Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Xudonax schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:50:
[...]

Dit is inderdaad een gigantisch eind de goede kant op :) Nog niet helemaal zo sprankelend als ik had gehoopt, maar dat kan ook aan de bron liggen natuurlijk :P In ieder geval een héél stuk minder bas dan mijn DT770, plus dat het ding niet klemt wat het geheel een héél stuk comfortabeler maakt. Een goeie aankoop dus!
Moet je voorstellen, de DT880 vond ik ZO sprankelend en gedetailleerd dat ik de treble rond 9khz 2db omlaag moest equalizen omdat ik super gevoelig ben voor treble. Misschien is jouw definitie van sprankelend anders dan die van mij, maar de consensus is toch wel dat de DT880 een van de meest brighte hoofdtelefoons in dat segment is. Je zou eens een Grado SR325i kunnen proberen. Brighter than the sun! ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:09
Negakinu schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Moet je voorstellen, de DT880 vond ik ZO sprankelend en gedetailleerd dat ik de treble rond 9khz 2db omlaag moest equalizen omdat ik super gevoelig ben voor treble. Misschien is jouw definitie van sprankelend anders dan die van mij, maar de consensus is toch wel dat de DT880 een van de meest brighte hoofdtelefoons in dat segment is. Je zou eens een Grado SR325i kunnen proberen. Brighter than the sun! ;)
Heb je een voorbeeld track? Want dan kan ik kijken of het echt aan mijn bron ligt. Mogelijk zit daar minder hoog in dan ik denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xudonax schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:17:
[...]

Heb je een voorbeeld track? Want dan kan ik kijken of het echt aan mijn bron ligt. Mogelijk zit daar minder hoog in dan ik denk :)
Deze band luister ik veel :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
xxxneoxxx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Het is dat de Adidas pads schijnbaar je bass en ruimtelijkheid om zeep helpen, anders had ik het wel geweten:
[afbeelding]
Als ie binnen is, laat maar weten wat je er van vindt. :P
Is dat zo, op head-fi hoorde ik geen kritiek. Ik wil die namelijk ook halen mochten de originele pads niet comfortabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34
perpixel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:58:
Vandaag ook de custom one headset gear binnen gehad. Het geluid van de teufel aurol real is goed, maar de microfoon valt ongelofelijk tegen. Het is ontzettend zacht waardoor ik moet boosten. dit zorgt natuurlijk voor een hele berg ruis.
Welke geluidskaart gebruik je? Mijn Asus Xonar heeft een onbruikbare microphone ingang. Ook veel te zacht. Voor de microfoon gebruik ik daarom nog de onboard realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik gebruik de onboard realtek op het moment. Had eigenlijk wel gehoopt dat een andere geluidskaart zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:05:
Ik gebruik de onboard realtek op het moment. Had eigenlijk wel gehoopt dat een andere geluidskaart zou helpen.
Je kunt ook een goedkope Fiio E6 tussen de mic en je mic-in hangen. Ik versterk zelf een microfoon (atr-3350) met een hoofdtelefoon versterker (Headstage Arrow).

Je kunt ook een cheape MIC100 scoren en die ertussen hangen bijvoorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://baseshop.si/product_images/p/926/Behringer_Tube_Ultragain_Mic100__56122_zoom.jpg

Dit is wel allemaal een beetje omslachtig. Als jouw geluidskaart te weinig stroom geeft dan zou ik de mic gewoon weer terugsturen en iets zoeken wat wel werkt voor jouw situatie.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:02
perpixel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:58:
Vandaag ook de custom one headset gear binnen gehad. Het geluid van de teufel aurol real is goed, maar de microfoon valt ongelofelijk tegen. Het is ontzettend zacht waardoor ik moet boosten. dit zorgt natuurlijk voor een hele berg ruis. Ook omdat hij zo zacht is moet ik hem ontzettend dicht bij mijn mond plaatsen waardoor je snel adem geluid hoort. Zou er iets kunnen zijn wat ik fout doe? iemand tips?
Negakinu schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:36:
[...]
Hmm, ik denk niet dat je het optimale uit de microfoon haalt. Beyerdynamic adverteert dat ding als een microfoon die zich kan meten met hun eigen pro lijn. Het is ook een condensator microfoon, en die zijn over het algemeen erg gevoelig. Ik denk gewoon dat hij te weinig juice krijgt. Je zou het voor de grap eens in een andere bron moeten proberen.
Condensator microfoons hebben dan in de regel ook extra spanning (zgn. fantoomvoeding) nodig om (goed) te kunnen werken. Als je dat ding gewoon in je Mic-in poort van een onboard geluidskaart stopt denk ik niet dat je ook maar in de buurt komt van het vermogen dat nodig is om een condensator microfoon op een fatsoenlijk volume op te laten nemen. Uitzonderingen daargelaten.

Een optie is om er een voorversterkertje aan te hangen zoals Negakinu aangeeft.. of om een andere microfoon uit te zoeken.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nixy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
[...]

[...]

Condensator microfoons hebben dan in de regel ook extra spanning (zgn. fantoomvoeding) nodig om (goed) te kunnen werken. Als je dat ding gewoon in je Mic-in poort van een onboard geluidskaart stopt denk ik niet dat je ook maar in de buurt komt van het vermogen dat nodig is om een condensator microfoon op een fatsoenlijk volume op te laten nemen. Uitzonderingen daargelaten.

Een optie is om er een voorversterkertje aan te hangen zoals Negakinu aangeeft.. of om een andere microfoon uit te zoeken.
...wat op zich wel weer bijzonder is, aangezien Beyerdynamic hem verkoopt als game-headset microfoon. Dus Beyerdynamic suggereert dat je hem gewoon in je MIC kan proppen. Welke gamer heeft er nou een dedicated mic amp? Ik zou eens een berichtje posten op de Beyerdynamic Facebook met deze vraag erin. Kijken wat zij voorstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 20-06-2013 09:36 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
vermoedde al zoiets :) gisteren met de boost en ruis onderdrukking wel een heel stuk beter te verstaan, maar dat is natuurlijk geen houdbare oplossing. Denk dat het toch een voor versterker-tje wordt. De combinatie zit namelijk wel fijn op mijn hoofd etc. (verder is de mic al een heel klein beetje gemod om in de teufel aurol te passen dus terugsturen gaat hem niet worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:38:
vermoedde al zoiets :) gisteren met de boost en ruis onderdrukking wel een heel stuk beter te verstaan, maar dat is natuurlijk geen houdbare oplossing. Denk dat het toch een voor versterker-tje wordt. De combinatie zit namelijk wel fijn op mijn hoofd etc. (verder is de mic al een heel klein beetje gemod om in de teufel aurol te passen dus terugsturen gaat hem niet worden ;) )
Op zich hoeft een goede voorversterker niet meer dan 30 euro te kosten, en dat is een relatief kleine investering voor een meesterlijke headset rig. :) Ik zou wel eerst testen! Kun je een versterker lenen van iemand?

