• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Stef602 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:27:
pricewatch: Pioneer SE-MJ751 (Zwart)
Ik weet zelf echter niet waar ik voor moet gaan, philips uptown? de pioneer, de akg of de sony? 8)7
Houd als je wilt in het achterhoofd dat de SE-MJ751 van Pioneer een hoofdtelefoon is die vooral geschikt is voor elektronische muziek en hiphop; stevige nadruk op de bass en een deel van de aanschafprijs gaat naar het uiterlijk (niks negatiefs, maar ter info).
En ik vermoed dat je met 'de Sony" de V55 bedoeld? (heb gezocht in t topic, maar zie het nergens letterlijk staan). Ook de V55 heeft een nadruk op de bass.
De Uptown is een vrij mild klinkende hoofdtelefoon, met enige nadruk op de bass en wat nadruk op de treble. De Philips is qua muziekgenres wellicht een allrounder te noemen.
AKG's k420 en de Philips konden nog wel eens interessant zijn voor jouw gebruik. De k420 is licht/portable en heeft een prettig geluidsbeeld, de uptown is voor veel mensen comfortabel en zal je meer op/over je oren vallen waardoor je misschien in een bibliotheek beter af zou kunnen zijn. Al is volgens sommigen de kabel van de Philips niet z'n sterkste punt.
Neemt niet weg dat het lastig inschatten is wat jij precies prettig vindt qua bass.

Heb je overigens ook de Panasonic RP-HTX7 wel eens overwogen? Lichte nadruk op de bass, klinkt redelijk mild en heeft een erg mooie balans tussen hoog-midden-bass-treble. Door de vele verkrijgbare kleurtjes ziet het er uit als een mode-hoofdtelefoon, maar het geluid is naar mijn mening erg prettig en aan te raden.

[ Voor 15% gewijzigd door Bluepenguin op 18-09-2013 21:32 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bluepenguin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:23:
[...]

Houd als je wilt in het achterhoofd dat de SE-MJ751 van Pioneer een hoofdtelefoon is die vooral geschikt is voor elektronische muziek en hiphop; stevige nadruk op de bass en een deel van de aanschafprijs gaat naar het uiterlijk (niks negatiefs, maar ter info).
En ik vermoed dat je met 'de Sony" de V55 bedoeld? (heb gezocht in t topic, maar zie het nergens letterlijk staan). Ook de V55 heeft een nadruk op de bass.
De Uptown is een vrij mild klinkende hoofdtelefoon, met enige nadruk op de bass en wat nadruk op de treble. De Philips is qua muziekgenres wellicht een allrounder te noemen.
AKG's k420 en de Philips konden nog wel eens interessant zijn voor jouw gebruik. De k420 is licht/portable en heeft een prettig geluidsbeeld, de uptown is voor veel mensen comfortabel en zal je meer op/over je oren vallen waardoor je misschien in een bibliotheek beter af zou kunnen zijn. Al is volgens sommigen de kabel van de Philips niet z'n sterkste punt.
Neemt niet weg dat het lastig inschatten is wat jij precies prettig vindt qua bass.

Heb je overigens ook de Panasonic RP-HTX7 wel eens overwogen? Lichte nadruk op de bass, klinkt redelijk mild en heeft een erg mooie balans tussen hoog-midden-bass-treble. Door de vele verkrijgbare kleurtjes ziet het er uit als een mode-hoofdtelefoon, maar het geluid is naar mijn mening erg prettig en aan te raden.
De muziek die ik vaak luister is: alternative/punkrock en hardstyle/electro/dance. Dus de hoofdtelefoon moet wel een beetje een alrounder zijn.
Pioneer, ah ja ik moet wel zeggen dat ik hem er erg goed uit vind zien, maar als dat heel erg ten koste gaat van de geluidskwaliteit, dan vind ik dat zonde. Op de pioneer zit wel een bassdraaiknop zodat je on the fly je bass kan aanpassen, niet dat ik dat vaak zal gaan doen aangezien ik dan constant aan dat ding zit te draaien. Qua design geef ik de Pioneer een 9

Philips, ik heb ook gelezen over het kabeltje en dat dat veel ongein kan veroorzaken (ineens heel erg veel bass, soms doet de rechterkant het niet etc.) maar ik ben bereid dat risico te nemen. Echter vind ik de hoofdtelefoon wel heel erg groot maar ik lees daarentegen wel dat hij lekker op het hoofd zit. Aangezien de hoofdtelefoon in de trein word gebruikt en ik hem op de uni vaak wil opbergen lijkt mij de philips niet de beste keuze. Design vind ik een 8.

Akg k518, veel goede dingen over gelezen maar met 1 nadeel, hij zit strak om je hoofd. Dat is iets wat ik absoluut niet wil. Wel kan je hem heel erg makkelijk opbergen, iets wat je bij de pioneer en philips niet kan. Design 8.

Sony v55, iets mindere geluidskwaliteit dan de akg maar net zo strak, het design vind ik wel iets mooier maar dat weegt niet op tegen de betere geluidskwaliteit van de AKG. Design: 8,5

Panasonic, als ik eerlijk ben vind ik de panasonic er niet uit uit zien en wil ik daar ook niet mee over straat lopen, hoe goed het geluid ook is. Design: 4

AKG k420, deze valt voor mij sowieso al af aangezien een ander niet mijn muziek hoeft te luisteren. Ik vind het zelf namelijk ook irritant als iemand zijn oortjes hard heeft staan als het stil is.

Wat ik fijn vind qua bass is een bass die niet overheersend is maar wel aanwezig is. De bass mag net zorgen voor een soort van distortion in de muziek (lees: alsof het enige wat je hoort is de ''subwoofer'' zonder de speakers). Ik denk dat je kan spreken over een ''gewone'' bass.

Moet ik voor lastig opbergbaar, maar wel comfortabel gaan. Of voor styling met middelmatige opbergbaarheid met een geluid wat volgens veel nederlanders als ''goed'' bestempeld wordt maar waarvan ik geen reviews op head-fi kan vinden. Of toch voor de akg 518 of de sony?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 18-09-2013 23:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

M'n zusje zoekt een hoofdtelefoon voor op haar werk. Ze heeft nu dopjes, maar vind dat niet echt heel fijn en wil dus wat anders, een hoofdtelefoon. Haar budget is (slechts) 50 euro, nu is een tientje meer vast geen probleem en kwam ik bij de pricewatch: AKG K 540 (Zwart)

Lijkt mee een decent headphone die volgens mij nog best comfortabel zit. Iemand nog suggesties?

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 27-09 22:43
Hier zie je een actie waar je kans maakt op de momentum on ear. Ik vraag me alleen af of die ook voor europa geld.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heilige Kaas schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:20:
Hier zie je een actie waar je kans maakt op de momentum on ear. Ik vraag me alleen af of die ook voor europa geld.
Volgens mij niet...
The Sweepstakes is open to legal United States residents in the fifty (50) United States and District of Columbia who are age 18 or older at the date of entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Stef602 in "Het grote Headphones topic"
Ik wil de headset vaak gebruiken en dus meenemen in de trein en naar huis zodat ik soms thuis ook nog rustig kan luisteren. Moet ik dan voor de akg 518dj, sony v55, pioneer of de philips gaan? Ook vind ik het belangrijk dat hij er een beetje uitziet, zodat ik niet zo'n lelijk ding op mijn hoofd heb. Echter vind ik het design van de AKG/sony/philips/pioneer allemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is er nog iemand die zondag naar canjam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zojuist de Philips X1/00 besteld bij Correct.nl :D

Ze belden dat het wel een showroom model betreft, de laatste die ze nog hadden. Moet ik nog ergens op letten als ik hem heb? Kan hem altijd terugsturen natuurlijk, maar is er nog iets naast beschadigingen wat er mis zou kunnen zijn?

