Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Negakinu schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Kun je hem niet eens aan iemand anders laten horen? Anders blijf je hoofdtelefoons omruilen terwijl het probleem misschien in jouw hoofd/oren zit. Als andere mensen hetzelfde horen als jij weet je in ieder geval zeker dat het aan de hoofdtelefoon ligt. :)
als ik de koptelefoon omdraai is hij aan rechts luider.

en ik heb de impedantie gemeten. linkerkant heeft ene impedantie van 27,3 ohm, en de rechterkant een impedantie van 27,8 ohm. er is dus wel verschil.

als ik naar de mediamarkt toe ga, ga ik m mooi testen. anders neem ik geld terug en ga ik helaas voor een andere koptelefoon :(

[ Voor 10% gewijzigd door Fordox op 13-06-2013 10:59 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Fordox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:59:
[...]

als ik de koptelefoon omdraai is hij aan rechts luider.

en ik heb de impedantie gemeten. linkerkant heeft ene impedantie van 27,3 ohm, en de rechterkant een impedantie van 27,8 ohm. er is dus wel verschil.
Woops! My bad. Dan is het inderdaad geen psychische afwijking aan jouw kant. ;) Omruilen die hap! Ik heb nog een AKG K701 te koop, is dat niks voor je? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Negakinu schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Woops! My bad. Dan is het inderdaad geen psychische afwijking aan jouw kant. ;) Omruilen die hap! Ik heb nog een AKG K701 te koop, is dat niks voor je? :)
haha psychisch zit alles wel goed hier :P op een beetje prettig gestoordheid na.

ik gebruik de koptelefoon ook voor 'on the move' dus een volledig open/logge koptelefoon zal hem niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34
Mr_gadget schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:18:
Wel een aardige test van Radar;
Gekke is wel dat de Sennheiser H25 volgens de expert (die een frequency sweep maakt) de hoge tonen niet goed doorgeeft. De Beats audio die ook getest word lijkt wel een rechtere overdracht te hebben. Terwijl het panel juist de Sennheiser er neutraal vind. Kennelijk is de perceptie toch een stuk anders dan de apparatuur laat zien.
Ik heb de aflevering niet gezien, maar is er gecorrigeerd voor de hoorbaarheid van een frequentie? Je oren zijn namelijk niet even gevoelig voor iedere frequentie. Dat zou heel goed bovenstaande perceptie kunnen verklaren. Een neutrale perceptie is naar mijn mening dus belangrijker dan een neutrale weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Oke, ik heb zojuist 30 meter solid 28awg zilver draad gekocht. Allemaal leuk en aardig maar zoveel heb ik er denk ik niet aan. :P Voor koptelefoon draad is het eigenlijk niet geschikt en voor interconnect zou dikker eigenlijk beter zijn. Maar ik ga er nuttig gebruik van maken. Puur om te testen ga ik er een korte koptelefoon kabel van maken. Voor bijvoorbeeld interconnects kan ik meerdere kabels per kanaal kunnen gebruiken. De draad lijkt me ook wel handig om intern in versterkers oid te gebruiken.
Ik vroeg me wel af of iemand toevallig een 3.5mm connector heeft die ik zou kunnen gebruiken om er een kabel van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de iBood van vandaag? http://www.ibood.com/be/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heilige Kaas schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:12:
Oke, ik heb zojuist 30 meter solid 28awg zilver draad gekocht. Allemaal leuk en aardig maar zoveel heb ik er denk ik niet aan. :P Voor koptelefoon draad is het eigenlijk niet geschikt en voor interconnect zou dikker eigenlijk beter zijn. Maar ik ga er nuttig gebruik van maken. Puur om te testen ga ik er een korte koptelefoon kabel van maken. Voor bijvoorbeeld interconnects kan ik meerdere kabels per kanaal kunnen gebruiken. De draad lijkt me ook wel handig om intern in versterkers oid te gebruiken.
Ik vroeg me wel af of iemand toevallig een 3.5mm connector heeft die ik zou kunnen gebruiken om er een kabel van te maken?
Ik kan zo'n jack opsturen, pm maar even je adres :)

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/605576270/Free-shipping-font-b-1-b-font-font-b-8-b-font-3-5mm-Audio-Stereo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die lijkt erg veel op eentje die ik al heb, en waar er ook veel van op eBay staan.
Het zou super zijn als ik er eentje kon krijgen. :) alleen als het dezelfde is dan zitten er scherpe randjes aan de connector, dat deel bij die zwarte ringetjes. Dat heeft mijn koptelefoon helaas al een keertje gesloopt. Hebben deze dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03

hmr

Kreeg vandaag mijn B&W p3 binnen.. maar baal toch een beetje dat ik de zwarte heb besteld en niet de witte..

Heb hem nog niet uitgepakt.. maar ruilen zit er helaas denk ik niet in vanwege het feit dat hij besteld is bij amazon.de :[ en ik niet denk dat de Apple store zomaar iets omruilt wat niet gekocht is bij hun 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door hmr op 14-06-2013 10:49 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
hmr schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:47:
Kreeg vandaag mijn B&W p3 binnen.. maar baal toch een beetje dat ik de zwarte heb besteld en niet de witte..

Heb hem nog niet uitgepakt.. maar ruilen zit er helaas denk ik niet in vanwege het feit dat hij besteld is bij amazon.de :[ en ik niet denk dat de Apple store zomaar iets omruilt wat niet gekocht is bij hun 8)7
Waarom zou Amazon niet omruilen?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Anders zou je B&W zelf kunnen vragen of ze misschien iets voor je kunnen doen. Heb een keer een vertegenwoordiger van B&W gesproken, en die zei dat hij ook gratis nieuwe earpads/kabels kon regelen voor mensen. Hij zei ook dat ze over het algemeen niet erg moeilijk doen over dat soort dingen omdat ze maximale tevredenheid willen.

Dusss als ik jou was zou ik gewoon eens eventjes bellen naar B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fordox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:43:
[...]

+1

wat ik ook leuk vond, is dat hij de standaard dopjes van een ipod vergeleek met een betas koptelefoon. blijkbaar waren de normale dopjes in midden tonen een stuk beter :P
Heb zelf een half jaar met een Beats Solo HD rondgelopen, maar ze waren stuk gegaan (op de grond gedonderd, speakers doen het nog maar hij is na mijn reparatiepoging erg gammel), en was toen geswitched naar m'n HTC One X oortjes, die klinken op de bass na stukken beter. Heb nu dus een Grado SR80i, bass is iets minder prominent maar wel helderder, net als de rest van de tonen. Ding heeft me zo'n 130 euro gekost, maar hij is werkelijk waar op elk vlak superieur aan die (duurdere) kut Beats :').

