Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Vind je de combi O2+ODAC het geld en kwaliteit waard en heeft de ODAC meerwaarde tov de Stoner dac die je hier noemt?
Kan de O2 de hoogohmige headphones goed aan wat versterking betreft?

De betaalbare alternatieven die ik nu op het oog heb komen van Fiio, maar ik kan absoluut niet inschatten hoe die zich weer tot de Objective (combi) verhouden.
De ODAC klinkt voor mij exact hetzelfde als de UD100. Knappe jongen die ze uit elkaar kan houden. De ODAC heeft alleen een echte behuizing en potentieel minder last van "USB ruis", mocht je dat belangrijk vinden. De O2 kan mijn DT880 600ohm prima aansturen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 16:15
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Heh wat? "duister geluid"? Ik heb zelf een HD25-1 II en dat ding is eerder gedetailleerd met meer midbass dan subbass. Alles behalve duister... Heb je al eens een HD25-1 II gehoord?
Hmm das jammer - Zoek wel wat meer naar de subbass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Hmm das jammer - Zoek wel wat meer naar de subbass.
Ik denk dat jij deze zoekt: http://www.headfonia.com/...-power-of-two-pro700-mk2/

Afbeeldingslocatie: http://images4.hhv.de/catalog/shop_detail/00229/229269.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Hmm, dat is een mooie koptelefoon ja - Maar als je daar echt alles uit wilt halen is het dan niet handiger om zo koptelefoon te nemen samen met een AMP ? Weet niet zeker of dit een goede koptelefoon is die goed is voor onderweg :) Ik sluit 'm dus aan op m'n mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 02:48:
Ben je van plan om in de toekomst nog uit te breiden met een extra setje headphones of blijf je gewoon bij de 770's?
Blijf hierbij tenzij ik heel ruim in het geld ga zitten en tegen die tijd zou ik ook wel geluid hebben voor duurdere versterkers ;).

Denk dat ik nu wel het geluid heb wat ik wil hebben tegen de prijs die ik er voor over heb. Alleen wil ik dus een aparte versterker en eventueel een DAC als dat de moeite loont.

Daarnaast is het wel een apparaat wat betaalbaar is EN er goed uitziet. Custom builds, met alle respect voor bouwers hier, zien er me niet strak genoeg uit, budget of niet.

Maar terug naar de DAC: dat haalt wel de virtuele ruimte uit mijn games gok ik, aangezien het zijn eigen geluidskaart wil spelen ipv via de digitale uitgang van mijn huidige geluidskaart, right?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:
Hmm, dat is een mooie koptelefoon ja - Maar als je daar echt alles uit wilt halen is het dan niet handiger om zo koptelefoon te nemen samen met een AMP ? Weet niet zeker of dit een goede koptelefoon is die goed is voor onderweg :) Ik sluit 'm dus aan op m'n mobiel.
Afhankelijk van je telefoon moet dat geen probleem zijn, ze zijn maar 38ohm. Je kunt er altijd een goedkoop Fiio versterkertje tussenhangen, mocht je merken dat je volume te kort komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 13:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
skullsplitter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Maar terug naar de DAC: dat haalt wel de virtuele ruimte uit mijn games gok ik, aangezien het zijn eigen geluidskaart wil spelen ipv via de digitale uitgang van mijn huidige geluidskaart, right?
Right.

Tenzij je optical out gaat op je geluidskaart naar een DAC met optical in.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Afhankelijk van je telefoon moet dat geen probleem zijn, ze zijn maar 38ohm. Je kunt er altijd een goedkoop Fiio versterkertje tussenhangen, mocht je merken dat je volume te kort komt.
Ah inderdaad - Had al eerder die Fiio versterkers gezien. Wel vetjes.

Heb je misschien ook nog meer suggesties? Eventueel misschien ook wat goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:33:
[...]

Ok bedankt, helder antwoord.
Wat ik op de JDS Labs site niet terugvind is iets heel basic als de koppeling tussen dac en versterker. :+
De achterkant met evt aansluitingen is ook al nergens te zien, hoe koppel je die dus??

Ik heb al een D1 dac die op zich prima voldoet, maar zou iets meer versterking wel op prijs stellen voor de hoogohmige headphones.
De D1 kan ik dan houden en daar een O2 aan koppelen neem ik aan??
Wat mij aan de D1 wel bevalt is de optische ingang, die vergeleken met de usb variant toch minder storende onderbrekingen geeft.

De ODAC combo is/was als optie aantrekkelijk, omdat het alles zo lekker compact houdt naast de pc.
Over welke D1 hebben we het? Anedio, Audioengine, Maverick... Veel fabrikanten met een D1 in de DAC's naam helaas. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Right.

Tenzij je optical out gaat op je geluidskaart naar een DAC met optical in.
Dat dacht ik al. Dus geen DAC voor mij voorlopig.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Domdom, de Audioengine D1. :)
Dan ga je gewoon van de D1's RCA line-out naar de O2's 3.5mm line-in en plug je je hoofdtelefoon in de headphone-out van de O2. Het enige dat je dan nodig hebt is een stereo RCA naar 3.5mm kabel. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.compositecable.com/images/2-rca-male-3_5mm-stereo-premium.jpg

Van bron naar je oren ziet de chain er dus zo uit:

PC / optisch uit op je moederbord > optisch kabeltje > optisch in op je D1 > analog out op je D1 > stereo RCA naar 3.5mm > 3.5mm line in op je O2 > hoofdtelefoon in je analog out op de O2

[ Voor 21% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 13:49 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:56:
[...]

Dat ziet er overzichtelijk uit, ik weet wat ik te bestellen heb. :)
Weet je of de O2 ook continentaal te koop is, ik neem aan dat evt. prijsverschillen niet de moeite waard zijn??
Sinds kort maakt onze eigen Tweaker Heilige Kaas ze. Veel makkelijker dan in de UK, Zwitserland of Amerika bestellen. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Solictice schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:52:
Een gesloten hoofdtelefoon is dan wel aan te raden ja.

Je kunt eens de lokale Media/Saturn binnen lopen. De meeste hebben wel redelijk wat aanbod. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Shure, die hebben een aantal mooie headphones in my opinion.
Zodra ik er tijd voor hem ga ik dat inderdaad even doen :)

Als er daarentegen nog echt aanraders zijn omdat iemand er ervaring mee heeft kan ik daar nog even verder in verdiepen natuurlijk.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Trouwens, ik wil vanaf vandaag niemand meer horen over "Welke headset moet ik kopen voor games?" want Beyerdynamic heeft net dit gereleased ;) :

Afbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/shop/media/catalog/product/cache/5/image/650x650/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/c/u/customonepro-headset.jpg

http://europe.beyerdynamic.com/shop/custom-headset-gear.html
http://europe.beyerdynami...ustom_Headset_Gear_EN.pdf

Elke willekeurige audiofiele hoofdtelefoon met detachable cable plug je vanaf heden gewoon (al dan niet met adapter) in die Custom Pro mic en je bent klaar. Geen Creative, Turtle Beach, Razer, Corsair, Logitech of ander Fischer Price merken meer aanraden ok? :P Niet meer doen. Foei.

