Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
BARACUS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:09:
Dat soort "exotische" formaten klinken waarschijnlijk beter omdat de personen achter het product meer hun best hebben gedaan om het goed te laten klinken. Vervolgens denken we dat het te maken heeft met meer bits :)
Het probleem met de meeste moderne opnames is dat er teveel compressie wordt toegepast. En daarmee bedoel ik niet de compressie zoals MP3 dat doet om tot een kleiner bestandsformaat te komen, maar compressie van de muziek zelf. Hardere (qua volume) klanken worden wat verzacht, en zachtere tonen worden wat versterkt. Hierdoor daalt het dynamisch bereik van de muziek. Opzich is dit prima voor wie naar de radio luistert in de auto, maar op goede apparatuur is het zonde om muziek zo te verpesten. De reden dat dit tegenwoordig vaak gedaan wordt, denk ik tenminste, is omdat veel mensen niet continu aan hun volumeknop willen draaien (bij een hoog dynamisch bereik zal het verschil tussen zacht en hard veel groter zijn).

Daarnaast wordt het qua volume sowieso te luid gemastered tegenwoordig, waardoor al gauw distortion optreedt. En vaak zitten ze ook te klooien met de EQ e.d.. Veel moderne opnames klinken gewoon niet zo goed meer. Je vindt meer goede opnames bij oudere muziek (jaren 60/70, soms 80). Er zijn wel uitzonderingen hier en daar met moderne muziek, maar vaak wordt het gewoon verkracht.

En dan kun je wel naar een 24/192 opname luisteren, maar als het in de studio al verkeerd gemastered is zal het niet veel beter klinken daardoor.

Overigens, klassieke muziek heeft in de regel een hoog dynamisch bereik. Hele zachte stukken afgewisseld met muzikaal geweld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.npr.org/2009/1...rs-why-music-sounds-worse
http://www.soundonsound.com/sos/sep11/articles/loudness.htm

Afbeeldingslocatie: http://media.npr.org/assets/music/news/2009/12/dynamic_wide-c898637e90d85d0f536b39f9f24f797586dc957b-s40-c85.jpg

Zelf heb ik stilletjes de hoop dat nu high end audio weer meer aandacht krijgt hier langzaam een eind aan komt maar ja, ik hoop ook al een aantal jaar dat de Auto-tune verbannen wordt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Goeie infographic, illustreert duidelijk waarom muziek heden ten dage in de productiefase zo verkracht wordt.

In mijn eigen collectie zijn een aantal van de mooiste opnamen toch van de jaren '70, zoals Pink Floyd - Dark Side of the Moon, The Who - Who's Next, Mike Oldfield - Tubular Bells, The Alan Parson's Project, etc...

Ik heb ook muziek van Sigur Rós, wat ik echt fantastische muziek vind. Maar de productiekwaliteit is echt ronduit bagger, veel te veel distortion in de muziek. Zo erg zelfs dat ik 't soms niet kan aanhoren, ondanks dat ik de muziek ansich wel mooi vind.

[ Voor 28% gewijzigd door Sakete op 15-10-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook tegenwoordig wordt er nog wel mooi spul gemaakt hoor maar je moet 't zoeken.

http://dr.loudness-war.info/index.php?sort=dr&order=desc helpt daar iets bij.

Aan de positieve kant, zelfs een album met een DR rond de 8 is alsnog vele malen beter dan het gemiddelde live optreden.

[ Voor 27% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Haha, toffe site, bedankt voor de link. Idd een zoekopdracht naar Sigur Rós toont aan wat ik met m'n oren al hoorde, heel laag dynamisch bereik en gewoon bagger opnamekwaliteit. Ook wel grappig dat het album ( ) relatief hoog scoort qua DR, ook iets wat ik met m'n oren al hoorde. Desondanks wel mooie muziek :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sakete op 15-10-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja..ach... ik heb ook een bootleg van begin jaren 70 wat een radio opname was. Bagger maar heel leuk nummer.

Dit is grappig: http://www.wired.com/gadg.../built-in-dac-headphones/ http://www.slashgear.com/...-24-bit-usb-dac-14301242/

Begint volgend jaar komt de ATH-D9000USB uit.

The special thing about these USB headphones is that they will be the first to be equipped with a 24-bit USB DAC. That high-end USB DAC and headphone amplifier will be integrated into the left ear cup of USB headset. The DAC uses a Burr-Brown PCM1791 OP-AMPS and uses shielded electrical circuitry to minimize EMI noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wijnands schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:35:
Tja..ach... ik heb ook een bootleg van begin jaren 70 wat een radio opname was. Bagger maar heel leuk nummer.

Dit is grappig: http://www.wired.com/gadg.../built-in-dac-headphones/ http://www.slashgear.com/...-24-bit-usb-dac-14301242/

Begint volgend jaar komt de ATH-D9000USB uit.

The special thing about these USB headphones is that they will be the first to be equipped with a 24-bit USB DAC. That high-end USB DAC and headphone amplifier will be integrated into the left ear cup of USB headset. The DAC uses a Burr-Brown PCM1791 OP-AMPS and uses shielded electrical circuitry to minimize EMI noise.
Misschien een geinige koptelefoon voor alleen thuisgebruik. Voor spelletjes heb ik nog een Logitech G35, wat volgens hetzelfde principe werkt met een ingebouwde DAC en USB aansluiting. Vraag alleen niet hoe de muziek klinkt :) Maar voor spelletjes en films is het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audio Technica heeft toch een zekere reputatie. En het is de eerste hifi fabrikant die hiermee aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ok, wist niet dat AT de eerste was. Ja, ben wel bekend met de reputatie van AT, alleen nog nooit een koptelefoon van ze gehoord.

Persoonlijk denk ik dat ik de voorkeur geef aan een passieve koptelefoon, kan ik nagenoeg overal gebruiken, terwijl met USB alleen op een PC bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit ding kan ook als gewone koptelefoon gebruikt worden. Als het werkt dan is het toch een interessante oplossing denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Net even nieuwe ear pads voor mijn Sennheiser PC 350 besteld! ^^ De Philips Fidelio X1 heb ik thuis en hij bevalt prima, maar de Sennheiser op het werk kan ook prima nog even mee, alleen waren de ear pads wat versleten. Dus even zoeken en kwam op de Ultra Cushions. Geen OEM, maar zeker zo goed en ook nog eens stuk goedkoper.

http://www.headphonemate....&path=18_64&product_id=65

Ben benieuwd, zullen binnen twee weken wel binnen komen denk ik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet toch 's zo'n nieuwe philips luisteren. Het hele idee dat Philips een fatsoenlijke koptelefoon maakt ben ik nog niet aan gewend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wijnands schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:59:
Ik moet toch 's zo'n nieuwe philips luisteren. Het hele idee dat Philips een fatsoenlijke koptelefoon maakt ben ik nog niet aan gewend. :)
Haha, heb ik ook last van. Heb wel een keer de Fidelio M1 beluisterd, maar was niet echt onder de indruk. Als ze nou eens een full-size gesloten koptelefoon zouden uitbrengen, ipv open of semi-open zou ik nog interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
Sakete schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:46:
[...]

