Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Heilige Kaas schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:22:
[...]

Dat is balen! Is een objective 2 niet iets? Hij is alleen erg groot, past niet in je broekzak.
Hoewel de O2 wel op batterijen kan werken, is het qua formaat niet echt portable te noemen. En hij moet wel samen met m'n Galaxy Note2 in m'n broekzak passen :)
En aangezien ik m'n headphones vaker on the road gebruik dan thuis, is het denk ik niet een goede keuze.

Zit momenteel te kijken naar de Fiio E11 en de Fiio E07K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Solictice schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:35:
[...]

Hoewel de O2 wel op batterijen kan werken, is het qua formaat niet echt portable te noemen. En hij moet wel samen met m'n Galaxy Note2 in m'n broekzak passen :)
En aangezien ik m'n headphones vaker on the road gebruik dan thuis, is het denk ik niet een goede keuze.

Zit momenteel te kijken naar de Fiio E11 en de Fiio E07K.
Check de JDS Labs Cmoybb 2.02. Tijdens de laatste headphone meet werd er voor de grap een Hifiman HE500 mee aangestuurd en het klonk nog goed ook!! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:56:
Oke, ik zoek een semi-portable koptelefoon.
Niet opklapbaar, maar moet wel stevig gebouwd zijn, ik moet hem bijvoorbeel in mijn tas kunnen gooien en niet te bang zijn voor het resultaat.

Het liefst ook een móóie koptelefoon, een voorbeeld: ik heb de Sennheiser HD 202 ergens liggen en die vind ik best wel lelijk, tuurlijk dit is persoonlijk allemaal, maar als indicatie.

Wat ik ga luisteren is vooral Hiphop en
*neemt kijkje in muziek*
.... eh nou vooral hiphop :)
Maar als hij bij de andere genres maar niet tegenvalt.

Prijskaartje: Sowieso onder de 100 euro en hoe goedkoper hoe beter... :/

Oh ja, zoiets vind ik er bijvoorbeeld wel strak uitzien.
[afbeelding]
Die Sol klinkt vrij beroerd vind ik persoonlijk en ik ben ook geen fan van die kabel die in beide cups gaan. Maja, onder de 100eu is er maar beperkt mogelijk. Je kan niet alles hebben tenzij je ervoor betaalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ja je hebt een plek waar je wat draadjes aan vast kan maken en die kan je naar achter leiden. Zo kan je alle aansluitingen voor gewoon laten zitten, dit is voor het oog wat mooier.
Voor de voeding weet ik het ff niet zeker. Een ding waar je misschien wel mee zit. (afhankelijk van of je batterijen gebruikt) is de ruimte voor de plugs. Je hebt denk ik zo'n 2 of 2,5 cm ruimte (diep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 04:30:
[...]

Die Sol klinkt vrij beroerd vind ik persoonlijk en ik ben ook geen fan van die kabel die in beide cups gaan. Maja, onder de 100eu is er maar beperkt mogelijk. Je kan niet alles hebben tenzij je ervoor betaalt :P
Nee weet ik, de Sol wil ik ook niet, maar ik heb het meer over dat design. Als in: dat is geen lelijke. Graag een andere dan die ;).
Het hoeft ook geen fantastische koptelefoon te zijn. Ik vind de Sennheiser HD201 en 202 niet slecht (letterlijk niet slecht) klinken, die maar dan een stapje hoger en een mooi design, dat zou het moeten doen.

Kijkende naar de prijzen van die 2 moet dat toch mogelijk zijn?

Ik wou eerst voor de Boomphones Phantom gaan.
Mocht iemand nog zoeken naar een leverancier: http://headphoneproject.c...ducts/boomphones-hp-black

Aangezien ze zelf niet meer naar NL verschepen. Deze wel, 99% zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 08-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:02:
[...]

Ok bedankt, het is echt een aardig speeltje. ;)
Ik neem aan dat met een externe voeding de batterijen overbodig zijn??
Klopt. Je kan zelfs onderdelen van de chip houden, alleen is het niet echt aan te raden mocht je ooit wel de portable functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ben je nu op zoek naar een ander headphone, of nog steeds naar een met hetzelfde criterium als pakweg een jaar geleden? :/ (toen had je het nml al over de boomphones.. ;( )

Ik bedoel, als je al een jaar aan het zoeken bent dan heb je of echt engelengeduld, of je criteria zijn zo dat er echt geen passende oplossing is denk ik dan. Als dat laatste het geval is, dan kan je er allicht aan denken je budget iets te verruimen of 2e hands iets te zoeken zodat er mogelijk meer gaat voldoen aan je criteria. ;)

Heb je zelf al eens op bijvoorbeeld head-fi gekeken? Headphone merken die ik zo snel kan bedenken waar je je misschien wat verder over in kan lezen op bijv. head-fi (geen rekening gehouden met je muzieksmaak, on ear of over ear design, de apparatuur waarop je het spul aan wilt sluiten - maar voornamelijk op looks van de headphones), zouden kunnen zijn:

http://www.head-fi.org/products/v-moda-crossfade-m-80
http://www.head-fi.org/pr...r-headphones-black-chrome
http://www.head-fi.org/products/aiaiai-tma-1
http://www.head-fi.org/pr...und-technology-headphones

En mocht daar iets tussen zitten wat je aanspreekt dan kan je allicht vervolgens hier wat concreter komen vragen of het specifiek wat voor je is. :P

Protipje; o.a. amazon (o.a. de UK en de DE variant) willen nog wel eens aanbiedingen hebben van headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb de v-moda m80 geprobeerd. Ze klonken vrij aardig. Maar ik vind ze een beetje klein waardoor ze niet helemaal prettig zitten. Maja het zijn ook on ears en niet foldable. Maja ze zijn wel klein en klinken redelijk goed.

Voor ietsje meer heb je de logitech UE 6000. Ik vind deze erg leuk klinken. Bass is goed aanwezig. Ze zien er goed uit en zijn foldable. Qua geluid is niet alles even accuraat en voelt het niet zo "ruimtelijk" aan als de momentum bijvoorbeeld. Maar die is dan ook een stuk duurder. Heb deze nier direct met de m80 kunnen vergelijken. Maar uit m'n hoofd vind ik em qua geluid niet onder doen.

Ik zelf heb de v-moda m100 gehaald voor omgerekend 200eu. Over de looks heeft iedereen een andere mening, maar ik vind em wel mooi. En ze kunnen heel erg portable gefold worden. Ze zitten prettig en het geluid tovert een glimlach op m'n gezicht :)

Veel mensen op headfi zeggen dat de momentum de beste in die prijsklasse is. En eerlijk is eerlijk. Ze klinken erg accuraat. Gevoel van ruimte is ook zeer groot. M'n vriendin is er helemaal weg van. Maar ik vind het niet spannend klinken. UE6000 klinkt weliswaar niet zo goed, maar vind die wel leuker. En is ook nog een stuk goedkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Mijn O2 behuizing is gisteren ook binnen gekomen dus hierbij mijn ervaringen met de door Heilige Kaas gebouwde O2.

Thuis gekomen van mijn werk zag ik dat mijn pakketje uit Zwitserland was bezorgd. :)
Bij het uitpakken bleek dat de rubber voetjes er niet bij zaten dus even Head 'n' HiFi – Walter gemaild en kreeg dezelfde avond een mailtje terug dat de voetjes worden nagestuurd. :)

Als een klein kind zo blij met zijn eerste Lego-doos monteerde ik de PCB in de behuizing, dit ging niet vanzelf want zo'n kleine Torx had ik niet maar gelukkig mijn buurman wel.
Na de montage de kabeltjes aangesloten en zette vol verwachting You and My Friend van The Dire Straits aan.
WTF was dat :? het geluid was alsof the O2 in mijn bad lag en The Dire Straits achteraan in de Tunnel stonden te spelen. :(
Verbaasd sloot ik mijn HD598 rechtstreeks aan op mijn geluidskaart en alles klonk weer normaal, was de O2 defect of was het de voeding - de kabel of toch iets anders? :?
Ik besloot het te proberen met een andere male-male kabel want die moest ik nog ergens hebben liggen.
Na mijn bijna mijn hele huis te hebben afgezocht naar een andere male-male kabel lag deze dus gewoon achter mijn printer. 8)7
Na het andere kabeltje te hebben aangesloten moest ik gelijk denken aan het topic kabeltjes gesmeed door elfjes bij zilveren maanlicht. :o
The Dire Straits waren nu als speer door de tunnel geraced en stonden nu een prive concert voor mijn neus te spelen. oOo
Nu met de O2 vind ik de lage tonen mooier klinken het lijkt of dat de soundstage nu iets groter is.

Ik ben nu een happy Head-Fi fan dankzij de O2 en mijn HD598 en natuurlijk ook de hulp van Heilige Kaas. *O* :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Leuk verhaaltje! Ik vind het erg leuk om te horen dat je er blij mee ben. :) Ik schrok toch wel even toen je zei dat het nergens naar klonk. :P Maar gelukkig lag het aan een kabel defect.