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 14:04 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Negakinu, zag je nog mijn vorige post :3 ?
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Heb je misschien ook nog meer suggesties? Eventueel misschien ook wat goedkoper :9

[ Voor 76% gewijzigd door Xtortion op 28-05-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:01:
Trouwens, ik wil vanaf vandaag niemand meer horen over "Welke headset moet ik kopen voor games?" want Beyerdynamic heeft net dit gereleased ;) :

[afbeelding]

Elke willekeurige audiofiele hoofdtelefoon met detachable cable plug je vanaf heden gewoon (al dan niet met adapter) in die Custom Pro mic en je bent klaar. Geen Creative, Turtle Beach, Razer, Corsair, Logitech of ander Fischer Price merken meer aanraden ok? :P Niet meer doen. Foei.
Hah! Awesome.

Is wel een erg nette oplossing daarom. Jammer dat k alleen een B&W P5 heb met detachable cable. En die zit onder de earpads verwerkt : <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Goedkoper dan die PRO700MK2 bedoel je? En dan dus met name geschikt voor hardstyle e.d. bass muziek? Wat is je budget dan?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:04
Heb je suggesties voor een HD 580 met een vervangbare, maar niet echt detachable kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Goedkoper dan die PRO700MK2 bedoel je? En dan dus met name geschikt voor hardstyle e.d. bass muziek? Wat is je budget dan?
Het liefst zou ik toch wel graag rond de 120 a 150 willen zitten. En dan inderdaad met name geschikt voor hardstyle (en Electro / Dutch House) Dit zijn toch wel de genres waar ik het meest naar luister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:12:
[...]

Heb je suggesties voor een HD 580 met een vervangbare, maar niet echt detachable kabel?
Dit en een soldeerijzer is de mooiste oplossing. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/704500/width/500/height/1000/flags/LL

Anders gebruik je deze ATH-3350 gewoon, doe ik ook op het moment:
Afbeeldingslocatie: http://imagehost.vendio.com/a/15447159/aview/atr-3350.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:13:
[...]

Het liefst zou ik toch wel graag rond de 120 a 150 willen zitten. En dan inderdaad met name geschikt voor hardstyle (en Electro / Dutch House) Dit zijn toch wel de genres waar ik het meest naar luister :)
Beyerdynamic DT770, ATH-M50, HFI-580, AIAIAI TMA-1, AKG K181... Iemand anders nog suggesties voor deze Tweaker?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Beyerdynamic DT770, ATH-M50, HFI-580, AIAIAI TMA-1, AKG K181... Iemand anders nog suggesties voor deze Tweaker?
Niet echt eigenlijk, is een mooi lijstje om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Das zeker een mooi lijstje ja! Bedankt, Negakinu.

Zat net al te kijken naar de ATH-M50 en zag er wel goed uit :)

Nu een batle houden tussen HFI-580, ATH-M50, AKG K181 =P

Nog even wat research doen haha.

Nogmaals bedankt :)
Ik zal jullie nog wel even laten weten voor welke ik heb gekozen

[ Voor 12% gewijzigd door Xtortion op 28-05-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:43:
Das zeker een mooi lijstje ja! Bedankt, Negakinu.

Zat net al te kijken naar de ATH-M50 en zag er wel goed uit :)

Nu een batle houden tussen HFI-580, ATH-M50, AKG K181 =P

Nog even wat research doen haha.

Nogmaals bedankt :)
Ik zal jullie nog wel even laten weten voor welke ik heb gekozen
Check ook de prijzen bij Thomann.de, de M50 is daar maar 130, de TMA-1 maar 100. Of Ebay!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Mijn soldeer skills zijn goed genoeg zo'n DIY doosje verantwoord in elkaar te zetten en Heilige Kaas heeft veel dringende "andere bezigheden" lees ik. ;)
Ik ook en voor het gemak en de zielerust van mijn lief, die de lijst van 'projecten' almaar verontrustend ziet groeien, bestel ik hem/haar net zo lief 'ergens' compleet in een kartonnen verzendverpakking.
Het gaat mij nu vooral om het "ergens". 8)

Import uit de US duurt meestal lang en het blijft een douane roulette, als de UK en Zwitserland betrouwbare alternatieven zijn, so be it.
Een jouw vertrouwd adres zou dan welkom zijn. ;)
USA
http://www.ebay.com/itm/O...dy-for-ODAC-/280877402276

EU
http://www.headnhifi.com/objective2

Maar je bent een dief van je portemonnee als je hem niet of zelf in elkaar zet, of het door iemand lokaal laat doen... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 15:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal, ik ben van plan een nieuwe hoofdtelefoon te kopen voor mijn ipod en thuisgebruik (budget max. 150 euro).
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen van Senheiser:

- HD 518
- HD 598
- 202 II

Ik luister voornamelijk naar Post-Rock en IDM electronic. Dus veel detail en een mooi vol rond basgeluid is wel een vereiste!

Ook wil ik weten of ik bij mijn muziek beter voor een gesloten of open model kan kiezen. Hebben mensen in het OV last van mij wanneer ik voor een open model kies?

P.S. Overige suggesties zijn uiteraard ook welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
De 202 en 518/598 liggen mijlenver uit elkaar qua prijs en kwaliteit. Als je bereid bent er 150 euro aan uit te geven en daar ook echte kwaliteit van verwacht, ga je van de 202 niet gelukkig worden. Dat kan ook niet voor die prijs. Die kan ik je dus afraden.

De 518 ken ik niet. De 598 kan ik iedereen aanraden die alle details wil kunnen horen. Analytisch en clean, maar mist daardoor misschien wat emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Mijn soldeer skills zijn goed genoeg zo'n DIY doosje verantwoord in elkaar te zetten en Heilige Kaas heeft veel dringende "andere bezigheden" lees ik. ;)
Klopt, als je geduld heb dan kan ik altijd laten wel wat in elkaar zetten. Voorlopig nog niet. Ik dacht vandaag en morgen tijd te hebben maar helaas. In de zomervakantie ga ik er wel meer bouwen. Ik zie dat er best veel animo voor is dus misschien bestel ik er dan ook gewoon een stuk meer en maak ik ook een website ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:04:
Hallo Allemaal, ik ben van plan een nieuwe hoofdtelefoon te kopen voor mijn ipod en thuisgebruik (budget max. 150 euro).
Mijn oog is gevallen op de volgende modellen van Senheiser:

- HD 518
- HD 598
- 202 II

Ik luister voornamelijk naar Post-Rock en IDM electronic. Dus veel detail en een mooi vol rond basgeluid is wel een vereiste!

Ook wil ik weten of ik bij mijn muziek beter voor een gesloten of open model kan kiezen. Hebben mensen in het OV last van mij wanneer ik voor een open model kies?

P.S. Overige suggesties zijn uiteraard ook welkom!
Ik heb zelf altijd open ook in het OV. Je hoort wel andere mensen maar ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen last van mij krijgen. Simpele test is gewoon je koptelefoon net voor je gezicht houden en hem net zo hard zetten dat je het net niet kan horen. Dan op je hoofd zetten. Meestal kun je hem dan rustig wat omlaag nog zetten ook.