Haha, heb ik ook last van. Heb wel een keer de Fidelio M1 beluisterd, maar was niet echt onder de indruk. Als ze nou eens een full-size gesloten koptelefoon zouden uitbrengen, ipv open of semi-open zou ik nog interesse hebben.
Zoals ik al een aantal posts eerder heb gezegd sluit de L1 heel erg goed af, ook al is hij semi-gesloten. Daar heb ik nog wat grafieken gepost die de isolatie vergelijkt met de M1, X1 en momentum met een link waar je info van gigantisch veel koptelefoons kan vinden en dus ook de isolatie kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 17:40
Heilige Kaas schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Zoals ik al een aantal posts eerder heb gezegd sluit de L1 heel erg goed af, ook al is hij semi-gesloten. Daar heb ik nog wat grafieken gepost die de isolatie vergelijkt met de M1, X1 en momentum met een link waar je info van gigantisch veel koptelefoons kan vinden en dus ook de isolatie kan vergelijken.
Kun je me eens uitleggen hoe je die grafieken moet uitlezen? :P

En wat zijn trouwens de meningen over de P3 van B&W? Ik wil namelijk ook deze headphone meenemen in mijn luistersessie voor een mobiele headphone, maar ik wil eerst eens horen wat de meningen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Le Enfant! op 16-10-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nou. Die grafiek is gemaakt met de koptelefoon op een kunsthoofd met microfoons in zijn oren. Er wordt van buiten een geluid afgespeeld en dat geluid wordt opgenomen door het hoofd. Hier krijg je een frequentiegrafiek uit omdat de koptelefoons bij verschillende frequenties anders dempen. Zo zijn lage tonen heel moeilijk te dempen en versterken sommige koptelefoons zelfs bepaalde lage tonen (resonantie?)

De grafiek geeft de waargenomen intensiteit weer, dus met andere woorden. Des te lager de grafiek uitvalt des te beter die isoleert.
Hier zie je een van de meest open koptelefoons.
Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i3/525ee72b55d888-99340086
Hier een Noice Cancelling headphone.
Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i3/525ee7f17ee405-27808796

En tot slot de momentum en L1. Je ziet dat de Momentum wel beter isoleert maar toch isoleer de L1 niet slecht. Maar het verschil is er wel. Dat is wel duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i3/525ee8699b53a1-51012872

Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i3/525ee8bc925546-61417814

En tot slot een site die ze kan vergelijken maar geen philips heeft: http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=6&graphID%5B%5D=3951&graphID%5B%5D=343&graphID%5B%5D=3411&scale=15

[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 16-10-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan allemaal wel zijn maar toch wil ik zelf wel 's luisteren. Ik weet niet beter dan dat philips troep maakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 16-10-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Wijnands schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:48:
Kan allemaal wel zijn maar toch wil ik zelf wel 's luisteren. Ik weet niet beter dan dat philips troep maakt.
Dan zou ik dat maar eens snel gaan doen, want die nieuwe Fidelio serie is zeker geen troep.
Met name de L1 en X1 zijn mooie headphones.

Maar Philips heeft ook echt rotzooi in hun assortiment, daar geef ik je gelijk in. Ze zijn alleen wel langzaam maar zeker een wat degelijkere serie aan het opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Met Solictice, zeker de huidige generatie hoofdtelefoons is gewoon prima en er zitten echt goede modellen tussen. Die kunnen in hun prijsklasse rustig concurreren met Sennheiser en de andere betere merken.
En het zijn niet alleen de hoofdtelefoons, ook (hoewel het niet past binnen dit topic) de in-ears (S1 en S2 met name, maar ook 3590 etc.) zijn zeer concurrerend; Philips is echt prima bezig over hun hele audio portfolio.
De mp3-spelers zijn dan weer minder interessant, maar wel gewoon tot prima (al hebben die wel weer last van de typische Philips bouwkwaliteit, na een tijdje gaan knopjes kapot). Over alle hoofdtelefoons lijkt ook de bouwkwaliteit gemiddeld heel aardig op orde.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ja, of je geeft gewoon 600 euro uit en koopt een Mr. Speakers Alpha Dog, ben je in één keer klaar :) Of als je van open koptelefoons houdt, een Audeze LCD-3 (of de nieuwe LCD-X), alleen kosten die dan weer richting de 1500 euro. Een Sennie HD800 is ook altijd goed natuurlijk :) Ik ben zelf nog aan 't sparen voor een ultra high-end koptelefoon, ooit in de toekomst. Maar voor nu geniet ik van m'n B&W P7 waar ook echt een prima geluid uitkomt. Zou alleen wel wat meer reviews willen zien van dat ding met grafieken e.d., maar hij is ook echt net nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Misschien een heel erg simpele (en vaak gestelde vraag) maar wat kunnen jullie mij aanraden tot laten we zeggen 400 euro.

Dit is mijn headphone lijstje tot nu toe:
Mr. Speakers Alpha Dog
Philips Fidelio M1
Yamaha HPH-PRO 500
Beyerdynamic T51p

En mogen de voetbalgoden mij gezegend zijn en mijn Toto laten uitkomen de Final Audio Design Pandora IV & Mr. Speakers Alpha Dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Swagger schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:46:
Misschien een heel erg simpele (en vaak gestelde vraag) maar wat kunnen jullie mij aanraden tot laten we zeggen 400 euro.

Mr. Speakers Alpha Dog
Philips Fidelio M1
Yamaha HPH-PRO 500
Beyerdynamic T51p

En mogen de voetbalgoden mij gezegend zijn en mijn Toto laten uitkomen de Final Audio Design Pandora IV & Mr. Speakers Alpha Dog.
De Alpha Dog kost 600 euro, dus dat valt al buiten je budget. Misschien bedoelde je de Mad Dog?

Verder hangt het af van wat voor muziek je graag beluistert. Misschien kan je daar nog een indicatie van geven? Of in elk geval wat voor soort koptelefoon je zoekt? (neutraal, warm, bright, gesloten, open, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 10:47
Bluepenguin schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:03:
[...]
Over alle hoofdtelefoons lijkt ook de bouwkwaliteit gemiddeld heel aardig op orde.
Zoek alleen in dit topic eens op Philips en je komt erachter dat hun QC niet al te best is. Ook op andere fora kun je het ook vinden. Blijkbaar komt het regelmatig voor dat 1 kant luider is dan de andere, maar als je een goede hebt, schijnt het een fijn ding te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Sakete schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

De Alpha Dog kost 600 euro, dus dat valt al buiten je budget. Misschien bedoelde je de Mad Dog?

Verder hangt het af van wat voor muziek je graag beluistert. Misschien kan je daar nog een indicatie van geven? Of in elk geval wat voor soort koptelefoon je zoekt? (neutraal, warm, bright, gesloten, open, etc.)
De Alpha Dog en Pandora IV vallen beide buiten m'n budget. Maar nu is het zo dat ik regelmatig de Toto win en dus als de voetbalgoden mij deze week goedgezind zijn zou ik in aanmerking komen een van deze (en nog veel meer) headphones.

Qua muziekstijl is het voornamelijk hip-hop en R&B. Het geluid dat ik zoek moet voornamelijk neutraal zijn. Het wel aan de warme kant van neutraal zitten. Het laag mag diep gaan maar moet snel en strak zijn en niet het middengebied lastig vallen. Het midden mag vloeien en wel wat dikte aan stemmen toevoegen. Het hoog moet niet scherp zijn.

Het liefst ook een gesloten (en niet al te grote) hoofdtelefoon. Ook makkelijk aan te sturen want ik heb geen dedicated headphone versterker.

Als ik het geluid zou moeten plaatsen, welliswaar in luidsprekers. Dan mag het wel klinken als een Dynaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Swagger schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

De Alpha Dog en Pandora IV vallen beide buiten m'n budget. Maar nu is het zo dat ik regelmatig de Toto win en dus als de voetbalgoden mij deze week goedgezind zijn zou ik in aanmerking komen een van deze (en nog veel meer) headphones.

