerder :P
Mij is ook de dt770 aangeraden, let wel op dat je met de 250 ohm een externe amp bosig hebt om deze aan te drijven. Een smartphone gaat maximaal tot 100ohm, daardoor kan je de dt770 250 ohm niet aandrijven. Er bestaat ook een 32 ohm variant, deze is alleen heel erg slecht te krijgen.

Mij is ook de beyerdynamic custom one pro. Deze werd goed aangeschreven door verschillende reviews, bijvoorbeeld op tweakers.
brilsmurfffje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:31:
[...]

Ik wil ze niet meer ruilen :9
De soundsliders werken echt, helemaal open voel je duidelijk een punch zoals dat bij sommige nummer geweldig is. Doe je ze helemaal dicht dan is al het gebonk weg uit de koptelefoon. Ik las op internet dat je ze nog een uurtje of 40 a 50 moet laten inspelen dus dat zal ik ook nog even doen.
Bouwkwaliteit is echt superieur in vergelijking met een ATH-M50 en ook het comfort is een stukje hoger, weet nog niet of deze heel warm worden op mijn oren.

Eerste opvallende verschil tussen de Beyer en de AudioTechnica is het feit dat die laatste een heel stukje minder ruimtelijk klinkt, ook klinkt het geluid veel dichter bij je oren. Persoonlijk vind ik dat niet zo heel fijn. De Beyer houdt het geluid verder van je oren af en klinkt ook een stukje vlakker. Ik heb ze nu 2 uurtjes in gebruik.
brilsmurfffje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Jolke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:57:
Ah, taalprobleempje aan mijn kant dan... ik bedoelde dat de FLAC opname met variable bitrate zou moeten, niet de MP3s. Voor de ruimte op disk hoef ik het idd niet te doen. Wat zou een goede bitrate voor FLAC zijn?

Wellicht is de compressie minder zwaar en dus minder belasting van de proc. Het was ook eerder een gevoel; meten is weten en dat heb ik niet gedaan :)
Bij FLAC kan je helemaal geen bitrate instellen :) En het is altijd variabel, maar de bitrate is niet te vergelijken met bijv. een MP3. Het is lossless compressie en de bitrate is gewoon waar het op uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
scrat schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:17:
[...]

Mij is ook de dt770 aangeraden, let wel op dat je met de 250 ohm een externe amp bosig hebt om deze aan te drijven. Een smartphone gaat maximaal tot 100ohm, daardoor kan je de dt770 250 ohm niet aandrijven. Er bestaat ook een 32 ohm variant, deze is alleen heel erg slecht te krijgen.

Mij is ook de beyerdynamic custom one pro. Deze werd goed aangeschreven door verschillende reviews, bijvoorbeeld op tweakers.
Geen probleem. De bedoeling is om hem puur en alleen maar op mn pc te gebruiken en daar staat een Marantz PM53 stereoversterker aan; dus dat zal wel los lopen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vosss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:24:
[...]

Geen probleem. De bedoeling is om hem puur en alleen maar op mn pc te gebruiken en daar staat een Marantz PM53 stereoversterker aan; dus dat zal wel los lopen.

:)
als je puur muziek luistert ga je denk ik meer plezier hebben van de custom one pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
brilsmurfffje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:16:
[...]

als je puur muziek luistert ga je denk ik meer plezier hebben van de custom one pro
Nouja meer voor gamen eigenlijk. En dan moet ik dus eentje hebben die heel erg comfortabel zit.
Games zitten natuurlijk ook vol met muziek, dus het mag gewoon goed klinken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vosss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:02:
[...]

Nouja meer voor gamen eigenlijk. En dan moet ik dus eentje hebben die heel erg comfortabel zit.
Games zitten natuurlijk ook vol met muziek, dus het mag gewoon goed klinken natuurlijk.
Custom one pro heeft heerlijk zachte earpads en headband, vele malen comfortabeler dan de M50. Tevens passen op de custom one pro ook de velours pads van de D770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
brilsmurfffje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:48:
[...]