Hoeveel van je muziek bestaat uit Post-Rock? Is dat heel veel? Want anders kun je ook nog naar Grado kijken.

Ik heb zelfs een SR60i voor thuis en onderweg in het OV/Op de fiets een PX100II. Totale kosten zouden voor jou onder de 150 euro uitkomen. Imho ben je dan veel veelzijdiger vooral omdat ik die grote koptelefoons in het openbaar eigenlijk geen gezicht vind :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Ik heb zelf altijd open ook in het OV. Je hoort wel andere mensen maar ik heb nog nooit meegemaakt dat anderen last van mij krijgen. Simpele test is gewoon je koptelefoon net voor je gezicht houden en hem net zo hard zetten dat je het net niet kan horen. Dan op je hoofd zetten. Meestal kun je hem dan rustig wat omlaag nog zetten ook.

Hoeveel van je muziek bestaat uit Post-Rock? Is dat heel veel? Want anders kun je ook nog naar Grado kijken.

Ik heb zelfs een SR60i voor thuis en onderweg in het OV/Op de fiets een PX100II. Totale kosten zouden voor jou onder de 150 euro uitkomen. Imho ben je dan veel veelzijdiger vooral omdat ik die grote koptelefoons in het openbaar eigenlijk geen gezicht vind :+
Ik luister echt naar van alles, maar toch voornamelijk postrock, electronic, folk, indie, hiphop etc.
De SR60i heb ik ook maar genoteerd. Ik vind het uiterlijk van de hoofdtelefoon van secundair belang.
Dus dat ie groot is maakt mij niet zo veel uit. Het liefst heb ik dat ie over de oren heen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal. Ik ben een nieuweling op de markt van headphones en ik zit erover na te denken om mijn eerste paar headphones te kopen. Mijn oog is gevallen op de V-moda crossfade M-100. Vrij duur voor een eerste paar headphone, Maar ik kan het voor iets meer dan 200 euro (nieuw) bemachtigen. Das 100 euro goedkoper dan normaal en leek me toch een goede deal en op internet zijn ze ook laaiend. Mijn vraag is of dit een goede keuze is voor een eerste paar headphones. Of zijn er betere opties voor deze prijs?

Tot nu toe heb ik alleen maar in-ear dopjes gebruikt en ben op zich tevreden met mijn huidige klipsch image S4 dopjes, maar wil toch wel wat nieuws proberen. In het verleden ook V-modas dopjes gehad. De Vibe II. Die is meer dan twee maal zo duur als de Klipsch, maar ik vind de klipsch toch beter klinken. Komt voornamelijk doordat de Vibe II echt een onwijs harde bass heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:44:
[...]

Check ook de prijzen bij Thomann.de, de M50 is daar maar 130, de TMA-1 maar 100. Of Ebay!
Na een aantal reviews te hebben bekeken heb ik toch besloten om voor de M50 te gaan en heb 'm ook al besteld!

Bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Voor hoeveel verkoopt Kaas ze dan?
Ik zie het DIY pakket voor zo'n 64 euro shipped bij de Zwitser, zal ik de soldeerbout laten roken of op Kaas wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Negakinu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:21:
[...]

Ten eerste: props dat je Death als referentie gebruikt. \m/
Tja, zoveel keus heb je niet als je uitermate strak gespeelde en goed geproduceerde modderzware muziek wil. Ik bedoel, Venom als referentie ofzo? "Klinkt als brij" :+
Ten tweede: die hoofdtelefoon lijkt verdacht veel op een verzameling onderdelen van Superlux (Taiwanese OEM fabrikant, ik heb er zelf 4). De hoofdband is EXACT hetzelfde als hun OEM hoofdband. Sterk stukje rebranding? Je geluidsomschrijving klinkt ook behoorlijk als de Superlux HD661. Die kost 30 euro trouwens. :)

[afbeelding]
Hoofdband is idd exact hetzelfde, snoeraansluiting ook, lijkt me overduidelijk bij die toko vandaan komend ja :P

Of het exact dezelfde is, is een tweede, gewicht van de Superlux is wat lager. Naja, in het ergste geval heb ik voor EUR 35 een GSM mic/controller en een paar plaatjes van de Warpigs gekocht :+

Als ik er EUR 120 voor betaald zou hebben zou ik me redelijk bekocht voelen iig...

Dat gezegd, ik vind het geluid beter dan een set Sennheisers van EUR 115, dus zo erg is het niet. Vind jij blijkbaar ook als je er 4 van hebt liggen ;)

Tnx voor link, ik zie er nog meer leuk (en uitermate betaalbaar) spul tussen staan. Vooral de headset uit zelfde reeks lijkt me wel wat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
BARACUS schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:23:
Voor hoeveel verkoopt Kaas ze dan?
Ik zie het DIY pakket voor zo'n 64 euro shipped bij de Zwitser, zal ik de soldeerbout laten roken of op Kaas wachten? :)
Ik moet nog even kijken, de mensen die mij in het begin een bericht hadden gestuurd zijn eerst.
Maar ik denk dat als ik later deze dingetjes wat meer ga maken, dan denk ik aan de zomervakantie. Dat ze 85 built gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

[afbeelding]

Precies wat ik zocht, alleen hoe prik ik dit in mijn DT770 Pro?
Verder gelezen, maar nee dus, kan niet tenzij ik de boel flink ga modden... Weinig trek om van 250Ohm naar 16 te gaan ook...

[ Voor 6% gewijzigd door skullsplitter op 28-05-2013 23:16 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Even een beginnersvraag. Ik woon tegenwoordig in een wat gehoriger gebouw dan voorheen, dus ik wil graag (redelijk) goede headphones kopen. Ik ben nog in de oriënterede fase, dus ik heb nog niet echt specifics, maar ik heb al wel een tweetal vragen.

Is er ceteris paribus een bepaald effect aan te wijzen van de impedance van de headphones op de geluidskwaliteit (of warmte bijvoorbeeld)? Even aangenomen dat de afspeelapparatuur genoeg power kan leveren.

Dan, is een huis- tuin en keuken AV-receiver als de Onkyo NR509 in staat om fatsoenlijk high impedance headphones aan te sturen via de Phones uitgang?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

http://turntablelab.com/p...at-is-headphone-impedance

Aardige uiteenzetting over weerstand, open vs gesloten etc.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Solictice schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:11:
[...]

Hah! Awesome.

Is wel een erg nette oplossing daarom. Jammer dat k alleen een B&W P5 heb met detachable cable. En die zit onder de earpads verwerkt : <
Netjes idd. Ik heb het overigens gewoon opgelost door de microfoon van de webcam te gebruiken, iedereen hoort me prima bij csgo en bf3 etc. :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Volgens dat artikel is het nadeel (ceteris paribus) van headphones met een lage weerstand dat je ze makkelijker kunt opblazen. Is dat alles?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zo, ik heb er nog eentje af. :) Hij is alle testen weer goed doorgekomen en tot nu toe klinkt die goed. Ik schrok wel in het begin want ik hoorde een flinke distortion/clipping in het hoog, shiit, andere o2 gepakt en die had het zelfde probleem. Maar gelukkig lag het aan de download van pink floyd, erg raar dat ik dat nog nooit heb gehoord, het is mijn favoriete artiest. Ik vond de opnames altijd al een beetje tegenvallen maar nu weet ik waardoor.

