Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Zou hem zelf alleen niet gekocht hebben als ik deze niet voor een stuk minder via de ING kon regelen. Door de lichte bassbump klinkt ie zonder equalizer vooral goed met de wat meer bas georiënteerde muziek en dat luister ik amper. Equalizer is dan ook aan te raden met metal
Dat had ik ff gemist. Metal is over het algemeen ook een stuk vriendelijker voor je omgeving omdat het veel gevarieerder is dan bijv. DJ Tiesto (ik roep maar wat,totaal geen verstand van die muziek).Fordox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:59:
zoals ik al zei, voor echt harde muziek is hij ook niet echt goed. ik speel zelf metal en daarmee krijg ik nooit klachten
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Kan ik wel aanraden, sommige subgenres van metal zijn uitstekend om geluid te testen. Symfonische metal bevat vaak van alles wat qua instrumenten, vocalen en frequenties en is een stuk minder saai dan pink noiseWijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Dat had ik ff gemist. Metal is over het algemeen ook een stuk vriendelijker voor je omgeving omdat het veel gevarieerder is dan bijv. DJ Tiesto (ik roep maar wat,totaal geen verstand van die muziek).
helemaal mee eens eigenlijkopblaashaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
Kan ik wel aanraden, sommige subgenres van metal zijn uitstekend om geluid te testen. Symfonische metal bevat vaak van alles wat qua instrumenten, vocalen en frequenties en is een stuk minder saai dan pink noise
maargoed, ff ontopic:
Ik heb deze in ear 'cans' besteld
pricewatch: Teufel Aureol Fidelity (Grijs)
Of duidelijker:Fordox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:10:
[...]
helemaal mee eens eigenlijk
maargoed, ff ontopic:
Ik heb deze in ear 'cans' besteld
pricewatch: Teufel Aureol Fidelity (Grijs)
geen "dopjes"!
Over smaak valt prima te twisten. Mijn metal periode eindige rond m'n 20e. Om spullen te testen gebruik ik deze tracks:
http://youtu.be/z3y3f1VfkuQ (heb zelf de CD maar een of andere Rus had de plaat geript met wat serieuze apparatuur
http://youtu.be/JdxkvuogxGw (goeie hoofdtelefoon maakt geen zooitje van de bas gitaar en het slagwerk).
Verder vind ik Wagner's "Nun achte wohl und laß' mich sehn " uit Parsifal ook prettig om te testen. Een hoofdtelefoon die de bas benadrukt trekt de klokken aan het begin niet goed en maakt vaak ook een rommeltje van de blazers.
dat eerste filmpje heeft trouwens aardig wat ruis...
En wederzijds maar dat geeft niet.
Ja, duh, youtube is niet bedoeld voor kwaliteit audio.dat eerste filmpje heeft trouwens aardig wat ruis...
Hoor je ook nog andere geluiden behalve een volle bass? En hoe klinken die?Stef602 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:01:
Mijn denon adh 1100 voor 55 euro van ibood is vandaag binnengekomen. Geluid is wel erg netjes met een volle bass. Koptelefoon isoleert redelijk goed alleen zit niet zo heel lekker op het hoofd. Wat vinden jullie?
Verder vind ik persoonlijk comfort erg belangrijk, zo'n ding wil je immers wel een paar uur op je hoofd kunnen hebben zonder dat 't pijn doet. Ben van een Kef M500 (oren deden pijn na 2 uur) naar een Sennheiser Momentum (eigenlijk te klein, dus na een half uur / drie kwartier zit ik continu de positie te veranderen wat me afleidt van de muziek) naar nu de B&W P7 en so far so good, heb ze nu al bijna 3 uur op zonder problemen (en ze klinken ook goed, mooie laag weergave zonder dat de midden en hoge tonen daarin verloren raken. Het is zeker geen neutrale koptelefoon, is wat aan de warme kant, maar geeft de muziek wel gedetailleerd weer).
Wat ik wel kan zeggen is dat hij voor 55e echt een aanrader is.
[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 10-10-2013 21:46 ]
Als je wil weten wat de meeste mensen ervan vinden, kijk op head-fi.org.
Op headfi:Stef602 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:01:
Mijn denon adh 1100 voor 55 euro van ibood is vandaag binnengekomen. Geluid is wel erg netjes met een volle bass. Koptelefoon isoleert redelijk goed alleen zit niet zo heel lekker op het hoofd. Wat vinden jullie?
Bass (5/5): The best aspect of the headphones. The bass is extremely hard, fat, boomy, but not very fast. The bass has enough power to vibrate the whole entire enclosure of the drivers and even the top headband. It delivers high amounts of quantity while still focusing on quality. It has a mid-bass hump and can go down extremely low without bottoming out. According to freq response graphs, the AH-D1100'S trail just behind the Sony XB Series and obliterate the crap Beats By Dr.Dre Solo's. The bass can be a extreme problem though, when rock and jazz are playing it has way too much mid/high bass.
Ik persoonlijk loop met een grote boog heen om alles wat bas benadrukt. Als dat je ding wel is lijk je er een goeie aan te hebben en is 55 euro een redelijke prijs om lekker een potje te dreunen.
[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 11-10-2013 12:14 ]
Ik ben ook geen fan van bass headphones. Ik wil wel dat je het goed kan horen/voelen als een plaat daarom vraagt, maar wil niet dat aan elke plaat zomaar bass wordt toegevoegdWijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:12:
[...]
Op headfi:
Bass (5/5): The best aspect of the headphones. The bass is extremely hard, fat, boomy, but not very fast. The bass has enough power to vibrate the whole entire enclosure of the drivers and even the top headband. It delivers high amounts of quantity while still focusing on quality. It has a mid-bass hump and can go down extremely low without bottoming out. According to freq response graphs, the AH-D1100'S trail just behind the Sony XB Series and obliterate the crap Beats By Dr.Dre Solo's. The bass can be a extreme problem though, when rock and jazz are playing it has way too much mid/high bass.
Ik persoonlijk loop met een grote boog heen om alles wat bas benadrukt. Als dat je ding wel is lijk je er een goeie aan te hebben en is 55 euro een redelijke prijs om lekker een potje te dreunen.
Moet zeggen dat de P7 (van B&W) me tot nu toe erg bevalt. Qua klank enigszins vergelijkbaar met de Momentum, maar qua soundstage veel groter, meer detail in het geluid (vooral subtiele zaken worden beter weergegeven dan bij de Momentum, die soms bepaalde klanken samenvoegt) en de treble is ook iets meer aanwezig dan bij de Momentum. De bass is wel een tikkeltje voller dan de Momentum, maar niet overdreven en de sub-bass gaat wel lekker diep als een plaat daarom vraagt. Maar vooral die mids, die zijn echt heerlijk! Een akoestische gitaar klinkt echt fantastisch (mits het een goede opname is).