Zelf ook meteen maar even Dire Straits opgezet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb een vraag over al dan niet vermeende noise cancelation op een best dure headphone.
(Zie eventueel ook mijn reviewtje op productreview: Beats by Dr. Dre Studio (Wit) review door notsonewbie )
Deze gebruik ik buiten en binnen (soms rumoerige buren)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/78409/23996.jpg
Ik vraag mij af, als een headset noise cancelation heeft, dan moet ie 1 of beter 2 microfoontjes hebben, die geluid buiten de koptelefoon oppikken en van binnen een tegengeluid creëren.

Wat ik mij echter vraag, die noise opheffende tegengeluiden die kunnen dan toch ook je muziek verstoren!?

Verder denk ik dat ook bij de dure merken er marketing gaande is en dat als er niet 'active' noise cancelation staat, dat ze dan doelen op basale dingen als over/on ear en de isolatie foam.
Zoals bij mijn Beats dr dre Studio, daar zit een knop op om de noise reduction uit te zetten.
Mja, logisch want met die knop knal je het HELE geluid uit.... En dan is praten op gewoon nivo met iemand geen enkel probleem.
En met de headset op, geluid zacht, ook niet....

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 08-06-2013 19:11 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:07:
Ik heb een vraag over al dan niet vermeende noise cancelation op een best dure headphone.
(Zie eventueel ook mijn reviewtje op productreview: Beats by Dr. Dre Studio (Wit) review door notsonewbie )
[afbeelding]
Ik vraag mij af, als een headset noise cancelation heeft, dan moet ie 1 of beter 2 microfoontjes hebben, die geluid buiten de koptelefoon oppikken en van binnen een tegengeluid creëren.

Wat ik mij echter vraag, die noise opheffende tegengeluiden die kunnen dan toch ook je muziek verstoren!?

Verder denk ik dat ook bij de dure merken er marketing gaande is en dat als er niet 'active' noise cancelation staat, dat ze dan doelen op basale dingen als over/on ear en de isolatie foam.
Zoals bij mijn Beats dr dre Studio, daar zit een knop op om de noise reduction uit te zetten.
Mja, logisch want met die knop knal je het HELE geluid uit.... En dan is praten op gewoon nivo met iemand geen enkel probleem.
En met de headset op, geluid zacht, ook niet....
Wat je vermoed is waar. Noise isolation duidt er enkel op dat de koptelefoon omgevingsgeluid vermindert door je oren te bedekken. Noise cancellation (vaak met active aangeduid), maakt gebruikt van electronica en stuurt de negatieve tonen van het omgevingsgeluid door om het zo op te heffen. Maar een goed geluid isolerende koptelefoon kan bijna net zo veel bereiken als eeen NC.

Vrijwel altijd gaat NC wel ten koste van het geluidskwaliteit. Enerzijds doordat er nog andere singalen door je muziek gaan en dat het ook nog door veel extra electronica moet gaan. Veel fabrikanten krikken dan bijvoorbeeld de bass een stukje op om het dan een beetje extra kick te geven.

Maar ff terug naar jouw ervaring.. Beats gebruiken als richtlijn voor geluidskwaliteit is eigenlijk net een Hummer als eco-richtlijn gebruiken. Met name de solos zijn zo beroerd afgesteld dat het om te huilen is. De bass is zo overdreven en slordig dat het de mids en highs helemaal dempt. Er is zowat geen sprake van soundstage. Het is alsof de bass recht voor je neus staat en de zanger en de rest van de crew daar pal achter. Nou zijn de studios iets minder beroerd, maar je moet ze zeker niet tot de dure categorie koptelefoons rekenen. Duur zijn ze zeker, maar kwalitatief zijn veel koptelefoons in de 100-200 euro range toch echt beter. Nou heb ik de studios niet uitvoerig geprobeerd dus kan niet teveel zeggen over de nc ervan. Maar ga maar eens naar de apple store in amsterdam bijvoorbeeld. Daar liggen vrij veel koptelefoons die je gewoon uit kan proberen. Nou is de rumourige omgeving niet ideaal om muziek te luisteren, maar je kan de NC van verschillende koptelefoons wel goed testen :+ Probeer eens de NC van UE 6000 en de Bose Quietcomfort 15 en vergelijk dat met de studios.

Maja tl;dr, als je echt voor geluidskwaliteit gaat, kan je eigenlijk gewoon beter een koptelefoon halen met een goede sluiting over je oor. Voordeel is ook nog dat je niet hoeft te klooien met batterijtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
Maja tl;dr, als je echt voor geluidskwaliteit gaat, kan je eigenlijk gewoon beter een koptelefoon halen met een goede sluiting over je oor. Voordeel is ook nog dat je niet hoeft te klooien met batterijtjes :P
Als je echt voor geluidskwalitieit gaat, ga je niet voor beats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
De productomschrijving spreekt ander wel van "Daarnaast zorgt Powered Noise Cancelling technologie ervoor dat u niet gestoord wordt door het lawaai van de buitenwereld. De Studio verwijdert actief al het overbodige geluid zodat u enkel de details en nuances van uw muziek te horen krijgt."
Dit en het feit dat er batterijen in moeten doet vermoeden dat er dus wel actieve noise cancelling in zit.
Anyway, Beats zijn overpriced en goed in de markt geplaatste (gehypt) matige koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 23:08

Knud

Sandvich

(Al een tijdje lees ik hier mee, maar tot nu toe weinig toe kunnen voegen)

Sinds 2 weken heb ik een Teufel Aureol Massive headphone ingebruik. Wilde deze vooral voor bij de PC gebruiken (Gaming, beetje muziek) en af en toe ook gewoon voor buiten en in het vliegtuig. Via via had ik al de OEM versie kunnen proberen (Yoga CD-98) en was daar best te spreken over - lekker ligt en prima geluid, voor dat geld. Echter de Teufel is wat zwaarder (400gr tov ~280 gr) en de bass lijkt wat verzwaard te zijn. Hij klinkt an sich best okee en zeker voor gaming is het een prima headphone. Ga helemaal op in de game, want heb het niet door als mn vriendin ineens naast me staat :+
Echter, door het (nep?) leer van de earcups wordt de headphone toch wel erg warm aan de oren en dat is toch wel een nadeel. En dit gebeurd ook bij buiten gebruik. Ik ben er daarom nog niet overuit of ik hem wil houden of niet.

Toch maar besloten om vandaag even wat open koptelefoons te gaan luisteren. Valt op dat er in Breda eigenlijk weinig keuze is qua echte hifi audio zaken waar je ook rustig kunt luisteren. Uiteindelijk bij Hobo HiFi gaan luisteren waar ze aardig wat headphones hadden staan om te luisteren.
Na wat geluisterd en vergeleken ben ik voor de Sennheiser HD598 gegaan (ook al is de kleur stelling niet direct mijn 1e keuze...). Koptelefoon is echt super licht (ideaal voor lang achter de PC zitten :) ) en klinkt ook nog eens super. Ik ben bij lange na geen audiofiel zoals een aantal anderen hier, maar ik ben er heel erg blij mee. Kan er prima muziek mee afspelen (getest op een Cowon D2), van Bon Iver, tot soundtrack van Mass Effect 3 tot gewoon stevige beuk muziek :+

Nu de koptelefoon testen met wat games.

Viel me bij Hobo wel op dat er eigenlijk weinig 'goede' gesloten headphones zijn in het prijs segment van 150-200 euro. Had nog wel een Beyerdynamic T70 geprobeerd, maar die viel me tegen. Zeker omdat deze 450 euro kost.
Zag dat de Sennheiser Momentum ook weer even werd genoemd in dit topic. Heb deze zelf maar heel even geprobeerd, maar kan er nu weinig zinnigs over zeggen. (Ik kan deze wel via ING voor 164 euro kopen.. maar ben er dus nog niet overuit of dat een goede koop is ja of nee.)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

xxxneoxxx schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:32:
[...]

Ben je nu op zoek naar een ander headphone, of nog steeds naar een met hetzelfde criterium als pakweg een jaar geleden? :/ (toen had je het nml al over de boomphones.. ;( )

Ik bedoel, als je al een jaar aan het zoeken bent dan heb je of echt engelengeduld, of je criteria zijn zo dat er echt geen passende oplossing is denk ik dan. Als dat laatste het geval is, dan kan je er allicht aan denken je budget iets te verruimen of 2e hands iets te zoeken zodat er mogelijk meer gaat voldoen aan je criteria. ;)

Heb je zelf al eens op bijvoorbeeld head-fi gekeken? Headphone merken die ik zo snel kan bedenken waar je je misschien wat verder over in kan lezen op bijv. head-fi (geen rekening gehouden met je muzieksmaak, on ear of over ear design, de apparatuur waarop je het spul aan wilt sluiten - maar voornamelijk op looks van de headphones), zouden kunnen zijn:

http://www.head-fi.org/products/v-moda-crossfade-m-80
http://www.head-fi.org/pr...r-headphones-black-chrome
http://www.head-fi.org/products/aiaiai-tma-1
http://www.head-fi.org/pr...und-technology-headphones

En mocht daar iets tussen zitten wat je aanspreekt dan kan je allicht vervolgens hier wat concreter komen vragen of het specifiek wat voor je is. :P

Protipje; o.a. amazon (o.a. de UK en de DE variant) willen nog wel eens aanbiedingen hebben van headphones.
Nou, punt is, ik zag iemand anders in dit topic vragen waar hij de Boomphones kon bestellen, vandaar dat stukje.
Maar ik wil nu dus een andere koptelefoon.

