Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
croiky schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Ik wil die amp graag nog eens gaan uitproberen maar er is aan deze kant geen cash voor momenteel.

Ff een heads-up: er staat een Sennheiser HD-650 te koop voor een heel schappelijke prijs. Had ik er zelf niet al een dan had ik hem meteen gekocht. Mooi ding hoor -> V&A aangeboden: Sennheiser HD 650 (Titanium)
Dat lijkt niet verkeerd voor die prijs.
Foto is trouwens niet zelf geschoten, doe maar eens een image search.
Heb de HD 650 nooit zelf kunnen beluisteren maar wat ik er over gelezen heb moet het een toppertje zijn.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
Niet verkeerd iig. Beetje strak op het koppie wel.

Wil toevallig iemand zijn gewone ongebruikte synthetische earpads van de Sennheiser HD-25 kwijt? Heb eventueel licht gebruikte oranje Zomo velour earpads ter ruil of een volledige nieuwe HD600/HD580 ''headband''. Kan het ook wel in de Sennheiser shop kopen maar deze weg is de betere. Laat me even iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Niet te vinden op eBay voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
Hd580 voor 140 een goeien deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Dat lijkt niet verkeerd voor die prijs.
Foto is trouwens niet zelf geschoten, doe maar eens een image search.
Heb de HD 650 nooit zelf kunnen beluisteren maar wat ik er over gelezen heb moet het een toppertje zijn.
Zeker niet verkeerd voor het geld.. Als ik het eerder gezien had, was het een sure buy geweest. Meeste mensen bieden een gebruikte hd650 aan voor een fractie onder nieuwprijs had ik gezien. Beetje jammer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb hem helaas ook gemist maar ik had maar een hd580 gekocht. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Ik heb 75 voor die van mij betaald, en die was nieuw. Voor 140 zou ik toch eerder richting 2e hands HD600 gaan, ook al is dat meer psychologisch. :) De HD580 is echt al oud, dus de kans is groot dat je een afgeragde hoofdtelefoon krijgt waar je dan wel de volle mep voor betaald.

Wel een heerlijk ding trouwens. Ik gebruik mijn oude HD580 en HD590 met veel liefde. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 30-07-2013 00:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik heb mijn hd580 nieuw in het gulden tijdperk gekocht (160 gulden geloof ik). Ik vind 140 wat hoog, maar 100 zou ik zo voor een nette tweedehandse neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Net de Jaycar Monitor pro binnen, wat een heerlijk ding! Niet dat vage afgesloten - ik zit in een vacuüm bol - gevoel, maar best wel ruimtelijk nog. Met de Philips Uptown had ik echt een vaag gevoel alsof je onder water met druk op je oren zat. Inderdaad standaard wel erg strak op je hoofd. Jullie hadden het over het verbuigen en ik dacht: hoe verbuigen ze die plastic headband dan?.. Maar jullie bedoelen natuurlijk de stalen uitschuifbandjes :)

Edit:
Mijne is trouwens Digitech branded. De bas is wat beter in vergelijking met mijn Sennheiser HD25-1 ii (logisch vanwege gesloten behuizing), de gitaren wat minder fel dan de HD25-1 ii. Hierop afgaand denk ik dat de Jaycar/Digitech headphones beter zijn om een film te kijken, de bas mis ik daarmee wel eens in de HD25-1. Gitaarmuziek en en misschien wel muziek in het algemeen net wat beter op de Sennheiser :) Een nummer met veel bas kan wellicht wat beter overkomen met de Jaycars.

[ Voor 50% gewijzigd door PatrickG op 30-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik ben na al die positieve berichten best wel nieuwschierig naar die Jaycar, zeker voor die prijs.
Jammer dat je alleen maar met credit card kunt betalen, anders had ik er ook een besteld.

De Sennheiser Momentum kost trouwens 199,- bij correct terwijl hij bijna overal 299 kost.
ING rentepunten winkel staat hij voor 164,95 maar dan moet je wel klant zijn bij ING.

Daarnaast kwam ik nog een nieuwe koptelefoon van Noontec tegen: de Hammo
De Noontec Zoro werd best wel goed ontvangen (zelf geen ervaring mee) dus ik ben benieuwd of de hammo dit kan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zo duur is een creditcard toch niet :)
Het komt nogal eens handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
PatrickG schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:50:
Zo duur is een creditcard toch niet :)
Het komt nogal eens handig uit.
Ik heb eigenlijk nooit een credit card nodig, vaak is paypal wel een betaalmogelijkheid en in NL heb je nog iDEAL waardoor ik het niet nodig acht om ook nog eens een credit card aan te schaffen.
En achja, zo blijft het geld nog even in de beurs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
https://www.3vcard.nl/3V-....html?tk=10451f7cd9ea31b5

Zo, en nu is er geen excuus meer, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verdorie, die zijn er idd ook nog. ;)
Maar die kaart kost ook 10 euro en bij het opwaarderen komt er oook nog aankooptoeslag bij.
Maar laten we nu maar weer ontopic gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:05
Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van goedkope Sony headphones (open), wil ik overstappen naar iets beters (gesloten, over-ear). Ik luister voornamelijk rock (heel divers; van Pink Floyd tot punkrock), soundtrack (Hans Zimmer bijvoorbeeld) en piano.

Zelf heb ik weinig expertise op audio gebied en dus heb ik niet hele hoge eisen. Wat ik wel wil is sowieso geen headphones met een overheersende bass en voor de rest gewoon een gebalanceerde en zuivere klankweergave. De headphones wil ik ook regelmatig naar school meenemen, dus het moet wel een beetje stevig zijn. Mijn budget is rond de 50 Euro, maar ik ben wel bereid om iets meer neer te leggen als het de prijs waard is. Ik kwam zelf uit bij de Sennheiser HD 439, maar ik wil graag weten of er nog andere/betere alternatieven zijn. Overigens mogen ze er ook wel een beetje fatsoenlijk uitzien, aangezien ik ze ook in het openbaar wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
PatrickG schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:50:
Edit:
Mijne is trouwens Digitech branded.
De mijne ook. De letters kun je er eenvoudig afhalen door met een stanley- of afbreekmesje onder de letters te prikken en ze omhoog te wippen. Dan zien ze er heel clean uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Lee245 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:50:
Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van goedkope Sony headphones (open), wil ik overstappen naar iets beters (gesloten, over-ear). Ik luister voornamelijk rock (heel divers; van Pink Floyd tot punkrock), soundtrack (Hans Zimmer bijvoorbeeld) en piano.

Zelf heb ik weinig expertise op audio gebied en dus heb ik niet hele hoge eisen. Wat ik wel wil is sowieso geen headphones met een overheersende bass en voor de rest gewoon een gebalanceerde en zuivere klankweergave. De headphones wil ik ook regelmatig naar school meenemen, dus het moet wel een beetje stevig zijn. Mijn budget is rond de 50 Euro, maar ik ben wel bereid om iets meer neer te leggen als het de prijs waard is. Ik kwam zelf uit bij de Sennheiser HD 439, maar ik wil graag weten of er nog andere/betere alternatieven zijn. Overigens mogen ze er ook wel een beetje fatsoenlijk uitzien, aangezien ik ze ook in het openbaar wil gaan gebruiken.
Volgens mij past jouw behoefte helemaal in het Jaycar/Digitech Monitor Pro headphones plaatje.
Er staat ergens een link in dit topic waarbij je ze middels een creditcard voor 37 euro kunt importeren uit Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
PatrickG schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:55:
[...]