Oh reviews van koptelefoons moet je sowieso met een flinke schep zout nemen, want dat is altijd hartstikke subjectief. Wat de één mooi vindt, vindt de ander weer lelijk. Het enige wat je eraan hebt is als je meerdere recensies hebt gelezen en je er de gemene deler uit haalt. Zo kom je er in elk geval achter welke headphones je in elk geval niet moet hebben, sommigen zijn gewoon idd bar en bar slecht. Maar bij de goede headphones draait het uiteindelijk om persoonlijk voorkeur, wil je een wat warmere klank, of toch meer neutraal, of wil je liever bright? etc. Een neutrale koptelefoon is niet per se beter dan een warme, het is maar waar je van houdt en waar je het voor gebruikt. Een een sound engineer zal een koptelefoon weer heel anders gebruiken dan iemand die gewoon van muziek wil genieten. Enzovoort. Het beste advies is altijd, gewoon zelf luisteren en bepalen wat jezelf het mooist vindt.Stef602 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:50:
Mwua, ik moet zeggen dat ze wel overdrijven op hfi. Mijn denon trilt helemaal niet op mijn hoofd. Overigens tune ik hem bij naar wat ik lekker vind met de equalizer. Ik vind dat er een gezonde hoeveelheid bass in zit. Dus een potje dreunen kan erin zitten maar ik tune alles bij dus dat zit er voor mij niet in.
Verwijderd
De kwaliteit plastic in de constructie is wel wat jammer, zeker als je het vergelijkt met de goedkopere (adviesprijs) Philips UpTown. Maar je moet gewoon echt voorzichtig omgaan met de koptelefoon. Ik ga hem niet voor onderweg gebruiken dus dat scheelt dan al een hoop. Wat ik wel gelijk merkte is dat de koptelefoon flink heet kan worden op de oren, ook dit lijkt bekend want op Head-Fi stond dat er geen hitte afvoer is
Deze review op Head-fi is wat meer genuanceerd: http://www.head-fi.org/t/...-dn-hp1000-added-09-07-13
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 15:23 ]
Stef602 in "Het grote Headphones topic"Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:10:
Ik ben sinds kort in het bezit van de Denon AH D1100 via iBood voor een mooie prijs aangeschaft. Nog andere mensen die dit gedaan hebben?
veel luisterplezier er van!De kwaliteit plastic in de constructie is wel wat jammer, zeker als je het vergelijkt met de goedkopere (adviesprijs) Philips UpTown. Maar je moet gewoon echt voorzichtig omgaan met de koptelefoon. Ik ga hem niet voor onderweg gebruiken dus dat scheelt dan al een hoop. Wat ik wel gelijk merkte is dat de koptelefoon flink heet kan worden op de oren, ook dit lijkt bekend want op Head-Fi stond dat er geen hitte afvoer is.
Deze review op Head-fi is wat meer genuanceerd: http://www.head-fi.org/t/...-dn-hp1000-added-09-07-13
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Verwijderd
Ja, ik zag zijn post later en heb vervolgens nog die andere Head-fi review toegevoegd.Bluepenguin schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:42:
[...]
Stef602 in "Het grote Headphones topic"
[...]
veel luisterplezier er van!
Dank je
Verwijderd
Ik heb een beetje research gedaan, maar ik heb nog niet echt een gevonden waarvan ik gelijk overtuigd ben. Ook vind ik het moeilijk om te zoeken naar een koptelefoon met dus een erg goede bass. Ik weet dat er nu erg weinig info in staat, maar wat hulp zou echt fantastisch zijn.
Hoe hard zet jij je muziek dan wel nietVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:10:
Wat ik wel gelijk merkte is dat de koptelefoon flink heet kan worden op de oren, ook dit lijkt bekend want op Head-Fi stond dat er geen hitte afvoer is.
Philips UpTownVerwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:13:
Ik zoek een koptelefoon voor hiphop en rock. Budget is ongeveer 75-100 euro, maar voor veel verbetering kan dit omhoog. Hiphop is wel wat het meeste aanstaat en daarom vind ik een goede bass wel erg belangrijk. Ik heb vandaag deze koptelefoon uitgeprobeerd: http://www.marshallheadph...dphones/major/major-50-fx, (niet in de pw). Op zich beviel deze me wel goed, behalve dat zodra het geluid wat harder ging, de bass het liet afweten naar mijn mening.
Ik heb een beetje research gedaan, maar ik heb nog niet echt een gevonden waarvan ik gelijk overtuigd ben. Ook vind ik het moeilijk om te zoeken naar een koptelefoon met dus een erg goede bass. Ik weet dat er nu erg weinig info in staat, maar wat hulp zou echt fantastisch zijn.
of de Audio Technica ATH-M50 (of M50s)
Op ebay redelijk goedkoop te krijgen.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!Hoe weet je eigenlijk dat deze ene goede bass hebben. Ik lees in de reviews er niet echt iets over, maar misschien heb je zelf ervaringen?zero_cool89 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:17:
[...]
Philips UpTown
Ter info, even langs Hobo Hifi geweest. Die hebben direct gebeld met B&W en ik krijg gratis een nieuw kabeltje thuis gestuurd. Top service dus.B2 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:35:
[...]
Op de site kan ik anders geen webshop ontdekken, wordt overal doorverwezen naar een lokale retailer.
Ja, of de jvc s500..zero_cool89 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:17:
[...]
Philips UpTown
P7 heb ik nog niet gezien, wel dat on-ear geval van ze. Klonk heerlijk maar veel te klein voor mijn kop.Sakete schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
Ik ben ook geen fan van bass headphones. Ik wil wel dat je het goed kan horen/voelen als een plaat daarom vraagt, maar wil niet dat aan elke plaat zomaar bass wordt toegevoegdDe mids en highs vind ik net zo belangrijk.
Moet zeggen dat de P7 (van B&W) me tot nu toe erg bevalt. Qua klank enigszins vergelijkbaar met de Momentum, maar qua soundstage veel groter, meer detail in het geluid (vooral subtiele zaken worden beter weergegeven dan bij de Momentum, die soms bepaalde klanken samenvoegt) en de treble is ook iets meer aanwezig dan bij de Momentum. De bass is wel een tikkeltje voller dan de Momentum, maar niet overdreven en de sub-bass gaat wel lekker diep als een plaat daarom vraagt. Maar vooral die mids, die zijn echt heerlijk! Een akoestische gitaar klinkt echt fantastisch (mits het een goede opname is).
Heb jij wel 's een Beyer geprobeerd? Lijkt me echt wat voor jou
Nee... rock en jazz heb je naar mijn mening meer aan een neutralere koptelefoonxxxneoxxx schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:55:
[...]
Ja, of de jvc s500..Alleen gaat bass heavy en rock naar mijn idee voor een groot gedeelte niet helemaal samen. (Sommige bands, o.a. Metallica en sommige nu rock bands uitgezonderd)
[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 11-10-2013 21:54 ]
P7 is net nieuw, is een over-ear model van B&W. Ik ben er zeer over te spreken en denk dat ik 'm ga houden. Ik heb nog nooit een Beyer gehoord, maar hoor bijv. wel goede dingen over de DT770 AE (32 ohm). Ik wil namelijk wel een gesloten hoofdtelefoon, ook al zal ik 'm voornamelijk thuis gebruiken (voor onderweg vind ik een IEM praktischer). Wil m'n vriendin niet storen met mijn muziekWijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:53:
[...]
