Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
Oh, ik wel. Lekker van alles uitproberen :) Ik laat je iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09

M2M

medicijnman

Zo eindelijk een shop gevonden in NL die de V-moda M80 verkoopt. pricewatch: v-moda Crossfade M-80 (Zwart)

Levertijd is wat aan de lange kant, dus de koptelefoon is in ieder geval niet op voorraad.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-01 00:37
Mijn Wesc Tony Arcabascio headphones zijn na 3jaar non stop gebruik langs een oor stuk gegaan. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Waarschijnlijk zijn deze headphones qua geluidskwaliteit zeer mager voor de audioliefhebber maar ik was er tevreden over en had ze vooral voor de looks eigenlijk. Ik heb geen soundcard op mijn pc, Enkel een realtek ALC 898 audiochip.En het meeste van mijn muziekcollectie is mp3 dus geen nood aan absolute high-end headphones. Wel comfort. Ik zal hem veel aan mijn computer gebruiken voor games en muziek maar ook on the go. Ik had gedacht aan een sennheiser. Iemand ervaring met hun nieuwe momentum series? Of wat wordt aanzien als een degelijke koop van hun HD series? Andere suggesties zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:34:
Momenteel ben ik op zoek naar een goede comfortabele hoofdtelefoon voor op mijn werk. De voorkeur gaat uit naar een gesloten model om geluid uit de omgeving goed te kunnen buitensluiten. De muziek die ik luister is erg gevarieerd: Dance, (Deep) House, Hardstyle, Jazz, Rock, Top40, Electro.

Over wat ik tot nu toe heb gelezen aan reviews gaat mijn voorkeur uit naar een van onderstaande hoofdtelefoons (in de prijscategorie tot €150)
Beyerdynamic DT 770 Pro - 80 Ohm variant
AKG K 550

De DT770 heeft persoonlijke mijn voorkeur omdat ik weet dat deze heerlijk zit en in vergelijking met de AKG een betere bass heeft.

Zijn er nog kenners die wellicht wat willen toevoegen om mijn keuze op goede manier te beïnvloeden?
Misschien is de M-audio Q40 wat voor je met alpha pads(https://www.mrspeakers.co...ort-upgrade?product_id=63) lekkere zware bassen en gelijk ook goed hoog en midden...perfect voor jou muziek keuze haal hem zelf ook volgende maand...:) met verzenden rond de 50 euro die pads.Redelijk prijzig maar daar heb je erg veel comfort voor standaard pads zijn ruk namelijk en deze zijn nog vele malen beter dan de beyer dt770 pads die 20 zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49
M2M schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:17:
Zo eindelijk een shop gevonden in NL die de V-moda M80 verkoopt. pricewatch: v-moda Crossfade M-80 (Zwart)

Levertijd is wat aan de lange kant, dus de koptelefoon is in ieder geval niet op voorraad.
Frequentiebereik: 5Hz tot 30kHz.....sure :+ (op -80dB misschien)

Wel een interessant design.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier waar je een losse mic kan kopen voor de ps3.Wil mijn Fidelio X1 gebruiken want de Sennheiser U320 zit echt niet lekker,zware tegenvaller...En mn oren komen tegen de harde binnenkant dus gelijk terug dat ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo tweakers,

Zit nu al enige tijd te twijfelen om een koptelefoon te kopen aangezien ik met me werk tegenwoordig erg lang (dagelijks ong 6 uur) muziek luister en met oordopjes aardig last van me oren krijg.

Nu heb ik dus besloten er een te gaan kopen, alleen heb ik er zelf totaal geen verstand van!
Weet dat AKG en Sennheiser goede merken zijn, maar waar ik op moet letten heb ik echt geen idee van.

Ik heb een budget van 75 - 150 euro voor een koptelefoon in gedachte.
Ik wil hem niet op me werk laten liggen, dus dat die opvouwbaar / makkelijk mee te nemen is is een pré.
Mooi design is voor mij ook wel belangrijk.

Thanks voor jullie suggesties alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Ronnyrr schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:56:
Hallo tweakers,

Zit nu al enige tijd te twijfelen om een koptelefoon te kopen aangezien ik met me werk tegenwoordig erg lang (dagelijks ong 6 uur) muziek luister en met oordopjes aardig last van me oren krijg.

Nu heb ik dus besloten er een te gaan kopen, alleen heb ik er zelf totaal geen verstand van!
Weet dat AKG en Sennheiser goede merken zijn, maar waar ik op moet letten heb ik echt geen idee van.

Ik heb een budget van 75 - 150 euro voor een koptelefoon in gedachte.
Ik wil hem niet op me werk laten liggen, dus dat die opvouwbaar / makkelijk mee te nemen is is een pré.
Mooi design is voor mij ook wel belangrijk.

Thanks voor jullie suggesties alvast :)
Ik weet niet wat voor soort klank of koptelefoon je zoekt, maar kijk in elk geval naar de volgende modellen. Die worden over het algemeen als goed beschouwd in de koptelefoon wereld binnen het budget dat jij hebt. Verder hangt het af van persoonijke voorkeur qua klank welke voor jou het beste is:

Audio Technica ATH-M50
Beyerdynamic DT770 (zoek naar de 32ohm of 80ohm versie, de 250ohm versie gaat niet werken op je draagbare muziekspeler)
AKG K550/K551
Van Sennheiser weet ik ff niet wat in die prijsklasse valt.

Kijk ook rond op www.head-fi.org voor meer suggesties. Overigens één van de beste sites voor informatie over koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Sakete schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:10:
[...]
Van Sennheiser weet ik ff niet wat in die prijsklasse valt.
Misschien met een beetje goed zoeken een hd25-II.. Maar belangrijkste advies is je bron (mp3 speler, telefoon), indien mogelijk, meenemen en hier en daar gaan luisteren. Sommige mensen zijn helemaal verliefd op Sennheiser geluid, anderen vinden audio technica heel mooi klinken etc etc. Hangt ook een beetje van de muziek af die je luistert - alhoewel dit moeilijk in te schatten is als je breed georiënteerd bent.. Ook is 2e hands misschien iets om te overwegen met je budget.

Veel mensen vinden tegenwoordig bijv. overheersende bass helemaal geweldig, terwijl ik het al snel vermoeiend vind worden om nar te luisteren. Even is wel leuk, zeker met de muziek die ik regelmatig luister. En naast de kwaliteit van geluid lijkt mij de pasvorm ook vrij belangrijk om even te checken, zeker als je meerdere uren achter elkaar muziek wilt gaat luisteren. Gewoon passen en luisteren dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou de Audio Technica nemen dan. Heb hem zelf niet, maar schijnt wel een erg fijn ding te zijn, volgens mij heeft hij ook de beste geluidskwaliteit van dat hele rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Thomasx4 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:25:
...volgens mij heeft hij ook de beste geluidskwaliteit van dat hele rijtje.
Dat is dus erg subjectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
K550 is beter dan m-50 imo. Ben van de m50 naar k550 gegaan en dat vond ik een verbetering. Al vind ik de k550 ook niet echt alles maarja, zal wel kwestie van voorkeur zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Ribozyme schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:04:
Mijn Wesc Tony Arcabascio headphones zijn na 3jaar non stop gebruik langs een oor stuk gegaan. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Waarschijnlijk zijn deze headphones qua geluidskwaliteit zeer mager voor de audioliefhebber maar ik was er tevreden over en had ze vooral voor de looks eigenlijk. Ik heb geen soundcard op mijn pc, Enkel een realtek ALC 898 audiochip.En het meeste van mijn muziekcollectie is mp3 dus geen nood aan absolute high-end headphones. Wel comfort. Ik zal hem veel aan mijn computer gebruiken voor games en muziek maar ook on the go. Ik had gedacht aan een sennheiser. Iemand ervaring met hun nieuwe momentum series? Of wat wordt aanzien als een degelijke koop van hun HD series? Andere suggesties zeker welkom.
Heb de Momentum een aantal uurtjes in bezit gehad en vond hem voor portable gebruik echt goed klinken. Ik probeerde de over-ear versie en die is wel wat groter dan je Wesc. Recent is er ook bijgekomen de on-ear versie waarover ik niets kan zeggen behalve leuke kleurtjes. Volgens mij iig wat kleiner dan de over-ear dus misschien aantrekkelijker voor portable gebruik. Dat gezegd, ik denk dat het wel comfortabeler zit als je over-ear neemt want dan drukt het niet zo op je oor. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de HD-25 die in mijn oren een beetje aggressiever klinkt. En deze is ''onbreekbaar'' tov de Momentum. Hij kan wel weer aardig strak zitten als je 'm niet gewend bent. Wat echt shitty is aan beide is dat ze standaard met een heel prullige kabel zijn uitgerust maarja, kan de pret niet drukken.

Misschien moet je niet eens in die range kijken. Nieuw zijn ze tussen de €150-€200. Wat wil je uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
croiky schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:22:
[...]

Heb de Momentum een aantal uurtjes in bezit gehad en vond hem voor portable gebruik echt goed klinken. Ik probeerde de over-ear versie en die is wel wat groter dan je Wesc. Recent is er ook bijgekomen de on-ear versie waarover ik niets kan zeggen behalve leuke kleurtjes. Volgens mij iig wat kleiner dan de over-ear dus misschien aantrekkelijker voor portable gebruik. Dat gezegd, ik denk dat het wel comfortabeler zit als je over-ear neemt want dan drukt het niet zo op je oor. Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de HD-25 die in mijn oren een beetje aggressiever klinkt. En deze is ''onbreekbaar'' tov de Momentum. Hij kan wel weer aardig strak zitten als je 'm niet gewend bent. Wat echt shitty is aan beide is dat ze standaard met een heel prullige kabel zijn uitgerust maarja, kan de pret niet drukken.