Custom one pro heeft heerlijk zachte earpads en headband, vele malen comfortabeler dan de M50. Tevens passen op de custom one pro ook de velours pads van de D770
Hmmz, net nu ik die Audio Technica ATH M50 gevonden heb en wat reviews over zit te lezen leek dat me ook een goeie optie die kennelijk ook comfortabel zou zitten?

Dat basgebeuren van die Custom One Pro boeit me niet zo heel veel, want ik sluit hem toch aan op een Marantz met bassregeling. Is dan de DT770 Pro een betere optie dan die M50? En dan vooral qua zit/draagcomfort. Dat is echt het aller allerbelangrijkste.

Dat alles boven de 100 euro een stuk beter gaat klinken dan mijn huidige Sennheise HD205 geloof ik allemaal wel; ik word spuugzat van dat ding als ik het langer als een half uur op heb. Dus draagcomfort is de grootste plus zegmaar en of dan verder de een of de andere koptelefoon net wat beter in de bas of het midden of het hoog is geloof ik allemaal wel; het klinkt sowieso een pak beter dan die goedkope Sennheiser.

Ergo: Welke koptelefoon biedt het grootste draagcomfort en valt echt compleet OVER je oren, met een gesloten ontwerp, klinkt beter dan mn huidige en kost max zo een 150 euro. Die DT770 Pro, die M50, die Custom One Pro of zijn er nog andere serieuze opties om te overwegen?

PS: weet iemand toevallig een winkel in midden limburg waar ze een hoop van dergelijke koptelefoons hebben om te proberen? Ik zie de wat duurdere modellen al jaren niet meer in de winkels namelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10
Heb inmiddels de Beyerdynamic T90 binnen.
Gelukkig geen spijt van de aankoop.
Zit goed in elkaar, zit erg lekker en het belangrijkste, hij klinkt zeer goed.
In vergelijking met de Sennheiser HD580 valt mij op dat:
het stereobeeld breder is
meer details hoorbaar zijn
het geluid, tja hoe zal ik het zeggen, rustiger overkomt

Zal proberen later nog wat foto's te maken en te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

vosss schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:26:
[...]

Hmmz, net nu ik die Audio Technica ATH M50 gevonden heb en wat reviews over zit te lezen leek dat me ook een goeie optie die kennelijk ook comfortabel zou zitten?

Dat basgebeuren van die Custom One Pro boeit me niet zo heel veel, want ik sluit hem toch aan op een Marantz met bassregeling. Is dan de DT770 Pro een betere optie dan die M50? En dan vooral qua zit/draagcomfort. Dat is echt het aller allerbelangrijkste.

Dat alles boven de 100 euro een stuk beter gaat klinken dan mijn huidige Sennheise HD205 geloof ik allemaal wel; ik word spuugzat van dat ding als ik het langer als een half uur op heb. Dus draagcomfort is de grootste plus zegmaar en of dan verder de een of de andere koptelefoon net wat beter in de bas of het midden of het hoog is geloof ik allemaal wel; het klinkt sowieso een pak beter dan die goedkope Sennheiser.

Ergo: Welke koptelefoon biedt het grootste draagcomfort en valt echt compleet OVER je oren, met een gesloten ontwerp, klinkt beter dan mn huidige en kost max zo een 150 euro. Die DT770 Pro, die M50, die Custom One Pro of zijn er nog andere serieuze opties om te overwegen?

PS: weet iemand toevallig een winkel in midden limburg waar ze een hoop van dergelijke koptelefoons hebben om te proberen? Ik zie de wat duurdere modellen al jaren niet meer in de winkels namelijk :?
Custom one pro en de DT770 hebben dezelfde earpads en die zijn ruimer dan doe van de M50. Tevens zijn de kussens zachter en minder warm dan die van de M50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bergenfietsen schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:49:
Heb inmiddels de Beyerdynamic T90 binnen.
Gelukkig geen spijt van de aankoop.
Zit goed in elkaar, zit erg lekker en het belangrijkste, hij klinkt zeer goed.
In vergelijking met de Sennheiser HD580 valt mij op dat:
het stereobeeld breder is
meer details hoorbaar zijn
het geluid, tja hoe zal ik het zeggen, rustiger overkomt

Zal proberen later nog wat foto's te maken en te plaatsen
Ben benieuwd wat je bedoeld met rustiger. Minder bass? Minder treble? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10
Heilige Kaas schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:35:
[...]