EDIT: hier is een instructie voor een goede DIY $5 mic pre-amp. http://www.instructables....-The-5-Microphone-Preamp/ Die dingen hoeven dus echt niet duur te zijn. Misschien is er ergens ook een goede kant en klare oplossing. Google fu!

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 20-06-2013 09:45 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Heb je de front panel audio poorten toevallig al geprobeerd? Bij mij maakte dat wel verschil (gaat harder).
Het is een poging waard wellicht :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Gisteren met 30 graden een half uur diep onder mijn bureau alle poorten gehad ;) maakte geen verschil volgens mij zijn die gewoon door gelust?

Verder weet ik zo niemand in de buurt met een fantoom voeding of dedicated headphone amp. Wel een bandje in mijn kennissenkring. Misschien dat zij wat hebben voor opnames ofzo. Zou ik even na moeten vragen. Wat zou de betere oplossing zijn? een headphone amp of een fantoom voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:45:
Gisteren met 30 graden een half uur diep onder mijn bureau alle poorten gehad ;) maakte geen verschil volgens mij zijn die gewoon door gelust?

Verder weet ik zo niemand in de buurt met een fantoom voeding of dedicated headphone amp. Wel een bandje in mijn kennissenkring. Misschien dat zij wat hebben voor opnames ofzo. Zou ik even na moeten vragen. Wat zou de betere oplossing zijn? een headphone amp of een fantoom voeding?
Check dit: http://cheesycam.com/fiio-e11-battery-powered-headphone-amp/

Cheesycam.com doet dus hetzelfde als ik, een microfoon met een 3.5mm plug versterken met een kleine headphone amp!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Negakinu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:36:
[...]

...wat op zich wel weer bijzonder is, aangezien Beyerdynamic hem verkoopt als game-headset microfoon. Dus Beyerdynamic suggereert dat je hem gewoon in je MIC kan proppen. Welke gamer heeft er nou een dedicated mic amp?
Is ook zeker bijzonder, zo niet raar. Er kan prima fantoomvoeding over de 3.5mm en de kabel gestuurd worden, maar het aanbod van spanning op de port is waarschijnlijk erg laag.

Nu denk ik wel dat Beyer' de microfoon verkoopt als toevoeging op een goede koptelefoon, die best vaak al gebruikt wordt i.c.m. een versterker. Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is dat daar ook een Mic-amp in zit, maar het is toch een mogelijkheid.
Wat zou de betere oplossing zijn? een headphone amp of een fantoom amp?
Een losse fantoom amp (voorversterker) heeft waarschijnlijk een XLR aansluiting, geen 3.5 ;)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nixy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:50:
[...]

[...]

Een losse fantoom amp (voorversterker) heeft waarschijnlijk een XLR aansluiting, geen 3.5 ;)
Niet helemaal waar. Veel fantoom amps hebben een 1/4 (gewone jack dus) ingang midden in de XLR connector. Deze kun je dus weer verkleinen met een 1/4 naar 3.5mm adapter! :) Zie als voorbeeld deze Tascam mic pre amp:

Afbeeldingslocatie: http://www.personal-view.com/talks/uploads/FileUpload/02/5af555937f4c94197299ab59e8d57a.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Net even op de beyerdynamic site gekeken en daar raden ze idd het gebruik met een mixamp aan. "Don't know if you speak English, but you will need something called an Astro Mixamp for usage on a PS3" en "Also, with this, the COP's now far outshine any high-end gaming headphone. Granted, it will cost more (via Astro Mixamp), and your pockets will feel it, but it will be more than rewarding in the end."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Negakinu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:54:
[...]

Niet helemaal waar. Veel fantoom amps hebben een 1/4 (gewone jack dus) ingang midden in de XLR connector. Deze kun je dus weer verkleinen met een 1/4 naar 3.5mm adapter! :) Zie als voorbeeld deze Tascam mic pre amp:

[afbeelding]
Ach ja, ik zat even in studio amps te denken, waar ik ze bijna nooit zie (kan ook toeval zijn :9). Consumentenhardware zal wel vaker 1/4 of 1/8 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:57:
Net even op de beyerdynamic site gekeken en daar raden ze idd het gebruik met een mixamp aan. "Don't know if you speak English, but you will need something called an Astro Mixamp for usage on a PS3" en "Also, with this, the COP's now far outshine any high-end gaming headphone. Granted, it will cost more (via Astro Mixamp), and your pockets will feel it, but it will be more than rewarding in the end."
Nou ja, de Mixamp is gewoon super populair in Amerika, maar dat is exact dezelfde situatie als dat ze op heel veel forums Beats by Dre aanraden als ideale hoofdtelefoon. Mixamp is gewoon heel bekend onder gamers, maar dat wil niet zeggen dat je niet exact dezelfde resultaten kunt bereiken met bijvoorbeeld die Behringer MIC100. Lees je goed in! :) De Mixamp heeft wel virtual surround geloof ik, maar je kunt ook een cheape X-Fi Xtreme Gamer kopen voor 25 euro met CMSS3D als je dat effect per sé nodig hebt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik bedoelde ook niet perse de mixamp ;) ik bedoelde dat ze wel iets van versterking aanraadde. Het zal waarschijnlijk wel een mic100 of een fiio e6 worden denk ik :) nog even kijken of er andere mooie mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:07:
Ik bedoelde ook niet perse de mixamp ;) ik bedoelde dat ze wel iets van versterking aanraadde. Het zal waarschijnlijk wel een mic100 of een fiio e6 worden denk ik :) nog even kijken of er andere mooie mogelijkheden zijn.
Je zou, maar dit is wel echt belachelijk omslachtig maar het kost iig niets, eens kunnen proberen met een gewone receiver (ik neem aan dat je die in huis hebt) en wat adapters. :D Dus 3.5mm naar RCA en dan vanuit je headphone out (niet speaker out he, dan blaas je alles op ;) ) op de receiver naar je MIC in op je PC. Dan weet je in ieder geval of het versterken iets uitmaakt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
zelfs dat wordt lastig ;) mijn vader heeft een oude cyrus one die niet verplaatst mag worden. Iets met zijn kindje en vroeger was alles beter enzo ;) Maar ik zal wel ergens iets vandaan kunnen toveren. Vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:23:
zelfs dat wordt lastig ;) mijn vader heeft een oude cyrus one die niet verplaatst mag worden. Iets met zijn kindje en vroeger was alles beter enzo ;) Maar ik zal wel ergens iets vandaan kunnen toveren. Vanavond eens proberen :)
Anders verplaats je de computer gewoon naar de Cyrus. :p Maar ja zo wordt het wel een hele verhuizing inderdaad. Hou ons in ieder geval op de hoogte!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik heb een beetje ongeduldig gedaan en gereageerd op hun facebook en een mailtje naar hun klanten service gedaan met de vraag wat hun aan zouden raden, een losse kaart of een preamp. En mocht een preamp nodig is of de mic fantoom voeding moet hebben of juist niet. Antwoorden zal ik doorspelen :) misschien een beetje hulp voor toekomstige kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
October schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:45:
[...]
Is dat zo, op head-fi hoorde ik geen kritiek. Ik wil die namelijk ook halen mochten de originele pads niet comfortabel zijn.
Heb zelf ervaren dat met de ATH pads de bass een stuk minder gelaagd en punchy is. Wat dus eigenlijk jammer is. Staat weer tegenover dat muziek met de Ath pads weer ruimtelijker klinkt, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen. Aangezien de JVC's bassmonsters zijn, kan ik met iets minder bass wel leven. ;)

