Wise enough to play the fool
Heerlijk die bijna stilte! Gewoon tv serietjes op iPad kijken met geluid op normaal niveau.
Had veel eerder zo'n ding moeten halen.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
En nogmaals sorry, maar kan iemand mij dan vertellen op welk subforum ik dan een topic moet starten, want volgens mij wordt Consumentenelektronica Aankoopadvies gewoonweg te weinig gelezen.teacher schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:06:
Nogmaals, "zeg me wat ik moet kopen" is niet de scope van dit topic.
Dan zal je gewoon geduld moeten hebben.. Een forum is geen McDonalds waar je snel je keuze kan maken uit een paar dingetjes.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40:
[...]
En nogmaals sorry, maar kan iemand mij dan vertellen op welk subforum ik dan een topic moet starten, want volgens mij wordt Consumentenelektronica Aankoopadvies gewoonweg te weinig gelezen.
De JVC stelt hier nog steeds niet teleur.D-TECH schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:48:
Ik luister niet echt veel muziek via een koptelefoon (heb een goede hifi-installatie), maar wil toch met een beperkt budget een goede hoofdtelefoon kopen.
Nu ben ik uitgekomen bij de JVC HA-S500. Via eBay importeren uit Japan. Volgens mij prima (ongeveer 40 euro), voor deze prijs.
Ik heb nu een Sony V55 gekocht, maar die gaat terug. Ding kraakt verschrikkelijk (behuizing)
Op dit moment luister ik via een Oppo prototype telefoon met Burr-Brown audiochip.
Qua value for money zijn ze volgens mij vrij onverslaanbaar, zeg maar de nieuwe superlux's.
Overigens; Oppo prototypes? Wut?
[ Voor 31% gewijzigd door croiky op 12-05-2013 15:41 ]
En behalve dat zou ik er heel erg graag een keer een willen horen.
[ Voor 27% gewijzigd door croiky op 12-05-2013 21:07 ]
Leuk ding, maar wel erg duur voor een simpel buizenversterkertje, hoor. En voor 280 dollar heb je nog niet eens het stroomsnoer erbij waarvan de versterker nog veel beter gaat klinken (en ook die moet je nog zelf in elkaar zetten). Heb je al eens naar Chinese (buizen)versterkers gekeken? Die kan je kant en klaar voor een stuk minder geld krijgen.croiky schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:39:
Weet iemand of Bottlehead Crack amps ook pre-built ergens te koop zijn? Misschien is er hier zelfs iemand die daaraan plezier beleeft, weet wat ie doet en eentje voor mij wilt bouwen? DM welkom.
Weet eigelijk ook nog niet goed wat ik wil. Als ik naar foto's vd Crack kijk is het best een lelijke bak eigelijk en mijn oog eist ook wat. Ik ga nog wat dieper spitten. Mijn budget zet ik denkelijk op ongeveer een €350/€400.
Heb je zelf ervaring met amps/headphones combinaties evEndzhar? Chinees staat me wat tegen overigens

[ Voor 20% gewijzigd door croiky op 13-05-2013 19:26 ]
Zelf heb ik geen ervaring met hoofdtelefoonversterkers. Ik gebruik een Beyerdynamic 770 Pro 250 Ohm in combinatie met een Yamaha AP-70 bij de computer. Die heeft meer dan voldoende kracht om mijn hoofdtelefoon zonder vervorming, brom of ruis te versterken. Voor mobiel gebruik wil ik wel misschien nog wel een keer een versterkertje kopen.
Wat voor een koptelefoon gebruik je dan? Ik hoor dat deze crack het vooral erg goed doet met de sennheisers. En vooral de hd650. En je hebt gelijk dat de Crack erg lelijk is. Als ik hem ooit zelf in gebruik neem dan bouw ik er zelf een behuizing omheen. Het kan er in ieder geval niet lelijker op worden!croiky schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:12:
Hmhm..
Weet eigelijk ook nog niet goed wat ik wil. Als ik naar foto's vd Crack kijk is het best een lelijke bak eigelijk en mijn oog eist ook wat. Ik ga nog wat dieper spitten. Mijn budget zet ik denkelijk op ongeveer een €350/€400.
Heb je zelf ervaring met amps/headphones combinaties evEndzhar? Chinees staat me wat tegen overigens
Edit: heb een WooAudio3 overgenomen van iemand dus voorlopig hoeft er niets gebouwd te worden.
[ Voor 11% gewijzigd door croiky op 18-05-2013 10:38 ]
Ik wil even mijn excuses aanbieden aan de mensen waartegen ik gezegd heb dat ik ze een O2 zou verkopen. Ik heb het de laatste tijd echt heel erg druk met school en werk. Als ik dan ook nog af en toe wat ontspan met vrienden blijft er geen tijd meer over om te knutselen.
Maarrr dat betekend niet dat het hele feest niet doorgaat! Ik ga nog een thread beginnen met alle fotos en dingetjes. Ik heb nog zo'n 7 versterkertjes liggen. Helaas wel nog maar 2 behuizingen, er is iets mis gegaan met bestellen.
Neox, doet die van jou het nog?
Uiteraard. Nog steeds er blij mee. Ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van Negakinu.. Kijken of die van hem overeen komen met die van mij.Heilige Kaas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:38:
Neox, doet die van jou het nog?En Negakinu, jij had ook een O2, zou je ze misschien een keer willen vergelijken ofzo, ben namelijk wel benieuwd of er verschillen te horen zijn.
Naar mijn idee klinkt geluid een stuk ruimtelijker, ook met mijn goedkopere headphone, de jvc s500. Zelfs de uber donker klinkende tma-1 klinkt ruimtelijk, zonder enige vorm van EQ-ing. En dat vanaf een gerockboxte 6th/7th gen Ipod classic, waar toch zelf al een redelijke dac in zit. (Cirrus logic)
Geluid klinkt mooier als via de dac functie van mijn e17 in ieder geval. Qua portability wint die laatste het, maar qua DAC is voor mijn gevoel met mijn headphones de o2 de duidelijke winnaar. Nog steeds zeer gelukkig mee HK.
De Mediamarkt/Saturn hebben meestal wel de K550 en de HD598 in de winkel hangen om te luisteren. Al zitten die niet in Leiden (?). Volgens Sennheisers dealer locator zijn er wel twee audiozaken die je zouden kunnen helpen.sphere schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:38:
Weet iemand waar je in Leiden AKG/Sennheiser kan beluisteren? Ik zit te denken aan de K550, of de HD598, maar puur op reviews en niet op horen. Eigenlijk is meer dan 150 euro niet binnen budget, dus duurder is geen optie.
Al hebben beiden Sennheiser niet op hun website staan als een merk dat zij voeren. Je zou eens kunnen bellen.
Bij AKG kun je overigens ook in de outlet kijken voor leuk afgeprijsde artikelen, zijn refurbished exemplaren, maar wel met 2jr garantie. http://nl.akg.com/akg-outlet-nl/akg-outlet.html
En AKG's dealer locator: http://nl.akg.com/akg-zoek-een-dealer.html
[ Voor 14% gewijzigd door Bluepenguin op 18-05-2013 16:30 . Reden: akg toegevoegd ]
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
senheisers, philipsen, beats, ...
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Die in Nederland en Duitsland in ieder geval wel, t zou me verbazen als hun winkel concept in België daar sterk van af zou wijken.MikeVM schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:16:
voor de belgen, bij de mediamarkt nabij zaventem hebben ze een 20-30 tal koptelefoons uitgestald die te beluisteren zijn, geen idee of dit ook in andere mediamarkten zo is..
senheisers, philipsen, beats, ...