P7 heb ik nog niet gezien, wel dat on-ear geval van ze. Klonk heerlijk maar veel te klein voor mijn kop.
Heb jij wel 's een Beyer geprobeerd? Lijkt me echt wat voor jou
Op Head-Fi is net een recensie gepubliceerd van de P7 en een aantal sites hebben ook een recensie staan en die zijn er allemaal wel over te spreken
Yep, die mening deel ik dus. Neutraal en liefst open. Alhoewel het met bijv een Grado ook erg goed klinkt - en de Grado's die ik gehoord heb waren toch niet helemaal neutraal.Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:53:
[...]
Nee... rock en jazz heb je naar mijn mening meer aan een neutralere koptelefoon
Nu zelf nog een keer een leuke open phone kopen voor weinig.
Ik had nog nooit van 't ding gehoord maar wat ik op een snelle google lees zou ik 'm zeker proberen als ik een open model zochtPatrickG schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:57:
Was de Teufel Aureol Real hier geen goede kandidaat voor?
[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 12-10-2013 07:00 ]
Op Head-Fi is 't ook niet populair om negatief te zijn over de Momentum, veel fanboys daarWijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 06:53:
Ik had over die momentum een quick preview geschreven hier op tweakers dat ik niet onder de indruk was. Was geen populair stukje.
Enig nadeel van de M500 voor mij is dat het on-ear is, dus na een paar uur doen m'n oren pijn (dus die had ik geretourneerd). Tot nu toe heb ik de P7 met gemak meerdere uren kunnen dragen.
Overigens vind ik de Momentum zeker geen slechte koptelefoon, maar er zijn betere, zeker in die prijsklasse.
[ Voor 22% gewijzigd door Sakete op 12-10-2013 11:25 ]
Ik vraag me echter af of dit niet gaat leiden tot kwaliteitsverlies..?
Zou dit een goede aankoop zijn?
Er zal technisch gezien wellicht een heel klein beetje kwaliteitsverlies optreden met een verlengkabel, maar of je het gaat horen? Dat betwijfel ik. Ik persoonlijk vind al dat gedoe over kabels e.d. highly overrated. Uiteindelijk wordt gewoon een electrisch signaal getransporteerd en kabel A of kabel B zal weinig tot niets uitmaken. Het enige wat uitmaakt is weerstand, de isolatie en eventuele crosstalk, maar daarvoor hoef je geen kabel van 100 euro te kopenSanderH_ schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:52:
Ik vind de kabel van mijn Sennheiser HD 25-1 II net iets te kort, dus ik ben op zoek naar een soort van verlengkabel. Er bestaan ook originele kabels van Sennheiser zelf die iets langer zijn dan de standaardkabel, maar een verlengkabel is net iets goedkoper.
Ik vraag me echter af of dit niet gaat leiden tot kwaliteitsverlies..?
Zou dit een goede aankoop zijn?
Als je een beetje van mooie kabels houd kan je ook op ebay kijken, vooral wereldwijd. Alleen dan moet je twel een week tot drie weken op je kabel willen wachten.
Dit is wel mooi. http://www.ebay.nl/itm/6-...ash=item3cd5932b41&_uhb=1
Zoekopdracht 3.5mm extension
Best grappig dat coolbue dan zo een dikke marge neemt op kabels.
Verwijderd
Half uurtje luisteren en ik heb genoeg gehad. De bas maakt er regelmatig een zooitje van en begint vermoeiend te worden. De pasvorm is, met mijn grote kop, dusdanig dat de randen van mijn oorschelpen pijn doen. Het is duidelijk niet de koptelefoon voor mij.
Voorzichtige conclusie, als je muzieksmaak voornamelijk hits van de laatste 20, 30 jaar omvat dan heb je hier een mooie koptelefoon aan. Ben je een serieuze basverslaafde dan zou dit ding tekort kunnen schieten. Wil je het onderste uit je collectie halen of ben je dol op klassiek dan kun je toch beter verder kijken.
Wat mij betreft is de Momentum ook een beetje een statement zoals die gekke beats dingen. Als je zoveel aan een hoofdtelefoon wil uitgeven.. ik zou een DT880 proberen, of een gewone sennheiser zoals de 25 of iets van AKG.
De Momentums zijn weliswaar een statement, maar ze klinken wel vele malen beter dan een Beats dingWijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:30:
Mijn mening over de momentum.
Half uurtje luisteren en ik heb genoeg gehad. De bas maakt er regelmatig een zooitje van en begint vermoeiend te worden. De pasvorm is, met mijn grote kop, dusdanig dat de randen van mijn oorschelpen pijn doen. Het is duidelijk niet de koptelefoon voor mij.
Voorzichtige conclusie, als je muzieksmaak voornamelijk hits van de laatste 20, 30 jaar omvat dan heb je hier een mooie koptelefoon aan. Ben je een serieuze basverslaafde dan zou dit ding tekort kunnen schieten. Wil je het onderste uit je collectie halen of ben je dol op klassiek dan kun je toch beter verder kijken.
Wat mij betreft is de Momentum ook een beetje een statement zoals die gekke beats dingen. Als je zoveel aan een hoofdtelefoon wil uitgeven.. ik zou een DT880 proberen, of een gewone sennheiser zoals de 25 of iets van AKG.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Ik gebruik momenteel een pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset als headset en een pricewatch: Sennheiser HD 201 (Zwart) als hoofdtelefoon, dus jullie begrijpen dat het geluid hiervan niet zo denderend is
De headphones worden puur voor muziek en films gebruikt en waarschijnlijk alleen wanneer ik iets stiller moet zijn of wanneer ik in een skype gesprek zit. Meestal gebruik ik namelijk mijn speakers. Daarom is mijn budget ook niet gigantisch vergeleken met de meeste mensen in dit topic; zo ongeveer 50 tot maximaal 70 euro. Ik luister naar een boel verschillende muziekgenres, van klassiek tot indie en af en toe trance. Ik hoef niet een erg zware bas te hebben, maar het moet wel aanwezig zijn.
Ik heb zelf al een aantal headphones getest, waaronder de:
pricewatch: Philips CitiScape Uptown (Bruin)
Deze vond ik redelijk klinken, al was de bas wel iets teveel aanwezig, vond ik. Ik lees op internet ook veel mensen klagen over de slechte kwaliteit van de kabel en dat daardoor geluidsverlies kan optreden.
pricewatch: Shure SRH440 (Zwart)
De Shure-SRH440 wordt veel aanbevolen, maar ik vond de pasvorm niet prettig. De geluidskwaliteit was wel goed, maar ik heb er niet heel erg op gelet, omdat ik hem eigenlijk meteen heb weggestreept. Bovendien is hij iets boven mijn budget, maar omdat hij zoveel werd aanbevolen besloot ik er toch even naar te luisteren.
pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart)
De Sennheiser HD 439 vond ik wel redelijk klinken, maar niet fantastisch. De bouwkwaliteit vond ik ook zeer onder de maat voor de prijs.