Aangezien de adidas pads kleiner zijn zal het het zijn dat die het geluidsbeeld weer anders beïnvloeden. Heb alleen nog niet teruggelezen dat mensen aangeven in het topic @ head-fi dat bijvoorbeeld soundstage of bass beter wordt met de adidas pads.. Heb wel teruggelezen dat de phones er beter uit zien met de pads dus dan weet ik eigenlijk wel genoeg, tussen de regels doorlezend.. ;)

Overigens zijn de stock pads sowieso niet oncomfortabel om te dragen naar mijn idee. Ik zou zeggen, wacht het af en kijk hoe het bevalt. Adidas pads zijn vrij goedkoop hier weg te halen:

http://spares.sennheiser....circular-earpad-pair.html

Vraag is alleen even of ze ook naar NL shippen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nixy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:59:
[...]

Ach ja, ik zat even in studio amps te denken, waar ik ze bijna nooit zie (kan ook toeval zijn :9). Consumentenhardware zal wel vaker 1/4 of 1/8 hebben.
Neutrik combo jacks zijn ook in pro gear wijdverspreid hoor. Superhandig namelijk. En hoewel voor mics niet heel standaard (behalve op goedkope meuk), jack ingangen an sich komen enorm veel voor voor line inputs.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 20-06-2013 16:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Iemand enig idee of er fatsoenlijke earpads te koop zijn voor de Ultrasone HFI serie? Ik heb de HFI-580, maar begin me steeds meer te ergeren aan het (gebrek aan) comfort.
Heb op head-fi wel kunnen vinden dat bepaalde van Beyerdynamic zouden passen. Maar ik dacht, misschien heeft iemand hier er ervaring mee?

Zat zelf te kijken naar de Shure earpads, die volgens mij redelijk over een komen met de Ultrasones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rgras schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:17:
Ik ben deze week tot de conclusie gekomen dat een stel Philips headphones van zeker 40 jaar oud een beter geluid produceerden dan mijn SteelSeries Siberia V2 (granted, het is een headset die voornamelijk op games gericht is). Ik ben dan ook op zoek naar een stel headphones die daadwerkelijk een verbetering zijn t.o.v. de SteelSeries. Mijn budget is ongeveer €175,- en ik zal de headphones als volgt gebruiken:

heel verhaal...
Ik heb zojuist de Philips Fidelio X1 besteld, bedankt voor het advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
hoi, ik was aan het rondkijken voor een budget geluids kaart voor mn hoofd telefoon.
Ik heb sins kort een nieuw moederbord Gigabyte G1 killer Sniper 3. Heel erg goed geluid voor mijn standaarden, nimicon Elco's en een of andere speciale hoofdtelefoon amp. Maar!! dit nieuwe moederbord kan geen 6 kanaals geluid versturen over de Optische uitgang. Alleen maar stereo en daar baal ik wel een beetje van, omdat mijn voorige moederbord met realtek chip dat wel kon. Ik gebruik de optische uitgang namelijk voor mijn 5.1 versterker als ik een film kijk. Voor zo ver ik weet heeft mijn Moederbord een 3DRecon chip.

Dus ik zocht een goedkoop kaartje die niet moet onderdoen voor de onboard sound van mijn G1 sniper 3 moederbord en hij moet 5.1 kunnen versturen via opticfiber.

En ik zou wel graag eens een kaart willen proberen met dolby headphones of CMSS 3D surround voor m'n hoofdtelefoon, want ik game aardig veel.

Ik had deze zelf gezien. pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk
Maar ik laat me graag adviseren of er nog iets beters is? Ik zat ook te denken om eventueel de OPamps en Elco's te vervangen voor beteren. Dus als de basis maar goed is. Belangrijkste is de headphone Amp, maar hier heb ik dan nog niet zoveel verstand van.

Of zou deze misschien niet beter zijn, omdat deze een ''dedicated Headphone Amp'' heeft van 600ohm? pricewatch: Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E

[ Voor 13% gewijzigd door jbkappirossi op 22-06-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
De enige echt goede gamer / audiofiel kaart is de X-FI elite pro. Verder bestaan er alleen nog maargoede audio kaarten voor productie welke voornamelijk alleen stereo doen. Verder zal er geen EAX of wat dan ook aanwezig zijn voor games, Alleen Asus heeft nog een paar kaarten op de markt gezet die een beetje in de buurt komen van de elite pro.

Mocht gamen niet belangrijk zijn zo ik gewoon lekker kijken bij de semi-pro / pro audio markt. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ook even een update-je van mijn kant. Ondertussen nog geen antwoord van beyerdynamic. Dat zal een deze dagen wel komen. Van het weekend wel een ouder versterker geprobeerd, maar ik denkt dat hier het signaal ook te zwak voor was(of dat ik een stereo jack gebruikte), maar dit werkte niet. Ook niet met mijn oude mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

"Opgegroeid" met een National EAH-75 (Made in Japan) koptelefoon, eigenlijk altijd blijven zweren bij dit soort modellen.

Van de week liep ik tegen dit setje kokosnoten :) aan (plaatje gepikt):
Afbeeldingslocatie: http://www.dekeijzer.eu/DualDK700.jpg

De mijne is een DUAL DK 700-2 (oftewel met een 6.3mm plug)

Specs:
Übertragungsbereich 20...20000 Hz, Impedanz 400 Ohm pro System, Grenzbelastbarkeit 100 mW pro System, entsprechend 6,34 V bei 400 Ohm.
700-2 mit 6,35-mm-Klinkenstecker, Variante 700-1 mit Lautsprecher-Familiensteckern nach DIN 41529.