En bedankt voor de opties, maar: te duur en te lelijk niet mijn ding ;). De Aiaiai dan nog het meest.

Ik heb ondertussen wel wat leuke dingetjes gehad (geen dure, want dat ben ik zogenaamd niet waard :) ), maar geen enkele deed het lang: kapot, kapot, kapot. :/
Ik ben niet zo voorzichtig. Hetzelfde heb ik met telefoons (om de paar maanden een nieuwe) maar daar weet ik gelukkig wel wat ik wil. Hier niet. Nou niet welke, wel wat:

-Goede bouwkwaliteit dus
-Goed voor Hiphop
-Liefst gesloten, aangezien ik hem ook in de auto etc moet gaan gebruiken en het liefst niet andere mensen stoor.

Ik heb op jouw advies nog de Boomphones niet gekocht :) Ik heb een vriend ze wel laten kopen, soms ben ik jaloers, maar ja ik heb nu gewoon een speakertje en nu dus wéér nieuwe headphones nodig.
Deze week mediamarkt.

[ Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 08-06-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
[quote]Knud schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:19:
Na wat geluisterd en vergeleken ben ik voor de Sennheiser HD598 gegaan (ook al is de kleur stelling niet direct mijn 1e keuze...). Koptelefoon is echt super licht (ideaal voor lang achter de PC zitten :) ) en klinkt ook nog eens super. Ik ben bij lange na geen audiofiel zoals een aantal anderen hier, maar ik ben er heel erg blij mee. Kan er prima muziek mee afspelen (getest op een Cowon D2), van Bon Iver, tot soundtrack van Mass Effect 3 tot gewoon stevige beuk muziek :+

Probeer de HD598 maar eens met films dat klinkt geweldig, je hoort dingen die je normaal nooit opvalt.
Zoals subtiele geluidjes het aansteken van een cigaret of het omgevingsgeluid bij scenes in het openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
notsonewbie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:07:
[afbeelding]
Met het risico dat dit klinkt als 'there is someone wrong on the internet' op de koop toe, is het volgende misschien goed het volgende te weten voor je review (in staccato):
• de Beats Studio heeft weldegelijk Actieve Noise Cancelling.
• de microfoons daarvoor zit in de earpads verwerkt, je zult die dus niet kunnen zien
• de nc staat alleen aan bij het weergeven van muziek
• de nc is niet bepaald state-of-the-art. De hoofdtelefoon die je kocht is in de basis dan ook zo'n 5 jaar oud

De (Amerikaanse) Beats Executive of Mixr zijn de spirituele opvolgers van de Studio. Beide zijn een stuk beter, meer gecontroleerde bass, veel interessantere mids en een rustiger geluidsbeeld overall.
De Studio is sinds zijn lancering bijna elk jaar een klein stukje verbeterd, maar het is en blijft gewoon een verouderd ontwerp in de basis. Ik denk dat de enige reden dat Beats (en Monster) de Studio heeft laten bestaan, het ongekende succes: het ontwerp verkoopt nog steeds.
Verder wordt de nc wel vermeldt door Beats, maar is de Studio nooit gemaakt om een echte actieve noise-cancelling headphone te zijn. Alle euro's die zo'n ding kost ten spijt, het ding is gemaakt als 'all-round' fun hoofdtelefoon, niet gespecialiseerd in wat dan ook (behalve overvloedige ongecontroleerde bass ;) )

Nogmaals: is weldegelijk aanwezig, Beats en Monster zijn echt niet zo gek om zoiets te beweren. De woorden (actieve) Noise cancelling en noise isolation worden al jaren zorgvuldig door iedere fabrikant in de audio-business gebruikt.

Specifieker over de Studio: Bij het uitkomen was de noise-cancelling niet het beste wat er in massa te produceren was. Combineer dat met dat er in de afgelopen jaren elk jaar grote vooruitgang geboekt op het gebied van actieve nc, en de Studio kun je onmogelijk tegen de huidige standaard van actieve nc houden.
De actieve nc in de Studio is gebaseerd op twee uitgangspunten:
- zo'n 5 jaar terug was bij sterke actieve nc er in de regel een zekere 'his' of ruis in het geluid vrijwel altijd aanwezig. Alleen bij de zeer dure nc systemen was dit duidelijk minder het geval, de Studio valt niet in de zeer dure categorie, en daarmee had je óf ruis óf een minder sterke nc. Het is een vrij zwakke actieve nc geworden, al is de demping dacht ik nog steeds ca. 5db, lang niet verkeerd.
- de earpads zelf dempen ook een deel van het geluid van buiten, plaats de microfoons voor actieve nc binnen in de earcups en de demping kan werken met wat het oor zou horen.
Hoe goed beide keuzes zijn, kun je over discussiëren, maar het zijn zeker geen compleet verkeerde keuzes en in ieder geval (destijds) iets nieuws voor de (mainstream) markt.

Voor de helderheid 1: nee, ik heb nooit Studio's of een andere Beats hoofdtelefoons gehad, maar heb wel naar ingespeelde Studio's en Mixr's kunnen luisteren voor heel wat uren.

Voor de helderheid 2: ik ben geen fan van Beats (UE en AKG that is) of wat voor belang ook. Er zwerft alleen zoveel bullsh*t op het web rond over de Beats by Dre, en dan met name de Studio's, dat naar mijn idee heel veel overdreven en nergens op gebaseerde uitspraken opeens 'waarheden' worden. Liever niet dat deze ook op GoT komen :)
En lees anders nog eens reviews van een jaar of 4 à 5 terug, op heel veel 'mainstream' techsites werden de Studio's bejubeld. Alleen op fora als head-fi was enige kritiek te lezen. En heel veel mensen hebben jaren lang (en nog steeds) met veel plezier geluisterd. Ik denk dat we nu gewoon de terugslag van de populariteit aan het krijgen zijn, en we overmatig kritisch zijn op het moment over Beats.
Voor audiofielen en echte muziekliefhebbers zijn de Beats by Dre nooit gemaakt geweest, die wisten al wat goede geluidskwaliteit was ;) . Dus waarom zouden we met z'n allen eigenlijk zoveel mopperen over die Beats?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Bij mij had Stefan er de verkeerde kleur knop opgezet, hij kan dus postzegels besparen door het tot 1 pakketje te bundelen. ;)

Ik heb de O2 net even uit elkaar gehaald en het soldeerwerk zag er allemaal keurig verzorgd uit. _/-\o_
Nu nog een paar chassisdeeltjes scoren en de frontkabels voor voeding en input kunnen mooi naar het achterpaneeltje.
Dat moet te doen zijn, het is krap dat wel.

Wat lastig kan zijn is de bedrading van de onderkant print netjes naar de bovenkant zien te krijgen, alles zit al strak ingebouwd en langs de randen is geen weg naar boven en een gaatje in de print boren is nu nog even een no-go momentje.
Met het verbinden van front en achterplaat wordt een latere demontage iets ingewikkelder.

De twee interne batterijen kunnen zo te zien gewoon op hun plek blijven.
Zou je een close up van het soldeerwerk willen maken? Ben wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 15:25

Fordox

00101010

Hmmm mijn probleem is toch wat irritanter dan gedacht.
Mijn Philips Fidelio L1 klinkt aan de linker kant een stuk harder, hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is de kabel afneembaar? Zo ja, meet de weerstand van de kabel.

Is dat niet zo kan je de hele koptelefoon doormeten. Links naar - rechts naar - en links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knud schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:19:

Sinds 2 weken heb ik een Teufel Aureol Massive headphone ingebruik. Wilde deze vooral voor bij de PC gebruiken (Gaming, beetje muziek) en af en toe ook gewoon voor buiten en in het vliegtuig. Via via had ik al de OEM versie kunnen proberen (Yoga CD-98) en was daar best te spreken over - lekker ligt en prima geluid, voor dat geld. Echter de Teufel is wat zwaarder (400gr tov ~280 gr) en de bass lijkt wat verzwaard te zijn. Hij klinkt an sich best okee en zeker voor gaming is het een prima headphone. Ga helemaal op in de game, want heb het niet door als mn vriendin ineens naast me staat :+
Echter, door het (nep?) leer van de earcups wordt de headphone toch wel erg warm aan de oren en dat is toch wel een nadeel. En dit gebeurd ook bij buiten gebruik. Ik ben er daarom nog niet overuit of ik hem wil houden of niet.

Toch maar besloten om vandaag even wat open koptelefoons te gaan luisteren. Valt op dat er in Breda eigenlijk weinig keuze is qua echte hifi audio zaken waar je ook rustig kunt luisteren. Uiteindelijk bij Hobo HiFi gaan luisteren waar ze aardig wat headphones hadden staan om te luisteren.