Ik heb nog een paar andere hoofdtelefoons beluisterd, maar daarvan weet ik niet exact meer wat ik er van vond. Nu vroeg ik me af of jullie nog goede suggesties hebben voor hoofdtelefoons binnen mijn budget!
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 20:38 ]
PX100II is semi-open. Niet volledig open dus. PX100 is opener echt veel. De overtreffende trap daarvan is weer mijn GradoWijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 08:14:
Het is ook een lastig stukje markt. Heel veel wannabe DJ dingen met overdreven bass. Hmm.. shure heeft ook nog de 240. Sennheiser heeft de PX serie maar die zijn wel ontzettend open. Zelf zou ik de Beyer DTX 710 serieus overwegen. Recht door zee ding wat doet wat het moet doen en lekker zit. In die prijsklasse de beste keuze voor klassiek vind ik.
Ja ik heb wat met open koptelefoons
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zeker! Vandaar dat ik ze ook zo vaak koop. Zijn ideale reispartners. Nadeel zijn de kabelbreuken en het verliezen van de schuimkussens. Heb nog niets gevonden wat dezelfde voordelen bied als de PX100II maar ongeveer hetzelfde kost. De Koss PortaPro zou ook nog kunnen maar is niet zo makkelijk te krijgen als de PX100IIWijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:57:
Omdat 'ie zo klein en licht is voelt de px100-II opener dan 'ie is. Voor dat geld best een aardig ding vind ik
Als iemand nog een fijn adres weet voor mooie en nette PX100/PX100II headfoam dingen. Ik wil ze graag!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om eens een hele goede koptelefoon te kopen, en nu we op mijn werk zijn overgestapt van telefoontoestellen naar headsets zal ik er niet meer uit de toon vallen door daar met zo'n ding op te zitten en lijkt de tijd er rijp voor te zijn.
In de winkel heb ik er al een aantal geprobeerd, en de QC15 van Bose is degene die me het meest bevalt, geweldig geluid en die noise cancelling kan handig zijn om het geluid van de airco en vooral die vervelende deuntjesfluiters onder de collega's wat te bufferen
- zijn er gelijkaardige koptelefoons voor lagere prijzen waar je dus niet voor de merknaam betaalt?
- als het echt fantastisch goed is heb ik zo'n bedrag er wel voor over, wat zou het beste product zijn in de prijsklasse van de QC15 of is de QC15 het beste in die prijsklasse?
- is er mogelijkheid om de noise cancelling af te zetten wanneer je verwacht dat iemand je ergens voor gaat roepen (kan genant zijn als je dan niet reageert)?
- vreemde vraag, maar kan hij goed tegen UV licht? Ik ben ook vaak buiten en onder invloed van UV uit de zon is er al veel apparatuur kapot gegaan van wasspelden over scharen tot draagbare speakersets en zelfs de zonnepaneeltjes in mijn Davis weerstation zijn helemaal verweerd. Mijn philips koptelefoon van vrooeger is nu niet meer dan poeder waar draadjes en chips in liggen
10 stuks voor 5 euro? http://r.ebay.com/6DTmKLTouchdomex schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:12:
[...]
Als iemand nog een fijn adres weet voor mooie en nette PX100/PX100II headfoam dingen. Ik wil ze graag!
Zouden die er ook nog zijn in funky kleurtjes?Wijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:40:
[...]
10 stuks voor 5 euro? http://r.ebay.com/6DTmKL
Nee, niet echt. Er zijn sowiso maar weinig dingen met active noise cancelling. Sennheiser maakt ook een knappe maar die heeft niet dat bose geluid wat de bas aanzet, de mids door elkaar haalt en het hoog heel iel weergeeft.Cumulus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:43:
In de winkel heb ik er al een aantal geprobeerd, en de QC15 van Bose is degene die me het meest bevalt, geweldig geluid en die noise cancelling kan handig zijn om het geluid van de airco en vooral die vervelende deuntjesfluiters onder de collega's wat te bufferenMaar omdat Bose een reputatie van veel geld voor wat je krijgt heeft heb ik toch wat vragen:
- zijn er gelijkaardige koptelefoons voor lagere prijzen waar je dus niet voor de merknaam betaalt?
Toen ik een nieuwe zocht voor op kantoor kwam ik uiteindelijk bij een Dt770 pro uit. Passieve isolatie maar een veel beter geluid!- als het echt fantastisch goed is heb ik zo'n bedrag er wel voor over, wat zou het beste product zijn in de prijsklasse van de QC15 of is de QC15 het beste in die prijsklasse?
Ja- is er mogelijkheid om de noise cancelling af te zetten wanneer je verwacht dat iemand je ergens voor gaat roepen (kan genant zijn als je dan niet reageert)?
Moeilijk te zeggen- vreemde vraag, maar kan hij goed tegen UV licht? Ik ben ook vaak buiten en onder invloed van UV uit de zon is er al veel apparatuur kapot gegaan van wasspelden over scharen tot draagbare speakersets en zelfs de zonnepaneeltjes in mijn Davis weerstation zijn helemaal verweerd. Mijn philips koptelefoon van vrooeger is nu niet meer dan poeder waar draadjes en chips in liggen
Nu keek ik op amazon.de naar de Creative Aurvana Live! Lijkt op het eerste gezicht inderdaad een goede keuze, maar aangezien ze al sinds 2007 aangeboden worden, kan ik mij niet voorstellen dat er inmiddels geen betere koptelefoon voor dat geld is.
Daarom overweeg ik nu ook voor een Sennheiser HD 439 te gaan. Ongeveer dezelfde prijsklasse, maar wel iets nieuwer.
Uiteindelijk gaat het mij om comfort en een grote soundstage, zodat ik gemakkelijk een paar uur achter elkaar kan proggen, zonder afgeleid te worden door omgevingsgeluid/gesprekken. In eerste instantie keek ik ook naar oordopjes, omdat ik nu vaak 1 el-cheapo dopje in heb, maar ik ben bang dat uren achter elkaar met een plug in je gehoorgang zitten, niet bevorderlijk is voor de gezondheid van je oren.
Hebben jullie ervaring met de CAL! of HD 439? Zijn er misschien andere koptelefoons die ik kan overwegen?
Ik heb al ervaring met de AKG K81DJ. Wat geluid betreft ben ik daar tevreden over, maar ze klemmen zo hard op je oren, dat ik ze niet een lange tijd op kan.
Nieuwer betekend niet altijd beter, de Sennheiser HD 25 en Koss Porta Pro gaan beide al meer dan 25 jaar mee en zijn vandaag de dag nog populaire hoofdtelefoons omdat ze nog steeds goed klinken.M-ThijZ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:58:
Voor op kantoor zoek ik ook nog steeds een goede koptelefoon. Rond de €60,- lijkt mij een mooie richtprijs.
Nu keek ik op amazon.de naar de Creative Aurvana Live! Lijkt op het eerste gezicht inderdaad een goede keuze, maar aangezien ze al sinds 2007 aangeboden worden, kan ik mij niet voorstellen dat er inmiddels geen betere koptelefoon voor dat geld is.