[ Voor 5% gewijzigd door Richard op 24-06-2013 17:38 . Reden: Plaatje ge-edit, tekst wat gefixt. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb mijn O2 in elkaar gezet. Ik vond hem direct wat koud klinken dus heb deze 48 uur laten inbranden met grijs geluid. Dat gaf al een hele verbetering maar nog steeds niet het gewenste audio profiel. Vervolgens heb ik de O2 10 minuten flink over de vacht van mijn kat gewreven om statisch equilibrium te krijgen, dat hoor je meteen!! Ik ben nu zeer tevreden met mijn aankoop :)

Je hoort natuurlijk niets, gewoon harder volume. Ik vond het toch een lastiger klusje dan ik had verwacht maar blijkbaar is het wel goed gegaan. Er komt geluid uit :P De weerstandjes identificeren is een hoop werk en je moet behoorlijk wat soldeerpunten maken... B)

Even een vraag aan Kaas, is de rand van de voor en achterplaat bij jou ook zo ruw afgewerkt? De voorkant is mooi glad geborsteld maar de randen hebben putjes en "braampjes". Deze komen van de Zwitserland shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Wat is dat dan? Statisch equilibrium. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Mij lijkt dat extra lading eerder kwaad dan goed doet. Maarja. :)

En verder zijn bij mij die plaatjes goed afgewerkt. Niet toevallig voor de b-stock gekozen? Je zou hem anders even een berichtje kunnen sturen oid.
Kan morgen wel een macrootje schieten als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heilige Kaas schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:44:
Wat is dat dan? Statisch equilibrium. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Mij lijkt dat extra lading eerder kwaad dan goed doet. Maarja. :)
Sarcasme, zo praten veel audiofielen over hun apparatuur ;)
En verder zijn bij mij die plaatjes goed afgewerkt. Niet toevallig voor de b-stock gekozen? Je zou hem anders even een berichtje kunnen sturen oid.
Kan morgen wel een macrootje schieten als je wil.
Geen b-stock. Macro shot is niet nodig, zodra je de platen vastpakt merk je het gelijk omdat je bijna je vingers snijdt. Dan zal ik zeker even een berichtje sturen.

Ik liep ook tegen dit aan, niet alle onderdelen hadden dezelfde code. Enig idee of dit invloed heeft op het apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0C0bVv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OMA1mGq.jpg

Misschien dat ik nog een 2e desktop versie ga maken in een grote kast gevuld met zwaar metaal. Ik zie geen ruimte om de ODAC erin te stoppen met batterijen. Dit zou wel mogelijk moeten zijn maar een bolletje op de ODAC board stoot tegen de O2 board aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:11:
[...]
Sarcasme, zo praten veel audiofielen over hun apparatuur ;)

[...]

Geen b-stock. Macro shot is niet nodig, zodra je de platen vastpakt merk je het gelijk omdat je bijna je vingers snijdt. Dan zal ik zeker even een berichtje sturen.

Ik liep ook tegen dit aan, niet alle onderdelen hadden dezelfde code. Enig idee of dit invloed heeft op het apparaat?

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien dat ik nog een 2e desktop versie ga maken in een grote kast gevuld met zwaar metaal. Ik zie geen ruimte om de ODAC erin te stoppen met batterijen. Dit zou wel mogelijk moeten zijn maar een bolletje op de ODAC board stoot tegen de O2 board aan.
Wat zien die dingen er gaar uit bij jou. De onderdelen en PCB die ik van JDSLabs heb zien er super steriel en nieuw uit. Check de partslist op nwavguy's blog om te checken of de variaties in onderdelen kloppen. Zo niet, zeuren bij de Zwitser. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na jarenlang de Apple oordopjes te hebben gehad, denk ik er nu bewust over na om een wat serieuzer setje aan te schaffen. Elke 6 maanden beginnen die dingen kuren te vertonen, en daar heb ik het nu wel mee gehad.

Ik heb de OP gelezen, en mijn voorkeur gaat uit naar een gesloten Headphone i.v.m. het omgevingsgeluid.

Ik reis met regelmaat met het OV ( Tram en zo nu en dan met de trein )
Qua muziek luister ik veel naar Rap / Hip-Hop maar ook Bluesrock ( The Black Keys )

In de trein zal het vaak een filmpje worden.

Ik vroeg me af of jullie me iets konden adviseren dat goed aansluit bij mijn gebruiksbehoefte.

Verder vindt ik het ook belangrijk dat ik het niet te warm krijg van de kussentjes, het product een low profile design betreft en spreekt bluetooth me ook wel erg aan. Zijn er dingen die jullie me aan of juist afraden ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BARACUS schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:11:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is normaal; het zijn niet alleen productcodes maar ook serienummers of batchcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Weet iemand toevallig waar je de purepiper usb to s/pdif kunt bestellen? Zie hem niet op eBay en de site is niet helemaal duidelijk :D

http://www.purepiper.com/?p=56

Of heeft iemand betere alternatieven?

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickG op 25-06-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Destianto schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:16:
Na jarenlang de Apple oordopjes te hebben gehad, denk ik er nu bewust over na om een wat serieuzer setje aan te schaffen. Elke 6 maanden beginnen die dingen kuren te vertonen, en daar heb ik het nu wel mee gehad.

Ik heb de OP gelezen, en mijn voorkeur gaat uit naar een gesloten Headphone i.v.m. het omgevingsgeluid.

Ik reis met regelmaat met het OV ( Tram en zo nu en dan met de trein )
Qua muziek luister ik veel naar Rap / Hip-Hop maar ook Bluesrock ( The Black Keys )

In de trein zal het vaak een filmpje worden.

Ik vroeg me af of jullie me iets konden adviseren dat goed aansluit bij mijn gebruiksbehoefte.

Verder vindt ik het ook belangrijk dat ik het niet te warm krijg van de kussentjes, het product een low profile design betreft en spreekt bluetooth me ook wel erg aan. Zijn er dingen die jullie me aan of juist afraden ?
Een B&W P3 zal zijn werk wel doen :)

wat is je budget eigenlijk?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Had niet echt een budget in gedachte.

Het design spreekt me erg aan. Kan je ook nog enigszins beargumenteren waarom je dit product aanbeveelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Destianto schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:55:
Had niet echt een budget in gedachte.

Het design spreekt me erg aan. Kan je ook nog enigszins beargumenteren waarom je dit product aanbeveelt ?
Check ook hier: http://www.head-fi.org/t/...d-as-200hd-added-12-02-12

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ziet er naar uit dat de P5 het iets beter doet, die 100 euro extra lijkt me dan ook weer geen probleem.

Geweldige link trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Destianto schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Ziet er naar uit dat de P5 het iets beter doet, die 100 euro extra lijkt me dan ook weer geen probleem.