Wat een ondingen. Ik had ze al voor de echte hype begon (2 jaar terug) gekocht en naast dat ze nu statusobjecten zijn, zijn ze écht belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:21:
Die lijkt erg veel op eentje die ik al heb, en waar er ook veel van op eBay staan.
Het zou super zijn als ik er eentje kon krijgen. :) alleen als het dezelfde is dan zitten er scherpe randjes aan de connector, dat deel bij die zwarte ringetjes. Dat heeft mijn koptelefoon helaas al een keertje gesloopt. Hebben deze dat ook?
Ik wil het niet scherp noemen maar ze hebben wel een randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm oke. Volgens mij blijven de pinnetjes in de jack daar aan hangen. Dus bedankt voor het aanbod, maar je mag ze zelf houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jaaa ik ben niet gek :D

iedereen si het met me eens dat links veel voller geluid heeft.
morgen dus maar naar de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nieuwe Brainwavz headphone in de maak, de Brainwavz HM9.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/forum/download/file.php?id=41&sid=5bd6d4c4df87bcf620beab8900c030a7

Mijn Brainwavz HM5 is briljant voor het geld, dus ik hou deze zeker in de gaten.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Ik zit nu weer aan de HD 598 te denken. Lijkt me een fantastisch ding, maar aardig duur.. Simpelweg zo mooi en tof dat ik hem waarschijnlijk toch ga kopen. Of ik moet een leuke goedkope AKG/Sennheiser tegenkomen die er qua kwaliteit aardig dichtbij zit.

Budget van 50 euro heb ik opgegeven en verdubbeld. Ik filter nu lekker in de pricewatch met merken waarvan ik denk dat ze een aardig design hebben :+

@hierboven

Die ziet er wel mooi uit :) over geluid kan ik het niet hebben maar dat design zit wel ok.

[ Voor 77% gewijzigd door StrongArmLance op 14-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

Als je de Sennheiser HD 598 overweegt, maar je budget 'slechts' 100 euro is, kun je misschien beter naar de Sennheiser HD 518 kijken. Heeft een prima geluid, ook open en zit comfortabel.
(en bijvoorbeeld te luisteren bij MediaMarkt en Hobo Hifi.

(Zag trouwens wel dat ie ineens stukken goedkoper is geworden. Was altijd rond de 99 euro, nu al voor 60 te krijgen.)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wow de hd518 voor 60 euro? Jezus dat is echt een koopje. Deze dingen klinken zo super mooi. Het is moeilijk uit te leggen. De kwaliteit is ook wel goed maar ze hebben iets wat veel dure koptelefoons niet hebben.
Ik denk dat dat m in de soundstage zit. Je kan heel makkelijk verschillende instrumenten een eigen plaats geven en ook individueel naar dat instrument luisteren. Beter zelfs dan mijn fidelio x1.

Qua geluid is deze heel erg anders dan de 598. De 518 heeft veel minder felle hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ik vind de HD 518 in ieder geval prettig klinken. Heeft ook geen versterker nodig om goed te klinken. Maar het kan wel - ik vind een Cowon D2 + Fiio E11 + HD 518 een prima combo :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:30:
Wow de hd518 voor 60 euro? Jezus dat is echt een koopje. Deze dingen klinken zo super mooi. Het is moeilijk uit te leggen. De kwaliteit is ook wel goed maar ze hebben iets wat veel dure koptelefoons niet hebben.
Ik denk dat dat m in de soundstage zit. Je kan heel makkelijk verschillende instrumenten een eigen plaats geven en ook individueel naar dat instrument luisteren. Beter zelfs dan mijn fidelio x1.

Qua geluid is deze heel erg anders dan de 598. De 518 heeft veel minder felle hoge tonen.
Vind zelf de 598 niet echt spetterend, heb de 518 nooit gehoord, maar vind die 598, ja hoe zeg je dat, saai klinken. De kwaliteit is verder prima, maar ik mis gewoon wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Knud schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:17:
Als je de Sennheiser HD 598 overweegt, maar je budget 'slechts' 100 euro is, kun je misschien beter naar de Sennheiser HD 518 kijken. Heeft een prima geluid, ook open en zit comfortabel.
(en bijvoorbeeld te luisteren bij MediaMarkt en Hobo Hifi.

(Zag trouwens wel dat ie ineens stukken goedkoper is geworden. Was altijd rond de 99 euro, nu al voor 60 te krijgen.)
Mijn budget ligt wel hoger, maar ik geef liever wat minder uit met oog alle dingen die ik nog wil kopen. Eigenlijk zou je wel kunnen zeggen dat mijn budget niet hoger ligt haha. 8)7

Nou oke, ja die ziet er goed uit. Hoe open zijn die? Hoe veel 'last' heeft je omgeving daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Hij is 'gewoon' open. Goed voorbeeldje: ik kan mezelf horen typen op een toetsenbord als ik de HD 518 op heb. Je omgeving hoort jouw muziek ook. Niet op hetzelfde niveau natuurlijk, maar wel hoorbaar. (Maar ligt ook weer aan het geluids niveau. Bij 'normaal' niveau zal je omgeving weinig horen. Maar afsluiten doet het niet. Je kan het qua geluids niveau beetje vergelijken met een koptelefoon die je voor je hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik wou op advies van hier de teufel aurol real aan gaan schaffen. Ik kan alleen niet afreken op de teufel webshop(geloof ik). Ik wordt doorgestuurd naar paypal. Log daar in. wordt terug gestuurd naar de shop met mijn betaal overzicht. dan kan ik de voorwaarden accepteren en op kopen drukken. dan wordt ik terug gestuurd naar het kiezen van een betaal mogelijkheid. Gaat hier iets fout? want normaal verwacht ik na het inloggen bij paypal dat de betaling rond is. Hebben andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik zou als ik jou was de hd518 gaan proberen.
Het beste is langs een audio winkel gaan en de hd518, 558 en 598 vergelijken met elkaar. (qua klankbeeld, niet zozeer wat 'beter' is)

Als dit geen optie is kan je alsnog gewoon de hd518 bestellen en later terugsturen als hij je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:42:
Ik zou als ik jou was de hd518 gaan proberen.
Het beste is langs een audio winkel gaan en de hd518, 558 en 598 vergelijken met elkaar. (qua klankbeeld, niet zozeer wat 'beter' is)

Als dit geen optie is kan je alsnog gewoon de hd518 bestellen en later terugsturen als hij je niet bevalt.
Is goed, ik woon redelijk tot behoorlijk afgelegen van alles wat met audio te maken heeft helaas. Een Mediamarkt is het beste wat we in de buurt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:31
Zijn er hier mensen die in het bezit zijn of waren van de Beyerdynamic DT880 (250 ohm) en de AKG K701 en die bereidt zijn om hun belevenissen van beide headphones te vertellen? Ik wil namelijk eens weten wat de meningen daarover zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Zaken die de 518 voor 6 tientjes hadden staan, hebben m nu weer voor rond de 100. Zal dus allicht een fuckup geweest zijn in prijzendatabase van leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

xxxneoxxx schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:00:
Zaken die de 518 voor 6 tientjes hadden staan, hebben m nu weer voor rond de 100. Zal dus allicht een fuckup geweest zijn in prijzendatabase van leverancier?
:|

Nou vandaag naar de Mediamarkt... Ik haat de koptelefoon sectie daar.

[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 15-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Mocht je naar een Hobo hifi kunnen gaan, zou ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben deze week tot de conclusie gekomen dat een stel Philips headphones van zeker 40 jaar oud een beter geluid produceerden dan mijn SteelSeries Siberia V2 (granted, het is een headset die voornamelijk op games gericht is). Ik ben dan ook op zoek naar een stel headphones die daadwerkelijk een verbetering zijn t.o.v. de SteelSeries. Mijn budget is ongeveer €175,- en ik zal de headphones als volgt gebruiken:

- Films/series: 60%. Dit kan verschillen van Michael Bay-films (veel explosies etc.) tot politieke drama's (wat voor 95% uit conversaties bestaat).
- Games: 30%. Zeer gevarieerd, dit kan variëren van shooters tot race-sims.
- Muziek: 10%. Wederom zeer gevarieerd, van hard-rock tot klassiek en van top 40 tot dance.