Enige verschil tussen vestigingen is wel dat navenant de grootte van de winkel ook het assortiment hoofdtelefoons toeneemt. Althans, ben bij heel wat vestigingen in NL/DE geweest
Mooie van Mediamarkt / Saturn vind ik dat ze zowel eenvoudige als zeer dure (en alles er tussen in) hoofdtelefoons gewoon in de winkel hangen om te proberen. Bedoel: waar anders kun je zonder tussenkomst van een verkoper 'gewoon' bijv. een AKG Q701 beluisteren?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De Saturn stuurt alle koptelefoons aan met 1 enkele iPod shuffle welke ze hebben aangesloten op een versterker ter grootte van een half a4'tje. Niet echt de beste configuratie om een koptelefoon te testen..Bluepenguin schreef op zondag 19 mei 2013 @ 02:15:
[...]
Die in Nederland en Duitsland in ieder geval wel, t zou me verbazen als hun winkel concept in België daar sterk van af zou wijken.
Enige verschil tussen vestigingen is wel dat navenant de grootte van de winkel ook het assortiment hoofdtelefoons toeneemt. Althans, ben bij heel wat vestigingen in NL/DE geweest
Mooie van Mediamarkt / Saturn vind ik dat ze zowel eenvoudige als zeer dure (en alles er tussen in) hoofdtelefoons gewoon in de winkel hangen om te proberen. Bedoel: waar anders kun je zonder tussenkomst van een verkoper 'gewoon' bijv. een AKG Q701 beluisteren?
Zo'n Q701 kan je het beste bij een winkel bestellen en dan retourneren als hij niet bevalt. (wet koop op afstand) bij bijv redcoon mag je een koptelefoon proberen.
Er hangt wel een Shure 1840 tussen wat Monsters en Beats.
Dat is erg jammer!Solictice schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:26:
MediaMarkt Middelburg heeft geen AKG hangen helaas, en het systeem wat Heilige Kaas beschreef is daar ook niet.
Er hangt wel een Shure 1840 tussen wat Monsters en Beats.
De shure 1440 en 1840 hing daar bij de MM ook niet, dat vond ik wel jammer want eerst hadden ze het wel.
Voor de rest was het echt allemaal drie keer niks hoor maar de sennheisers waren wel netjes.
De 558 (echt leuk dingetje) en de hd700. Volgens mij wisselt het aanbod enorm, misschien dat het nu alweer is veranderd. Desondanks blijf je er niet veel aan hebben vanwege het lawaai in de winkel en het is niet je eigen apparatuur. Bij de hobo hifi kan je wel gewoon je eigen spullekes meenemen.
Dat ga ik zelf binnenkort ook eens doen als mijn dac gefixt is. Eerst eens wachten op de troep uit china die ik er voor nodig heb.
het was ook meer een voorbeeld hèCyBeR schreef op zondag 19 mei 2013 @ 02:30:
Ergens waar ze een K701 hebben hangen, en dan even de kleurtjes erbij bedenken?
Overigens, er zouden kleine verschillen zijn tussen de K701/K702 en de Q701 in de demping + foam pads. Voor wat het waard is, want ben het met je eens dat de verschillend op z'n best minimaal te noemen zijn. Alleen bij de bas heb ik bij een Mediamarkt proefopstelling enig verschil kunnen horen tussen een K701 en een Q, en dan nog: het is een drukke winkel, niet ideaal voor proefluisteren.
Edit: kom net dit topic op head-fi tegen: http://www.head-fi.org/t/...ation-thread#post_7921271 en de topic starter is toch enthousiaster (op punten) over de Q701 dan de K70x, en hij heeft ze alledrie.
[ Voor 18% gewijzigd door Bluepenguin op 20-05-2013 00:15 ]

http://www.kickstarter.co...und-like-never-b?ref=live
Project is al helemaal gefund, ben toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk klinkt/werkt. Helaas niet eerder gezien anders had ik er die 150$ wellicht wel voor over gehad...
(aangenomen dat hij zo goed klinkt als ze beweren, hoewel comfort misschien nog lastig gaat zijn, het lijkt een vrij strakke hoofdband te zijn, en van die "plastic" oordoppen, dat gaat toch zweten...)
[ Voor 38% gewijzigd door Mooneater op 19-05-2013 20:59 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Zou men ook niet een aanklacht (zoals Yamaha die kreeg) kunnen krijgen van Beats? Het ontwerp van hoofdtelefoon en opbergdoos plus de platte kabel doen op z'n minst denken dat iemand inspiratie heeft gezocht bij de Beats by Dr. Dré serie.Mooneater schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:44:
[afbeelding]
http://www.kickstarter.co...und-like-never-b?ref=live
Project is al helemaal gefund, ben toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk klinkt/werkt. Helaas niet eerder gezien anders had ik er die 150$ wellicht wel voor over gehad...
(aangenomen dat hij zo goed klinkt als ze beweren, hoewel comfort misschien nog lastig gaat zijn, het lijkt een vrij strakke hoofdband te zijn, en van die "plastic" oordoppen, dat gaat toch zweten...)
De ingebouwde mp3-speler, het kunnen verwisselen van de geheugenkaart, de accu kunnen opladen, de wijze waarop bluetooth is uitgewerkt en de afstandsbediening klinken als leuke dingen!
Vraag me alleen wel af hoe goed (na redelijk wat keren nieuwe muziek er op plaatsen) het paneeltje (waar ook de bediening v/d mp3speler in zit) blijft zitten. Net zoals de maximaal 8 uur dat je er muziek mee kunt luisteren (en met bluetooth een dramatisch slechte 4 uur). Praktisch elke losse mp3-speler en losse bluetooth muziek headphone doet dat beter.
Gelukkig krijg je er ook een kabel bij, dus gewoon luisteren vanaf je favoriete mp3-speler is mogelijk.Bluepenguin schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:38:
[...]
Zou men ook niet een aanklacht (zoals Yamaha die kreeg) kunnen krijgen van Beats? Het ontwerp van hoofdtelefoon en opbergdoos plus de platte kabel doen op z'n minst denken dat iemand inspiratie heeft gezocht bij de Beats by Dr. Dré serie.
De ingebouwde mp3-speler, het kunnen verwisselen van de geheugenkaart, de accu kunnen opladen, de wijze waarop bluetooth is uitgewerkt en de afstandsbediening klinken als leuke dingen!
Vraag me alleen wel af hoe goed (na redelijk wat keren nieuwe muziek er op plaatsen) het paneeltje (waar ook de bediening v/d mp3speler in zit) blijft zitten. Net zoals de maximaal 8 uur dat je er muziek mee kunt luisteren (en met bluetooth een dramatisch slechte 4 uur). Praktisch elke losse mp3-speler en losse bluetooth muziek headphone doet dat beter.
Beetje jammer dat m'n FiiO E6 er mee is opgehouden na 1 maandje. De output werkt niet meer, er komt alleen maar geluid uit de rechterkant van m'n hoofdtelefoon.
Gelukkig staat op de Ebay advertentie dat er 1 jaar garantie op zit. Dat wordt dus maar opsturen dan.
Opsturen is misschien duurder dan een nieuwe.. Dus ik zou zelf voorl niet beginnen over opsturen tbh.Solictice schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:58:
Nou ik skip die headphones maar lekker. Lijkt veelste veel op Beats, en ook al klinken ze misschien iets beter, voor dat geld zijn er veel betere headphones te koop.
Beetje jammer dat m'n FiiO E6 er mee is opgehouden na 1 maandje. De output werkt niet meer, er komt alleen maar geluid uit de rechterkant van m'n hoofdtelefoon.
Gelukkig staat op de Ebay advertentie dat er 1 jaar garantie op zit. Dat wordt dus maar opsturen dan.