Daarom overweeg ik nu ook voor een Sennheiser HD 439 te gaan. Ongeveer dezelfde prijsklasse, maar wel iets nieuwer.
Uiteindelijk gaat het mij om comfort en een grote soundstage, zodat ik gemakkelijk een paar uur achter elkaar kan proggen, zonder afgeleid te worden door omgevingsgeluid/gesprekken. In eerste instantie keek ik ook naar oordopjes, omdat ik nu vaak 1 el-cheapo dopje in heb, maar ik ben bang dat uren achter elkaar met een plug in je gehoorgang zitten, niet bevorderlijk is voor de gezondheid van je oren.
Hebben jullie ervaring met de CAL! of HD 439? Zijn er misschien andere koptelefoons die ik kan overwegen?
Ik heb al ervaring met de AKG K81DJ. Wat geluid betreft ben ik daar tevreden over, maar ze klemmen zo hard op je oren, dat ik ze niet een lange tijd op kan.
Ken de HD 439 niet heel goed maar wat ik daar ooit over gelezen heb was ook niet allemaal even positief,
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Hmm.. die Porta Pro vindt ik qua uiterlijk echt niet kunnen en de HD 25 is weer iets boven mijn budget. Als ik dat bedrag zou uitgeven, dan zou ik eerder voor een Beyerdynamic DT 770 Pro gaan.AdmiralSnipe schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:30:
[...]
Nieuwer betekend niet altijd beter, de Sennheiser HD 25 en Koss Porta Pro gaan beide al meer dan 25 jaar mee en zijn vandaag de dag nog populaire hoofdtelefoons omdat ze nog steeds goed klinken.
Ken de HD 439 niet heel goed maar wat ik daar ooit over gelezen heb was ook niet allemaal even positief,
Reden dat ik voor de HD 439 zou gaan is dat deze vrij hoog in de lijst staat van Head-Fi: http://www.head-fi.org/products/sennheiser-hd-439-headphones (Rated #21
in Over-Ear)
Nu ik de Porta Pros opzoek staat die inderdaad nog hoger in de lijst, en is ook nog een stuk goedkoper. Moet ik mij misschien toch maar over het uiterlijk heenzetten? Zijn die Porta Pro's eigenlijk geschikt voor gebruik op kantoor of lekken ze geluid?
dat laatst is wel zo, de geluidisolatie is een wat zwakker punt dus je hoort de omgeving nog behoorlijk en omgekeerd kan jouw omgeving meeluisteren.M-ThijZ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:16:
[...]
Hmm.. die Porta Pro vindt ik qua uiterlijk echt niet kunnen en de HD 25 is weer iets boven mijn budget. Als ik dat bedrag zou uitgeven, dan zou ik eerder voor een Beyerdynamic DT 770 Pro gaan.
Reden dat ik voor de HD 439 zou gaan is dat deze vrij hoog in de lijst staat van Head-Fi: http://www.head-fi.org/products/sennheiser-hd-439-headphones (Rated #21
in Over-Ear)
Nu ik de Porta Pros opzoek staat die inderdaad nog hoger in de lijst, en is ook nog een stuk goedkoper. Moet ik mij misschien toch maar over het uiterlijk heenzetten? Zijn die Porta Pro's eigenlijk geschikt voor gebruik op kantoor of lekken ze geluid?
Mag ik voor de variatie de Sennheiser HD 239 noemen? Hoewel het model op headfi niet bijzonder hoog eindigt in de ranglijst, zijn ze zeker niet verkeerd. Voor zo´n 75 euro heb je een aardige hoeveelheid geluidskwaliteit pricewatch: Sennheiser HD 239 (Zwart).
Wat in het nadeel is van dat model is de geluidsisolatie, je zult 50-50 omgeving en muziek horen, wat handig kan zijn als je aanspreekbaar wilt zijn.
Groot voordeel is dat het een heel lichte hoofdtelefoon is, die je comfortabel voor uren achter elkaar kunt dragen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bluepenguin op 13-10-2013 23:54 ]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Overigens valt het lekken van geluid reuze mee, als je ze aardig hard zet hoor je niet veel van buitenaf.
Over smaak valt niet te twisten overigens, ik vind het design van de Porta Pro juist erg fijn, het doet me denken aan casettebandjes en walkman van een tijd terug.
Voor op kantoor kun je beter een gesloten koptelefoon nemen omdat die over het algemeen beter isoleren en minder geluid lekken (tenzij je moet kunnen blijven communiceren met collega's).
Voor rond de 50 euro heb je bijvoorbeeld de Philips Uptown die voor het geld ook wel goed schijnt te klinken (legt wel een beetje nadruk op bas).
Ik heb de Uptown een keer op gehad bij een niet nader te noemen electronica keten maar daar zat waarschijnlijk iets niet goed aangesloten want ze klonken veel zachter en scheller dan de andere koptelefoons daar, dus veel nuttigs over de geluidskwaliteit kan ik niet melden.
Uitproberen in een winkel kan ook helpen bij het maken van een keuze, niet alle hoofdtelefoons die je op het oogt hebt zullen daar beschikbaar zijn, maar zelf beluisteren zegt veel meer dan ranglijsten op internet bekijken omdat niet iedereen dezelfde voorkeuren heeft als het op geluid aan komt.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
De HD439 is, vind ik, een van die net-niet sennheisers. Het geluid is niet slecht, de bouw is niet slecht maar toch als je ze oppakt en opzet, het overtuigd gewoon niet
Wat wil je van een koptelefoon op kantoor? Afsluiten door een gesloten model? Dan is in die prijsklasse de KRK 6400 ook het luisteren waard. Mag het opener? Moet het eigenlijk over je oor? Of erop? Wat luister je/
http://headphonehub.blogs...heiser-hd-439-review.html
http://www.head-fi.org/newsearch?search=hd+439&type=15
Van een koptelefoon op kantoor verwacht ik dat ik mijn collega's niet stoor. Hij moet uren lang comfortabel zitten. De AKG K81DJ die ik nu heb vind ik teveel op mijn oren klemmen. Dat is prettig in het vliegtuig, maar op kantoor voelt het snel wat benauwd aan. Als de muziek uit is hoor je meteen oorsuizen.
Zou het eigenlijk wel fijn vinden als je het net hoort al iemand tegen je praat.
Muziekstijl is veel electronisch. Drum&Base, Ambient, Dance. Ook moet ik er thuis een film mee kunnen kijken. Dus ik zoek wel een allround koptelefoon.
Is er een ranglijst die betrouwbaarder is dan die van Head-Fi?
Als je het net wil horen als er iemand tegen je praat moet je niet voor een gesloten model gaan maar wellicht voor een half open model. Als jij een goed gevoel hebt bij die 439 dan bestel je 'm toch? Pak 'm netjes uit en probeer het ding een paar uur en kijk wat je vindt.
2e hands HD518 een optie voor je?