Volgens mij past jouw behoefte helemaal in het Jaycar/Digitech Monitor Pro headphones plaatje.
Er staat ergens een link in dit topic waarbij je ze middels een creditcard voor 37 euro kunt importeren uit Australië.
Ik zal eens even zoeken. Bedankt voor de tip! :)

Edit: ziet er allemaal goed uit, ook positieve reviews (wat er in dit topic voorbij komt althans). Ik denk dat dit hem dan gaat worden.

Edit2: Bestelling geplaatst. Nu maar afwachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Lee245 op 31-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Damn die hd580 klinkt goed! Ik hou van de sennheiser sound. Het heeft iets maar ik weet niet wat, kan niet wachten tot ik mijn hd650 binnen krijg.

De staat is zeer goed hij heeft alleen de oudste driver, helaas.
Erik, welke versie van de driver heb jij als ik vragen mag?
Afbeeldingslocatie: http://www.innerfidelity.com/images/Sennheiser_HD580600650_Photo_Inside.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Heilige Kaas op 01-08-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Toch nog een 650 kunnen scoren HK? :D

Zie trouwens op je plaatjes weinig/geen verschil tussen de early en mid drivers.. Op het fellere rood na dan.. Of zijn de plaatjes gewoon niet zo duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja als je naar de speaker zelf kijkt zie je dat deze een soort van ring in het midden heeft wat alle andere versies niet hebben. Daar heb ik het aan kunnen zien. De rest is inderdaad lastig te zien, ik heb zelf in ieder geen idee wat er dan verschillend moet zijn.

En inderdaad heb ik alsnog een hd650 bemachtigd. :) Incl nog een beetje garantie, ik heb er in ieder geval een mooie prijs voor betaald. Nu alleen hopen dat hij in een goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen de HD580 en 650. Veel luisterplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
ik kwam het volgende merk tegen op Ebay en marktplaats enzo..
de Somic G927.. en vroeg me af of dit mogelijk gewoon een goede headset is? heb op internet wat reviews bekeken en de mic kwaliteit is echt nice. verder zeggen ze dat hij ook zeer comfortabel is.. maar het blijft weinig geld voor een 7.1 surround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb het idee dat de x1 wel beter is dan de hd580. Of in ieder geval de versie die ik dan heb. Alleen de soundstage en iets van mijn gevoel geeft voorkeur aan het sennheiser geluid. Gelukkig heb ik de hd650 uitgebreid getest in een winkel en is dit de ultieme koptelefoon voor mij.

Trouwens ik weet niet of amazon.de shipt naar the netherlands maar daar kost de x1 nu maar 171 euro nogwat. http://www.amazon.de/dp/B008ZW2T7M/

Lol hij is zelf net gezakt naar 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik ben persoonlijk benieuwd naar de x1 versus de hd650. ;) Heb de X1 nog niet kunnen beluisteren, maar de hd650 wel (bij de mm met een slechte bron) maar was eigenlijk gelijk verknocht aan het geluid van de 650.

Had eigenlijk niet verwacht dat de x1 eigenlijk zo goed ontvangen zou worden. Ik bedoel, Philips staat de laatste paar jaren nou niet echt te boek als een zwaar Audiofiel merk, en stond er ook van te kijken dat de phone gepositioneerd werd op o.a. Head fi t.o.v. higherend modellen van Sennheiser. Vandaar dat ik specifiek benieuwd ben naar de hd650 vs de x1. ;)
Heb wel het kleinere broertje van de x1, de l1 geloof ik, mogen beluisteren bij dezelfde mediamarkt, weer met dezlefde slechte bron. (wel een aardige vergelijk met de hd650 op dat vlak, haha) Daarbij viel mij voornamelijk het warme maar toch ruimtelijke geluid op. Naar mijn idee iig warmer dan de Sennheisers die toch wat neutraler klinken naar mijn idee. In ieder geval was de l1 ook maar mijn idee wel te pruimen, alhoewel duidelijk een andere sound signature dan de Sennheisers. Eigenlijk, als je er over nadenkt, is de x1 voor dat geld idd best een koopje. :p 'Jammer' dat de Senns zo waardevast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:51

3DDude

I void warranty's

Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe headphone, ik heb tot op heden een Sennheiser HD595 gebruikt, maar deze begint echt op te raken (te vaak laten vallen enzo :P )

Ik zoek dus een nieuwe headset voor 150 a 175 max dacht ik aan.
Muziek : ik luister van alles door elkaar: rock, punk, hiphop, maar ook hardcore, hardstyle, trance gewoon van alles dus :P

Hij moet vooral voor het kijken van series wel goed zijn.
Ik vond de HD595 perfect kwa oorschelp / vorm dus ik zoek eigenlijk iets verglijkbaars (dus over de oren)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
3DDude schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:10:
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe headphone, ik heb tot op heden een Sennheiser HD595 gebruikt, maar deze begint echt op te raken (te vaak laten vallen enzo :P )

Muziek : ik luister van alles door elkaar: rock, punk, hiphop, maar ook hardcore, hardstyle, trance gewoon van alles dus :P

Ik vond de HD595 perfect kwa oorschelp / vorm dus ik zoek eigenlijk iets verglijkbaars (dus over de oren)
Je zou altijd kunnen gaan kijken voor de HD598 (moet je wel van het kleurtje houden). Met een verhoging van het budget richting de 200 kun je een killer pakken als de HD600 of HD650 (tweedehands). Ik heb de HD598 en de HD650, ik vind de HD650 een behoorlijke upgrade van de HD598.

Ik houd het bij Sennheiser modellen omdat deze koptelefoons dezelfde oorschelp hebben en ik deze koptelefoons zelf bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Heilige Kaas schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:55:
Damn die hd580 klinkt goed! Ik hou van de sennheiser sound. Het heeft iets maar ik weet niet wat, kan niet wachten tot ik mijn hd650 binnen krijg.

De staat is zeer goed hij heeft alleen de oudste driver, helaas.
Erik, welke versie van de driver heb jij als ik vragen mag?
[afbeelding]
Even voor je kijken, moment...

EDIT: die van mij ziet er zo uit, dus zonder open gaten recht boven het centrum.

Afbeeldingslocatie: http://apuresound.com/images/cables/howto/senn/mod/22.JPG

Ik heb trouwens HD600 covers erop zitten. Op de Headphone Meet gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/3/30/350x700px-LL-30ca8612_IMG_5301.jpeg

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 05-08-2013 14:20 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27

Knud

Sandvich

SlaadjeBla schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:47:
[...]