Viel me bij Hobo wel op dat er eigenlijk weinig 'goede' gesloten headphones zijn in het prijs segment van 150-200 euro. Had nog wel een Beyerdynamic T70 geprobeerd, maar die viel me tegen. Zeker omdat deze 450 euro kost.
Zag dat de Sennheiser Momentum ook weer even werd genoemd in dit topic. Heb deze zelf maar heel even geprobeerd, maar kan er nu weinig zinnigs over zeggen. (Ik kan deze wel via ING voor 164 euro kopen.. maar ben er dus nog niet overuit of dat een goede koop is ja of nee.)
Momentum voor 164 is zeker een goede koop. Maar voor lange sessies thuisgebruik is de hd598 wellicht een betere keuze. De momentum is vrij klein voor een over ear en is bij lang gebruik misschien minder comfortabel. Maar als een portable headphone is die zeker goed. De hd598 is open en minder handig voor buiten huis. Qua geluid kan je moeilijk fout gaan met beide. Ze zijn geschikt voor zowel alle type muziek. Heb de hd598 niet uitvoerig getest maar normaal gesproken hebben open headphones een wat ruimtelijker geluid. Al is die bij de momentum ook zeer goed voor een closed can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bedankt! Ziet er inderdaad goed uit. Zijn tin is wat 'mooier' dan die van mij, hij glimt en de hars is kleurloos. Voor de rest trimt hij ze wat korter en schuurt hij het af. Dat afschuren is wel wat mooier ook, ga ik ook doen. En zo'n aardebruggetje, ik zie het nut er niet van in maar waarom niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Bluepenguin schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:39:
[...]
Met het risico dat dit klinkt als 'there is someone wrong on the internet' op de koop toe, is het volgende misschien goed het volgende te weten voor je review (in staccato):
• de Beats Studio heeft weldegelijk Actieve Noise Cancelling.
• de microfoons daarvoor zit in de earpads verwerkt, je zult die dus niet kunnen zien
• de nc staat alleen aan bij het weergeven van muziek
• de nc is niet bepaald state-of-the-art. De hoofdtelefoon die je kocht is in de basis dan ook zo'n 5 jaar oud
Allereerst +2 en i like vanwege uitgebreide informatieve reactie.
We lopen in NL wel eens vaker jaren achter de USA aan met dingen en ze vielen me de laatste maanden op op straat.
De (Amerikaanse) Beats Executive of Mixr zijn de spirituele opvolgers van de Studio. Beide zijn een stuk beter, meer gecontroleerde bass, veel interessantere mids en een rustiger geluidsbeeld overall.
De Studio is sinds zijn lancering bijna elk jaar een klein stukje verbeterd, maar het is en blijft gewoon een verouderd ontwerp in de basis. Ik denk dat de enige reden dat Beats (en Monster) de Studio heeft laten bestaan, het ongekende succes: het ontwerp verkoopt nog steeds.
Verder wordt de nc wel vermeldt door Beats, maar is de Studio nooit gemaakt om een echte actieve noise-cancelling headphone te zijn. Alle euro's die zo'n ding kost ten spijt, het ding is gemaakt als 'all-round' fun hoofdtelefoon, niet gespecialiseerd in wat dan ook (behalve overvloedige ongecontroleerde bass ;) )
Ja dat hoorde ik en met de equaliser kon ik er weinig beters van maken.
E.e.a. verklaart nu ook dat ik inderdaad ' wat miste' aan tonen in het midden spectrum van lievelingsnummers.
En sowieso ben ik geen bass freak.
- zo'n 5 jaar terug was bij sterke actieve nc er in de regel een zekere 'his' of ruis in het geluid vrijwel altijd aanwezig.
Mja dat schiet ook niet op dan wissel je het ene tegen iets anders ongewenst in.
Voor de helderheid 2: ik ben geen fan van Beats (UE en AKG that is)
In de zin van wEl fan van UKG en UE, of in de zin van ' Beats = UE dan wel AKG makelij?
En lees anders nog eens reviews van een jaar of 4 à 5 terug.
Voor audiofielen en echte muziekliefhebbers zijn de Beats by Dre nooit gemaakt geweest, die wisten al wat goede geluidskwaliteit was ;) . Dus waarom zouden we met z'n allen eigenlijk zoveel mopperen over die Beats?
Tja, als ik wat verwacht en het is teleurstellend ben ik toch echt ff een mopper NLer .

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:49
Knud schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:19:
Na wat geluisterd en vergeleken ben ik voor de Sennheiser HD598 gegaan (ook al is de kleur stelling niet direct mijn 1e keuze...). Koptelefoon is echt super licht (ideaal voor lang achter de PC zitten :) ) en klinkt ook nog eens super.
Gefeliciteerd met je aankoop. In de prijsrange waarin deze zich bevindt, is dit een ontzettend mooie headphone. De looks zijn wat oubollig, maar het geluid is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Heilige Kaas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 01:37:
Is de kabel afneembaar? Zo ja, meet de weerstand van de kabel.

Is dat niet zo kan je de hele koptelefoon doormeten. Links naar - rechts naar - en links naar rechts.
geen verschillen in beide links en rechts (gemeten vanaf de aarde van de stekker). het probleem heb ik ook als ik geen extensie kabel eraan heb.

Ik heb het in mijn geluidsdrivers recht kunnen trekken, dat natuurlijk niet mijn geprefereerde keuze is qua oplossing. het blijft nog steeds storend op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

SlaadjeBla schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:16:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. In de prijsrange waarin deze zich bevindt, is dit een ontzettend mooie headphone. De looks zijn wat oubollig, maar het geluid is fantastisch.
Dankjewel :) Ben er tot nu toe erg blij mee. Werkt ook goed met games - Bioshock Infinite O+
(Moet nog wel beetje wennen aan de pasvorm, maar zit niet vervelend gelukkig)
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 05:44:
[...]

Momentum voor 164 is zeker een goede koop. Maar voor lange sessies thuisgebruik is de hd598 wellicht een betere keuze. De momentum is vrij klein voor een over ear en is bij lang gebruik misschien minder comfortabel. Maar als een portable headphone is die zeker goed. De hd598 is open en minder handig voor buiten huis. Qua geluid kan je moeilijk fout gaan met beide. Ze zijn geschikt voor zowel alle type muziek. Heb de hd598 niet uitvoerig getest maar normaal gesproken hebben open headphones een wat ruimtelijker geluid. Al is die bij de momentum ook zeer goed voor een closed can.
De Momentum zal ik vooral buitenshuis gebruiken - dat deze dan wat kleiner is vind ik geen probleem.
Een open design koptelefoon (HD598) is voor buiten gewoon niet zo handig.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Thanks! Maar doe vooral niet teveel moeite! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heilige Kaas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:54:
Bedankt! Ziet er inderdaad goed uit. Zijn tin is wat 'mooier' dan die van mij, hij glimt en de hars is kleurloos. Voor de rest trimt hij ze wat korter en schuurt hij het af. Dat afschuren is wel wat mooier ook, ga ik ook doen. En zo'n aardebruggetje, ik zie het nut er niet van in maar waarom niet. :P
GLimmende versus matte soldeertin kan twee dingen betekenen:

• De matte soldeer is niet goed stilgehouden tijdens het stollen
• De glimmende tin is loodhoudend en de matte tin niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

CyBeR schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:32:
[...]

GLimmende versus matte soldeertin kan twee dingen betekenen:

• De matte soldeer is niet goed stilgehouden tijdens het stollen
• De glimmende tin is loodhoudend en de matte tin niet.
meestal is matte soldeer niet warm genoeg geworden of gebleven. altijd een 3 seconde regel, 3seconde de bout op het punt, dan soldeer erbij en weer 3 seconde wachten voordat je de bout terug trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op die manier maak je veel SMD componenten kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja 6 seconde lijkt me een beetje veel voor sommige onderdelen, niet alleen smd.
Het ligt waarschijnlijk aan mijn tin, ik gebruik tin wat uit de tijd van de tube amps komt en het heeft dus een iets andere samenstelling. Ik weet niet precies welke delen maar hier zit ook koper in voor extra stevigheid ofzo. Op de verpakking zelf staat "Apply ERSIN MULTICORE SOLDER simultaneously with the iron or other means of heat to the clean component to be soldered. Only apply solder direct to the iron for tinning. Do not carry solder to the joint on the iron."

Dat eerste deel, dus met de tin en soldeerbout tegelijk (of eerste de tin en dan de bout) doe ik zelf ook en komt overeen met wat een vriend van me heeft geleerd bij zijn opleiding elektrotechniek. Lijkt me dus wel goed.

Alleen dat laatste deel snap ik niet helemaal? "Only apply solder direct to the iron for tinning. Do not carry solder to the joint on the iron."
Iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen? Dat tinning zal wel over kabels gaan maar dat tweede, geen idee.

Ik heb ook nog een andere, die gebruik ik nog niet. Deze is ook zonder die koper die goed zou moeten zijn. Dit is "radio quality 45 tin' 55 lead"
Rare verhouding die je niet vaak terug vindt. Misschien heeft dat te maken met de regelgevingen aangezien lood giftig is. Ik lees wel altijd dat oude tin beter is.