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Bedankt voor het delen van je ervaring.Knud schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:12:
Voor wat het waard is: Ik vond de HD439 niet heel prettig zitten en qua geluid vond ik het niet heel bijzonder. Ik heb zelf al jaren lang de HD202 (vooral voor gaming (nu vervangen voor een HD598) & lan parties) en vind die persoonlijk prettiger zitten + geluid is gelijkwaardig (maar wel 20 euro goedkoper).
2e hands HD518 een optie voor je?
Nu neig ik er eigenlijk steeds meer naar om het budget te verhogen en te investeren in een Beyerdynamic DT-770 Pro. Het is een klap geld, maar van wat ik er van lees gaan ze wel 10 jaar mee. Dus 10 jaar genieten, in plaats van concessies doen.
Weet iemand of de 80Ω DT-770 Pro aan te sturen is met een laptop (MacBook Pro) zonder extra versterker?
Zal nog even wat opzoeken over die HD518.
Dat moet lukken, mijn Toshiba is ook in staat om mijn 250 ohm DT-770 aan te sturen. Echter... de 80 ohm variant is de versie voor drummers. Klemt extra vast en heeft nog meer isolatie. Ik denk dat je meer hebt aan de 32 ohm variantM-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:33:
[...]
.
Weet iemand of de 80Ω DT-770 Pro aan te sturen is met een laptop (MacBook Pro) zonder extra versterker?
Realiseer je wel dat deze dingen heel confronterend zijn. Bijvoorbeeld MP3'tjes van minder dan 256kbit zijn meestal niet meer om aan te horen.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
Enig idee waar in regio Enschede ik daarvoor terecht zou kunnen?Knud schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:
En ga ook luisteren/passen - dat heeft mij doen besluiten juist geen Beyerdynamic te kopen, want ik vond ze persoonlijk net te strak zitten. (Geluid was weinig tot niets op aan te merken voor mij)
In de praktijk pak ik de Digitech niet, dus die gaat weg.
Persoonlijk wil ik graag de sennheiser hd598 eens proberen, al zou je die waarschijnlijk niet in het vliegtuig kunnen gebruiken omdat hij "open" is. De teufel aureol real lijkt me interessant, maar ik koop liever een tweedehands HD598 voor dat geld.
Welke opties zie ik over het hoofd? Ik vind de hd25-1ii eigenlijk deaal omdat hij zo robuust is en je jezelf geen zorgen hoeft te maken over krasjes en het breken van de pootjes als je hem in je tas doet. Ook al ben ik erg zorgvuldig met m'n spullen.
Het punt kwam eigenlijk afgelopen vakantie toen vriendin in het vliegtuig met kattenoogjes m'n Sennheisers opeiste omdat "die zo een mooi geluid geven". Ik gaf toe en zat dus mooi zonder muziek...
Budget is 100 euro, tweedehands mag dus. Het gaat om jazz, blues, vocal, gitaren. Films en series. Ik eb een DAC die 600ohm kan aansturen, maar ik gebruik headphones eigenlijk alleen via jack poorts van m'n telefoon en laptop. Dus lage weerstand. De momentum vind ik erg mooi, maar de hd25's zijn beter als het om neutraliteit gaat.
Hobo Hifi, wat ik zo snel zag is Apeldoorn of Zevenaar het 'dichtste' bij. Maar MediaMark in Enschede is ook best groot dacht ik. (En misschien zit er wat in Duitsland?)M-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Enig idee waar in regio Enschede ik daarvoor terecht zou kunnen?
De betere muziekzaak heeft meestal wel het e.e.a. liggenM-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Enig idee waar in regio Enschede ik daarvoor terecht zou kunnen?
@PatrickG: Waarom niet nog een HD25?
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2013 11:26 ]
ik heb ze al even beluisterd. de tonen zijn prima maar ik krijg de equalizer maar niet goed op mn telefoon... dus ik probeer zo maar op mn pc met geluidskaart of ik ze daar nog wel goed op krijg.
wat me iig wel opviel, was dat ze geen enkel probleem hebben van kraken oid als je alles op de equalizer omhoog schroeft waarbij mn L1 nog wel eens problemen mee kan veroorzaken.
een klein detail: wat klinken koptelefoon toch ruim en zitten een stuk comfortabeler als je vergelijkt met in ear
http://www.whathifi.com/review/bw-p7
Enige wat ik een beetje spannend vindt is het formaat. De P3 is vrij klein, maar de P7 lijkt wel weer ERG groot. Zeker als je naar het unboxing filmpje kijkt. Ze zijn daar heel erg te spreken over het geluid en als dat ook maar een beetje lijkt op dat van me P3 ben ik dat waarschijnlijk ook.
Binnenkort eens naar remkes om dat ding uitgebreid te testen en naast mijn P3 te houden:)
Ik denk dat ik de vrouw dan ook HEEL blij ga maken als de P3 naar haar over gaat:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zoiezo is dat een beetje een ERG karige review! Ze gebruiken enkel vage termen, korte review en niet duidelijk wat er beluisterd is.M-ThijZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:56:
Vraag mij af hoeveel waarde ik moet hechten aan de review van whathifi.com, de DT-770 wordt best hard onderuitgehaald: http://www.whathifi.com/review/beyerdynamic-dt770
Denk dat de review van de P7 wel wat meer inhoud heeft dan de bovenstaande. Dan nog: eerst zelf luisteren voordat ik er een oordeel over kan uitbrengen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
De pro in de 3 impedanties is de enige 770 die nog in het assortiment zit. Ik herken mijn ervaringen hier wel in terug: http://www.head-fi.org/pr...tudio-headphones-250-ohms
Heb dat ding nu een tijd en elke keer dat ik 'm op zet ben ik er nog steeds blij mee.
Voornaamste reden dat ik mijn 770 niet aanraad is dat 'ie veel mensen te groot is. Zelf heb ik er menig vliegreis relaxt mee doorgebracht. Voor serieus klassiek is er teveel omgevingsherrie maar jazz gaat al prima.PatrickG schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:35:
@Wijnands: Die gedachte is er zeker, maar ik ben toch wel benieuwd naar de andere opties. Nu weet ik dat de MediaMarkt hier een HD598 heeft hangen, maar daar kun je niet eigen muziek op afspelen. Al kan dat natuurlijk wel gewoon als je je eigen kabeltje meeneemt, want die zijn wisselbaar op die koptelefoon
[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 14-10-2013 16:14 ]
Ik heb de P7 nu ook een paar dagen, ben er zeer over te spreken. Had hiervoor nog kort een Momentum, maar ik vind het geluid van de P7 gemiddeld genomen beter en voor mij persoonlijk vooral ook het comfort (de Momentum was voor mij te klein). Het geluid van de P7 is een stuk ruimtelijker (grotere 'soundstage') dan de Momentum. Qua detail in het geluid lijkt het alsof de P7 iets gedetailleerder is dan de Momentum, maar dat komt denk ik meer door de manier waarop het gepresenteerd wordt dan dat die er echt meer detail uit weten te persenlj_tree schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:37:
Nu een klein jaar tot anderhalf jaar de trotse bezitter van een B&W P3. Ding bevalt ERG goed. Enige gemis is ietsje meer noise isolation. Destijds ook flink zitten dubben tussen de P5 en de P3. De prijs heeft me naar de P3 geduwd en eigenlijk zelden tot nooit spijt van gehad. Nu komt B&W met de P7. Ding ziet er netjes uit. Vertrouwd uiterlijk. Goed afgewerkt, fijne materialen gebruikt etc. Op WhatHIFI een review van het ding:
http://www.whathifi.com/review/bw-p7
Enige wat ik een beetje spannend vindt is het formaat. De P3 is vrij klein, maar de P7 lijkt wel weer ERG groot. Zeker als je naar het unboxing filmpje kijkt. Ze zijn daar heel erg te spreken over het geluid en als dat ook maar een beetje lijkt op dat van me P3 ben ik dat waarschijnlijk ook.