Als je zou willen doen, heel graag.
Het is even een tijdje geleden, maar ben weer terug van vakantie. Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen tijd heb gehad (of gemaakt..) om de Momentum rechtstreeks tegenover de HD598 te zetten. Kan je wel vertellen dat de Momentum een prima headphone is voor op vakantie of andere trips. Zo kun je ook buitenshuis prima genieten van je muziek. Moet wel zeggen dat ik er een Fiio E11 heb tussen hangen, omdat ik persoonlijk wel houd van iets voller (warmer?) geluid.

Maar de vergelijking tussen de Momentum en HD598 hou je nog van me tegoed. Ik probeer er een dezer dagen aan toe te komen. Ging vooral om het hoog, toch?

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
Ik heb nu enige tijd een skullcandy headphone maar die begint sinds vandaag keuren te vertonen dus ben helemaal klaar met het merk. Nu zoek ik een alternatief, het liefst een Gesloten Hoofdtelefoon waar ik in eerste instantie nog niet een budget voor heb. (misschien max 150,-...) Dus ik vroeg me af wat ik kwalitatief een aanrader? Ik gebruik hem dan echt voor muziek en dit is voornamelijk metal en drum & bass. (met soms wat dubstep) Het gebruik is voor thuis & op het werk.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DT770pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Even wat reviews enzo gelezen, maar dat ziet er uitstekend uit en precies wat ik zoek. Daarnaast lijkt me het wel een betrouwbaar & vooral solide merk. Ik kijk nog even rond en anders bestel ik morgen de DT770 Pro, wel vraag ik me af wat het verschil tussen die 250 Ohm & de 80 Ohm versie is, aangezien de 80 Ohm versie wel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat gaat om de weerstand van de koptelefoon. Weinig weerstand (80ohm) betekent dat hij makkelijk aan te drijven is, bijvoorbeeld door een telefoon/ipod/mp3 speler. Dit gaat echter ten koste van de kwaliteit. Een hogere weerstand zorgt dus ook voor lager volume. Dus als je m vrijwel alleen bij je pc gebruikt is de 250ohm de beste keus. Zelf heb ik de DT880 van 250 ohm, alleen voor mijn pc en dat is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 13:32
hallo

ik twijfel tussen de sennheiser hd 518 en de 558
iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Tk55 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:28:
Dat gaat om de weerstand van de koptelefoon. Weinig weerstand (80ohm) betekent dat hij makkelijk aan te drijven is, bijvoorbeeld door een telefoon/ipod/mp3 speler. Dit gaat echter ten koste van de kwaliteit. Een hogere weerstand zorgt dus ook voor lager volume. Dus als je m vrijwel alleen bij je pc gebruikt is de 250ohm de beste keus. Zelf heb ik de DT880 van 250 ohm, alleen voor mijn pc en dat is top.
ik wil hem als het een beetje kan alleen bij m'n pc of tablet (surface pro) gebruiken. Maar betekend dit direct ook dat ik hem niet kan gebruiken op m'n telefoon? (Lumia 920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:24
TheNightbringer schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

ik wil hem als het een beetje kan alleen bij m'n pc of tablet (surface pro) gebruiken. Maar betekend dit direct ook dat ik hem niet kan gebruiken op m'n telefoon? (Lumia 920)
Zelf heb ik een AKG K240 MKII van 55ohm, erg mooi geluid voor EDM (Electronic Dance Music). In de PC ondervind ik totaal geen problemen, ik gebruik hem op mijn onboard soundcard. Ook heb ik hem op mijn mobiel en tablet getest, daarop is hij al stukke minder luid (i.v.m. weerstand) maar nogsteeds prima luisterbaar. Toch zou ik zoiets niet aanraden als koptelefoon voor je mobiele apparaat, voor de pc daarintegen is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

TheNightbringer schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Kan wel, alleen kan de gemiddelde telefoon er niet erg hard mee. D'r is ook een 32Ω versie speciaal gebruik met telefoons e.d., wellicht kun je die krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Nou'ja hij kan prima op m'n pc, alleen was ik dus benieuwd of hij dan wel zo functioneren op m'n telefoon. Alleen kan hij dus niet zo hard (als in volume, neem ik aan) Morgen eerst contact opnemen met de webshop waar ik de skullcandy weg heb, daarna bestel ik daarna de DT770pro, ik ga ervan uit dat ie langer mee gaat dan een half jaar.

Hij zal voornamelijk aangesloten zijn op een pc, dus dan lijkt het me zonde om voor de ''telefoon'' versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
luke01 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:50:
hallo

ik twijfel tussen de sennheiser hd 518 en de 558
iemand advies?
De 558 is beter, wat helderder maar als je echt een donkerder geluid wilt en wat wil besparen is de 518 ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

vandaag de soldeerbout maar bovengehaald en mijn Beyers (DT250) even opgelapt. er was een slecht contact gekomen, dus ik heb maar direct een andere kabel erop gezet. Want de coiled cable die er standaard bijzit is echt niet handig voor mobiel gebruik. is meer voor als je de koptelefoon op een versterker of iets dergelijks aansluit die niet dicht bij je staat..
hopelijk krijg ik deze keer niet zo snel een slecht contact..

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/477190250/Original-authentic-SteelSeries-Extension-cords-Headphone-extension-cable-Double-hole-Double-plug-Best-Selling-Free-Shipping.jpg
in de toekomst kan ik dan nog een microfoon aan de koptelefoon toevoegen als ik dat wil.

toch een heerlijk geluid dat komt uit deze cans :-)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 11-08-2013 17:36 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke01
hallo

ik ga niet voor de sennheiser 558 of de 518 : ze laten teveel geluid door
iemand nog een noice cancelling hoofd telefoon voor 80 tot (echt maximaal) 120 euro
ik moet wel echt over ear hebben

luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik zie dat philips hier niet wordt aanbevolen.:P

Toch ben ik gegaan voor een Philips Fidelio X1, omdat deze op headfi en door reviewers als een grote verrassing (in positieve zin) wordt gezien. Ik ben ook gevallen voor de prachtige styling. En aangezien deze op Amazon.de voor 172 euro over de toonbank gaat, kon ik het niet laten voor deze te gaan en niet voor de 'usual suspects'.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41qeh6EnxZL.jpg

Jammer dat de pads niet te vervangen zijn. Ik heb ook een vervangende kabel erbij gekocht, omdat de stock kabel, hoewel mooi, door het hoge weerstand een negatief effect zou hebben op de geluidskwaliteit.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Zit de kabel vast bij de X1, of is deze gemakkelijk detachable?

Overigens krijgen ze hier niet zo veel love vanwege wisselende verhalen m.b.t. build quality. Bij de ene batch lijkt ie wat degelijker afgeleverd dan bij de andere. Dat, en vanwege de niet verwisselbare earpads. Toch een beetje een stomme beslissing in mijn opinie. Breng wat los aan te schaffen, verschillende earspads op de markt en maak dat ze te verwisselen zijn. Bij een high end headphone verkoopt dit echt wel.

Overigens is het ding wel erg mooi qua vormgeving. Dat hebben ze bij Philips wel weer begrepen. ;) Vraag mij af hoe de X1 zich verhoudt tot bijv. de Sennheiser 558 qua geluid?