Enkele belangrijke punten:
- Ik stel een goede bass erg op prijs, maar deze moet zeer zeker niet gaan overheersen.
- Open > closed, i.v.m. ruimtelijk geluid.
- Soundstage is niet enorm belangrijk.
- Ik ben geen audiofiel, en zal dus waarschijnlijk minder snel het verschil merken tussen headphone X en Y.
- Het gebruik kan variëren van 30 minuten tot 8 uur per dag, het draagcomfort is dus belangrijk.

De headphones zullen alleen gebruikt worden met een computer die over een aparte geluidskaart ('product information' tab onder http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=26092) beschikt.

Mijn voorlopige shortlist:
- Audio-Technica ATH-M50(s) €149. Reviews zijn hier zeer lovend over, maar volgens head-fi.org en headphonia.com zijn deze erg gehyped.
- Sennheiser HD558 €135. Krijgt veel lovende kritieken, en is door onze Kaas al zo'n 20 keer geroemd. ;). Deze verschilt overigens weinig van zijn 'broer' de HD598, zo wordt er dezelfde driver gebruikt en kan ongeveer dezelfde geluidskwaliteit behaald worden door een stuk tape in de schelpen weg te halen.
- Sennheiser HD598 €169. Geniale looks. De 'volwassen' broer van de HD558. Midden/hoog wordt als beter beschouwd, alhoewel de bass volgens velen iets onder doet voor die van de HD558.
- Philips Fidelio X1 €182. Alleen maar lyrische reviews. Het enige echte nadeel is dat de bijgeleverde draad 1,5-2 Ohm geeft, maar deze is te vervangen.
- Suggesties?

Ik heb al geprobeerd om enkele headphones te testen in verschillende winkels, maar dit was niet fatsoenlijk mogelijk (gigantisch veel omgevingslawaai, beperkt aanbod, bedenkelijke kwaliteit muziek). Ik zou dan ook graag de meningen van de audiofiele Tweakers willen horen. :)

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=2861&graphID%5B%5D=2851&graphID%5B%5D=2941&scale=20

[ Voor 7% gewijzigd door rgras op 15-06-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
IMO als je de x1 kan veroorloven (en waar vind je m voor die prijs? :P) dan lijkt me dat ideaal voor films etc. Gister stond ik nog versteld van de beleving van een anime serie door die headphone. Lijkt mij in ieder geval ideaal. De kabel zou ik me geen zorgen over maken, met de standaard klinkt hij ook gewoon goed hoor, vooral voor films maakt het niet uit.

Anders zou ik de hd558 of misschien zelfs de hd518 aanraden. De hd518 heeft een wat meer fun sound voor de films maar de hd558 lijkt me weer beter voor de stemmen.

m-50 moet je niet aan beginnen. Zeker niet voor films. Slechte soundstage (soundstage=ruimtelijkheid? imo :P) Geluid kan oncomfortabel worden naar verloop van tijd.

Ik kan me voorstellen dat je ook wel een andere mening wilt dan die van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Pfff 3 maal is scheepsrecht,
eindelijks een volledig functionerende Philip Fidelio L1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/media/media/resizeMedia.do?media_id=8627&width=330&height=600

Een AKG K612 PRO

De voorloper de K601 is een zeer fijne koptelefoon die bijna klinkt als een luidspreker, ik denk dat dat in dit geval best een goede keus is.

Hij kost voor wat ik zo snel even kon vinden 169 euro incl verzenden.

edit: Die AKG's zitten trouwens echt voortreffelijk door de zelf stellende hoofdband en de grote zachte velourspads

[ Voor 23% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-06-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:46:
IMO als je de x1 kan veroorloven (en waar vind je m voor die prijs? :P) dan lijkt me dat ideaal voor films etc. Gister stond ik nog versteld van de beleving van een anime serie door die headphone. Lijkt mij in ieder geval ideaal. De kabel zou ik me geen zorgen over maken, met de standaard klinkt hij ook gewoon goed hoor, vooral voor films maakt het niet uit.

Anders zou ik de hd558 of misschien zelfs de hd518 aanraden. De hd518 heeft een wat meer fun sound voor de films maar de hd558 lijkt me weer beter voor de stemmen.

m-50 moet je niet aan beginnen. Zeker niet voor films. Slechte soundstage (soundstage=ruimtelijkheid? imo :P) Geluid kan oncomfortabel worden naar verloop van tijd.

Ik kan me voorstellen dat je ook wel een andere mening wilt dan die van mij :P
Via de ING rentepunten winkel betaal je €181,90 en 9.000 rentepunten, alleen zijn ze op dit moment even niet leverbaar. Verder bevestig je mijn idee dat de M-50 niet in mijn lijstje thuishoort. Daarnaast valt de HD598 ook af omdat de HD558 bijna exact hetzelfde geluid produceert na het 'modden' van de shell. Zou jij, als voormalig gebruiker van beide headphones, €47 meer betalen voor de X1 t.o.v. de HD558?

Brilsmurfffje en 8088, ik ga mij nu even inlezen in de Audio Technica ATH-AD700 en de AKG K612 PRO. Alvast bedankt! :)

Edit:
De ATH-AD700 krijgt goede reviews, maar er komt telkens naar voren dat de bass matig is zoals ook te zien valt in de onderstaande grafiek. Daarnaast is deze bij lange na niet meer zo goedkoop te krijgen als enkele maanden/jaren terug, dus deze valt af.
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=2861&graphID%5B%5D=2851&graphID%5B%5D=2661&scale=20

Edit2:
De AKG K612 PRO valt ook af. Deze schijnt exact hetzelfde te zijn als de K601 en het beeld wat hiervan geschetst wordt komt niet echt overeen met wat ik zoek, zo mist deze wat 'oomph' in het geluid.

[ Voor 26% gewijzigd door rgras op 15-06-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ondertussen zijn de teufel aureol real en de custom headset gear van beyerdynamic onderweg. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:45:
Ondertussen zijn de teufel aureol real en de custom headset gear van beyerdynamic onderweg. Ben benieuwd :D
Heel erg benieuwd naar je ervaringen hiermee! Je bent de eerste die deze combo gaat gebruiken en ik heb het gevoel dat dit wel eens een hit zou kunnen worden. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik ook. Hoop dat het ook een beetje lekker past enzo, maar dat zal allemaal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heeft er iemand hier de Audeze LCD 2.2 of misschien wel de LCD3?
Ik heb zelf de HD800 en zou wel eens een willen vergelijken op mijn dac/amp combo.
(Yulong D18/A18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:07
rgras schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:17:
[...]

Via de ING rentepunten winkel betaal je €181,90 en 9.000 rentepunten, alleen zijn ze op dit moment even niet leverbaar. Verder bevestig je mijn idee dat de M-50 niet in mijn lijstje thuishoort. Daarnaast valt de HD598 ook af omdat de HD558 bijna exact hetzelfde geluid produceert na het 'modden' van de shell. Zou jij, als voormalig gebruiker van beide headphones, €47 meer betalen voor de X1 t.o.v. de HD558?