Maar goed, krijg hem denk ik morgen binnen, ben benieuwd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

http://www.ibood.com/nl/nl/ - Weet iemand of deze iets is?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
TheNephilim schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:36:

Ze belden dat het wel een showroom model betreft, de laatste die ze nog hadden. Moet ik nog ergens op letten als ik hem heb? Kan hem altijd terugsturen natuurlijk, maar is er nog iets naast beschadigingen wat er mis zou kunnen zijn?

Wat heb je betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
TheNephilim schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:36:

200 is nog een beste prijs. Ik zou als ik jou was erg goed de kabel aansluiting controleren! Dit is een zwak punt bij sommige headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Beter toch annuleren en bij http://www.coolsound.nl/p...tereohoofdtelefoon/P49732 bestellen? Gaat wel weer een week duren, maar dan heb ik zeer waarschijnlijk wel een nieuwe.

--- Edit ---

Net Correct.nl gemaild dat ik toch van m'n bestelling af zie en bij Coolsound.nl besteld. Zal een weekje langer duren nu, maar een nieuwe voelt toch beter :+

Hopelijk maakt Correct.nl het geld weer snel terug over, want zo even 200 euro extra heb ik liever snel weer terug. :/

--- Edit 2 ---

Krijg net een mailtje van Coolsound.nl dat hij al verzonden is en dus morgen geleverd word. Blijkbaar onjuiste voorraad informatie op de website. Maar goed, ik heb hem dan toch nog morgen binnen. Nu nog reactie van Correct.nl, het geld terug en dan ben ik helemaal tevreden.

[ Voor 69% gewijzigd door TheNephilim op 23-09-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Top! Mochten ze de bestelling niet annuleren, lijkt me sterk, moet je gewoon het pakketje niet in ontvangst nemen, gaat ie zonder extra kosten terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heilige Kaas schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:27:
[...]

Top! Mochten ze de bestelling niet annuleren, lijkt me sterk, moet je gewoon het pakketje niet in ontvangst nemen, gaat ie zonder extra kosten terug. :)
Okeuj, thanks for the reassurance! ^^

Je zou zeggen dat ze hem gewoon annuleren, kost ze alleen maar extra verzendkosten. Wel lullig, hij belde vanochtend nog om te vragen of het goed was, maarja... zat me toch niet lekker. :X Hopelijk nu toch snel een mail terug met de bevestiging dat het geld teruggestort word. 8)

Bij headsets en headphones heb je sowieso niet vaak dat ze nog sterk in prijs zakken zoals (bijv.) mobiele telefoons doen. Ze blijven immers even goed en ook jaren goed als je een beetje een goeie hebt.

Net ook 2x de Siberia V2 voor m'n zusje besteld. Heb haar nog gewezen op de iBood aanbieding, maar ze wilde per se de Siberia. Vooral om het bandje, die zit natuurlijk wel comfortabel!

--- Edit ---

Heb inmiddels een mailtje van Correct.nl dat ze de order geannuleerd hebben. Top! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 23-09-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
erg grappig indeed. Eerst dacht ik: wtf hoezo speakers beter dan headphones... later zegt die het inderdaad 'the other way around": koptelefoon zijn meer accurate, mss zelfs te. Daar komt nog bij dat de technieken om dat te doen relatief goedkoop zijn (vergeleken bij speakers), het heeft dus niet enkel met de akoestiek van de ruimte te maken, ook met allerlei vervormingsproblemen enzo.
Persoonlijk hou ik wel van het wat strakkere van goede headphones, gewoon dat je alles goed hoort :D veel recordings zijn echter gemaakt om op slechte meuk afgespeeld te worden, wat bijvoorbeeld leidt tot overdose aan bass als je het op een goede set afspeelt.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:02
TheNephilim schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:40:
[...]

Net ook 2x de Siberia V2 voor m'n zusje besteld. Heb haar nog gewezen op de iBood aanbieding, maar ze wilde per se de Siberia. Vooral om het bandje, die zit natuurlijk wel comfortabel!
Die heb ik ook. Zit op zich best comfortabel, maar de oorschelpen hadden net iets groter mogen zijn en de geluidskwaliteit is matig. Als headset voldoet hij en voor de niet-veeleisende luisteraar is hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ouch.. Da's idd niet de korting waar ik op gehoopt had. ;) 150 euro lijkt mij een nette prijs voor een demo phone die op andere plekken nieuw voor 200 euro te koop is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

xxxneoxxx schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:29:
[...]

Ouch.. Da's idd niet de korting waar ik op gehoopt had. ;) 150 euro lijkt mij een nette prijs voor een demo phone die op andere plekken nieuw voor 200 euro te koop is.. ;)
Daarom heb ik toch de order geannuleerd en een nieuwe besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Slim.
Ik zit zelf te twijfelen of het verstandig is om de x1 te verkopen. Aan de ene kant gebruik ik hem niet meer echt sinds ik de hd650 heb en kan ik het geld wel gebruiken om de surface 2 of een DSLR te financieren. Aan de andere kant is het wel een lekkere headphone voor elektronische muziek.

Wat zouden jullie een goed bod vinden?

Edit: Damn nu zet ik m weer op mijn hoofd en klinkt hij écht lekker bij het eerste wat ik opzet. Misschien is afwisseling wel gewoon belangrijk. :)

Heb wel nog een Alessandro ms-1 om te modden, denken jullie dat iemand geïnteresseerd is een 'kapotte' koptelefoon. Hij heeft wat mods ondergaan maar ben simpelweg nooit ermee verder gegaan. Klinkt wel aardig maarja de hd650, hd580 en x1 zijn toch wel wat beter. Ik blijf wel bij het modden en bouwen van versterkers :D

[ Voor 42% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-09-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb de denon ad-h1100 via ibood voor 56 euro gekocht. Goede deal lijkt mij zo :) De denon lijkt me een goede ''instapper'' voor de audiofiele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Heilige Kaas schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:30:
Slim.
Ik zit zelf te twijfelen of het verstandig is om de x1 te verkopen. Aan de ene kant gebruik ik hem niet meer echt sinds ik de hd650 heb en kan ik het geld wel gebruiken om de surface 2 of een DSLR te financieren. Aan de andere kant is het wel een lekkere headphone voor elektronische muziek.

Wat zouden jullie een goed bod vinden?

Edit: Damn nu zet ik m weer op mijn hoofd en klinkt hij écht lekker bij het eerste wat ik opzet. Misschien is afwisseling wel gewoon belangrijk. :)

Heb wel nog een Alessandro ms-1 om te modden, denken jullie dat iemand geïnteresseerd is een 'kapotte' koptelefoon. Hij heeft wat mods ondergaan maar ben simpelweg nooit ermee verder gegaan. Klinkt wel aardig maarja de hd650, hd580 en x1 zijn toch wel wat beter. Ik blijf wel bij het modden en bouwen van versterkers :D
Ik zou hem zelf lekker houden. Hij staat in ieder geval op mijn lijstje van Headphones die ik ooit in bezit wil hebben. Tenzij je echt in geld nood zit ofcourse, maar dat is een ander verhaal lijkt mij.
Zat eerst te denken om hem te kopen, maar toen kwam ik een HD598 tegen voor €62 op Marktplaats. Daar ben ik nu dus wel ff zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ho eens. Dat is écht goed geld!

