Ik ben van plan zeer binnenkort een nieuwe koptelefoon te kopen.
Ik loop nu al 5 jaar te kloten met dopjes en kabelbreuken en dat ben ik wel een beetje zat.
Voordat ik begin met verder uitzoeken van de juiste koptelefoon, heb ik een vraag aan jullie, closed vs. open. Ik neig naar closed gezien de situatie, maar wat zeggen jullie?
Ik luister veel Trance/Hardstyle en houd van een goeie bass. Dat is dus redelijk belangrijk. Verder meestal top40 muziek, niet veel, en daarbij draait het me niet om de kwaliteit. Af en toe komt er nog wel een piano/viool stuk langs, en ik zou het leuk vinden (geen pré) als die ook goed, natuurlijk klinken.
Ik zit in een huiskamer, m'n ouders op 2m afstand. Met m'n eerdere dopjes (EP830) klaagden ze over het geluid dat er vanaf kwam (stond niet heel hard) en aangezien ze totaal niet van die muziek houden heb ik al snel een ander setje, EP630, gekocht. Deze hadden minder last van geluid van buitenaf, maar ik wil graag toch iets beters. Daarom een Logitech UE700 gekocht, en die bevalden me erg goed qua geluid (en ik heb dus een beetje dat niveau als verwachting).
Inmiddels zijn én de EP630 én de UE700 overleden door een kabelbreuk (bij de laatste is het rubber gewoon doormidden bij het dopje) en wil ik dus snel een koptelefoon.
Maar dit ook een beetje als misschien eerste tips voor de koptelefoon, maar vooral belangrijk: open vs. closed?
- Mijn ouders willen me nog kunnen aanspreken - open
- Mijn ouders willen geen last hebben van mijn muziek - closed
- Ik wil een rijkere geluidservaring - open
Overigens, ergens anders gaan zitten is de komende tijd niet mogelijk
Ik zat zelf aan de HD558 te denken, maar die is dus open. Budget is redelijk variabel. Niet absurde bedragen (200+), maar boven de 150 moet de betreffende koptelefoon echt ergens erg goed in zijn om me te overtuigen.
Is het misschien ook nog slim om een geluidskaart voor in m'n pc te kopen? Ik gebruik nu de stock audiochip op m'n moederbord. Realtek dingetje.
[
Voor 3% gewijzigd door
F.West98 op 06-07-2013 02:39
]