Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Heilige Kaas schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:45:
Wat is een goede externe geluidskaart voor gamen dan? Met van die vage geluidseffecten voor gamen.
Nu wil ik graag dat die een optical ingang heeft waar ik mijn mic op aan kan sluiten.

Ennn, lijkt jullie dit handig? De stemmen van teamspeak via de speakers en het spel via de koptelefoon zodat je beter in het spel zit en ook afhankelijk van de situatie het volume afzonderlijk kan regelen.

Ben eergister begonnen met counterstrike samen met wat vrienden, tot nu toe wordt ik echt keihard afgemaakt. :) hopelijk wordt ik nog beter, ik vind het wel leuk dat ik nu een koptelefoon heb die je kan gebruiken voor gamen.
welk budget?

je zal iig blij zijn hier mee:
http://www.innerfidelity....-listening-gear-important

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Pfff das een beetje overdreven. :P Het is alleen voor gamen dus échte kwaliteit hoeft ook weer niet, daar heb ik al andere dacjes voor.
Voor de rest ziet het er wel interessant uit. Maarja de output impedance van 10 ohm is al veel te veel voor mijn 30 ohmige koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Heilige Kaas schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:37:
Pfff das een beetje overdreven. :P Het is alleen voor gamen dus échte kwaliteit hoeft ook weer niet, daar heb ik al andere dacjes voor.
Voor de rest ziet het er wel interessant uit. Maarja de output impedance van 10 ohm is al veel te veel voor mijn 30 ohmige koptelefoon.
pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Surround 5.1 Pro

zoiets doet het ook wel prima.
er zijn helaas niet zoveel externe geluidskaarten (leverbaar) volgens de pricewatch.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
SlaadjeBla schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:14:
[...]

Heel erg bedankt. Een tijdje terug postte ik hier dat ik een neutrale, gesloten headphone zocht. Dit is hem geworden. Hij loopt het risico misbruikt te worden, dus ik wilde ook niet teveel uitgeven. Voor dit geld kon ik hem niet laten liggen. Heb niet eens veel reviews gezocht, die ik vond waren positief en voor dit geld kan ik geen miskoop doen.
Ja? Ik dacht gister ergens in het check-out proces te zien dat hij uit Austria komt, maar dat kan net zo goed Australia zijn omdat ik zo vluchtig keek. Heb net even gekeken en kan het niet meer terugvinden.. Heeft iemand al een bevestiging gekregen na z'n bestelling waarin extra kosten worden opgegeven? Zou wel vaag zijn, gezien verzending naar de UK dus 5 pond kost. Goed, overseas shipping kost wel wat meer, misschien hebben ze een warehouse in UK waar veel heen gaat.

Ik heb hem nog niet besteld, maar wilde even checken of de verzendkosten voor andere EU landen werden opgegeven. Helaas niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Iemand nog tips over Asus Xonar DGX vs. dx-xd? Of boeit Dolby Headphone niet zoveel dat ik de DSX kan nemen?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Hallo,

Ik ben zwaar aan het googlen geweest, voor een koptelefoon voor op mijn desktop. Er wordt voornamelijk gegamed op dat ding! Maar natuurlijk wil ik ook wel eens wat muziek luisteren dan vraag ik me ook af waar ik voor moet gaan.

Een Corsair vengeance 1500 die op gamen gericht is.

Of toch eens wat geld ervoor uittrekken en een ATH-M50 kopen? Ik blijft deze koptelefoon tegenkomen en hij moet dus goed zijn van wat ik begrepen heb. Echter is hij twee keer zo duur als de vengeance 1500.

En is dat het waard? De geluidskaart die ik gebruik zit op mijn moederbord wat een Gigabyte GA-970A-UD3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:07
LootBoxSurvivor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:22:
Hallo,

Ik ben zwaar aan het googlen geweest, voor een koptelefoon voor op mijn desktop. Er wordt voornamelijk gegamed op dat ding! Maar natuurlijk wil ik ook wel eens wat muziek luisteren dan vraag ik me ook af waar ik voor moet gaan.

Een Corsair vengeance 1500 die op gamen gericht is.

Of toch eens wat geld ervoor uittrekken en een ATH-M50 kopen? Ik blijft deze koptelefoon tegenkomen en hij moet dus goed zijn van wat ik begrepen heb. Echter is hij twee keer zo duur als de vengeance 1500.

En is dat het waard? De geluidskaart die ik gebruik zit op mijn moederbord wat een Gigabyte GA-970A-UD3 is.
Bedenk wel dat de M50 een gesloten headphone is, waar een open headphone je een betere ervaring in gaming geeft. Lees de laatste 10 pagins van dit topic eens door, gaming headsets worden vaak besproken ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

wesleytjuh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:29:
[...]

Bedenk wel dat de M50 een gesloten headphone is, waar een open headphone je een betere ervaring in gaming geeft. Lees de laatste 10 pagins van dit topic eens door, gaming headsets worden vaak besproken ;).
Mwoah de gaming ervaring maakt mij niet zo uit. Ik wil natuurlijk ook mijn muziek op kwaliteit kunnen luisteren en ik ben geen audiofiel. Met andere woorden ik heb liever een allrounder, dan iets dat echt duidelijk gericht is op één ding. Ik heb alles het liefst allround. Nu gebruik ik een Sony ZX600 voor te gamen, en die geeft mij een prima game ervaring wat mij betreft.

Alleen zou ik willen weten of de M50 echt beter is, en dus het dubbele geld waard is. En waar je een M50 goedkoop zou kunnen kopen het goedkoopste wat k heb gevonden is 129+8 euro verzendkosten in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Dan kun je beter de Vengeance 1500 links laten liggen, want dat is juist gericht op die game ervaring, wat ten koste van je geluidskwaliteit gaat. Ik heb juist om muziek en gamen te combineren, een allrounder dus, voor de HD598 gekozen, dit is een hopen headphone met een grote soundstage, waardoor je een ruimtelijk beeld krijgt. Dit is een voordeel(je hoort veel beter waar het om je heen gebeurd tov een gesloten headphone) tijdens het spelen van games en verbeterd deze ervaring dus. Maar juist voor muziek presteert deze headphone ook erg goed. Ik ben verder een leek op het gebied van headphones, maar van wat ik er begrepen hebt produceert de HD598 een erg klinisch geluid, wat te klinisch voor de smaak van sommige, maar wordt de HD598 over het algemeen goed beoordeeld, zowel voor muziek als games.
Alternatieven zijn de AD700, deze is wat overhyped voor games maar zou ook een goede allrounder zijn.

Ik denk dat je het beste erg veel reviews kunt lezen die zowel naar de muziek ervaring als game ervaring kijken(vooral forums dit laatste) en als je de mogelijkheid hebt natuurlijk even naar de verschillende headphones luisteren. Zo heb ik het ook gedaan en ik ben blij met de keuze :)

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2013 19:53 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bij de m50 heb je geen voordeel bij games, kan je net zo goed standaard oortjes gebruiken. Ik raad m sowieso niet écht aan, wat voor muziek luister je?
ik denk dat je beter af bent met een hd558. Alleen deze is denk ik te duur. Maar je moet wel wat meer eisen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

wesleytjuh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:52:
Dan kun je beter de Vengeance 1500 links laten liggen, want dat is juist gericht op die game ervaring, wat ten koste van je geluidskwaliteit gaat. Ik heb juist om muziek en gamen te combineren, een allrounder dus, voor de HD598 gekozen, dit is een hopen headphone met een grote soundstage, waardoor je een ruimtelijk beeld krijgt. Dit is een voordeel(je hoort veel beter waar het om je heen gebeurd tov een gesloten headphone) tijdens het spelen van games en verbeterd deze ervaring dus. Maar juist voor muziek presteert deze headphone ook erg goed. Ik ben verder een leek op het gebied van headphones, maar van wat ik er begrepen hebt produceert de HD598 een erg klinisch geluid, wat te klinisch voor de smaak van sommige, maar wordt de HD598 over het algemeen goed beoordeeld, zowel voor muziek als games.
Alternatieven zijn de AD700, deze is wat overhyped voor games maar zou ook een goede allrounder zijn.

Ik denk dat je het beste erg veel reviews kunt lezen die zowel naar de muziek ervaring als game ervaring kijken(vooral forums dit laatste) en als je de mogelijkheid hebt natuurlijk even naar de verschillende headphones luisteren. Zo heb ik het ook gedaan en ik ben blij met de keuze :)
Ok de vengeance wordt hem dus niet! Dat is duidelijk, de HD598 ziet er erg mooi uit maar is ook erg duur. Dat is wel een probleem, overigens is open voor mij geen voordeel want ik ga hem echt alleen binnen gebruiken en de deurbel hoor je ook nog wel met closed. Niet dat ik voor mensen open doe hah! Maar goed ik wil dus ook nog een mechanisch toetsenbord aanschaffen wat niet meer mogelijk is als ik een HD598 aanschaf waar ik overigens ook een tweede videokaart voor kan kopen. Het is voor mij aan de dure kant.
Heilige Kaas schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:34:

Bij de m50 heb je geen voordeel bij games, kan je net zo goed standaard oortjes gebruiken. Ik raad m sowieso niet écht aan, wat voor muziek luister je?
ik denk dat je beter af bent met een hd558. Alleen deze is denk ik te duur. Maar je moet wel wat meer eisen geven.
Oh ok de M50 is dus niet zo super?
Wat voorn muziek ik luister? Rap, rock, metal, neo folk. Ik luister eigenlijk bijna alles. De laatste tijd veel rap de andere keer draai ik Leonard Cohen grijs.
Qua eisen nouja 100 euro vind ik toch al veel voor een koptelefoon. Het meeste dat ik ooit voor eentje heb uitgegeven was 56 euro en dat vond ik al een erg hoog bedrag. Maar goed 100 wil ik nog wel overnadenken de HD 558 is ook aan de prijzige kant maar het is wellicht misschien wel mogelijk. Hoewel ik liever iets goedkoper ga. Het is lastig.