Over die kickstarter headphones.. Leuk design, daar is veel aandacht naar uit gegaan. Ervaring is meestal dat het geluid bij fashion headphones van ondergeschikt belang is aan design. Misschien is dit een uitzondering hoor, maar de ervaring leert dat geluid meestal tegen valt bij fashion phones. (Beats, SOL etc.)
Verwijderd
Ik was eigenlijk op zoek naar en nieuwe bluetooth headset. Mijn ouwe Philips SBH-9000 is aan een vervanging toe. Wat knoppen doen het niet perfect meer plus ik wil stiekem ook gewoon een nieuwe.
Mijn persoonlijke ervaring met bluetooth is goed, zo nu en dan wel eens wat stroringen oid maar nooit iets waar ik echt problemen mee had. Alleen de kleine vorm van de ''speakers'' gaf soms problemen.
Na wat te hebben gelezen hier en daar zeggen veel mensen dat het het niet waard is een bluetooth headset aan te schaffen, ik haat draad echt intens, en denk niet dat ik nog aan draad kan wennen na 2jaar zonder draad te hebben gezeten, vandaag mijn vraag is het echt nodig?
Verder is mijn budget rond de €120, meer kan mits het echt iets toevoegd. Probleem is dat de meeste bluetooth headsets van die kleine "speakers" hebben.
Kan iemand mij wat tips geven hierover?
Edit: het belangrijkste is de bass
Punt is niet zozeer dat er iets mis is met bluetooth hoofdtelefoons, maar dat je voor hetzelfde geld veel betere non-bluetooth hoofdtelefoons kunt krijgen.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:38:
Goedemiddag tweakers,
Ik was eigenlijk op zoek naar en nieuwe bluetooth headset. Mijn ouwe Philips SBH-9000 is aan een vervanging toe. Wat knoppen doen het niet perfect meer plus ik wil stiekem ook gewoon een nieuwe.
Mijn persoonlijke ervaring met bluetooth is goed, zo nu en dan wel eens wat stroringen oid maar nooit iets waar ik echt problemen mee had. Alleen de kleine vorm van de ''speakers'' gaf soms problemen.
Na wat te hebben gelezen hier en daar zeggen veel mensen dat het het niet waard is een bluetooth headset aan te schaffen, ik haat draad echt intens, en denk niet dat ik nog aan draad kan wennen na 2jaar zonder draad te hebben gezeten, vandaag mijn vraag is het echt nodig?
Plus je limiteert nogal je eigen keuze en werkt voortdurend met accu's die opgeladen moeten worden.
Je zou kunnen kijken naar (op dit moment zeer zeldzame) hoofdtelefoons met ondersteuning van bluetooth 3.0. Die gebruiken namelijk een combinatie van wifi en bluetooth, wat een betere geluidskwaliteit mogelijk maakt. Kijk daarbij of je wel / niet ondersteuning er bij wilt voor Dolby Digital.Verder is mijn budget rond de €120, meer kan mits het echt iets toevoegd. Probleem is dat de meeste bluetooth headsets van die kleine "speakers" hebben.
Kan iemand mij wat tips geven hierover?
Edit: het belangrijkste is de bass
Eventueel zou je een poging kunnen doen, om te zien of enkele lokale elektronica zaken (incl. Belcompany / The Phone House e.d.) misschien nog een oude Nokia hebben liggen. Nokia maakte tot een tijdje terug (ca. het WP tijdperk) altijd prima bluetooth hoofdtelefoons.
Misschien een tussenoplossing (tussen draad en bluetooth in) is om te kijken of je een Nokia / Sony (Ericsson) bluetooth headset kunt vinden die gemaakt is voor muziek luisteren, met een kleine afstandsbediening. Zoals: pricewatch: Nokia BH-221 Wit Bij een deel van die headsets kun je namelijk de oordopjes afkoppelen en houd je een bluetooth ontvanger over, waar je elke gewenste hoofdtelefoon aan kunt koppelen. Geeft gedoe met kabels, maar je hebt iets draadloos + keuze uit kwalitatief betere, losse hoofdtelefoons.
Allemaal mogelijkheden, maar persoonlijk zou ik er alsnog nooit voor kiezen.
edit:
P.S. neem alsjeblieft niet de nieuwe Nokia Purity hoofdtelefoon serie in overweging, voor €220,- kun je betere dingen krijgen.
edit 2:
pricewatch: Philips SHB9100 Bluetooth Koptelefoon (Zwart)
[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 21-05-2013 14:14 ]
Per brief naar Engeland verzenden kost voor zo ver ik weet geen €30. Het was namelijk een Britse verkoper.xxxneoxxx schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Opsturen is misschien duurder dan een nieuwe.. Dus ik zou zelf voorl niet beginnen over opsturen tbh.
Goede tip. Ik maak nu meteen maar even een forumpost op de FiiO forums @ head-fi.Heilige Kaas schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:14:
Mijn advies. Neem direct contact op met fiio. Bijvoorbeeld via head-fi ofzo en zeg daarwat er aan de hand is. Misschien met enige vorm van bewijs. Dan sturen ze misschien wel een nieuwe op zonder dat je hem zelf hoeft op te sturen.
Weet alleen niet hoe ik bewijs kan leveren via het internet.
[ Voor 6% gewijzigd door Solictice op 20-05-2013 22:56 ]
[ Voor 98% gewijzigd door melly op 21-05-2013 06:14 ]
Heb nu gekeken naar 3 modellen: de Sennheisser PX100II, de Bose On Ear2 en de B&W P3.Deze lopen van ongeveer 50 euro tot 200 euro.
Vind deze allemaal lekker zitten. Qua geluid, ik ben geen audiofiel, maar ik merk wel duidelijk verschil in de goedkope scullcandy die ik nu heb en een AKG van een collega. Met name dat ik die van mij niet zo helder vind klinken. Het moet dus gewoon goed geluid hebben, zowel in het laag, midden als hoog. Dat vind ik ze alle 3 wel hebben. Maar wat me bij deze modellen een beetje tegenstaat is dat de kabel kort is, 1.20 meter, of erg kwetsbaar oogt.
Weet dat dit geen welke koptelefoon tot max 200 euro moet ik kopen topic is, maar wil graag weten of er andere modellen zijn , die gewoon goed geluid hebben en qua grootte overeen komen met de hiervoor genoemde, maar die dan wel een vooral stevige kabel hebben en evt ook nog een vervangbare kabel...
Ai, fleabay..Solictice schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:03:
[...]
Per brief naar Engeland verzenden kost voor zo ver ik weet geen €30. Het was namelijk een Britse verkoper.
http://www.head-fi.org/t/...e-fiio-e6-from-a-fake-one
Vraag is of je dan wel een echte hebt, wat mogelijke garantieafhandeling direct met Fiio nog moeilijker maakt allicht.
M.b.t. de bluetooth koptelefoons; ik heb begrepen dat wat oud medewerkers van Nokia ook nog een eigen bedrijf opgericht hebben. Geen idee of de headset wat is i.v.m. de latere Nokia headphones, maar misschien ook een idee om mee te nemen..? De bluetooth techniek lijken ze iig goed onder de knie te hebben. Zijn ook nog eens erg gunstig geprijsd. Helaas zien de phones er wat plastic uit in verhouding tot de andere producten op de website van het bedrijf, welke meer 'premium' aan doen qua materiaalkeuze.
http://www.amazon.de/Nove...63&sr=8-2&keywords=novero
Dat laatste verklaart overigens ook wel de lage prijs. Misschien wat onafhankelijke reviews proberen te vinden ergens online.
[ Voor 37% gewijzigd door xxxneoxxx op 21-05-2013 11:30 ]
Volgens de Fiio site is de verkoper een echte reseller van FiiO producten.xxxneoxxx schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:01:
[...]