[ Voor 13% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-06-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet een klein beetje soldeer op je bout hebben zitten omdat je daarmee het contactoppervlak met je component vergroot, waardoor je het (metaal van het) component sneller kunt opwarmen. Dat is nodig om de soldeer goed met het component te laten hechten; dat doet 't alleen als 't component warm genoeg is. (Tegelijk ben je je component niet belachelijk lang aan het verhitten waardoor 'ie niet kapot gaat door langdurige blootstelling aan warmte.)

Loodhoudende tin is prima voor hobbygebruik overigens; het is makkelijker om mee te solderen dan loodvrij tin omdat 't beter vloeit.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oh ze bedoelen dat je geen dikke druppel op de soldeerbout moet stoppen en die proberen ergens aan te laten hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
CyBeR schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:47:
Loodhoudende tin is prima voor hobbygebruik overigens; het is makkelijker om mee te solderen dan loodvrij tin omdat 't beter vloeit.
Ja dat viel mij direct op bij deze tin. Hij is echt super makkelijk in gebruik, het vloeit bijna direct. Dat zal ook wel door de hoeveelheid flux komen die erin zit.
Ik had ook nog wat ander tin en ondanks dat die dunner is, smelt die toch wat langzamer.

Lekker offtopic trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik zoek dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/6/6/5/6/9000000012246566_2.jpg

In de richting van dat design dan.
Het is de Philips CitiScape SHL5905BK, maar de geluidskwaliteit zou hiervan matig zijn.

En ik dacht hier misschien aan pricewatch: Sennheiser HD 239 (Zwart)

Paar reviews waar ik dus niets aan heb: These are fantastic headphones, but could be a bit cheaper for the price. Juist...

Eentje zei dat hij klinkte als: pricewatch: Sennheiser HD 238 Precision (Zwart)
maar dan met een Cosmetic upgrade.

[ Voor 79% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Heilige Kaas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:54:
[...]

Ja dat viel mij direct op bij deze tin. Hij is echt super makkelijk in gebruik, het vloeit bijna direct. Dat zal ook wel door de hoeveelheid flux komen die erin zit.
Ik had ook nog wat ander tin en ondanks dat die dunner is, smelt die toch wat langzamer.

Lekker offtopic trouwens :P
En tin met harskern dan? Dat zou toch nog beter zijn voor elektronische componenten te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Flux=hars
deze is juist makkelijk in gebruik omdat er maarliefst 5 harskernen in zitten. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de hars soms lijkt te verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

smd soldeer ik ook neit liever met een bout. daarvoor neem ik een warme lucht soldeerbout waarna je de component erop plakt (soldeer al op de eilandjes). ong. hetzelfde principe als een SMD oven.
maar niet iedereen heeft natuurlijk zon station.

en met 6 seconde lange hitte heb ik nog nooit een gewoon component om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Iemand enig idee wat die fiio x3 moet gaat kosten?
Wel irritant dat er zo weinig ruimte opzit, ben ook wel benieuwd naar het gebruikersgemak.
Losless en dan maar 64 gb... Ik heb hier 500gb... Maar zijn verwisselbare kaartjes dus dat is wellicht juist wel handig.

Maar even afwachten tot die uit is :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Boefmans schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:22:
Iemand enig idee wat die fiio x3 moet gaat kosten?
Wel irritant dat er zo weinig ruimte opzit, ben ook wel benieuwd naar het gebruikersgemak.
Losless en dan maar 64 gb... Ik heb hier 500gb... Maar zijn verwisselbare kaartjes dus dat is wellicht juist wel handig.

Maar even afwachten tot die uit is :-)
Die 8GB intern is wel zonde inderdaad... Om de kosten te drukken? Maar dat zou niet logisch zijn.

Ik heb eigenlijk nog nooit een briljante mp3-speler met knopjes gezien. Allemaal naar om te besturen, met vervelende klikmenuutjes.

[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die 8gb is gewoon wat ruimte o.a. voor het besturing systeem. FiiO heeft er bewust voor gekozen om weinig geheugen erin te doen. Je kan gewoon 64gb kaartjes kopen voor relatief weinig geld. Dit bespaart je zelf een hoop kosten. Het apparaatje wordt er een stuk goedkoper door. (misschien kan je zelfs 128gb of groter erin doen, soms wordt dit ondersteund bij andere formateringen of sommige kaartjes)
Verder lijken mij die knopjes juist wel lekker op een mp3 speler. Gewoon iets wat goed werkt. Touchscreen brengt alleen onnodige kosten met zich mee.

De FiiO is hier te vinden voor €219 euro!! http://hdphns.com/nl/fiio-x3.html. Wellicht zijn er elders goedkopere prijzen als de verkoop goed op gang is gekomen. Maar dit is al een mooie prijs hoor. Zeker betere value dan de cowon j3 bijvoorbeeld (al is die wel behoorlijk ouder)

Het enige nadeel wat ik zelf kan verzinnen is de relatief korte speeltijd van 10 uur. Dat is wel jammer, mijn cowon hoef ik maar een keer in de paar weken op te laden. Al zal die 10 uur wel meer worden door verbeteringen in de firmware.

[ Voor 19% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-06-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

10 uur is wel echt weinig IMHO. Mijn Cowon D2 hoef ik inderdaad ook maar eens per maand op te laden. (Ik haal er denk ik de 50 uur wel mee.)

Vind 219 euro nog best te doen - maar goed, even wachten op de officiele launch + wat meer reviews en hands-on videos. Touchscreen heeft 1 groot voordeel: je kan makkelijk naar een stuk in een nummer springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Knud schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:55:
10 uur is wel echt weinig IMHO. Mijn Cowon D2 hoef ik inderdaad ook maar eens per maand op te laden. (Ik haal er denk ik de 50 uur wel mee.)

Vind 219 euro nog best te doen - maar goed, even wachten op de officiele launch + wat meer reviews en hands-on videos. Touchscreen heeft 1 groot voordeel: je kan makkelijk naar een stuk in een nummer springen.
Tjah, het is maar hoevaak je het gebruikt. Echt ik heb in de tijd dat ik mijn cowon heb misschien 5 keer gebruik gemaakt van doorspoelen (en dat gaat nog met ingedrukt houden dus heeft geen voordeel :P). Meestal zet je gewoon een lekker muziekje op en laat je hem spelen. Ik wel tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Heilige Kaas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:54:
[...]

Nee, flux is er om te zorgen dat het tin goed hecht aan het metaal. Tin hecht namelijk niet aan gecorrodeerd metaal, en de flux is er in essentie om dat 'schoon te maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

219,- is een goede prijs.
Tuurlijk is de 8GB voor het OS, maar er staat dat er zelfs met het OS nog 7.8GB overblijft. Kijkende naar de doelgroep is dat nooit genoeg. Een 64GB kaartje zou dan zogenaamd de max zijn, kost ook al iets van 50 euro...

Ligt die 10 uur ook aan wat voor bestandstype je afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
en ach knopjes... met de ipod ook gewend (heb de classic natuurlijk).
optie om meerdere kaartjes te gebruiken (heeft wel iets bloedirritants natuurlijk).

wat ik wel lekker vind aan de ipod, is de menuopbouw (genres->artiesten->albums->nummers). Ik luister allerlei typen muziek, zo blijft het redelijk georganiseerd en zoekbaar.
Daarnaast is genius best lekker bij de ipod.
Vooral benieuwd hoe die twee dingen gaan werken. Als dat werkbaar wordt, ga ik het wel kopen denk ik.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De Fiio X3 is bij Headsound te koop voor 199. Dan bestel je meteen bij een betrouwbare webwinkel en koop je ook nog eens van een gast die de Dutch Headphone Meet 2012 tot een succes heeft gemaakt (door helemaal vanuit Berlijn over te vliegen om ons naar zijn produkten te laten luisteren), en nu ook nog eens Canjam Europe organiseert.

Afbeeldingslocatie: http://www.headsound.de/WebRoot/Store10/Shops/63028271/5192/1729/F7C7/C2F3/119F/C0A8/28BD/64C3/X3-6.jpg

http://www.headsound.de/e...GB/?ViewObjectID=35875883

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 10-06-2013 14:10 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Echt fantastisch, gaan die Chinezen het wiel proberen uit te vinden met de bediening. Cowon heeft dat ook een paar keer gedaan, Fuze2 was ook zo'n succes ;w Gewoon klassieke kruis bediening zoals je op de Zip ziet, niet zijwaarts en alles dubbele functies geven. 10 uur speeltijd is ook wel een misser, tenzij dit met Flac + versterker is die je eventueel kunt uitzetten?

Fysieke knoppen hebben grote voordelen voor kleine portables, nauwkeurig navigeren met blind vingergevoel. Het overzicht is wel irritant en je blijft maar drukken met 64gb aan files op zo'n klein scherm.