Geweldige link trouwens.
Als je budget niet heel belangrijk is, check dan zeker de Beyerdynamic DT1350.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pricewatch: B&W P5 (Aluminium, Zwart)

299,-

pricewatch: Beyerdynamic DT 1350 (Aluminium)#

214.-

De Beyerdynamic scoort beter en is ook nog eens goedkoper, dat is dan natuurlijk wel weer interessant.
De producten zijn respectievelijk 3 en 2 jaar oud.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. updates in het wat hogere prijs / kwaliteit segment.

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 25-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bedankt voor jullie advies. Het is uiteindelijk toch de Beyerdynamic geworden.
Hopelijk voor het weekend binnen.

Leuk om te zien hoe enthousiast mensen erover kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 25-06-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

De P5 lijkt me echt wel een mooie. ik heb de p3 en p5 naast elkaar beluisterd, en ik kan je zeggen dat hij het prijsverschil wel waard is. over de Beyerdynamic kan ik niets zeggen..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Die werd ook door 'm gereviewed.

Maar kwam in de grafiek er ook iets minder sterk uit, daarbij denkend dat de B5 op dit moment ook nog eens ouder en duurder is, was voor mij doorslaggevend genoeg om toch voor de Beyerdynamic te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-og61wGNFn-M/Ucm2z_7_btI/AAAAAAAABzE/Oysas_iL7EQ/s669/Check.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Greatsword op 25-06-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Kleine update m.b.t. de Teufel Aureol Massive. Deze heb ik terug gestuurd en daarvoor in de plaats heb ik de Sennheiser Momentum besteld. Deze is een stuk lichter (190 gr vs 400 gr) en zit ook nog eens een stuk lekkerder. Sluit iets minder af, maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem.
Heb de Momentum alleen nog binnen opgehad, dus kan nog niets zeggen of het comfort / geluid als ik buiten ben. (Want daar heb ik hem voor gekocht, deels on-the-road, vakantie, vliegtuig, etc.)

Maar tot nu toe ben ik er blij - klinkt voor mij heel prettig. Bass is aanwezig, maar niet te overheersend. Met mn Cowon D2 is ie prima aan te sturen (18 ohm slechts) en bij gebruik van equalizer blijft het goed klinken.

Zal nog een update plaatsen als deze wat langer in gebruik heb.

Nu nog een koptelefoon standaard ergens vandaan halen. Nu maar iets van lego maken tijdelijk :+

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
In de frequency response grafiek zie je een enorm dal in het hoog bij de Momentum. Hoe ervaar jij dat? Hoe neutraal klinkt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Daar kom ik later op terug - heb hem pas 1/2 dag - kan er nu nog te weinig over zeggen.
(Ik zal hem ook vergelijken met de HD598, qua neutrale klank.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Ik ga de komende maand veel vliegen (tripje naar Spanje, en tripje naar Zambia), dus overweeg om een noise-cancelling headphone aan te schaffen. Echter, ook omdat ik naar Afrika ga, liever niet extreem duur (max 50-75e). Geluidskwaliteit an sich vind ik niet heel belangrijk, het zou vooral fijn zijn als de herrie van het vliegtuig een beetje wegblijft en ik "normaal" een filmpje kan kijken aan boord.

Even snel rondzoeken kwam ik op een aantal kandidaten (goedkope noise cancelling hoofdtelefoons zijn vrij zeldzaam...):

TDK NC150
JVC HA-NC120-E
JVC HA-NC80
Sony MDR-NC40

Is er iemand met ervaring met 1 van deze koptelefoons in het vliegtuig of die een koptelefoon kan aanraden? Meeste noise-cancelling reviews worden niet in een vliegtuig gedaan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Misschien ben je dan beter af met goed dempende oordopjes. Als je dan écht goede demping wil doe je daar nog eens zo'n gehoorbeschermingsding overheen. Zo loop ik ook soms op het werk en dan hoor je echt amper wat van de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:30:
Die werd ook door 'm gereviewed.

Maar kwam in de grafiek er ook iets minder sterk uit, daarbij denkend dat de B5 op dit moment ook nog eens ouder en duurder is, was voor mij doorslaggevend genoeg om toch voor de Beyerdynamic te gaan.

[afbeelding]

[video]
Build quality van de HD 25 een 10 ???? Het moet niet gekker worden daar. Een Beats Solo is nog minder fragiel als een HD 25.
PatrickG schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:32:
Weet iemand toevallig waar je de purepiper usb to s/pdif kunt bestellen? Zie hem niet op eBay en de site is niet helemaal duidelijk :D

http://www.purepiper.com/?p=56

Of heeft iemand betere alternatieven?
Probeer eens via ebay te kijken voor een asynchroon usb spdif converter. Zelf heb ik hier de musiland monitor 01 USD converter.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:00:
Build quality van de HD 25 een 10 ???? Het moet niet gekker worden daar. Een Beats Solo is nog minder fragiel als een HD 25.
Heb je ooit een HD25 van dichtbij gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Knud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:20:
Daar kom ik later op terug - heb hem pas 1/2 dag - kan er nu nog te weinig over zeggen.
(Ik zal hem ook vergelijken met de HD598, qua neutrale klank.)
Als je zou willen doen, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:00:
[...]

Uhm... Volgens mij ben je een beetje raar? :? De HD25 is een tank. Dat ding heeft bij mij de meest extreme situaties en optredens overleefd. Hij is tevens modulair opgebouwd dus je kunt letterlijk ALLES vervangen. De HD25 staat volgens mij juist vooral bekend om zijn onverwoestbaarheid. Veel plezier met je Beats Solo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HD 25 is net als elk ander Sennheiser erg fragiel. Vandaar de modulaire opbouw zodat je alles makkelijk kan vervangen. Door de jaren heen ben je meer kwijt aan onzin materialen dan dat je in een keer een HD 800 koopt. Voor portable gebruik is Sennheiser dus voor mij een no go. En dan hebben we het niet eens gehad over hun drama IEM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:03:
De HD 25 is net als elk ander Sennheiser erg fragiel. Vandaar de modulaire opbouw zodat je alles makkelijk kan vervangen. Door de jaren heen ben je meer kwijt aan onzin materialen dan dat je in een keer een HD 800 koopt.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Het klinkt namelijk echt alsof je nog nooit een HD25-1 II in je handen gehad hebt. Welke hoofdtelefoon vind je dan WEL stevig en goed gemaakt?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tp 50, dt 1350 beyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Gast, ik heb de DT1350 en HD25 beiden gehad en uiteindelijk de DT1350 weggedaan omdat dat ding te kwetsbaar is vergeleken bij de HD25... De DT1350 heeft een veel kwetsbaardere hoofdband en een dunne metalen ophanging. De kabel is dunner, je kunt geen onderdelen los bestellen en de metalen hoofdband buigt heel snel.