Ben benieuwd wat je bedoeld met rustiger. Minder bass? Minder treble? :)
Nee zeker niet,
De bass is strak en goed hoorbaar en ook aan hoge tonen geen gebrek en de muziek wordt allemaal zeer gedetailleerd weer gegeven. :)
b.v. snaaraanslag van gitaar is perfect te horen.
Ik denk dat het niet vermoeiend is om uren te luisteren naar muziek met de T90, waarbij ik bij de HD580 toch wel last had van luistermoeheid na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Sakete schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:18:
[...]
Bij FLAC kan je helemaal geen bitrate instellen :) En het is altijd variabel, maar de bitrate is niet te vergelijken met bijv. een MP3. Het is lossless compressie en de bitrate is gewoon waar het op uitkomt :)
Thanks! Ik begin het langzaam te begrijpen... :) De compresse bepaalt dus de bestandsgrootte.
Alvast begonnen met een paar CDs rippen naar FLAC; ik gebruik de instelling 16bit en 44.1 kHz. Dit omdat een CD ook in deze kwaliteit is opgenomen. Betere settings zijn nutteloos, omdat er geen info bijverzonnen kan worden door de software en dus worden je files onnodig groot.

Edit: typos & rethinking :)

[ Voor 32% gewijzigd door Jolke op 10-11-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
vosss schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:19:
[...]
Is die vertraging ook merkbaar en irritant bij het spelen van games?
Goeie vraag, kan ik niet beantwoorden - ik speel geen games, wel gitaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Jolke schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:32:
[...]

Thanks! Ik begin het langzaam te begrijpen... :) De compresse bepaalt dus de bestandsgrootte.
Alvast begonnen met een paar CDs rippen naar FLAC; ik gebruik de instelling 16bit en 44.1 kHz. Dit omdat een CD ook in deze kwaliteit is opgenomen. Betere settings zijn nutteloos, omdat er geen info bijverzonnen kan worden door de software en dus worden je files onnodig groot.

Edit: typos & rethinking :)
Goed zo! Idd op 16-bit / 44.1 KHz rippen is het beste, er kan idd geen informatie bij verzonnen worden. Als een keer een DVD gaat rippen zul je zien dat die op 24-bit / 48 KHz zijn opgeslagen en dan is het wel de moeite waard om met die settings te rippen en op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:50:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen verschillende kwaliteiten muziek secuur zitten beluisteren. Het gaat om rock/metal songs met 3 gitaren, complexe bass, en dums met veel hi-hat. Het is me opgevallen dat de 128kpbs kwaliteit - waarin ik mijn collectie nu heb - volledig te kort komt om de hoge en middentonen goed weer te kunnen geven. Het geheel klinkt 'blikkerig' en afgevlakt. Vervolgens op 320kpbs geluisterd en dit klinkt stukken beter. Speel ik vervolgens hetzelfde nummer in FLAC, dan springt de kwaliteit er helemaal uit; de muziek klinkt voller en ik heb het gevoel helemaal in de muziek de zitten.
Nu ik op de kwaliteit ben gaan letten, moet ik wel naar een hele goede kwaliteit, want als het eenmaal opvalt, dan ga ik me eraan ergeren. Ter illustratie, de flac files waren van de hoogste kwaliteit en daarme 50MB per 7 minuten nummer.
Dankjewel dat je het voor mij hebt getest, ik heb wel een klein beetje in flac, maar het meeste in mp3 320kbps. Is het het dan waard om mijn favoriete muziek om te zetten in flac? Ik denk er steeds meer over om de custom one pro te kopen, maar als een goedkopere hoofdtelefoon het geluid even goed laat horen omdat de kwaliteit lager is, is het dan niet beter om iets goedkopers te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Is het het dan waard om mijn favoriete muziek om te zetten in flac?
Omzetten naar flac gaat je niet helpen. Details die er niet in zitten krijg je niet terug met omzetten.
Dus je zal alles opnieuw moeten rippen/downloaden in flac lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
vosss schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:26:
[...]