Qua eisen heb ik er niet zo gek veel, behalve dat ik er lekker muziek op wil luisteren op een goeie kwaliteit. Maar goeie kwaliteit is wellicht relatief. Laten we zeggen beter dan de Sony MX 600 die ik nu heb. Want die zit totaal niet comfortabel en ik ben er niet zo over te spreken. Ook is de kabel lengte veel te kort. Heb toch zeker anderhalve meter kabel nodig misschien dat twee beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
LootBoxSurvivor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Ok de vengeance wordt hem dus niet! Dat is duidelijk, de HD598 ziet er erg mooi uit maar is ook erg duur. Dat is wel een probleem, overigens is open voor mij geen voordeel want ik ga hem echt alleen binnen gebruiken en de deurbel hoor je ook nog wel met closed. Niet dat ik voor mensen open doe hah! Maar goed ik wil dus ook nog een mechanisch toetsenbord aanschaffen wat niet meer mogelijk is als ik een HD598 aanschaf waar ik overigens ook een tweede videokaart voor kan kopen. Het is voor mij aan de dure kant.

[...]

Oh ok de M50 is dus niet zo super?
Wat voorn muziek ik luister? Rap, rock, metal, neo folk. Ik luister eigenlijk bijna alles. De laatste tijd veel rap de andere keer draai ik Leonard Cohen grijs.
Qua eisen nouja 100 euro vind ik toch al veel voor een koptelefoon. Het meeste dat ik ooit voor eentje heb uitgegeven was 56 euro en dat vond ik al een erg hoog bedrag. Maar goed 100 wil ik nog wel overnadenken de HD 558 is ook aan de prijzige kant maar het is wellicht misschien wel mogelijk. Hoewel ik liever iets goedkoper ga. Het is lastig.

Qua eisen heb ik er niet zo gek veel, behalve dat ik er lekker muziek op wil luisteren op een goeie kwaliteit. Maar goeie kwaliteit is wellicht relatief. Laten we zeggen beter dan de Sony MX 600 die ik nu heb. Want die zit totaal niet comfortabel en ik ben er niet zo over te spreken. Ook is de kabel lengte veel te kort. Heb toch zeker anderhalve meter kabel nodig misschien dat twee beter is!
Ik denk dat je jezelf even moet verdiepen in de verschillen tussen een open en gesloten headphone. Buiten dat je met een gesloten headphone veel beter geisoleerd bent van de omgeving, en de omgeving op zijn beurt veel minder "last" van jouw headphone heeft heb je een heel ander geluid tussen de 2. Waarbij een open headphone je een pluspunt geeft in de beleving van games/films maar ook in muziek.

De HD558 doet niet heel erg veel onder voor de HD598 en zou je inderdaad ook zeker kunnen overwegen!

@Heilige Kaas, ik bedenk me net dat ik vorige week (precies in mijn nogal drukke tentamen week) een DM van je heb gekregen, eens even beantwoorden!

Zomaar wat random links over open vs closed:
http://lifehacker.com/ope...d-and-which-you-505912333
http://www.head-fi.org/t/596642/open-vs-closed-headphones
http://www.marco.org/2011/12/24/open-vs-closed-headphones
http://www.tested.com/tec...en-and-closed-headphones/

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 03-07-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

wesleytjuh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat je jezelf even moet verdiepen in de verschillen tussen een open en gesloten headphone. Buiten dat je met een gesloten headphone veel beter geisoleerd bent van de omgeving, en de omgeving op zijn beurt veel minder "last" van jouw headphone heeft heb je een heel ander geluid tussen de 2. Waarbij een open headphone je een pluspunt geeft in de beleving van games/films maar ook in muziek.

De HD558 doet niet heel erg veel onder voor de HD598 en zou je inderdaad ook zeker kunnen overwegen!

@Heilige Kaas, ik bedenk me net dat ik vorige week (precies in mijn nogal drukke tentamen week) een DM van je heb gekregen, eens even beantwoorden!

Zomaar wat random links over open vs closed:
http://lifehacker.com/ope...d-and-which-you-505912333
http://www.head-fi.org/t/596642/open-vs-closed-headphones
http://www.marco.org/2011/12/24/open-vs-closed-headphones
http://www.tested.com/tec...en-and-closed-headphones/
Bedankt voor de links! In principe heb ik inderdaad ervaring met open en gesloten. Nu zei ik gesloten ook met op het oog dat mijn pc in de kamer staat. En dat mijn ouders tv kijken in diezelfde kamer, wellicht niet dicht bij mij. Maar het is toch fijn als ik geen last heb van die tv.

Open is aan de andere kant ook fijn maar ik merk dat ik hem bij open dan harder ga zetten om boven die tv uit te komen. Zodat ik die totaal niet hoor, en dat is slecht voor mijn oren. Daarom zei ik eigenlijk dat de voorkeur naar gesloten uitgaat. Natuurlijk is open ook niet mis het is voor mij niets iets van IK MOET. Ik denk enkel dat met een gesloten koptelefoon mijn oren wat langer meegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mijn mening over gesloten is dan ook dat je het alleen moet halen als je echt de afsluiting nodig hebt of gewoon van een gesloten geluid houdt. Dat betekend soms strakkere bass. Je hebt natuurlijks niks aan een Open koptelefoon als je de tv er doorheen hoort en hem vervolgens alleen maar harder gaat zetten.

ik kan jou zelf verder geen tips geven in dat prijs segment voor gamen en zeker niet voor gesloten. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Heilige Kaas schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 03:32:
Mijn mening over gesloten is dan ook dat je het alleen moet halen als je echt de afsluiting nodig hebt of gewoon van een gesloten geluid houdt. Dat betekend soms strakkere bass. Je hebt natuurlijks niks aan een Open koptelefoon als je de tv er doorheen hoort en hem vervolgens alleen maar harder gaat zetten.

ik kan jou zelf verder geen tips geven in dat prijs segment voor gamen en zeker niet voor gesloten. 😉
Hmm en gewoon voor muziek luisteren, want op zich vind ik mijn Sony MX600 echt prima geluid hebben voor mijn games. Nu wil ik slechts iets dat iets beter is. Voor muziek luisteren, en qua comfort. De MX600 is totaal niet comfortabel. De philips uptown vind ik ook niets (dat is een vergelijkbare met de MX600. De uptown heeft ook net als de mx600 een korte kabel en is eigenlijk bedoel voor mp3's en telefoons geloof ik. Ik wil gewoon een degelijke desktop koptelefoon van goeie kwaliteit voor niet teveel geld.

Laten we zeggen meeste bang voor mijn buck. Als jij mij echt kan garanderen dat het geluid veel en veel beter gaat zijn dan mijn MX600 wil ik er wellicht nog wel 150 voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:14:
[...]

Laten we zeggen meeste bang voor mijn buck. Als jij mij echt kan garanderen dat het geluid veel en veel beter gaat zijn dan mijn MX600 wil ik er wellicht nog wel 150 voor uitgeven.
Ik kan op Google geen Sony MX600 vinden. Zou je die eens kunnen linken?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
LootBoxSurvivor schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:14:
[...]

Negakinu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:30:
[...]

Wellicht gaat het over de ZX600?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Negakinu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:30:
[...]

AdmiralSnipe schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:46:
[...]

[...]

Wellicht gaat het over de ZX600?
Sorry dit is inderdaad een slordige fout van mij het gaat inderdaad om ZX 6000 sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een half jaar stage lopen en ik kan alleen mijn laptop (lees: crappy geluid) meenemen. Ik ben daarom op zoek naar een allround koptelefoon die ik daarna ook nog jaren kan gebruiken. Ik ben (nog) geen audiofiel (tja student met beperkt budget ;)). Ik luister nu (al jaren) via een ~65 euro Creative 5.1 setje en standaard Samsung/Apple koptelefoontjes. Alles wat ik koop is daarom een upgrade, ik kan haast geen miskoop doen :P. Toch twijfel ik nog heel erg, vandaar dat ik toch maar een post aanmaak.