Brilsmurfffje en 8088, ik ga mij nu even inlezen in de Audio Technica ATH-AD700 en de AKG K612 PRO. Alvast bedankt! :)

Edit:
De ATH-AD700 krijgt goede reviews, maar er komt telkens naar voren dat de bass matig is zoals ook te zien valt in de onderstaande grafiek. Daarnaast is deze bij lange na niet meer zo goedkoop te krijgen als enkele maanden/jaren terug, dus deze valt af.
[afbeelding]

Edit2:
De AKG K612 PRO valt ook af. Deze schijnt exact hetzelfde te zijn als de K601 en het beeld wat hiervan geschetst wordt komt niet echt overeen met wat ik zoek, zo mist deze wat 'oomph' in het geluid.
Correct me if i'm wrong maaar,
De HD598 gebruikt toch andere drivers dan de HD558? Bij de HD555 en HD595 was het inderdaad zo dat je de HD555 kon modden om zo exact dezelfde headphone als de HD595 te krijgen, de drivers waren exact hetzelfde. Bij de HD598 wordt gebruik gemaakt van andere drivers voor zover ik weet en heeft het modden wel zin, maar zal je niet dezelfde headphone als de HD598 krijgen.

Ik gebruik de HD598 nog met veel plezier in ieder geval! Zit heerlijk en klinkt heerlijk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wDVvEQxY0D3n6qCrYzYJFepA/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 16-06-2013 10:11 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Het schijnt dat de gehele 5x8-lijn dezelfde driver gebruikt (dit is meerdere keren bevestigd op o.a. head-fi.org).
- De driver van de 518 schijnt anders gekalibreerd o.i.d. te zijn t.o.v. de andere twee.
- De 558 heeft een stukje foam in de shell zitten (http://www.headfonia.com/...nnheiser_hd558_598_05.jpg) en klinkt na het verwijderen daarvan heel erg als de 598. De 598 wordt overigens na de mod van de 558 nog steeds als superieur gezien met overall een beter geluid. Dit wordt toebedeeld aan een andere constructie van de mesh aan de buitenkant en het extra rasterpatroon wat je op de foto ziet.

Overigens wordt de 558 bijna unaniem door bass-liefhebbers verkozen boven de 598, waardoor ik eerder voor de 558 zou gaan. Wat ik wel erg jammer vind is dat de 558 er niet hetzelfde uitziet als de 598, ik heb namelijk nog nooit zo'n mooi stel headphones gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Hey guys,

Nou gister naar de mediamarkt geweest, heerlijk al die commerciële koptelefoons (oprecht, ik vind die designs zo mooi, ik ben dan ook geen audiofiel (misschien maar goed ook)), Marley, Beats etc. Nou omdat ik toch vooral voor design ging heb ik ze allemaal uitgeprobeerd.

Uiteindelijk kwam ik bij deze (ik heb een andere kleur):

Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/3426/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/HB975_AV2?wid=400&hei=400&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1365451602072

Ze klinken beter dan je zou verwachten van een oude Beats partner. Ze zijn ietwat duur, ja eigenlijk wel overpriced, maar hij voldoet aan veel eisen:

-Portable (inklapbaar) + tasje en zeer aardige bouwkwaliteit
-Sluit mij en andere goed af.
-Ziet er (imo) goed uit.
-Zit precies goed
-Klinkt prima

Tuurlijk is de prijs dan totaal over mijn (gewenste) budget, maar het is niet dat ik hem niet kan betalen. Ik heb ze vergeleken met de Marleys etc maar die klonken echt naar in vergelijking met deze. Paar Sennheisers kwamen in de buurt, maar degene die deze overtroffen waren ook gelijk een stuk duurder.

Ik twijfel heel erg, de reviews zijn erg wisselend, vooral omdat het populair is om populaire koptelefoons te bashen (oid :) ). Ik heb hem al meegenomen, maar hij staat nu onuitgepakt thuis...

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 16-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
kristan schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:55:
Hey guys,

Nou gister naar de mediamarkt geweest, heerlijk al die commerciële koptelefoons (oprecht, ik vind die designs zo mooi, ik ben dan ook geen audiofiel (misschien maar goed ook)), Marley, Beats etc. Nou omdat ik toch vooral voor design ging heb ik ze allemaal uitgeprobeerd.

Uiteindelijk kwam ik bij deze (ik heb een andere kleur):

[afbeelding]

Ze klinken beter dan je zou verwachten van een oude Beats partner. Ze zijn ietwat duur, ja eigenlijk wel overpriced, maar hij voldoet aan veel eisen:

-Portable (inklapbaar) + tasje en zeer aardige bouwkwaliteit
-Sluit mij en andere goed af.
-Ziet er (imo) goed uit.
-Zit precies goed
-Klinkt prima

Tuurlijk is de prijs dan totaal over mijn (gewenste) budget, maar het is niet dat ik hem niet kan betalen. Ik heb ze vergeleken met de Marleys etc maar die klonken echt naar in vergelijking met deze. Paar Sennheisers kwamen in de buurt, maar degene die deze overtroffen waren ook gelijk een stuk duurder.

Ik twijfel heel erg, de reviews zijn erg wisselend, vooral omdat het populair is om populaire koptelefoons te bashen (oid :) ). Ik heb hem al meegenomen, maar hij staat nu onuitgepakt thuis...
ALs je hem goed vindt, vindt je hem goed. Vooral niet luisteren naar de mening van een kritische zeikerd zoals ik. ;) Geniet van wat je zelf hebt uitgekozen. Het is ook een soort weg die je aflegt hè? Je groeit vanzelf richting het geluid dat je echt zoekt. Je smaakt wordt ook volwassen enzo. Ik begon zelf met van die lullige Sony oordopes van de Media Markt en was al blij als er eentje niet kraakte bij wat bass. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Negakinu schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:50:
[...]

ALs je hem goed vindt, vindt je hem goed. Vooral niet luisteren naar de mening van een kritische zeikerd zoals ik. ;) Geniet van wat je zelf hebt uitgekozen. Het is ook een soort weg die je aflegt hè? Je groeit vanzelf richting het geluid dat je echt zoekt. Je smaakt wordt ook volwassen enzo. Ik begon zelf met van die lullige Sony oordopes van de Media Markt en was al blij als er eentje niet kraakte bij wat bass. :)
Precies, ja ik had een review gelezen (3 van de 5 sterren, waar ze zeiden:

Ja heel goede audio kwaliteit, maar niet als je op vol volume luister (er zou dan bij deep bass nummer distortion optreden) . Nou oké, voor die prijs mag je verwachten dat het altijd goed klinkt. Maar ja vol volume luisteren? 120+db?
Nou als dat je ding is prima, maar uit statistieken blijkt dat dat niet het geval is, daarnaast was het grootste minpunt het design want dat was niet voor iedereen, joh... 8)7

Maar ja, ik ben er wel blij mee, bedankt :)
Flinke upgrade vanaf mijn HD202

Dus tenzij iemand zegt: voor veel minder heb je een veel toffere (mooi en mooie audio) open ik deze gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 16-06-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Voor veel minder heb je een Grado SR80i. ;) Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
kristan schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Dus tenzij iemand zegt: voor veel minder heb je een veel toffere (mooi en mooie audio) open ik deze gewoon.
Ik heb die van jou nog nooit gehoord, wie weet klinkt 'ie wel krankzinnig. Er vanuit gaand dat hij klinkt zoals ik in de reviews lees, misschien is de Teufel Aureol Real een optie? Teufel heeft geprobeerd een hoofdtelefoon te maken die zowel licht is, de Beats-jugend aanspreekt maar de audiofiel toch nog tegemoet komt in geluidskwaliteit en neutraliteit. 99 euro.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Vandaag de op headfi populaire JVC HA-S500 gehaald voor een prikkie, hopelijk ontvang ik hem al snel. Als de koptelefoons in Nederland niet zo duur waren, was ik allang voor een Grado SR80i gegaan. Prachtig geluid, echter minder comfortabel en niet zo stevig voor portable use.