[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 12-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De kabel kan je er gewoon uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AKG heeft weer een K7*-variant uitgebracht geloof ik, de K712 Pro. Als ik het zo lees lijkt het op zijn K7*-collega's maar met wat meer bas/druk (en afneembare kabel). Iemand dat ding al gehoord?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 12-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke01
heeft iemand de akg K271 MKII?
ik zou graag willen weten hoe slecht je de buiten wereld hoort als je hem opzet (ik heb het liefst een waarbij je de buitenwereld flink minder hoort)

luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
xxxneoxxx schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:47:
Zit de kabel vast bij de X1, of is deze gemakkelijk detachable?

Overigens krijgen ze hier niet zo veel love vanwege wisselende verhalen m.b.t. build quality. Bij de ene batch lijkt ie wat degelijker afgeleverd dan bij de andere. Dat, en vanwege de niet verwisselbare earpads. Toch een beetje een stomme beslissing in mijn opinie. Breng wat los aan te schaffen, verschillende earspads op de markt en maak dat ze te verwisselen zijn. Bij een high end headphone verkoopt dit echt wel.

Overigens is het ding wel erg mooi qua vormgeving. Dat hebben ze bij Philips wel weer begrepen. ;) Vraag mij af hoe de X1 zich verhoudt tot bijv. de Sennheiser 558 qua geluid?
Detachable. Dus ik heb op amazon ook maar direct een kabeltje besteld.

Hij wordt in reviews zelfs vergeleken met de HD650. Ik vraag me echter af of dit kwam door het hogere prijspunt toen hij uitkwam. Toch vinden anderen dat er niet zoveel verschil is tussen de X1 en HD598 en zelfs HD558. De bass is volgens velen ongeëvenaard voor open headphones in dit segment. En de rest van het geluid zou minder 'veiled' klinken.

Ik hoop dat ik één van de goede batches krijg:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik heb sinds kort problemen met mijn DT 770 Pro limited edition. De bedrade aansluiting op de linker oorschelp heeft ergens een los contactje... Wel balen want soms valt dan de gehele linker oorschelp weg. Zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben en hier een oplossing voor gevonden hebben?

Ik heb denk ik nog wel garantie bij 4launch is het aan te raden om de koptelefoon terug te sturen? Een nieuwe krijg ik dan denk ik sowieso niet gezien het een limited model is. Hopelijk kunnen ze het dan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tc-Chub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:03:
Ik heb sinds kort problemen met mijn DT 770 Pro limited edition. De bedrade aansluiting op de linker oorschelp heeft ergens een los contactje... Wel balen want soms valt dan de gehele linker oorschelp weg. Zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben en hier een oplossing voor gevonden hebben?

Ik heb denk ik nog wel garantie bij 4launch is het aan te raden om de koptelefoon terug te sturen? Een nieuwe krijg ik dan denk ik sowieso niet gezien het een limited model is. Hopelijk kunnen ze het dan maken.
Heb je een soldeerbout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Dat zal hier vast wel liggen in Pa z'n werkplaats. Kan je gewoon al die draden aan elkaar solderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

M-ThijZ

Riding on Rails

De leren pads van mijn pricewatch: AKG K 81 DJ (Grijs, Zwart) beginnen ineens enorm te slijten. Ik kan de headphone niet gebruiken zonder dat mijn hele oor vol zwarte stukjes komt te zitten. :+

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1319186963.jpeg

Nu zit ik in dubio. Na vier jaar vind ik deze AKG's nog steeds niet heel comfortabel zitten, ik kan ze niet langer dan een paar uur op. Ze zijn echt strak on-ear. Nu kan ik nieuwe earpads kopen, bijvoorbeeld Senheiser HD 25 velour pads. Kosten €25,-.

Afbeeldingslocatie: http://www.notape.net/files/crops/paseer0007/350x286_PASEER0007-ff25c62.jpg

Dit is misschien wel het toppunt van de consumptiemaatschappij, maar voor €40 heb ik een compleet nieuwe AKG K 81 DJ.

Dit zou ook het moment kunnen zijn om eens naar een upgrade.

Om mij af te kunnen sluiten op werk, heb ik behoefte aan goede headphones, die comfortabel zitten. Al twijfel ik ook nog of ik beter in-ears kan aanschaffen, omdat je dan net iets makkelijker met een oortje in toch nog iets mee krijg van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:52

erikver

Ik zeg...

Ik had ook last van het slijten van de earpads van de AKG K518DJ en heb bij thomann nieuwe pads besteld. http://www.thomann.de/nl/akg_k_81_dj_ohrpolster.htm Met verzendkosten was ik iets van 20 euro kwijt geloof ik.

Ondertussen ook gekeken naar een nieuwe headphone want wilde toch eens wat anders. En dat is de AIAIAI TMA-1 geworden. Ik vind deze comfortabeler zitten dan de AKG en hij sluit beter af. Met deze headphones op hoor ik mijn collega's bijna niet meer (wat soms wat vervelend is ;) ).

[ Voor 48% gewijzigd door erikver op 13-08-2013 11:14 ]

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:12
Ben momenteel in de markt om eindelijk een goed paar headphones te kopen. Heb al jaren een HD 201 voor gamen en film kijken, maar dat ding voldoet vanaf het begin al niet. Na een aantal uren op het web te hebben gekeken, en natuurlijk in dit forum, ben ik tot een drietal headphones gekomen die mij interessant leken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips X1/00 (Zwart)€ 173,98€ 173,98
1Sennheiser HD 558 (Zwart)€ 128,57€ 128,57
1Sennheiser HD 598€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,55

De headphone zal zoals gezegd voornamelijk gebruikt worden voor tijdens het gamen. Films kijk ik meestal via de boxen, maar ik kan mijzelf voorstellen dat met een goed paar headphones het een 'must' moet worden om dan op deze over te schakelen.

De Philips Fidelio vind ik zelf een erg gelikte headphone en na het lezen van verschillende reviews zoals deze, deze en deze ben ik overtuigd dat ik geen verkeerd keuze ga maken. Echter heb ik wel verschillende signalen voorbij zien komen dat de draad niet altijd even goed is. Er zou in deze headphone wel flink wat bass aanwezig zijn, wat voor film kijken niet erg is, maar voor gaming niet altijd even goed.

De Sennheiser HD 558 & 598 schijnen erg op elkaar te lijken, waar de 598 beter wordt beoordeeld en soms 'The King of Gaming' wordt genoemd. De mids & highs schijnen erg goed te schijn, alleen de sterkte van de bass is een punt dat als nadeel wordt gezien. Deze schijnt namelijk wat zwakjes te zijn. Hier wordt de HD 598 wel als beste headphones onder de $500,- genoemd.

Zijn er op dit forum mensen die deze headphones gebruiken voornamelijk om te gamen, en met film kijken in het achterhoofd. Graag zou ik hier namelijk ook nog wat meningen willen horen over deze 3 producten, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar de Philips en HD 598.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Ik zit nu ook hard te twijfelen of ik m'n Ultrasone HFI-580 misschien wil verkopen, om vervolgens de Philips X1 te kopen.