Misschien moet je niet eens in die range kijken. Nieuw zijn ze tussen de €150-€200. Wat wil je uitgeven?
Hej bedankt voor je advies. Wel ja ik zou inderdaad graag over ear hebben als dat de mobiliteit niet te veel in de weg staat. Ik had gedacht aan 50-100 euro maar als het echt de moeite is wil ik wel 100-200 euro uitgeven. Ik zal eens kijken naar de HD-25, ik heb toch niet zo een groot hoofd ;p

Edit: wow heb juist headphones ontdekt die ik er echt zalig vind uitzien en blijkbaar ook vrij goed zijn. Het betreft de audio technicas ATH-M50. Iemand ervaring met deze? Ik ben ze van plan met ALC 898 realtek onboard audio van een z77 moederbord te gebruiken en een gsm. Naar wat ik heb opgezocht zou de 35 ohm impedantie geen probleem moeten vormen normaal. De jack ziet er wel enorm uit, past die in een normale jack van en gsm/audio uitgang moederbord? En bij welke online shop in nederland schaf ik ze het best aan? Bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ribozyme op 27-08-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Die ATH-M50 ziet er inderdaad goed uit, ben alleen bang dat de 'schelp' wat te klein is en mijn oren er niet fatsoenlijk in passen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ribozyme
TheNephilim schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:30:
Die ATH-M50 ziet er inderdaad goed uit, ben alleen bang dat de 'schelp' wat te klein is en mijn oren er niet fatsoenlijk in passen XD
Naar het schijnt zijn het zeer grote headphones dus zullen wel passen vermoed ik.

De V-Moda crossfade M80 ziet er ook wel zeer goed uit en heeft goede reviews. Benieuwd of hij comfortabeler is dan de m50, waar toch verdeelde meningen over zijn op vlak van comfort.

• Ronnyrr
  • Laatst online: 16-02-2024
Bedankt voor jullie adviezen!
Heb er een aantal bekeken, wat revieuws gelezen en ook gekeken naar de prijs en handigheid om het mee te nemen en uiteindelijk ben ik voor de AKG K451 gegaan.

Vond deze mooi qua design (lijkt wel wat op de hd- II van sennheisser) en heb hem gepast en vond hem comfortabel zitten. Vond het geluid goed klinken en de prijs viel ook mee.

Nogmaals bedankt!

• xxxneoxxx
Ribozyme schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:13:
[...]
Edit: wow heb juist headphones ontdekt die ik er echt zalig vind uitzien en blijkbaar ook vrij goed zijn. Het betreft de audio technicas ATH-M50. Iemand ervaring met deze? Bedankt.
Vergeet niet dat Tweakers ook een zoekfunctie heeft, waarmee je ook in topics kan zoeken. Genoeg info te vinden over de m50, in dit topic zelfs.. ;)

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik ben weer een beetje aan het rondneuzen voor een fatsoenlijke koptelefoon, gebruik meestal oordopjes (en niet van die goedkope crap maar echt goed spul) maar ik wil eigenlijk wel weer eens een koptelefoon.
Ik ben van plan om m te gebruiken om muziek mee te luisteren, mee te gamen, hij moet mee naar school kunnen (dus niet te log, beetje stylish en stevig) en ik wil er muziek mee producen (maar dat hoeft niet perse, daar wil ik misschien een keer een aparte koptelefoon voor kopen).
Qua muziek luister ik vooral (Liquid) Drum and Bass, (Chill)trap, Future Garage (ben ik nog wat aan het ontdekken) en af en toe wat Dubstep, Hiphop, Jungle, Reggea, Rap, Harddance, Alternatieve Rock en nog een aantal genres.
Ben van plan om maximaal 150 euro uit te geven (het liefst minder), mag best uit het buitenland zijn.

Ik heb zelf natuurlijk al even onderzoek gedaan, en aangezien ik al een aantal oordopjes/koptelefoons van Brainwavz heb (gehad) heb ik eerst gekeken of die misschien nog wat leuks hadden, en viel mijn oog op de HM9.
Is pas net te koop maar de reviews lijken erg positief, en ik heb verder nog geen slechte ervaringen met Brainwavz gehad.

De Audio-Technica ATH-M50 zien er ook goed uit, die staan al langer op mijn verlanglijstje alleen zijn ze wel wat aan de dure kant.

De Philips CitiScape Uptown lijkt me ook wel wat, alleen is die natuurlijk wel wat aan de goedkope kant, heb ze in de MediaMarkt even een korte test gegeven en het leek wel een prima koptelefoon.

hoidoei

• xxxneoxxx
Tsjah, heb zelf ook Brainwavz dopjes gehad (beta's) en die waren wel redelijk. Alleen niet echt degelijk. Er is al wel e.e.a. gepost over de HM9:

http://headfonics.com/2013/08/brainwavz-hm9-an-m50-killer/

Ze zien er leuk uit, maar feit dat de reviewer ze naast een beats headphone zet, tsjah.. Form over function, fashion headphones.. Maar goed, het is maar net waar je belang aan hecht. Als je de review leest, dan schijnt geluidskwaliteit toch wel OK te zijn maar goed, even vooraf proberen wordt lastig bij Brainwavz, tenzij je weet waar het rebrands van zijn. Want het zullen vast weer rebrands zijn. ;)

• croiky
TheNephilim schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:12:
[...]

Ah oké, nou ik ben wel benieuwd ja! :D Zelf zou ik niet gauw een 2e hands exemplaar aanschaffen, maar wie weet hè.
Hoi,

Heb 'm binnen en een uurtje of twee gebruikt voor gamen. Eerste impressie is underwhelmed. Vind het echt niks bijzonders. Ten eerste: misschien als je een echt groot hoofd hebt wilt ie goed passen. Heb je dat niet zoals de meesten dan bind je een elastiek om de vleugeltjes en begint het ergens op te lijken dus ietwat een stuk comfortabeler. Als ik dat niet doe dan is het echt een aanfluiting. Voor mijn smaak gewoon te groot en loszittend. Nja goed, ik ben dan wel HD-25 clamping force gewend 8)7

Voor gamen geldt dat ik het nog wat tijd moet en wil geven om een beter idee te krijgen maar voor nu ben ik ook daar niet van onder de indruk. Zoals bekend is deze dun in het laag wat tot voordeel zou moeten zijn om je te helpen bij positiebepaling van je tegenstanders. Heb het nog niet zo gemerkt maar kan zeker geheel aan mij liggen. Kan ook goed zijn dat ik gewoon de fun van wat bas mis en dat dat voor mij doorslaggevend is.

Voor muziek (en ook film) heeft het bezwaar over de grootte tot gevolg dat ie niet goed op mijn oren aansluit. Dat komt met name de lage tonen niet ten goede. Het hoog is mede daardoor te aanwezig. Druk ik op de cups zodat ie tegen mij oren zit is het meteen beter.

Al en al; voor nu.. weinig soeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:40
anjaniki schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:16:
Het grappige is dat ik net een collega aan het overtuigen was en de australische dollar prijs is 99 (70 euro) maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro. Misschien hebben ze een fout gemaakt met omrekenen?
Net ook besteld via deze link. ook voor 32,25 pond :o (op de website staat eindbedrag in dollars, maar bevestigingsmail is in ponden)
Ben opzoek naar een leuke over ear headfone voor gamen en wat muziek.
Misschien ook wat films als het goed klinkt, maar aangezien ik een goede 5.1 home theater installatie heb, denk ik dat dat gaat tegenvallen.
Wilde eigenlijk gaan uitzoeken waar ik een fidelio l1 of een hd25 kon gaan beluisteren.
Maar voor dit geld kan ik het niet laten liggen..

Heeft iemand ervaring of reviews gevonden van de Philips SHD9200/10?
Ik wil deze gaan gebruiken voor de tv of films..
Ik kan geen reviews vinden.
De draadloze koptelefoon is voorzien van 3D-geluidstechnologie voor multidimensionaal filmgeluid. De open achterzijde zorgt voor gebalanceerd en gedetailleerd geluid. Door de ademende velours kussens, de comfortabele hoofdband en de 50 ventilatieopeningen biedt de hoofdtelefoon langdurig draagcomfort.

Kenmerken
Werkelijk meeslepende luisterervaring dankzij verliesloze Kleer-transmissie
3D-geluidstechnologie voor multidimensionaal filmgeluid
Architectuur met open achterzijde voor gebalanceerd, zeer gedetailleerd geluid
Neodymium 40mm-luidsprekerdrivers voor superieure HiFi-geluidsprestaties.
Ademende velours kussens voor langer comfortabel luisteren
Open ontwerp met 50 ventilatieopeningen voor helder, fijn geluid
Comfortabele hoofdband voor lang draagcomfort
Overdrachtbereik van 100 m zodat u overal in huis kunt genieten
Draadloze volumeregeling voor handig en intuïtief gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

croiky schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Hoi,

Heb 'm binnen en een uurtje of twee gebruikt voor gamen. Eerste impressie is underwhelmed. Vind het echt niks bijzonders. Ten eerste: misschien als je een echt groot hoofd hebt wilt ie goed passen. Heb je dat niet zoals de meesten dan bind je een elastiek om de vleugeltjes en begint het ergens op te lijken dus ietwat een stuk comfortabeler. Als ik dat niet doe dan is het echt een aanfluiting. Voor mijn smaak gewoon te groot en loszittend. Nja goed, ik ben dan wel HD-25 clamping force gewend 8)7

Voor gamen geldt dat ik het nog wat tijd moet en wil geven om een beter idee te krijgen maar voor nu ben ik ook daar niet van onder de indruk. Zoals bekend is deze dun in het laag wat tot voordeel zou moeten zijn om je te helpen bij positiebepaling van je tegenstanders. Heb het nog niet zo gemerkt maar kan zeker geheel aan mij liggen. Kan ook goed zijn dat ik gewoon de fun van wat bas mis en dat dat voor mij doorslaggevend is.

Voor muziek (en ook film) heeft het bezwaar over de grootte tot gevolg dat ie niet goed op mijn oren aansluit. Dat komt met name de lage tonen niet ten goede. Het hoog is mede daardoor te aanwezig. Druk ik op de cups zodat ie tegen mij oren zit is het meteen beter.