Ai, fleabay..Had ik persoonlijk niet gedaan denk ik:
http://www.head-fi.org/t/...e-fiio-e6-from-a-fake-one
Vraag is of je dan wel een echte hebt, wat mogelijke garantieafhandeling direct met Fiio nog moeilijker maakt allicht.
Overigens heb ik al contact opgenomen met die reseller, EA Audio. Die zeiden dat ik het moest opsturen en dat ik een nieuwe zou krijgen.
De door Andromeda al genoemde K450 is ook de eerste die mij te binnen schiet, niet per se een 'audiofielen'-hoofdtelefoon*, maar je luistert er gewoon heerlijk een dag lang naar en is behoorlijk comfortabel.Bracha25 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:47:
Ben op zoek naar een koptelefoon voor op het werk. Ik wil in ieder geval een (kleine) on ear. Heb niet zo'n zin om met een groot geval op mijn hoofd te gaan zitten.
Heb nu gekeken naar 3 modellen: de Sennheisser PX100II, de Bose On Ear2 en de B&W P3.Deze lopen van ongeveer 50 euro tot 200 euro.
Vind deze allemaal lekker zitten. Qua geluid, ik ben geen audiofiel, maar ik merk wel duidelijk verschil in de goedkope scullcandy die ik nu heb en een AKG van een collega. Met name dat ik die van mij niet zo helder vind klinken. Het moet dus gewoon goed geluid hebben, zowel in het laag, midden als hoog. Dat vind ik ze alle 3 wel hebben. Maar wat me bij deze modellen een beetje tegenstaat is dat de kabel kort is, 1.20 meter, of erg kwetsbaar oogt.
Weet dat dit geen welke koptelefoon tot max 200 euro moet ik kopen topic is, maar wil graag weten of er andere modellen zijn , die gewoon goed geluid hebben en qua grootte overeen komen met de hiervoor genoemde, maar die dan wel een vooral stevige kabel hebben en evt ook nog een vervangbare kabel...
Mocht je er zo één overwegen: kijk dan bij http://nl.akg.com/akg-outlet-nl/akg-outlet.html, daar komt de K400 serie heel vaak voorbij tegen 2/3 van de adviesprijs. Let daar wel mee op: ook al is het een AKG outlet van refurbished materialen, meestal zijn de prijzen in de PW voor een nieuw exemplaar lager. Maar soms kun je er een mooie hoofdtelefoon voor een scherpe prijs aan hebben, dat is een beetje afhankelijk van de winkelprijzen: en die schommelen nogal eens enkele tientjes.
Zo maar een bergje hoofdtelefoons uit de PW, waar ik ervaring mee heb en die goed verkrijgbaar zijn:
De Sennheiser PX200 II is (net als de px100 ii) zeer de moeite waard;
De AKG Q460 is het geld niet echt waard, goed gemaakt, maar vrij duur ivh tot €
De HD 218 en HD 229 van Sennheiser zijn goed, maar vragen de nodige gewenning en een lange burn-in. Met name de HD 229 moet je liggen: de lage tonen lijken heel zwak, maar kleuren op na een uur of 50 (!) en blijken dan heel diep en mild te kunnen zijn. Kan een mooie 'outsider' zijn voor het geval je een zeer comfortabele hoofdtelefoons zoekt, die niet bass zwaar is.
Gezien dat je van Skullcandy komt, heb je misschien een voorkeur voor een ietwat bass-heavy hoofdtelefoon (?); dan zou je nog eens kunnen kijken bij de diverse Philips hoofdtelefoons, de huidige Philips generatie is redelijk opvallend: (enkele verbluffend goede in-ears van onder de €20,- en) hoofdtelefoons zoals de Uptown die een heel goed geluid bieden (lichte nadruk op de bass) + opvallende ontwerpen + behoorlijk comfortabel voor een redelijk bedrag. Een complete tegenstelling met de vorige generaties, die eigenlijk nergens in uitblonken / opvielen.
De Sennheiser HD25-1 II is een heel bekende hoofdtelefoon: zeer goed, met het bijzondere dat deze Sennheiser een vrij 'analytisch' klankbeeld kent. Behoorlijk neutraal en wordt voor alledaags luisteren (non-audiofiel) vaak als net een stap te 'hard' klinkend gevonden. Mocht je deze overwegen: kijk liefst in een winkel hoe het draagcomfort voor jou uitpakt, bij redelijk wat mensen 'klemt' de hd25 behoorlijk. De soundstage is ook geen sterk punt, lijkt misschien door bovenstaande een redelijk gemiddelde hoofdtelefoon in €/geluid, maar is dat zeker niet!
Grado moet je smaak zijn, een heel eigen klankbeeld.
Audio Technica M50 is interessant, idem voor UE 4000
Beats by Dre Solo (HD) is een afrader, geld / geluids verhouding is redelijk zoek. Geen slechte hoofdtelefoon op zich, maar met een hoop dingen die je liever niet hebt:
- duidelijk bass is aanwezig, het jammere: dit is een ongecontroleeerde bass die de rest van de muziek overschaduwt.
- mist te veel details in de weergave voor het geld
- over de bouwkwaliteit is de nodige discussie: de meest recente productie-series zouden zijn verstevigd, maar voorheen was de klacht dat het kunststof redelijk snel kapot ging bij vallen.
Mocht je veel (mid)bass willen met een Beats hoofdtelefoon, kijk dan naar de (veel duurdere) Mixr en Executive serie, al zijn ook die geen kampioen waar voor het geld.
De B&W P3 is erg fijn, al zou je eventueel kunnen overwegen om ook naar de P5 te luisteren: deels afhankelijk van je smaak zal de één dan wel de ander beter bevallen qua klankbeeld. De soundstage van de P5 is wel beter en veel mensen vinden de P5 iets zachter op het oor zitten.
Het handigste is natuurlijk wel om eerst in een winkel als de Mediamarkt een tijdje te luisteren naar de hoofdtelefoons die je op het oog hebt. De meeste hoofdtelefoons van Sennheiser, AKG etc. verschillen qua klankbeeld namelijk behoorlijk van de gemiddelde Skullcandy.
*geldt ook voor de andere genoemde hoofdtelefoons, niets ten negatieve, maar voor langdurig gebruik zijn 'analytisch klinkende' hoofdtelefoons voor bijna iedereen te veel van het goede.
Verwijderd
on ears met fatsoenlijke kwaliteit zijn redelijk uniek in de door jou genoemde prijsklasse. DIt is misschien niet het juiste topic ervoor maar ik zou je aanraden om eens naar in ears gaan kijken. Voor 200 euro heb je zo ontzettend veel keuze...Bracha25 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:47:
Ben op zoek naar een koptelefoon voor op het werk. Ik wil in ieder geval een (kleine) on ear. Heb niet zo'n zin om met een groot geval op mijn hoofd te gaan zitten.
Als mensen ervaring hebben met één van deze headphones zou ik dat graag horen.
Hmm, daar kijk ik eigenlijk met opzet niet naar, omdat ik het idee heb dat ik die niet uren achter elkaar in kan hebben. Zal komen door m'n Apple oordopjes. Geen idee of de duurdere zo veel beter zullen zitten...Misschien toch maar eens naar kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:49:
[...]
on ears met fatsoenlijke kwaliteit zijn redelijk uniek in de door jou genoemde prijsklasse. DIt is misschien niet het juiste topic ervoor maar ik zou je aanraden om eens naar in ears gaan kijken. Voor 200 euro heb je zo ontzettend veel keuze...