Wat denken jullie daarvan? De Ultrasone bevalt me niet echt heel erg meer, komt deels doordat ik voor onderweg nu de B&W P5 gebruik. En qua geluid zijn die twee headphones zo anders dat het elke keer weer wennen is. Ik krijg het gevoel dat die Ultrasone een metalig geluid geeft, tegenover een veel natuurlijker geluid van de P5. Zit de X1 dichterbij de P5 qua geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

erikver schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:09:
Ik had ook last van het slijten van de earpads van de AKG K518DJ en heb bij thomann nieuwe pads besteld. http://www.thomann.de/nl/akg_k_81_dj_ohrpolster.htm Met verzendkosten was ik iets van 20 euro kwijt geloof ik.

Ondertussen ook gekeken naar een nieuwe headphone want wilde toch eens wat anders. En dat is de AIAIAI TMA-1 geworden. Ik vind deze comfortabeler zitten dan de AKG en hij sluit beter af. Met deze headphones op hoor ik mijn collega's bijna niet meer (wat soms wat vervelend is ;) ).
€20,- is dus wel de helft van de nieuwwaarde, ik weet niet of dat nog het geld waard vind.

Maar ik moet wel opschieten, want dit weekend ga ik al een vlucht van 11 uur tegemoet. Dan wil ik wel afgesloten van de inflight enterntainment kunnen genieten.

Misschien dan maar op Schiphol tax-free aanschaffen, maar prijzen zullen daar vast hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tc-Chub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Dat zal hier vast wel liggen in Pa z'n werkplaats. Kan je gewoon al die draden aan elkaar solderen dan?
Nouja niet "al" die draden maar 't klinkt alsof er gewoon eentje los zit of gebroken is. Dat is simpel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Hoe bruikbaar zijn de 80Ω pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) voor meenemen in een tas en gebruik in het vliegtuig?

Heb niet echt zin om een losse amp aan te schaffen. Meestal luister ik vanaf een laptop, maar dan neem ik de koptelefoon dus wel vaak in mijn laptoptas mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

M-ThijZ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:31:
Hoe bruikbaar zijn de 80Ω pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart) voor meenemen in een tas en gebruik in het vliegtuig?

Heb niet echt zin om een losse amp aan te schaffen. Meestal luister ik vanaf een laptop, maar dan neem ik de koptelefoon dus wel vaak in mijn laptoptas mee.
Ik heb de DT770 Anniversary Edition en die vind ik te groot om elke dag mee te nemen. Die versie is trouwens 32 Ohm en goed aan te sturen door telefoons en laptops.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Zou de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart), dan niet een betere keuze zijn?

Die kun je blijkbaar net zo opvouwen als mijn huidige AKG K81DJ.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UJwhk5Pl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
laquaezzi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:43:
Ben momenteel in de markt om eindelijk een goed paar headphones te kopen. Heb al jaren een HD 201 voor gamen en film kijken, maar dat ding voldoet vanaf het begin al niet. Na een aantal uren op het web te hebben gekeken, en natuurlijk in dit forum, ben ik tot een drietal headphones gekomen die mij interessant leken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips X1/00 (Zwart)€ 173,98€ 173,98
1Sennheiser HD 558 (Zwart)€ 128,57€ 128,57
1Sennheiser HD 598€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,55

De headphone zal zoals gezegd voornamelijk gebruikt worden voor tijdens het gamen. Films kijk ik meestal via de boxen, maar ik kan mijzelf voorstellen dat met een goed paar headphones het een 'must' moet worden om dan op deze over te schakelen.

De Philips Fidelio vind ik zelf een erg gelikte headphone en na het lezen van verschillende reviews zoals deze, deze en deze ben ik overtuigd dat ik geen verkeerd keuze ga maken. Echter heb ik wel verschillende signalen voorbij zien komen dat de draad niet altijd even goed is. Er zou in deze headphone wel flink wat bass aanwezig zijn, wat voor film kijken niet erg is, maar voor gaming niet altijd even goed.

De Sennheiser HD 558 & 598 schijnen erg op elkaar te lijken, waar de 598 beter wordt beoordeeld en soms 'The King of Gaming' wordt genoemd. De mids & highs schijnen erg goed te schijn, alleen de sterkte van de bass is een punt dat als nadeel wordt gezien. Deze schijnt namelijk wat zwakjes te zijn. Hier wordt de HD 598 wel als beste headphones onder de $500,- genoemd.

Zijn er op dit forum mensen die deze headphones gebruiken voornamelijk om te gamen, en met film kijken in het achterhoofd. Graag zou ik hier namelijk ook nog wat meningen willen horen over deze 3 producten, hoewel mijn voorkeur uit gaat naar de Philips en HD 598.
Heb zelf geen ervaring met de HD 598, maar zelf vind ik de X1 beter klinken dan de HD 558. Een wat voller geluid. Qua comfort zou ik zelf voor de X1 kiezen. De kabel is altijd te vervangen, aangezien deze wordt aangesloten met een 3,5mm jack op de hoofdtelefoon zelf. Het enige nadeel is eigenlijk dat de earpads niet te vervangen zijn.

Ik zou zeggen, loop eens een lokale MediaMarkt/Saturn/BCC binnen. Wellicht hebben ze er enkele hangen. De lokale MediaMarkt (Middelburg) heeft de X1 en de 558 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Net even in de Mediamarkt geweest voor een boodschap en liep toevallig langs het headphones-rek waar m'n oog viel op de HD598. Kon zo snel even niet luisteren, maar vond de bouwkwaliteit wel tegenvallen. Er zaten al scheurtjes in de behuizing, de headpad begon los te zitten... Niet erg duurzaam volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
PatrickG schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:38:
Net even in de Mediamarkt geweest voor een boodschap en liep toevallig langs het headphones-rek waar m'n oog viel op de HD598. Kon zo snel even niet luisteren, maar vond de bouwkwaliteit wel tegenvallen. Er zaten al scheurtjes in de behuizing, de headpad begon los te zitten... Niet erg duurzaam volgens mij.
De hoofdtelefoons bij een Mediamarkt krijgen wel iets meer te verduren dan normaal. En grote kans dat deze er al een flinke tijd hangt, dus ik zou daar niet te veel betekenis aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Net mijn Digitech Pro Monitor headphones binnen gekregen :). Wat een heerlijk geluid zeg! Zelfs met de ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord en 'slechts' 320kb/s mp3'tjes klinkt het zeer goed, maar ik ben dan ook niet zoveel gewent. Behoorlijk goede noise-cancelling ook; sluit zeer goed af. Als ik dan toch een minpunt moet noemen is het dat de kabeltjes snel uit de koptelefoon gaan, of soms slecht contact maken. Voor de rest echt een koopje voor die ~36 Euro incl. verzendkosten _/-\o_.

• SlaadjeBla
Er waren productiefouten in de HD598. Daardoor ontstonden scheurtjes in de bevestiging van de oorschelp op de hoofdband. Deze zouden tot het verleden moeten behoren, maar mogelijk is dat bij de nodige misbruik nog steeds een zwakke plek.