Al en al; voor nu.. weinig soeps :)
Wellicht heeft de vorige gebruiker gewoon een heel dik en breed hoofd :+

Maar goed, net echt onder de indruk begrijp ik. Dat er geen bass in zit was mij wel bekend, dat was voor mij een reden om hem niet meteen te kopen. Ik vind het leuk om competitief te gamen, maar het moet ook leuk blijven. Een beetje bass is dan wel mooier.

Dank voor het delen voor je bevindingen in ieder geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 15:43
Heb m'n sennheiser momentum(over ear) nu ongeveer een halfjaar, tijd voor een soort van reviewtje.
Vooral gebruikt in combinatie met een Cowon x9. Moet verder aanmerken dat ik altijd gesloten koptelefoons heb gehad i.v.m rust en niet willen storen omgeving.

Te beginnen met uiterlijk/comfort:

Uitstraling vind ik persoonlijk erg vet. Vrij minimalistisch, geborsteld metaal, leer.
Comfort is voor mij geweldig, draag een bril en krijg geen last, wel warme oren na een tijd. Draag dit ding dan ook iets van 5-6 uur non-stop.
Heb wel de zwarte versie, bruine versie ziet er imho wat oubollig uit. Wel minder opvallende kabelkleur.

Geluid oftewel waar zo'n kreng voor bedoeld is.

Lage tonen hebben een lichte boost, vind dit persoonlijk best lekker voor sommige genres, rest trek ik het er uit met equalizer. Geen hoorbare vervorming, bas is vrij strak.

Middentonen: Prima, niks op aan te merken. Ik gooi deze zelf wel wat verder open als ik naar metal luister.
Al met al niks bijzonders, vind het wel vrij natuurlijk klinken.

Hoge tonen: Niet overdreven. Schelheid merk ik zelf niets van. Ik luister veel symfonische metal en dat klinkt hier goed mee.

Ruimtelijkheid: tsjah, het is een gesloten koptelefoon, alles lijkt vrij dicht op elkaar te staan, maar dat wist ik al.

Isolatie: In de trein/bus en op m'n werk isoleert hij prima. Als ik monitors sta te schuiven prefereer ik toch een andere koptelefoon. ik had eerst een hercules en die isoleerde nog een stuk beter.

Volume: Ja, hij gaat asociaal hard. Zeker als je mp3speler fecaliën heeft aan de EU-wetgeving wat betreft volume. Vervormt niet, en klinkt op lage volumes zeker ook nog goed.

genres Wat luister ik er mee?
Vooral rock en metal, als ik dit luister speel ik vaak wat met de equalizer om middentonen er iets meer in te gooien.

Ska: prima te doen, maar vond ik zelf beter klinken op de HD558 van een maat van me.

Electronische muziek: industrial, EBM, hardstyle, breakcore, dubstep en aanverwanten klinken heerlijk. Heeft waarschijnlijk vooral te maken met de bass bump. Zou het nog steeds geen basshead koptelefoon noemen maar is zeker geschikt voor deze genres.

Pop: Ik luister qua pop alleen naar dingen als Hurts en Florence+the machine en zeker die laatste klinkt hier erg tof mee. Drums zijn fantastisch, stem zangeres komt goed naar voren en de piano is ook goed te onderscheiden.

Blues: Equalizer is hier helaas een must.

Hiphop: Luister ik zelf niet, tenzij als crossover met andere genres. Voorbeelden hiervan zijn nu metal en de band family force five en thousand foot krutch. Klinkt in die gevallen gewoon prima. Stemmen zijn verstaanbaar, beats dreunen en als aanwezig zijn de bass loopjes verre van modderig.

Conclusie: Al met al een prima koptelefoon die helaas wat equalizing nodig heeft bij de genres die ik het liefst beluister.

[ Voor 5% gewijzigd door opblaashaas op 30-08-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de HD555 als een HD600 koptelefoon? Ik denk er over na om op termijn naar een HD600 up te graden.

Jaren terug heb ik de HD555 gekocht met name vanwege het zeer verfijnde gedetailleerde geluid. De karakteristiek van het geluid bevalt me dus zeer goed, alleen wil ik na zoveel jaar eens eens stapje hoger. Loont een HD600 echt de moeite over een HD555 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 01-08 11:55
Headsup; De HD558 gaat nu voor 91,40 euro op de amazon.es site.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Er is geen Zweedse Amazon en bij de Duitse is hij duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 01-08 11:55
Fixed naar ES;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
gastje13 schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:02:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de HD555 als een HD600 koptelefoon? Ik denk er over na om op termijn naar een HD600 up te graden.

Jaren terug heb ik de HD555 gekocht met name vanwege het zeer verfijnde gedetailleerde geluid. De karakteristiek van het geluid bevalt me dus zeer goed, alleen wil ik na zoveel jaar eens eens stapje hoger. Loont een HD600 echt de moeite over een HD555 ?
De HD 600 vind ik echt een juweeltje maar is zeer afhankelijk van welke muziek je luistert. De keren dat ik naar jazz luister is dat de koptelefoon die ik wil gebruiken. Mooi neutraal / gebalanceerd is ie. Voor een antwoord op je vraag heb je hieraan nog het meeste denk ik: http://www.head-fi.org/t/...5-vs-hd-600-bass-quantity

Dit helpt misschien ook nog: YouTube: Comparison between Sennheiser HD555 and HD600 - mini review too

[ Voor 18% gewijzigd door croiky op 05-09-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik ga vanavond nog even de stad Groningen in, weet iemand waar ik headphones kan beluisteren?
Als de shops dan dicht zijn kan ik morgen uit school ook wel ff langs.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 15:38

Fordox

00101010

mediamarkt heeft een aardige collectie. gewopon vragen daar of ze de doos voor je willen openen als een koptelefoon niet tussen het uitprobeer gedeelte staat.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Remcom00 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:33:
Ik ga vanavond nog even de stad Groningen in, weet iemand waar ik headphones kan beluisteren?
Als de shops dan dicht zijn kan ik morgen uit school ook wel ff langs.
Saturn heeft er ook een heel aantal (is ook close family van de MM natuurlijk).

Bij Hificorner in de nieuwe boteringe hebben ze wat meer high-end spul, maar niet zo heel divers (vooral bose & sennheiser dacht ik)

En Coolblue! Daar moet je wel vragen of ze hem van achteren willen halen, en moeilijk kijkend staan ze dan toe dat je er 1 beluisterd... niet zo handig als je snel even wil weten of iets naar je smaak is, maar als je al iets op het oog hebt, prima service.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooneater op 04-09-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik dacht dat mijn O2 kapot was. Mijn mooie zelfgemaakte behuizing open gesloopt :( Niks te zien, maarja logisch natuurlijk als gewoon de batterij leeg is...
Had de schakelaar van de stekkerdoos omstaan en als dan zoals gewoonlijk dat ding de hele nacht aanstaat dan houd hij er wel een keer mee op. :P (Lampje brand dan nog gewoon)

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-09-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 17-08 07:54
Heey Jongens/Meiden,

Even een vraagje, ik luister behoorlijk wat muziek via Spotify tegenwoordig zowel thuis als in de bus/trein/fiets. Thuis luister ik gewoon via een 5.1 set of via mijn pricewatch: Logitech G35 gaming headset

Echter ben ik nu opzoek naar een over ear headset met een mooi design en goede kwaliteit als we het hebben over muziek.

Nu kom je al snel bij een pricewatch: Beats by Dr. Dre Studio (Zwart)
terecht, vooral om zijn goede prijs van €199,- nu.

Wat zijn alternatieven? Genre waarin ik luister is erg breed, maar voor namelijk :
- Hiphop
- R&B
- Rap
- Dance

Dus mijn vraag is :
Wat is een alternatief voor de Dr.Dre Studio met een budget van ongeveer €200,- tot €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik heb begrepen dat bijna alles een volwaardig alternatief is voor Dr.Dre Beats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
rgras schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:21:
Ik heb begrepen dat bijna alles een volwaardig alternatief is voor Dr.Dre Beats. ;)
Dat is geen antwoord op mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Beyer dynamic dt770 Anniversary Edition. Voor zover ik heb begrepen van anderen dan. Zelf helaas nog nooit gehoord.

Ik weet trouwens ook niet of die nog geleverd worden.
Verder kan je kijken naar de Philips Fidelio L1. Je kan beter krijgen voor de prijs maar je hebt wel echt een mooi ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rolandos582 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:25:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag...
Hoe hoog staan de looks in je lijstje? Gebruik je hem alleen maar thuis of neem je hem ook mee de straat op?

Je muzieksmaak past imho wel bij de sound van de Beats by Dre.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heilige Kaas schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:30:
Beyer dynamic dt770 Anniversary Edition. Voor zover ik heb begrepen van anderen dan. Zelf helaas nog nooit gehoord.

Ik weet trouwens ook niet of die nog geleverd worden.
Verder kan je kijken naar de Philips Fidelio L1. Je kan beter krijgen voor de prijs maar je hebt wel echt een mooi ontwerp.
Volgens mij niet meer leverbaar, vind hem ook niet meer in de PW van Tweakers.
Touchdomex schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:30:
[...]

Hoe hoog staan de looks in je lijstje? Gebruik je hem alleen maar thuis of neem je hem ook mee de straat op?

Je muzieksmaak past imho wel bij de sound van de Beats by Dre.
Zoals aangegeven gebruik ik thuis mijn 5.1 set of G35. Dus ik zal hem alleen onderweg gebruiken, de looks staan dus aardig hoog. Je wilt natuurlijk niet dood gevonden worden met zo'n lomp ding op je hoofd.

Ik was er inderdaad achter dat de muzieksmaak erg past bij de Dr.Dre , klonk ook prima toen ik hem testte met mijn muziek. Maar ik hoor toch vaak dat je beter kunt krijgen voor je geld. Dan ben ik ook benieuwd naar de alternatieven.