De JVC ziet er ook prachtig uit na mijn mening. Wil je goedkoper en nog mooier, de HA-S400 Red is prachtig. Volgens vele doet ie niet onder voor de S500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Negakinu schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Ik heb die van jou nog nooit gehoord, wie weet klinkt 'ie wel krankzinnig. Er vanuit gaand dat hij klinkt zoals ik in de reviews lees, misschien is de Teufel Aureol Real een optie? Teufel heeft geprobeerd een hoofdtelefoon te maken die zowel licht is, de Beats-jugend aanspreekt maar de audiofiel toch nog tegemoet komt in geluidskwaliteit en neutraliteit. 99 euro.
Ziet er goed uit, daar ga ik over nadenken, de Grado vind ik wat minder.
Hij klinkt beter dan de reviews doen vermoeden, al blijft dat altijd een subjectieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kristan schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:55:
Het is niet zozeer populair om populaire hoofdtelefoons te bashen. De meeste van die dingen zijn op zich prima, het probleem is dat de prijs die ervoor gevraagd wordt niet overeenkomt met de kwaliteit (zowel audio als andere vlakken) die je ervoor krijgt.

Een beats solo voor een euro of 50 is een prima deal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik heb nu al een poosje een Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm, en voor het filmen e.d. is deze echt perfect. Sluit goed af, zit relatief comfortabel en geeft heel goed geluid. En, niet geheel onbelangrijk, het klinkt beter dan wat er uit de speakers van mijn laptop komt :P Deze draaien ook nog goed vanaf mijn Nokia 808, PS Vita en zélfs vanaf mijn iRiver S10 :D

Maar, ik vind ze wat te veel bass hebben en te strak zitten voor langdurig dragen (eigenlijk alles boven de ~2 uur). Ik wil dus eigenlijk een koptelefoon met ongeveer hetzelfde geluid, maar waarbij de bass minder aanwezig is en de hoge tonen iets... meer sprankelend zijn I guess? Ik kom dan met wat google al gauw terecht op de DT880 of de DT990, waarbij vooral de 600 Ohm interessant lijkt vanwege het feit dat er minder bass in zit. Aansturen van de koptelefoons gebeurd met een FiiO E17 indien nodig. Maximaal budget is zo om en nabij de €200-250, maar hoe minder hoe beter.

Zit ik hiermee een beetje te kijken naar de juiste koptelefoons, of raden jullie een andere koptelefoon aan?
Sowieso is "sprankelende hoge tonen" schijnbaar niet iets wat veel mensen zoeken als ik op bijvoorbeeld een head-fi rondblader en wat reviews lees...

Met sprankelende hoge tonen bedoel ik een beetje dat ze er echt goed uitkomen t.o.v. de rest, maar niet overheersen. Een beetje het idee van verzadigde en levendige kleuren, maar dan in geluid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xudonax schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:20:
Ik heb nu al een poosje een Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm, en voor het filmen e.d. is deze echt perfect. Sluit goed af, zit relatief comfortabel en geeft heel goed geluid. En, niet geheel onbelangrijk, het klinkt beter dan wat er uit de speakers van mijn laptop komt :P Deze draaien ook nog goed vanaf mijn Nokia 808, PS Vita en zélfs vanaf mijn iRiver S10 :D

Maar, ik vind ze wat te veel bass hebben en te strak zitten voor langdurig dragen (eigenlijk alles boven de ~2 uur). Ik wil dus eigenlijk een koptelefoon met ongeveer hetzelfde geluid, maar waarbij de bass minder aanwezig is en de hoge tonen iets... meer sprankelend zijn I guess? Ik kom dan met wat google al gauw terecht op de DT880 of de DT990, waarbij vooral de 600 Ohm interessant lijkt vanwege het feit dat er minder bass in zit. Aansturen van de koptelefoons gebeurd met een FiiO E17 indien nodig. Maximaal budget is zo om en nabij de €200-250, maar hoe minder hoe beter.

Zit ik hiermee een beetje te kijken naar de juiste koptelefoons, of raden jullie een andere koptelefoon aan?
Sowieso is "sprankelende hoge tonen" schijnbaar niet iets wat veel mensen zoeken als ik op bijvoorbeeld een head-fi rondblader en wat reviews lees...

Met sprankelende hoge tonen bedoel ik een beetje dat ze er echt goed uitkomen t.o.v. de rest, maar niet overheersen. Een beetje het idee van verzadigde en levendige kleuren, maar dan in geluid :9
DT880 250ohm lijkt me precies wat je zoekt. De 600ohm is erg onpraktisch door de weerstand. Verschillen zijn enorm overdreven. Knappe jongen die ze blind uit elkaar houdt. (Ik heb de 600ohm en 250ohm gehad, en de 250ohm gehouden.)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De persoon die mijn AKG K701 zou kopen en ophalen is niet komen opdagen... Marktplaats! Kansloos. :(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Verkapte "ik heb mijn AKG nog te koop staan!" post? :p

Ik heb in de loop der tijd een aantal koptelefoons in mijn bezit gehad en allemaal (minus eentje) weer doorverkocht, omdat ze allemaal niet lekker op mijn hoofd zaten. Ik heb zelfs mijn Grado, die na verloop van tijd toch erg lekker klonk, verkocht. De koptelefoon die ik nog heb is een oude Bose Quietcomfort 2, die echt niet uitblinkt met zijn geluid, maar des te meer uitblinkt op comfort! Het geluid is niet slecht, maar ik heb wel veel betere gehoord. Compromissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
RnB schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:58:
Verkapte "ik heb mijn AKG nog te koop staan!" post? :p

Ik heb in de loop der tijd een aantal koptelefoons in mijn bezit gehad en allemaal (minus eentje) weer doorverkocht, omdat ze allemaal niet lekker op mijn hoofd zaten. Ik heb zelfs mijn Grado, die na verloop van tijd toch erg lekker klonk, verkocht. De koptelefoon die ik nog heb is een oude Bose Quietcomfort 2, die echt niet uitblinkt met zijn geluid, maar des te meer uitblinkt op comfort! Het geluid is niet slecht, maar ik heb wel veel betere gehoord. Compromissen...
Ik hoop gewoon dat ik er hier iemand blij mee kan maken. Marktplaats is ellende en ik weet dat er hier een paar mensen zitten die de K701 een veel beter huis kunnen geven dan ik.