Omzetten naar flac gaat je niet helpen. Details die er niet in zitten krijg je niet terug met omzetten.
Dus je zal alles opnieuw moeten rippen/downloaden in flac lijkt me.
Ja. Dat was ik ook van plan. Want als je iets met mp3 eruit gooit, krijg je het met flac niet magisch weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Voor de geïnteresseerden, mijn review van de Parrot Zik geplaatst.

productreview: Parrot Zik (Apple iPhone, iPhone 3G/3GS, iPhone 4(S)) review door Fermion

Edit: Mijn verdere ervaring met Windows in de review toegevoefd + Pos. Neg. punten.

[ Voor 13% gewijzigd door Fermion op 13-11-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
scrat schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:05:
[...]

Dankjewel dat je het voor mij hebt getest, ik heb wel een klein beetje in flac, maar het meeste in mp3 320kbps. Is het het dan waard om mijn favoriete muziek om te zetten in flac? Ik denk er steeds meer over om de custom one pro te kopen, maar als een goedkopere hoofdtelefoon het geluid even goed laat horen omdat de kwaliteit lager is, is het dan niet beter om iets goedkopers te kopen?
Heb het niet voor jou getest hoor, wilde zelf weten in welke kwaliteit ik mijn muziek collectie wil hebben. Maar als ik je er bij geholpen heb, des te beter 8)
Ik begin nu eerst met een selectie van favoriete albums in FLAC te rippen/downloaden. Dan kijk ik wel hoe dat bevalt en wat de workflow wordt. Omzetten van mp3 naar FLAC heeft geen zin, dus ik ben er niet happig om in één keer mijn hele collectie om te zetten.

Waar ik nu wel mijn twijfels bij heb, zijn de albums die je op internet 'vindt', die met 24-bit en 48kHz - of beter - opgenomen zijn. Als dat opnames van de CD zijn, dan is dat ook onzin, maar waar haal je die goede kwaliteit tegenwoordig vandaan? En is die kwaliteit dan ook gerechtvaadigd? Meestal staan de logs van EAC er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nou ja, je kan eventueel rips hebben van dvd audio of super audio cd. Dan kan je hogere bitrates hebben. Maar als er een eac logje bij zit zal het haast wel niet, want daar heb je weer andere tools voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Jolke schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:05:
[...]

Heb het niet voor jou getest hoor, wilde zelf weten in welke kwaliteit ik mijn muziek collectie wil hebben. Maar als ik je er bij geholpen heb, des te beter 8)
Ik begin nu eerst met een selectie van favoriete albums in FLAC te rippen/downloaden. Dan kijk ik wel hoe dat bevalt en wat de workflow wordt. Omzetten van mp3 naar FLAC heeft geen zin, dus ik ben er niet happig om in één keer mijn hele collectie om te zetten.

Waar ik nu wel mijn twijfels bij heb, zijn de albums die je op internet 'vindt', die met 24-bit en 48kHz - of beter - opgenomen zijn. Als dat opnames van de CD zijn, dan is dat ook onzin, maar waar haal je die goede kwaliteit tegenwoordig vandaan? En is die kwaliteit dan ook gerechtvaadigd? Meestal staan de logs van EAC er nog bij.
Je kan ook soms op sites als HDTracks.com hoge kwaliteit FLAC vinden (je moet daar wel voor betalen). Ik denk dat het voor de gemiddelde huis tuin en keuken muziek niet zoveel uitmaakt als het in 24-bit 48khz/96khz is. Maar voor bijv. klassieke muziek, of muziek wat gewoon heel goed gemastered is (zeldzaam tegenwoordig) kan het wel veel mooier klinken op dat soort hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nou ja, zoals in een ander topic al genoemd werd; de jaren '70 worden in studiokringen vaak beschouwd als de tijd waarop kwalitatief de beste platen werden opgenomen...
Ik maak me dan ook weinig zorgen om de muziek van tegenwoordig, maar meer om de oude platen in goede kwaliteit te rippen. Iemand nog een goede rip van de LP Oerend Hard van Normaal uit 1976? En ja, ik heb het origineel :)

Edit: typo.