EDIT : Als ik nou Apple had was dit ook wel een leuk alternatief.
pricewatch: Hama Soul SL300 (Goud)

[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 08-09-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Leuke link voor je, van iemand die wel weet waar ie over praat. Doet wel vaker iets met koptelefoons en zo. ;)

http://www.innerfidelity....rity-headphone-deathmatch

Kan je ook direct zien wat er op de markt is, hoe het er uit ziet etc etc.. Zelf zou ik, mocht ik echt voor fashion headphones gaan, voor een vmoda headphone gaan denk ik. Puur op looks. Vind ze nu eenmaal mooi, en niet iedereen loopt ermee rond. Gelukkig ben ik meer een bang for the buck ingesteld persoon, dus staat een fashion headphone sowieso vrij laag op het wannahaves lijstje. Scheelt weer geld. :P

In jouw geval gezien je muzieksmaak zal de LP2 waarschijnlijk wel voldoen. Of de m80, als je meer een on-ear persoon bent. Ik heb ze zelf zoals gezegd niet, maar misschien is hier iemand die ze heeft en wat meer insight kan verschaffen?

Nog wat meer Vmoda vs Beats:

http://www.head-fi.org/t/...o-vs-v-moda-crossfade-lp2

Overigens is de Philips L1 o.a. in Duitsland nog wel te koop @ amazon:

http://www.amazon.de/Phil...r=8-1&keywords=philips+l1

Tevens worden de meeste beats koptelefoons niet echt goed beoordeeld door de meeste mensen die zich bezig houden met deze hobby, dus pas op waar je om vraagt, lol.

[ Voor 6% gewijzigd door xxxneoxxx op 08-09-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:34:

Zoals aangegeven gebruik ik thuis mijn 5.1 set of G35. Dus ik zal hem alleen onderweg gebruiken, de looks staan dus aardig hoog. Je wilt natuurlijk niet dood gevonden worden met zo'n lomp ding op je hoofd.

Ik was er inderdaad achter dat de muzieksmaak erg past bij de Dr.Dre , klonk ook prima toen ik hem testte met mijn muziek. Maar ik hoor toch vaak dat je beter kunt krijgen voor je geld. Dan ben ik ook benieuwd naar de alternatieven.
Ja en nee. Wat mij betreft gaat het bij een koptelefoon om zo prettig mogelijk naar je favoriete muziek te luisteren. Daarom zal mijn mening m.b.t. Beats by Dre in dit topic wellicht afwijkenen van de andere tweakers, maar wat 'beter voor het geld krijgen' betreft, hangt het er vooral vanaf wat je definitie van 'beter' is.
Als je graag een 'vet' uiterlijk en een nadruk op de (mid-)bass wilt, dan ben je eigenlijk behoorlijk goed af met een Beats by Dre. Muziek als Rnb en rap klink veel mensen in de regel beter in de oren met koptelefoon die een beetje nadruk op de bass legt; de Beats doen meer dan een beetje nadruk er op, dus of je zoveel bass prettig vindt, is een kwestie van voorkeur.
Enige wat ik je wel wil meegeven als aankoop advies is
1) dat er heel veel namaak is
2) met name de Solo (HD) en de Studio zijn volop te vinden op Marktplaats en in de Tweakers V&A. Van de Studio/Solo(HD) zijn er genoeg te vinden die net een paar weken oud zijn. Dat scheelt vaak een slok op een borrel.
3) op de officiële Beats by Dre site kun je controleren of het productnummer klopt, zo kun je bijna alle namaak vantevoren vermijden.
4) binnnen de Beats by Dre lijn zijn de (Amerikaanse) Executive en de Mixr qua geluid het meest aan te raden. De Mixr is vrij nauwsluitend en heeft een stevige hoofdband die niet makkelijk naar het hoofd vormt, dus test van tevoren of bij jou de Mixr niet te veel drukt op de oren.

Wat 'men' bedoelt met 'dat er beter te krijgen is voor het geld of voor minder geld' is +- het volgende: als je goed luistert naar een Beats hoofdtelefoon en diverse concurrenten van bijv. Sennheiser goed kent, dan ga je enkele 'gebreken' horen.
De bass (beter gezegd: vooral de mid-bass) is sterk en drukt daarmee als het ware de middentonen en de hoge tonen deels weg. De bass zelf is relatief modderig, er is veel minder detail te horen dan bij concurrenten en bass is (net als de rest van het tonengebied) niet zo responsief als zou kunnen/moeten voor het geld.
Over de middentonen, het hoog en de treble valt op zich niet heel veel te zeggen anders dan dat ze deels onderdrukt worden door de bass en dat de hoofdtelefoon zo getuned is dat vocals meestal behoorlijk nadrukkelijk uit de verf komen.
Om een voorbeeld te noemen, de muziek van Rihanna past prima bij de Beats. Bij haar muziek spelen de beat en haar stem de hoofdrol, er is veel minder gelaagdheid te horen dan bij bijvoorbeeld klassieke muziek of jazz. Idem voor veel top-40 muziek. Niets ten nadele van die categorie muziek of Rihanna, maar het is een goed voorbeeld.
Zo kan je als bijvoorbeeld jazz of klassieke muziek-liefhebber dus ook gerust Beats by Dre links laten liggen. De muziek-genres waar je naar luistert spelen zeker mee.

Kijk je naar de evolutie over de tijd bij de Beats by Dre lijn, dan zie je dat met name de oorspronkelijke Solo en de Studio erg sterk bassig en 'plat' klinken, zoals hierboven beschreven.
De nieuwere modellen, zoals de Executive en de Mixr (en deels de Wireless) hebben dit duidelijk minder: wel de sterke bass van de Studio, maar met veel meer detail en de bass is niet langer overheersend. De lage tonen zijn behoorlijk gecontroleerd geworden.

Kortom, naar mijn mening hangt het af van je voorkeuren of een Beats by Dre het geld waard is. De audioliefhebber in mij wordt zeker niet warm van de Beats, maar dat neemt niet weg dat het voor velen een geschikte hoofdtelefoon kan zijn, omdat men het 'gewoon goed' vindt klinken.
En de meer recente Beats zijn naar mijn mening zeker niet echt slecht, wel vrij prijzig.

Alternatieven die vaak genoemd worden door audioliefhebbers zijn o.a.:
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
pricewatch: Bowers & Wilkins P3 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 598
• af en toe wordt ook de pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart) genoemd
• en voor degenen die actieve noise-canceling zoeken, wordt vaak gekeken naar de pricewatch: Bose QuietComfort 15 (Zilver) al valt die een stuk buiten het budget.
• en door Heilige Kaas al genoemde Beyer Dynamic dt770

Ik zou je adviseren te luisteren naar in ieder geval een paar alternatieven uit de prijsklassen van tussen de ca. 150€ en de 250€, en vervolgens een eigen winnaar te kiezen. Kies waar je graag uren mee luistert, niet wat 'audiofiel-correct' is.
Technisch gezien hebben de audiofielen gelijk, maar als je er geen bent hoeft hun keuze uiteraard niet de jouwe te zijn. Al is het natuurlijk alleen maar leuk als je wel een alternatief voor de Beats kiest :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 08-09-2013 20:20 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bluepenguin schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:05:
[...]

Alternatieven die vaak genoemd worden door audioliefhebbers zijn o.a.:
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)
pricewatch: Bowers & Wilkins P3 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 598
• af en toe wordt ook de pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart) genoemd
• en voor degenen die actieve noise-canceling zoeken, wordt vaak gekeken naar de pricewatch: Bose QuietComfort 15 (Zilver) al valt die een stuk buiten het budget.
• en door Heilige Kaas al genoemde Beyer Dynamic dt770
De P3 is nog best duur voor het geluid wat je krijgt. Voor de rest wel leuk dingetje qua uiterlijk.
En de hd598 is absoluut geen vervanger van een beats aangezien deze totaal geen nadruk heeft op de bass.
M-50 heeft veel detail voor zijn geld maar ik ben er niet zo over te spreken aangezien deze erg scherp klinkt en onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Bluepenguin schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:05:
Kortom, naar mijn mening hangt het af van je voorkeuren of een Beats by Dre het geld waard is. De audioliefhebber in mij wordt zeker niet warm van de Beats, maar dat neemt niet weg dat het voor velen een geschikte hoofdtelefoon kan zijn, omdat men het 'gewoon goed' vindt klinken.
En de meer recente Beats zijn naar mijn mening zeker niet echt slecht, wel vrij prijzig.

Ik zou je adviseren te luisteren naar in ieder geval een paar alternatieven uit de prijsklassen van tussen de ca. 150€ en de 250€, en vervolgens een eigen winnaar te kiezen. Kies waar je graag uren mee luistert, niet wat 'audiofiel-correct' is.
Technisch gezien hebben de audiofielen gelijk, maar als je er geen bent hoeft hun keuze uiteraard niet de jouwe te zijn. Al is het natuurlijk alleen maar leuk als je wel een alternatief voor de Beats kiest :P
''De meer recente Beats'', waar hebben we het dan over? De nieuwe studio's?
Bijvoorbeeld deze :
http://www.beatsbydre.com...o/black/900-00059-01.html
Toch alweer een andere als de orginele.

Een echte audiofiel kan ik mijzelf nog niet noemen, maar ik kloot wel altijd met de instellingen om het beste geluid te behalen. Overigens is goedkoop niet altijd duurkoop, wat je zegt over MP & V&A. Ik ben het met je eens, maar nu de studio voor €199,- is koop ik deze liever in de winkel als 2e hands. Mocht ik voor de studio gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Lees die link die xxxneoxxx stuurt maar eens goed door. Daar krijg je wel antwoord op je vragen. Die site van innerfidelty, zeer betrouwbare site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Als je kijkt naar Dr.Dre is Beats by Dre Studio nog de beste keuze.
Ook is de Soul by Ludacris SL300 stukken slechter als het gaat om Audio, volgens die site.

Hmm, het word erg interessant nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

rolandos582 schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:03:
Als je kijkt naar Dr.Dre is Beats by Dre Studio nog de beste keuze.
Ook is de Soul by Ludacris SL300 stukken slechter als het gaat om Audio, volgens die site.

Hmm, het word erg interessant nu.
Voor je een Beats headset gaat kopen, eerst even deze kijken: http://youtu.be/Cdbn_pmxFic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TheNephilim schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:17:
[...]