Het eerste halfjaar zal de koptelefoon 1/3e voor muziek, 1/3e voor films en 1/3e voor games worden gebruikt. Het lastige is alleen dat ik niet weet hoe ik de koptelefoon ga gebruiken als ik weer in NL ben. Ik gebruik nu namelijk helemaal geen koptelefoon, alleen heb ik er sowieso wel één nodig voor gamen (zodat mijn vriendin er minder last van heeft). Echter kan ik me voorstellen dat de geluidskwaliteit van de headphones zoveel beter is dan mijn speakers dat ik de headphones ook voor muziek blijf gebruiken (sowieso niet voor films dan). Ik heb al heel veel gelezen over welke het beste bij mij zouden passen, maar ik twijfel nog tussen de volgende:
  • Grado SR80i (€169): Perfect voor mijn muzieksmaak (rock), maar minder voor gaming en films. Aan dure kant en niet allround dus. Valt denk ik af.
  • Audio-Technica ATH-AD700 (~€100 Ebay uit Australië): Perfect voor gaming, prima voor films, maar minder voor mijn muzieksmaak (rock). Prijs prima, moet alleen uit Australië komen via Ebay (ruilen lastig).
  • Sennheiser HD 558 (~€130 Redcoon): Ik heb het idee dat dit de meest allround koptelefoon is in mijn lijstje (tussen de Grado en de A-T in). Doet alles prima, maar blinkt nergens in uit. Lijkt me wel een "veilige" aankoop.
  • Teufel Aureol Real (~€85) : Met name hier in het topic een paar keer genoemd, maar kan er niet al teveel over vinden. Schijnt wel een goede allrounder, weet niet precies hoe ik deze tov de andere moet plaatsen, zeer gunstige prijs en omruilen goed mogelijk.
Ik neig op dit moment naar de Audio-Technica. Deze is namelijk sowieso goed voor gaming. Mocht ik later voor muziek een andere/betere koptelefoon kopen, dan kan ik deze Audio-Technica altijd nog als gaming koptelefoon blijven gebruiken. Sowieso is deze Audio-Technica al een hele verbetering wat ik gewend ben, dus ik denk dat dit een goede beginner is voor mij. Ik kan hem alleen niet testen. Ik heb een vrij groot hoofd, dus ik denk dat ie wel past.

De Sennheiser HD 558 hoop ik dit weekend nog ergens te kunnen testen (zal ik een update van geven in dit topic). Hoe is deze headphone voor games? Zit er dan een merkbaar verschil met bijvoorbeeld de Audio-Technica? En hoe verhoudt de Teufel Aureol Real zich tot deze twee?

Qua muziek luister ik vooral wat alternatieve/indie rock, het gitaarwerk dus (geen keiharde metal ofzo, max Clutch, Porcupine Tree e.d.)). Ik hou op zich wel van een "warm" geluid, hoeft niet zo "klinisch" te zijn. Ik ben geen basshead, hoef dus geen keiharde bonkende bas te hebben. Liever een wat subtielere en heldere bas.

Qua games speel ik van alles, maar de laatste tijd speel ik niet meer competitief online. Met name single player dus (RPGs, strategy en af en toe een shooter). Houdt er wel van om het geluid "om me heen" te hebben, met explosies enzo, zodat ik goed in de game op kan gaan.

TL;DR: Welke van de 4 (of iets heel anders) zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe koptelefoon te kopen.
Ik loop nu al 5 jaar te kloten met dopjes en kabelbreuken en dat ben ik wel een beetje zat.
Voordat ik begin met verder uitzoeken van de juiste koptelefoon, heb ik een vraag aan jullie, closed vs. open. Ik neig naar closed gezien de situatie, maar wat zeggen jullie?

Ik luister veel Trance/Hardstyle en houd van een goeie bass. Dat is dus redelijk belangrijk. Verder meestal top40 muziek, niet veel, en daarbij draait het me niet om de kwaliteit. Af en toe komt er nog wel een piano/viool stuk langs, en ik zou het leuk vinden (geen pré) als die ook goed, natuurlijk klinken.
Ik zit in een huiskamer, m'n ouders op 2m afstand. Met m'n eerdere dopjes (EP830) klaagden ze over het geluid dat er vanaf kwam (stond niet heel hard) en aangezien ze totaal niet van die muziek houden heb ik al snel een ander setje, EP630, gekocht. Deze hadden minder last van geluid van buitenaf, maar ik wil graag toch iets beters. Daarom een Logitech UE700 gekocht, en die bevalden me erg goed qua geluid (en ik heb dus een beetje dat niveau als verwachting).
Inmiddels zijn én de EP630 én de UE700 overleden door een kabelbreuk (bij de laatste is het rubber gewoon doormidden bij het dopje) en wil ik dus snel een koptelefoon.
Maar dit ook een beetje als misschien eerste tips voor de koptelefoon, maar vooral belangrijk: open vs. closed?

- Mijn ouders willen me nog kunnen aanspreken - open
- Mijn ouders willen geen last hebben van mijn muziek - closed
- Ik wil een rijkere geluidservaring - open

Overigens, ergens anders gaan zitten is de komende tijd niet mogelijk :)

Ik zat zelf aan de HD558 te denken, maar die is dus open. Budget is redelijk variabel. Niet absurde bedragen (200+), maar boven de 150 moet de betreffende koptelefoon echt ergens erg goed in zijn om me te overtuigen.

Is het misschien ook nog slim om een geluidskaart voor in m'n pc te kopen? Ik gebruik nu de stock audiochip op m'n moederbord. Realtek dingetje.

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 06-07-2013 02:39 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als die dopjes al teveel geluid maken denk ik niet dat open headphone mogelijk ;).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Iemand een idee van hoe die Jaycar Monitor Pro zich verhoudt tot de Fostex T50RP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:53:
Ik ga binnenkort een half jaar stage lopen en ik kan alleen mijn laptop (lees: crappy geluid) meenemen. Ik ben daarom op zoek naar een allround koptelefoon die ik daarna ook nog jaren kan gebruiken. Ik ben (nog) geen audiofiel (tja student met beperkt budget ;)). Ik luister nu (al jaren) via een ~65 euro Creative 5.1 setje en standaard Samsung/Apple koptelefoontjes. Alles wat ik koop is daarom een upgrade, ik kan haast geen miskoop doen :P. Toch twijfel ik nog heel erg, vandaar dat ik toch maar een post aanmaak.

Het eerste halfjaar zal de koptelefoon 1/3e voor muziek, 1/3e voor films en 1/3e voor games worden gebruikt. Het lastige is alleen dat ik niet weet hoe ik de koptelefoon ga gebruiken als ik weer in NL ben. Ik gebruik nu namelijk helemaal geen koptelefoon, alleen heb ik er sowieso wel één nodig voor gamen (zodat mijn vriendin er minder last van heeft). Echter kan ik me voorstellen dat de geluidskwaliteit van de headphones zoveel beter is dan mijn speakers dat ik de headphones ook voor muziek blijf gebruiken (sowieso niet voor films dan). Ik heb al heel veel gelezen over welke het beste bij mij zouden passen, maar ik twijfel nog tussen de volgende:
  • Grado SR80i (€169): Perfect voor mijn muzieksmaak (rock), maar minder voor gaming en films. Aan dure kant en niet allround dus. Valt denk ik af.
  • Audio-Technica ATH-AD700 (~€100 Ebay uit Australië): Perfect voor gaming, prima voor films, maar minder voor mijn muzieksmaak (rock). Prijs prima, moet alleen uit Australië komen via Ebay (ruilen lastig).
  • Sennheiser HD 558 (~€130 Redcoon): Ik heb het idee dat dit de meest allround koptelefoon is in mijn lijstje (tussen de Grado en de A-T in). Doet alles prima, maar blinkt nergens in uit. Lijkt me wel een "veilige" aankoop.
  • Teufel Aureol Real (~€85) : Met name hier in het topic een paar keer genoemd, maar kan er niet al teveel over vinden. Schijnt wel een goede allrounder, weet niet precies hoe ik deze tov de andere moet plaatsen, zeer gunstige prijs en omruilen goed mogelijk.
Ik neig op dit moment naar de Audio-Technica. Deze is namelijk sowieso goed voor gaming. Mocht ik later voor muziek een andere/betere koptelefoon kopen, dan kan ik deze Audio-Technica altijd nog als gaming koptelefoon blijven gebruiken. Sowieso is deze Audio-Technica al een hele verbetering wat ik gewend ben, dus ik denk dat dit een goede beginner is voor mij. Ik kan hem alleen niet testen. Ik heb een vrij groot hoofd, dus ik denk dat ie wel past.

De Sennheiser HD 558 hoop ik dit weekend nog ergens te kunnen testen (zal ik een update van geven in dit topic). Hoe is deze headphone voor games? Zit er dan een merkbaar verschil met bijvoorbeeld de Audio-Technica? En hoe verhoudt de Teufel Aureol Real zich tot deze twee?

Qua muziek luister ik vooral wat alternatieve/indie rock, het gitaarwerk dus (geen keiharde metal ofzo, max Clutch, Porcupine Tree e.d.)). Ik hou op zich wel van een "warm" geluid, hoeft niet zo "klinisch" te zijn. Ik ben geen basshead, hoef dus geen keiharde bonkende bas te hebben. Liever een wat subtielere en heldere bas.