Qua muziekstijl is het voornamelijk hip-hop en R&B. Het geluid dat ik zoek moet voornamelijk neutraal zijn. Het wel aan de warme kant van neutraal zitten. Het laag mag diep gaan maar moet snel en strak zijn en niet het middengebied lastig vallen. Het midden mag vloeien en wel wat dikte aan stemmen toevoegen. Het hoog moet niet scherp zijn.

Het liefst ook een gesloten (en niet al te grote) hoofdtelefoon. Ook makkelijk aan te sturen want ik heb geen dedicated headphone versterker.

Als ik het geluid zou moeten plaatsen, welliswaar in luidsprekers. Dan mag het wel klinken als een Dynaudio.
Al aan de Bowers & Wilkins P7 gedacht? 400 euro. Is aan de warme kant van neutraal, heeft een strakke bas die erg diep gaat (sub-bass), maar laat het middengebied en de hoge tonen keurig intact. De hoge tonen zijn niet te scherp, maar zeker wel aanwezig, dus de muziek is ook zeer gedetailleerd. En het middengebied klinkt gewoon erg lekker. Daarnaast heeft het een grote soundstage.

Denk dat als je naar veel Hip-Hop/R&B luistert je de P7 wel kan waarderen, gezien de wijze waarop de bass wordt geproduceerd. Strak en gedetailleerd en gaat lekker diep.

Kijk ook naar de PSB M4U1, die door velen wordt beschouwd als één van de beste koptelefoons in de prijsklasse ~300 euro. Een hele neutrale koptelefoon die in alle toongebieden goed presteert.

De Alpha Dogs zouden ook erg neutraal moeten zijn, maar daar zijn nog maar weinig reviews over te lezen omdat ze vrij nieuw zijn.

De Pandora ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
En voor wat het waard is, de WhatHiFi 2013 awards, de koptelefoons:

http://awards.whathifi.com/awards/2013/headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Sakete schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Al aan de Bowers & Wilkins P7 gedacht? 400 euro. Is aan de warme kant van neutraal, heeft een strakke bas die erg diep gaat (sub-bass), maar laat het middengebied en de hoge tonen keurig intact. De hoge tonen zijn niet te scherp, maar zeker wel aanwezig, dus de muziek is ook zeer gedetailleerd. En het middengebied klinkt gewoon erg lekker. Daarnaast heeft het een grote soundstage.

Denk dat als je naar veel Hip-Hop/R&B luistert je de P7 wel kan waarderen, gezien de wijze waarop de bass wordt geproduceerd. Strak en gedetailleerd en gaat lekker diep.
Ik heb niet aan de P7 gedacht, dit omdat ik de P3 & P5 wel lekker vond klinken alleen na het in bezit zijn te geweest van de Yamaha EPH-100 een beetje saai. De P7 heb ik echter niet beluisterd maar om dat te doen moet geen probleem zijn lijkt me.

Kijk ook naar de PSB M4U1, die door velen wordt beschouwd als één van de beste koptelefoons in de prijsklasse ~300 euro. Een hele neutrale koptelefoon die in alle toongebieden goed presteert.
Deze heb ik ook voorbij zien komen, ik zal hier ook even naar luisteren.

De Alpha Dogs zouden ook erg neutraal moeten zijn, maar daar zijn nog maar weinig reviews over te lezen omdat ze vrij nieuw zijn.

De Pandora ken ik niet.
Prachtige headphone (optisch dan), dit geldt ook voor de Aëdle VK-1, laatstgenoemde hoort ook nog op het lijstje.

Ik ben ook zeker van plan om de Alpha/Mad Dog te beluisteren voordat ik over ga op de aanschaf. Ik ben me nu meer aan het oriënteren wat er op de markt is en welke ik alvast af kan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Swagger schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb niet aan de P7 gedacht, dit omdat ik de P3 & P5 wel lekker vond klinken alleen na het in bezit zijn te geweest van de Yamaha EPH-100 een beetje saai. De P7 heb ik echter niet beluisterd maar om dat te doen moet geen probleem zijn lijkt me.

[...]

Deze heb ik ook voorbij zien komen, ik zal hier ook even naar luisteren.

[...]

Prachtige headphone (optisch dan), dit geldt ook voor de Aëdle VK-1, laatstgenoemde hoort ook nog op het lijstje.

Ik ben ook zeker van plan om de Alpha/Mad Dog te beluisteren voordat ik over ga op de aanschaf. Ik ben me nu meer aan het oriënteren wat er op de markt is en welke ik alvast af kan schaffen.
Kijk ook op de fora van Head-Fi.org, daar stikt het van de gebruikersreviews en kom je wellicht nog wat koptelefoons tegen waar je nog nooit van hebt gehoord :)

Maar de P7 kan ik van harte aanbevelen, heb 'm zelf nu een weekje in bezit. Hiervoor een aantal andere koptelefoons geprobeerd zoals de Sennie Momentum en de Kef M500, maar ik vind de P7 qua totaalpakket (en daar is comfort voor mij een belangrijke factor) beter dan die twee. En het heeft een heerlijke diepe volle bass, maar is totaal niet overpowering. En de P7 is een stuk beter dan de P3/P5. Ik vind vooral de PRaT (Pace, Rhythm and Timing) erg goed, waardoor muziek erg 'leuk' klinkt, het sleept je gewoon mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas van mijn DT-770 blijft me af en toe verbazen. Ik ben absoluut geen bas liefhebber. Dit ding dikt het niet aan maar is wel in staat om hele lage frequenties ook goed weer te geven.

400 euro.. lastige prijsklasse voor gesloten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou dan moet je snel eens ergens gaan luisteren. Niet bij de MediaMarkt natuurlijk, maar Hi-Fi speciaalzaak ofzo. Ik heb de X1 en ben er erg tevreden over. Ben geen audiofiel, dus wellicht kan ik het niet beoordelen, maar ook op andere forums zoals Head-fi.org zijn ze erg enthausiast over de X1. Er zit natuurlijk wel verschil in hoe je em gebruikt. Muzieksoort, films, games... allemaal andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er een hele paragraaf aan bas gewijd wordt begin ik achterdochtig te worden. maar toch, als ik ze tegenkomt krijgen ze een eerlijke kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Wijnands, heb jij ervaring met de Beyer T70p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Tweakers,

Ik ben van plan om de Sennheiser HD 598 te kopen, hoewel ik nog niet zeker ben of dat de hoofdtelefoon is die ik wil.
Een headphone amp schijnt daarbij het geluid een stuk beter te maken, en gezien ik de 598 ook geprobeerd heb met zo'n amp in de winkel heb ik niet echt een idee hoe het zou moeten klinken op mijn huidige apparatuur.
Ik zal het voornamelijk gebruiken in huis, ik heb al een mooie compacte Sony voor onderweg, dus dacht ik eraan om voor een geluidskaart te gaan i.p.v. een externe oplossing.
Op het moment gebruik ik de Creative Audigy SE, wat in ieder geval een stuk harder klinkt dan on-board audio, maar zover ik weet geen amp heeft. De hoofdtelefoon die ik nu op heeft heeft een impedantie van 32Ω waar ik geen problemen mee heb, maar nooit met een amp heb geprobeerd.
Als alternatief daarvoor dacht ik zelf aan de Asus Xonar DG. Is dat een verstandige upgrade, is het überhaupt nodig?

EDIT: de 598 is 50Ω

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakete schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:22:
Wijnands, heb jij ervaring met de Beyer T70p?
Even op gehad. Vond het verschil met de 770 niet groot genoeg gezien het prijskaartje. Verder zit 'ie op mijn hoofd net iets minder comfortabel door de pads.