Voor je een Beats headset gaat kopen, eerst even deze kijken: http://youtu.be/Cdbn_pmxFic
Interessant, mijn HTC heeft ook Beats Audio, het klinkt inderdaad wel anders maar als je een andere goede equalizer hebt is dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

rolandos582 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:45:
[...]

Interessant, mijn HTC heeft ook Beats Audio, het klinkt inderdaad wel anders maar als je een andere goede equalizer hebt is dat ook prima.
Mijn punt vooral; 200 euro neerleggen voor een 'standaard' headphones, maar met equalizer. Lijkt mij geen goede deal, maar laat dat je niet in de weg staan.

Mijn advies is echter om voor dat geld gewoon een goede headphones uit te kiezen die goed bij je muziekstijl past. Wat betreft goed, er is genoeg te vinden in dit topic wat algemeen gewoon goed spul is. Bekende merken zoals Audio-Technica, Sennheiser, AKG of BeyerDynamic bieden best vee; keuze. Check de pricewatch bijvoorbeeld: http://tweakers.net/categ...4jClWan4_b8wum4QL0Q2NKKX0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:35:
[...]

''De meer recente Beats'', waar hebben we het dan over? De nieuwe studio's?
Had het over de in Nederland op dit moment verkrijgbare modellen. De (oude/huidige) Studio en de Solo (HD) zou ik je niet aanraden. De Mixr en Executive zie ik als de iets meer recente modellen en zowel de Mixr als de Executive zijn qua geluidskwaliteit een duidelijke stap beter dan de momenteel verkrijgbare versies van de Studio en Solo. De door jouw genoemde nieuwe Studio, het 2013 model, lijkt weer een stuk verbeterd.
Bijvoorbeeld deze :
http://www.beatsbydre.com...o/black/900-00059-01.html
Toch alweer een andere als de orginele.
Het 2013 model van de Studio is op dit moment verkrijgbaar in de VS en de eerste reviews zijn vrij positief. De bass zou duidelijk meer gecontroleerd zijn en gedetailleerder, de midden en hoge tonen komen beter uit de verf en daarmee schijnt het geluidsbeeld over het algemeen nog wel behoorlijk bass-gericht zijn, maar wel duidelijk helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Duidelijk, en voor zover ik kan vinden is er nog geen duidelijkheid of die Studio naar Nederland komt en als die komt wanneer.

Wat ik me nu afvraag,
Waarom is de pricewatch: Beats by Dr. Dre Beats Pro (Zwart) 399 euro en 2x zo duur als de Studio maar stukken slechter?

Bovendien is de pricewatch: Beats by Dr. Dre Executive (Zwart) nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Aangezien er dit jaar geen Dutch Headphone Meet wordt georganiseerd, is dit de beste (eigenlijk stiekem betere, al zeg ik het zelf) optie, aan de Duits/Nederlandse grens, dichtbij Eindhoven/Venlo:

Afbeeldingslocatie: http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.headfonia.com/wp-content/uploads/2013/08/553x525ximage-553x525.jpg.pagespeed.ic.FoQZ8lbgD-.webp

about CanJam Europe
CanJam Europe, Europe‘s first headphone specific fair, takes place for the first time on September 21st and 22nd 2013 at the SANAA building, location of the Folkwang University of Arts, on the grounds of world cultural heritage Zollverein in Essen, Germany. It is aimed to consumers who are interested in high quality headphones and accessories.

when
September 21st and 22nd 2013

opening hours for visitors
Saturday, 11- 18 o'clock
Sunday, 10 - 17 o'clock

where
SANAA building at world heritage Zollverein
Location of the Folkwang University of the Arts Department of Design and Style 4

Gelsenkirchener Str. 209
45309 Essen
Germany

Afbeeldingslocatie: http://u.jimdo.com/www61/o/sc0ed9582e9ddc09a/img/i4cf22ce8515970bf/1372963114/cache/image.png

http://www.canjam.de/
https://www.facebook.com/canjam.europe
http://www.headfonia.com/...pegermany-september-2122/

Voor een lijst met aanwezige merken/fabrikanten: http://www.canjam.de/marken-brands/

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Negakinu schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:51:
Aangezien er dit jaar geen Dutch Headphone Meet wordt georganiseerd, is dit de beste (eigenlijk stiekem betere, al zeg ik het zelf) optie, aan de Duits/Nederlandse grens, dichtbij Eindhoven/Venlo:

[afbeelding]

about CanJam Europe
CanJam Europe, Europe‘s first headphone specific fair, takes place for the first time on September 21st and 22nd 2013 at the SANAA building, location of the Folkwang University of Arts, on the grounds of world cultural heritage Zollverein in Essen, Germany. It is aimed to consumers who are interested in high quality headphones and accessories.

when
September 21st and 22nd 2013

opening hours for visitors
Saturday, 11- 18 o'clock
Sunday, 10 - 17 o'clock

where
SANAA building at world heritage Zollverein
Location of the Folkwang University of the Arts Department of Design and Style 4

Gelsenkirchener Str. 209
45309 Essen
Germany

[afbeelding]

http://www.canjam.de/
https://www.facebook.com/canjam.europe
http://www.headfonia.com/...pegermany-september-2122/

Voor een lijst met aanwezige merken/fabrikanten: http://www.canjam.de/marken-brands/
Nice! :o Helaas vier ik net dán m'n verjaardag voor m'n vrienden :+

Maar zal eens op de website rondneuzen, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 07:56
Mooi, ik woon toevallig in Essen dus ik weet wat ik snel in mijn agenda moet noteren :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Heb vandaag mijn 2e hands Sennheiser HD 598 binnen gekregen. Gekocht via Marktplaats voor €68 incl verzendkosten. Mooie deal als je het mij vraagt.

Enige wat jammer is, is dat de doos en accessoires er niet bij zaten. Dus ook de 6,3mm naar 3,5mm niet.
Maakt het veel uit of kan ik net zo goed de eerste beste op een willekeurige site bestellen? Of wellicht gewoon een nieuwe kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Hele mooie deal, die kun je zo bestellen lijkt me... Zit vaak wel schroefdraad op die Sennheiser plugs, wellicht gewoon via eBay. Al mis je dat schroefdraad bij elke willekeurige plug ook weer niet. Ik neem zelf altijd een beetje een merk qua plug. Bijvoorbeeld bij de Bax-shop een Procab plug. Kortom: ik neem nooit het allergoedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik zal eens bij Bax-Shop rond kijken.

Zit geen schroefdraad op de plug, dus dat is mooi. Zit het in ieder geval niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben er ook bij! Weet alleen nog niet welke dagen ik ga, heb wel hoogstwaarschijnlijk een auto tot beschikking voor eventuele lifters uit nijmegen/arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik zou graag naar CanJam gaan. Het is alleen bijna 3 uur rijden voor mij. Met de auto, die ik niet heb.
Dus gaat hem helaas niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
rolandos582 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:16:
Heey Jongens/Meiden,

Even een vraagje, ik luister behoorlijk wat muziek via Spotify tegenwoordig zowel thuis als in de bus/trein/fiets. Thuis luister ik gewoon via een 5.1 set of via mijn pricewatch: Logitech G35 gaming headset

Echter ben ik nu opzoek naar een over ear headset met een mooi design en goede kwaliteit als we het hebben over muziek.

Nu kom je al snel bij een pricewatch: Beats by Dr. Dre Studio (Zwart)
terecht, vooral om zijn goede prijs van €199,- nu.

Wat zijn alternatieven? Genre waarin ik luister is erg breed, maar voor namelijk :
- Hiphop
- R&B
- Rap
- Dance

Dus mijn vraag is :
Wat is een alternatief voor de Dr.Dre Studio met een budget van ongeveer €200,- tot €250,-
Wat ik je kan aanraden - aangezien die genres meestal neerkomen op veel lage tonen e.d. - is een Sony MDR-V55 of een Sony MDR-XB400/XB600.

Dit is namelijk niet ge prEQ'd voor meer lage tonen, maar wanneer er een dikke bassline in zit, dan hoor je hem ook goed!

Heel simpel: Als het in de muziek zit - dan hoor je het meer dan goed, zonder dat het ten koste gaat van de andere tonen die hoger zijn!

Ik ben als lite-audiofiel zeer tevreden over dat ding (MDR-V55) ik keer natuurlijk wel weer terug naar Sennheiser, BD en Grado, maar voor het prijskaartje vind ik 't meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:41:
Duidelijk, en voor zover ik kan vinden is er nog geen duidelijkheid of die Studio naar Nederland komt en als die komt wanneer.
Beetje afwachten, maar als je het verschil tussen de introductie in de VS en NL van hun andere modellen bekijkt, dan zou het misschien in de loop van volgend jaar kunnen worden.
Wat ik me nu afvraag,
Waarom is de pricewatch: Beats by Dr. Dre Beats Pro (Zwart) 399 euro en 2x zo duur als de Studio
De introductie/advies prijs voor de Studio was rond de 300€, van de Pro zo'n 400€. De Pro is dus min of meer op prijs gebleven, de Studio's zijn 1/3 goedkoper geworden. Waarom? Ik heb geen zinnig idee...
Het zou kunnen dat we bijvoorbeeld volgend jaar de nieuwe Studio krijgen, misschien is de Studio minder populair geworden, maar dat is giswerk.
maar stukken slechter?
Je gaat hierbij uit van de review van innerfidelity waarschijnlijk?
Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt denk ik. Innerfidelity heeft zeker gelijk, voor audiofielen. Kijk je bijvoorbeeld naar `de reviews van Whathifi of CNet dan zijn die duidelijk positiever over de gehele Beats-lijn, oftewel ook gespecialiseerde audio- en tech-reviewers kunnen redelijk positief zijn over de Beats en over de Pro. Het verschil zit m meer in audiofiel -versus- gemiddelde mens. Neemt niet weg dat er gewoon een aantal voor- en nadelen aan de Beats zitten en dat geldt ook voor de modellen onderling. Het grootste nadeel blijft de prijs.