[ Voor 6% gewijzigd door Jolke op 10-11-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ff wat anders, als je een keer een hele goede opname wil horen waarbij je ook de ruimtelijkheid (soundstage) heel goed kan horen, check dit:

YouTube: Audia Stax - A Man Loves A Woman With Guitar Crusher

En dan wel afspelen op 1080p, heb je ook de hoogste geluidskwaliteit :)

Verder is het album 'Tubular Bells' van Mike Oldfield ook een hele goede opname. En de meeste Pink Floyd albums, alsook The Who en Alan Parson's Project zijn meestal goed gemastered. En overigens ook prachtige muziek :)

Ik vind het wel jammer dat veel moderne albums zo slecht gemasterd zijn. Ik ben bijv. een grote Sigur Rós fan, maar de opnamekwaliteit van bijna al hun albums is echt gewoon slecht. Veel teveel distortion en compressie. Soms vraag ik me af of ze een ingebouwde laptop microfoon hebben gebruikt om het op te nemen :P Maar goed, desondanks kan ik nog wel genieten van de muziek. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sakete op 10-11-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die slecht gemasterde muziek van tegenwoordig betreft helpt het enorm als je als klant dit meldt aan de verkopers en/of uitgeverijen dat je niet betaald voor slechte produkten. Wat deze 'Loudness war' betreft is er al een kentering in zicht maar daar moet je als muziekliefhebber wel je portemonnee laten spreken.

Wat de huidige opname mogelijkheden betreft is er veel meer mogelijk dan ooit en kan het ontbreken van kwaliteit niet toegerekend worden aan techniek. Alleen lijkt het echte ambacht van goede opnames maken een beetje op de achtergrond te zijn geraakt. En om dat brugje maar te maken. Door de betere afspeel mogelijkheden en met name betere headsets is dat op gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:21:
Wat die slecht gemasterde muziek van tegenwoordig betreft helpt het enorm als je als klant dit meldt aan de verkopers en/of uitgeverijen dat je niet betaald voor slechte produkten. Wat deze 'Loudness war' betreft is er al een kentering in zicht maar daar moet je als muziekliefhebber wel je portemonnee laten spreken.

Wat de huidige opname mogelijkheden betreft is er veel meer mogelijk dan ooit en kan het ontbreken van kwaliteit niet toegerekend worden aan techniek. Alleen lijkt het echte ambacht van goede opnames maken een beetje op de achtergrond te zijn geraakt. En om dat brugje maar te maken. Door de betere afspeel mogelijkheden en met name betere headsets is dat op gaan vallen.
Meld het dan aan de uitgeverijen. Ik denk dat de gemiddelde verkoper je met glazige ogen aankijkt en z'n schouders ophaalt :) Maar idd, door goede geluidsapparatuur kan je heel goed horen hoe slecht iets wel of niet is opgenomen. Daardoor valt het me ook steeds meer en meer op.

En loudness ansich is niet eens het grootste probleem, het is de compressie die daarbij wordt toegepast (niet MP3 compressie e.d., maar geluidscompressie) wat de muziek vooral verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:21:
Door de betere afspeel mogelijkheden en met name betere headsets is dat op gaan vallen.
Dat is inderdaad bij mij het geval, sinds ik de HD558 heb aangeschaft geniet ik aan de ene kant meer van naar muziek luisteren, maar aan de kant valt me de sound kwaliteit ook meer op! Maar goed, dat laatste daar kan ik zelf alles aan doen. Aan slechte gemasterde CD niet... nu hopen dat de industrie het oppakt.
Overigens hiermee ook een brugje geslagen terug naar het eigenlijke topic headphones, want we waren wat afgedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Over headphones gesproken, ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn Philips X1 8) Moet nog steeds een review schrijven, maar dat komt er maar niet van :o