Qua games speel ik van alles, maar de laatste tijd speel ik niet meer competitief online. Met name single player dus (RPGs, strategy en af en toe een shooter). Houdt er wel van om het geluid "om me heen" te hebben, met explosies enzo, zodat ik goed in de game op kan gaan.

TL;DR: Welke van de 4 (of iets heel anders) zouden jullie me aanraden?
Ik gebruik de Teufel ook voor gaming, heb zelf de AD700 en DT880 gebruikt in het verleden. Bevalt prima! De Teufel is tevens geschikt voor rock muziek. Ik luister ook naar Clutch toevallig. :) Blast Tyrant!

Probeer de Teufel, en als je het niets vindt stuur je hem weer terug.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:54:
Iemand een idee van hoe die Jaycar Monitor Pro zich verhoudt tot de Fostex T50RP?
Ik heb de Brainwavz HM5 (zelfde blijkbaar als de Jaycar) maar heb alleen maar gemodificeerde T50RP's gehoord (Mad Dog) en die bliezen de HM5 compleet omver. Niet te vergelijken zelfs, totaal andere klasse. Ik heb de stock T50RP helaas nog nooit gehoord.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Oké. Goede deal die Jaycar's, maar misschien moet ik toch gewoon de Fostex halen zodra ik de gelegenheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zijn er mensen met de Fidelio X1 die voor de gein even deze eq setting willen proberen? Ik heb hem nu net gemaakt. Hij is aan de hand van de graphs van InnerFidelity zo neutraal mogelijk gemaakt. Op de hoogste treble na (14k+), die heb ik op het gehoord even (snel) rechtgetrokken.

So far I like what I hear. Ik ga deze eens een weekje gebruiken.

Ik ben benieuwd wat jullie dan vinden, daarna ga ik mijn eigen ervaring wel delen.

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-07-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als je vertelt hoe het moet.. sure. Bij VLC en Itunes kan ik maar 10/11 verschillende waarden opgeven terwijl er 18 waarden in je eq setting staan.

Overigens heb ik de X1 nu zo'n twee weken en ik moet zeggen dat ik baal dat ik niet eerder een goed stel headphones heb gekocht. Muziek, films en games hebben nog nooit zo goed geklonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:37:
[...]

Ik gebruik de Teufel ook voor gaming, heb zelf de AD700 en DT880 gebruikt in het verleden. Bevalt prima! De Teufel is tevens geschikt voor rock muziek. Ik luister ook naar Clutch toevallig. :) Blast Tyrant!

Probeer de Teufel, en als je het niets vindt stuur je hem weer terug.
Ik heb gister even de Sennheiser HD 558 beluisterd in de Mediamarkt (Arnhem). Natuurlijk niet de beste luisteromgeving (er was wel gewoon een 3.5 mm aansluiting zodat je makkelijk naar eigen muziek kunt luisteren), maar ik vond em erg goed klinken. Behoorlijk warm geluid, genoeg bas voor mij denk ik. Ik heb em met name vergeleken met de HD 518 die wel een stuk goedkoper was. Ik merkte het verschil met name in bouwkwaliteit/comfort, waar de HD 558 een stuk beter was. Verschil in geluid was ook goed te horen, met name op het gebied van de bas. Die was bij de HD 518 een stuk prominenter aanwezig, maar dit vond ik juist niet zo positief. Bij de HD 558 vond ik de bas mooier klinker (met verschillende soorten muziek, ook de dance muziek van de Mediamarkt), iets meer ingetogen, maar een stuk helderder had ik het idee. Ik weet nu dus wel zeker dat ik geen basshead ben ;). De HD 558 beviel me dus wel.

That said, de Teufel is wel 65 euro goedkoper dan de HD 558 (85 euro vs 150 euro, bijna 2x (!) zo goedkoop dus) en net als jij zijn vrijwel alle reviews positief. Daarnaast ben ik nog niks gewend qua goede hifi apparatuur, dus die Teufel zal sowieso wel goed klinken in mijn oren :P. Kan ik die 60 euro beter sparen voor een geluidskaart of een nieuwe speakerset ;). Dus vanavond de Teufel bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Na het lezen van dit topic heb ik de Superlux hd668b besteld. Ik had verwacht dat hij wat kleiner zou zijn, maar qua geluid is het best wel een goede. Echter dit is wel een headphone voor in huis, en na een uurtje zweten mijn oren behoorlijk (bovendien ben ik brildrager, dus dat speelt ook nog mee).

Ik wil daarom nog een draagbare (dus kleinere) kopen, en na het lezen van dit topic en andere fora, dacht ik er goed aan te doen om een AKG K420 , K430 of K450 te kopen. (Ik wil max. €50 uitgeven)
Nu komt de K450 er goed uit, maar ik lees in dit forum ook dat het maar een matige headset is (http://gathering.tweakers...bookmark/1482006/37508922) tov de K518.

Hoe moet ik het nu plaatsen (ik wil het eigenlijk alleen gebruiken op mijn Galaxy S3, dus onderweg) ?

[ Voor 0% gewijzigd door Erwin.MvdB op 07-07-2013 12:37 . Reden: typevout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
rgras schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:13:
Als je vertelt hoe het moet.. sure. Bij VLC en Itunes kan ik maar 10/11 verschillende waarden opgeven terwijl er 18 waarden in je eq setting staan.

Overigens heb ik de X1 nu zo'n twee weken en ik moet zeggen dat ik baal dat ik niet eerder een goed stel headphones heb gekocht. Muziek, films en games hebben nog nooit zo goed geklonken.
Oh sorry! Was misschien wel handig om te vermelden 😋.
dat is een settings file voor foobar2000. Die heeft wel meer opties. Ik raad je wel aan om geen vlc te gebruiken voor muziek. Die klinkt imo slechter. Maarja foobar is zo gedownload en is gratis, dus makkelijk geprobeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Thanks, de mids/highs komen een stuk beter naar voren maar de bass is mij veel te licht. Overigens nog bedankt voor je aankoopadvies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja je kan uiteraard de 55hz, 70hzen 110 hz met drie a vier hertz verhogen.

bijvoorbeeld de eerste twee drie stapjes verhogen en de 3e vier. Om het wat vloeiender te maken kan je dan de 4e met een db verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Even in navolging op de vorige post, na wat onderzoek heb ik de volgende dingen uitgezocht.
Voor geluidskaart:
Budget 50-100 euro (ongeveer):
• Dure optie: Asus Xonar D2X/XDT
• Goedkope optie: Asus Xonar DX/XD
Welke van de twee raden jullie aan? Of nog een andere? Prijs mag er natuurlijk ook tussenin liggen. Kan je op een andere kaart ook je bestaande audio-aansluitingen aansluiten of niet? Is het mogelijk om tussen front- en back-audio te switchen (dus handmatig)?

Verder mijn koptelefoon:
• Niet al te duur, 150 euro is limiet, maar als het écht geweldig is voor een tientje meer wil ik het overwegen
• Trance/Hardstyle belangrijk, en een beetje piano/viool
• Vervangbare kabel zou leuk zijn
• Moet er goed uit zien, dus niet dingen als de Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin) maar meer als Logitech UE 9000 (Blauw, Zwart) ( :9~ , maar zo duur)

Ik dacht aan de Sennheiser HD 449 (Zwart), maar volgens mij zijn er betere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ben zeker geen expert, maar een koptelefoon van 75 euro met een geluidskaart van 110 euro? Verder lees ik ook bij de +2-review van de D2X/XDT dat die maar EAX 2.0 heeft (en niet 5.0), en dat dat niet goed is voor game(r)s. Als ik dan even google lijkt het dat de DX/XD wel EAX 5.0 heeft (wat het ook betekent).
Verder ben ik ook te weten gekomen dat de dx-xd een dsx is met Dolby Digital, wat goed is voor een accuraat 3d-geluid in games.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

witeken schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:01:
Ik ben zeker geen expert, maar een koptelefoon van 75 euro met een geluidskaart van 110 euro? Verder lees ik ook bij de +2-review van de D2X/XDT dat die maar EAX 2.0 heeft (en niet 5.0), en dat dat niet goed is voor game(r)s. Als ik dan even google lijkt het dat de DX/XD wel EAX 5.0 heeft (wat het ook betekent).
Verder ben ik ook te weten gekomen dat de dx-xd een dsx is met Dolby Digital, wat goed is voor een accuraat 3d-geluid in games.
Oh :+
Ergens anders zag ik bij die Sennheiser een prijs van €150, dus daarom had ik die.
Verder ben ik totaal geen gamer, dus al die game-dingen maken niet heel erg uit, tenzij het ook invloed heeft op normale muziek.
Ik denk dat ik dan ga voor de goedkopere, als die beter is (geluidskaart) :+

Ik zit nu op het volgende lijstje:
pricewatch: Ultrasone HFI-580 (Zwart) - schijnt erg goed te zijn voor EDM, niet geweldig leverbaar en uiterlijk
pricewatch: Pioneer HDJ-1500-S (Zilver) - niet meer goed verkrijgbaar, buiten budget, wel goed (en uiterlijk)
pricewatch: AKG K 167 Tiësto (Zilver, Zwart) - buiten budget (behalve op amazon), goed geluid en ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bedoel je de dx-xd? Ik denk dat je met een dsx dan al genoeg hebt, aangezien je dan niks aan dolby digital hebt en ze verder redelijk gelijk zijn. In deze review wordt hetzelfde vermeld: productreview: Asus Xonar DX/XD review door player-x.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:09:
Bedoel je de dx-xd? Ik denk dat je met een dsx dan al genoeg hebt, aangezien je dan niks aan dolby digital hebt en ze verder redelijk gelijk zijn. In deze review wordt hetzelfde vermeld: productreview: Asus Xonar DX/XD review door player-x.
Maar heeft die dus ook de eerder genoemde poorten voor front-aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

F.West98 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:27:
[...]