Edit: in ears vallen toch af; isoleren te veel. Ga ze op kantoor gebruiken, en wil nog wel enigszins aanspreekbaar blijven voor m'n collega's
[ Voor 10% gewijzigd door Bracha25 op 21-05-2013 21:13 ]
Naast dat hoor ik hele positieve dingen over de px100. Deze sluit denk ik ook niet af en dat kan een voordeel zijn. Veel on ears die duurder beginnen te worden sluiten goed af. De P3 en p5 sluiten heel goed af. (en zijn het geld niet waard IMO, het design compenseert)
[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-05-2013 21:26 ]
je blijft zeker aanspreekbaar, maar het lekt wel geluid. Het hangt van je kantoorruimte en collega's af of dat storend is.
Erg gedetailleerd, helder. Geen bassmonster, maar evenwichtig. Supercomfortabel. Als ik geen hd 580 (dit is zijn opvolger) had en een budget van 200, zou ik die kopen. Bij amazon.de voor 162 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door SlaadjeBla op 21-05-2013 23:42 ]
Verwijderd
Wat betreft in ears, je zou eens naar de sennheiser ie80/8 kunnen kijken. Die is in mijn ogen erg comfortabel. Ik kan er echt uren lang naar luisteren zonder last van mijn oren te krijgen of wat dan ook.
Let wel op met Grado, prima hoofdtelefoons, maar je vindt het wat of het valt toch wat tegen. Het onhandige is dat ze bijna niet in Nederland te vinden zijn bij audiozaken om te beluisteren.Bracha25 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:34:
@bluepenguin en @andromeda2000, bedankt voor jullie reacties! Zal de genoemde types eens opzoeken en indien mogelijk proberen. Hou op zich wel van een lekkere bass, maar deze moet niet overheersen. Niet blind staren op de skullcandy, is er een die ik online als aanbieding gekocht had;) Grado SR60 en SR80 ook veel goeds over gelezen qua geluid. Comfort lijkt tegen te vallen.
Je zou aan Negakinu nog e.e.a. kunnen vragen, als ik me niet vergis heeft hij een SR80(i) of heeft er één gehad.
De HD580 de opvolger van de HD598? Volgens mij is de HD580 al rond de 20 jaar oud en is de HD598 daarentegen rond 2010 uitgekomen. De HD580 was bij moment van uitbrengen het vlaggenschip van Sennheiser, hierna zijn de HD600, HD650 en HD800 nog uitgebracht als vlaggenschip model. De HD598 is de opvolger van de HD595 en voor de HD598 is (naar mijn weten) nog geen opvolger.SlaadjeBla schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:49:
als het een circumaural, open headphone mag zijn, dan zou ik het wel weten: de Sennheiser hd 598
je blijft zeker aanspreekbaar, maar het lekt wel geluid. Het hangt van je kantoorruimte en collega's af of dat storend is.
Erg gedetailleerd, helder. Geen bassmonster, maar evenwichtig. Supercomfortabel. Als ik geen hd 580 (dit is zijn opvolger) had en een budget van 200, zou ik die kopen. Bij amazon.de voor 162 euro.
De 598 levert inderdaad geweldig geluid voor het geld, maar het lekken van geluid en het niet blokkeren van omgevingsgeluid moet je voor lief nemen.
De 598 is al aan te schaffen vanaf 150,-, de BAXshop en CoolBlue hadden (ten tijde dat ik de koptelefoon aanschafte) deze koptelefoon vaak in de aanbieding.
De HD25-1 II van Sennheiser kan ook nog interessant zijn. Die schijnt goed af te kunnen sluiten en heeft goed geluid. Van wat ik in de reviews heb gelezen is het een 'reference class' geluid, dus zonder bijvoorbeeld de bas aan te dikken. Wat voor sommige mensen juist weer te clean is. Ik heb hem zelf niet maar hij staat op mijn lijstjeBracha25 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:47:
EDIT: ik zie dat dit boven ook al geschreven is
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_gadget op 22-05-2013 15:24 ]
Ik was altijd in de veronderstelling dat de 600 en 800 serie altijd al bestaan hadden als hogere modellen en de 598 dus in dezelfde serie een opvolger was van de 580. Dat meende ik ergens gelezen te hebben. Een beetje zoals een Peugeuot 408 een verre opvolger is van de 405. Bedankt voor de correctie.Omaatjehenk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:54:
[...]
De HD580 de opvolger van de HD598? Volgens mij is de HD580 al rond de 20 jaar oud en is de HD598 daarentegen rond 2010 uitgekomen. De HD580 was bij moment van uitbrengen het vlaggenschip van Sennheiser, hierna zijn de HD600, HD650 en HD800 nog uitgebracht als vlaggenschip model.
Iedereen maakt wel eens een foutje (zo ook ik aangezien ik dacht dat je bedoelde dat de HD580 de opvolger van de 598 was en jij dit dus andersom bedoeldeSlaadjeBla schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:38:
[...]
Ik was altijd in de veronderstelling dat de 600 en 800 serie altijd al bestaan hadden als hogere modellen en de 598 dus in dezelfde serie een opvolger was van de 580. Dat meende ik ergens gelezen te hebben. Een beetje zoals een Peugeuot 408 een verre opvolger is van de 405. Bedankt voor de correctie.
Je moet het zien als:
(560?) -> 565 -> 580 -> 600 -> 650 .... 800 (Dit is een koptelefoon apart)
De 595 (en de 555) komt in de verre verte een beetje bij de 580 vandaan geloof ik maar is niet de opvolger. Hierna is de 598 (en de 558) nog uitgekomen.
De 700 houd ik even buiten beschouwing omdat dit naar mijn idee weer een geval apart is.
Ik hoop dat ik nu wel correct ben. Zo niet, ben ik benieuwd hoe het wel in elkaar zit.
[ Voor 29% gewijzigd door Omaatjehenk op 23-05-2013 12:32 ]
De HD25-1 II heeft wel degelijk een bass bumpje hoor, erg prettigMr_gadget schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]
De HD25-1 II van Sennheiser kan ook nog interessant zijn. Die schijnt goed af te kunnen sluiten en heeft goed geluid. Van wat ik in de reviews heb gelezen is het een 'reference class' geluid, dus zonder bijvoorbeeld de bas aan te dikken. Wat voor sommige mensen juist weer te clean is. Ik heb hem zelf niet maar hij staat op mijn lijstje
EDIT: ik zie dat dit boven ook al geschreven is
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik heb sinds gister de B&W P5 binnen. En nog wel gratis ook
Dus ik ga vanmiddag maar eens rustig er naar luisteren. Zal wel een flink verschil zijn met m'n bassheavy Ultrasone HFI-580.
http://www.ibood.com/nl/nl/
Wel een leuke prijs denk ik zo.
Ik vind persoonlijk een aparte amp in een koptelefoon niet zo heel goed idee (gewicht e.d.) dus ik laat 'm aan mij voorbij gaan maar goed, je kan maar net op zoek zijn naar een phone..
[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 24-05-2013 13:51 ]
Aha, nu snap ik de review van headphones.com ook beterKanarie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:47:
[...]
De HD25-1 II heeft wel degelijk een bass bumpje hoor, erg prettig
HD25-1-II sonic signature: Well-defined lows with a tightly damped sound in the bass; very even-sounding mids, nicely present and transparent; and smoothly extended uppermost highs.
M'n vriendin had al de welbekende Sennheiser HD555, die ze gebruikte om 's avonds laat nog op haar electrische piano te kunnen spelen zonder de kinderen van de buren te wekken. Heb het zelf overwogen, maar wilde iets anders, al is het alleen maar om te kunnen vergelijken. Het was wel de prijs/kwaliteitscategorie waar ik naar op zoek was.
Nu had ik op Slashdot en paar andere plekken gelezen over de zoveelste poging van iemand uit de muziekindustrie om geld te slaan uit branded koptelefoons - met de verrassende constatering dat in dit geval de phones echt goed zouden zijn. De te verrassender gezien het hier om Motörhead ging
Maar na lezen van paar review bleken vooral hun duurste, de Motörizer (namen iig volledig in stijl

Heb er nu uurtje of twee naar geluisterd en vergeleken met de HD555 (eh, en die Labtec, maar dat het beter dan dat klonk mag geen enkele verbazing heten).