Iets anders, hebben jullie nog meningen over [Headset] Steelseries Siberia v2 vs. Sennheiser PC 320 G4ME ..? Sennheiser zou natuurlijk de 'meer' audiofiele keus zijn, of niet? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van een Siberia V2 naar een Philips X1 en het is (uiteraard) een wereld van verschil. Desondanks heb ik erg veel plezier beleefd aan de Siberia V2, waarbij ik het geluid voor een headset erg goed vond (het referentiemateriaal varieert van Creative Fatal1ty-meuk tot aan Creative Soundblaster Tactic3D) en waar met name de bass het erg lekker doet. Daarnaast is het comfort zéér goed, waarbij ik 'm regelmatig 12+ uur op heb gehad zonder dat ik ergens last van kreeg. Het enige nadeel was dat het eerste model het ongeveer 2 jaar heeft volgehouden tot één van de schelpen het niet meer deed en de microfoon kapot was. Bij het tweede model heeft de microfoon het ook maar zo'n twee jaar volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een discussie over geluidskwaliteit in een headphone forum vind ik niet echt off topic. :P wel interessant dat meer mensen zich ervan bewust worden.

En voor die game headset denk ik toch de senn. Hij is open dus betere soundstage. Erg belangrijk voor gamen. Die siberia is misschien wel meer afgesteld als game headphone. Meer high enzo. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Heilige Kaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:33:
Een discussie over geluidskwaliteit in een headphone forum vind ik niet echt off topic. :P wel interessant dat meer mensen zich ervan bewust worden.
Eens :) En ik denk dat meer mensen zich hiervan bewust worden omdat het ineens een trend lijkt te worden dat meer en meer mensen betere headhpones lijken te kopen (of het kan gewoon een illusie zijn natuurlijk). En met een betere headphone hoor je de nuances van de muziek beter, en daardoor ook wanneer het niet goed is opgenomen c.q. gemastered.

Ik zag laatst op straat ook iemand lopen met een AT M50. Dat is in die prijsklasse één van de betere koptelefoons en ook niet zomaar een koptelefoon die je in de MediaMarkt ofzo tegenkomt. En in de trein zag ik iemand met een Momentum op, die zie je ook niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

in belgië blijft het toch één op 100, de rest is allemaal kleurrijk en/of goedkoop, af en toe zie je een philipsje of een senheiser. ik ben de enige hier die durft buitenkomen met een plain modelletje

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5f6zJ.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 11-11-2013 11:46 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heilige Kaas schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:33:
Ook goed :) ik dacht dat het hier meer over de modelletjes headphones zou gaan. Ben het met je eens, als je niets om geluidskwaliteit geeft, dan hoef je ook geen goede headphone te investeren. Ik heb het licht iig gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Sakete schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:41:
[...]

Eens :) En ik denk dat meer mensen zich hiervan bewust worden omdat het ineens een trend lijkt te worden dat meer en meer mensen betere headhpones lijken te kopen (of het kan gewoon een illusie zijn natuurlijk). En met een betere headphone hoor je de nuances van de muziek beter, en daardoor ook wanneer het niet goed is opgenomen c.q. gemastered.

Ik zag laatst op straat ook iemand lopen met een AT M50. Dat is in die prijsklasse één van de betere koptelefoons en ook niet zomaar een koptelefoon die je in de MediaMarkt ofzo tegenkomt. En in de trein zag ik iemand met een Momentum op, die zie je ook niet zomaar.
Ik ben in de bus ook wel eens een verdwaalde ATH-M50 tegengekomen, maar daartegenover staan dan ook gelijk 30 Beats by Dr. Dre koptelefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

AdmiralSnipe schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:50:
[...]

Ik ben in de bus ook wel eens een verdwaalde ATH-M50 tegengekomen, maar daartegenover staan dan ook gelijk 30 Beats by Dr. Dre koptelefoons...
Ja, daar heb ik me ook over verbaast! :X Die dingen zijn niet bepaald goedkoop en jan en alleman loopt met die dingen. In de MediaMarkt was het dan ook heel druk aan de 'hippe' kant, terwijl je bij de kwaliteits headphones (al waren dat er niet veel) niemand zag. Zeker na het opzetten van een Beats en Momentum wist ik genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
AdmiralSnipe schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:50:
[...]

Haha, ja dat dan weer wel. Je ziet ook wel veel Skullcandy modellen. Het is idd zeldzamer dat je een merk tegenkomt wat géén Beats of Skullcandy is. Ik zag laatst ook een leuke dame met een Sony 1R op in de trein. Ik moest echt twee keer kijken, van huh? Is dat echt een meisje met een Sony 1R? Wilde bijna een gesprek aanknopen, haha.