Maar heeft die dus ook de eerder genoemde poorten voor front-aansluitingen?
Weet ik niet.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
F.West98 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:36:
Even in navolging op de vorige post, na wat onderzoek heb ik de volgende dingen uitgezocht.
Voor geluidskaart:
Welke van de twee raden jullie aan? Of nog een andere? Prijs mag er natuurlijk ook tussenin liggen. Kan je op een andere kaart ook je bestaande audio-aansluitingen aansluiten of niet? Is het mogelijk om tussen front- en back-audio te switchen (dus handmatig)?

Verder mijn koptelefoon:
• Niet al te duur, 150 euro is limiet, maar als het écht geweldig is voor een tientje meer wil ik het overwegen
• Moet er goed uit zien, dus niet dingen als de Sennheiser Momentum (Aluminium, Bruin) maar meer als Logitech UE 9000 (Blauw, Zwart) ( :9~ , maar zo duur)

Voor iets boven je budget heb ik een nieuwe AiAiAi TMA-1 Studio te koop, ideaal voor jouw muzieksmaak en naar mij mening een van de beste designs op de markt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/6/64/800x600px-LL-644968af_aiaiai_tma_1_studio_ear_pads.jpeg

Info:
http://www.aiaiai.dk/store/headphones/tma-1-studio-no-mic

Anders:
Cheape Creative X-Fi Xtreme Gamer + ATH-M50. Klaar.

EDIT: de ATH-M50 is nu ook in andere kleuren beschikbaar

Afbeeldingslocatie: http://static.djbooth.net/pics-equip/athm50rd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-technica.com.hk/templates/index/productimg/big/product_000782_0001.jpg

Check anders ook deze eens, Phiaton MS400. Krijgt ook goede recensies en ziet er hip uit:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/e/ec/ec6345d2_PhiatonMS400.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 08-07-2013 11:50 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik heb de xonar D2/X en die heeft geen front audio aansluiting de DX wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

http://hificorner.nl/ah-d1100.html

Is dit een goeie koptelefoon? Hij is nu vrij goedkoop 88 euro en bij redcoon 102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Beste tweakers,

Al een tijdje gebruik ik een goedkoop headsetje enkel voor de microfoon (Koptelefoon op m'n hoofd, goedkope headset om m'n nek met de mic voor m'n mond). Dit is verre van ideaal. Omdat ik graag mijn huidige koptelefoon wil blijven gebruiken ben ik op zoek naar een losse mic. Het liefst eentje die ik los op m'n bureau kan neerzetten. De mic moet gewoon moeten werken op de Soundblaster Audigy of Realtek in van mijn pc, dus geen externe mic versterkers.

Mijn vraag is of iemand een niet al te dure mic kent die op mijn bureau te plaatsen is met een redelijke kwaliteit en mijn stem ook vanaf circa 50cm-1m op kan vangen.

Ik weet dat dit eigenlijk het headphones forum is maar ik kan geen aparte thread vinden over microfoons, als niemand hier een antwoord weet zal ik mijn eigen thread aanmaken.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:44:
Beste tweakers,

Al een tijdje gebruik ik een goedkoop headsetje enkel voor de microfoon (Koptelefoon op m'n hoofd, goedkope headset om m'n nek met de mic voor m'n mond). Dit is verre van ideaal. Omdat ik graag mijn huidige koptelefoon wil blijven gebruiken ben ik op zoek naar een losse mic. Het liefst eentje die ik los op m'n bureau kan neerzetten. De mic moet gewoon moeten werken op de Soundblaster Audigy of Realtek in van mijn pc, dus geen externe mic versterkers.

Mijn vraag is of iemand een niet al te dure mic kent die op mijn bureau te plaatsen is met een redelijke kwaliteit en mijn stem ook vanaf circa 50cm-1m op kan vangen.

Ik weet dat dit eigenlijk het headphones forum is maar ik kan geen aparte thread vinden over microfoons, als niemand hier een antwoord weet zal ik mijn eigen thread aanmaken.

Bij voorbaat dank!
Ik gebruik een ATR-3350 en dit werkt perfect. Dat is een clip-on met eigen batterij. Ongeveer 25 euro op Ebay. Heeft ook erg veel goede recensies gekregen, vooral van DIY video geeks. Hij is namelijk ook perfect als lavalier mic.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/B88-New-Audio-Technica-ATR-3350-ATR3350-Lavalier-Omni-directional-Microphone-Mic-/00/s/NTgwWDU4MA==/$T2eC16V,!)0E9s37GGfVBQlp1ySohg~~60_3.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 09-07-2013 15:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Negakinu schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Ik gebruik een ATR-3350 en dit werkt perfect. Dat is een clip-on met eigen batterij. Ongeveer 25 euro op Ebay. Heeft ook erg veel goede recensies gekregen, vooral van DIY video geeks. Hij is namelijk ook perfect als lavalier mic.
Deze mic heeft dus een wat groter bereik zodat je hem ook eventueel op je bureau zou kunnen leggen? Of moet je deze redelijk dichtbij je mond houden waardoor je hem ook echt als clip-on moet gebruiken? Als ik even opsta ofzo heb ik namelijk liever een microfoon die me dan ook van iets verder nog kan "horen", dan dat ik meteen met een snoer vast zit.

Zijn de ATR-4697 of de ATR-4750 dan geen betere opties?

[ Voor 4% gewijzigd door Omaatjehenk op 09-07-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:28:
[...]

Deze mic heeft dus een wat groter bereik zodat je hem ook eventueel op je bureau zou kunnen leggen? Of moet je deze redelijk dichtbij je mond houden waardoor je hem ook echt als clip-on moet gebruiken? Als ik even opsta ofzo heb ik namelijk liever een microfoon die me dan ook van iets verder nog kan "horen", dan dat ik meteen met een snoer vast zit.

Zijn de ATR-4697 of de ATR-4750 dan geen betere opties?
Ah, dan is deze niet geschikt. Je moet deze aan je shirt vastmaken met een clip. Hij heeft wel een heel lang snoer. Belachelijk lang trouwens. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Negakinu schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Ah, dan is deze niet geschikt. Je moet deze aan je shirt vastmaken met een clip. Hij heeft wel een heel lang snoer. Belachelijk lang trouwens. :p
Ja, ik zou het kunnen overwegen als er geen microfoons zijn die wel aan mijn eisen voldoen en niet al te hoog in prijs zijn. De twee andere mics die ik zag staan worden erg slecht beoordeeld en lijken de klus dus ook niet goed te klaren.

Nog steeds opzoek naar een (omnidirectional) mic met een behoorlijk bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 20:36:
Voor geluidskaart:

Verder mijn koptelefoon:

Persoonlijk vind ik de momentum er zeer stijlvol uitzien. Maja, je wilt dus iets dat op de UE9000 lijkt, maar dan niet zo duur. Dan kom je eigenlijk uit op de UE6000. Retailprijs 200eu, maar is vast goedkoper te vinden als je goed zoekt. Geluidskwaliteit is vrij goed. Ik vind em minder goed klinken als de momentum, maar het luistert wel lekkerder. Meer luisterplezier. En past ook nog eens goed bij je muzieksmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Weet iemand hoe de Asus dx-xd presteert in vergelijking met high-end onboard Z87 audio zoals Realtek ALC1150?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
Geen (hoorbaar) verschil. Al vanaf de ALC889 zijn de SNR en THD waardes zo goed, dat je er qua geluidskwalitieit geen baat bij een aparte (danwel externe USB-) geluidskaart hebt. Alleen als je specifieke features mist zoals bijvoorbeeld een hoofdtelefoonversterker is het de moeite een aparte geluidskaart te kopen.

Aangezien er een aantal moederborden die met de ALC1150 zijn uitgerust ook beschikken over een hoofdtelefoonversterker, lijkt me een aparte geluidskaart helemaal overbodig geworden. Zie bijvoorbeeld de Asrock Z87 exteme4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat hoor ik dan van mensen die zeggen dat je (bijna) altijd baat hebt aan een aparte geluidskaart en de DSX/dx-xd die beter is dan de DGX en reviews die zeggen dat bij een blinde test de geluidskaart het beste geluid produceert? De dx-xd heeft bijvoorbeeld een SNR-waarde van zo'n ~115dB(A) terwijl dat bij geluidskaarten maar ~84dB is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Specs zijn niks in de audio wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dat weet ik, maar hij zei dat een geluidskaart geen verschil maakt, terwijl ik heb gelezen op dit forum en in reviews dat een geluidskaart wél voor beter geluid zorgt.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:18:
Dat weet ik, maar hij zei dat een geluidskaart geen verschil maakt, terwijl ik heb gelezen op dit forum en in reviews dat een geluidskaart wél voor beter geluid zorgt.
Vertrouw alleen je eigen oren, niet die van iemand anders. ;) Scheelt je bakken met tijd en geld.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:59:
...De dx-xd heeft bijvoorbeeld een SNR-waarde van zo'n ~115dB(A) terwijl dat bij geluidskaarten maar ~84dB is.
Neem aan dat je ipv geluidskaarten onboard audio bedoelt... Die waarde van 84dB SNR is zwaar achterhaald. De ALC889 (vorige generatie onboard audio) komt al rond de 108dB. De ALC1150 heeft een (opgegeven) SNR van ~115dB...