Vaak is het inderdaad een kwestie van speuren naar mooie bedragen. Alleen het jammere van marktplaats is dat het zo gigantisch bomvol staat met troep dat je de paar juweeltjes er niet tussen ziet staan. En als je die al ziet komt het vaak nog van een advertentie van een webshop ook. Marktplaats is wat mij betreft een beetje de verkeerde kant aan het opgaan.
Ik heb ze al een keer een mail gestuurd met het probleem, en met de vraag of ze meerdere categorieën willen maken, maar dat hebben ze niet gedaan. Ik vroeg specifiek om bij merken 'beats' erbij te zetten omdat je dan al zeker 50% van de advertenties eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
Mensen, omdat ik binnenkort 2 nachtvluchten heb wil ik nu toch maar eens de echte bose qc 15 kopen. Via ebay vind ik tricky omdat er dan douanekosten betaald moeten worden (ook bij tweedehands toch?).

Nu heb ik vaker in dit draadje een duitse (web)winkel voorbij zien komen waar headphones besteld worden. Wat is die winkel. Ik zoek namelijk de goedkoopste mogelijkheid om een nieuwe of goede tweedehands bose qc 15 aan te schaffen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:17

RnB

Geen idee of die electronica zaken op spl 's nachts open zijn, maar ik heb m daar gezien voor €329,-.
Ik heb m zelf gekocht voor €354,95, maar daar heb ik veel voor terug gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hijs online 269

Wil liefst toch onder de 200 uitkomen

[ Voor 43% gewijzigd door r.brands op 24-09-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
r.brands schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:11:
Mensen, omdat ik binnenkort 2 nachtvluchten heb wil ik nu toch maar eens de echte bose qc 15 kopen. Via ebay vind ik tricky omdat er dan douanekosten betaald moeten worden (ook bij tweedehands toch?).

Nu heb ik vaker in dit draadje een duitse (web)winkel voorbij zien komen waar headphones besteld worden. Wat is die winkel. Ik zoek namelijk de goedkoopste mogelijkheid om een nieuwe of goede tweedehands bose qc 15 aan te schaffen.

Alvast bedankt
Ik heb zelf net een AKG 495NC gekocht om dezelfde reden. Na lang twijfelen gekozen voor de AKG omdat de deze ook zonder power nog werkt (de Bose kan geen audio meer spelen als de accu leeg is) en de audio kwaliteit wat beter is. Ik vlieg vanavond/vannacht en vrijdag dus kan je daarna laten weten of de AKG werkt.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
r.brands schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:11:Nu heb ik vaker in dit draadje een duitse (web)winkel voorbij zien komen waar headphones besteld worden. Wat is die winkel.
Thomann.de misschien?
(verkopen trouwens geen bose)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Dank Troftnom, dat is hem.

Sander, als je me iets zou kunnen laten weten graag. Ik heb ooit de Blaupunkt 112 Comfort Noise Cancelling Headphones gehad. Maar voor de prijs waren ze aardig maar ze haalden het in de verste verte niet bij de bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, de X1 is binnen! ^^ Hij zit nog netjes in de doos, wel even gekeken en op gehad natuurlijk. Vanavond maar eens aansluiten op de Auzentech Prelude als ik er tijd voor heb.

Hij zit perfect, ik was bang dat hij iets te klein zou zijn, maar dat is niet het geval. Even foto's maken en een review schrijven maar! Ik doe ook meteen een review over de Siberia v2 van m'n zusje. Kan dan mooi vergelijkingen trekken. Al is het een andere prijsklasse, dan weet je meteen iets over de voor en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Monoprice 8323 binnen. In vergelijking met een Philips uit dezelfde prijsklasse: een stuk robuuster gebouwd, gaat een stuk luider, geluid is een stuk voller maar niet super ofzo. Draagcomfort is wel een stuk minder.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, gisteren de Philips Fidelio X1/00 eens aangesloten op mijn Auzentech Prelude! ^^ De Logitech Z-5500 set er maar even af gehaald, ik denk dat ik die maar weer digitaal (coax) aansluit. M'n dure koptelefoon op de headphones uitgang van de Z-5500 aansluiten vind ik ook een beetje zonde :+

De eerste conclusies; comfortabel, velours kriebelt, oren passen net in de schelpen, weergave van geluid is prachtig, Auzentech Prelude op 70% vermogen en komt beetje te kort naar mijn idee.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Heeft er iemand wellicht een idee waar ik mijn Litte Dot MKIII koptelefoonversterker kan verkopen (woon in NL)? Marktplaats en de Tweakers V&A hebben tot nu toe niets opgeleverd. :'( Als ik een Amerikaan was geweest had Head-Fi de logische keuze geweest, maar ik woon nu eenmaal op dit continent |:(

0.0

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Jungian schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:41:
Heeft er iemand wellicht een idee waar ik mijn Litte Dot MKIII koptelefoonversterker kan verkopen (woon in NL)? Marktplaats en de Tweakers V&A hebben tot nu toe niets opgeleverd. :'( Als ik een Amerikaan was geweest had Head-Fi de logische keuze geweest, maar ik woon nu eenmaal op dit continent |:(
Mooi ampje, ik heb overwogen er eentje te laten overkomen vanuit china. Ik hou hem in mijn achterhoofd, even de financiën bekijken.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Iuigi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:40:
Mooi ampje, ik heb overwogen er eentje te laten overkomen vanuit china. Ik hou hem in mijn achterhoofd, even de financiën bekijken.
Ik kan hem zeker aanraden. :Y Het lijkt er overigens op dat ik hem vanmiddag toch kwijt raak via Marktplaats. 8)7

0.0

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• croiky
Jungian schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:41:Als ik een Amerikaan was geweest had Head-Fi de logische keuze geweest, maar ik woon nu eenmaal op dit continent |:(
Je kansen nemen wat af maar je kunt op Head-Fi gewoon aangeven dat je alleen naar de EU wilt verzenden.

By the way, voor geinteresseerden. Heb een Beyer DT770 te koop staan: V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 770 premium 600 ohm

[ Voor 26% gewijzigd door croiky op 26-09-2013 11:38 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

croiky schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:32:
[...]

Je kansen nemen wat af maar je kunt op Head-Fi gewoon aangeven dat je alleen naar de EU wilt verzenden.
Waarom zou je dat doen? Is een Amerikaans adres opschrijven zoveel moeilijker?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Mijn Brainwavz Hm5 staat ook in V&A.
V&A aangeboden: brainwavz hm5 / Digitech Monitor Hoofdtelefoon
Merk dat ik de voor het normale gebruik mijn nieuwe philips headfone prima vind.
Had laatste nog een paar afleveringen band of brothers gekeken met de HM5 en dat was echt goed.
Maar ze zijn toch te groot om mee te nemen voor mij.
En hoewel de HM5 heel goedklinkt, wil ik toch een L1/X1 wil gaan beluisteren.
Een open geeft waarschijnlijk iets meer ruimtelijke gevoel.

Weet iemand waar je de AKG K495 NC kan beluisteren?
Zag dat deze via ing 190Euro was
Had laatste de bose met nc op en geeft toch veel rust...

[ Voor 11% gewijzigd door DarkChylde op 26-09-2013 12:36 ]

• SlaadjeBla
Deze komt voor 40 euro uit Engeland of Australie en jij vraagt er 80 voor?

• croiky
CyBeR schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:39:
[...]

Waarom zou je dat doen? Is een Amerikaans adres opschrijven zoveel moeilijker?
Vast niet. Volgens mij bedoelt Jungian dat de kans groot is dat een geinteresseerde op Head-Fi Amerikaans is en hij niet naar de VS wilt verzenden?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
SlaadjeBla schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:39:
[...]