Vergelijking heb ik gedaan met vier stukken (kun je gelijk mijn muzieksmaak raden):
1) Motörhead - Ace of Spades. Moest gewoon gezien branding. Nummer uit 1980 met dubieuze productie, maar juist daarom uitdaging om de instrumenten beetje gescheiden te houden.
2) Rachmanninoff - #3 piano concerto finale. Complex stukje klassiek, afwisseling tussen subtiele stukken en harde crescendo's.
3) Jimi Hendrix - Voodoo Chile. Studio-opname uit de tijd dat je zowat mensen peuk hoort draaien in studio. Er gebeurt van alles en nogwat. Hoor je het?
4) Death - Crystal Mountain. Op hun latere albums hebben Death zeer strakke productie losgelaten. Stoomwals met chirurgische precisie. Als er vervorming is in de bas wordt dit een en al modder.
Eerste constatering: alles klonk op beide headsets echt goed, alles van hoog tot voelbaar laag was goed te onderscheiden en vervormde niet. Geen verrassing bij de Sennheiser, maar was bij de Motörheadphones nog maar de vraag. De verschillen zaten dus in de nuances. Die verschillen waren goed te horen en niet wat ik verwacht had. Bleek namelijk dat de Sennheiser in verhouding een sterkere bas had, zodanig zelfs dat het iets te dominant aanwezig was, vooral bij Rachmanninoff en Death (al zou je dat juist positief kunnen noemen). Gevolg was dat ik met de Motörizer marginaal beter details kon horen in het klassieke stuk

Conclusie van de vergelijking is dan ook dat de Motörizer allicht marginaal beter geschikt is voor klassiek en de HD555 meer voor metal (of andere bass-heavy muziek) geschikt zou zijn. Maar dit is echt gerommel in de marge, belangrijkste conclusie is dat hoewel ze duidelijk anders klinken, de Motörizer prima mee kan komen met een algemeen als in z'n prijscategorie best goede koptelefoon
Plaatje:

Het zijn gesloten koptelefoons met vrij dikke velours kussens. Hierdoor hoor je meer omgevingsgeluid dan ik zou verwachten bij gesloten koptelefoons, omgekeerd hoort de omgeving meer van wat jij doet. Vind het ook ruimer klinken dan gesloten telefoons die ik eerder gehoord heb. Lijkt halverwege open en gesloten te zijn ofzo. Kabel is dik en woven, drie stuks meegeleverd (1m, 2.5m en een 1m geval met telefoon afstandsbediening/microfoon), allemaal met 3.5mm jack. Verloop naar 5mm ook meegeleverd. Drivers zijn 40mm neodymium-gevallen. Impedantie is 68 Ohm bij 1kHz. Koptelefoon weegt 238g
(Opgegeven) frequentieprofiel:

- verbaast me gezien dit dat de Sennheiser zwaardere bas vertoonde.
Al met al ben ik er zeer tevreden mee, voor EUR 65 zou ik waarschijnlijk geen betere koptelefoon kunnen vinden, zelfs voor normale prijs van bijna dubbele zou het geen slechte koop zijn vergeleken met de HD555, waarbij ik dus de Motörizer gek genoeg juist voor klassiek beter vind klinken. Enig punt is dat ik me afvraag of de gemiddelde klassiekliefhebber een koptelefoon wil met Motörhead's war pigs op de zijkant

Oslik blyat! Oslik!
Omdat er zoveel keus was
Na 3,5 a 4 uur luisteren vond ik tot mijn verbazing de Sennheiser HD 558 het best bij mij passen maar omdat ik veel gelezen had dat de HD 598 nog beter was en Bax deze niet had ben ik vervolgens weer 2 uur gaan rijden naar de Mediamarkt in Roermond want daar was volgens internet beide modellen op voorraad.
Eenmaal aangekomen bij de mediamarkt heb ik de 558, de 598, de Sennheiser Momentum en de Sony MDR-1R uitgetest met als gevolg dat ik nu lekker aan het genieten ben van mijn HD598.
Nu nog effe wachten totdat Heilige Kaas de O2 klaar heeft dan is mijn Head-Fi setje compleet.
Het klinkt nu al super (ik geniet van elke noot van Dire Straits op dit moment

Ik vindt ze schitterend! Alleen daarom ga ik ze zelf al een keer halen.sphere schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:44:
Ik zou ook een 598 kopen, tot ik er achter kwam dat hij alleen in dat afzichtelijke creme bruin te krijgen valt.
Ik vond ook de x1 wat minder dan de 650.
X1 had iets meer bass. Een wat mooiere soundstage, verder weg. Maar de stemmen klinken daar juist veel dicht erbij. Dat is wel jammer want dat vindt ik mwah. de 650 is toch best een stuk gedetailleerder. Dat had ik niet verwacht. De x1 is denk ik wel superieur bij elektronische muziek en dergelijke. Maar voor schpongle bijvoorbeeld vond ik de 650 beter. Manman, geweldig!
En de o2's komen binnenkort. Ik ga deze week niet werken en heb het weer rustig met school.
Ik kan hem eventueel meenemen als ik de O2 kom ophalen.
De sound was ff wennen maar ik geniet steeds meer en kan nu beter de details waarnemen.
Vandaag ga ik het testen met gamen, niet dat ik zo'n gamer ben want ik speel alleen Counterstrike en World of Warcraft maar ben benieuwd hoe de HD598 zich presenteert in games.
Ik heb een beetje hetzelfde. Meeste leuke, populaire recente phones uit zeg maar het mid-fi segment zijn naar mijn idee over het algemeen vrij bass heavy qua geluid. Logisch, aangezien veel mensen een strakke bas als voorwaarde lijken te hebben voor een "goed" geluid. Nu weten wij uiteraard wel beter, maar dit houdt wel in dat neutralere phones lastiger te vinden zijn. Zeker in Het mid-fi prijs segment. Hd650 is voor mij ook wel voorlopig het summum qua koptelefoons, maar niet voor de pijrs waar ie voor in de winkel ligt helaas.
Staat er overigens al een tijdje eentje te koop op MP, maar deze is gemod.. En dat durf ik toch net niet aan, aangezien ik alleen "bekend" ben met het stock geluid. Zie trouwens net dat ie nu gereserveerd is op MP, lol
En tjah een beetje bassheavy is hij wel ja. Hij is vooral erg warm en voor sommige genres zou het beter kunnen maar ik vind het in geen enkel geval storen. Voor de prijs die ik er voor betaald heb (€190) is het echt een hele goede koptelefoon, vooral als je hem vergelijkt met de hd650 die bij hobo hifi 460 euro kost.
De HD598 is vaak voor 150,- te krijgen in verschillende webwinkels. Zelf heb ik de HD650 zo goed als nieuw met doos, bon en alle toebehoren voor slechts 200 op de kop kunnen tikken op marktplaats.Dus er meer dan 350 euro voor neertellen hoeft sowieso niet.Heilige Kaas schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:04:
Ik heb hem wel al eens geluisterd maar nooit echt heel uitgebreid dus je mag hem meenemen.Graag zelfs.
En tjah een beetje bassheavy is hij wel ja. Hij is vooral erg warm en voor sommige genres zou het beter kunnen maar ik vind het in geen enkel geval storen. Voor de prijs die ik er voor betaald heb (€190) is het echt een hele goede koptelefoon, vooral als je hem vergelijkt met de hd650 die bij hobo hifi 460 euro kost.