Ik heb trouwens ook een tijdelijke case voor mezelf gemaakt, die andere worden verkocht. Als je het echt mooi vindt mogen jullie deze ook wel hoor. :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WVaHm5imUEm5GJAfc0q1wVL3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Volgens dat artikel is het nadeel (ceteris paribus) van headphones met een lage weerstand dat je ze makkelijker kunt opblazen. Is dat alles?
Alleen heb je hoogstwaarschijnlijk eerder je trommelvliezen opgeblazen met een dergelijk volume dan dat de speakers van de hoofdtelefoon het opgeven ;)
Voor de rest is iedere 'normaal' degelijke hoofdtelefoon gewoon gebouwd voor het gebruik. Lijkt me dus niet echt een issue, tenzij je de hoofdtelefoon regelmatig als dj op hoog volume gaat gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bluepenguin op 29-05-2013 21:34 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:58:
[...]

Ik moet nog even kijken, de mensen die mij in het begin een bericht hadden gestuurd zijn eerst.
Maar ik denk dat als ik later deze dingetjes wat meer ga maken, dan denk ik aan de zomervakantie. Dat ze 85 built gaan kosten.
Laat maar iets weten hier in dit topic en ik zal je een PM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Heilige Kaas schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:42:
Zo, ik heb er nog eentje af. :) Hij is alle testen weer goed doorgekomen en tot nu toe klinkt die goed. Ik schrok wel in het begin want ik hoorde een flinke distortion/clipping in het hoog, shiit, andere o2 gepakt en die had het zelfde probleem. Maar gelukkig lag het aan de download van pink floyd, erg raar dat ik dat nog nooit heb gehoord, het is mijn favoriete artiest. Ik vond de opnames altijd al een beetje tegenvallen maar nu weet ik waardoor.

Ik heb trouwens ook een tijdelijke case voor mezelf gemaakt, die andere worden verkocht. Als je het echt mooi vindt mogen jullie deze ook wel hoor. :P
[afbeelding]
Greenwashing ;)

Ik zit het allemaal een beetje door te lezen en te analyseren. Kun je het odac bordje niet onder het o2 bordje schuiven? Officieel gaat ie op de batterij plek waardoor je geen portable optie meer hebt. Ik snap ook niet waarom de adapter aan de voorkant zit, achterkant is veel logischer.

Het komt er dus op neer dat ik waarschijnlijk mijn eigen gaten moet boren. Ik weet niet of dat zo'n goed idee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Ik ben op zoek naar headphones die een beetje gezien worden als 'industry standard' in de studio. Ik heb al eens even wat op google gezocht en kwam eigenlijk op de Sennheiser HD25 of Sony V6 uit, echter waren dit al oudere topics. Zijn dit nog steeds goede keuzes voor mijn gebruik of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
UntamedNL schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:23:
Ik ben op zoek naar headphones die een beetje gezien worden als 'industry standard' in de studio. Ik heb al eens even wat op google gezocht en kwam eigenlijk op de Sennheiser HD25 of Sony V6 uit, echter waren dit al oudere topics. Zijn dit nog steeds goede keuzes voor mijn gebruik of raden jullie wat anders aan?
Zeker NIET de HD25 in ieder geval. En de V6 lijkt me ook niet heel handig. Die zijn beiden alles behalve neutraal en bij studio werk wil je juist een zo eerlijk en transparant beeld van je opnames, anderes wordt je uiteindelijke mix ongebalanceerd. Ik kan me wel goed voorstellen dat deze gebruikt worden voor instrument tracking ofzo, drums en gitaar, maar zeker niet voor kritisch werk.

De meeste studios gebruiken speakers, mixen en masteren op een hoofdtelefoon is eigenijk not done omdat het een verkeerd beeld geeft van hoe je mix uiteindelijk klinkt bij de consument thuis. Er zijn echter wel hoofdtelefoons op de markt die hier geschikt voor kunnen zijn. Check de Fostex T50RP Paradox ($$$), de Sennheiser HD600 (in mindere mate, maar wel echt een benchmark) ($$$), AKG K1000 ($$$$) en Beyerdynamic DT-150 ($$).

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 30-05-2013 09:58 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
In het nieuwe krantje van Feedback staan nu de Zomo HD25 velour pads voor 15 euro. Ze hebben 5 verschillende kleuren. Dat is een stuk goedkoper dan ze op Ebay kosten. Op de Feedback website staan ze trouwens voor 17,50, maar het krantje zegt toch echt 15. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/Large/fbr105989_01_zomo-hd25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/Large/fbr105987_01_zomo-hd25.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verkeerde

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Negakinu schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:16:
[...]

Zeker NIET de HD25 in ieder geval. En de V6 lijkt me ook niet heel handig. Die zijn beiden alles behalve neutraal en bij studio werk wil je juist een zo eerlijk en transparant beeld van je opnames, anderes wordt je uiteindelijke mix ongebalanceerd. Ik kan me wel goed voorstellen dat deze gebruikt worden voor instrument tracking ofzo, drums en gitaar, maar zeker niet voor kritisch werk.

De meeste studios gebruiken speakers, mixen en masteren op een hoofdtelefoon is eigenijk not done omdat het een verkeerd beeld geeft van hoe je mix uiteindelijk klinkt bij de consument thuis. Er zijn echter wel hoofdtelefoons op de markt die hier geschikt voor kunnen zijn. Check de Fostex T50RP Paradox ($$$), de Sennheiser HD600 (in mindere mate, maar wel echt een benchmark) ($$$), AKG K1000 ($$$$) en Beyerdynamic DT-150 ($$).
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Het gaat in mijn geval om drums. Qua speakers zal ik nog een stuk hoger zitten qua prijs ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik ken een professionele drummer (Hij stond een tijdje terug zelfs op de cover van Slagwerkkrant) en die gebruikt een Superlux HD662f als monitor hoofdtelefoon in zijn thuis studio. Super cheap maar verrassend goed qua isolatie en sound. Felle treble though. Ik heb zelf de HD662, die is wat warmer. Die dingen kosten 30 euro bij Feedback.

Afbeeldingslocatie: http://mobilarena.hu/dl/upc/2012-10/32555_1_2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 01-06-2013 00:36 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Negakinu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:34:
Ik ken een professionele drummer (Hij stond een tijdje terug zelfs op de cover van Slagwerkkrant) en die gebruikt een Superlux HD662f als monitor hoofdtelefoon in zijn thuis studio. Super cheap maar verrassend goed qua isolatie en sound. Felle treble though. Ik heb zelf de HD662, die is wat warmer. Die dingen kosten 30 euro bij Feedback.

[afbeelding]
Heb ook de HD662 liggen.
Als monitor hoofdtelefoon kan het een prima ding zijn maar vind 'm niet echt spannend om muziek mee te luisteren.
De hoge tonen zijn iets te snerpend naar mijn smaak.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:57:
[...]