Deze komt voor 40 euro uit Engeland of Australie en jij vraagt er 80 voor?
Dit is niet helemaal eerlijk. De HM5 kost gemiddeld $99 zonder BTW en douaneheffing. Het is ook nog steeds niet bewezen dat alle hoofdtelefoons in die OEM behuizing hetzelfde klinken.

too old, too cold

• SlaadjeBla
Negakinu schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:00:
[...]

Dit is niet helemaal eerlijk. De HM5 kost gemiddeld $99 zonder BTW en douaneheffing. Het is ook nog steeds niet bewezen dat alle hoofdtelefoons in die OEM behuizing hetzelfde klinken.
Maar het betreft juist een Digitech. Anders had ik er ook niets van gezegd.
Zie de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/728686.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 26-09-2013 13:09 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Klopt, betreft ook een digitech. Ook bewust in de titel voor de advertentie erbij gezet.
Maar mensen kennen eerder de hm5 dan deze.
Prijs wat hoger gezet om dat je altijd mensen krijgt die eronder bieden.
Ga er door ervaring uit dat mensen de helft gaan bieden O-)
Mag overgenomen worden voor de prijs die ik ervoor betaald heb.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkChylde op 26-09-2013 13:27 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
SlaadjeBla schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:08:
[...]

Maar het betreft juist een Digitech. Anders had ik er ook niets van gezegd.
Zie de afbeelding:
[afbeelding]
Sorry! My bad. Ik dacht dat het de HM5 betrof. Die krengen lijken ook zoveel op elkaar... ;)

too old, too cold

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

croiky schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:46:
[...]

Vast niet. Volgens mij bedoelt Jungian dat de kans groot is dat een geinteresseerde op Head-Fi Amerikaans is en hij niet naar de VS wilt verzenden?
Ja. Mijn vraag is waarom je niet naar de VS zou willen verzenden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• croiky
Oh. Dat weet alleen Jungian. Citeer de volgende keer zijn woorden ipv de mijne om verwarring te voorkomen :)

[ Voor 38% gewijzigd door croiky op 26-09-2013 15:00 ]

• r.brands
r.brands schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:11:

Alvast bedankt
Niemand nog een goede suggestie? Laagste prijs die ik vind is 269

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ashen Shugar schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:03:
Monoprice 8323 binnen. In vergelijking met een Philips uit dezelfde prijsklasse: een stuk robuuster gebouwd, gaat een stuk luider, geluid is een stuk voller maar niet super ofzo. Draagcomfort is wel een stuk minder.
Paar dagen in gebruik. Geluid is overduidelijker helderder, meer gedetailleerd en vooral een mooie volle bas dan bijvoorbeeld die Philipps uit dezelfde prijsklasse en In-Ears als bijvoorbeeld mijn Soundmagic PL-30 en en Creative EP830. Als je al inears kunt vergelijken met headphones.

Draagcomfort is inmiddels stukken beter. Hij was natuurlijk wat stroef zo straight out off the box. Rooie oortjes na uren gebruik, maar dat is volgens mij onoverkomelijk. Die beugel bovenop je hoofd is inderdaad zoals in online reviews wat minimaal, maar niet hinderlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Kwabbernoot op 26-09-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
Voor mensen die nog opzoek zijn naar een goede headphone rond de € 300,-, ik kan de KEF M500 van harte aanbevelen. Voor een gesloten koptelefoon is de soundstage erg ruim en klinken ze vrij neutraal. Het hele klankbereik komt goed tot zijn recht, dus lage, midden en hoge tonen. De bass gaat mooi diep maar is tegelijkertijd ook strak en goed gedefiniëerd. De middenklanken en stemmen klinken kraakhelder, bij een akoestische gitaar kan je iedere subtiele aanraking goed horen (mits de bron goed is opgenomen) en de hoge tonen zijn goed aanwezig en dragen bij aan de ruimtelijke klank, zonder te scherp te zijn (je moet wel enkele uren een burn-in doen, in het begin vond ik de hoge tonen iets te scherp, maar nu zijn ze wat rustiger geworden en klinkt het erg fijn).

Ben ze op dit moment aan 't vergelijken met de Sennheiser Momentum (over-ear) en tot nu toe vind ik gemiddeld genomen de M500 beter klinken. De bass is mooier dan de Momentum en de hoge tonen zijn veel meer aanwezig (in goede zin) dan de Momentum. Daarnaast vind ik persoonlijk het draagcomfort van de M500 echt ideaal. De Momentum wordt geadverteerd als zijnde een over-ear, maar voor mijn oren zijn te klein, waardoor ze semi on-ear/over-ear zijn. Voor mij niet zo comfortabel.

Enig minpuntje van de M500 is dat ze wat minder goed isoleren dan een echte over-ear headphone. De Momentums isoleren wel een stuk beter dan de M500 als je een goede pasvorm weet te krijgen. Dus als je er veel mee buiten wil zijn, of bijv. in het OV wil gebruiken dan zal je wel de omgevingsgeluiden kunnen horen. Voor mij persoonlijk niet het grootste probleem, buiten gebruik ik wel mijn IEM's. Wat geluidslekkage betreft zullen mensen bij jou in de buurt in principe niets horen, tenzij jezelf het volume belachelijk hard zet.

Anyway, ben nog aan 't testen, zal uiteindelijk ééntje retourneren :)

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 21:35

B2

wa' seggie?

Heeft iemand tips waar ik een extra kabeltje voor de B&W P5 zou kunnen kopen (liefst online)? Door een onhandige actie is de originele kapot gegaan...

• Solictice
B&W verkoopt deze zelf in de webshop.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 21:35

B2

wa' seggie?

Solictice schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:21:
B&W verkoopt deze zelf in de webshop.
Op de site kan ik anders geen webshop ontdekken, wordt overal doorverwezen naar een lokale retailer.

• Sander0105
  • Laatst online: 15:43
r.brands schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:12:
Dank Troftnom, dat is hem.

Sander, als je me iets zou kunnen laten weten graag. Ik heb ooit de Blaupunkt 112 Comfort Noise Cancelling Headphones gehad. Maar voor de prijs waren ze aardig maar ze haalden het in de verste verte niet bij de bose.
Ik heb inmiddels een retour AMS -> HongKong erop zitten met de AKG 495NC. Tijdens beide vluchten de headphones bijna non stop op gehad (slapen in een vliegtuig |:( ) en ik moet zeggen dat ze prettig zijn. De noise cancelling doet zijn werk voornamelijk goed voor de lage tonen, spraak kon je nog redelijk horen. Wanneer je daarnaast wat muziek of een film aan hebt staan merk je hier niets meer van. Omdat het on-ear phones zijn gaan naar een paar uur wel je oren wat irriteren/warm worden. Makkelijkste oplossing is ze even afzetten. Ik heb het idee dat de Bose wel een betere NC heeft maar daar is de audio kwaliteit weer een stuk minder.

Conclusie is overwegend positief als NC-headphones, erg positief over de geluidskwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander0105 op 13-10-2013 11:22 ]

tja...