Touchscreens zijn handig voor een groot overzicht en tig bedieningen als je rustig zit. Als je actief onderweg bent dan zijn ze onnauwkeurig en vervolgens schijnt de zon op je scherm waardoor je helemaal niets ziet :P

Het zal wel voornamelijk een audiofiel doelgroep hebben dus kon het rustig wat groter en dikker worden. Waarom niet E17+zip+rockbox+groot scherm creatie maken ipv moeilijk doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:24:
Echt fantastisch, gaan die Chinezen het wiel proberen uit te vinden met de bediening. Cowon heeft dat ook een paar keer gedaan, Fuze2 was ook zo'n succes ;w Gewoon klassieke kruis bediening zoals je op de Zip ziet, niet zijwaarts en alles dubbele functies geven. 10 uur speeltijd is ook wel een misser, tenzij dit met Flac + versterker is die je eventueel kunt uitzetten?

Fysieke knoppen hebben grote voordelen voor kleine portables, nauwkeurig navigeren met blind vingergevoel. Het overzicht is wel irritant en je blijft maar drukken met 64gb aan files op zo'n klein scherm.

Touchscreens zijn handig voor een groot overzicht en tig bedieningen als je rustig zit. Als je actief onderweg bent dan zijn ze onnauwkeurig en vervolgens schijnt de zon op je scherm waardoor je helemaal niets ziet :P

Het zal wel voornamelijk een audiofiel doelgroep hebben dus kon het rustig wat groter en dikker worden. Waarom niet E17+zip+rockbox+groot scherm creatie maken ipv moeilijk doen :?
Ik heb echt belachelijk, stompzinnig ;) veel DAPs geprobeerd en gehad en heb nog steeds geen ideale gevonden. De Fuze was te plastic en het scrollwiel was kak, de Zips zijn allemaal net te klein voor grote libraries en het geluid van de knoppen is veel te "klikkerig", de iPod heeft iTunes en klinkt te plastic, de Cowon X5 was te lomp, de Cowon D2 heeft een resistief touchscreen en een nutteloos OS (deels opgelost door Rockbox) voor grote libraries, de S9 was te kwetsbaar en fragiel, de S:Flo2 klonk super maar het touchscreen en het OS waren onhandig te navigeren, de Sony X1050 was bijna perfect maar het OS was te beperkt en hij kon niet uit waardoor de batterij leeg trok zonder dat je hem gebruikte... zo kan ik nog wel even doorgaan. De X3 lijkt op het eerste gezicht veel van mijn problemen op te lossen, maar we zullen het gaat zien. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Sinds solid state goedkoop is geworden is het alleen maar erger geworden. Dit waren goede spelers, AA batterij en een lekker pookje voor navigatie _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://image.21tx.com/image/20050627/17190.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31236411-2-440-overview-1.gif

Daarna kreeg je kleurenscherm, ingebouwde accu's, GB's aan geheugen... sindsdien is het allemaal brol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Mijn nieuwe headphone stand :)

Gebruik dat ding toch nooit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gl68Ylu.jpg?1

[ Voor 10% gewijzigd door Solictice op 10-06-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je dergelijk type hoofdtelefoon ook wireless kan vinden (dus zonder grote oorschelpen)? Mijn budget is iets van rond de 80 euro. Geluid moet wel zeer goed zijn, dus ook moet mooie basweergave.
http://www.headphonehub.i...e-on-ear-mini-headphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:19
Hi,

Ik ben bezig een koptelefoon aan het uitzoeken nadat mijn Sennheiser HD439 het eindelijk opgaven.

Luister voornamelijk metal en dan voornamelijk het uber lompe death metal .

Had zelf al een hoop opgezocht en had dit uitgezocht.

pricewatch: Sennheiser HD 598
pricewatch: Sony MDR-1R (Zwart)
pricewatch: Shure SRH840 (Zwart)
pricewatch: Teufel Aureol Real (Zwart)
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 M (Zwart)

Alleen vind ik de keuze toch vrij lastig, aangezien er wel zo veel reviews zijn die steeds wat anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb je afsluiting van je omgeving nodig? Ga je hem portable gebruiken? Wat vind je mooi aan muziek? Wat vind je mooi aan je huidige koptelefoon? Wat vindt je niet mooi aan je huidige koptelefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Afsluiting is eventueel fijn. Maar ondergeschikt aan geluidskwaliteit.
Gebruik hem heeel soms op de fiets maar heb dan toch meestal wel mijn in-ears in. Voor de rest eigenlijk thuis en op kantoor.
Qua muziek smaak is het echt voor namelijk metal, en dan de technische death metal en dingen zoals slam. En soms piept er wat top40,Jazz en andere gitaar muziek door heen.
De Bas ook de koptelefoon moet voornamelijk strak zijn en niet al te over heersende. Dat was wel het fijne aan mijn huidige koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Slurpie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:03:
Afsluiting is eventueel fijn. Maar ondergeschikt aan geluidskwaliteit.
Gebruik hem heeel soms op de fiets maar heb dan toch meestal wel mijn in-ears in. Voor de rest eigenlijk thuis en op kantoor.
Qua muziek smaak is het echt voor namelijk metal, en dan de technische death metal en dingen zoals slam. En soms piept er wat top40,Jazz en andere gitaar muziek door heen.
De Bas ook de koptelefoon moet voornamelijk strak zijn en niet al te over heersende. Dat was wel het fijne aan mijn huidige koptelefoon.
Budget? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Max 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
UItsluitend voor tech-death? Grado SR80i (open, probeer de tape mod of andere pad mods op headfi voor nog meer slam) of Sennheiser HD25-1 II (gesloten).

Jouw keuzes, en waarom niet:

- HD598, geen idee really, niet meer in mijn bezit, ik vond ze niet "Sennheiser" genoeg, en te lelijk om mee rond te lopen. .
- MDR-1R, ondergeschikt aan de HD25-1 II
- SRH-840, te neutraal, te eerlijk, niet leuk genoeg voor metal, veel te fel in het hoog voor ultra gecompresste death metal.
- Teufel Aureol Real, hier ben ik zelf erg enthousiast over maar voor voornamelijk ultra logge en zware death zou ik ze niet aanraden. Erg lichtvoetig en helder geluid, beetje AD700 achtig. Te weinig slam.
- DT770, misschien wel geschikt maar erg groot en onhandig, tenzij je ze echt uitsluitend thuis gebruikt. Zeker eerst luisteren in ieder geval, Feedback heeft ze liggen en daar kun je luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 11-06-2013 09:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:38:
[...]
UItsluitend voor tech-death? Grado SR80i (open, probeer de tape mod of andere pad mods op headfi voor nog meer slam) of Sennheiser HD25-1 II (gesloten).
Tech-death als in Nile,Meshuggah,Death. En dingen als Noorse Shining (Jazz en metal door elkaar).
Heb gemerkt met goedkopere koptelefoons dat het dan toch vrij zompig gaat klinken.

En zelf vind ik de slam variant vaak beter klinken op wat eerlijker koptelefoons/muziek installaties.

En daarbij zo nu en dan zal ik hem gebruiken om live geluid te mixen. En opnames daarvan af te mixen.

Maar dank je voor je het advies zal eens kijken of ik de HD-25 II en de Grado kan beluisteren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Slurpie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:16:
[...]

Tech-death als in Nile,Meshuggah,Death. En dingen als Noorse Shining (Jazz en metal door elkaar).
Heb gemerkt met goedkopere koptelefoons dat het dan toch vrij zompig gaat klinken.

En zelf vind ik de slam variant vaak beter klinken op wat eerlijker koptelefoons/muziek installaties.

En daarbij zo nu en dan zal ik hem gebruiken om live geluid te mixen. En opnames daarvan af te mixen.

Maar dank je voor je het advies zal eens kijken of ik de HD-25 II en de Grado kan beluisteren ergens.
Als je live geluid wilt mixen dan vallen ALLE open hoofdtelefoons sowieso af.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Dat is mooi. Je typte echter "Afsluiting is eventueel fijn. Maar ondergeschikt aan geluidskwaliteit." Let er dus op dat je niet al je voorgenomen toepassingen met één hoofdtelefoon kunt vervullen, tenzij je alle open hoofdtelefoon die je net opsomde vergeet en je vanaf nu concentreert op gesloten modellen. Of meerdere hoofdtelefoons koopt, zoals de meesten hier. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Dat is mooi. Je typte echter "Afsluiting is eventueel fijn. Maar ondergeschikt aan geluidskwaliteit." Let er dus op dat je niet al je voorgenomen toepassingen met één hoofdtelefoon kunt vervullen, tenzij je alle open hoofdtelefoon die je net opsomde vergeet en je vanaf nu concentreert op gesloten modellen. Of meerdere hoofdtelefoons koop, zoals de meesten hier. ;)
Was ook van plan om een andere koptelefoon daarvoor aan te schaffen.
Heb er nu nog een half werkende Sennheiser HD 202 voor. Een koptelefoon voor alle toepassingen wil ik ook niet. Dus voornamelijk om thuis en eventueel op werk waar ik vaak alleen zit muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Misschien is de Philips Fidelio L1 ook iets voor jou. ik heb deze ook laatst gekocht met ongeveer dezelfde stijl qua muziek (ook metal, maar dan meer met ruimere geluiden zoals opeth) en soms sluipt er nog wel eens een top40 nummer of wat classic rock er tussen.
helaas is mijn exemplaar niet goed en meot ik ermee terug naar de winkel (de rechter kant klinkt niet zo mooi als links) en ik ben nu al zeer enthousiast over het geluid icm een meer neutraal geluid en bas weergave.

het systeem is 'half-open' en het is eigenlijk bijna precies zoals het doet vermoeden. een beetje een compromis tussen gesloten en open (ik weet niet wat voor invloed dit heeft op mixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Klopt het trouwens dat er 2 verschillende frequenties worden weer gegeven in de linker en rechter kant van de koptelefoon? ik heb deze namelijk gewisseld voor een nieuwe en hetzelfde probleem is er nog. alsof het zo hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Fordox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:53:
Klopt het trouwens dat er 2 verschillende frequenties worden weer gegeven in de linker en rechter kant van de koptelefoon? ik heb deze namelijk gewisseld voor een nieuwe en hetzelfde probleem is er nog. alsof het zo hoort?
Als je bedoelt dat je bepaalde instrumenten of vocals meer aan de ene kant hoort en andere dingen meer aan de andere kant, dat hoort zo.