Zijn er hier misschien een aantal mensen die mij kunnen adviseren wat een goede headphone voor mij zou kunnen zijn? De koptelefoon moet relatief goed mee te nemen kunnen zijn want het is voor zowel thuis als gebruik in de trein of op de uni. Daarnaast maakt over- of on-ear me niet zoveel uit, afneembaar snoer zou wel heel erg fijn zijn. Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Je kunt eens de lokale Media/Saturn binnen lopen. De meeste hebben wel redelijk wat aanbod. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Shure, die hebben een aantal mooie headphones in my opinion.
Wel drijf ik nu de boel aan met Creative T20's aan, ben al geruime tijd aan het zoeken naar een fatsoenlijke headphone-amp (en het oog lust ook wat).
Budget is helaas beperkt, maar nu viel mijn oog onlangs op Schiit die sinds begin dit jaar een Magni voor krap 100 euro leveren, in Nederland voor 120 verkrijgbaar. Recensies zijn overwegend positief, prijs/kwaliteitverhouding zou hoog zijn.
Bijhorend heeft Schiit ook een DAC, maar ik gok dat mijn Xonar DX dat prima doet (en anders met DAC gebypassed zou worden).
Iemand ideeen/ervaring/suggesties?
www.avpnews.com
Verwijderd
Voor 100 euro ben je beter af met een betere set IEMs dan een headphone imo. De erg leuke portable headphones beginnen vaak pas rond 200 + eurospsychoclown schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:21:
Ik zit nu al een tijdje te orienteren naar een goede koptelefoon ter vervanging van mijn in-ears maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Na wat research kwam ik uit op Teufel Aureol Real en de AKG K619 maar de eerste lijkt niet echt makkelijk mee te nemen zijn. De AKG daarentegen wel maar niet iedereen is even tevreden over met name het comfort en ook lijkt de koptelefoon met name geschikt te zijn voor dance/trance (wat ik ook veel luister maar ik houd ook van rock en wat meer bass waar de AKG dus niet goed in is).
Zijn er hier misschien een aantal mensen die mij kunnen adviseren wat een goede headphone voor mij zou kunnen zijn? De koptelefoon moet relatief goed mee te nemen kunnen zijn want het is voor zowel thuis als gebruik in de trein of op de uni. Daarnaast maakt over- of on-ear me niet zoveel uit, afneembaar snoer zou wel heel erg fijn zijn. Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 02:52 ]
Dat is echt een goede headphone, super geluid en al helemaal voor die prijs. Maar het is alles behalve portable. 3 meter kabel met een 10cm lange plug en hij is open. Ik heb hem wel veel portable gebruikt maar het is echt geen aanraderVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 04:25:
[...]
Hij klinkt redelijk, maar heeft inderdaad een 'bad taste' bordeelkleur.
Zelfs als ik alleen ben durf ik hem amper op te zetten.
@.schoenmerlijn
Toch kom je ook onder de €100,- aardige headphones tegen.
http://tweakers.net/categ...Quq6_efgIeqF_1K39GRpMpZQv
Sennheiser is hier goed vertegenwoordigd met bijv. de HD518, die dit bedrag nét aantikt.
Ik vond die Momentum er trouwens maar "ielig" en niet erg robuust uitzien vergeleken met de HD598. Het is weliswaar leer en aluminium, maar het voelde wiebelig. Ook leken de drivers wel erg klein voor dit segment.
Maar het belangrijkste is natuurlijk de sound quality van dit ding. Deze headphone is totaal anders als de Z1000 en de EX1000 welke beide monitor klasse zijn is de 1R meer een hifi koptelefoon. Noem het maar 'fun sound'. Het is wat warmer gekleurd en het meest opvallende is dat het geluid erg rustig is. Bij highend koptelefoons horen we vaak de details er uit springen en vliegen de details je om de oren, kunnen de highs soms wat schel worden. De 1R is erg terughoudend en rustig qua klank. Er zitten geen vervelende pieken in en kunnen uren naar worden geluisterd. Er zit een hele kleine boost in de low maar is absoluut niet bass heavy. Mids komen wat meer naar voren en highs zijn ietjes terughoudend. Het geheel is erg aangenaam waardoor je dus ontspannen lange luister sessies kunt doen mede dankzij de geweldige comfort van dit model.
Het enige nadeel is dat de behuizing bijna compleet uit plastic is. Dat is wel zonde voor een headphone van deze prijsklasse maar het voelt allemaal wel stevig aan dus het is opzich geen probleem. Tot zover ben ik in ieder geval uiterst tevrede met m'n aankoop
Mijn headphone lijstje bestaat nu uit:
- Sennheiser HD 215
- Sennheiser HD 485
- Sony MDR-ZX700
- Sony MDR-EX500
- Sony MDR-EX1000
- Sony MDR-1R
Ik vind ze allemaal op hun eigen manier goed maar mijn favorieten zijn de EX1000 en de 1R.
[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-05-2013 10:22 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ten eerste: props dat je Death als referentie gebruikt. \m/ Ten tweede: die hoofdtelefoon lijkt verdacht veel op een verzameling onderdelen van Superlux (Taiwanese OEM fabrikant, ik heb er zelf 4). De hoofdband is EXACT hetzelfde als hun OEM hoofdband. Sterk stukje rebranding? Je geluidsomschrijving klinkt ook behoorlijk als de Superlux HD661. Die kost 30 euro trouwens.dion_b schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:44:
Zo, eindelijk frustratie met m'n crappy headset (echt crappy, een Labtec Axis-002 die vooral voor teleconferencing bedoeld is die ik ooit gratis meekreeg op het werk) omgedraaid in een constructieve zoektocht naar iets beters - met verrassend resultaat.
M'n vriendin had al de welbekende Sennheiser HD555, die ze gebruikte om 's avonds laat nog op haar electrische piano te kunnen spelen zonder de kinderen van de buren te wekken. Heb het zelf overwogen, maar wilde iets anders, al is het alleen maar om te kunnen vergelijken. Het was wel de prijs/kwaliteitscategorie waar ik naar op zoek was.
Nu had ik op Slashdot en paar andere plekken gelezen over de zoveelste poging van iemand uit de muziekindustrie om geld te slaan uit branded koptelefoons - met de verrassende constatering dat in dit geval de phones echt goed zouden zijn. De te verrassender gezien het hier om Motörhead ging
Maar na lezen van paar review bleken vooral hun duurste, de Motörizer (namen iig volledig in stijl), behoorlijk goed te zijn, veel beter dan Beats en consorten, vooral omdat ondanks wat de naam zou doen vermoeden de bas niet te dominant zou zijn, met meer nadruk op mid range en goede definitie bovenin. Nu kosten die dingen meestal rond de EUR 120, maar ik zag gisteren een webshop die ze voor EUR 65 had, en voor die prijs wilde ik de gok wel wagen. En zowaar vanmiddag binnengekregen (grote veer in reet voor Mobielbereikbaar.nl dat ze daadwerkelijk hun "binnen 24u" waarmaken).
Heb er nu uurtje of twee naar geluisterd en vergeleken met de HD555 (eh, en die Labtec, maar dat het beter dan dat klonk mag geen enkele verbazing heten).
Vergelijking heb ik gedaan met vier stukken (kun je gelijk mijn muzieksmaak raden):
1) Motörhead - Ace of Spades. Moest gewoon gezien branding. Nummer uit 1980 met dubieuze productie, maar juist daarom uitdaging om de instrumenten beetje gescheiden te houden.
2) Rachmanninoff - #3 piano concerto finale. Complex stukje klassiek, afwisseling tussen subtiele stukken en harde crescendo's.
3) Jimi Hendrix - Voodoo Chile. Studio-opname uit de tijd dat je zowat mensen peuk hoort draaien in studio. Er gebeurt van alles en nogwat. Hoor je het?