Verwijderd

De Logitech UE6000 alleen dit weekend voor 96euro bij belcompany (alleen rdam centrum gezien)

Koopje aangezien die normaal 200 kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Pfff ik zit al dagen op headfi te kijken en lees reviews. Ik heb een weekje geleden bij ibood de denon adh 1100 besteld voor 55 euro. Echter zie ik overal op headfi blije mensen met de jvc s500 die nog meer portable dan de denon is ook. Echter zit volgens de reviews de jvc wel strak op het hoofd en kan je hem beter modden door er sw55 oorkussens op te doen. Dan zit hij lekker en is het geluid nog beter ook. Wat vinden jullie (voor veel thuisgebruik en voor in de trein en op de uni) de jvc of de denon?
http://www.head-fi.org/pr...0-b-black-japanese-import
http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d1100/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:45
Stef602 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:02:
Pfff ik zit al dagen op headfi te kijken en lees reviews. Ik heb een weekje geleden bij ibood de denon adh 1100 besteld voor 55 euro. Echter zie ik overal op headfi blije mensen met de jvc s500 die nog meer portable dan de denon is ook. Echter zit volgens de reviews de jvc wel strak op het hoofd en kan je hem beter modden door er sw55 oorkussens op te doen. Dan zit hij lekker en is het geluid nog beter ook. Wat vinden jullie (voor veel thuisgebruik en voor in de trein en op de uni) de jvc of de denon?
http://www.head-fi.org/pr...0-b-black-japanese-import
http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d1100/reviews
Ik heb zelf de S400, het kleinere broertje van de S500 welke over 30mm drivers beschikt i.p.v. 40mm van de S500.
De behuizing is wel hetzelfde en dat vind ik dan ook het grootste minpunt van de koptelefoon, deze zit namelijk best wel strak op het hoofd.
De kleine oorkussentjes zitten strak tegen de oren aan wat vooral bij brildragers vervelend kan zijn.
Daarnaast vind ik de padding in de hoofdband ook niet echt lekker zitten omdat dit van een soort hard schuim gemaakt is (S500 heeft iets andere padding volgens mij).
In het midden van de hoofdband zit een scharnier waardoor je deze kunt bewegen, m'n haar heeft hier al een aantal keer in vastgezeten.

Al met al gebruik ik de koptelefoon niet echt meer omdat ik 'm niet lekker vind zitten (m'n Porta Pro zit een stuk beter), terwijl het geluid voor die prijsklasse wel gewoon goed is.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Hoi hoi,

Heb mijn HFI-580 verkocht (toch niet echt comfortabel), en heb nu mijn oog laten vallen op de Fidelio X1/00, zeker nu die met rentepunten "slechts" 160 euro is.

Ik ga hem vooral op mijn werk gebruiken, dus veel dragen (ong 6-8 uur per dag). In mijn kantoor zitten nog 2 andere collega's, op een afstand van ong 3 meter. Gezien de X1 een open ontwerp heeft, ben ik een beetje bang dat dit misschien overlast gaat veroorzaken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? (Nephalim?)

(ik vraag dit vooral omdat volgens mij de terugstuur service bij de ING rentepunten niet echt lekker is, en alleen mag "als de verpakking ongeopend is").

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Om mijzelf maar even te quoten:
rgras schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:21:
Ik zat dit weekend een wedstrijd te kijken en iemand zei dat hij op 5 meter afstand aan de andere kant van de deur nog het één en ander kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb die ervaring dus totaal niet. Als mensen dat echt horen moet je eens even goed gaan nadenken over wat voor gevolgen gehoorschade hebben.

Een open koptelefoon blijf je altijd wel een beetje horen maar het is echt volledig afhankelijk van je luister niveau. Luister je op een zacht niveau dan wennen je oren daar aan en hoeven andere mensen er geen last van te hebben. Het risico is wel dat je het geluid harder gaat zetten om het geluid van andere mensen uit te dringen. Dat is iets dat je gegarandeerd blijft horen bij normale volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 23:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dankzij het uit productie nemen van de Sennheiser Amperior heb ik deze voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken bij de Duitse Amazon.

Eerlijk gezegd kan ik geen verschil ontdekken met m'n bijna 5 jaar oude HD25's :P Het velour van de amperior is wat fijner en de iphone controls/mic zijn fijn (maar dat is maar een accessoire). De impedantie van 16ohm vs de 70ohm van de originele HD25 is op zich wel prettig. Scheelt 1 of 2 "blokjes" op m'n iPhone, maar het aandrijven van de oude HD25 was eigenlijk nooit een probleem.

Snap niet zo goed dat de Amperior er uit gaat en de HD25 Aluminum weer 70ohm is, alleen zilver en geen velours heeft.

M'n HD25 is te koop: V&A aangeboden: Sennheiser HD 25-II

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2013 22:49 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanarie schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:48:
Dankzij het uit productie nemen van de Sennheiser Amperior heb ik deze voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken bij de Duitse Amazon.

Snap niet zo goed dat de Amperior er uit gaat en de HD25 Aluminum weer 70ohm is, alleen zilver en geen velours heeft.
Hoe kom je hier nou bij? De Amperior is hagelnieuw en pas op de markt voor 300 Euro. Jij hebt je bij Amazon vermoedelijk een (Chinese) namaak Amperior laten aansmeren voor de helft van de prijs. Veel plezier ermee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

rgras schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:42:
Om mijzelf maar even te quoten:

[...]
Tjah, ik heb hem ook een dagje mee gehad naar kantoor, niemand erover gehoord. Je hoort wel iets, maar op 3 meter zou dat niet storend moeten zijn. Ik vind persoonlijk dat het wel meevalt in ieder geval.

Ik zou het gewoon proberen, anders verkopen op V&A, krijg je gewoon geld terug voor je rentepunten

Moet nog een review schrijven trouwens, even wen avondje tijd voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:20:
[...]

Hoe kom je hier nou bij? De Amperior is hagelnieuw en pas op de markt voor 300 Euro. Jij hebt je bij Amazon vermoedelijk een (Chinese) namaak Amperior laten aansmeren voor de helft van de prijs. Veel plezier ermee. >:)
Trolololol....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9jNhW5s.png

Get 'em while supplies last.

[ Voor 42% gewijzigd door Kanarie op 30-09-2013 23:56 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Vandaag is de Shure SRH1440 te koop als dagaanbieding op iBOOD voor 185 euro.
pricewatch: Shure SRH1440 (Zwart)

In reviews scoort deze koptelefoon best wel goed alleen wordt er wel gezegd dat het een helder klinkende hoofdtelefoon is waarbij de bas wat minder aanwezig is.
Als ik de statistiek op innerfidelity vergelijk met de X1 valt duidelijk te zien dat de X1 (die ik erg fijn vind klinken) meer nadruk op de lagere tonen legt.

http://www.innerfidelity.com/images/ShureSRH1440.pdf

http://www.innerfidelity.com/images/PhilipsFidelioX1.pdf

Ik heb wel een aantal Shures beluisterd in een winkel maar ik weet zo niet of de SRH1440 daar ook tussen zat.
Ziet er wel uit als een fijne koptelefoon maar ik vraag me af of het geluid ook te "schel' zal klinken naar mijn smaak.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 01-10-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat is de Amerikaanse website van Sennheiser. Hier nog maar eens de NL-website.

http://nl-nl.sennheiser.c...-over-ear-amperior-stereo

De hoofdtelefoon is in Europa (NL) gewoon leverbaar dus. Ook wel raar, om te denken, dat hij nu na amper 2 jaar al niet meer leverbaar zou zijn. De ontwikkelingskosten moeten wel worden terug verdiend. Maar het belangrijkste is dat hij gewoon leverbaar is in NL. En die Chinezen maar lachen met hun namaak Sennheisers. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:38:
Ik heb die ervaring dus totaal niet. Als mensen dat echt horen moet je eens even goed gaan nadenken over wat voor gevolgen gehoorschade hebben.