[ Voor 15% gewijzigd door AdmiralSnipe op 12-06-2013 01:49 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:20:
Ehm, dat hoeft helemaal niet.
Live mixen (niet DJ) doe je zonder headset.
PFL,cue etc. gebruik je zelden buiten de soundcheck.
En metal is meestal hard zat dus zal het verschil niet zoveel uitmaken.
(Dan ga je niet voor de lol een hele set met een koptelefoon opzetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij de soundcheck echter is een gesloten hoofdtelefoon toch wel een must, aangezien het geluid van buiten anders nogal je monitoring verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Ik ben niet zeker als ik hier bij de juiste topic zit, maar enige aanbevelingen voor een bluetooth headphone voor tijdens het sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 02:40:
[...]

Ehm, dat hoeft helemaal niet.
Live mixen (niet DJ) doe je zonder headset.
PFL,cue etc. gebruik je zelden buiten de soundcheck.
En metal is meestal hard zat dus zal het verschil niet zoveel uitmaken.
(Dan ga je niet voor de lol een hele set met een koptelefoon opzetten.)
Onze geluidsman draagt altijd een HD25-1 II tijdens het soundchecken. Tijdens de show natuurlijk niet, omdat hij dan naar het zaalgeluid luistert. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

AdmiralSnipe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:28:
[...]

Als je bedoelt dat je bepaalde instrumenten of vocals meer aan de ene kant hoort en andere dingen meer aan de andere kant, dat hoort zo.
ja zoiets, maar dan in mijn muziekstijl komt veel van links af (al is het met de nieuwe koptelefoon wel minder).

waarom is dit eigenlijk? het trekt een beetje het ruimtelijke gevoel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Fordox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:41:
[...]

ja zoiets, maar dan in mijn muziekstijl komt veel van links af (al is het met de nieuwe koptelefoon wel minder).

waarom is dit eigenlijk? het trekt een beetje het ruimtelijke gevoel weg.
Ik denk dat het eerder door de muziek komt dan door de hoofdtelefoon, vooral omdat je zegt dat de 2e hetzelfde heeft.
Heeft het niet gewoon te maken met of de muziek in mono of in stereo opgenomen is?
Wellicht niet het beste voorbeeld, maar misschien is dit wat je bedoelt?:

YouTube: The Beatles Catalog Mono Vs. Stereo - Differences (Part 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik kan momenteel je filmpje niet bekijken, ik zit nu op stage ;)
mijn muziekstijl is breed genoeg om dat probleem uit te sluiten lijkt mij (gaat van metal naar trance). aan mijn apparatuur ligt het niet, gezien ik hetzelfde heb met mijn telefoon (xperia z (rooted) met geluidsmod) als mijn pc (aan een creative fatality recon 3d pro).

misschien om het probleem uit te sluiten kan ik het best een tone generator aanzetten met een mono geluid. ik zal daar eens naar kijken.

misschien is het ook een rare kwestie van gewenning. dit is mijn eerste koptelefoon die ik veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Fordox schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:07:
ik kan momenteel je filmpje niet bekijken, ik zit nu op stage ;)
mijn muziekstijl is breed genoeg om dat probleem uit te sluiten lijkt mij (gaat van metal naar trance). aan mijn apparatuur ligt het niet, gezien ik hetzelfde heb met mijn telefoon (xperia z (rooted) met geluidsmod) als mijn pc (aan een creative fatality recon 3d pro).

misschien om het probleem uit te sluiten kan ik het best een tone generator aanzetten met een mono geluid. ik zal daar eens naar kijken.

misschien is het ook een rare kwestie van gewenning. dit is mijn eerste koptelefoon die ik veel gebruik.
Misschien is je gehoor aan één kant minder goed dan aan de andere kant? Klinkt misschien stom, maar ik heb jaren lopen klooien met volume verschillen tussen links en rechts. Ik ging zo ver om zelfs de balans te veranderen zodat rechts harder speelde dan links, om toch op die manier een even stereobeeld te krijgen. Later bleek dat ik met mijn rechter oor gewoon iets minder goed hoor dan met mijn linker, waardoor mijn stereobeeld altijd naar links verschuift. Het is echt maar een klein verschil en daarom alleen merkbaar as ik geconcentreerd muziek luister op een goede hoofdtelefoon. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Negakinu schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Misschien is je gehoor aan één kant minder goed dan aan de andere kant? Klinkt misschien stom, maar ik heb jaren lopen klooien met volume verschillen tussen links en rechts. Ik ging zo ver om zelfs de balans te veranderen zodat rechts harder speelde dan links, om toch op die manier een even stereobeeld te krijgen. Later bleek dat ik met mijn rechter oor iets minder goed hoorde dan met mijn linker, waardoor mijn stereobeeld altijd naar links verschoof. Het is echt maar een klein verschil en daarom alleen merkbaar as ik geconcentreerd muziek luister op een goede hoofdtelefoon. :)
Dit kan natuurlijk ook, ik heb ook vaak het idee dat de ene kant net iets luider klinkt, maar misschien verbeeld ik het wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:15
De Sony MDR-1R is een bijzonder ding. het is geen wow headphone, het is eerder een zeer rustige, iets warmer gekleurde headphone. Het is voornamelijk zijn sound signature die bijzonder is. De meeste duurdere headphones proberen je een OMG zo nice sound te geven. Dat doen ze allemaal op hun eigen manier. De MDR-1R daar in tegen is meer een braaf knulletje wat stil in de hoek zit. Hij levert een onwijs ontspannend geluid waar niks echt uit blinkt. Naast het geluid is ook de headphone zelf onwijs comfortabel. Wanneer je een headphone zoekt met onwijs hoge wow factor dan is de MDR-1R niet de beste keuze. Dit ding zal ook netjes alle tonen en details laten horen maar op een nogal terug houdende wijze. Je kunt er hierdoor in ieder geval uren naar luisteren.

Wat o.a. lekker gaat op de MDR-1R is:
- Vocals.
- Drums.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Negakinu schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Misschien is je gehoor aan één kant minder goed dan aan de andere kant? Klinkt misschien stom, maar ik heb jaren lopen klooien met volume verschillen tussen links en rechts. Ik ging zo ver om zelfs de balans te veranderen zodat rechts harder speelde dan links, om toch op die manier een even stereobeeld te krijgen. Later bleek dat ik met mijn rechter oor gewoon iets minder goed hoor dan met mijn linker, waardoor mijn stereobeeld altijd naar links verschuift. Het is echt maar een klein verschil en daarom alleen merkbaar as ik geconcentreerd muziek luister op een goede hoofdtelefoon. :)
dat dacht ik ook, maar hetzelfde probleem is aanwezig als ik de koptelefoon om draai.
ik heb dit exemplaar nog niet lang getest, maar bij de vorige was dat zeer duidelijk.

misschien doe ik toch maar een keer een hoortest :P
* Fordox hoort 'the hussle' nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03

hmr

Iemand ervaringen met headphoneoutlet.nl? Ik ben aan het kijken voor een beats hoofdtelefoon (weet dat de meeste niet gecharmeerd zijn van beats) en deze website biedt ze aan voor prima prijzen. Het is geen to good to be true verhaal maar korting van 50 euro ofzo.. Tevens is de website ingeschreven bij de KVK en heb ik het uitreksel er even bij gehaald. Ziet er niet slecht uit maar toch vertrouw niet helemaal... Iemand?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
hmr schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:31:
Iemand ervaringen met headphoneoutlet.nl? Ik ben aan het kijken voor een beats hoofdtelefoon (weet dat de meeste niet gecharmeerd zijn van beats) en deze website biedt ze aan voor prima prijzen. Het is geen to good to be true verhaal maar korting van 50 euro ofzo.. Tevens is de website ingeschreven bij de KVK en heb ik het uitreksel er even bij gehaald. Ziet er niet slecht uit maar toch vertrouw niet helemaal... Iemand?
Nope, geen ervaring mee. Wat een apart assortiment trouwens. Ziet er verder wel betrouwbaar uit. Je kunt altijd bestellen, dan de Fake Beats tutorials doorlopen en als hij nep is weer terugsturen binnen 7 dagen, maar het lijkt me niet dat ze nep zijn. Je kunt trouwens ook geluk hebben, de neppers klinken soms beter dan de echte. ;)

EDIT: Oh ja, de persoon die laatst zei

"Negakinu hou toch eens op. Die arme Beats... het is een trend om ze te bashen, zo slecht zijn ze helemaal niet. Ze zijn best goed alleen beetje veel bass. Ze klinken perfect voor hiphop en dance..."