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Heilige Kaas schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:24:
[...]

Nou dat weet ik nog net zo niet hoor. Ik heb wel eens met eq zitten kloten tot ik dacht van hey dit klinkt wel lekker, weekje geluisterd en toen weer terug geswitcht. Maar toen ik na een tijdje weer terug ging naar die ene eq klonk het in een keer nergens naar. Je hersenen wennen gewoon aan een bepaalde geluid.

Ik geloof verder ook best dat het geluid ietsjes zal veranderen, maar dit is misschien het soepel worden van de drivers het eerste uurtje.
Laten we het niet inbranden noemen maar inspelen.. en nee, het is geen fabeltje/mythe, maar een volkomen normaal proces en valt keurig binnen de natuurkunde wetten, geen abracadabra komt er aan te pas.

Heb ervaring met een oude K701 en helemaal nieuwe K701 net voor het eerst uit de doos. Wat een verschil. Vier weken later, vriend van me had ondertussen zijn nieuwe koptelefoon dagelijks in gebruik gehad, weer vergeleken. Verschil was er nog maar was absoluut niet meer extreem groot te noemen. Mijn "oude" koptelefoon leek wel nog te winnen op ruimtelijkheid, maar het verschil was gewoon minder groot.

Weer 2 maanden verder. Weer beide koptelefoon vergeleken. Hoorde geen verschil. Beide super ruimtelijk, nergens ingehouden, maar gewoon hoe de K701 hoort te klinken.. fenomenaal (met een goede koptelefoon versterker).

• Marando

Marando

Muziekje?

begintmeta schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:24:
AKG heeft weer een K7*-variant uitgebracht geloof ik, de K712 Pro. Als ik het zo lees lijkt het op zijn K7*-collega's maar met wat meer bas/druk (en afneembare kabel). Iemand dat ding al gehoord?
Wat ik gelezen heb (dus niet uit eigen ervaring) is dat dit technisch gezien identiek is aan de k702 65th anniversary edition. Inderdaad wat meer bas in vergelijking met de K701/K702 (standaard editie) koptelefoon.

Handig, de k702 65th anniversary edition is nogal duurder dan de K712 pro, dus ik zou 't wel weten welke van de twee ik zou halen.

• croiky
Ga er zelf niet aan beginnen maar wellicht interessant voor iemand om kennis te maken met leuke gear. Burson Conductor SL / Audeze LCD3 loaner program: https://www.facebook.com/BursonAudio/posts/485884381505384

• Marando

Marando

Muziekje?

3DDude schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:10:
Beste tweakers,

Ik heb veel films/series gekeken met mijn AKG K701 en dat was altijd een genot. De K701 heeft een heerlijk ruimtelijk stereobeeld en dat is bij films/series kijken ook erg prettig. Al met al een geweldige koptelefoon. Voor nog geen €200 echt een topper! Er zijn mensen die zeggen dat deze koptelefoon weinig bas heeft, maar de waarheid is dat deze koptelefoon, mits goed aangestuurd, heel veel bas kan produceren. Je hoort wat er in zit, de bas wordt niet gehyped.

Wil je een gesloten koptelefoon, kijk/luister dan eens naar de AKG K-550 - een gesloten koptelefoon die ruimtelijk en gedetailleerd klinkt en die je uren achterelkaar op je hoofd kan hebben! De opvolger, de K-551 schijnt hetzelfde te klinken maar wat cosmetische aanpassingen te hebben. Er zijn, meer dan terecht, veel lovende recensies te vinden op het internet!

• PatrickG
SlaadjeBla schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:52:
[...]

Er waren productiefouten in de HD598. Daardoor ontstonden scheurtjes in de bevestiging van de oorschelp op de hoofdband. Deze zouden tot het verleden moeten behoren, maar mogelijk is dat bij de nodige misbruik nog steeds een zwakke plek.
Mijn referentiemateriaal is dan ook een Sennheiser HD25-1 ii, Koss Portapro en een Jaycar Monitor Pro. Die vind ik allemaal toch wat beter gebouwd. Misschien geen eerlijke vergelijking, maar het viel me op.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:11
Momenteel gebruik ik een Sennheiser HD 429 als gewone hoofdtelefoon voor in de laate uurtjes mee te gamen of films te bekijken. Werkt prima voor wat ik nodig heb, maar ik erger me steeds aan de lange dunne draad. Voor de TV is hij net lang genoeg maar hangt overal in de weg en aan de PC zit ik met een overvloed aan kabel.

Zijn er bepaalde sets die hier een oplossing aan bieden? Met draadloos heb ik geen ervaring, ben ik wat argwanend over.. Of is een headphone met zo'n telefoonsnoer misschien een handigere oplossing?

Alvast bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik heb na een half jaartje in ieder geval nog helemaal niks op te merken op de behuizing van mijn HD598. Oorschelpen zitten nog goed op hun plaats en er zijn geen tekenen van scheurtjes te vinden. En ik ben er opzich best wild mee. Zit en klinkt nog steeds heerlijk in ieder geval O+

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
lichtjes offtopic: iemand al ervaring met de nieuwe fiio x3?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
wesleytjuh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:36:
[...]

Ik heb na een half jaartje in ieder geval nog helemaal niks op te merken op de behuizing van mijn HD598. Oorschelpen zitten nog goed op hun plaats en er zijn geen tekenen van scheurtjes te vinden. En ik ben er opzich best wild mee. Zit en klinkt nog steeds heerlijk in ieder geval O+
Gelukkig maar, want ik vind het zeker een coole koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Iemand ervaring met de focal spirit one? zie een aanbieding voor 179 euro, geen idee wat het is en of het een goede deal is :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Lee245 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:19:
Net mijn Digitech Pro Monitor headphones binnen gekregen :). Wat een heerlijk geluid zeg! Zelfs met de ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord en 'slechts' 320kb/s mp3'tjes klinkt het zeer goed, maar ik ben dan ook niet zoveel gewent. Behoorlijk goede noise-cancelling ook; sluit zeer goed af. Als ik dan toch een minpunt moet noemen is het dat de kabeltjes snel uit de koptelefoon gaan, of soms slecht contact maken. Voor de rest echt een koopje voor die ~36 Euro incl. verzendkosten _/-\o_.
Grappig dat er best een aantal tweakers deze hebben aangeschaft na mijn post. Moet zeggen dat ik zelf absoluut geen last heb van losrakende kabels (heb je ze er wel tot de "klik" ingeduwd?)

Tevens zag ik voor de mensen met een wat duurdere smaak op BVA auctions 2 veilingen staan 1/2 en 2/2 met oa B&W P5's nieuw in de doos voor rond de 190,- (toch 100 minder dan de pricewatch) of AKG K490NC en wat beats audio spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
anjaniki schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Grappig dat er best een aantal tweakers deze hebben aangeschaft na mijn post. Moet zeggen dat ik zelf absoluut geen last heb van losrakende kabels (heb je ze er wel tot de "klik" ingeduwd?)