Binnenkort eens naar remkes om dat ding uitgebreid te testen en naast mijn P3 te houden:)
Ik denk dat ik de vrouw dan ook HEEL blij ga maken als de P3 naar haar over gaat:)
Heb 'm vandaag nog in de trein opgehad en hij sluit het de omgevingsgeluiden prima af. Niet zo goed als een IEM, maar volgensmij lukt geen enkele koptelefoon dat.
Maar ga er zeker naar luisteren, ik ben zelf erg blij met de aanschaf.
Voor 400 euro mag je de mijne hebbenLe Enfant! schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:00:
Die P7 ziet er inderdaad mooi uit, alleen jammer van de prijs. Toch hindert dit me niet om ook deze headphone eens te beluisteren in de winkel. Misschien kom ik wel een gulle weldoener tegen.
Dan zal de P7 wellicht voor jou zijn. Ik had zelf ook al de Kef M500 geprobeerd, maar niet comfortabel wegens druk op oren. Ook de Momentum was te klein en raakte m'n oren op verschillende plekken dus na verloop van tijd oncomfortable. Bij de P7, als ik eenmaal de juiste positie gevonden heb zit het perfect om m'n oren heen en raakt het m'n oren helemaal niet.Solictice schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:07:
Ik ben behoorlijk benieuwd naar die P7, met name qua comfort. Ik heb zelf de P5, maar ik merk dat ik deze niet erg lang op kan houden. Ik probeer hem zo vaak mogelijk te gebruiken (ik reis dagelijks van Middelburg naar Breda voor m'n opleiding) maar na zo'n uurtje gaan m'n oren toch zeer doen.
Ik zou zeggen, zoek de betere hifi zaak op bij jou in de buurt, die zullen 'm vast hebben. Hij is meer en meer op verschillende plekken verkrijgbaar zie ik. Misschien heeft zelfs de MediaMarkt 'm binnenkort, ze verkopen immers ook de P3 en P5.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Het grote nadeel is het beluisteren in de mediamarkt. Geen mogelijkheid om je eigen bron aan te sluiten, en je kunt nergens rustig even gaan zitten luisteren. Ga naar een fatsoenlijke audio zaak. Meestal wel een relaxed hoekje waar je met een kopje koffie oid relaxed kan zitten luisteren...zo lang je wil.Sakete schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:21:
[...]
Dan zal de P7 wellicht voor jou zijn. Ik had zelf ook al de Kef M500 geprobeerd, maar niet comfortabel wegens druk op oren. Ook de Momentum was te klein en raakte m'n oren op verschillende plekken dus na verloop van tijd oncomfortable. Bij de P7, als ik eenmaal de juiste positie gevonden heb zit het perfect om m'n oren heen en raakt het m'n oren helemaal niet.
Ik zou zeggen, zoek de betere hifi zaak op bij jou in de buurt, die zullen 'm vast hebben. Hij is meer en meer op verschillende plekken verkrijgbaar zie ik. Misschien heeft zelfs de MediaMarkt 'm binnenkort, ze verkopen immers ook de P3 en P5.
Ben ik zelfs de Beyer DT-770 Pro aan het overwegen voor eigenlijk 3x mijn budget, lees ik vervolgens in reviews dat het maar een kwestie van tijd is voordat je de zwakheden in deze koptelefoon ontdekt en eigenlijk een Sennheiser HD 650 moet hebben.
Eigenlijk moet ik een plek zoeken waar ik de HD 439 kan luisteren, want voor €67,- lijkt me dat eigenlijk best een goede deal.
Als je zin & tijd hebt, ben ik wel benieuwd naar een mini-reviewMother_Goozz schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:59:
Vandaag mijn Fiio X3 binnen gekregen. Machtig wat klinkt dat extreem goed icm mijn Sennheiser HD650, aanrader die X3!
Touchscreen geen gemis?
En dan past zo'n ding helemaal niet meer!M-ThijZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:49:
Waarschijnlijk doe ik er ook goed aan eerst ergens te luisteren naar verschillende koptelefoons, want ik begin er zowaar een punthoofd van te krijgen.
vergeet niet dat een hoop geschreven wordt door fanatieke hobbyisten die een la hebben met voor meer dan 1000 euro aan koptelefoons.Ben ik zelfs de Beyer DT-770 Pro aan het overwegen voor eigenlijk 3x mijn budget, lees ik vervolgens in reviews dat het maar een kwestie van tijd is voordat je de zwakheden in deze koptelefoon ontdekt en eigenlijk een Sennheiser HD 650 moet hebben.
Persoonlijk na bijna 2 jaar met de DT-770 pro... ja, het ding heeft zwakheden, de mijne is niet perfect op het punt waar bas in midrange over gaat. Echter het ding is comfortabel en het geluid is meer dan goed genoeg.
En da's ook het punt, er is altijd beter maar je hebt wel met de wet van afnemende meeropbrengst te maken. Hoe duurder je gaat hoe minder verbetering je zult ervaren. Een HD 650 is meer dan 2 keer duurder maar bepaald niet 2 keer beter. Verder, vergelijk appels met appels, een open koptelefoon zoals de 650 klinkt altijd anders dan een gesloten model.
Als dat je oorspronkelijke budget was lijkt me dat een goed idee. Neem een portable speler mee met wat losless bestanden en ga er goed voor zitten.Eigenlijk moet ik een plek zoeken waar ik de HD 439 kan luisteren, want voor €67,- lijkt me dat eigenlijk best een goede deal.
Ik zie liever een volledige review, ben erg nieuwsgierig!Knud schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:58:
Als je zin & tijd hebt, ben ik wel benieuwd naar een mini-review
Touchscreen geen gemis?
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2013 09:18 ]
Mocht iemand nog goede tips hebben voor een neutrale dichte koptelefoon in dit budget (<100 euro), houd ik me aanbevolen
[ Voor 16% gewijzigd door Bastard op 15-10-2013 09:27 ]
Shure SRH440 zou ik dan eens gaan bekijken.Bastard schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:25:
Mocht iemand nog goede tips hebben voor een neutrale dichte koptelefoon in dit budget (<100 euro), houd ik me aanbevolen.