@Jos3: Verschil tussen 32 en 50 ohm is minimaal, zul je echt niet snel last van hebben.Die 598 is heel mooi, heel comfortabel maar ook heel open! Je hoort vrijwel alles in je omgeving.

Wat die Asus betreft, geen idee maar gezien de prijs verwacht ik dat het vooral een gaming ding is en ik denk niet dat je er recht mee doet aan die sennheiser.

Wat luister je? Is het mp3 op lagere bitrates? Dan is dit zwaar overkill. Ga je lossless luisteren via een PC dan heb je waarschijnlijk toch meer aan een iets serieuzere DAC zoals een FIIO E7. Als ik naar mijn spullen kijk dan klinkt mijn simpele Sansa Clip Zip al beter dan alle laptops en pc's in huis.

[ Voor 50% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je of iets wel of niet beter is met een headphone amp?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

M-ThijZ

Riding on Rails

Wijnands schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:52:
Nee, als je voor een portable device gaat neem dan de 32ohm variant. Die 80hm is de versie voor drummers. Andere pads, klemt extra en is wat zwaarder op de bas.
Heb je daar ook een bron van? Heb mij suf gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is de DT 770 M een speciale versie voor drummers is.
Closed headphone for drummers and monitoring purposes (FOH), with extreme isolation against ambient noise.
De DT770 Pro 80Ω lijkt mij niet speciaal voor drummers.

Wel jammer dat de DT770 Pro 250Ω voor een mooiere prijs van €133,- te vinden is, terwijl je voor de 80Ω versie meteen €155,- betaald. Ik ben toch bang dat ik voor het aansluiten op mijn laptop, zonder versterker, toch de 80Ω versie nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de HD598 een stuk beter klinkt met een amp, en met een dac/amp combi nog beter.
Zelf gebruik ik de Fiio E07K als amp (Note II via aux naar de E07K) en als DAC (PC via USB naar de E07K).

Ik denk dat je beter een dedicated DAC kan halen, of een DAC/AMP combi dan een geluidskaart. Bijvoorbeeld een Schiit magni/modi stack, zit je rond de €200 weliswaar. Of een Fiio product, die toch leuke budget oplossingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-ThijZ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:14:
[...]

Heb je daar ook een bron van? Heb mij suf gezocht, maar het enige wat ik kan vinden is de DT 770 M een speciale versie voor drummers is.

[...]

De DT770 Pro 80Ω lijkt mij niet speciaal voor drummers.

Wel jammer dat de DT770 Pro 250Ω voor een mooiere prijs van €133,- te vinden is, terwijl je voor de 80Ω versie meteen €155,- betaald. Ik ben toch bang dat ik voor het aansluiten op mijn laptop, zonder versterker, toch de 80Ω versie nodig heb.
Vergis ik me nou? 's kijken

Dt-770 pro 32 ohm: http://europe.beyerdynami...es/dt-770-pro-32-ohm.html
DT-770 M 80 ohm (drummer versie) : http://europe.beyerdynami...-headphones/dt-770-m.html
DT-770 pro 250 ohm: http://europe.beyerdynami...eadphones/dt-770-pro.html

echter als ik de 770 flyer erbij pak dan staat daar ook nog:
Order # 474.746 (80Ω)
En het plaatje lijkt inderdaad op de "gewone" 770. Je hebt dus gelijk.

Nou is mijn laptop op zich prima in staat om een 250 ohm aan te sturen maar 80 ohm is gewoon een stuk makkelijker. Waarom dat ding duurder is snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Swagger schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:46:

Mr. Speakers Alpha Dog
Philips Fidelio M1
Yamaha HPH-PRO 500
Beyerdynamic T51p

Ik zou ook eens naar V-Moda kijken. Ik zat zelf in het segment van Sennheiser HD25, P3/5 etc te zoeken. Ik heb een Alessandro music series ms-1 (= grado), maar vond deze voor onderweg te ongemakkelijk. Ik zocht wel iets dat enigszins het mooie open geluidsspectrum van de MS-1 kon benaderen. Dus een niet te grote koptelefoon, die redelijk gesloten is en met kabels die niet in de weg zitten.
Ik kocht eerst een Philips Fidelio M1; prachtige hoofdtelefoon!!! maar geluid viel erg tegen - dof. Uiteindelijk de V-Moda Crossfade M-80 aangeschaft (volgens mij iets van 189 euro) en hier ben ik erg tevreden over. Voldoende en strakke bas, prachtig midden en hoog voor mijn smaak. Echt aanzienlijk beter (helderder!) dan de Fidelio M1. De M-80 is on-ear, maar ze hebben ook over-ear modellen. Mooie case bijgeleverd en verschillende opties in kabels. Een merk dat mijns inziens bij een vergelijking van goede koptelefoons niet mag ontbreken.
Edit: ik heb de DT770 ook beluisterd. Deze heeft echt super geluid (nog een tandje beter dan de M-80), maar ik vond deze te groot. Voor mij is de M-80 qua afmetingen en geluidskwaliteit het perfecte compromis.

[ Voor 16% gewijzigd door Matushki op 18-10-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 770 is bepaald niet klein nee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Vergis ik me nou? 's kijken

Dt-770 pro 32 ohm: http://europe.beyerdynami...es/dt-770-pro-32-ohm.html
DT-770 M 80 ohm (drummer versie) : http://europe.beyerdynami...-headphones/dt-770-m.html
DT-770 pro 250 ohm: http://europe.beyerdynami...eadphones/dt-770-pro.html

echter als ik de 770 flyer erbij pak dan staat daar ook nog:
Order # 474.746 (80Ω)
En het plaatje lijkt inderdaad op de "gewone" 770. Je hebt dus gelijk.

Nou is mijn laptop op zich prima in staat om een 250 ohm aan te sturen maar 80 ohm is gewoon een stuk makkelijker. Waarom dat ding duurder is snap ik ook niet.
Pro = 250 ohm en drummer = 80 ohm. Niet om jou te verbeteren want je zegt niks fout maar voor het gemak van mijn verhaaltje.

De Pro heeft een lagere efficientie dus is daardoor moeilijker aan te sturen, het voordeel van deze headphone is dat hij een breder geluidsspectrum weergeeft en comfortabeler/lichter is. De drummer versie is dus makkelijker aan te sturen, maar niet zo makkelijk als de 32 ohm versie. Hij weegt meer en heeft een betere clap. De Pro dient meer gebruikt te worden voor het afmixen/masteren van waar de nadruk ligt op langere luistersessies dus is comfort belangrijker, ook valt het omgevingsgeluid in een studio mee dus is isolatie minder belangrijk. De drummer versie heeft juist een betere isolatie omdat, nou ja, drummen kan gewoon erg hard klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Swagger schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:52:
Pro = 250 ohm en drummer = 80 ohm. Niet om jou te verbeteren want je zegt niks fout maar voor het gemak van mijn verhaaltje.
Zo maak je het er nog niet duidelijker op. De DT 770's die momenteel verkrijgbaar zijn:

- DT 770 Pro 32 Ohm
- DT 770 Pro 80 Ohm
- DT 770 Pro (250 Ohm)
- DT 770 M

Daarnaast zijn er ook onder andere consumentenversies geweest en een Pro 600 Ohm, maar die worden kennelijk momenteel niet meer gemaakt.