Om te beginnen over het verschil in functionaliteit, de Studio heeft actieve noise-canceling, maar verder heeft de Pro meer functionaliteit:
• twee 3,5mm jack aansluitingen, je kunt dus de zijde van de kabel kiezen; en het is mogelijk om iemand anders zijn/haar koptelefoon in één van de jack-aansluitingen te steken zodat diegene met jouw mp3-speler mee kan luisteren
• iets dikkere kabel, waarvan een deel van de kabel krulsnoer is en diezelfde kabel is een stap langer dan de Studio kabel
• beide kanten kunnen omhoog gedraaid worden, terwijl de hoofdtelefoon op het hoofd blijft zitten
• iets mooiere/betere materialen, maakt de hoofdtelefoon samen met de draaiende oorschelpen een stap zwaarder dan de Studio
• een stap steviger gemaakt, betekent o.a. dat er minder beweging in de hoofdband zit >> voor sommigen kan de Pro daardoor te veel op het hoofd klemmen, probeer dat zeker voor aanschaf uit.
• duidelijk minder geluidslekkage + ondanks dat de Studio's actieve noise-canceling hebben, zul je in veel situaties een even goede of betere demping van geluiden buiten de headphone hebben met de Pro.

De vergelijking tussen de Studio en Pro qua geluid vervolgens:
• (mid)bass: waar de Studio een niet goed gecontroleerde bass heeft, klinkt de Pro gecontroleerder en iets gedetailleerder. De bass is wel luider en daarmee redelijk heftig.
• middentonen: op een deel van de vocals na zijn de middentonen wat ondervertegenwoordigt bij de Studio. De Pro heeft een iets lichtere ondervertegenwoordiging, de mids en hoog zijn wel heel duidelijk helderder en bij sommige muziek is dat op het enigszins scherpe af.
• hoge tonen: zie middentonen
• lage bass en treble zijn beide (in de gehele Beats by Dre lijn, misschien m.u.v. de 2013 Studio) redelijk mild en ruim ondervertegenwoordigt.
Als het geluidsbeeld van de Pro bij iemands smaak aansluit (en dan met name de heldere mids/hoog) dan zijn het zeker betere hoofdtelefoons te noemen voor de gemiddelde persoon dan de Studio's.
Innerfidelity's punt is dat het hoog en mid nog meer 'gekleurd' is door geluidstuning dan bij de Studio en het hoog en middentonen veel te scherp (aggressief) worden weergegeven. Verder stoort hij zich aan de luidere bass. En voor alle duidelijkheid: ik heb daar geenszins kritiek op, ik ben maar een simpele audioliefhebber/audiofiel, Innerfidelity is een expert.
Voor de gemiddelde mens, als je A) vooral luistert naar rnb, rap, hardcore of dnb b) je niet stoort aan het enigszins scherpe midden en hoog (oftewel, dat juist hoort als helder), kan de Pro beter klinken. Combineer dat met het marketing idee dat de hoofdtelefoon gebruikt zou worden door DJ's* en de grotere functionaliteit, en het is redelijk logisch dat de Pro hoger in de markt wordt gezet dan de Studio.
En dan nog steeds, de ca. 200€ voor de Studio's is ruim betaald, de 400 euro voor de Pro is niet in verhouding tot wat je krijgt. Binnen de Beats by Dre lijn zijn de Mixr en Executive zijn hun geld (als je ze voor rond de 250€ kunt kopen) meer waard als je puur naar het geluid kijkt.
Maar als je bijv. de Studio's binnen hun prijsklasse het prettigst vindt klinken en lekker vindt zitten, waarom niet? Het gaat er om dat jij een hoofdtelefoon hebt die je de euro's waard vindt in verhouding tot het luistergenot; het gaat immers uiteindelijk om de muziek die je luistert, niet om de hoofdtelefoon waarmee.
En voor alle helderheid: als je nog mp3's hebt van 128 kbps, dan vallen die bij koptelefoons van rond de 50€ al duidelijk door de mand, laat staan bij een betere headphone. Oftewel: kijk naast de koptelefoon ook naar de bron die je gebruiken gaat :)

Redelijk uitgebreid antwoord voor een vraag die verder niet relevant is, lijkt me zo? Je kijkt immers naar de prijsklasse tot 250€, is het niet? Dan heb je naast de Studio ook de Mixr, luister zeker een keer naar die laatste en de diverse andere hoofdtelefoons die je aangeraden zijn om een keer naar te luisteren.
Mocht je in de winkel (of bij een kennis) kunnen luisteren naar een pricewatch: Shure SRH840 (Zwart) of een pricewatch: Shure SRH750DJ (Zilver) dan is dat overigens ook zeker aan te raden.

*DJ's mogen op het podium wel Beats by Dre en diverse andere headphones gebruiken, bij optredens is het vooral belangrijk dat het geluid aan beide zijden vrijwel gelijk is (zodat je met één oor kunt luisteren) en dat de hoofdtelefoon luid kan spelen. Er zijn dj's die Beats gebruiken (Headhunterz gebruikt af en toe de Beats by Dre Pro) en David Guetta gebruikt regelmatig de Mixr (Guetta heeft min of meer bij de ontwikkeling van de Mixr geholpen), punt is wel: op het podium doet geluidskwaliteit er minder toe.
Wat er wel toe doet is dat diverse dj's (net als sommige rappers en producers) een ruim betaalde sponsor overeenkomst hebben met een hoofdtelefoon-maker.
Bovendien is de pricewatch: Beats by Dr. Dre Executive (Zwart) nog niet beschikbaar?
De Executive is in principe een Amerikaans model, dat model is daar min of meer een alternatief dan wel opvolger van de Pro's. Er is er een tijdje sprake geweest van dat de Executive mogelijk naar Europa zou komen, maar dat is nooit gebeurd. In de UK en Duitsland is ie bij mijn weten wel een korte tijd leverbaar geweest via bedrijven die zich specialiseren in de import van Amerikaanse elektronica.
En zo heb je diverse speciale uitvoeringen van de Pro's en Studio's die in Noord-Amerika leverbaar zijn (geweest), zoals bijvoorbeeld de 'Detox', wat een Pro met een ander kleurtje is.
Ik noemde de Executive als voorbeeld van een iets nieuwer en beter model binnen de Beats lijn, maar misschien had ik m beter niet kunnen noemen, gezien dat het model niet leverbaar is in NL.

Veel luisterplezier bij het uitproberen van diverse modellen hoofdtelefoons zou ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bluepenguin schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:52:

*DJ's mogen op het podium wel Beats by Dre en diverse andere headphones gebruiken, bij optredens is het vooral belangrijk dat het geluid aan beide zijden vrijwel gelijk is (zodat je met één oor kunt luisteren) en dat de hoofdtelefoon luid kan spelen. Er zijn dj's die Beats gebruiken (Headhunterz gebruikt af en toe de Beats by Dre Pro) en David Guetta gebruikt regelmatig de Mixr (Guetta heeft min of meer bij de ontwikkeling van de Mixr geholpen), punt is wel: op het podium doet geluidskwaliteit er minder toe.
Wat er wel toe doet is dat diverse dj's (net als sommige rappers en producers) een ruim betaalde sponsor overeenkomst hebben met een hoofdtelefoon-maker.
Die dingen worden inderdaad vooral gedragen voor het sponsor contract. Wat mij altijd erg opviel was dat er altijd in videoclips door artiesten of door acteurs en ja zelfs door het olympische zwemteam die dingen op de gekste manier werden gedragen maar niemand er ooit echt naar luisterde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

het komt er eigenlijk op neer dat je helaas extra betaald voor alleen de naam.

• rolandos582
Fordox schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:23:
het komt er eigenlijk op neer dat je helaas extra betaald voor alleen de naam.
Tegenwoordig met elk product eigenlijk zo toch? Tenzij het merkloos/namaak is.

• Negakinu
rolandos582 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:30:
[...]

Tegenwoordig met elk product eigenlijk zo toch? Tenzij het merkloos/namaak is.
Nope. Het is net zoals met muziek, er zijn meer muzikanten op de wereld dan dat handjevol dat je de hele tijd in de media ziet. Een goed geïnformeerd consument kan genoeg produkten vinden die meer kwaliteit dan marketing bieden.

too old, too cold

• xxxneoxxx
Heilige Kaas schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:42:
[...]

Die dingen worden inderdaad vooral gedragen voor het sponsor contract. Wat mij altijd erg opviel was dat er altijd in videoclips door artiesten of door acteurs en ja zelfs door het olympische zwemteam die dingen op de gekste manier werden gedragen maar niemand er ooit echt naar luisterde.
Verklaart idd ook direct het bestaan van SOL headphones..! :o

• DarkChylde
Net een paar dagen geleden mijn jaycar / Digitech / brainwavz hm5 ontvangen.

Doet het erg goed. Muziek klinkt in mijn (niet audiofiele) mening wat neutraal.
Ik hoor meer detail als dezelfde dingen beluister.
Verpakking, bekabeling en hoofdtelefoon zien er kwalitatief goed uit.
Had eerst een beetje last van reverb / echo. Maar merk daar nu niets meer van.
Moet alleen wel een 1.3 m kabel gaan bestellen. Want de 3 m is echt te lang voor achter de laptop.
* DarkChylde is ook in de markt om er een over te nemen van iemand die deze niet gebruikt O-)

Daarnaast ook de philips SHB7000 een paar weken geleden opgepikt.
Dit is een over-ear bluetooth koptelefoon, die ook bedraad werkt.
Ook een erg fijn geluid en zit lekker. Geluid is warm en de bluetooth werkt ook prima.
Gekocht voor rond de 55 euro.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Na wat zoeken tegen de pricewatch: Philips X1/00 (Zwart) aangelopen. Jammer dat hij nu ineens 200+ euro is tegen 170+ voorheen. Even zoeken of ik hem nog ergens anders kan krijgen.

Ben er ook nog niet zeker van of ik aan 'open' headphones moet beginnen. Bang dat m'n standalone microfoon dat oppakt.

• DarkChylde
TheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:53:
Na wat zoeken tegen de pricewatch: Philips X1/00 (Zwart) aangelopen. Jammer dat hij nu ineens 200+ euro is tegen 170+ voorheen. Even zoeken of ik hem nog ergens anders kan krijgen.