Ik werk op o.a. de headphone afdeling in de MediaMarkt Middelburg, dus ik wacht geduldig afSakete schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:21:
[...]
Ik vind de prijs wel erg hoog, ben maar een arme student
[ Voor 43% gewijzigd door Solictice op 15-10-2013 09:33 ]
Haha er zijn genoeg reviews te vinden op internet toch? Wil best wat foto's maken mocht je dat willen.Knud schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:58:
[...]
Als je zin & tijd hebt, ben ik wel benieuwd naar een mini-review
Touchscreen geen gemis?
Ik hou enorm veel van gadgets, en high-tech spullen, maar voor pure muziek ervaring ben ik zo blij dat het 1: geen touch-screen heeft, vreet meer energie dan zonder. 2: Geen gezeur met "sound effects" toe te voegen wat voor mijn gevoel vaak de kwaliteit niet ten goede komt zoals bijv. Cowon heeft. 3: Echt alleen gebouwd voor muziek, geen zware interface met funties die je nooit zou gebruiken, puur voor muziek, clean&simpel 4: de bouwkwaliteit is extreem goed. De X3 kan je voor je gevoel van 5 hoog gooien (nee doe het niet
Besteld voor 140€ incl gratis fedex verzending (in 4 dagen binnen) kon hem niet laten liggen...
-Ik heb een Sennheiser HD650 (binnen gebruik) en een Sony MDR-1r voor onderwegWijnands schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:03:
Waarmee heb je geluisterd? En waarnaar? Waarmee vergeleken? En waar vond je 'm voor die prijs?
-Van Pink Floyd - Genesis - Alan Parsons tot Soundtrack muziek zoals bijv. Two Steps From Hell - Position Music - Audiomachine (meer soms klassiekere kant op) allemaal in Flac of Wav.
-Ik heb een Cowon Z2 gehad, maar te veel toeters en bellen, te veel EQ settings waardoor ik persoonlijk minder vond klinken dan deze Fiio X3. Voor de rest een ipod touch, maar dat ga ik niet eens een vergelijking in maken...
-Gekocht bij Mp4nation.net. Blijf het een geweldige site vinden, en medewerkers zijn vriendelijk!
Edit: Persoonlijk vind ik van Cowon de D2 zeker 1 van de beste players vinden.
Bij de Fiio X3 kan je je Bass&Treble aanpassen
[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-10-2013 11:55 ]
Neem aan dat dit nog steeds kan?
Tuurlijk, genoeg reviews te vinden, maar hecht ook veel waarde aan revieuws van mede-tweakers
Heb wel twijfels over die impedantie waarden. Ik neem aan hoger = beter aangezien ze anders zo geen 250 en 600 ohm model zouden hebben als je daarvoor ook nog speciaal amps moet kopen?
80 ohm zou zowel met als zonder amp bruikbaar zijn en is dus waarschijnlijk de betere keuze tov die van 35?
Hoe zit het eigenlijk met de bewering dat mp3's van minder dan 256 kb/s niet aan te horen zijn op deze koptelefoon? 98% van mijn muziekcollectie is namelijk 128 kb/s en alleen mijn google all access gaat boven de 300.
Ik ken die koptelefoon niet maar gezien de kwaliteit waarover gepraat wordt lijkt me dat je dat zeker gaat horen! Ik heb een P3 van B&W en hoor inderdaad vrij goed als een mp3 van slechte kwaliteit is. Probeer alles rond de 320 te downloaden. Ik erger me de pleuris aan slechte kwaliteit:)Cumulus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:16:
Misschien dat ik ook voor de Beyer DT-770 Pro ga ipv de Bose die ik eerst op 't oog had. Is ook nog eens een stuk goedkoper. (bedankt voor de adviezen)
Heb wel twijfels over die impedantie waarden. Ik neem aan hoger = beter aangezien ze anders zo geen 250 en 600 ohm model zouden hebben als je daarvoor ook nog speciaal amps moet kopen?
80 ohm zou zowel met als zonder amp bruikbaar zijn en is dus waarschijnlijk de betere keuze tov die van 35?
Hoe zit het eigenlijk met de bewering dat mp3's van minder dan 256 kb/s niet aan te horen zijn op deze koptelefoon? 98% van mijn muziekcollectie is namelijk 128 kb/s en alleen mijn google all access gaat boven de 300.
Yep. Bij lagere bitrates hoor je vooral de compressie bij tonen tussen de ~2000Hz en ~10.000Hz. En verschillende instrumenten klinken soms als één, je hoort de scheiding tussen de verschillende klanken minder duidelijk.lj_tree schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:46:
[...]
Ik ken die koptelefoon niet maar gezien de kwaliteit waarover gepraat wordt lijkt me dat je dat zeker gaat horen! Ik heb een P3 van B&W en hoor inderdaad vrij goed als een mp3 van slechte kwaliteit is. Probeer alles rond de 320 te downloaden. Ik erger me de pleuris aan slechte kwaliteit:)
Als 't ff kan, download gewoon FLAC op minimaal 16-bit 44khz. En elk hogere sample rate klinkt in theorie beter (al zal je denk ik perfect gehoor moeten hebben om het verschil te kunnen horen), dus bijv. 48khz, 96khz, 192khz. 24-bits audio is eigenlijk veel minder belangrijk dan de sample rate, 16-bits audio is goed genoeg. Zie ook dit artikel voor 24-bit vs. 16-bit: http://www.head-fi.org/t/...s-16bit-the-myth-exploded
Nee, als je voor een portable device gaat neem dan de 32ohm variant. Die 80hm is de versie voor drummers. Andere pads, klemt extra en is wat zwaarder op de bas.Cumulus schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:16:
Misschien dat ik ook voor de Beyer DT-770 Pro ga ipv de Bose die ik eerst op 't oog had. Is ook nog eens een stuk goedkoper. (bedankt voor de adviezen)
Als je voornamelijk 128kb hebt dan is dit zonde van je geld en kun je net zo goed een sennheiser 201 halen.Hoe zit het eigenlijk met de bewering dat mp3's van minder dan 256 kb/s niet aan te horen zijn op deze koptelefoon? 98% van mijn muziekcollectie is namelijk 128 kb/s en alleen mijn google all access gaat boven de 300.
192/24 flacs klinken, met de juiste spullen fenomenaal. Echter je moet een heel goed gehoor hebben om dat verschil nog mee te krijgen. Komt nog 's bij dat het aantal portable spelers die dit aan kunnen nog heel beperkt is.Sakete schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:52:
Als 't ff kan, download gewoon FLAC op minimaal 16-bit 44khz. En elk hogere sample rate klinkt in theorie beter (al zal je denk ik perfect gehoor moeten hebben om het verschil te kunnen horen), dus bijv. 48khz, 96khz, 192khz. 24-bits audio is eigenlijk veel minder belangrijk dan de sample rate, 16-bits audio is goed genoeg. Zie ook dit artikel voor 24-bit vs. 16-bit: http://www.head-fi.org/t/...s-16bit-the-myth-exploded
[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 15-10-2013 13:54 ]
[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 15-10-2013 14:09 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.