Overigens lijkt het erop dat Beyerdynamic de prijzen verhoogt heeft. Ik weet niet wie de Pro 250 Ohm voor 133 euro verkoopt, maar dat is nog een mooie prijs. Hier zie je dat bijna alle Duitse webwinkels zowel de Pro 80 Ohm als de 250 Ohm voor 159 euro verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evEndzhar schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Zo maak je het er nog niet duidelijker op. De DT 770's die momenteel verkrijgbaar zijn:

- DT 770 Pro 32 Ohm
- DT 770 Pro 80 Ohm
- DT 770 Pro (250 Ohm)
- DT 770 M
Volgens mij is dat inderdaad de lijst van wat er nu beschikbaar is. Nou vermoed ik dat de "gewone" 80 ohm dezelfde electronica heeft als de drummer versie maar dan in de normale body en dat 'ie dus iets harder gaat en iets zwaarder op de bas is maar dat weet ik dus niet zeker.
Daarnaast zijn er ook onder andere consumentenversies geweest en een Pro 600 Ohm, maar die worden kennelijk momenteel niet meer gemaakt.
Die 600 ohm was een of andere speciale uitvoering geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
evEndzhar schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

- DT 770 Pro 32 Ohm
- DT 770 Pro 80 Ohm
- DT 770 Pro (250 Ohm)
- DT 770 M

Overigens lijkt het erop dat Beyerdynamic de prijzen verhoogt heeft. Ik weet niet wie de Pro 250 Ohm voor 133 euro verkoopt, maar dat is nog een mooie prijs. Hier zie je dat bijna alle Duitse webwinkels zowel de Pro 80 Ohm als de 250 Ohm voor 159 euro verkopen.
Ik bedoelde inderdaad de 770 M, deze is ook 80 ohm. Het verschil tussen deze en de Pro 80 ohm is de behuizing. Verder zijn ze identiek. De M (drummer) is zwaarder en heeft een stevigere clamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Is voor het gros niet de 32 ohm versie de beste keuze? Voor standaard in je telefoon of laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op papier zeker wel. Ik kan echter geen lijnrechte vergelijk vinden. Toen ik mijn 250 kocht was de 32 ohm nergens te bekennen. Als ik er nu een ging uitzoeken zou ik eerst de 32 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:40
Nadat ik door 3 setjes in-ears heen ben gegaan de afgelopen 6 maanden (elk setje gaf na X aantal maanden ineens aan een kant geen geluid meer; de andere kant volgde niet veel later)

Ik heb het vermoeden dat of de dingen verkeerd behandeld worden door mij (hoewel ik er altijd voor zorg dat ze niet beklemd worden in mijn tas en ik ze altijd in het bijgeleverde zakje stop) of dat er gewoon een ontwerpfout in zit i.c.m. mijn 'normale' gebruik.

Achteraf gezien was de kwaliteit ook niet geweldig veel beter dan die van de Samsung-oortjes van mijn telefoon, dus misschien maar beter ook.

Wilde eigenlijk voor Grado SR80i's gaan, maar de open-back zorgde blijkbaar voor heel wat sound leak (en laat dat nu absoluut niet handig zijn in de universiteitsbieb en het OV). Toen naar Sennheiser HD25-I II geluisterd; geweldig geluid maar de allermooiste zijn ze niet.

Nu heb ik een paar Bowers&Wilkins P3's gekocht, zien er m.i. geweldig uit en geven fenomenaal geluid!
Hopelijk gaan ze een beetje lang mee, haha.

[ Voor 18% gewijzigd door BleuZ op 18-10-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
evEndzhar schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:13: Ik weet niet wie de Pro 250 Ohm voor 133 euro verkoopt, maar dat is nog een mooie prijs.
Toevallig? informeerde ik deze week bij deze man: http://www.marktplaats.nl...-dt990-laagste-prijs.html

Zijn antwoord:

Bedankt voor je reactie. Ik kan je de DT770 Pro aanbieden voor slechts 133,-(alleen de DT770 Pro komt in verschillende Ohms, zijnde 32, 80 en 250 die allen niet in prijs verschillen), de DT880 Pro voor 219,- en de DT990 Pro voor 143,-. Prijzen zijn incl. BTW. Moet het pakket eventueel verzonden worden of kom je hem hier ophalen in onze showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dat is behoorlijk interessant! Is die DT990 veel beter dan de DT770 of gewoon een ander concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Ik heb recent beide (600ohm) in bezit gehad en vond met name de 770 duidelijk lichter in het laag. Mid en hoog ongeveer identiek dus piek(je) in het hoog en mid beetje naar de achtergrond. Het is wel zo dat ik geen idee heb van het bouwjaar van die wat ik had. Het schijnt zo te zijn dat daarin ook nog eens verschil kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 21:45
De prijzen van de DT880 Pro en DT990 Pro zijn niet zo heel interessant, die zijn elders voor minder te krijgen.
De DT770 Pro 250 Ohm is bij bax trouwens ook 133 op dit moment.

[ Voor 22% gewijzigd door AdmiralSnipe op 19-10-2013 15:05 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Ik ben al een tijdje op zoek naar een koptelefoon. De keuze is gevallen op een open hoofdtelefoon. Ik zal de hoofdtelefoon thuis gebruiken voor muziek (eigenlijk bijna alle genres, maar vooral 'dance'), films/series en games. In die volgorde van belangrijkheid ook. Mijn budget is ongeveer 150 euro en ik gebruik geen amp.

Ik twijfel tussen de volgende headphones:

- Audio Technica ATH-AD900X - Hier hoorde ik de beste verhalen over. Het probleem is dat deze niet in NL niet te vinden is. Op Ebay is deze wel te bestellen. Dan kost het ongeveer 141 euro met 7 euro verzendkosten uit Hong Kong. Waarschijnlijk komt er ook nog btw bij, heb tot nu toe nog geen ervaring met verzending uit buitenland.

- Sennheiser HD558 of Sennheiser HD598 - Deze zijn wel in NL te krijgen voor ongeveer 145 en 190 euro. Deze schijnen met een amp beter te klinken in tegenstelling tot de ATH-AD900X. Ik ben niet van plan om een amp aan te schaffen.

Wat denken jullie? Is de ATH-AD900X de moeite waard om uit het buitenland te halen? Zo nee is de HD598 het verschil in prijs met de HD558 waard? Of hebben jullie nog eventueel een andere tip die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Er staat een Sennheiser HD580 op Marktplaats, met het hoogste bod op 90 euro. http://link.marktplaats.nl/729547063

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/WWYAAOxygLxSVcFI/$T2eC16JHJGEFFm6ZhPFKBSVcFH7sy!~~60_85.JPG

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
AdmiralSnipe schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:59:
Ik kwam laatst de HD26 tegen, wist helemaal niet dat dat ding er is...
Schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als de HD25 maar dan met een vernieuwde oorschelpen voor beter comfort.
Als grootlover van de HD25 en nu de Amperior ben ik reuze benieuwd naar de HD26. Van horen zeggen heb ik dat ie overeenkomstig klinkt maar toch toch ook niet helemaal. Thomann en Bax-shop verkoopt 'm. Als iemand er meer van weet of overweegt 'm te halen; ik volg je op de voet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wow! Hij is wel duur zeg. Ben wel heel benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51

TradeMarkNL

Videoproducer
Nog mensen hier die ervaring hebben met de Sennheiser Momentum? Of iets soortgelijks? Zoek een goede, kwalitatief hoogwaardige koptelefoon (over-ear of on-ear) voor onderweg en allerlei muziekgenres. Max budget is 250 ong. Heb o.a. de review van Wijnands gelezen, maar ben er nog niet over uit. Binnenkort sowieso eens kijken of ik 'm in een winkel op m'n kop kan zetten, maar wellicht dat hier iemand nog goeie tips heeft.