Volgens mij lees je maar wat op internet en baseer je daar je mening op. Heb je ze echt allemaal in je bezit gehad? Kom dan de volgende keer naar de headphone meet en laat me je overtuigen van je ongelijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ipodstyle.net/products/sennheiser/img/hd25-1II_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://north-america.beyerdynamic.com/uploads/pics/DT1350_produktbild_spreizbuegel_web.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 27-06-2013 14:13 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HD25 is inderdaad vrij stevig. Verder moet je als je stevig wilt voor een DT150 gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Gast, ik heb de DT1350 en HD25 beiden gehad en uiteindelijk de DT1350 weggedaan omdat dat ding te kwetsbaar is vergeleken bij de HD25... De DT1350 heeft een veel kwetsbaardere hoofdband en een dunne metalen ophanging. De kabel is dunner, je kunt geen onderdelen los bestellen en de metalen hoofdband buigt heel snel.

Volgens mij lees je maar wat op internet en baseer je daar je mening op. Heb je ze echt allemaal in je bezit gehad? Kom dan de volgende keer naar de headphone meet en laat me je overtuigen van je ongelijk. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Die ervaring heb ik precies andersom. Verder is het zo dat je via beyer elk onderdeel binnen warranty kan laten vervangen kostenloos!! Kabelbreuk, no problemo, nieuwe kabel. Headband wat niet meer goed afsluit, nieuwe headband. Kussentjes te snel plat, nieuwe kussentjes. Enig nadeel hieraan is dat dit niet al te rap gaat.

Bij sennheiser wordt je aangeraden om de kapotte onderdelen los te kopen.

En ja, ik heb ze allemaal in mijn bezit gehad, en nog veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik heb een tijdje geleden al gevraagd welke koptelefoon ik best bij mijn toekomstige desktop zou kopen. Ik heb toen gekozen voor de HD 598. Nu heb ik ook een topic gemaakt om voor advies te vragen. Ik heb toen echter ook om advies voor een geluidskaart gevraagd. Ik heb toen pricewatch: Asus Xonar DGX genomen. Ik vraag me nu af of je dat verschil echt hoort, en ik wel 1 moet kopen. Krijg je echt beter geluid? Het is toch de koptelefoon die het geluid produceert? Het is dacht ik wel zo dat je enkel met een geluidskaart zo'n 3d-geluid kunt krijgen?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Even mijn ervaring, was voor m'n vrouw op zoek naar een gesloten koptelefoon. Ze gaat hem voornamelijk gebruiken op het werk achter de computer. Eisen waren goed zitcomfort en een neutrale weergave (heb zelf de sony xb-500 en die vond ze teveel bas hebben)
Omdat het allemaal niet teveel mag kosten (hij blijft op de zaak liggen) kwam ik uit bij de brainwavez hm5, yoga cd880 en fa-003 kloon. De goedkoopste van deze clones is de jaycar monitor pro (32 pond incl verzenden!)
Na 12 dagen is hij binnen en de eerste indruk is WOW. Uitstekende bouwkwaliteit, zitcomfort, geluidsisolatie, goede kabel (slechts 1 in tegenstelling tot de HM5 welke er 2 schijnt te hebben) en het belangrijkste een mooie neutrale weergave zonder overdreven bass. Als mensen vragen hebben of foto's willen laat maar horen. Kon geen teardown vinden van de HM5 om te checken welke drives daar inzitten. Voor dit geld denk ik dat er niets beters te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:51

sphere

Debian abuser

Wow jij hebt gewoon een vrouw die dat op wil zetten. Mag jij zeker ook *echte* speakers in de kamer zetten :)

Op internet zie ik plaatjes met dubbele kabel en kost hij $99? Waar heb je hem gekocht?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
anjaniki schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:07:
Even mijn ervaring, was voor m'n vrouw op zoek naar een gesloten koptelefoon. Ze gaat hem voornamelijk gebruiken op het werk achter de computer. Eisen waren goed zitcomfort en een neutrale weergave (heb zelf de sony xb-500 en die vond ze teveel bas hebben)
Omdat het allemaal niet teveel mag kosten (hij blijft op de zaak liggen) kwam ik uit bij de brainwavez hm5, yoga cd880 en fa-003 kloon. De goedkoopste van deze clones is de jaycar monitor pro (32 pond incl verzenden!)
Na 12 dagen is hij binnen en de eerste indruk is WOW. Uitstekende bouwkwaliteit, zitcomfort, geluidsisolatie, goede kabel (slechts 1 in tegenstelling tot de HM5 welke er 2 schijnt te hebben) en het belangrijkste een mooie neutrale weergave zonder overdreven bass. Als mensen vragen hebben of foto's willen laat maar horen. Kon geen teardown vinden van de HM5 om te checken welke drives daar inzitten. Voor dit geld denk ik dat er niets beters te krijgen is.
Ik vind mijn Brainwavz HM5 al een super goede deal voor de $99 die ik betaald heb! Voor 32GBP lijkt het me echt de deal van de eeuw... Eigenlijk zouden we ze beiden eens moeten vergelijken om te kijken of ze echt identiek klinken maar dan helpen we meteen de hele Brainwavz en Fischer Audio brands om zeep...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik kon hem ook niet voor dat bedrag vinden, dat is echt cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
Het grappige is dat ik net een collega aan het overtuigen was en de australische dollar prijs is 99 (70 euro) maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro. Misschien hebben ze een fout gemaakt met omrekenen?
De specs zijn nagenoeg hetzelfde
Jaycar VS Brainwavz
Driver diameter 42mm VS 42 mm (of 43mm niet duidelijk)
Power handling 120mW VS 100mW
Nominal impedance 64 ohms VS 64ohms
Frequency response 10Hz - 26kHz VS 10~ 26.5KHz
Sensitivity 100dB per milliwatt VS 105dB at 1mW
Enkel een hogere sensitivity en een lagere power handling.
Als ik deze foto bekijk ziet mijn binnenkant er exact hetzelfde uit. Dus ook 42B 03K12 (geen idee wat het betekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
anjaniki schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:16:
Het grappige is dat ik net een collega aan het overtuigen was en de australische dollar prijs is 99 (70 euro) maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro. Misschien hebben ze een fout gemaakt met omrekenen?
De specs zijn nagenoeg hetzelfde
Jaycar VS Brainwavz
Driver diameter 42mm VS 42 mm (of 43mm niet duidelijk)
Power handling 120mW VS 100mW
Nominal impedance 64 ohms VS 64ohms
Frequency response 10Hz - 26kHz VS 10~ 26.5KHz
Sensitivity 100dB per milliwatt VS 105dB at 1mW
Enkel een hogere sensitivity en een lagere power handling.
Als ik deze foto bekijk ziet mijn binnenkant er exact hetzelfde uit. Dus ook 42B 03K12 (geen idee wat het betekend)
Belachelijk goede deal. _/-\o_

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 15:19

RnB

Voor die prijs kan ik m wel even proberen. :P
Ik ben benieuwd of ie lekker zit ivm mijn bril.