Ben er ook nog niet zeker van of ik aan 'open' headphones moet beginnen. Bang dat m'n standalone microfoon dat oppakt.
via rentepunten kopen, 180 euro:
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6221914#60953

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hallo Audiofielen of zoals ik jullie liever noemen: Mensen met meer kennis op dit gebied. Zoals jullie misschien wel vermoeden ben ik op zoek naar een headset. Zelf heb ik echter weinig kennis over headsets maar ik zal zo goed mogelijk proberen te beschrijven waar ik naar op zoek ben.

Wat heb ik nu:
pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Eisen:
Makkelijk meeneembaar (in de trein)
er niet al te lomp uitzien
Een goede maar niet te sterke bass kunnen produceren.
Niet drukken op mijn oren (bij mijn creative krijg ik na een uur pijn op het stukje oorschelp net boven de oorlel)
3,5mm plug
Prijs: tot 60 euro

Ik weet zelf echter niet of mijn eisen een beetje realistisch zijn voor wat ik ervoor wil uitgeven. Ik wil namelijk niet zoals 90% van de consumenten een ''beats'' kopen omdat er ''beats'' op staat. Gelukkig ken ik de pricewatch en heb zelf even een selectie gemaakt:
http://tweakers.net/categ...JrdZQMTQ1NkKSNzYwtgOK1tQA

Zelf heb ik daarvan weer een vergelijking gemaakt: http://tweakers.net/price...;306392;348307/categorie/
Maar ik heb gewoon geen enkel idee. Wat zouden jullie mij aanraden?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, helaas! Ik ben geen klant bij ING :9

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 15:55
Omdat mijn in-ear oortjes bijna op hun einde zijn en ik al thuis ben overgestapt naar een headphone (DT880), ben ik op zoek naar een headphone voor gebruik op verplaatsing. Ik zoek dus een kwalitatieve (lees: goed genoeg voor mobiel gebruik), veelzijdige en gesloten headphone. Mijn budget is rond de 100 euro met een opleg van maximum 50 euro. Maar het liefst zou ik het goedkoop houden zonder in te boeten op kwaliteit. Ik heb namelijk nog andere kosten die ik moet maken en al het geld die ik vrijhoud kan ik dus besteden aan die dingen. Oh, ik zal deze headphone gebruiken voor mijn iPod zonder behulp van een versterker.

Ik heb trouwens al eens wezen rondneuzen bij de plaatselijke Mediamarkt, maar dat gaf geen resultaat. Wel was er een Sennheiser headphone die een aardig geluid gaf, maar het type ontschiet me even. Ook weet ik dat AKG veel gepromoot wordt als headphone voor mobiel gebruik, maar die zoektocht gaf me teveel informatie waardoor ik last begon te krijgen van tunnelvisie.

• Negakinu
Le Enfant! schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:17:
Omdat mijn in-ear oortjes bijna op hun einde zijn en ik al thuis ben overgestapt naar een headphone (DT880), ben ik op zoek naar een headphone voor gebruik op verplaatsing. Ik zoek dus een kwalitatieve (lees: goed genoeg voor mobiel gebruik), veelzijdige en gesloten headphone. Mijn budget is rond de 100 euro met een opleg van maximum 50 euro. Maar het liefst zou ik het goedkoop houden zonder in te boeten op kwaliteit. Ik heb namelijk nog andere kosten die ik moet maken en al het geld die ik vrijhoud kan ik dus besteden aan die dingen. Oh, ik zal deze headphone gebruiken voor mijn iPod zonder behulp van een versterker.

Ik heb trouwens al eens wezen rondneuzen bij de plaatselijke Mediamarkt, maar dat gaf geen resultaat. Wel was er een Sennheiser headphone die een aardig geluid gaf, maar het type ontschiet me even. Ook weet ik dat AKG veel gepromoot wordt als headphone voor mobiel gebruik, maar die zoektocht gaf me teveel informatie waardoor ik last begon te krijgen van tunnelvisie.
HD25-II al overwogen?

too old, too cold

• Heilige Kaas
TheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:13:
[...]

Haha, helaas! Ik ben geen klant bij ING :9
http://www.coolsound.nl/p...tereohoofdtelefoon/P49732

Voor 180 excl verzendkosten

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thanks! ^^

Nu nog even zeker weten dat een open koptelefoon niet gaat weerklinken in mijn microfoon.

• rgras
  • Niet online
Met zo'n blue balls microfoon lijkt mij dat de kans daarop aardig aanwezig is. Kan je niet een open headphone lenen?

:+

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 15:55
Die zet ik even op de lijst van headphones die ik ga uitproberen. Alleen jammer van het prijskaartje. Voor mobiel gebruik vind ik dat ietwat aan de te hoge kant, mij kennende.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

rgras schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:58:
Met zo'n blue balls microfoon lijkt mij dat de kans daarop aardig aanwezig is. Kan je niet een open headphone lenen?

:+
Ken niemand die er zo een heeft :p Niemand hier die kan beschrijven hoeveel lawaai er te horen is aan de buitenkant? :o

• rgras
  • Niet online
Ik zat dit weekend een wedstrijd te kijken en iemand zei dat hij op 5 meter afstand aan de andere kant van de deur nog het één en ander kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik ben dus naar ongeveer hetzelfde op zoek als Le Enfant! maar dan voor een wat lagere prijs. Maar bestaan die eigenlijk wel? Stef602 in "Het grote Headphones topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Stef602 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:58:
Ik ben dus naar ongeveer hetzelfde op zoek als Le Enfant! maar dan voor een wat lagere prijs. Maar bestaan die eigenlijk wel? Stef602 in "Het grote Headphones topic"
AKG K518DJ, dat is een beetje een HD25-1 II light.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

rgras schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:21:
Ik zat dit weekend een wedstrijd te kijken en iemand zei dat hij op 5 meter afstand aan de andere kant van de deur nog het één en ander kon horen.
Lol, dat gaat lastig worden dan! :X Zucht, denk je wat gevonden te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:25:
[...]

Lol, dat gaat lastig worden dan! :X Zucht, denk je wat gevonden te hebben...
volkomen afhankelijk van je luister niveau. :) Bij games staat die wel vaak harder maar je kan ook echo onderdrukking aanzetten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stel ik koop er toch een en hij bevalt niet. Heb ik dan 14 dagen op hem terug te sturen? Dacht het wel toch, in Nederland? xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:08:
Stel ik koop er toch een en hij bevalt niet. Heb ik dan 14 dagen op hem terug te sturen? Dacht het wel toch, in Nederland? xd
dat klopt, heb ik ook al eens eerder gedaan met een beeldscherm bij 4allshop. was allemaal prima geregeld, alleen moet je zelf natuurlijk wel alle verzendkosten betalen (dat is heen en terug een eurotje of 15) en de verpakking heel laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 13-09-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Negakinu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:12:
[...]

AKG K518DJ, dat is een beetje een HD25-1 II light.
Ah dankje :)
Ik zit echter nog te twijfelen welke ik zal nemen aangezien ik net ook nog een hele review op headfi las over de philips uptown: http://www.head-fi.org/t/...town-updated-sept-18-2012

Het is dus nu:
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart) (2 draadjes maar wel lekker opvouwbaar)
vs philips uptown (niet opvouwbaar maar wel 1 draadje)

Nog steeds voor de akg gaan of?

Deze meneer vind de akg bijv. strak: productreview: AKG K 518 DJ (Zwart) review door Nipaa en het geluid lelijk als de stukjes foam niet worden weggehaald.

Strak is iets wat ik absoluut niet wil aangezien mijn creative fatality headset na een uur luisteren pijn gaat doen aan mijn oren.

[ Voor 23% gewijzigd door Frozen op 13-09-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Nega, ik weet dat dat een lieveling van je is. Ik heb de Amperior in huis gehaald en die doet ''alles'' net wat beter. Als je 'm nog niet hebt gehoord, moet je dat zeker ff doen. Met een gelukje zijn ze voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen als een HD 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fordox schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:21:
[...]

dat klopt, heb ik ook al eens eerder gedaan met een beeldscherm bij 4allshop. was allemaal prima geregeld, alleen moet je zelf natuurlijk wel alle verzendkosten betalen (dat is heen en terug een eurotje of 15) en de verpakking heel laten.
Hmmm, nou wie weet dan maar eens proberen. Het gesleep van m'n Sennheiser naar het werk en weer terug naar huis gaat me anders ook nog een keer geld kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Stef602 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:58:
[...]

Strak is iets wat ik absoluut niet wil aangezien mijn creative fatality headset na een uur luisteren pijn gaat doen aan mijn oren.
De K518Dj is inderdaad best strak. Als je hem uren lang achter elkaar wilt dragen dan moet je elders kijken. De HD25-1 II valt dan sowieso ook af. Het is ook een beetje een gesloten-hoofdtelefoon ding. Om gesloten te zijn, dus om te isoleren, moet de hoofdtelefoon goed om je oren sluiten. Hier is druk voor nodig. Echt comfortabel voor lange luistersessies zijn de meeste gesloten hoofdtelefoons gewoon niet. Je kunt dan beter overstappen naar in-ears. Voor jouw budget heb je fantastische in-ears die zowel isolatie, comfort en geluidskwaliteit bieden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Negakinu schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:22:
[...]

De K518Dj is inderdaad best strak. Als je hem uren lang achter elkaar wilt dragen dan moet je elders kijken. De HD25-1 II valt dan sowieso ook af. Het is ook een beetje een gesloten-hoofdtelefoon ding. Om gesloten te zijn, dus om te isoleren, moet de hoofdtelefoon goed om je oren sluiten. Hier is druk voor nodig. Echt comfortabel voor lange luistersessies zijn de meeste gesloten hoofdtelefoons gewoon niet. Je kunt dan beter overstappen naar in-ears. Voor jouw budget heb je fantastische in-ears die zowel isolatie, comfort en geluidskwaliteit bieden.
Ik heb momenteel deze oortjes: pricewatch: TDK EB900 (Zwart)
Het nadeel van oortjes vind ik dat ze zo snel vies worden. Ik maak elke dag mijn oren schoon maar toch blijft er van die vieze zooi aan hangen.