[ Voor 177% gewijzigd door TradeMarkNL op 25-10-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

philips fidelio L1 heb ik, voldoet aan je eisen en is aardig populair hier nu in dit topic.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 08-10 21:51

TradeMarkNL

Videoproducer
Fordox schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:40:
philips fidelio L1 heb ik, voldoet aan je eisen en is aardig populair hier nu in dit topic.
Thnx voor de tip! Ga eens even wat reviews doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
sjakieman schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:40:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een koptelefoon. De keuze is gevallen op een open hoofdtelefoon. Ik zal de hoofdtelefoon thuis gebruiken voor muziek (eigenlijk bijna alle genres, maar vooral 'dance'), films/series en games. In die volgorde van belangrijkheid ook. Mijn budget is ongeveer 150 euro en ik gebruik geen amp.

Ik twijfel tussen de volgende headphones:

- Audio Technica ATH-AD900X - Hier hoorde ik de beste verhalen over. Het probleem is dat deze niet in NL niet te vinden is. Op Ebay is deze wel te bestellen. Dan kost het ongeveer 141 euro met 7 euro verzendkosten uit Hong Kong. Waarschijnlijk komt er ook nog btw bij, heb tot nu toe nog geen ervaring met verzending uit buitenland.

- Sennheiser HD558 of Sennheiser HD598 - Deze zijn wel in NL te krijgen voor ongeveer 145 en 190 euro. Deze schijnen met een amp beter te klinken in tegenstelling tot de ATH-AD900X. Ik ben niet van plan om een amp aan te schaffen.

Wat denken jullie? Is de ATH-AD900X de moeite waard om uit het buitenland te halen? Zo nee is de HD598 het verschil in prijs met de HD558 waard? Of hebben jullie nog eventueel een andere tip die ik over het hoofd heb gezien?
Persoonlijk zou ik de HD558 nemen. Heb beide gehoord (en bezit zelf de voorganger al jaren, HD555 welke zeer lijkt op de 558) en vond deze zelfs ietsjes beter klinken dan de HD598. Klinken erg neutraal en werken redelijk zonder versterker. Met versterker klinken ze voller, een hoofdtelefoon uitgang op een gewone versterker/cd speler of goede geluidskaart is al genoeg.

De AT ken ik niet. Schijnt nogal anders te klinken dan Sennheiser. Waar Sennheiser wat rustiger klinkt zou AT juist het tegenovergestelde zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje13 op 26-10-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:39
Beats studio zijn een facelift ondergaan en de oude modellen zijn nu te koop voor 150,- bij mediamarkt.
Ik zelf ben er zeker tevreden over.

Veranderingen die ik zo snel kan vinden:

Nauwkeurigere active noise cancelation.
Accu ipv batterij (haalt 20 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:57
De Beyerdynamic T90 is nu bij Foka € 399.00 maar is daar tijdelijk uitverkocht.
Een mailtje naar HDPHNS met een link naar FOKA geeft ook bij HDPHNS een verkoopprijs van € 399.00.
Daar zijn ze wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
TradeMarkNL schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

Thnx voor de tip! Ga eens even wat reviews doorspitten :)
Kijk ook naar de Fidelio L2, dat is de nieuwe opvolger. Kost nu nog 300 euro, maar zal wellicht wat in prijs zakken als hij wat beter verspreid is op de markt (hij is nog niet zo lang uit).

Ik heb 'm kort in huis gehad (voor mij waren de oorschelpen te klein), maar hij klonk goed. Goede bass weergave, ging lekker diep, maar was wel gecontroleerd en strak. Het midden gebied had een lichte boost en het hoog gebied was goed weergegeven, lekker 'crispy' :)

En anders kan je ook nog naar de AKG K545 kijken, die is net nieuw, de nieuwere (en kleinere) versie van de AKG K550/551.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Bergenfietsen schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:34:
De Beyerdynamic T90 is nu bij Foka € 399.00 maar is daar tijdelijk uitverkocht.
Een mailtje naar HDPHNS met een link naar FOKA geeft ook bij HDPHNS een verkoopprijs van € 399.00.
Daar zijn ze wel op voorraad.
Dat was wel heel tijdelijk dan. €499 bij beide shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Drie keer raden wat dit is. :D

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5505/10501505544_17f8b39d33_c.jpg
IMGP4868 by Holy_Cheese, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Een buizenversterker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Bottlehead Crack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
gastje13 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:55:
[...]

Persoonlijk zou ik de HD558 nemen. Heb beide gehoord (en bezit zelf de voorganger al jaren, HD555 welke zeer lijkt op de 558) en vond deze zelfs ietsjes beter klinken dan de HD598. Klinken erg neutraal en werken redelijk zonder versterker. Met versterker klinken ze voller, een hoofdtelefoon uitgang op een gewone versterker/cd speler of goede geluidskaart is al genoeg.

De AT ken ik niet. Schijnt nogal anders te klinken dan Sennheiser. Waar Sennheiser wat rustiger klinkt zou AT juist het tegenovergestelde zijn.
Bedankt voor het advies!
Maar omdat hier geen reactie leek te komen had ik de vraag ook op head-fi gesteld. Ik was hier ook vergeten te melden dat ik een Onkyo TX-NR579 receiver heb. Daar kreeg ik de tip om voor de AKG K612 Pro en Asus Xonar DG te gaan. Ben nog wat aan het rondkijken maar denk dat ik uiteindelijk deze tip wel ga opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
croiky schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:19:
[...]

Dat was wel heel tijdelijk dan. €499 bij beide shops.
Nee hoor,

Als je bij Foka doorklikt, kom je bij http://www.foka.nl/audio/...lefoons/beyerdynamic-t-90 uit.
De afhaalprijs is € 399.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Inderdaad! Een niet misse korting. Ga je 'm kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
croiky schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:32:
Inderdaad! Een niet misse korting. Ga je 'm kopen?
Hij is al in bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Yes, precies goed. De eerste indrukken zijn zeker goed! Heb ook de speedball upgrade maar die bewaar ik voor als ik een betere DAC heb. Zit nog steeds met de e10 opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Sweet! Laat ons weten hoe ie bevalt. Op welke versterker komt ie?
Heilige Kaas schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Yes, precies goed. De eerste indrukken zijn zeker goed! Heb ook de speedball upgrade maar die bewaar ik voor als ik een betere DAC heb. Zit nog steeds met de e10 opgescheept.
Cool hee. Heb je de kit besteld en zelf in elkaar gezet? Wat wa$ je kwijt in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
croiky schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Cool hee. Heb je de kit besteld en zelf in elkaar gezet? Wat wa$ je kwijt in totaal?
Hmm dat moet ik even uitzoeken. Is ook belasting bij gekomen.

Heb de kit besteld via Massdrop, daar had je 25% korting op de amp en speedball kit. Alleen dat stelde uiteindelijk nog niet heel veel voor. Verzendkosten waren rond de $55. In nederland heb ik bijna 60 euro belasting moeten betalen.
PayPal heeft iets meer dan 275 afgeschreven dus het totaal dat ik heb betaald is 335. Dus bijna 1:1 met de dollars.