Shit, alleen te betalen met CC. :|

[ Voor 19% gewijzigd door RnB op 01-07-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
RnB schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:33:
Voor die prijs kan ik m wel even proberen. :P
Ik ben benieuwd of ie lekker zit ivm mijn bril.

Shit, alleen te betalen met CC. :|
Hij zit pittig strak als ik mijn bril op heb. Ik draag overdag echter lenzen dus voor mij is het geen probleem.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

witeken schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:27:
Ik heb een tijdje geleden al gevraagd welke koptelefoon ik best bij mijn toekomstige desktop zou kopen. Ik heb toen gekozen voor de HD 598. Nu heb ik ook een topic gemaakt om voor advies te vragen. Ik heb toen echter ook om advies voor een geluidskaart gevraagd. Ik heb toen pricewatch: Asus Xonar DGX genomen. Ik vraag me nu af of je dat verschil echt hoort, en ik wel 1 moet kopen. Krijg je echt beter geluid? Het is toch de koptelefoon die het geluid produceert? Het is dacht ik wel zo dat je enkel met een geluidskaart zo'n 3d-geluid kunt krijgen?
In de BBG van juli wordt pricewatch: Asus Xonar DX/XD aangeraden als geluidskaart. Is die het extra geld waard boven de DGX i.c.m. een HD 598?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
Ik ben het met Negakinu eens dat hij best strak zit (draag zelf geen bril dus die vergelijking kan ik niet geven) en zoals daarboven inderdaad alleen met CC betalen.
Als ik na een dagje luisteren toch een minpuntje moet geven dan is het dat de cups/cushions vrij slap zijn icm de sterke hoofband zorgt dat ervoor dat m'n oren bijna tegen de driver wordt gedrukt. Voor de rest niets dan positiefs, muziek klinkt veel gedetaileerder (zit erover te denken om nog een set voor mezelf te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik zie dat de X1 echt enorm gehyped wordt of head-fi. Nu maar hopen dat iedereen die ze daardoor koopt ze ook echt goed vindt. Ik vindt ze zelf wel goed, maar echt wow vindt ik het ook weer niet. Maar misschien stel ik ook wel te hoge eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

witeken schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:23:
[...]

In de BBG van juli wordt pricewatch: Asus Xonar DX/XD aangeraden als geluidskaart. Is die het extra geld waard boven de DGX i.c.m. een HD 598?
de meerwaarde t.o.v. onboard audio is altijd aanwezig.
ik was zelf ook verbaas hoe veel verschil er in zat in de positieve manier :)

(ik heb nu een creative recon 3d fatality pro)

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 01-07-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar t.o.v. de Asus Xonar DGX?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

witeken schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:52:
Maar t.o.v. de Asus Xonar DGX?
ligt eraan welk mamaplank je hebt.

je zult iig wel positief verschil merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat heeft het moederbord met het geluid van een geluidskaart te maken? Welke geluidskaart zou jij aanraden? pricewatch: Asus Xonar DX/XD of pricewatch: Asus Xonar DGX of nog een andere geluidskaart?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

witeken schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:39:
Wat heeft het moederbord met het geluid van een geluidskaart te maken? Welke geluidskaart zou jij aanraden? pricewatch: Asus Xonar DX/XD of pricewatch: Asus Xonar DGX of nog een andere geluidskaart?
als je een moederbord het met zeer goede onboard geluidskaart, merk je er een stuk minder van natuurlijk. vandaar die vraag.

deze: pricewatch: Asus Xonar DSX

de dx-xd is ook goed, ik zou iig als ik jou was de dgx laten vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 01-07-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ga pricewatch: Gigabyte GA-Z87P-D3 (of de iets duurdere versie misschien) kopen bij de rest van mijn desktop.

Als ik de conclusie van deze review bekijk, zie ik dat de DSX geen ondersteuning heeft voor 3d-geluid voor games voor koptelefoons, dus ik blijft gewoon bij de DGX.

Edit: Waarom moet ik de DGX laten vallen?

[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 01-07-2013 17:47 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

ik snap het niet meer, ik wil een DAC voor mijn akg hd272 de dac ga ik alleen voor de pc gebruiken " de FiiO E09K '' kan ik dat zonder de FiiO E07K gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Nee, dan heb je alleen een analoge in, als DAC moet de E07K erop staan. Zo werkt het tenminste voor mijn vorige generatie E9/E7, en dat concept zal nog wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
maar via deze link kom je toch echt op 27,25 pond welke met shipping op 32,25 uitkomt tegen de huidige koers is 37,68 euro.
Wordt deze dan ook verstuurd vanuit de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
troftnom schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Wordt deze dan ook verstuurd vanuit de UK?
Dat hoopte ik wel (de reden dat ik de valuta in ponden had) maar ze worden vanuit Silverwater DC NSW verstuurd met australia post airmail (deed er bij mij 12 dagen over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

witeken schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:46:
Ik ga pricewatch: Gigabyte GA-Z87P-D3 (of de iets duurdere versie misschien) kopen bij de rest van mijn desktop.

Als ik de conclusie van deze review bekijk, zie ik dat de DSX geen ondersteuning heeft voor 3d-geluid voor games voor koptelefoons, dus ik blijft gewoon bij de DGX.

Edit: Waarom moet ik de DGX laten vallen?
De chipset is aanzienelijk minder. Die van de DSX staat gelijk aan de dx-xd, die ook al weer een stukje duurder is.

http://www.asus.com/Sound...Xonar_DSX/#specifications
http://www.asus.com/Sound...Xonar_DGX/#specifications

daar staat bij allebij:
Xear 3D™ Virtual Speaker Shifter
als dat is wat je bedoeld.
ik weet zelf ook niet wat de toevoeging is van dat virtueele surround, het blijven 2 drivers in je koptelefoon. een 2.0 set kan ook aardig goed diepte weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 02-07-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Nu online
ik ben op zoek naar een nieuwe headphone het zal voornamelijk voor in m'n iPhone / iPad zijn zowel thuis als buiten. ik kom nu van een Beats Solo HD waar ik niet heel erg tevreden over ben. ik luister voornamelijk rock/metal af en toe wat hip hop. m'n broertje heeft laatst de Beats Executive gekocht en het geluid daarvan vind ik goed al vind ik ze veel te duur voor wat je krijgt. mijn budget is zo 200,- welke headphone's zou ik volgens jullie eens moeten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:07
Fordox schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:47:
[...]