...en meer van die strekking: ik heb nu een Studio hier op kantoor liggen! :*) Van mijn MTV modebewuste, skihut-bontkraag collega geleend en dit is mijn conclusie: Als ze minder dan 80 euro zouden kosten zouden ze waar voor hun geld bieden MITS je je niet stoort aan onnatuurlijk subwooferbass en een plastic, voor de grote massa ontworpen uiterlijk. Ik kan er echter helemaal niets mee. Het is een halssieraad, geen serieuze hoofdtelefoon. Ze klinken een beetje als een comfortabelere AKG K518DJ (50 euro) op stereoïden en met batterij zuigende noise cancelling.

Ik adviseer iedere potentiële Dre-adept dit eerst te lezen, aangezien Tyll normaal een stuk genuanceerder is dan ik: http://www.innerfidelity....-monster-and-beats-dr-dre

[ Voor 37% gewijzigd door Negakinu op 12-06-2013 11:51 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Negakinu schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Nope, geen ervaring mee. Wat een apart assortiment trouwens. Ziet er verder wel betrouwbaar uit. Je kunt altijd bestellen, dan de Fake Beats tutorials doorlopen en als hij nep is weer terugsturen binnen 7 dagen, maar het lijkt me niet dat ze nep zijn. Je kunt trouwens ook geluk hebben, de neppers klinken soms beter dan de echte. ;)
Zo'n opmerking moest er komen ;) ! Fake beats tut van YouTube? Vind het toch een redelijk risico... Zelfs bij retourneren heb je het risico dat je je geld niet terug krijgt.. En een civiele procedure voor 200 euro? Misschien toch maar een mixr bij Apple kopen.

Edit: ik kijk puur naar de Beats Mixr, de andere modellen vind ik niet mooi :-)! /3 en ben opzoek naar een vervanger voor mijn versleten bose oe!

[ Voor 8% gewijzigd door hmr op 12-06-2013 12:33 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Als het je vooral om de looks gaat dan kun je misschien nog beter voor deze gaan.

http://www.innerfidelity....and-terrific-noontec-zoro

Ziet er uit als een Beats Solo maar volgens Tyll klinkt deze beter terwijl je hier rond de 60 euro voor hoeft te lappen, i.t.t. rond de 150 voor de Beats.
Geluidsisolatie is wel wat minder dus misschien niet zo verstandig als je ze buitenshuis veel wilt gebruiken.

De hoofdtelefoon wordt in veel Nederlandse webshop trouwens Trekstor Zoro genoemd i.p.v. Noontec Zoro, maar ik ga er vanuit dat dat gewoon dezelfde is.

[ Voor 16% gewijzigd door AdmiralSnipe op 12-06-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AdmiralSnipe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:18:
Als het je vooral om de looks gaat dan kun je misschien nog beter voor deze gaan.

De hoofdtelefoon wordt in veel Nederlandse webshop trouwens Trekstor Zoro genoemd i.p.v. Noontec Zoro, maar ik ga er vanuit dat dat gewoon dezelfde is.
Cheap!
http://www.conrad.nl/ce/n...-hifi-hoofdtelefoon-zwart

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ga toch maar niet voor zo'n beats ding... heb eens even gekeken en die Bowers en Wilkins p3 of p5 zijn beide toch wel erg mooi.. Ze klinken ook goed! Net in de Applestore even geluisterd en wat een verschil met de Beats.. twijfel alleen

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Negakinu schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:37:
[...]

EDIT: Oh ja, de persoon die laatst zei

"Negakinu hou toch eens op. Die arme Beats... het is een trend om ze te bashen, zo slecht zijn ze helemaal niet. Ze zijn best goed alleen beetje veel bass. Ze klinken perfect voor hiphop en dance..."

...en meer van die strekking: ik heb nu een Studio hier op kantoor liggen! :*) Van mijn MTV modebewuste, skihut-bontkraag collega geleend en dit is mijn conclusie: Als ze minder dan 80 euro zouden kosten zouden ze waar voor hun geld bieden MITS je je niet stoort aan onnatuurlijk subwooferbass en een plastic, voor de grote massa ontworpen uiterlijk. Ik kan er echter helemaal niets mee. Het is een halssieraad, geen serieuze hoofdtelefoon. Ze klinken een beetje als een comfortabelere AKG K518DJ (50 euro) op stereoïden en met batterij zuigende noise cancelling.

Ik adviseer iedere potentiële Dre-adept dit eerst te lezen, aangezien Tyll normaal een stuk genuanceerder is dan ik: http://www.innerfidelity....-monster-and-beats-dr-dre
+1

wat ik ook leuk vond, is dat hij de standaard dopjes van een ipod vergeleek met een betas koptelefoon. blijkbaar waren de normale dopjes in midden tonen een stuk beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Negakinu schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:51:
[...]

Onze geluidsman draagt altijd een HD25-1 II tijdens het soundchecken. Tijdens de show natuurlijk niet, omdat hij dan naar het zaalgeluid luistert. :)
Zelf luister ik tijdens een live show ook nog wel eens in de koptelefoon puur om te iets solo te kunnen checken. Binnenkort ook een show met 2 dagen alleen maar death metal bands. Alleen line checks tussen door dan is een koptelefoon tijdens de show ook wel handig.

Ps bedankt nog voor het advies. Heb DT 770 Pro voor thuis op de kop getikt.
En voor andere dingen ga ik HD25 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

AdmiralSnipe schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:18:

Ziet er uit als een Beats Solo maar volgens Tyll klinkt deze beter terwijl je hier rond de 60 euro voor hoeft te lappen, i.t.t. rond de 150 voor de Beats.
Geluidsisolatie is wel wat minder dus misschien niet zo verstandig als je ze buitenshuis veel wilt gebruiken.

Ken je meer van dit soort headphones (prijs) maar ander design? Minder Beats achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
hmr schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:32:
Ga toch maar niet voor zo'n beats ding... heb eens even gekeken en die Bowers en Wilkins p3 of p5 zijn beide toch wel erg mooi.. Ze klinken ook goed! Net in de Applestore even geluisterd en wat een verschil met de Beats.. twijfel alleen
Stuk betere keuze. Heb zelf de P5 en die bevalt erg goed. Wel een totaal ander geluid dan Beats (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wel een aardige test van Radar;
http://www.trosradar.nl/u...2-2012/test-koptelefoons/
Gekke is wel dat de Sennheiser H25 volgens de expert (die een frequency sweep maakt) de hoge tonen niet goed doorgeeft. De Beats audio die ook getest word lijkt wel een rechtere overdracht te hebben. Terwijl het panel juist de Sennheiser er neutraal vind. Kennelijk is de perceptie toch een stuk anders dan de apparatuur laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb met de philips support gechat. hij zei dat ik weer mijn koptelefoon moest omruilen en als het probleem er dan nog is, moet ik terug komen en kan het geruild worden via philips. nu mag ik dus weer naar de mediamarkt heen gaan :( (for the record: dat zijn 2 bussen die ik moet nemen. ben dan een uur onderweg ofzo).

en dit zei de medewerker ook wat mij niet zo als muziek in de oren klonk:
Ik: Ok. Maar waarom is het niet mogelijk om dit exemplaar gelijk om te ruilen voor een getest exemplaar van jullie?
Philips support: Dat is niet mogelijk, De apparaten worden niet getest en als deze op voorraad zijn verstuurd.
fijn... ze hebben dus niet eens een QC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Fordox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:49:
Ik heb met de philips support gechat. hij zei dat ik weer mijn koptelefoon moest omruilen en als het probleem er dan nog is, moet ik terug komen en kan het geruild worden via philips. nu mag ik dus weer naar de mediamarkt heen gaan :( (for the record: dat zijn 2 bussen die ik moet nemen. ben dan een uur onderweg ofzo).

en dit zei de medewerker ook wat mij niet zo als muziek in de oren klonk:

[...]

Kun je hem niet eens aan iemand anders laten horen? Anders blijf je hoofdtelefoons omruilen terwijl het probleem misschien in jouw hoofd/oren zit. Als andere mensen hetzelfde horen als jij weet je in ieder geval zeker dat het aan de hoofdtelefoon ligt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Fordox schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:49:
Ze hebben vast een QC, maar dat zal gebeuren in de fabriek, niet in het distributie centrum in NL/Europa.

Pagina: 1 ... 43 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.