Een open koptelefoon blijf je altijd wel een beetje horen maar het is echt volledig afhankelijk van je luister niveau. Luister je op een zacht niveau dan wennen je oren daar aan en hoeven andere mensen er geen last van te hebben. Het risico is wel dat je het geluid harder gaat zetten om het geluid van andere mensen uit te dringen. Dat is iets dat je gegarandeerd blijft horen bij normale volumes.
Ik heb het geluid bijna altijd op 10-15% staan, dus allesbehalve hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 04:19:
[...]

Tja, dat is de Amerikaanse website van Sennheiser. Hier nog maar eens de NL-website.

http://nl-nl.sennheiser.c...-over-ear-amperior-stereo

De hoofdtelefoon is in Europa (NL) gewoon leverbaar dus. Ook wel raar, om te denken, dat hij nu na amper 2 jaar al niet meer leverbaar zou zijn. De ontwikkelingskosten moeten wel worden terug verdiend. Maar het belangrijkste is dat hij gewoon leverbaar is in NL. En die Chinezen maar lachen met hun namaak Sennheisers. _/-\o_
|:(

Sennheiser USA: Discontinued
Sennheiser DE: Niet meer op de site
Sennheiser UK: Niet meer op de site
Sennheiser NL: Prijzen op aanvraag.

Betrouwbare winkels in Europa, USA en Australie verkopen de Amperior met flinke korting, op head-fi is sinds juli al bekend dat de Amperior eruit gaat.
Je zult beter moeten doen dan "het moet wel namaak zijn". Het lijkt wel of jij je een Amperior hebt laten aansmeren voor 300 euro en je nu wat zuur bent. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 01-10-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:46:
Vandaag is de Shure SRH1440 te koop als dagaanbieding op iBOOD voor 185 euro.
pricewatch: Shure SRH1440 (Zwart)

In reviews scoort deze koptelefoon best wel goed alleen wordt er wel gezegd dat het een helder klinkende hoofdtelefoon is waarbij de bas wat minder aanwezig is.
Als ik de statistiek op innerfidelity vergelijk met de X1 valt duidelijk te zien dat de X1 (die ik erg fijn vind klinken) meer nadruk op de lagere tonen legt.

http://www.innerfidelity.com/images/ShureSRH1440.pdf

http://www.innerfidelity.com/images/PhilipsFidelioX1.pdf

Ik heb wel een aantal Shures beluisterd in een winkel maar ik weet zo niet of de SRH1440 daar ook tussen zat.
Ziet er wel uit als een fijne koptelefoon maar ik vraag me af of het geluid ook te "schel' zal klinken naar mijn smaak.
Ik heb de 1440 en 1840 wel eens in de mediamarkt gehoord en was best onder de indruk. Zeer helder geluid met inderdaad geen nadruk op de bass. Het is te lang om er echt iets zinnigs over te zeggen maar ik kan me totaal geen scherpheid herinneren en ik ben er meestal erg gevoelig voor. Als je ook naar de grafiek kijkt heeft de X1 relatief gezien een hogere spike bij de 10k dan de shure. Deze is redelijk vlak relatief tot de rest van het spectrum boven de 1k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Heilige Kaas schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Ik heb de 1440 en 1840 wel eens in de mediamarkt gehoord en was best onder de indruk. Zeer helder geluid met inderdaad geen nadruk op de bass. Het is te lang om er echt iets zinnigs over te zeggen maar ik kan me totaal geen scherpheid herinneren en ik ben er meestal erg gevoelig voor. Als je ook naar de grafiek kijkt heeft de X1 relatief gezien een hogere spike bij de 10k dan de shure. Deze is redelijk vlak relatief tot de rest van het spectrum boven de 1k.
Is deze shure echter de koop waaard? Ik zoek allang naar een goeie koptelefoon, en kon er maar geen vinden. Ik luister vooral Rap, Rock, Folk, ach eigenlijk luister ik van alles wat behalve metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Daar kan ik weinig over zeggen. Daarvoor heb ik hem te kort gehoord Mijn gevoel zegt dat het voor die prijs wel een heel mooie koptelefoon is. Ik denk wel dat die voor het gros van de mensen niet geschikt is omdat de meeste een dikke bass willen en deze dat niet levert.

Gebruik maken van retourrecht? Al moet je wel bereid zijn heel wat gezeik te verduren met ibood voordat je je geld terug krijgt ;)
http://www.thuiswinkel.or...enten-veelgestelde-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Heilige Kaas schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:33:
Daar kan ik weinig over zeggen. Daarvoor heb ik hem te kort gehoord Mijn gevoel zegt dat het voor die prijs wel een heel mooie koptelefoon is. Ik denk wel dat die voor het gros van de mensen niet geschikt is omdat de meeste een dikke bass willen en deze dat niet levert.

Gebruik maken van retourrecht? Al moet je wel bereid zijn heel wat gezeik te verduren met ibood voordat je je geld terug krijgt ;)
http://www.thuiswinkel.or...enten-veelgestelde-vragen
pricewatch: Philips CitiScape Uptown (Bruin)

Excuses als ik rare fouten maak, maar ik probeer te wennen aan mijn mechanische toetsenbord, die zojuist gearriveerd is. Pfff heel anders, heel anders maar ik kan het nog niet thuisbrengen.

Maar goed de link hierboven die van de citiscape uptown, is de koptelefoon die ik nu gebruik, de bas die hierin zit, is voor mij perfect en goed genoeg, hoewel ik helaas niets kan vinden over de bas van dat ding. Maar als de Shure daarvan in de buurt komt moet hij toch goed zijn? Of denk jij dat ik voor het geld van de ibood, een koptelefoon kan kopen die ongeveer even goed is, of beter? Sorry als ik lastig ben, maar ik heb geen verstand van deze dingen en het is veel geld etc... Ik zou er niet eens naar kraaien als er nu niet zo'n mooie aanbieding was, maar goed blindkopen is ook niet geweldig ik heb al wat reviews bekeken maar ik vind het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Voor dat geld heb je wel een aantal goeie open koptelefoons zoals de Sennheiser HD598, Philips X1 of Beyerdynamic DT-990 Pro.
Nadeeltje van de X1 is dat je de oorkussens niet makkelijk kunt vervangen wat bij de Sennheiser, Philips, Shure en Beyer wel kan, terwijl de Beyer dan weer geen verwijderbare kabel heeft.
De Shure is van deze vier waarschijnlijk het meest vlak en daar moet je van houden.
Hangt natuurlijk ook af van het genre waar je vooral naar luisterd.
Het jammere bij zo'n dagaanbieding is dat je niet vantevoren kunt luisteren of het geluid je bevalt maar als je toch besluit om 'm te bestellen en het valt tegen moet je 'm gewoon terug kunnen sturen onder de wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
LootBoxSurvivor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:55:
[...]

pricewatch: Philips CitiScape Uptown (Bruin)

Excuses als ik rare fouten maak, maar ik probeer te wennen aan mijn mechanische toetsenbord, die zojuist gearriveerd is. Pfff heel anders, heel anders maar ik kan het nog niet thuisbrengen.