Heb ook de HD662 liggen.
Als monitor hoofdtelefoon kan het een prima ding zijn maar vind 'm niet echt spannend om muziek mee te luisteren.
De hoge tonen zijn iets te snerpend naar mijn smaak.
Neutraal en muzikaal staan soms linea recta tegenover elkaar. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Negakinu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 02:20:
[...]

Neutraal en muzikaal staan soms linea recta tegenover elkaar. :)
Ach, als je zo'n ding aan een goeie versterker hangt en je speelt wat met de treble dan kun je 'm ook voor muziek nog wel goed laten klinken.
En voor de prijs hoef je het niet te laten, ik vind het wel leuk om verschillende goedkopere hoofdtelefoons uit te proberen, de Porta Pro van Koss bevalt me ook nog steeds prima en die zit ook rond de 30 euro.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vraagje, heb al een tijdje een Grado SR80i en ben er zeer tevreden mee, alleen stuit ik soms op een vervelend probleem. Als ik op youtube wel eens (muziek)video's kijk, komt het af en toe (zelden, maar als het gebeurt is het verdomd irritant) voor dat de muziek/het geluid rechts harder klinkt. Niet overal, en dit gebeurt ook op bijvoorbeeld m'n telefoon of tablet, aan de geluidskaart zal het dus niet liggen. Wat het gekke is, is dat als ik de jack íets uit de socket haal, dat hij er nog wel in zit maar niet zo diep als kan, de muziek wél links en rechts even hard is, maar de kwaliteit achteruit gaat (geen optie dus).

Iemand die dit probleem ook heeft, of weet wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb je een multimeter? En hoe ziet de jack eruit? Heeft hij scherpe randjes of is hij gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:25:
Heb je een multimeter? En hoe ziet de jack eruit? Heeft hij scherpe randjes of is hij gewoon goed?
Heb een multimeter ja, en de jack ziet er prima uit. Maar zoals ik al zei, komt het zelden voor, echt bij een heel miniem aantal video's. Het is niet zo'n enorm probleem voor me, maar het is als het zich dan toch voordoet irritant, en vind het ook raar dat het überhaupt gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zojuist ook even wezen luisteren bij de MM in Arnhem maar daar is het assortiment redelijk karig.
Veel Marley/Dre/Philips en vrij weinig portables. Ik heb wel een aantal kunnen testen waarbij de Shure 440 positief opviel in vrijwel alle opzichten echter kon ik het niet vergelijken met de AKG's die mij wel interessant leken want die hadden ze daar helemaal niet. Tevens jammer dat ik de Shure 750DJ niet kon testen (hadden ze alleen in doos en testen uit doos is kopen..) Die had redelijke vergelijkbare karakteristieken als de 440 maar dan een iets ander uiterlijk en replaceable earbuds wat ik wel als een pluspunt zie. Iemand toevallig ervaring met die koptelefoon?

Zal van de week ook in MM Enschede eens kijken wat daar te testen valt maar anders is de Shure 440 wel mijn favoriet op het moment (ondanks de weinig testmogelijkheden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Thomasx4 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Heb een multimeter ja, en de jack ziet er prima uit. Maar zoals ik al zei, komt het zelden voor, echt bij een heel miniem aantal video's. Het is niet zo'n enorm probleem voor me, maar het is als het zich dan toch voordoet irritant, en vind het ook raar dat het ÃŒberhaupt gebeurt.
het zal dan wel aan de video liggen ofzo. Je zou hem door kunnen meten. Ring 1(boven) naar ring 3, ring twee naar ring drie en ring een naar twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
psychoclown schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:11:
Tevens jammer dat ik de Shure 750DJ niet kon testen (hadden ze alleen in doos en testen uit doos is kopen..)
Belachelijk, waarom zou je dan nog naar een fysieke winkel gaan? Bovendien heet het dan geen testen meer he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
psychoclown schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:11:
Zojuist ook even wezen luisteren bij de MM in Arnhem maar daar is het assortiment redelijk karig.
Veel Marley/Dre/Philips en vrij weinig portables. Ik heb wel een aantal kunnen testen waarbij de Shure 440 positief opviel in vrijwel alle opzichten echter kon ik het niet vergelijken met de AKG's die mij wel interessant leken want die hadden ze daar helemaal niet. Tevens jammer dat ik de Shure 750DJ niet kon testen (hadden ze alleen in doos en testen uit doos is kopen..) Die had redelijke vergelijkbare karakteristieken als de 440 maar dan een iets ander uiterlijk en replaceable earbuds wat ik wel als een pluspunt zie. Iemand toevallig ervaring met die koptelefoon?

Zal van de week ook in MM Enschede eens kijken wat daar te testen valt maar anders is de Shure 440 wel mijn favoriet op het moment (ondanks de weinig testmogelijkheden) :)
Belachelijk indeed. Zo ver ik weet mogen ze hoofdtelefoons gewoon open maken om te laten horen. Met oordopjes is het natuurlijk een ander verhaal. Rare regels in ieder geval, hier in de MediaMarkt Middelburg is het absoluut geen probleem om een hoofdtelefoon te testen die nog in een doos zit.

Overigens over de Shure 440 en de 750DJ, ik vind de 440 neutraler, de 750DJ heeft wat meer bass. Qua bouwkwaliteit en comfort vind ik de 440 de betere. Overigens hebben ze beide replaceable earpads en kabel.
Nu weet ik niet voor welke prijzen je deze twee hoofdtelefoons hebt gezien daar, maar ik zou je toch aanraden eens te kijken naar de Shure 840. Iets duurder, maar in mijn opzicht stukken beter dan zowel de 440 als de 750DJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

SlaadjeBla schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:20:
[...]

Belachelijk, waarom zou je dan nog naar een fysieke winkel gaan? Bovendien heet het dan geen testen meer he?
Zou je denken he, daarentegen kon ik ook niet zo gauw ergens anders terecht want MM heeft wat dat betreft toch wel een erg groot assortiment en de meeste testmogelijkheden die ik tegengekomen ben.
Solictice schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Belachelijk indeed. Zo ver ik weet mogen ze hoofdtelefoons gewoon open maken om te laten horen. Met oordopjes is het natuurlijk een ander verhaal. Rare regels in ieder geval, hier in de MediaMarkt Middelburg is het absoluut geen probleem om een hoofdtelefoon te testen die nog in een doos zit.