Ik begrijp trouwens precies wat je bedoelt. Ik ben nu ook langzaam mijn collectie flink aan het uitdunnen. In de praktijk gebruik ik er maar 3, de Sennheiser HD600, HD25-1 II en Teufel Real. Ik ga nu ook eindelijk mijn DT880 250ohm in de verkoop zetten denk ik, maar ik ben er nog een beetje emotioneel aan gehecht. :P

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Negakinu schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:48:
De persoon die mijn AKG K701 zou kopen en ophalen is niet komen opdagen... Marktplaats! Kansloos. :(
marktplaats... ik word er gek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:03:
[...]

In de praktijk gebruik ik er maar 3, de Sennheiser HD600, HD25-1 II en Teufel Real.
die laatste is dat die waar je hopeloos achter zit met je review? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:03:
[...]

die laatste is dat die waar je hopeloos achter zit met je review? 8)
Wie? Wat? Ik bedoelde Beats by Dre! O-)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ah joh, alle respectabele reviewers hebben die Teufel inmiddels al gereviewed ;)

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickG op 17-06-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:43:
Ah joh, alle respectabele reviewers hebben die Teufel inmiddels al gereviewed ;)
Precies! I'm excused! Stuur me maar een SR-009, review ik die wel. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je blijft in ieder geval bescheiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:15
Negakinu schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:48:
Ik heb ook nog naar jouw advertentie gekeken, stond die niet op gereserveerd? Heb nu toch maar een MDR-1R gekocht want die stonden er ook genoeg. Klinkt en zit geweldig! Weet niet of die K701 nog beter geluid had gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Bart1983 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:43:
[...]

Ik heb ook nog naar jouw advertentie gekeken stond die niet op gereserveerd? Heb nu toch maar een MDR-1R gekocht want die stonden er ook genoeg. Klinkt en zit geweldig! Weet niet of die K701 nog beter geluid had gegeven :)
Stond op gereserveerd ja. En de 1R is natuurlijk wel echt heeeeeel anders dan de K701. Maar dat hoeft niets uit te maken, ik ken genoeg mensen die een $20 Portapro beter vinden dan een $999 Hifiman HE600. :)

EDIT: maar dat zijn wel allemaal junks. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 17-06-2013 16:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik vind de portapro leuk voor het geld, maar ten opzichte van de HD25-1 ii gaan er toch veel details in de muziek verloren. Via de iPhone dan, ik luister er niet vaak mee via de headphone amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
[...]

Ik hoop gewoon dat ik er hier iemand blij mee kan maken. Marktplaats is ellende en ik weet dat er hier een paar mensen zitten die de K701 een veel beter huis kunnen geven dan ik.

Ik begrijp trouwens precies wat je bedoelt. Ik ben nu ook langzaam mijn collectie flink aan het uitdunnen. In de praktijk gebruik ik er maar 3, de Sennheiser HD600, HD25-1 II en Teufel Real. Ik ga nu ook eindelijk mijn DT880 250ohm in de verkoop zetten denk ik, maar ik ben er nog een beetje emotioneel aan gehecht. :P
Moest ik het geld hebben dan zou ik direct jouw DT880 hebben overgenomen. Maar helaas is dat niet zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Ik ga nu ook eindelijk mijn DT880 250ohm in de verkoop zetten denk ik, maar ik ben er nog een beetje emotioneel aan gehecht. :P
Ik ben best geïnteresseerd in een DT880 (zoals iets hierboven staat :P). Mocht je besluiten hem daadwerkelijk te verkopen, wil je me dan een seintje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Sinds vanmorgen ben ik in het bezit van een Fiio E07K. En moet zeggen dat het toch echt een mooi apparaatje is. Bevalt beter dan de Fiio E6 die ik eerst had.
Heb hem gekocht als portable AMP, maar het is toch ook wel vet dat ik hem als DAC voor bij m'n pc kan gebruiken. Klinkt toch een flink stuk beter dan wanneer ik m'n headphones in de front panel audio jack plugde.

M'n Ultrasone HFI-580 heeft er nog het meeste voordeel bij. Maar ook bij de B&W P5 en Shure SE215 hoor ik duidelijk verschil, behalve het volume verschil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Heb zojuist een nieuwe headphone gekocht voor mn Iphone 5 maar kom er achter dat de jack plug niet in mijn iphone 5 past vanwege het hoesje om mijn iPhone 5 (stupid me!)

Mijn vraag, kan ik een willekeurige jack 3.5 verlengstukje kopen of verlies ik bij goedkope verlengstukjes geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Gaat prima hoor. Ik weet niet wat voor headset je hebt maar over het algemeen verlies je geen kwaliteit. Kijk anders voor een kabeltje op ebay (wereldwijd) voor 5 euro. Dat gaat waarschijnlijk langer mee dan eentje van een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

of pas het hoesje van je iphone aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ondertussen is de teufel als zijn ronde in nederland aan het doen, en is de custom one headset gear halverwege(pakket gegevens zijn nu ineens niet meer beschikbaar. Ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is.)

Met een beetje geluk vanavond dus al uitproberen. Zal dan gelijk wel even een foto'tje plaatsen van hoe het past en ook hoe de teamspeak genoten de microfoon ervaren etc.

Net nog even gekeken. De custom one hedset gear zal pas woensdag worden.

[ Voor 8% gewijzigd door perpixel op 18-06-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

haha vanochtend ook nog iets leuks over mijn koptelefoon:
iemand vroeg aan mij wat voor een merk het was, en vond het wel een mooie koptelefoon met als opmerking: "veel beter dan zon koptelefoon met zo'n B-tje erop"

toch wel leuk om te horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Voor op het werk en voor thuis als mijn vrouw TV kijkt, ben ik op zoek naar een gesloten koptelefoon. Ik kan me namelijk niet concentreren in de buurt van een TV en ik kan me moeilijk altijd in de werkkamer opsluiten als ik een boek wil lezen en mijn vrouw TV kijken. Op het werk is het vaak rumoerig en dan wil ik me soms kunnen afsluiten.

Ik heb nu een HD580 en daar ben ik lyrisch over. Dat is dus mijn referentiepunt en daar zou ik zo dicht mogelijk bij in de buurt willen komen qua: comfort (de grote zachte earcups zitten lekker, de 580 kan ik uren dragen), analytische, gedetailleerde, neutrale weergave. Ik begrijp dat ik qua soundstage in ga leveren, simpelweg omdat het een gesloten headphone moet zijn.

Ik ga geen amp gebruiken. Die heb ik op het werk niet en ik wil niet gaan slepen met een portable amp. Hij moet dus eenvoudig aan te sturen zijn.

Ik heb een aantal suggesties voorbij zien komen, maar ik ben dus in het bijzonder geinteresseerd in de vergelijking met de HD 580. Mijn overwegingen:
  • Sony MDR-V55
  • Sennheiser HD25-II (al vrees ik dat de earcups wat klein zijn?)
  • Beyer Dynamic DT 660 / 770
  • Superlux 668 (welk model precies?)
Philips valt af vanwege de slechte QC.

Prijs is niet het belangrijkste criterium, maar speelt wel mee. Geluidskwaliteit staat voorop. Ik kan ze niet allemaal gaan luisteren, dus met hulp van jullie wil ik wel een gokje wagen. Terugsturen kan eventueel altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:00:
Voor op het werk en voor thuis als mijn vrouw TV kijkt, ben ik op zoek naar een gesloten koptelefoon. Ik kan me namelijk niet concentreren in de buurt van een TV en ik kan me moeilijk altijd in de werkkamer opsluiten als ik een boek wil lezen en mijn vrouw TV kijken. Op het werk is het vaak rumoerig en dan wil ik me soms kunnen afsluiten.