Maar goed de link hierboven die van de citiscape uptown, is de koptelefoon die ik nu gebruik, de bas die hierin zit, is voor mij perfect en goed genoeg, hoewel ik helaas niets kan vinden over de bas van dat ding. Maar als de Shure daarvan in de buurt komt moet hij toch goed zijn? Of denk jij dat ik voor het geld van de ibood, een koptelefoon kan kopen die ongeveer even goed is, of beter? Sorry als ik lastig ben, maar ik heb geen verstand van deze dingen en het is veel geld etc... Ik zou er niet eens naar kraaien als er nu niet zo'n mooie aanbieding was, maar goed blindkopen is ook niet geweldig ik heb al wat reviews bekeken maar ik vind het lastig.
De Philips uptown heeft ook een beste bassboost. Dus helaas zal deze koptelefoon niet in de buurt komen. De X1 is dan een beter alternatief.
De hd598 hieronder genoemd is ook goed maar heeft ook wat minder bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Als je van bass houdt is de X1 waarschijnlijk het beste ja, al schijnt de DT990 het op dat gebied ook niet slecht te doen.
Als je niet per se een open koptelefoon wilt maar wel een met wat meer bas kun je ook kijken naar een DT770 Pro, die is nog wat goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net even snel nog de Shure 1440 besteld. 185 euro is echt een mooie prijs.

Nieuw goedkoopste is 333 euro in de pricewatch.
rjshop heeft hem voor 265 euro nog 1 op voorraad.

Scheelt alsnog 80 euro is alsnog veel.

verwachte verzenddatum is helaas wel pas 21 oktober. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de mensen van Sennheiser in Duitsland gesproken. Ze noemen de Amperior liever niet "Discontinued" maar ze focussen niet meer op het product. Volgens mij wil dit zeggen dat hij nog wel beschikbaar zal zijn maar in zeer beperkte hoeveelheden. Ze hadden het trouwens liever ook over de 25e verjaardag van de HD25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik kwam laatst de HD26 tegen, wist helemaal niet dat dat ding er is...
Schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als de HD25 maar dan met een vernieuwde oorschelpen voor beter comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dag allemaal.

Mijn vrouw was erg tevreden met de sennheiser hd428 sennheiser. Nu heeft de hond de kabels gesloopt.

Waarmee was zij tevreden: het comfort, semi gesloten maar niet te groot (ook voor hardlopen) en licht. Geluid voldoet ook (mijn ultrasones bliezen deze weg maar da's niet eerlijk, bovendien vindt zij die te groot).

Vraag dus: wat is een goed alternatief. 2ehands kan ook mits netjes. Hoe goedkoper hoe beter, al weet ik dat je snel naar een budget van 50 of iets meer moet kijken.

Muziekstijl: Beyoncé, jazz, r&b, Afrikaanse muziek.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Waarom niet weer dezelfde als iets je erg goed bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Due is niet meer verkrijgbaar volgens mij.

Ander vraagje: zou nog beter zijn, is een jack plugje vervangbaar? Kabelbreuk is ver genoeg, kabel wordt wel kort maar niet te :-) voelt ook beetje zonde om voor een lullig kabeltje een hele koptelefoon weg te donderen.
De hele kabel is, voor zover ik kan zien, Igg niet vervangbaar...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik heb ook een vraagje over het repareren/vervangen van kabels. Ik heb een koptelefoon die ik heel veel gebruik, maar onlangs is er een kabelbreuk ontstaan vlak bij de schelp. Nu vond ik tutorials waarin ze de kabel gewoon strippen aan beide gebroken eindjes, de eindjes aan elkaar draaien en het dan met isolatie tape en heatshrink afmaken. Is het zo makkelijk? Zou dit geen invloed hebben op het signaal? Of geldt hier gewoon koper == koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dat vroeg ik me ook af. Een jackplugje is er vanaf 30 ct., mort je wel solderen. Toch even proberen.

Overigens kost de opvolger van de 428 (de 429 lol) 53 euro. Ik vroeg me alleen af of er mogelijk betere alternatieven zijn? (Al ken ik sennheiser, net als philips, om goede prijs kwaliteit verhouding).

Hoe verhoudt die zich bijvoorbeeld met de philips uptown?

[ Voor 59% gewijzigd door Boefmans op 04-10-2013 19:25 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
kaesve schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:48:
Ik heb ook een vraagje over het repareren/vervangen van kabels. Ik heb een koptelefoon die ik heel veel gebruik, maar onlangs is er een kabelbreuk ontstaan vlak bij de schelp. Nu vond ik tutorials waarin ze de kabel gewoon strippen aan beide gebroken eindjes, de eindjes aan elkaar draaien en het dan met isolatie tape en heatshrink afmaken. Is het zo makkelijk? Zou dit geen invloed hebben op het signaal? Of geldt hier gewoon koper == koper.
Dit kan en werkt maar is alles behalve netjes. Of het echt merkbare invloed heeft op het signaal kan per situatie verschillen. Mijn lijkt als het goed stevig zit dat het prima kan werken. Alleen het is alles behalve netjes. Solderen kan het een stukje mooier maken.
Boefmans schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:09:
Dat vroeg ik me ook af. Een jackplugje is er vanaf 30 ct., mort je wel solderen. Toch even proberen.

Overigens kost de opvolger van de 428 (de 429 lol) 53 euro. Ik vroeg me alleen af of er mogelijk betere alternatieven zijn? (Al ken ik sennheiser, net als philips, om goede prijs kwaliteit verhouding).

Hoe verhoudt die zich bijvoorbeeld met de philips uptown?
Ik zou een poging wagen om het te repareren mits je een beetje kan solderen. Een vriend van me had bij dezelfde koptelefoon ook een breuk in de kabel en heeft gewoon het stukje met de breuk ertussenuit gehaald en opnieuw gesoldeerd. Zo wordt de kabel slechts 10cm oid korter en houd je de originele kabel met een klein stukje isolatie tape of heatshrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:40
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Philips Fidelio m1 en/of de Audio-Technica ATH-M50? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een degelijke headphone voor onderweg en ik ben eens benieuwd wat de meningen over die headphones zijn. De Sennheiser Momentum vind ik trouwens ook mooie headphones, maar ik vrees een beetje dat de muzikale weergave een stuk minder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm, dit is erg in het geheugen graven hoor. Maar volgens mij kan je het zo zien:
M50<m1<Momentum.

Edit: Oeps ik dacht dat je het over de L1 had. Nouja daar heb ik het wel over. De m1 is niet gehoord. ;)

Mijn mening over de m50 is dat je die sowieso moet laten liggen. Hij heeft goede prestaties voor zijn geld. Veel detail, maarja. Dat is dan ook alles qua geluid. Dat ding heeft totaal geen ziel en is hardstikke scherp. De L1 was ik aangenaam verrast door. Leuke fun sound voor onderweg. Comfortabel mooi alleen tjah qua detail is dat wel minder. (heb je dat wel nodig onderweg? ;) ) De Momentum heb ik al een aardige tijd langer geleden gehoord maar voor zover ik me herinner is hij wat gebalanceerder en heeft hij gewoon een beter geluid. Maar je betaald er ook een stuk meer voor. Of je het verschil in prijs waar vindt kan ik natuurlijk niet over oordelen. Ga gewoon eens luisteren in de mediamarkt of iets dergelijks. Vraag of je de koptelefoons op je eigen bron mag luisteren. Of trouwens, neem gewoon een eigen 3.5mm jack kabel mee en sluit heb zo aan. Hoef je nergens om te vragen en weet je zeker dat het niet langs een versterker gaat oid.

115 vs 158 vs 275
pricewatch: Philips Fidelio m1 (Zwart)
pricewatch: Philips Fidelio L1 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin)

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-10-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik ben het eens met Heilige Kaas wat betreft de M50.