Tevens zag ik voor de mensen met een wat duurdere smaak op BVA auctions 2 veilingen staan 1/2 en 2/2 met oa B&W P5's nieuw in de doos voor rond de 190,- (toch 100 minder dan de pricewatch) of AKG K490NC en wat beats audio spul.
B&W geeft die P3 en P5 massaal weg volgens mij. Prijsvragen etc. Zie in ieder geval geregeld weer wat langs komen op het Facebook account.

Heb zelf ook de P5 gewonnen op de Nationale AV dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Zouden jullie mij kunnen helpen met de zoektocht naar de perfecte headphone voor mij. Ik ga deze namelijk gebruiken voor voornamelijk muziek*, film en gamen( geen headset, dus alleen de headphone). Ik had deze al zelf gevonden: AKG K 701 & AKG K 550 & Sennheiser HD 598. Budget is tussen €200 en €225.

* mengeling van klassiek, rock, pop, dubstep, enz.

En zouden deze werken met de http://tweakers.net/pricewatch/221154/asus-xonar-dx-xd.html

[ Voor 15% gewijzigd door Kridri op 19-08-2013 16:58 ]

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
De Philips X1 zou ook wel een goede kandidaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 09:40
Kridri schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:54:
Budget is tussen €200 en €225.

* mengeling van klassiek, rock, pop, dubstep, enz.
Wil je een nieuwe koptelefoon of een gebruikte? In die prijsklasse zijn echt pareltjes van tweedehands koptelefoons te vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Omaatjehenk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:05:
[...]

Wil je een nieuwe koptelefoon of een gebruikte? In die prijsklasse zijn echt pareltjes van tweedehands koptelefoons te vinden namelijk.
Het liefts nieuw omwille van de hygiene

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik heb onlangs de Philips Fidelio X1 binnen gekregen.
Momenteel heb ik de headphone aangesloten op de headphone aansluiting van Creative T20 speakers.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25761913/Fidelio%20X1.jpg

Ik heb om verschillende redenen voor deze koptelefoon gekozen. In reviews werd de X1 gezien als een perfecte koptelefoon voor zowel gamen als muziek. Ik kan beamen dat de berichten van strakke bassen en zuiver hoog niet worden overdreven. Vergeleken met mijn SHP895 is het een wereld van verschil. Een andere review gaf aan dat de HD5989 ietwat 'veiled' klonk vergeleken met de X1. Ik kan dit niet bevestigen, aangezien ik de Sennheiser in kwestie niet heb beluisterd, maar ik heb deze opmerking wel meegenomen in mijn overwegingen. Uiteindlijk is de X1 voor mij een helder klinkende koptelefoon die qua klank aan al mijn verwachtingen voldoet.

Een andere reden om voor deze koptelefoon te gaan, was het beloofde comfort. Wederom; het voldoet volledig aan mijn verwachtingen. De hoofdband en de zachte oorkussens zorgen ervoor dat dit ding als gegoten zit. De enige opmerking is dat ik de hoofdbeugel iets heb moeten verbuigen om deze de band niet te laten raken. Ik heb een lang hoofd, maar niet buiten proporties. Echter, na deze aanpassing kan ik er niets meer op aanmerken.

Uiteindelijk was het ook het uiterlijk wat me over de streep trok. Met de X1 heeft Philips gewoon cleane en high quality aanvoelende koptelefoon ontworpen.

Wat betreft de standaard meegeleverde kabel; Ik heb niet veel verschil gehoord tussen deze en een 3rd party kabel. De bassen klinken misschien iets meer aanwezig. Met de niet standaard kabel waren deze iets iets subtieler. De belangrijkste reden dat ik de standaard kabel niet gebruik is echter dat de adapter plug veel te lomp is en een behoorlijk hefboom-effect uitoefend op de koptelefoon aansluitng van de speakers.

Al met al: zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:04
Welke headphonestand is dat, PjotrStroganov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Die van de SHP895;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Die ze niet los lijken te verkopen... Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Ik zou graag mijn zusje een betere headphone cadeau willen doen dan die ze nu heeft. Momenteel heeft ze een budget philips ding:
pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart)

In mijn zoektocht kwam ik op de Shure 240a: http://www.kieskeurig.nl/...40a/specificaties/1141708 Voornamelijk vanwege het budget - dat zit met deze al gelijk aan de max :) - en mijn persoonlijke, goede ervaringen met Shure (in-ears). Er zijn voor deze low end dingen opvallend weinig goede reviews te vinden. Hebben jullie nog andere suggesties? Of zit het wel goed? M'n zusje gebruikt het om muziek te luisteren en ze kijkt veel series en films op haar laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMistral op 19-08-2013 23:26 ]

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
DeZaag schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:12:
Die ze niet los lijken te verkopen... Zonde!
Kwam toevallig deze tegen. Wel wat aan de prijs, maar dat lijken die stands altijd te zijn helaas. Heeft er wel wat van weg. Misschien is het wat voor je. :)

http://www.amazon.de/Just...ywords=Just+Mobile+HS-100

Heb zelf de volgende stand:

http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item4ac59cd899

Ook in het zwart. Zijn wel OK. Net als de Ebay seller trouwens, die 'm ook gewoon in het zwart verkoopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
Vraagje. Ik heb momenteel een Shure SE530 IEM. (ja ja, geen dopjes hier, maar dit is een ander soort vraag :)). Ik vind de klank van deze IEM's erg fijn, al zijn de middentonen een tikkeltje te prominent aanwezig (maar hebt dat gecompenseerd door in de EQ het laag en hoog wat aan te dikken).

Nu ben ik opzoek naar een over-ear koptelefoon die 1) zeer comfortabel is voor lange luistersessies, 2) goed klinkt, vergelijkbaar met de SE530 maar dan iets minder prominent aanwezige middentonen, 3) vrij gedetailleerde weergave heeft en 4) ruimtelijk klinkt.

Ik zoek overigens een gesloten koptelefoon zodat ik mensen in mijn omgeving niet stoor. Heb zelf bijv de Sennheiser Momentum, Beyerdynamic DT770, AKG K550 en Audio Technica M50 in gedachten, maar heb geen idee wat ik kan verwachten qua klank. En ik weet niet of er andere koptelefoons zijn die dichter in de buurt komen van wat ik zoek. Prijsklasse tot € 400,- (maar mag altijd goedkoper). En tuurlijk ga ik ook zelf luisteren en uitproberen, maar wil alvast weten waar ik het beste kan beginnen met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Als ik focus op een gesloten koptelefoon.
Ik heb een DT770, dit is een zeer fijne waarbij de omgeving je niet hoort en jij hoort ook zeer weinig van de omgeving. Hij is zeer comfortabel door de oorkussens en ik gebruik deze in luide omgevingen zoals bij een drumstel of lanparty's. Ik heb ook een DT1350 en deze zit iets minder lekker dan de dt770, hij heeft kleinere oorschelpen maar klink zeer zeer goed.