De chipset is aanzienelijk minder. Die van de DSX staat gelijk aan de dx-xd, die ook al weer een stukje duurder is.

http://www.asus.com/Sound...Xonar_DSX/#specifications
http://www.asus.com/Sound...Xonar_DGX/#specifications

daar staat bij allebij:

[...]

als dat is wat je bedoeld.
ik weet zelf ook niet wat de toevoeging is van dat virtueele surround, het blijven 2 drivers in je koptelefoon. een 2.0 set kan ook aardig goed diepte weergeven.
Ik denk dat witeken Dolby Headphone bedoelt. Dat is een van de redenen voor veel gamers om voor deze geluidskaart te kiezen. Heb je toch een soort van "virtual 5.1 of 7.1" geluid zoals al die gamer headsets adverteren. Heb hem zelf ook (is inmiddels stuk, moet hem nog steeds vervangen) en dat Dolby Headphone werkte best goed in bepaalde games. Enkel bij games waar het geluid al erg goed is, en er al een soort van virtuele sound engine aanwezig is, voegt het niks toe. In Battlefield 3 heb je dolby headphone bijvoorbeeld liever uit dan aan staan.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 17-08 15:42
Donnie Darko schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:50:
ik ben op zoek naar een nieuwe headphone het zal voornamelijk voor in m'n iPhone / iPad zijn zowel thuis als buiten. ik kom nu van een Beats Solo HD waar ik niet heel erg tevreden over ben. ik luister voornamelijk rock/metal af en toe wat hip hop. m'n broertje heeft laatst de Beats Executive gekocht en het geluid daarvan vind ik goed al vind ik ze veel te duur voor wat je krijgt. mijn budget is zo 200,- welke headphone's zou ik volgens jullie eens moeten testen?
Audio Technica ATH-M50, Beyerdynamic DT 770, Sennheiser HD25II, Ultrasone HFI-580 zijn allemaal goede headphones voor dat budget.

Sowieso allemaal veel beter dan de Beats Solo HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:24:
Ik denk dat witeken Dolby Headphone bedoelt. Dat is een van de redenen voor veel gamers om voor deze geluidskaart te kiezen. Heb je toch een soort van "virtual 5.1 of 7.1" geluid zoals al die gamer headsets adverteren. Heb hem zelf ook (is inmiddels stuk, moet hem nog steeds vervangen) en dat Dolby Headphone werkte best goed in bepaalde games. Enkel bij games waar het geluid al erg goed is, en er al een soort van virtuele sound engine aanwezig is, voegt het niks toe. In Battlefield 3 heb je dolby headphone bijvoorbeeld liever uit dan aan staan.
Inderdaad. Dan neem ik waarschijnlijk best de Xonar dx/xd, die wel Dolby Headphone heeft?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

no idea...

ik mis het iig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat is een goede externe geluidskaart voor gamen dan? Met van die vage geluidseffecten voor gamen.
Nu wil ik graag dat die een optical ingang heeft waar ik mijn mic op aan kan sluiten.

Ennn, lijkt jullie dit handig? De stemmen van teamspeak via de speakers en het spel via de koptelefoon zodat je beter in het spel zit en ook afhankelijk van de situatie het volume afzonderlijk kan regelen.

Ben eergister begonnen met counterstrike samen met wat vrienden, tot nu toe wordt ik echt keihard afgemaakt. :) hopelijk wordt ik nog beter, ik vind het wel leuk dat ik nu een koptelefoon heb die je kan gebruiken voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Afgelopen vrijdag heb ik de Beyerdynamic DT 1350 in ontvangst genomen.

Mijn eerste indruk was positief, het zag er goed uit, het geluid was van een verademing, dus ik was eigenlijk helemaal verkocht.

Gisteren in de trein voor het eerst wat langer gebruik gemaakt van de headphone 2 x 30 ~ 45 min, en toen heb ik moeten constateren dat hij eigenlijk niet zo fijn zit.

De druk op mijn oren was te strak, waardoor ik hoofdpijn kreeg. Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar helaas voelt het voor mij niet niet zo comfortabel aan.

Dit is ook mijn eerste headphone, dus misschien dat het een kwestie van wennen is, maar voorlopig zie ik er van af, en dus gaat hij retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
De meeste headphones hebben tijd nodig om comfortabel te worden de kussen worden zachter en gaan zich vormen volgens de contouren van je hoofd en de hoofdband gaat ook naar verloop van tijd minder strak zitten, je kunt dit bespoedigen door je headphone snachts over een paar boeken te klemmen.
Mijn HD598 zit nu ook een stuk lekkerder dan toen ik hem net had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Numaga schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:06:
Mijn HD598 zit nu ook een stuk lekkerder dan toen ik hem net had. :)
De HD598 zit dan ook super comfortabel, grote en vooral ook zeer diepe schelpen zodat je oren eigenlijk nooit de driver zullen raken. De clamp van de HD598 is ook alles behalve strak, ik zou het zelf zeer los willen noemen.

De DT1350 is on-ear en zal dus je oren wat pletten, zelf vind ik dat zeer onprettig en heb dus ook geen on-ear meer die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Destianto schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:48:
Afgelopen vrijdag heb ik de Beyerdynamic DT 1350 in ontvangst genomen.

Mijn eerste indruk was positief, het zag er goed uit, het geluid was van een verademing, dus ik was eigenlijk helemaal verkocht.

Gisteren in de trein voor het eerst wat langer gebruik gemaakt van de headphone 2 x 30 ~ 45 min, en toen heb ik moeten constateren dat hij eigenlijk niet zo fijn zit.

De druk op mijn oren was te strak, waardoor ik hoofdpijn kreeg. Ik heb diverse instellingen geprobeerd maar helaas voelt het voor mij niet niet zo comfortabel aan.

Dit is ook mijn eerste headphone, dus misschien dat het een kwestie van wennen is, maar voorlopig zie ik er van af, en dus gaat hij retour.
Het wordt beter. De HD25-1 II is ook berucht om zijn gebrek aan comfort in het begin, maar ik kan hem nu met gemak 2+ uur ophouden. In het begin max. 30 minuten ofzo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Heel erg bedankt. Een tijdje terug postte ik hier dat ik een neutrale, gesloten headphone zocht. Dit is hem geworden. Hij loopt het risico misbruikt te worden, dus ik wilde ook niet teveel uitgeven. Voor dit geld kon ik hem niet laten liggen. Heb niet eens veel reviews gezocht, die ik vond waren positief en voor dit geld kan ik geen miskoop doen.

[ Voor 7% gewijzigd door SlaadjeBla op 02-07-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zou wel rekening houden met zo'n 20 euro extra. Omdat hij dus blijkbaar niet uit de UK maar van buiten de EU komt, zal er als het goed is belasting en de servicekosten daarvoor van de vervoerder er nog bijkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 02-07-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Ik heb vandaag de Denon AH-NC800 aangeschaft, ik kan er verder weinig over vinden. Heeft iemand (met name een audiofiel) ervaring met deze koptelefoon en wat zijn de conclusies?
Pagina: 1 ... 45 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.