Maar als die AKG niets voor mij is dan.. de sony? Maar ik lees van de sony dezelfde verhalen (dat hij strak zit).
Van de philips cityscape uptown lees ik dat hij erg groot is en een overmatige bass heeft

Ik weet het echt niet meer. Als ik kijk op head-fi dan zie ik daar allemaal hoofdtelefoons maar die zijn ook niet echt waar ik naar op zoek ben. Overigens zijn de prijzen hier anders dan in amerika :S
Over de akg k420: http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/akg/k420/287469 Niet iedereen hoeft mee te genieten van mijn geluid.

Btw, kan ik de strakheid van de akg niet een beetje verminderen door hem elke avond om een flink stel boeken heen te hangen of moet ik gewoon voor de sony gaan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 12:38
Ik ga de Monoprice 8323 uitproberen (bang-for-buck hell yeah), maar waar bestel ik die :')?

Volgens mij is mij beste optie gewoon bij Monoprice zelf (á $35.13 incl.), of zijn er - voor mij onbekende - goede Amerikaanse (audio)webshops?

O ja, er is dus één Nederlandse webshop hem zegt te hebben, maar die oogt wat perfide.

[ Voor 15% gewijzigd door Kwabbernoot op 17-09-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-08 23:25
http://www.amazon.co.uk/M...1&keywords=Monoprice+8323

20 Euro ongeveer, als je boven de 25 pond komt met je bestelling heb je gratis shipping naar NL. Ben wel benieuwd wat je ervan vind, heb 'm zelf ook eens overwogen voor 'erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-08 18:14
b&w komt met de P7. Ik heb zelf de P3 omdat ik die voor een nette prijs kon kopen. De P5 is al een tijdje ouder en nu komt dan de P7. Een koptelefoon die volledig over de oren gaat. Niet meer erop. Het prijskaartje is er wel naar....330 POND:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-08 12:38
Cyclonist schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:46:
http://www.amazon.co.uk/M...1&keywords=Monoprice+8323

20 Euro ongeveer, als je boven de 25 pond komt met je bestelling heb je gratis shipping naar NL. Ben wel benieuwd wat je ervan vind, heb 'm zelf ook eens overwogen voor 'erbij'.
Ah, thanks. Had Amezon wel afgezocht, maar deze niet gevonden.
Zal laten weten van ik er van vind. Kan alleen beoordelen tegenover mijn Soundmagic in ears, maar kan desalniettemin wel mijn bevindingen posten.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heilige Kaas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:08:
[...]

volkomen afhankelijk van je luister niveau. :) Bij games staat die wel vaak harder maar je kan ook echo onderdrukking aanzetten enzo.
Nou niet alleen het gamegeluid, maar ook de spraak van m'n medespelers op TeamSpeak hè.

Ga denk ik vrijdagmorgen even bij de MediaMarkt kijken. Ben wel heel erg weg van de X1 en de goede dingen die ik erover hoor.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 18:57

Chiron

Moderator Discord
Zo.. net de standaard pleather earpads van mn MDR-1R vervangen door velours (Beyerdynamic EDT-250v), ding zit meteen stukken fijner, en lijkt ook beter te isoleren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Heilige Kaas
TheNephilim schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:00:
[...]

Nou niet alleen het gamegeluid, maar ook de spraak van m'n medespelers op TeamSpeak hè.

Ga denk ik vrijdagmorgen even bij de MediaMarkt kijken. Ben wel heel erg weg van de X1 en de goede dingen die ik erover hoor.
Ik heb de X1, we kunnen ff teamspeaken als je het wil uitproberen. Wat voor mic gebruik je? Ik heb zelf echt een super slechte onboard mic processor dus ik kan niet al te veel leuks doen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heilige Kaas schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:17:
[...]

Ik heb de X1, we kunnen ff teamspeaken als je het wil uitproberen. Wat voor mic gebruik je? Ik heb zelf echt een super slechte onboard mic processor dus ik kan niet al te veel leuks doen.
Ik gebruik een productreview: Blue Microphones Snowball review door TheNephilim, iets wat dus meteen het probleem is. Anders had ik de headset meteen gekocht :p Deze microfoon heb ik juist gekocht om daarmee minder afhankelijk te zijn van de headset die er nieuw moest kopen. Als er geen microfoon in de headset hoeft te zitten (headphone) dan heb je meteen een hele berg meer keuze.

Open headphones zijn qua positional gaming een stukje beter, heb ik me laten vertellen, dus daarom toch eens opzocht wat ik daarmee kon. De X1 kwam na een hele tijd zoeken, vooral tussen de Sennheiser en Audio-Technica headphones, pas later in beeld.

Nog wat, hoe zit hij op je hoofd? Ik lees op enkele fora wat over het feit dat ze niet op 'grote hoofden' passen of iets dergelijks. Kun je je daar iets bij voorstellen?

Testen op TeamSpeak zou kunnen ja, maar welke microfoon gebruik jij dan? Ook een losse/open mic?

• Heilige Kaas
Ik heb zelf een redelijk klein hoofd dus ik kan er weinig over zeggen. Ik lees wel dat ze ietwat opgerekt kunnen worden en als je last hebt van de hoofdband kan je deze vastzetten.

Ik heb zelf 3 mics. Eentje in mijn laptop, echt waardeloos. Een mic die hoort bij zo'n oortje geval wat je vaak in callcentres hebt denk ik. Die is best wel goed en zet ik meestal op mijn bureau neer. Ik heb ook nog een draagbare studio microfoon die geluid om me heen opneemt. Kan die niet echt gebruiken voor bij de pc. (neemt op in het interne geheugen, heeft wel optisch uit maar dat heeft mijn laptop niet) Niet ideaal voor gamen enzo omdat hij ook de muis e.d. opneemt, maar dat ding komt totaal niet tot zijn recht door mijn slechte geluidskaart.

Ik heb zelf de x1 ook op teamspeak gebruikt een tijdje, ook op hard volume omdat ik cs speelde en heb niemand gehoord over echo. Alleen ruis e.d.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heilige Kaas schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:19:
Ik heb zelf een redelijk klein hoofd dus ik kan er weinig over zeggen. Ik lees wel dat ze ietwat opgerekt kunnen worden en als je last hebt van de hoofdband kan je deze vastzetten.

Ik heb zelf 3 mics. Eentje in mijn laptop, echt waardeloos. Een mic die hoort bij zo'n oortje geval wat je vaak in callcentres hebt denk ik. Die is best wel goed en zet ik meestal op mijn bureau neer. Ik heb ook nog een draagbare studio microfoon die geluid om me heen opneemt. Kan die niet echt gebruiken voor bij de pc. (neemt op in het interne geheugen, heeft wel optisch uit maar dat heeft mijn laptop niet) Niet ideaal voor gamen enzo omdat hij ook de muis e.d. opneemt, maar dat ding komt totaal niet tot zijn recht door mijn slechte geluidskaart.

Ik heb zelf de x1 ook op teamspeak gebruikt een tijdje, ook op hard volume omdat ik cs speelde en heb niemand gehoord over echo. Alleen ruis e.d.
Oké, dat is afwachten dan. Ik denk dat ik een redelijk groot hoofd heb, al lijkt dat niet zo. Pas als ik de headset van iemand anders opheb valt dat op :p

Hmmm, dat klinkt goed! Ze horen m'n typen wel op TeamSpeak, het klikken van de muis dan weer niet. De mic staat overigens rechts boven het toetsenbord en met een mechanisch toetsenbord is het dan vragen om getik natuurlijk :+

Nouja, of ik heb een gekke bui en bestel de headset om hem weer terug te sturen als het niet werkt voor mij. Of ik ga vrijdag naar de MediaMarkt om wat meer zekerheid te hebben. Het lijkt me een ontzettend mooie koptelefoon namelijk, heb nu gewoon zin om dat ding keihard aan te schaffen, maarja... pas halverwege de maand en de bankrekening laat het niet echt toe.

--- Edit ---

Even heel logisch nagedacht. Als ik mijn huidige headset (Sennheiser PC 350) voor m'n microfoon houd, met iemand op TeamSpeak die constant praat. Dan zou ik dat, als het een probleem was met de Philips Fidelio X1/00, ook dán moeten hebben.

Dat zal (neem ik aan) niet veel harder klinken aan de buitenkant, dan een normale headset (zoals m'n Sennheiser) aan de binnenkant. Toch? :o

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 18-09-2013 19:47 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Stef602 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:38:
[...]

Ik heb momenteel deze oortjes: pricewatch: TDK EB900 (Zwart)
Het nadeel van oortjes vind ik dat ze zo snel vies worden. Ik maak elke dag mijn oren schoon maar toch blijft er van die vieze zooi aan hangen.

Maar als die AKG niets voor mij is dan.. de sony? Maar ik lees van de sony dezelfde verhalen (dat hij strak zit).
Van de philips cityscape uptown lees ik dat hij erg groot is en een overmatige bass heeft

Ik weet het echt niet meer. Als ik kijk op head-fi dan zie ik daar allemaal hoofdtelefoons maar die zijn ook niet echt waar ik naar op zoek ben. Overigens zijn de prijzen hier anders dan in amerika :S
Over de akg k420: http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/akg/k420/287469 Niet iedereen hoeft mee te genieten van mijn geluid.

Btw, kan ik de strakheid van de akg niet een beetje verminderen door hem elke avond om een flink stel boeken heen te hangen of moet ik gewoon voor de sony gaan of?
Ik heb nog wat verder gekeken en zit nog steeds te twijfelen. Wil ik gaan voor: Strak maar wel lekker opvouwbaar dus mobiel. Of wil ik gaan voor lekker zittend en zonder gezeur muziek luisteren thuis en in de trein/op de uni.

Ik zag ook nog deze hoofdtelefoon die mij ook wel aanstond, de review waren over het algemeen positief en veel mensen zeiden dat de hoofdtelefoon in het begin strak zit maar daarna goed. pricewatch: Pioneer SE-MJ751 (Zwart)
Ik weet zelf echter niet waar ik voor moet gaan, philips uptown? de pioneer, de akg of de sony? 8)7

Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.