Eigenlijk is dat best veel, vooral gezien er toch heel wat werk in zit. Manman, ik snap wel waarom ze de printplaat hebben uitgevonden want wat is point to point vervelend. Heb de hele manual gevolgd van de kit en die zit erg onhandig in elkaar. Volgende keer gewoon op mijn eigen manier, een kleine wijziging in de manual zorgde ervoor dat het niet meer precies paste zoals aangegeven werd in de manual en heb ik van alles moest verplaatsen. Uiteindelijk is het wel prima gelukt, vindt het van binnen alleen niet zo heel erg mooi.

Misschien dat ik de Crack design een keer opnieuw ga ontwerpen, mocht ik ooit tijd gaan krijgen. Zou wel een extra buis erbij willen, een rectifier bijvoorbeeld als dat een beetje klinkt.
De trafo zit ook direct naast de power tube en zou vervangen kunnen worden door een ringkern die goed geïsoleerd is.

De buis is ook 'Made in USA' want ja, het is een product uit Amerika en alles van daar beter ofzo. Dus die kunnen misschien ook vervangen worden door chineesjes of andere NOSjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 16:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

croiky schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:53:
[...]

Als grootlover van de HD25 en nu de Amperior ben ik reuze benieuwd naar de HD26. Van horen zeggen heb ik dat ie overeenkomstig klinkt maar toch toch ook niet helemaal. Thomann en Bax-shop verkoopt 'm. Als iemand er meer van weet of overweegt 'm te halen; ik volg je op de voet :)
Wel interessant. Zie wel dat hij een impedantie van 100 ohm heeft ipv 70 van de 25. En de contact pressure is ook omhoog gegaan van 2.5 naar 3.9 Newton. Dus of dat echt comfortabeler zal zijn?
Betekend dit trouwens dat de hd-25 dan end of life is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Voor mensen die wat meer te besteden hebben en een vrij neutrale gesloten koptelefoon zoeken die zeer helder klinkt en vrij transparant is kan ik de Sony MDR-7520 koptelefoon van harte aanbevelen. Ik heb denk ik eindelijk mijn koptelefoon gevonden, nadat ik de Senn Momentum, Kef M500, B&W P7, Sony MDR-1R, Philips L2, Sony MDR-Z1000 en Focal Spirit Classic heb geprobeerd. Deze koptelefoon steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

De Sony Z1000 en de 7520 lijken heel erg op elkaar en de specs zijn ook precies hetzelfde, maar de tuning van de drivers is wat anders zodat de 7520 iets meer bass heeft, maar zeer strak en volgensmij redelijk neutraal. De Z1000 is 'rolled-off' qua bass. Ook is de soundstage wat kleiner van de Z1000. De 7520 heeft een mooie wijdse soundstage en is zeer en zeer gedetailleerd.

Het is eigenlijk een professionele studio koptelefoon waardoor hij vrij analytisch is, maar desondanks vind ik hem ook goed klinken om gewoon rustig naar muziek te luisteren en hij presteert tot nu toe prima met alle genres die er tegenaan heb gegooid :) En hij is ook echt super comfortabel, eindelijk een koptelefoon met grote oorschelpen (ca. 70mm x 40mm) die toch niet te groot oogt.

Anyway, een aanrader voor mensen die nog zoeken naar een goede koptelefoon met een vrij neutrale weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Weet iemand nog een alternatief voor deze jongen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pe1xCsJ.jpg

De jack is kapot gegaan en ik moet nu een nieuwe hebben het liefst ongeveer het zelfde "soort" model met een budget van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Voor 60 euro kun je toch wel een stekkertje kopen en solderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
loll schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:18:
[afbeelding]

De jack is kapot gegaan en ik moet nu een nieuwe hebben het liefst ongeveer het zelfde "soort" model met een budget van 60 euro.
Als de HD220 Adidas je goed beviel, waarom dan geen pricewatch: Sennheiser HD 229 (Zwart) of pricewatch: Sennheiser HD 229 (Wit)? Wat andere kleuren, maar in de basis dezelfde hoofdtelefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 04-10 09:57
loll schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:18:
[afbeelding]

Koop een ander stekkertje en solderen maar!
Maximaal 2,50 euro kwijt en je hebt weer een werkende koptelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
croiky schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:03:
[...]
Sweet! Laat ons weten hoe ie bevalt. Op welke versterker komt ie?
Chinees spul:

Op een Shanling versterker A300

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-MWUHYCWH.jpg

met een Shanling Dac 50 (let niet op de stof)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-XG4V8ILJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
TecHHeaD schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:43:
[...]

Koop een ander stekkertje en solderen maar!
Maximaal 2,50 euro kwijt en je hebt weer een werkende koptelefoon!
Nadeel is dat ik helemaal niet kan solderen dus dat wordt hem denk ik niet of is het echt een heel makkelijk klusje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
loll schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:16:
[...]

Nadeel is dat ik helemaal niet kan solderen dus dat wordt hem denk ik niet of is het echt een heel makkelijk klusje?
je hebt vast wel iemand in je omgeving die dat voor je kan doen, misschien je vader of broer/zus? En anders misschien een handige buur/neef die het voor een biertje voor je doet.
Het is niet lastig, maar je zult bij de 1e keer niet een heel mooi uitziend resultaat hebben waarschijnlijk. Dus als het in één keer goed moet zijn, dan zou ik het in jouw geval even vragen of een ander dat kan doen & goed meekijken wat en hoe.
In het algemeen is solderen namelijk met de goede materialen echt een eitje.

Tip: doe alleen wel een stukje tape of krimpkous om het gesoldeerde gedeelte, dan is het mooi beschermd.

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 28-10-2013 19:57 . Reden: tiep-vout ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 04-10 09:57
loll schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:16:
[...]

Maak er dan 5 euro/7,50 euro van en laat het bij een electronica winkel doen, inclusief plugje naar alle waarschijnlijkheid...

Daarnaast is solderen echtwaar doodsimpel, als je het eenmaal kan (dat is meestal na een stuk of 10/15/20 x een draadje aan PCB/ander draadje solderen) dan leer je het echt nooit weer af, het is een heel klein stukje ervaring maar de meeste dingen in electronica kan je al fixen als je een beetje kan solderen.

Zo heb ik gehele versterkers, platenspelers, speakers, koptelefoons en zelfs componenten uit computers weten te fixen! (die computercomponenten waren dan weliswaar met een uber-fijne soldeerbout maargoed, da's wat anders...)

Ander vraagje: wil je gewoon een nieuwe koptelefoon & moet je van deze af OF is er gewoon geen andere optie dan een nieuwe hp te kopen?

[ Voor 34% gewijzigd door w4v3g0d op 28-10-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
@Heilige Kaas,
Nja, zeker niet goedkoop maar het is kwalitatief dan ook wel een hele mooie als ik Head-Fi en andere websites erop na sla. De kit assembly service die op hun website wordt aangeboden is pas ridicuul duur imo. Denk dat je er hoe dan ook nog een hele tijd plezier van gaat hebben. Leuk ook om de optie te hebben wat moois van het kistje te maken. Wat tubes betreft en misschien had je dit al gelezen, in deze draad staat aardige info. De 5998 wordt alom geprezen maar vaak niet goedkoop te vinden. Deze Nederlandse meneer verkoopt ze ook: http://www.audiowebsite.n...roductListPage&category=1

@Mr_gadget,
Opmerkzaam van je. Dat lijkt me inderdaad behoorlijk veel extra druk. Te veel wellicht. De HD25 lijkt me niet gediscontinueerd. Zo staat het althans niet op de website waar de Amperior uitdrukkelijk wel als discontinued vermeld staat.