Begrijp me niet verkeerd, ikzelf gebruik ook een aparte geluidskaart (Xonar DG). Deze heb ik gekocht voor de ingebouwde koptelefoonversterker (iets wat je bij onboard audio van mijn generatie moederbord niet/nauwelijks had) en dolby headphone.

Daarnaast hangt het een en ander ook nog af van hoe de moederbordfabrikant de chip heeft geïmplementeerd. Welke amps gebruikt men, welke kwaliteit onderdelen is er gebruikt, hoe goed (of slecht) is de voeding gefilterd, is het geheel afgeschermd van electromagnetische storing? En zo meer...

[ Voor 38% gewijzigd door Propheticus op 10-07-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kon nergens zien hoe ik een nieuw topic kon starten dus stel ik mijn vraag via een reactie op dit topic.

Sinds 2008 bezit ik een Sennheiser RS 110 en de geluidskwaliteit en duurzaamheid van deze draadloze hoofdtelefoon is indrukwekkend, dus raadde ik een kennis aan om dezelfde headphone aan te schaffen.
Het werd de identieke Sennheiser RS 110 II.
Gezien de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding besloot ik voor mezelf ook nog een exemplaar te kopen als reserve of voor visite.
Toen ik mijn nieuwe aanwinst vergeleek met mijn oude hoofdtelefoon viel mij bij een muziekfilmpje van Youtube (PAVAROTTI - Ave verum - SCHUBERT) op dat hij bij hoge tonen liep te 'schetteren'.
Mijn oude Sennheiser deed dit nauwelijks.
Vervolgens probeerde ik de nieuwe identieke headphone van mijn kennis en die bleek ook te 'schetteren'.
Is dit normaal omdat de hoofdtelefoons eerst 'ingespeeld' moeten zijn of is dit een fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik heb gister de Sennheiser PC363D besteld om te gebruiken voor mijn PC.
Ik wil hem ook gaan gebruiken op de PS3, maar kan nergens vinden of dit wel kan (bedacht me te laat dat je niet zomaar een headset aan kan sluiten op je PS3). Ik kan hem ook wel aansluiten op mijn versterker, maar dan werkt de microfoon natuurlijk niet.

De 363 heeft wel een USB aansluiting, dus kan hem wel aansluiten op de PS3, alleen weet ik niet of de PS3 hem herkent, omdat sommige externe geluidskaarten drivers nodig hebben.
Weet iemand of de 363 werkt op de PS3?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Dat zal niet direct werken. De Sennheiser U320 is specifiek ontworpen om dit wel te kunnen. Als je de PC363D wilt gebruiken op je PS3 zul je de USB dolby hub ertussenuit moeten laten en iets als een mixamp pro ertussen plaatsen. Je sluit de headset hier op aan met de 3,5mm jacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Propheticus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:34:
Dat zal niet direct werken. De Sennheiser U320 is specifiek ontworpen om dit wel te kunnen. Als je de PC363D wilt gebruiken op je PS3 zul je de USB dolby hub ertussenuit moeten laten en iets als een mixamp pro ertussen plaatsen. Je sluit de headset hier op aan met de 3,5mm jacks.
Is dat kastje bij de 363D dan geen externe geluidskaart?
In deze review en in deze zeggen ze dat wel.
Daarom vroeg ik mij af of deze echt een driver nodig heeft of dat de PS3 hem gewoon herkent.

- Edit -
Ik zie op JoeTjoep filmpjes van mensen die usb sound cards van 3 dollar gebruiken, dus dan zou deze van Sennheiser het toch ook moeten doen... Ach, heb wel vaker meegemaakt dat cheap ass dingen het beter deden dan de duurdere apparaten.
Nou ja, morgen heb ik hem hopelijk binnen en dan maar testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 10-07-2013 17:04 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Ik denk dat het inderdaad een driverprobleem is. Ik vermoed dat de USB hub (windows)PC specifieke plug-n-play drivers heeft. Zoals je zegt is het inderdaad in wezen een externe geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een headphones gerelateerde vraag :)
Weet iemand of er een soort van "tussenstukje" te krijgen is voor tussen de plug van het snoer, waarbij je bijvoorbeeld het linker kanaal samen kunt voegen met het rechter en dus stereo uit kunt sturen naar het rechter? ALternatief is een tussnstukje met een afzonderlijke volumeregeling voor links en rechts.

Reden: mijn pa is aan 1 kant vrijwel doof, dus het is handig als hij zijn koptelefoon kan regelen qua volume en of kanaalsturing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
The Eagle schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:46:
Ik heb een headphones gerelateerde vraag :)
Weet iemand of er een soort van "tussenstukje" te krijgen is voor tussen de plug van het snoer, waarbij je bijvoorbeeld het linker kanaal samen kunt voegen met het rechter en dus stereo uit kunt sturen naar het rechter? ALternatief is een tussnstukje met een afzonderlijke volumeregeling voor links en rechts.

Reden: mijn pa is aan 1 kant vrijwel doof, dus het is handig als hij zijn koptelefoon kan regelen qua volume en of kanaalsturing :)
Ik kwam deze headphones tegen, misschien het proberen waard, zijn toch niet duur..
Via ebay wel goedkoper denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Propheticus schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Neem aan dat je ipv geluidskaarten onboard audio bedoelt... Die waarde van 84dB SNR is zwaar achterhaald. De ALC889 (vorige generatie onboard audio) komt al rond de 108dB. De ALC1150 heeft een (opgegeven) SNR van ~115dB...

Begrijp me niet verkeerd, ikzelf gebruik ook een aparte geluidskaart (Xonar DG). Deze heb ik gekocht voor de ingebouwde koptelefoonversterker (iets wat je bij onboard audio van mijn generatie moederbord niet/nauwelijks had) en dolby headphone.

Daarnaast hangt het een en ander ook nog af van hoe de moederbordfabrikant de chip heeft geïmplementeerd. Welke amps gebruikt men, welke kwaliteit onderdelen is er gebruikt, hoe goed (of slecht) is de voeding gefilterd, is het geheel afgeschermd van electromagnetische storing? En zo meer...
Maar wat betekent dit in de praktijk? Maakt het voor het geluid uit of ik een geluidskaart koop (voor bij HD 598), of koop ik best de goedkoopste met Dolby Headphone (DGX)? Of is er nog een andere reden om een geluidskaart te kopen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik merkte lichte verbetering met een DGX, en Dolby headphone was een leuke toevoeging. De €30 euro wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Bedankt voor je reactie. Zou de betere codec van de dx-xd de verdubbeling naar 60 euro waard zijn?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Daar kan alleen jij over oordelen uiteindelijk. Ik geef enkel wat info. Ik denk van niet als je kijkt naar het Asrock moederbord dat ik eerder linkte met purity sound en ingebouwde hoofdtelefoonversterker (met de oudere/goedkopere maar goede TI ne5532 op-amp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Dit was de vraag:

Sinds 2008 bezit ik een Sennheiser RS 110 en de geluidskwaliteit en duurzaamheid van deze draadloze hoofdtelefoon is indrukwekkend, dus raadde ik een kennis aan om dezelfde headphone aan te schaffen.
Gezien de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding besloot ik voor mezelf ook nog een exemplaar te kopen als reserve of voor visite.
Toen ik mijn nieuwe aanwinst vergeleek met mijn oude hoofdtelefoon viel mij bij een muziekfilmpje van Youtube (PAVAROTTI - Ave verum - SCHUBERT) op dat hij bij hoge tonen liep te 'schetteren'.
Vervolgens probeerde ik de nieuwe identieke headphone van mijn kennis en die bleek ook te 'schetteren'.