Overigens over de Shure 440 en de 750DJ, ik vind de 440 neutraler, de 750DJ heeft wat meer bass. Qua bouwkwaliteit en comfort vind ik de 440 de betere. Overigens hebben ze beide replaceable earpads en kabel.
Nu weet ik niet voor welke prijzen je deze twee hoofdtelefoons hebt gezien daar, maar ik zou je toch aanraden eens te kijken naar de Shure 840. Iets duurder, maar in mijn opzicht stukken beter dan zowel de 440 als de 750DJ.
Interesting, op zich vond ik de bass bij de 440 wel aardig (kan het natuurlijk niet vergelijken) maar iets voller mag van mij wel. Opvallend vind ik vooral dat je de bouwkwaliteit van de 440 beter vind aangezien mij de 750DJ wel steviger leek. Hopelijk kan ik die bij de MM in Enschede wel testen (en vergelijken met de 440) want nu begin ik wel nieuwsgierig te worden. De Shure 840 hing er ook maar die is een stuk groter en dus ook minder portable daarnaast was de prijs in de MM wel belachelijk in vergelijking met de Pricewatch (229 vs 143) maar dan vind ik de compactere size + prijs (~100) van de 440/750DJ beter bij mijn wensen aansluiten :)

In ieder geval bedankt voor de gegeven inzichten, kan ik weer fijn verder twijfelen :P Ik kom hier nog op terug zodra ik in Enschede geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
psychoclown schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:12:
[...]

Opvallend vind ik vooral dat je de bouwkwaliteit van de 440 beter vind aangezien mij de 750DJ wel steviger leek. Hopelijk kan ik die bij de MM in Enschede wel testen (en vergelijken met de 440) want nu begin ik wel nieuwsgierig te worden.
De 750DJ ziet er inderdaad steviger uit, maar naar mijn idee voelt hij veelste plastic aan. Kraakt ook veel meer dan de 440. In ieder geval degene die ik in mijn handen heb gehad.
De Shure 840 hing er ook maar die is een stuk groter en dus ook minder portable daarnaast was de prijs in de MM wel belachelijk in vergelijking met de Pricewatch (229 vs 143) maar dan vind ik de compactere size + prijs (~100) van de 440/750DJ beter bij mijn wensen aansluiten :)
Is inderdaad een groot verschil. Echter is volgens mij de advies prijs vanuit Shure €229.
Die €43 meer vergeleken met een 440 zou voor mij het dik waard zijn. Ook al moet je dan misschien even wachten tot je hem daadwerkelijk hebt.

Maargoed, succes met een beslissing maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

sphere

Debian abuser

Staat er op AKG hoofdtelefoons zelf nog een serienummer? Bijv. de K450 of de K550?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mijn AKG K701 gaat nu officieel de verkoop in. Ik heb er TE veel op het moment en moet uitdunnen... :D

V&A aangeboden: AKG K701 audiofiele hoofdtelefoon

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren tijd gevonden om in de MM in Enschede te kijken maar daar is het assortiment nog minder uitgebreid (op zich kon ik dat verwachten want de MM in Arnhem is echt een stuk groter). Ze hadden zelfs geen Shure en dus eveneens geen AKG wat ik toch wel erg jammer vind want de 518DJ zou ik graag eens opgehad hebben.

De Shure 440 vond ik echter wel heel erg fijne zitten en klinken dus ik denk wel dat ik mijn keuze gemaakt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtortion
Zojuist mijn ATH-M50 binnen gekregen samen met de Fiio E6 - Wat een machtelijk geluid zeg niet normaal! Heerlijk gewoon.

Echt een top aankoop, totaal aan te raden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Xtortion schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:41:
Zojuist mijn ATH-M50 binnen gekregen samen met de Fiio E6 - Wat een machtelijk geluid zeg niet normaal! Heerlijk gewoon.

Echt een top aankoop, totaal aan te raden voor die prijs.
I love it when a plan comes together. ;)

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-n9J7Vzo8IcE/Tc1p-Y4XS9I/AAAAAAAABLU/jY_VmpoU1MI/s400/Hannibal.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn HD598 :9~
Als het goed is word morgen of donderdag mijn behuizing voor de O2 geleverd, en dan ga ik de door Heilige Kaas ( _/-\o_ )gebouwde PCB inbouwen en testen hoe het klinkt met de HD598.

Ik heb nu een Asus Xonar D2 geluidskaart en vraag me eigenlijk af of een Sabre 9023 DAC of een 4x TDA1543 DAC een verbetering opleverd die het geld waard is.
Voor de duidelijkheid ik heb nu absoluut geen last van ruis of iets dergelijks.
De Asus maakt gebruik van de volgende DAC volgens de review sites,

Unique Burr-Brown PCM1796 stereo DACs
Interestingly, PCM1796 is recommended as a replacement for discontinued PCM1738 (117 dB, 0,0004%), which are installed in the consumer Pioneer 757Ai DVD-A/SACD player.

Ik hoor nu trouwens voor het eerst foutjes in mijn 320kb muziek files, ik dacht eerst dat mijn HD598 een manco had :( want hoorde zachte kraakjes in het hoog en probeerde het toen met Flac's van dezelfde nummers met als resultaat geen enkele kraakjes.
Een betere koptelefoon heeft dus ook zijn nadelen ten opzichte van mp3.
Ach ja ik ben nu mijn mp3's aan het vervangen voor Flac's en dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Numaga op 04-06-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Flac is inderdaad sowieso wel beter. Maar schijn kan ook bedriegen! Ik had zelf van pink floyd alles in flac, de discovery boxset maar deze was van behoorlijk slechte kwaliteit. (relatief gezien) Je hoorde best wat vervorming bij drukke stukken, vooral in het hoog en de lage tonen waren minder aanwezig. Dus FLAC wil niet altijd zeggen dat het meteen goed is. Er kunnen nog dingen fout gaan. Nu eerst de hele collectie pink floyd maar vervangen.

Ik merk nu ook pas verschil tussen WASAPI en gewoon de standaard audio van windows. Met slechts de e10 kon ik niet veel verschil maken, met de versterker ertussen wel. Het heeft dus wel degelijk nut.

Verder @ Numaga nog, die dac die je beschreef klonk alsof het best wat zou zijn. Ik denk niet dat de standaard 4x tda dac een groot verschil zou zijn. Deze heb ik en is niet echt beter te noemen dan mijn e10. Vooral anders. Maar wat ik heb gehoord bij ]eep is dat de gemodde versie van hem echt een stuk beter klinkt dan mijn e10. Ik heb hem alleen nog niet in zijn volle glorie op mijn gemak thuis kunnen horen. :)

Verder zegt [u]mijn gevoel[u] dat de TDA's beter bij jou opstelling passen. Dit is puur uitgaande van beschrijvingen en ervaringen van anderen die aangeven dat de TDA's een natuurlijker geluid geven en de Sabre's een wat schoner geluid. Mij lijkt dat de combinatie van de zeer neutrale O2 plus de heldere hd598 beter gepaard gaat met een wat "warmere" en misschien wel muzikalere TDA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik moet mij nog verdiepen in Foobar - Wasapi en ASIO.
Is de Wasapi een plug-in voor Foobar en wat is het nut van ASIO boven de asus drivers? :?
En wordt door het gebruik van Foobar e.d het geluid op mijn HD598 dan beter?
En moet ik dan 16bit - 44khz instellen of is 24bit- 48khz de juiste instelling?
Veel vragen maar Head-Fi begint nu serieus te worden en ik geniet er elke dag van. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wasapi en asio tegelijkertijd heeft volgens mij geen nut. De functie van beide is hetzelfde en dat is de mixer van Windows bypassen.
dit zou dan voor een iets betere kwaliteit moeten zorgen. Ik zou dan ook bij foobar de bitrate zo hoog instellen als deze aankan. Of dit hoorbaar is, dat weet ik niet maar het kan iig geen kwaad.