@Bergenfietsen,
Shanling zegt me niks maar dat zegt meer over mij. Het zal best wel willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
zo, heb de laatste dagen dit topic door geakkerd. Mooi spul komt er allemaal voorbij. Zelf heb ik nu sinds kort de Sennheiser HD600 met een FiiO E17 Dac/Amp.
Nu bezig om langzaam mijn muziekcollectie in flac te bemachtigen, wel mooi al dat detail dat je nu in muziek kan meemaken. Ik luister thuis en ben er wel content mee! Desondanks lonkt het wel in de toekomst de bijpassende amp van FiiO er bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 17:40
Veel succes met het omzetten van jouw digitale muziekcollectie. Dat is een werkje dat ik zelfs mijn ergste vijand niet wil toe wensen. Het is een wonder dat ik nog geen zenuwinzinking heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ben ik blij dat ik met flac ben begonnen. :D

@Boris. Die thread kende ik nog niet. Opzich wel leuk om een keer door te spitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ha, ik ben met ALAC begonnen en ben nu alles aan het herrippen naar FLAC sinds ik Rockbox op m'n ipod heb gezet :) Dat is idd een K klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sakete schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:12:
Ha, ik ben met ALAC begonnen en ben nu alles aan het herrippen naar FLAC sinds ik Rockbox op m'n ipod heb gezet :) Dat is idd een K klus.
Met tools als dbPowerAMP valt dat wel mee toch? xd

Heb zelf ook een tijdje geleden al zoveel mogelijk vervangen door FLAC. Kost je zo een paar avonden, maar toch hè :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Met tools als dbPowerAMP valt dat wel mee toch? xd

Heb zelf ook een tijdje geleden al zoveel mogelijk vervangen door FLAC. Kost je zo een paar avonden, maar toch hè :o
Die gebruik ik ook wel, alleen destijds alles via iTunes geript naar ALAC, dus dat wordt weer op zo'n vage onherleidbare manier opgeslagen (nogmaals bedankt aan Apple die vindt dat alles altijd maar op 1 manier moet, hun manier). Dus dan maar opnieuw rippen. Bijkomend voordeel is dat ik overal gelijk replaygain laat toepassen (alleen gebruik ik dat niet altijd, maar dan staat het er alvast in).

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 29-10-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sakete schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Die gebruik ik ook wel, alleen destijds alles via iTunes geript naar ALAC, dus dat wordt weer op zo'n vage onherleidbare manier opgeslagen (nogmaals bedankt aan Apple die vindt dat alles altijd maar op 1 manier moet, hun manier). Dus dan maar opnieuw rippen. Bijkomend voordeel is dat ik overal gelijk replaygain laat toepassen (alleen gebruik ik dat niet altijd, maar dan staat het er alvast in).
Hmmm oké, vaag! Hier gewoon alles naar M4A (ofwel; Apple Lossless). Die converteer ik dan weer naar MP3 voor m'n telefoon en eventueel weer naar FLAC mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
ik ga maar niet alles omzetten door zelf te rippen, beetje langzaam het spul maar vervangen. Als je weer een idee hebt van "ohja die band wil ik wel horen", dan maar weer de cdtjes opzoeken uit de kast. En nieuw materiaal alleen in flac downen. Mooi werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik hoop wel dat je niet bedoeld dat je de mp3tjes wilt omzetten naar flac? Zonde van de ruimte want je schiet er niks mee op. ;)

mp3 320kbps kan echt heel goed klinken hoor. Met de juiste koptelefoon is dat zeker goed te doen. Ik denk zelfs de de helft van alle muziek niet eens enig profijt heeft van lossless.

zit zelf ook te denken om een abonnement te nemen op xbox Music zodat ik met mijn fidelio x1 lekker relax direct uit mijn tablet te luisteren. Doet de x1 echt briljant. Voor het echte serieuze luisteren pak ik dan lossless via mijn computer setup (of ook de tablet) met mijn hd650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
nee dat niet, flac downen of van de cd rippen naar flac formaat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Goede nacht inmiddels, ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe headphone. Drie jaar lang heb ik het uitgehouden met mijn Creative Fatality headset, maar de kabel daarvan is bijna door en ik ben wel op zoek naar echt iets beters.

Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen, maar ook zeker voor het luisteren van muziek, allemaal op de PC. Ik heb wat rondgekeken op Head Fi en mijn keuze kunnen terug dringen tot drie headphones:

- Sennheiser 598
- Sennheiser 558
- Beyerdynamic DT 770 Pro

Welke zou bij jullie de voorkeur hebben? Ik ben opzich wel fan van een goede bass, maar waarschijnlijk zijn alledrie deze headsets tien keer beter dan mijn Fatality. Budget is maximaal €180,-. Als jullie wellicht nog betere suggesties hebben, dan hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 03-11-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De senns zijn zeer goed voor gamen. De beyer dt 770 is gesloten dus 3d plaatsen is dan al erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 21:45
vinom schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:03:
Goede nacht inmiddels, ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe headphone. Drie jaar lang heb ik het uitgehouden met mijn Creative Fatality headset, maar de kabel daarvan is bijna door en ik ben wel op zoek naar echt iets beters.

Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen, maar ook zeker voor het luisteren van muziek, allemaal op de PC. Ik heb wat rondgekeken op Head Fi en mijn keuze kunnen terug dringen tot drie headphones:

- Sennheiser 598
- Sennheiser 558
- Beyerdynamic DT 770 Pro

Welke zou bij jullie de voorkeur hebben? Ik ben opzich wel fan van een goede bass, maar waarschijnlijk zijn alledrie deze headsets tien keer beter dan mijn Fatality. Budget is maximaal €180,-. Als jullie wellicht nog betere suggesties hebben, dan hoor ik het graag!
De DT 770 Pro heeft van deze 3 de meeste bass en is ook de enigste gesloten koptelefoon.
Voor lange game sessies zullen de Sennheisers waarschijnlijk wat comfortabeler zijn omdat deze beide open zijn waardoor ze wat beter zullen ademen.
Misschien kun je ook eens kijken naar de Teufel aureol Real, dit is ook een open koptelefoon en is op dit moment met gebruik van een kortingscoupon voor €81 te krijgen.
Zelf heb ik de Teufel nooit beluisterd maar voor het geld schijnt het een goede koop te zijn.
Daarnaast beschikken de HD 558 en HD 598 over dezelfde driver maar zitten deze in een verschillende behuizing (tenminste, er zit schuim achter de drivers bij de HD 558) waardoor ze wel verschillend klinken.
Er zijn echter mods op het internet te vinden waardoor je de HD 558 (bijna) gelijk kunt laten klinken als de duurdere HD 598, dus daar zou je ook even naar kunnen kijken.
Heilige Kaas schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:17:
De senns zijn zeer goed voor gamen. De beyer dt 770 is gesloten dus 3d plaatsen is dan al erg klein.
Ik heb een tijdje de DT 770 Pro 88th anniversary edition gehad maar wat ik me er van kan herinneren klonk die misschien nog wel ruimtelijker dan de Philips Fidelio X1, terwijl dat een open design is.

[ Voor 12% gewijzigd door AdmiralSnipe op 03-11-2013 14:30 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Thanks, dan gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de Sennheiser 558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oh dat is dan best interessant! Wil die 770 ae nog wel eens horen. Hoor er veel goeds over.

Verder heb je het over die mod maar die gaat dacht ik alleen op voor de oude modellen. De 555 en 595.

558 is een verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Heb 'm inmiddels besteld, als het meezit dan krijg ik hem deze week binnen. Ik ben reuze benieuwd, zeker gezien ik van een Fatality afkom.
Pagina: 1 ... 51 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.