(Sony 1R is overigens een prima koptelefoon, maar er zijn wel veel betere, ook in die prijsklasse).

Het zou pas lache worden als je in de trein iemand met een Hifiman of Audeze ziet rondlopen haha. Of een HD800 :)

Ik ben in elk geval nog dik tevreden met m'n Sony 7520. Ontvang binnenkort ook nog de nieuwe Shure SRH1540, zal een vergelijkingstestje doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sakete op 11-11-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sakete schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:00:
[...]

Het zou pas lache worden als je in de trein iemand met een Hifiman of Audeze ziet rondlopen haha. Of een HD800 :)
Dan word je nog beroofd van je goede headphones ook joh! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:01:
[...]

Neuh, ik denk dat de meeste mensen niet eens doorhebben dat je dan een koptelefoon ophebt van € 1000+. Ze zullen je eerder aankijken van 'wat is dat voor een lelijk ding op je hoofd' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Sakete schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:00:
[...]

Ik zag laatst ook een leuke dame met een Sony 1R op in de trein. Ik moest echt twee keer kijken, van huh? Is dat echt een meisje met een Sony 1R? Wilde bijna een gesprek aanknopen, haha.

(Sony 1R is overigens een prima koptelefoon, maar er zijn wel veel betere, ook in die prijsklasse).
Kan ook best dat desbetreffende dame die MDR-1R bij haar Xperia Z gekregen heeft, er liep namelijk een preorder actie waarbij je die koptelefoon gratiz bij een Xperia Z kreeg.
Denk niet dat zulk soort koptelefoons erg comfortabel zijn in het OV, daarnaast is de HD800 ook nog eens open dus veel zul je dan niet meer hebben aan de geluidskwaliteit. ;)
TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:01:
[...]

Het grappige (als je het grappig wilt noemen...) is dat je waarschijnlijk nog eerder beroofd wordt wanneer je een Beats koptelefoon ophebt dan bijvoorbeeld een Stax SR-009.
Die jatdieven zouden eens moeten weten dat je met een koptelefoon van ruim 4000 euro op je hoofd rondloopt. :o

[ Voor 20% gewijzigd door AdmiralSnipe op 11-11-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:59:
[...]

Ja, daar heb ik me ook over verbaast! :X Die dingen zijn niet bepaald goedkoop en jan en alleman loopt met die dingen.
Ik heb het vermoeden dat een groot deel van die groep geen bonnetje kan laten zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
rgras schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:16:

Ik heb het vermoeden dat een groot deel van die groep geen bonnetje kan laten zien..
Je bedoelt dat ze die gekregen hebben van Sinterklaas... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

rgras schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:16:
[...]

+ Je kan de nepperts in turkije kopen voor 5 euro. Grotendeels zal dus ook niet echt zijn denk ik

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Chris van der G schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:29:
[...]

+ Je kan de nepperts in turkije kopen voor 5 euro. Grotendeels zal dus ook niet echt zijn denk ik
Je hebt inderdaad heel veel nepperts van die dingen, ik heb ze ook wel eens op de markt zien liggen voor 10-15 euro.
Die dingen worden toch om de looks gekocht en de echten klinken toch voor geen meter, dus het maakt ook niet uit of je nou een echte of een neppert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
AdmiralSnipe schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:38:
[...]