Wat betreft de Momentum en de M1, Momentum is wel een stuk beter in mijn opzicht. Maar is ook wel iets duurder. De L1 is inderdaad een mooie headphone, maar niet echt geschikt voor gebruik onderweg denk ik? (semi-open)

Je zou nog naar de Momentum on ear kunnen kijken, die zitten rond de 200euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
Solictice schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:12:

Wat betreft de Momentum en de M1, Momentum is wel een stuk beter in mijn opzicht. Maar is ook wel iets duurder. De L1 is inderdaad een mooie headphone, maar niet echt geschikt voor gebruik onderweg denk ik? (semi-open)

Je zou nog naar de Momentum on ear kunnen kijken, die zitten rond de 200euro dacht ik.
Yep, de Momentum is een zeer goede koptelefoon, heb 'm zelf ook. Let er alleen op dat je oren niet te groot zijn, de oorkussens zijn aan de kleine kant voor een 'over-ear' koptelefoon. Zit eigenlijk een beetje tussen over-ear en on-ear in. Ik overweeg om mijn Momentum te verkopen om die reden, zit altijd te pielen voor een juiste pasvorm. Het geluid is echter prachtig.

Kijk ook naar de KEF M500 (is wel een on-ear, maar komt ook een prachtig geluid uit).

Ik ga zelf binnenkort de B&W P7 uitproberen, maar die is nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb de Momentum ook even opgehad, deze is meer on-ear dan over-ear inderdaad. Qua geluid prima, maar qua build zou je (vind ik) niet zeggen dat het zo'n dure koptelefoon is. Hij is een beetje iel, maar wel stevig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Solictice schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:12:

Hmm hij isoleert bijna hetzelfde als de M1.
Alleen de Momentum isoleert wat beter dan beide. Deze heeft wel een bump bij 150 hz. Dat vindt ik zelf vervelend in de bus (versterkt geluid motor)
De m50 isoleert het slechts van allen.
L1 M1 en momentum.
Verder hier nog een lijst met allerlij meetgegevens van headphones. En hier een andere site waar je ze ook makkelijk kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Hmm hij isoleert bijna hetzelfde als de M1.
Alleen de Momentum isoleert wat beter dan beide. Deze heeft wel een bump bij 150 hz. Dat vindt ik zelf vervelend in de bus (versterkt geluid motor)
De m50 isoleert het slechts van allen.
L1 M1 en momentum.
Verder hier nog een lijst met allerlij meetgegevens van headphones. En hier een andere site waar je ze ook makkelijk kan vergelijken.
Oh dat had ik niet verwacht. Dan is de L1 inderdaad een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:26

Fordox

00101010

ik heb de L1 ook, dus als je vragen hebt, stel ze maar :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:32:
Dag allemaal.

Mijn vrouw was erg tevreden met de sennheiser hd428 sennheiser. Nu heeft de hond de kabels gesloopt.

Waarmee was zij tevreden: het comfort, semi gesloten maar niet te groot (ook voor hardlopen) en licht. Geluid voldoet ook (mijn ultrasones bliezen deze weg maar da's niet eerlijk, bovendien vindt zij die te groot).
Repareren? http://youtu.be/a1j-I0R20PQ
Vraag dus: wat is een goed alternatief. 2ehands kan ook mits netjes. Hoe goedkoper hoe beter, al weet ik dat je snel naar een budget van 50 of iets meer moet kijken.

Muziekstijl: Beyoncé, jazz, r&b, Afrikaanse muziek.
PX-100 iets?

Nu we het toch over kabels hebben, iemand enig idee wat de beste optie is voor een ietwat gammele connectie in de connector van mijn DT-770? Kan 'm eraf knippen en zelf een nieuwe plug aanzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 09-10-2013 17:21 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:40
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik oftewel voor de L1 ga of voor de Momentum. Dit weekend eens naar de Mediamarkt gaan en daar beide headphones testen op mijn iPod. Ik heb al een playlist gemaakt van allerlei nummers die de veelzijdigheid en de diepte van beide headphones het best zouden kunnen testen. Voorlopig heeft de L1 mijn voorkeur, want die kost minder. Al vrees ik een beetje voor de isolatie, want de één zegt A en de ander B. De Momentum vind ik ietwat te prijzig, want a) het is voor onderweg en b) het kost meer dan mijn DT880 en die headphone is mijn ogen en oren de beste headphone die ik in tijden heb gehoord. Maar goed, eerst eens horen hoe beiden zullen presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De isolatie van de L1 naar de buitenwereld toe is prima. ze kunnen alleen van jou muziek meegenieten als ze naast je zitten in de bus bijvoorbeeld, een paar plaatsen verder en dan is t nog een zeer kleine ruis die alleen opvalt als je er naar zoekt.
de isolatie in de koptelefoon zelf is ook prima, bas komt nog steeds heerlijk dreunend over al is het wel een kleine terugstap als je van in-ear komt. maar het is zeker niet te weinig. alleen in hardstyle komt de bas niet goed over en kan hij gaan oversturen met het verkeerde apparatuur (dus handheld spul zoals je ipod). als je hardstyle luisterd, zou ik je wat anders aanraden. raar genoeg gaat dance en zelfs dubstep prima.
de koptelefoon heeft wel ene kleine burn-in periode nodig, dus ik kan begrijpen dat de een er wat meer van gecharmeerd is dan de ander. als je beide koptelefoons gaat beluisteren, hou er dan wel rekening mee dat ze uit de doos vaak niet zo goed klinken als op display. en hou er dus rekening mee dat als 1 van beide koptelefoons uit de doos gehaald moet worden om te beluisteren nog niet helemaal goed is.

met beide koptelefoons kom je trouwens echt niet van een koude kermis thuis ;) t zijn allebei prachtdingen. een verkeerde keuze is er dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Le Enfant! schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:43:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik oftewel voor de L1 ga of voor de Momentum. Dit weekend eens naar de Mediamarkt gaan en daar beide headphones testen op mijn iPod. Ik heb al een playlist gemaakt van allerlei nummers die de veelzijdigheid en de diepte van beide headphones het best zouden kunnen testen. Voorlopig heeft de L1 mijn voorkeur, want die kost minder. Al vrees ik een beetje voor de isolatie, want de één zegt A en de ander B. De Momentum vind ik ietwat te prijzig, want a) het is voor onderweg en b) het kost meer dan mijn DT880 en die headphone is mijn ogen en oren de beste headphone die ik in tijden heb gehoord. Maar goed, eerst eens horen hoe beiden zullen presteren.
Probeer echt zoals gezegd je eigen 3.5mm kabeltje mee te nemen. Ik heb het idee dat de mediamarkt. (iig hier in arnhem) iets doet met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Heilige Kaas schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

Probeer echt zoals gezegd je eigen 3.5mm kabeltje mee te nemen. Ik heb het idee dat de mediamarkt. (iig hier in arnhem) iets doet met het geluid.
bij de mediamarkt in hengelo hadden ze een lange periode waarbij alleen de linker kant afspeelde bij elke koptelefoon... die set-up van hun klopt idd van geen kant, laat staan dat het onderhouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:23:
De isolatie van de L1 naar de buitenwereld toe is prima. ze kunnen alleen van jou muziek meegenieten als ze naast je zitten in de bus bijvoorbeeld, een paar plaatsen verder en dan is t nog een zeer kleine ruis die alleen opvalt als je er naar zoekt.
de isolatie in de koptelefoon zelf is ook prima, bas komt nog steeds heerlijk dreunend
Denk dat je die isolatie iets te optimistisch inschat. Mensen die van hardstyle houden en heerlijk dreunende bassen hebben die nogal 's erg hard staan. Deze Philips lekken niet heel erg maar een meter of anderhalf a 2 haal je dan toch wel. Persoonlijk krijg ik wurgneigingen van dat harde gesis en dan het bonkbonk ertussen in openbare ruimtes.

Anyway, wel 's naar een gesloten model gekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 10-10-2013 07:32 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 49 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.