En ik weet niet of ik er nog steeds zo over denk maar er stond me wat van bij dan foobar sowieso het beste klonk. Windows mp minder en vlc was al helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Medetweakers,

Heb vandaag een nieuw setje binnengekregen van de Creative Fatal1ty Gaming Headset. De analoge versie.
Headset werkt prima maar op de 1 of andere manier krijg ik de microfoon met mijn stem niet werkende. Het rare is dat als ik op de windows recorder probeerd op te nemen dat dat alleen lukt als ik muziek aanzet. Het lijkt er dus op dat hij alleen puur het geluid van mijn headset overneemt en de rest niet. Wat kan dit zijn?? Heb op verschillende fora's gekeken en ook hier kon ik de oplossing niet vinden.

Ik sluit me stekkers aan op de volumeregeling van me 5.1, dit setje is van Creative. Achterin heb ik eigenlijk alleen nog pink over dus kan ik me headset niet aansluiten.

pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Dank alvast

Edit: de Mic werkt wel als ik em achterin de pc stop. Probleem is alleen dat ik daar geen ruimte meer heb voor me headset. Het liefst heb ik ze dus op de volumeregeling van Creative, zo ziet deze eruit:
http://www.ixbt.com/multimedia/creative/t2900/pult.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door teupje op 05-06-2013 11:16 ]

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

[afbeelding]

Dit sluit een beetje aan met waar ik naar op zoek ben, maar toch nog even hier controleren. Ik ben dus ook op zoek naar headphones welke o.a. gebruikt zullen worden om te gamen, maar ook muziek en andere dagelijkse dingen. Ik geloof niet in de surround headsets marketing trucjes en wil dus gewone stereo headsets van goede kwaliteit.

Verder maak ik tijdens het gamen constant gebruik van teamspeak en ben ook van plan te gaan streamen en mogelijk naderhand inspreken van filmpjes. Dit betekend dat ik ook op zoek ben naar een goede microphone. Wel liever geen desktop mic, omdat ik bang ben dat dit teveel omgeving geluid op gaat pikken en misschien niet alles goed op pikt als ik mijn hoofd draai oid.

budget voor deze combinatie is circa €150,- dit is wel een beetje prijs kwaliteit verhaal. Voor een betere prijs/kwaliteit wil ik ook wel wat meer neer leggen, maar het hoeft ook zeker niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
perpixel schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:02:
[...]

Ik geloof niet in de surround headsets marketing trucjes en wil dus gewone stereo headsets van goede kwaliteit.

Verder maak ik tijdens het gamen constant gebruik van teamspeak en ben ook van plan te gaan streamen en mogelijk naderhand inspreken van filmpjes. Dit betekend dat ik ook op zoek ben naar een goede microphone. Wel liever geen desktop mic, omdat ik bang ben dat dit teveel omgeving geluid op gaat pikken en misschien niet alles goed op pikt als ik mijn hoofd draai oid.

budget voor deze combinatie is circa €150,- dit is wel een beetje prijs kwaliteit verhaal. Voor een betere prijs/kwaliteit wil ik ook wel wat meer neer leggen, maar het hoeft ook zeker niet op.
Ik denk dat de Audio Technica ATH-AD700 met microphone mod de beste optie is. Deze koptelefoon is al vaker genoemd in dit topic (vooral door Negakinu geloof ik). Zelf heb ik hem nooit kunnen beluisteren, maar ik zou eens zoeken op internet naar een dergelijk gemodde ATH-AD700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat de Audio Technica ATH-AD700 met microphone mod de beste optie is. Deze koptelefoon is al vaker genoemd in dit topic (vooral door Negakinu geloof ik). Zelf heb ik hem nooit kunnen beluisteren, maar ik zou eens zoeken op internet naar een dergelijk gemodde ATH-AD700
Sinds die Beyerdynamic mic uit is die geplugd in een een Teufel Aureol Real een dodelijke combo. :)

Removeable cables! :)
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/30/32/7b/8f1d/4b08/adab/ecc21650f65b/l.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 05-06-2013 15:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
is er al wel wat bekend over de opname kwaliteit van de Beyerdynamic mic? die teufel ziet er wel goed uit trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
perpixel schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:52:
is er al wel wat bekend over de opname kwaliteit van de Beyerdynamic mic? die teufel ziet er wel goed uit trouwens :)
Ik lees dat het een geupgrade versie van de MMX300 mic is, en die is prima. Check de reviews!

EDIT: Wie offert zich op? 2 tientjes voor deze Superlux HMC660. Misschien is het wel een giant killer. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/WF00004/113919_HMC660.jpg

http://www.feedbackmusic....-hmc-660/100006420/113919

[ Voor 29% gewijzigd door Negakinu op 05-06-2013 16:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Negakinu schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Wie offert zich op? 2 tientjes voor deze Superlux HMC660. Misschien is het wel een giant killer. :)
[afbeelding]

http://www.feedbackmusic....-hmc-660/100006420/113919
Die kwam ik net ook tegen! Kon alleen geen webshop vinden die hem daadwerkelijk op voorraad had, ziet eruit als een leuk ding dus wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat is gewoon net een dt770 :P misschien is t wat. Maar niks gesloten voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Heilige Kaas schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:09:
Dat is gewoon net een dt770 :P misschien is t wat. Maar niks gesloten voor mij. :)
Maar dan zonder de velour earpads :)

Overigens kunnen geinteresseerden mijn Ultrasone HFI-580 overnemen, de oorschelpen worden mij toch wat te warm om ze een hele dag te kunnen ophouden.

V&A aangeboden: Ultrasone HFI-580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

[afbeelding]

dan is een microfoontje slopen van een creative fatality nog steeds goedkoper, en die microfoons zijn goed genoeg voor gamers.. 50 euro voor een microfoon is voor gamers een beetje veel :)

ik wil al een tijdje een creative microfoon modden aan mijn beyerdynamic DT250
Afbeeldingslocatie: http://static.scan.co.uk/images/products/577071-a.jpg

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MikeVM schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:08:
[...]

dan is een microfoontje slopen van een creative fatality nog steeds goedkoper, en die microfoons zijn goed genoeg voor gamers.. 50 euro voor een microfoon is voor gamers een beetje veel :)

ik wil al een tijdje een creative microfoon modden aan mijn beyerdynamic DT250
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook gewoon een Zalman mic kopen voor 7 euro, en daar precies dezelfde constructie mee bouwen, maar ik ging er van uit dat iemand die een audiofiele hoofdtelefoon gebruikt voor gaming ook net zo kritisch is op zijn microfoon. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Negakinu schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon een Zalman mic kopen voor 7 euro, en daar precies dezelfde constructie mee bouwen, maar ik ging er van uit dat iemand die een audiofiele hoofdtelefoon gebruikt voor gaming ook net zo kritisch is op zijn microfoon. :)
Ach ik gebruik (dank zij advies op tweakers) voor gamen een audiotechnica ad700... In combinatie met de microfoon van mijn USB logitech webcam microfoon.... Iedereen hoort mij prima. Alleen irritant als de kinderen inde kamer ernaast gaan zeuren :-)

Maar even een andere vraag: ik gebruik E17 in combinatie met ultrasone pro900... Met een iPod classic, een iphone5 en een ipad2.