Je hebt inderdaad heel veel nepperts van die dingen, ik heb ze ook wel eens op de markt zien liggen voor 10-15 euro.
Die dingen worden toch om de looks gekocht en de echten klinken toch voor geen meter, dus het maakt ook niet uit of je nou een echte of een neppert hebt.
Haha, idd. Ze klinken idd voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Ik heb een sennheiser headset met een volumecontrol erop. Hoe kan ik dit het beste gebruiken. Mijn telefoon volume op hoogst en dan met volumecontrol van de headset het volume regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Z500 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:44:
Ik heb een sennheiser headset met een volumecontrol erop. Hoe kan ik dit het beste gebruiken. Mijn telefoon volume op hoogst en dan met volumecontrol van de headset het volume regelen?
Yep. Of in elk geval zo hoog mogelijk op je telefoon, zolang er maar geen distortion optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik reis dagelijks naar Breda (vanuit Middelburg) en betrap mezelf dat ik automatisch kijk naar mensen met headphones. Zie inderdaad veel Beats langs komen, maar toch ook veel Sennheisers, welliswaar de goedkopere & af en toe een Momentum. Skullcandy, Sony en Philips zie ik toch ook regelmatig. Heb ook enkele ATH-M50s gezien en heel af en toe een B&W P3 of P5.
Tot nu toe 1 UE6000 en zelfs een Beyer COP gezien.

Toch zie ik liever mensen met bijvoorbeeld een Beats Solo HD in de trein, dan met apple earbuds.. Wat lekken die dingen veel geluid zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Solictice schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:16:
Ik reis dagelijks naar Breda (vanuit Middelburg) en betrap mezelf dat ik automatisch kijk naar mensen met headphones. Zie inderdaad veel Beats langs komen, maar toch ook veel Sennheisers, welliswaar de goedkopere & af en toe een Momentum. Skullcandy, Sony en Philips zie ik toch ook regelmatig. Heb ook enkele ATH-M50s gezien en heel af en toe een B&W P3 of P5.
Tot nu toe 1 UE6000 en zelfs een Beyer COP gezien.

Toch zie ik liever mensen met bijvoorbeeld een Beats Solo HD in de trein, dan met apple earbuds.. Wat lekken die dingen veel geluid zeg zetten mensen die hard.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
True, dat kan ook. Echter kan ik m'n Shures zo hard zetten dat ik me oren ongeveer opblaas en zullen de buren er geen last van hebben. En heb al meerdere keren meegemaakt dat ik de muziek van anderen door mijn headphones heen hoor.

Natuurlijk is Shure SE215 vs Apple Earbuds niet bepaald een eerlijke vergelijking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Solictice schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:21:
[...]

True, dat kan ook. Echter kan ik m'n Shures zo hard zetten dat ik me oren ongeveer opblaas en zullen de buren er geen last van hebben. En heb al meerdere keren meegemaakt dat ik de muziek van anderen door mijn headphones heen hoor.

Natuurlijk is Shure SE215 vs Apple Earbuds niet bepaald een eerlijke vergelijking :+
Nee, dat is idd geen eerlijke vergelijking :) Ik heb zelf de nog wat oudere SE530 en ik moet zeggen dat die voor het OV ideaal is, ik kan me helemaal afsluiten van de buitenwereld :) Hoor andere geluiden niet of nauwelijks. Ook in het vliegtuig werkt ie prima, al moet ik zeggen dat ik na een uurtje ofzo die dingen vaak wel zat wordt, vind 't het steeds ongemakkelijker om zo'n ding in m'n oor te hebben zitten. Vandaar dat ik ben overgestapt op full-size headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ben nog steeds aan het dubben. Het ene moment denk ik het moet een AT M50 worden en het volgende moment denk ik weer nee nee nee, ik moet de Beyer DT770 Pro 250 ohm hebben.

Anyway, mijn enige koptelefoon tot nu toe is een goedkope Sennheiser HD205.
Hoe moet ik beide eerder genoemde vergelijken met die goedkope prul als ik nu heb als ik het vergelijk doortrek naar bijvoorbeeld gewone speakers?

Zo had ik eerder een leuk setje Jamo S506 zuilspeakers bij mn tv staan en deze heb ik vervangen voor een setje Tannoy Revolution Signature DC4's boekenplankspeakers die 4x zo duur waren ongeveer per set en die klinken een heel pak beter. Veel gedetailleerder, veel mooier, veel strakker en gewoon veel beter.

Gaat een vergelijk tussen die koptelefoon die ik nu heb en die ik op het oog heb ook ziets op?

Met welke prijsklasse normale speakers zou je een geluidskwaliteit kunnen horen met een koptelefoon van 150 euro? Of is dat compleet niet te vergelijken?
Pagina: 1 ... 52 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.