Is dit normaal omdat de hoofdtelefoons eerst 'ingespeeld' moeten zijn of is dit een fabrieksfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:15:
Niemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Dit was de vraag:

Ik denk dat niemand je antwoord omdat je vraag te veel variabelen bevat om er iets zinnigs over te zeggen. Youtube compressie is afschuwelijk, waardoor het hoog en het laag van een opname helemaal verpest worden, je oren horen niet altijd hetzelfde, een hoofdtelefoon van jaren oud klinkt anders dan een die net uit de winkel komt (zie het AKG K701 vergelijk op Innerfidelity, inbranden zelf vind ik een fabeltje) en de hoofdtelefoon in kwestie staat niet echt bekend om de geluidskwaliteit. Prima natuurlijk dat jij hem wel te gek vindt natuurlijk. :) Ik kan er dus helaas weinig zinnigs over zeggen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:18:
[...]
Ik denk dat niemand je antwoord omdat je vraag te veel variabelen bevat om er iets zinnigs over te zeggen. Youtube compressie is afschuwelijk, waardoor het hoog en het laag van een opname helemaal verpest worden, je oren horen niet altijd hetzelfde, een hoofdtelefoon van jaren oud klinkt anders dan een die net uit de winkel komt (zie het AKG K701 vergelijk op Innerfidelity, inbranden zelf vind ik een fabeltje) en de hoofdtelefoon in kwestie staat niet echt bekend om de geluidskwaliteit. Prima natuurlijk dat jij hem wel te gek vindt natuurlijk. :) Ik kan er dus helaas weinig zinnigs over zeggen. :)
Laat ik dan wat variabelen dumpen.
Ongeacht welke hoofdtelefoon, is het mogelijk dat een oudere hoofdtelefoon bij een specifieke geluidsopname beter klinkt dan een identiek nieuwer exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Het is de mark II, niet identiek dus. En ja (veel) oudere koptelefoons kunnen veranderen qua geluid. Dit is gewoon (gebruiks-)slijtage. Zie ook de antwoorden hier: http://www.head-fi.org/t/142391/do-headphones-wear-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een Q701 + een v-can ii besteld. Komt zaterdag binnen, ben erg benieuwd naar de 'hoofdtelefoonervaring'. Denk dat dit nog het meest in de buurt komt qua geluid in vergelijking met mijn stereo set.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag mijn Sennheiser 363D binnen. Gelijk getest op mijn PS3. In de instellingen van de microfoon hoor je wel jezelf als je in de microfoon praat, maar zodra je het menu uitgaat, hoor je niks meer.
Heb het opgelost door de usb aan te sluiten op de PS3 voor de mic en het stekkertje voor de koptelefoon aan mijn versterker aan te sluiten (die ik normaal ook voor mijn geluid van de PS3 gebruik).

Op de PC werkt ie goed. Als je de Dolby Surround aanzet, dan klinken voetstappen wel alsof ze in de kamer zelf zijn. Alleen zit er wel veel echo bij, dus dat verminderd weer de kwaliteit.
Weet nog niet goed of ik het zonder of met Dolby beter vind klinken. Was wel een oud spel.
Morgenavond even testen met Dead Space. Vroeg in de avond, want ik ga echt niet in het donker spelen met een headset op. Zit in de woonkamer aan tafel, zonder muur achter mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha, dat ken ik van het spel "Fear". Na een half uur was ik al zo bang dat ik het daarna niet meer heb gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Laatst online: 16:31
Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:18:
[...]

Dat van dat inbranden dacht ik ook totdat ik recent aangeschafte dopjes probeerde: de eerste uren niet om aan te horen en na een dag de hemel op aarde (nou ja bijna).

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
geldersscheepje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:35:
[...]

Dat van dat inbranden dacht ik ook totdat ik recent aangeschafte dopjes probeerde: de eerste uren niet om aan te horen en na een dag de hemel op aarde (nou ja bijna).
Nou dat weet ik nog net zo niet hoor. Ik heb wel eens met eq zitten kloten tot ik dacht van hey dit klinkt wel lekker, weekje geluisterd en toen weer terug geswitcht. Maar toen ik na een tijdje weer terug ging naar die ene eq klonk het in een keer nergens naar. Je hersenen wennen gewoon aan een bepaalde geluid.

Ik geloof verder ook best dat het geluid ietsjes zal veranderen, maar dit is misschien het soepel worden van de drivers het eerste uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Negakinu schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:41:
[...]

Voor iets boven je budget heb ik een nieuwe AiAiAi TMA-1 Studio te koop, ideaal voor jouw muzieksmaak en naar mij mening een van de beste designs op de markt.

[afbeelding]

Info:
Ik zie die in de PW 3x staan voor prijzen verschillend van 180 (foute prijs in PW, en verkeerde product) - 250 euro...
http://tweakers.net/merk/2210/aiaiai/

Hoe is deze in vergelijking met de AKG K167? Lijkt me dat die laatste slechter is?

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 14-07-2013 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:45
anjaniki schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:16:
Het grappige is dat ik net een collega aan het overtuigen was en de australische dollar prijs is 99 (70 euro) maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro. Misschien hebben ze een fout gemaakt met omrekenen?
De specs zijn nagenoeg hetzelfde
Jaycar VS Brainwavz
Driver diameter 42mm VS 42 mm (of 43mm niet duidelijk)
Power handling 120mW VS 100mW
Nominal impedance 64 ohms VS 64ohms
Frequency response 10Hz - 26kHz VS 10~ 26.5KHz
Sensitivity 100dB per milliwatt VS 105dB at 1mW
Enkel een hogere sensitivity en een lagere power handling.
Als ik deze foto bekijk ziet mijn binnenkant er exact hetzelfde uit. Dus ook 42B 03K12 (geen idee wat het betekend)
Ik heb hem nu binnen. Moet hem nog uitgebreid luisteren, maar ik kan al wel melden dat de bouwkwaliteit goed lijkt te zijn. Het voelt solide en betrouwbaar. De opberghoes waarin hij komt is een hele mooie plus en beschermt goed door opvulschuim.

De afsluiting is ook erg goed. Er komen twee pads bij, een dikke en een dunnereze lijken toch gelijk te zijn ipv dik en dun. Ik heb nu de dikkere geprobeerd en die sluit ERG goed aan en is prima te dragen met een bril. Begin wel snel te merken dat hij op je kaken duwt.

Als de geluidskwaliteit goed blijkt te zijn, ga ik hier heel veel plezier van hebben in de woonkamer. Goedkoop, duurzaam, goede afsluiting, comfortabel en hopelijk klinkt hij ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Heb je hem via gewone UK post optie besteld? En 1 stuk? Ik wilde er net twee bestellen, maar bedacht me dat je dan boven de importvrijstelling van (ongeveer) 45 euro komt. Dus grote kans op importheffingen dan, of zit ik verkeerd? Laatst ook voor m'n vriendin 21 euro moeten betalen voor een horloge van 50 dollar uit Canada :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
PatrickG schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:32:
Heb je hem via gewone UK post optie besteld? En 1 stuk? Ik wilde er net twee bestellen, maar bedacht me dat je dan boven de importvrijstelling van (ongeveer) 45 euro komt. Dus grote kans op importheffingen dan, of zit ik verkeerd? Laatst ook voor m'n vriendin 21 euro moeten betalen voor een horloge van 50 dollar uit Canada :|
Ja, via DHL en bij DHL heb je vrij veel kans om inklaringskosten te moeten betalen, heb ik altijd begrepen.
DELIVERY: POSTAGE UK PRICE BASED (Order under 5kg) 5-10 Working Days Metro Areas
Totale kosten waren 32,25 pond = 35,50 euro. Dat is belachelijk weinig voor deze kwaliteit. Ondanks dat ik ze nog goed moet luisteren kan ik die conclusie veilig trekken.

Ik zie nu dat ze voor $99 AU dollar op de site staan, wat zo'n 66 euro is. Had ik destijds dan een tijdelijke aanbieding? Want op mijn factuur staat 32,50 GBP.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 15-07-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Alles ingevuld, krijg ik dit telkens :(

Transaction Result
Transaction Failed - Error Communicating with Bank or Bank System Error(QSI:6)

Acquirer Response: (91) Issuer or switch is inoperative
(Internal Use: Exception = )

Please contact Jaycar administration with this error for Order Number: 210285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Euhm, waar hebben jullie het over?

http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

http://www.belastingdiens...nden/overzicht_eu_landen1

Aangezien UK is een EU land... ;) Of tik ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
xxxneoxxx schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:36:
Euhm, waar hebben jullie het over?
Aangezien UK is een EU land... ;) Of tik ik er nu naast?
www.jaycar.co.au

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Volgens mij is hij er toch doorheen gekomen, kreeg een "bedankt voor je order" mailtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je krijgt in ieder geval een melding tijdens het orderproces dat er pakketje vanuit Australië komt en je daarom rekening moet houden met VAT en customs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Slurpie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:54:
[...]

jaycar.co.uk staat er toch ?
je hebt gelijk, maar ik heb hem bij de .co.au besteld. Waarom ik dat dan gedaan heb? Mijn pakketje is ook vanuit Australie gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hmm, ok, vaag verhaal dat ze dan mogelijk shippen vanuit AU terwijl ze een UK website hebben.. Zou je bijna evt. douane kosten proberen terug te vorderen als je gepakt wordt. Krijg je uiteraard niet voor elkaar, maar ik zou mezelf wel enigzins genept voelen tenzij het tijdens het orderproces expliciet vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
anjaniki schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:16:
Het grappige is dat ik net een collega aan het overtuigen was en de australische dollar prijs is 99 (70 euro) maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro. Misschien hebben ze een fout gemaakt met omrekenen?
De specs zijn nagenoeg hetzelfde
Jaycar VS Brainwavz
Driver diameter 42mm VS 42 mm (of 43mm niet duidelijk)
Power handling 120mW VS 100mW
Nominal impedance 64 ohms VS 64ohms
Frequency response 10Hz - 26kHz VS 10~ 26.5KHz
Sensitivity 100dB per milliwatt VS 105dB at 1mW
Enkel een hogere sensitivity en een lagere power handling.
Als ik deze foto bekijk ziet mijn binnenkant er exact hetzelfde uit. Dus ook 42B 03K12 (geen idee wat het betekend)
Na wat luisteren, bij deze mijn oordeel. Verwacht geen audiofielen review, het zijn gewoon wat opmerkingen.

