Bluepenguin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:23:
[...]
Houd als je wilt in het achterhoofd dat de SE-MJ751 van Pioneer een hoofdtelefoon is die vooral geschikt is voor elektronische muziek en hiphop; stevige nadruk op de bass en een deel van de aanschafprijs gaat naar het uiterlijk (niks negatiefs, maar ter info).
En ik vermoed dat je met 'de Sony" de V55 bedoeld? (heb gezocht in t topic, maar zie het nergens letterlijk staan). Ook de V55 heeft een nadruk op de bass.
De Uptown is een vrij mild klinkende hoofdtelefoon, met enige nadruk op de bass en wat nadruk op de treble. De Philips is qua muziekgenres wellicht een allrounder te noemen.
AKG's k420 en de Philips konden nog wel eens interessant zijn voor jouw gebruik. De k420 is licht/portable en heeft een prettig geluidsbeeld, de uptown is voor veel mensen comfortabel en zal je meer op/over je oren vallen waardoor je misschien in een bibliotheek beter af zou kunnen zijn. Al is volgens sommigen de kabel van de Philips niet z'n sterkste punt.
Neemt niet weg dat het lastig inschatten is wat jij precies prettig vindt qua bass.
Heb je overigens ook de
Panasonic RP-HTX7 wel eens overwogen? Lichte nadruk op de bass, klinkt redelijk mild en heeft een erg mooie balans tussen hoog-midden-bass-treble. Door de vele verkrijgbare kleurtjes ziet het er uit als een mode-hoofdtelefoon, maar het geluid is naar mijn mening erg prettig en aan te raden.
De muziek die ik vaak luister is: alternative/punkrock en hardstyle/electro/dance. Dus de hoofdtelefoon moet wel een beetje een alrounder zijn.
Pioneer, ah ja ik moet wel zeggen dat ik hem er erg goed uit vind zien, maar als dat heel erg ten koste gaat van de geluidskwaliteit, dan vind ik dat zonde. Op de pioneer zit wel een bassdraaiknop zodat je on the fly je bass kan aanpassen, niet dat ik dat vaak zal gaan doen aangezien ik dan constant aan dat ding zit te draaien. Qua design geef ik de Pioneer een 9
Philips, ik heb ook gelezen over het kabeltje en dat dat veel ongein kan veroorzaken (ineens heel erg veel bass, soms doet de rechterkant het niet etc.) maar ik ben bereid dat risico te nemen. Echter vind ik de hoofdtelefoon wel heel erg groot maar ik lees daarentegen wel dat hij lekker op het hoofd zit. Aangezien de hoofdtelefoon in de trein word gebruikt en ik hem op de uni vaak wil opbergen lijkt mij de philips niet de beste keuze. Design vind ik een 8.
Akg k518, veel goede dingen over gelezen maar met 1 nadeel, hij zit strak om je hoofd. Dat is iets wat ik absoluut niet wil. Wel kan je hem heel erg makkelijk opbergen, iets wat je bij de pioneer en philips niet kan. Design 8.
Sony v55, iets mindere geluidskwaliteit dan de akg maar net zo strak, het design vind ik wel iets mooier maar dat weegt niet op tegen de betere geluidskwaliteit van de AKG. Design: 8,5
Panasonic, als ik eerlijk ben vind ik de panasonic er niet uit uit zien en wil ik daar ook niet mee over straat lopen, hoe goed het geluid ook is. Design: 4
AKG k420, deze valt voor mij sowieso al af aangezien een ander niet mijn muziek hoeft te luisteren. Ik vind het zelf namelijk ook irritant als iemand zijn oortjes hard heeft staan als het stil is.
Wat ik fijn vind qua bass is een bass die niet overheersend is maar wel aanwezig is. De bass mag net zorgen voor een soort van distortion in de muziek (lees: alsof het enige wat je hoort is de ''subwoofer'' zonder de speakers). Ik denk dat je kan spreken over een ''gewone'' bass.
Moet ik voor lastig opbergbaar, maar wel comfortabel gaan. Of voor styling met middelmatige opbergbaarheid met een geluid wat volgens veel nederlanders als ''goed'' bestempeld wordt maar waarvan ik geen reviews op head-fi kan vinden. Of toch voor de akg 518 of de sony?
[
Voor 3% gewijzigd door
Frozen op 18-09-2013 23:38
]