Ik heb nu een HD580 en daar ben ik lyrisch over. Dat is dus mijn referentiepunt en daar zou ik zo dicht mogelijk bij in de buurt willen komen qua: comfort (de grote zachte earcups zitten lekker, de 580 kan ik uren dragen), analytische, gedetailleerde, neutrale weergave. Ik begrijp dat ik qua soundstage in ga leveren, simpelweg omdat het een gesloten headphone moet zijn.

Ik ga geen amp gebruiken. Die heb ik op het werk niet en ik wil niet gaan slepen met een portable amp. Hij moet dus eenvoudig aan te sturen zijn.

Ik heb een aantal suggesties voorbij zien komen, maar ik ben dus in het bijzonder geinteresseerd in de vergelijking met de HD 580. Mijn overwegingen:
  • Sony MDR-V55
  • Sennheiser HD25-II (al vrees ik dat de earcups wat klein zijn?)
  • Beyer Dynamic DT 660 / 770
  • Superlux 668 (welk model precies?)

Prijs is niet het belangrijkste criterium, maar speelt wel mee. Geluidskwaliteit staat voorop. Ik kan ze niet allemaal gaan luisteren, dus met hulp van jullie wil ik wel een gokje wagen. Terugsturen kan eventueel altijd nog.
Superlux HD668b valt af, die zijn open. De Superlux HD662 isoleert heel goed maar kan absoluut niet opboxen tegen je HD580. De HD662 is bijvoorbeeld erg fel in de treble. De HD25-1 II valt af omdat hij voor veel mensen niet comfortabel is. Eventueel wel met velourpads maar dan isoleert hij minder. De Beyerdynamic DT770 isoleert redelijk, is comfortabel met de velour pads maar klinkt wel erg anders dan de HD580. Als je de HD580 als een rechte lijn ziet, dan is de DT770 een lijn in de vorm van de letter U. Bij Feedback kun je de Beyerdynamics wel luisteren, dus misschien zet dat je op de goede weg.

Waarom ga je niet voor goede in-ears? Die zijn ultra comfortabel mits je de juist tips gebruikt en kunnen krankzinnig goed klinken. Afhankelijk van je budget zijn er echt fantastische opties van Hifiman, Etymotic, Vsonic, Shure etc.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
bedankt. Ik was al bang dat de perfecte optie er niet tussenzat. Jouw beschrijving van Beyerdynamic klinkt alsof ik dat niet zoek. Klinkt als overdreven bass en treble en juist de neutrale weergave waardeer ik in de HD580.

In-ears heb ik eigenlijk nog niet eens overwogen, misschien moet ik dat ook maar doen. Als soundstage toch gedeeltelijk verloren gaat bij een gesloten headphone, dan kan ik in-ears ook overwegen. Ik denk dat ik mij maar eens in ga lezen in het in-earstopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
October schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:00:
Vandaag de op headfi populaire JVC HA-S500 gehaald voor een prikkie, hopelijk ontvang ik hem al snel. Als de koptelefoons in Nederland niet zo duur waren, was ik allang voor een Grado SR80i gegaan. Prachtig geluid, echter minder comfortabel en niet zo stevig voor portable use.

De JVC ziet er ook prachtig uit na mijn mening. Wil je goedkoper en nog mooier, de HA-S400 Red is prachtig. Volgens vele doet ie niet onder voor de S500.
Awesome, mooi dat deze headphone in Nederland ook wat love krijgt, en ik niet de enige ben die er mee rond loopt, hahaha. Ben er nog steeds erg blij mee en gebruik hem bijna dagelijks. Waanzinnige value for money, zeker met de pad-wissel truukjes die je er mee uit kan halen. Heb nu de ATH pads er op zitten en de soundstage is naar mijn idee beter. Bass is weer iets minder met deze pads helaas, dus misschien binnenkort toch maar weer andere pads proberen.

Overigens is de headphone wel mooi, maar puntje van kritiek in mijn ogen is wel de manier waarop ie op je hoofd staat. Heb op dat vlak wel eens mooiere phones gezien nml. (zeker als je met grotere pads aan de slag gaat zoals in onderstaande foto, lol) :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/e/e2/350x700px-LL-e235ea71_665166.jpeg

Het is dat de Adidas pads schijnbaar je bass en ruimtelijkheid om zeep helpen, anders had ik het wel geweten:
Afbeeldingslocatie: http://ww2.sinaimg.cn/large/8610a412jw1e0hkkcb7djj.jpg
Als ie binnen is, laat maar weten wat je er van vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:42:
bedankt. Ik was al bang dat de perfecte optie er niet tussenzat. Jouw beschrijving van Beyerdynamic klinkt alsof ik dat niet zoek. Klinkt als overdreven bass en treble en juist de neutrale weergave waardeer ik in de HD580.

In-ears heb ik eigenlijk nog niet eens overwogen, misschien moet ik dat ook maar doen. Als soundstage toch gedeeltelijk verloren gaat bij een gesloten headphone, dan kan ik in-ears ook overwegen. Ik denk dat ik mij maar eens in ga lezen in het in-earstopic.
Die moeite kun je je besparen. Daar wordt niet heel veel zinnigs gezegd. Ik zou gewoon meteen naar de bron gaan die iedereen daar citeert: http://www.head-fi.org/t/...t300-added-06-16-13-p-711

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als je gewoon test in de winkel is er niks aan de hand. ik ahd het probleem dus dat ik dat 2x niet ahd gedaan :9
als je een goede hebt ben je er zeker wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Fordox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:
[...]

als je gewoon test in de winkel is er niks aan de hand. ik ahd het probleem dus dat ik dat 2x niet ahd gedaan :9
als je een goede hebt ben je er zeker wel tevreden mee.
Dat mag dus niet voor een headphone in de prijsklasse waarin ik kijk. Mijn HD580 is nu zo'n 15 jaar oud, gok ik. De velours pads beginnen wat te slijten, maar verder zie je er helemaal niets aan. Het materiaal is oerdegelijk. Het kraakt niet, het piept niet als je het wat wrikt.

Ik wil kwaliteit of niets. Als je je productie- en QC-processen niet op orde kunt krijgen, ben je voor mij als leverancier afgeschreven omdat ik dan geen vertrouwen meer heb in de kwaliteit van je product. Ik wil niet geluk moeten hebben bij een aankoop. Mijn ervaring is ook dat ik dat geluk nooit heb. Ik moet bovengemiddeld vaak aanspraak maken op garantie, terwijl ik altijd superzuinig ben. Bad karma.

Kwaliteit wordt deze dagen ondergewaardeerd. Kwaliteit kost geld en dat heb ik er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

verder qua bouwkwaliteit hoe lang de philips mee gaat is wel aanzienelijk, alles voelt zeer degelijk aan gezien alles praktisch van aluminium is.

ik vind het verder een prachtige/goed kwalitatieve koptelefoon. alleen was het denk ik bad luck wat ik had...