Comfort:
De hoofdtelefoon zit erg strak. Ik heb geen breed hoofd en ik voel hem klemmen. Voorzichtig buigen verhelpt dit probleem. Dan zit hij erg lekker.

Bouwkwaliteit:
Het voelt solide en ziet er degelijk gebouwd uit. Veel hard plastic, maar wel een metalen hoofdband. Ik denk dat het materiaal op de schelpen, een soort rubberig plastic, snel beschadigt. Voor dit geld had ik niet deze kwaliteit verwacht.

Isolatie:
Erg goed. Als je de twee pads op elkaar houdt, ontsnapt er bijna geen geluid. Mijn vrouw zegt niets te horen als ik de hoofdtelefoon op heb. Buitengeluid wordt goed gedempt, maar mijn brown-switch mechanische toetsenbord kan ik goed door rustige muziek horen.

Edit: zojuist ging blijkbaar de telefoon. Die heb ik niet door de muziek heen gehoord. Dat zou me met de open headphone niet gebeuren. Dat zegt ook iets over de isolatie.

Geluid:
opmerking: Ik heb alleen een Sennheiser HD580 als referentie.

Het geluid is buitengewoon goed. Je merkt dat het een gesloten hoofdtelefoon is. Het geluid voelt opgesloten, minder ruimtelijk. De plaatsing van het geluid is ook anders. Stereo-effecten worden veel minder benadrukt.

De weergave komt op mij neutraal over, maar heeft wat mankementen. De hoge tonen zijn wat schel en de diepe bass is wat gedempt. Niets overheerst en instrumenten zijn goed te onderscheiden. Nergens wordt het modderig. Mijn Sennheiser is consistenter in de weergave, bij deze merk je dat hij sterke en zwakke momenten heeft.

Hij haalt het bij lange na niet bij mijn Sennheiser HD580, maar voor dit geld is het een echt koopje. Deze kwaliteit zou ik pas verwachten bij minimaal het driedubbele van de prijs. Aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 16-07-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik ben benieuwd :D
Vorige keer was ik niet zo tevreden met een gesloten geluid toen ik de Philips uptown had gekocht. Die heb ik dan ook weer teruggestuurd. Deze is gewoon weer de helft goedkoper, dus hier mag ik niets over zeuren.
Het is in een vliegtuig natuurlijk sowieso lekker om niets te horen, misschien heb je nog wel minder last van de druk ook ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickG op 16-07-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Iemand een idee?
Negakinu schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:41:
[...]

[afbeelding]

Info:
Hoe is deze in vergelijking met de AKG K167? Lijkt me dat die laatste slechter is?

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 17-07-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
F.West98 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:11:
Iemand een idee?

[...]

Geen idee, k167 nooit gehoord. Hij is al verkocht trouwens. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Negakinu schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:52:
[...]

Geen idee, k167 nooit gehoord. Hij is al verkocht trouwens. :)
Wacht, had jij er een te koop :+
Dat had ik niet door, anders had ik die allang genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
F.West98 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:29:
[...]

Wacht, had jij er een te koop :+
Dat had ik niet door, anders had ik die allang genomen :P
Je moet razendsnel zijn voor die Negakinu deals. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Mooi, jaycar heeft het pakket verstuurd lees ik net. Dat komt goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Zijn er nog mensen die al langere tijd een Philips Fidelio X1 in huis hebben??
Ik heb die van mij al snel weer terug moeten sturen omdat er problemen waren met de 3.5mm aansluiting waardoor 1 kant steeds uitviel.
Ik ben dan ook benieuwd hoe het met de andere X1's hier gegaan is, en of men nog last heeft gehad van de aansluiting in de oorschelp van de koptelefoon.
Ik zie nu dat de X1 verkrijgbaar is voor 185 euro, en het begint toch weer een beetje te kriebelen, dat ding zat ook heerlijk op het hoofd.

~edit: Hmm, het lijkt erop dat de kortingscode die ik gevonden had niet meer werkt, waardoor de prijs op 205 euro uit komt...

[ Voor 11% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-07-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar dat zegt weinig aangezien ik ze nog maar drie weken heb. Volgens mij had Heilige Kaas hier wel enkele problemen met de X1, dus wacht even op zijn reactie.

Overigens is de X1 in de ING rentepuntenwinkel voor €181,90 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
rgras schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:04:
Ik heb nog geen problemen ondervonden, maar dat zegt weinig aangezien ik ze nog maar drie weken heb. Volgens mij had Heilige Kaas hier wel enkele problemen met de X1, dus wacht even op zijn reactie.

Overigens is de X1 in de ING rentepuntenwinkel voor €181,90 te koop.
ING rentepuntenwinkel kan ik niet zo veel als niet-ING klant.
Ben benieuwd of de X1 nog verder in prijs gaat dalen, voor rond de 160 euro zou ik 'm denk ik nog wel een keer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

C0nscious

Mysteryman.

Twijfel momenteel of ik een DIY DAC van hier (versturen ook vanuit België) zal halen voor gebruik met nog aan te schaffen hoofdtelefoon op de crappy ingebouwde chipset van de Vaio S15 van m'n vriendin. Bijna de Asus Xonar U3 besteld, maar er wordt toch niet op gegamed etc. waardoor zuiver geluid zonder poespas het beste is. Dus gewoon via jack naar hoofdtelefoon (of stereo versterker).

Of kan iemand nog eventueel nadelen noemen? Ik zie goede reviews en alleen voordelen: geen extra asus software en drivers + betere DAC.

[ Voor 7% gewijzigd door C0nscious op 22-07-2013 17:04 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik zie net dat de AKG K550 op dit moment 145 euro kost (135 euro voor B-Stock) bij Thomann wat me geen verkeerde prijs lijkt.
De Philips Fidelio X1 is echter voor 180 te krijgen en deze beviel me erg goed.
De K550 wordt niet overal even goed ontvangen en is een gesloten koptelefoon i.t.t. de open constructie van de X1.
Ik mis het geluid van een "goede" koptelefoon wel een beetje maar nu twijfel ik of ik de K550 zal halen of toch wat geld erbij leggen voor de X1.
Wat is jullie mening over deze 2?
Misschien nog alternatieven die ik over het hoofd zie?

Het lijkt erop dat de X1 wat in prijs aan het dalen is, op Bol staat ie ook ineens op 195 euro (maar dit zou ook kunnen komen doordat concurrent Wehkamp 'm nu voor 180 verkoopt...).

[ Voor 14% gewijzigd door AdmiralSnipe op 24-07-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zozo, het is erg rustig geweest op het forum.

En ehm voor de X1, tjah ik heb mijn nieuwe al weer wat langer. Die doet het nog steeds en daar heb ik wel een aantal keer de kabel geswapt enzo maar ik ben er wel heel erg voorzichtig mee geweest. Hij zou het dus wel wat langer moeten overleven als je uitkijkt.

Toch blijft het een slap punt en zijn de niet zomaar vervangbare pads iets waar je rekening mee moet houden als je de koptelefoon van plan bent lang te gebruiken.

En de k550 is echt enorm anders dan de x1. Zeer grote soundstage tegenover een echt gesloten soundstage van de k550. Ook is de k550 wat feller in het hoog wat het luisteren vermoeiend kan maken als je er niet tegen kan. Ik had zelf ook het idee dat de bass heel erg op de achtergrond was, maar dat kan te wijden zijn aan een relatief klein hoofd. :)

Is er iemand die geïnteresseerd is en een bottlehead crack? Ik wil er een keer eentje bouwen en uitproberen dus ik wil er wel een gratis in elkaar bouwen voor degene die er een wouden kopen en het zelf niet aandurven.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTAOGC6haW-LoZhcjekomvRa_u1LjzXk4DR3a-T_MS_HsSJiEjG

[ Voor 44% gewijzigd door Heilige Kaas op 24-07-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croiky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-04 11:48
Is er iemand die geïnteresseerd is en een bottlehead crack? Ik wil er een keer eentje bouwen en uitproberen dus ik wil er wel een gratis in elkaar bouwen voor degene die er een wouden kopen en het zelf niet aandurven.
[afbeelding]
Ik wil die amp graag nog eens gaan uitproberen maar er is aan deze kant geen cash voor momenteel.

Ff een heads-up: er staat een Sennheiser HD-650 te koop voor een heel schappelijke prijs. Had ik er zelf niet al een dan had ik hem meteen gekocht. Mooi ding hoor -> V&A aangeboden: Sennheiser HD 650 (Titanium)
Pagina: 1 ... 46 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.