4) Death - Crystal Mountain. Op hun latere albums hebben Death zeer strakke productie losgelaten. Stoomwals met chirurgische precisie. Als er vervorming is in de bas wordt dit een en al modder.
Eerste constatering: alles klonk op beide headsets echt goed, alles van hoog tot voelbaar laag was goed te onderscheiden en vervormde niet. Geen verrassing bij de Sennheiser, maar was bij de Motörheadphones nog maar de vraag. De verschillen zaten dus in de nuances. Die verschillen waren goed te horen en niet wat ik verwacht had. Bleek namelijk dat de Sennheiser in verhouding een sterkere bas had, zodanig zelfs dat het iets te dominant aanwezig was, vooral bij Rachmanninoff en Death (al zou je dat juist positief kunnen noemen). Gevolg was dat ik met de Motörizer marginaal beter details kon horen in het klassieke stuk
Conclusie van de vergelijking is dan ook dat de Motörizer allicht marginaal beter geschikt is voor klassiek en de HD555 meer voor metal (of andere bass-heavy muziek) geschikt zou zijn. Maar dit is echt gerommel in de marge, belangrijkste conclusie is dat hoewel ze duidelijk anders klinken, de Motörizer prima mee kan komen met een algemeen als in z'n prijscategorie best goede koptelefoon
Plaatje:
[afbeelding]
Het zijn gesloten koptelefoons met vrij dikke velours kussens. Hierdoor hoor je meer omgevingsgeluid dan ik zou verwachten bij gesloten koptelefoons, omgekeerd hoort de omgeving meer van wat jij doet. Vind het ook ruimer klinken dan gesloten telefoons die ik eerder gehoord heb. Lijkt halverwege open en gesloten te zijn ofzo. Kabel is dik en woven, drie stuks meegeleverd (1m, 2.5m en een 1m geval met telefoon afstandsbediening/microfoon), allemaal met 3.5mm jack. Verloop naar 5mm ook meegeleverd. Drivers zijn 40mm neodymium-gevallen. Impedantie is 68 Ohm bij 1kHz. Koptelefoon weegt 238g
(Opgegeven) frequentieprofiel:
[afbeelding]
- verbaast me gezien dit dat de Sennheiser zwaardere bas vertoonde.
Al met al ben ik er zeer tevreden mee, voor EUR 65 zou ik waarschijnlijk geen betere koptelefoon kunnen vinden, zelfs voor normale prijs van bijna dubbele zou het geen slechte koop zijn vergeleken met de HD555, waarbij ik dus de Motörizer gek genoeg juist voor klassiek beter vind klinken. Enig punt is dat ik me afvraag of de gemiddelde klassiekliefhebber een koptelefoon wil met Motörhead's war pigs op de zijkant

too old, too cold
Ik lijk wel een vasthangende plaat, gezien ik mezelf blijf herhalen, maar het maakt het niet minder waar.skullsplitter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 01:06:
Hier sinds pakweg 3 jaar een Beyerdynamic DT770 Pro @ 250Ohm op mijn hoofd, zou niet meer anders willen.
Wel drijf ik nu de boel aan met Creative T20's aan, ben al geruime tijd aan het zoeken naar een fatsoenlijke headphone-amp (en het oog lust ook wat).
Budget is helaas beperkt, maar nu viel mijn oog onlangs op Schiit die sinds begin dit jaar een Magni voor krap 100 euro leveren, in Nederland voor 120 verkrijgbaar. Recensies zijn overwegend positief, prijs/kwaliteitverhouding zou hoog zijn.
Bijhorend heeft Schiit ook een DAC, maar ik gok dat mijn Xonar DX dat prima doet (en anders met DAC gebypassed zou worden).
Iemand ideeen/ervaring/suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 28-05-2013 10:26 ]
too old, too cold
Ik ben op zoek naar een koptelefoon van maximaal 120 euro. (Al is iets daarboven ook weer niet super erg)
Waar ik opzoek ben is een koptelefoon met een aardige zware bass en met de hoge tonen die er nog wel goed doorheen komen.
Waar ik het eerste aan zat te denken was de Pioneer STEEZ 808 SE-MJ751
Het enigste nadeel van die koptelefoon zijn die witte kussens. Vind ik er zelf niet uit zien.
Dus ik hoop dat jullie voor mij nog enige suggesties hebben
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Xtortion op 28-05-2013 11:46 ]
Zware bass = Dr Dre!Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:44:
Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een koptelefoon van maximaal 120 euro. (Al is iets daarboven ook weer niet super erg)
Waar ik opzoek ben is een koptelefoon met een aardige zware bass en met de hoge tonen die er nog wel goed doorheen komen.
Waar ik het eerste aan zat te denken was de Pioneer STEEZ 808 SE-MJ751
Het enigste nadeel van die koptelefoon zijn die witte kussens. Vind ik er zelf niet uit zien.
Dus ik hoop dat jullie voor mij nog enige suggesties hebben
Alvast bedankt!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
koptelefoon =/= oorvibrator.
Tevens op bericht erboven: open/gesloten, wat voor muziek luister je? Meer input is eigenlijk wel gewenst.
Ik heb hiervoor Dr Dre Solo HD gehad en Dr Dre Studios. Heb ze beiden zelf kapot gemaakt perongeluk en ben er helemaal klaar mee =P
Solo HD kwaliteit = masterlijk, Studios zuigt kwa bass meer hoge tonen. - Wel waren ze beide fake, maar wel van goede kwaliteit.
Maar zou graag willen overstappen naar wat meer professionele koptelefoons en niet die Dre's..
Oh kom op... Je gaat iemand die speciaal naar dit topic komt voor advies toch geen Beats aanraden? De Dr. Dre marketing machine heeft echt geen patent op bass hoor.
too old, too cold
Hoe kun je dan een oordeel over de Dr.Dre's hebben? (tenzij je de echte ergens gehoord hebt natuurlijk).Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:57:
[...]
Solo HD kwaliteit = masterlijk, Studios zuigt kwa bass meer hoge tonen. - Wel waren ze beide fake,
Ik heb de originele gehoord ja en vond zelf dat de kwaliteit van de fakes toch wel beter zijn. Maar das gewoon mijn mening.SlaadjeBla schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:58:
[...]
Hoe kun je dan een oordeel over de Dr.Dre's hebben? (tenzij je de echte ergens gehoord hebt natuurlijk).
Ik luister naar nogal veel muziek genres maar het meeste is toch wel: Electro / Dutch House - Dubstep/DnB en Hardstyle.opblaashaas schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:55:
[...]
koptelefoon =/= oorvibrator.
Tevens op bericht erboven: open/gesloten, wat voor muziek luister je? Meer input is eigenlijk wel gewenst.
Open/gesloten maakt me vrij weinig uit.
Dan raad ik een hd-25 aan. Sennheiser, vrij duister geluid. Redelijk wat bass. Raad sowieso aan eerst even te luisteren.Xtortion schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Ik heb de originele gehoord ja en vond zelf dat de kwaliteit van de fakes toch wel beter zijn. Maar das gewoon mijn mening.
[...]
Ik luister naar nogal veel muziek genres maar het meeste is toch wel: Electro / Dutch House - Dubstep/DnB en Hardstyle.
Open/gesloten maakt me vrij weinig uit.
Heh wat? "duister geluid"? Ik heb zelf een HD25-1 II en dat ding is eerder gedetailleerd met meer midbass dan subbass. Alles behalve duister... Heb je al eens een HD25-1 II gehoord?opblaashaas schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:22:
[...]
Dan raad ik een hd-25 aan. Sennheiser, vrij duister geluid. Redelijk wat bass. Raad sowieso aan eerst even te luisteren.
too old, too cold
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.