De DT1350 is ook prettig voor op de fiets, dat is de 770 niet. Te groot en de ipod heeft geen power genoeg om hem hard aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

anc

Na heel veel reviews lezen voor headsets (bijna besloten had de SteelSeries Siberia V2 USB of de Creative F1tality MKii te kopen), kwam iemand met de opmerking. Waarom geen headphones met een losse mic?

... zucht, opnieuw alles uitzoeken... en ik koop al niet makkelijk iets :-)

Situatie: Ik game (race en shooters) en luister ook graag naar muziek, de buitenwereld wil ik kunnen horen. Dus een open systeem.
Na het lezen van de laatste paar paginas van deze thread lijkt mijn keuze te zijn gevallen op de HD 598. Mede door deze review. En dan met name deze passage
First, a few words on fit and comfort: The HD 598 are exceptionally comfortable. A few factors come together to make this happen. The padded headband all but eliminates pressure from the top of the head, the ear-cups exert very little pressure to the sides of the head, and the velour ear pads breathe well enough that we never felt any heat or humidity, even during long testing sessions.
Comfort is voor mij echt het belangrijkste.

Alleen nu ook nog een mic, in de meeste headsets zitten mics met noise cancelling zodat alleen jouw stem opgevangen wordt en zo min mogelijk omgevings geluiden.
Ik zag in de thread op p46 een mic voorbij komen (ATR-3350). Hoe zit het bij deze en zijn er ook gamers die deze overstap gemaakt hebben en ervaring hebben met zo'n opzet? (losse headphones en mic)
Bevalt de HD 598 voor gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ik gebruik de HD 598 zelf bijna dagelijks voor gamen (Shooters en (mmo)RPG) en dat bevalt me uitstekend.
Zoals wordt aangehaald in de review worden de oorschelpen niet warm en blijft comfortabel om te dragen, ook na een sessie van 3 uur.
(ik gebruik een losse, goedkope, microfoon die ik naast mijn monitor heb staan en ben voor iedereen goed te verstaan via TS3)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

anc

Knud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:48:
Ik gebruik de HD 598 zelf bijna dagelijks voor gamen (Shooters en (mmo)RPG) en dat bevalt me uitstekend.
Zoals wordt aangehaald in de review worden de oorschelpen niet warm en blijft comfortabel om te dragen, ook na een sessie van 3 uur.
(ik gebruik een losse, goedkope, microfoon die ik naast mijn monitor heb staan en ben voor iedereen goed te verstaan via TS3)
Ah super fijn! dat de review commentaar bevestigd wordt :-)

Gebruik je push to talk of pakt hij automatisch je stem op? (ben benieuwd welke mic je hebt, als je enig idee hebt welke het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ja, de HD 598 is echt een hele comfortabele koptelefoon. Ik zou wel proberen de koptelefoon ergens te passen, want hij is best wel groot in vergelijking met sommige andere koptelefoons. (gewoon een tip)

Ik gebruik push to talk. En ik heb een simpele trust microfoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Knud op 20-08-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
xxxneoxxx schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:33:
[...]

Kwam toevallig deze tegen. Wel wat aan de prijs, maar dat lijken die stands altijd te zijn helaas. Heeft er wel wat van weg. Misschien is het wat voor je. :)

http://www.amazon.de/Just...ywords=Just+Mobile+HS-100

Heb zelf de volgende stand:

http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item4ac59cd899

Ook in het zwart. Zijn wel OK. Net als de Ebay seller trouwens, die 'm ook gewoon in het zwart verkoopt. ;)
Thanks! Daar kan ik wat mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

Iemand die ervaring heeft met de MEElectronics Air-Fi AF32 Bluetooth Headset?

Voor die prijs voor een simpel filmpje of mp3'tje luisteren lijkt het mij wel wat toevoegen en optioneel ook bedraad aan te sluiten..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Zoals boven te lezen heb ik gewone koptelefoons, ik game ook af en toe en voor teamspeak gebruik ik een losse microfoon die met een nekband. Een shure wh20. Duur maar erg mooi van kwaliteit. Heb ik 4 jaar en bevalt goed. Als ik muziek luister dan hangt de mic gewoon aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben nog altijd op zoek naar een goede headset voor bij m'n PC. Heb al een Sennheiser PC 350, maar die gebruik ik nu op kantoor. Doordat ik een externe microfoon gekocht heb, kan ik nu een headphone uitzoeken, dus geen headset met microfoon. Meer keuze en betere prijzen als ik dat zo eens bekijk!

Mijn oog was gevallen op een Audio Technica ATH-A500X.

Ik gebruik deze headphones dan naast mijn Logitech Z-5500 Digital setje en een Auzentech X-Fi Prelude fungeert als DAC. De headset zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen, in combinatie met TeamSpeak (voice chat). Als de headset goed klinkt wil ik er misschien eens een film mee kijken als het geen goed idee is om de speakerset aan te slingeren.

Heb nog geen (goedkope) webshop in Nederland gevonden waar ik de ATH-A500X kan kopen. Daarnaast is hij best prijzig en vraag ik me een beetje af wat de alternatieven zijn en hoe zich dat in kwaliteit verhoud tot de Audio Technica headphone.

Op de Amerikaanse forums zijn de nogal gek van de Audio Technica ATH-A700, maar die word niet langer gemaakt. Die is overigens wel een stuk goedkoper, bij de shops waar hij nog te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik op zoek naar een goede comfortabele hoofdtelefoon voor op mijn werk. De voorkeur gaat uit naar een gesloten model om geluid uit de omgeving goed te kunnen buitensluiten. De muziek die ik luister is erg gevarieerd: Dance, (Deep) House, Hardstyle, Jazz, Rock, Top40, Electro.

Over wat ik tot nu toe heb gelezen aan reviews gaat mijn voorkeur uit naar een van onderstaande hoofdtelefoons (in de prijscategorie tot €150)
Beyerdynamic DT 770 Pro - 80 Ohm variant
AKG K 550

De DT770 heeft persoonlijke mijn voorkeur omdat ik weet dat deze heerlijk zit en in vergelijking met de AKG een betere bass heeft.

Zijn er nog kenners die wellicht wat willen toevoegen om mijn keuze op goede manier te beïnvloeden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
Op de Amerikaanse forums zijn de nogal gek van de Audio Technica ATH-A700, maar die word niet langer gemaakt. Die is overigens wel een stuk goedkoper, bij de shops waar hij nog te krijgen is.
Ik zou volgende week een gebruikte Audio-Technica ATH AD-700 binnen moeten krijgen. Als je wilt laat ik je weten hoe die bevalt voor het gamen en een film kijken. Er staat ook eentje op marktplaats by the way..

[ Voor 11% gewijzigd door croiky op 23-08-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

croiky schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:23:
[...]

Ik zou volgende week een gebruikte Audio-Technica ATH AD-700 binnen moeten krijgen. Als je wilt laat ik je weten hoe die bevalt voor het gamen en een film kijken. Er staat ook eentje op marktplaats by the way..
Ah oké, nou ik ben wel benieuwd ja! :D Zelf zou ik niet gauw een 2e hands exemplaar aanschaffen, maar wie weet hè.
Pagina: 1 ... 47 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.