Ik heb een lullig kabeltje om de 'oude' (lees iPod en iPad) aan de E17 te Connecten. Geen digitale ingang dus, kan de DAC van de iPod iPhone iPad niet zomaar omzeilen helaas. Met de bekende iPad camera connector (met een USB ingang uitgang) werkt het ook niet, iPad gaat zeuren dat dat teveel stroom kost. (Ook al zet ik laden uit).
Weet iemand een bypass om het signaal digitaal eruit te krijgen? Andere opties:
- een telefoon die spotify draait en wat fatsoenlijke ruimte heeft voor eigen muziekinstallatie waarbij dit wel werkt
- een mp3 speler die dit kan (groter dan 100gb, eigenlijk is alles lager dan 160 voor mij al veel te weinig), dus met een spdif out oid...

Blijft vaag dit moet ik zeggen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Boefmans schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Ach ik gebruik (dank zij advies op tweakers) voor gamen een audiotechnica ad700... In combinatie met de microfoon van mijn USB logitech webcam microfoon.... Iedereen hoort mij prima. Alleen irritant als de kinderen inde kamer ernaast gaan zeuren :-)

Maar even een andere vraag: ik gebruik E17 in combinatie met ultrasone pro900... Met een iPod classic, een iphone5 en een ipad2.

Ik heb een lullig kabeltje om de 'oude' (lees iPod en iPad) aan de E17 te Connecten. Geen digitale ingang dus, kan de DAC van de iPod iPhone iPad niet zomaar omzeilen helaas. Met de bekende iPad camera connector (met een USB ingang uitgang) werkt het ook niet, iPad gaat zeuren dat dat teveel stroom kost. (Ook al zet ik laden uit).
Weet iemand een bypass om het signaal digitaal eruit te krijgen? Andere opties:
- een telefoon die spotify draait en wat fatsoenlijke ruimte heeft voor eigen muziekinstallatie waarbij dit wel werkt
- een mp3 speler die dit kan (groter dan 100gb, eigenlijk is alles lager dan 160 voor mij al veel te weinig), dus met een spdif out oid...

Blijft vaag dit moet ik zeggen.
Gewoon even wachten op de Fiio X3, zoals we allemaal doen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/599643_591124260900034_419353290_n.jpg

EDIT: Oh je wilt Spotify... Dat gaat hem op de X3 niet worden natuurlijk. Dan moet je je E17 omruilen voor een DAC die wel Apple support heeft. Tevens, Android 4.2.2 heeft in principe USB audio out. Ik hang zelf mijn UD100 DAC aan mijn Newsmy 97 Android tablet en dat werkt prima. Zo heb je wel Spotify. Je kunt de meeste tablets uitbreiden met MicroSD dus zo zou je je E17 WEL kunnen gebruiken. Ik denk alleen dat het goedkoper is je DAC te veranderen dan een extra tablet of telefoon aan te schaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 06-06-2013 22:26 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
is die fiiO niet en mass in te kopen? Dus dat we een bulkkorting ergens kunnen bedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

sphere

Debian abuser

In ieder geval niet via GoT :) /rules

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Solictice schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:58:

Beetje jammer dat m'n FiiO E6 er mee is opgehouden na 1 maandje. De output werkt niet meer, er komt alleen maar geluid uit de rechterkant van m'n hoofdtelefoon.
Gelukkig staat op de Ebay advertentie dat er 1 jaar garantie op zit. Dat wordt dus maar opsturen dan.
Update:

Had m'n Fiio dus terug gestuurd, en ik zou een nieuwe krijgen.

Vandaag de nieuwe binnen gekregen, en ja hoor. Hij doet het niet. Als ik hem oplaad knippert het ledje, ipv steady red.

En volgens Fiio zelf is dat dus een batterij probleem: http://www.head-fi.org/t/...indicator-in-our-products. Dat wordt weer terug sturen :<

Nu ik toch erg graag een portable amp wil hebben, zijn er nog anderen waar ik eens naar zou kunnen kijken? Ben bereid er iets meer aan uit te geven dan de €30 die m'n E6 kostte, maar het moet wel leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

r.brands schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:56:
is die fiiO niet en mass in te kopen? Dus dat we een bulkkorting ergens kunnen bedingen?
wel via samenkopen.net, en dan kun je weer in dit topic de vermelding maken ervan..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Oke, ik zoek een semi-portable koptelefoon.
Niet opklapbaar, maar moet wel stevig gebouwd zijn, ik moet hem bijvoorbeel in mijn tas kunnen gooien en niet te bang zijn voor het resultaat.

Het liefst ook een móóie koptelefoon, een voorbeeld: ik heb de Sennheiser HD 202 ergens liggen en die vind ik best wel lelijk, tuurlijk dit is persoonlijk allemaal, maar als indicatie.

Wat ik ga luisteren is vooral Hiphop en
*neemt kijkje in muziek*
.... eh nou vooral hiphop :)
Maar als hij bij de andere genres maar niet tegenvalt.

Prijskaartje: Sowieso onder de 100 euro en hoe goedkoper hoe beter... :/

Oh ja, zoiets vind ik er bijvoorbeeld wel strak uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetmac.com/storage/product-images/sol_republic_tracks_headphones.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1323216050791

[ Voor 19% gewijzigd door StrongArmLance op 07-06-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 15:25

Fordox

00101010

Ik heb sinds vandaag de Philips Fidelio L1, ik vind ze heerlijk maar toch krijg ik de bas en middentonen niet echt goed met de equalizer... dit in combinatie met een Creative Recon 3D Fatality Pro geluidskaart.
met gewoon neutraal geluid doet hij het wel heerlijk :)

ik had net ook dat mijn linker kant harder ging dan mijn rechter, datzelfde met mijn telefoon. druk ik hem weer in mn pc, doet ie het weer goed. blijkbaar niet goed erin gestopt of zo.

fixed it :) na een ahlf uur afstemmen zijn je oren niet meer. goed. na even gegeten te hebben en terug te komen klonk het toch heel anders :P

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 07-06-2013 19:51 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Solictice schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:48:
[...]

Update:

Had m'n Fiio dus terug gestuurd, en ik zou een nieuwe krijgen.

Vandaag de nieuwe binnen gekregen, en ja hoor. Hij doet het niet. Als ik hem oplaad knippert het ledje, ipv steady red.

En volgens Fiio zelf is dat dus een batterij probleem: http://www.head-fi.org/t/...indicator-in-our-products. Dat wordt weer terug sturen :<

Nu ik toch erg graag een portable amp wil hebben, zijn er nog anderen waar ik eens naar zou kunnen kijken? Ben bereid er iets meer aan uit te geven dan de €30 die m'n E6 kostte, maar het moet wel leuk blijven.
Dat is balen! Is een objective 2 niet iets? Hij is alleen erg groot, past niet in je broekzak.
Pagina: 1 ... 42 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.