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 18-06-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Om die reden zou ik ook Philips mijden wat betreft Headphones, bij mij lijkt ook bovengemiddeld veel stuk te gaan, en dan vooral bij Philips producten(heb producten die 3x in 2 jaar garantie vervangen zijn), daar koop ik dus tegenwoordig ook niks meer van. Inderdaad wat je zegt, als je al in de winkel moet gaan testen om een goede te pakken te krijgen zit er iets fout. De HD598 die ik nu heb voelt goed aan, maar of hij 10 jaar meegaat is maar 1 manier om achter te komen ;). Wel erg fijn dat de kabel in ieder geval makkelijk te vervangen is.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 18-06-2013 12:31 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
teufel audio real is binnen :) bevalt goed. Nu nog even op de custom one headset gear wachten. Zouden jullie trouwens een dac aanraden? of een mixamp oid. waar ik ook de mic op aan zou kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Maar $275! :P

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_221371_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_221371_5.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Godsjezusnondeju, wat een lelijk ding! Lijkt alsof het zo uit een of ander mecha anime komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het zijn erg leuke films voor de gadgetfreak als ik, maar man, met iets beters dan dat konden ze toch wel komen zeker? Je had in dat thema best een leuke headphone kunnen maken. Zeker voor 275$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

SlaadjeBla schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:00:
Als de HD 580 je uitgangspunt is, zou ik als eerste naar de gesloten modellen van Sennheiser kijken, bijvoorbeeld de Momentum. Hij zal ongetwijfeld anders klinken, maar grote kans dat 'ie qua comfort aan je eisen voldoet. Ook doet 'ie het naar verluidt prima zonder extra versterking.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Stark industries :)
Voor de liefhebber best leuk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
8088 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 01:28:
[...]

Als de HD 580 je uitgangspunt is, zou ik als eerste naar de gesloten modellen van Sennheiser kijken, bijvoorbeeld de Momentum. Hij zal ongetwijfeld anders klinken, maar grote kans dat 'ie qua comfort aan je eisen voldoet. Ook doet 'ie het naar verluidt prima zonder extra versterking.
Naar de Momentum heb ik gisteren ook zitten kijken. In de vergelijkingen met de HD 650 komt hij er niet slecht vanaf en de bouwkwaliteit lijkt ook in orde. Dit is inderdaad een serieuze kandidaat.

Nu nog overdenken of ik er 300 euro aan wil besteden. Immers heb ik al een goede headphone en is deze meer voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Naar de Momentum heb ik gisteren ook zitten kijken. In de vergelijkingen met de HD 650 komt hij er niet slecht vanaf en de bouwkwaliteit lijkt ook in orde. Dit is inderdaad een serieuze kandidaat.

Nu nog overdenken of ik er 300 euro aan wil besteden. Immers heb ik al een goede headphone en is deze meer voor erbij.
Je zou ook nog naar de DT1350 kunnen kijken van Beyerdynamic, ook een high end portable. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat in-ears the way to go zijn. Als je puur isolatie en comfort wilt naast je HD580, maar toch veel geluidskwaliteit voor je geld wilt, kunnen goede in-ears ideaal zijn.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

kristan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:32:
[...]

Stark industries :)
Voor de liefhebber best leuk, toch?
zelfs voor iron man is dat ding niet subtiel genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
275 dollar voor een DealExtreme ding?
Hij lijkt trouwens als twee druppels water op de Steelseries Siberia v2. Let bijv. op de retractable microphone, headband en bevestiging van de headband aan de headphone met ijzerdraad.
Afbeeldingslocatie: http://media-curse.cursecdn.com/attachments/78/164/steelseries-siberia-v2.png

[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 19-06-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:06:
[...]

275 dollar voor een DealExtreme ding?
Hij lijkt trouwens als twee druppels water op de Steelseries Siberia v2. Let bijv. op de retractable microphone, headband en bevestiging van de headband aan de headphone met ijzerdraad.
[afbeelding]
Al die dingen komen uit de Yoga fabrieken in Taiwan. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Als ik de frequency response van de Momentum bekijk, schrik ik daar toch wel van. In het hoog valt het erg hard naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Als ik de frequency response van de Momentum bekijk, schrik ik daar toch wel van. In het hoog valt het erg hard naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Vandaag ook de custom one headset gear binnen gehad. Het geluid van de teufel aurol real is goed, maar de microfoon valt ongelofelijk tegen. Het is ontzettend zacht waardoor ik moet boosten. dit zorgt natuurlijk voor een hele berg ruis. Ook omdat hij zo zacht is moet ik hem ontzettend dicht bij mijn mond plaatsen waardoor je snel adem geluid hoort. Zou er iets kunnen zijn wat ik fout doe? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:58:
Vandaag ook de custom one headset gear binnen gehad. Het geluid van de teufel aurol real is goed, maar de microfoon valt ongelofelijk tegen. Het is ontzettend zacht waardoor ik moet boosten. dit zorgt natuurlijk voor een hele berg ruis. Ook omdat hij zo zacht is moet ik hem ontzettend dicht bij mijn mond plaatsen waardoor je snel adem geluid hoort. Zou er iets kunnen zijn wat ik fout doe? iemand tips?
Hij krijgt dus te weinig vermogen. Waar steek je hem op dit moment in? Je weet zeker dat alles goed staat in Windows bij recording devices/settings etc? De kabel zit ook in je MIC input? Niet in je LINE ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 19-06-2013 19:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Zelfde mic ingang als mijn vorige, maar deze heeft toch wel wat meer problemen(Ik denk toch iets gevoeliger ofzo).
Ondertussen met driver updates en het de-instaleren van virtual audio cable een hoop opgelost. Algemene mening op teamspeak is nu goed en duidelijk. Misschien ietsje minder dan mijn vorige, maar goed te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door perpixel op 19-06-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:30:
Zelfde mic ingang als mijn vorige, maar deze heeft toch wel wat meer problemen(Ik denk toch iets gevoeliger ofzo).
Ondertussen met driver updates en het de-instaleren van virtual audio cable een hoop opgelost. Algemene mening op teamspeak is nu goed en duidelijk. Misschien ietsje minder dan mijn vorige, maar goed te doen.
Hmm, ik denk niet dat je het optimale uit de microfoon haalt. Beyerdynamic adverteert dat ding als een microfoon die zich kan meten met hun eigen pro lijn. Het is ook een condensator microfoon, en die zijn over het algemeen erg gevoelig. Ik denk gewoon dat hij te weinig juice krijgt. Je zou het voor de grap eens in een andere bron moeten proberen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Net inderdaad op een andere computer geprobeerd daar ging hij aanzienlijk harder, maar nog wel enige ruis. Ik heb ook het gevoel dat ik er niet het maximale uithaal, maar vind het lastig om te bepalen welke stappen ik moet nemen om dit wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Negakinu schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:48:
[...]

DT880 250ohm lijkt me precies wat je zoekt. De 600ohm is erg onpraktisch door de weerstand. Verschillen zijn enorm overdreven. Knappe jongen die ze blind uit elkaar houdt. (Ik heb de 600ohm en 250ohm gehad, en de 250ohm gehouden.)
Dit is inderdaad een gigantisch eind de goede kant op :) Nog niet helemaal zo sprankelend als ik had gehoopt, maar dat kan ook aan de bron liggen natuurlijk :P In ieder geval een héél stuk minder bas dan mijn DT770, plus dat het ding niet klemt wat het geheel een héél stuk comfortabeler maakt. Een goeie aankoop dus!
Pagina: 1 ... 44 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.